فایل صوتی / دفاع مقدس در فضای سایبری !

تب‌های اولیه

1 پست / 0 جدید
فایل صوتی / دفاع مقدس در فضای سایبری !

ایران‌صدا: در پیش از سه دهه گذشته از انقلاب، ما همواره درگیر جنگ بوده‌ایم. اینکه دفاع مقدس برای ما نهاد پاسداشت ارزش‌هاست، به این معنی است که این دوران می‌تواند الگویی برای تقابل فعلی با نظام سلطه باشد.
در برنامه تحلیل سیاسی امروز به بررسی مقایسه‌ای دوران مقدس و جنگ نرم رسانه‌ای غرب علیه جمهوری اسلامی ایران می‌پردازیم.
در این با " دکتر جواد خواجه‌پور کارشناس مسائل سیاسی " گفت‌وگو می‌کنیم.

کارشناس/مهمان: دکتر جواد خواجه پور,
دوران دفاع مقدس بی‌شک در زمره پرافتخارترین دوران تاریخی کشور است.

دفاع مقدسی که حتی یک وجب از خاک ما را نیز به بیگانگان نسپرد، تجربه‌ای متعالی که در 200 سال گذشته در این سرزمین اتفاق نیفتاده است.

فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس از سه دهه پیش و در مقطعی کاملاً ویژه و استثنایی با زهنمودهای امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در جامعه ما شکل گرفت و بنیان نهاده شد.

این فرهنگ تا به امروز موجب ترویج و رشد فضایل اخلاقی در جامعه اسلامی به‌ویژه در میان نوجوانان و جوانان شده است.

فضای معنوی و الهی که در آن زمان بر مناطق عملیاتی حاکم بود، جبهه‌ها و مناطق عملیاتی را به دانشگاه‌های بزرگ فرهنگی و اخلاقی تبدیل کرد، به گونه‌ای که نوجوانان و جوانانی که به جبهه می‌رفتند، آنچنان مجذوب فضای حاکم بر جبهه ها می‌شدند که حتی در زمانی کوتاه که به مرخصی و به نزد خانواده‌هایشان می‌آمدند ‌تاب ماندن نداشتند و دوباره به جبهه عزیمت می‌کردند و آن گونه شد که شخصیت بسیاری از آنان در جبهه شکل گرفت.

اکنون بیش از20 سال از آن دوران به یادماندنی می‌گذرد و با گذشت زمان برخی از آن فرهنگ و ارزش‌ها در جامعه ما کم‌رنگ شده است و دشمنان کینه‌توز اسلام، نظام و انقلاب اسلامی نیز از این غفلت استفاده کرده و با در پیش گرفتن تهاجمی خاموش اما بسیار گسترده و پیچیده‌تر از جنگ تحمیلی هشت‌ساله، تمام تلاش خود را برای نابودی پایه‌های اعتقادی و تغییر فرهنگ نوجوانان و جوانان ما در قالب جنگ نرم، به کار گرفته‌اند.

این در حالی است که بسیاری از کارشناسان مسائل اجتماعی و کسانی که روزگارانی را در جبهه‌های نبرد تلاش کردند، براین باورند که ترویج و توسل به فرهنگ دفاع مقدس مناسب‌ترین نسخه برای مقابله با شبیخون فرهنگی و جنگ نرمی است که دشمن علیه مردم و به‌ویژه نوجوانان و جوانان ما آغاز کرده‌است.

از این رو، ترویج فرهنگ و ارزش‌های دوران دفاع مقدس در زمان حاضر برای مقابله با تهاجم نرم‌افزاری، شبیخون و ناتوی فرهنگی می‌تواند بسیار موثر و کارساز باشد.

شما را به شنیدن این برنامه دعوت می‌کنیم.



با کیفیت 64kb


با کیفیت 32kb


با کیفیت 16kb