کمک به دیگران؟؟؟

تب‌های اولیه

3 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
کمک به دیگران؟؟؟

یا سلام بر دوستان
میخواستم بدونم وظیفه ی شرعی ما در هنگام مواجه با اینگونه موارد چیست؟؟؟ لطفا راهنمایی کنید؟؟ سپاس
1.اگر ببینیم مثلا یک فرد اراذل و یا حتی یک دزد به یک نفر تجاوز کرده و قصد دزدیدن پول یا تجاوز به یک فرد(زن یا مرد) داشته باشد و تعدادشان زیاد باشند!!!چه کار باید کرد؟؟؟
ایا باید توجه کرد یا رد کرد ان صحنه را؟؟؟؟ چون زور ما که به انها نمیرسه؟!!!!!!!!
یا زنگ زد به پلیس؟؟ کدام مورد؟؟؟؟

سپاس

کسی نمیدونه؟؟؟؟؟

j.shapoor;194159 نوشت:
میخواستم بدونم وظیفه ی شرعی ما در هنگام مواجه با اینگونه موارد چیست؟؟؟ لطفا راهنمایی کنید؟؟ سپاس 1.اگر ببینیم مثلا یک فرد اراذل و یا حتی یک دزد به یک نفر تجاوز کرده و قصد دزدیدن پول یا تجاوز به یک فرد(زن یا مرد) داشته باشد و تعدادشان زیاد باشند!!!چه کار باید کرد؟؟؟ ایا باید توجه کرد یا رد کرد ان صحنه را؟؟؟؟ چون زور ما که به انها نمیرسه؟!!!!!!!! یا زنگ زد به پلیس؟؟ کدام مورد؟؟؟؟

با سلام و احترام

همانطور که اطلاع دارید بر هر مسلمانی نهی از منکر واجب است،اما باید شرایط و مراتب آن را در نظر گرفت. در این زمینه می توانید به تاپیک زیر مراجعه نمایید:
http://www.askdin.com/thread10719.html

در فرض سوال اگر شرایط برای شما مهیا است و خطر جانی و... ندارد و یا به گونه ای می توانید این شرایط را فراهم نمایید مثلا می توانید چند نفر مسلمان دیگر را به عنوان کمک و پشتیبان دعوت کنید،باید نهی از منکر را البته با رعایت مراتبش انجام دهید، ولى مواردى که امر به معروف و نهى از منکر متوقف بر چيزى بيشتر از امر و نهى زبانى باشد، اگر در سرزمينى باشد که داراى نظام و حکومت اسلامى است و به اين فريضه اسلامى اهميت داده میشود، احتياج به اذن حاکم و مسئولين ذيربط و پليس محلى و دادگاههاى صالح دارد.
و به‌طور کلى اگر خوف دارد که در صورت اقدام به امر به معروف و نهى از منکر ضرر قابل توجهى متوجه خود او شود، انجام آن واجب نيست.

آیه الله خامنه ای،اجوبه الاستفتائات،س1055و1059

موضوع قفل شده است