جمع بندی راهی برای ترک خودارضایی

تب‌های اولیه

45 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
راهی برای ترک خودارضایی

به نظرم یکی از بزرگترین آسیب‌هایی که توی زندگیم به خودم زدم استمناء بود، از وقتی شروع به این کار کردم هرجه داشتم برباد رفت، هم از لحاظ تحصیلی افت کردم هم از لحاظ روحی و روانی به حد دیوانگی رسیدم، من نمی‌دونم چرا بعضی‌ها میان می‌گن خودارضایی کنید خوبه یا اگه هفته ای یا ماهی یک بار خودارضایی کنید اشکالی نداره، آخه براساس چه الگو و منطقی می‌شه این حرف رو پذیرفت؟ تنها کسی که می‌تونه درک درستی از معضل و مشکل خودارضایی داشته باشه، تنها کسی هست که خودش خودارضایی کرده، هیچ دکتر یا محقق یا سکسولوژیستی نمی‌تونه اینقدر راحت بیاد و در مورد خودارضایی اظهار نظری کنه چون احتمالا خودش اینکارو نکرده و هیچ اطلاعایی از آسیب‌ های بلند مدت و کوتاه مدت خودارضایی نداره.در واقع استمناء یا خودارضایی که جدیدا به واسطه ناآگاهی و وجود فیلم‌های مستهجن که مثل نقل و نبات توی دنیا در حال تکثیر هیچ منفطعی برای شخصی که به این مشکل مبتلاست نداره و کاملا ضررٍ، شما به خودتون دقت کنید از وقتی دارید این کار رو انجام میدید اولین اتفاقی که براتون افتاده این بوده که احساستون بهم ریخته و پریشون حالی گرفتید، حالا بیشتر دقت کنید می‌بینید چشم درد و سردرد و هزارتا اتفاق دیگه بعد از انجام استمناء براتون اتفاق می‌افته. پس قبل از هرچیزی این ذهنیت رو بریزید دور که خودارضایی اشکالی نداره اگه حتی روز اولی هست که داری اینکارو انجام میدی من به عنوان شخصی که ۵ الی ۶ سال اینکارو انجام دادم بهتون بگم که این راه به ترکستان است و هیچ منفعتی براتون نداره، خودارضایی مثل یک مسکن یا داروی هست که فقط چند دقیقه احساس لذت اون هم لذت خیلی خیلی کم رو به آدم میده و پس از انجامش کلی درد و غم و غصه و ناراحتی و مشکل بهتون میده.
همه‌ی این توضیحات رو دادم تا برسیم سر موضوع ترک استمناء !

بعد از سال‌ها کسب تجربه‌های موفق و ناموفقی که داشتم متوجه شدم که خودارضایی به دلیل ایجاد لذت باعث می‌شه ترک کردن سخت بشه، دلیلش همین این هست که ذهن انسان بر اساس رنج و لذت عمل می‌کنه یعنی شما از رنجی فرار می‌کنید تا به لذت برسید، اینجوری که مثلا قرص مسکن می‌خورید تا از رنج دردی که دارید فرار کنید یا شیرینی جات می‌خورید تا لذت ببرید، این سیستمی که در مغز ماست هم می‌تونه خوب باشه هم بد، زمانی بد می‌شه که رنج یه چیزی که به ضرر ماست توی ذهنمون کم و لذتش زیاد باشه اون موقع‌اس که ما به خودمون آسیب می‌زنیم و عملی مثل استمناء رو انجام میدیم، چرا؟ چون لذت خودارضایی توی ذهن ما خیلی بیشتر از رنجشه، اگه دقت کرده باشید ما اکثرمون سراغ مواد مخدر نمیریم دلیلش هم این هست که دیدیم که افرادی که اعتیاد به مواد مخدر داشتن زندگیاشون از هم پاشیده و حال و وضع خوبی ندارند به همین خاطر توی ذهن ما رنج اعتیاد بزرگ‌تر از لذتشه، اگه شخصی اعتیاد به مواد مخدر داره رنج کاری که داره انجام میده توی ذهنش کوچیکه و لذت بزرگته بخاطر همین هست که سعی نمی‌کنه ترک بکنه.دوستان اولین قدم برای ترک خودارضایی ایجاد رنج در ذهن هست به هر طریقی که می‌شه باید از این کار احساس تنفر داشته باشید و وقتی اسمش رو هم می‌شنوید ازش فرار کنید، من توی کتاب شاه کلید ترک خودارضایی به صورت کامل در مورد یکی از بهترین راهکارهای ایجاد رنج در ذهن صحبت کردم ولی این توضیح رو اینجا بدم که باید تا می‌تونید رنج این‌کار رو توی ذهنتون بزرگ کنید، مثلا می‌تونید هر روز با خودتون در مورد آسیب‌ های خودارضایی با خودتون صحبت کنید و به هر کدومش فکر کنید، سعی کنید به بدترین اتفاقاتی که ممکنه براتون بی‌افته رو به صورت اگزجره توی ذهنتون مرور کنید، اینکارو رو سعی کنید ۲۱ روز رو به صورت مداوم انجام بدید تا تثبیت بشه.
در کنار این کار شما باید خودتون رو از محرک‌هایی که سراغ دارید و می‌دونید باعث تحریکتون می‌شه دور بشید و به هیچ عنوان باهاشون سر و کار نداشته باشید و باهاشون سر و کله نزنید، برای هر شخصی محرک‌ها متفاوته و ممکنه هر کسی از نسبت به چیزی تحریک بشه مثلا خود من نسبت به جنس مخالف و ارتباط باهاش تحریک پذیرم و تمام ارتباطاتم رو با جنس مخالف (به جزء خانواده) قطع کردم و سعی نمی‌کنم خودم رو در معرض این محرک قرار بدم شاید اوایل برام سخت بود ولی الان چون باهاش کنار اومدم و پذیرفتم برای ترک باید اقدام کنم نگران نیستم و اینکار رو انجام دادم.عامل دیگه‌ای خیلی منجرب به خودارضایی می‌شه احساسات منفی هست که در بسیاری از افرادی که خودارضایی می‌کنن یافت می‌شه، نمونه‌ای احساس منفی عصبانیت هست که متاسفانه خیلی از افرادی که می‌شناسم و میدونم خودارضایی می‌کنن خیلی زود رنج هستند و سر مسائل مختلف به دیگران جدل می‌کنند، دوستان خواهش می‌کنم اگه قصد ترک کنید به هیچ عنوان سمت دعوا و اینجور مسائل نرید که خودتون پشیمون می‌شید، توی کتاب توضیح دادم که چرا عصبانیت می تونه راه رو برای انجام استمناء هموار کنه.یکی دیگه از چیزهایی که می‌خوام راجبش صحبت کنم و خیلی هم اهمیت داره، ارتباط با خداوند هست، سعی کردم آخر این پست در موردش صحبت کنم چون خیلی جای حرف داره، ببینید دوستان منشاء همه چیز خداونده اگه می‌خواید بخشیده بشید و زندگیتون رو دوباره بسازید آشتی با خداوند می‌تونه اینکارو براتون انجام بده، خیلی از دوستان نسبت به ارتباط با خداوند واکنش نشون میدن و فکر می‌کنن ما موعضه‌گر دینی هستیم و می‌خوایم در مورد دین خاصی صحبت بکنیم ولی واقعا این شکلی نیست، هر اعتقادی که دارید با همون اعتقاد سعی کنید با خدای خودتون کنار بیاید و باهاش آروم آروم رفیق بشید، اگه مسلمونی از ذکر گفتن شروع کن و کم کم نمازهات رو هم بخون و قرآن رو هم یک صفحه یک صفحه مطالعه کن، بذار خداوند بهت کمک کنه، اگه دین دیگه‌ای هم داری از دین خودت استفاده کن و با خدای خودت دوست باش، اینارو می‌گم چون می‌دونم اگه واقعا با خدای خودتون رفیق بشید احساستون خوب می‌شه و این احساس خوب، اینکه احساس کنید کسی کنار شماست توی ترک استمناء می‌تونه خیلی بهتون کمک کنه.به نظرم یکی از عمده دلایلی که نتونستم سال‌های سال این مشکلم رو حل کنم ارتباط ضعیفی بود که با خداوند داشتم، یعنی اعتقاداتم رو از دست داده بودم و هیچ چیزی رو قبول نمی‌کردم چون توی فضای بدی سیر می‌کردم و اینقدر مغرور بودم که قدرت پذیرش نداشتم، قدرت پذیرشتون رو ببرید بالا و قبول کنید که راه رو اشتباه اومدید و از خداوند بخواید که کمکتون کنه، خودتون رو ببخشید از خداوند توبه کنید و ازش کمک بخواید مطمئن باشید بدون جواب نمیمونه!إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ
تنها تو را مى پرستیم و تنها از تو یارى مى جوییم.

این رو سرلوحه تمام کاراتون قرار بدید بهتون قول میدم موفق می‌شید، خودش هدایتتون می‌کنه به مسیرهای درست فقط ازش بخواید.دوستان عزیزم یه مطلب مهم رو این آخر بگم اگه بتونید ۴۰ روز رو بدون خودارضایی کردن سپری کنید، رفته رفته تمام آسیب‌ های خودارضایی چه روحی چه جسمی از بین میرن و بعد از چند چند ماه شما یه آدم پرانرژی و فوق‌العاده شدید که خیلی هم حالش خوبه، سخت‌ترین قله‌های که باید ازشون عبور کنید تا ۳۰ روز اول هست بعد از اون خیلی راحت‌تر پیش میرید، اگه خودتون رو تحریک نکنید احتمالا ۹۹ درصد بی ۵ تا ۱۰ بار وسوسه سراغتون میاد که می‌تونید با ذکر گفتن، عبادت، قرأن خوندن و مشغول کردن خودتون این قله‌ها رو فتح و هر روز بهتر از دیروز عمل کنید.اگه به هردلیلی خودارضایی کردید، به خودتون سخت نگیرید توبه کنید، غسل کنید و بعد بشینید فکر کنید و مشکل کارتون رو پیدا کنید و خودتون رو اصلاح کنید.

width: 700 align: center

[TD="align: center"]با نام و یاد دوست

[/TD]

[TD="align: center"][/TD]


کارشناس بحث: استاد صابر

[TD][/TD]

***با سلام و احترام خدمت شما دوست گرامی و همه ی اسک دینی های محترم***
***فرا رسیدن ماه محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان را خدمت همه ی شما تسلیت عرض می کنم.***

کاربر محترم! در متن خود به راهکارهای خوبی برای ترک خودارضایی اشاره کردید و خوشحالیم خود شما این مسیر را طی کرده و موفق عمل نموده اید. البته یک سری از این راهکارها ممکن است جنبه ی عمومی نداشته باشد و موردی جواب دهد و فقط برای افراد خاص در شرایط خاص... ولی موردی که فرمودید بحث زمان و گذر آن واقعا به جا بود و عملیاتی...

ما نیز تعدادی راهکار به فرمایشات شما اضافه می کنیم و معتقدیم عمل به مجموعه ای از راهکارها به اضافه گذر زمان پاکی و دوری از این گناه مشکل را تا حدود زیادی حل می کند.

به چند نكته نيز توجه داشته باشيد:
1. بايد بدانيد منشأ اين مشكل، يكى از نيازهاى واقعى نهاده شده در وجود انسان است كه بايد به طور طبيعى و صحيح ارضا و تأمين شود. نياز به ارضاي شهوت يكي از اين امور است كه اگر به شكل صحيح تأمين نشود، (يعنى ازدواج), آدمي دچار خطاها و گناهان همچون استمنا خواهد شد كه عواقب سوء آن نيز دامنگير فرد مى‏شود. بنابراين اگر امكان ازدواج برايتان فراهم است، اقدام به ازدواج كنيد يا به طور موقت به دستورالعمل‏ هاى ارائه شده پاى‏بند باشيد.
2. مطمئن باشيد اين مشكل قابل حل و درمان است؛ ولى مشروط به تصميم‏گيرى قاطع و پشتكار كافى در راه انجام دستورالعمل‏هاى ارائه شده و بدانيد انسان موجودي است داراي اراده و تا زماني كه تصميم بر حل مشكلتان نداشته و به كار خود اعتقاد نداشته باشيد، بهترين راهكارها هم نمي تواند كوچك ترين تغيير وتحولي در شما ايجاد كند.
3. توجه داشته باشيد كه تنها رعايت تمام راهكارهاي داده شده، بدون كم و كاستى و به صورت مستمر، نتيجه‏بخش خواهد بود. هيچگاه تدريجي بودن درمان را فراموش نكنيد و بدانيد كه اگر حتي يك روز بر روزهاي ترك اين معصيت بيافزاييد اين يعني يك موفقيت .نبايد توقع داشته باشيد كه اين عادت ناگهان قطع و درمان شود, به هر ميزان كه بتوانيد دفعات آن را به تدريج كم كنيد, موفقيت محسوب مي شود. بدانيد هر كاري كه عادت انسان شده باشد يك شبه قابل تغيير نيست پس خود را بشناسيد و طبق ظرفيت هاي وجودي خود اقدام به ترك اين عادت بنماييد.
4. با نا اميدي، ياس و روحيه ي بي نشاط ترك گناه سخت تر و شايد غير ممكن باشد پس اعمال گذشته را فراموش كنيد و با شادي و نشاط طبق دستورات بالابه پيش برويد. شكست در اين اقدام امري طبيعي است ولي مهم اين است كه شكست باعث پيمودن راه باشد نه توقف در مسير.
5. تلقين در جهت منفي و مثبت اثر خود را به همراه دارد پس شما سيگنال هاي منفي را كنار گذاشته و پيامهاي مثبت به خود ارسال كنيد. (که در راهکارهای شما نیز به این موضوع پرداخته شده بود.)
6 .خود را دست كم نگيريد و بدانيد انسان داراي قدرت فوق العاده اي است و به هر جا كه اراده كند مي تواند برسد چه بسا افرادي كه مشكلات آنها از شما بيشتر بوده ولي با تلاش و مجاهدت به مقامات عاليه رسيده اند.
7. بايد بدانيد كه ترك استمناء كار سهل و ساده ا ي نيست، اتفاقاً برعكس، كار بسيار سختي نيز مي باشد! شما داريد با قوي ترين و سركش ترين نيروي غريزي يعني نيروي شهوت آن هم در شرايطي كه اين همه عوامل تحريك كننده ي جنسي وجود دارد مبارزه مي كنيد بنابراين احتمال دارد شما چند بار تصميم به ترك استمناء بگيريد ولي موفق نشويد اما نبايد احساس نااميدي كنيد و با خود بگوييد من اراده اي ضعيف دارم وهيچ وقت نمي توانم استمناء كنار بگذارم!، اين خيلي غير طبيعي نيست كه شما چند باري در راه ترك استمناء شكست بخوريد ولي نبايد اميدتان را از دست بدهيد و مايوس شويد و خودتان روي خودتان تاثير منفي بگذاريد.
هر بار كه قاطعانه تصميم ميگيريد كه ديگر استمنا نكنيد ، اين را مد نظر داشته باشيد كه خيلي ها قبل از شما بودند كه چند باري در راه ترك استمناء شكست خوردند ولي بالاخره توانستد با دوري كردن از منابع تحريك كننده و تقويت اراده، استمناء را كنار بگذارند.
8 . خودارضايي نوعي اعتياد رواني محسوب مي‌گردد و در برخي جهات شباهات زيادي با انواع ديگر اعتياد (مانند مواد مخدر و الكل و...) دارد.
همه متخصصان درمان اعتياد در اين موضوع هم‌ عقيده اند كه بازگشت ناخواسته به شرايط قبل امري طبيعي و يكي از مراحل درمان محسوب مي‌گردد. بسياري از مبتلاياني كه اقدام به ترك كرده‌اند، در طول فرايند درمان ناخواسته دچار لغزش‌هاي رفتاري مي‌گردند . لغزش‌هاي رفتاري به هيچ وجه به معناي شكست درمان نيست. در هر حال لغزش‌هاي غير اختياري طبيعي است و نبايد به بزرگ‌نمايي آن پرداخت.
البته يكي از علت هاي غلطيدن دوباره به اعتياد قبلي، قرار گرفتن در محيطي است كه در آن جا « عمل زياد اتفاق افتاده است.، مثلاً ياد‌آوري يك صحنه خاص، يا قرار گرفتن در مثلاً حمام و هنگام خواب و... به همين خاطر بسيار توصيه مي شود كه در آن شرايط خاص كمترقرار گيرند و مثلا تا قبل از خواب آلودگي به رختخواب نروند .
9 . منصف باشيد . همان طور كه به تنبيه ذهني ـ عملي خودارضايي خويش مي‌پردازيد، به تشويق ذهني ـ عملي موفقيت‌هايي هرچند اندك خود در ترك خودارضايي نيز بپردازيد.
اگر حتى يك روز هم در ترك موفق بوديد، با كمال سخاوت به تشويق خود بپردازيد. خود تشويقي مي‌تواند علاوه بر ارتقاي سطح اعتماد به نفس و عزت‌نفس به كاهش اضطراب شما كمك شاياني كند. خود تشويقي مي‌تواند به صورت كلامي يا غير كلامي (مانند يا ديدن يك فيلم جذاب يا سجده شكر و ...) باشد.
پس بيائيد با پرهيز از هر گونه خودسرزنشي و خود ملامت‌گري به يادداشت نكات مثبت خود بپردازيد. شما هزاران نكته مثبت داريد كه نبايد با بزرگ نمايي نكات منفي‌تان به بوته فراموشي سپرده شود. ارزشمندي تان نسبت به خود كمك موثري در ترك اين گناه فراهم مي آورد.
به هيچ وجه خود را بي دست و پا بسته فرض نكنيد. بدانيد صدها هزار نفر توانسته‌اند كه ترك كنند و شما از آنان مستثني نيستيد..
10. در صورت تكرار از رحمت واسعه الهي نااميد نشويد و بدانيد كه هر گناهي قابل توبه است و خداوند خود فرموده است : «إن الله يغفر الذنوب جميعا; خداوند همه گناهان را مي آمرزد» و نشانه قبولي توبه شما اين است كه پشيمان هستيد و از تكرار آن متنفريد. همين قدر كه تكرار آن كم شود نشانه پيشرفت به سوي اطاعت خداوند است.
موفق باشید.

***کاربران محترم لطفا نظرات و تجارب این دوستمان را مطالعه کنید و نظرات خودتان را نیز مرقوم فرمایید تا بتوانیم در پایان این پست مجموعه ای از راهکارها را با کمک همدیگر جمع آوری کنیم***
با تشکر

به نام خدا
سلام
ترک خود ارضایی هیچ راهی نداره تا اینکه خودت بخوایی و هروقت خواستی بری سمتش جلو خودت رو بگیری تا ترک کنی.
تا خودت نخوایی و تلاش نکنی همه راه ها الکی هست.
تنها راهی که جواب میده ازدواج هست ولا غیر.

بستگی داره دلیل پیش زمینش چی باشه.

یک دلیل میتونه استرس باشه. که خوب باید استرس رو با راههای دیگری کنترل کرد مثل اعمال دینی ورزش یا .......

یه دلیلش میتونه اعتیاد مفرط فرد باشه به طوری که فرد مثلا روزی چند بار یا هر روز مرتکب این عمل میشه و این منجر به تغییراتی در بدن فرد مبتلا شده که این مورد ممکنه نیاز به مداخلات پزشکی داشته باشه تا خیلی راحتتر و بهتر درمان بشه.

با این وجود مهمترین دلیلش تحریک شدن هست که مسلما راه حلش اجتناب از موقعیتهای تحریک آمیز است.

اما به هر حال ممکن است انسان تحریک شود. استاد آیت الله ضیایی از اساتید طب سنتی سرکه طبیعی سیب را پیشنهاد می دهند. البته خوردنش مفید است اما می توان به صورت مالیدن بر روی نقاط حساس بدن هم استعمال کرد که این می تواند آتش ناشی از تحریک شدن را خاموش کند.
https://www.aparat.com/v/D0Mbs

بنظر من تنها راه قطعی خودارضایی ازدواج هست! بعضیا میگن همسرم بعد ازدواج خودارضایی داره در صورتی که اون شخص ؛

۱. یا از برقراری رابطه ی جنسیش خشنود نیست و همسرش نمیتونه نیازش رو برطرف کنه در نتیجه بخاطر نقص و کاستی در رابطه همون خودارضایی رو ترجیح میده!
۲. رابطه ی عاطفی و خانوادگی بدی دارن و همین روی کیفیت رابطه ی جنسیشون اثر گذاشته و نسبت به هم تمایل کافی ندارن.

HAQIQAT;997819 نوشت:
به نام خدا
سلام
ترک خود ارضایی هیچ راهی نداره تا اینکه خودت بخوایی و هروقت خواستی بری سمتش جلو خودت رو بگیری تا ترک کنی.
تا خودت نخوایی و تلاش نکنی همه راه ها الکی هست.
تنها راهی که جواب میده ازدواج هست ولا غیر.

با سلام خدمت شما کاربر محترم! گل
آیا از نظر حضرتعالی هر کسی در هر سنی گرفتار خودارضایی شد باید ازدواج کنه تا درمان بشه و یا اینکه اونقدر خودارضایی کنه تا زمانی که شرایط ازدواج براش فراهم بشه؟!!!

خوشبختی;997847 نوشت:
نظر من تنها راه قطعی خودارضایی ازدواج هست! بعضیا میگن همسرم بعد ازدواج خودارضایی داره در صورتی که اون شخص ؛

۱. یا از برقراری رابطه ی جنسیش خشنود نیست و همسرش نمیتونه نیازش رو برطرف کنه در نتیجه بخاطر نقص و کاستی در رابطه همون خودارضایی رو ترجیح میده!
۲. رابطه ی عاطفی و خانوادگی بدی دارن و همین روی کیفیت رابطه ی جنسیشون اثر گذاشته و نسبت به هم تمایل کافی ندارن.

شما دوست عزیز نیز به پست بالای بنده توجه داشته باشید و پاسخ بدید لطفا...

صابر;997853 نوشت:
شما دوست عزیز نیز به پست بالای بنده توجه داشته باشید و پاسخ بدید لطفا...

سلام خدمت شما فرمودین ؛
آیا از نظر حضرتعالی هر کسی در هر سنی گرفتار خودارضایی شد باید ازدواج کنه تا درمان بشه و یا اینکه اونقدر خودارضایی کنه تا زمانی که شرایط ازدواج براش فراهم بشه؟!!!

پاسخ ؛
ممکن هست فردی در پانزده سالگی دچار خودارضایی بشه. یا حتی دوازده سالگی! قاعدتا زمان مناسب برای ازدواجش نیست و از طرفی بدنبال ترک اون هم نیست!
دقت داشته باشین ما در مراجعات پسر یا دختر چهارده ساله ای رو نمیبینیم که بگه میخوام از خودارضایی دست بکشم! چرا؟
۱. این کار در حریم شخصیشون انجام میشه و بهیچ عنوان نمیخوان کسی بدونه و مورد قضاوت و سرزنش قرار بگیرن.
۲. به اشتباه و گناه کار فکر نمیکنن چون اقتضای سنشون هیجان و تجربه هست ، مگر کسی که در محیط فکری خوبی رشد کرده باشه و مسائلش رو مطرح کنه. ( اکثر افراد در جامعه بهیچ عنوان به زشتی عمل ( خود ارضایی یا رابطه ) نه فکر میکنن و نه براشون مهم هست... مگر دچار آسیب روانی و جسمی بشن تا مراجعه کنن) زمانی هم که مراجعه کنن در سنین ازدواج قرار دارن و اون زمان میشه برای ازدواج ترغیبشون کرد. در این سنین هست که خودارضایی جواب نمیده و شریک جنسی و مهم تر از اون شریک عاطفی نیاز دارن. اینجا دیگه هیجان نیست خواستن یک زندگی مشترک مطرح هست که با خودارضایی جواب نمیده.

بهترین کار برای ترک این عمل کثیف و گمراه کننده و مریض کننده....اول از همه این که فرد با دید کلی به کل خلقت نگاه کند و به محض این که دید کلی را انجام داد برسد به خالق و سازنده آن و این ترس که که واقعیت محض است درونش ایجاد شود.....دوم مقایسه انجام بدهد بین زمان حالش و زمان قبلش که چه قدر خسته و مریض و اغلب حرصی شده و همچنین در مورد کل مخلوقاتی به نام انسان مقایسه انجام بدهد که آیا انسان خودش را بپوشاند و پاک و تمیز زندگی کند و مومن خالص خداوند باشد بهتر است یا مثل جاهلان با وضع نامناسب از همه لحاظ لباس و....زندگی کند و هر روز با کثیف ترین حالت ممکن همدیگر را ملاقات کنند و زندگی کنند و...اکثرا(معلوم است فرد نتیجه میگیرد که آدم خودش را کاملا بپوشاند درست تر است و این نشان میدهد که انسان آگاه شده یعنی مخلوق آگاه شده یعنی چه و افراد ناآگاه ارزش این را ندارند که فرد را تحر...کنند و باز در مورد این موضوع دید کلی میگیرد متوجه میشود که چه ضعیف فکر میکرده که این کار حس لذ...به اون دست میداده اما فرد دیگر با آگاهیت کارهایش را انجام میدهد و میداند این عمل شدیدا زشت و کثیف و مریض کنندست و طبق دستورات سازنده که میگویند این کار حرامه پیش میرود و جزو افراد آگاه شده میشود در کل مقایسه بین افرادی که از اشتباهات این کار خبر دارند مقایسه ای انجام دهد با افراد جاهل که میگویند خوب است و ببیند که واقعا ترک آن کار افراد پیشرفته و آگاه شدست)....سوم این که فرد شخصیتش را به خاطر این کار پست نکند و بگوید که هیچ چیز ارزش ندارد(چه افکار و چه....) و در حد من نیست بخواهد من را به این عمل وا دارد و این عمل زشت و احمقانه را انجام دهم (حفظ شخصیت و در نتیجه سلامتی جسمانی فقط خودم برای خودم مهم تر است وبه خاطر هیچ عواملی خراب و ضعیف و مریضش نمیکنم چون اون ها در حد من نیستند که بخواهند من را شکست دهند و ...)....

بعضیا میگن فقط ازدواج! که این اصلا جواب درستی نیست چون سن رو هم در نظر نگرفتید و هم این که میرساند شما اصلا نمیتواند در برابر این موضوع به نتیجه درست برسید که اشتباست و تنها میخواهید از یک روش به روش دیگر پرش کنید(این یعنی شما شکست خورده هستید و توانایی متوقف کردن این وضعیتتون رو حتی برای دوره کوتاه نداشتید و ندارید و مستقیم میخواهید وارد روش درستش بشید فقط)

افراد برای مثال 15 16 17 که این عمل را انجام میدهند(در صورتی آگاه باشند به این کار)نباید در جواب بهشون گفت صبر کنید سن ازدواج نزدیک بشه و تا اون موقع این کار .....خیر این یعنی تشویق شما به این کار و بیشتر دشمن آن ها هستید.....وقتی افرادی در این سن همچین عملی را انجام میدهند در حالی که آگاه هستند به این کار و برای این که جلویشان را گرفت اول باید گفت که این موضوع یک حسی است که در همه مخلوقات انسانی ممکن است رخ بدهد و برای همه برای مثال این لذ...باشد و این عمل عادی است و در کل آشنا کنند آن هارا به صورت کل در مورد این غریزه و آگاهش کنند که این عمل که عادی هستش رو کنترل کنه و........دوم این که در مورد مریضی هایی که بر فرد وارد میکنه با این افراد صحبت کنند و ترسشان دهند و حس لذ...ازشون بگیرند.....سوم این که به آن ها بگویند که این کارها برای کسانی است که در مقابل وسوسه ها ضعیف هستند و در واقع بگویند اونی که این کار رو میکنه برای کسایی که خیلی خن...هستند و کم آوردن و مثل انسان هایی هستن که هیچی حالیشون نیست (کلا به اون ها بگن که این کار ها برای افراد احم....چون واقعا هم همینطوره) ... حالا افرادی هم هستند که مثلا 12 13 14 که این کار رو انجام میدن این عمل زشتو اما اصلا نمیدونن اسم این کار یعنی چی ....در واقع از رو حالت مستی و بدون آگاهی این عمل رو انجام میدن تنها راهی که میشه اون هارو حالی کرد اینه که اول مدرسه باید برای مثال بهشون بگه وقتی خونه هستید کسی نیست خونه رو تمیز کنید و خانوادتون رو سوپرایز کنید و یا مثلا یک چیزی رو درست کنید و ....خانواده ام وقتی میخواد بره و فرزند میخواد تنها بمونه بهش یک وظیفه بدن (همیشه که نمیشه کار داد بهشون شاید واقعا بخوان استراحت کنند)یک وظیفه بدن که انجام دادنش یا ندادنش مهم نباشه اما اگه انجامش نده مثلا مخصوصا حتی برای دومین بار خانواده شک بیفتن و بفهمن قضیه ای هست...درکل ممکنه فرد یک بار این کار رو انجام نده دفعه بعد انجام بده درسته شاید آدم متوجه نشه اما این وظیفه ها کم کم جاشون رو به صورت کلی به جای این عمل جایگزین میکنن و فرد نتیجه میگیره که من کار قشنگ انجام بدم بهتره تا این کار و همیشه این وظایفو انجام بدم و نه این عمل(کمکم این وظایف این حس که بفهمه این عمل زشته رو بهش القا میکنه...افرادی هم که مدرسه نمیرن هم باید اطرافیان بزرگتر با هر روشی متوجه شون کنن و از این کار دورشون کنن....

الان به نظر بعضیا طرف سن ازدواج رسید مستقیم تنها پیشنهاد میگن ازدواج که این هم اصلا درست نیست به نظر بنده....چون این حرف میخواد طرف رو طوری کنه که طرف بگه آره دیگه غیر ازدواج نمیتونم کاریش کنم چون واقعا هم سن ازدواجم و دیگه توانایی کنترلشو ندارم......که این هم اصلا درست نیست شمایی که به این سن رسیدی درکت هم بالاتر رفته و آدمی هستی که دیگه اگاه شده و توانایی آگاهی یافتن رو داره و وقتی بررسی کنید که از لحاظ پزشکی چه قدر ضرر داره و از لحاظ اسلام کامل چه قدر حرامه و...متوجه میشید که همیشه باید این عمل رو کنترل کرد و نباید به عنوان اشرف مخلوقات تحت هیچ وضعیتی این عمل گول زننده رو انجام بدید و هیچ زمان خاصی محدود نیست ترکش و کنترلش......این عمل لذ...نمیاره اون لذ...نیست اون وسوسه شیطانی فرد که فعال شده و حالتی رو به فرد القا میکنه و تو مادیت فرد رو با حس لذ...از این کار ذوق میده.......بدبختی چون قرار بعدش بیاره که قابل جبران نیست...وقتی بعد این عمل بدبختی هست یعنی اون واقعا به کلمه لذ...نبوده و وسوسه شیطانی شما بوده و تلقین......

در کل شاید بد رسوندم یا مناسب رسوندم....کل حرفام اینه که این عمل تو هر سنی باید کنترل بشه و حتی توسط افراد پیش از شدید شدنش و یا حتی شروعش....فردی که سن ازدواجه خودش رو نبازه و تسلیم این نیاز ها نشه و نگه حتما باید ازدواج کنم تا این نیاز رو از بین ببرم و حتما شروع کنه به کنترل کردنش و به هیچ اون رو برسونه تا به وقتش که شرایط ازدواج براش فراهم باشه و پاک وارد این مرحله بشه و نه برای رفع نیاز حتماو همراه با زندگی کردن کلا....(چون همه که شرایطشو ندارن به این سن رسیدن و نیاز ها دارند سریع با این عمل برطرف کنند پس یعنی این پیشنهاد کاملا اشتباه.....و کنترل کردنش با ایمان به خداوند بهترین کار)

افرادی هم که میگن این عمل مثلا هفته ای و...خوبه همه مریضی بیش نیستند و جاهل......همیشه حواستون به خودتون باشه و تحت اختیار کسی قرار نگیرید و بدونید خدایی هست و خلق کرده و از هیچ بودیم و حواسش هست و حساب کتاب سخته اون لحظه وقتی این هارو قراره به شما نشون بدن زجرشو بدن پس همیشه باید طبق سخن خداوند از ایشون ترسید.....بدونید افراد مومن و پاک و مخصوصا خالص خداوند همیشه سالم هستند و افرادی که به مادیت بیشتر نزدیک باشند جاهل تر و وضعیت نامناسب تری دارند و مقایسه این ها هم برای شما کار سختی نیست و میفهمید و کدام دسته از افراد درست دارند عمل میکنن آن دسته که خودشون رو میپوشونن(کلا از همه لحاظ بر اساس دستورات الهی) و یا دسته ای که عشق به این جهان دارند و حتی خداوند رو قبول ندارند که لعنت به آن ها و وضعیت نامناسب دارند......این عمل مریض کننده است هم جسمی مخصوصا و هم معنوی...همه این اعمال نیاز به زمان دارند چه جلوگیری از شروعش چه ترک تو حالت شدیدش....به مخلوقات مخالف همدیگه با دید تح..نگاه نکنید اغلب وبه حرف صاحب همه مخلوقات گوش کنید که چه گفتند برای نحوه ارتباط و کنترل کردن و........خداوند صاحب انسان.

الله اکبر..الله اعلم;997900 نوشت:
بهترین کار

سفارش و توصیه اخلاقی و ... نتیجه ای نمیده معمولا وگرنه کار آسان بود و این همه نوجونها مشکل نداشتند.
به نظر من بهعترین کار: روزی ده لیوان عرق کاسنی خالص (بدون مخلوط کردن با آب یا شکر) بخورید.
شهوت را در انسان صفر می کند.
اگر مصرفش قطع شود، در مدت یکی دو هفته همه چیز دوباره عادی می شود.

والا اگه از لحاظ توصیه و روش و نصیحت و آگاه کردن فرد رو متوجه کنیم این باعث میشه طرف برای همیشه با فکر کردن در مورد این آگاهیت هایی که گفته شد خودش رو دوباره متوجه کنه و طوری که دیگه به درجه ای میرسه که دیگه لازم نمیدونه این نصیحت هارو گوش کنه و خودش مستقل تصمیم میگیره(دیگه فهمیده چه خبره و چی خوب بوده و چی بد بوده و...)
اما روش عملی ممکنه همه قبول نکنند و یا انجام بدهند و بگویند تا کی... پس میرسیم به این که باز هم یک مدت محدود میتونن به صفر برسونن همونطور که خودتون گفتید.....اما بهترین روش والا همون آگاه کردن در حد فهم خودشونه که همیشگی بتونه براشون اثبات کنه و متوجه بشن به طور کامل که موفق میشن....عملی که گفتید هم خیلی میتونه تاثیر ببزاره ممکنه وقتی فرد چند روز مصرف کرد ببینه چه قدر سمت این کار نمیرم خوبه پس یه حالت تصمیم گیری آگاهانه و واضح براش تشکیل میشه و انگار از عمل به پند درونش تبدیل میشه...

راههایی که برای ترک خودارضایی ارائه میدن موقتی هست و امکان بازگشت خیلی زیاده چون این یک نیازه که خداوند در بدن افراد قرار داده با شدت و ضعف!

مثلا دختر یا پسری در پونزده سالگی نیاز جنسی داره و یکی دیگر در بیست و پنج سالگی هم سرد و بی میل هست. این دو قابل مقایسه نیستن.

نمیشه بگیم فلانی اینو بخور، اونو نخور، ورزش کن ، فلان... چون در حقیقت داره نیازش رو سرکوب میکنه و بعد از سرکوب در خلوت شروع میکنه به خودارضایی. بعضیا هم پا رو فراتر میذارن و به خانه های هم میرن و عمل نامشروع انجام میدن. یهو شما میبینین یه جوان بیست و جند ساله بارها رابطه ی جنسی رو با افراد مختلف تجربه کرده و همینم باعث تنوع طلبی و فسادش شده.

اگرچه در سنین پایین و حتی بالاتر کسی نمیگه من خودارضایی میکنم مگر در قالب یک نام کاربری در اینترنت.... اما این وظیفه به عهده خانواده ها و مراکز آموزشی هست. یعنی اینکه پدر و مادر بپرسن که آیا پسر یا دختر عزیزم فکر میکنی چقدر آمادگی برای ازدواج داری ؟ چه مشکلاتی مانع اون هست؟ و مراکز آموزشی ..
کسی که نیاز داشته باشه حتما بیان میکنه که مثلا من شغلی ندارم، من کدبانوی خوبی نیستم و ....

مشکلات باید ریشه ای درمان بشن نیاز جنسی شدیدا سرکش و غیر قابل چشم پوشیه. اکثر مصیبت های بشر بخاطر ثروت و شهوت بوده.
اگر نوجوان خوشفکر و با فرهنگی بار بیاریم قطعا اگر نیاز باشه در سنین پایین ازدواج کنن ازدواج خوبی خواهند داشت.

به نام خدا
سلام

صابر;997852 نوشت:
با سلام خدمت شما کاربر محترم!
آیا از نظر حضرتعالی هر کسی در هر سنی گرفتار خودارضایی شد باید ازدواج کنه تا درمان بشه و یا اینکه اونقدر خودارضایی کنه تا زمانی که شرایط ازدواج براش فراهم بشه؟!!!

من همین قدر میدونم تا طرف نخواد نمیتونه ترک کنه، خواستن هم به این دلیل نیست که صرفا بگه من نمیخوام و خودشو با این کارای که میگید سرگرم کنه، زمانی که هرومون میزنه بالا یا باید تخلیه بشه یا طرف باید خودش مقاومت کنه وگرنه طرف دوشبانه روزم نخوابه و بزنه بالا هرچقدرهم خسته باشه و تا خودش نخواد کارشو میکنه.
بدون این راه حلها طرف اگه جلوی نگاهش رو بگیره و خودش بخواد و مقاومت کنه ترک میکنه، در غیر اینصورت صبح تا شب کار کنه و خسته و کوفته هم باشه دودقیقه قبل از خواب کارشو میکنه و هیچکدوم از این راه حل هاهم کاربرد نداره.

از حرف تا عمل فاصله زیاده، حتی بهترین متخصصین هم با فرد بیمار مشورت و راهنماییش کنن تا وقتی خودش نخواد ترک خودارضایی تقریبا محاله پس تنها به اراده و توکل خود شخص مربوطه
در مورد اینکه چه راهی جواب بده اونهم به روحیات و شناخت طرف از خودش بستگی داره در کنارش نذر و نیاز هم میتونه مفید باشه
در نهایت بدترین عملی که یک فرد میتونه با خودش مرتکب بشه همین قضیه ست در صورت اعتیاد شدید ممکنه نشه عوارضشو جبران کرد مثل ریزش موی سر و ضعیف شدن موی بدن حتی ریش و سبیل و سفید شدنشون تا پوسیدگی دندان (پیری زودرس)
دلیلیشم کاملا واضحه چون غیر از تولید استرس تمام ویتامینهای مفید و ضروری بدن بوسیله این عمل گناه آلود از تن و بدن خارج میشه در واقع حروم میشن
امیدوارم هیچ کس معتادش نشه

ARMAN MAHDI;998058 نوشت:
ازعوارضشو جبران کرد مثل ریزش موی سر و ضعیف شدن موی بدن حتی ریش و سبیل و سفید شدنشون تا پوسیدگی دندان (پیری زودرس)
دلیلیشم کاملا واضحه چون غیر از تولید استرس تمام ویتامینهای مفید و ضروری بدن بوسیله این عمل گناه آلود از تن و بدن خارج میشه در واقع حروم میشن
امیدوارم هیچ کس معتادش نشه

اگرچه مخالف صدرصد خودارضایی و موافق ازدواج و هدایت این میل بسمت راه صحیح و خلالش هستم اما؛

۱. شما این مطلب رو بر طبق کدام تحقیقات پزشکی در کدام مقاله و ... بیان میکنین؟

۲. خودارضایی تخلیه شهوت بدن هست و آمیزش جنسی هم در پایان تخلیه شهوت بدن هست . اگر فقط و فقط این رو در نظر بگیرم و از سایر جهات بهش نپردازیم هیچ فرقی نیست.

در هر دو مایع منی خارج میشه . یکی با تحریک خودش و دیگری با تحریک همسر.

حالا شما فکر کنین یک فرد در هفته سه بار با همسرش رابطه داره که هر سه بار به اوج لذت جنسی میرسه، حتما در یک ماه که دوازده بار هست باید بمیره!!!! دندون و مو و ... رو از دست بده! ( در حالی که آمیزش در اوایل ازدواج یک شب در میان هم هست)
اگرچه خودارضایی عمل نادرستی هست و بدلیل نبود شریک جنسی بعضی عواقب رو بدنبال داره اما تخلیه شهوت توسط شریک جنسی بمراتب سخت تر و مدت زمان اون بیشتر هست.

.

خوشبختی;997854 نوشت:
ممکن هست فردی در پانزده سالگی دچار خودارضایی بشه. یا حتی دوازده سالگی! قاعدتا زمان مناسب برای ازدواجش نیست و از طرفی بدنبال ترک اون هم نیست!
دقت داشته باشین ما در مراجعات پسر یا دختر چهارده ساله ای رو نمیبینیم که بگه میخوام از خودارضایی دست بکشم! چرا؟
۱. این کار در حریم شخصیشون انجام میشه و بهیچ عنوان نمیخوان کسی بدونه و مورد قضاوت و سرزنش قرار بگیرن.
۲. به اشتباه و گناه کار فکر نمیکنن چون اقتضای سنشون هیجان و تجربه هست ، مگر کسی که در محیط فکری خوبی رشد کرده باشه و مسائلش رو مطرح کنه. ( اکثر افراد در جامعه بهیچ عنوان به زشتی عمل ( خود ارضایی یا رابطه ) نه فکر میکنن و نه براشون مهم هست... مگر دچار آسیب روانی و جسمی بشن تا مراجعه کنن) زمانی هم که مراجعه کنن در سنین ازدواج قرار دارن و اون زمان میشه برای ازدواج ترغیبشون کرد. در این سنین هست که خودارضایی جواب نمیده و شریک جنسی و مهم تر از اون شریک عاطفی نیاز دارن. اینجا دیگه هیجان نیست خواستن یک زندگی مشترک مطرح هست که با خودارضایی جواب نمیده.

سلام دوست بزرگوار@};-
همه روزه مراجعات متعدد و چشمگیری اتفاقا از افرادی در سنین 14 تا 17 سال در موضوع خودارضایی داریم که نمی توانیم بگوییم این افراد تازه اقدام به این کار کرده و در اوج هیجان هستند...
بسیار اتفاق افتاده است فرد سالها قبل مبتلا شده ولی الان واقعا عاصی شده و اقدام به ترک نموده است.
در هر صورت خودارضایی محدود به سن خاصی نیست و عذاب وجدان آن خیلی از افراد را وادار به ترک می کنید چون نوعی پس زدن نیاز به سمت بدن خود است.

خوشبختی;998062 نوشت:
گرچه مخالف صدرصد خودارضایی و موافق ازدواج و هدایت این میل بسمت راه صحیح و خلالش هستم اما؛

۱. شما این مطلب رو بر طبق کدام تحقیقات پزشکی در کدام مقاله و ... بیان میکنین؟

۲. خودارضایی تخلیه شهوت بدن هست و آمیزش جنسی هم در پایان تخلیه شهوت بدن هست . اگر فقط و فقط این رو در نظر بگیرم و از سایر جهات بهش نپردازیم هیچ فرقی نیست.

در هر دو مایع منی خارج میشه . یکی با تحریک خودش و دیگری با تحریک همسر.

حالا شما فکر کنین یک فرد در هفته سه بار با همسرش رابطه داره که هر سه بار به اوج لذت جنسی میرسه، حتما در یک ماه که دوازده بار هست باید بمیره!!!! دندون و مو و ... رو از دست بده! ( در حالی که آمیزش در اوایل ازدواج یک شب در میان هم هست)
اگرچه خودارضایی عمل نادرستی هست و بدلیل نبود شریک جنسی بعضی عواقب رو بدنبال داره اما تخلیه شهوت توسط شریک جنسی بمراتب سخت تر و مدت زمان اون بیشتر هست.

دوست بزرگوارم سلام@};- لطفا تفاوت های خودارضایی را با آمیزش در این پست حتما با دقت بخوانید.

***تفاوت های خودارضایی و آمیزش با همسر***
انزال مني كه پس از ازدواج و از طريق ارتباط با همسر صورت مي گيرد، داراي تفاوت هايي است كه به صورت خلاصه به آن اشاره مي شود:
1. چون ارضا از طريق طبيعي صورت مي گيرد به تدريج و پس از گذشت مدتي از ازدواج فاصله بين دفعات ارتباط بيشتر مي شود و حالت حرص و اعتيادي كه در استمنا وجود دارد اينجا ديده نمي شود. بنابراين با كاهش دفعات انزال در ازدواج عوارض جسمي در مقايسه با استمنا بسيار كمتر است.
2. در ارتباط با همسر چون ارتباط عاطفي ايجاد مي شود (از طريق ملاعبه و ...) سيستم اعصاب سمپاتيك و پاراسمپاتيك به صورت متعادل تحريك گشته و اندام هايي كه تحت تاثير اين سيستم ها هستند به صورت طبيعي فعاليتشان افزايش يا كاهش مي يابند. (تندي ضربان قلب، تندي تنفس و ...) اما در استمنا چون فرد از طريق خيالات و بدون وجود ارتباط عاطفي مستقيم خود را تحريك مي كند. تحريك اعصاب فوق به صورت متعادل صورت نمي گيرد. و بنابراين فعاليت اعضاي تحت تاثير اين اعصاب به صورت غيرطبيعي كاهش يا افزايش مي يابد و خود باعث عوارض جسمي مي گردد كه فقط در استمنا ديده مي شود. مانند لرزش اندام ها، عدم تمركز حواس، كم شدن قدرت حافظه و ...
3. در ارتباط طبيعي و به خصوص اگر انزال مني از طريق مقاربت صورت گيرد كيسه هاي منوي به طور كامل تخليه شده و ارضاء كامل صورت مي گيرد. ولي در استمنا بستگي به شدت خيالات فرد تخليه كيسه ها متفاوت است و در بعضي مواقع بزرگي بيش از حد پروستات، عدم تخليه كامل كيسه هاي مني، سوزش ادرار و ... بروز مي دهد.
4. از نظر روحي رواني نيز حالت احساس گناه، پشيماني، افسردگي، اضطراب و ... كه پس از استمنا براي فرد رخ مي دهد پس از مقاربت طبيعي براي فرد وجود ندارد بلكه بر خلاف آن حالت شادي و آرامش روحي ايجاد مي شود.
5. از نظر معنوي نيز بحث ارتكاب گناه و دوري از درگاه حضرت حق مطرح است كه در استمنا وجود دارد ولي در ارتباط با مقاربت انسان حلال الهي را انجام داده است و باعث نزديكي و قرب به درگاه خداست.
6. استمنا در واقع آميزش با خود است لذا تحريك كننده و تحريك پذير يك نفر است. همينطور ايجاد كننده شرائط اوج و لذت (گرم شدن، تصور لذت و...) توسط خود ارضا شونده فراهم مي شود. در اين جا تمام وجود فرد (در عين وحدت و يكپارچگي) بايد دو پاره شود يكي ارضا شونده و ديگري تحريك كننده و ارضا كننده، هم گرم كننده و هم گرم شونده و هم نعوظ آور و هم نعوظ پذير و اين دو پاره شدن، بزرگترين آسيب را در سيستم بينايي و ذهني (عدم تمركز و...) و درنهايت به بخش رواني شخصيت ايجاد مي كند.
7. زماني كه بدن خود انسان تامين كننده نياز جنسي خود قرار مي گيرد در اين صورت، اين بدن هميشه در همراهي با او است. كم كم او را در يك حالت تحريك جنسي دائم قرار مي دهد چون خودش از خودش لذت مي برد و اين نزديكي فاصله و بدون واسطه وي را به سمت حالت تحريك دايم از خود قرار مي دهد و تحريك پذيري سريع زود و دايم جداي از اثرات مخرب اجتماعي و اخلاقي فرد، موجب خرد شدن پيكر آدمي و پيري زودرس و شكستگي چهره مي شود.
8. در ازدواج چون انسان هميشه همسر خود را در اختيار دارد مي تواند نيازهاي جنسي خود را به موقع و از طريقي كه دستگاه خلقت برايش فراهم كرده است، پاسخ گويد. عمل جنسي كه در ازدواج صورت مي گيرد صرفا قرار گرفتن دو جسم مادي در كنار همديگر نيست بلكه اين عمل ظاهري؛ محبت به يكديگر، ايثار و از خودگذشتگي در حق همديگر و بسياري از فوايد روحي و رواني را در پي دارد كه در اين مجال طرح آن ممكن نيست ولي خود ارضايي يك انحراف جنسي است كه عواقب بسيار وخيمي براي فرد به همراه دارد مانند اعتياد و احساس گناه و افسردگي پس از هر بار خودارضايي، كاهش اعتماد به نفس، عدم تمركز حواس، كاهش آستانه تحريك جنسي و زودانزالي و عدم لذت از زندگي زناشويي آينده و...


موفق باشید.

صابر;998065 نوشت:
دوست بزرگوارم سلام@};- لطفا تفاوت های خودارضایی را با آمیزش در این پست حتما با دقت بخوانید.

***تفاوت های خودارضایی و آمیزش با همسر***

.

بله متشکرم از پاسخ مفصل شما.

من هم ذکر کردم که اگر فقط به جنبه ی ارضای اون بپردازیم و قطعا عوارض روانی و اجتماعی داره.
اما در ازدواج کاهش دفعات نزدیکی به معنی نداشتن میل جنسی یا کم شدن اون نیست و به عوامل زیادی بر میگرده. از نارضایتی های متعدد در زندگی مشترک و مسایل روانی پشتش تا خودارضایی برخی متأهلین، روابط جنسی خارج از برنامه، اعتیاد یا بیماری و در نتیجه عدم برقراری رابطه ی نرمال.
قاعدتا تفاوت های زیادی مطرح هست و اینو عقل سلیم میپذیره. اما واقعا اینها از نظر علمی به طور قطع اثبات شدس؟ عوارض شدیدی که برای اون مد نظر دارن. مثلا در خانم ها!

اکثر افرادی که خودارضایی میکنن باید به مرحله ای در زندگی رسیده باشن که میل به جنس مخالف و نیاز بدن خودشون رو تشخیص داده باشن اون زمان هست که میتونه از خودارضایی و انجامش لذت ببره. هر کسی هم که میگه خودارضایی میکنم اگر ازش بپرسی از چه زمانی میگه دو سال، چهار سال ... . بیشترشونم آدمهای خجالتین که راستش رو نمیگن.

البته اینم نباید فراموش کنیم که خیلی از جوانها همینم نمیگن مگر یه روزی توی اینترنت درد دل کنن و اسرار رو فاش کنن. متاسفانه امکان ازدواج قبلا هم نبود چه برسه الان...
فکر میکنین این جوان هایی که در کوچه و خیابان مجرد میبینین نیاز جنسی ندارن یا خودشون رو با حرف ها و نوشته های ما سرگرم میکنن؟!

نه اینطور نیست... یا خودارضایی میکنن یا در دوران دوستی چند بار رابطه ی جنسی نامشروع دارن.

وقتی یک نفر در اینترنت میگه راه ترک خود ارضایی چیه یا چطور دست بکشیم من خجالت میکشم به اون بگم برو فلان چیز رو بخور یا ورزش و ... کن.
چون اون یک انسانه و باید شرایط ازدواج براش فراهم باشه . با یخچالی که شده چند میلیون تومن این بدبخت چیکار کنه؟کدوم وسیله زندگی رو میتونه تامین کنه؟

در نتیجه دو راه هست یا خود ارضایی یا تجاوز و رابطه نامشروع ... اگر نخواد بسمت دومی بره بهترین راهش خودارضاییه ... اینطور فقط در درگاه خدا جواب گناه خودش رو میده.

درست نیست اما حقیقت تلخیه

مضطرب;998081 نوشت:
سلام.
علم ؟ علم کیلو چنده !

۱- بلوغ زودرس و چون تو سن رشد بودم ضربه شدید بهم خورد.
۲- ضعف شدید حافظه و از دست دادن هوش
۳- آتروفی بیضه و عقیمی
۴- زود انزالی شدید غیرقابل درمان
۵- لاغری شدید و از دست دادن چهره و فرم خوب بدن
۶- از همه مهمتر پرخاشگری و جنون در برخی اوقات و در موارد شدیدتر مالیخولیا
۷- ضعف و گرسنگی شدید
و ...

شما مطمئنید تمام این موارد حاصل از ارضای شما بوده؟ با وجود اینکه صدرصد قبول دارم خودارضایی عوارضی داره اما شما اگر زندگی زناشویی بدی داشتین یا در اروپا بودین احتمالا الان روانشاد بودین!

بعضی از زوجها مشکل رابطه دارن و ناقص ارضا میشن یا در خفا خود ارضایی میکنن... اما اگر شرایط یک رابطه ی خوب برقرار باشه طبیعی خواهند بود.( با کمک مشاوره و پزشک)

شما هر چیزی رو بگردن خود ارضایی نندازین.

ضعف حافظه تنها عاملش خودارضایی نیست وگرنه در کشورایی که آزادی هست باید همه آلزایمری میبودن!

لاغری، مشکلات صورت و بدن ...
پرخاشگری و استرس
گرسنگی و ضعف

اینها عوامل دیگری پشت قضیه هست! از کم کاری غدد بدن و نقص در تولید هورمون ها تا بیماریهای مختلف.

بزرگتربن مشکل نداشتن شریک عاطفی و نرسیدن به اهداف در زندگی هست که روی بدن تأثیر بدی داره و بیشتر بیماریها بر میگرده به اعصاب و روان.

دوست عزیز(خوشبختی)....شما میگید دومین راه انجام این کار این نشون میده کل حرف هایی که میزنید و اون افکاری که تو ذهنتون دارین همه اشتباهه و الان درک ها بالارفته تا این حرف کهنه شما رو قبول کنند و امثال شما....همه افراد تو سن ازدواج نیستن اما به این کاری که تو سن کم انجام میدن آگاهن پس باید جلوی این کار رو بگیرن و متوقفش کنن و نگن که من نمیتونم چون باید صبر کنم تا سن ازداوجم برسه بعد راه درستش مثلا.....این نشون میده طرف اعتیاد به این کار داره و از روی علاقه میاد این حرف رو میزنه و بهونه میکنه(که شما هم با اون حرف خواستید بگید کارشون درسته)....اما فردی که در سن ازدواج هم قرار داره دیگه از لحاظ فکری و درک کردن به حدی رسیده که متوجه بشه حتما دیگه چون سن ازدواجم باید ازدواج کنم و نیازهامو رفع کنم خیر اینطوری نیست انسان آگاه شده به خودش میگه کنترلش میکنم تا شرایط مناسب پیش بیاد(کسی که فکر کنه حتما باید ازدواج کنه تا نیازاش رفع بشه هیچ فرقی با همون کسی که این عمل رو انجام میده نداره و فقط سریع میخواد که از راه درستش براش تامین بشه که این کلا یعنی یک فردی که هیچ وقت خودش رو کنترل نکرده) ....وقتی سازنده یا خالق عزیز شما دستور میده این عمل رو انجام ندید این دلیل محکمی بر حرفام هست که تو هر بازه زمانی باید کنترل بشه طوری که اصلا بهش فکر نکرد...هیچ فرقی تو سن نیست و کنترل کردن این کار باید همیشه انجام بشه....تا روزی که فرد دیگه ازدواج کنه تا دیگه برای مثال روال عادی زناشویی رو انجام بده....بدون مشکل......این عمل عوارضی داره که اصلا قابل درک نمیتونه باشه چون حتی به درجات معنوی هم میرسه شدیدا ضرر این عمل اگه میدونستید و نمیگم و لازم نمیدونم هیچ وقت بگم خود افراد متوجه باید بشن....(بعضی افراد هستن که از این راه ضرر دیدن میان از روی حرص این عمل رو با سخنانشان راه مناسب نشون میدن که دیگه جوابگو الله باید باشند....تنها دلیل اشتباه بودن این سخنانی که این افراد میگویند .....گفتم خلق کننده شما فرموده این عمل را انجام ندهید و این یعنی کنترل کردن و....(این حرفم به همه بود))................هیچ وقت این عمل را انجام ندهید و به مسایل جنسی فکر نکنید و از زندگی که داره میگذره لذت پاک ببرین و سود آور....افرادی هم که میگن این عمل درسته و باید انجام بشه تا فرد نیازش رو رفع کنه رو گوشن ندید که دشمن آشکاری بیش نیستند ....چون خالق فرموده این عمل را انجام ندهید....این یعنی تمام

خوشبختی;998091 نوشت:
شما مطمئنید تمام این موارد حاصل از ارضای شما بوده؟ با وجود اینکه صدرصد قبول دارم خودارضایی عوارضی داره اما شما اگر زندگی زناشویی بدی داشتین یا در اروپا بودین احتمالا الان روانشاد بودین!

بعضی از زوجها مشکل رابطه دارن و ناقص ارضا میشن یا در خفا خود ارضایی میکنن... اما اگر شرایط یک رابطه ی خوب برقرار باشه طبیعی خواهند بود.( با کمک مشاوره و پزشک)

شما هر چیزی رو بگردن خود ارضایی نندازین.

ضعف حافظه تنها عاملش خودارضایی نیست وگرنه در کشورایی که آزادی هست باید همه آلزایمری میبودن!

لاغری، مشکلات صورت و بدن ...
پرخاشگری و استرس
گرسنگی و ضعف

اینها عوامل دیگری پشت قضیه هست! از کم کاری غدد بدن و نقص در تولید هورمون ها تا بیماریهای مختلف.

بزرگتربن مشکل نداشتن شریک عاطفی و نرسیدن به اهداف در زندگی هست که روی بدن تأثیر بدی داره و بیشتر بیماریها بر میگرده به اعصاب و روان.

بله من کاملا مطمئنم چون قبل از اینکار کاملا سالم بودم.

!!!!

هیچ روانشادی به اندازه ی این عمل نیست.
من متوجه نشدم وقتی شما به عوارضش اعتقاد دارید دیگه چرا قصد تاییدش رو دارید.
اتفاقا باید گردن این عمل انداخت این عمل مصداق بارز دروغ به خود است.چیزی است که در نتیجه ی تمام قربانیان عوارضش مشهود است.اگر ضرر نداشت همه بزرگان تشویق به اینکار می کردن.اگر ضرر نداشت باید برای همه نداشته باشد و...
بی خودی دلایل صد من یه غاز نیارید و در پشت نیاتتون کسی هم به این عمل تشویق نکنید اگر واقعا قصد به خاک سیاه نشاندن کسی رو ندارید !
و اینکه زوجینی هم مشکلاتی دارتد و کسی دست به این عمل می زند ربطی به حلال شمردن اینکار ندارد.اتفاقا همین عمل خودش باعث صدمات روانی در زوجین خواهد شد وقتی فردی با توهماتش شخص مصنوعی را تصور کرده و خودش را ارضا می کند چگونه می خواهد با همسرش که با تصورات مصنوعیش زمین تا آسمان فرق می کند ارضا شود؟!

الله اکبر..الله اعلم;998117 نوشت:
دوست عزیز(خوشبختی)....شما میگید دومین راه انجام این کار این نشون میده کل حرف هایی که میزنید و اون افکاری که تو ذهنتون دارین همه اشتباهه .افرادی هم که میگن این عمل درسته و باید انجام بشه تا فرد نیازش رو رفع کنه رو گوشن ندید که دشمن آشکاری بیش نیستند ....چون خالق فرموده این عمل را انجام ندهید....این یعنی تمام

انشالله بحق این ماه عزیز خداوند شفای عاجل بشما عنایت کنه.

بنده بهیچ عنوان نگفتم خودارضایی درسته اما توهمات رو هم قبول ندارم . حتی تاکید صریح کردم که ضررهایی هم متوجه فرد هست.
از طرفی نسخه ای که شما میپیچید برای یک کودک ارزشمند تر هست. خودمان را گیر بدهیم تا ازدواج کنیم!!!

شاید یک انسان تا سن سی و پنج سالگی نتونست ازدواج کنه یا در دام گناه و عمل ناشایست خودارضایی اسیر میشه یا در باتلاق روابط نامشروع.
کسی که بیمار و غیر نرمال باشه از این قاعده مستثنی ست.

انشالله خداوند همه رو هدایت کنه و این امیال در بدن کنترل بشن تا زمان مناسب ازدواج . از طرفی راه ازدواج خوب و آسان برای جوانان باز بشه.

مضطرب;998150 نوشت:

بی خودی دلایل صد من یه غاز نیارید و در پشت نیاتتون کسی هم به این عمل تشویق نکنید اگر واقعا قصد به خاک سیاه نشاندن کسی رو ندارید !
و اینکه زوجینی هم مشکلاتی دارتد و کسی دست به این عمل می زند ربطی به حلال شمردن اینکار ندارد.!

کجای صحبت من تشویق بود؟

ترغیب به ازدواج یا اینکه شما نیاز به مراجعه به روانپزشک و پزشک معالح بدن دارید؟

شاید خودارضایی بر روی دستگاه تناسلی بدن شما تأثیر منفی گذاشته باشه اما سایر مواردی که ذکر کردید نیاز به پزشک معالج بدن داره.
از نام کاربریتون هم هویداست نیاز به مشاوره روانشناسی دارید اینها همه در اثر خودارضایی نیست بفرمایید مشکلات را ریشه ای درمان کنین!

کجای متن بنده گفتم چنین عملی زشتی حلال هست؟ یا تایید کرده باشم؟

آیا بودن در اسک دین به درک و خویشتن داری افراد کمک نکرده ؟ اگر چنین هست باید اندیشه ای کرد . کاربران در اینجا چون موافق ذهنیاتشان صحبت نمیشود یا صفات بد به دیگران میدن یا دروغ دهانشان میگذارن...( نمونش تاپیک خودم که دو نفر معذرت خواستن) من هرگز بین مردم معمولی نمیبینم .! خودتون رو اصلاح کنین نکنه اینم بخاطر خودارضایی هست؟

باسلام

نقل قول:

از ایجاد بحث های دو طرفه شخصی و چت گونه در پستها خودداري نموده و در صورت اختلاف نظر و عقيده به جاي مشاجره به صورت منطقي و مستدل بحث نماييد.


کاربران محترم لطفا رعایت فرمایید
باتشکر
@};-
یاحق

به عنوان آخرین نظریه در مورد این موضوع و آگاه رسانی آخر از خود بنده..........این عمل را هرگز و هرگز انجام ندید حتی به آن فکر هم نکنید...طوری که انگار در زندگی شما همچین چیزی وجود ندارد و به هیچ وجه به سنین خاصی نباید محدود شود ترک این عمل زشت و عدم فکر کردن به آن....ضررات جسمانی فراوان و ضررات معنوی عظیمش قابل جبران نیست...جلوگیری از این عمل برای همیشه به طوری که با تکیه بر حقیقت الهی باشد و در یک مسیر باشد برای ابد در مادیت از هر گونه مشکل رهایی پیدا خواهد کرد و هیچگونه ناراحتی بر وی وارد نخواهد شد خداوند به حال بنده اش آگاه است....سخن هیچ از افرادی که میگویند این عمل درست است حتی برای یک بار هم گوش ندید که دشمنی بیش نیستند....

سخن امام محمد تقی(ع):
هر که از هوا و هوس خود پیروی کند گویی آرزوی دشمن خود را برآورده است.

پیامبر اکرم (ص):به کوچکی گناه منگرید، بلکه بر عظمت و بزرگی کسی بنگرید که نسبت به او گستاخی و نافرمانی کرده‌اید.

خداوند باریتعالی هم در قرآن این عمل را حرام اعلام کرده اند...یعنی سازنده شما خلق کننده شما از هیچ فرموده اند این عمل اشتباه و نباید انجام شود.

برای ترک خود ارضایی نیاز به دو متخصص هست. یکی پزشک بدنی و دیگری روانشناس و مشاوره

نه کتاب خواندن و نه ورزش و ... باید مشکلات ریشه ای درمان بشن و تبادل نظر و گفتگو کرد.

به یاری خدا اگر در سن ازدواج هستین سخت نگیرین و عقد محضری کنین تا بعد خدا بزرگه میشه زندگی رو ساخت .

با حلال از حرام دوری کنین تنها راه همینه. سرکوب نیازهای مختلف تنها باعث اختلال در بدن میشه که بارزترینش اختلالات روانی هست.

.

پس طبق گفته های شما دوست عزیز( آرمان مهدی) کسی که به این کار اعتیاد شدید پیدا کرده و به این عوارض جبران ناپذیرم مبتلا شده دیگه باید فاتحه خودش و زندگیشو بخونه. واقعا با این تفاسیری که شما گفتین دیگه هیچ فرقی نداره این شحص ترک بکنه یا نه. چون قرار نیس با ترک این کار اتفاق عجیبی براش تو زندگی بیوفته. در ضمن اینو هم در نظر داشته باش که اگه خدایی ناکرده در مورد مطلبی که ازش اطمینان نداری صحبتی بکنی ک اون مطلب درست نباشه و باعث ناامیدی یه فردی بشه که قصد ترک این عمل رو داره گناه حق الناس بگردن میوفته که اون موقع خر بیار و باقالی بار کن. من خودم به شخصه هیچ وقت همچین ادمی رو نمبخشم.

مضطرب;998081 نوشت:
سلام.
علم ؟ علم کیلو چنده !
من در نوجوانی مبتلا شدم ( از چه طریقی بماند ) اصلا نمی دونستم این عمل چیه ! ۴ - ۵ سال ندونسته انجام دادم بعد تو یک کتاب رساله دیدم اسم این عمل چیه. بعد از ۵ سال فهمیدم چه بلایی سرم اومده. بعد از اون دنیا رو سرم خراب شد.
بله عوارض همش برای من به وجود اومد:
۱- بلوغ زودرس و چون تو سن رشد بودم ضربه شدید بهم خورد.
۲- ضعف شدید حافظه و از دست دادن هوش
۳- آتروفی بیضه و عقیمی
۴- زود انزالی شدید غیرقابل درمان
۵- لاغری شدید و از دست دادن چهره و فرم خوب بدن
۶- از همه مهمتر پرخاشگری و جنون در برخی اوقات و در موارد شدیدتر مالیخولیا
۷- ضعف و گرسنگی شدید
و ...
من بالاخره ترک کردم اما چه فایده هیچ کدوم از عوارض جبران نشد.
الان هم نمی تونم ازدواج کنم چون ناتوانی جنسی پیدا کردم و درمان ها هم هزینه بر هستند و قطعا طلاق آخرشه !
من که به خاک سیاه نشستم و این اعتیاد فرقی با اعتیاد به شیشه و کراک نداره !
اینم تقدیر من بود الانم دیگه نمی تونن تحمل کنم ای کاش خودکشی حروم و گناه نبود.خدا کنه زودتر بمیرم راحت شم از این زندگی

سلام برادر.
من کاملا درکت میکنم و تک تک کلماتی که نوشتی رو میفهمم چون خودمم متاسفانه ۵ سال درگیر همین نکبت بودم و منم خیلیا چیزا از دست دادم. سلامت روح و جسمم و آینده شغلی و تحصیلی و زندگی و زناشویی و ازدواج و ...... منم یه جوون ۲۱ سالم و تو این سن که باید نهایت شادی و نشاط رو داشته باشم شدم مثه پیرمردای ۷۰ ساله. هیچ میل و رمقی به ادامه ی این زندگی کوفتی ندارم. با اینکه الانی که دارم این متن رو مینوسم تو روز ۳۸ از ترکم ولی اصلا حال خوبی ندارم. میشه گفت به تک تک عوارضی که گفتی مبتلام. به نظر منم ترک این کار یه محدوده خاصی داره و وقتی از اون محدوده رد بشی دیگه کار از کار میگذره و فایده ای نداره که ترک بکنی این کار رو یا نه. مخصوصا وقتی آدم وارد همچین تاپیکایی میشه و این هجمه از سرزنش و حرفای ناامیدکننده رو میخونه دیگه میل و رغبتی براش نمیمونه که این کار رو ترک بکنه و به زندگی عادیش برگرده. بعضیا میخوان کمک کنن ولی بلد نیستن متاسفانه و حکایتشون میشه همون آدمایی که میان ابرو رو درست کنن میزنن چشم طرفم کور میکنن.
منم تقریبا هر شب قبل از خواب کلی گریه میکنم به خاطر این گندایی که به زندگیم زدم و این همه عوارضی که بهش دچار شدم و از خدا میخوام اگه یه ذره براش مهمم دیگه چشمم فردا صبح باز نشه. منم خیلی وقتا به خودکشی فک میکنم ولی از ترس خدا این کار رو نمیکنم. خلاصه که هیچ کی مثه خودمون حال ماها رو نمیفهمه. امثال ماها باید به درد خودمون بمیریم. اینجور جاهام به جز اینکه نمک به زخممون بپاشن هیچ کمک دیگه ای بهمون نمیکنن. منم خودم خیلی دلم میخواست یه تاپیک بزنم در مورد همین موضوع ولی وقتی نظرات رو میخونم و میبینم چه آدمای بی رحمی این جا اظهار نظر میکنن پشیمون شدم.
ماها خودمون به اندازه کافی از نظر روحی و روانی داغونیم ولی بعضیا مثه همین شخص( الله اکبر..الله اعلم) با نظراتشون فقط میخوان فخر بفروشن به امثال ماها. فقط قصدشون سرزنش کردن هست.

الله اکبر..الله اعلم;998198 نوشت:
به عنوان آخرین نظریه در مورد این موضوع و آگاه رسانی آخر از خود بنده..........این عمل را هرگز و هرگز انجام ندید حتی به آن فکر هم نکنید...طوری که انگار در زندگی شما همچین چیزی وجود ندارد و به هیچ وجه به سنین خاصی نباید محدود شود ترک این عمل زشت و عدم فکر کردن به آن....ضررات جسمانی فراوان و ضررات معنوی عظیمش قابل جبران نیست...جلوگیری از این عمل برای همیشه به طوری که با تکیه بر حقیقت الهی باشد و در یک مسیر باشد برای ابد در مادیت از هر گونه مشکل رهایی پیدا خواهد کرد و هیچگونه ناراحتی بر وی وارد نخواهد شد خداوند به حال بنده اش آگاه است....سخن هیچ از افرادی که میگویند این عمل درست است حتی برای یک بار هم گوش ندید که دشمنی بیش نیستند....

سخن امام محمد تقی(ع):

هر که از هوا و هوس خود پیروی کند گویی آرزوی دشمن خود را برآورده است.

پیامبر اکرم (ص):به کوچکی گناه منگرید، بلکه بر عظمت و بزرگی کسی بنگرید که نسبت به او گستاخی و نافرمانی کرده‌اید.

خداوند باریتعالی هم در قرآن این عمل را حرام اعلام کرده اند...یعنی سازنده شما خلق کننده شما از هیچ فرموده اند این عمل اشتباه و نباید انجام شود.

نمیدونم چی نصیبت میشه از اینکه میای اینجا و شروع میکنی به سرزنش کردن. کی گفته ضررای جسمانی اینکار قابل جبران نیس؟؟؟؟ پس این همه پزشک و روشای درمانی که وجود داره همش کشکه؟؟؟؟؟
کی گفته ضررای معنوی این کار قابل جبران نیس؟؟؟؟ پس توبه رو خدا برای چی گذاشته؟؟؟؟
دوست عزیز شما کلا جای اشتباهی رو نوشتن نظرات ناپختت انتخاب کردی. این جا دارن برای ترک این کار راه حل میدن و بهم کمک میکنن چیزایی که شما میای در موردش صحبت میکنی و اظهار فضل میکنی مربوط به اینجا نیس. اینا به درد کسایی که چندین سال به این کار اعتیاد داشتن نمیخوره. اینا برای پیشگیری هست نه درمان.شما اگه یه ذره اون فکرت رو به کار بندازی باید به این نتیجه برسی که این حرفا بیشتر عذاب میده افراد رو تا اینکه کمکشون بکنه. چون امثال این افراد خودشون به اندازه کافی ازنظر روحی بهم ریخته هستن و بی قرارن و شما هم با این حرفات فقط داری نمک به زخمشون میپاشی. اگه نمیتونی و علم و سوادش رو نداری که به کسی کمک کنی بهتره هیچی نگی.

Muhammadx;996439 نوشت:
به نظرم یکی از بزرگترین آسیب‌هایی که توی زندگیم به خودم زدم استمناء بود، از وقتی شروع به این کار کردم هرجه داشتم برباد رفت، هم از لحاظ تحصیلی افت کردم هم از لحاظ روحی و روانی به حد دیوانگی رسیدم، من نمی‌دونم چرا بعضی‌ها میان می‌گن خودارضایی کنید خوبه یا اگه هفته ای یا ماهی یک بار خودارضایی کنید اشکالی نداره، آخه براساس چه الگو و منطقی می‌شه این حرف رو پذیرفت؟ تنها کسی که می‌تونه درک درستی از معضل و مشکل خودارضایی داشته باشه، تنها کسی هست که خودش خودارضایی کرده، هیچ دکتر یا محقق یا سکسولوژیستی نمی‌تونه اینقدر راحت بیاد و در مورد خودارضایی اظهار نظری کنه چون احتمالا خودش اینکارو نکرده و هیچ اطلاعایی از آسیب‌ های بلند مدت و کوتاه مدت خودارضایی نداره.در واقع استمناء یا خودارضایی که جدیدا به واسطه ناآگاهی و وجود فیلم‌های مستهجن که مثل نقل و نبات توی دنیا در حال تکثیر هیچ منفطعی برای شخصی که به این مشکل مبتلاست نداره و کاملا ضررٍ، شما به خودتون دقت کنید از وقتی دارید این کار رو انجام میدید اولین اتفاقی که براتون افتاده این بوده که احساستون بهم ریخته و پریشون حالی گرفتید، حالا بیشتر دقت کنید می‌بینید چشم درد و سردرد و هزارتا اتفاق دیگه بعد از انجام استمناء براتون اتفاق می‌افته. پس قبل از هرچیزی این ذهنیت رو بریزید دور که خودارضایی اشکالی نداره اگه حتی روز اولی هست که داری اینکارو انجام میدی من به عنوان شخصی که ۵ الی ۶ سال اینکارو انجام دادم بهتون بگم که این راه به ترکستان است و هیچ منفعتی براتون نداره، خودارضایی مثل یک مسکن یا داروی هست که فقط چند دقیقه احساس لذت اون هم لذت خیلی خیلی کم رو به آدم میده و پس از انجامش کلی درد و غم و غصه و ناراحتی و مشکل بهتون میده.
همه‌ی این توضیحات رو دادم تا برسیم سر موضوع ترک استمناء !

بعد از سال‌ها کسب تجربه‌های موفق و ناموفقی که داشتم متوجه شدم که خودارضایی به دلیل ایجاد لذت باعث می‌شه ترک کردن سخت بشه، دلیلش همین این هست که ذهن انسان بر اساس رنج و لذت عمل می‌کنه یعنی شما از رنجی فرار می‌کنید تا به لذت برسید، اینجوری که مثلا قرص مسکن می‌خورید تا از رنج دردی که دارید فرار کنید یا شیرینی جات می‌خورید تا لذت ببرید، این سیستمی که در مغز ماست هم می‌تونه خوب باشه هم بد، زمانی بد می‌شه که رنج یه چیزی که به ضرر ماست توی ذهنمون کم و لذتش زیاد باشه اون موقع‌اس که ما به خودمون آسیب می‌زنیم و عملی مثل استمناء رو انجام میدیم، چرا؟ چون لذت خودارضایی توی ذهن ما خیلی بیشتر از رنجشه، اگه دقت کرده باشید ما اکثرمون سراغ مواد مخدر نمیریم دلیلش هم این هست که دیدیم که افرادی که اعتیاد به مواد مخدر داشتن زندگیاشون از هم پاشیده و حال و وضع خوبی ندارند به همین خاطر توی ذهن ما رنج اعتیاد بزرگ‌تر از لذتشه، اگه شخصی اعتیاد به مواد مخدر داره رنج کاری که داره انجام میده توی ذهنش کوچیکه و لذت بزرگته بخاطر همین هست که سعی نمی‌کنه ترک بکنه.دوستان اولین قدم برای ترک خودارضایی ایجاد رنج در ذهن هست به هر طریقی که می‌شه باید از این کار احساس تنفر داشته باشید و وقتی اسمش رو هم می‌شنوید ازش فرار کنید، من توی کتاب شاه کلید ترک خودارضایی به صورت کامل در مورد یکی از بهترین راهکارهای ایجاد رنج در ذهن صحبت کردم ولی این توضیح رو اینجا بدم که باید تا می‌تونید رنج این‌کار رو توی ذهنتون بزرگ کنید، مثلا می‌تونید هر روز با خودتون در مورد آسیب‌ های خودارضایی با خودتون صحبت کنید و به هر کدومش فکر کنید، سعی کنید به بدترین اتفاقاتی که ممکنه براتون بی‌افته رو به صورت اگزجره توی ذهنتون مرور کنید، اینکارو رو سعی کنید ۲۱ روز رو به صورت مداوم انجام بدید تا تثبیت بشه.
در کنار این کار شما باید خودتون رو از محرک‌هایی که سراغ دارید و می‌دونید باعث تحریکتون می‌شه دور بشید و به هیچ عنوان باهاشون سر و کار نداشته باشید و باهاشون سر و کله نزنید، برای هر شخصی محرک‌ها متفاوته و ممکنه هر کسی از نسبت به چیزی تحریک بشه مثلا خود من نسبت به جنس مخالف و ارتباط باهاش تحریک پذیرم و تمام ارتباطاتم رو با جنس مخالف (به جزء خانواده) قطع کردم و سعی نمی‌کنم خودم رو در معرض این محرک قرار بدم شاید اوایل برام سخت بود ولی الان چون باهاش کنار اومدم و پذیرفتم برای ترک باید اقدام کنم نگران نیستم و اینکار رو انجام دادم.عامل دیگه‌ای خیلی منجرب به خودارضایی می‌شه احساسات منفی هست که در بسیاری از افرادی که خودارضایی می‌کنن یافت می‌شه، نمونه‌ای احساس منفی عصبانیت هست که متاسفانه خیلی از افرادی که می‌شناسم و میدونم خودارضایی می‌کنن خیلی زود رنج هستند و سر مسائل مختلف به دیگران جدل می‌کنند، دوستان خواهش می‌کنم اگه قصد ترک کنید به هیچ عنوان سمت دعوا و اینجور مسائل نرید که خودتون پشیمون می‌شید، توی کتاب توضیح دادم که چرا عصبانیت می تونه راه رو برای انجام استمناء هموار کنه.یکی دیگه از چیزهایی که می‌خوام راجبش صحبت کنم و خیلی هم اهمیت داره، ارتباط با خداوند هست، سعی کردم آخر این پست در موردش صحبت کنم چون خیلی جای حرف داره، ببینید دوستان منشاء همه چیز خداونده اگه می‌خواید بخشیده بشید و زندگیتون رو دوباره بسازید آشتی با خداوند می‌تونه اینکارو براتون انجام بده، خیلی از دوستان نسبت به ارتباط با خداوند واکنش نشون میدن و فکر می‌کنن ما موعضه‌گر دینی هستیم و می‌خوایم در مورد دین خاصی صحبت بکنیم ولی واقعا این شکلی نیست، هر اعتقادی که دارید با همون اعتقاد سعی کنید با خدای خودتون کنار بیاید و باهاش آروم آروم رفیق بشید، اگه مسلمونی از ذکر گفتن شروع کن و کم کم نمازهات رو هم بخون و قرآن رو هم یک صفحه یک صفحه مطالعه کن، بذار خداوند بهت کمک کنه، اگه دین دیگه‌ای هم داری از دین خودت استفاده کن و با خدای خودت دوست باش، اینارو می‌گم چون می‌دونم اگه واقعا با خدای خودتون رفیق بشید احساستون خوب می‌شه و این احساس خوب، اینکه احساس کنید کسی کنار شماست توی ترک استمناء می‌تونه خیلی بهتون کمک کنه.به نظرم یکی از عمده دلایلی که نتونستم سال‌های سال این مشکلم رو حل کنم ارتباط ضعیفی بود که با خداوند داشتم، یعنی اعتقاداتم رو از دست داده بودم و هیچ چیزی رو قبول نمی‌کردم چون توی فضای بدی سیر می‌کردم و اینقدر مغرور بودم که قدرت پذیرش نداشتم، قدرت پذیرشتون رو ببرید بالا و قبول کنید که راه رو اشتباه اومدید و از خداوند بخواید که کمکتون کنه، خودتون رو ببخشید از خداوند توبه کنید و ازش کمک بخواید مطمئن باشید بدون جواب نمیمونه!إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ
تنها تو را مى پرستیم و تنها از تو یارى مى جوییم.

این رو سرلوحه تمام کاراتون قرار بدید بهتون قول میدم موفق می‌شید، خودش هدایتتون می‌کنه به مسیرهای درست فقط ازش بخواید.دوستان عزیزم یه مطلب مهم رو این آخر بگم اگه بتونید ۴۰ روز رو بدون خودارضایی کردن سپری کنید، رفته رفته تمام آسیب‌ های خودارضایی چه روحی چه جسمی از بین میرن و بعد از چند چند ماه شما یه آدم پرانرژی و فوق‌العاده شدید که خیلی هم حالش خوبه، سخت‌ترین قله‌های که باید ازشون عبور کنید تا ۳۰ روز اول هست بعد از اون خیلی راحت‌تر پیش میرید، اگه خودتون رو تحریک نکنید احتمالا ۹۹ درصد بی ۵ تا ۱۰ بار وسوسه سراغتون میاد که می‌تونید با ذکر گفتن، عبادت، قرأن خوندن و مشغول کردن خودتون این قله‌ها رو فتح و هر روز بهتر از دیروز عمل کنید.اگه به هردلیلی خودارضایی کردید، به خودتون سخت نگیرید توبه کنید، غسل کنید و بعد بشینید فکر کنید و مشکل کارتون رو پیدا کنید و خودتون رو اصلاح کنید.

اراجیفِ زیبایی بود ...

o.m.i.d;998248 نوشت:
نمیدونم چی نصیبت میشه از اینکه میای اینجا و شروع میکنی به سرزنش کردن. کی گفته ضررای جسمانی اینکار قابل جبران نیس؟؟؟؟ پس این همه پزشک و روشای درمانی که وجود داره همش کشکه؟؟؟؟؟
کی گفته ضررای معنوی این کار قابل جبران نیس؟؟؟؟ پس توبه رو خدا برای چی گذاشته؟؟؟؟
دوست عزیز شما کلا جای اشتباهی رو نوشتن نظرات ناپختت انتخاب کردی. این جا دارن برای ترک این کار راه حل میدن و بهم کمک میکنن چیزایی که شما میای در موردش صحبت میکنی و اظهار فضل میکنی مربوط به اینجا نیس. اینا به درد کسایی که چندین سال به این کار اعتیاد داشتن نمیخوره. اینا برای پیشگیری هست نه درمان.شما اگه یه ذره اون فکرت رو به کار بندازی باید به این نتیجه برسی که این حرفا بیشتر عذاب میده افراد رو تا اینکه کمکشون بکنه. چون امثال این افراد خودشون به اندازه کافی ازنظر روحی بهم ریخته هستن و بی قرارن و شما هم با این حرفات فقط داری نمک به زخمشون میپاشی. اگه نمیتونی و علم و سوادش رو نداری که به کسی کمک کنی بهتره هیچی نگی.

شما چه انتظاراتی از این قشرِ شکم سیرِ متعصب دارید ...
این دسته آدمها اگر شرایط زندگی اونا رو به خودارضایی سوق بده صد برابر بدتر از بقیه به هم میریزن ...

خوشبختی;998205 نوشت:
برای ترک خود ارضایی نیاز به دو متخصص هست. یکی پزشک بدنی و دیگری روانشناس و مشاوره

نه کتاب خواندن و نه ورزش و ... باید مشکلات ریشه ای درمان بشن و تبادل نظر و گفتگو کرد.

به یاری خدا اگر در سن ازدواج هستین سخت نگیرین و عقد محضری کنین تا بعد خدا بزرگه میشه زندگی رو ساخت .

با حلال از حرام دوری کنین تنها راه همینه. سرکوب نیازهای مختلف تنها باعث اختلال در بدن میشه که بارزترینش اختلالات روانی هست.

.

دوست عزیز به نظرم کسی که به این کار اعتیاد داره ازدواج براش حرامه. دلیلشم صدمات جدی جنسی هست که افراد معتاد به این کار میخورن که متاسفانه تا اونجایی که بنده اطلاع دارم این عوارض راه درمانی قطعی ندارن و خوب همینم بعد ازدواج بیخ خره طرف رو میگیره و آخرشم کارش به طلاق میکشه. پس طرف اگه یه ذره عقل تو کلش باشه نباید تحت هیچ شرایطی تن به ازدواج بده چون هم از نظرم روانی و هم از نظر مالی آسیبایی میبینه که به این راحتیا قابل جبران نیس و حتی تو بیشتر موارد کار طرفو به خودکشی و جنون میرسونه.‌ پس افرادی که به این کار اعتیاد دارن باید برای همیشه ازدواج رو ببوسن بزارن کنار و دنبال راه دیگه ای برای سرکوب و از بین بردن این میل جنسی کثیف باشن. تو طب سنتی داروهای گیاهی برای از بین بردن این میل وجود داره که عوارضی خاصی هم نداره. در کل ازدواج به درد این دسته افراد که از نظر روحی و جسمی سالم نیستن و حتی با ترکشم به اوضاع و احوال خوبی نمیرسن نمیخوره. برای این افراد فقط یه راه حل جواب میده اونم سرکوب این میل کوفتیه همینو بس.

آیا راهی برای ترک خودارضایی هست ؟

به نظرم ترک خودارضایی برای اکثر افراد آن قدر سخت هست که تقریبا اتفاق نیفتاده است.

برایتان مثال میزنم
فرض کنید دختری 5 ساله دارید و رفتید بازارگردی
از قضا دختر گلتون میگه من اون شربت رو میخوام و شما هم میدونید اون شربت، الکل داره و شرعا حرام هست.
حالا اون شروع میکنه به گریه و مدام تکرار میکنه و از هر فرصتی برای راه رفتن روی مخ شما استفاده میکنه...

از طرفی افرادی که وضعیت شما و دخترتون رو نگاه میکنن میگن خوب آدم عاقل زورت میاد براش شربت بخری...
چه طور دلت میاد اشک دخترت رو دربیاری...
خوب یه شربته بذار کوفت کنه تا این قدر رو اعصابت نباشه...

شما چه قدر میتونی این وضعیت رو تحمل کنی ؟
آیا بالاخره کوتاه نمیای ؟
آیا واسه خودت توجیه درست نمیکنی؟
آیا یه لحظه اسیر عصبانیت و تنبلی نمیشی و رهاش نمیکنی؟

غریزه جنسی چیزی شبیه به این داستانه
یکی از قوی ترین غرایز بشر هست
تحریکات جنسی و روانی زیادی در دسترس هست
انسان هم معصوم نیست و بالاخره غفلت و تنبلی و .... به سراغش میاد...
آیا انسان میتونه این مقاومت و همیشه در صحنه بودن رو حفظ کنه ؟
به همین خاطر میگم خیلی ها کم میارن ... اون قدرها که صحبت میکنن که ورزش کن و خودت رو مشغول کن الکیه...
بله کم کردنش واقعا نسبتا آسونه..
ولی ترک خودارضایی یه جورایی نشدنیه...

راه حل واقعی که نسخه فراگیر و عملی باشه ازدواجه و لاغیر

خباء;998268 نوشت:
آیا راهی برای ترک خودارضایی هست ؟

به نظرم ترک خودارضایی برای اکثر افراد آن قدر سخت هست که تقریبا اتفاق نیفتاده است.

برایتان مثال میزنم
فرض کنید دختری 5 ساله دارید و رفتید بازارگردی
از قضا دختر گلتون میگه من اون شربت رو میخوام و شما هم میدونید اون شربت، الکل داره و شرعا حرام هست.
حالا اون شروع میکنه به گریه و مدام تکرار میکنه و از هر فرصتی برای راه رفتن روی مخ شما استفاده میکنه...

از طرفی افرادی که وضعیت شما و دخترتون رو نگاه میکنن میگن خوب آدم عاقل زورت میاد براش شربت بخری...
چه طور دلت میاد اشک دخترت رو دربیاری...
خوب یه شربته بذار کوفت کنه تا این قدر رو اعصابت نباشه...

شما چه قدر میتونی این وضعیت رو تحمل کنی ؟
آیا بالاخره کوتاه نمیای ؟
آیا واسه خودت توجیه درست نمیکنی؟
آیا یه لحظه اسیر عصبانیت و تنبلی نمیشی و رهاش نمیکنی؟

غریزه جنسی چیزی شبیه به این داستانه
یکی از قوی ترین غرایز بشر هست
تحریکات جنسی و روانی زیادی در دسترس هست
انسان هم معصوم نیست و بالاخره غفلت و تنبلی و .... به سراغش میاد...
آیا انسان میتونه این مقاومت و همیشه در صحنه بودن رو حفظ کنه ؟
به همین خاطر میگم خیلی ها کم میارن ... اون قدرها که صحبت میکنن که ورزش کن و خودت رو مشغول کن الکیه...
بله کم کردنش واقعا نسبتا آسونه..
ولی ترک خودارضایی یه جورایی نشدنیه...

راه حل واقعی که نسخه فراگیر و عملی باشه ازدواجه و لاغیر

ازدواجم برای این دسته افراد جواب نمیده. چون همین کار چنان آسیبای بدی له سیستم تناسلی فرد واردمیکنه که با ازدواج وضعیتش هزار بار بدتر از دودان مجردیش میشه. تنها راه سرکوب و به صفر رسوندن میل جنسی هست نه چیز دیگه ای.

o.m.i.d;998248 نوشت:
نمیدونم چی نصیبت میشه از اینکه میای اینجا و شروع میکنی به سرزنش کردن. کی گفته ضررای جسمانی اینکار قابل جبران نیس؟؟؟؟ پس این همه پزشک و روشای درمانی که وجود داره همش کشکه؟؟؟؟؟
کی گفته ضررای معنوی این کار قابل جبران نیس؟؟؟؟ پس توبه رو خدا برای چی گذاشته؟؟؟؟
دوست عزیز شما کلا جای اشتباهی رو نوشتن نظرات ناپختت انتخاب کردی. این جا دارن برای ترک این کار راه حل میدن و بهم کمک میکنن چیزایی که شما میای در موردش صحبت میکنی و اظهار فضل میکنی مربوط به اینجا نیس. اینا به درد کسایی که چندین سال به این کار اعتیاد داشتن نمیخوره. اینا برای پیشگیری هست نه درمان.شما اگه یه ذره اون فکرت رو به کار بندازی باید به این نتیجه برسی که این حرفا بیشتر عذاب میده افراد رو تا اینکه کمکشون بکنه. چون امثال این افراد خودشون به اندازه کافی ازنظر روحی بهم ریخته هستن و بی قرارن و شما هم با این حرفات فقط داری نمک به زخمشون میپاشی. اگه نمیتونی و علم و سوادش رو نداری که به کسی کمک کنی بهتره هیچی نگی.

دوست عزیز به قرآن بنده منظور سرزنش ندارم اگه اینطوری بود که حرف من فقط برای کسایی بود که این عمل رو هنوز شروع نکردن.....اگه دیدید گفتم قابل جبران نیستند این برای کسایی که هنوز این عمل رو شروع نکردند و میخوام برای مثال ترس بندازم روشون که سمتش نرن چون واقعا هم از نظر جسمانی و معنوی ضرر داره........اگه دقت کنید قسمت اول حرفام هم برای کسایی که این عمل رو انجام دادند و بنده گفتم که دیگه انجامش ندهند و تو هر سنی باشن تلاش کنن که بهش فکر نکنن و ترک کنند این عمل زشت رو....درسته متوجه هستم پس چی دوست عزیز هم جسمانی قابل حل و هم معنوی اگر خداوند خواهد اما این نوشته من برای کسانی که هنوز شروع نکرده اند خیلی مفید تره و برای مثال اگر فردی بخونه خودش رو وارد این مسیر نمیکنه چون بالاخره آگاه میشه که تو این مسیر هم نظر جسمانی بعدها به مشکل برمیخوره و هم معنوی هر چند قابل حل باشند....فردی که آگاه باشه خودش رو اصلا وارد این مسیر نمیکنه.....اما گفتم به هر دو دسته از افراد اشاره کردم.(نظریه کلی و اصلی من این است که همیشه باید این غریزه صفر باقی بمونه در فرد تو هر سنی....زیباترین زندگی یعنی بدون این غریزه و پاک و الهی)...خداوند داند

الله اکبر..الله اعلم;998273 نوشت:
دوست عزیز به قرآن بنده منظور سرزنش ندارم اگه اینطوری بود که حرف من فقط برای کسایی بود که این عمل رو هنوز شروع نکردن.....اگه دیدید گفتم قابل جبران نیستند این برای کسایی که هنوز این عمل رو شروع نکردند و میخوام برای مثال ترس بندازم روشون که سمتش نرن چون واقعا هم از نظر جسمانی و معنوی ضرر داره........اگه دقت کنید قسمت اول حرفام هم برای کسایی که این عمل رو انجام دادند و بنده گفتم که دیگه انجامش ندهند و تو هر سنی باشن تلاش کنن که بهش فکر نکنن و ترک کنند این عمل زشت رو....درسته متوجه هستم پس چی دوست عزیز هم جسمانی قابل حل و هم معنوی اگر خداوند خواهد اما این نوشته من برای کسانی که هنوز شروع نکرده اند خیلی مفید تره و برای مثال اگر فردی بخونه خودش رو وارد این مسیر نمیکنه چون بالاخره آگاه میشه که تو این مسیر هم نظر جسمانی بعدها به مشکل برمیخوره و هم معنوی هر چند قابل حل باشند....فردی که آگاه باشه خودش رو اصلا وارد این مسیر نمیکنه.....اما گفتم به هر دو دسته از افراد اشاره کردم.(نظریه کلی و اصلی من این است که همیشه باید این غریزه صفر باقی بمونه در فرد تو هر سنی....زیباترین زندگی یعنی بدون این غریزه و پاک و الهی)...خداوند داند

منم خدمت شما عرض کردم جای اشتباهی رو برای بیان این نکات انتخاب کردین. شما اصلا عنوان این تاپیک رو خوندین؟؟؟؟ نوشته راه هایی برای ترک خودارضایی ننوشته راه هایی برای پیشگیری از خودارضایی. این دو تا خیلی با هم فرق داره. شما ممکنه قصد سرزنش نداشته باشی ولی ناخواسته با استفاده از کلمات و جملاتی که حالت سرزنش گونه داره باعث اذیت و آزاره این دسته افراد میشین. پس از این به بعد خواهشن به عنوان تاپیکا و جملاتی که میخواین بنویسین توجه کنین وگرنه خدا نکرده گناه حق الناس به گردنتون میوفته که هزار بار بار بدتر از خودارضاییه.

o.m.i.d;998271 نوشت:
ازدواجم برای این دسته افراد جواب نمیده. چون همین کار چنان آسیبای بدی له سیستم تناسلی فرد واردمیکنه که با ازدواج وضعیتش هزار بار بدتر از دودان مجردیش میشه. تنها راه سرکوب و به صفر رسوندن میل جنسی هست نه چیز دیگه ای.

من نمیدونم شما چه تصوری از کسی که گرفتار خودارضایی شده دارید و بر چه اساس میگید جواب نمیده...
ولی اطلاعات من میگه جواب میده.
اطلاعاتم بر اساس کسانی بوده که گرفتار بودن و بعد ازدواج ترک کردند
همچنین کلیپ هایی که مربوط به دختر و پسرای غربی بوده.

o.m.i.d;998271 نوشت:
ازدواجم برای این دسته افراد جواب نمیده. چون همین کار چنان آسیبای بدی له سیستم تناسلی فرد واردمیکنه که با ازدواج وضعیتش هزار بار بدتر از دودان مجردیش میشه. تنها راه سرکوب و به صفر رسوندن میل جنسی هست نه چیز دیگه ای.

من نمیدونم شما چه تصوری از کسی که گرفتار خودارضایی شده دارید و بر چه اساس میگید جواب نمیده...
ولی اطلاعات من میگه جواب میده.
اطلاعاتم بر اساس کسانی بوده که گرفتار بودن و بعد ازدواج ترک کردند
همچنین کلیپ هایی که مربوط به دختر و پسرای غربی بوده.

o.m.i.d;998275 نوشت:
منم خدمت شما عرض کردم جای اشتباهی رو برای بیان این نکات انتخاب کردین. شما اصلا عنوان این تاپیک رو خوندین؟؟؟؟ نوشته راه هایی برای ترک خودارضایی ننوشته راه هایی برای پیشگیری از خودارضایی. این دو تا خیلی با هم فرق داره. شما ممکنه قصد سرزنش نداشته باشی ولی ناخواسته با استفاده از کلمات و جملاتی که حالت سرزنش گونه داره باعث اذیت و آزاره این دسته افراد میشین. پس از این به بعد خواهشن به عنوان تاپیکا و جملاتی که میخواین بنویسین توجه کنین وگرنه خدا نکرده گناه حق الناس به گردنتون میوفته که هزار بار بار بدتر از خودارضاییه.

درود...نمیخوام زیاد دیگه ادامه بدم حالت چت مانند پیدا کنه ولی به نظر شما عدم فکر کردن به این عمل نوعی درمان هم حساب نمیشه؟ فردی که این عمل رو برای مثال انجام میده یک از راه های درمانش این است که به این عمل و عوامل مقصر فکر نکنه دیگه و تصمیم بگیره برای عدم فکر کردن و بنده هم ذکر کردم که نوعی درمان هم میتونه باشه و هم روشی برای پیشگیری کردن هم بله میتونه باشه...کلی گفتم اما اگه دقت کنیم خیلی مهمه کنترل افکار در درمان و هم پیشگیری(والا به طور خالص فقط پیشگیریشو نگفتم و اون حرفم راهی برای درمانش هم گفتم) در پناه حق باشید

خباء;998277 نوشت:
من نمیدونم شما چه تصوری از کسی که گرفتار خودارضایی شده دارید و بر چه اساس میگید جواب نمیده...
ولی اطلاعات من میگه جواب میده.
اطلاعاتم بر اساس کسانی بوده که گرفتار بودن و بعد ازدواج ترک کردند
همچنین کلیپ هایی که مربوط به دختر و پسرای غربی بوده.

من بر اساس عوارض مخرب جنسی این عمل میگم که ازدواج نه تنها جز راه های درمان محسوب نمیشه بلکه ازدواج برای افرادی که سابقه اعتیاد به خودارضایی رو اون هم به شکل شدید داشتن حرامه. چون در اینجور ازدواجا اکثرا رضایت جنسی حاصل نمیشه و بعد از مدتی افراد نسبت به هم سرد میشن و بعدشم طلاق. اینجور افراد باید ازدواج رو بلوسن بزارن کنار و برن سراغ روشای سرکوب و از بین بردن اونم با استفاده از طب سنتی. ازدواج فقط ماله افراد سالم و پاکه. تموم شد و رفت.

o.m.i.d;998266 نوشت:
دوست عزیز به نظرم کسی که به این کار اعتیاد داره ازدواج براش حرامه. دلیلشم صدمات جدی جنسی هست که افراد معتاد به این کار میخورن که متاسفانه تا اونجایی که بنده اطلاع دارم این عوارض راه درمانی قطعی ندارن و خوب همینم بعد ازدواج بیخ خره طرف رو میگیره و آخرشم کارش به طلاق میکشه. پس طرف اگه یه ذره عقل تو کلش باشه نباید تحت هیچ شرایطی تن به ازدواج بده چون هم از نظرم روانی و هم از نظر مالی آسیبایی میبینه که به این راحتیا قابل جبران نیس و حتی تو بیشتر موارد کار طرفو به خودکشی و جنون میرسونه.‌ پس افرادی که به این کار اعتیاد دارن باید برای همیشه ازدواج رو ببوسن بزارن کنار و دنبال راه دیگه ای برای سرکوب و از بین بردن این میل جنسی کثیف باشن. تو طب سنتی داروهای گیاهی برای از بین بردن این میل وجود داره که عوارضی خاصی هم نداره. در کل ازدواج به درد این دسته افراد که از نظر روحی و جسمی سالم نیستن و حتی با ترکشم به اوضاع و احوال خوبی نمیرسن نمیخوره. برای این افراد فقط یه راه حل جواب میده اونم سرکوب این میل کوفتیه همینو بس.

آقای امید گرامی میفهمم چی میگین. بله فرار از یه کاری و چسبیدن به چیز دیگری فقط رنج بیشتر هست.
میدونید باید آدم مسیرش رو پیدا کنه گاهی یکی با روانشناس، یکی با دعا و نذر و نیاز و یکی با تلاش پیداش میکنه. خودارضایی یک نیاز جنسی هست که قاعدتا هیچکسی خودش با خودش حال نمیکنه.
آدمها نیاز دارن دوست داشته بشن و عشق بورزن ، شریک جنسی داشته باشن. به هزار و یک دلیل وقتی زمانش نیست کشیده میشن به خودارضایی.
جایی خوندم اغلب قبل از خود ارضایی استرس زیادی هست که فرد حس میکنه این کار فشار روانیش رو کاهش میده اما تازه بعدش از خودش متنفر میشه و تنهایی و غم سراغش میاد.

بهر حال امروزه راههای زیادی زیر نظر پزشکان و فناوری و داروهای جدید هست که افراد میتونن نیازشون رو به یه مسیر بهتر هدایت کنن .میشه به زندگی عادی برگشت و هیچوقت دیر نیست اگر چه مسیر سخت باشه.

ARMAN MAHDI;998058 نوشت:
از حرف تا عمل فاصله زیاده، حتی بهترین متخصصین هم با فرد بیمار مشورت و راهنماییش کنن تا وقتی خودش نخواد ترک خودارضایی تقریبا محاله پس تنها به اراده و توکل خود شخص مربوطه
در مورد اینکه چه راهی جواب بده اونهم به روحیات و شناخت طرف از خودش بستگی داره در کنارش نذر و نیاز هم میتونه مفید باشه
در نهایت بدترین عملی که یک فرد میتونه با خودش مرتکب بشه همین قضیه ست در صورت اعتیاد شدید ممکنه نشه عوارضشو جبران کرد مثل ریزش موی سر و ضعیف شدن موی بدن حتی ریش و سبیل و سفید شدنشون تا پوسیدگی دندان (پیری زودرس)
دلیلیشم کاملا واضحه چون غیر از تولید استرس تمام ویتامینهای مفید و ضروری بدن بوسیله این عمل گناه آلود از تن و بدن خارج میشه در واقع حروم میشن
امیدوارم هیچ کس معتادش نشه

سلام دوست عزیز. پس طبق گفته های شما کسی که به این کار اعتیاد پیدا کرده دیگه باید فاتحه زندگی رو بخونه چون با این چیزایی که شما گفتین حتی اگه ‌کسی هم امید به برگشت داشته باشه دیگه باید بیخیال یه زندگی خوب و آروم بشه. خوب این طرف با چه انگیزه بره ترک کنه؟؟؟؟ بعد از ترک چه اتفاق مثبتی براش میوفته؟؟؟ زندگیش به روال عادی برمیگرده با این توصیفات؟؟؟؟ واقعا چه سودی بهش میرسه؟؟؟؟

سؤال:
به نظرم یکی از بزرگترین آسیب‌هایی که در زندگیم به خودم زدم استمناء بود. بعد از سال‌ها کسب تجربه‌های موفق و ناموفقی که داشتم متوجه شدم که خودارضایی به دلیل ایجاد لذت باعث تکرار می‌شود چون لذت خودارضایی در ذهن ما خیلی بیشتر از رنجش است.
در کنار این کار باید خودتان را از محرک‌هایی که سراغ دارید و می‌دانید باعث تحریکتان می‌شود دور کنید. هر اعتقادی که دارید با همان اعتقاد سعی کنید با خدای خودتان هم کنار بیاید و با او آرام آرام رفیق شوید. این را سرلوحه تمام کارهایتان قرار دهید به شما قول می دهم موفق می‌شوید.

پاسخ:
در متن خود به راهکارهای خوبی برای ترک خودارضایی اشاره کردید و خوشحالیم خود شما این مسیر را طی کرده و موفق عمل نموده اید. البته یک سری از این راهکارها ممکن است جنبه ی عمومی نداشته باشد و موردی جواب دهد و فقط برای افراد خاص در شرایط خاص... ولی مواردی که شما اشاره نمودید کاربردی و اصولی است.

ما نیز تعدادی راهکار به فرمایشات شما اضافه می کنیم و معتقدیم عمل به مجموعه ای از راهکارها به اضافه گذر زمان پاکی و دوری از این گناه مشکل را تا حدود زیادی حل می کند.به چند نكته نيز توجه داشته باشيد:

1. بايد بدانيد منشأ اين مشكل، يكى از نيازهاى واقعى نهاده شده در وجود انسان است كه بايد به طور طبيعى و صحيح ارضا و تأمين شود. نياز به ارضاي شهوت يكي از اين امور است كه اگر به شكل صحيح تأمين نشود، (يعنى ازدواج), آدمي دچار خطاها و گناهان همچون استمنا خواهد شد كه عواقب سوء آن نيز دامنگير فرد مى‏ شود. بنابراين اگر امكان ازدواج برايتان فراهم است، اقدام به ازدواج كنيد يا به طور موقت به دستورالعمل‏ هاى ارائه شده پاى‏بند باشيد.

2. مطمئن باشيد اين مشكل قابل حل و درمان است؛ ولى مشروط به تصميم ‏گيرى قاطع و پشتكار كافى در راه انجام دستورالعمل ‏هاى ارائه شده و بدانيد انسان موجودي است داراي اراده و تا زماني كه تصميم بر حل مشكلتان نداشته و به كار خود اعتقاد نداشته باشيد، بهترين راهكارها هم نمي تواند كوچك ترين تغيير وتحولي در شما ايجاد كند.

3. توجه داشته باشيد كه تنها رعايت تمام راهكارهاي داده شده، بدون كم و كاستى و به صورت مستمر، نتيجه ‏بخش خواهد بود. هيچگاه تدريجي بودن درمان را فراموش نكنيد و بدانيد كه اگر حتي يك روز بر روزهاي ترك اين معصيت بيافزاييد اين يعني يك موفقيت .نبايد توقع داشته باشيد كه اين عادت ناگهان قطع و درمان شود, به هر ميزان كه بتوانيد دفعات آن را به تدريج كم كنيد, موفقيت محسوب مي شود. بدانيد هر كاري كه عادت انسان شده باشد يك شبه قابل تغيير نيست پس خود را بشناسيد و طبق ظرفيت هاي وجودي خود اقدام به ترك اين عادت بنماييد.

.4. با نا اميدي، ياس و روحيه ي بي نشاط ترك گناه سخت تر و شايد غير ممكن باشد پس اعمال گذشته را فراموش كنيد و با شادي و نشاط طبق دستورات بالابه پيش برويد. شكست در اين اقدام امري طبيعي است ولي مهم اين است كه شكست باعث پيمودن راه باشد نه توقف در مسير.

5. تلقين در جهت منفي و مثبت اثر خود را به همراه دارد پس شما سيگنال هاي منفي را كنار گذاشته و پيامهاي مثبت به خود ارسال كنيد. (که در راهکارهای شما نیز به این موضوع پرداخته شده بود.)

6 .خود را دست كم نگيريد و بدانيد انسان داراي قدرت فوق العاده اي است و به هر جا كه اراده كند مي تواند برسد چه بسا افرادي كه مشكلات آنها از شما بيشتر بوده ولي با تلاش و مجاهدت به مقامات عاليه رسيده اند.

7. بايد بدانيد كه ترك استمناء كار سهل و ساده ا ي نيست، اتفاقاً برعكس، كار بسيار سختي نيز مي باشد! شما داريد با قوي ترين و سركش ترين نيروي غريزي يعني نيروي شهوت آن هم در شرايطي كه اين همه عوامل تحريك كننده ي جنسي وجود دارد مبارزه مي كنيد بنابراين احتمال دارد شما چند بار تصميم به ترك استمناء بگيريد ولي موفق نشويد اما نبايد احساس نااميدي كنيد و با خود بگوييد من اراده اي ضعيف دارم وهيچ وقت نمي توانم استمناء كنار بگذارم!، اين خيلي غير طبيعي نيست كه شما چند باري در راه ترك استمناء شكست بخوريد ولي نبايد اميدتان را از دست بدهيد و مايوس شويد و خودتان روي خودتان تاثير منفي بگذاريد.هر بار كه قاطعانه تصميم ميگيريد كه ديگر استمنا نكنيد ، اين را مد نظر داشته باشيد كه خيلي ها قبل از شما بودند كه چند باري در راه ترك استمناء شكست خوردند ولي بالاخره توانستد با دوري كردن از منابع تحريك كننده و تقويت اراده، استمناء را كنار بگذارند.

8 . خودارضايي نوعي اعتياد رواني محسوب مي‌گردد و در برخي جهات شباهات زيادي با انواع ديگر اعتياد (مانند مواد مخدر و الكل و...) دارد.همه متخصصان درمان اعتياد در اين موضوع هم‌ عقيده اند كه بازگشت ناخواسته به شرايط قبل امري طبيعي و يكي از مراحل درمان محسوب مي‌گردد. بسياري از مبتلاياني كه اقدام به ترك كرده‌اند، در طول فرايند درمان ناخواسته دچار لغزش‌هاي رفتاري مي‌گردند . لغزش‌هاي رفتاري به هيچ وجه به معناي شكست درمان نيست. در هر حال لغزش‌هاي غير اختياري طبيعي است و نبايد به بزرگ‌نمايي آن پرداخت.

9 . منصف باشيد . همان طور كه به تنبيه ذهني ـ عملي خودارضايي خويش مي‌پردازيد، به تشويق ذهني ـ عملي موفقيت‌هايي هرچند اندك خود در ترك خودارضايي نيز بپردازيد.اگر حتى يك روز هم در ترك موفق بوديد، با كمال سخاوت به تشويق خود بپردازيد. خود تشويقي مي‌تواند علاوه بر ارتقاي سطح اعتماد به نفس و عزت‌نفس به كاهش اضطراب شما كمك شاياني كند. خود تشويقي مي‌تواند به صورت كلامي يا غير كلامي (مانند يا ديدن يك فيلم جذاب يا سجده شكر و ...) باشد.پس بيائيد با پرهيز از هر گونه خودسرزنشي و خود ملامت‌گري به يادداشت نكات مثبت خود بپردازيد. شما هزاران نكته مثبت داريد كه نبايد با بزرگ نمايي نكات منفي‌تان به بوته فراموشي سپرده شود. ارزشمندي تان نسبت به خود كمك موثري در ترك اين گناه فراهم مي آورد.به هيچ وجه خود را بي دست و پا بسته فرض نكنيد. بدانيد صدها هزار نفر توانسته‌اند كه ترك كنند و شما از آنان مستثني نيستيد..

10. در صورت تكرار از رحمت واسعه الهي نااميد نشويد و بدانيد كه هر گناهي قابل توبه است و خداوند خود فرموده است : «إن الله يغفر الذنوب جميعا; خداوند همه گناهان را مي آمرزد»(1) و نشانه قبولي توبه شما اين است كه پشيمان هستيد و از تكرار آن متنفريد. همين قدر كه تكرار آن كم شود نشانه پيشرفت به سوي اطاعت خداوند است.

موفق باشید.
----------------------------------------------------------------
پی نوشت:
1.زمر: 53

موضوع قفل شده است