جمع بندی چادر یا حجاب دیگر؟

تب‌های اولیه

77 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
چادر یا حجاب دیگر؟

سلام به همه،من ۲۷ سالمه و مادر یک پسر دو ساله هستم.از بچگی به خاطر اجبار مادرم چادر سر میکردم، اما همیشه از این اجبار آزرده خاطر بودم و هستم. هنوزم چادری هستم اما این فکر که چادر انتخاب من نبوده و بهم تحمیل شده خیلی خیلی آزارم میده و حسرت کسایی و میخورم که آزادانه حجابشون و انتخاب کردنمن عاشق حجاب داشتن هستم و اما الان این که به خاطر دیگران دارم چادر سر میکنم اذیتم میکنه، دلم میخواد مدتی چادر سر نکنم و یا مانتوهای گشاد و روسری های بلند حجابم و حفظ کنمممنون میشم هم فکری کنید.

width: 700 align: center

[TD="align: center"]با نام و یاد دوست

[/TD]

[TD="align: center"][/TD]


کارشناس بحث: استاد امیـد

[TD][/TD]

Baran9191;996537 نوشت:
سلام به همه،من ۲۷ سالمه و مادر یک پسر دو ساله هستم.از بچگی به خاطر اجبار مادرم چادر سر میکردم، اما همیشه از این اجبار آزرده خاطر بودم و هستم. هنوزم چادری هستم اما این فکر که چادر انتخاب من نبوده و بهم تحمیل شده خیلی خیلی آزارم میده و حسرت کسایی و میخورم که آزادانه حجابشون و انتخاب کردنمن عاشق حجاب داشتن هستم و اما الان این که به خاطر دیگران دارم چادر سر میکنم اذیتم میکنه، دلم میخواد مدتی چادر سر نکنم و یا مانتوهای گشاد و روسری های بلند حجابم و حفظ کنمممنون میشم هم فکری کنید.

سلام

از این ناراحت هستید که چرا اجبار شده اید. افرادی که به کاری اجبار می شوند، بدون اینکه در مورد فوایدِ آنْ توضیحی داده شود، احساساتی مانند: تنفّر را ممکن است تجربه کنند.
مادرتان از روی خیرخواهی از شما خواست که چادر بپوشید و حجاب را به صورت کامل رعایت نمایید. اما احتمالاً مادرتان در طول سال های کودکی و نوجوانیِ شما، در مورد فلسفه حجاب توضیحات چندانی به شما ارائه نداده است. احساسِ تنفّرِ ناشی از اجبار، اکنون که مستقلّ شده اید و اجباری به رعایت حجاب را احساس نمی کنید، شما را برای کنارگذاشتنِ آن وسوسه می کند.

,واقعیّت این است که پوشیدن چادرْ تنها راه برای رعایت واجب دینیِ حجاب نمی باشد. چادر حجاب برتر است؛ ولی تنها راه محجّبه بودن نیست. شما می توانید هر زمانی که اراده کنید، چادر را کنار بگذارید و از مانتو و روسری استفاده کنید. شما آزاد هستید؛ چنان که هر روز شاهد خانم هایی هستیم که چادر را کنار می گذارند و به گروه خانم های مانتویی می پیوندند. برخی نیز پا را فراتر نهاده و موهای خود را از زیر روسری بیرون می گذارند و لباس های تنگ و چسبان می پوشند. آیا شما نیز پس از اینکه راحتیِ مانتو را احساس کردید، وسوسه نمی شوید مانند این خانم ها مرزها را بیشتر بشکنید؟ طبع انسان راحت طلب است. هر فردی پس از مدّتی احساسِ راحتی در یک کار، دیگر میل به بازگشت به سختی های گذشته را ندارد. چرا روزهای شنبه برای ایرانی ها روزهای سختی برای شروع کار است؟ زیرا در روزهای تعطیل دیرتر از روزهای کاری از رختخواب بیرون می آیند و کمتر به کار و تلاش می پردازند. به همین خاطر بیدارشدن در صبحِ روزِ پس از تعطیلات برایشان کاری دشوار است؛ تا جایی که در کانال های طنزْ جوک ها و کاریکاتورهای زیادی از سر کار رفتن بعد از تعطیلاتِ نوروز و تابستان به چشم می خورد.

ادامه دارد ...

اجازه دهید در مورد فلسفه حجاب صحبت کنم:

از قدیم در مورد حجاب شبهه های زیادی در جامعه مطرح بوده و جواب هایی به آنها داده شده است. عدّه ای فکر می کنند که توصیه به حجاب داشتن زنان در اسلام، به خاطر این است که مردان جامعه به گناه کشیده نشوند. بنابراین اگر مردهای جامعه از طریق آموزش رسمی یا آموزش در خانواده ها یاد بگیرند که چشم چرانی نکنند، هیچ مردی به گناه نمی افتد و در آن صورت هیچ زنی لازم نیست حجاب داشته باشد. در صورتی که رعایت حجاب و حریم ها به نفع خود زنان جامعه است.

در هر جامعه ای زنان و مردان در کنار یکدیگر زندگی می کنند و لازمه زندگی، داشتن ارتباط با یکدیگر است. در این ارتباطات غریزه جنسی نیز بیدار است و فعّالیت دارد. شما نمی توانید بنزین را در کنار آتش قرار دهید و از آن دو انتظار داشته باشید که به یکدیگر کاری نداشته باشند. هر مرد و زنِ سالمی همان طور که تشنه و گرسنه می شود، میل جنسی را نیز احساس می نماید. وقتی زنان در کنار مردان به کار می پردازند، نمی توانید از آنها انتظار داشته باشید که بدون داشتنِ حجاب، میل جنسی را به محلّ کار خود نیاورند. یک زن چقدر می تواند در برابر پیشنهادهای عدّه ای مرد شهوت پرست مقاومت کند؟ از سوی دیگر با وجود میل زیاد مردها برای داشتن رابطه جنسی با زنان، مردانِ آماده یِ ازدواج از زنانی که به خواسته مردها تن در می دهند و خود را در اختیارشان می گذارند، گریزان هستند. "جان مارشال ریو" (John Marshall Reeve) در «کتاب انگیزش و هیجان» می نویسد:«مردان در مقایسه با زنان، انگیزش جنسیِ کوتاه مدت تری دارند، معیارهای آسان گیرانه تری وضع می کنند، برای نشانه های دسترسیِ جنسی، مانند جوانی ارزش قائل اند و در همسرگزینی به پاکدامنی اهمیّت می دهند»[ریو، جان مارشال، انگیزش و هیجان، ترجمه یحیی سیدمحمّدی، نشر ویرایش، ص102، 1389].

اسلام از یک سو به زن و مرد توصیه می کند که نگاه خود را کنترل کنند و از سوی دیگر از زنان می خواهد که به حجاب پای بند باشند. در قرآن کریم، سوره مبارکه نور، آیه شریفه 30 ابتدا به مردان می فرماید:«به مردان با ایمان بگو که چشمان خود را (از آن چه دیدنش حرام است) فرو بندند و عورت های خود را حفظ کنند»؛ سپس در آیه شریفه 31 به زنان می فرماید:«به زنان باایمان بگو که چشمان خود را (از آن چه دیدنش حرام است) فرو بندند و عورت خویش را حفظ کنند و زینت خود را جز آن مقدار که ظاهر است آشکار ننمایند و روسریهای خود را بر سینه خود افکنند و زینت خود را آشکار نسازند مگر برای شوهرانشان یا ...».

ادامه دارد...

عده ای می گویند:«در کشورهای غیراسلامی که زنان زیادی بدون حجاب زندگی می کنند، همه زنان در امنیّت کامل به زندگی خود مشغول هستند. پس چرا باید زنان جامعه خود را مجبور کنیم که حجاب داشته باشند؟». در جواب این افراد می گویم:
این یک تصوّر اشتباه است که زنانِ غیرمسلمان بدون حجاب در امنیّتِ کامل و بدون هیچ مشکلی زندگی می کنند. لازمه درکِ صحیحِ معضلات یک جامعه، زندگی کردن با مردمِ آن جامعه و گفتگو با آنها یا پژوهشِ عمیق در موردِ آن جامعه است. سایت «Nationmaster.com» آمار تجاوز در کشورهای مختلف جهان در سال 2010 را منتشر کرده است. در این آمار، در بیست کشور اول، نامِ هیچ کشور اسلامی به چشم نمی خورد.
آدرس:
http://www.nationmaster.com/country-info/stats/Crime/Rape-rate#2010

اجازه دهید نمونه ای از کشورهای غیراسلامی را از زبان یک طلبه جوان برایتان بازگو می کنم. این روحانی می گفت:

در انتهای سال 1393 برای نظارت بر ذبح شرعی از سوی وزارت جهاد کشاورزی به کشور برزیل اعزام شدم. ایران از کشور برزیل گوشت گوساله وارد می کند. برای نظارت بر انجام مسائل شرعی و نیز مسائل بهداشتِ دام، یک نفر روحانی آشنا با مسائل فقهی و یک دکترِ دامپزشک برای هر کشتارگاه در نظر گرفته می شود.
برزیل بزرگ ترین کشور بخشِ جنوبیِ قارّه آمریکا می باشد. این کشور در خطّ استوا قرار دارد و میزان بارندگیِ آن، بین هزار تا هزار و پانصد میلیمتر در سال است. این کشور یکی از اعضای مجموعه «بِریکس» می باشد. بریکس پنج قدرت اقتصادیِ نوظهور، شامل کشورهای برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی می باشد. زبانِ مردم برزیل، پرتقالی است که با زبان مردمِ کشورِ پرتقال تفاوت هایی دارد. قبل از سفر به این کشور، سعی کردم مقداری زبان مردم آن کشور را یاد بگیرم. محل مأموریّت من، ایالتِ گویاس، نزدیکِ مرکزِ این کشور بود. مرکزِ ایالتِ گویاس، شهر گویانیا است که کمتر از سیصد کیلومتر با پایتخت برزیل، شهر برازیلیا، فاصله دارد.

اقتصاد کشور برزیل، بر پایه کشاورزی می باشد. در برزیل وقتی با هواپیما از شهری به شهر دیگری می روید، زمین را به رنگ سبز می بینید. در دو طرف اتوبان ها نیز تا چشم کار می کند، فقط زمین های کشاورزی دیده می شود که با فَنس محافظت شده و نمی توان به داخل آنها رفت. بیشتر ثروتمندان برزیل، زمین دارها می باشند. به خاطر فراوانیِ آب و رونق کشاورزی، اقلامی مانند: برنج، روغن و گوشت، در این کشور ارزان تر از ایران می باشد. اما سایر اقلام زندگی، مانند: پوشاک، برق و گاز، گران تر از کشورمان است. قیمت برق آن قدر در این کشور بالاست که مردمِ عادّی با وجود هوای شرجی در بسیاری از روزها، نمی توانند از کولرِ گازی استفاده کنند. وقتی ابتدای شب ها از خیابان های شهرِ محلّ اقامتم عبور می کردم، خانه ها را می دیدم که تنها با یک لامپِ کم مصرف روشن شده اند. با خود فکر می کردم اگر در ایران این وضعیّت در خانه ای باشد، ساکنان خانه می گویند:«چرا گورستان درست کرده اید؟».

ادامه دارد...

در مورد وضعیّت پوششِ برزیلی ها باید بگویم: در برزیل مردان پوشیده تر از زنان هستند. در حومه شهرهای برزیل، مراکز فساد به صورت قانونی فعالیت می کنند و با پول نه چندان زیادی هر مردی می تواند به ارضای غریزه اش بپردازد. در شهرها نیز با مبلغی اندک - پنجاه هزار تومان (سال94-1393) - می توان با خانمی در خانه رابطه برقرار کرد [طلبه ای که این مطالب را نقل می کرد، در مدت حضور در برزیل دست به چنین کاری نزده بود؛ در غیر این صورت هرگز این مطالب را عنوان نمی کرد].
نتیجه این اوضاع چیست؟ در برزیل به راحتی مردانی را می توانید بیابید که همزمان با چند زن رابطه دارند و از برخی از آنها صاحب فرزند هستند. این مردان با وجود داشتن فرزند از خانم، به هیچ وجه برای ازدواج با مادر فرزندشان از سوی قانون اجبار نمی شوند. به همین خاطر پدرانِ واقعیِ این کودکان در اسناد رسمی معمولا مجرد می باشد. به طور مثال راننده یِ خودرویی که با آن به محلّ کار می رفتیم و برمی گشتیم، مردی سی و هفت ساله بود که از شش زن، صاحب شش فرزند بود؛ ولی رسما مجرد به حساب می آمد.

طبق قوانین برزیل حضانت فرزند با زن است و در صورتی که ازدواج رسمی میان پدر و مادر فرزند نباشد، زن نمی تواند برای فرزند مشترک تقاضای نفقه کند. زنانی که فرزند دارند، با حقوقی اندک در مشاغلی سخت - همچون کار در کشتارگاه - به کار مشغولند تا مخارج زندگی خود و فرزندانشان را به دست آورند. خانمی را در آنجا می شناختم که پدر واقعی اش زمین دار و ثروتمند بود؛ اما او را به فرزندی قبول نداشت. زیرا پدر و مادرش بدون ازدواج رسمی با یکدیگر رابطه برقرار کرده بودند. این خانم زمانی که برای گرفتن کمک مالی به پدرش مراجعه کرده بود، پدر حقیقی اش با تفنگ او را تهدید کرده بود و از آن زمان رابطه ای با پدرش نداشت. او در کشتارگاه با دستمزدی اندک به سختی کار می کرد. مادر این خانم از سه مرد، تعدادی فرزند داشت؛ بدون اینکه رسما با آنها ازدواج کرده باشد. همین خانمِ جوان که بیرون از محلّ کار، لباس های کوتاه می پوشید، چند روزی شلوار و پیراهن به تن می کرد. وقتی از دوستش علّت را پرسیدم، گفت:« پدر روحانی در کلیسا توصیه کرده که خانم ها لباس های پوشیده تر بپوشند. به همین خاطر این خانم، این لباس ها را پوشیده است». اما این وضعیت چند روز بیشتر ادامه نداشت و دوباره به وضعیّت سابق برگشت.

شاید می پرسید: هویت افرادی که پدر و مادرشان رسما ازدواج نکرده اند، چگونه مشخص می شود؟ در جواب باید بگویم: در برزیل در تعیین هویت افراد، فامیل مادرْ اصل است و اگر پدر و مادرِ نوزادی به صورت رسمی ازدواجشان ثبت شده باشد، فامیل پدر و مادر در شناسنامه اش نوشته می شود. در غیر این صورت فقط فامیل مادر ذکر می گردد.
در برزیل مردهای متاهل نیز از مشتریان مراکز فساد هستند و این کار هیچ منع قانونی ندارد و آنها دور از چشم همسرانشان گاه و بی گاه به این مراکز سر می زنند.
آیا این موارد با کرامت زن به عنوان یک انسان مطابقت دارد؟ شما نمی توانید غریزه جنسی را از مردان جامعه بگیرید. غریزه جنسی، غریزه ای است که بقای نسل بشر را تضمین می کند. وقتی زنان جامعه با پوشش نامناسب ظاهر شوند، انتظار نباید داشت که مردان غریزه جنسی خود را سرکوب نمایند، زیرا چنین چیزی محال است.
عکس های زیر مواردی از اشتغال زنان در مشاغل سخت در برزیل است:

حقوق ماهیانه خانم راننده لیفتراک: هزار و بیست رِئال (واحد پول برزیل) معادل یک میلیون و بیست هزار تومان در سال 1394
شرایط کار: دمای منفی بیست درجه سانتیگراد

Baran9191;996537 نوشت:
سلام به همه،من ۲۷ سالمه و مادر یک پسر دو ساله هستم.از بچگی به خاطر اجبار مادرم چادر سر میکردم، اما همیشه از این اجبار آزرده خاطر بودم و هستم. هنوزم چادری هستم اما این فکر که چادر انتخاب من نبوده و بهم تحمیل شده خیلی خیلی آزارم میده و حسرت کسایی و میخورم که آزادانه حجابشون و انتخاب کردنمن عاشق حجاب داشتن هستم و اما الان این که به خاطر دیگران دارم چادر سر میکنم اذیتم میکنه، دلم میخواد مدتی چادر سر نکنم و یا مانتوهای گشاد و روسری های بلند حجابم و حفظ کنمممنون میشم هم فکری کنید.

سلام و عرض ادب

شما نیز می توانید آزادانه پوشش مورد نظر خود را انتخاب کنید!

آزادانه چادر را انتخاب کنید ، یا مانتوها تنگ و چسبان!

لا اکراه فی الدین!

در دین اجباری نیست

اما نتیجه عمل شما ، رابطه ای مستقیم با انتخاب شما دارد !

می خواهید پوشش شما مورد رضایت خداوند باشد ، یا مورد رضایت خودتان؟

هدف شما از زندگی رسیدن به خداست یا رسیدن به امیال و هوی و هوس هایتان؟

خوب فکر کنید و تعقل کنید

سپس تصمیم بگیرید و عمل کنید و نتیجه اعمال خود را مد نظر داشته باشید!

در پناه حق تعالی

سلام
واقعیتش من حرف هایی که میخوام بزنم حرف دلم هست اما نتیجه ای که میگیرم نمیدونم درسته یا غلطه چون مرز حقیقت و غفلت بسیار باریکه و چه بسا عقل از جایی به بعد توان اوج گرفتن نداشته باشه و خدا باید هدایتمون کنه. پس بر اساس حرف های من تصمیمی در خصوص نوع حجابتون نگیرین .
من از بچگی خواهری نداشتم و از اینکه متفاوت با بقیه بودم احساس خوبی به لباس های دخترانه نداشتم تا اینکه گفتن باید چادری بشم احساس بدی پیدا کردم و در نهایت کنار گذاشتم مدت ها بعد خودم انتخاب کردم در محیط مختلط چادری بشم که اینبار نتونستم حفظش کنم و خسته شدم البته در نگاه دیگران نامحرم با وجود چادر تفاوتی ایجاد نشد و همون نگاه بازم روی من بود و من آدمی نیستم که بخوام زشت باشم! و یا بیش از حد اعتدال جلوه کنم.
در نهایت هم الله اعلم چادری بشم یا نه فقط چند مورد ذهنم و درگیر کرده:

۱. مزیت حجابه چادر به این هست که تحریف پذیر نیست و مثل مانتو تغییر نمیکنه که یکبار کوتاه بشه یکبار تنگ و ... .

۲. رنگ مشکی کراهت داره بخصوص که در زمینه ی سفید باشه. مثلا فرض کنین تمام زنان چادر بسر کنن و شهر پر از چادر باشه چقدر تو روحیه ی مردم تاثیر میذاره؟ آیا اگر سیاهی خوب بود خداوند طبیعت بهار و ملون نمیکرد تا نشانه ی امید باشه و طبیعت زمستان رو سفید نمیکرد با اشباهی به رنگ سیاه تا نشانه ی سکون و توقف باشه؟!

۳. اگر شما چادر و به عنوان حجاب برتر بپذیرین یعنی ما بقی حجاب ها هم پسندیده هست و ما انواع حجاب رو خواهیم داشت که مورد قبول خداست. اما مگر ممکنه انواع حجاب باشه و یکیش از همه بهتر باشه؟ حجاب حجابه و باید یک محدوده ی مشخص و معین داشته باشه. اگر هم چندین نوع حجاب وجود داره نشون میده صریحا آیه ای در مورد چادر وجود نداره پس چرا انقدر چادر و تبلیغ میکنیم؟ چادر رو در مقابل مانتوهای تنگ و تنها حجاب قرار میدیم؟!

۴. اگر بپذیریم که تنها حجاب چادر هست باید این حجاب در همه جا استفاده بشه و کاربدی باشه یعنی باید یه خانم در نقش پزشک و جراح و نقاش و راننده و ... بتونه با چادر کارش و در اتاق عمل و ... انجام بده، اگر نتونه پس یا این حجاب کارآمد نیست یا یک زن نباید از خونه خارج بشه و شغلی داشته باشه. شایدم باید مثل زنان زمان صدر اسلام نه تحصیل کنه و نه از خونه خارج بشه مثل مرواریدی دست نیافتنی برای مردان وسواس فکری باشه.

۵. خداوند به زن هم مثل مرد دست و پا آفرید تا بتونه کارهاش و انجام بده و زندگی کنه با چادر جایی برای دست وجود نداره و دائم باید با دست چادر و نگه داشت پس مثل بخش بالا یا باید زن بیرون نرود و یا نمیدانم. ممکنه بگین الان چادرهای ملی دراومده ولی من میگم آیا این چادرهای ملی همون مانتو و مقنعه های سابق نیستن پس چادر کاراییش و از دست داده که به این اشکال اما با اسم چادر دراومده.

۶. اگر چادر انقدر مهم بود چرا در قرآن محدوده ی حجاب دقیق مشخص نشده و طبق احادیث گفته میشه. چرا آیه ی حجاب ابتدائا به چشم و ابتدائا به مردها آمده ولی ما فقط به زن و آن هم بالاترین حجابش یعنی یک چادر سیاه رنگ گیر داده ایم؟! مگر نعوذ بالله خدا خودش نمیتوانست بگوید

۷. به نظرم حجاب به وجدان هر فردی چه مرد و چه زن و فرهنگ جامعه وابسته هست و این روان و نفس مرد هست که اول باید حجاب بپوشه. باید به مردها یاد بدیم اجازه ی تفکر در خصوص این اسب افسار گسیخته ندارند چون اگر زمام کار از دستشون در برود ممکن است به کجاها که به اسم اسلام کشیده نشوند... نه اینکه مردان یک تذکر جزئی داده بشه بعد چادر تقویت بشه و از اون طرف صیغه ها و ازدواج مجددها پر رنگ بشه و همه رو از اسلام بدونیم. خدا اول گفته مرد نه چادر زن (ده ها بار تکرار شود) بیایید برعکس نص قرآن عمل نکنیم.

نمیخوام کسی با من مجادله کنه حرفی زدم و از خدا میخوام اگر درست نیست مجازاتم نکنه و به راه راست هدایتم کنه اگر واقعا دلیل قانع کننده ای در رد حرف هام دارید بفرمایید وگرنه گوشم پر هست از احادیث فراوان تحریف شده

اگر مردی فاسد شده یعنی باید صیغه یا ازدواج مجدد میکرده و نکرده است.
همه رو از بی حجابی میدانیم در حالیکه ریشه و علت اصلی آن در خود مرد نهفته هست و شیطان اصلی در جان اوست بعد موارد دیگر

روزنه;996770 نوشت:
سلام

۱. مزیت حجابه چادر به این هست که تحریف پذیر نیست و مثل مانتو تغییر نمیکنه که یکبار کوتاه بشه یکبار تنگ و ... .

۲. رنگ مشکی کراهت داره بخصوص که در زمینه ی سفید باشه. مثلا فرض کنین تمام زنان چادر بسر کنن و شهر پر از چادر باشه چقدر تو روحیه ی مردم تاثیر میذاره؟ آیا اگر سیاهی خوب بود خداوند طبیعت بهار و ملون نمیکرد تا نشانه ی امید باشه و طبیعت زمستان رو سفید نمیکرد با اشباهی به رنگ سیاه تا نشانه ی سکون و توقف باشه؟!

۳. اگر شما چادر و به عنوان حجاب برتر بپذیرین یعنی ما بقی حجاب ها هم پسندیده هست و ما انواع حجاب رو خواهیم داشت که مورد قبول خداست. اما مگر ممکنه انواع حجاب باشه و یکیش از همه بهتر باشه؟ حجاب حجابه و باید یک محدوده ی مشخص و معین داشته باشه. اگر هم چندین نوع حجاب وجود داره نشون میده صریحا آیه ای در مورد چادر وجود نداره پس چرا انقدر چادر و تبلیغ میکنیم؟ چادر رو در مقابل مانتوهای تنگ و تنها حجاب قرار میدیم؟!

۴. اگر بپذیریم که تنها حجاب چادر هست باید این حجاب در همه جا استفاده بشه و کاربدی باشه یعنی باید یه خانم در نقش پزشک و جراح و نقاش و راننده و ... بتونه با چادر کارش و در اتاق عمل و ... انجام بده، اگر نتونه پس یا این حجاب کارآمد نیست یا یک زن نباید از خونه خارج بشه و شغلی داشته باشه. شایدم باید مثل زنان زمان صدر اسلام نه تحصیل کنه و نه از خونه خارج بشه مثل مرواریدی دست نیافتنی برای مردان وسواس فکری باشه.

۵. خداوند به زن هم مثل مرد دست و پا آفرید تا بتونه کارهاش و انجام بده و زندگی کنه با چادر جایی برای دست وجود نداره و دائم باید با دست چادر و نگه داشت پس مثل بخش بالا یا باید زن بیرون نرود و یا نمیدانم. ممکنه بگین الان چادرهای ملی دراومده ولی من میگم آیا این چادرهای ملی همون مانتو و مقنعه های سابق نیستن پس چادر کاراییش و از دست داده که به این اشکال اما با اسم چادر دراومده.

۶. اگر چادر انقدر مهم بود چرا در قرآن محدوده ی حجاب دقیق مشخص نشده و طبق احادیث گفته میشه. چرا آیه ی حجاب ابتدائا به چشم و ابتدائا به مردها آمده ولی ما فقط به زن و آن هم بالاترین حجابش یعنی یک چادر سیاه رنگ گیر داده ایم؟! مگر نعوذ بالله خدا خودش نمیتوانست بگوید

۷. به نظرم حجاب به وجدان هر فردی چه مرد و چه زن و فرهنگ جامعه وابسته هست و این روان و نفس مرد هست که اول باید حجاب بپوشه. باید به مردها یاد بدیم اجازه ی تفکر در خصوص این اسب افسار گسیخته ندارند چون اگر زمام کار از دستشون در برود ممکن است به کجاها که به اسم اسلام کشیده نشوند... نه اینکه مردان یک تذکر جزئی داده بشه بعد چادر تقویت بشه و از اون طرف صیغه ها و ازدواج مجددها پر رنگ بشه و همه رو از اسلام بدونیم. خدا اول گفته مرد نه چادر زن (ده ها بار تکرار شود) بیایید برعکس نص قرآن عمل نکنیم.

نمیخوام کسی با من مجادله کنه حرفی زدم و از خدا میخوام اگر درست نیست مجازاتم نکنه و به راه راست هدایتم کنه اگر واقعا دلیل قانع کننده ای در رد حرف هام دارید بفرمایید وگرنه گوشم پر هست از احادیث فراوان تحریف شده

سلام و عرض ادب

ما چه دوست داشته باشیم چه دوست نداشته باشیم ، زمین همون بهشت نیست!!!!!

بر روی زمین ، شیاطین ، فرزندان مشترک شیاطین و انسان و انسان های پاک وجود دارن!

ما می تونیم به انسان ها بگیم به زن نامحرم نگاه نکن!

اما به شیاطین و کسانی که شیاطین در تولد اونها شریک هستند نمی تونیم این حرف رو بزنیم

چون اگر بزنیم هم تفاوتی در اون ها ایجاد نخواهد کرد !

جمعیت این دسته از افراد بسیار بیشتر از انسان های پاک هست

مخصوصا در حال حاضر که شیطان حتی بر زندگی افراد پاک هم مسلط شده ( به خاطر مبحث آخر الزمان)

پس بهترین راه برای زنان با ایمان ، برای حفظ اون ها از شر تجاوز ها و چشم چرانی ها ، پوشاندن خودشون از چشم های ناپاک هست .

مقدار این حجاب باید به قدری باشه که اون ها رو از شر شیاطین حفظ کنه

حتی اگر مجبور باشه پوشیه بزنه ، باید این کار رو انجام بده!

همونطوری که یک مرد مومن باید چشمش رو از نگاه کردن به شیاطین کوچه و خیابون حفظ کنه (که در حال حاضر کار بسیار سختی هست)
یه زن هم باید زینت های خودش رو ( حتی اگه صورت و چشم و ابروش زیبا باشه) از این نگاه ها حفظ کنه

به یاد بیاریم زنانی که در زمان کشف حجاب حاضر شدن خونه نشین باشن ، اما نزاشتن دست شیاطین به اون ها بخوره و حجابش رو بگیره!

روزنه;996770 نوشت:
.
نمیخوام کسی با من مجادله کنه حرفی زدم و از خدا میخوام اگر درست نیست مجازاتم نکنه و به راه راست هدایتم کنه اگر واقعا دلیل قانع کننده ای در رد حرف هام دارید بفرمایید وگرنه گوشم پر هست از احادیث فراوان تحریف شده

با سلام و احترام به شما

آنچه که مهم هست و حجاب به نوعی فرع بر آن محسوب میشود، پاکدامنی زن و مرد هست.
نوع پوشش و حجاب معمولا به جوامعی که انسان در آن زندگی می‌کند بستگی دارد. در ایران معمولا پوشش اول برای زنان محجبه چادر است، در ترکیه به نوعنی دیگر است، در کشورهای جنوب شرق آسیا طور دیگری است.

در ایران به غیر از چادر می‌توان پوشش های دیگری نیز داشت که جلب توجه نمی کند، مهم رفتار و پاکدامنی خود فرد است که الویت دارد که در نوع پوشش هم تاثیر دارد و آن را در چارچوب مشخصی حفظ میکند.
پوششهای نظیر پوشیه زدن و امثال آنها به ذات خود هیچ بار ارزشی ندارد، ولی ممکن است در جامعه ای پوشش غریبی نباشد و از آن استفاده کنند، همانطور که در جنوب کشور ما هم از پوششهای استفاده میشود که در جاهای دیگر مرسوم نیست.
آراستگی زنان هم مخالف آیات قران نیست.

سپاس

شروحیل;996802 نوشت:
سلام و عرض ادب

ما چه دوست داشته باشیم چه دوست نداشته باشیم ، زمین همون بهشت نیست!!!!!

بر روی زمین ، شیاطین ، فرزندان مشترک شیاطین و انسان و انسان های پاک وجود دارن!

ما می تونیم به انسان ها بگیم به زن نامحرم نگاه نکن!

اما به شیاطین و کسانی که شیاطین در تولد اونها شریک هستند نمی تونیم این حرف رو بزنیم

چون اگر بزنیم هم تفاوتی در اون ها ایجاد نخواهد کرد !

جمعیت این دسته از افراد بسیار بیشتر از انسان های پاک هست

مخصوصا در حال حاضر که شیطان حتی بر زندگی افراد پاک هم مسلط شده ( به خاطر مبحث آخر الزمان)

پس بهترین راه برای زنان با ایمان ، برای حفظ اون ها از شر تجاوز ها و چشم چرانی ها ، پوشاندن خودشون از چشم های ناپاک هست .

مقدار این حجاب باید به قدری باشه که اون ها رو از شر شیاطین حفظ کنه

حتی اگر مجبور باشه پوشیه بزنه ، باید این کار رو انجام بده!

همونطوری که یک مرد مومن باید چشمش رو از نگاه کردن به شیاطین کوچه و خیابون حفظ کنه (که در حال حاضر کار بسیار سختی هست)
یه زن هم باید زینت های خودش رو ( حتی اگه صورت و چشم و ابروش زیبا باشه) از این نگاه ها حفظ کنه

به یاد بیاریم زنانی که در زمان کشف حجاب حاضر شدن خونه نشین باشن ، اما نزاشتن دست شیاطین به اون ها بخوره و حجابش رو بگیره!

‌لطفا کل پیام های منو یکجا در نظر بگیرین.

اونیکه نفسش شیطانه اون بیماره و باید درمان بشه گناهش با خودشه.
با عرض معذرت اگر قراره با دیدن یک انسان کنترلش و از دست بده من اطمینان میدم بعدا با چادرش هم تحریک میشه بعد کم کم میگه اندامش از چادر مشخصه بعد میگه صدای پاش مشخصه بعد میبینه عه صورتشم که تحریک کننده هست بعد انگشتر بعد میگه رنگ پوستش تحریکم میکنه مردها ادراکشون بالاست بعد میگه صدااااشش کلا این بشر وسواس داره و بیماره میره صیغه میکنه و تقصیرشم میندازه گردن زن ها...
خدا نگفت زن گفت مردها چشم هاشون پاک باشه و بعد گفت پاکدامنی پیشه کنن نگفت چادر سر کنن یا برای حجاب محدوده ی خاص مشخص نکرد بلکه ارجاع داد به وجدان هر کسی یعنی خدا میدونه اینجور چیزا درونیه

روزنه;996857 نوشت:
‌لطفا کل پیام های منو یکجا در نظر بگیرین.

اونیکه نفسش شیطانه اون بیماره و باید درمان بشه گناهش با خودشه.
با عرض معذرت اگر قراره با دیدن یک انسان کنترلش و از دست بده من اطمینان میدم بعدا با چادرش هم تحریک میشه بعد کم کم میگه اندامش از چادر مشخصه بعد میگه صدای پاش مشخصه بعد میبینه عه صورتشم که تحریک کننده هست بعد انگشتر بعد میگه رنگ پوستش تحریکم میکنه مردها ادراکشون بالاست بعد میگه صدااااشش کلا این بشر وسواس داره و بیماره میره صیغه میکنه و تقصیرشم میندازه گردن زن ها...
خدا نگفت زن گفت مردها چشم هاشون پاک باشه و بعد گفت پاکدامنی پیشه کنن نگفت چادر سر کنن یا برای حجاب محدوده ی خاص مشخص نکرد بلکه ارجاع داد به وجدان هر کسی یعنی خدا میدونه اینجور چیزا درونیه

سلام
چادر برای این نیست که مردها تحریک نشن. برای تحریک نشدنشون همون اصل حجاب کافیه (حجابی کامله که این شرط رو براورده کنه). چادر برای امنیت بیشتر خود زنان هست.

الرحیل;996859 نوشت:
سلام
چادر برای این نیست که مردها تحریک نشن. برای تحریک نشدنشون همون اصل حجاب کافیه (حجابی کامله که این شرط رو براورده کنه). چادر برای امنیت بیشتر خود زنان هست.

سلام
ما به حجاب چارچوب و محدوده مشخص قائل میشیم و حجاب رو فیزیکی کردیم یعنی برای حفظ آرامش یک جامعه و مرد باید زن چادر کنه
درحالیکه در قرآن محدوده ای جز اینکه پوشش خود را به خودشان نزدیک تر کنند نیومده بلکه اومده از نظر روانی و معنوی حجاب داشته باشند که این بهتر هست و اول هم به مرد گفته چرا؟ میشه هزار و یک دلیل آورد

مثلا ممکنه من چادر سر کنم اما طوری رفتار کنم که میدونم جذاب هست. اما اگر میدونم وقتی میرم فلان جا این پوششم کمی جذابه یا مثلا ساعتیه که میدونم فلان مرد برمیگرده نگاهش میکنه و بهتره اونو نندازم اگر این کار و بکنم عفت پیشه کردم پس برمیگرده به هر فرد و ویژگی های ظاهری و کشش جامعه اش. شاهد مثالمم اینکه پیرزن ها لزوم حجاب ندارند . ما برعکس کردیم حجاب و فقط فیزیکی کردیم و فقط جنبه ی فیزیکی شو پر رنگ کردیم و چیزی از پاکی نفس و چشم مرد و زن نگفتیم نگفتیم عفت یعنی چی، حریم خصوصی و محدوده یعنی چی. چیزی که باید چند برابر حجاب چادر گفته میشد نشده.

امنیت جامعه ربطی به چادر نداره وقتی همش به زن ها سرکوفت زده میشه حجاب کن مرد تحریک نشه وزنه ی حجاب معطوف میشه به زن و نتیجه اش میشه کودک آزاری ها و....
باور کنین به چادرم اکتفا نمیشه میگن زن باید زشت باشه صداشو برای مرد کلفت کنه اصلا محو بشه. اصلا جز شوهرش نبینتش..مگر در دوران اسلام همچین چیزی مطرح بود؟ همه زن ها بیوه بودن ... نمیدونم این دیدگاه های بیمارگونه رو کی رواج داده...

ملخص کلام حجاب یعنی حق الناس وجدان انسانیت و پاکی

راامشتاین;996809 نوشت:
با سلام و احترام به شما

آنچه که مهم هست و حجاب به نوعی فرع بر آن محسوب میشود، پاکدامنی زن و مرد هست.
نوع پوشش و حجاب معمولا به جوامعی که انسان در آن زندگی می‌کند بستگی دارد. در ایران معمولا پوشش اول برای زنان محجبه چادر است، در ترکیه به نوعنی دیگر است، در کشورهای جنوب شرق آسیا طور دیگری است.

در ایران به غیر از چادر می‌توان پوشش های دیگری نیز داشت که جلب توجه نمی کند، مهم رفتار و پاکدامنی خود فرد است که الویت دارد که در نوع پوشش هم تاثیر دارد و آن را در چارچوب مشخصی حفظ میکند.
پوششهای نظیر پوشیه زدن و امثال آنها به ذات خود هیچ بار ارزشی ندارد، ولی ممکن است در جامعه ای پوشش غریبی نباشد و از آن استفاده کنند، همانطور که در جنوب کشور ما هم از پوششهای استفاده میشود که در جاهای دیگر مرسوم نیست.
آراستگی زنان هم مخالف آیات قران نیست.

سپاس

سلام و احترام
بله همینطوره
فکر کنم یکی از مراجع گفته بود در خارج از کشور دختری در دانشگاه موهاش بیرون باشه مشکلی نیست.

شروحیل;996762 نوشت:
سلام و عرض ادب

شما نیز می توانید آزادانه پوشش مورد نظر خود را انتخاب کنید!

آزادانه چادر را انتخاب کنید ، یا مانتوها تنگ و چسبان!

لا اکراه فی الدین!

در دین اجباری نیست

اما نتیجه عمل شما ، رابطه ای مستقیم با انتخاب شما دارد !

می خواهید پوشش شما مورد رضایت خداوند باشد ، یا مورد رضایت خودتان؟

هدف شما از زندگی رسیدن به خداست یا رسیدن به امیال و هوی و هوس هایتان؟

خوب فکر کنید و تعقل کنید

سپس تصمیم بگیرید و عمل کنید و نتیجه اعمال خود را مد نظر داشته باشید!

در پناه حق تعالی

سلام

من قطعا دوست دارم در دایره ی حکم خدا تصمیمی بگیرم که خودم هم راضی باشم.
محجبه بودن اقسام گوناگون دارد و انسان می تواند انتخابی داشته باشد. قطعا هر چه به حجاب حداکثری نزدیک شوی رضایت خدا "فقط در مورد حجابت" بیشتر میشود.
اما آیا در بقیه ی احکام خدا هم حداکثری هستیم؟ آیا کسی را برای نخواندن نماز اول وقت دائم شماتت میکنند؟ خیر، همین که نماز میخواند و نمازش را ترک نمیکند در دایره ی حکم الله است.

سلام
متوجه هستم که چرا این تاپیک و زدین.

به تعریف و تمجید هیچ کس توجه نکنین.

اگر ناراحتین که به شکل بد انتخاب کردین الان تحقیق کنین و آزادانه انتخاب کنین.
الانم آزادین....

چادر برای حفظ امنیت زن!!!

مثل اینه که قاتل های حرفه ای و بیمارهای روانی خطرناک و در سطح شهر آزاد بذارن و به مردم عادی برای حفظ جان ضد گلوله و اسلحه بدن.

امنیت زن پیچیده تر از تین حرفاست باید ساختار قوانین و خیلی جیزهای دیگه اصلاح بشه وگرنه با چادر چیزی نمیشه من دیدم که میگم.

روزنه;996887 نوشت:
سلام
متوجه هستم که چرا این تاپیک و زدین.

به تعریف و تمجید هیچ کس توجه نکنین.

اگر ناراحتین که به شکل بد انتخاب کردین الان تحقیق کنین و آزادانه انتخاب کنین.
الانم آزادین....

متاسفانه خیلی حال بدی دارم
قید و بندهای اجتماعی و خانوادگی تصمیم به انتخاب حجاب دیگه رو برام سخت میکنه و
قید و بند های روانی چادر و برام غیرقابل تحمل کرده
فکر میکنم این اجباری بودن چادر، برام به قیمت سطحی بودن دیگر اعتقاداتم تموم شده، انگار این کنترل بیرونی روی همه ی سطوح اعتقادی و انجام دستورات دینیم تاثیر گذاشته
و فکر میکنم اگر انتخاب حجابم و به دست بگیرم شاید توی بقیه حوزه ها هم خودمختار بشم و بتونم روی خودسازیم کار کنم
نمیدونم تصمیم درست چیه

امید;996757 نوشت:

اجازه دهید نمونه ای از کشورهای غیراسلامی را از زبان یک طلبه جوان برایتان بازگو می کنم.

...

سلام
از نقل داستان سپاسگزارم.
حاوی پیام های خوبی بود.
اما ارتباطش با حجاب چه بود؟

Baran9191;996889 نوشت:
متاسفانه خیلی حال بدی دارم
قید و بندهای اجتماعی و خانوادگی تصمیم به انتخاب حجاب دیگه رو برام سخت میکنه و
قید و بند های روانی چادر و برام غیرقابل تحمل کرده
فکر میکنم این اجباری بودن چادر، برام به قیمت سطحی بودن دیگر اعتقاداتم تموم شده، انگار این کنترل بیرونی روی همه ی سطوح اعتقادی و انجام دستورات دینیم تاثیر گذاشته
و فکر میکنم اگر انتخاب حجابم و به دست بگیرم شاید توی بقیه حوزه ها هم خودمختار بشم و بتونم روی خودسازیم کار کنم
نمیدونم تصمیم درست چیه

سلام
شما همین الان میتونید چادر رو از سرتون بردارید. برای مادرتون قطعا ناراحت کننده خواهد بود، اما برای بقیه زودتر از اونکه فکرشو بکنید عادی خواهد شد.

اما به نظرم شما به استدلال خودتون فکر کنید. می خواید چادر رو از سرتون بردارید که بتونید به خودسازی برسید؟ له نظرتون واقعا ارتباطی به هم دارن؟ تا حالا دیدید کسی برای اینکه اخلاقشو خوب کنه نماز شبشو ترک کرده باشه؟

Baran9191;996882 نوشت:
ممنونم که وفت گذاشتید، اما مساله ی من اصلا و اصلا فلسفه ی حجاب نیست. فلسفه ی چادر هم نیست.

مساله ی من قربانی کردن ده ها ارزش مهم، برای اقامه ی ارزش "چادر سر کردن"هست. ما گاهی حتی ارزش "حجاب" رو له میکنیم اما دست از سر چادر بر نمیداریم! نمونه ش بانوان محترم با موهای تزیین شده و بیرون گذاشته و آرایش غلیظ به همراه چادره!! جز اینه که حجاب ذبح شده؟؟

واقعا با چادر سر نکردن اون ارزش های له شده احیا خواهند شد؟

خباء;996895 نوشت:
اما ارتباطش با حجاب چه بود؟

سلام

متشکرم که وقت ارزشمندتان را صرف مطالعه مطلبم نمودید.

درست است که موضوع بحث، «حجاب» است. اما مطلب من فراتر از بحث «حجاب» می باشد و به وضعیت زنان در یک کشور که به عنوان اقتصاد نوظهور شناخته می شود، اختصاص دارد.

وضعیت زنان در یک کشور معلول مسائل زیادی است که یکی از آنها حجاب است. وقتی زنان یک کشور خود را در معرض نگاه های برخاسته از نیروی جنسی قرار دهند، نباید انتظار

داشته باشند که به چشم یک انسان به آنها نگاه کنند، نه یک کالا یا وسیله ای جهت خوشگذرانی.

الرحیل;996899 نوشت:
واقعا با چادر سر نکردن اون ارزش های له شده احیا خواهند شد؟

با سلام و احترام
به نظرتون اگه نماز شب و برای یک انسان اجباری کنیم، حقوق اولیه ی انسانیش رو نقض نکردیم؟ آیا اون فرد می تونه با نماز شب اجباری به تعالی برسه؟ آیا لذتی از خوندنش می بره؟ آیا فضایلی اخلاقی مورد انتظار رو بدست خواهد آورد؟

Baran9191;996884 نوشت:
سلام

اما آیا در بقیه ی احکام خدا هم حداکثری هستیم؟ آیا کسی را برای نخواندن نماز اول وقت دائم شماتت میکنند؟ خیر، همین که نماز میخواند و نمازش را ترک نمیکند در دایره ی حکم الله است.

سلام و عرض ادب

بنده به اندازه حب به خداوند ، از او اطاعت می کند و به او نزدیک می شود

نماز اگر با مستحبات کمتر خوانده شود ، اشکالی ندارد ! فقط خواندن واجبات کفایت می کند!

اما کسی که نماز می خواند و مستحق آیه (( ویل للمصلین )) است ، بدون شک محب خدا نیست

نماز او نه تنها بالا نمی رود ، بلکه موجب سقوط او می شود

فرض کنید یک خانم خود را به مقدار واجب بپوشاند ، اما حجم بدن او مشخص باشد

(حدیثی داریم که زنان در آخر الزمان لباس دارند ، اما گویی برهنه هستند)

آیا این خانم مقدار واجب حجاب (نه مستحب ان) را رعایت کرده است؟

آیا این مقدار حجاب او ، مصداق همان آیه ویل للمصلین نیست؟؟؟؟

الرحیل;996899 نوشت:
واقعا با چادر سر نکردن اون ارزش های له شده احیا خواهند شد؟

بله،
ارزشی مثل حق انتخاب داشتن، مسئولت پذیری، استقلال داشتن، محترم بودن، ... اینها فقط بخشی از ارزش هایی هستن که با اجباری شدن چادر له میشن.
همیشه حسرت میخورم به کسایی که با عشق چادر سر میکنن، برای من همیشه یه چیز اضافیه که دست و پام و گرفته و تحملش میکنم.

شروحیل;996917 نوشت:
سلام و عرض ادب

بنده به اندازه حب به خداوند ، از او اطاعت می کند و به او نزدیک می شود

نماز اگر با مستحبات کمتر خوانده شود ، اشکالی ندارد ! فقط خواندن واجبات کفایت می کند!

اما کسی که نماز می خواند و مستحق آیه (( ویل للمصلین )) است ، بدون شک محب خدا نیست

نماز او نه تنها بالا نمی رود ، بلکه موجب سقوط او می شود

فرض کنید یک خانم بالا تنه خود را به مقدار واجب بپوشاند

اما حجم ران یا ساق پای او مشخص باشد!
(حدیثی داریم که زنان در آخر الزمان لباس دارند ، اما گویی برهنه هستند)

آیا این خانم مقدار واجب حجاب (نه مستحب ان) را رعایت کرده است؟

آیا این مقدار حجاب او ، مصداق همان آیه ویل للمصلین نیست؟؟؟؟

چرا فرض رو بر رعایت نشدن حجاب می ذارید؟
من با وجود یک پسربچه ی دو ساله، با چادرم هم مدام درگیرم تا حجابم کامل حفظ بشه
البته خیلی افرادی هستن که با عشق چادر می پوشن و سختی هاش و به جون میخرن، اما اون احساس و نسبت به چادرم ندارم

سلااام خواهرم

من هم با اینکه خودم چادر رو انتخاب کردم ..حقیقتش دو بار کم آوردم .گفتم خدایا این چیه ؟!چرا پوشیدم

چرا من هم مثل بقیه نشم ؟!ولی واسه ی اینکه خودم انتخاب کرده بودم دیگه نخواستم کم بیارم وباغث شد

دووم بیارم ...درسته ,

چادر خیلی اذیت میکنه مخصوصا اگه کش نداشته باشه یا
یه کم هم بلند دوخته شده باشه ومثل من آدم وسواسی هم باشه و با یه من مشکین تاژ شسته بشه .

ولی دیگه خیلی وقته فهمیدم بابا اونقدر هم سخت نیست شستشوش .اصلا نیاز به اینفدر مشکین تاژ نداره

میتونی با آب خالی (تنها)بشوریش .نیاز به ماشین لباسشویی هم نیست .

این از شستشوش .ولی خب این یه طرف قضیه بود

یه طرف دیگش دوست داشتم همرنگ بقیه بشم

ولی الان اصلا پشیمون نیستم که چرا این پوشش رو انتخاب کردم .

همای رحمت;996929 نوشت:
سلااام خواهرم

من هم با اینکه خودم چادر رو انتخاب کردم ..حقیقتش دو بار کم آوردم .گفتم خدایا این چیه ؟!چرا پوشیدم

چرا من هم مثل بقیه نشم ؟!ولی واسه ی اینکه خودم انتخاب کرده بودم دیگه نخواستم کم بیارم وباغث شد

دووم بیارم ...درسته ,

چادر خیلی اذیت میکنه مخصوصا اگه کش نداشته باشه یا
یه کم هم بلند دوخته شده باشه ومثل من آدم وسواسی هم باشه و با یه من مشکین تاژ شسته بشه .

ولی دیگه خیلی وقته فهمیدم بابا اونقدر هم سخت نیست شستشوش .اصلا نیاز به اینفدر مشکین تاژ نداره

میتونی با آب خالی (تنها)بشوریش .نیاز به ماشین لباسشویی هم نیست .

این از شستشوش .ولی خب این یه طرف قضیه بود

یه طرف دیگش دوست داشتم همرنگ بقیه بشم

ولی الان اصلا پشیمون نیستم که چرا این پوشش رو انتخاب کردم .

این که خودت انتخاب کردی دنیا دنیا ارزش داره.

در کل حرفم اینه کسی هم که خودش این پوشش رو انتخاب

میکنه ممکنه کم بیاره .چه برسه به اجبار .

اما سوال .شما به چه دلیل نمخواید چادر بپوشید

این رو دستور خداوندنمیدونید یا دوست دارید همرنگ بقیه بشید .یاچون اجباره؟!اگه فکر میکنید هز سر اجباره

خب لهتون گفتم من که خودم انتخاب کردم باز هم کم آوردم .

Baran9191;996889 نوشت:
متاسفانه خیلی حال بدی دارم
قید و بندهای اجتماعی و خانوادگی تصمیم به انتخاب حجاب دیگه رو برام سخت میکنه و
قید و بند های روانی چادر و برام غیرقابل تحمل کرده
فکر میکنم این اجباری بودن چادر، برام به قیمت سطحی بودن دیگر اعتقاداتم تموم شده، انگار این کنترل بیرونی روی همه ی سطوح اعتقادی و انجام دستورات دینیم تاثیر گذاشته
و فکر میکنم اگر انتخاب حجابم و به دست بگیرم شاید توی بقیه حوزه ها هم خودمختار بشم و بتونم روی خودسازیم کار کنم
نمیدونم تصمیم درست چیه

سلام
توی مسیری به شکل بدی وارد شدین که الان جزو یکی از ویژگی های شخصیتی شماست. شما رو به عنوان یه فرد مومن و مقید و علاقه مند به حجاب میشناسن و احترام میذارن در حالیکه ته دلتون توصیفاتی که ازتون میکنن نیست.

اول یک چیزی بگم باور کنین مردم اون چیزی که میگن واقعیت نداره چه خوب و چه بد. اگر اون ها از حجاب یه بتی ساختند چرا شما اسیر دست بت پرستی اون ها باشین. هیچ کس حق نداره زندگی شما رو در هیچ موردی بدست بگیره. نباید توجه و تمجید دیگران برای شما انقدر اهمیت داشته باشه. اونها یه روز تعریف میکنن پشت سرتون لز یه چیزی ناراحت میشن غیبت میکنن. چیزی که مهمه خدا هست شما به خاطر خدا باش و همه چیز و از خدا بدون همه چیز درست میشه.
دفعه ی بعد که تعریف کردن بگین اختیار دارین اینطورام نیست...
عفت و حجاب یه مساله ی شخصی و درونیه.

برای اولین بار تحقیق کنین و به عقل خودتون رجوع کنین که آیا چادر واقعا حجابه اصلیه آیا در شانتون چادر هست یا نه اگر به نتیجه رسیدین حجاب برتر نیست و لزومی نداره کم کم از حجاب ای دیگه استفاده کنین تو حجاهایی که فامیل نیست مثلا بیرون میرین. چادر بمونه رفت و آمدهای خانوادگی.

من خودم خواستم چادر و انتخاب کنم در موردش قانع نشدم فکر کنم افراطیه و الان نیازی بهش نمیبینم.

همای رحمت;996931 نوشت:
در کل حرفم اینه کسی هم که خودش این پوشش رو انتخاب

میکنه ممکنه کم بیاره .چه برسه به اجبار .

اما سوال .شما به چه دلیل نمخواید چادر بپوشید

این رو دستور خداوندنمیدونید یا دوست دارید همرنگ بقیه بشید .یاچون اجباره؟!اگه فکر میکنید هز سر اجباره

خب لهتون گفتم من که خودم انتخاب کردم باز هم کم آوردم .

رها شدن از فشار روانی ناشی از اجبار

امید;996753 نوشت:
سلام

از این ناراحت هستید که چرا اجبار شده اید. افرادی که به کاری اجبار می شوند، بدون اینکه در مورد فوایدِ آنْ توضیحی داده شود، احساساتی مانند: تنفّر را ممکن است تجربه کنند.
مادرتان از روی خیرخواهی از شما خواست که چادر بپوشید و حجاب را به صورت کامل رعایت نمایید. اما احتمالاً مادرتان در طول سال های کودکی و نوجوانیِ شما، در مورد فلسفه حجاب توضیحات چندانی به شما ارائه نداده است. احساسِ تنفّرِ ناشی از اجبار، اکنون که مستقلّ شده اید و اجباری به رعایت حجاب را احساس نمی کنید، شما را برای کنارگذاشتنِ آن وسوسه می کند.

,واقعیّت این است که پوشیدن چادرْ تنها راه برای رعایت واجب دینیِ حجاب نمی باشد.

چادر حجاب برتر است؛ ولی تنها راه محجّبه بودن نیست. شما می توانید هر زمانی که اراده کنید، چادر را کنار بگذارید و از مانتو و روسری استفاده کنید. شما آزاد هستید؛ چنان که هر روز شاهد خانم هایی هستیم که چادر را کنار می گذارند و به گروه خانم های مانتویی می پیوندند. برخی نیز پا را فراتر نهاده و موهای خود را از زیر روسری بیرون می گذارند و لباس های تنگ و چسبان می پوشند. آیا شما نیز پس از اینکه راحتیِ مانتو را احساس کردید، وسوسه نمی شوید مانند این خانم ها مرزها را بیشتر بشکنید؟ طبع انسان راحت طلب است. هر فردی پس از مدّتی احساسِ راحتی در یک کار، دیگر میل به بازگشت به سختی های گذشته را ندارد. چرا روزهای شنبه برای ایرانی ها روزهای سختی برای شروع کار است؟ زیرا در روزهای تعطیل دیرتر از روزهای کاری از رختخواب بیرون می آیند و کمتر به کار و تلاش می پردازند. به همین خاطر بیدارشدن در صبحِ روزِ پس از تعطیلات برایشان کاری دشوار است؛ تا جایی که در کانال های طنزْ جوک ها و کاریکاتورهای زیادی از سر کار رفتن بعد از تعطیلاتِ نوروز و تابستان به چشم می خورد.

ادامه دارد ...

سپاس از پاسخگویی شما

این قسمت از حرفتون من و یاد یک خاطره انداخت
زمانی که ده سالم بود به مادرم گفتم نمیخوام چادر بپوشم، و مادرم در حالی که عصبی شده بود گفت میخوای مثل دخترای لخت و پتی تو خیابونا بشی؟ میخوای روسری کوتاه سرت کنی شلوار تنگ بپوشی تلق تلق تو خیابون راه بیافتی؟؟؟

آیا می تونین تعطیلات و از زندگی بشر حذف کنید از ترس تنبلی؟ انسان در زندگی مختاره و هر لحظه در معرض انتخاب بین خوب و بده
اما گرفته شدن حق انتخاب از من حالم و بد کرده
من مشکلی با فلسفه ی حجاب ندارم، مشکلی با چادرم ندارم. از دیدن خودم با چادر توی آینه لذت می برم

اما احساس میکنم باید یه روز حق انتخاب داشته باشم که فقط و فقط برای رضای خدا چادر سرم کنم، نه برای رضای مادرم، و ترس از نگاه سرزنش گر مادر بزرگم و قضاوت سایر اطرافیان

فقط برای اینکه جو اطرافیانم رو روشن کنم میگم
من فوق لیسانس روانشناسی دارم از دانشگاه فردوسی، و توی فامیل یک خانم تراز اول محسوب میشم از حیث اخلاق و رتبه ی اجتماعی، اما هیییییچ وقت تعریف هایی که از من میکنن بهم نمیچسبه، چون احساس میکنم این حجاب متظاهرانه ی اجباری باعثش میشه و من اونی نیستم که اونها فکر میکنن
در کنار این حرفا، توی ذهنم از مادرم عصبانی ام و مداااام‌متهمش می کنم که چرا من و سرکوب کرد و بهم حق انتخاب نداد

اگه چادر بهترین انتخابه، چرا من "محکومم" به بهترین بودن؟ چرا آزاد نیستم در انتخاب بهترین ؟

عذر میخوام طولانی شد.

امید;996759 نوشت:
عده ای می گویند:«در کشورهای غیراسلامی که زنان زیادی بدون حجاب زندگی می کنند، همه زنان در امنیّت کامل به زندگی خود مشغول هستند. پس چرا باید زنان جامعه خود را مجبور کنیم که حجاب داشته باشند؟». در جواب این افراد می گویم:
این یک تصوّر اشتباه است که زنانِ غیرمسلمان بدون حجاب در امنیّتِ کامل و بدون هیچ مشکلی زندگی می کنند. لازمه درکِ صحیحِ معضلات یک جامعه، زندگی کردن با مردمِ آن جامعه و گفتگو با آنها یا پژوهشِ عمیق در موردِ آن جامعه است. سایت «Nationmaster.com» آمار تجاوز در کشورهای مختلف جهان در سال 2010 را منتشر کرده است. در این آمار، در بیست کشور اول، نامِ هیچ کشور اسلامی به چشم نمی خورد.
آدرس:
http://www.nationmaster.com/country-info/stats/Crime/Rape-rate#2010

اجازه دهید نمونه ای از کشورهای غیراسلامی را از زبان یک طلبه جوان برایتان بازگو می کنم.

ادامه دارد...[/]

ممنونم که وفت گذاشتید، اما مساله ی من اصلا و اصلا فلسفه ی حجاب نیست. فلسفه ی چادر هم نیست.

مساله ی من قربانی کردن ده ها ارزش مهم، برای اقامه ی ارزش "چادر سر کردن"هست. ما گاهی حتی ارزش "حجاب" رو له میکنیم اما دست از سر چادر بر نمیداریم! نمونه ش بانوان محترم با موهای تزیین شده و بیرون گذاشته و آرایش غلیظ به همراه چادره!! جز اینه که حجاب ذبح شده؟؟

روزنه;996934 نوشت:
سلامتوی مسیری به شکل بدی وارد شدین که الان جزو یکی از ویژگی های شخصیتی شماست. شما رو به عنوان یه فرد مومن و مقید و علاقه مند به حجاب میشناسن و احترام میذارن در حالیکه ته دلتون توصیفاتی که ازتون میکنن نیست. اول یک چیزی بگم باور کنین مردم اون چیزی که میگن واقعیت نداره چه خوب و چه بد. اگر اون ها از حجاب یه بتی ساختند چرا شما اسیر دست بت پرستی اون ها باشین. هیچ کس حق نداره زندگی شما رو در هیچ موردی بدست بگیره. نباید توجه و تمجید دیگران برای شما انقدر اهمیت داشته باشه. اونها یه روز تعریف میکنن پشت سرتون لز یه چیزی ناراحت میشن غیبت میکنن. چیزی که مهمه خدا هست شما به خاطر خدا باش و همه چیز و از خدا بدون همه چیز درست میشه.دفعه ی بعد که تعریف کردن بگین اختیار دارین اینطورام نیست...عفت و حجاب یه مساله ی شخصی و درونیه.برای اولین بار تحقیق کنین و به عقل خودتون رجوع کنین که آیا چادر واقعا حجابه اصلیه آیا در شانتون چادر هست یا نه اگر به نتیجه رسیدین حجاب برتر نیست و لزومی نداره کم کم از حجاب ای دیگه استفاده کنین تو حجاهایی که فامیل نیست مثلا بیرون میرین. چادر بمونه رفت و آمدهای خانوادگی. من خودم خواستم چادر و انتخاب کنم در موردش قانع نشدم فکر کنم افراطیه و الان نیازی بهش نمیبینم.
سلام دوست عزیز، ممنون از پاسخت،من علتقمند به حجاب هستم، اما علاقمند به چادر، فعلا نیستم. طبق تحقیقاتی که کردم جلباب تقریبا همین چادر سیاه رنگ ایرانی هاست، اما باز هم طبق تحقیقاتم حجاب های دیگری هم میتوانند استفاده شوند، گرچه که چادر بهترین است، اما در حال حاضر انتخاب من چادر نیستنمیدونم چرا همه این مساله رو خط قرمز می دونن!

Baran9191;996944 نوشت:
سلام دوست عزیز، ممنون از پاسخت،من علتقمند به حجاب هستم، اما علاقمند به چادر، فعلا نیستم. طبق تحقیقاتی که کردم جلباب تقریبا همین چادر سیاه رنگ ایرانی هاست، اما باز هم طبق تحقیقاتم حجاب های دیگری هم میتوانند استفاده شوند، گرچه که چادر بهترین است، اما در حال حاضر انتخاب من چادر نیستنمیدونم چرا همه این مساله رو خط قرمز می دونن!

خواهرم انتخاب پوسش مناسب دیگه ای فکر نمیکنم خط قرمز محسوب بشه .اگه واقعا اینقدر دارید اذیت میشید

نپوش .فقط هر سال مد مانتو ها داره عوض میشه .

مگه همیشه دیگه بدی خیاط واست بدوزه .

Baran9191;996939 نوشت:
این قسمت از حرفتون من و یاد یک خاطره انداخت
زمانی که ده سالم بود به مادرم گفتم نمیخوام چادر بپوشم، و مادرم در حالی که عصبی شده بود گفت میخوای مثل دخترای لخت و پتی تو خیابونا بشی؟ میخوای روسری کوتاه سرت کنی شلوار تنگ بپوشی تلق تلق تو خیابون راه بیافتی؟؟؟

آیا می تونین تعطیلات و از زندگی بشر حذف کنید از ترس تنبلی؟ انسان در زندگی مختاره و هر لحظه در معرض انتخاب بین خوب و بده
اما گرفته شدن حق انتخاب از من حالم و بد کرده
من مشکلی با فلسفه ی حجاب ندارم، مشکلی با چادرم ندارم. از دیدن خودم با چادر توی آینه لذت می برم

اما احساس میکنم باید یه روز حق انتخاب داشته باشم که فقط و فقط برای رضای خدا چادر سرم کنم، نه برای رضای مادرم، و ترس از نگاه سرزنش گر مادر بزرگم و قضاوت سایر اطرافیان

فقط برای اینکه جو اطرافیانم رو روشن کنم میگم
من فوق لیسانس روانشناسی دارم از دانشگاه فردوسی، و توی فامیل یک خانم تراز اول محسوب میشم از حیث اخلاق و رتبه ی اجتماعی، اما هیییییچ وقت تعریف هایی که از من میکنن بهم نمیچسبه، چون احساس میکنم این حجاب متظاهرانه ی اجباری باعثش میشه و من اونی نیستم که اونها فکر میکنن
در کنار این حرفا، توی ذهنم از مادرم عصبانی ام و مداااام‌متهمش می کنم که چرا من و سرکوب کرد و بهم حق انتخاب نداد

اگه چادر بهترین انتخابه، چرا من "محکومم" به بهترین بودن؟ چرا آزاد نیستم در انتخاب بهترین ؟

ابتدا از شما تشکر می کنم بابت اینکه تحصیلاتِ تان را گفتید. چون می دانم با چه فردی و با چه سطح تحصیلاتی صحبت می کنم.
احتمالا مشکل شما وسیع تر از یک تکّه پارچه (چادر) است.
آیا فکر می کنید که در دوران کودکی آزاد نبودید که از خواست های درونی و طبیعی تان پیروی کنید و اکنون نیز در بزرگسالی این محیط است که به شما جهت می دهد؟ الان از اینکه مجبور هستید کنترل خود را به دست دیگران دهید، ناراضی هستید. این دادن کنترل در دست دیگران و تسلیم شدن در برابرِ آنها شما را خشمگین می کند یا شما را به فکر می اندازد که در برابر آنها سرپیچی نمایید.
اگر این جملات در مورد شما درست باشد، باید مسأله را خیلی وسیع تر از «حجاب با چادر یا بدون چادر» بررسی کرد.

Baran9191;996944 نوشت:
سلام دوست عزیز، ممنون از پاسخت،من علتقمند به حجاب هستم، اما علاقمند به چادر، فعلا نیستم. طبق تحقیقاتی که کردم جلباب تقریبا همین چادر سیاه رنگ ایرانی هاست، اما باز هم طبق تحقیقاتم حجاب های دیگری هم میتوانند استفاده شوند، گرچه که چادر بهترین است، اما در حال حاضر انتخاب من چادر نیستنمیدونم چرا همه این مساله رو خط قرمز می دونن!

[=times new roman]سلام
شاید به خاطر عنوان تاپیک هست و همون مطالب قبلی که گفتم مردم ما حجاب رو وظیفه ی زن و امر فیزیکی و فقط در چادر می بینن. بلاخره بد یا خوب مدتی به عنوان تنها حجاب مورد استفاده بود و الان بعضی جاهام همینطوره.

من خودم هم معتقد به حجاب هستم چادری نیستم اما تا بحال مزاحمی هم نداشتم، باور کنین زشت و بد ترکیب هم نیستم اما رفتارم اجازه نمیده کسی وارد حریم خصوصیم بشه حتی افراد نزدیک خانوادم.
(حتی اگر شما نخواین و تصمیمتون عفاف واقعی و دوری از نامحرم باشه در بدترین شرایط هم پاک می مونین) شاهد مثالم طلاق و جدایی زن و شوهرایی هست که با وجود زندگی مشترک هیچ ارتباطی باهم نداشتن.

امیدوارم موفق باشین و ابتدا بر اساس قرآن و بعد عقل و بعد خواست و آسایش خودتون، روحیاتتون، جایی که زندگی می کنین، نوع رفت و آمدتون به بیرون و جاهایی که میرین تصمیم بگیرین.

Baran9191;996919 نوشت:
چرا فرض رو بر رعایت نشدن حجاب می ذارید؟
من با وجود یک پسربچه ی دو ساله، با چادرم هم مدام درگیرم تا حجابم کامل حفظ بشه
البته خیلی افرادی هستن که با عشق چادر می پوشن و سختی هاش و به جون میخرن، اما اون احساس و نسبت به چادرم ندارم

سلام و عرض ادب

مسائلی که دین مطرح می کند ، شاید دست و پا گیر باشد

اما به نفع خود ماست

باور بفرمایید ، زن چادر سر کند ، یا نکند

حجاب داشته باشد ، یا نداشته باشد

نفع و ضرری به خدا نمی رسد !!!!

شاید از هر 100 مرد ، 50 مرد بخواهند چشمشان را حفظ کنند

و از هر 50 مرد ، 5 مرد بتواند به طور قطع این امر را انجام دهد

اگر حجاب به صورت صحیح توسط زنان اجرا نشود ، 95 درصد جامعه ، خواه نا خواه ، گرفتار این تیر شیطان خواهد بود

این تیر در نهایت به تجاوز ، زنا ، یا در صورت سرکوب به بیماری روانی ختم خواهد شد

زنان جامعه ای که مردان آن سالم نباشند ، سالم نخواهند بود !

پس این مساله در نهایت به ضرر خود زنان خواهد بود!

شما کدام را ترجیح می دهید؟

سختی حفظ حجاب

یا مورد تجاوز قرار گرفتن ،

یا خیانت همسر

یا زندگی با یک مرد بیمار؟

آمار تجاوز به زنان محجبه (بدون آرایش) ، در مقابل دیگر زنان ، بسیار بسیار ناچیز است

آیه قرآن نیز به همین موضوع اشاره دارد

«یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لازْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنینَ یُدْنینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلاَبِیبِهِنَّ ذلِکَ أَدْنى‏ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحیماً؛[احزاب/۵۹]

اى پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: جلبابها خود را بر خویش فروافکنند،

این کار براى اینکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است

روزنه;996857 نوشت:
‌لطفا کل پیام های منو یکجا در نظر بگیرین.

اونیکه نفسش شیطانه اون بیماره و باید درمان بشه گناهش با خودشه.
با عرض معذرت اگر قراره با دیدن یک انسان کنترلش و از دست بده من اطمینان میدم بعدا با چادرش هم تحریک میشه بعد کم کم میگه اندامش از چادر مشخصه بعد میگه صدای پاش مشخصه بعد میبینه عه صورتشم که تحریک کننده هست بعد انگشتر بعد میگه رنگ پوستش تحریکم میکنه مردها ادراکشون بالاست بعد میگه صدااااشش کلا این بشر وسواس داره و بیماره میره صیغه میکنه و تقصیرشم میندازه گردن زن ها...
خدا نگفت زن گفت مردها چشم هاشون پاک باشه و بعد گفت پاکدامنی پیشه کنن نگفت چادر سر کنن یا برای حجاب محدوده ی خاص مشخص نکرد بلکه ارجاع داد به وجدان هر کسی یعنی خدا میدونه اینجور چیزا درونیه

سلام و عرض ادب

خدا خودش می دونه چی مخلوقاتی آفریده

اینکه نگاهتون رو پایین بندازید مربوط به مردان مومنی هست که قرآن می خونند!

چند درصد این جامعه قرآن می خونند و ایمان دارند؟؟؟؟؟؟

پس بهترین راه برای زنان مومن این هست که خودشون رو از زنان غیر مومن با حجابشون متمایز کنند ، تا شناخته بشن و در امان حجابشون باشند .

قرآن به همه زنان جامعه نگفته حجاب داشته باشید !!!

بلکه به زنان مومن گفته حجاب داشته باشید !!!!

«یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لازْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنینَ یُدْنینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلاَبِیبِهِنَّ ذلِکَ أَدْنى‏ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحیماً؛[احزاب/۵۹]

اى پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: جلبابها خود را بر خویش فروافکنند،

این کار براى اینکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است

Baran9191;996940 نوشت:
نمونه ش بانوان محترم با موهای تزیین شده و بیرون گذاشته و آرایش غلیظ به همراه چادره!! جز اینه که حجاب ذبح شده؟؟

سلام و عرض ادب

آیا این که داعشی ها نماز می خونن و روزه می گیرن ، دلیل می شه من نماز نخونم و روزه نگیرم؟؟؟؟؟

این که یک نفر چادر سرش می کنه و موهاش رو می ریزه بیرون ، چه ربطی به بانوان مومن داره؟؟؟؟؟؟؟

حجاب هر شخص مختص به اون شخص هست

مثل نماز هر شخص که مختص هر شخص هست

من نمی تونم بگم چون اون داعشی که آدم می کشه ریش می زاره

پس من باید صورتمو تیغ بزنم!!!!!!

ریش هم مثل حجاب برای مرد می مونه

شاید باعث کاهش زیبایی مرد در انظار عمومی بشه

اما مثل حجاب برای زن ، باعث میشه زنان بیمار جذب مرد های مومن نشن .

شروحیل;996974 نوشت:
سلام و عرض ادب

خدا خودش می دونه چی مخلوقاتی آفریده

اینکه نگاهتون رو پایین بندازید مربوط به مردان مومنی هست که قرآن می خونند!

چند درصد این جامعه قرآن می خونند و ایمان دارند؟؟؟؟؟؟

پس بهترین راه برای زنان مومن این هست که خودشون رو از زنان غیر مومن با حجابشون متمایز کنند ، تا شناخته بشن و در امان حجابشون باشند .

قرآن به همه زنان جامعه نگفته حجاب داشته باشید !!!

بلکه به زنان مومن گفته حجاب داشته باشید !!!!

«یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لازْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنینَ یُدْنینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلاَبِیبِهِنَّ ذلِکَ أَدْنى‏ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحیماً؛[احزاب/۵۹]

اى پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: جلبابها خود را بر خویش فروافکنند،

این کار براى اینکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است

یا خدا
دوست بزرگوار من حرفم چیز دیگریست شما حرفی دیگر میزنین.

من بحثم در مفهوم و چرایی و تعریفه حجابه

روزنه;996978 نوشت:
یا خدا
دوست بزرگوار من حرفم چیز دیگریست شما حرفی دیگر میزنین.

من بحثم در مفهوم و چرایی و تعریفه حجابه

حجاب چیست؟

حجاب نشانگر عفاف یک زن است !

با توجه به آیات قرآن ، حجاب نشان تمایز یک زن مومن (که اهل زنا و دوستی پنهانی نیست) از زنان دیگر است!!

وقتی حضرت زهرا (س) در برابر یک نابینا حجاب می گیرند ، باید فهمید حجاب مربوط به شخصیت زن است !

نه اینکه چون مردان نمی توانند چشمشان را حفظ کنند ، پس زن مجبور است حجاب بگیرد!!!

خیر ، اگر همه مردان هم چشمشان را حفظ کنند

یا اگر همه مردان هم نابینا شوند

باز هم زن باید حجاب داشته باشد!

به خاطر حفظ شخصیت خودش

نه صرفا برای جامعه

شروحیل;996973 نوشت:
سلام و عرض ادب

مسائلی که دین مطرح می کند ، شاید دست و پا گیر باشد

اما به نفع خود ماست

باور بفرمایید ، زن چادر سر کند ، یا نکند

حجاب داشته باشد ، یا نداشته باشد

نفع و ضرری به خدا نمی رسد !!!!

شاید از هر 100 مرد ، 50 مرد بخواهند چشمشان را حفظ کنند

و از هر 50 مرد ، 5 مرد بتواند به طور قطع این امر را انجام دهد

اگر حجاب به صورت صحیح توسط زنان اجرا نشود ، 95 درصد جامعه ، خواه نا خواه ، گرفتار این تیر شیطان خواهد بود

این تیر در نهایت به تجاوز ، زنا ، یا در صورت سرکوب به بیماری روانی ختم خواهد شد

زنان جامعه ای که مردان آن سالم نباشند ، سالم نخواهند بود !

پس این مساله در نهایت به ضرر خود زنان خواهد بود!

شما کدام را ترجیح می دهید؟

سختی حفظ حجاب

یا مورد تجاوز قرار گرفتن ،

یا خیانت همسر

یا زندگی با یک مرد بیمار؟

آمار تجاوز به زنان محجبه (بدون آرایش) ، در مقابل دیگر زنان ، بسیار بسیار ناچیز است

آیه قرآن نیز به همین موضوع اشاره دارد

«یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لازْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنینَ یُدْنینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلاَبِیبِهِنَّ ذلِکَ أَدْنى‏ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحیماً؛[احزاب/۵۹]

اى پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: جلبابها خود را بر خویش فروافکنند،

این کار براى اینکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است

چرا فکر میکنید من دارم از بی حجابی صحبت می کنم؟ ممنونم از وقتی که گذاشتید ولی اتگار اصلا فضای ذهنی من و درک نکردید

شروحیل;996975 نوشت:
سلام و عرض ادب

آیا این که داعشی ها نماز می خونن و روزه می گیرن ، دلیل می شه من نماز نخونم و روزه نگیرم؟؟؟؟؟

این که یک نفر چادر سرش می کنه و موهاش رو می ریزه بیرون ، چه ربطی به بانوان مومن داره؟؟؟؟؟؟؟

حجاب هر شخص مختص به اون شخص هست

مثل نماز هر شخص که مختص هر شخص هست

من نمی تونم بگم چون اون داعشی که آدم می کشه ریش می زاره

پس من باید صورتمو تیغ بزنم!!!!!!

ریش هم مثل حجاب برای مرد می مونه

شاید باعث کاهش زیبایی مرد در انظار عمومی بشه

اما مثل حجاب برای زن ، باعث میشه زنان بیمار جذب مرد های مومن نشن .

اما همین ریش می تونه ته ریش باشه یا اینکه مثل علما بلند باشه
چرا این تفاوت و نادیده میگیرید؟
یه نفر سلیقه ش ته ریشه و دیگری ریش یک وجب بلند!!
حکم صفر و صدی که وجود نداره

باید بزارن هرکس خودش پوششو انتخاب کنه.اون دختر بدبخت که گناه نکرده توی تنها کشوری داره زندگی میکنه که حجاب اجباریه.

mohsen1990;997058 نوشت:
باید بزارن هرکس خودش پوششو انتخاب کنه.اون دختر بدبخت که گناه نکرده توی تنها کشوری داره زندگی میکنه که حجاب اجباریه.

سلام و عرض ادب

کسی اینجا نمی خواهد دیگری را مجبور به کاری کند!

ایشان اختیارا این تاپیک را برای مساله خودشان ایجاد کرده اند!!!

مساله ایشان این هست که حجاب را دوست دارند

اما چون اجبار به حجاب شده اند (انتخابی نبوده ) و افراد متظاهر و بی اخلاق را دیده اند ، از حجاب فاصله گرفته اند !

اگر ایشان می گفتند من حجاب را قبول ندارم و... مساله ای دیگر بود! و سخن شما صحیح بود!

مساله ایشان مانند شما اعتقادی نیست

شروحیل;997077 نوشت:
سلام و عرض ادب

کسی اینجا نمی خواهد دیگری را مجبور به کاری کند!

ایشان اختیارا این تاپیک را برای مساله خودشان ایجاد کرده اند!!!

مساله ایشان این هست که حجاب را دوست دارند

اما چون اجبار به حجاب شده اند (انتخابی نبوده ) و افراد متظاهر و بی اخلاق را دیده اند ، از حجاب فاصله گرفته اند !

اگر ایشان می گفتند من حجاب را قبول ندارم و... مساله ای دیگر بود! و سخن شما صحیح بود!

مساله ایشان مانند شما اعتقادی نیست

با سلام وعرض ادب

بزرگوار ایشون حجاب رو دوست دارن و میخوان باحجاب هم باشن ولی پوشش با چادر رو نمیخوان .

چادر!!!!!

هر چند همه ی اونهایی که الان با این نوع مدلها میگردن

اولش با ورداشتن چادرشون شروع کردن

Baran9191;997054 نوشت:
چرا فکر میکنید من دارم از بی حجابی صحبت می کنم؟ ممنونم از وقتی که گذاشتید ولی اتگار اصلا فضای ذهنی من و درک نکردید

سلام و عرض ادب

شما می گویید چون اجبار به محجبه بودن شده ام ، و افراد محجبه فاسق در جامعه وجود دارند ، نمی خواهم محجبه باشم

در واقع شما درصدد این هستید که برای محجبه نبودن دلیل بتراشید ! در حالی که قلبا رضایت به محجبه بودن دارید!

این روند به صورت نزولی ادامه خواهد یافت

به طور مثال شیطان ابتدا می گوید مسجدی ها همه ریاکارند

پس مسجد نرو خودت اول وقت در خانه نماز بخوان!

بعد می گوید نیاز نیست اول وقت بخوانی هر وقت بخوانی خدا می پذیرد !

صبح بگیر راحت بخواب قضایش را ظهر بخوان

در انتها نیز می گوید، خدا که نیازی به نماز تو ندارد ! نخواندی هم نخواندی هر وقت دلت خواست نماز بخوان!!

با این دیدگاه شخص ابتدا چادر را برمی دارد ،

با مانتوی بلند و گشاد

سپس به سمت دیگر پوشش ها می رود

چند تار مو هم بیرون باشد اشکال ندارد ، حجاب رعایت شده!!!

کمی هم آرایش داشته باشم برای تمیز و مرتب بودن با حجاب منافاتی ندارد!

لباس های شاد و جذاب و رنگارنک هم داشته باشم مساله ندارد!

تا چشم باز میکنم می بینم من هم همرنگ جماعت شده ام!

شیطان می داند برای هر شخص از چه طریقی وارد شود

انتخاب با خود شماست

همای رحمت;997081 نوشت:
با سلام وعرض ادب

بزرگوار ایشون حجاب رو دوست دارن و میخوان باحجاب هم باشن ولی پوشش با چادر رو نمیخوان .

چادر!!!!!

سلام و عرض ادب

دوست داشتن یک چیز به معنای عمل به آن نیست!

به طور مثال محب اهل بیت بسیار داریم

حتی بسیاری از مسیحیان و اهل سنت و کفار و مشرکین ، حتی غالیان نیز محب اهل بیت هستند

اما شیعه اهل بیت(کسانی که به سیره اهل بیت عمل میکنند ) بسیار بسیار بسیار قلیل اند

شروحیل;997083 نوشت:
سلام و عرض ادب

شما می گویید چون اجبار به محجبه بودن شده ام ، و افراد محجبه فاسق در جامعه وجود دارند ، نمی خواهم محجبه باشم

در واقع شما درصدد این هستید که برای محجبه نبودن دلیل بتراشید ! در حالی که قلبا رضایت به محجبه بودن دارید!

این روند به صورت نزولی ادامه خواهد یافت

به طور مثال شیزان ابتدا می گوید مسجدی ها همه ریاکارند

پس مسجد نرو خودت اول وقت در خانه نماز بخوان!

بعد می گوید نیاز نیست اول وقت بخوانی هر وقت بخوانی خدا می پذیرد !

صبح بگیر راحت بخواب قضایش را ظهر بخوان

در انتها نیز می گوید، خدا که نیازی به نماز تو ندارد ! نخواندی هم نخواندی هر وقت دلت خواست نماز بخوان!!

با این دیدگاه شخص ابتدا چادر را برمی دارد ،

با مانتوی بلند و گشاد

سپس به سمت دیگر پوشش ها می رود

شیطان می داند برای هر شخص از چه طریقی وارد شود

انتخاب با خود شماست

بزرگوار این اصرار شما برای تکرار حرفای کلیشه ای و عدم تلاشتون برای درک دیدگاه دیگران واقعا برام جالبه

مساله ی من وجود افرادی با نگاه شیب دار مثل شماست که کلیشه های ذهنی خودشون رو به بقیه تعمیم میدن

موضوع قفل شده است