جمع بندی نماز خواندن همزمان مسلمانان

تب‌های اولیه

5 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
نماز خواندن همزمان مسلمانان

در حالیکه طبق حدیث روایت شده از بنیانگذار اسلام ، اذان سبب نماز خواندن همزمان تمامی مسلمانان در کل عالم می شود ؛ اما چند قرن بعد پس از آنکه کروی بودن کره زمین کشف شد ، مسلمانها فهمیدند که هر نقطه از کره زمین ساعت طلوع و غروب خاص خود را دارد و این فرض اسلام اشتباه است!

..........

امروز تو همین نت گردیا اینو پیدا کردم که پیامبر اسلام گفته اذان باعث نماز خوندن همزمان همه ی مسلمونای دنیاست
الان من میخوام بدونم اصن همچین حرفی صحت داره یا یکی از همون حرفای الکیه که میزنن?!

اگه راسته ، مگه خدا خودش نمیدونسته زمین گرده که به پیامبرش عم بگه که همچین چیزی نگه?!
اصن به فرض که پیامبر همچین حرفی زده منظور چی بوده?!

با نام و یاد دوست





کارشناس بحث: استاد عامل

[="Book Antiqua"][="Navy"]سلام دوست عزیز
بنده در مورد این مطلب سرچ کردم اما روایتی به این مضمون:

Charlie;976193 نوشت:
طبق حدیث روایت شده از بنیانگذار اسلام ، اذان سبب نماز خواندن همزمان تمامی مسلمانان در کل عالم می شود

پیدا نکردم.
اگر ممکنه عین روایت و آدرس آن را بیان کنید تا به بررسی سندی و دلالتی آن بپردازیم.

[/]

[=Book Antiqua]سلام مجدد

Charlie;976193 نوشت:
در حالیکه طبق حدیث روایت شده از بنیانگذار اسلام ، اذان سبب نماز خواندن همزمان تمامی مسلمانان در کل عالم می شود ؛ اما چند قرن بعد پس از آنکه کروی بودن کره زمین کشف شد ، مسلمانها فهمیدند که هر نقطه از کره زمین ساعت طلوع و غروب خاص خود را دارد و این فرض اسلام اشتباه است!

منظور بنده از آدرس، آدرس روایت در کتب روایی بود نه آدرس کانالی که پر است از مطالب بی سند!
این هم یک روش است که مخاطب را با مطالب بی اساس آنقدر مورد هجمه قرار بدهی که فرصت فکر کردن در مورد صحت و سقم مطالب را نداشته باشد...
اما خدا شما را خیر بدهد که دنبال سند و صحت این مطلب را گرفتید:Kaf:
و خوب است از ادمین کانال هم این سوال را بپرسید!
بنده که سندی برای این نقل قول در متون دینی پیدا نکردم اما برای مطمئن شدن شما بهتر است همین سوال را در انجمن حدیث هم مطرح کنید.
حتی اگر روایتی پیدا شود که مضمون آن هماهنگ شدن نماز مسلمانان باشد، باز هم نقدی وارد نیست، چرا که در زمان حیات پیامبر(صلی الله علیه و آله) کل مسلمانان جهان! شامل مسلمین مکه و مدینه و حوالی این دو شهر بود که این مناطق هم افق نزدیکی به هم دارند و با اختلاف دو سه دقیقه نمازها با هم خوانده می شده است. البته این توجیه بر مبنای پیدا شدن چنین روایتی است.

موفق و پیروز باشید...

[="Book Antiqua"][="Navy"]

بسم الله الرحمن الرحیم


سوال:
آیا روایتی از پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) مبنی بر اینکه اذان سبب نماز خواندن همزمان تمام مسلمانها در کل عالم می شود، در منابع حدیثی وجود دارد؟ اگر چنین روایتی ثابت شود، آیا با اختلاف زمان نماز در نقاط مختلف کره زمین قابل جمع است؟

پاسخ:
چنین روایتی در منابع حدیثی یافت نشد. بنابراین حدیث از نظر سندی قابل اعتنا نیست تا نوبت به دلالت آن برسد. هر چند اگر هم چنین روایتی وجود داشت، ناظر به زمان رسول اکرم(صلی الله علیه و آله) بود که کل مسلمانان جهان، شامل مسلمین مکه و مدینه و حوالی این دو شهر بود. این مناطق هم افق نزدیکی به هم دارند و با اختلاف دو سه دقیقه نمازها با هم خوانده می شده است. البته این توجیه بر مبنای پیدا شدن چنین روایتی است؛ در حالی که عرض شد، حدیث و روایتی به این مضمون در منابع حدیثی یافت نشد.
[/]

موضوع قفل شده است