جمع بندی پیام غیر اخلاقی همکار در تلگرام

تب‌های اولیه

9 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
پیام غیر اخلاقی همکار در تلگرام

با سلام. من در یکی از بیمارستان ها مشغول کار هستم هرچند رشته کارشناسی من غیر مرتبط با محل کارم است. با این وجود بر اساس مخالفت نیروها من در بخش پذیرش مشغول شدم و کار تشخیصی انجام نمیدهم اول کار چون تازه داشتم یاد میگرفتم اشتباهاتی داشتم که همکارا ان را برجسته میکردند در حیطه پذیرش با این گمان که من از طرح انصراف دهم و همگی بیان میکردند و میکنند که اخلاقم عالی است. رییس بخشم بسیار تمایل دارد که با من کارهای تحقیقاتی انجام دهد. ایشان مشاور پایان نامه من بودند و با طرحم موافقت کردند عای رغم مخالفت بقیه. ماجرا از این قراره که من امسال پیام تبریک سال نو برای مسوول بخشمون که زیر دست رییسمون است فرستادم به رسم ادب و احترام. ولی ایشان تا ۲ روز جواب ندادند و بعد از ان صبح ۲ پیام سیاسی فرستادن یکی جان بولتون رییس شورای امگیت ملی امریکا شد و دیگری درگیری مردم با پلیس به خاطر سلیک پلیس به موتور سوار. من جوابی ندادم. شب دوباره چند پیام طنز امیز سیاسی فرستاد. من با خودم گفتم این مسوولمه درسته تبریک سال نو رو جواب نداده ولی من برای پیاماش تشکر کنم .ولی دوباره جواب نداد ومن یک ویدءو روانشناسی در مورد اینکه ما میتوانیم بر مشکلات غلبه کنیم از جوول اوستین براشون فرستادم. و بلافاصله بعد از این پیام تبریک سال نو فرستاد . و بعد تا ۲ روز روزی ۱۵ تا پیام از تلگرام برام فرستاد روز دوم یک پیام در مورد زن خوب برای ازدواج از دیدگاه امامان از لحاظ جسمانی مثل باسن بزرگ و ... را فرستاد من شوکه شدم و خیلی ناراحت و اونو از تلگرامم حذف کردم ولی با این وجود او به پیام دادنش تا ۱۳ فروردین ادامه داد روزی ۱۵ پیام پشت سرهم در یک زمان میفرستاد ولی من هیچکدام را نگاه نکردم و بدون تیک ماند تا اینکه بعد از تعطیلات سر کار رفتم اومد سلام کرد به همکارا و من و تبریک سال نو گفت و من فقط جواب سلامش را دادم البته با احترام و سرم را پایین انداختم و بهش نگاه نکردم. روز بعدش دوباره از تلگرام که ۱۲۰ پیام فرستاده بود حذفش کردم و روز بعد اومد سر کار بهم ریخته بود و سمت بخش ما نیومد تا اینکه امروز اومد و من راجع به مرخصی ۴ روز برای رفتن به دوره اموزشی بهش گفتم و گل از گلش شکفت. من چطور بهش بفهمانم که کار اشتباهی کرده و من ازش ناراحتم که تکرار نشه لطفا راهنمایی کنید. البته این مرد ۵۰ ساله است و خانواده دارد و به ایمان و خوش اخلاقی معروف است. ومن حدودا 30 سال دارم و سعی میکنم خوش اخلاق باشم با تشکر

با نام و یاد دوست





کارشناس بحث: استاد بدیع

Rpo;977363 نوشت:
با سلام.
من در یکی از بیمارستان ها مشغول کار هستم هرچند رشته کارشناسی من غیر مرتبط با محل کارم است. با این وجود بر اساس مخالفت نیروها من در بخش پذیرش مشغول شدم و کار تشخیصی انجام نمیدهم اول کار چون تازه داشتم یاد میگرفتم اشتباهاتی داشتم که همکارا ان را برجسته میکردند در حیطه پذیرش با این گمان که من از طرح انصراف دهم و همگی بیان میکردند و میکنند که اخلاقم عالی است.
رییس بخشم بسیار تمایل دارد که با من کارهای تحقیقاتی انجام دهد. ایشان مشاور پایان نامه من بودند و با طرحم موافقت کردند عای رغم مخالفت بقیه. ماجرا از این قراره که من امسال پیام تبریک سال نو برای مسوول بخشمون که زیر دست رییسمون است فرستادم به رسم ادب و احترام. ولی ایشان تا ۲ روز جواب ندادند و بعد از ان صبح ۲ پیام سیاسی فرستادن یکی جان بولتون رییس شورای امگیت ملی امریکا شد و دیگری درگیری مردم با پلیس به خاطر سلیک پلیس به موتور سوار. من جوابی ندادم. شب دوباره چند پیام طنز امیز سیاسی فرستاد. من با خودم گفتم این مسوولمه درسته تبریک سال نو رو جواب نداده ولی من برای پیاماش تشکر کنم .ولی دوباره جواب نداد ومن یک ویدءو روانشناسی در مورد اینکه ما میتوانیم بر مشکلات غلبه کنیم از جوول اوستین براشون فرستادم. و بلافاصله بعد از این پیام تبریک سال نو فرستاد . و بعد تا ۲ روز روزی ۱۵ تا پیام از تلگرام برام فرستاد روز دوم یک پیام در مورد زن خوب برای ازدواج از دیدگاه امامان از لحاظ جسمانی مثل باسن بزرگ و ... را فرستاد من شوکه شدم و خیلی ناراحت و اونو از تلگرامم حذف کردم ولی با این وجود او به پیام دادنش تا ۱۳ فروردین ادامه داد روزی ۱۵ پیام پشت سرهم در یک زمان میفرستاد ولی من هیچکدام را نگاه نکردم و بدون تیک ماند تا اینکه بعد از تعطیلات سر کار رفتم اومد سلام کرد به همکارا و من و تبریک سال نو گفت و من فقط جواب سلامش را دادم البته با احترام و سرم را پایین انداختم و بهش نگاه نکردم.

روز بعدش دوباره از تلگرام که ۱۲۰ پیام فرستاده بود حذفش کردم و روز بعد اومد سر کار بهم ریخته بود و سمت بخش ما نیومد تا اینکه امروز اومد و من راجع به مرخصی ۴ روز برای رفتن به دوره اموزشی بهش گفتم و گل از گلش شکفت.
من چطور بهش بفهمانم که کار اشتباهی کرده و من ازش ناراحتم که تکرار نشه لطفا راهنمایی کنید.
البته این مرد ۵۰ ساله است و خانواده دارد و به ایمان و خوش اخلاقی معروف است. ومن حدودا 30 سال دارم و سعی میکنم خوش اخلاق باشم
با تشکر


باسلام و تشکر از سوالی که مطرح کردید
محیطهای مختلط کاری میتواند افراد مخصوصا خانم ها را از لحاظ اخلاقی و عاطفی مورد تهدید قرار دهد. این تهدیدها وقتی ارتباط با همکار در حد رابطه کاری و در محدوده زمان و مکان کار باقی نماند بیشتر نیز میشود. بنابراین اگرچه قصد شما از تبریک سال نو احترام به ایشان و رعایت ادب بوده است اما بهتر بود رابطه خود را به فراتر ازمحیط کار و روابط کاری توسعه نمی دادید و در فضای مجازی باب ارتباط را باز نمی کردید. ارتباط با نامحرم در فضای مجازی به معنای اجازه دادن به او برای ورود به حریم شخصی است. چرا که افراد در فضای حقیقی و به صورت رو در رو بیشتر درگیر حجب و حیا هستند و هر پیام و پالس نامربوطی نمیتواند منتقل شود. اما در فضای مجازی بدون اینکه مأخوذ به حیا شوند میتوانند ارتباط آزادتری بگیرند. ضمن اینکه از پوشش پیام سیاسی، پزشکی، علمی و ... نیز استفاده میبرند. بنابراین میتوانستید تبریک سال نو را به صورت حضوری و رسمی و در محیط کار نسبت به ایشان داشته باشید.
اما درباره اینکه چگونه با این مسئله برخورد کنید ابتدا یک احتمال را برای عمل به حسن ظن اخلاقی نسبت به او در نظر بگیرید. شاید او شما را با فرد دیگری اشتباه گرفته است و نمیدانسته این شماره یک خانم است. شاید او از افرادی باشد که بدون خواندن پیام های دریافتی آنها را هدایت کرده و برای دیگران ارسال میکند. شاید بازهم برخی از همکاران شما منتظر اشتباهات جدید شما هستند و این کار صرفا برای دیدن نوع واکنش شما بوده است و شاید .......
این احتمالات و این حسن ظن به معنای بی تفاوتی و بی خیالی نیست. شما درس خود را از این مسئله گرفته اید و احتیاط را هیچ گاه از دست نمی دهید. اما این حسن ظن باعث میشود راحت تر بتوانید این مسئله را فراموش کنید و رابطه خود را با آن فرد به یک رابطه معمولی کاری تبدیل کنید. چیزی که اگر از ابتدا رعایت می شد این مشکل به وجود نمی آمد. بدبینی به او باعث میشود هر رفتاری را از او به خود بگیرید و همیشه درگیر او و نحوه ارتباط با او باشید.
امااگر به هیچ عنوان نمیتوانید نسبت به او حسن ظن داشته باشید و این کار او را صرفا غرض ورزی میدانید و احتمال تکرار آن را میدهید باید احساس منفی و ناراحتی خود رابه او منتقل کنید. البته لازم نیست زیاده روی کنید. همین که ارتباط مجازی خود را با او قطع کرده اید و در محیط کار هم متانت بیشتری نشان میدهید فعلا کافی است.
موفق باشید.

[="Tahoma"][="Navy"]

Rpo;977363 نوشت:
روز بعدش دوباره از تلگرام که ۱۲۰ پیام فرستاده بود حذفش کردم و روز بعد اومد سر کار بهم ریخته بود و سمت بخش ما نیومد تا اینکه امروز اومد و من راجع به مرخصی ۴ روز برای رفتن به دوره اموزشی بهش گفتم و گل از گلش شکفت.
من چطور بهش بفهمانم که کار اشتباهی کرده و من ازش ناراحتم که تکرار نشه لطفا راهنمایی کنید.
البته این مرد ۵۰ ساله است و خانواده دارد و به ایمان و خوش اخلاقی معروف است. ومن حدودا 30 سال دارم و سعی میکنم خوش اخلاق باشم
با تشکر

سلام
به نظرم باید اورا متوجه این امر بکنید که تمایلی به این مطالب ندارید بلکه حتی ناراحت می شود...
مثلا اصلا پیامهاشو باز نکنید و حذف کنید
باهاش سرسنگین بشید و اگه پرسید چرا بگید بنده از برخی پیامهایی که برام میفرستن ناراحت میشم و از این قبیل برخوردها...
اگه اونقدر عاقل نبود که به کنایه بفهمه در زمان مناسب بطور صریح بهش بگید...
موفق باشید[/]

سلام.اتفاقا شما نباید پیام تبریک سال نو می فرستادی برای مسئوول بخش به رسم ادب و احترام.
خودت کار رو خراب کردی. به نظر بنده ارتباط با آقایان چه همکار چه استاد و شاگرد در خارج از محیط کار و درس هیچ توجیهی نداره. هر وفت بعد از تعطیلات حضوری ایشان را دیدید آنوقت سر سنگین تبریک میگفتید.
حالا هم کاملا سر سنگین باشید. این که آن آقا بهم ریخته یا نریخته، عذاب وجدان داره یا نداره، فکر میکنه شما دچار سوء تفاهم شدید یا چنین فکری نمیکنه و .... اصلا براتون مهم نباشه. نه نگاه اضافه بهش بندازید، نه حرف اضافه نه توضیحی درباره اتفاقاتی که افتاده بدید و نه توضیح بخواهید. کلا بک گراند غیر کاری که از ایشان دارید دیلیت کنید. با ایشان طوری صحبت کنید که با آبدارچی بیمارستان میکنید یعنی تنها در موارد ضروری و کاری. ایشان هم اگر از شما معذرت خواهی کرد، نه سرت را بالا بیاور نه نگاهش کن و نه حرفی بزن، خیلی متین و خانم انگار که چیزی نشنیده ایی اجازه بگیر و از محضر مبارکش دور شو. بی توجهی در این موارد بهترین کاره.
به شدت نهی میکنم که بهشون تذکر بدید. حتی اگر بعد از تذکر شما ایشان به شدت عذر خواهی کند ، چون صحبت مستقیم و رو در رو در این مورد باعث شده دیوار حیای بین شما بشکند و پا عملا فراتر از روابط کاری برود باز هم برایتان ضرر دارد. شما قرار است سالها در آنجا کار کنید، نباید بگذارید با این دید به شما نگاه کند که زمانی از نظر روحی شما را استثمار کرده ولو بعد هم عذر خواهی کرده باشد.
خیلی عذر میخوام که این رو میگم ولی در نظر بگیر که یک خری یک زمانی یک جفتکی انداخته. شما به هیچ وجه دنبال اون خر ندو که بهش بگی اشتباه کردی و توقع عذر خواهی هم نداشته باش. بگذار بحساب خریتش و دیگه نه نزدیکش برو و نه بگذار بهت نزدیک بشه.

[=Times New Roman]سلام
شما به هیچ عنوان هیچ ارتباطی نباید با هیچ همکار مردی داشته باشید

و به هیچ عنوان نباید تبریک و تسلیت و این چیزا بگید و هیچ وظیفه ای ندارید.

اینکه اون آقا به خوش اخلاقی معروف هست به هیچ عنوان به این معنا نیست که آدم خوش اخلاقی هست.

خوش اخلاقی که دیگران ازش می بینن ممکنه دلایل دیگری داشته باشه.

این پیام های غیر اخلاقی که فرستاده به هیچ عنوان اتفاقی یا اشتباهی نبوده و پشیمانی و عذرخواهی در کار نیست.

بلکه هدفش محک زدن شما هست که ببینه واکنشتون به اینجور پیام ها چیه و همینقدر که بدونه اونها رو خوندید و بهش فکر کردید برای او کافی هست.

در واقع اون میخواد مخ شما رو بزنه ولی نمی خواد شکست بخوره. برای همین می خواد با این کارها شخصیت شما رو بشناسه که

اگر مطمئن شد شما غیر قابل نفوذ هستید خیالش راحت باشه که پیشنهادی نداده و جواب ردی نشنیده.

مطمئنا پیام های ایشان تمامی نخواهد داشت و تازه شروع شده و احتمالا بعد ها مزاحم های دیگری هم پیدا خواهید کرد.

اگر خدای نکرده حرفهای من درست از آب در اومد بهترین کار اینه که وانمود کنید برادر یا پدرتون خیلی به گوشی شما سر می زنند

و در واقع احساس امنیت و خلوت دو نفره رو ازش بگیرید تا متوجه بشه جایی برای حرفهای درگوشی با شما وجود نداره.

اینجوری به طور کامل از شما قطع امید میکنه.

بسم الله االرحمن الرحیم

Rpo;977363 نوشت:
قراره که من امسال پیام تبریک سال نو برای مسوول بخشمون که زیر دست رییسمون است فرستادم به رسم ادب و احترام.

در محیط کارهایی که مختلط هست
به جز حالا یه سری برخوردهایی که ضرورتا بر اساس کار ممکن هست پیش بیاد .

هیچ ضرورت و دلیلی نداره که ارتباط و پیامکی و . . . در محیط بیرون و روابط غیر کاری باشه .

در روابط کاری هم روابط سنگین ، الفاظ مناسب لبخند و خنده خیلی کم و . . ... باید مراعات بشه تا موردی پیش نیاد

Rpo;977363 نوشت:
من چطور بهش بفهمانم که کار اشتباهی کرده و من ازش ناراحتم که تکرار نشه لطفا راهنمایی کنید.
البته این مرد ۵۰ ساله است و خانواده دارد و به ایمان و خوش اخلاقی معروف است. ومن حدودا 30 سال دارم و سعی میکنم خوش اخلاق باشم

همین که شما رفتارتون رو تغییر دادید دلیلی بر این بوده که ناراحت شده اید . آن اقا هم باید متوجه شده باشد .

من بعد حریم خودتون رو حفظ کنید و زمان همه چی رو حل خواهد کرد . . .

Rpo;977363 نوشت:
البته این مرد ۵۰ ساله است و خانواده دارد و به ایمان و خوش اخلاقی معروف است. ومن حدودا 30 سال دارم و سعی میکنم خوش اخلاق باشم

باسلام خب شاید ایشون هم سعی میکنند اون چیزی که شما ازش می بینید باشند happy

در هر صورت شاید پیام تبریک شما رو یه جورایی زیر سیبیلی قابل قبول بدونیم

Rpo;977363 نوشت:
یک ویدءو روانشناسی

ولی دیگه ویدیو رو چرا فرستادید :-wb-):-? شما برای ارسال پیامتون حتما دلیلی داشتید و از نظر خودتون خوب و مفید بوده مثلا براشون و شایدایشون هم خواستند مطالبی براتون بفرستند که مفید برای شما باشه از نظر خودشون

Rpo;977363 نوشت:
این مرد ۵۰ ساله است

مشکل ما خانومها گاهی اینکه فکر میکنیم هرکی مثلا 100 سالش هستش و یه چهارچوبی رو در ظاهر رعایت میکنه دیگه جای پدرمونه ولی در هر صورت این آقا نامحرم هستند.
به نظرم توجهی به پیامهاشون نداشته باشید و نسبت به قبل سنگینتر باهاشون رفتار کنید مطمئنا حساب کار دستشون میاد.

بدیع;977961 نوشت:
امااگر به هیچ عنوان نمیتوانید نسبت به او حسن ظن داشته باشید و این کار او را صرفا غرض ورزی میدانید و احتمال تکرار آن را میدهید باید احساس منفی و ناراحتی خود رابه او منتقل کنید. البته لازم نیست زیاده روی کنید. همین که ارتباط مجازی خود را با او قطع کرده اید و در محیط کار هم متانت بیشتری نشان میدهید فعلا کافی است.

به نظرم با رعایت و گذر زمان حل بشه این مشکل

جمع بندی

پرسش:

من در بیمارستانی مشغول کار هستم. امسال برای مسئول بخش به رسم ادب و احترام پیام تبریک سال نو فرستادم. او تا دو روز جواب پیام من را نداد و بعد از آن یک پیام سیاسی فرستاد. من هم در جواب یک ویدئوی روانشانسی فرستادم. روز بعد یک پیام درباره ویژگی های جسمی زن خوب برای ازدواج مثل داشتن باسن بزرگ و .... فرستاد. خیلی شوکه و ناراحت شدم و او را از تلگرام حذف کردم. چهطور به او بفهمانم کارش اشتباه بوده است؟

پاسخ:

محیط های مختلط کاری میتواند افراد مخصوصا خانم ها را از لحاظ اخلاقی و عاطفی مورد تهدید قرار دهد. این تهدیدها وقتی ارتباط با همکار در حد رابطه کاری و در محدوده زمان و مکان کار باقی نماند بیشتر نیز می شود. بنابراین اگرچه قصد شما از تبریک سال نو احترام به ایشان و رعایت ادب بوده است اما بهتر بود رابطه خود را به فراتر از محیط کار و روابط کاری توسعه نمی دادید و در فضای مجازی باب ارتباط را باز نمی کردید. ارتباط با نامحرم در فضای مجازی به معنای اجازه دادن به او برای ورود به حریم شخصی است. چرا افراد در فضای حقیقی و به صورت رو در رو بیشتر درگیر حجب و حیا هستند و هر پیام و پالس نامربوطی نمیتواند منتقل شود. اما در فضای مجازی بدون اینکه مأخوذ به حیا شوند میتوانند ارتباط آزادتری بگیرند. ضمن اینکه از پوشش پیام سیاسی، پزشکی، علمی و ... نیز استفاده می برند. بنابراین می توانستید تبریک سال نو را به صورت حضوری و رسمی و در محیط کار نسبت به ایشان داشته باشید.
اما درباره اینکه چگونه با این مسئله برخورد کنید ابتدا یک احتمال را برای عمل به حسن ظن اخلاقی نسبت به دیگران در نظر بگیرید. شاید او شما را با فرد دیگری اشتباه گرفته است و نمیدانسته این شماره یک خانم است. شاید او از افرادی باشد که بدون خواندن پیام های دریافتی آنها را هدایت کرده و برای دیگران ارسال میکند. و شاید.......

این احتمالات و این حسن ظن به معنای بی تفاوتی و بی خیالی نیست. شما درس خود را از این مسئله گرفته اید و احتیاط را هیچ گاه از دست نمی دهید. اما این حسن ظن باعث میشود راحت تر بتوانید این مسئله را فراموش کنید و رابطه خود را با آن فرد به یک رابطه معمولی کاری تبدیل کنید. چیزی که اگر از ابتدا رعایت می شد این مشکل به وجود نمی آمد. بدبینی به او باعث میشود هر رفتاری را از او به خود بگیرید و همیشه درگیر او و نحوه ارتباط با او باشید.
اما اگر به هیچ عنوان نمی توانید نسبت به او حسن ظن داشته باشید و این کار او را صرفا غرض ورزی می دانید و احتمال تکرار آن را می دهید باید احساس منفی و ناراحتی خود را به او منتقل کنید. البته لازم نیست زیاده روی کنید. همین که ارتباط مجازی خود را با او قطع کرده اید و در محیط کار هم متانت بیشتری نشان می دهید فعلا کافی است.

موضوع قفل شده است