انجام ندادن واجبات عینی

تب‌های اولیه

12 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
انجام ندادن واجبات عینی

با سلام و خسته نباشید

اگر شخصی واجبات عینی را به جا نیاورد مثلا نماز نخواند یا روزه نگیرد آیا نماز نخواندن و روزه نگرفتن او باعث مجازات شدن او می شود؟؟؟ به صورت دیگر آیا در اسلام برای روزه نگرفتن و نماز نخواندن مجازات تعیین شده؟

ممنون

با نام و یاد دوست





کارشناس بحث: استاد شفا

Mehran71;976588 نوشت:
با سلام و خسته نباشید

اگر شخصی واجبات عینی را به جا نیاورد مثلا نماز نخواند یا روزه نگیرد آیا نماز نخواندن و روزه نگرفتن او باعث مجازات شدن او می شود؟؟؟ به صورت دیگر آیا در اسلام برای روزه نگرفتن و نماز نخواندن مجازات تعیین شده؟

ممنون

سلام علیکم

طبق نظر مقام معظم رهبری:

اگر شخصی واجباتش مثل نماز و روزه را بجا نیاورد، در آخرت عذاب دردناکی در انتظارش است و موجب عقاب خداوند قرار خواهد گرفت.

واما این دو گناه ترک کردنش موجب حد شرعی نمی شود، فقط اگر برای قاضی ثابت شود او را تعزیر می کند. (تعزیر :آن مقدار مجازاتی که قاضی به تشخیص خود تعیین می کند، که حبس یا شلاق است و مقدارش کمتر از حد شرعی است)

ممنون بابت پاسخگویی

حال این سئوال پیش می آید در قرآن کریم در بعضی آیات در مورد مختار بودن انسان صحبت شده است برای نمونه در سوره انسان خداوند میفرماید ( انا هدیناه السبیل اما شاکرا و اما کفورا ) یعنی ما راه را به انسان نشان دادیم خواه شاکر باشد خواه ناسپاس ، یعنی به انسان اختیار دادیم تا خود مسیر زندگی خویش را انتخاب کند اگر انسان اختیار نداشته باشد بهشت و جهنم خداوند معنا ندارد ، اگر خواندن نماز و روزه گرفتن و حجاب داشتن به صورت جبر و اکراه باشد دقیقا با این آیه شریفه در تضاد است ، خداوند می گوید مسیر بد و خوب به انسان نشان داده شده حال انسان خود تصمیم می گیرد که کدام مسیر را انتخاب کند.

ممنون

Mehran71;976767 نوشت:
ممنون بابت پاسخگویی

حال این سئوال پیش می آید در قرآن کریم در بعضی آیات در مورد مختار بودن انسان صحبت شده است برای نمونه در سوره انسان خداوند میفرماید ( انا هدیناه السبیل اما شاکرا و اما کفورا ) یعنی ما راه را به انسان نشان دادیم خواه شاکر باشد خواه ناسپاس ، یعنی به انسان اختیار دادیم تا خود مسیر زندگی خویش را انتخاب کند اگر انسان اختیار نداشته باشد بهشت و جهنم خداوند معنا ندارد ، اگر خواندن نماز و روزه گرفتن و حجاب داشتن به صورت جبر و اکراه باشد دقیقا با این آیه شریفه در تضاد است ، خداوند می گوید مسیر بد و خوب به انسان نشان داده شده حال انسان خود تصمیم می گیرد که کدام مسیر را انتخاب کند.

ممنون

با سلام و عرض ادب و احترام

برخی انسان ها برای پیدا کردن راه درست نیاز به تنبیه دارند تا میزان دردی که در جهنم متحمل خواهند شد را درک کنند و از این طریق راه را پیدا کنند!!!!

طبق روایات انسان ها از باب اطاعت سه دسته اند

گروهی از ترس جهنم خدا را عبادت می کنند

گروهی از شوق بهشت

و گروهی خدا را به موجب شایسته پرستش بودن عبادت می کنند

گروه اول برای درک جهنم نیاز به تنبیه دارند ...

البته این به شرطی خواهد بود که فرد اسلام را بدون اجبار پدر و مادر یا عامل دیگری پذیرفته باشد

یعنی موروثی نباشد و با تحقیق مسلمان شده باشد

ولی در انجام واجبات کوتاهی کند


چرا که تقلید در اصول دین جایز نیست

یعنی یک غیر مسلمان را نمی توان برای نخواندن نماز تنبیه کرد ...

حتی اگر پدر ومادرش مسلمان باشند

در پناه حق

شروحیل;976778 نوشت:
با سلام و عرض ادب و احترام

برخی انسان ها برای پیدا کردن راه درست نیاز به تنبیه دارند تا میزان دردی که در جهنم متحمل خواهند شد را درک کنند و از این طریق راه را پیدا کنند!!!!

طبق روایات انسان ها از باب اطاعت سه دسته اند

گروهی از ترس جهنم خدا را عبادت می کنند

گروهی از شوق بهشت

و گروهی خدا را به موجب شایسته پرستش بودن عبادت می کنند

گروه اول برای درک جهنم نیاز به تنبیه دارند ...

البته این به شرطی خواهد بود که فرد اسلام را بدون اجبار پدر و مادر یا عامل دیگری پذیرفته باشد

یعنی موروثی نباشد و با تحقیق مسلمان شده باشد

ولی در انجام واجبات کوتاهی کند


چرا که تقلید در اصول دین جایز نیست

یعنی یک غیر مسلمان را نمی توان برای نخواندن نماز تنبیه کرد ...

حتی اگر پدر ومادرش مسلمان باشند

در پناه حق

با عرض سلام و خسته نباشید

شما فرمودید که تنبیه باعث می شود تا شخص راه درست را پیدا کند اگر مجازات کردن افراد در همه امور در اصلاح افراد تاثیر داشت که ما روزانه این همه مجرم نداشتیم ، تنبیه در همه موارد نمی تواند روش مناسبی برای اصلاح دیگران باشد همان طور خداوند در قرآن کریم سوره نحل آیه شریفه 125 میفرماید ( اى پيامبر! مردم را با حكمت (و گفتار استوار و منطقى) و پند نيكو، به راه پروردگارت بخوان و (با مخالفان) به شيوه‌اى كه نيكوتر است جدال و گفتگو كن، همانا پروردگارت به كسى كه از راه او منحرف شده آگاه‌تر است و (همچنين) او هدايت يافتگان را بهتر مى‌شناسد ) انسان آزاد آفریده شده و طبق گفته های خداوند در قرآن مختار است خود مسیر خوب و بد را انتخاب کند چون تمام هشدارها در این کتاب آسمانی به انسان داده شده و عاقبت اشخاص خوب و بد و میزان مجازات و پاداش مشخص شده است ، شما عرض کردید که فردی که غیر مسلمان است را نمی شود برای نخواندن نماز تنبیه کرد و عکس قضیه می شود شخص مسلمان را می شود تنبیه کرد اگر نماز نخواند ، مجاب کردن افراد برای خواندن نماز و روزه گرفتن و داشتن حجاب آیا جبر و اکراه و سلب کردن اختیار او نیست؟؟؟؟ اگر همه چیز با جبر و اکراه است پس تمام بهشت و جهنم خداوند بی معناست ، اگر زنی به خاطر بی حجابی مجازات شود و مجازات روی او تاثیر نداشته باشد و عمل سابق را تکرار کند باید دوباره تنبیه شود تا مسیر درست را انتخاب کند؟ پس اختیار و اراده او این وسط چه می شود؟؟؟

Mehran71;976800 نوشت:
با عرض سلام و خسته نباشید

شما فرمودید که تنبیه باعث می شود تا شخص راه درست را پیدا کند اگر مجازات کردن افراد در همه امور در اصلاح افراد تاثیر داشت که ما روزانه این همه مجرم نداشتیم ، تنبیه در همه موارد نمی تواند روش مناسبی برای اصلاح دیگران باشد همان طور خداوند در قرآن کریم سوره نحل آیه شریفه 125 میفرماید ( اى پيامبر! مردم را با حكمت (و گفتار استوار و منطقى) و پند نيكو، به راه پروردگارت بخوان و (با مخالفان) به شيوه‌اى كه نيكوتر است جدال و گفتگو كن، همانا پروردگارت به كسى كه از راه او منحرف شده آگاه‌تر است و (همچنين) او هدايت يافتگان را بهتر مى‌شناسد ) انسان آزاد آفریده شده و طبق گفته های خداوند در قرآن مختار است خود مسیر خوب و بد را انتخاب کند چون تمام هشدارها در این کتاب آسمانی به انسان داده شده و عاقبت اشخاص خوب و بد و میزان مجازات و پاداش مشخص شده است ، شما عرض کردید که فردی که غیر مسلمان است را نمی شود برای نخواندن نماز تنبیه کرد و عکس قضیه می شود شخص مسلمان را می شود تنبیه کرد اگر نماز نخواند ، مجاب کردن افراد برای خواندن نماز و روزه گرفتن و داشتن حجاب آیا جبر و اکراه و سلب کردن اختیار او نیست؟؟؟؟ اگر همه چیز با جبر و اکراه است پس تمام بهشت و جهنم خداوند بی معناست ، اگر زنی به خاطر بی حجابی مجازات شود و مجازات روی او تاثیر نداشته باشد و عمل سابق را تکرار کند باید دوباره تنبیه شود تا مسیر درست را انتخاب کند؟ پس اختیار و اراده او این وسط چه می شود؟؟؟

با سلام و عرض ادب

دوست گرامی

پذیرش اسلام اجباری نیست ...

اما وقتی شخص اسلام رو به اختیار پذیرفت

دیگه نمی تونه بگه من این کار رو انچام می دم ، اون یکی رو انجام نمی دم!!!!

بدون شک اولین راه برای ترغیب فرد برای اصلاح خودش به صورت کلامی هست ...

همون امر به معروف و نهی از منکر ...

اما اگر فرد خودش رو اصلاح نکنه و ادعای مسلمون بودن داشته باشه

((داره اسلام و مسلمون ها رو بد نام می کنه مثل داعش))

(به شرطی که علنی و در برابر دیگران گناهش رو تشریح و توجیه کنه و ...)

این جا دیگه جرم عمومی میشه و از حالت شخصی خارج می شه

این جا دیگه شما نمی تونی بگی اسلام دین کلام زیباست و ...

خداوند همون قدر که ارحم الراحمین هست ، شدید العقاب هم هست ...

شما داعش رو نمی تونی با حرف و کلام زیبا به راه بیاری ...

این جا دیگه بحث مجازات مطرح می شه ...

مجازات های بسیاری در اسلام هست مثل حد ، قطع ید ، سنگسار و...

تمام این مجازات ها برای زمانی هست که جرم جنبه عمومی پیدا کنه و شرایط خاصی هم برای اجرای هر کدوم وجود داره ...
(مثلا هنگام قحطی قطع ید دزد نیازمند ممنوع هست)

اگر شخصی مرتکب گناهی بشه و کسی هم متوجه اون گناه نشه
و شاکی هم نداشته باشه که تنبیهی صورت نمی گیره ... (ستار العیوب بودن خداوند)

در پناه حق

شروحیل;976807 نوشت:
با سلام و عرض ادب

دوست گرامی

پذیرش اسلام اجباری نیست ...

اما وقتی شخص اسلام رو به اختیار پذیرفت

دیگه نمی تونه بگه من این کار رو انچام می دم ، اون یکی رو انجام نمی دم!!!!

بدون شک اولین راه برای ترغیب فرد برای اصلاح خودش به صورت کلامی هست ...

همون امر به معروف و نهی از منکر ...

اما اگر فرد خودش رو اصلاح نکنه و ادعای مسلمون بودن داشته باشه

((داره اسلام و مسلمون ها رو بد نام می کنه مثل داعش))

(به شرطی که علنی و در برابر دیگران گناهش رو تشریح و توجیه کنه و ...)

این جا دیگه جرم عمومی میشه و از حالت شخصی خارج می شه

این جا دیگه شما نمی تونی بگی اسلام دین کلام زیباست و ...

خداوند همون قدر که ارحم الراحمین هست ، شدید العقاب هم هست ...

شما داعش رو نمی تونی با حرف و کلام زیبا به راه بیاری ...

این جا دیگه بحث مجازات مطرح می شه ...

مجازات های بسیاری در اسلام هست مثل حد ، قطع ید ، سنگسار و...

تمام این مجازات ها برای زمانی هست که جرم جنبه عمومی پیدا کنه و شرایط خاصی هم برای اجرای هر کدوم وجود داره ...
(مثلا هنگام قحطی قطع ید دزد نیازمند ممنوع هست)

اگر شخصی مرتکب گناهی بشه و کسی هم متوجه اون گناه نشه
و شاکی هم نداشته باشه که تنبیهی صورت نمی گیره ... (ستار العیوب بودن خداوند)

در پناه حق

با عرض سلام و خسته نباشید

ببینید برادر عزیز شما از بحث خیلی دور شدید بحث ما روی وظایف شخصی افراد بود ولی شما بحث رو به انحراف کشاندی نه تنها در قوانین اسلام در تمام قوانین دنیا من جمله قوانین رومی ژرمنی و کامن لا همین مباحث وجود داره مثلا دزدی در هر قانونی جرم محسوب می شود و هیچ کشوری نیست که این عمل را در زمره جرم تلقی نکرده باشد ، در باب مسئله داعش که فرمودید باید عرض کنم کسانی امثال داعش آیه شریفه 125 نحل تاثیری ندارد چون که رسالت این گروهکها کشتن و خونریزی است منطق و استدلال اینجا کارساز نیست و باید مقابله مثل کرد ، مثال من از این آیه شریفه من باب وظایف شخصی افراد ( نماز ، روزه ، حجاب ) بود که شما به امر به معروف و نهی از منکر اشاره کردید
در قرآن کریم سوره بقره عبارت لا اکراه فی الدين ( هیچ اجباری در دین نیست ) ذکر شده در حال حاضر کشور ما اکثر جوانان مسلمان شناسنامه ای هستند و به اسلام معتقد نیستند و در رد آن استدلال های خود را دارند حال این سوال پیش می آید اگر زنی حجاب را رعایت نکند بسته به اعتقاد شخصی خود و اسلام را به عنوان مثال قبول نداشته باشد آیا می شود با اجبار و اکراه او را مجبور به اطاعت از قوانینی کرد که آنها را قبول ندارد؟ که در حال حاضر در کشور ما زنان دست به یک کمپین زده اند و انزجار خود را از حجاب با فیلم هايي که پخش می کنند نشان می دهند ، شما هنوز جواب بنده را نداده اید اختیار و اراده انسان چه می شود اگر انسان اختیار نداشته آیا بهشت و جهنم خداوند معنا دارد؟؟؟ چرا نباید امور شخصی افراد را به خداوند واگذار نکنیم؟؟؟؟

در پناه حق تعالی

Mehran71;976831 نوشت:
با عرض سلام و خسته نباشید

ببینید برادر عزیز شما از بحث خیلی دور شدید بحث ما روی وظایف شخصی افراد بود ولی شما بحث رو به انحراف کشاندی نه تنها در قوانین اسلام در تمام قوانین دنیا من جمله قوانین رومی ژرمنی و کامن لا همین مباحث وجود داره مثلا دزدی در هر قانونی جرم محسوب می شود و هیچ کشوری نیست که این عمل را در زمره جرم تلقی نکرده باشد ، در باب مسئله داعش که فرمودید باید عرض کنم کسانی امثال داعش آیه شریفه 125 نحل تاثیری ندارد چون که رسالت این گروهکها کشتن و خونریزی است منطق و استدلال اینجا کارساز نیست و باید مقابله مثل کرد ، مثال من از این آیه شریفه من باب وظایف شخصی افراد ( نماز ، روزه ، حجاب ) بود که شما به امر به معروف و نهی از منکر اشاره کردید
در قرآن کریم سوره بقره عبارت لا اکراه فی الدين ( هیچ اجباری در دین نیست ) ذکر شده در حال حاضر کشور ما اکثر جوانان مسلمان شناسنامه ای هستند و به اسلام معتقد نیستند و در رد آن استدلال های خود را دارند حال این سوال پیش می آید اگر زنی حجاب را رعایت نکند بسته به اعتقاد شخصی خود و اسلام را به عنوان مثال قبول نداشته باشد آیا می شود با اجبار و اکراه او را مجبور به اطاعت از قوانینی کرد که آنها را قبول ندارد؟ که در حال حاضر در کشور ما زنان دست به یک کمپین زده اند و انزجار خود را از حجاب با فیلم هايي که پخش می کنند نشان می دهند ، شما هنوز جواب بنده را نداده اید اختیار و اراده انسان چه می شود اگر انسان اختیار نداشته آیا بهشت و جهنم خداوند معنا دارد؟؟؟ چرا نباید امور شخصی افراد را به خداوند واگذار نکنیم؟؟؟؟

در پناه حق تعالی

با سلام و عرض احترام

شما خود پاسخ خود را دادید

لا اکراه فی الدین یعنی پذیرش دین اجباری نیست و اختیاری است

اما وقتی دین را با اختیار پذیرفتید دیگر لا اکراه فی الدین معنی ندارد !!!

در شناسنامه هیچ کس ننوشته اند (( مسلمان هست یا نیست ))

پذیرش اسلام کاملا اختیاری است و اجباری نیست

سر بحث بنده دین است و صرف این که حکومتی ادعای اسلامی بودن داشته باشد اسلامی نیست

داعش هم ادعای اسلامی بودن دارد

عربستان سعودی هم ادعای اسلامی بودن دارد

عمر سعد هم ادعای اسلامی بودن داشت

معاویه هم ادعای اسلامی بودن داشت

و خیلی دولت های و حکومت های دیگر

اما اشتباهات هیچ حکومت مدعی به پای اسلام نوشته نخواهد شد

اسلام قواعد و قوانین خود را دارد

به طور مثال طبق قوانین اسلام یک مهاجر مسلمان از یک مشرک ایرانی بالاتر است
اما در ایران چنین چیزی نیست
در ایران یک مشرک صرف ایرانی بودن تمام امکانات را دارد اما یک مهاجر مسلمان از کمترین امکانات بی بهره است!!!!

پس این قوانین و این حکومت فقط ادعای اسلام را دارد و از اجرای قوانین مطابق با اسلام در بسیاری از موارد بی بهره است

**********************

اما در مورد قوانین

هر کشوری قوانین خاص خود را دارد

مثلا در بر خی کشور ها بی حجابی اجباری است!!! (کشور های ضد دین)

یعنی اگر کسی حجاب داشته باشد با او به شدت برخورد خواهد شد

ایران هم جدای از اسلام قوانین خاص خود را دارد

چرا که عمر حجاب در ایران به قبل از اسلام بر می گردد واین مساله بیشتر ملی است تا مذهبی ...(مرد سالاری ایرانی)

**********************

پس حجاب اجباری مربوط به دین نمی شود و در اسلام حجاب مختص زنان مومن هست ، نه زنان غیر مسلمان ...

این که اشخاصی مرد سالاری ملی خود را با اسم اسلام به خورد مردم بدهند مشکل آن هاست نه مشکل اسلام

کما این که از این قوانین افراطی وتفریطی اولی و دومی و سومی هم وضع کرده اند که از آن ها با عنوان (( بدعت )) یاد می شود ...

و این موارد سلیقه شخصی محسوب می شود، نه قوانین دینی و خارج از مبحث دین است

************************

بنده در پست قبل عرض کردم

تا زمانی که گناهی جنبه عمومی پیدا نکند ، بین بنده و خداست

اما زمانی که جنبه عمومی پیدا کرد اگر با آن مبارزه نشود غده ای مانند داعش رشد خواهد کرد

هر گناهی حتی زنا اگر مخفی بماند مجازات آن با خداست و در روز قیامت

و هر گناهی که جنبه عمومی پیدا کند مجازات آن بر عهده حکومت خواهد بود (اسلامی یا غیر اسلامی)

شروحیل;976845 نوشت:
با سلام و عرض احترام

شما خود پاسخ خود را دادید

لا اکراه فی الدین یعنی پذیرش دین اجباری نیست و اختیاری است

اما وقتی دین را با اختیار پذیرفتید دیگر لا اکراه فی الدین معنی ندارد !!!

در شناسنامه هیچ کس ننوشته اند (( مسلمان هست یا نیست ))

پذیرش اسلام کاملا اختیاری است و اجباری نیست

سر بحث بنده دین است و صرف این که حکومتی ادعای اسلامی بودن داشته باشد اسلامی نیست

داعش هم ادعای اسلامی بودن دارد

عربستان سعودی هم ادعای اسلامی بودن دارد

عمر سعد هم ادعای اسلامی بودن داشت

معاویه هم ادعای اسلامی بودن داشت

و خیلی دولت های و حکومت های دیگر

اما اشتباهات هیچ حکومت مدعی به پای اسلام نوشته نخواهد شد

اسلام قواعد و قوانین خود را دارد

به طور مثال طبق قوانین اسلام یک مهاجر مسلمان از یک مشرک ایرانی بالاتر است
اما در ایران چنین چیزی نیست
در ایران یک مشرک صرف ایرانی بودن تمام امکانات را دارد اما یک مهاجر مسلمان از کمترین امکانات بی بهره است!!!!

پس این قوانین و این حکومت فقط ادعای اسلام را دارد و از اجرای قوانین مطابق با اسلام در بسیاری از موارد بی بهره است

**********************

اما در مورد قوانین

هر کشوری قوانین خاص خود را دارد

مثلا در بر خی کشور ها بی حجابی اجباری است!!! (کشور های ضد دین)

یعنی اگر کسی حجاب داشته باشد با او به شدت برخورد خواهد شد

ایران هم جدای از اسلام قوانین خاص خود را دارد

چرا که عمر حجاب در ایران به قبل از اسلام بر می گردد واین مساله بیشتر ملی است تا مذهبی ...(مرد سالاری ایرانی)

**********************

پس حجاب اجباری مربوط به دین نمی شود و در اسلام حجاب مختص زنان مومن هست ، نه زنان غیر مسلمان ...

این که اشخاصی مرد سالاری ملی خود را با اسم اسلام به خورد مردم بدهند مشکل آن هاست نه مشکل اسلام

کما این که از این قوانین افراطی وتفریطی اولی و دومی و سومی هم وضع کرده اند که از آن ها با عنوان (( بدعت )) یاد می شود ...

و این موارد سلیقه شخصی محسوب می شود، نه قوانین دینی و خارج از مبحث دین است

************************

بنده در پست قبل عرض کردم

تا زمانی که گناهی جنبه عمومی پیدا نکند ، بین بنده و خداست

اما زمانی که جنبه عمومی پیدا کرد اگر با آن مبارزه نشود غده ای مانند داعش رشد خواهد کرد

هر گناهی حتی زنا اگر مخفی بماند مجازات آن با خداست و در روز قیامت

و هر گناهی که جنبه عمومی پیدا کند مجازات آن بر عهده حکومت خواهد بود (اسلامی یا غیر اسلامی)

با عرض سلام و احترام

در اینکه شما فرمودید که ریشه حجاب به قبل از اسلام برمیگردد و ریشه ملی دارد با شما موافق هستم در کتاب تاریخ تمدن نوشته ویل دورانت مطالبی در مورد حجاب بیان کرده و خاستگاه حجاب را ایران میداند. اما سئوالی که پیش می آید این است که ما در حکومتی به نام جمهوری اسلامی ایران زندگی می کنیم و کشوری که بر مبنای اسلام اداره می شود باید تمام قوانین اسلام بر آن حکم فرما باشد.

شما فرمودید که در دین اسلام حجاب برای زنان مومن است و شامل غیر مسلمانان نمی شود یعنی چه کسانی که عقاید آتئیستی دارند و چه کسانی که دین آنها غیر از اسلام است مانند یهودیت ، مسیحیت ، زرتشت و.... بدون جبر و اکراه می توانند حجاب نداشته باشند ، پس چرا حکومت جمهوری اسلامی ایران باید بر مسئله ای پا فشاری کند که ربطی به اسلام ندارد ( حجاب اجباری ) اگر کشور ما مدعی قوانین اسلامی است پس نباید خلاف قوانین اسلام عمل کند چون پایه و اساس حکومت بر مبنای دین اسلام است ، اسلام می گوید حجاب فقط برای زنان مؤمن است ولی حکومت خلاف آن عمل می کند ، اين رفتارهای دوگانه حکومت فقط تیشه به ریشه اسلام میزند.

در پناه حق تعالی

Mehran71;976852 نوشت:
با عرض سلام و احترام

در اینکه شما فرمودید که ریشه حجاب به قبل از اسلام برمیگردد و ریشه ملی دارد با شما موافق هستم در کتاب تاریخ تمدن نوشته ویل دورانت مطالبی در مورد حجاب بیان کرده و خاستگاه حجاب را ایران میداند. اما سئوالی که پیش می آید این است که ما در حکومتی به نام جمهوری اسلامی ایران زندگی می کنیم و کشوری که بر مبنای اسلام اداره می شود باید تمام قوانین اسلام بر آن حکم فرما باشد.

شما فرمودید که در دین اسلام حجاب برای زنان مومن است و شامل غیر مسلمانان نمی شود یعنی چه کسانی که عقاید آتئیستی دارند و چه کسانی که دین آنها غیر از اسلام است مانند یهودیت ، مسیحیت ، زرتشت و.... بدون جبر و اکراه می توانند حجاب نداشته باشند ، پس چرا حکومت جمهوری اسلامی ایران باید بر مسئله ای پا فشاری کند که ربطی به اسلام ندارد ( حجاب اجباری ) اگر کشور ما مدعی قوانین اسلامی است پس نباید خلاف قوانین اسلام عمل کند چون پایه و اساس حکومت بر مبنای دین اسلام است ، اسلام می گوید حجاب فقط برای زنان مؤمن است ولی حکومت خلاف آن عمل می کند ، اين رفتارهای دوگانه حکومت فقط تیشه به ریشه اسلام میزند.

در پناه حق تعالی

با سلام

داعش یک جور تیشه به ریشه اسلام زد

معاویه یک جور

و باقی مدعیان هم جور دیگر

خداوند مومنین را از فتنه های آخرالزمان حفظ بفرماید

تنها کسانی میتوانند پرچمداران هدایت و یاران مهدی(ع) باشند که بنا به فرموده مولای متقیان اهل بصیرت و صبر باشند.
"ولا یَحمِلُ هذا العَلَمَ إلا أهلُ البَصَرِ و الصَّبر"

همانا من از رسول خدا(ص) شنیدم که می فرمود: چگونه خواهید بود زمانی که فتنه ای شما را در برگیرد که در آن کودکان بیش از آن به نظر رسند که هستند [سن و سالشان بیشتر به نظر می رسد]، و جوانان به پیری رسند. مردم به کژراهه می روند و آن (انحراف) را مانند سنّت خویش می گزینند و هرگاه بخشی از آن به روش درست تبدیل گردد، گفته می شود سنّت دگرگون شده است. این در نظر مردم کاری زشت آید و در پی آن، بلایا شدّت یابند و نسل به اسارت برده شود. سپس فتنه و آشوب آنان را بکوبد، چنان که آتش، هیزم را می کوبد و آسیاب طعمة خود را.

آنها دین می آموزند اما نه برای خدا،

و دانش می جویند امّا نه برای عمل؛

و به وسیلة کار آخرت، دنیا را می طلبند.

در پناه حق تعالی

شروحیل;976855 نوشت:
با سلام

داعش یک جور تیشه به ریشه اسلام زد

معاویه یک جور

و باقی مدعیان هم جور دیگر

خداوند مومنین را از فتنه های آخرالزمان حفظ بفرماید

تنها کسانی میتوانند پرچمداران هدایت و یاران مهدی(ع) باشند که بنا به فرموده مولای متقیان اهل بصیرت و صبر باشند.
"ولا یَحمِلُ هذا العَلَمَ إلا أهلُ البَصَرِ و الصَّبر"

همانا من از رسول خدا(ص) شنیدم که می فرمود: چگونه خواهید بود زمانی که فتنه ای شما را در برگیرد که در آن کودکان بیش از آن به نظر رسند که هستند [سن و سالشان بیشتر به نظر می رسد]، و جوانان به پیری رسند. مردم به کژراهه می روند و آن (انحراف) را مانند سنّت خویش می گزینند و هرگاه بخشی از آن به روش درست تبدیل گردد، گفته می شود سنّت دگرگون شده است. این در نظر مردم کاری زشت آید و در پی آن، بلایا شدّت یابند و نسل به اسارت برده شود. سپس فتنه و آشوب آنان را بکوبد، چنان که آتش، هیزم را می کوبد و آسیاب طعمة خود را.

آنها دین می آموزند اما نه برای خدا،

و دانش می جویند امّا نه برای عمل؛

و به وسیلة کار آخرت، دنیا را می طلبند.

در پناه حق تعالی

با عرض سلام و خسته نباشید

بعد از اینکه حکومت از خاندان اهل بیت عصمت و طهارت گرفته شد تیشه زدن به ریشه اسلام از زمان معاویه شروع شد تا اکنون که در حکومت جمهوری اسلامی ایران زندگی می کنیم. در روایات گوناگونی از پیامبر اسلام و اهل بیت علیهم السلام در مورد فتنه های آینده خبر داده اند.
هشام بن سالم از امام صادق علیه السلام روایت می‌کند که فرمود:
این امر (ظهور قائم علیه السلام) واقع نمی شود تا وقتی همه اصناف مردم به حکومت برسند تا کسی نتواند بگوید« اگر ما هم به حکومت می‌رسیدیم، به عدالت رفتار می‌کردیم.

منبع: بحارالانوار، ج52،‌ ص 244، حدیث 119 ---------- غیبه النعمانی

كافى از امير مؤمنان آورده است كه رسول خدا فرمود : « به زودى بر مردم زمانى خواهد آمد كه از قرآن جز خط و نشان ، و از اسلام جز اسمى باقى نمى ماند . به آن شناخته مى شوند ، در حالى كه دورترين مردم از قرآن و اسلام اند. مساجدشان آباد اما خالى از هدايت و ارشاد است . فقيهان آن زمان ، بدترين فقهاى زير آسمانند . فتنه از آنها برمى خيزد و به خودشان هم باز می گردد. ثواب الاعمال /301 و اعلام الدين /406 .

رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم مي فرمايند :
آفت دين سه چيز است : داناي بدکار، پيشواي ستم کار و مجتهد نادان.
( نهج الفصاحه ، ج ۴ )

پيامبراکرم صلى ‏الله ‏عليه ‏و ‏آله و سلم مي فرمايند:
صِنْفانِ مِنْ اُمَّتى اِذا صَلُحا صَلُحَتْ اُمَّتى وَ اِذا فَسَدا، فَسَدَتْ اُمَّتى، قيلَ يا رَسولَ اللّه‏ِ وَ مَنْ هُما؟ قالَ: اَ لْـفُقَهاءُ وَ الاُْمَراءُ؛
دو گروه از امّت من اگر صالح شوند، امّتم صالح مى‏ شوند و اگر فاسد شوند، امّتم فاسد مى ‏شوند. عرض شد اى رسول خدا آن دو گروه کدامند؟ فرمودند: عالمان و حاکمان.
( خصال، ص ۳۷٫)

سپس امام باقر(علیه السلام) عالمان بدکار تحریفگر را چنین توصیف مى فرماید :

« زیان این گروه براى شیعیان ضعیف الایمان ، بیشتر از لشکر یزید است که بر حسین بن على(علیه السلام) و یارانش تاختند ! چرا که اینان جان و مال شان را غارت شد اما عالِمان بد کردار مانند ناصبى ها در ظاهر دوستداران ما و دشمن مخالفان ما هستند اما در دلِ شیعیان ضعیف الایمان شک و شبهه مى افکنند و گمراهشان مى کنند و از هدف درست و حق ، آنها را باز مى دارند » .

بعد امام افزود که رسول خدا فرمود : « عالمان بد امت من ، از طریق ما مردم را گمراه مى کنند ; راه را بر کسانى که به طرف ما مى آیند مى بندند ; نام و نشان ما را بر دشمنان ما مى نهند ; القاب ما را بر مخالفان ما مى گذارند ; بر اینان درود و سلام مى فرستند ، در حالى که سزوار لعن و نفرین اند ; ما را لعن مى کنند ، در حالى که در کراماتى غرقیم که خدا به ما بخشیده است ; و با صلوات و سلام خدا و فرشتگان مقرّب او ، از ستایش و درود آنها بى نیازیم » .

آنگاه امام فرمایش على(علیه السلام) را شاهد آورد : « بدترین آفریده هاى خدا ، علماى فاسدند که سخنان باطل و بیهوده گفته و حقایق را کتمان مى کنند . خداوند در مورد اینها فرمود: «کسانى که آیات و دلایل روشن ما را که براى هدایت خلق فرستادیم ، پس از آنکه براى مردم در کتاب آسمانى بیان کردیم ، کتمان مى کنند . خداوند آنها را لعنت کرده و جن و انس و فرشته نیز لعن مى کنند » ( بقره/159 )

در کتاب خصال از على(علیه السلام) آورده است: «آسیابى در جهنم است که پنج گروه را خُرد مى کند. آیا نمى پرسید کیانند ؟ » پرسیدند : اى امیر مؤمنان ، کیانند ؟ فرمود: « عالمان فاجر ، قاریان فاسق ، ظالمان ، وزیران خیانتکار و سرشناسان دروغگو . در آتش جهنم ، شهرى است به نام « حصینه » . آیا نمى پرسید در آن جا چه هست؟ » پرسیدند : اى امیر مؤمنان ! چه چیزى در آن جا وجود دارد ؟ فرمود : «دست هاى بیعت شکنان»

در پناه حق تعالی

موضوع قفل شده است