روشهای کاربردی آشنایی جوانان با مهدویت

تب‌های اولیه

9 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
روشهای کاربردی آشنایی جوانان با مهدویت

به نظر شما چه روشهاي كاربردي براي آشنايي جوانان با مهدويت مي توان به كار برد؟

سلام تاپیک خوبیه من چند راه رو میگم منتها هر راه رو با توضیحات میگم که مسئله مشخص شود

اولین روش اینکه خرافات ر واز امام زمان دور کنیم مثل داستان جزیره خضرا و چاه جمکران و نمیدونم وقتی امام زمان (عج) ظهور کردند حمام خون به راه می اندزند واین حرفها و خرافات رو بسوزانیم

محمد;10174 نوشت:
به نظر شما چه روشهاي كاربردي براي آشنايي جوانان با مهدويت مي توان به كار برد؟

با سلام

محمد عزيز منظورت از روشهاي كاربردي چيه؟

يعني مثلا در مورد موضوعات مهدويت فيلم بسازند

براي كودكان وبه زبان كودكان برنامه كودك بسازند

در كتب درسي راهنمايي و دبيرستان و دانشگاه بيشتر به موضوع مهدويت بپردازند

به زبان امروزي بگيم گيم با موضوعات مهدويت درست كنند

نمي دونم منظورتون اينها است

مسولين كه --حالا با كم وزيادش كاري ندارم-- كار مي كنند همايش هاي مهدويت چند ساليه كه راه افتاده.

مسابقات كتابخاني كه كم كم داره جا مي افته.

به نظر صدا و سيما بيشتر مي تواند به اين موضوعات بپردازد

محمد عزيز اگر منظورت اينها هستند بيشتر توضيح بدي ممنون مي شم

طاها;10196 نوشت:
محمد عزيز منظورت از روشهاي كاربردي چيه؟

روشهاي كاربردي به روشهايي ميگن كه شعارگونه نباشند بلكه مستقيما شخص رو درگير مساله مي كنن وفقط مسائل تئوري نيستند مثل همين مواردي كه خود شما هم مثال زديد.به نظر شما كدوم روش بهتر جواب ميده در چه حوزه هايي كار صورت نگرفته؟ به نظرم جا داره در اين مورد بحث بيشتري صورت بگيره.

با سلام

خوب الحمدلله اینهایی باشه که گفتیم

محمد;10206 نوشت:
نظر شما كدوم روش بهتر جواب ميده

این که کدام روش جواب می دهد به نظر بسته به شرایط و زمان و مکان و بیشتر به افراد و روشها فرق می کند

انچه مهم است این که باید در تمام زمینه ها و تمام روشها کار شده باشد و در مورد گزاره های دینی و موضوعات اسلامی علی الخصوص مهدویت که سوال مورد نظر است باید مثل ترمینالها کار شود

در ترمینالهای ماشین و قطار در تمام ساعات شبانه روزی برای حرکت ماشین است وهر فردی هر وقت هر کدام را بسته به نیازش خواست می تواند انتخاب کند

در مورد گزاره های دینی هم باید اینچنین در تمام زمینه ها کار شود که هر فردی با هر سنی در هر زمینه ای که خواست استفاده بکند

هنر مندان باید با هنرشان وکلامیان و فیلسوفان با استدلالشان و علماو واعظان با صحبت هاشان ...وخلاصه هر کسی با هر طریقی که می تونند باید در مورد موضوعات دینی کار کند

محمد;10206 نوشت:
در چه حوزه هايي كار صورت نگرفته؟

واین که در چه حوزه هایی کار نشده به نظر در این مورد بخصوص در هر زمینه ای که کار شود باز کار، کم شده است

محمد;10206 نوشت:
به نظرم جا داره در اين مورد بحث بيشتري صورت بگيره.

بله این را هم قبول دارم رفقا اگر عنایت فرمایند و در بحث ها شرکت کنند به نتایجی می رسیم

دوستان بحث رو ابتر نذاريم .بسم الله...

یه راه عملی این موضوع اینکه اول امام زمان روواقعی به مردم بشناسانیم

سلامممممممممم

این بحثو ادامهههههههه بدیدددددددددددددددددددددددددد

:Gol:

با سلام و تشکر:Gol:

متأسفانه علیرغم انکه امور معنوی شاخصه های بسیاری دارد که اگر مورد توجه قرار گیرند می توانند بصورت کاربردی وارد عرصه زندگی فردی و اجتماعی انسان شده و دگرگونی عجیبی ایجاد کند، عموماً مورد غفلت یا تغافل قرار گرفته که در این میان مسأله راه های کاربردی شناخت حضرت مهدی (عج) نیز مستثنی نیست، در حالیکه ثمره این شناخت یعنی آثار بی پایان مادی و معنوی آن بر کسی پوشیده نیست. که از ان جمله از آثار می توان به موارد زیر اشاره نمود:

1. محبت و دوستی امام (ع) که خود منشأ آثار عجیبی در روح و روان فرد و جامعه است.
2. نجات از مرگ جاهلی: مرگی که در روایات نتیجه عدم شناخت امام عصر (عج) ذکر شده و عدم شناخت امام به معنای کفر و نفاق آمده است.
3. ترک گناه و معصیت و اطاعت از اوامر الهی، تحت عنایت حضرت ولیعصر (عج).
4. تشخیص حق از باطل و خروج از گمراهی و ظلمات و توفیق خلاصی دادن خود و جامعه از فتنه های اخرالزمان.
5. بهره مندی از آرامش حقیقی و سعادت واقعی دنیا و آخرت در پرتو نور امامت و ولایت.

البته گفتنی است: عموماً بدلیل اشتغالات به امور مادی و دنیوی از آثار مثبت معنوی متأثر از شناخت و معرفت نسبت به امام عصر (عج) غافلند و آثار محرومیت از این شناخت را درک نمی کنند و یا نمی توانند دلایل این محرومیت ها و بن بست ها را دقیقاً تمیز دهند و حتی گاهاً می خواهند این محرومیت ها را هم با چرتکه های و ماشین حساب های مادی و دنیوی محاسبه کنند که چیزی جز ناکامی عایدشان نمی شود.

در حالیکه اگر کمی به لباس تقوا و پاکدامنی و تلاش در جهت معرفت و شناخت امام زمان مجهز شوند، به چرتکه های معنوی هم مسلح شوند، و کمی ریاضیات اخروی شان قوی تر شده، توفیق بیشتری در حل سخت ترین مسائل ریاضی معرفتی پیدا کنند.

مثلاً وقتی وارد خانه می شوید اگر میهمان در خانه باشد چگونه رفتارتان را تنظیم می کنید؟ کاری نمی کنید که خلاف ادب و شأنتان باشد و میهمانان به شما خرده بگیرند، یا حتی در وقتی که میهمانی ندارید و خانواده خودتان هستند هم از خیلی کارها اِبا و پرهیز می کنید. و یا حتی وقتی در خانه هستید و دقیقاً نمی دانید کسی در خانه هست یا خیر، و احتمال می دهید کسی مخفی شده باشد و شما را می بیند و یا صدای شما را می شنود نیز حکایت همینطور است.

آیا اگر به محبوبی زمینی دل بسته اید و واقعاً و از عمق جان وی را دوست دارید، در حضور او و حتی در غیابش سخنی می گویید و یا رفتاری می کنید که شبهۀ خیانت داشته باشد خصوصاً اگر کمترین احتمال آن را بدهید که خبر این سخن یا عمل شما به محبوبتان می رسد و موجب رنجش خاطرش می گردد؟

حال اگر انسان مؤمن به امام زمان خویش که جان جانان و محبوب همه عالم است ذره ای معرفت و محبت پیدا کند و به یقین بداند اعمال وی بصورت هفتگی به وی ارائه می شود و یا اینکه امام زمان از احوال دوستدارانشان لحظه به لحظه با خبر است، چگونه رفتاری را در پیش می گیرد؟ آیا کاری می کند که موجب رنجش خاطر دوست حقیقی اش بشود؟

برای اینکار اگر در زندگی های خودمان در کنار صدها دوربینی که تحت رصد آنها هستیم و یا خودمان برای امنیت خانه و فضای کارمان تأمین می بخشیم، یک دوربین مخصوص و معنوی هم اضافه کنیم، دوربینی که همیشه جلوی چشممان باشد و احساس کنیم امام عصر ولی نعمت مان جان مان همه دارائی مان، دارد ما را می پاید و در همه آنات نظاره گر ماست چگونه رفتار خواهیم کرد؟

البته یادمان نرود "عالم محضر خداست، در محضر خدا معصیت نکنیم".

موفق در پناه حق ...:Gol:

موضوع قفل شده است