حضرت مهدی (عج) در آیینه احادیث

تب‌های اولیه

38 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
حضرت مهدی (عج) در آیینه احادیث

حضرت مهدی در آیینه حدیث

:Gol:

رسول اللّه (صلى الله عليه وآله وسلم) :

«لاتقوم الساعة حتى يقوم القائم الحق منّا و ذلك حين يأذن اللّه عزّوجلّ له و منتبعه نجا و من تخلّف عنه هلك. اللّه اللّه عباد اللّه فأتوه و لو على الثلج فانّه خليفة اللّه عزّوجلّ و خليفتى

«روز قيامت فرا نمىرسد مگر آنكه از بين ما «قائم حقيقى» قيام نمايد. و آن قيام، زمانى خواهد بود كه خداى عزّوجلّ او را اجازه فرمايد. هركس پيرو او باشد نجات مى يابد و هركه از فرمانش تخلّف ورزد، هلاك مى شود. اى بندگان خدا ! خدا را،خدا را; بر شما باد كه به نزدش آييد اگرچه بر روى يخ و برف راه رويد. زيرااو خليفه خداى عزّوجلّ و جانشين من است

----------------------------------------------

[=arial,helvetica,sans-serif]ابوسعید خدرى از پیامبر اكرم (ص) روایت كرده كه فرمود :[/]
[=arial,helvetica,sans-serif][/]
[=arial,helvetica,sans-serif]یكون من امتى المهدى ان قصر عمره فسبع سنین و الافثمان و الافتسع یتنعم امتى فى زمانه نعیما لم یتنعموا مثله قطّ البر و الفاجر یرسل السماء علیهم مدراراً و الا تدخر الارض شیئاً من نباتها . [/]

[=arial,helvetica,sans-serif]مهدى از میان امت من برخاسته شود مدت سلطنت او هفت یا هشت یا نه سال مى باشد ، همه طبقات امت من در زمان ظهور او چنان در رفاه زندگى نمایند كه قبل از وى هیچ بّر و فاجرى بدان نرسیده باشند، آسمان باران رحمت خود را بر آنان مى بارد و زمین از روئیدنیهاى خود چیزى فرو گذار نمى كند.[/]

[=arial,helvetica,sans-serif]على بن هلال از پدرش روایت نموده كه گفت در مرض پیامبر (ص) ، حضورش شرفیاب شدم ، دیدم فاطمه (س) در بالین پدرش نشسته و اشك مى ریزد چون صداى گریه اش بلند شد، پیامبر سر برداشت و فرمود:[/]
[=arial,helvetica,sans-serif]فاطمه جان ! چرا گریه مى كنى ؟[/]
[=arial,helvetica,sans-serif]عرض كرد: مى ترسم بعد ازشما احترام ما از دست برود ؟[/]
[=arial,helvetica,sans-serif]فرمود : عزیزم ، مگر نمى دانى كه خداوند به اعل زمین نگاه كرد و پدرت را از میان آنان برگزید، سپس نظر كرد و شوهرت را انتخاب كرد، و به من وحى فرمود كه تو را به او تزویج كنم ؟[/]
[=arial,helvetica,sans-serif]دخترم ! ما اهل بیتى هستیم كه خداوند عزوجل هفت فضیلت به ما عطا فرموده كه به هیچ كس قبل و بعد ازما عطا نفرموده است، و آن این كه :[/]
[=arial,helvetica,sans-serif]من خاتم پیامبران نزد خدا و بهترین آنها و محبوبترین بندگان مى باشم و با این امتیازات پدر تو مى باشم، جانشین من بهترین جانشینان پیغمبران و محبوبترین آنها نزد خداست، و او شوهر تو است شهید ما بهترین شهداء و محبوبترین آنان نزد خداوند است و او حمزه بن عبدالمطلب عموى پدر و شوهرت مى باشد، جعفربن ابیطالب كه با دو بال در بهشت با فرشتگان پرواز مى كند پسر عموى پدرت و برادر شوهرت از ما است ، در سبط این امت كه حسن و حسین دو فرزند تو و دو آقاى اهل بهشت مى باشند از ماست، و به خدا قسم كه پدرشان افضل از آنهاست.[/]
[=arial,helvetica,sans-serif][/]
[=arial,helvetica,sans-serif]یا فاطمة و الذى بعثنى بالحق ان منهما مهدى هذه الامة اذا صارت الدنیا هرجاً و مرجاًًً و تظاهرت الفتن و انقطعت السبل و اغار بعضهم على بعض فلا كبیر یرحم صغیراً و لا صغیر یوقر كبیراً فیبعث الله عند ذلك منهما من یفتح حصون الضالة و قلوباً غلفاً یوم بالدین فى آخر الزمان كما قمت به فى آخر الزمان و یملاء الارض عدلاً كما ملئت جوراً .[/]

[=arial,helvetica,sans-serif]اى فاطمه ! به خداوندى كه مرا به راستى برانگیخته ، مهدى این امت نیز از ایشان مى باشد، موقعى كه دنیا هرج و مرج شود و آشوبها پدید آید و راهها مسدود گردد و اموال یكدیگر را به غارت برند، نه بزرگتر به كوچكتر رحم كند و نه كوچكتر احترام بزرگتر را نگاه دارد، خداوند كسى را برانگیزد كه قلعه هاى ضلالت و دلهاى قفل زده را بگشاید و اساس دین را در آخر الزمان استوار سازد، چنان كه من در آخر الزمان پایدار گردم و زمین را پراز عدل نماید چنان كه از ظلم پر شده باشد....[/]

اميرالمؤمنين على (عليه السلام)

قال للحسين(عليه السلام) : «التاسع من ولدك يا حسين! هو القائم بالحق، المظهر للدين، الباسط للعدل»، قال الحسين (عليه السلام)فقلت: يا اميرالمؤمنين و إنّ ذلك لكائن؟ فقال (عليه السلام): «اى و الذى بعث محمداً بالنبوة و اصطفاه على جميع البريّه و لكن بعد غيبة و حيرة لاتثبت فيها على دينه اِلاّ المخلصون المباشرون لروح اليقين الذين أخذ اللّه ميثاقهم بولايتنا و كتب فى قلوبهم الايمان و ايّدهم بروح منه».

«به حسين (عليه السلام) فرمود: نهمين فرزند تو اى حسين! قيام كننده به حق و آشكار سازنده دين و گستراننده عدالت است.
امام حسين (عليه السلام) گويد: پرسيدم: يا اميرالمؤمنين! آيا حتماً چنين خواهد شد؟

فرمود: آرى! قسم به كسى كه حضرت محمد (صلى الله عليه وآله وسلم)را به پيامبرى بر انگيخت و او را بر تمام خلايق برگزيد، چنين خواهد شد، امّا بعد از غيبت و حيرتى كه در آن كسى ثابت قدم بر دين نمى ماند مگر مخلصين و دارندگان روح يقين آنان كه خداوند نسبت به ولايت ما از آنان پيمان گرفته و ايمان را بر صفحه دلشان نگاشته و با روحى از جانب خود تأييد فرموده است.

:Gol:


حضرت زهرا (عليها السلام)

«قال لى رسول اللّه (صلى الله عليه وآله وسلم) أبشرى يا فاطمة، المهدىّ منك».

«رسول خدا (صلى الله عليه وآله وسلم) به من فرمودند: اى فاطمه! ترا بشارت باد به اينكه حضرت «مهدى (عليه السلام) » از نسل توست

:Gol::Gol:


امام حسن مجتبى (عليه السلام) فرمود:

«مامنّا احدٌ اِلاّ ويقع فى عنقه بيعة لطاغية زمانه اِلاّ القائم الّذى يصلّىروح اللّه عيسى بن مريم خلفه فان اللّه عزّوجلّ يخفى ولادته و يُغيّب شخصهلئلاّ يكون لأحد فى عنقه بيعة».


«هيچ يك از ما اهلبيت نيست مگر آنكه بيعتى از طاغوت زمانش را اجباراً بر عهده دارد. مگر حضرت «قائم» كه عيسى بن مريم، روح اللّه پشت سر او نماز مى گذارد.
خداوند ولادت او را مخفى مى دارد و شخص او را از ديدگان، غايب مى گرداند، تا بيعت هيچ كس را بر گردن نداشته باشد

امام حسين (عليه السلام):

«م

نّااثنا عشر مهديّاً اوّلهم اميرالمؤمنين على بن ابيطالب(عليه السلام)و آخرهمالتاسع من ولدى و هو الامام القائم بالحق. يحيى اللّه به الأرض بعد موتهاو يظهر به دين الحق على الدين كلّه و لو كره المشركون».



«دوازدههدايت شده هدايتگر از بين ما هستند، اولين آنان اميرالمؤمنين على بن ابيطالب (عليه السلام) و آخرين آنان، نهمين فرزند من است كه پيشواى قيام كننده به حق خواهد بود، خداوند به وسيله او زمين را پس از موات شدنش زنده مى كند و به دست او دين حق را بر تمامى اديان پيروز مى سازد، اگرچه مشركان را ناخوشايند باشد.»

:Gol:

امام زين العابدين (عليه السلام):

«إن للقائم منّا غيبتين، احداهما أطول من الأخرى... فيطول أمرها حتى يرجع عن هذا الامر اكثر من يقول به، فلايثبت عليه اِلاّ من قوى يقينه و صحّت معرفته و لم يجد فى نفسه حرجاً ممّا قضينا و سلّم لنا اهل البيت

«براى قائم ما دو غيبت هست. يكى از آن دو طولانى تر از ديگرى است... و آن قدر طول خواهد كشيد كه اكثر معتقدين به ولايت، از او دست خواهند كشيد. در آن زمان كسى بر امامت و ولايت او ثابت قدم و استوار نمى ماند مگر آن كه ايمانش قوى،و شناختش درست باشد و در نفس خويش نسبت به حكم و قضاوت ما هيچ گرفتگى وكراهتى احساس نكند و تسليم ما اهلبيت باشد

:Gol:

امام باقر (عليه السلام) :


راوى گويد از امام (عليه السلام) در باره آيه شريفه«فلا أقسم بالخنّس الجوار الكنّس تكوير: 15 و 16»
سئوال كردم. فرمود: «هذامولود فى آخر الزمان. هو المهدى من هذه العترة. تكون له حيرة و غيبة، يضلّ فيها اقوام و يهتدى فيها أقوام. فياطوبى لك إن أدركته و يا طوبى لمن أدركه

«مراد اين آيه، مولودى در آخر الزمان است كه همان مهدى از اين خاندان است. او را حيرت و غيبتى هست كه در آن گروههايى گمراه شوند و گروههايى ديگر هدايت پذيرند. خوشا به حال تو اگر او را درك كنى وخوشا به حال هركسى كه او را درك كند :Gol:

ـ امام صادق (عليه السلام) :
«إنّ لصاحب هذا الامر غيبة، فليتّق اللّه عبد و ليتمسّك بدينه».

«همانا براى صاحب اين امر غيبتى هست، پس بنده خدا در آن دوران بايد تقواى الهى پيشه كند و به دينش چنگ زند

امام كاظم (عليه السلام) :

«صاحب هذا الامر، هو الطريد الوحيد الغريب الغائب عن أهله الموتور بأبيه».

«صاحب اين امر ـ حضرت مهدى (عليه السلام) ـ رانده شده، تنها، غريب، غائب و دور از اهل و خونخواه پدر خويش مى باشد

امام رضا (عليه السلام) :

«... و بعد الحسن ابنه الحجّة القائم المنتظر فى غيبته، المطاع فى ظهوره، لو لميبق من الدنيا اِلاّ يوم واحد لطوّل اللّه ذلك اليوم حتى يخرج فيملأهاعدلا كما ملئت جوراً».

«و بعد از امام حسن عسكرى(عليهالسلام) فرزندش حضرت حجّت قائم، امام خواهد بود آن كس كه در دوران غيبتش مورد انتظار، و در زمان ظهورش مورد اطاعت مؤمنان است. اگر از عمر دنيا جزيك روز باقى نمانده باشد خدا همان روز را چنان طولانى كند كه قيام فرمايدو زمين را از عدالت پر كند چنانكه از ستم پر شده باشد

امام حسین ع

تعـرفون المـهدي بـالسكينه والـوقار و بمـعرفه الحلال و بحاجه الناس اليه و لايحتاج الي احد.

درباره حضرت مهدي(عج) فرمود:

شما مردم, آن حضرت را به داشتـن آرامش و متانت و به شناخت حلال و حرام و به رو آوردن مـردم به او و بـي نيـازي او ازمـردم مـي شنـاسيـد.

درک از امام مهدي

از امام صادق (ع) منقول است كه پيامبر اكرم (ص) فرمودند :

خوشا به حال كسى كه قائم اهل بيت مرا درك كند و به او اقتدا كند قبل از قيامش تابع ائمه هدايت باشد و از دشمنانشان بيزارى بجويد ايشان رفيقان من هستند و گراميترين افراد امت نزد من مى باشند .
كمال الدين ـ شيخ صدوق ص 287

jahromi;11049 نوشت:
امام كاظم (عليه السلام) :

«صاحب هذا الامر، هو الطريد الوحيد الغريب الغائب عن أهله الموتور بأبيه».

«صاحب اين امر ـ حضرت مهدى (عليه السلام) ـ رانده شده، تنها، غريب، غائب و دور از اهل و خونخواه پدر خويش مى باشد.»


من نياز به منبع اين احاديث دارم اگه ممكنه برام بذاريد :Mohabbat:

jahromi;8819 نوشت:
رسول اللّه (صلى الله عليه وآله وسلم) :

«لاتقوم الساعة حتى يقوم القائم الحق منّا و ذلك حين يأذن اللّه عزّوجلّ له و منتبعه نجا و من تخلّف عنه هلك. اللّه اللّه عباد اللّه فأتوه و لو على الثلج فانّه خليفة اللّه عزّوجلّ و خليفتى

«روز قيامت فرا نمىرسد مگر آنكه از بين ما «قائم حقيقى» قيام نمايد. و آن قيام، زمانى خواهد بود كه خداى عزّوجلّ او را اجازه فرمايد. هركس پيرو او باشد نجات مى يابد و هركه از فرمانش تخلّف ورزد، هلاك مى شود. اى بندگان خدا ! خدا را،خدا را; بر شما باد كه به نزدش آييد اگرچه بر روى يخ و برف راه رويد. زيرااو خليفه خداى عزّوجلّ و جانشين من است

----------------------------------------------

من نياز به منبع اين احاديث دارم اگه ممكنه برام بذاريد :Mohabbat:

1-و حمزه ثماليّ گويد: «روزى در خدمت امام محمّد باقر عليه السّلام بودم، وقتى افرادى كه نزد او بودند متفرّق شدند به من فرمود: ابا حمزه يكى از امور حتمى كه نزد خداوند تغيير ناپذير است قيام قائم‏ ما اهل بيت است و اگر كسى در آنچه مى‏گويم ترديد كند در حالى خدا را ملاقات خواهد كرد كه به او كافر و إنكاركننده اوست، (الغيببة (للنعماني )/ ترجمه غفارى 124 رواياتى از كتاب سليم بن قيس هلالى ..... ص : 100)





2-امام باقر عليه السلام فرمود: عصاى موسى از آن آدم عليه السلام بود كه بشعيب رسيد و سپس بموسى بن عمران رسيد، آن عصا نزد ماست و اندكى پيش نزدم بود و مانند وقتى كه از درختش باز شده سبز است، و چون از او بازپرسى شود، جواب گويد و براى قائم‏ ما عليه السلام آماده گشته است، او با آن همان كار كه موسى ميكرد انجام دهد، آن عصا هراس آور است و ساخته‏هاى نيرنگى جادوگران را ميبلعد و بهر چه مأمور شود انجام دهد، چون حمله كند، هر چه بنيرنگ ساخته‏اند ميبلعد و برايش دو شعبه باز شود كه يكى در زمين و ديگرى در سقف باشد و ميان آنها (ميان دو فكش) چهل ذراع باشد و نيرنگ ساخته‏ها را با زبانش ميبلعد (چنانچه در زمان موسى (ع) جادوهاى جادوگران را بلعيد).(أصول الكافي / ترجمه مصطفوى ج‏1 ص335 )



3-امام صادق عليه السلام فرمود: قائم‏ ما قيام ميكند و در گردن او براى هيچ كس پيمان و قرار داد و بيعتى نيست.(أصول الكافي / ترجمه مصطفوى ج‏2 143ص )




4-حماد بن عثمان گويد: در محضر امام صادق عليه السلام بودم كه مردى بآن حضرت عرضكرد أصلحك اللَّه، شما فرمودى كه على بن ابى طالب عليه السلام لباس زبر و خشن در بر ميكرد و پيراهن چهار درهمى ميپوشيد و مانند اينها، در صورتى كه بر تن شما لباس نو مى‏بينيم، حضرت باو فرمود: همانا على ابن ابى طالب عليه السلام آن لباسها را در زمانى ميپوشيد كه بدنما نبود، و اگر آن لباس را اين زمان ميپوشيد ببدى انگشت نما ميشد، پس بهترين لباس هر زمان، لباس مردم آن زمانست، ولى قائم‏ ما اهل بيت عليهم السلام زمانى كه قيام كند، همان جامه على عليه السلام را پوشيده و بروش على عليه السلام رفتار كند. (زيرا آن حضرت هم حكمفرمائى و زمامدارى كند و وظيفه امام عليه السلام در زمان حكومتش اينست كه خود را در رديف مردم فقير آورد).(أصول الكافي / ترجمه مصطفوى ج‏2 ص 274 )





5-و حمزه ثماليّ گويد: «روزى در خدمت امام محمّد باقر عليه السّلام بودم، وقتى افرادى كه نزد او بودند متفرّق شدند به من فرمود: ابا حمزه يكى از امور حتمى كه نزد خداوند تغيير ناپذير است قيام قائم‏ ما اهل بيت است و اگر كسى در آنچه مى‏گويم ترديد كند در حالى خدا را ملاقات خواهد كرد كه به او كافر و إنكاركننده اوست،





6-حضرت باقر عليه السّلام فرمود: چون قائم‏ ما قيام كند خداوند دست رحمتش را بر سر بندگان گذارد پس عقولشان را جمع كند و (تا پيروى هوس نكنند و با يك ديگر اختلاف نورزند) و در نتيجه خردشان كامل شود (متانت و خود نگهداريشان كامل شود)(أصول الكافي / ترجمه مصطفوى ج‏2 ص 274 )








7-ابى جعفر محمّد بن علىّ (امام باقر) عليه السّلام كه آن حضرت فرمود: خروج قائم‏ ما اهل بيت مانند خروج رسول اللَّه است و كسى كه از ما اهل بيت پيش از قيام قائم خروج كند مانند جوجه‏اى است كه به پرد و از آشيانه خود بيرون افتد و دست خوش بازيچه كودكان شود.(الغيبة( للنعماني) / ترجمه فهرى متن 234 (باب - 11رواياتى كه شيعه را دستور ميدهد كه بردبار و خود دار باشد و بانتظارفرج باشد و نسبت بامر خداوند و تدبير او شتابزدگى نكند)

.8- اسماعيل بن جابر مى‏گويد: از امام صادق (ع) شنيدم كه مى‏فرمود: به خدا سوگند، قائم‏ ما نسل قاتلان حسين (ع) را به سبب اينكه از كار پدرانشان راضى بودند خواهد كشت.(ثواب الأعمال / ترجمه انصارى 421 كيفر قاتلان حسين(ع) ..... ص : 419)

9-امام زين العابدين عليه السّلام فرمود: هنگامى كه قائم‏ ما قيام كند خداى عز و جل از شيعه ما آفت را برطرف سازد و دلهايشان را همچون پاره‏هاى آهن كند و نيروى هر يك مرد از آنان را باندازه نيروى چهل مرد قرار دهد و فرمانروايان و بزرگان روى زمين خواهند بود.(الخصال / ترجمه فهرى ج‏2 643 (چون حضرت قائم قيام كند خداى عز و جل نيروى هر يك مرد از شيعه را باندازه نيروى چهل مرد قرار دهد) ..... ص : 643)



10-عمرو بن ثابت گويد: امام زين العابدين عليه السّلام فرمود: كسى كه در غيبت قائم‏ ما بر موالات ما پايدار باشد، خداى تعالى اجر هزار شهيد از شهداى بدر و احد به وى عطا فرمايد.(كمال الدين / ترجمه پهلوان ج‏1 592 باب 31 روايات امام سجاد عليه السلام در باره دوازدهمين امام و غيبت او ..... ص : 585)



11-حسين بن عليّ بن أبى طالب عليهم السّلام است، و براى قائم‏ ما دو غيبت است كه يكى از ديگرى طولانى‏تر است، امّا غيبت اوّل شش يوم يا شش ماه يا شش سال به طول مى‏انجامد و امّا غيبت ديگر طولانى مى‏شود تا به غايتى كه بيشتر معتقدين به آن امام از اين امر باز گردند و بر آن ثابت نمانند مگر كسى كه يقينش قوى و معرفتش درست باشد و در دلش حرجى از آنچه حكم مى‏كنيم نبوده و تسليم ما اهل بيت باشد.(همان ص 593)

12-امام صادق - روحی فداه-فرمود: خداى تعالى در قائم‏ ما سه خصلت جارى ساخته كه آن خصلتها در سه تن از پيامبران نيز جارى بوده است: مولدش را چون مولد موسى و غيبتش را مانند غيبت عيسى و تأخير كردنش را مانند تأخير كردن نوح مقدّر كرده است و بعد از آن عمر عبد صالح- يعنى خضر عليه السّلام- را دليلى بر عمر او قرار داده است.(كمال الدين / ترجمه پهلوان ج‏2 33 )




و روايت در اين باب بسيار بسيار است

)


انتظار فرج
امام صادق علیه السلام :

مَن ماتَ مُنتَظِرًا لِهذَا الأَمرِ كانَ كَمَن كانَ مَعَ القائِمِ في فِسطاطِهِ ،

لا بَل كانَ كَالضّارِبِ بَينَ يَدَي رَسولِ اللّه‏ِ صلى‏ الله‏ عليه ‏و‏ آله بِالسَّيفِ؛

كسى كه در حال انتظار اين امر [ظهور قائم] از دنيا برود، همانند كسى است كه با قائم در خيمه او باشد،

نه، بلكه همانند كسى است كه پيشاپيش رسول خدا صلى‏ الله ‏عليه‏ و‏ آله شمشير زند

كمال الدين : 338 / 11

امام علي(علیه السلام) فرمودند:

فَيُريكُمْ كَيْفَ عَدْلُ السّيرَةِ وَ يُحْيى مَيِّتَ الْكِتابِ وَ السُّنَةِ؛

(امام مهدى) شيوه عدالت را به شما نشان مى ‏دهد و احكام از بين رفته كتاب و سنّت را زنده سازد.

نهج البلاغه، خطبه 138

امام مهدی(علیه السلام) فرمودند:

أمّا ظُهُورُ الْفَرَجِ فَإنَّهُ إلَى اللهِ، وَ کَذَبَ الْوَقّاتُونَ؛

زمان ظهور مربوط به اراده خداوند متعال مى باشد و هرکس زمان آن را معیّن و معرّفى کند، دروغ گفته است.

بحارالأنوار: ج 53، ص 181

امام مهدی(علیه السلام) فرمودند:

وَ أمّا وَجْهُ الاْنْتِفاعِ بى فى غَیْبَتى فَکَالاْنْتِفاعِ بِالشَّمْسِ إذا غَیَّبَها عَنِ الاْبْصارِ السَّحابُ؛

چگونگى بهره گیرى و استفاده از من در دوران غیبت همانند انتفاع از خورشید است

در آن موقعى که به وسیله ابرها از چشم افراد ناپدید شود.

بحارالأنوار: ج 53، ص 181

امام باقر (عليه السلام) فرمودند:

اذا قام القائم من آل محمد (صلى الله عليه و آله و سلم):

ضرب فساطيط لمن يعلم الناس القران على ما انزل الله.

چون قائم آل محمد (صلى الله عليه و آله و سلم) كند نمايد، خيمه هايى برپاى دارد

تا افرادى قرآن را آنگونه كه خداى نازل فرموده است به مردم بياموزند.

نوائب الدهور، ح 3، ص 409.

[="Tahoma"]حضرت مهدی (عج) :

اِنَّ لِی فِی اِبنَةِ رَسولِ اللهِ اُسوَةٌ حَسَنَةٌ

دختر رسول خدا (فاطمه) برای من سرمشقی نیکوست.

الغیبه، طوسی، ص 286

[=B Mitra][=B Mitra]امام صادق(ع):[=B Mitra]

[=B Mitra]مَن سَرَّهُ أن يَكونَ مِن أصحابِ القائِمِ فَليَنتَظِر وَليَعمَل بِالوَرَعِ. الغیبه نعمانی ،ص200[=B Mitra]
[=B Mitra]
[=B Mitra]هر كه خوش دارد از ياران امام مهدى سلام الله علیه باشد، بايد منتظر باشد و پارسايى پيشه كند.

امام حسين عليه‏السلام:
فى بَيانِ ما يَحدُثُ فى زَمَنِ ظُهورِ المامِ الحُجَّةِ عليه‏السلام : وَ لَتَنزِلَنَّ البَرَكَةُ مِنَ السَّماءِ اِلَى الرضِ حَتّى اِنَّ الشَّجَرَةَ لَتَقصِفُ مِمّا يَزيدُ اللّه‏ُ فيها مِنَ الثَّمَرَةِ وَ لَتُوكَلُ ثَمَرةُ الشِّتاءِ فِى الصَّيفِ وَ ثَمَرَةُ الصَّيفِ فِى الشِّتاءِ وَ ذلِكَ قَولُهُ تعالى: «وَ لَو اَنَّ اَهلَ القُرى آمَنوا وَ اتَّقَوا لَفَتَحنا عَلَيهِم بَرَكاتٍ مِنَ السَّماءِ وَ الرضِ وَلكِن كَذَّبُوا»؛
در بيان آنچه هنگام ظهور امام زمان عليه‏السلام رخ مى ‏دهد : بركت از آسمان به سوى زمين فرو مى ‏ريزد، تا آن‏جا كه درخت از ميوه فراوانى كه خداوند در آن مى‏افزايد، مى‏ شكند. (مردم) ميوه زمستان را در تابستان و ميوه تابستان را در زمستان مى‏ خورند و اين معناى سخن خداوند است كه: (و اگر مردمِ آبادى‏ ها ايمان مى ‏آوردند و تقوا پيشه مى‏ كردند، بركت‏هايى از آسمان و زمين به روى آنان مى‏ گشوديم، ليكن تكذيب كردند)
الخرائج و الجرائح ج2 ،ص849

امام موسی کاظم علیه السلام:
أفضَلُ العِبادَةِ بَعدِ المَعرِفَةِ‌ إِنتِظارُ‌ الفَرَجِ؛
بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
تحف العقول ص403

امیر المومنین علی علیه السلام میفرمایند:
«ذات لیلة بعد عتمة و هویقول همهمة همهمة و لیلة مظلمة خرج علیکم الامام علیه قمیص آدم وفی یده خاتم سلیمان و عصاموسی(علیه السلام)»
«شب تاریکی در پیش است.در این هنگام امام شما ظاهر میشود درحالتی که پیراهن حضرت آدم را پوشیده و انگشتر سلیمان را به انگشت و عصای موسی را در دست دارد»
(اصول کافی / ج1/ ص447)
:Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol:
((الهم عجل لولیک الفرج))

امام صادق عليه ‏السلام :
فى فَضلِ زِيارَةِ الحُسَينِ بنِ عَلىٍّ عليه ‏السلام وَ لَقَد حَدَّثَنى أَبى عليه ‏السلام: أَنَّهُ لَم يَخلُ مَكانُهُ مُنذُ قُتِلَ مِن مُصَلٍّ يُصَلّى عَلَيهِ مِنَ المَلائِكَةِ أَو مِنَ الجِنِّ أَومِنَ النسِ أَو مِنَ الوَحشِ و َما مِن شَىْ‏ءٍ إِلاّ وَهُوَ يَغبِطُ زائِرَهُ و َيَتَمَسَّحُ بِهِ و َيَرجو فِى النَّظَرِ إِلَيهِ الخَيرَ لِنَظَرِهِ إِلى قَبرِهِ؛
پدرم در فضيلت زيارت حسين بن على عليه ‏السلام فرمودند: جايگاه آن حضرت از آن زمان كه كشته شده، از فرشته يا جن يا حيوان وحشى كه بر آن حضرت درود مى ‏فرستد خالى نيست و هر چيزى غبطه زائر آن حضرت را مى‏ خورد و خود را به او مى ‏مالد و در نگاه كردن به زائر امام حسين عليه ‏السلام اميد خير دارد زيرا او به قبر امام حسين عليه ‏السلام نگاه كرده است.
کامل زیارات ص325 - مستدرك الوسايل مستنبط المسایل ج10، ص252، ح11952

پيامبر صلى ا‏لله‏ عليه ‏و ‏آله :
بى اُنذِرتُم وَ بِعَلىِّ بنِ أبى طالِبِ اهْتَدَيتُم... وَ بِالْحَسَنِ اُعْطيتُمُ الإْحسانُ وَ بِالْحُسَينِ تَسعَدونَ وَ بِهِ تَشقونَ ألا وَ إنَّ الْحُسَينَ بابٌ مِن أبوابِ الْجَنَّةِ مَن عاداهُ حَرَّمَ اللّه‏ُ عَلَيهِ ريحَ الْجَنَّةِ؛
به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏ يابيد و به وسيله حسن احسان مى‏ شويد و به وسيله حسين خوشبخت مى‏ گرديد و بدون او بدبخت. بدانيد كه حسين درى از درهاى بهشت است، هر كس با او دشمنى كند، خداوند بوى بهشت را بر او حرام مى ‏كند.
البرهان فی تفسیر القرآن ج3 ، ص232

امام علی علیه السلام :
أصحابُ المَهدِيِّ شَبابٌ لاكُهُولَ فيهِم.
ياران مهدى جوان‏اند و ميان‏سالى در ميان آنان نيست.
الغیبه (طوسی) ص476

امام مهدی عجل الله تعالی فرجه :
أنَا خاتِمُ الأَؤصِياءِ، بي يُدفَعُ البَلاءُ مِن أهلي وشيعَتي
من وصىّ آخرين‏ ام، به وسيله من بلا از خانواده و شيعيانم دفع مى ‏شود
الدعوات (راوندى) ، ص 207

امام مهدی عجل الله تعالی فرجه :
أنَا بَقِيَّةُ اللَّهِ في أَرضِهِ وخَليفَتُهُ و حُجَّتُهُ عَلَيكُم.
من يادگار خدا در زمين و جانشين و حجت او بر شما هستم.
كمال ‏الدّين و تمام نعمه ج1 ،ص 331

امام علی علیه السلام:
ألا فَمَن ثَبَتَ مِنهُم عَلَی دینِهِ وَ لَم یَقسُ قَلبُهُ لِطولِ أمَدِ غَیبَةِ إمامِهِ فَهو مَعی فی دَرَجَتی یَومَ القیامَة
بدانید آنان که در زمان غیبت حجت خدا در دین خود ثابت مانده و به خاطر طول مدت غیبت منکرش نشوند، روز قیامت با من هم درجه خواهند بود.
بحارالانوار(ط-بیروت) ج51 ص109

پيامبر اکرم (صلی الله عليه و آله):
يَومُ غَديرِ خُمٍّ أفضَلُ أعيادِ اُمَّتي.
روز غديرخم برترين عيد امّت من است.
امالی(صدوق) ص125

رسول اكرم صلى‏ الله ‏عليه ‏و ‏آله :
مَهْدىُّ اُمَّتِى الَّذى يَمْلاُ الاَرْضَ قِسْطا وَ عَدْلاً كَما مُلِئَتْ جَوْرا وَ ظُلْما؛
مهدى امت من كسى است كه هنگام پر شدن زمين از بيداد و ظلم، آن را پر از قسط و عدل خواهد كرد.
كتاب سليم بن قيس هلالی ج 2 ، ص 910 {شبیه این حدیث در بحار الانوار (ط-بیروت)ج27 ،ص119 }

حضرت مهدی سلام الله علیه :
فإنّا یُحیطُ عِلمُنا بِأنبائِکُم وَ لا یَغرُبُ عَنَا شَیءُ مِن أخبارکُم
علم ما به شما احاطه دارد و چیزی از اخبار شما بر ما پوشیده نیست
تهذیب الاحکام (تحقیق خراسان) مقدمه ج1 ، ص 38 - بحار الانوار(ط-بیروت) ج53 ، ص175

امام مهدی عجل الله تعالی فرجه :
قُلوبُنا أوعِيَةٌ لِمَشِيَّةِ اللَّهِ، فَإذا شاءَ شِئنا.
قلب‏هاى ما جايگاه خواسته ‏هاى الهى است؛ هرگاه او بخواهد ما نيز مى‏ خواهيم.
الغیبه(طوسی) ص247 - بحارالأنوار (ط-بیروت)ج 52 ، ص 51

موضوع قفل شده است