جمع بندی هیچ دختری که مرا درک کند وجود ندارد! (خواستگاری های نافرجام)

تب‌های اولیه

33 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
هیچ دختری که مرا درک کند وجود ندارد! (خواستگاری های نافرجام)

با عرض سلام و خسته نباشید
بنده چند وقتی در سایت شما نبودم و دلیلش هم خدمت سربازی بود. بنده 19 ماه در جایی سرباز بودم و عملا به اینترنت دسترسی نداشتم . حتی به گوشی موبایل هم دسترسی نداشتم. البته خاطرات جذابی هم از دوران خدمت دارم که شاید به آن ها اشاره کردم. از ابتدای دوران خدمت هر سه چهارماهی یکبار که می آمدم مرخصی ، مادرم سه چهار تا دختر بهم معرفی می کرد ولی من خوشم نمی اومد. حتی چندجا هم رفتم خواستگاری ولی از اون ها هم خوشم نیومد. الان که خدمتم تموم شده مادرم موارد کمتری به من معرفی می کند. احساس می کنم که موارد ته کشیده اند. قبلا هردفعه که می اومدم حداقل 8 تا بهم معرفی می کرد اما الان کلی این ور و اون ور گشته یه موردی پیدا کرده که اون هم حالا با هزار تا کلک باید بریم خونشون رو پیدا کنیم و بعد بریم آشنا بشیم. بنده هم معمولا زمانی که می رم از خونه بیرون دختری نمی بینم که حالا ازش خوشم بیاد تازه مگه توی خیابان چقدر می شود نسبت به یک دختر شناخت پیدا کرد یا اصلا در خیابان زن پیدا کردن کار درستی است یا نه؟ اولا می خواستم بپرسم به نظر شما چجوری بگردم پیدا کنم یه نفر رو ؟ تازه من از خیلی از ایده آل هایم کوتاه آمده ام. گاهی اوقات فکر می کنم خوش بحال این پسرایی که عاشق می شوند. حداقل می فهمند چه می خواهند. نمی فهمم چه کنم؟ مسئله ی مهمتری که باید مطرح کنم این است که به این نتیجه رسیده ام که همه ی زن ها احمق هستند. (البته خدای نکرده قصد توهین ندارم به خانم ها ولی این حالت به طور ناخودآگاه در ذهن من ایجاد شده است.) به نظرم (البته در ناخودآگاهم) می رسد که هیچ دختری پیدا نمی شود که حرف های بنده را بفهمد. شاید این حرف عجیب برسد ولی چند موردی که رفتم خواستگاری (حتی یک موردش از من حدود یکسال بزرگتر بود) احساس می کردم که دارم با کودک صحبت می کنم. من الان 25 سالمه. خواهر و مادر خودم هم که از همه بدتر. یعنی شده روی بدیهی ترین مسائل دو سه ساعت توضیح می دی بازم نمی فهمند. این یک مورد را چکار کنم؟ به شدت می ترسم ؟ زیرا امروزه اگر انسان به شدت باهوش نباشه به شدت در بدبختی می افته. مثلا نمی تونه بچه هاش رو تربیت کنه. امروزه رسانه ها به شدت در حال کنترل ذهن ما و بردن آن به سمت ناکجاآباد هستند. حال آدم هایی رو که ساده ترین مسائل را نمی فهمند بدبخت می شوند ولی فکر می کنند خوشبخت هستند. حالا تصورکنید که یک چیزی در درون من بهم می گه هیچ دختری هیچی نمی فهمه. حالا من به این نتیجه دارم می رسم که اصلا دختری پیدا نمی شود که باهاش حرف زد. یعنی باهاش حرف بزنی و اون بفهمه. می دانم که این حرفم کلیت نداره ولی این مطلب به صورت ناخودآگاه در ذهن من ایجاد شده است. چ کنم؟

با نام و یاد دوست





کارشناس بحث: استاد راهنما

ابوالبرکات;964125 نوشت:
با عرض سلام و خسته نباشید

با عرض سلام و ادب خدمت شما برادر گرامی و همه اسک دینی های عزیز
از حسن اعتماد شما به این انجمن سپاسگذارم و اتمام سربازی را به شما تبریک می گویم امیدوارم در همه مراحل زندگی و انتخاب همسر موفق باشید.

ابوالبرکات;964125 نوشت:
بنده چند وقتی در سایت شما نبودم و دلیلش هم خدمت سربازی بود. بنده 19 ماه در جایی سرباز بودم و عملا به اینترنت دسترسی نداشتم . حتی به گوشی موبایل هم دسترسی نداشتم. البته خاطرات جذابی هم از دوران خدمت دارم که شاید به آن ها اشاره کردم. از ابتدای دوران خدمت هر سه چهارماهی یکبار که می آمدم مرخصی ، مادرم سه چهار تا دختر بهم معرفی می کرد ولی من خوشم نمی اومد. حتی چندجا هم رفتم خواستگاری ولی از اون ها هم خوشم نیومد. الان که خدمتم تموم شده مادرم موارد کمتری به من معرفی می کند. احساس می کنم که موارد ته کشیده اند. قبلا هردفعه که می اومدم حداقل 8 تا بهم معرفی می کرد اما الان کلی این ور و اون ور گشته یه موردی پیدا کرده که اون هم حالا با هزار تا کلک باید بریم خونشون رو پیدا کنیم و بعد بریم آشنا بشیم. بنده هم معمولا زمانی که می رم از خونه بیرون دختری نمی بینم که حالا ازش خوشم بیاد تازه مگه توی خیابان چقدر می شود نسبت به یک دختر شناخت پیدا کرد یا اصلا در خیابان زن پیدا کردن کار درستی است یا نه؟ اولا می خواستم بپرسم به نظر شما چجوری بگردم پیدا کنم یه نفر رو ؟ تازه من از خیلی از ایده آل هایم کوتاه آمده ام. گاهی اوقات فکر می کنم خوش بحال این پسرایی که عاشق می شوند. حداقل می فهمند چه می خواهند. نمی فهمم چه کنم؟

برادر عزیز و گرامی ابتدا نیاز است مطالعات و آگاهی و مهارتهای خود جهت ازدواج و انتخاب همسر را بالا ببرید که مهمترین نکته در انتخاب همسر مناسب همین است که سبب می شود نگاه درستی نسبت به ازدواج و انتخاب همسر بیابید. سوالات شما بسیار خوب و مناسب است و البته نشاندهنده عدم شناخت نسبت به روحیات زن و مرد می باشد.
اما در مورد گردش در خیابونها و یافتن همسر مناسب لازم است خدمتتون عرض نمایم آنچه در ازدواج (سوای ویژگیهای فردی و شخصیتی و شناختها در مورد چیستی ازدواج) بسیار مهم و تاثیر گذار می باشد شناخت و آگاهی کافی از خود فرد ،ویژگیهای او، علایق ، خواسته ها و خانواده فرد می باشد که بسیار مهم می باشد آنچه شما می توانید از ویژگیهای طرف مقابل در خیابون پیدا کنید تنها چهره و زیبایی آن است که طبق تحقیقات تنها 2/5 درصد در ازدواج موفق تاثیر گذار می باشد. و البه همین چهره آنچنان تاثیر در وابستگی دارد که جلوی بسیاری از شناختها را می گیرد.
لذا مناسبترین راه این است مادر و خواهر و سایر محارم و خانمهای فامیل و... را به خط نمایید تا در مجالس و مکانهای مختلف و بستگان و...دختر مورد نظر شما را بیابند.و این تنها راه مناسب برای یافتن همسر مناسب می باشد.
لطفا ملاکهای درستی را براساس مطالعات و مهارتهای مناسب و مشاوره در نظر گرفته و به همراه شرایط و علایق خود به آنها اطلاع دهید تا زمینه انتخاب مناسب فراهم گردد.
البته مواظب سختگیریهای خود باشید.

ابوالبرکات;964125 نوشت:
مسئله ی مهمتری که باید مطرح کنم این است که به این نتیجه رسیده ام که همه ی زن ها احمق هستند. (البته خدای نکرده قصد توهین ندارم به خانم ها ولی این حالت به طور ناخودآگاه در ذهن من ایجاد شده است.) به نظرم (البته در ناخودآگاهم) می رسد که هیچ دختری پیدا نمی شود که حرف های بنده را بفهمد. شاید این حرف عجیب برسد ولی چند موردی که رفتم خواستگاری (حتی یک موردش از من حدود یکسال بزرگتر بود) احساس می کردم که دارم با کودک صحبت می کنم. من الان 25 سالمه. خواهر و مادر خودم هم که از همه بدتر. یعنی شده روی بدیهی ترین مسائل دو سه ساعت توضیح می دی بازم نمی فهمند. این یک مورد را چکار کنم؟ به شدت می ترسم ؟ زیرا امروزه اگر انسان به شدت باهوش نباشه به شدت در بدبختی می افته. مثلا نمی تونه بچه هاش رو تربیت کنه. امروزه رسانه ها به شدت در حال کنترل ذهن ما و بردن آن به سمت ناکجاآباد هستند. حال آدم هایی رو که ساده ترین مسائل را نمی فهمند بدبخت می شوند ولی فکر می کنند خوشبخت هستند. حالا تصورکنید که یک چیزی در درون من بهم می گه هیچ دختری هیچی نمی فهمه. حالا من به این نتیجه دارم می رسم که اصلا دختری پیدا نمی شود که باهاش حرف زد. یعنی باهاش حرف بزنی و اون بفهمه. می دانم که این حرفم کلیت نداره ولی این مطلب به صورت ناخودآگاه در ذهن من ایجاد شده است. چ کنم؟

این نکته شما نشان از عدم آگاهی از ویژگیها و تفاوتهای زن و مرد می باشد لذا برادر عزیز اطلاعات خود را بالا ببرید تا بتوانید بانوان عزیز را درک نمایید. مواظب باشید دچار جهل مرکب نشده باشید
البته اطلاعات انسانها با هم فرق می کنند و ممکن است برخی اطلاعات خیلی بالایی داشته و یا برخی اطلاعات بسیار کمی داشته باشند و لذا هر فرد لازم است هم کفو خود را بیابد.

در پناه قرآن و عترت موفق باشید
یا علی

سلام ببخشید ممکنه چند مورد از اون چیزهایی که راجع بهش صحبت می کنید و خانمها متوجه نمیشن رو خلاصه وار بگید . شاید چیزهای خیلی تخصصی میپرسید! رشته تحصیلیتون رو هم اکه اشکالی نداره بگید.
فعلا خیلی توضیح نمیدم اما اگه دید شما نسبت به خانمها این طوری باشه توی زندگی مشترک خیلی عذاب میکشید . طرفتون هم همین طور.

[="Navy"]سلام زنها نه تنها خل نیستن بلکه خیلی هم کنجکاون و هر چی کمتر باهاشون حرف بزنی کنجکاویشون بیشتر هست کلا عالم زنها اون دنیایی نیست که مردها توش سیر میکنن اما در این مورد تو گمونم اونا نمی خوان با تو ازدواج کنن! و دارن یک جوری از زیر بار زندگی با تو در میرنن فرار میکنن!:) [/]

ابوالبرکات;964125 نوشت:
ساده ترین مسائل

میشه چند تا از این ساده ترین مسایل رو بیان کنید؟

ابوالبرکات;964125 نوشت:
حالا من به این نتیجه دارم می رسم که اصلا دختری پیدا نمی شود که باهاش حرف زد. یعنی باهاش حرف بزنی و اون بفهمه

متاسفانه باید بگم که به نظر بنده تا حد زیادی مشکل از شماست. آیا مریم میرزاخانی هم وقتی یک دانش آموز دبیرستانی نمیتونه یک هم نهشتی ساده رو حل کنه ، پیش خودش فکر میکنه که این دختر چقدر احمقه و باهوش نیست و .... ؟؟؟؟؟ من بعید میدونم و بهتره بدونید اگر چنین نگاه بالا به پایینی نسبت به هر فردی چه دختر و چه پسر در زندگی داشته باشید، در حقیقت این خود شما هستید که به اون درد دچار شدید.
مثلا آیت الله بهجت باید فکر میکرد که همسرش چقدر .... که ساده ترین مسایل عرفانی رو نمیفهمه؟ آیا اگر ذره ایی اینطور فکر میکرد دچار سقوط و از دست دادن کمالات نمی شدن؟
من خواستگارانی داشتم که متاسفانه کاملا مثل شما فکر میکردن و سیر مطالعاتی و .. مثلا خاصی داشتن و در جلسات با رفتارها و حرفهای تحقیر آمیزشون من و خانواده ام رو بسیار آزرده کردن و من هرگز اونها رو نخواهم بخشید. شما هم اگر در حق اون دخترها چنین رفتارهایی داشتید که بهشون تلقین شده که چقدر کم هوش یا پیش پا افتاده اند بهتره ازشون حلالیت بگیرید. حالا این افراد خودشون همچین مایه خاصی هم نداشتن ها. من دارم روز بروز پیشرفت میکنم و اونها توی ادعای خودشون روز به روز پسرفت.

[=arial]سلام بر شما
خدا قوت
یه وقتی از پسرا فرار میکردم بهم گفتن برو باهاشون باش تا از دنیاشون سر در بیاری انقد سخت نگیر.تو اخلاقیات من این درست نیست البته یه نصیحت بود که مفت نمیخرمش.
زمان همه چی رو رو روال میاره زمستون جای خود بهارم جای خود
دنیای خانوما هم انقد بد نیست شاید لوس کنجکاو و .... یه سری فضایل و رذایل خاصی داریم که خانومانست ولی میشه در کنار مادر خواهر همسر بود و عذاب نکشید
بهتر نیست به خانوادتون بگید یا حتی اگه کسی هست که بیشتر باهاش درد دل میکنید از اون بخواید دخترایی مطابق اخلاقیات و خواسته های شما بهتون معرفی کنن.
بعضی ها انقدر شخصیت و کمالات بالایی دارند که هم کفو ایشون واسه ازدواج نیست مثل حضرت معصومه سلام الله علیها
و بعضی ها خودشون انقد کوته فکر و بدون دلیل قانع کننده خودشو عذاب میدن
ما آدما بیشتر اوقات یا بهترین کارو میکنیم یا گند میزنیم به همه چی
دنبال دختر واسه ازدواج تو خیابون و دنیای مجازیو و ازین جور جاها نباش که همونجا از دستش مید
ی
به خودت فرصت بده یکم زمان بخر ان شاالله هر چه زودتر ازین افکار و مجردی خلاص بشید.
منم یکی ازون دختر دیوونه هاما به حرف کارشناس محترم گوش کن
در پناه نهایت خوبی ها و پاکی ها

سلام بزرگوار.
من احساس می کنم یا عجولید چون دوست دادید زود همه چی سریع فهمیده و انجام بشه
یا غرور و خودبزرگ بینی و نگاه از بالا دارید حوصله توضیح ندارید.
طرف مقابل شما می خواد ازدواج کنه یه عمر زندگیه شما انتظار دارید با یک خط همه چی حل بشه؟؟ طرف مقابل نکته سنجه باید همه چی رو بفهمه تا ببینه شما چه جور آدمی هستید.
وضعیت درحالی که آدم رفیق داره می گه می خنده همه چی سریع پیش می ره فرق می کنه.
ربطی به جنسیت نداره حتی شده من برا آقایون بارها چیزی رو تکرار کردم.
نکته سنجی طرف مقابل رو حماقت تعریف نکنید.
خیال نکنید خانم ها باهوش نیستند رفتید تو زندگی می فهمید که ما مردا ... (:|

بهتره تو روش های ارتباط کلامی بیشتر کار کنید و حوصله به خرج بدید.

ابوالبرکات;964125 نوشت:
با عرض سلام و خسته نباشید
بنده چند وقتی در سایت شما نبودم و دلیلش هم خدمت سربازی بود. بنده 19 ماه در جایی سرباز بودم و عملا به اینترنت دسترسی نداشتم . حتی به گوشی موبایل هم دسترسی نداشتم. البته خاطرات جذابی هم از دوران خدمت دارم که شاید به آن ها اشاره کردم. از ابتدای دوران خدمت هر سه چهارماهی یکبار که می آمدم مرخصی ، مادرم سه چهار تا دختر بهم معرفی می کرد ولی من خوشم نمی اومد. حتی چندجا هم رفتم خواستگاری ولی از اون ها هم خوشم نیومد. الان که خدمتم تموم شده مادرم موارد کمتری به من معرفی می کند. احساس می کنم که موارد ته کشیده اند. قبلا هردفعه که می اومدم حداقل 8 تا بهم معرفی می کرد اما الان کلی این ور و اون ور گشته یه موردی پیدا کرده که اون هم حالا با هزار تا کلک باید بریم خونشون رو پیدا کنیم و بعد بریم آشنا بشیم. بنده هم معمولا زمانی که می رم از خونه بیرون دختری نمی بینم که حالا ازش خوشم بیاد تازه مگه توی خیابان چقدر می شود نسبت به یک دختر شناخت پیدا کرد یا اصلا در خیابان زن پیدا کردن کار درستی است یا نه؟ اولا می خواستم بپرسم به نظر شما چجوری بگردم پیدا کنم یه نفر رو ؟ تازه من از خیلی از ایده آل هایم کوتاه آمده ام. گاهی اوقات فکر می کنم خوش بحال این پسرایی که عاشق می شوند. حداقل می فهمند چه می خواهند. نمی فهمم چه کنم؟ مسئله ی مهمتری که باید مطرح کنم این است که به این نتیجه رسیده ام که همه ی زن ها احمق هستند. (البته خدای نکرده قصد توهین ندارم به خانم ها ولی این حالت به طور ناخودآگاه در ذهن من ایجاد شده است.) به نظرم (البته در ناخودآگاهم) می رسد که هیچ دختری پیدا نمی شود که حرف های بنده را بفهمد. شاید این حرف عجیب برسد ولی چند موردی که رفتم خواستگاری (حتی یک موردش از من حدود یکسال بزرگتر بود) احساس می کردم که دارم با کودک صحبت می کنم. من الان 25 سالمه. خواهر و مادر خودم هم که از همه بدتر. یعنی شده روی بدیهی ترین مسائل دو سه ساعت توضیح می دی بازم نمی فهمند. این یک مورد را چکار کنم؟ به شدت می ترسم ؟ زیرا امروزه اگر انسان به شدت باهوش نباشه به شدت در بدبختی می افته. مثلا نمی تونه بچه هاش رو تربیت کنه. امروزه رسانه ها به شدت در حال کنترل ذهن ما و بردن آن به سمت ناکجاآباد هستند. حال آدم هایی رو که ساده ترین مسائل را نمی فهمند بدبخت می شوند ولی فکر می کنند خوشبخت هستند. حالا تصورکنید که یک چیزی در درون من بهم می گه هیچ دختری هیچی نمی فهمه. حالا من به این نتیجه دارم می رسم که اصلا دختری پیدا نمی شود که باهاش حرف زد. یعنی باهاش حرف بزنی و اون بفهمه. می دانم که این حرفم کلیت نداره ولی این مطلب به صورت ناخودآگاه در ذهن من ایجاد شده است. چ کنم؟

با سلام و عرض احترام

در ابتدا از درگاه الله براتون موفقیت ، خوشبختی و سربلندی تمنا می کنم

ببینید واقعیت با اون چیزی که در ذهن ما هست تفاوت داره

ما قبل از ازدواج فکر می کنیم با رسیدن به یک جنس مکمل تمام مشکلات حل خواهد شد و ناگهان یه معجزه رخ می ده!

اما این تازه آغاز راه هست!

به دنبال کمال بودن خوبه اما نیاز به صرف هزینه و زمان بسیار داره و یک شبه حاصل نمیشه!

زمانی شما می تونید بگید تو این دنیا هیچ دختری برای من پبدا نمیشه و از رحمت خدا نا امید بشید که حداقل به خواستگاری چند میلیون دختری که روی این زمین هستن و شرایط ازدواج با شما رو دارن رفته باشید ،که تقریبا میشه گفت نا امیدی از رحمت خدا غیر ممکنه!

در مورد فهم جنس مکمل این رو در نظر بگیرید که خداوند اگر قدرت تعمق و تفکر هر دو جنس مکمل رو به یک اندازه قرار می داد هر دو ادعای پادشاهی می کردن و دو پادشاه در یک اقلیم نمی گنجن
مسلما خداوند یکی رو بر اون یکی باید برتری می داد ، تا مشکلی بوجود نیاد یا کمتر مشکل بوجود بیاد.
البته این مورد نباید به معنای نفهم بودن طرف مکمل باشه ، بلکه به معنای بیشتر فهیم بودن این طرف اول هست.

در کل بیشتر سعی کنید با صاحب دل، درد دل کنید و توقع بیش از اندازه از اطرافیانتون نداشته باشید و در همون حد قانع باشید.

ان شاء الله عاقبت هممون رو ختم به خیر کنه

حق نگهدارتون

ابوالبرکات;964125 نوشت:
همه ی زن ها احمق هستند.

ابوالبرکات;964125 نوشت:
هیچ دختری پیدا نمی شود که حرف های بنده را بفهمد

شاید هم برعکسه laughingجناب ابوالبرکااااااات>Smile

سلام البته بگم که من به این حرف که خانم ها احمق هستند اعتقاد ندارم ولی این حرف ناخودآگاه در ذهن من ایجاد شده است. در این پست از همون پست اولی که دوستان برایم نوشته اند شروع می کنم به جواب دادن. محارم فامیل دیگر برایم به خط نمی شوند. شاید چون دیدند که هر پیشنهادی که می دهند رد می شود دیگر ناامید شده اند. شاید این مطلب درست باشد که من از روحیات زنان اطلاعی نداشته باشم چون در دانشگاه که باوجودی که دانشگاه ما مختلط بود ولی ارتباطی با هیچ دختری نداشتم. سربازی ام هم که محیطی به شدت مردانه بود . رشته ی تحصیلی من مهندسی است. آقا ما یک جا رفتیم خواستگاری دختره همون اول که باهاش حرف زدم هنوز شروع نکرده بودم اولین چیزی که گفت این بود که توی حسابت چقدر پول داری؟ بعدش هم که یک خورده باهاش صحبت کردم دیدم این فقط فکر مجلس عروسی و خونه و ماشین و از این جور چیزهاست . حدود یکی دوسالی ازم بچه تر بود. جای دیگه رفتم خواستگاری موقع صحبت دختره همون اول رورسری اش رو داشت در می آورد به نشانه ی این که حجاب برای من اهمیت نداره. باور کنید اون قدر ترسیدم که توی کمین هم این قدر نترسیده بودم. یه جای دیگه با دختره که صحبت کردم کم کم به این جا رسیدم که نمی دانست نماز صبح چند رکعته. تازه ما مثلا کلی تحقیق کرده بودیم بعد رفتیم. یک جای دیگه داشتم برای دختره در مورد مضرات ماهواره صحبت می کردم هرچی می گفتم فقط سر تکون می داد و معلوم بود که هچی نمی فهمه و صرفا داره برای دلخوشکنک من سر تکون می ده. از ادبیات پیچیده ای هم استفاده نکردم. حالا من بیام تربیت بچه ام رو بسپرم به این. یک تجربه کلی هم دارم و اون این که خانم ها وقتی توی بازار یا پاساژ می روند تقریبا مست می شوند. حالا می شه با این ها در مورد بلایی که دارند با مصرف سر ما می آورند صحبت کرد. آقا چند مورد داشتیم که زنه اون قدر سرگرم خرید شده بود که بچه اش را ول کرده بود. دیگه گشتی های ما بچه رو آورده بودند به کلانتری و بعد از چند ساعت زنه اومده بود دنبال بچه اش. یک دختره دیگه ای بود که سرجلسه ی خواستگاری این گوشیش از دستش نمی افتاد و همش توی گوشیش بود. جالبه همه ی این ها هم همون به خط شده ها برام پیدا کرده بودند. من در سربازی کارهای قضایی زیاد کرده ام و بلدم چجوری از زیر زبون آدما حرف بکشم بیرون. یک مورد جایی رفتیم خواستگاری صحبت کردیم . ایشون خیلی از خواننده های ایرانی و خارجی رو کامل می شناخت. جالب بود که اسم بسیاری از بازیکنان خارجی رو هم می شناخت. ولی مثلا اسم علامه طباطبایی یا علامه جعفری حتی به گوشش نخورده بود. این ها مواردی بود از تجربیات من.

nobelist;964658 نوشت:
میشه چند تا از این ساده ترین مسایل رو بیان کنید؟

متاسفانه باید بگم که به نظر بنده تا حد زیادی مشکل از شماست. آیا مریم میرزاخانی هم وقتی یک دانش آموز دبیرستانی نمیتونه یک هم نهشتی ساده رو حل کنه ، پیش خودش فکر میکنه که این دختر چقدر احمقه و باهوش نیست و .... ؟؟؟؟؟ من بعید میدونم و بهتره بدونید اگر چنین نگاه بالا به پایینی نسبت به هر فردی چه دختر و چه پسر در زندگی داشته باشید، در حقیقت این خود شما هستید که به اون درد دچار شدید.
مثلا آیت الله بهجت باید فکر میکرد که همسرش چقدر .... که ساده ترین مسایل عرفانی رو نمیفهمه؟ آیا اگر ذره ایی اینطور فکر میکرد دچار سقوط و از دست دادن کمالات نمی شدن؟
من خواستگارانی داشتم که متاسفانه کاملا مثل شما فکر میکردن و سیر مطالعاتی و .. مثلا خاصی داشتن و در جلسات با رفتارها و حرفهای تحقیر آمیزشون من و خانواده ام رو بسیار آزرده کردن و من هرگز اونها رو نخواهم بخشید. شما هم اگر در حق اون دخترها چنین رفتارهایی داشتید که بهشون تلقین شده که چقدر کم هوش یا پیش پا افتاده اند بهتره ازشون حلالیت بگیرید. حالا این افراد خودشون همچین مایه خاصی هم نداشتن ها. من دارم روز بروز پیشرفت میکنم و اونها توی ادعای خودشون روز به روز پسرفت.

چند مورد رو در پست قبل گفتم. البته بنده به هیچ کدام توهینی نکردم. اما به نظر شما دختری که همون اول از حساب بانکی ات سوال می کنه رو باید چگونه باهاش رفتار کرد.

ابوالبرکات;964814 نوشت:
چند مورد رو در پست قبل گفتم. البته بنده به هیچ کدام توهینی نکردم. اما به نظر شما دختری که همون اول از حساب بانکی ات سوال می کنه رو باید چگونه باهاش رفتار کرد.

سلام. هیچ رفتاری نباید کرد. باید صاف و ساده بگید اینقدر دارم و تا دو سه سال دیگه هم بهش چیزی اضافه نمیشه! شما اساسا جاهای اشتباهی رفتید خواستگاری بنابراین باز هم باید خودتون رو شماتت بکنید نه دختران رو. مثل اینکه بریم لباس فروشی و فروشنده تیپ شما رو نگاه کنه و سریع بگه آهان من میدونم تو چی میخوای و چی بهت میاد . بعد بره لباسی دو سایز بزرگتر یا کوچکتر رو بیاره و بزور تن شما بکنه! آیا باید به اون لباس ایراد گرفت؟ خیر اون لباس به تن افراد مناسب خودش بسیار برازنده هم هست.
لطفا افرادی که قراره واسطه بشن برای شما از قبل کاملا توجیه شده باشند که ملاکهای شما چیست و بعد اقدام کنید یا اینکه کلا واسطه هایی رو که تا حالا داشتید رو بگذارید کنار چون اینها اگر شناخت درستی از شما و طرف مقابل داشتند هرگز شما رو بهم معرفی نمیکردن و در حقیقت این افراد بدرد واسطه بودن نمیخورن. از طریق دوستان یا همکاران یا افراد دیگه ایی که احساسی عمل نمیکنند و عاقلانه اقدام میکنند جلو برید.

من بقیه موارد و کاری ندارم اما شناخت از علامه و یا شخصیات مذهبی ملاک ازدواج شماست؟

ملاک شما مذهبی و مالی هست و اگر در این موارد مطابق شما باشه باهوش به حساب میاد؟

ابوالبرکات;964125 نوشت:
حساس می کنم که موارد ته کشیده اند. قبلا هردفعه که می اومدم حداقل 8 تا بهم معرفی می کرد اما الان کلی این ور و اون ور گشته یه موردی پیدا کرده که اون هم حالا با هزار تا کلک باید بریم خونشون رو پیدا کنیم و بعد بریم آشنا بشیم.

نمیدونم این چه بدبختی هست که روز به روز در ایران خصوصا قشر به ظاهر مذهبی دارد بیشتر و بیشتر میشود. مثلا 8 تا مورد معرفی میکنند که چی؟ پفک نمکی قرار هست بخرید؟ کت و شلوار برایتان زیر سر میگذارند تا بیایید و یکی را بپسندید؟ شما آقای باهوش چطور به خودتان این اجازه را میدهید هر دفعه حداقل 8 مورد خواستگاری بروید و یکی نشد اون یکی؟!!!!
انسانیت و عقل حکم میکند خانواده محترم شما تماس بگیرند شرایط خانواده دختر مورد نظر و مشخصات دخترخانوم را سوال کنند اگر با شما تناسب داشت منتظر بمانند تشریف که آوردید به منزل آنها بروید...اگر به توافق نرسیدید دنبال مورد دیگری باشید. 8تا8تا برایتان دختر معرفی کردند فکر کردید چه خبر شده....

ابوالبرکات;964125 نوشت:
مسئله ی مهمتری که باید مطرح کنم این است که به این نتیجه رسیده ام که همه ی زن ها احمق هستند.

ابوالبرکات;964125 نوشت:
امروزه اگر انسان به شدت باهوش نباشه به شدت در بدبختی می افته

چی شد که فکر کردید شما باهوش هستید و زن ها احمق؟! کمی بیشتر به خودتان رجوع بفرمایید. روی درون و ضمیر ناخودآگاهتون کار کنید. اول ببینید با خودچندچند هستید؛ بعد تصمیم به خواستگاری بگیرید.
متعجبم از کسی که دم از هوش میزند بعد به خودش اجازه میدهد به کثیری از مخلوقات خدا انگ احمق بودن و نفهمی بزند. به چه جرعتی احساس برتری میکنید در حالی که بهتر از من میدانید ملاک برتری زن و مرد تقواست. خود را به ندانستن زده اید؟

پ.ن: پیشنهاد من به شما: فعلا بیخیال ازدواج شوید و مطالعات خود را در خصوص ویژگی های شخصیتی آقایان و خانوم ها، علائم باهوشی انسانها، و اینکه چطور همسر مناسب پیدا کنید بالا ببرید و بعد اقدام به خواستگاری نمایید و بیش از این خانواده های محترم دختر خانوم ها را به زحمت نیندازید.

ابوالبرکات;964125 نوشت:
با عرض سلام و خسته نباشید
بنده چند وقتی در سایت شما نبودم و دلیلش هم خدمت سربازی بود. بنده 19 ماه در جایی سرباز بودم و عملا به اینترنت دسترسی نداشتم . حتی به گوشی موبایل هم دسترسی نداشتم. البته خاطرات جذابی هم از دوران خدمت دارم که شاید به آن ها اشاره کردم. از ابتدای دوران خدمت هر سه چهارماهی یکبار که می آمدم مرخصی ، مادرم سه چهار تا دختر بهم معرفی می کرد ولی من خوشم نمی اومد. حتی چندجا هم رفتم خواستگاری ولی از اون ها هم خوشم نیومد. الان که خدمتم تموم شده مادرم موارد کمتری به من معرفی می کند. احساس می کنم که موارد ته کشیده اند. قبلا هردفعه که می اومدم حداقل 8 تا بهم معرفی می کرد اما الان کلی این ور و اون ور گشته یه موردی پیدا کرده که اون هم حالا با هزار تا کلک باید بریم خونشون رو پیدا کنیم و بعد بریم آشنا بشیم. بنده هم معمولا زمانی که می رم از خونه بیرون دختری نمی بینم که حالا ازش خوشم بیاد تازه مگه توی خیابان چقدر می شود نسبت به یک دختر شناخت پیدا کرد یا اصلا در خیابان زن پیدا کردن کار درستی است یا نه؟ اولا می خواستم بپرسم به نظر شما چجوری بگردم پیدا کنم یه نفر رو ؟ تازه من از خیلی از ایده آل هایم کوتاه آمده ام. گاهی اوقات فکر می کنم خوش بحال این پسرایی که عاشق می شوند. حداقل می فهمند چه می خواهند. نمی فهمم چه کنم؟ مسئله ی مهمتری که باید مطرح کنم این است که به این نتیجه رسیده ام که همه ی زن ها احمق هستند. (البته خدای نکرده قصد توهین ندارم به خانم ها ولی این حالت به طور ناخودآگاه در ذهن من ایجاد شده است.) به نظرم (البته در ناخودآگاهم) می رسد که هیچ دختری پیدا نمی شود که حرف های بنده را بفهمد. شاید این حرف عجیب برسد ولی چند موردی که رفتم خواستگاری (حتی یک موردش از من حدود یکسال بزرگتر بود) احساس می کردم که دارم با کودک صحبت می کنم. من الان 25 سالمه. خواهر و مادر خودم هم که از همه بدتر. یعنی شده روی بدیهی ترین مسائل دو سه ساعت توضیح می دی بازم نمی فهمند. این یک مورد را چکار کنم؟ به شدت می ترسم ؟ زیرا امروزه اگر انسان به شدت باهوش نباشه به شدت در بدبختی می افته. مثلا نمی تونه بچه هاش رو تربیت کنه. امروزه رسانه ها به شدت در حال کنترل ذهن ما و بردن آن به سمت ناکجاآباد هستند. حال آدم هایی رو که ساده ترین مسائل را نمی فهمند بدبخت می شوند ولی فکر می کنند خوشبخت هستند. حالا تصورکنید که یک چیزی در درون من بهم می گه هیچ دختری هیچی نمی فهمه. حالا من به این نتیجه دارم می رسم که اصلا دختری پیدا نمی شود که باهاش حرف زد. یعنی باهاش حرف بزنی و اون بفهمه. می دانم که این حرفم کلیت نداره ولی این مطلب به صورت ناخودآگاه در ذهن من ایجاد شده است. چ کنم؟

با عرض سلام

ای کاش از مدرک تحصیلی و شغل شریف تان هم توضیحاتی را ارائه می دادید .

ضمنا

مشکل شما از نبودن دختر خانم هها برای حرف زدن در امر ازدواج است ؟

درسته !

ابوالبرکات;964813 نوشت:
تازه ما مثلا کلی تحقیق کرده بودیم بعد رفتیم

با سلام
دقیقا درباره چه چیزهایی تحقیق کرده بودید و چه سوال هایی پرسیده اید که مطمئن شدید باید به این خواستگاری ها بروید؟
و اون افراد چه پاسخ هایی درباره این مورد ها به شما داده بودند؟

سلام بر شما
شما یه جوری گفتید خانمها نمی فهمندکه من فکر کردم راجع به مسائل خیلی پیچیده ای صحبت کردید باهاشون.
اینکه اون دخترخانم از حساب بانکی شما پرسیده چه ربطی به نفهم بودن یا نبودن اون دختر داره ؟ اون دختر مادیات براش مهم بوده سوال کرده. یا مثلا اون موردی که گفتید نماز صبح نمیدونست چند رکعته یا اون یکی که حجابش رو برداشت و... اینها هیچ کدام" نفهمی" را نمی رساند بلکه "تفاوت فکری و اعتقادی "آنها با شما را نشان می دهد.پس خواهشا بین این دو تا تفاوت قائل شوید.

ابوالبرکات;964125 نوشت:
با عرض سلام و خسته نباشید
بنده چند وقتی در سایت شما نبودم و دلیلش هم خدمت سربازی بود. بنده 19 ماه در جایی سرباز بودم و عملا به اینترنت دسترسی نداشتم . حتی به گوشی موبایل هم دسترسی نداشتم. البته خاطرات جذابی هم از دوران خدمت دارم که شاید به آن ها اشاره کردم. از ابتدای دوران خدمت هر سه چهارماهی یکبار که می آمدم مرخصی ، مادرم سه چهار تا دختر بهم معرفی می کرد ولی من خوشم نمی اومد. حتی چندجا هم رفتم خواستگاری ولی از اون ها هم خوشم نیومد. الان که خدمتم تموم شده مادرم موارد کمتری به من معرفی می کند. احساس می کنم که موارد ته کشیده اند. قبلا هردفعه که می اومدم حداقل 8 تا بهم معرفی می کرد اما الان کلی این ور و اون ور گشته یه موردی پیدا کرده که اون هم حالا با هزار تا کلک باید بریم خونشون رو پیدا کنیم و بعد بریم آشنا بشیم. بنده هم معمولا زمانی که می رم از خونه بیرون دختری نمی بینم که حالا ازش خوشم بیاد تازه مگه توی خیابان چقدر می شود نسبت به یک دختر شناخت پیدا کرد یا اصلا در خیابان زن پیدا کردن کار درستی است یا نه؟ اولا می خواستم بپرسم به نظر شما چجوری بگردم پیدا کنم یه نفر رو ؟ تازه من از خیلی از ایده آل هایم کوتاه آمده ام. گاهی اوقات فکر می کنم خوش بحال این پسرایی که عاشق می شوند. حداقل می فهمند چه می خواهند. نمی فهمم چه کنم؟ مسئله ی مهمتری که باید مطرح کنم این است که به این نتیجه رسیده ام که همه ی زن ها احمق هستند. (البته خدای نکرده قصد توهین ندارم به خانم ها ولی این حالت به طور ناخودآگاه در ذهن من ایجاد شده است.) به نظرم (البته در ناخودآگاهم) می رسد که هیچ دختری پیدا نمی شود که حرف های بنده را بفهمد. شاید این حرف عجیب برسد ولی چند موردی که رفتم خواستگاری (حتی یک موردش از من حدود یکسال بزرگتر بود) احساس می کردم که دارم با کودک صحبت می کنم. من الان 25 سالمه. خواهر و مادر خودم هم که از همه بدتر. یعنی شده روی بدیهی ترین مسائل دو سه ساعت توضیح می دی بازم نمی فهمند. این یک مورد را چکار کنم؟ به شدت می ترسم ؟ زیرا امروزه اگر انسان به شدت باهوش نباشه به شدت در بدبختی می افته. مثلا نمی تونه بچه هاش رو تربیت کنه. امروزه رسانه ها به شدت در حال کنترل ذهن ما و بردن آن به سمت ناکجاآباد هستند. حال آدم هایی رو که ساده ترین مسائل را نمی فهمند بدبخت می شوند ولی فکر می کنند خوشبخت هستند. حالا تصورکنید که یک چیزی در درون من بهم می گه هیچ دختری هیچی نمی فهمه. حالا من به این نتیجه دارم می رسم که اصلا دختری پیدا نمی شود که باهاش حرف زد. یعنی باهاش حرف بزنی و اون بفهمه. می دانم که این حرفم کلیت نداره ولی این مطلب به صورت ناخودآگاه در ذهن من ایجاد شده است. چ کنم؟

سلام

الان به دلیل گسترش ارتباطات و گستردگی جامعه به طبع تفاوت های فکری و عقیده ای هم زیاد شده
نکته ی دوم هم اینکه تفاوت یکی از مشخصه های بارز انسان هاست و حتی دو تا دوقلو هم همسان فکر نمی کنند

بنابراین به نظر من تفاهم یعنی درک همدیگه با وجود پاره ای از تفاوت ها
چون تفاوت ها هیچ وقت به صفر نمی رسند که فردی شمارو در حد بالایی درک کنه

نیازی هم نیست که از خدمت اومدی سریعا ازدواج کنی
اگر صبر کنی گزینه ی خوبی هم پیدا می کنی که به طرز فکرت نزدیک باشه

سلام.
این مسائل باعث شد متوجه بشید دنیایی که از خانم ها تصور کردید متفاوته.
دوست عزیز به دلیل پیشرفت تکنولوژی و شغلی و تحصیلی و روابط اجتماعی خانم های این زمان با ۳۰ ۴۰ سال قبل متفاوتند و مطمئن باشید کم هوش نیستند.طاقت اینجور رفتارها رو باید داشته باشید.
اینجا مثل کشورهای حاشیه خلیج فارس نیست.فردی که پول شما براش الویت داره زندگی بی دردسر می خواد اگر با ذات شما همخونه نداره باید قبل از خواستگاری این مورد بررسی می کردید تا حداقل وقتتون رو هدر نمی دادید خودتون هم اذیت نمی کردید.اتفاقا ایشون خیلی رک گفته پول مهمه. گربه رو همون اول دم حجله کشته.
قبل از یافتن فردی برای رفتن خواستگاری اول معیارهای خودتون رو برای خودتون یه جا یادداشت کنید که واقعا چه چیزی براتون مهمه بعد به افرادی که براتون می خوان دنبال مورد بگردن اعلام کنید تا متوجه بشن واقعا معیارهاتون چیه.نهایتش این که موردی مناسب شما پیدا نمیشه و بتونید اعتدالی بینی درخواست ها و معیارهاتون برقرار کنید.

شما باید هم کفوتون رو پیدا کنید.

Niyaz;964829 نوشت:
نمیدونم این چه بدبختی هست که روز به روز در ایران خصوصا قشر به ظاهر مذهبی دارد بیشتر و بیشتر میشود. مثلا 8 تا مورد معرفی میکنند که چی؟ پفک نمکی قرار هست بخرید؟ کت و شلوار برایتان زیر سر میگذارند تا بیایید و یکی را بپسندید؟ شما آقای باهوش چطور به خودتان این اجازه را میدهید هر دفعه حداقل 8 مورد خواستگاری بروید و یکی نشد اون یکی؟!!!!
انسانیت و عقل حکم میکند خانواده محترم شما تماس بگیرند شرایط خانواده دختر مورد نظر و مشخصات دخترخانوم را سوال کنند اگر با شما تناسب داشت منتظر بمانند تشریف که آوردید به منزل آنها بروید...اگر به توافق نرسیدید دنبال مورد دیگری باشید. 8تا8تا برایتان دختر معرفی کردند فکر کردید چه خبر شده....

چی شد که فکر کردید شما باهوش هستید و زن ها احمق؟! کمی بیشتر به خودتان رجوع بفرمایید. روی درون و ضمیر ناخودآگاهتون کار کنید. اول ببینید با خودچندچند هستید؛ بعد تصمیم به خواستگاری بگیرید.
متعجبم از کسی که دم از هوش میزند بعد به خودش اجازه میدهد به کثیری از مخلوقات خدا انگ احمق بودن و نفهمی بزند. به چه جرعتی احساس برتری میکنید در حالی که بهتر از من میدانید ملاک برتری زن و مرد تقواست. خود را به ندانستن زده اید؟

پ.ن: پیشنهاد من به شما: فعلا بیخیال ازدواج شوید و مطالعات خود را در خصوص ویژگی های شخصیتی آقایان و خانوم ها، علائم باهوشی انسانها، و اینکه چطور همسر مناسب پیدا کنید بالا ببرید و بعد اقدام به خواستگاری نمایید و بیش از این خانواده های محترم دختر خانوم ها را به زحمت نیندازید.

چرا این قدر عصبانی ؟؟؟؟!!!!!! بنده که گفتم این حالت به طور ناخودآگاه در من ایجاد شده است. این هم که گفتم 8 تا 8 تا مورد معرفی می کنند به این خاطر بود که من مثلا صد روز می رفتم و دوهفته برمی گشتم. بعد تمام مواردی که معرفی می کردند که نمی رفتم خواستگاری که.

*taha*;964898 نوشت:
با سلام
دقیقا درباره چه چیزهایی تحقیق کرده بودید و چه سوال هایی پرسیده اید که مطمئن شدید باید به این خواستگاری ها بروید؟
و اون افراد چه پاسخ هایی درباره این مورد ها به شما داده بودند؟
من گفتم که می خوام دختره مذهبی باشه و بافرهنگ باشه و ازاین جور چیزا. واسطه ها هم می گفتند همین طوریه و خیلی تعریف می کردند.

مهربون;964957 نوشت:
سلام بر شما
شما یه جوری گفتید خانمها نمی فهمندکه من فکر کردم راجع به مسائل خیلی پیچیده ای صحبت کردید باهاشون.
اینکه اون دخترخانم از حساب بانکی شما پرسیده چه ربطی به نفهم بودن یا نبودن اون دختر داره ؟ اون دختر مادیات براش مهم بوده سوال کرده. یا مثلا اون موردی که گفتید نماز صبح نمیدونست چند رکعته یا اون یکی که حجابش رو برداشت و... اینها هیچ کدام" نفهمی" را نمی رساند بلکه "تفاوت فکری و اعتقادی "آنها با شما را نشان می دهد.پس خواهشا بین این دو تا تفاوت قائل شوید.
شاید درست می گویید.بنده همان تفاوت فرهنگی و اعتقادی را نفهمی تفسیر کردم. ولی چرا همه ی اینا تفاوت فکری و اعتقادی داشتند.

ابوالبرکات;964999 نوشت:
من گفتم که می خوام دختره مذهبی باشه و بافرهنگ باشه و ازاین جور چیزا. واسطه ها هم می گفتند همین طوریه و خیلی تعریف می کردند.

امان ازدست بعضی از این واسطه ها!
دقیقا میان واسط میشن بین دو نفر که زمین تا آسمون با هم تفاوت دارند!!تجربه کردم درک میکنم
پیشنهادم اینه به اهل بیت متوسل بشید و اینکه زمانبندی خدا دقیقِ یعنی وقتی زمانش برسه اونی که باید میاد تو زندگیتون
به همین سادگی
راستی یه دعایی هم از آیت الله بهجت بود برای پیدا کردن زن صالح یه جایی خونده بودم
تو قنوت بگید "اللهم الرزقنی زوجۃ صالحۃ به حق محمد و آله الطاهرین"
یا صاحب الزمان
یا علی

من یه پیشنهاد برای شما دارم:
به جای اینکه به واسطه ها بسپارید که براتون مورد مناسب پیدا کنند از مادر و خواهرتون کمک بگیرید . اونها بهتر می تونن مورد مناسب برای شما رو پیدا کنند . خواهر خودم برای برادرهام همین کار رو کرد میرفت توی دانشگاه و حوزه علمیه و مستقیم با دخترها صحبت میکرد. اتفاقا نتیجه بخش هم بود البته کار چندان آسونی نبود و شاید خیلی سریع هم جواب نده چون بسیاری از دخترها جوابشون سریعا " نه" هست بدون هیچ فکری. ولی خوب تلاش و صبر میخواد . روش خوبیه چون در یک زمان با تعداد زیادی دختر روبرو هستن و میتونن از بین اونها براتون انتخاب کنند. یا مثلا به نهاد دانشگاه بسپارن که مورد مناسب بهتون معرفی کنن. خیلی راهها هست ولی خوب خواهرتون باید تلاش کنه دیگه . دلشو یه جور به دست بیارین که این کارو براتون بکنه. خواهر من که خداییش خیلی تلاش کرد. البته چیزی که واضحه و خودتون هم میدونید اینه که توکل به خدا در راس همه اینهاست و از خدا هم باید از ته قلب بخواهید که راه رو براتون باز کنه و همسر مناسب شما رو سر راهتون قرار بده.
به امید خوشبختی و عاقبت به خیری شما و همه جوانهای سرزمینمون.

با سلام

مورد ازدواج هم آن چنان سخت و غیر ممکن نیست .

بستگی ب داشته هها و شرائط شما دارد .

باید ببیند در چه موقعیتی قرار دارید !

و سپس بر اساس داشته های خودتان اقدام نمائید

ازدواج آقای بیکار و فاقد درآمد و استقلال مالی یک اشتباه محض است !

چون منتج ب نتیجه

می شود

کانون گرم خانواده را تبدیل ب کانون اختلاف و استرس و آتش خواهد نمود !

ضمنا توصیه می کنم .

مشکل خودتان را با یک مشاور در امر ازدواج مطرح فرمائید.

تا بهتر ب یک نتبجه و جمع بندی و تصمیمی برسید .

پ.ن

گاهی نسخه تجویز کردن برای افراد می تواند . نتیجه معکوس داشته باشد !

و با استناد ب گفته هایش بر علیه گوینده مطلب استفاده بشود !

و

....

آقای آرمین منظورتون رو از نسخه تجویز کردن واضح تر بیان کنید.
اینجا هر کس چیزی که به ذهنش میرسه که فکر میکنه کمک کننده باشه میاد میگه . شخصی هم که سوال رو مطرح کرده عقل داره و اختیار، بچه هم نیست که بخواد بدون فکر هر چی بقیه گفتن رو سریع بپذیره وانجام بده.

با سلام

منظورم از نسخه تجویز نمودند .

نوشته ههای و نظرات بنده است ؟

جسارتا منظور م هیچ یک از کاربران محترم شرکت کننده در این تاپیک نبوده است !

یا علے;965078 نوشت:
زوجا صالحا

البته لابد باید مونث بگن دیگه

یاس...;965573 نوشت:
البته لابد باید مونث بگن دیگه

آره اصل دعا همون مونثه
مرسی که یادآوری کردید@};-
ویرایش میکنم

یکی دوتا نظرات خوندم. حرف های مفت و بی خاصیت
نظر من این هست ادم نبایست خواستگاری برود تا وقتی که از هر نظر مطمین شد.
یعنی همه صحبت ها و هماهنگی بین دو نفر انجام شود. پس کسی که قصد ازدواج دارد فقط یکبار باید خواستگاری برود که در واقع انهم تشریفاتی

دکترسید آرمین;965221 نوشت:
با سلام

مورد ازدواج هم آن چنان سخت و غیر ممکن نیست .

بستگی ب داشته هها و شرائط شما دارد .

باید ببیند در چه موقعیتی قرار دارید !

و سپس بر اساس داشته های خودتان اقدام نمائید

ازدواج آقای بیکار و فاقد درآمد و استقلال مالی یک اشتباه محض است !

چون منتج ب نتیجه

می شود

کانون گرم خانواده را تبدیل ب کانون اختلاف و استرس و آتش خواهد نمود !

ضمنا توصیه می کنم .

مشکل خودتان را با یک مشاور در امر ازدواج مطرح فرمائید.

تا بهتر ب یک نتبجه و جمع بندی و تصمیمی برسید .

پ.ن

گاهی نسخه تجویز کردن برای افراد می تواند . نتیجه معکوس داشته باشد !

و با استناد ب گفته هایش بر علیه گوینده مطلب استفاده بشود !

و

....

بنده بیکار نیستم و درآمدم هم خوبه. خداروشکر.

برسش:
بنده 19 ماه در جایی سرباز بودم از ابتدای دوران خدمت هر سه چهارماهی یکبار که می آمدم مرخصی ، مادرم سه چهار تا دختر بهم معرفی می کرد ولی من خوشم نمی اومد. حتی چندجا هم رفتم خواستگاری ولی از اون ها هم خوشم نیومد. الان که خدمتم تموم شده مادرم موارد کمتری به من معرفی می کند.بنده هم معمولا زمانی که می رم از خونه بیرون دختری نمی بینم که حالا ازش خوشم بیاد تازه مگه توی خیابان چقدر می شود نسبت به یک دختر شناخت پیدا کرد یا اصلا در خیابان زن پیدا کردن کار درستی است یا نه؟ اولا می خواستم بپرسم به نظر شما چجوری بگردم پیدا کنم یه نفر رو ؟ تازه من از خیلی از ایده آل هایم کوتاه آمده ام.مسئله ی مهمتری که باید مطرح کنم این است که به این نتیجه رسیده ام که همه ی زن ها احمق هستند.به نظرم (البته در ناخودآگاهم) می رسد که هیچ دختری پیدا نمی شود که حرف های بنده را بفهمد. شاید این حرف عجیب برسد ولی چند موردی که رفتم خواستگاری احساس می کردم که دارم با کودک صحبت می کنم. من الان 25 سالمه. خواهر و مادر خودم هم که از همه بدتر. یعنی شده روی بدیهی ترین مسائل دو سه ساعت توضیح می دی بازم نمی فهمند.می دانم که این حرفم کلیت نداره ولی این مطلب به صورت ناخودآگاه در ذهن من ایجاد شده است. چ کنم؟
پاسخ:
از حسن اعتماد شما به این انجمن سپاسگذارم و اتمام سربازی را به شما تبریک می گویم امیدوارم در همه مراحل زندگی و انتخاب همسر موفق باشید.برادر عزیز و گرامی ابتدا نیاز است مطالعات و آگاهی و مهارتهای خود جهت ازدواج و انتخاب همسر را بالا ببرید که مهمترین نکته در انتخاب همسر مناسب همین است که سبب می شود نگاه درستی نسبت به ازدواج و انتخاب همسر بیابید. سوالات شما بسیار خوب و مناسب است و البته نشاندهنده عدم شناخت نسبت به روحیات زن و مرد می باشد.
اما در مورد گردش در خیابونها و یافتن همسر مناسب لازم است خدمتتون عرض نمایم آنچه در ازدواج (سوای ویژگیهای فردی و شخصیتی و شناختها در مورد چیستی ازدواج) بسیار مهم و تاثیر گذار می باشد شناخت و آگاهی کافی از خود فرد ،ویژگیهای او، علایق ، خواسته ها و خانواده فرد می باشد که بسیار مهم می باشد آنچه شما می توانید از ویژگیهای طرف مقابل در خیابون پیدا کنید تنها چهره و زیبایی آن است که طبق تحقیقات تنها 2/5 درصد در ازدواج موفق تاثیر گذار می باشد. و البه همین چهره آنچنان تاثیر در وابستگی دارد که جلوی بسیاری از شناختها را می گیرد.
لذا مناسبترین راه این است مادر و خواهر و سایر محارم و خانمهای فامیل و... را ضمن برشمردن ملاکهای خود آنها را همراه خود نمایید تا در مجالس و مکانهای مختلف و بستگان و...دختر مورد نظر شما را بیابند.و این تنها راه مناسب برای یافتن همسر مناسب می باشد.
لطفا ملاکهای درستی را براساس مطالعات و مهارتهای مناسب و مشاوره در نظر گرفته و به همراه شرایط و علایق خود به آنها اطلاع دهید تا زمینه انتخاب مناسب فراهم گردد. البته مواظب سختگیریهای خود باشید
شما در سربازی تجربه زیادی بدست آورده اید و همچنین مسائلی را دیده اید که سبب شده است به خانمها حساستر شده اید و ملاکهای خود را سختگیرانه تر کرده اید. و همین امر انتخاب شما را سخت کرده است. دقت کنید که دچار غرور و خودبزرگ بینی نشده باشید.
نوشته های شما نشان می دهد که اطلاعات شما از ویژگیها و تفاوتهای زن و مرد کم می باشد
تفاوتها را حمل بر نفهمی نکنید لذا برادر عزیز اطلاعات خود را بالا ببرید تا بتوانید بانوان عزیز را درک نمایید. مواظب باشید دچار جهل مرکب نشده باشید.
البته اطلاعات انسانها با هم فرق می کنند و ممکن است برخی اطلاعات خیلی بالایی داشته و یا برخی اطلاعات بسیار کمی داشته باشند و لذا هر فرد لازم است هم کفو خود را بیابد.

در پناه قرآن و عترت موفق باشید
یا علی

موضوع قفل شده است