جمع بندی مدیریت غریزه جنسی با گناه یا بدون گناه!

تب‌های اولیه

3 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
مدیریت غریزه جنسی با گناه یا بدون گناه!

من یه پسر 22 ساله هستم،و شرایط ازدواج برایم فراهم نیست،از یه طرف دیگه هم بسیار گرم و نیاز فوق العاده دارم ولی وژدانمم قبول نمی کنه از راه های نامشروع نیاز جنسی خودمو برطرف کنم،از این رو به خودارضایی روی آوردم،تکلیفم چیه؟ دارم گناه می کنم؟ یا نه؟

برچسب: 

با نام و یاد دوست





کارشناس بحث: استاد نشاط

سوال:
پسری 22 ساله هستم، شرایط ازدواج برایم فراهم نیست، بسیار گرم مزاج و نیاز فوق العاده به ارضای میل جنسی دارم ولی وجدانم قبول نمی کند که از راه های نامشروع نیاز جنسی خودم را برطرف کنم، لذا به خودارضایی روی آوردم، تکلیفم چیست؟ لطفا راهنمائی کنید.

پاسخ:
نبودن شرایط ازدواج توجیه صحیح و منطقی برای تصمیم خود ارضایی نیست، همانطوری که شما وجدان بیداری دارید و نمی خواهید از راه غیر مشروع اقدام کنید، خود ارضایی هم یک راه غیر مشروع می باشد و آثار سوء دنیوی و اخروی را بهمراه دارد و بسیار آسیب زا خواهد بود.
بنابراین توصیه می شود شما برای برای حل این مشکل به فکر مدیریت و کنترل غریزه جنسی و مهیا کردن شرایط ازدواج باشید و در عین حال توجه داشته باشید که امر پرودگار در قرآن کریم این است که: «وَلْیَسْتَعْفِفِ الّذینَ لا یجدُونَ نِکاحا حتّی یُغْنِیَهُمُ اللّه ُ مِنْ فَضْلِه؛ و آنان که وسیله نکاح نیابند باید عفت نفس پیشه کنند تا خدا آنها را به لطف و فضل خود بی‌نیاز گرداند » ( نور:33) یعنی در شرایطی که فرد توان ازدواج را ندارد باید راه عفت را پیش بگیرد.
در اینجا مواردی ازمهارتهای کنترل غریزه جنسی را بیان می شود:
1. برنامه های ورزشی منظم
ورزش کردن علاوه بر اینکه قوای جسمی و روحی را تقویت می کند، می تواند میزان انرژی اضافی در بدن را تعدیل کرده و در امر کنترل شهوت بسیار موثر واقع شود.
2. استفاده از اوقات مناسب و نداشتن وقت فراغت و خالی
فرصت های خالی بستری مناسب برای انحرافات جنسی و ذهنی است لذا در صورت که فرد بتواند از تمام توانایی خود برای استفاده به موقع از اوقات خود داشته باشد در این صورت، کنترل میل شهوانی تعدیل و می توان براحتی مدیریت کرد.
3. کنترل نگاه از دین فیلم یا عکس تصاویر مستهجن
خوب طبیعی است که اگر فرد به دیدن این فیلم ها مشغول شود در این صورت نمی تواند میل جنسی خود را کنترل کندف بنابراین بهترین راه تعدیل و کنترل ترک و اجتناب تصاویر و فیلم های مستهجن می باشد.
4. تلاوت قرآن و سایر برنامه های معنوی
5. عدم صحبت و گفتگو با افراد دیگر در مورد مسائل جنسی
6. منطقی کردن ذهن در باب مسائل ازدواج و کنترل غریزه (ذهن خودتان را باید قانع کنید که فعلا باید صبور باشید تا با خیال راحت در فرصت های بعدی بتوانید ازدواج کنید)
7. روزه گرفتن
8. کنترل تغذیه ( غذاهای که غریزه جنسی را تحریک می کنند بهتر است زیاد روی نشود)

موضوع قفل شده است