جمع بندی منظور از بادهای سیاه و سرخ و زرد چیست؟

تب‌های اولیه

8 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
منظور از بادهای سیاه و سرخ و زرد چیست؟

سلام و درود خدا و اهل بیت بر شما

در کتاب من لایحضرالفقیه - محاسن - کافی

در حدیث از کلام معصوم ، منع آمیزش با همسر در شب یا روزی که باد سیاه یا باد سرخ یا باد زرد بوزد ، سخن به میان آمده ، منظور و مفهوم و مراد از ( باد سیاه - باد سرخ - باد زرد ) چیست ؟
چه زمان هایی این باد ها میوزند

با تشکر از کارشناس محترم

من الله توفیق

با نام و یاد دوست





کارشناس بحث: استاد تذکره

منظور از این سه تا همان است که در آسمان در برخی مواقع رخ می دهد و در صورت ترس عموم جامعه باعث نماز آیات می گردد
حضرت امام خمینی(ره) عمل آمیزش را در شب و روزی که باد سیاه یا باد سرخ یا باد زرد بوزد را مکروه می دانند.(1) یعنی منع آمیزش بر کراهت حمل می شود.
پی نوشت :
1. امام خميني، تحرير الوسيله، ج2 كتاب النكاح، م 8 و محمد باقر مجلسي، حليت المتقين، فصل آداب فضيلت ازدواج.

با تشکر از شما

ولی دقیقا باد سرخ و زرد و سیاه چیست ؟

لطف فرموده جواب کامل ارائه دهید

جواب شما که فرمودید

باد سرخ و زرد و سیاه همان است که در آسمان رخ میدهد

جواب کاملی نبست

soroori133;955690 نوشت:
باد سرخ و زرد و سیاه همان است که در آسمان رخ میدهد

هو النور
سلام و عرض ادب

اگر بخواهیم این متن رو تفسیر کنیم شاید بشه گفت که :

منظور از باد سرخ یعنی هنگامی که جنگی صورت گرفته
منطور از باد زرد یعنی زمانی که بیماری شیوع پیدا کرده
و باد سیاه ک نماد غلبه سودا هست شاید منظور بیماری های روانی باشه که منشاشون خیالات مفسده و وسواس هست

شاید منظور از باد سرخ، طوفان های همراه با گرد و غبار و رعب آور باشد.

سوال:
در کتاب من لایحضرالفقیه - محاسن - کافی
در حدیث از کلام معصوم ، منع آمیزش با همسر در شب یا روزی که باد سیاه یا باد سرخ یا باد زرد بوزد ، سخن به میان آمده ، منظور و مفهوم و مراد از ( باد سیاه - باد سرخ - باد زرد ) چیست ؟
چه زمان هایی این باد ها می وزند.

پاسخ:
منظور از این سه تا همان است که در آسمان در برخی مواقع رخ می دهد و در صورت ترس عموم جامعه باعث نماز آیات می گردد
حضرت امام خمینی(ره) عمل آمیزش را در شب و روزی که باد سیاه یا باد سرخ یا باد زرد بوزد را مکروه می دانند.(1) یعنی منع آمیزش بر کراهت حمل می شود.

____________
1. امام خميني، تحرير الوسيله، ج2 كتاب النكاح، م 8 و محمد باقر مجلسي، حليت المتقين، فصل آداب فضيلت ازدواج.

موضوع قفل شده است