شوخ طبعی‌ها و حکایات طلبگی: آخوند فقط حاج فتح الله لا غير (فردا همه مهمون من)

تب‌های اولیه

10177 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

guest;949928 نوشت:
سلام .استاد اینو از اینترنت یه سرچ بزنیم که 3 صوته پیدا میشه این چه خودازمایی میشه اونوخت؟ البته هیچ کاره شما بی حکمت نیست ..میخوام این معما تو ذهنم حل شه ممنونم.

خانوم خوب;949936 نوشت:
سلام بر شما
خدا قوت
یا نیت یا باطن یا خلوص یا دلیل یا غیر اینها

ترگل;950010 نوشت:
سلام و عرض ادب
حقیقت نمیشه ؟! :)

ترگل;950011 نوشت:
البته جواب با تقلبش میشه

إنّ النّاسَ لَو عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لَاتَّبَعُونا.
اگر مردم زيبايي‌هاي سخنان ما را مي‌شناختند ، بي‌شک از ما پيروي مي‌کردند.
معاني الأخبار، ص 180

سلام بر همگي
ممنون از اشتراك شما در بحث
پس معني محاسن را برخي گفتند
حقيقت
زيبايي
خلوص
و..
كسي ديگر نظري ندارد
بهترين گزينه انتخابي شما؟
ايرادي نداره تحقيق كنيد از اينترنت و...[/]

به نام خدا.

حامی;949927 نوشت:
خودآزمايي

امام رضا (علیه السلام):

إنّ النّاسَ لَو عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لَاتَّبَعُونا.

امام رضا (ع): اگر مردم .............. سخنان ما را مي‌شناختند ، بي‌شک از ما پيروي مي‌کردند.
معاني الأخبار، ص 180

جاي نقطه چين را با واژه مناسب پر كنيد (بارم: 1000 نمره)

محاسن :d

جدای از شوخی : فواید

ستایشگر :Gol:

[="Tahoma"][="DarkGreen"]بحر العلوم
عالمي وارسته بوده كه تشرف ايشان محضر امام زمان مورد قبول بزرگان است
بحرالعلوم به عربى شعر مى‌‌‏سرود و از جمله آثار او منظومه‌‌‏اى است در رثاى امام حسین علیه‌السّلام، که به اقتضاى دوازده بند محتشم سروده است. یکی از کارهای معروف بحرالعلوم، کتاب الدرة النجفیة است که بیش از 2000 هزار بیت دارد که درباره مسائل طهارت و نماز به نظم بیان شده است. علاوه بر این، عالمان دینى را نیز به آگاهى از فنون ادب تشویق مى‏‌کرد و شاعران مذهبى را محترم مى‌‏شمرد.
محتوای «الدره‌ النـجفیه‌»‌ سید‌ بحر العلوم تنها به بحث در‌ دو‌ باب از ابـواب فـقه پرداخته است‌
یکی طهارت و دیگری صلوه تا پایان‌ نماز‌ طواف. در باب «طهارت‌» مباحث زیر‌ به نظم در آورده‌ شده‌ است:
آبـها، طـریق پاک شـدن‌ آب،‌ آب مضاف، حکم آب مشتبه، اغراض وضوء، اسباب وضو، احکام تـخلی، واجبات وضو،‌ شرایط‌ وضو، مستحبات وضو، وضوی جبیره،‌ احکام‌ خلل‌ در وضو، کیفیت‌ غسل‌ و احکام آن، مستحبات‌ غسل،‌ جـنابت و احـکام آنـ، حیض، نفاس، استحاضه، احکام مس میت، تیمم، چیزهایی که تیمم‌ بـر‌ آنـها صحیح است، کیفیت تیمم، احکام‌ تیمم،‌ نجاسات، حکم‌ متنجس،‌ چگونگی‌ تطهیر با آب، کیفیت‌ تطهیر بـا غـیر آبـ، آنچه گمان می‌رود پاک کننده است، مسح، ترشح، زائل کردن چرک‌ و آلودگی از بدن، احـکام ظـروف، احـکام‌ اموات،‌ تشییع‌ جنازه،‌ غسل‌ میت، مستحبات غسل‌ میت،‌ حنوط، تکفین، نماز میت، احکام دفـن، تـعزیه بـر میت و …

کتاب طهارت اینگونه آغاز شده است:‌

الماء ما‌ سمی ماء مطلق
فضلا علی الناس طهورا خلق
وانما ینجس‌ لو‌ تغیر
من نـجس‌ حـل‌ به فغیرا
فی لونه اثر او فی الریح
او طعمه حسا علی الصحیح
او کان دون الکر راکـدا وقد
لاقاه شـی‌ء نـجس وان ورد
وما علا فکان فوق‌ الوارد
فهو علی الطهر بقول واحد
در باب «صلوه‌» مباحث زیر به نظم کـشیده شـده: نماز یومیه، وقت، قبله، مکان نمازگزار، محل سجده، نماز در مشاهد مشرفه، لباس نـمازگزار، اذان و اقـامه،‌ تـکبیره الاحرام، قیام، رکوع، سجده، سجده شکر، سجده‌های قرآن، قرائت، تشهد، سلام، ترتیب، موالات، مستحبات نـماز، مـکروهات و موانع قبول، مبطلات نماز، کارهایی که در حین نماز جایز است،‌ نماز‌ جـمعه، نـماز عـیدین، نماز آیات و نماز طواف. کتاب «صلوه‌» اینگونه آغاز می‌شود:
ان الصلوه هی افضل القرب
واکمل الطاعات طرا واحـب
عمود هـذا‌ الدیـن‌ والعنوان
لسایر الاعمال والمیزان
ان قبلت‌ فغیرها‌ بها قبل
وان ترد رد کل ما عمل
فی العقل بان فـضلها والنقل
من الکـتاب ووصایا الرسل
وفی النصوص عن ائمه الهدی
فی فضلها ما لیس یحصی‌ عددا‌

منبع[/]

چرا به فکر همسایه گرسنه‌ات نیستی؟! مگر مسلمان نیستی؟
علامه سید جواد عاملى، فقیه معروف و صاحب کتاب مفتاح الکرامة، شب مشغول صرف شام بود که صداى در را شنید. وقتى که فهمید پیشخدمت استادش سید مهدى بحرالعلوم، دم در است با عجله به طرف در دوید. پیشخدمت گفت: «حضرت استاد شما را الآن احضار کرده است. شام جلو ایشان حاضر است اما دست به سفره نخواهند برد تا شما بروید».
جاى معطلى نبود. سید جواد بدون آنکه غذا را به آخر برساند، با شتاب تمام به خانه سید بحرالعلوم رفت. تا چشم استاد به سید جواد افتاد، با خشم و تغیر بى سابقه‌‏اى گفت: «سید جواد! از خدا نمى‌‏ترسى، از خدا شرم نمى‌‏کنى؟!».
سید جواد غرق حیرت شد، که چه شده و چه حادثه‏اى رخ داده؟! تاکنون سابقه نداشته اینچنین مورد عتاب قرار بگیرد. هرچه به مغز خود فشار آورد تا علت را بفهمد ممکن نشد. ناچار پرسید: «ممکن است حضرت استاد بفرمایند تقصیر اینجانب چه بوده است؟».
فرمود: «هفت شبانه روز است فلان شخص همسایه‏‌ات و عائله‌‏اش گندم و برنج گیرشان نیامده. در این مدت از بقال سر کوچه خرماى زاهدى نسیه کرده و با آن به سر برده‌‏اند. امروز که رفته است تا باز خرما بگیرد، قبل از آنکه اظهار کند، بقال گفته نسیه شما زیاد شده است. او هم بعد از شنیدن این جمله خجالت کشیده تقاضاى نسیه کند، دست خالى به خانه برگشته است و امشب خودش و عائله‏اش بى‏‌شام مانده‏‌اند». عرض کرد: به خدا قسم من از این جریان بى‌‏خبر بودم، اگر مى‏دانستم به احوالش رسیدگى مى‏‌کردم».
فرمود: «همه داد و فریادهاى من براى این است که تو چرا از احوال همسایه‏‌ات بى‏‌خبر مانده‌‏اى؟ چرا هفت شبانه روز آنها به این وضع بگذرانند و تو نفهمى؟ اگر باخبر بودى و اقدام نمى‏کردى که تو اصلا مسلمان نبودى».
پیشخدمت من این مجمعه غذا را بر مى‌‏دارد، همراه هم تا دم در منزل آن مرد بروید، دم در پیشخدمت برگردد و تو در بزن و از او خواهش کن که امشب با هم شام صرف کنید. این پول را هم بگیر و زیر بوریاى خانه‏‌اش بگذار، و از اینکه درباره او که همسایه تو است کوتاهى کرده‌‏اى معذرت بخواه. سینى را همان جا بگذار و برگرد. من اینجا نشسته‌‏ام و شام نخواهم خورد تا تو برگردى و خبر آن مرد مؤمن را براى من بیاورى.
پیشخدمت سینى بزرگ غذا را که انواع غذاهاى مطبوع در آن بود برداشت و همراه سید جواد روانه شد. دم در پیشخدمت برگشت و سید جواد پس از کسب اجازه وارد شد. صاحبخانه پس از استماع معذرت خواهى سیدجواد و خواهش او دست به سفره برد. لقمه‌‏اى خورد و غذا را مطبوع یافت. حس کرد که این غذا دست پخت خانه سیدجواد، که عرب بود، نیست، فوراً از غذا دست کشید و گفت: «این غذا دست پخت عرب نیست، بنابراین از خانه شما نیامده. تا نگویى این غذا از کجاست من دست دراز نخواهم کرد».
آن مرد خوب حدس زده بود. غذا در خانه بحرالعلوم ترتیب داده شده بود. آنها ایرانى الاصل و اهل بروجرد بودند و غذا غذاى عرب نبود. سیدجواد هرچه اصرار کرد که تو غذا بخور، چه کار دارى که این غذا در خانه کى ترتیب داده شده، آن مرد قبول نکرد و گفت: «تا نگویى دست دراز نخواهم کرد.» سید جواد چاره‏اى ندید، ماجرا را از اول تا آخر نقل کرد. آن مرد بعد از شنیدن ماجرا غذا را تناول کرد، اما سخت در شگفت مانده بود. مى‌‏گفت: «من راز خودم را به احدى نگفته‌‏ام، ازنزدیکترین همسایگانم پنهان داشته‌‏ام، نمى‌‏دانم سید از کجا مطلع شده است.

منبع

حامی;950082 نوشت:
سلام بر همگي
ممنون از اشتراك شما در بحث
پس معني محاسن را برخي گفتند
حقيقت
زيبايي
خلوص
و..
كسي ديگر نظري ندارد
بهترين گزينه انتخابي شما؟
ايرادي نداره تحقيق كنيد از اينترنت و...

سلام و درود

ریش هم معنی میده/

حامی;950087 نوشت:
فرمود: «همه داد و فریادهاى من براى این است که تو چرا از احوال همسایه‏‌ات بى‏‌خبر مانده‌‏اى؟ چرا هفت شبانه روز آنها به این وضع بگذرانند و تو نفهمى؟ اگر باخبر بودى و اقدام نمى‏کردى که تو اصلا مسلمان نبودى».

بحرالعلوم دادا كجاي؟!!
رانتخورها چيزي نمونده ملت و خاك و پرچم را بخورند پر روها
استاد قرائتي تندي كرد عذر هم خواست
مال مردم را پرروهايي مي خورند ولي عذرخواهي هم نمي كنند نمونه اش شهرام و بابك و...
ننگ نظام شده اند اينان و غيره

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

ابراهیم ا;950088 نوشت:
ریش هم معنی میده/

آفرين
درسته
@};-[/]

[="Tahoma"][="DarkGreen"]پرسش:
سلام خداقوت،من يه دختر21ساله هستم ومذهبي،درحدي که آهنگ گوش نميدم نميرقصم و... ولي خانوادم اين طورنيستن،مذهبي هستن ولي نه خيلي شديد،يه آقايي اومدن خواستگاري من که طلبه هستن وقراره لباس روحاني بپوشن،ايشون 22سالشونه وتمام معيارهاي من روازنظرعقايددارن،ولي خانوادم به خاطرلباس روحانيتشون مخالفن،ولي ميگن اگه خودت ميخواي مشکلي نداره ولي درکل مخالفن،ولي من هيچ مشکلي بالباسشون ندارم بلکه خيلي خوشحالم که خواستگاري بااين عقايددارم،حالانميدونم چيکارکنم،ازطرفي يه کم به خاطراين که فقط يک سال اختلاف سني داريم نگرانم،کمکم کنيد،بگيدچيکارکنم،درموردسنش راهنماييم کنيد،ميدونم سرتون شبوغه ولي خواهش ميکنم زوود جوابموبدين چون تادوسه روزديگه دوباره ميان خواستگاري،بگيدچيکارکنم،ياعلي

پاسخ:
سلام بر شما
ممنون از اعتمادتون
بزرگوار از اين كه پاسخ ما با تأخير است و مسأله شما بسيار اورژانسي بوده پوزش مي طلبيم.
براي ازدواج با طلبه بايد بيشتر از زندگي و شرايط طلاب بدانيد و درباه سنوات تحصيلي آنها درآمد و معيشت آنها بيشتر بدانيد.
نيز بايد بدانيد كه هدف اصلي ايشان براي آينده چيست. آيا در شهرتان مي ماند. طرح هجرت مي رود به شهرهاي دور دست يا...؟
نكته ديگر اين كه بايد بررسي كنيد شدت مخالفت خانواده چه قدر است. آيا طوري است كه نتوانند حرمت ها را نگه دارد و ممكن است از اين جهت بحث و مشاجره پيش آيد؟
از سويي ديگر چيزي كه از اينها مهم تر است كشف تناسب هاي واقعي بيش شما و او از نظر شخصيتي، اخلاقي، فرهنگي و....
براي آشنايي با معيارهاي ازدواج حتما مطالعه كنيد.
براي كشف تناسب ها گفتگوهاي متعددي فردي و #خانوادگي در #فواصل مختلف داشته باشد. بررسي و تحقيق كامل داشته باشيد و شرايط تحقيق و بررسي براي كشف بيشتر شما و خانواده خود را برايشان فراهم كنيد.
در صورتي كه موارد بالا مورد تأييد بود
در آخر هر دو از مركز مشاور مأوا در قم براي مشاوره ازدواج كمك بگيريد.

براي مطالعه بيشتر رك:
عاشقانه‌های عالمانه (مهارت‌های زیست همدلانه در کنار طلاب و روحانیون)
به قلم محمود مقدمی

https://t.me/mehrestanshop/20

https://t.me/mehrestanshop/28

معرفي كتاب براي مطالعه:
همسر گزيني با عشق يا خرد نوشته يونس نابدل
مشاوره ازدواج و خانواده نوشته سيدمهدي حسيني بيرجندي
مطلع مهر نوشته حسين بانكي *
گلبرگ زندگي اثر حسين دهنوي
https://t.me/pasokhgoo3/3036[/]

حامی;950128 نوشت:
براي مطالعه بيشتر رك:
عاشقانه‌های عالمانه (مهارت‌های زیست همدلانه در کنار طلاب و روحانیون)
به قلم محمود مقدمی

[HL]عاشقانه‌های عالمانه[/HL]
مهارت‌های زیست همدلانه در کنار طلاب و روحانیون
به قلم محمود مقدمی

قیمت کتاب : 15000 تومان
تعداد صفحات: 184

[HL]حکایت ما طلبه‌ها، داستان آن پدری است که اسم پسرش را گذاشته بود رستم و خودش می‌ترسید صدایش بزند، عده ای چنان معصوم و دست نایافتنی‌یمان می‌کنند که هرچه خودمان هم فریاد می‌زنیم که آقا اشتباه گرفته‌اید، می‌گویند: آقا، از بس‌که شکسته‌نفسی می‌کنند اینگونه می‌فرمایند و عده‌ای هم تمام مشکلات انسان‌ها از آغاز پیدایش بشر تا آخر‌الزمان را زیر سر ما می‌دانند.[/HL] این عدم شناخت صحیح و قضاوت‌های عموماً بی‌پایه و اساس دوست و دشمن نسبت به ما طلاب و روحانیون باعث شده که حتی پدر، مادر، همسر و فرزندان ما نیز شناخت درستی از ما، اهدافمان، علت انتخاب این مسیر توسط ما و آنچه لازمۀ زیست همدلانه در کنار ماست را نداشته باشند. زندگی شیرین دلِ عاشق می‌خواهد و عشق خالص و همیشگی از چشمۀ علم سیراب می‌شود، عاشقانه‌های عالمانه پیوند دلچسب عشق و علم است در تداوم یک عمر برای زندگی در کنار طلاب و روحانیون.
کتاب عاشقانه های عالمانه ​به خانواده‌های طلاب و روحانیون کمک می‌کند تا با کسب شناختی صحیح از ویژگی‌های زندگی طلبگی، زندگی همدلانه و عاشقانه‌ای را در کنار آنان تجربه کنند.

yon.ir/Sc058

[="Teal"]

حامی;950129 نوشت:

[HL]عاشقانه‌های عالمانه[/HL]
مهارت‌های زیست همدلانه در کنار طلاب و روحانیون
به قلم محمود مقدمی

قیمت کتاب : 15000 تومان
تعداد صفحات: 184

[HL]حکایت ما طلبه‌ها، داستان آن پدری است که اسم پسرش را گذاشته بود رستم و خودش می‌ترسید صدایش بزند، عده ای چنان معصوم و دست نایافتنی‌یمان می‌کنند که هرچه خودمان هم فریاد می‌زنیم که آقا اشتباه گرفته‌اید، می‌گویند: آقا، از بس‌که شکسته‌نفسی می‌کنند اینگونه می‌فرمایند و عده‌ای هم تمام مشکلات انسان‌ها از آغاز پیدایش بشر تا آخر‌الزمان را زیر سر ما می‌دانند.[/HL]

yon.ir/Sc058

البته با کمال احترام به شما و همینطور تمام کارشناسان سایت که طلبه به معنای واقعی هستند

ولی شاید به این دلیله که طلبه نما هم زیاد شده استاد ....
خانمی رو میشناسم که به خاطر رفتار همسر طلبه ش تنها درخواستش موقع طلاق خلع لباس ایشون بوده و بدبینی ش تا این حده که دیگه پشت سر هیچ روحانی ای نماز نمیخونه ....
در فضای مجازی م که میبینیم وضع به چه صورته به جای اینکه به رسالت شون بپردازن خودشون شدن آسیب ....
نمیخوام سیاه نمایی کنم ولی وقتی حتی قشر مذهبی رو بدبین میکنن چطور انتظار دارین مورد قبول سایرین قرار بگیرن؟!!

واقعا حوزه برای ورودی هیچ معیار اخلاقی و ... در نطر نمیگیره که همچبن خروجی هایی داره ؟!![/]

[="Arial Black"][="Blue"]محاسن: نیکی ها ، فواید[/]

[="Arial"]سلام فکنم این تایپیک و تایپیک خلاقیت جفتشون عالی هستن..این تایپیک اپ میشه ولی تایپیک خلاقیت فعلا هیچی..استاد پیشنهاد میکنم این تایپیک خلاقیت را بیوفته و یا یه تایپیک جدیتر با یه موضوع جدید دیگه داشته باشیم همراه تایپیک شوخ طبیعی ها..خیلی خوب میشه البته پیشنهاد هستش و علاقمند به تایپیک ها ی شما
http://www.askdin.com/showthread.php?t=2334&page=60

ترگل;950151 نوشت:
البته با کمال احترام به شما و همینطور تمام کارشناسان سایت که طلبه به معنای واقعی هستند

ولی شاید به این دلیله که طلبه نما هم زیاد شده استاد ....
خانمی رو میشناسم که به خاطر رفتار همسر طلبه ش تنها درخواستش موقع طلاق خلع لباس ایشون بوده و بدبینی ش تا این حده که دیگه پشت سر هیچ روحانی ای نماز نمیخونه ....
در فضای مجازی م که میبینیم وضع به چه صورته به جای اینکه به رسالت شون بپردازن خودشون شدن آسیب ....
نمیخوام سیاه نمایی کنم ولی وقتی حتی قشر مذهبی رو بدبین میکنن چطور انتظار دارین مورد قبول سایرین قرار بگیرن؟!!

واقعا حوزه برای ورودی هیچ معیار اخلاقی و ... در نطر نمیگیره که همچبن خروجی هایی داره ؟

سلام عليكم
راستش بنده وقتي بين دوستان طلبه مي روم احساس مي كنم خيلي از دوستان عقب هستم
دوستاني دارم كه در قضاوت مشغول هستند و بدون وضو سر كار حاضر نمي شوند و يك ذره اخلاق طلبگي آنها با قبل فرق نكرده است
بايد تحليل كنيم يك صنف را مقايسه كنيم با اصناف ديگر.
استاد قرائتي بعد از عمري زحمت يك برخورد نسبتا تند با آن سن و تلاش روزانه داشته است و صد درصد از روحيه ايشان مشخص بود كه متوجه شود عذرخواهي خواهد كرد ولي براي افراد به خاطر غرض و برخي به دليل بصيرت كم و گروهي از دوستان دلواپس با آهنگ شايعات و.... در فضاي مجازي چه توهين هايي كه نكردند با اين كه بسياري از اساتيد ممكن است چندين رفتار تلخ در يك ترم با دانشجويان يا طلاب داشته باشند.
در سؤال بالا ببينيد دختر خواستگار طلبه دارد ولي خانواده اش بالباس پوشيدنش مخالف هستند
يعني شما ببينيد چه قدر اين گروه تشويق مي شوند چه قدر مورد بي مهري قرار مي گيرند
اگر باورهاي ديني نبود محال بود فردي اين قدر بي مهري ببيند و باز قبول كند لباسي بپوشد كه زير ذره بين مي رود حتي از كودكش انتظار دارند مثل معصوم عمل كند( اين نوع نگاه از مردم عوام طبيعي است ولي گاهي خانواده هاي روحانيون و افراد اهل علم اين دقت هارا نمي كنند)
حوزه صنفي است كه از نظر عملي نسبت به جمعيت خود بالاترين شهيد را تقديم انقلاب كرده است
صنفي كه واقعا بعد ازسالها تحصيل آينده معيشتي آنها روشن نيست و سختي ها و مشقت ها را قبول مي كنند و هركس از هرجا مشكل دارد به آنها فرافكني مي كنند گويي مثلا طلاب مشكلات اداري و..مشابه مردم ندارند. (يك معلم ابتدايي كه با چند سال دانشگاه تدريس مي كند هر چند رسمي نباشد از نظر معيشتي خيلي از روحانيون مبلغ وضعيت بهتري دارند)
يكي از دوستان بنده از كارشناسان همين مركز است نويسنده خوبي است پر كار و پر تلاش ولي انبارش به دليل رغبت كم مردم به مطالعه پر كتاب است و الان كتاب هايي در دست چاپ دارد اين هم با قرض و قوله... خب زن وفرزند ايشان مي بينند افراد زيادي در شغلهاي ديگر يك پنجم ايشان هم كار نمي كنند آنها وضع معيشتي عالي دارند اينان به سختي زندگي مي گذرانند

(يك طلبه به محض اين كه بتواند كار كند اگر كارش به صد ساعت برسد شهريه و بيمه محروم مي شود. شهريه اي كه بالاترين سطحش براي اساتيد كمتر از 500 هزارتومان است
با اين حال از تلاش فرهنگي اش دست نداشته.
بله
طلاب مشكل دارم هم داريم همان گونه كه ياران پيامبر همه سالم نبودند
ولي در كل نسبت به هر صنفي كمتر است و طبيعي است حوزه نمي تواند از فرشتگان استخدام كند. براي پذيرش طلاب شرايط دشوار مصاحبه و تحقيق هم هست و راحت هم گزينش نمي كنند.
شما ببينيد در سيستم دولتي تا الان چند روحاني چپي يا راستي داشتيم كه خودش مبتلا به فساد مالي باشد؟
[HL]چون انسان هستند و انسان ممكن الخطا است و انحراف.[/HL]بايد هنگام ازدواج يا مشورت يا واسطه قرار دادن .....بهترين ها را گزينش كرد با تحقيق.
گاهي مشكلات يك طلبه ريشه روان شناختي دارد. مثلا داريم [HL]طلبه اي افسرده است [/HL]ولي همسرش نمي تواند اين را درك كند كه چرا او زياد مي خوابد گاهي تند مي شود شب سر وقت نمي خوابد. چرا مشروط شده است حتي مواردي داشتيم كه در مدرسه اي كه درس مي خوانده با او بي مهري كرده اند و عذرش را خواسته اند چون فكر مي كرده اهمالكار است به تلاش علمي و تهذيب نفس.

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

guest;950168 نوشت:
سلام فکنم این تایپیک و تایپیک خلاقیت جفتشون عالی هستن..این تایپیک اپ میشه ولی تایپیک خلاقیت فعلا هیچی..استاد پیشنهاد میکنم این تایپیک خلاقیت را بیوفته و یا یه تایپیک جدیتر با یه موضوع جدید دیگه داشته باشیم همراه تایپیک شوخ طبیعی ها..خیلی خوب میشه البته پیشنهاد هستش و علاقمند به تایپیک ها ی شما
http://www.askdin.com/showthread.php?t=2334&page=60

سلام
متأسفانه بنده خيلي كم مي تونم به سايت بيام
اگر بحثي را شروع كنم بايد همراهي كنم و اين وقت را ندارم
ولي در اين تاپيك هر از گاهي مي تونم ي پست بزنم
در كل
ممنون از همراهي شما[/]

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

حامی;949927 نوشت:
خودآزمايي

امام رضا (علیه السلام):

إنّ النّاسَ لَو عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لَاتَّبَعُونا.

امام رضا (ع): اگر مردم .............. سخنان ما را مي‌شناختند ، بي‌شک از ما پيروي مي‌کردند.
معاني الأخبار، ص 180

جاي نقطه چين را با واژه مناسب پر كنيد (بارم: 1000 نمره)

ممنون از دوستاني كه نظر خود را بيان كردند
محاسن اين جا به قرائن مختلف مشخص است كه دايره وسيعي دارد و شامل قواعد ادبي و فصاحتي و بلاغتي است و هم غناي علمي و محتوايي.
به عبارت ديگر
هم زيبايي صوري دارند و زيبايي سيرتي (هم شكل هم محتوا و يا هم [HL]قلب[/HL] هم [HL]قالب[/HL] غني است)

خود كلام نهج البلاغه نشان دهنده اعتبار محتوايش هم به فرمايش اهل فن (فوق كلام بشر و پايين تر از كلام خدا)[/]

حامی;950255 نوشت:
يك طلبه به محض اين كه بتواند كار كند اگر كارش به صد ساعت برسد شهريه و بيمه محروم مي شود.

سلام. منظور از صد ساعت کار همون تدریس در حوزه هست؟بعد چقدر میشه؟:-/

حامی;950255 نوشت:
(يك معلم ابتدايي كه با چند سال دانشگاه تدريس مي كند هر چند رسمي نباشد از نظر معيشتي خيلي از روحانيون مبلغ وضعيت بهتري دارند)

مگه معلمان بیچاره چقدر حقوق میگرن یه معلمی بود که می گفت من با 26 یا 27 سال سابقه تقریبا 2 میلیون و 600 یا هفتصد هزار تومن میگرم البته مزایاشون هم بماند شاید یه 3 میلیونی بشه شایدم بیشتر.#-o طفلکی معلمها.

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

ابراهیم ا;950263 نوشت:
سلام. منظور از صد ساعت کار همون تدریس در حوزه هست؟بعد چقدر میشه؟

كلا صد ساعت.
خب اين بستگي به مدرك و نهاد يا پژوهشگاه يا ساندويچيhappy است كه در آن كار مي كند.[/]

بسياري از مردم کتاب رایگان نمی‌خوانند
چون رایگان است!:ninii:
کتاب پولی هم نمی‌خوانند
چون گران است!:khandeh:
فقط حرف می‌زنند
چون مفت است!:sham:

[="Tahoma"][="DarkGreen"]در فضيلت خروس بودن:-b
خانمهاي زيادي در مشاوره ميگويند:
بيشتر دوستان شوهرم عوضي تمام عيارند.
مانده ام چطور شوهرم نفهميده؛ با هم رفتيم گردش يواشي به من درخواست رابطه پنهاني دادند.:ashk:
[/]

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

حامی;950317 نوشت:
در فضيلت خروس بودن
خانمهاي زيادي در مشاوره ميگويند:
بيشتر دوستان شوهرم عوضي تمام عيارند.
مانده ام چطور شوهرم نفهميده؛ با هم رفتيم گردش يواشي به من درخواست رابطه پنهاني دادند.

مردي كه به ناموس ديگران تعرض مي كند بي غيرت است
او نمي داند كه :
زنان بسيار مقيد و با ايمان محكم كم داريم. زناني كه بگويند نبايد اشتباه ديگري را با اشتباه پاسخ بدهم
بنابراين بخش زيادي از همسران اين مردان خائن وقتي مي فهمند شوهرشان خيانت كرده اند تصميم مي گيرند انتقام بگيرند و .... مي مي مي گيرند[/]

[="Tahoma"][="DarkGreen"]هر که باشد نظرش در پی ناموس کسان
پی ناموس وی افتد نظر بوالهوسان


شخصی از امام صادق ـ علیه السلام ـ پرسید:
آیا نگاه کردن به پشت سر زنهایی که عبور می کنند جایز است؟
حضرت پاسخ داد: اگر به ناموس شما این گونه نگاه کنند، خوشنود می شوید؟!
آنگاه فرمود: برای مردم همان را بخواهید که برای خود می خواهید.


--------------------------------------------------
منبع : مستدرک الوسائل، ج 2، ص 555.
[/]

به نام خدا.

حامی;950316 نوشت:
بسياري از مردم کتاب رایگان نمی‌خوانند
چون رایگان است!:ninii:
کتاب پولی هم نمی‌خوانند
چون گران است!:khandeh:
فقط حرف می‌زنند
چون مفت است!:sham:

با عرض سلام و وقت بخیر خدمت جناب حامی عزیز و بزرگوار.

جناب حامی عزیز، جدای از شوخی، به عنوان بزرگتر جمع نظرتون در مورد اینکه چرا کتاب اینقدر کم طرفدار شده چی هست؟

ستایشگر :Gol:

درس‌هایی که باید از خروس آموخت

حوزه- يكي از امتيازات ائمه اطهار (ع) نسبت به مخلوقات ديگر، آن است كه علاوه بر آگاهي از احوالات و خصوصيات انسانها، نسبت به رفتار و حركات حيوانات هم آشنا هستند، و اين علم با روانشناسي كه ديگران دارند تفاوت دارد، چون ائمه (ع) به چيزهايي احاطه دارند كه روانشناسان معمولي بدانها احاطه ندارند. مرحوم آیت الله اشتهاردی (ره) در خصوص رفتارشناسی امامان معصوم (ع) و درس‌هایی که باید نوع بشر از رفتار برخی حیوانات بیاموزد را اينگونه عنوان كرد:

|)يَا أيّهِا الّذينَ آمَنُوا قُوا أنْفُسكُمْ وَ أهْلِيكُمْ نَاراً وَقُودُهَا النّاسُ وَ الحِجَارَةُ ... | تحريم:6 |

[اي كسانيكه ايمان آوردهايد! خود و خانواده خويش را از آتشي كه هيزم آن انسانها و سنگهاست، نگه داريد.]

نمونه اي ديگر از رفتارشناسي ائمه (ع)

يكي از امتيازات ائمه اطهار (ع) نسبت به مخلوقات ديگر، آن است كه علاوه بر آگاهي از احوالات و خصوصيات انسانها، نسبت به رفتار و حركات حيوانات هم آشنا هستند، و اين علم با روانشناسي كه ديگران دارند تفاوت دارد، چون ائمه (ع) به چيزهايي احاطه دارند كه روانشناسان معمولي بدانها احاطه ندارند.

ائمه (ع) ، علاوه بر اينكه دردهاي دروني همه بشر را مي دانستند، اوصاف و رفتار حيوانات را هم مي دانستند و روايات در اين زمينه فراوان است; از جمله آنها روايتي است در خصال صدوق (ره)، كه از امام رضا |(ع) نقل شده است.

[HL]خصائص خروس[/HL]



قال الرضا (ع) : «في الدّيك الابيض خمس خصال من خصال الانبياء، معرفته باوقات الصّلوات و الغيرة و السّخاء و الشّجاعة و كثرة الطّروقة».

ائمه اطهار (ع) اينها را گفته اند، تا ما نيز ياد بگيريم. فقط شنيدن به درد نمي خورد. اينها براي تعليم و تعلّم است; خودشان مي فرمايند: «فنحن العلماء و شيعتنا المتعلّمون و سائر الناس غثّاء».

يعني ما معلميم، شيعيان ما متعلّم اند و بايد ياد بگيرند، بقيهء مردم كه نه در فكر تعليم هستند و نه دربند تعلّم، كف روي آب هستند.

حضرت رضا (ع) در اين روايت مي‌فرمايد:
پنج خصلت در خروس سفيد است كه از خصلتهاي انبيا است،
اولين آن «معرفته باوقات الصلوات» خروس،

وقت نمازها را خوب مي شناسد. در گذشته راديو و ساعت و اين قبيل امكانات نبود. خروسها خبر مي دادند كه وقت نماز است و اعلام وقتشان، اطمينان آور بود و معنايش اين است كه ما بشناسيم و اول وقت، نماز را بخوانيم. نگوييم حالا وقت زياد است. امر مولاست و هر روز بايد اين امر را امتثال كنيم و اگر نمازها را به تأخير بيندازيم، توهين به امر الهي است.

غيرت، خصوصيت دوم خروس در اين روايت است. خروس، غيرت دارد. اگر خروسي دو يا چند مرغ را سرپرستي ميكند، با نوك زدن و دعوا كردن نمي گذارد خروس ديگر بيايد و با آنان ارتباط پيدا كند.

در زمان رضاخان، بيگانگان، بي غيرتي را ياد دادند، كشف حجاب كردند و گفتند: هر كس با هر وضعي بيرون بيايد، آزاد است.

مراتب غيرت

«غيرت»، مراتبي دارد و يكي از مراتب آن، غيرت عِرضي است كه در اين روايت به آن اشاره شده; يعني هر كس متعلّقهء خود را حفظ كند و به ديگران نشان ندهد.

فراهم كردن مقدمات فساد، مانند فيلم هاي مبتذل، زمينهء بي غيرتي عِرضي را به وجود مي آورد. بايد از اشاعهء آنها در بين مردم و خانوادهها جلوگيري كرد. آيهء شريفه: «قوا انفسكم و اهليكم ناراً وقودها الناس و الحجارة تحريم:6» اشاره به اين است; يعني خودتان و اهل خودتان را از آتش جهنم حفظ كنيد. وقتي اين آيه نازل شد، جواني گريه كنان آمد محضر پيامبر (ص)؛ عرض كرد: يا رسول اللّه، ما خودمان را نمي توانيم از جهنم حفظ كنيم; خداوند فرموده: اهلتان راحفظ كنيد! پيامبر (ص) فرمود: مراد از آيه، اعمال زور نيست; براي آنها حلال و حرام خدا را بيان كنيد.

يكي ديگر از مراتب غيرت، غيرت ديني است كه مرحوم امام(ره) در درس اخلاق خود به آن اشاره فرموده و اين روايت را متذكر ميشدند: «انّ اللّه غيور و يحب كل غيور و من غيرته حرّم الفواحش ظاهرها و باطنها».

از صفات خداوند اين است كه غيرت دارد و دوست دارد بندگان او غيرت داشته باشند; چون غيرت دارد، كارهاي زشت آشكار و پنهان را حرام كرده است. اگر كسي برخلاف دين رفتار مي كند، غيرت ندارد و بيتفاوت است. حضرت امام (ره) غيرتش وفا كرد كه اين انقلاب را برپا كرد و هر ضرري را هم به جان خريد. بعد از آن كه بار اول از حبس بيرون آمد، قسم خورد كه اين مدت، هر كاري آنها كردند، من نترسيدم; آنها از من مي ترسيدند. آري، اگر انسان، غيرت داشته باشد، هيبت پيدا مي كند.

اينكه مقام معظم رهبري –حفظه اللّه- به كساني كه حرف از ارتباط با آمريكا مي زدند، می‌فرمود: اينها بي غيرتند؛ يعني غيرت ديني ندارند و براي آنها مهم نيست كه دين از بين برود.

*سخاوت

سومين خصلت، سخاوت است. خروس سخاوت دارد. وقتي دانه هایی را می بیند، نوكش را به زمين مي زند تا يك مرغ بيايد. وقتي مرغ آمد، خودش كنار ميرود; يعني غير را مقدم بر خود مي داند.

*شجاعت

خصلت چهارم خروس، شجاعت است. وقتي دو تا خروس با هم مي جنگند، هيچ كدام فرار نمي كنند و اگر دو يا چند خروس در اطراف آنها وجود داشته باشند، ممكن نيست بگذارد آنها دخالت كنند. شجاعت دارد و مقاومت مي كند.

پنجم: «كثرة الطروقه»، به نظر بنده، بعضي اين جمله را اشتباه معنا مي كنند. «كثرةالطروقة» يعني آداب معاشرتش با مرغها زياد است، نه اينكه با مرغها زياد مجامعت دارد; يعني با آن چند مرغي كه تحت نظارت اوست، قهر نمي كند و به اين معناست كه انسان نبايد همه اش در فكر كار دنيا باشد; فكر آسايش زن و بچه، تفريح و رفاه آنها هم باشد. اگر اهل خانه، خواستهاي داشتند، نگويد حوصله ندارم، خسته ام. كودك، خستگي و مشكلات شما را نمي فهمد، او محبت ميخواهد.

چون كه با كودك سر و كارت فتاد
پس زبان كودكي بايد گشاد

خداوند براي هر چيزي حدي قرار داده: «ان اللّه جعل لكل شيء حدّا» نه تنها در مورد زن و بچه، بلكه در كليه امور بايد مرزها را رعايت كرد.

خداوند ما را موفق به انجام آنچه رضاي اوست، بفرمايد و ما را از آنچه مورد سخط اوست، باز دارد!

والسلام عليكم و رحمةاللّه

حامی;950318 نوشت:
زنان بسيار مقيد و با ايمان محكم كم داريم.

حجاب و عفت:
مرحوم آيت الله سيد محمدباقر مجتهد سيستاني (ره) پدر آيت الله سيد علي سيستاني تصميم مي گيرد براي تشرّف به محضر امام زمان (عج) چهل جمعه در مساجد شهر مشهد زيارت عاشورا بخواند.
در يکي از جمعه هاي آخر، نوري را از خانه اي نزديک به مسجد مشاهده مي کند. به سوي خانه مي رود مي بيند [HL]حضرت ولي عصر امام زمان (ع) [/HL]در يکي از اتاق هاي آن خانه تشريف دارند و در ميان اتاق جنازه اي قرار دارد که پارچه اي سفيد روي آن کشيده شده است. ايشان مي گويد هنگامي که وارد شدن اشک مي ريختم سلام کردم، حضرت به من فرمود:
«چرا اينگونه به دنبال من مي گردي و اين رنج ها را متحمّل مي شوي؟! مثل اين باشيد- اشاره به آن جنازه کردند- تا من بدنبال شما بيايم!»
بعد فرمودند:
«اين بانويي است که در دوره کشف حجاب- در زمان رضا خان پهلوي- هفت سال از خانه بيرون نيامد تا چشم نامحرم به او نيفتد.» (1)

شیفتگان حضرت مهدی (عج) ، ج 3 ، ص 158.

...
آيت الله سيستاني مشهدي هستند و سيستان منطقه اي در مشهد است. منظور سيستان و بلوچستان نيست

سلام بر شما
خدا قوت

]نوشته اصلی توسط حامی
خودآزمايي

امام رضا (علیه السلام):

إنّ النّاسَ لَو عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لَاتَّبَعُونا.

امام رضا (ع): اگر مردم .............. سخنان ما را مي‌شناختند ، بي‌شک از ما پيروي مي‌کردند.
معاني الأخبار، ص 180

جاي نقطه چين را با واژه مناسب پر كنيد (بارم: 1000 نمره)

اهمیت

ستايشگر;950320 نوشت:
جناب حامی عزیز، جدای از شوخی، به عنوان بزرگتر جمع نظرتون در مورد اینکه چرا کتاب اینقدر کم طرفدار شده چی هست؟

سلام بر شما
علل مختلفي داره مانند:
- بي عدالتي اجتماعي
- پولكي شدن دولت (آيا شهرداري نمي تواند بگويد هديه ازدواج جوانان، براي ساخت مسكن امتياز آب و برق و گاز را با تخفيف زياد ميدم به جوانان؟)
- خير نديدن افراد زيادي از تحصيل
- اختلاس هاي كلان نابسامان و عدم برخورد قاطع با مفسدان اقتصادي
- سادگي و بي پيراگي، جاي خود را به توقعات و تجملات و اسراف و تبذير داده است بنابراين اولويت بندي نيازها تغيير كرده است.
- زياد شدن كارشناسان صاحب نظر در راديو و تلويزيون ( شنيدن محتواي كتاب ها)
- غالب شدن تشويقات مادي (كمتر كتاب هديه مي دهند ما معمولا عيدي را پولي مي دانيم و بزرگترها اين فرهنگ را ايجاد مي كنند)
- غفلت بزرگتران به نقش الگويي خود (فرزندان هم مثل بزرگترها عمل مي كنند)
- توسعه كتب الكترونيكي رايگان و غير مجاز
- انفجار اطلاعات
- تورم اقتصادي و گران بودن كتاب (البته خيلي ها براي شكم بيش از روح هزينه مي كنندبا توجه به روح وذهن حداقل تعادل بايد باشد. كتاب گران است قبول ولي من كتابخانه دارم بين اقوام كمتر كسي كتاب امانت مي گيرد. كتابخانه اي عضو هستم نزديك 200 صندلي دارد معمولا 120 صندلي خالي است)
- وابستگي به بازي ها و سرگرمي هاي ابتدايي و نابالغانه (به خصوص بازي هاي اينترنتي)
- تشويق نشدن كودكان به كتابخواني
و..

حامی;950317 نوشت:
در فضيلت خروس بودن:-b
خانمهاي زيادي در مشاوره ميگويند:
بيشتر دوستان شوهرم عوضي تمام عيارند.
مانده ام چطور شوهرم نفهميده؛ با هم رفتيم گردش يواشي به من درخواست رابطه پنهاني دادند.:ashk:

برای اینکه یا شوهرت خیلی پرته یا خودشم اهلشه ..البته از نظره من ..ترخدا بد برداشت نشه و توهین نمیکنم...چرا باید با یه مرد غریبه صرف دوست بودن مسافرت و گردش بریم؟یا بیاد خونه ادم..

من خودم از مردها شدیدا میترسم و سعی میکنم نزدیکشون نباشم...نگین این چه طرز فکریه..اینجوری ارامشش بیشتره...

حامی;950326 نوشت:
- توقعات و تجملات و اسراف و تبذير و تكلف جاي سادگي و آسان گيري و.. را گرفته است

حدود 15-16 با اتوبوسي از اصفهان به سمت قم مي آمدم روحاني اي اصفهاني پيوسته صلوات چاق مي كرد. شيريني سخنان حاج آقا و لهجه شيريني اصفهاني مردم را جذب كرده بود
تا قم
گاه گاهي بلند ميشد و هم شوخي مي كردم و هم ضمن شوخي نكات اخلاقي و معرفتي مي گفت.
يك ربع مانده به قم
بلند شد گفت دوستان اگر موافق باشيد همگي مهمان من باشيد
مجلس بي ريا است
نون مي گيرم و ماست و تخم مرغ
برخي موافق بودند و برخي تشكر كردند از لطف ايشان و تواضع و مهمان دوستي اش
...
قديم اين طور بود
مرد خونه از بيرون يك دفعه ده تا مهمان با خود مي آورد و زن خودش را زياد به تكلف نمي انداخت الان معمولا دو نفر مهمان براي خانواده اي بخواهد بيايد كل خانواده آماده باش مي زنند
براي همين است رفت و آمد خيلي كم است
و صله رحم ما حال و روزش فاجعه آميز شده است.
هم اتاقي داشتم اهل بابل بود. زياد مي شد كه بعد از كلاس ها ساعت 1 با 5-6 نفر مهمان به اتاق مي آمد و جنگي ناهاري درست مي كرد
والله آن بزم هاي بي ريا و بي تكلف را به قول شهيد مطهري تا كسي نچشيده باشد نمي فهمد

guest;950327 نوشت:
برای اینکه یا شوهرت خیلی پرته یا خودشم اهلشه ..البته از نظره من ..ترخدا بد برداشت نشه و توهین نمیکنم...چرا باید با یه مرد غریبه صرف دوست بودن مسافرت و گردش بریم؟یا بیاد خونه ادم..

متأسفم كه به عنوان مشاور بايد حقيقتي را بگويم
اين روزها خانم هاي بسياري از اقوام نزديك خود و شوهرشان گله دارند (مزاحمت هاي دنياي سايبري و غيرسايبري)
خانمي مي گفت: شوهر خواهرم ظاهري آدم گول زن دارد پدرم به سر او قسم مي خورد.
ي موردش اين بود
مي گفت شبي مي خواستيم از بيرون وارد منزل ما شويم شوهرم در را باز كرد
و رفت لامپ روشن كند بعد تعارف كردم خواهرم رفت داخل شوهر خواهرم پشت سر آنها مرا بغل گرفت و بوسيد
من به كي مي گفت؟
چه مي كردم؟
كه طلاق و مشاجره و خون و خونريزي به پا نشود
وقتي هم به بهانه اي مي آمد آشپزخانه كمك كند بدنم را لمس مي كرد
فكر نكنيد اينها مربوط به خانواده هاي خيلي بي قيد است هاااااااا
آنها كه حسابشان پاك است و خودشان هم مي گويند براي ما زياد اهميت ندارد

خانوم خوب;950323 نوشت:
]نوشته اصلی توسط حامی
خودآزمايي

امام رضا (علیه السلام):

إنّ النّاسَ لَو عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لَاتَّبَعُونا.

امام رضا (ع): اگر مردم .............. سخنان ما را مي‌شناختند ، بي‌شک از ما پيروي مي‌کردند.
معاني الأخبار، ص 180

شاید هم نتایج
نمیدونم درگیرمون کردید.:-?
جوابو خودتون بگید لطفا جناب حامی

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

خانوم خوب;950332 نوشت:
شاید هم نتایج
نمیدونم درگیرمون کردید.
جوابو خودتون بگید لطفا جناب حامی

جواب را كه گفتم:-o[/]

حامی;950326 نوشت:
- پولكي شدن دولت (آيا شهرداري نمي تواند بگويد هديه ازدواج جوانان، براي ساخت مسكن امتياز آب و برق و گاز را با تخفيف زياد ميدم به جوانان؟)

مثلا اداره ارشاد آيا نمي تواند به جوانان در شرف ازدواج نرم افزار و كتاب هديه بدهد
يا سمينارهاي متعدد رايگان مربوط به همسرگزيني برگزار كند
معمولا نهادهاي دولتي و فرهنگي چه قدر تخفيف براي كتاب مي دهند؟!!!
آيا مي دانيد
آيا مي دانيد در نمايشگاه هاي كتاب كه تخفيف زيادي دارد [HL]كتاب هاي مادي نگر [/HL]بسيار زيادي ارائه مي شود مثلا چگونه يك روزه ميلياردر شويم
قانون ثروتمند شدن
و....
در همين تهران مي دانيد چه افرادي پيوسته كلاس هاي قانون جذب و راز برگزار مي كنند كه مباحثشان بيشتر تشويق به پولدار شدن است
آن هم بدون هيچ منطق علمي؟
فيلم راز و كتاب راز و قانون جذب بي پايه ترين كتاب و فيلم هايي هستند كه بسياري از دانشجويان جوان ما به عشق سرمايه دار و ثروتمند شدن به آن اميد بسته اند
خوش بين بودن و فال خوب زدن اثرات رواني مثبتي دارند ولي هرگز جاي پشتكار را نمي گيرند
اينان خجالت نمي كشند حرفي از تلاش و پشتكار امثال اديسون نمي زنند ولي مي گويند او به قانون جذب و راز پي برده بود
قانون جذب جواب داده
ولي براي افرادي كه كلاش بودند
اين كتاب و فيلم در ايران و غرب نقد شده است
علاقمندان رجوع كنند:
مشاوره زير گنبد فيروزه اي ج3، مركز مشاوره مأواي قم

جواب چی بود؟شرمنده من چند روز نبودم نمیدونستم جواب دادید

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

خانوم خوب;950337 نوشت:
جواب چی بود؟شرمنده من چند روز نبودم نمیدونستم جواب دادید

:iran: اين هم جواب

حامی;950259 نوشت:
ممنون از دوستاني كه نظر خود را بيان كردند
محاسن اين جا به قرائن مختلف مشخص است كه دايره وسيعي دارد و شامل قواعد ادبي و فصاحتي و بلاغتي است و هم غناي علمي و محتوايي.
به عبارت ديگر
هم زيبايي صوري دارند و زيبايي سيرتي (هم شكل هم محتوا و يا هم قلب هم قالب غني است)

خود كلام نهج البلاغه نشان دهنده اعتبار محتوايش هم به فرمايش اهل فن (فوق كلام بشر و پايين تر از كلام خدا)

[/]

اوهوم...
محاسن
دریافتم
متشکرم

حامی;950331 نوشت:
متأسفم كه به عنوان مشاور بايد حقيقتي را بگويم
اين روزها خانم هاي بسياري از اقوام نزديك خود و شوهرشان گله دارند (مزاحمت هاي دنياي سايبري و غيرسايبري)
خانمي مي گفت: شوهر خواهرم ظاهري آدم گول زن دارد پدرم به سر او قسم مي خورد.
ي موردش اين بود .

**************************
در فضيلت خروس بودن:-b
خانمهاي زيادي در مشاوره ميگويند:
بيشتر دوستان شوهرم عوضي تمام عيارند.
مانده ام چطور شوهرم نفهميده؛ با هم رفتيم گردش يواشي به من درخواست رابطه پنهاني دادند.

**********************
خير نديدن افراد زيادي از تحصيل
- اختلاس هاي كلان نابسامان و عدم برخورد قاطع با مفسدان اقتصادي
- سادگي و بي پيراگي، جاي خود را به توقعات و تجملات و اسراف و تبذير داده است بنابراين اولويت بندي نيازها تغيير كرده است.
- زياد شدن كارشناسان صاحب نظر در راديو و تلويزيون ( شنيدن محتواي كتاب ها)
- غالب شدن تشويقات مادي (كمتر كتاب هديه مي دهند ما معمولا عيدي را پولي مي دانيم و بزرگترها اين فرهنگ را ايجاد مي كنند)
*******************************

الان معمولا دو نفر مهمان براي خانواده اي بخواهد بيايد كل خانواده آماده باش مي زنند
براي همين است رفت و آمد خيلي كم است
و صله رحم ما حال و روزش فاجعه آميز شده است.

سلام و درود

کلا مطالب مفید و مهمی هستند.

[=Arial Black]

حامی;950319 نوشت:
هر که باشد نظرش در پی ناموس کسان پی ناموس وی افتد نظر بوالهوسان
منطق حضرت جعفر طیار (ع) در زمان قبل از بعثت پیامبر (ص).
این اصلاً یک قانون هندسی است. (بماند).

اگر کسی دین نداشته باشد اما عقل داشته باشد ، همان عقل ، خیلی از رفتارهای او را اصلاح خواهد کرد.

گرچه علت رفتارهای سوء خیلی از افراد ، "علت عملی" است نه "علت نظری".

[="Tahoma"][="Blue"]

حامی;949922 نوشت:
سلام
ايشان در برنامه اي گفتند كه آقاي دوربيني (فرد مشهوري است) را از جلوي دوربين ببريد حواسم پرت مي شود

گروهي از آب گل آلود ماهي مي خواستند بگيرند
گروهي گفتند از يك روحاني و مربي قرآن بعيد است
گروهي بدبين شد
ملتي كه استاد قرائتي را مي شناختند گفتند ايشان متواضع است و خودشان هم بعد ناراحت مي شوند و عذرخواهي هم مي كند
و واقعا اين اتفاق افتاد
ايشان عذرخواهي كردند از خدا، از آقاي نمازي(دوربيني) از هر كسي كه حقي دارد
و
اين طور شد
كه قرائتي
در قلبمان
ماندني تر شد


دوستان من استاد قرایتی را تقریبا از نزدیک می شناسم.ایشان به خاطر کهولت سنی و بیماری جسمی برخی مواقع البته به ندرت از کوره در می رند ولی قلب سلیم و پاکی دارند یه بار هم (10 سال پیش)من یه شوخی باهاش کردم ناراحت شدند و بعد عذر خواهی کردند.[/]

به نام خدا.

حامی;950335 نوشت:

مثلا اداره ارشاد آيا نمي تواند به جوانان در شرف ازدواج نرم افزار و كتاب هديه بدهد
يا سمينارهاي متعدد رايگان مربوط به همسرگزيني برگزار كند
معمولا نهادهاي دولتي و فرهنگي چه قدر تخفيف براي كتاب مي دهند؟!!!
آيا مي دانيد
آيا مي دانيد در نمايشگاه هاي كتاب كه تخفيف زيادي دارد [HL]كتاب هاي مادي نگر [/HL]بسيار زيادي ارائه مي شود مثلا چگونه يك روزه ميلياردر شويم
قانون ثروتمند شدن
و....
در همين تهران مي دانيد چه افرادي پيوسته كلاس هاي قانون جذب و راز برگزار مي كنند كه مباحثشان بيشتر تشويق به پولدار شدن است
آن هم بدون هيچ منطق علمي؟
فيلم راز و كتاب راز و قانون جذب بي پايه ترين كتاب و فيلم هايي هستند كه بسياري از دانشجويان جوان ما به عشق سرمايه دار و ثروتمند شدن به آن اميد بسته اند
خوش بين بودن و فال خوب زدن اثرات رواني مثبتي دارند ولي هرگز جاي پشتكار را نمي گيرند
اينان خجالت نمي كشند حرفي از تلاش و پشتكار امثال اديسون نمي زنند ولي مي گويند او به قانون جذب و راز پي برده بود
قانون جذب جواب داده
ولي براي افرادي كه كلاش بودند
اين كتاب و فيلم

در ايران و غرب نقد شده است
علاقمندان رجوع كنند:
مشاوره زير گنبد فيروزه اي ج3، مركز مشاوره مأواي قم

خیلی کارها میشه کرد استاد عزیز، منتها با آبکش نمیشه آب جمع کرد.

قدم اول، گرفتن سوراخ های آبکشه تا سرمایه و پول مملکت هرز نره.

ستایشگر :Gol:

پی نوشت : بعضی ها سریع امتیازگیری نکنند که "بله! ندیم سوریه و لبنان و فلسطین!". هدر رفت سرمایه ما در داخله متاسفانه.

[="Tahoma"][="Blue"]سال پیش برای تبلیغ به یکی از شهرهای استان کهکلیویه و بویر احمد رفته بودم
شب برای سخنرانی به منبر رفته بودم و کاملا خسته بودم چون کل روز را کلاس می رفتم در آموزش و پرورش
موقع برگشتن از سخنرانی که خواستم پیاده برگدم.گروهی از بچه جلوی منو گرفتند و گفتند حاج آقا یه سوال داریم.گفتم بفرمایید یکی از اونها که کاملا از چهره اش مشخص بود شر و شور بود اومد جلو و به من گفت حاج اقا قل هو الله الصمد درست است(با تلفض ص)یا قل هو الله الصمد(با تلفظ س) من هم که کلا خسته بودم گفتم پسرم قل هو الله الصمد(با تلفظ ص) بعد یک دفعه همه بچه ها که به هدفشون رسیده بودند شروع کردند به قهقهه و خنده.
و من تازه متوجه شده بودم که قل هو الله الصمد نداریم بلکه آیه مزبور قل هو الله احد هستش.
این ماجرا در اون شهر کوچک تا آخر روز عاشورا بین مردم چرخید و هر وقت به من می رسیدند به شوخی دوباره سوال می کردند.
[/]

[="Times New Roman"][="Black"]

حامی;950335 نوشت:

مثلا چگونه يك روزه ميلياردر شويم
قانون ثروتمند شدن
در همين تهران مي دانيد چه افرادي پيوسته كلاس هاي قانون جذب و راز برگزار مي كنند كه مباحثشان بيشتر تشويق به پولدار شدن است
آن هم بدون هيچ منطق علمي؟

فيلم راز و كتاب راز و قانون جذب بي پايه ترين كتاب و فيلم هايي هستند كه
بسياري از دانشجويان جوان ما به عشق سرمايه دار و ثروتمند شدن به آن اميد بسته اند
خوش بين بودن و فال خوب زدن اثرات رواني مثبتي دارند
ولي هرگز جاي پشتكار را نمي گيرند
اينان خجالت نمي كشند حرفي از تلاش و پشتكار امثال اديسون نمي زنند ولي مي گويند او به قانون جذب و راز پي برده بود
قانون جذب جواب داده
ولي براي افرادي كه كلاش بودند
اين كتاب و فيلم
در ايران و غرب نقد شده است
علاقمندان رجوع كنند:

این :Mohabbat::hamdel::Mohabbat::-*:-*:x:x:x برای قسمت های آبی رنگ

استاد عزیز قانون جذب وجود داره و جواب میده و دکتر فرهنگ ثابتش کرده.
ولی اصلا و ابدا به این شکلی نیست که این آدم های بوووووق میان واسش کلاس برگزار میکنن.
این کلاس ها حرفشون اینه که بدون تلاش و فقط با فکر و رویاپردازی پول و ثروت میاد دم خونت. اینا اسکول بازیه.
قانون جذب جواب میده. و هر لحظه و هر ثانیه در حال کار کردن و جواب دادنه. ولی به این معنایی نیست که اینها میگن.
بقیه اش رو خصوصی می فرستم.[/]

حامی;950335 نوشت:
خوش بين بودن و فال خوب زدن اثرات رواني مثبتي دارند ولي هرگز جاي پشتكار را نمي گيرند

سلام استاد
وقت شما به خیر
بله حق با شماست....بسیاری از افرادی که ادعای استاد موفقیت بودن دارند، حرف درستی برای گفتن ندارند و فقط مردم را جوگیر می کنند و مثل بادکنک بادشون می کنند.
بسیار نادر هستند اساتید موفقیتی که واقعا درس موفقیت می دهند.
مثل استاد شاهین فرهنگ که در کلاسش می گفت "موفقیت یعنی توفیق بندگی خدا"
و توکل و توسل را هم جزء اصلی ترین کلیدهای طلایی موفقیت معرفی می کند.
روی پشتکار و تلاش و استفاده از فرصت ها هم بسیار تاکید می کنند.
استاد سید مجتبی حورایی هم همینطور....اینها موفقیت واقعی را درس می دهند.

دقیقا درست می فرمایید...
تلاش ذهنی بدون تلاش جسمی، کار بیهوده ای است!

علت اینکه در بیشتر کلاسهای موفقیت، فقط درمورد پولدار شدن و میلیاردر شدن حرف می زنند هم این است که منابعی که اینها از روی آن درس می دهند عمدتا منابع غربی است که موفقیت را فقط و فقط در پولدار شدن می داند.

التماس دعا استادجان!

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

Im_Masoud.Freeman;950543 نوشت:
استاد عزیز قانون جذب وجود داره و جواب میده و دکتر فرهنگ ثابتش کرده.
ولی اصلا و ابدا به این شکلی نیست که این آدم های بوووووق میان واسش کلاس برگزار میکنن.
این کلاس ها حرفشون اینه که بدون تلاش و فقط با فکر و رویاپردازی پول و ثروت میاد دم خونت. اینا اسکول بازیه.
قانون جذب جواب میده. و هر لحظه و هر ثانیه در حال کار کردن و جواب دادنه. ولی به این معنایی نیست که اینها میگن.
بقیه اش رو خصوصی می فرستم.

به اين [HL]فرضيه[/HL] نقدهاي زيادي وارد شده است
سخنراني دكتر هولاكويي را در اين باره بشنويد بد نيست ايشان ي چهره كاملا علمي است و در لوس آنجلس هم همايشي در نقد اين فرضيه داشته است[/]

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

لبیک یا علی النقی;950671 نوشت:
سلام استاد
وقت شما به خیر
بله حق با شماست....بسیاری از افرادی که ادعای استاد موفقیت بودن دارند، حرف درستی برای گفتن ندارند و فقط مردم را جوگیر می کنند و مثل بادکنک بادشون می کنند.
بسیار نادر هستند اساتید موفقیتی که واقعا درس موفقیت می دهند.
مثل استاد شاهین فرهنگ که در کلاسش می گفت "موفقیت یعنی توفیق بندگی خدا"
و توکل و توسل را هم جزء اصلی ترین کلیدهای طلایی موفقیت معرفی می کند.
روی پشتکار و تلاش و استفاده از فرصت ها هم بسیار تاکید می کنند.
استاد سید مجتبی حورایی هم همینطور....اینها موفقیت واقعی را درس می دهند.

ي موقع اصفهان نمايشگاه كتابي زده بودند با 50 درصد تخفيف
اين هم در آموزش و پرورش
يك سوم كتاب ها درباره آشپزي بود و قصه هاي به درد نخور و يك شبه ميليادر شدن[/]

رازهای آشکار و پنهان موفقیت

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

[h=2]حمله به طلبه[/h]

حمله به طلبه ، فرد ضارب ابتدا با مشت ضربه‌ای به سر این طلبه می‌زند و هنگامی که وی بر زمین می‌افتند،
با یک قمه تعداد ۵ ضربه به پهلوها و کمر این طلبه وارد می‌کند
شب گذشته یکی از اراذل و اوباش منطقه شرق تهران محدوده میدان شکوفه هنگام خروج یک طلبه‌ از مسجد با قمه به وی حمله‌ور شده
و با ضربات متعدد قمه، این طلبه را راهی بیمارستان کرد.
بنابر اظهارات شاهدان عینی، این طلبه که همراه همسر خود از مسجد در حال بازگشت به منزل بوده،
به‌صورت ناگهانی و بی‌دلیل مورد حمله و ضربات قمه این فرد مهاجم قرا گرفته است.در حال حاضر این طلبه به نام م.س که از طلاب پایه هشتم حوزه علمیه چیذر تهران است
در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام حسین(ع) بستری است.
[h=3]حمله یک اوباش به طلبه در تهران[/h][h=4]حمله به طلبه در شرق تهران[/h]
فرد مهاجم پس از حمله شب گذشته خود به این طلبه تهرانی،
توسط پلیس دستگیر می‌شود که در هنگام دستگیری نیز اقدام به ضرب و شتم عوامل اورژانس حاضر در صحنه جرم و نیروهای انتظامی می‌کند.
این فرد اوباش در بازجویی اولیه صورت گرفته،
مدعی شده از سوی «شیطان» به وی برای ضرب و شتم این طلبه به او الهام شده بود!
منبع: تسنیم

[/]

حامی;950812 نوشت:

این فرد اوباش در بازجویی اولیه صورت گرفته،
مدعی شده از سوی «شیطان» به وی برای ضرب و شتم این طلبه به او الهام شده بود!
منبع: تسنیم

احتمالاً زیر سر همان دلقک فراری است که یه زمانی مجری صداوسیمای خودمون بود و هم اکنون در شبکه های لجن پراکن ماهواره ای، جوانان را تهییج منفی می کند.

آن طلبه هم جان سپرد...خدایش بیامرزد

حامی;950319 نوشت:
هر که باشد نظرش در پی ناموس کسان
پی ناموس وی افتد نظر بوالهوسان

سلام
به هیچ وجه صحت ندارد!
اگر این را صحیح بدانیم از فردا هر زنی که زنا کرد ، باید پدرش ، برادرش ، شوهرش و پسرش را زناکار بدانیم!!
یا اگر زنی جلوه‌گری کرد ، باید همان مردهای نزدیکش که گفتم را چشم هیز بدانیم!!
به عبارتی اگر پسری به خواستگاری دخترمان آمد و فهمیدیم مثلاً خواهرش زن خوبی نبوده ، باید با تی پا بیندازیمش بیرون مرتیکهء چشم هیز را....!!!

حامی;950707 نوشت:
به اين فرضيه نقدهاي زيادي وارد شده است

این مطلب (و نه فرضیه) را حتی ائمه(ع) نیز قبول داشته اند و به مردم می‌گفتند
نمونه اش:

حضرت علی(ع):
مَن کَثُرَ فِکرُهُ فی المَعاصی دَعَتهُ إلَیها
کسی که زیاد درباره­ ی گناهان فکر کند ، گناهان او را به سوی خود می­ کشانند
غرر الحکم: ۸۵۶۱

ستايشگر;950320 نوشت:
چرا کتاب اینقدر کم طرفدار شده

سلام
چون ما هنوز فکر می‌کنیم کتاب فقط یعنی کاغذی که روی آن مطلب نوشته شده باشد!

امروز کتاب رفته توی قاب تلویزیون ، بازی ها و نرم افزارهای کامپیوتری ، و مهمتر از همه اینترنت و فضای مجازی
آن کتابی که در ذهن ماست ، خودش جزئی از اینها شده و به عنوان زیرمجموعه عمل می‌کند
در واقع کتاب به معنای

"دانستنی" ، به کل اینهایی گفته میشود که عرض کردم

حالا ما هِی می‌خواهیم جوانان را به سمت "کاغذی که رویش مطلب نوشته" هدایت کنیم
دشمن هم دارد جوانان را به سوی کتاب
(دانستنی ها) هدایت می‌کند happy
موضوع قفل شده است