جمع بندی چرا يه خانم بهشتی در اوج كمال بايد هوو داشته باشه؟

تب‌های اولیه

211 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال

همای رحمت;948806 نوشت:
واسه ی اینکه حضرت خدیجه وفاطمه س هم کفو همسراشون بودن

خب اگر مردی ، زنش هم کفوش نبود ، می‌تواند همسر دیگری بگیرد؟

Reza-D;948809 نوشت:
خب اگر مردی ، زنش هم کفوش نبود ، می‌تواند همسر دیگری بگیرد؟

خیر لطف کنه ایشون رو طلاق بده وبه سلامتی یکی دیگه رو

بگیره .برادرم قراره موضوع رو از زاویه ی دیگه ای نگاه کنیم .اینکه زن هیچ نقصی نداره

Reza-D;948809 نوشت:
خب اگر مردی ، زنش هم کفوش نبود ، می‌تواند همسر دیگری بگیرد؟

باسلام

همکف نبودن دلیل ازدواج دوم نیست که بله به گفته سرکار همای رحمت اگه واقعا با این خانم تفاهمی نداره و همکف نیستند طلاقش بده

حرف سر اینه که مثلا فردی محل کارش با محل زندگی جداست

الان خیلی ها هستند چون شرایط کاری در یک شهر بهتر هست یا بخاطر ماموریت کاری در شهر دیگری مجبور هستند کار کنند ولی محل زندگیش شهر دیگری هست چون مخارج دخل و خرجش در ان شهر کمتر هست یا کلا اونجا زندگی میکنه فقط بخاطر شرایط کاری و ماموریت مجبور شده از خانواده دور بشه

همای رحمت;948810 نوشت:
خیر لطف کنه ایشون رو طلاق بده وبه سلامتی یکی دیگه رو

همچنان شما دارید یک طرفه به موضوع نگاه میکنید

حال تا جایی که امکانش هست با خانواده نقل مکان میکنند ولی در شرایطی که واقعا این امکان نیست طلاق دادن زن اول در دوسال و بعد از تمام شدن کارش و برگشتن ازدواج مجدد واقعا کار خنده داری خواهد بود

این فقط صرفا یه مثال بود

اللیل والنهار;948818 نوشت:
باسلام

همکف نبودن دلیل ازدواج دوم نیست که بله به گفته سرکار همای رحمت اگه واقعا با این خانم تفاهمی نداره و همکف نیستند طلاقش بده

حرف سر اینه که مثلا فردی محل کارش با محل زندگی جداست

الان خیلی ها هستند چون شرایط کاری در یک شهر بهتر هست یا بخاطر ماموریت کاری در شهر دیگری مجبور هستند کار کنند ولی محل زندگیش شهر دیگری هست چون مخارج دخل و خرجش در ان شهر کمتر هست یا کلا اونجا زندگی میکنه فقط بخاطر شرایط کاری و ماموریت مجبور شده از خانواده دور بشه

همچنان شما دارید یک طرفه به موضوع نگاه میکنید

حال تا جایی که امکانش هست با خانواده نقل مکان میکنند ولی در شرایطی که واقعا این امکان نیست طلاق دادن زن اول در دوسال و بعد از تمام شدن کارش و برگشتن ازدواج مجدد واقعا کار خنده داری خواهد بود

این فقط صرفا یه مثال بود

سلااام

خواهرم اصلا نیاز نیست ازدواج مجددی داشته باشه

زن لطف کنه باهاش بره اون محله .اینها همه بهانست

دروغه .

اگه هم محل کارشون .مدرسه وامکانات نداره .خب ِ
کاری نداره نزدیک ترین محلی که به محل کارش نزدیکه

برن .

همای رحمت;948810 نوشت:
خیر لطف کنه ایشون رو طلاق بده وبه سلامتی یکی دیگه رو بگیره
برادرم قراره موضوع رو از زاویه ی دیگه ای نگاه کنیم .اینکه زن هیچ نقصی نداره

مشکل اینجاست که آن دنیا را دارید به دید این دنیا نگاه می‌کنید
اگر می‌خواهید آن دنیا را بررسی بفرمائید باید با قواعد همان دنیا باشد

اللیل والنهار;948818 نوشت:
همکف نبودن دلیل ازدواج دوم نیست

سلام
سوالم استفهام انکاری بود

Reza-D;948823 نوشت:
مشکل اینجاست که آن دنیا را دارید به دید این دنیا نگاه می‌کنید
اگر می‌خواهید آن دنیا را بررسی بفرمائید باید با قواعد همان دنیا باشد

برادرم هیچکی که از اون دنیا نیومده ولی این دنیا

تا زن نقصی نداشته باسه .مرد سراغ یه زن دیگه نمیره

خب غربیها به نظر م کارشون درست تره اینکه با طلاق

راحتتر کنار میان .چند همسری هم نمیگم کلا بده ِ واسه ی

اینکه بعضی مواقع ضروریه .میبینی زن ومرد هیچ مشکلی باهم ندارن ولی بیچاره بچه دار نمیشن یا زن

بیمار ه و....

ولی اون دنیا هیچ دلیلی برای چند همسری نداریم .

لطفا اگه چیز بیشتری میدونید بفرمایید

همای رحمت;948827 نوشت:
برادرم هیچکی که از اون دنیا نیومده ولی این دنیا

تا زن نقصی نداشته باسه .مرد سراغ یه زن دیگه نمیره


سلام
لذت زناشویی حد و مرز ندارد...
لازم نیست کسی نقص داشته باشد تا به دنبال دیگری برویم
همینکه همه کمالات را ندارد کافی است...
تنها کمال مطلق خداوند است...
لذا هیچ گاه سیب بهشتی جای انار بهشتی را نمیگیرد...
هیچ گاه زن جای حوری را نمیگیرد.....
هیچ گاه شکلات داغ جای چایی قند پهلو را نمیگیرد...

همای رحمت;948827 نوشت:
برادرم هیچکی که از اون دنیا نیومده ولی این دنیا

تا زن نقصی نداشته باسه .مرد سراغ یه زن دیگه نمیره


سلام
لذت زناشویی حد و مرز ندارد...
لازم نیست کسی نقص داشته باشد تا به دنبال دیگری برویم
همینکه همه کمالات را ندارد کافی است...
تنها کمال مطلق خداوند است...
لذا هیچ گاه سیب بهشتی جای انار بهشتی را نمیگیرد...
هیچ گاه زن جای حوری را نمیگیرد.....
هیچ گاه شکلات داغ جای چایی قند پهلو را نمیگیرد...

همای رحمت;948827 نوشت:
ولی اون دنیا هیچ دلیلی برای چند همسری نداریم

عرض کردم که
مشکل اینجاست که آن دنیا را دارید به دید این دنیا نگاه می‌کنید
اگر می‌خواهید آن دنیا را بررسی بفرمائید باید با قواعد همان دنیا باشد

شما می‌توانید اثبات بفرمائید که دو مقولهء

"ازدواج" و "عشق" در آن دنیا دقیقاً شبیه به این دنیاست؟

یک نکته دیگر که یادم نیست قبلا گفتم یا خیر؟
اما الان میگویم ...

آیا زنان بهشتی بیشتر هستند یا مردان بهشتی ؟
من نمیدانم اما ظاهر برخی روایات نشان میدهد که زنان بهشتی بیشتر از مردان هستند...
در این دنیا نیز میتوانید آمار طبیعی فرزند پسر و دختر را پیدا کنید
نمیدانم ولی احتمالا دختران در نسبت طبیعی بیشتر از پسران هستند...
لذا حتی اگر درصد زنان بهشتی با مردان بهشتی برابر باشد باز هم چون جمعیت زنان بیشتر از مردان هست پس به حساب احتمالات حساب کنید زنان بهشتی بیشتر از مردان بهشتی خواهند بود

خوب حالا اگر زنان در بهشت بیشتر از مردان باشند
به هر مرد بهشتی چند زن بهشتی میرسد؟

و الله العالم

ظاهرا آمارهای طبیعی زنان امروزی جمعیت مردان را بیش از زنان میداند ( در موالید )
با این حساب اگر بهشتیان زن و مرد برابر فرض شوند
برخی مردان بهشتی سرشان بی کلاه میماند و باید به همان حوری دل خوش کنند
الحوری و ما ادراک ماالحوری

البته باید این نکته را در نظر داشت
آن پسرانی که در کودکی فوت میکنند در بهشت هم کودک هستند یا مردی کامل خواهند بود
و مثلا حوری و ... این داستان ها هست؟!
چون بسیاری از پسران قبل از سن ازدواج میمیرند...
از طرفی سن بلوغ جنسی دختران زودتر است ...

مثلا اگر ملاک ازدواج در بهشت را بر اساس سن بلوغ در نظر بگیریم
احتمال دارد دختران بالغ بیشتر از پسران بالغ باشد
و الله العالم

Reza-D;948847 نوشت:
عرض کردم که
مشکل اینجاست که آن دنیا را دارید به دید این دنیا نگاه می‌کنید
اگر می‌خواهید آن دنیا را بررسی بفرمائید باید با قواعد همان دنیا باشد

شما می‌توانید اثبات بفرمائید که دو مقولهء

"ازدواج" و "عشق" در آن دنیا دقیقاً شبیه به این دنیاست؟

بله .میشه تطبیقش داد.

به نظر من ازدواجی که بر پایه عشق صورت نگیره .,ازدواج نیست .

همای رحمت;948860 نوشت:
بله .میشه تطبیقش داد.

به نظر من ازدواجی که بر پایه عشق صورت نگیره .,ازدواج نیست .

فضیل می‌گوید: به امام صادق(ع) عرض کردم: مردم سخنی را می‌گویند و آن این است که بیشتر اهل دوزخ در روز قیامت زنان هستند، حضرت فرمود: از کجا چنین باشد در حالى‌که مرد در آن روز با هزار تن از زنان دنیا تزویج خواهد کرد، در قصرى که از دُرّ یک‌پارچه است.

http://www.islamquest.net/fa/archive/question/fa24156

و طاها;948849 نوشت:
یک نکته دیگر که یادم نیست قبلا گفتم یا خیر؟
اما الان میگویم ...

آیا زنان بهشتی بیشتر هستند یا مردان بهشتی ؟
من نمیدانم اما ظاهر برخی روایات نشان میدهد که زنان بهشتی بیشتر از مردان هستند...
در این دنیا نیز میتوانید آمار طبیعی فرزند پسر و دختر را پیدا کنید
نمیدانم ولی احتمالا دختران در نسبت طبیعی بیشتر از پسران هستند...
لذا حتی اگر درصد زنان بهشتی با مردان بهشتی برابر باشد باز هم چون جمعیت زنان بیشتر از مردان هست پس به حساب احتمالات حساب کنید زنان بهشتی بیشتر از مردان بهشتی خواهند بود

خوب حالا اگر زنان در بهشت بیشتر از مردان باشند
به هر مرد بهشتی چند زن بهشتی میرسد؟

و الله العالم


با سلام وعرض ادب

مگه میشه همچین چیزی .

این هم از اون حرفاست .باور نکنید .

قَالَ الصَّادِقُ (ع) : «الْخَيْرَاتُ الْحِسَانُ مِنْ نِسَاءِ أَهْلِ الدُّنْيَا وَ هُنَّ أَجْمَلُ مِنَ الْحُورِ الْعِين‏» (من لا يحضره الفقيه، ج‏3، ص469)

ترجمه:

خيرات حسان (زنان نيكو و زيبا روى) زنان دنيایی هستند كه از حورالعین بهشتی زیباترند.

توضیح:

خدای تعالی در آیه ی 70 سوره ی الرحمن فرموده است: « فيهِنَّ خَيْراتٌ حِسانٌ ـــ و در آن باغهاى بهشتى زنانى نيكو خلق و زيبايند.»

امام صادق(ع) نیز فرمودند: مراد از این زنان، حوالعین نیست، بلکه آنها همان زنان صالح دنیایی اند، که در بهشت اخروی بسیار زیباتر از حوالعین خواهند بود.

توجّه شود که در سوره ی الرحمن، خداوند متعال نعمات خود را می شمارد؛ و وقتی در مورد نعمت بهشت سخن می گوید، یکی از ویژگی های بهشت را این دانسته که در آن، زنانی نیکو خلق و زیبا هستند؛ یعنی تعداد این زنان در بهشت چنان زیادند، که تبدیل شده اند به یکی از نشانه های بهشت، تا آنجا که خدا وقتی می خواهد صفات بهشت را بشمارد، بهشت را با زنان آن معرّفی می کند.

http://sokhanha.ir/wp-content/uploads/2014/06/%D9%81%D8%B1%D8%AC%D8%A7%D9%85-%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%8C-%D8%A7%DA%A9%D8%AB%D8%B1-%D8%A7%D9%87%D9%84-%D8%AC%D9%87%D9%86%D9%91%D9%85-%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF.htm

همای رحمت;948862 نوشت:
با سلام وعرض ادب

مگه میشه همچین چیزی .

این هم از اون حرفاست .باور نکنید .


با سلام و احترام
آیه و روایت داریم

و طاها;948861 نوشت:
فضیل می‌گوید: به امام صادق(ع) عرض کردم: مردم سخنی را می‌گویند و آن این است که بیشتر اهل دوزخ در روز قیامت زنان هستند، حضرت فرمود: از کجا چنین باشد در حالى‌که مرد در آن روز با هزار تن از زنان دنیا تزویج خواهد کرد، در قصرى که از دُرّ یک‌پارچه است.

http://www.islamquest.net/fa/archive/question/fa24156

این تاپیک رو استاد هادی محترم قرار شد پاسخگو باشه که هنوز

متاسفانه پاسخش رو نداده .ومجبورم به همین بهانه از

استاد مسلم گرامی بپرسم .

استاد گرامی مگه حدیث نداریم حلال خدا برای همیشه

حلاله وحرام هم همینطور ....

خب اولا اگه بخوایم از لحاظ شرعی نظرمون رو بگیم .

یه مرد حق نداره با بیش از چهار همسر دنیوی ازدواج کنه

حالا چطور میخواد با هزار تن از زنان دنیوی ازدواج کنه .

این ها احادیث نیستن .اینها یه سری عراجیفن .که عربا

به اسم احادیث به خورد مردم دادن . فقط به اسم ائمه اطهار س اونا رو پخش کردن.

در کنار این آیات و روایات این نکته هم هست
که یکی از علل اصلی جهنمی شدن شهوات جنسی است
خوب آیا محرمات جنسی در زنان بیشتر است یا مردان؟

شما آمار های رسمی بگیرید
مردان بیشتر خود ارضایی میکنند یا زنان
مردان تجاوز میکنند یا زنان
و ...
با این حساب مردان جهنمی بیشترمیشوند

پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله در جای دیگر می فرمایند: «اکثر ما تلج به امتی النار الا جوفان البطن و الفرج، بیشترین چیزی که سبب دوزخی شدن امت من می شود، دو چیز میان تهی است، شکم و فرج»
http://www.hawzah.net/fa/Book/View/45326/34915/%D8%B4%DA%A9%D9%85-%D9%BE%D8%B1%D8%B3%D8%AA%DB%8C-%D9%88-%D8%B4%D9%87%D9%88%D8%AA-%D8%AC%D9%86%D8%B3%DB%8C

و الله العالم

و طاها;948873 نوشت:
در کنار این آیات و روایات این نکته هم هست
که یکی از علل اصلی جهنمی شدن شهوات جنسی است
خوب آیا محرمات جنسی در زنان بیشتر است یا مردان؟

برادرم سوالتون رو درست متوجه نمیشم

یعنی میفرمایید مسئولیت خانمها از لحاظ حجاب وعفاف

بیشتره وباید بیشتر از خودشون مراقبت کنن .

همای رحمت;948871 نوشت:
این تاپیک رو استاد هادی محترم قرار شد پاسخگو باشه که هنوز

متاسفانه پاسخش رو نداده .ومجبورم به همین بهانه از

استاد مسلم گرامی بپرسم .

استاد گرامی مگه حدیث نداریم حلال خدا برای همیشه

حلاله وحرام هم همینطور ....

خب اولا اگه بخوایم از لحاظ شرعی نظرمون رو بگیم .

یه مرد حق نداره با بیش از چهار همسر دنیوی ازدواج کنه

حالا چطور میخواد با هزار تن از زنان دنیوی ازدواج کنه .

این ها احادیث نیستن .اینها یه سری عراجیفن .که عربا

به اسم احادیث به خورد مردم دادن . فقط به اسم ائمه اطهار س اونا رو پخش کردن.

خودم نقد دارم نسبت به این روایات و آیات
نقد منطقی
اما به خودم اجازه نمیدم بگم اراجیف

همای رحمت;948871 نوشت:
این تاپیک رو استاد هادی محترم قرار شد پاسخگو باشه که هنوز

متاسفانه پاسخش رو نداده .ومجبورم به همین بهانه از

استاد مسلم گرامی بپرسم .

استاد گرامی مگه حدیث نداریم حلال خدا برای همیشه

حلاله وحرام هم همینطور ....

خب اولا اگه بخوایم از لحاظ شرعی نظرمون رو بگیم .

یه مرد حق نداره با بیش از چهار همسر دنیوی ازدواج کنه

حالا چطور میخواد با هزار تن از زنان دنیوی ازدواج کنه .

این ها احادیث نیستن .اینها یه سری عراجیفن .که عربا

به اسم احادیث به خورد مردم دادن . فقط به اسم ائمه اطهار س اونا رو پخش کردن.

خودم نقد دارم نسبت به این روایات و آیات
نقد منطقی
اما به خودم اجازه نمیدم بگم اراجیف

همای رحمت;948877 نوشت:
برادرم سوالتون رو درست متوجه نمیشم

یعنی میفرمایید مسئولیت خانمها از لحاظ حجاب وعفاف

بیشتره وباید بیشتر از خودشون مراقبت کنن .

نه دارم شواهد و قرائنی رو بررسی میکنم
که نشان بدهد نسبت جمعیت مردان و زنان در بهشت چگونه است؟

اگر مردان بهشتی کمتر از زنان باشند پس تاییدی است بر تعدد زوجات...

در پست قبلی منظورم این بود که مردان بیشتر از زنان دچار شهوات جنسی حرام میشوند
پس احتمال جهنمی شدنشان بیشتر میشود پس مردان جهنمی بیشتر از زنان میشوند...
پس زنان بهشتی بیشتر از مردان بهشتی خواهد بود...

حدیثی نیز در تایید آوردم که بیشترینچیزی که سبب جهنمی شدن امت میشود شکم و شهوت است...

و الله العالم

همای رحمت;948871 نوشت:
استاد گرامی مگه حدیث نداریم حلال خدا برای همیشه

حلاله وحرام هم همینطور ....

خب اولا اگه بخوایم از لحاظ شرعی نظرمون رو بگیم .

یه مرد حق نداره با بیش از چهار همسر دنیوی ازدواج کنه

حالا چطور میخواد با هزار تن از زنان دنیوی ازدواج کنه .

اصلا در آخرت حلال و حرام وجود ندارد، پایان این دنیا زمان انقضای تکالیف است، آنچه که شما هم می فرمایید که در روایات آمده نفرموده اند حلال محمد(ص) تا ابد حلال است و حرام محمد(ص) تا ابد حرام است، بلکه فرموده اند تا روز قیامت:

«إِنَّ حَلَالَ‏ مُحَمَّدٍ حَلَالٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ وَ حَرَامَهُ حَرَامٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَة»؛ به درستی که حلال محمد(ص) حلال است تا روز قیامت، و حرام محمد حرام است تا روز قیامت.(بصائرالدرجات، ج1، ص148)

و روایات مشابه دیگری هم که در این زمینه وارد شده اند همگی قید «الی یوم القیامة» را دارند(الکافی، ج1، ص18) یعنی زمان پایان تکالیف و این حلال و حرام ها روز قیامت است و در بهشت اصلا تکلیف و حلال و حرامی نیست.

همای رحمت;948871 نوشت:
اینها یه سری عراجیفن .که عربا

خیلی راحت اتخاذ موضع می کنید!!
علامه طباطبایی با آن عظمتش هر وقت روایتی را ظاهرا ناسازگار با تفکراتش می دید می گفت: من نمی فهمم!!

و طاها;948887 نوشت:
خودم نقد دارم نسبت به این روایات و آیات
نقد منطقی
اما به خودم اجازه نمیدم بگم اراجیف

خب این روایات با فرموده های قرآن هم تطابق نداره

من چطور باید باور کنم .

همای رحمت;948892 نوشت:
خب این روایات با فرموده های قرآن هم تطابق نداره

من چطور باید باور کنم .

چرا تطابق نداره ؟
بخشی رو جناب مسلم در پست قبلی جواب دادن ..
بخونید...

مسلم;948891 نوشت:
اصلا در آخرت حلال و حرام وجود ندارد، پایان این دنیا زمان انقضای تکالیف است، آنچه که شما هم می فرمایید که در روایات آمده نفرموده اند حلال محمد(ص) تا ابد حلال است و حرام محمد(ص) تا ابد حرام است، بلکه فرموده اند تا روز قیامت:

«إِنَّ حَلَالَ‏ مُحَمَّدٍ حَلَالٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ وَ حَرَامَهُ حَرَامٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَة»؛ به درستی که حلال محمد(ص) حلال است تا روز قیامت، و حرام محمد حرام است تا روز قیامت.(بصائرالدرجات، ج1، ص148)

و روایات مشابه دیگری هم که در این زمینه وارد شده اند همگی قید «الی یوم القیامة» را دارند(الکافی، ج1، ص18) یعنی زمان پایان تکالیف و این حلال و حرام ها روز قیامت است و در بهشت اصلا تکلیف و حلال و حرامی نیست.

خیلی راحت اتخاذ موضع می کنید!!
علامه طباطبایی با آن عظمتش هر وقت روایتی را ظاهرا ناسازگار با تفکراتش می دید می گفت: من نمی فهمم!!

با سلام وعرض ادب

استاد گرامی من در پستهای قبلی این سوال رو ازشما

پرسیدم که اینگونه روایات حقیقت دارن یا نه خب شما

متاسفانه سکوت فرمودید وجوابی ندادید .

والا من اولین بارمه اینگونه روایات به گوشم میرسه

وبه نطرم کاملا با سخنان قرآن هم در تضاد بود .

اگه واقعا اینها حقیقت دارن خب بفرمایید تا دیگه

حرفم رو پس بگیرم .وعذر خواهی کنم .

مسلم;948891 نوشت:
اصلا در آخرت حلال و حرام وجود ندارد، پایان این دنیا زمان انقضای تکالیف است، آنچه که شما هم می فرمایید که در روایات آمده نفرموده اند حلال محمد(ص) تا ابد حلال است و حرام محمد(ص) تا ابد حرام است، بلکه فرموده اند تا روز قیامت:

«إِنَّ حَلَالَ‏ مُحَمَّدٍ حَلَالٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ وَ حَرَامَهُ حَرَامٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَة»؛ به درستی که حلال محمد(ص) حلال است تا روز قیامت، و حرام محمد حرام است تا روز قیامت.(بصائرالدرجات، ج1، ص148)

و روایات مشابه دیگری هم که در این زمینه وارد شده اند همگی قید «الی یوم القیامة» را دارند(الکافی، ج1، ص18) یعنی زمان پایان تکالیف و این حلال و حرام ها روز قیامت است و در بهشت اصلا تکلیف و حلال و حرامی نیست.

خیلی راحت اتخاذ موضع می کنید!!
علامه طباطبایی با آن عظمتش هر وقت روایتی را ظاهرا ناسازگار با تفکراتش می دید می گفت: من نمی فهمم!!

ضمنا راجع به بند اول فرمایشاتتون هم من نمیدونستم تا
روز قیامته فک کردم تا ابد همینطوره !

ممنونم از پاسختون .

همای رحمت;948901 نوشت:
استاد گرامی من در پستهای قبلی این سوال رو ازشما

پرسیدم که اینگونه روایات حقیقت دارن یا نه خب شما

متاسفانه سکوت فرمودید وجوابی ندادید

شرمنده گاهی وقت ها به خاطر پست های متعدد در تاپیک های متعدد فراموش می کنم و پاسخ بعضی از قلم می افته!
دقیق بگید کدوم روایات رو می فرمایید؟ یا از اونها نقل قول بگیرید یا بفرمایید کدوم پست هست تا بنده ببینم.

با سلام وعرض ادب

خواهش میکنم .دشمنتون شرمنده باش
پست 75 .76 ....79 سرکار خانم الیل والنهار وپست 169جناب وطه سایت سخنها
فکر کنم باشه .لطفا این روایات رو بررسی بفرمایید .
ممنونم

شرمنده با گوشیه

نمیتونم نقل قول بزنم .

همای رحمت;948860 نوشت:
به نظر من ازدواجی که بر پایه عشق صورت نگیره .,ازدواج نیست

مگر بنده گفتم نباید عشق باشد؟!
لطفاً به سوالم دقت کنید بزرگوار

عرض کردم آیا عشق و ازدواج در آخرت ،

"شبیه" به این دنیاست؟

Reza-D;948912 نوشت:
مگر بنده گفتم نباید عشق باشد؟!
لطفاً به سوالم دقت کنید بزرگوار

عرض کردم آیا عشق و ازدواج در آخرت ،

"شبیه" به این دنیاست؟

از لحاظ مهریه و.....

خب معلومه نه ولی از لحاظ هم کفو بودن و مهر وعاطفه

فکر میکنم مثل همین دنیا باشه دیگه .

مسلم;948910 نوشت:
شرمنده گاهی وقت ها به خاطر پست های متعدد در تاپیک های متعدد فراموش می کنم و پاسخ بعضی از قلم می افته!
دقیق بگید کدوم روایات رو می فرمایید؟ یا از اونها نقل قول بگیرید یا بفرمایید کدوم پست هست تا بنده ببینم.

ببخشید نقل قول نزدم .

لطفا پست 183رو بخونید .

همای رحمت;948916 نوشت:
از لحاظ مهریه و.....
خب معلومه نه ولی از لحاظ هم کفو بودن و مهر وعاطفه
فکر میکنم مثل همین دنیا باشه دیگه .

نه کاملاً!
متاسفانه باز هم به نت دسترسی ندارم
انشاالله روز شنبه توضیحات کاملی خدمت شما خواهم داد
فکر میکنم به خیلی از پاسخ های مورد نظرتان برسید

همای رحمت;948911 نوشت:
با سلام وعرض ادب

خواهش میکنم .دشمنتون شرمنده باش
پست 75 .76 ....79 سرکار خانم الیل والنهار
شرمنده با گوشیه

نمیتونم نقل قول بزنم .

این روایت ها که شما میگویید مربوط به حوری بود ( پست 75 تا 79 )
آن روایاتی من گفتم درباره ازدواج با زنهای دنیا بود...

از جناب مسلم بررسی هر دو طیف روایت را بخواهید

و طاها;948926 نوشت:
این روایت ها که شما میگویید مربوط به حوری بود ( پست 75 تا 79 )
آن روایاتی من گفتم درباره ازدواج با زنهای دنیا بود...

از جناب مسلم بررسی هر دو طیف روایت را بخواهید

از یادآوریتون ممنونم .ویرایش شد

مسلم;948910 نوشت:
شرمنده گاهی وقت ها به خاطر پست های متعدد در تاپیک های متعدد فراموش می کنم و پاسخ بعضی از قلم می افته!
دقیق بگید کدوم روایات رو می فرمایید؟ یا از اونها نقل قول بگیرید یا بفرمایید کدوم پست هست تا بنده ببینم.

با سلام

تقریبا سه روایت است در این رابطه در کتاب
من لایحضره الفقیه
یکی به نقل از فضیل
یکی از عمار ساباطی
و یکی درباره خیرات حسان

پست 167 و 169 اگر اشتباه نکنم
یکی میگوید جمعیت زنان بهشتی بیشتر از مردان است و حتی مردی 1000 زن بهشتی از دنیا دارد
یکی میگوید خیرات حسان زنان صالح مومن هستند نه حوری
و یکی میگوید بیشنر بهشتیان زنان مستضعف هستند...

حبیبه;943048 نوشت:
ضمن اینکه تعدد زوجات انسانی(به تعبیر شما) در بهشت را باید تحقیق کرد که آیا چنین چیزی اصلا در آیات و روایات

بیان شده است یا خیر.


احسنت حرف حق است@};-
همین اتش را خاموش می کند:)

قابل توجه دوستان و همراهان عزیز و گرامی

با توجه به تأکید دوستان بر بررسی روایات تعدد همسران دنیوی و حوریان بهشتی، و با توجه به گستردگی روایات طرح شده و سایر روایات در این زمینه و نیاز به بررسی جامع، تاپیک موقتا تا اتمام بررسی این روایات بسته می شود.

از همراهی شما صمیمانه تشکر می کنم.@};-

همای رحمت;948911 نوشت:
پست 75 .76 ....79 سرکار خانم الیل والنهار وپست 169جناب وطه سایت سخنها
فکر کنم باشه .لطفا این روایات رو بررسی بفرمایید .

روایتی که از در پست 75 بیان شده مرسله بوده و سند درستی ندارد، و روایتی که جناب وطاها هم در پست 169 اشاره کرده اند مرفوعه است.
اما روایت مشابهی در کافی وجود دارد که از سند موثقی برخوردار است:

«لِكُلِّ مُؤْمِنٍ سَبْعُونَ زَوْجَةً حَوْرَاءَ وَ أَرْبَعُ نِسْوَةٍ مِنَ الْآدَمِيِّينَ‏»؛ و براى هر مؤمنى در بهشت هفتاد زن حوريه و چهار زن آدمى است(الکافی، ج8، ص95)

اما در مورد تعدد حوریان بهشتی، علاوه بر روایات ذکر شده، روایات متعدد دیگری نیز وجود دارد که به نظر ما را از بررسی سندی بی نیاز می کند:

بحارالانوار، ج8، ص129، حدیث29
همان، ج8، ص147، ح73
همان، ج8، ص171، ح113
ج8، ص175، ح125
ج8، ص184، ح147
ج8، ص192، ح169
همان،ص192، ح171
همان، ص192، ح172
همان، ص192، ح173
همان، ج8، 195، ح181
همان، ج8، ص195، ح196

اما باز تکرار می کنم فهم حقیقت آن برای ما دشوار است، و خداوند وعده داده است مسئله ای که انسان آن را ناخوش میدارد در بهشت اتفاق نخواهد افتاد، پس تعدد زوجات و تعدد حوریان به هر صورتی که باشد، چه ما حقیقت آن را بفهمیم و چه نفهمیم، این را می فهمیم که مایه ناراحتی انسان نخواهد بود.

مسلم;949248 نوشت:
روایتی که از در پست 75 بیان شده مرسله بوده و سند درستی ندارد، و روایتی که جناب وطاها هم در پست 169 اشاره کرده اند مرفوعه است.
اما روایت مشابهی در کافی وجود دارد که از سند موثقی برخوردار است:

«لِكُلِّ مُؤْمِنٍ سَبْعُونَ زَوْجَةً حَوْرَاءَ وَ أَرْبَعُ نِسْوَةٍ مِنَ الْآدَمِيِّينَ‏»؛ و براى هر مؤمنى در بهشت هفتاد زن حوريه و چهار زن آدمى است(الکافی، ج8، ص95)

اما در مورد تعدد حوریان بهشتی، علاوه بر روایات ذکر شده، روایات متعدد دیگری نیز وجود دارد که به نظر ما را از بررسی سندی بی نیاز می کند:

بحارالانوار، ج8، ص129، حدیث29
همان، ج8، ص147، ح73
همان، ج8، ص171، ح113
ج8، ص175، ح125
ج8، ص184، ح147
ج8، ص192، ح169
همان،ص192، ح171
همان، ص192، ح172
همان، ص192، ح173
همان، ج8، 195، ح181
همان، ج8، ص195، ح196


اما باز تکرار می کنم فهم حقیقت آن برای ما دشوار است، و خداوند وعده داده است مسئله ای که انسان آن را ناخوش میدارد در بهشت اتفاق نخواهد افتاد، پس تعدد زوجات و تعدد حوریان به هر صورتی که باشد، چه ما حقیقت آن را بفهمیم و چه نفهمیم، این را می فهمیم که مایه ناراحتی انسان نخواهد بود.

با سلام وعرض ادب

استاد گرامی بسیار ممنونم از شما

مرفوعه یعنی چی؟

موثق یعنی احتمالش چند در صد ه که حقیقت داشته باشه ؟

وسوال بعدی اینکه چرا میفرمایید بقیه روایات نیاز به

بررسی ندارن ؟

با سلام و احترام

همای رحمت;949273 نوشت:
مرفوعه یعنی چی؟

یعنی یک یا چندتا از راویان در سند ذکر نشده اند، یعنی روایت کننده با ذکر رفع بدون ذکر یک یا چند راوی که در سلسله سند بوده اند، روایت را از امام نقل می کند.

همای رحمت;949273 نوشت:
موثق یعنی احتمالش چند در صد ه که حقیقت داشته باشه ؟

موثق از وثق به معنای اعتماد و اطمینان می آید، البته در حجیت آن اختلاف نظر وجود داد، اما به هر حال اگرچه اعتبار آن مثل احادیث صحیح السند نیست اما به تناسب اهمیت موضوع، و سایر قرائن ممکن است پذیرفته شود یا نشود.

همای رحمت;949273 نوشت:
سوال بعدی اینکه چرا میفرمایید بقیه روایات نیاز به بررسی ندارن ؟

به خاطر تعداد زیاد این روایت ها! اگر مدلول یک روایت به صورت گسترده در روایات مختلف بیاید خود این تقویت کننده سند است، آن آدرس هایی که نقل کرده ام بخشی از روایاتی است که از تعدد حوریان بهشتی خبر میدهند.

[=Arial Black]مردهای مومن در بهشت ، همسرشان اگر بهشتی باشد و بخواهد ، را با خود دارند.
حوری بهشتی هم دارند.

اما این حوری بهشتی ، هووی همسر دنیایی مرد که اکنون در بهشت پیش او است ، نیست.

چون اصلا حوری بهشتی از جنس همسر دنیایی مرد نیست. همسر دنیایی مرد که اکنون در بهشت است ، "انسان"ایی است که مرحله دنیا را پشت سر گذاشته و اکنون در بهشت است.
اما حوری از جنس انسانهای دنیایی نیست و در دنیا نبوده است و اهل "همینجا" (بهشت) است. گرچه به شکل انسان است تا بین او و مرد مومن الفت برقرار شود. اما بالاخره با زن مومنه ای که از دنیا آمده است ، "اختلاف ماهوی" دارد.

نکته دوم:
شاید هووهایی که با هم مهربان و مثل خواهرند را دیده یا شنیده باشید. اگر هم ندیده و نشنیده اید ، قابل تصور ذهنی هستند. پس این یک امر ممکنی است که رابطه "هوو - هوو" رابطه ای نیکویی مثل "خواهر - خواهر" باشد و آن معنای بدی را که در عرف دارد ، نداشته باشد.
در بهشت ، رابطه بین همسران یک مرد مومن می تواند اینگونه باشد (و بلکه هست).

مسلم;949279 نوشت:
با سلام و احترام

یعنی یک یا چندتا از راویان در سند ذکر نشده اند، یعنی روایت کننده با ذکر رفع بدون ذکر یک یا چند راوی که در سلسله سند بوده اند، روایت را از امام نقل می کند.

موثق از وثق به معنای اعتماد و اطمینان می آید، البته در حجیت آن اختلاف نظر وجود داد، اما به هر حال اگرچه اعتبار آن مثل احادیث صحیح السند نیست اما به تناسب اهمیت موضوع، و سایر قرائن ممکن است پذیرفته شود یا نشود.

به خاطر تعداد زیاد این روایت ها! اگر مدلول یک روایت به صورت گسترده در روایات مختلف بیاید خود این تقویت کننده سند است، آن آدرس هایی که نقل کرده ام بخشی از روایاتی است که از تعدد حوریان بهشتی خبر میدهند.

با سلام وعرض ادب مجدد وتشکر از شما

ببخشید خیلی زحمتتون دادم .

همای رحمت;949287 نوشت:
با سلام وعرض ادب مجدد وتشکر از شما

ببخشید خیلی زحمتتون دادم .

سلام مجدد
خواهش میکنم وظیفه است

مسلم;949290 نوشت:
سلام مجدد
خواهش میکنم وظیفه است

@};-@};-@};-

خیلی ممنون ومتشکرم .

مسلم;949248 نوشت:
و روایتی که جناب وطاها هم در پست 169 اشاره کرده اند مرفوعه است.

با سلام
جناب مسلم سه روایت بود...

و طاها;948868 نوشت:
قَالَ الصَّادِقُ (ع) : «الْخَيْرَاتُ الْحِسَانُ مِنْ نِسَاءِ أَهْلِ الدُّنْيَا وَ هُنَّ أَجْمَلُ مِنَ الْحُورِ الْعِين‏» (من لا يحضره الفقيه، ج‏3، ص469)

این روایت که عرض کردم مرفوعه است.

روایت دیگر این روایت است:

و طاها;948861 نوشت:
فضیل می‌گوید: به امام صادق(ع) عرض کردم: مردم سخنی را می‌گویند و آن این است که بیشتر اهل دوزخ در روز قیامت زنان هستند، حضرت فرمود: از کجا چنین باشد در حالى‌که مرد در آن روز با هزار تن از زنان دنیا تزویج خواهد کرد، در قصرى که از دُرّ یک‌پارچه است.

«ْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ قَالَ: قُلْتُ لَهُ شَيْ‏ءٌ يَقُولُهُ النَّاسُ إِنَّ أَكْثَرَ أَهْلِ النَّارِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ النِّسَاءُ قَالَ وَ أَنَّى ذَلِكَ وَ قَدْ يَتَزَوَّجُ الرَّجُلُ فِي الْآخِرَةِ أَلْفاً مِنْ نِسَاءِ الدُّنْيَا فِي قَصْرٍ مِنْ دُرَّةٍ وَاحِدَة»
که صدوق مستقیم و بدون ذکر واسطه ها از فضیل بن یسار و او از امام صادق(ع) روایت می کند، البته نرم افزار درایه این حدیث را صحیح معرفی می کند شاید از باب آنکه طریق محمد بن بابویه به فضیل، طریق روشنی است.

روایت سوم را پیدا نکردم، کدام است؟

موضوع قفل شده است