جمع بندی علوم کینزی از نظر اسلام چگونه است؟

تب‌های اولیه

7 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
علوم کینزی از نظر اسلام چگونه است؟

سلام خسته نباشید اقا میخواستیم بدونیم کلا کینزی ها (کنترل عناصر اصلی و کنترل چند چیز دیگه ) از نظر اسلام چیه و اصلا فایده ای داره یاد بگیریم ؟ چون من خیلی خوشم میاد و دوست دارم یاد بگیرم یا (از مکاتب گمراه کننده محسوب میشن؟) چون هر چی تلاش کردم از دین به چیزی برسم نشد چون اصلا نمیخوام به کسی نشون بدم و این حرفا فقط خودم خیلی خوشم میاد

با نام و یاد دوست





کارشناس بحث: استاد کافی

king of dark;941314 نوشت:
سلام خسته نباشید اقا میخواستیم بدونیم کلا کینزی ها (کنترل عناصر اصلی و کنترل چند چیز دیگه ) از نظر اسلام چیه و اصلا فایده ای داره یاد بگیریم ؟ چون من خیلی خوشم میاد و دوست دارم یاد بگیرم یا (از مکاتب گمراه کننده محسوب میشن؟) چون هر چی تلاش کردم از دین به چیزی برسم نشد چون اصلا نمیخوام به کسی نشون بدم و این حرفا فقط خودم خیلی خوشم میاد

باسمه تعالی
با عرض سلام و خسته نباشید
این‌ قبیل امور، به خودی خود جایز است، مگر اینکه همراه با کار خلاف شرعی بوده و یا موجب ضرری قابل توجه، نسبت به خود فرد یا دیگران باشد.
برای اطلاع بیشتر به تاپیکی در همین زمینه http://www.askdin.com/showthread.php?t=48600 مراجعه بفرمایید.
موفق باشید.

سلام ...
امیدوارم که خوب و خوش و سلامت باشید ...

به نظرم وقت پر ارزشتون رو بابته این چیزها نگذارید ...
من هم مدت زمان زیادی رو بابته این چیزها وقت گذاشتم و در نهایت هیچ ...

البته چیزهای خوبی میتونید در این مسیر یاد بگیرید ...
ولی به نظرم هدفتون رو کینزی نذارید ...

در نهایت ...
الان اگر به من بگن دو تا راه حل وجود داره برای رفتن از نقطه الف به نقطه ب ...

1. یکیش طی طریق کردن هست
2. یکیش هم پیمودن مسیر ( با دوچرخه ؛ یا ماشین ؛ یا هواپیما )

من مسیر دوم رو انتخاب میکنم .

علت :
1. روش اول دارای محدودیتهایی هست .
2. ممکن هست که 5 بار بتونم طی طریق بکنم ولی بار 6 ام نشه ... چون در اون زمان مثلا گناهی رو انجام دادم .
3. تکرار پذیر نیست
4. تمام تمرکز انسان رو میگیره ... مثلا باید تا آخره عمرت صلوات بفرستی و قل هوالله بخونی و از زندگی میوفتی
5. دانش تک بعدی ایجاد میکنه .

ولی اگر همون زمان رو در درون مسیر دیگری خرج کنم ... میتونم پول خوبی بدست بیارم ... درسه هست که نمیتونم هواپیما بخرم ... ولی میتونم یک ماشین خوب بخرم ... و هر وقت هم که خواستم بتونم بلیط هواپیما بخرم .

1. هم علمی هست
2. هم با طی کردن مسیری تقرسیا بدون ریسک به هدفم میرسم .
3. تکرار پذیر هست
4. آدم رو تک بعدی نمیکنه و انسان میتونه در کنار خریدن ماشین هزاران کاره دیگه بکنه .

[="Arial Black"][="Blue"]سلام
اگر مایل بودید این قبیل مسایل را یاد بگیرید ، در کنار آنها مقداری هم فلسفه اسلامی (زیر نظر اساتید این رشته) آموزش ببینید. چون فلسفه دید کلی شما را شکل می دهد و زیربنای همه شناختها و همه علوم و معرفت های دیگر است.

اگر باز هم فرصت مطالعاتی داشتید ، پس از فلسفه اسلامی ، مقداری مبانی عرفان نظری را نیز مطالعه کنید. البته منابع شما ، باید منایع مطمئن باشد مثلا توسط علمای دینی متشخص نوشته شده باشند.

با این روش ، اگر دنبال علوم و فنون غیر عادی بروید ، تا حد زیادی میتوان مطمئن بود که دچار انحراف یا فریب نمی شوید و راه اصلی را گم نخواهید کرد چون هر مساله ای بیان شود ، با دانشی که از فلسفه و عرفان نظری اسلامی دارید ، می توانید صحت و سقم آن را بسنجید.[/]

این قبیل کارها چون اتلاف وقت هست فکر نکنم از نظر دینی و شرعی جایز باشه.بهتره سمت کارهای مفید تری بریم.

جمع بندی
علوم کینزی
پرسش
میخواستم بدانم کلا کینزی ها (کنترل عناصر اصلی و کنترل چند چیز دیگر ) از نظر اسلام چیست و اصلا فایده ای داره یاد بگیریم ؟
پاسخ:
این‌ قبیل امور، به خودی خود جایز است، مگر اینکه همراه با کار خلاف شرعی بوده و یا موجب ضرری قابل توجه، نسبت به خود فرد یا دیگران باشد.
در واقع [=Georgia]تله کینزی مانند هیپنوتیزم و تله پاتی بر 3 فعل اصلی نفس انسانی استوار است که عبارتند از :1- تمرکز بسیار 2- استمرار 3- اعتقاد راسخ بر توانانی نفس برای به حرکت درآوردن اجسام با نیروی ذهن.
اگر سه فعل اصلی مذکور حاصل شود شخص بعد از چندی به راحتی قادر به تحرک اجسام از طریق تمرکز ذهنی خود خواهد بود و این نه تنها کار خارق العاده ای نیست بلکه برای آنان که در سودای طلب کمال حقیقی اند بازیچه ای در دست اطفال بیش نیست.
در سه اصلی که در خصوص تله کینزی مطرح شد شرطی مبنی بر عمل به شریعت مطهره و اهتمام بدان موجود نمی باشد و هرکسی که کافر به خدا و پیغمبر باشد نیز با رعایت سه اصل مذکور می تواند به این بازیچه دست یابد و شریعت مطهره الهی برای این کار تازمانی که منجر به فریب و آسیب دیگران نشود منع محکمی را در نظر نگرفته است.
اما برای آنان که می خواهند قدمی فراتر از دستورات فقهی بردارند و به کمالات حقیقی انسانی نائل شوند آداب بیشتری در میان است که از جمله آنها عدم صرف وقت در اموری است که باعث اشتغال ذهنی و تعلق مادی انسان می شود.
بدیهی است اشتغال و اهتمام به اموری چون تله کینزی مورد استقبال بسیاری از کمال نایافتگان عوام قرار گرفته و این کار معرکه ای برای صاحبان این بازیچه فراهم خواهد کرد. معرکه ای که تمامی همت و عمر آدمی را منصرف به کاری می کند که نه تنها کمال نیست بلکه مورد مذمت صاحبان کمال است.
عرفان حقیقیِ شریعت الهی با منع انجام چنین کارهایی راهی را به انسان طالب کمال پیشنهاد می کند که نتیجه ان به هزاران برابر شگفت تر از این دسته از امور است. در حقیقت
اهتمام به انجام واجبات و ترک محرمات و اهتمام به کسب معرفت 3 رکن اصیلی است که شریعت الهی برای طالبان کمال حقیقی در نظر گرفته که اگر این سه با استمرار سالک الی الله همراه شود کمالاتی چون شنیدن اذن الهی برای تصرف در ماده کائنات و طی نمودن هزاران عوالم وجودی در یک لحظه نصیب وی خواهد شود.
امید که با نصب العین قرار دادن دستورات شریعت الهی در زمانی کوتاهتر به نتایجی به مراتب عالی تر دست یابیم.[1]
_________________
پی نوشت:
[1]. http://www.askdin.com/showthread.php?t=48600

موضوع قفل شده است