[="Times New Roman"][="Black"]پستتون خیلی بامزه بود
یه جوری حرف میزنید انگار زنها ایران هستند و مردها آمریکا. احکام اسلام هم نقش برجام رو دارند.
حالا ایران به تمام تعهداتش در برجام عمل کرده، حالا مونده تعهدات آمریکا که عملی بشه.
ترگل;941880 نوشت:
همه از خانومها انتظار دارن
نه خیلی هم خانوم ها انتظارات رو برآورده میکنند، واسه همین تحمل این همه توقع خیلی سخته. :shad:
ترگل;941880 نوشت:
انگار اقایون هیچ وظیفه ای مبنی بر تعهد و وفاداری و از خودگذشتگی و چشم پوشی از بعضی خواسته ها و احساس تعلق و .... ندارند
خانم ترگل راست میگن، اینایی که می بینید مهریه اجرا میزارن و طلاق میگیرن و خونه و ماشین و قباله زمین می خوان همه توریست هستن و به زودی از ایران میرن.
ترگل;941880 نوشت:
جالبه همه اینها وظایف غیرقابل انکار خانم به شمار میاد
خانم ها هم اصلا انکار نمی کنن و مو به مو اجرا میکنن.
ترگل;941880 نوشت:
خب خانمی که بدونه قراره زندگیش با کسی دیگه ای نصف بشه چرا از اول به خاطر محبتش با شرایط اقا کنار بیاد،مهریه رو کم بزاره،در بقیه موارد رعایت کنه
و مدام در حال از خودگذشتگی باشه اخرم با یه نفر دیگه عوض بشه
اصلا اشک آدم در میاد از این همه وفاداری و از خودگذشتگی =))[/]
سلام
اگه حق وحقوقی هست چه برای خانم باشه چه آقا برای بنده فرقی نمیکنه بنده دفاع میکنم
بلاخره یدونه سوزن به خودمون بزنیم بعد یه جوالدوز به دیگران ؛)
هر چند ضرب المثل چندان ربطی به موضوع مورد بحث نداشت
ولی اینجا واقعا حق با خانمهاست یه خانم میتونه تحمل کنه مث شما و یکی نمیتونه و همین عدم رضایت به نظر من نابرابری و بی عدالتی یه و اصلا نیاز به دیدن رفتار آقا بعد از ازدواج نیست....
چطور میشه رضایت کسی رو به دست آورد که از اصل و اساس دلش به چنین کاری راضی نیست
و بعد حرف از عدالت زد ؟!![/]
[="Times New Roman"][="Black"]پستتون خیلی بامزه بود
یه جوری حرف میزنید انگار زنها ایران هستند و مردها آمریکا. احکام اسلام هم نقش برجام رو دارند.
حالا ایران به تمام تعهداتش در برجام عمل کرده، حالا مونده تعهدات آمریکا که عملی بشه.
نه خیلی هم خانوم ها انتظارات رو برآورده میکنند، واسه همین تحمل این همه توقع خیلی سخته. :shad:
خانم ترگل راست میگن، اینایی که می بینید مهریه اجرا میزارن و طلاق میگیرن و خونه و ماشین و قباله زمین می خوان همه توریست هستن و به زودی از ایران میرن.
خانم ها هم اصلا انکار نمی کنن و مو به مو اجرا میکنن.
اصلا اشک آدم در میاد از این همه وفاداری و از خودگذشتگی =))
[/]
شرمنده ....
اون دیگه مشکل شماست که فقط همچین کیس هایی دور و برتون هستن و چنین افرادی رو دیدین ،
بااین دیدگاه میشه خیلی از چیزها رو به اقایون نسبت داد که اتفاقا برعکس برچسب های شما به خانمها حسابی به آقایون می چسبه،
ولی خب ما خانمها دیدمون بازتر از این حرفاست و سعی میکنیم نیمه پرلیوان رو ببینیم نه خالی ش رو ....[/]
يك آقايي از صله رحم كردن خانم با پدر و مادرش احساس نارضايتي دارد (با اينكه صله رحم واجب است) تكليف چيست ؟
سلام ....
چطور اون آقا توقع داره وقتی خانمش با پدر و مادر آقا برخورد میکنه رفتار مناسبی داشته باشه در حالیکه از دیدن کسانی که عمری زحمتش رو کشیدن و حقی بر گردنش دارن منع میشه؟!!
احترام احترام میاره .....
آقا این حق رو داره که حتی اجازه رفتن به منزل پدری رو به خانم نده ولی قطعا حق های دیگه ای میفته گردنش ...
امام علی (ع) گفتن هرچی برای خودتون می پسندین واسه دیگرانم بپسندبن
شما دوس دارین خانمتون بگن کلا رابطه تون رو با خانوادتون قطع کنید؟!!
اصلا چنین حقی دارن؟!! پس متقابله ...
ضمنا ربطش به موضوع رو درک نکردم ....
لطفا ربطش ندین به تعدد زوجات و واجب شدن ازدواج دوم :/
هیچ ربطی بهم ندارن .... [/]
هر چند ضرب المثل چندان ربطی به موضوع مورد بحث نداشت
ولی اینجا واقعا حق با خانمهاست یه خانم میتونه تحمل کنه مث شما و یکی نمیتونه و همین عدم رضایت به نظر من نابرابری و بی عدالتی یه و اصلا نیاز به دیدن رفتار آقا بعد از ازدواج نیست....
چطور میشه رضایت کسی رو به دست آورد که از اصل و اساس دلش به چنین کاری راضی نیست
و بعد حرف از عدالت زد ؟!!
عدالت چیه؟
شما دارید با شرایطی که جامعه داره به موضوع نگاه میکنید
میگید چی رعایت میشه که ما خانم ها این حق آقایون رو هم در نظر بگیریم
مهم اینه اصل موضوع عین عدالته
چون نگفته همه آقایون برن زن دوم بگیرن شروط داره
حال اگه مردی هم رعایت نکنه حق هر یک از خانم ها چه اول چه دوم
پاسخگو باید باشه
و حق خانم ضایع نخواهد شد مگه اینکه کلا اعتقادی به اینکه روز حسابی هست نداشته باشیم
در این صورت بله این حق و حقوق رو بی عدالتی میبینیم
مگه اینکه کلا اعتقادی به اینکه روز حسابی هست نداشته باشیم
ببخشید چه ربطی به اعتقاد به روز حساب داره؟!
اتفاقا چون به این روز معتقدیم نباید کاری کنیم در حق کسی ظلمی صورت بگیره !!!!
حالا این ظلم میتونه دل شکستن باشه،میتونه تباه کردن زندگی یه ادم به واسطه اوردن دیگری باشه و یا هرچیز دیگه ای ...
اللیل والنهار;941957 نوشت:
مهم اینه اصل موضوع عین عدالته
میشه دقیقا بفرمایید از نگاه یک خانم کجای این موضوع عین عدالته که بعد از اینکه همه چیز رو به پای همسر ریخت نادیده گرفته بشه و به راحتی زندگیش رو تقدیم شخص دیگه ای کنه؟!!
ممکنه چند لحظه دفاع از حقوق اقایون رو فراموش کتید و بفرمایید که حاضرید هنوز همسرتون از گرد راه نرسیده دست به ازدواج مجددی بزنن؟!! نمیدونم اتقدر خانم ایده ال و روشنفکر داریم چرا اقایون معطل ن!!!!
اللیل والنهار;941957 نوشت:
شما دارید با شرایطی که جامعه داره به موضوع نگاه میکنید
بله ...
همون طور که باقی قضیه بر مبنای همین نگاهه ...
می فرمایید اقایون راضی نمیشن،می فرمایید تنوع طلبن،می فرمایید گاهی واجب میشه بر شخص،می فرمایید به گناه می افتن و ....
اینها به خاطر شرایط جامعه س دیگه؟!!قبول دارید؟!!
ماهم تو همین جامعه زندگی میکنیم
چیزی که عوض داره گله نداره
اگه قرار باشه اقایون هنوز زن اول رو نگرفته به فکر دومی باشن چه نیازیه به از خودگذشتگی؟!!
ضمن اینکه در تاپیک اشتغال بانوان،علیرغم اینکه خودتون به قولی خرما خورده بودین ولی در مقام دفاع از اقایون به خوبی عمل کردین اینجا اجازه بدین هر کسی حرف خودش رو بزنه و شمام بهتره از منظر یه خانم به قضیه نگاه کنید نه دلسوزی هایی که ممکنه مث اون قضیه اشتغال تون، خودتون بهش عمل نکنید و تنها به دیگران توصیه کنید
چطور اون آقا توقع داره وقتی خانمش با پدر و مادر آقا برخورد میکنه رفتار مناسبی داشته باشه در حالیکه از دیدن کسانی که عمری زحمتش رو کشیدن و حقی بر گردنش دارن منع میشه؟!!
احترام احترام میاره .....
آقا این حق رو داره که حتی اجازه رفتن به منزل پدری رو به خانم نده ولی قطعا حق های دیگه ای میفته گردنش ...
امام علی (ع) گفتن هرچی برای خودتون می پسندین واسه دیگرانم بپسندبن
شما دوس دارین خانمتون بگن کلا رابطه تون رو با خانوادتون قطع کنید؟!!
اصلا چنین حقی دارن؟!! پس متقابله ...
ضمنا ربطش به موضوع رو درک نکردم ....
لطفا ربطش ندین به تعدد زوجات و واجب شدن ازدواج دوم :/
هیچ ربطی بهم ندارن ....
اين مثال را زدم كه در مورد متن قبليتان كه گفتيد :
نقل قول:
و همین عدم رضایت به نظر من نابرابری و بی عدالتی یه
_عدم رضايت يك خانم در برابر يك امر واجب مثل ازدواج
_عدم رضايت يك آقا در برابر يك امر واجب مثل صله رحم
مقصودم اين بود كه صرفا عدم رضايت يك آقا يا يك خانم، دليل بر بي عدالتي در يك امر نمي شود
مخصوصا اگر يك امري واجب باشد كه اينجا مانع شدن باعث گناهكار شدن فرد مي شود
چه بسا شخصي پيدا شود كه از نماز خواندن همسرش احساس رضايت نكند
و اين عدم رضايت دليل نمي شود كه عمل به امر نماز را بي عدالتي تلقي كنيم
_عدم رضايت يك خانم در برابر يك امر واجب مثل ازدواج
_عدم رضايت يك آقا در برابر يك امر واجب مثل صله رحم
مقصودم اين بود كه صرفا عدم رضايت يك آقا يا يك خانم، دليل بر بي عدالتي در يك امر نمي شود
مخصوصا اگر يك امري واجب باشد كه اينجا مانع شدن باعث گناهكار شدن فرد مي شود
چه بسا شخصي پيدا شود كه از نماز خواندن همسرش احساس رضايت نكند
و اين عدم رضايت دليل نمي شود كه عمل به امر نماز باعث بي عدالتي و نابرابري بشود
قیاس مع الفارق شنیدید؟!!!
این مصداق بارزشه ....
عدم نارضایتی در ازدواج مجدد قطعا منجر به بی عدالتی میشه
چون خانم هرکاری اون آقا انجام بده باز چون با میل و رضایت باطنی ش همراه نیست، هیچوقت رضایتش به دست نمیاد و گفته شده باید شخصی دست به چنین عملی بزنه که بتونه عدالت رو رعایت کنه
و وقتی یک طرف در موردش بی عدالتی شده چطور میشه ادعای عدالت رو داشت؟!![/]
تا حالا اطرافتون چنین چیزی رو دیدید؟ وقتی آقایی دست به این کار می زنه دیدید که زندگی اش می پاشه؟ نه تنها همسر اولش نابود میشه بلکه بچه هاش هم نابود میشند و کلا خانواده ی اول از هم پاشیده میشه.
واقعا میشه شرایط اضطراری باشه انقدر که یک آقا نتونه رو خودش مسلط باشه و دست به ازدواج دوم بزنه؟ به نظرم به ندرت پیش میاد نه به کرات که تو جامعه می بینیم. اگر هم به ندرت پیش بیاد جای سوال نداره.
به نظرم باید تا می تونه زندگی خودش رو بسازه و در رفع مشکلاتش با مراجعه به روانشناس یا پزشک یا صحبت کردن با همسرش صحبت کنه. هزار تا راه رو بره اگر نشد و اگر نتونست و اگر تونست عدالت رو رعایت کنه و ظلمی نکنه با مطرح کردن به خانومش مشکلش رو بگه و با هم دنبال راه حلی باشند. شاید یک راه حل ازدواج مجدد باشه.
میشه یک مرد عشقش رو بین دو تا زن نصف کنه؟ نمیشه. فکر نمی کنم خانمی باشه تحمل چنین چیزی رو داشته باشه. شما نه حضرت علی هستید نه پیامبر که بگم به خاطر مصلحت ازدواج دوم می کنید. خانواده باید یکی باشه. محکم و استوار. وقتی دو تا یا بیشتر همسر انتخاب میشه کانون خانواده از تمرکز خارج میشه. خانواده مطمئنا دیگه این گرمای خودش رو نداره. مرد باید هوای دو تا خانمش رو داشته باشه و بچه های بیچاره هم که آواره میشن.
دوباره میگم فکر نمی کنم تعدد زجات واجب شدنش به کرات اتفاق بیافته. من بیشتر اسمش رو هوس می دونم.
راستی چرا اصلا در مورد آقایونی که نه نیازی دارند و نه مشکلی با خانومش ولی دست به ازدواج دوم یا سوم می زنند چیزی نمی گید؟ وقتی همه چیز خوبه؟ علتش چیزی به جز هوسه؟
عدم نارضایتی در ازدواج مجدد قطعا منجر به بی عدالتی میشه
چون خانم هرکاری اون آقا انجام بده باز چون با میل و رضایت باطنی ش همراه نیست، هیچوقت رضایتش به دست نمیاد و گفته شده باید شخصی دست به چنین عملی بزنه که بتونه عدالت رو رعایت کنه
و وقتی یک طرف در موردش بی عدالتی شده چطور میشه ادعای عدالت رو داشت؟!!
عدالت معناي مشخصي دارد و بايد از كارشناس بپرسيد مصداق بي عدالتي چيست
بنده باز هم همان مثال را مي زنم:
فرض كنيد آقايي به دلايلي از خانواده همسرش بدش مي آيد و احساس نارضايتي از ارتباط با آنها دارد
حالا اگر خانم به دستور دين و به علت اينكه نياز به تعامل با خانواده اش دارد صله رحم را بجا بياورد و با خانواده اش در تماس باشد و حالشان را جويا شود بي عدالتي كرده ؟! چون شوهرش احساس نارضايتي مي كند ؟
عدالت معناي مشخصي دارد و بايد از كارشناس بپرسيد مصداق بي عدالتي چيست
بنده باز هم همان مثال را مي زنم:
فرض كنيد آقايي به دلايلي از خانواده همسرش بدش مي آيد و احساس نارضايتي از ارتباط با آنها دارد
حالا اگر خانم به دستور دين و به علت اينكه نياز به تعامل با خانواده اش دارد صله رحم را بجا بياورد و با خانواده اش در تماس باشد و حالشان را جويا شود بي عدالتي كرده ؟! چون شوهرش احساس نارضايتي مي كند ؟
ولی همون احکام میگن اگر رضایت شوهر مبنی بر نرفتن به خانه پدری هست باید خانم اطاعت کنه
بنابراین آقا میتونه مانع بشه
درسته؟!!
اما آیا زمانیکه آقا تصمیم به ازدواج مجدد بگیره،خانم از چنین حقی برخورداره؟!!
همیشه م نیاز به کارشناس نیست میشه بر اساس عقل و منطق هم جواب داد ....[/]
ولی همون احکام میگن اگر رضایت شوهر مبنی بر نرفتن به خانه پدری هست باید خانم اطاعت کنه
بنابراین آقا میتونه مانع بشه
درسته؟!!
اما آیا زمانیکه آقا تصمیم به ازدواج مجدد بگیره،خانم از چنین حقی برخورداره؟!!
عرض كردم تماس داشتن، صله رحم تنها ديدار حضوري نيست
فرض كنيد خانم خواست (با هزينه خودش) تماس تلفني با خانواده اش داشته باشد و شوهرش از اين كار احساس رضايت نداشت
حالا به سوال قبل جواب دهيد آيا اگر زن با پدر و مادرش تلفني صحبت كند نا عدالتي كرده كه با خانواده اش ارتباط داشته ؟؟
جواب يا بله هست يا خير
اگر بله كه بنده حرفي ندارم!!
اگر خير پس اين نقض مي شود كه صرفا عدم رضايت خانم دليل بر عادل نبودن مرد باشد...
عرض كردم تماس داشتن، صله رحم تنها ديدار حضوري نيست
فرض كنيد خانم خواست (با هزينه خودش) تماس تلفني با خانواده اش داشته باشد و شوهرش از اين كار احساس رضايت نداشت
حالا به سوال قبل جواب دهيد آيا اگر زن با پدر و مادرش تلفني صحبت كند نا عدالتي كرده كه با خانواده اش ارتباط داشته ؟؟
جواب يا بله هست يا خير
اگر بله كه بنده حرفي ندارم!!
اگر خير پس اين نقض مي شود كه صرفا عدم رضايت خانم دليل بر عادل نبودن مرد باشد...
شما اول لطف کنید جواب من رو بدین
بعد سوال رو با سوال پاسخ ندین
خودتون هم میدونید چنبن پرسشی تک کلمه ای نیست ...[/]
که بنده باز اعتقاد دارم هیچ حقی از زن اول ضایع نخواهد شده این مرد هست که برای خودش شرایطی رو فراهم میکنه که اگه از پسش بر نیاد باید پاسخگو باشه
پس من زن چرا باید نگران باشم :)
سلام و ادب
بله هیچ حقی ضایع نخواهد شد...ولی اون شب که تشریف نمیاره خونه هم حقی ضایع نمیشه..به هر حال اون زن دوم هم هیچی نخواهد حداقلش 1 شب در هفته باید این اقا خونه نیاد
کی حاضره و اونو عدالت میدونه یه شب شوهرش خونه نباشه و تنها باشه...البته همچین مردی نباشه خیلی خوبتره تا باشه...
استاد مطهرى: «تعجّب مى كنيد اگر بگويم تعدّد زوجات در مشرق زمين، مهم ترين عامل براى نجات تك همسرى است. مجاز بودن تعدّد زوجه، بزرگ ترين عامل نجات تك همسرى است ... در شرايطى كه موجبات اين كار فراهم مى شود و عدد زنان نيازمند به ازدواج فزونى مى گيرد؛ اگر حق تأهل اين عدّه به رسميت شناخته نشود و به مردان واجد شرايط اخلاقى، مالى و جسمى، اجازه چند همسرى داده نشود؛ دوست بازى و معشوقه گيرى، ريشه تك همسرى را مى خشكاند» مرتضى مطهرى، نظام حقوق زن در اسلام، ص 330.
قانون چند همسرى و تعدّد زوجات مقتضاى آيات صريح قرآن است و نسخ نشده و از احكام جاودانى اسلام است. اصل در تمام احكام و قوانين، ابديّت و ماندگارى است مگر آنكه دليل قطعى بر نسخ يا تغيير آن آورده شود. قانون تعدّد زوجات، به خاطر شرايط خاص اجتماعى يا ضرورت هاى اجتماعى وضع شده است نه براى هوس رانى مردان. البته هميشه بعضى افراد وجود دارند كه از قانون سوء استفاده مى كنند، در چنين مواردى، بايد جلوى سوء استفاده ها را گرفت و راهكار مناسب براى موارد ضرورى ارائه كرد.
استاد مطهرى: «تعجّب مى كنيد اگر بگويم تعدّد زوجات در مشرق زمين، مهم ترين عامل براى نجات تك همسرى است. مجاز بودن تعدّد زوجه، بزرگ ترين عامل نجات تك همسرى است ... در شرايطى كه موجبات اين كار فراهم مى شود و عدد زنان نيازمند به ازدواج فزونى مى گيرد؛ اگر حق تأهل اين عدّه به رسميت شناخته نشود و به مردان واجد شرايط اخلاقى، مالى و جسمى، اجازه چند همسرى داده نشود؛ دوست بازى و معشوقه گيرى، ريشه تك همسرى را مى خشكاند»
مرتضى مطهرى، نظام حقوق زن در اسلام، ص 330.
اگر استاد مطهری ، امام خمینی، آیت الله بهجت، آیت الله نجفی مرعشی، آیت الله جوادی آملی و آیت الله خامنه ایی و .... که خودشون هم از نظر اخلاقی، مالی، جسمی واجد شرایط بودند چند همسر اختیار می کردند و خودشان را از مصیبت عظمی تک همسری نجات می دادند آنوقت میتوان این نسخه را برای تمام مردان واجد شرایط اخلاقی و مالی و جسمی پیچید.
واعظان کین جلوه در محراب و منبر می کنند چون به خلوت می روند آن کار دیگر می کنند
چند همسرى ريشه اى كهن در ميان جوامع مختلف بشرى و اديان پيش از اسلام داردبنابراين، ابتكار اسلام در اين باره، اين است كه آن را محدود ساخت و شرايط سنگينى از جهت اخلاقى، اقتصادى و ... بر آن حاكم كرد و بدون تحقّق آن شرايط، چند زنى را غيرمجاز اعلام نمود. تا اين كار سبب تجاوز به حقوق زنان و اسباب هوسرانى مردان نگردد.
اگر استاد مطهری ، امام خمینی، آیت الله بهجت، آیت الله نجفی مرعشی، آیت الله جوادی آملی و آیت الله خامنه ایی و .... که خودشون هم از نظر اخلاقی، مالی، جسمی واجد شرایط بودند چند همسر اختیار می کردند و خودشان را از مصیبت عظمی تک همسری نجات می دادند آنوقت میتوان این نسخه را برای تمام مردان واجد شرایط اخلاقی و مالی و جسمی پیچید.
واعظان کین جلوه در محراب و منبر می کنند چون به خلوت می روند آن کار دیگر می کنند
مشکل اینجاست که گویا بجز این افراد که نام بردم و هم شان های ایشان، قراره برای بقیه مردان بزور نیاز تلقی بشه. لا اقل چیزیه که من در این سایت و در اینجور تاپیکها دیدم. رهبر هم که گفتن شرط زن برای نداشتن ازدواج دوم مرد حرامه. کلا مردها از اول خلقت باید ! احساس نیاز کنند، حتی وقتی که دارن پای قباله ازدواج دائمشون رو امضا میکنن میتونن احساس نیاز به ازدواج دوم و سوم و ... کنن، اما زن چی؟ هیچی. من دوستی دارم که 4 ساله که فقط با همسرش زیر یک سقف هستند و خبری از زندگی زناشویی نیست، بمیرم طفلک مرد احساس نیاز نکرده هنوز . خوب دخترم اگه خیلی نیاز داری مهرت حلال جونت آزاد ، آقایان واعظ تا این حد به زن و احساس نیازش احترام قائل اند.
بله هیچ حقی ضایع نخواهد شد...ولی اون شب که تشریف نمیاره خونه هم حقی ضایع نمیشه..به هر حال اون زن دوم هم هیچی نخواهد حداقلش 1 شب در هفته باید این اقا خونه نیاد
کی حاضره و اونو عدالت میدونه یه شب شوهرش خونه نباشه و تنها باشه...البته همچین مردی نباشه خیلی خوبتره تا باشه...
سلام . خانم اینها که حق زن نیست! پس چی دارن میگن دوساعته؟! میگن این حق ماست اگرم بهمون واجب بشه کسی نمیتونه بهمون حرف بزنه، حالا معلوم نیست که چه زمانی واقعا واجب میشه و چه زمانی خیال میکنن که واجب شده، در صورتیکه نشده!
شما مباحث رو باهم قاطی میکنید بعد میخواهید به نتیجه برسید
یک آقا میخواهد زن دوم داشته باشد میتواند یا نه
اگر اجازه داده شده شرایط دارد یا نه
شرایط را دارد یا نه
همه را ول کردید چسبید چرا مرد زن دوم بگیرد#-o
اصل بر تک همسری بوده مگر در شرایط خاص
این جملات حکیمانه که تند تند از دیگزان نقل میکنید نگفته بودن که اصل با تک همسریه، اتفاقا به نحوی انتخاب شدن که القا میکنن اصل با چند همسریه! گفتیم که مرد در هنگام امضای قباله اساسا و بالذات میتونه احساس نیاز کنه و لذا خانم نمیتونه شرط بگذاره، تمام شد و رفت و اصل با تک همسریه هم کاملا ثابت شد! شما خودتون پست از شهید مطهری میگذارید بعد به ما میگید مباحث رو قاطی می کنیم.
این جملات حکیمانه که تند تند از دیگزان نقل میکنید نگفته بودن که اصل با تک همسریه، اتفاقا به نحوی انتخاب شدن که القا میکنن اصل با چند همسریه! گفتیم که مرد در هنگام امضای قباله اساسا و بالذات میتونه احساس نیاز کنه و لذا خانم نمیتونه شرط بگذاره، تمام شد و رفت و اصل با تک همسریه هم کاملا ثابت شد! شما خودتون پست از شهید مطهری میگذارید بعد به ما میگید مباحث رو قاطی می کنیم.
تا وقتی که خانمها نمیدونند باید با چه چیزی مخالفت کنند دیگه بنده چی بگم
اونجا هم گفته در شرایط خاص
تا وقتی که خانمها نمیدونند باید با چه چیزی مخالفت کنند دیگه بنده چی بگم
اونجا هم گفته در شرایط خاص
توجه نکردید دوباره بخونید
اتفاقا خانمها میدونت باید با چه چیز مخالفت کنن و الحمدلله میکنن. اتفاقا توجه کردم و شما در همون جا راه نجات زندگی تک همسری رو گفتید! کسی اصل ازدواج دوم را زیر سوال نمیبرد ، چیزی که فراموش میشه مصادیقه که جواز کار رو صادر میکنن. یک مرد چرا باید احساس نیاز کنه ؟ چرا باید بهش واجب! بشه ؟ ایا واقعا این نیاز با همسر اول برطرف نمیشه؟ ؟ چه مشکلی این وسط هست؟ مراجعه به روانشناس و کارشناس خانواده شده؟ همه کارها را کردیم و دیدیم نمیشود و انوقت رفتیم به سراغ ازدواج دوم؟ اینها چیزهایی است که تقریبا هیچ وقت نمیگویید بعد می آیید به ما می گویید نمیدونید باید با چی مخالفت کنید و به چی نکنید. اینطور ترویج ازدواج موقت بدون کارشناسی بسیار دقیق مثل مشت مشت سرخود و بدون تجویز پزشک خوردن قرص استامینافون است که بعد از چند سال عارضه کلیوی و .. می دهد. من به خانم های صالحه و مومنه ایی که فکر میکنند ما از سر نفهمی مخالفت می کنیم پیشنهاد میدهم که کاری کنید و قبل از اینکه آقایتان به این حق مسلم ازدواج مجدد خودش نیاز پیدا کند برایش آستین بالا بزنید . آنوقت می بینید که چه کیفی دارد.
چقدر با احکام گول میخوریم. الان زن های عرب هیچ حق و حقوقی ندارن. زمان پیامبر مردمش و الان برابر هستن؟
اون موقع شتر سوار میشن الان پرواز میکنن! این طبیعته زن هست اگر برای مرد هست باید برای زن هم باشه. چرا قانونی سفت و سخت به نفع زن ها نیست. خانم هم میتونه خرج زندگی بده مثل مرد میتونه درس بخونه کار کنه و حتی بیشتر ازن اون هم جدی باشه فقط تنها چیزی که فرق داره نیاز به محبت و تایید شدنه که اونم با ازدواج مجدد آقایون له میشه. به اسم دین دین میگه چشماتو ببند پاک دامنی پیشه کن ... وقتی امام علی و پیامبر با حضور زن های اولشون همسری نگرفتن یعنی نتونستن عدالت و رعایت کنن مردای الان چه ادعایی دارن.
البته به نظر من انسانیت و تعهد قلبی بالاتر از همه چیز هست اگر با قوانین خشک به اسم مذهب نابود نشه.
من به خانم های صالحه و مومنه ایی که فکر میکنند ما از سر نفهمی مخالفت می کنیم پیشنهاد میدهم که کاری کنید و قبل از اینکه آقایتان به این حق مسلم ازدواج مجدد خودش نیاز پیدا کند برایش آستین بالا بزنید . آنوقت می بینید که چه کیفی دا
گاهی نمیشه گفت چون زن سنگ تمون نمیزاره مرد میره زن دوم میگیره
مثلا یه مثال میزنم
تو یه جامعه 10 تا زن 4 تا مرد باشه
این چهار تا مرد با چهار تا زن ازدواج کردند
زندگی خیلی خوبی هم دارند عالی
حالا شما بفرمایید این 6 خانم که موندن باید چیکار کنند؟
یا تا آخر عمر فکر ازدواج رو از کله گرامی بیرون کنند چون مزاحم زندگی دیگری میشن
و.....
کهف الحصین;941887 نوشت:
ضمنا كابراني كه مدام از كلمه خيانت استفاده مي كنند توجه كنند كه خداوندي كه مجوز خيانت به كسي نمي دهد اين حكم را تشريع كرده
همچنين بزرگان دين مانند پيامبر (ص) و... به اين عمل كرده اند
اولا زن و شوهری که باهم ازدواج میکنند به هم علاقمند بودند و مثل گذشته که نیست که همدیگر را ندیده و نشناخته بپذیرند و زیر ۱ سقف بروند
فرض کنید زنی از طرف شوهرش کم توجهی میبیند
حالا باید چه کند
اگر دست به رابطه نامشروع بزند گناه کرده است و حق ازدواج با دو مرد را هم ندارد
مورد اینجاست زن و شوهری که با هم سال ها تلاش کرده اند حال شوهر بیاید در روزهای لذت آنوا با کس دیگری تقسیم کند که نقشی در موفقیت مرد نداشته است
@و اینکه تربیت فرزند یک کار مشترک برای زن و مرد است در صورتی که مرد نتواند درست در این امر دخالت کند تربیت دچار اخلال خواهد شد و اینکه تربیت فرزند و آماده سازی او برای انجام فعالیت در جامعه فقط با پول و غذا میسر نمی شود
@
با ازدواج مجدد مرد کیفیت زندگی دو زن پایین آمده و این کار باعث تولید بچه زیاد و غیر اصولی می شود که باعث اتلاف منابع و کاهش کیفیت زندگی کل جامعه
افزایش بیکاری فساد و غیره می باشد
همای رحمت;941915 نوشت:
خب اگه رفتار و اخلاق اون دختر از من نوعی که همسر اولشم بهتره .خب من دیگه
طلاق میگیرم و اونجا جای من دیگه نيست
در حالت عادی
اگر همسر اجازه طلاق را بدهد
و اگر شروط ضمن عقدی در کار نباشد
زن با التماس و بخشش مهر می توانند آزاد شود
@@
راهکارهایی که باعث می شود زنان مانع چند همسری شوهرشان شوند
با افزایش نفوذ زنان در جامعه و کار برابر نسبت به مردان
انجام فعالیت های اینترنتی و مشاغل مرتبط با آن
شروط ضمن عقد
پس انداز پول برای روز مبادا
فرزند کمتر مثلا دو تا کافیست
تا به اندام زنانه اشان آسیب نرسد و با عدم سر و کله کله زدن با بچه های زیاد
عملا فرت رسیدگی به خود را از دست نداده به جلوی رشدشان گرفته نشود
مثلا این آقا در شهر دیگر کار میکنه و زمان دور موندنش از همسر اول زیاده
همسر بیماری داره و....
سلام درباره مورد اول میتونم بگم
همسر باید همه جا کنار شوهرش باشه
یعنی اگه شوهرش شهر دیگه کار میکنه خونشونو ببرن اون شهر تا خانم کنار شوهرش باشه یا تو هر مسافرت خانم با آقا بره!
برای همه چیزایی که گفتید یه راه حل هست و یه میانبر برای ازدواج دوم نکردن
کسی که نخواد ازدواج دوم کنه،نمیکنه
کسیم که بخواد ازدواج دوم کنه،بهونه اش رو گیر میاره
حالا به هر نحوی
از ایراد گذاشتن رو خانم شروع میشه تا موارد دیگه...
حکم تعدد زوجات بیشتر برای زمانِ پیامبرِ
اون زمانا خانوما شوهراشون رو تو جنگ از دست میدادن و بیوه میشدند و مورد آزار قرار می گرفتند و نمیتونستند خرج خودشونو بدن برای همین این خانومایی که اینجوری بودن عده ای اونها رو عقد میکردند و خرجشون رو میدادند
لزوما عقد کردن به معنای رابطه برقرار کردن نیست
گاهی فقط برای کمک بوده...
درصورتی در زمان حال خانم ها خودشون یه پا مرد شدن
اکثر خانما میتونن خرج خودشونو بدن و میتونن از خودشون مراقبت کنند در برابر آزار ها
ولی گویا جور دیگه ای برداشت شده از حکم تعدد زوجات...
یا علی مدد
اکثر خانما میتونن خرج خودشونو بدن و میتونن از خودشون مراقبت کنند در برابر آزار ها
زنی به امام صادق(ع) عرض کرد : من زنی از دنیا بریده هستم. آن امام همام فرمود: مراد تو چیست؟ گفت: ازدواج نمی کنم. امام صادق علیه السلام پرسید: چرا؟ گفت: می خواهم به فضیلتی برسم . امام (ع) فرمود:[از این مرام] باز گرد؛ اگر در ترک ازدواج فضیلتی بود فاطمه (س) به آن سزاوارتر از تو بود زیرا هیچ کس از او در فضیلت پیشی نگرفت.
رسول خدا (ص) از اینکه زنان ازدواج را ترک و خود را از شوهران بی نیاز کنند نهی فرموده است؛ بر این اساس زنانی که دشواری های ازدواج و زندگی مشترک را به سبب خودکفایی مالی یا هر دلیل دیگر تحمل نمی کنند فضیلتهای بزرگی را از دست می دهند که جبران پذیر نیست
زنی به امام صادق(ع) عرض کرد : من زنی از دنیا بریده هستم. آن امام همام فرمود: مراد تو چیست؟ گفت: ازدواج نمی کنم. امام صادق علیه السلام پرسید: چرا؟ گفت: می خواهم به فضیلتی برسم . امام (ع) فرمود:[از این مرام] باز گرد؛ اگر در ترک ازدواج فضیلتی بود فاطمه (س) به آن سزاوارتر از تو بود زیرا هیچ کس از او در فضیلت پیشی نگرفت.
رسول خدا (ص) از اینکه زنان ازدواج را ترک و خود را از شوهران بی نیاز کنند نهی فرموده است؛ بر این اساس زنانی که دشواری های ازدواج و زندگی مشترک را به سبب خودکفایی مالی یا هر دلیل دیگر تحمل نمی کنند فضیلتهای بزرگی را از دست می دهند که جبران پذیر نیست
سلام مجدد سرکار محترمه:)
اشتباه برداشت کردید از مطلبی که نوشتم
منظورم این نبود که خانوما ازدواج نکنند به دلیل استقلال مالی و ... اتفاقا ازدواج نصفه دینه و برای رسیدن به آرامش و به شدت مخالفم با اینکه شخصی به دلیل استقلال مالی و اینکه کسی رو در حد خودش نمیدونه ازدواج نکنه...
منظورم این بود اگه خانومی همسرشون فوت کنه و بیوه بشن
میتونن خودشون خرجشونو دربیارن و مثل گذشته نیست که اگه خانومی بیوه بشه نتونه تو جامعه کار کنه و خرج دربیاره و نیازی نیست وارد زندگی شخصی دیگه بشن و زن دوم و سوم و چهارم بشن برای اینکه تامین مالی کنند ایشون رو
خواهشا اگه مطلبم دو پهلو بود شرمنده
شما همیشه اون جنبه مثبتشو بگیرید نه جنبه ای که دوست دارید برداشت کنید@};-
یاعلی مدد
خرج و در آمد برای خانمها
تنها موضوعی که دوستان توجهی کمی داشتن، همین مسئله بود
گویا کل نظری که گذاشتم جملاتش کژتابی داشت و دو پهلو بود و میشه دوتا برداشت ازش کرد!
شرمنده همه کسایی که خوندن نظرمو بخاطر کژتابی در متنی که نوشتم@};-
درباره اینکه گفتید چرا یه زن باید به یه مرد تشبیه بشه منظورم این بود که تو گذشته کار کردن در بیرون از خونه فقط مختص آقایون بوده و کار کردن بیرون از خونه یجور صفت برای آقایونه
از اون جهت گفتم خانوما یه پا مرد شدند برای خودشون!
بتده جای آقایون نظر نمیدم
دارم میکم که من چون خود خواه هستم نمیتونم اجازه ای که با شرایط به مرد داده شده رو رد کنم
نمیشه هرچی که دوست دارم رو مطالبه کنم و اونایی که خوشم نمیاد نادیده بگیرم
درهمه
خیر من هم از روی خودخواهی نظر ندادم
اگه قراره زندگی عاشقانه باشه خب یه سری
گذشت میخواد
اگه قراره تجارتی باشه خب پس میشه
همین انجام دادن احکام
اگه این گذشت این باشه یه خانم اجازه بده شوهرش زن دوم بگیره دیگه این زندگی عاشقانه نیست ؟!
من حرف خلافی نزدم که بخوابد طرف مردا
رو بگیرید همون طور که اونا یه سری حق وحقوق دارن ما خانمها هم همینطور یه
سری حق وحقوق داریم دیگه کجای حرف
من از سر خود خواهی بود?نمیدونم والا
من خودم رو مثال زدم که منظورم به هیچ یک از خانومهای محترم نباشه
کلی عرض کردم
من نمیدونم چرا دارید بحث رو اینقدر کش
میدید با گوشی سخته برام نوشتن
مگه میشه عاشق بود و زن دیگه آورد
خب باشه اجازه میدم یه زن دیگه بگیره
ولی از زندگیش بیرون دیگه .عاشقشم
دوست ندارم زجرش بدم .
[="Times New Roman"][="Black"]پستتون خیلی بامزه بود
ترگل;941880 نوشت:
ترگل;941880 نوشت:
ترگل;941880 نوشت:
ترگل;941880 نوشت:
یه جوری حرف میزنید انگار زنها ایران هستند و مردها آمریکا. احکام اسلام هم نقش برجام رو دارند.
حالا ایران به تمام تعهداتش در برجام عمل کرده، حالا مونده تعهدات آمریکا که عملی بشه.
نه خیلی هم خانوم ها انتظارات رو برآورده میکنند، واسه همین تحمل این همه توقع خیلی سخته. :shad:
خانم ترگل راست میگن، اینایی که می بینید مهریه اجرا میزارن و طلاق میگیرن و خونه و ماشین و قباله زمین می خوان همه توریست هستن و به زودی از ایران میرن.
خانم ها هم اصلا انکار نمی کنن و مو به مو اجرا میکنن.
اصلا اشک آدم در میاد از این همه وفاداری و از خودگذشتگی =))[/]
[="Teal"]
هر چند ضرب المثل چندان ربطی به موضوع مورد بحث نداشت
ولی اینجا واقعا حق با خانمهاست یه خانم میتونه تحمل کنه مث شما و یکی نمیتونه و همین عدم رضایت به نظر من نابرابری و بی عدالتی یه و اصلا نیاز به دیدن رفتار آقا بعد از ازدواج نیست....
چطور میشه رضایت کسی رو به دست آورد که از اصل و اساس دلش به چنین کاری راضی نیست
و بعد حرف از عدالت زد ؟!![/]
[="Teal"]
شرمنده ....
اون دیگه مشکل شماست که فقط همچین کیس هایی دور و برتون هستن و چنین افرادی رو دیدین ،
بااین دیدگاه میشه خیلی از چیزها رو به اقایون نسبت داد که اتفاقا برعکس برچسب های شما به خانمها حسابی به آقایون می چسبه،
ولی خب ما خانمها دیدمون بازتر از این حرفاست و سعی میکنیم نیمه پرلیوان رو ببینیم نه خالی ش رو ....[/]
سلام خواهر
نظر شما در مورد سوال زير چيست؟
يك آقايي از صله رحم كردن خانم با پدر و مادرش احساس نارضايتي دارد (با اينكه صله رحم واجب است) تكليف چيست ؟
[="Teal"]
سلام ....
چطور اون آقا توقع داره وقتی خانمش با پدر و مادر آقا برخورد میکنه رفتار مناسبی داشته باشه در حالیکه از دیدن کسانی که عمری زحمتش رو کشیدن و حقی بر گردنش دارن منع میشه؟!!
احترام احترام میاره .....
آقا این حق رو داره که حتی اجازه رفتن به منزل پدری رو به خانم نده ولی قطعا حق های دیگه ای میفته گردنش ...
امام علی (ع) گفتن هرچی برای خودتون می پسندین واسه دیگرانم بپسندبن
شما دوس دارین خانمتون بگن کلا رابطه تون رو با خانوادتون قطع کنید؟!!
اصلا چنین حقی دارن؟!! پس متقابله ...
ضمنا ربطش به موضوع رو درک نکردم ....
لطفا ربطش ندین به تعدد زوجات و واجب شدن ازدواج دوم :/
هیچ ربطی بهم ندارن .... [/]
عدالت چیه؟
شما دارید با شرایطی که جامعه داره به موضوع نگاه میکنید
میگید چی رعایت میشه که ما خانم ها این حق آقایون رو هم در نظر بگیریم
مهم اینه اصل موضوع عین عدالته
چون نگفته همه آقایون برن زن دوم بگیرن شروط داره
حال اگه مردی هم رعایت نکنه حق هر یک از خانم ها چه اول چه دوم
پاسخگو باید باشه
و حق خانم ضایع نخواهد شد مگه اینکه کلا اعتقادی به اینکه روز حسابی هست نداشته باشیم
در این صورت بله این حق و حقوق رو بی عدالتی میبینیم
ببخشید چه ربطی به اعتقاد به روز حساب داره؟!
اتفاقا چون به این روز معتقدیم نباید کاری کنیم در حق کسی ظلمی صورت بگیره !!!!
حالا این ظلم میتونه دل شکستن باشه،میتونه تباه کردن زندگی یه ادم به واسطه اوردن دیگری باشه و یا هرچیز دیگه ای ...
میشه دقیقا بفرمایید از نگاه یک خانم کجای این موضوع عین عدالته که بعد از اینکه همه چیز رو به پای همسر ریخت نادیده گرفته بشه و به راحتی زندگیش رو تقدیم شخص دیگه ای کنه؟!!
ممکنه چند لحظه دفاع از حقوق اقایون رو فراموش کتید و بفرمایید که حاضرید هنوز همسرتون از گرد راه نرسیده دست به ازدواج مجددی بزنن؟!! نمیدونم اتقدر خانم ایده ال و روشنفکر داریم چرا اقایون معطل ن!!!!
بله ...
همون طور که باقی قضیه بر مبنای همین نگاهه ...
می فرمایید اقایون راضی نمیشن،می فرمایید تنوع طلبن،می فرمایید گاهی واجب میشه بر شخص،می فرمایید به گناه می افتن و ....
اینها به خاطر شرایط جامعه س دیگه؟!!قبول دارید؟!!
ماهم تو همین جامعه زندگی میکنیم
چیزی که عوض داره گله نداره
اگه قرار باشه اقایون هنوز زن اول رو نگرفته به فکر دومی باشن چه نیازیه به از خودگذشتگی؟!!
ضمن اینکه در تاپیک اشتغال بانوان،علیرغم اینکه خودتون به قولی خرما خورده بودین ولی در مقام دفاع از اقایون به خوبی عمل کردین اینجا اجازه بدین هر کسی حرف خودش رو بزنه و شمام بهتره از منظر یه خانم به قضیه نگاه کنید نه دلسوزی هایی که ممکنه مث اون قضیه اشتغال تون، خودتون بهش عمل نکنید و تنها به دیگران توصیه کنید
اين مثال را زدم كه در مورد متن قبليتان كه گفتيد :
_عدم رضايت يك خانم در برابر يك امر واجب مثل ازدواج
_عدم رضايت يك آقا در برابر يك امر واجب مثل صله رحم
مقصودم اين بود كه صرفا عدم رضايت يك آقا يا يك خانم، دليل بر بي عدالتي در يك امر نمي شود
مخصوصا اگر يك امري واجب باشد كه اينجا مانع شدن باعث گناهكار شدن فرد مي شود
چه بسا شخصي پيدا شود كه از نماز خواندن همسرش احساس رضايت نكند
و اين عدم رضايت دليل نمي شود كه عمل به امر نماز را بي عدالتي تلقي كنيم
[="Teal"]
قیاس مع الفارق شنیدید؟!!!
این مصداق بارزشه ....
عدم نارضایتی در ازدواج مجدد قطعا منجر به بی عدالتی میشه
چون خانم هرکاری اون آقا انجام بده باز چون با میل و رضایت باطنی ش همراه نیست، هیچوقت رضایتش به دست نمیاد و گفته شده باید شخصی دست به چنین عملی بزنه که بتونه عدالت رو رعایت کنه
و وقتی یک طرف در موردش بی عدالتی شده چطور میشه ادعای عدالت رو داشت؟!![/]
تا حالا اطرافتون چنین چیزی رو دیدید؟ وقتی آقایی دست به این کار می زنه دیدید که زندگی اش می پاشه؟ نه تنها همسر اولش نابود میشه بلکه بچه هاش هم نابود میشند و کلا خانواده ی اول از هم پاشیده میشه.
واقعا میشه شرایط اضطراری باشه انقدر که یک آقا نتونه رو خودش مسلط باشه و دست به ازدواج دوم بزنه؟ به نظرم به ندرت پیش میاد نه به کرات که تو جامعه می بینیم. اگر هم به ندرت پیش بیاد جای سوال نداره.
به نظرم باید تا می تونه زندگی خودش رو بسازه و در رفع مشکلاتش با مراجعه به روانشناس یا پزشک یا صحبت کردن با همسرش صحبت کنه. هزار تا راه رو بره اگر نشد و اگر نتونست و اگر تونست عدالت رو رعایت کنه و ظلمی نکنه با مطرح کردن به خانومش مشکلش رو بگه و با هم دنبال راه حلی باشند. شاید یک راه حل ازدواج مجدد باشه.
میشه یک مرد عشقش رو بین دو تا زن نصف کنه؟ نمیشه. فکر نمی کنم خانمی باشه تحمل چنین چیزی رو داشته باشه. شما نه حضرت علی هستید نه پیامبر که بگم به خاطر مصلحت ازدواج دوم می کنید. خانواده باید یکی باشه. محکم و استوار. وقتی دو تا یا بیشتر همسر انتخاب میشه کانون خانواده از تمرکز خارج میشه. خانواده مطمئنا دیگه این گرمای خودش رو نداره. مرد باید هوای دو تا خانمش رو داشته باشه و بچه های بیچاره هم که آواره میشن.
دوباره میگم فکر نمی کنم تعدد زجات واجب شدنش به کرات اتفاق بیافته. من بیشتر اسمش رو هوس می دونم.
راستی چرا اصلا در مورد آقایونی که نه نیازی دارند و نه مشکلی با خانومش ولی دست به ازدواج دوم یا سوم می زنند چیزی نمی گید؟ وقتی همه چیز خوبه؟ علتش چیزی به جز هوسه؟
[="Teal"]
سلام....
این متن عینا از کانال تلگرام نقل شده
ممکنه بفرمایید بالاخره کدوم صحیحه؟!!!!!
محتوای این متن کاملا در رد جواب حضرتعالی ست ...
انجمن گفتگوی دینی:
عدالت معناي مشخصي دارد و بايد از كارشناس بپرسيد مصداق بي عدالتي چيست
بنده باز هم همان مثال را مي زنم:
فرض كنيد آقايي به دلايلي از خانواده همسرش بدش مي آيد و احساس نارضايتي از ارتباط با آنها دارد
حالا اگر خانم به دستور دين و به علت اينكه نياز به تعامل با خانواده اش دارد صله رحم را بجا بياورد و با خانواده اش در تماس باشد و حالشان را جويا شود بي عدالتي كرده ؟! چون شوهرش احساس نارضايتي مي كند ؟
[="Teal"]
ولی همون احکام میگن اگر رضایت شوهر مبنی بر نرفتن به خانه پدری هست باید خانم اطاعت کنه
بنابراین آقا میتونه مانع بشه
درسته؟!!
اما آیا زمانیکه آقا تصمیم به ازدواج مجدد بگیره،خانم از چنین حقی برخورداره؟!!
همیشه م نیاز به کارشناس نیست میشه بر اساس عقل و منطق هم جواب داد ....[/]
عرض كردم تماس داشتن، صله رحم تنها ديدار حضوري نيست
فرض كنيد خانم خواست (با هزينه خودش) تماس تلفني با خانواده اش داشته باشد و شوهرش از اين كار احساس رضايت نداشت
حالا به سوال قبل جواب دهيد آيا اگر زن با پدر و مادرش تلفني صحبت كند نا عدالتي كرده كه با خانواده اش ارتباط داشته ؟؟
جواب يا بله هست يا خير
اگر بله كه بنده حرفي ندارم!!
اگر خير پس اين نقض مي شود كه صرفا عدم رضايت خانم دليل بر عادل نبودن مرد باشد...
سلام
حالا ضرورت اختبار کردن زن دوم چی می تواند باشد ؟
لطفا موارد را بفرمائید
بدانم
[="Teal"]
شما اول لطف کنید جواب من رو بدین
بعد سوال رو با سوال پاسخ ندین
خودتون هم میدونید چنبن پرسشی تک کلمه ای نیست ...[/]
خواهر گرامي
سوال را در ابتدا بنده در پست 61 مطرح كردم
نمي دانم بايد به چه سوالي پاسخ بدهم
[="Arial"]
سلام و ادب
بله هیچ حقی ضایع نخواهد شد...ولی اون شب که تشریف نمیاره خونه هم حقی ضایع نمیشه..به هر حال اون زن دوم هم هیچی نخواهد حداقلش 1 شب در هفته باید این اقا خونه نیاد
کی حاضره و اونو عدالت میدونه یه شب شوهرش خونه نباشه و تنها باشه...البته همچین مردی نباشه خیلی خوبتره تا باشه...
استاد مطهرى: «تعجّب مى كنيد اگر بگويم تعدّد زوجات در مشرق زمين، مهم ترين عامل براى نجات تك همسرى است. مجاز بودن تعدّد زوجه، بزرگ ترين عامل نجات تك همسرى است ... در شرايطى كه موجبات اين كار فراهم مى شود و عدد زنان نيازمند به ازدواج فزونى مى گيرد؛ اگر حق تأهل اين عدّه به رسميت شناخته نشود و به مردان واجد شرايط اخلاقى، مالى و جسمى، اجازه چند همسرى داده نشود؛ دوست بازى و معشوقه گيرى، ريشه تك همسرى را مى خشكاند» مرتضى مطهرى، نظام حقوق زن در اسلام، ص 330.
قانون چند همسرى و تعدّد زوجات مقتضاى آيات صريح قرآن است و نسخ نشده و از احكام جاودانى اسلام است. اصل در تمام احكام و قوانين، ابديّت و ماندگارى است مگر آنكه دليل قطعى بر نسخ يا تغيير آن آورده شود.
قانون تعدّد زوجات، به خاطر شرايط خاص اجتماعى يا ضرورت هاى اجتماعى وضع شده است نه براى هوس رانى مردان. البته هميشه بعضى افراد وجود دارند كه از قانون سوء استفاده مى كنند، در چنين مواردى، بايد جلوى سوء استفاده ها را گرفت و راهكار مناسب براى موارد ضرورى ارائه كرد.
اگر استاد مطهری ، امام خمینی، آیت الله بهجت، آیت الله نجفی مرعشی، آیت الله جوادی آملی و آیت الله خامنه ایی و .... که خودشون هم از نظر اخلاقی، مالی، جسمی واجد شرایط بودند چند همسر اختیار می کردند و خودشان را از مصیبت عظمی تک همسری نجات می دادند آنوقت میتوان این نسخه را برای تمام مردان واجد شرایط اخلاقی و مالی و جسمی پیچید.
واعظان کین جلوه در محراب و منبر می کنند چون به خلوت می روند آن کار دیگر می کنند
چند همسرى ريشه اى كهن در ميان جوامع مختلف بشرى و اديان پيش از اسلام داردبنابراين، ابتكار اسلام در اين باره، اين است كه آن را محدود ساخت و شرايط سنگينى از جهت اخلاقى، اقتصادى و ... بر آن حاكم كرد و بدون تحقّق آن شرايط، چند زنى را غيرمجاز اعلام نمود. تا اين كار سبب تجاوز به حقوق زنان و اسباب هوسرانى مردان نگردد.
حال انها نیاز نداشتند برای دیگران هم حرام کنند
ملاک اشخاص و شرایطشون هست
مشکل اینجاست که گویا بجز این افراد که نام بردم و هم شان های ایشان، قراره برای بقیه مردان بزور نیاز تلقی بشه. لا اقل چیزیه که من در این سایت و در اینجور تاپیکها دیدم. رهبر هم که گفتن شرط زن برای نداشتن ازدواج دوم مرد حرامه. کلا مردها از اول خلقت باید ! احساس نیاز کنند، حتی وقتی که دارن پای قباله ازدواج دائمشون رو امضا میکنن میتونن احساس نیاز به ازدواج دوم و سوم و ... کنن، اما زن چی؟ هیچی. من دوستی دارم که 4 ساله که فقط با همسرش زیر یک سقف هستند و خبری از زندگی زناشویی نیست، بمیرم طفلک مرد احساس نیاز نکرده هنوز . خوب دخترم اگه خیلی نیاز داری مهرت حلال جونت آزاد ، آقایان واعظ تا این حد به زن و احساس نیازش احترام قائل اند.
شما مباحث رو باهم قاطی میکنید بعد میخواهید به نتیجه برسید
یک آقا میخواهد زن دوم داشته باشد میتواند یا نه
اگر اجازه داده شده شرایط دارد یا نه
شرایط را دارد یا نه
همه را ول کردید چسبید چرا مرد زن دوم بگیرد#-o
اصل بر تک همسری بوده مگر در شرایط خاص
سلام . خانم اینها که حق زن نیست! پس چی دارن میگن دوساعته؟! میگن این حق ماست اگرم بهمون واجب بشه کسی نمیتونه بهمون حرف بزنه، حالا معلوم نیست که چه زمانی واقعا واجب میشه و چه زمانی خیال میکنن که واجب شده، در صورتیکه نشده!
این جملات حکیمانه که تند تند از دیگزان نقل میکنید نگفته بودن که اصل با تک همسریه، اتفاقا به نحوی انتخاب شدن که القا میکنن اصل با چند همسریه! گفتیم که مرد در هنگام امضای قباله اساسا و بالذات میتونه احساس نیاز کنه و لذا خانم نمیتونه شرط بگذاره، تمام شد و رفت و اصل با تک همسریه هم کاملا ثابت شد! شما خودتون پست از شهید مطهری میگذارید بعد به ما میگید مباحث رو قاطی می کنیم.
تا وقتی که خانمها نمیدونند باید با چه چیزی مخالفت کنند دیگه بنده چی بگم
اونجا هم گفته در شرایط خاص
توجه نکردید دوباره بخونید
اتفاقا خانمها میدونت باید با چه چیز مخالفت کنن و الحمدلله میکنن. اتفاقا توجه کردم و شما در همون جا راه نجات زندگی تک همسری رو گفتید! کسی اصل ازدواج دوم را زیر سوال نمیبرد ، چیزی که فراموش میشه مصادیقه که جواز کار رو صادر میکنن. یک مرد چرا باید احساس نیاز کنه ؟ چرا باید بهش واجب! بشه ؟ ایا واقعا این نیاز با همسر اول برطرف نمیشه؟ ؟ چه مشکلی این وسط هست؟ مراجعه به روانشناس و کارشناس خانواده شده؟ همه کارها را کردیم و دیدیم نمیشود و انوقت رفتیم به سراغ ازدواج دوم؟ اینها چیزهایی است که تقریبا هیچ وقت نمیگویید بعد می آیید به ما می گویید نمیدونید باید با چی مخالفت کنید و به چی نکنید. اینطور ترویج ازدواج موقت بدون کارشناسی بسیار دقیق مثل مشت مشت سرخود و بدون تجویز پزشک خوردن قرص استامینافون است که بعد از چند سال عارضه کلیوی و .. می دهد. من به خانم های صالحه و مومنه ایی که فکر میکنند ما از سر نفهمی مخالفت می کنیم پیشنهاد میدهم که کاری کنید و قبل از اینکه آقایتان به این حق مسلم ازدواج مجدد خودش نیاز پیدا کند برایش آستین بالا بزنید . آنوقت می بینید که چه کیفی دارد.
چقدر با احکام گول میخوریم. الان زن های عرب هیچ حق و حقوقی ندارن. زمان پیامبر مردمش و الان برابر هستن؟
اون موقع شتر سوار میشن الان پرواز میکنن! این طبیعته زن هست اگر برای مرد هست باید برای زن هم باشه. چرا قانونی سفت و سخت به نفع زن ها نیست. خانم هم میتونه خرج زندگی بده مثل مرد میتونه درس بخونه کار کنه و حتی بیشتر ازن اون هم جدی باشه فقط تنها چیزی که فرق داره نیاز به محبت و تایید شدنه که اونم با ازدواج مجدد آقایون له میشه. به اسم دین دین میگه چشماتو ببند پاک دامنی پیشه کن ... وقتی امام علی و پیامبر با حضور زن های اولشون همسری نگرفتن یعنی نتونستن عدالت و رعایت کنن مردای الان چه ادعایی دارن.
البته به نظر من انسانیت و تعهد قلبی بالاتر از همه چیز هست اگر با قوانین خشک به اسم مذهب نابود نشه.
این مورد هم هست
فقط خیلی نادر هستند
چقدر هم آقایونی که زن دوم گرفتن به این مخالفتها توجه کردند
این شکلی نمیشه به حق حقوقشون برسن خانومها
مثلا این آقا در شهر دیگر کار میکنه و زمان دور موندنش از همسر اول زیاده
همسر بیماری داره و....
[="Teal"]
اجازه بدین کارشناس مربوطه پاسخ بدن به سوال دومی که از ایشون پرسیدم
چون برخلاف سوال حضرتعالی جواب بله یا خیر نیست
بعد اگر حرفی موند
چشم .....
این سوال که با جوابی که ایشون مطرح کردن در تناقضه
.
.
.
انجمن گفتگوی دینی:
اولا زن و شوهری که باهم ازدواج میکنند به هم علاقمند بودند و مثل گذشته که نیست که همدیگر را ندیده و نشناخته بپذیرند و زیر ۱ سقف بروند
فرض کنید زنی از طرف شوهرش کم توجهی میبیند
حالا باید چه کند
اگر دست به رابطه نامشروع بزند گناه کرده است و حق ازدواج با دو مرد را هم ندارد
مورد اینجاست زن و شوهری که با هم سال ها تلاش کرده اند حال شوهر بیاید در روزهای لذت آنوا با کس دیگری تقسیم کند که نقشی در موفقیت مرد نداشته است
@و اینکه تربیت فرزند یک کار مشترک برای زن و مرد است در صورتی که مرد نتواند درست در این امر دخالت کند تربیت دچار اخلال خواهد شد و اینکه تربیت فرزند و آماده سازی او برای انجام فعالیت در جامعه فقط با پول و غذا میسر نمی شود
@
با ازدواج مجدد مرد کیفیت زندگی دو زن پایین آمده و این کار باعث تولید بچه زیاد و غیر اصولی می شود که باعث اتلاف منابع و کاهش کیفیت زندگی کل جامعه
افزایش بیکاری فساد و غیره می باشد
در حالت عادی
اگر همسر اجازه طلاق را بدهد
و اگر شروط ضمن عقدی در کار نباشد
زن با التماس و بخشش مهر می توانند آزاد شود
@@
راهکارهایی که باعث می شود زنان مانع چند همسری شوهرشان شوند
با افزایش نفوذ زنان در جامعه و کار برابر نسبت به مردان
انجام فعالیت های اینترنتی و مشاغل مرتبط با آن
شروط ضمن عقد
پس انداز پول برای روز مبادا
فرزند کمتر مثلا دو تا کافیست
تا به اندام زنانه اشان آسیب نرسد و با عدم سر و کله کله زدن با بچه های زیاد
عملا فرت رسیدگی به خود را از دست نداده به جلوی رشدشان گرفته نشود
یا سلام
جناب پارسا پور
من متوجه نقل قول گرفتن شما از پستم
نشدم .خب گفتم طلاق حالا به هر شکلی
مهریه رو هم که حتما به اجرا می گذارم
مطمئن باشید
من از اونا نیستم که بگم جونم آزاد مهرم حلالhappy
هر موقع احکام در اولويته و اخلاق و انسانیت نمیخواد چرا بخوام اخلاقی
با این مساله برخورد. کنم?
جناب کهف الحصين ما هم بلديم از این.
تاپيکها بزنیم .
سلام درباره مورد اول میتونم بگم
همسر باید همه جا کنار شوهرش باشه
یعنی اگه شوهرش شهر دیگه کار میکنه خونشونو ببرن اون شهر تا خانم کنار شوهرش باشه یا تو هر مسافرت خانم با آقا بره!
برای همه چیزایی که گفتید یه راه حل هست و یه میانبر برای ازدواج دوم نکردن
کسی که نخواد ازدواج دوم کنه،نمیکنه
کسیم که بخواد ازدواج دوم کنه،بهونه اش رو گیر میاره
حالا به هر نحوی
از ایراد گذاشتن رو خانم شروع میشه تا موارد دیگه...
حکم تعدد زوجات بیشتر برای زمانِ پیامبرِ
اون زمانا خانوما شوهراشون رو تو جنگ از دست میدادن و بیوه میشدند و مورد آزار قرار می گرفتند و نمیتونستند خرج خودشونو بدن برای همین این خانومایی که اینجوری بودن عده ای اونها رو عقد میکردند و خرجشون رو میدادند
لزوما عقد کردن به معنای رابطه برقرار کردن نیست
گاهی فقط برای کمک بوده...
درصورتی در زمان حال خانم ها خودشون یه پا مرد شدن
اکثر خانما میتونن خرج خودشونو بدن و میتونن از خودشون مراقبت کنند در برابر آزار ها
ولی گویا جور دیگه ای برداشت شده از حکم تعدد زوجات...
یا علی مدد
[="Times New Roman"][="Black"]نظر خانم ها درباره ازدواج مجدد آقایان ( چه موقت چه دائم ) مثل نظر رضا مارمولکه. :khaneh:
مسافر: حاج آقا ما که هی میریم اونور آب و برمیگردیم مرتب از خانواده دوریم ، تحت فشاریم
رضا مارمولک: متوجه ام حرف دلتونو بزنید
مسافر: حکم صیغه اهل کتاب چیه؟ نمیدونی حاج آقا اونور چه بهشتیه.
رضا مارمولک: حرامه
مسافر: یعنی هیچ راهی نداره؟ تبصره ای چیزی؟
رضا مارمولک: نخیر این کار عند حرامه و در روایات آمده است
که هرکس اینکار را بکند فرشتگان بر او تف میکنند و مرگ بسیار بدی هم دارد.
شیطان شخصا دهن او را مورد عنایت قرار میدهد.=))[/]
[="Arial Narrow"]نقل قول:
احکام ،اصول اخلاقی و انسانی رو مطرح می کند و غیر از این حرف و سخن دیگری ندارد. @};-
زنی به امام صادق(ع) عرض کرد : من زنی از دنیا بریده هستم. آن امام همام فرمود: مراد تو چیست؟ گفت: ازدواج نمی کنم. امام صادق علیه السلام پرسید: چرا؟ گفت: می خواهم به فضیلتی برسم . امام (ع) فرمود:[از این مرام] باز گرد؛ اگر در ترک ازدواج فضیلتی بود فاطمه (س) به آن سزاوارتر از تو بود زیرا هیچ کس از او در فضیلت پیشی نگرفت.
رسول خدا (ص) از اینکه زنان ازدواج را ترک و خود را از شوهران بی نیاز کنند نهی فرموده است؛ بر این اساس زنانی که دشواری های ازدواج و زندگی مشترک را به سبب خودکفایی مالی یا هر دلیل دیگر تحمل نمی کنند فضیلتهای بزرگی را از دست می دهند که جبران پذیر نیست
سلام مجدد سرکار محترمه:)
اشتباه برداشت کردید از مطلبی که نوشتم
منظورم این نبود که خانوما ازدواج نکنند به دلیل استقلال مالی و ... اتفاقا ازدواج نصفه دینه و برای رسیدن به آرامش و به شدت مخالفم با اینکه شخصی به دلیل استقلال مالی و اینکه کسی رو در حد خودش نمیدونه ازدواج نکنه...
منظورم این بود اگه خانومی همسرشون فوت کنه و بیوه بشن
میتونن خودشون خرجشونو دربیارن و مثل گذشته نیست که اگه خانومی بیوه بشه نتونه تو جامعه کار کنه و خرج دربیاره و نیازی نیست وارد زندگی شخصی دیگه بشن و زن دوم و سوم و چهارم بشن برای اینکه تامین مالی کنند ایشون رو
خواهشا اگه مطلبم دو پهلو بود شرمنده
شما همیشه اون جنبه مثبتشو بگیرید نه جنبه ای که دوست دارید برداشت کنید@};-
یاعلی مدد
[=Arial Narrow]نقل قول:
ی زن همیشه ی زنه، چرا باید تشبیه به مرد بشه !
خرج و در آمد برای خانمها
تنها موضوعی که دوستان توجهی کمی داشتن، همین مسئله بود
گویا کل نظری که گذاشتم جملاتش کژتابی داشت و دو پهلو بود و میشه دوتا برداشت ازش کرد!
شرمنده همه کسایی که خوندن نظرمو بخاطر کژتابی در متنی که نوشتم@};-
درباره اینکه گفتید چرا یه زن باید به یه مرد تشبیه بشه منظورم این بود که تو گذشته کار کردن در بیرون از خونه فقط مختص آقایون بوده و کار کردن بیرون از خونه یجور صفت برای آقایونه
از اون جهت گفتم خانوما یه پا مرد شدند برای خودشون!