جمع بندی چرا با وجود جمهوری اسلامی، امام زمان ظهور نمی کند؟

تب‌های اولیه

57 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
چرا با وجود جمهوری اسلامی، امام زمان ظهور نمی کند؟

با سلام و عرض ادب
ما در روایات و احادیث داریم که ائمه ی مختلف(از حضرت علی تا خود حضرت حجت) وقتی ازشان سوال میشود که چرا قیام نمیکنید، میگویند ما اگر (تعداد مختلف از 19 تا 313) یار داشتیم قیام میکردیم.
و حتی در جریان امام صادق علیه السلام، ایشان درخواست ابومسلم خراسانی برای قیام را رد میکند با این دلیل که پیرو واقعی امام نیست.
و در حدیث صحیح دیگری در باب ظهور داریم که : ابی بصیر از امام صادق، علیه السلام، نقل می کند که آن حضرت فرمودند: «هر پرچمی که قبل از قیام قائم برافراشته شود، صاحب آن، طاغوت است که غیر خدا را پرستش می کند .»
و یا حدیثی که میگوید " قیام قائم صورت نمیگیرد تا هرکس داعیه جگومت و اصلاح بین مردم دارد سرنگون بشود"
و یا حدیث امام صادق، علیه السلام، به سدیر می فرماید: ای سدیر! در خانه ات بنشین و مراقب زندگی ات باش و مادامی که شب و روز آرام است، آرام گیر . پس هنگامی که به تو خبر رسید که سفیانی خروج کرده است، حرکت کن و اگر شده با پای پیاده به سوی ما بیا

و خیلی احادیث مشابه دیگر

آیا از مجموع احادیث فوق نمیتوان 3 نکته را استنباط کرد؟

1- تلاش برای قیام و دایر کردن حکومت اسلامی قبل از ظهور خلاف نظر ائمه است
2- هیچ حکومتی قبل از ظهور باقی نمیماند
3- ائمه ی شیعه حتی به اندازه 313 نفر و کمتر در هیچ حکومتی تا کنون یار و پیرو نداشته اند تا قیام کنند!

اگر موارد فوق را قبول ندارید، لطفا از روی احادیث با سند معتبر بفرمایید که چرا با وجود حکومت مقتدر شیعی چون جمهوری اسلامی که نظامی مقدس و پاک و دارای چند ده هزار شهید و انسان پاک و جان بر کف است که هر سال با امام و رهبری و اسلام میثاق میپیوندند، امام زمان ظهور نمیکند و رهبری را از نائب خویش دریافت نمیکند و بصورت مستقیم به اصلاح دنیا نمیپردازند؟

پس امام زمان منتظر چیست؟

با تشکر@};-@};-@};-

با نام و یاد دوست





کارشناس بحث: استاد مسلم

بسم الله الرحمن الرحیم

rezaee;931333 نوشت:
با سلام و عرض ادب

با سلام و احترام
پیش از پاسخ به سوال خوب شما لازم دیدم در جهت ترویج شجاعت و حقانیت انسان در موضع گیری ها، از حرکت ارزشمندتان که در امضایتان به آن اشاره کرده اید تشکر کنم، این جمله شما حقیقتا در خور تحسین و ستایش است.@};-

rezaee;931333 نوشت:
آیا از مجموع احادیث فوق نمیتوان 3 نکته را استنباط کرد؟

1- تلاش برای قیام و دایر کردن حکومت اسلامی قبل از ظهور خلاف نظر ائمه است

در مورد سوال اول شما
ببینید یکی از بزرگترین آفات مباحث اعتقادی و دینی نگاه گزینشی به آیات و روایات است، مثلا ببینید برخی از اهل سنت فقط آیاتی را دیدند که در آنها تفویض نفی شده است و قائل به جبر شدند، برخی دیگر فقط آیاتی را دیدند که در آنها جبر نفی شده است و آمدند قائل به تفویض شدند! در حالی که اگر از پیش موضعی نمی گرفتند تا فقط آیات متناسب با اعتقاد خویش را ببینند، و هر دو دسته آیات را با هم می دیدند می فهمیدند که نه جبر است و نه تفویض بلکه امر بین الامرین است.

در خصوص پرچم هایی که قبل از ظهور حضرت(ع) بر افراشته میشود نیز ما باید همه روایات را با هم ببینیم تا معلوم شود مقصودشان چیست، اگرچه روایاتی هستند که همانطور که فرمودید می گویند هر پرچمی که قبل از قیام قائم ظهور کند صاحب ان طاغوت است، اما در کنار آن، روایاتی هم هستند که از قیام های مثبتی در آستانه ظهور و پیش از آن سخن می گویند، من به چند نمونه اشاره میکنم:

پیامبر(ص) می فرمایند: «يَخْرُجُ أُنَاسٌ مِنَ الْمَشْرِقِ فَيُوطِئُونَ لِلْمَهْدِيِّ يَعْنِي سُلْطَانَه‏»؛ مردمی از مشرق زمین خروج میکنند و مقدمات حکومت و سلطنت مهدی(عج) را فراهم می کنند.(بحارالانوار، ج51، ص87)

امام کاظم(ع) می فرمایند: «رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ قُمَّ يَدْعُو النَّاسَ إِلَى الْحَقِّ يَجْتَمِعُ مَعَهُ قَوْمٌ كَزُبَرِ الْحَدِيدِ لَا تُزِلُّهُمُ الرِّيَاحُ الْعَوَاصِفُ وَ لَا يَمَلُّونَ مِنَ الْحَرَبِ وَ لَا يَجْبُنُون‏»؛ مردی از اهل قم، مردم را به سوی حق فرا می‌خواند. گروهی مانند پاره‌های آهن، همراه او جمع می‌شوند که بادهای تند، آنان را منحرف نمی‌کند. از نبرد، خسته نمی‌شوند و نمی‌ترسند(بحار، ج57، ص216)

امام باقر(علیه السلام) می فرمایند:
«كَأَنِّي بِقَوْمٍ قَدْ خَرَجُوا بِالْمَشْرِقِ يَطْلُبُونَ الْحَقَّ فَلَا يُعْطَوْنَهُ ثُمَّ يَطْلُبُونَهُ فَلَا يُعْطَوْنَهُ فَإِذَا رَأَوْا ذَلِكَ وَضَعُوا سُيُوفَهُمْ عَلَى عَوَاتِقِهِمْ فَيُعْطَوْنَ مَا سَأَلُوا فَلَا يَقْبَلُونَهُ حَتَّى يَقُومُوا وَ لَا يَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَى صَاحِبِكُمْ قَتْلَاهُمْ شُهَدَاءُ أَمَا إِنِّي لَوْ أَدْرَكْتُ ذَلِكَ لَأَبْقَيْتُ نَفْسِي لِصَاحِبِ هَذَا الْأَمْرِ.
گويا مي‌بينم گروهي از مشرق زمين خروج مي‌كنند و طالب حق هستند، اما به آنان پاسخ داده نمي‌شود. مجدداً برخواسته‌ي خود تاكيد مي‌كنند ولي جواب نمي‌شنوند. پس چون چنين ديدند، شمشير‌ها را به دوش مي‌كشند، در مقابل دشمن مي‌ايستند تا حق به آنها داده مي‌شود، اما اين بار قبول نمي‌كنند بلكه قيام مي‌كنند و نمي‌دهند آن را (پرچم قيام را) مگر به صاحب شما(امام زمان(ع))».(بحار الانوار، ج52، ص243، ح116).

و نیز در مورد خراسانی و سید یمانی در روایات متعددی تعبیرخروج به کار رفته است:
خُرُوجُ‏ الثَّلَاثَةِ الْخُرَاسَانِيِ‏ وَ السُّفْيَانِيِّ وَ الْيَمَانِيِّ فِي‏ سَنَةٍ وَاحِدَةٍ فِي شَهْرٍ وَاحِدٍ فِي يَوْمٍ وَاحِدٍ وَ لَيْسَ فِيهَا رَايَةٌ بِأَهْدَى مِنْ رَايَةِ الْيَمَانِيِّ يَهْدِي إِلَى الْحَق‏»(الغیبه طوسی، ص446)

خب می بینید که علاوه بر تعبیر «خروج»، تعبیر «رایة» هم برای ایشان به کار رفته است.
بنابراین مقصود از روایات دسته اول، هر پرچمی نیست، بلکه پرچمی با اوصف خاص است، آنچه که از ظاهر روایات بر می آید این است که هر قیامی که پیش از ظهور شکل می گیرد باید خود را ابزار ببیند، نه هدف، یعنی به خود اصالت ندهد، به خود دعوت نکند، بلکه خود را زمینه ساز برای ظهور حضرت قائم(عج) بداند، و مردم را به سوی او دعوت کند، غیر از این هر حکومت ولو با نام اسلام، طاغوت است، لذا می فرمایند:
«لَا يَخْرُجُ الْقَائِمُ حَتَّى يَخْرُجَ اثْنَا عَشَرَ مِنْ بَنِي هَاشِمٍ كُلُّهُمْ يَدْعُو إِلَى‏ نَفْسِه‏»؛ قائم(عج) خروج نمی کند مگر آنکه دوازده نفر از بنی هاشم خروج می کنند که همگی به خودشان دعوت می کنند!

می بینید آنچه که در این روایت ذم و نکوهش شده این است که به خودشان دعوت می کنند، یعنی به خودشان اصالت می دهند، مثل حکومت بنی العباس که از بنی هاشم بودند و با شعار بازگرداندن حکومت به اهل بیت(ع) قیام کردند اما به قدرت که رسیدند اصالت را به خودشان داده و اهل بیت(ع) را تحت فشار قرار دادند.

ادامه دارد...

rezaee;931333 نوشت:
2- هیچ حکومتی قبل از ظهور باقی نمیماند

اینکه فرمودید در روایت آمده "قیام قائم صورت نمیگیرد تا هرکس داعیه حکومت و اصلاح بین مردم دارد سرنگون بشود" فکر می کنم صحیح نباشد، حداقل بنده روایتی اینچنین ندیدم، آنچه بنده دیده ام این روایت است:
«مَا يَكُونُ هَذَا الْأَمْرُ حَتَّى لَا يَبْقَى صِنْفٌ مِنَ النَّاسِ إِلَّا قَدْ وُلُّوا عَلَى النَّاسِ حَتَّى لَا يَقُولَ قَائِلٌ إِنَّا لَوْ وُلِّينَا لَعَدَلْنَا ثُمَّ يَقُومُ الْقَائِمُ بِالْحَقِّ وَ الْعَدْلِ»؛ این امر(ظهور قائم(عج) اتفاق نمی افتد تا آن كه هر گروه و دسته اى حكومت بر مردم را به دست گيرد تا كسى نگويد: اگر (ما هم) حاكم مى شديم عدالت را مى گسترانديم. بعد از اين، قائم حق و عدل گستر قيام مى كند. (الغیبه نعمانی، ص274)

این روایت به معنای سرنگونی حکومت ها نیست، معنا ندارد بگوییم در آستانه ظهور هیچ حکومتی روی زمین نیست و همه نابود می شوند، این روایت به معنای روی کار آمدن و شکست فکری همه ایدئولوژی هاست، هر مکتبی برای گسترش عدالت و پیشرفت برنامه ای دارد، همه می آیند و هیچ کدام نمی توانند گره از کار بشر باز کنند، چه اندیشه های سوسیالیستی و مارکسیستی، چه اندیشه های لیبرالیستی، و مانند آن، همه می آیند تا بعدا نگویند ما هم می خواستیم چنین کنیم اما نتوانستیم قدرت را به دست بگیریم.

یعنی حکومت هایی در زمان ظهور روی کار هستند که برخی از همان ها با امام زمان(عج) وارد جنگ خواهند شد، اما مردم از ایشان ناراضی بوده و امیدی به گسترش عدالت از سوی آنها ندارند.

rezaee;931333 نوشت:
3- ائمه ی شیعه حتی به اندازه 313 نفر و کمتر در هیچ حکومتی تا کنون یار و پیرو نداشته اند تا قیام کنند!

قطعا اینطور نیست که امام زمان(عج) اگر 313 یار داشته باشند ظهور کنند، چون مراد از این 313 نفر، فرماندهان اصلی هستند، اما فقط با این تعداد که نمیشود قیام کرد! به عبارتی این 313 نفر شرط لازم هستند، اما کافی نیستند، بلکه باید عموم مردم ایشان را یاری کنند، به همین خاطر در روایات آمده امام با حداقل 10 هزار نفر خروج می کنند:
«أَبِي بَصِيرٍ قَالَ: سَأَلَ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ الْكُوفَةِ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع كَمْ يَخْرُجُ مَعَ الْقَائِمِ ع فَإِنَّهُمْ يَقُولُونَ إِنَّهُ يَخْرُجُ مَعَهُ مِثْلُ عِدَّةِ أَهْلِ بَدْرٍ ثَلَاثُمِائَةٍ وَ ثَلَاثَةَ عَشَرَ رَجُلًا قَالَ وَ مَا يَخْرُجُ إِلَّا فِي أُولِي‏ قُوَّةٍ وَ مَا تَكُونُ أُولُو الْقُوَّةِ أَقَلَّ مِنْ عَشَرَةِ آلَافٍ»(صدوق، محمد بن علی، کمال الدین، ج2، ص654)
ابابصیر می گوید: مردی از اهل کوفه از امام صادق(ع) پرسید چه تعداد با قائم(عج) خروج میکنند؟ مردم می گویند به تعداد اهل بدر یعنی 313 نفر؟ امام(ع) در پاسخ فرمودند: قائم(عج) با قدرت خروج می کند و کمتر از 10 هزار نفر دارای قدرت نیست!

اما برای پاسخ کلی به سوال شما باید عرض کنم مسئله را در سطح کلان نگاه کنید، خداوند 12 حجت بر مردم تعیین نموده است تا وعده خود را تحقق ببخشد:
«هُوَ الَّذي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدى‏ وَ دينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُون‏»؛او كسى است كه رسولش را با هدايت و آيين حق فرستاد، تا آن را بر همه آيين‏ها غالب گرداند، هر چند مشركان كراهت داشته باشند (توبه:33)
وعده ای که فقط مختص اسلام نیست، بلکه تحقق حکومت الهی در آخرالزمان وعده ای بوده که خداوند در همه ادیان داده است:
«وَ لَقَدْ كَتَبْنا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُها عِبادِيَ الصَّالِحُون‏»؛ در «زبور» بعد از ذكر (تورات) نوشتيم: «بندگان شايسته‏ام وارث (حكومت) زمين خواهند شد!» (انبیاء:105)

بنابراین همه ائمه یازده گانه با توجه به اینکه امام دیگری بعد از ایشان بوده است، وظیفه اصلاح و مقدمه چینی داشته اند و اگر در این مسیر به شهادت می رسیدند کسان دیگری بوده اند که راه ایشان را ادامه دهند، یعنی اگر مثلا فرموده اند: اگر ما چهل نفر یار داشتیم قیام می کردیم این چهل نفر را نمی خواسته اند تا تمام دنیا را پر از عدل و داد کنند! بلکه به تناسب اقتضائات زمان خودشان می خواستند دست به اصلاحات بزنند!

مثلا امیرالمومنین(ع) فرمود اگر چهل نفر یاور داشتم قیام می کردم(بحارالانوار، ج29،ص470) اما آیا برای برپایی حکومت جهانی و تحقق عدالت درجهان؟! روشن است که خیر، علی(ع) می داند به حکومت هم برسد نمی گذارند زنده بماند، اما می خواهد در حد توانش با حکومت جامعه را اصلاح کرده و مانع انحراف حرکت نوپای اسلام شود، ولو پنج سال بیشتر به او اجازه حکومت ندهند.
یا امام حسین(ع) با 72 نفر قیام کرد برای اینکه به اقتضای زمان خودش مانع انحراف اسلام بشود، نه اینکه حکومت جهانی برپا کند، سایر ائمه(ع) هم همینطور، همه وظیفه داشتند به اقتضاء زمان خودشان بهترین اصلاح و رفتار را انجام دهند، چون بالاخره امامی بود که تحقق وعده الهی را بعد از ایشان پی بگیرد.

اما این در مورد حضرت مهدی(عج) دیگر فرق می کند، ایشان بقیة الله و آخرین باقیمانده خدا در زمین هستند، تحقق وعده الهی باید به دست ایشان شکل بگیرد، یک وقت فقط نگاهشان به حکومت ایران است، خب بله در این صورت هیچ مانعی برای ظهورشان وجود نداشت، اما وقتی هدف تمام دنیا شد، باید زمینه آن مهیا شود، امروز ایران که نمی تواند با تمام دنیا درگیر شود!

علاوه بر اینکه فقط توان نظامی نیست، باید دلها تسخیر شود، تسخیر دل ها هم به این معنا نیست که همه مردم دنیا مسلمان شوند، خیر، بلکه باید همه از ظلم خسته شده و به دنبال حق و عدالت باشند کافیست! چون امام(عج) پس از ظهور این فاعلیت را دارند که مردم را همراه خویش سازند، فقط باید این قابلیت از طرف مردم مهیا شود، یعنی همین که مردم خواهان حق باشند، حضرت(عج) حق را با حجت خویش به مردم نشان خواهد داد، اما اگر حق پذیر و حق طلب نباشند و یا چنین دغدغه ای نداشته باشند خب طبیعتا اصلا دغدغه ای در خصوص تحقیق در مورد ایشان و حمایت از ایشان نخواهند داشت.

البته وجود این حکومت اسلامی بسیار می تواند در راستای زمینه سازی برای ظهور کارساز باشد، وجود یک حکومت که در کشورهای دیگر پایگاه اسلامی تشکیل داده و مردم آنها را با فرهنگ اسلامی و امام حسین(ع) آشنا کند، رسانه های ماهواره ای به زبان های مختلف تأسیس کند، مردم را متوجه جریان های پشت پرده صهیونیستی و داعش بکند و بداند کسانی که دم از لیبرالیسم و آزادی بیان می زنند، در پشت پرده دارند چه می کنند!
وجود یک کشور مقاوم در برابر تحریم ها و تهدید ها و تشکیل آن به عنوان الگویی برای سایر کشورهای اسلامی نقش بی بدیلی در این بیداری در میان امت های اسلامی دارد و...
همه اینها که محقق شد و زمینه برای حمایت مردم از حضرت ولی عصر(عج) و تأمین امنیت جانی ایشان که محقق شد حضرت(عج) به حول و قوه الهی تشریف خواهند آورد.

مسلم;931871 نوشت:
بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و احترام
پیش از پاسخ به سوال خوب شما لازم دیدم در جهت ترویج شجاعت و حقانیت انسان در موضع گیری ها، از حرکت ارزشمندتان که در امضایتان به آن اشاره کرده اید تشکر کنم، این جمله شما حقیقتا در خور تحسین و ستایش است.@};-

در مورد سوال اول شما
ببینید یکی از بزرگترین آفات مباحث اعتقادی و دینی نگاه گزینشی به آیات و روایات است، مثلا ببینید برخی از اهل سنت فقط آیاتی را دیدند که در آنها تفویض نفی شده است و قائل به جبر شدند، برخی دیگر فقط آیاتی را دیدند که در آنها جبر نفی شده است و آمدند قائل به تفویض شدند! در حالی که اگر از پیش موضعی نمی گرفتند تا فقط آیات متناسب با اعتقاد خویش را ببینند، و هر دو دسته آیات را با هم می دیدند می فهمیدند که نه جبر است و نه تفویض بلکه امر بین الامرین است.

در خصوص پرچم هایی که قبل از ظهور حضرت(ع) بر افراشته میشود نیز ما باید همه روایات را با هم ببینیم تا معلوم شود مقصودشان چیست، اگرچه روایاتی هستند که همانطور که فرمودید می گویند هر پرچمی که قبل از قیام قائم ظهور کند صاحب ان طاغوت است، اما در کنار آن، روایاتی هم هستند که از قیام های مثبتی در آستانه ظهور و پیش از آن سخن می گویند، من به چند نمونه اشاره میکنم:

پیامبر(ص) می فرمایند: «يَخْرُجُ أُنَاسٌ مِنَ الْمَشْرِقِ فَيُوطِئُونَ لِلْمَهْدِيِّ يَعْنِي سُلْطَانَه‏»؛ مردمی از مشرق زمین خروج میکنند و مقدمات حکومت و سلطنت مهدی(عج) را فراهم می کنند.(بحارالانوار، ج51، ص87)

امام کاظم(ع) می فرمایند: «رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ قُمَّ يَدْعُو النَّاسَ إِلَى الْحَقِّ يَجْتَمِعُ مَعَهُ قَوْمٌ كَزُبَرِ الْحَدِيدِ لَا تُزِلُّهُمُ الرِّيَاحُ الْعَوَاصِفُ وَ لَا يَمَلُّونَ مِنَ الْحَرَبِ وَ لَا يَجْبُنُون‏»؛ مردی از اهل قم، مردم را به سوی حق فرا می‌خواند. گروهی مانند پاره‌های آهن، همراه او جمع می‌شوند که بادهای تند، آنان را منحرف نمی‌کند. از نبرد، خسته نمی‌شوند و نمی‌ترسند(بحار، ج57، ص216)

امام باقر(علیه السلام) می فرمایند:
«كَأَنِّي بِقَوْمٍ قَدْ خَرَجُوا بِالْمَشْرِقِ يَطْلُبُونَ الْحَقَّ فَلَا يُعْطَوْنَهُ ثُمَّ يَطْلُبُونَهُ فَلَا يُعْطَوْنَهُ فَإِذَا رَأَوْا ذَلِكَ وَضَعُوا سُيُوفَهُمْ عَلَى عَوَاتِقِهِمْ فَيُعْطَوْنَ مَا سَأَلُوا فَلَا يَقْبَلُونَهُ حَتَّى يَقُومُوا وَ لَا يَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَى صَاحِبِكُمْ قَتْلَاهُمْ شُهَدَاءُ أَمَا إِنِّي لَوْ أَدْرَكْتُ ذَلِكَ لَأَبْقَيْتُ نَفْسِي لِصَاحِبِ هَذَا الْأَمْرِ.
گويا مي‌بينم گروهي از مشرق زمين خروج مي‌كنند و طالب حق هستند، اما به آنان پاسخ داده نمي‌شود. مجدداً برخواسته‌ي خود تاكيد مي‌كنند ولي جواب نمي‌شنوند. پس چون چنين ديدند، شمشير‌ها را به دوش مي‌كشند، در مقابل دشمن مي‌ايستند تا حق به آنها داده مي‌شود، اما اين بار قبول نمي‌كنند بلكه قيام مي‌كنند و نمي‌دهند آن را (پرچم قيام را) مگر به صاحب شما(امام زمان(ع))».(بحار الانوار، ج52، ص243، ح116).

و نیز در مورد خراسانی و سید یمانی در روایات متعددی تعبیرخروج به کار رفته است:
خُرُوجُ‏ الثَّلَاثَةِ الْخُرَاسَانِيِ‏ وَ السُّفْيَانِيِّ وَ الْيَمَانِيِّ فِي‏ سَنَةٍ وَاحِدَةٍ فِي شَهْرٍ وَاحِدٍ فِي يَوْمٍ وَاحِدٍ وَ لَيْسَ فِيهَا رَايَةٌ بِأَهْدَى مِنْ رَايَةِ الْيَمَانِيِّ يَهْدِي إِلَى الْحَق‏»(الغیبه طوسی، ص446)

خب می بینید که علاوه بر تعبیر «خروج»، تعبیر «رایة» هم برای ایشان به کار رفته است.
بنابراین مقصود از روایات دسته اول، هر پرچمی نیست، بلکه پرچمی با اوصف خاص است، آنچه که از ظاهر روایات بر می آید این است که هر قیامی که پیش از ظهور شکل می گیرد باید خود را ابزار ببیند، نه هدف، یعنی به خود اصالت ندهد، به خود دعوت نکند، بلکه خود را زمینه ساز برای ظهور حضرت قائم(عج) بداند، و مردم را به سوی او دعوت کند، غیر از این هر حکومت ولو با نام اسلام، طاغوت است، لذا می فرمایند:
«لَا يَخْرُجُ الْقَائِمُ حَتَّى يَخْرُجَ اثْنَا عَشَرَ مِنْ بَنِي هَاشِمٍ كُلُّهُمْ يَدْعُو إِلَى‏ نَفْسِه‏»؛ قائم(عج) خروج نمی کند مگر آنکه دوازده نفر از بنی هاشم خروج می کنند که همگی به خودشان دعوت می کنند!

می بینید آنچه که در این روایت ذم و نکوهش شده این است که به خودشان دعوت می کنند، یعنی به خودشان اصالت می دهند، مثل حکومت بنی العباس که از بنی هاشم بودند و با شعار بازگرداندن حکومت به اهل بیت(ع) قیام کردند اما به قدرت که رسیدند اصالت را به خودشان داده و اهل بیت(ع) را تحت فشار قرار دادند.

ادامه دارد...

سلام و احترام

۱- چرا روایاتی را که ظاهرا جزو روایات صحیح است و میگوید:
قیام سفیانی، یمانی و خراسانی، در یک سال، یک ماه و یک روز خواهد بود که هدایت یافته ترین پرچم، پرچم یمانی است زیرا که به حق دعوت می کند.
در میان پرچم‌ها پرچمی هدایت یافته‌تر از پرچم یمانی نیست. او پرچم هدایت است، زیرا به سوی صاحب شما دعوت می‌کند.
چون یمانی خروج کرد به سوی او بشتاب، زیرا پرچم او پرچم هدایت است و بر هیچ مسلمانی جایز نیست که با او مقابله نماید. پس هر کس چنین کند، او اهل آتش خواهد بود، زیرا او به حق و راه مستقیم فرا می‌خواند.
خروج سه نفر خراسانی ، سفیانی و یمانی در یک سال و یک ماه و یک روز است ... و در پرچم ها پرچمی هدایت یافته تر از پرچم یمانی نیست و آن پرچم هدایت است چون که شما را به صاحبتان دعوت می کند

را دکر نکردید؟
چون پرچم یمانی را هدایت یافته ترین پرچم و اطاعت از او را واجب میداند؟ و یا چون پرچم یمانی را حق و هادی راه مستقیم میداند؟ و اینکه به صاحبمان مارا هدایت میکند؟

۲- آیا روایت مردی از قم، صحیح است؟
این مرد که اهل قم است، چه کسی است؟ اگر منظورتان آیت الله خمینی است که ایشان اهل قم نیست. حتی فکر نمیکنم سالهای زیادی در قم زندگی کرده باشد! چگونه اهل قم میباشد؟
کجای این روایت اشاره به ظهور منجی دارد؟!

۳- در روایات مشرق زمین صحبت از گروهی است که خروج میکنند و مقدمات ظهور را فراهم میکنند. چطور میشود نتیجه گرفت که این مشرق یعنی ایران. این گروه یعنی کل مردم ایران و انقلاب اسلامی ایران و ...! (در کنار این مطلب که این روایات(اگر صحیح باشند) تا جایی که از باقی روایات مشابه مشخص است مربوط به ۶ ماه و یکسال قبل ظهور هستند. نه معلوم نیست چند سال قبل از آن!! )

حتی یادم هست خود آقای خامنه ای در سنخنرانی ای گفتن که عده ای میگویند من سید خراسانی روایات ظهور هستم و این درست نیست و از این حرفها نزنن!!

ضمنا نتیجه گیری شما صحیح نیست! یمانی ۶ماه قبل ظهور قیام میکند و هدفش ظهور منجی است که ۶ماه بعد رخ میدهد! و از علایم حتمی است. کجای قیام یمانی تشکیل حکومت و نظام اسلامی و رهبری نایب! بر مردم است؟؟؟

مسلم;931873 نوشت:
اینکه فرمودید در روایت آمده "قیام قائم صورت نمیگیرد تا هرکس داعیه حکومت و اصلاح بین مردم دارد سرنگون بشود" فکر می کنم صحیح نباشد، حداقل بنده روایتی اینچنین ندیدم، آنچه بنده دیده ام این روایت است:
«مَا يَكُونُ هَذَا الْأَمْرُ حَتَّى لَا يَبْقَى صِنْفٌ مِنَ النَّاسِ إِلَّا قَدْ وُلُّوا عَلَى النَّاسِ حَتَّى لَا يَقُولَ قَائِلٌ إِنَّا لَوْ وُلِّينَا لَعَدَلْنَا ثُمَّ يَقُومُ الْقَائِمُ بِالْحَقِّ وَ الْعَدْلِ»؛ این امر(ظهور قائم(عج) اتفاق نمی افتد تا آن كه هر گروه و دسته اى حكومت بر مردم را به دست گيرد تا كسى نگويد: اگر (ما هم) حاكم مى شديم عدالت را مى گسترانديم. بعد از اين، قائم حق و عدل گستر قيام مى كند. (الغیبه نعمانی، ص274)

این روایت به معنای سرنگونی حکومت ها نیست، معنا ندارد بگوییم در آستانه ظهور هیچ حکومتی روی زمین نیست و همه نابود می شوند، این روایت به معنای روی کار آمدن و شکست فکری همه ایدئولوژی هاست، هر مکتبی برای گسترش عدالت و پیشرفت برنامه ای دارد، همه می آیند و هیچ کدام نمی توانند گره از کار بشر باز کنند، چه اندیشه های سوسیالیستی و مارکسیستی، چه اندیشه های لیبرالیستی، و مانند آن، همه می آیند تا بعدا نگویند ما هم می خواستیم چنین کنیم اما نتوانستیم قدرت را به دست بگیریم.

یعنی حکومت هایی در زمان ظهور روی کار هستند که برخی از همان ها با امام زمان(عج) وارد جنگ خواهند شد، اما مردم از ایشان ناراضی بوده و امیدی به گسترش عدالت از سوی آنها ندارند.

قطعا اینطور نیست که امام زمان(عج) اگر 313 یار داشته باشند ظهور کنند، چون مراد از این 313 نفر، فرماندهان اصلی هستند، اما فقط با این تعداد که نمیشود قیام کرد! به عبارتی این 313 نفر شرط لازم هستند، اما کافی نیستند، بلکه باید عموم مردم ایشان را یاری کنند، به همین خاطر در روایات آمده امام با حداقل 10 هزار نفر خروج می کنند:
«أَبِي بَصِيرٍ قَالَ: سَأَلَ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ الْكُوفَةِ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع كَمْ يَخْرُجُ مَعَ الْقَائِمِ ع فَإِنَّهُمْ يَقُولُونَ إِنَّهُ يَخْرُجُ مَعَهُ مِثْلُ عِدَّةِ أَهْلِ بَدْرٍ ثَلَاثُمِائَةٍ وَ ثَلَاثَةَ عَشَرَ رَجُلًا قَالَ وَ مَا يَخْرُجُ إِلَّا فِي أُولِي‏ قُوَّةٍ وَ مَا تَكُونُ أُولُو الْقُوَّةِ أَقَلَّ مِنْ عَشَرَةِ آلَافٍ»(صدوق، محمد بن علی، کمال الدین، ج2، ص654)
ابابصیر می گوید: مردی از اهل کوفه از امام صادق(ع) پرسید چه تعداد با قائم(عج) خروج میکنند؟ مردم می گویند به تعداد اهل بدر یعنی 313 نفر؟ امام(ع) در پاسخ فرمودند: قائم(عج) با قدرت خروج می کند و کمتر از 10 هزار نفر دارای قدرت نیست!

اما برای پاسخ کلی به سوال شما باید عرض کنم مسئله را در سطح کلان نگاه کنید، خداوند 12 حجت بر مردم تعیین نموده است تا وعده خود را تحقق ببخشد:
«هُوَ الَّذي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدى‏ وَ دينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُون‏»؛او كسى است كه رسولش را با هدايت و آيين حق فرستاد، تا آن را بر همه آيين‏ها غالب گرداند، هر چند مشركان كراهت داشته باشند (توبه:33)
وعده ای که فقط مختص اسلام نیست، بلکه تحقق حکومت الهی در آخرالزمان وعده ای بوده که خداوند در همه ادیان داده است:
«وَ لَقَدْ كَتَبْنا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُها عِبادِيَ الصَّالِحُون‏»؛ در «زبور» بعد از ذكر (تورات) نوشتيم: «بندگان شايسته‏ام وارث (حكومت) زمين خواهند شد!» (انبیاء:105)

بنابراین همه ائمه یازده گانه با توجه به اینکه امام دیگری بعد از ایشان بوده است، وظیفه اصلاح و مقدمه چینی داشته اند و اگر در این مسیر به شهادت می رسیدند کسان دیگری بوده اند که راه ایشان را ادامه دهند، یعنی اگر مثلا فرموده اند: اگر ما چهل نفر یار داشتیم قیام می کردیم این چهل نفر را نمی خواسته اند تا تمام دنیا را پر از عدل و داد کنند! بلکه به تناسب اقتضائات زمان خودشان می خواستند دست به اصلاحات بزنند!

مثلا امیرالمومنین(ع) فرمود اگر چهل نفر یاور داشتم قیام می کردم(بحارالانوار، ج29،ص470) اما آیا برای برپایی حکومت جهانی و تحقق عدالت درجهان؟! روشن است که خیر، علی(ع) می داند به حکومت هم برسد نمی گذارند زنده بماند، اما می خواهد در حد توانش با حکومت جامعه را اصلاح کرده و مانع انحراف حرکت نوپای اسلام شود، ولو پنج سال بیشتر به او اجازه حکومت ندهند.
یا امام حسین(ع) با 72 نفر قیام کرد برای اینکه به اقتضای زمان خودش مانع انحراف اسلام بشود، نه اینکه حکومت جهانی برپا کند، سایر ائمه(ع) هم همینطور، همه وظیفه داشتند به اقتضاء زمان خودشان بهترین اصلاح و رفتار را انجام دهند، چون بالاخره امامی بود که تحقق وعده الهی را بعد از ایشان پی بگیرد.

اما این در مورد حضرت مهدی(عج) دیگر فرق می کند، ایشان بقیة الله و آخرین باقیمانده خدا در زمین هستند، تحقق وعده الهی باید به دست ایشان شکل بگیرد، یک وقت فقط نگاهشان به حکومت ایران است، خب بله در این صورت هیچ مانعی برای ظهورشان وجود نداشت، اما وقتی هدف تمام دنیا شد، باید زمینه آن مهیا شود، امروز ایران که نمی تواند با تمام دنیا درگیر شود!

علاوه بر اینکه فقط توان نظامی نیست، باید دلها تسخیر شود، تسخیر دل ها هم به این معنا نیست که همه مردم دنیا مسلمان شوند، خیر، بلکه باید همه از ظلم خسته شده و به دنبال حق و عدالت باشند کافیست! چون امام(عج) پس از ظهور این فاعلیت را دارند که مردم را همراه خویش سازند، فقط باید این قابلیت از طرف مردم مهیا شود، یعنی همین که مردم خواهان حق باشند، حضرت(عج) حق را با حجت خویش به مردم نشان خواهد داد، اما اگر حق پذیر و حق طلب نباشند و یا چنین دغدغه ای نداشته باشند خب طبیعتا اصلا دغدغه ای در خصوص تحقیق در مورد ایشان و حمایت از ایشان نخواهند داشت.

البته وجود این حکومت اسلامی بسیار می تواند در راستای زمینه سازی برای ظهور کارساز باشد، وجود یک حکومت که در کشورهای دیگر پایگاه اسلامی تشکیل داده و مردم آنها را با فرهنگ اسلامی و امام حسین(ع) آشنا کند، رسانه های ماهواره ای به زبان های مختلف تأسیس کند، مردم را متوجه جریان های پشت پرده صهیونیستی و داعش بکند و بداند کسانی که دم از لیبرالیسم و آزادی بیان می زنند، در پشت پرده دارند چه می کنند!
وجود یک کشور مقاوم در برابر تحریم ها و تهدید ها و تشکیل آن به عنوان الگویی برای سایر کشورهای اسلامی نقش بی بدیلی در این بیداری در میان امت های اسلامی دارد و...
همه اینها که محقق شد و زمینه برای حمایت مردم از حضرت ولی عصر(عج) و تأمین امنیت جانی ایشان که محقق شد حضرت(عج) به حول و قوه الهی تشریف خواهند آورد.

۱- بله منظور من هم دقیقا سرنگونی فکری و ایدیولوژی بود. وگرنه سرنگونی همه حکومت ها در یک زمان که خیلی عجیب بنظر میرسد (مگر جنگ جهانی سوم بشود و کره زمین به مرز نابودی برسد)

ولی همینقدر که قبول دارید همه ی حکومت ها باید شکست بخورند و سقوط (معنوی) کنند خیلی خوب است. ولی جالب اینجاست که این را درباره جمهوری اسلامی نخواهید پذیرفت چون لابد میگویید این حکومت در ادامه (البته از اینطرف!!) همان حکومت است و زمینه ساز ظهور ماییم و ....

درحالیکه طبق تاکید روایات صحیح! همه پرچم های پیش از ظهور طاغوت هستند و پرچم حق که اطاغتش واجب است پرچم یمانی است! و این یمانی ۶ماه قبل ظهور قیام میکند و برای خودش حکومت و نظام اسلامی درست نمیکند!
جتی آن مردم شرق که قیام میکنند با توجه به سایر روایات همان افراد سید خراسانی هستند که همزمان با سید یمانی قیام میکنند و البته بر شیعیان فقط اطاعت از یمانی واجب است چون آن تنها پرچمی است که مارا به حق و به صاحبمان رهنمون میسازد!

حالا چطور از اینها یک حکومت زمینه ساز ظهور بیرون آمد که تا امروز ۴۰ سال حکومت کرده (که البته داخلش بویی از ظهور نبوده و کارنامه اش مشخصه) و خدا میداند ظهور چند سال دیگر باشد، و اصلا چه کسی تضمین کرده این حکومت آن زمان وجود داشته باشد و ..........!

جلل خالق!

در ضمن شما پاسخ سوال اصلی من را ندادید....
من هم نگفتم امام زمان با ۳۱۳ نفر بصورت چریکی حمله کنند و دنیا را بگیرند! من گفتم امام زمان ۳۱۳ یار واقعی ندارد که قیام کند! وگرنه توده ی مردم که میلیونی به سمتش میروند!!!! (هرچند خیلی ها بعد ظهور پشیمان میشوند که چرا برای ظهور دعا کردند!! ... احتمالا فکر میکردند آنجا پست و مقامی بگیرند و بصورت مادام العمر حکومت کنند و پول های کلان از بیت المال ببرند و ...)

من میگویم در این نظام مقدس اسلامی ۳۰۰ تا یار نیست؟ حتی ۲۰۰ تا نیست؟ (چون یک تعدادی یار رجعت میکنند و یک تعداد ابدال هستند خود امام زمان با خودش میاورد!!)

درباره مخالفت جهان با امام!

الان مردم کدام کشوری با عدالت مخالفند؟
مگر در روایات تصریح نشده که امام دست بر سر عقل بشر میکشد و حتی زن خانه دار اندازه یک فقیه و عالم میشود!

خب امام بیاید از قدرت و تریبون یک کشور ۸۰ میلیونی استفاده کند. اینهمه منابع طبیعی. اینهمه سرمایه طبیعی! امام اگر ظهور کند و رهبر ایران بشود یقینا ایران ظرف ۱۰ سال (شایدم کمتر) ابر قدرت دنیا میشود! و نیاز به جنگ نیست! همه کشورها خودشان میایند تا ما یاد بدهیم چطور پیشرفت کنند! خصوصا اکثر کشورهای دنیا که فقیر هستند به سمت ما خواهند آمد تا از ما الگو بگیرند و کشورشان اصلاح شود.

ضمن اینکه خود امام میتواند فرستاده بفرستد ... حتی به کشورهای مسیحی ...خود حضرت عیسی را بفرستد. کل فیلمهای امام در دنیا پخش میشود. میتواند معجزه بیاورد تا همه دنیا باور کنند ایشان منجی است (با توجه به اینکه بخش اعظم مردم دنیا معتقد به منجی است)

این ها توجیه نمیشود برادر عزیز ...البته اگر کمی بیندیشیم!

rezaee;931894 نوشت:
۱- چرا روایاتی را که ظاهرا جزو روایات صحیح است و میگوید:
قیام سفیانی، یمانی و خراسانی، در یک سال، یک ماه و یک روز خواهد بود که هدایت یافته ترین پرچم، پرچم یمانی است زیرا که به حق دعوت می کند.
در میان پرچم‌ها پرچمی هدایت یافته‌تر از پرچم یمانی نیست. او پرچم هدایت است، زیرا به سوی صاحب شما دعوت می‌کند.
چون یمانی خروج کرد به سوی او بشتاب، زیرا پرچم او پرچم هدایت است و بر هیچ مسلمانی جایز نیست که با او مقابله نماید. پس هر کس چنین کند، او اهل آتش خواهد بود، زیرا او به حق و راه مستقیم فرا می‌خواند.
خروج سه نفر خراسانی ، سفیانی و یمانی در یک سال و یک ماه و یک روز است ... و در پرچم ها پرچمی هدایت یافته تر از پرچم یمانی نیست و آن پرچم هدایت است چون که شما را به صاحبتان دعوت می کند

را دکر نکردید؟
چون پرچم یمانی را هدایت یافته ترین پرچم و اطاعت از او را واجب میداند؟ و یا چون پرچم یمانی را حق و هادی راه مستقیم میداند؟ و اینکه به صاحبمان مارا هدایت میکند؟

روایات که زیاد است بنده دنبال نمونه هستم، خب دست شما درد نکند که جند نمونه دیگر از پرچم های حقی که قبل از قیام قائم(عج) برافراشته میشود ذکر کردید.

rezaee;931894 نوشت:
۲- آیا روایت مردی از قم، صحیح است؟
این مرد که اهل قم است، چه کسی است؟ اگر منظورتان آیت الله خمینی است که ایشان اهل قم نیست. حتی فکر نمیکنم سالهای زیادی در قم زندگی کرده باشد! چگونه اهل قم میباشد؟
کجای این روایت اشاره به ظهور منجی دارد؟!

کاری ندارم که منظور چه کسی است، فقط عرضم این است که از این قیام که قطعا در دوران غیبت، و پیش از ظهور اتفاق می افتد تمجید شده است.

rezaee;931894 نوشت:
۳- در روایات مشرق زمین صحبت از گروهی است که خروج میکنند و مقدمات ظهور را فراهم میکنند. چطور میشود نتیجه گرفت که این مشرق یعنی ایران. این گروه یعنی کل مردم ایران و انقلاب اسلامی ایران و ...! (در کنار این مطلب که این روایات(اگر صحیح باشند) تا جایی که از باقی روایات مشابه مشخص است مربوط به ۶ ماه و یکسال قبل ظهور هستند. نه معلوم نیست چند سال قبل از آن!! )

حتی یادم هست خود آقای خامنه ای در سنخنرانی ای گفتن که عده ای میگویند من سید خراسانی روایات ظهور هستم و این درست نیست و از این حرفها نزنن!!



بحث را گم نکنید، ما دنبال این هستیم که مطلقا قیام و برافراشتن پرچم نکوهش شده یا خیر؛ کار ندارم این پرچم ها و این قیام ها متعلق به کیست، فقط می گویم این ها تأیید شده است. پس همه پرچم هایی که قبل از قیام قائم(عج) بلند میشوند به ناحق نیستند.

rezaee;931894 نوشت:
ضمنا نتیجه گیری شما صحیح نیست! یمانی ۶ماه قبل ظهور قیام میکند و هدفش ظهور منجی است که ۶ماه بعد رخ میدهد! و از علایم حتمی است. کجای قیام یمانی تشکیل حکومت و نظام اسلامی و رهبری نایب! بر مردم است؟؟؟

باز تکرار می کنم، بحث ما بر سر اصل جواز قیام قبل از قیام قائم(عج) است.

rezaee;931897 نوشت:
ولی همینقدر که قبول دارید همه ی حکومت ها باید شکست بخورند و سقوط (معنوی) کنند خیلی خوب است. ولی جالب اینجاست که این را درباره جمهوری اسلامی نخواهید پذیرفت چون لابد میگویید این حکومت در ادامه (البته از اینطرف!!) همان حکومت است و زمینه ساز ظهور ماییم و ....


روشن است چون ایدولوژی حکومت اسلامی با ایدئولوژی امام زمان(عج) که فرقی نمی کند که این هم شکست بخورد! آن که قرار است حکومت کند اسلام است، اسلام اگر قرار باشد شکست بخورد که امام زمان ع هم نمی تواند آن را جاری سازد! اسلام برنامه کاملی است که هرگز شکست نمیخورد فقط نواقصی در اجرا ممکن است وجود داشته باشد که با ظهور امام زمان عج برطرف خواهد شد.

rezaee;931897 نوشت:
درحالیکه طبق تاکید روایات صحیح! همه پرچم های پیش از ظهور طاغوت هستند و پرچم حق که اطاغتش واجب است پرچم یمانی است! و این یمانی ۶ماه قبل ظهور قیام میکند و برای خودش حکومت و نظام اسلامی درست نمیکند!

این تفکیک را از کجا به دست می آورید؟ که اگر نظام و حکومت اسلامی درست کند طاغوت است اگرنه طاغوت نیست؟! آنچه در روایت آمده است تعبیر «رایه» است، هم در مورد روایاتی که می گوید هر پرچمی برافراشته بشود طاغوت است، و هم آن روایاتی که میگوید یمانی با پرچم قیام می کند؛ یعنی در هر دو تعبیر «رایه» به کار رفته است، پس شما نمی توانید بگویید هر پرچمی طاغوت است، و پرچم یمانی طاغوت نیست، بلکه باید بپذیرید می شود پرچم هایی و قیام هایی باشد و طاغوتی نباشد.

rezaee;931897 نوشت:
جتی آن مردم شرق که قیام میکنند با توجه به سایر روایات همان افراد سید خراسانی هستند که همزمان با سید یمانی قیام میکنند و البته بر شیعیان فقط اطاعت از یمانی واجب است چون آن تنها پرچمی است که مارا به حق و به صاحبمان رهنمون میسازد!

اگر یک حکومت قبل از ظهور طاغوتی نباشد، یعنی پس می شود حکومتی باشد و طاغوتی نباشد، ما دنبال اصل جواز هستیم. شما تا به حال می گفتید هر پرچمی، هر حکومتی...، خب حالا دارید یک استثناء قائل می شوید ما هم همین را می گوییم که روایات همه پرچم ها را طاغوتی نمی دانند.

rezaee;931897 نوشت:
من هم نگفتم امام زمان با ۳۱۳ نفر بصورت چریکی حمله کنند و دنیا را بگیرند! من گفتم امام زمان ۳۱۳ یار واقعی ندارد که قیام کند! وگرنه توده ی مردم که میلیونی به سمتش میروند!!!!

ببینید ظهور امام زمان(عج) شروط متعددی دارد، ممکن است 313 نفر تکمیل باشند اما آن حمایت توده ی میلیونی فراهم نباشد، یا هر دو تکمیل باشد اما شروط دیگرش مهیا نباشد، این را ما نمی دانیم، فقط می فهمیم تمام اینها لازم هست، اما از تحقق این شروط، و سایر شروط خبر نداریم.

rezaee;931897 نوشت:
الان مردم کدام کشوری با عدالت مخالفند؟
مگر در روایات تصریح نشده که امام دست بر سر عقل بشر میکشد و حتی زن خانه دار اندازه یک فقیه و عالم میشود!

با عدالت مخالف نیستند، اما هنوز ظلم ستیز نشده اند، امروز می بینید که عزم جدی برای اتحاد جهان برای مبارزه با صهیونیست ها، یا مبرزه با ذخیره سازی بمب های هسته ای دیده نمی شود؛ این خستگی از ظلم و در به در دنبال یک رهبر عادل گشتن باید در مردم وجود داشته باشد، صرف دوست داشتن عدالت که در زمان ائمه پیشین هم بوده است! باید دید در وهله عمل چقدر انسان جدیت دارد. و همچنین مهم است که چقدر امام زمان ع شناخته شده هستند، چون ممکن است مردم از ظلم خسته باشند اما تا رهبری را نشناسند از وی پیروی نخواهند کرد، باید زمین سازی کرد برای ورود اسلام به دل ها.

در مورد دست کشیدن بر عقل انسان ها هم بایدتوجه کنید که این مسئله با جبر و معجزه که نیست، یعنی سطح فرهگ سازی به این حد می رسد.

rezaee;931897 نوشت:
خب امام بیاید از قدرت و تریبون یک کشور ۸۰ میلیونی استفاده کند. اینهمه منابع طبیعی. اینهمه سرمایه طبیعی! امام اگر ظهور کند و رهبر ایران بشود یقینا ایران ظرف ۱۰ سال (شایدم کمتر) ابر قدرت دنیا میشود! و نیاز به جنگ نیست! همه کشورها خودشان میایند تا ما یاد بدهیم چطور پیشرفت کنند! خصوصا اکثر کشورهای دنیا که فقیر هستند به سمت ما خواهند آمد تا از ما الگو بگیرند و کشورشان اصلاح شود.

ضمن اینکه خود امام میتواند فرستاده بفرستد ... حتی به کشورهای مسیحی ...خود حضرت عیسی را بفرستد. کل فیلمهای امام در دنیا پخش میشود. میتواند معجزه بیاورد تا همه دنیا باور کنند ایشان منجی است (با توجه به اینکه بخش اعظم مردم دنیا معتقد به منجی است)

مشکل شما این است که فکر میکنید پیشرفت یک کشور فقط به داشتن رهبر خوب است، در حالی که از تاریخ غافل هستید، علی(ع) مگر رهبر کمی بود؟ چرا در پنج سال عراق را ابر قدرت جهان نساخت؟ نقش مردم و تبعیت از رهبر کمتر از نقش رهبر نیست، مردم ایران یا بهتر عرض کنم مسئولین ایران اگر تابع همین رهبر غیر معصوم هم بودند ایران الان جزء قدرت های برتر دنیا بود!
نمی شود وقتی مردم امادگی ندارند توقع داشت اخرین رهبر الهی بیاید و همه چیز درست را درست کند، تاریخ یازده بار نتیجه ایدولوژی شما را با به خاک و خون کشیده شدن ائمه(ع) دیده است.

مسلم;931917 نوشت:
روایات که زیاد است بنده دنبال نمونه هستم، خب دست شما درد نکند که جند نمونه دیگر از پرچم های حقی که قبل از قیام قائم(عج) برافراشته میشود ذکر کردید.

کاری ندارم که منظور چه کسی است، فقط عرضم این است که از این قیام که قطعا در دوران غیبت، و پیش از ظهور اتفاق می افتد تمجید شده است.


بحث را گم نکنید، ما دنبال این هستیم که مطلقا قیام و برافراشتن پرچم نکوهش شده یا خیر؛ کار ندارم این پرچم ها و این قیام ها متعلق به کیست، فقط می گویم این ها تأیید شده است. پس همه پرچم هایی که قبل از قیام قائم(عج) بلند میشوند به ناحق نیستند.

باز تکرار می کنم، بحث ما بر سر اصل جواز قیام قبل از قیام قائم(عج) است.

امیدوارم دانسته حقیقت را کتمان نکنید، چون آیات قرآن در اینباره سنگین است! و حق الناس سنگین تر!!

در حدیثی که من فرستادم و طبق نظر دوستان (بزرگان) شما صحیح است پرچم ها مطلقا طاغوت خوانده شده است.
همچنین باز هم در نظرات دوستان شما خواندم که نوشته بودند یمانی به دستور امام زمان قیام میکند تا ۶ماه بعد خود حضرت قیام کند. یعنی این یک قیام شخصی و با فکر و صلاح دید یمانی نیست. یک دستور از خود حضرت ولی عصر هست که یمانی قیام کند. و برای همین آن را تنها پرچم حق میدانند و دستور تبعیت از آن میدهند. وگرنه جزایش آتش است!!

من بحث را گم نمیکنم. من به صراحت میگویم که در حدیث اول کاملا مشخص است صحبت از بر پایی حکومت اسلامی است! و حدیث توضیح میدهد که هرکس ادعای حکومت دارد بیاید و شکست بخورد!

اما حدیث پرچم یمانی حدیث قیام هست! آنهم یک قیام نزدیک ظهور. که اگر کمی بیندیشیم واضح است که به دستور خود حضرت صورت گرفته!! (ساده لوحی هست که فکر کنیم یمانی یک آدم خوب از همه جا بی خبر بوده و خواسته انقلاب اسلامی کند! یهو ۶ماه بعدش امام زمان ظهور کرده است!!)

من فرق ۲ حدیث را به وضوخ میبینم ولی شما گویا فقط لغط رایه را میبینید و هرطور شده میخواهید ماستمالی کنید! (ببخشید ولی لغت بهتر پیدا نکردم)

آخه من نمیفهمم پرچم(جکومت) که در حدیث اول آمده ربطش به پرچم(قیام برای ظهور مهدی) که در حدیث دوم آمده و یقینا به دستور خود حضرت است و ۶ماه قبل ظهور است و هیییییییچ ربطی به انقلاب اسلامی و حکومت اسلامی و این چیزها ندارد (که در حدیث اول تاکید کرده شکست میخورد) دارد!

یک حدیث میگوید همه پرچم های قبل ظهور (چه قیام و چه حکومت) طاغوت است
حدیث دیگر میگوید فقط پرچم یمانی حق است
حدیث دیگر میگوید هرکس ادعای حکومت دارد (مشخص نمیکند اسلامی یا غیر اسلامی... تا هر تفکر غیر معصوم حتی اسلامی را شامل بشود) میاید و شکست میخورد تا ادعایی نماند!

مسلم;931917 نوشت:
پس همه پرچم هایی که قبل از قیام قائم(عج) بلند میشوند به ناحق نیستند.

با سلام
پس میشود نتیجه گرفت که مردم آن دوران راه حقیقی را پیدا میکنند اما یکیشان از بقیه کامل تر است.
آیا در نهایت باهم متحد نمیشوند؟

مسلم;931926 نوشت:
این تفکیک را از کجا به دست می آورید؟ که اگر نظام و حکومت اسلامی درست کند طاغوت است اگرنه طاغوت نیست؟! آنچه در روایت آمده است تعبیر «رایه» است، هم در مورد روایاتی که می گوید هر پرچمی برافراشته بشود طاغوت است، و هم آن روایاتی که میگوید یمانی با پرچم قیام می کند؛ یعنی در هر دو تعبیر «رایه» به کار رفته است، پس شما نمی توانید بگویید هر پرچمی طاغوت است، و پرچم یمانی طاغوت نیست، بلکه باید بپذیرید می شود پرچم هایی و قیام هایی باشد و طاغوتی نباشد.

چرا پرچم هایی؟؟؟ اپمه بلد نبودند اسم جمع به کار ببرند؟
احادیث خیلی ساده است. حدیث یک حکم کلی داده است و حدیث دیگر یک استثنا که فقط و فقط همین یک استثنا هست را با تاکید به آن اضافه کرده است!
و کاملا واضح است که حدیث اول منظورش حکومت است! و حدیث های بعدی منظورشان قیام متصل به ظهور یمانی! اینهار چطور با فقط یک کلمه رایه به همدیگر وصل میکنید و الکی ابهام درست میکنید تا از پذیرش حقیقت حدیث اول فرار کنید جای شگفتی است!(البته من موقعیت شمارا درک میکنم)

مسلم;931926 نوشت:

روشن است چون ایدولوژی حکومت اسلامی با ایدئولوژی امام زمان(عج) که فرقی نمی کند که این هم شکست بخورد! آن که قرار است حکومت کند اسلام است، اسلام اگر قرار باشد شکست بخورد که امام زمان ع هم نمی تواند آن را جاری سازد! اسلام برنامه کاملی است که هرگز شکست نمیخورد فقط نواقصی در اجرا ممکن است وجود داشته باشد که با ظهور امام زمان عج برطرف خواهد شد.

اگر یک حکومت قبل از ظهور طاغوتی نباشد، یعنی پس می شود حکومتی باشد و طاغوتی نباشد، ما دنبال اصل جواز هستیم. شما تا به حال می گفتید هر پرچمی، هر حکومتی...، خب حالا دارید یک استثناء قائل می شوید ما هم همین را می گوییم که روایات همه پرچم ها را طاغوتی نمی دانند.

ببینید ظهور امام زمان(عج) شروط متعددی دارد، ممکن است 313 نفر تکمیل باشند اما آن حمایت توده ی میلیونی فراهم نباشد، یا هر دو تکمیل باشد اما شروط دیگرش مهیا نباشد، این را ما نمی دانیم، فقط می فهمیم تمام اینها لازم هست، اما از تحقق این شروط، و سایر شروط خبر نداریم.

با عدالت مخالف نیستند، اما هنوز ظلم ستیز نشده اند، امروز می بینید که عزم جدی برای اتحاد جهان برای مبارزه با صهیونیست ها، یا مبرزه با ذخیره سازی بمب های هسته ای دیده نمی شود؛ این خستگی از ظلم و در به در دنبال یک رهبر عادل گشتن باید در مردم وجود داشته باشد، صرف دوست داشتن عدالت که در زمان ائمه پیشین هم بوده است! باید دید در وهله عمل چقدر انسان جدیت دارد. و همچنین مهم است که چقدر امام زمان ع شناخته شده هستند، چون ممکن است مردم از ظلم خسته باشند اما تا رهبری را نشناسند از وی پیروی نخواهند کرد، باید زمین سازی کرد برای ورود اسلام به دل ها.

در مورد دست کشیدن بر عقل انسان ها هم بایدتوجه کنید که این مسئله با جبر و معجزه که نیست، یعنی سطح فرهگ سازی به این حد می رسد.

مشکل شما این است که فکر میکنید پیشرفت یک کشور فقط به داشتن رهبر خوب است، در حالی که از تاریخ غافل هستید، علی(ع) مگر رهبر کمی بود؟ چرا در پنج سال عراق را ابر قدرت جهان نساخت؟ نقش مردم و تبعیت از رهبر کمتر از نقش رهبر نیست، مردم ایران یا بهتر عرض کنم مسئولین ایران اگر تابع همین رهبر غیر معصوم هم بودند ایران الان جزء قدرت های برتر دنیا بود!
نمی شود وقتی مردم امادگی ندارند توقع داشت اخرین رهبر الهی بیاید و همه چیز درست را درست کند، تاریخ یازده بار نتیجه ایدولوژی شما را با به خاک و خون کشیده شدن ائمه(ع) دیده است.

۱- دوست عزیز، آن چیزی که روشن است متن احادیث است!!
ضمنا بنی عباس و صفویه (بنیانگذار حکومت شیعه در ایران!) و حتی همین رضاشاه و ... همگی داعیه حکومت شیعی و پیروی از ایمه داشتند! حالا هرکدام به شکلی و در لباسی! و همگی شکست خوردند و سرنگون شدند!

حالا چرا دوست داریم یک استثنا به آنها اضافه کنیم؟؟؟ البته چرایش مشخص است!

۲-بستگی دارد شما نظام طاغوتی را چه چیز بدانید!!!! وگرنه داعش نیز ادعای خلافت اسلامی دارد! طالبان هم دارد! اردوغان هم دارد! شاه عربستان هم دارد! جمهوری اسلامی هم دارد!
و طبق نص روایات همگی شکست میخورند !! حالا شما دوست دارید بر خلاف احادیث استثنا بزنید ... ولی حقیقت تغییری نمیکند و همگی ما در قبال امروز و آینده و دین و امام زمان و خدا مسئولیم!

۳- درباره باقی فرمایشات شما ........
راستش فقط میخواهید توجیه کنید و تمام بشود برود.
چه شروطی؟ چه شروطی لازم است تا امام زمان ظهور کند؟
چطور وقتی هدف از نظام مقدس اسلامی است همه مردم در صف بیعت و عهد و میثاق هستند و همگی با بصیرت و ... در راهپیمایی های میلیونی حضور بهم میرسانند! ولی وقتی بحث امام زمان میشود یهو تهی از بصیرت میشویم!

خود امام زمان میگوید من ۳۱۳ یار داشته باشم میایم. بعد شما میگید شروط متعدد دارد و برای حضرت شرط میگذارید!

میگویید مردم جهان ظلم ستیز نشده اند! یکی نیست بگوید مبنای حرفتان چیست؟ چطور چنین آماری گرفته اید؟ اصلا ظلم ستیزی یعنی چه؟؟

میگویید رهبر کافی نیست و خواست عموم مردم باید باشد تا جامعه اسلامی و اصلاح شود. من هم دقیقا با شما موافقم. اما طرفدار حکومتی هستید که به اسم اسلام بر همین مردمی که امام زمان توان هدایتشان را ندارد غالب شده و ادعای هدایت آنها را دارد!!! ما از امام زمان هم پارا فراتر گذاشته ایم و میخواهیم این جامعه را اصلاح کنیم!!!!!!!

این حرفها پر از تناقض و کتمان حقیقت است و به نظرم خودتان هم میدانید!

امام زمان : من توان هدایت و اصلاح جامعه ایران را در شرایط کنونی ندارم و به همین منظور ظهور نمیکنم.

جمهوری اسلامی: ما جامعه ی فعلی را هدایت و اصلاح میکنیم و به بهشت میبریم.

!!

rezaee;931897 نوشت:
۱- بله منظور من هم دقیقا سرنگونی فکری و ایدیولوژی بود. وگرنه سرنگونی همه حکومت ها در یک زمان که خیلی عجیب بنظر میرسد (مگر جنگ جهانی سوم بشود و کره زمین به مرز نابودی برسد)

ولی همینقدر که قبول دارید همه ی حکومت ها باید شکست بخورند و سقوط (معنوی) کنند خیلی خوب است. ولی جالب اینجاست که این را درباره جمهوری اسلامی نخواهید پذیرفت چون لابد میگویید این حکومت در ادامه (البته از اینطرف!!) همان حکومت است و زمینه ساز ظهور ماییم و ....

درحالیکه طبق تاکید روایات صحیح! همه پرچم های پیش از ظهور طاغوت هستند و پرچم حق که اطاغتش واجب است پرچم یمانی است! و این یمانی ۶ماه قبل ظهور قیام میکند و برای خودش حکومت و نظام اسلامی درست نمیکند!
جتی آن مردم شرق که قیام میکنند با توجه به سایر روایات همان افراد سید خراسانی هستند که همزمان با سید یمانی قیام میکنند و البته بر شیعیان فقط اطاعت از یمانی واجب است چون آن تنها پرچمی است که مارا به حق و به صاحبمان رهنمون میسازد!

حالا چطور از اینها یک حکومت زمینه ساز ظهور بیرون آمد که تا امروز ۴۰ سال حکومت کرده (که البته داخلش بویی از ظهور نبوده و کارنامه اش مشخصه) و خدا میداند ظهور چند سال دیگر باشد، و اصلا چه کسی تضمین کرده این حکومت آن زمان وجود داشته باشد و ..........!

من هم نگفتم امام زمان با ۳۱۳ نفر بصورت چریکی حمله کنند و دنیا را بگیرند! من گفتم امام زمان ۳۱۳ یار واقعی ندارد که قیام کند! وگرنه توده ی مردم که میلیونی به سمتش میروند!!!! (هرچند خیلی ها بعد ظهور پشیمان میشوند که چرا برای ظهور دعا کردند!! ... احتمالا فکر میکردند آنجا پست و مقامی بگیرند و بصورت مادام العمر حکومت کنند و پول های کلان از بیت المال ببرند و ...)

من میگویم در این نظام مقدس اسلامی ۳۰۰ تا یار نیست؟ حتی ۲۰۰ تا نیست؟

الان مردم کدام کشوری با عدالت مخالفند؟
مگر در روایات تصریح نشده که امام دست بر سر عقل بشر میکشد و حتی زن خانه دار اندازه یک فقیه و عالم میشود!

باسلام

احادیث جعلی زیادی در حوزه مهدویت هست که بنده یه بار خواستم تو سایت ذکر کنم اما دیدم بعضی هاش در آینده به نفع ماست و ذکر نشه بهتره

یکی از احادیث جعلی یا تحریف شده همین حدیث پرچم یمانی هدایتگرترین پرچم است! چون هم سید خراسانی و هم سید یمانی یک هدف و یک امام دارند پس هیچ فرقی با هم ندارند و هر دو از اولیای الهی هستند همانطور که کل 313 نفر از اولیای الهی و جوان هستند!

علت پشیمانی بعضی شیعیان از دعا کردن برای ظهور اینست که حضرت عدالت را بطور کامل اجرا میکند و ملاحظه احدی را نمیکند و اینها همان شیعیانی هستند که آقا به حسابشان خواهند رسید مثل همین نجومی بگیران و ....

ظهور حضرت چند مرحله داره و ما تقریبا داریم وارد مرحله آخر میشویم.

مردم دنیا امام زمان را در شرایط فعلی نمیخواهند مثلا ایشان الان ظهور کنند خب نمیشود که بروند که کل دنیا را به زور تصرف کنند و به زور اسلام را حاکم و غالب کنند!

ایشان وقتی می آیند که توده های مردم در کل دنیا از سکولاریسم و لیبرالیسم و کمونیسم و... کاملا قطع امید کرده باشند و .....

در ایران 313 یار نیست! آن 313 نفر انسانهای معمولی که نیستند. آنها اولیای الهی هستند که به تمام علوم و اسرار و معارف واقفند لذا هم برای تصرف کل عالم بعد ظهور و هم برای حکومت داری در بعد ظهور، شایسته ترین انسانها هستند

ظهور حضرت چند مرحله داره و ما تقریبا داریم وارد مرحله آخر میشویم. قیام و ظهور امام خمینی، قدم اول در قیام و ظهور امام زمان بود! ایشان به دستور خود حضرت قیام کردند وگرنه چه بسا نه پیروز میشدند نه تا الان حکومت پابرجا بود!

rezaee;931928 نوشت:
امیدوارم دانسته حقیقت را کتمان نکنید، چون آیات قرآن در اینباره سنگین است! و حق الناس سنگین تر!!

من خدا می داند از طرفی هم از استدلال شما تعجب می کنم، و از طرف دیگر پافشاری شما بر استدلالتان بیشتر مرا به تعجب واداشته! که بنده را به کتمان حقیقت متهم می کنید!

rezaee;931928 نوشت:
یمانی به دستور امام زمان قیام میکند تا ۶ماه بعد خود حضرت قیام کند. یعنی این یک قیام شخصی و با فکر و صلاح دید یمانی نیست. یک دستور از خود حضرت ولی عصر هست که یمانی قیام کند. و برای همین آن را تنها پرچم حق میدانند و دستور تبعیت از آن میدهند. وگرنه جزایش آتش است!!

rezaee;931928 نوشت:
اما حدیث پرچم یمانی حدیث قیام هست! آنهم یک قیام نزدیک ظهور. که اگر کمی بیندیشیم واضح است که به دستور خود حضرت صورت گرفته!! (ساده لوحی هست که فکر کنیم یمانی یک آدم خوب از همه جا بی خبر بوده و خواسته انقلاب اسلامی کند! یهو ۶ماه بعدش امام زمان ظهور کرده است!!)

این را اثبات بفرمایید لطفا.

rezaee;931928 نوشت:
من فرق ۲ حدیث را به وضوخ میبینم ولی شما گویا فقط لغط رایه را میبینید و هرطور شده میخواهید ماستمالی کنید!

خب بنده حالا کند ذهن هستم یا هرچی ، این فرق را نمی فهمم لطفا برایم بشکافید مسئله را!
اگر مطلقا هر پرچمی قبل از ظهور طاغوت است، پرچم یمانی هم باید طاغوت باشد، ما برای استثناء کردن یک قیام دلیل قاطع می خواهیم، از خودمان که نمی توانیم ببافیم! و بعد بقیه را متهم به کتمان حقیقت کنیم!!

rezaee;931928 نوشت:
حدیث دیگر میگوید هرکس ادعای حکومت دارد (مشخص نمیکند اسلامی یا غیر اسلامی... تا هر تفکر غیر معصوم حتی اسلامی را شامل بشود) میاید و شکست میخورد تا ادعایی نماند!

یک بار خدمت شما عرض کردم و شما هم پذیرفتید که منظور شکست مکاتب و ایدئولوژی هاست، نه حکومتها؛ خب اگر این باشد شکست اسلام در برابر اسلام که معنا ندارد!!!
چرا باید حکومتی که بر همان ایدئولوژی امام زمان عج است شکست بخورد!؟! اگر این ایدوئولوژی و این مکتب مشکل داشته باشد خب امام زمان عج هم شکست خواهد خورد.

روزنه;931929 نوشت:
با سلام
پس میشود نتیجه گرفت که مردم آن دوران راه حقیقی را پیدا میکنند اما یکیشان از بقیه کامل تر است.
آیا در نهایت باهم متحد نمیشوند؟

با سلام و احترام
ما همه مردم قبل از ظهور را که در گمراهی نمی دانیم، بله که بسیاری راه هدایت را بر می گزینند و برای ظهور مقدمه سازی میکنند.
امام این رودها همه به امام زمان(عج) متصل شده و با حرکت ایشان کامل می شود.

rezaee;931936 نوشت:
چرا پرچم هایی؟؟؟ اپمه بلد نبودند اسم جمع به کار ببرند؟
احادیث خیلی ساده است. حدیث یک حکم کلی داده است و حدیث دیگر یک استثنا که فقط و فقط همین یک استثنا هست را با تاکید به آن اضافه کرده است!
و کاملا واضح است که حدیث اول منظورش حکومت است! و حدیث های بعدی منظورشان قیام متصل به ظهور یمانی! اینهار چطور با فقط یک کلمه رایه به همدیگر وصل میکنید و الکی ابهام درست میکنید تا از پذیرش حقیقت حدیث اول فرار کنید جای شگفتی است!(البته من موقعیت شمارا درک میکنم)

حرف ما روشن است، اگر حکمی استثناء خورد یعنی عمومیت ندارد، اگر شما می خواهید بگویید این استثناء فقط در یک مورد است باید با دلیل متقن و محکمی اثبات کنید که استثناء فقط مختص آن قیام است، تعابیر "کاملا واضح" و "ساده لوحی هست..." و مانند آن جای دلیل را نمیگیرد.

rezaee;931936 نوشت:
۱- دوست عزیز، آن چیزی که روشن است متن احادیث است!!
ضمنا بنی عباس و صفویه (بنیانگذار حکومت شیعه در ایران!) و حتی همین رضاشاه و ... همگی داعیه حکومت شیعی و پیروی از ایمه داشتند! حالا هرکدام به شکلی و در لباسی! و همگی شکست خوردند و سرنگون شدند!

rezaee;931936 نوشت:
۲-بستگی دارد شما نظام طاغوتی را چه چیز بدانید!!!! وگرنه داعش نیز ادعای خلافت اسلامی دارد! طالبان هم دارد! اردوغان هم دارد! شاه عربستان هم دارد! جمهوری اسلامی هم دارد!
و طبق نص روایات همگی شکست میخورند !! حالا شما دوست دارید بر خلاف احادیث استثنا بزنید ... ولی حقیقت تغییری نمیکند و همگی ما در قبال امروز و آینده و دین و امام زمان و خدا مسئولیم!

من واقعا از عمق استدلال های شما تعجب می کنم!!
اولا: به صرف ادعا که نیست، هر کسی می تواند با شعار حقی راه باطلی را ادامه دهد، این به معنای حق بودن آن جریان است؟! خواهش میکنم منطقی باشید.
ثانیا: من کاری به شکست حکومت ندارم اصلا، حکومت علی(ع) هم شکست خورد، امام حسین(ع) هم از نظر نظامی شکست خورد، اما آیا ینها بر باطل بودند؟ من نمی گویم محال است جمهوری اسلامی سقوط کند، اگر مردم حمایت نکنند ممکن است سقوط کند، اما حقانیت آن زیر سوال نمی رود، خواهش می کنم مغلطه نکنید، در آن روایت بحث شکست ایدئولوژی است نه حکومت! معنا ندارد که مقصود از آن روایت حکومت باشد، یعنی شما می گویید هیچ حکومتی در زمان امام زمان(عج) نیست؟ خودتان پذیرفتید که هست، شما یک بار پذیرفتید اما مرتب می خواهید از زیر آن فرار کنید.
پس اگر می پذیرید که منظور ایدئولوژی و مکتب است، پس دیگر نمی توانید برای این ایدولوژی معتقد به شکست شوید، ولو آنکه چند بار حاکم شده باشد و شکست نظامی خورده باشد، اما حقانیت آن هرگز زیر سوال نمیرود.

rezaee;931936 نوشت:
۳- درباره باقی فرمایشات شما ........
راستش فقط میخواهید توجیه کنید و تمام بشود برود.
چه شروطی؟ چه شروطی لازم است تا امام زمان ظهور کند؟
چطور وقتی هدف از نظام مقدس اسلامی است همه مردم در صف بیعت و عهد و میثاق هستند و همگی با بصیرت و ... در راهپیمایی های میلیونی حضور بهم میرسانند! ولی وقتی بحث امام زمان میشود یهو تهی از بصیرت میشویم!

خود امام زمان میگوید من ۳۱۳ یار داشته باشم میایم. بعد شما میگید شروط متعدد دارد و برای حضرت شرط میگذارید!

میگویید مردم جهان ظلم ستیز نشده اند! یکی نیست بگوید مبنای حرفتان چیست؟ چطور چنین آماری گرفته اید؟ اصلا ظلم ستیزی یعنی چه؟؟

شما روایات را قبول دارید یا فقط آن روایاتی که موافق نظر شما باشد را قبول دارید؟ در روایات ادله متعددی برای غیبت ذکر شده است، من که از خودم نمی گویم که به من حمله می کنید، ظهور حضرت(عج) هم که به دست من نیست، وقتی در روایات می فرمایند: امتحان الهی، تکرار سنت غیبت در امت های پیشین، امنیت جانی حضرت(عج)، و مانند آن عوامل غیبت هستند خب حتما این عوامل وجود دارند که خداوند هنوز ظهور حضرت را محقق نساخته است، ما که بیش از خدا نمی فهمیم! من نمی فهمم البته شما را نمیدانم موضعتان چیست!

من در پست پیشین هم عرض کردم، امام زمان(عج) نمی آیند که فقط بر ایران حکومت کنند که مرتب می گویید مردم ایران خوب هستند وبد نیستند و فلان..! امام برای ایجاد حکومت جهانی می آیند، هر کسی کوچک ترین تحلیل سیاسی از اوضاع منطقه و جهان و قدرت رسانه ای غرب که انسان ها را افسون ساخته داشته باشد می فهمد که چنین اقدامی در شرایط فعلی جز شهادت امام زمان(عج) ثمره ای نخواهد داشت.

ما علم نامحدود نداریم، حرفی که بنده به شما می زنم از قرار دادن دو مقدمه در کنار یکدیگر است:
مقدمه اول: روایاتی که بیان کننده عوامل غیبت هستند.
مقدمه دوم: حکمت و صداقت خداوند که نشان می دهد آن عوامل هنوز برطرف نشده است.

rezaee;931936 نوشت:
میگویید رهبر کافی نیست و خواست عموم مردم باید باشد تا جامعه اسلامی و اصلاح شود. من هم دقیقا با شما موافقم. اما طرفدار حکومتی هستید که به اسم اسلام بر همین مردمی که امام زمان توان هدایتشان را ندارد غالب شده و ادعای هدایت آنها را دارد!!! ما از امام زمان هم پارا فراتر گذاشته ایم و میخواهیم این جامعه را اصلاح کنیم!!!!!!!

rezaee;931938 نوشت:
امام زمان : من توان هدایت و اصلاح جامعه ایران را در شرایط کنونی ندارم و به همین منظور ظهور نمیکنم.

جمهوری اسلامی: ما جامعه ی فعلی را هدایت و اصلاح میکنیم و به بهشت میبریم.

شما خواسته یا ناخواسته دارید مغالطه می کنید، هدف امام زمان(عج) را هدایت و مدیریت ایران در نظر می گیرید و می گویید همه چیز مهیاست چرا حضرت(عج) نمی آید!
علاوه بر اینکه ما مردم را بی بصیرت نمی دانیم، اما بصیرت مطلق نیست نسبی است، شاید بصیرتی عمیق تر لازم است، اما بصیرت مردم در این حد نباشد.

اما در هر صورت امام زمان(عج) فعلا نیامده اند، چکار کنیم؟ حکومت را نابود کنیم؟ یا حکومت دینی را سکولاریستی کنیم تا حضرت بیایند؟! عجیب است والا!
متاسفانه می بینیم هنوز هم تفکراتی مثل سلیمان بن صرد خزائی وجود دارد که وقتی مسلم بن عقیل در کوفه قیام کرد و گفت دارالاماره را تسخیر می کنیم تا راه را برای آمدن امام حسین(ع) هموار کنیم، سلیمان به او گفت ما هیچ کاری نمی کنیم تا خود حضرت(ع) بیایند! و نتیجه این شد که مسلم بن عقیل به شهادت رسید و امام حسین(ع) هم هرگز به کوفه نرسید!

rezaee;931936 نوشت:
این حرفها پر از تناقض و کتمان حقیقت است و به نظرم خودتان هم میدانید!

نگاهتان پر از بدبینی است، آن را اصلاح بفرمایید پاسخ را درک خواهید کرد.

[="Tahoma"][="Navy"]

rezaee;931333 نوشت:
س امام زمان منتظر چیست؟

سلام
ما کلیاتی می فهمیم و از جزئیات خبر نداریم. آن زمان که زمان مناسب ظهور است خداوند متعال به الهام مستقیم ولی عصر را مطلع خواهد کرد و او قیام خواهد نمود.
یا علیم[/]

rezaee;931936 نوشت:
حدیث یک حکم کلی داده است و حدیث دیگر یک استثنا که فقط و فقط همین یک استثنا هست را با تاکید به آن اضافه کرده است!


امام صادق(ع):

فَإِنَ‏ زَيْداً كَانَ عَالِماً وَ كَانَ صَدُوقاً وَ لَمْ يَدْعُكُمْ إِلَى نَفْسِهِ إِنَّمَا دَعَاكُمْ إِلَى اَلرِّضَا مِنْ‏ آلِ مُحَمَّدٍ ع‏ وَ لَوْ ظَهَرَ لَوَفَى بِمَا دَعَاكُمْ إِلَيْهِ
زيد مرد دانشمند و راستگوئى بود و شما را بخويشتن دعوت نميكرد، بلكه او شما را به آنچه آل محمد رضايت دارد دعوت ميكرد
و اگر پيروز شده بود بطور مسلم به همان كه شما را بدو دعوت كرده بود وفادارى مي نمود

الكافي للشيخ الكليني - ج 8 - ص 295
وسائل الشيعة (چاپ آل البيت) للحر العاملي - ج 15 - ص 50

إن عمي كان رجلا لدنيانا وآخرتنا مضى والله عمي شهيدا كشهداء استشهدوا مع رسول الله وعلي والحسن والحسين صلوات الله عليهم
سوگند به خدا عمویم (زید) همانند کسانی که در رکاب پیامبر ص و علی و حسن و حسین نبرد کردند و به شهادت رسیدند شهید شد سوگند به خدا او به شهادت رسید

بحار الانوار - ج 46 - ص - 175
الغدیر - ج 3 - ص 70

Reza-D;932033 نوشت:

امام صادق(ع):

فَإِنَ‏ زَيْداً كَانَ عَالِماً وَ كَانَ صَدُوقاً وَ لَمْ يَدْعُكُمْ إِلَى نَفْسِهِ إِنَّمَا دَعَاكُمْ إِلَى اَلرِّضَا مِنْ‏ آلِ مُحَمَّدٍ ع‏ وَ لَوْ ظَهَرَ لَوَفَى بِمَا دَعَاكُمْ إِلَيْهِ
زيد مرد دانشمند و راستگوئى بود و شما را بخويشتن دعوت نميكرد، بلكه او شما را به آنچه آل محمد رضايت دارد دعوت ميكرد
و اگر پيروز شده بود بطور مسلم به همان كه شما را بدو دعوت كرده بود وفادارى مي نمود

الكافي للشيخ الكليني - ج 8 - ص 295
وسائل الشيعة (چاپ آل البيت) للحر العاملي - ج 15 - ص 50

إن عمي كان رجلا لدنيانا وآخرتنا مضى والله عمي شهيدا كشهداء استشهدوا مع رسول الله وعلي والحسن والحسين صلوات الله عليهم
سوگند به خدا عمویم (زید) همانند کسانی که در رکاب پیامبر ص و علی و حسن و حسین نبرد کردند و به شهادت رسیدند شهید شد سوگند به خدا او به شهادت رسید

بحار الانوار - ج 46 - ص - 175
الغدیر - ج 3 - ص 70

اتفاقا حرف من و برادر کارشناس هم سر همین است

من میگویم در حدیث پرچم هایی که طاغوت اند بحث حکومت است! وگرنه یک قیام مردمی که طاغوت نمیشود! (واقعا خنده دار است)

و آن پرچمی که ۶ماه قبل ظهور و برای ظهور(نه برای حکومت)!!! قیام میکند و از همه پرچم ها حق تر است (و با وجود پرچم خراسانی) باید به آن مراجعه کنیم، پرچم یمانی است که درواقع شروع قیام امام زمان است و به احتمال ۹۹٪!! به دستور خود حضرت است! (نمیدانم کدام عقل سلیمی میپذیرد یمانی بدون امر و اطلاع حضرت(آنهم دقیقا ۶ماه قبل ظهور) قیام کند(آنهم وقتی یمانی جزو نشانه های حتمی است!!!!!)!!! جالب است یکی از دوستان مدعی بود آیت الله خمینی به فرمان حضرت انقلاب کرد!!!)

حالا عده ای میخواهند سرشان را زیر برف کنند و نپذیرند ... خب نپذیرند!

در آن تاپیک هم گفتم همه ی ما ۵۰ سال دیگر زیر خاکیم! و آن موقع مشخص خواهد شد امروز چه حرفهایی را اینقدر راحت میگفتیم و به آن فکر نمیکردیم!

rezaee;932098 نوشت:
جالب است یکی از دوستان مدعی بود آیت الله خمینی به فرمان حضرت انقلاب کرد!!!

همه اذعان دارند که 14 خرداد 42 جرقه انقلاب اسلامی زده شد و علت آن سخنرانی امام خمینی در 13 خرداد (دهم محرم) بود!!!

بنده گفتم مرحله اول ظهور امام زمان، ظهور امام خمینی بود!

قیام و ظهور امام زمان در دهم محرم خواهد بود! ظهور و قیام امام خمینی هم در دهم محرم شروع شد! اینها تصادفی نیست! همانطور که شباهت حوادث سالهای اخیر با حوادث قبل ظهور امام زمان تصادفی نیست!

شباهت داعش با سفیانی هم تصادفی نیست! خیلی اسرار پشت پرده هست که حتی اکثر مراجع نمیدانند!

علامه حسن زاده آملی: قرائن و شواهد نشان می‌دهد انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهـوری اسلامی ایران، ظهور صغرای حضرت بقیه الله الاعظم و بین الطلوعین حکومت جهانی امام زمان ارواحنا فداه می‌باشد.

هر سه رهبر جمهوری اسلامی نایب امام زمان هستند و با ایشان در ارتباطند ولی در این خصوص سخنی نمیگویند!

یکی از دلایل اصلی پنهان کردن ارتباط با امام زمان توسط رهبران ایران، امتحانات دوران غیبت و غربالگری شیعیان است!

خداوند به طرق مختلف شیعیان را غربال کرده و میکند : با ولایت فقیه، با عرفان و فسلفه اسلامی، برجام و...

همه اینها شیعیان واقعی را از شیعیانی که فقط برچسب شیعه دارند جدا میکند و بعد از ظهور، شیعیان واقعی برکات خاص تر و بیشتری می برند و بقیه مردم تنها از برکات عام بهره مند میشوند!

امام صادق علیه السلام : به خدا سوگند هرگز آنچه که در انتظار او به سر می برید (ظهور) واقع نمی شود مگر آنکه غربال شوید و امتحان بدهید. و تا وقتی که شقاوتمندان شقاوت خود را ظاهر و سعادتمندان سعادت خود را آشکار نکنند مهدی ظهور نخواهد کرد

rezaee;932098 نوشت:
من میگویم در حدیث پرچم هایی که طاغوت اند بحث حکومت است! وگرنه یک قیام مردمی که طاغوت نمیشود! (واقعا خنده دار است)


یعنی چه؟ یعنی قیام کنند دشمن را شکست بدهند و بعد به جای تشکیل حکومت عقب نشینی کنند؟ این مسخره نیست؟
زید و امثال او برای چه قیام می کنند؟ برای خودکشی؟ یا برای اینکه حکومت ظلم را سرنگون سازند؟ شما می گویید قیام کنند حکومت ظلم را سرنگون سازند اما حکومت تشکیل ندهند، صبر کنند تا ظالم دیگری بیاید حکومت تشکیل بدهد و دوباره قیام کنند!!
آقای رضایی این منطق را شما خودتان می پذیرید؟

rezaee;932098 نوشت:
به احتمال ۹۹٪!! به دستور خود حضرت است

باز هم خوب شد از یقینی و واضح بودن شد 99 درصد! کمی فکر کنید قطعا این احتمال قطعا کاهش پیدا خواهد کرد!


rezaee;932098 نوشت:
نمیدانم کدام عقل سلیمی میپذیرد یمانی بدون امر و اطلاع حضرت(آنهم دقیقا ۶ماه قبل ظهور) قیام کند(آنهم وقتی یمانی جزو نشانه های حتمی است!!!!!


اولا در روایات ظهور هرگز نمیتوان تعداد ماه و سال اینها را با قاطعیت در همان مقدار دانست، چون عمده روایات خرالزمان به صورت رمزی بیان شده است(برای اطلاع بیشتر رجوع کنید به احادیث علائم آخرالزمان در کتاب موسوعة الامام المهدی(عج) نوشته آیت الله صدر)

ثانیا: طبق روایات یمانی و خراسانی و سفیانی در یک سال خروج می کنند، آیا سفیانی و خراسانی هم طبق فرمان امام قیام کرده اند؟

ثالثا: اینکه بگوییم چون نزدیک ظهور قیام می کنند حتما به دستور امام زمان(عج) بوده است طبق چه مبنایی؟ چه دلیل عقلی بر این ملازمه دلالت دارد؟ روایات دارد حوادث نزدیک به ظهور را بیان می کند تا به عنوان علامتی برای آمادگی شیعیان باشد. این احتمالات شما حتی شک هم برای انسان نمی آورد، چه برسد به یقین!


من از شما شفاف و روشن دو چیز می خواهم، بقیه حرفهایتان را هم می پذیرم:

اول: دلیل روشن و قاطع بیاورید یمانی به فرمان امام زمان(عج) قیام می کند.
ثانیا: دلیل روشن و قاطع بیاورید که قیام اشکالی ندارد، اما نباید تشکیل حکومت داد! فقط باید قیام کرد و کشته شد!

مسلم;932122 نوشت:
یعنی چه؟ یعنی قیام کنند دشمن را شکست بدهند و بعد به جای تشکیل حکومت عقب نشینی کنند؟ این مسخره نیست؟
زید و امثال او برای چه قیام می کنند؟ برای خودکشی؟ یا برای اینکه حکومت ظلم را سرنگون سازند؟ شما می گویید قیام کنند حکومت ظلم را سرنگون سازند اما حکومت تشکیل ندهند، صبر کنند تا ظالم دیگری بیاید حکومت تشکیل بدهد و دوباره قیام کنند!!
آقای رضایی این منطق را شما خودتان می پذیرید؟

ببینید دوست عزیز
مسلم بن عقبل و زید و یمانی، همه قیام گرانی هستند که تایید شدند. میدانید چرا؟ چون امام زمانشان پشت سرشان بوده و آنها میخواستند بعد از قیام حکومت را تحویل امام زمانشان بدهند! و این قیام ها با هماهنگی و اطلاع و اجازه صورت میگرفته (حتی در فیلم مختار هم مختار برای قیام به این واضحی و آشکاری رفت و اجازه گرفت!!!)

این را شما چطور با قیام شخصی که از روی تشخیص شخصی خودش به اسم اسلام قیام میکند یکی میکنید من نمیدانم. برایتان مثال هم زدم. از این نوع قیام ها طالبان و داعش و شاه عربستان و اردوغان و صویه و رضاشاه و بنی عباس و ... و ... کرده اند!!! این قیامها همانهاییست که حدیث میگوید پرچم طاغوت است و سرنگون میشود!

ولی شما میخواهید بگویید تفکر ما تفکر امام زمان است! باب هم همین را میگفت! بهاییت هم گفت... خیلی های دیگر هم گفتند.

بنظرم خیلی روشن است و بحث بیشتر فقط مجادله است!

بحث اصلی این هست که شما اسلام جمهوری اسلامی را همان اسلام امام زمان میدانید، حال آنکه وقتی امام ظهور کنند میگویید امام دین جدید آورده است! همچنانکه حضرت علی فرمود مهدی زمانی می آید که از اسلام چیزی جز اسم آن و یا پوستینش باقی نمانده باشد!

ضمنا من این حرفها را صرفا بصورت نقلی و از روی حدیث نمیزنم! دارم وضع بانک های ربا خوار که هر روز یکی یکی ورشکسته میشوند را میبینم! وضع فساد و فقر در جامعه را میبینم! وضع رکود و بیکاری و تورم، و از آن سو دزدی های هزار هزار میلیاردی بیت المال را میبینم. بحث فرو رفتن ۳۰ سانتی متری سالانه زمین در ایران را میبینم! بحث انواع آلودگی هایی که با آن دست به گریبانیم. و ... و ... و ....!
از اینها مهمتر بحث تبعیض ها و حجاب اجباری و گزینش های ادارات و اخراج اساتید دانشگاه و حبس سیاسیون و زندانی و اعدام سیاسی و .................

حکومت امام زمان اگر قرار بود این شکلی باشد ................... (من نمیگویم همه مشکلات باید تا الان حل میشد (هرچند ۴۰ سال و اینهمه ثروت نفت و منابع و نیروی انسانی کم نبود)، اما حداقل یک روند رو به رشد و مثبت میدیدیم دلمان خوش میشد!)

من ۱ تاپیک درباره حجاب اجباری زدم تایید نکردند و انداختند جزو تاپیک های حذفی (شما اگر میتوانید تاییدش کنید)
۲تا تاپیک دیگر زدم. یکی با عنوان اینکه آیا جمهوری اسلامی دموکراتیک است؟ و آیا در شرایطی که ولی معصوم خدا در زمین نیست جکومت دینی ساختن صحیح است؟ مزایا و معایبش چیست؟

شما اگر توانستید این سه تاپیک را تایید کنید تا درباره مطالب فوق آنجا تخصصی تر بحث کنیم!

اینها را گفتم که فقط خاطر نشان کنم من ۴تا حدیث نخوانده ام که صرفا از ظاهر حدیث حرف بزنم! داره شرایط و اوضاع را میبینم و تحلیل میکنم که اینها را میگویم.

مسلم;932122 نوشت:
اولا در روایات ظهور هرگز نمیتوان تعداد ماه و سال اینها را با قاطعیت در همان مقدار دانست، چون عمده روایات خرالزمان به صورت رمزی بیان شده است(برای اطلاع بیشتر رجوع کنید به احادیث علائم آخرالزمان در کتاب موسوعة الامام المهدی(عج) نوشته آیت الله صدر)

ثانیا: طبق روایات یمانی و خراسانی و سفیانی در یک سال خروج می کنند، آیا سفیانی و خراسانی هم طبق فرمان امام قیام کرده اند؟

ثالثا: اینکه بگوییم چون نزدیک ظهور قیام می کنند حتما به دستور امام زمان(عج) بوده است طبق چه مبنایی؟ چه دلیل عقلی بر این ملازمه دلالت دارد؟ روایات دارد حوادث نزدیک به ظهور را بیان می کند تا به عنوان علامتی برای آمادگی شیعیان باشد. این احتمالات شما حتی شک هم برای انسان نمی آورد، چه برسد به یقین!

من از شما شفاف و روشن دو چیز می خواهم، بقیه حرفهایتان را هم می پذیرم:

اول: دلیل روشن و قاطع بیاورید یمانی به فرمان امام زمان(عج) قیام می کند.
ثانیا: دلیل روشن و قاطع بیاورید که قیام اشکالی ندارد، اما نباید تشکیل حکومت داد! فقط باید قیام کرد و کشته شد!

به نظرم این مغالطه ای که به من نسبت میدهید را خودتان انجام میدهید. چنان از من قطعیت میخواهید که فکر نکنم چنین قطعیتی حتی در نوع نماز هم وجود داشته باشد! حتی وضو! بعد شما از موارد به قول خودتان سری!! از من قطعیت میخواهید!!!

به قول آقای بهجت: کسی که طالب هدایت باشد در و دیوار به اذن خدا معلمش میشود!

مسلم;932122 نوشت:


اولا در روایات ظهور هرگز نمیتوان تعداد ماه و سال اینها را با قاطعیت در همان مقدار دانست، چون عمده روایات خرالزمان به صورت رمزی بیان شده است

ثانیا: طبق روایات یمانی و خراسانی و سفیانی در یک سال خروج می کنند، آیا سفیانی و خراسانی هم طبق فرمان امام قیام کرده اند؟

ثالثا: اینکه بگوییم چون نزدیک ظهور قیام می کنند حتما به دستور امام زمان(عج) بوده است طبق چه مبنایی؟ چه دلیل عقلی بر این ملازمه دلالت دارد؟ روایات دارد حوادث نزدیک به ظهور را بیان می کند تا به عنوان علامتی برای آمادگی شیعیان باشد. این احتمالات شما حتی شک هم برای انسان نمی آورد، چه برسد به یقین!

من از شما شفاف و روشن دو چیز می خواهم، بقیه حرفهایتان را هم می پذیرم:

اول: دلیل روشن و قاطع بیاورید یمانی به فرمان امام زمان(عج) قیام می کند.
ثانیا: دلیل روشن و قاطع بیاورید که قیام اشکالی ندارد، اما نباید تشکیل حکومت داد! فقط باید قیام کرد و کشته شد!

با سلام

بنده بحث شما با کاربر مذکور را کامل نخواندم اما در خصوص این پستتان مطلبی باید ذکر کنم

یاران امام، اولیای الهی هستند که به ترتیب مقام سه گروهند: اوتاد زمین 4 نفر ، ابدال 30 نفر و بقیه هم صالحین

تمام اولیای الهی به انسان کامل زمان ما یعنی امام زمان قرب دارند و با وی در ارتباطند و میتوانند وی را ببینند! حتی ابدال را حواریون امام میگویند چون در ارتباط تقریبا دائم با حضرت هستند.

سیّد یمانی و سیّد خراسانی و شعیب بن صالح، اولیای الهی هستند و طبیعی است که هر قیام مهمی را با دستور مستقیم خود امام انجام دهند حتی اگر نیازی به دستور امام نباشد! اما قیامهای مختار و... به دستور امام وقت نبوده! بحث بنده تنها در خصوص قیامهای آخرالزمان است!

اطلاعات بیشتر درباره اوتاد، ابدال، صالحین
http://sahebnews.ir/41003

در ضمن دوستان غصه اینکه فردا موقع ظهور کدوم راه درست هست یا سید یمانی واقعی کی هست و.... رو نخورید! از رهبر سوم ایران در آخرالزمان پیروی کنید! وی راه درست را به شما نشان میدهد و سیّد یمانی و خراسانی و شعیب بن صالح همراه وی و با یک هدف و پرچم قیام میکنند!

یکی از علائم یاران امام زمان، داشتن اسبهای پرنده و سلاحهای خاص ایشان است!

واقعا از جوکهای معروف شده که پرچم یمانی هدایتگر ترین پرچمهاست! مثل اینکه که بگیم پرچم امام علی از پرچم پیامبر هدایتگرتر است!

واقعا موندم چرا فقهاء اینقدر به این حدیث جعلی استناد میکنند! اون از زوراء خواندن تهران که ثابت کردیم حرفشون غلط هست. اینم از حدیث پرچم یمانی هدایتگرترین پرچم!!!!!!!!!!!

زوراء نفرین شده، قطعا تهران نیست!!!
http://www.askdin.com/showthread.php?t=58663

منتظر الظهور;932205 نوشت:

در ضمن دوستان غصه اینکه فردا موقع ظهور کدوم راه درست هست یا سید یمانی واقعی کی هست و.... رو نخورید! از رهبر سوم ایران در آخرالزمان پیروی کنید! وی راه درست را به شما نشان میدهد و سیّد یمانی و خراسانی و شعیب بن صالح همراه وی و با یک هدف و پرچم قیام میکنند!


با سلام@};-
میشه بگویید چگونه فهمیدید که در زمان رهبر سوم ایران امام ظهور میکنند؟ منبع دقیقی دارید؟
سپاس@};-

rezaee;932140 نوشت:
مسلم بن عقبل و زید و یمانی، همه قیام گرانی هستند که تایید شدند. میدانید چرا؟ چون امام زمانشان پشت سرشان بوده و آنها میخواستند بعد از قیام حکومت را تحویل امام زمانشان بدهند! و این قیام ها با هماهنگی و اطلاع و اجازه صورت میگرفته (حتی در فیلم مختار هم مختار برای قیام به این واضحی و آشکاری رفت و اجازه گرفت!!!)

این را شما چطور با قیام شخصی که از روی تشخیص شخصی خودش به اسم اسلام قیام میکند یکی میکنید من نمیدانم. برایتان مثال هم زدم. از این نوع قیام ها طالبان و داعش و شاه عربستان و اردوغان و صویه و رضاشاه و بنی عباس و ... و ... کرده اند!!! این قیامها همانهاییست که حدیث میگوید پرچم طاغوت است و سرنگون میشود!

ولی شما میخواهید بگویید تفکر ما تفکر امام زمان است! باب هم همین را میگفت! بهاییت هم گفت... خیلی های دیگر هم گفتند.



اولا روایت می فرماید خراسانی و یمانی و سفیانی با هم ظهور می کنند اما پرچم یمانی هدایت کننده تر است، خب این یعنی سید خراسانس هم قیام کرده و دارای پرچم بوده، یعنی اون هم به دستور امام زمان (عج) بوده؟!

علاوه بر اینکه روایاتی که از سایر قیام های در زمان غیبت گفته اند را چه می کنید:

مسلم;931871 نوشت:
پیامبر(ص) می فرمایند: «يَخْرُجُ أُنَاسٌ مِنَ الْمَشْرِقِ فَيُوطِئُونَ لِلْمَهْدِيِّ يَعْنِي سُلْطَانَه‏»؛ مردمی از مشرق زمین خروج میکنند و مقدمات حکومت و سلطنت مهدی(عج) را فراهم می کنند.(بحارالانوار، ج51، ص87)

امام کاظم(ع) می فرمایند: «رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ قُمَّ يَدْعُو النَّاسَ إِلَى الْحَقِّ يَجْتَمِعُ مَعَهُ قَوْمٌ كَزُبَرِ الْحَدِيدِ لَا تُزِلُّهُمُ الرِّيَاحُ الْعَوَاصِفُ وَ لَا يَمَلُّونَ مِنَ الْحَرَبِ وَ لَا يَجْبُنُون‏»؛ مردی از اهل قم، مردم را به سوی حق فرا می‌خواند. گروهی مانند پاره‌های آهن، همراه او جمع می‌شوند که بادهای تند، آنان را منحرف نمی‌کند. از نبرد، خسته نمی‌شوند و نمی‌ترسند(بحار، ج57، ص216)

امام باقر(علیه السلام) می فرمایند:
«كَأَنِّي بِقَوْمٍ قَدْ خَرَجُوا بِالْمَشْرِقِ يَطْلُبُونَ الْحَقَّ فَلَا يُعْطَوْنَهُ ثُمَّ يَطْلُبُونَهُ فَلَا يُعْطَوْنَهُ فَإِذَا رَأَوْا ذَلِكَ وَضَعُوا سُيُوفَهُمْ عَلَى عَوَاتِقِهِمْ فَيُعْطَوْنَ مَا سَأَلُوا فَلَا يَقْبَلُونَهُ حَتَّى يَقُومُوا وَ لَا يَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَى صَاحِبِكُمْ قَتْلَاهُمْ شُهَدَاءُ أَمَا إِنِّي لَوْ أَدْرَكْتُ ذَلِكَ لَأَبْقَيْتُ نَفْسِي لِصَاحِبِ هَذَا الْأَمْرِ.
گويا مي‌بينم گروهي از مشرق زمين خروج مي‌كنند و طالب حق هستند، اما به آنان پاسخ داده نمي‌شود. مجدداً برخواسته‌ي خود تاكيد مي‌كنند ولي جواب نمي‌شنوند. پس چون چنين ديدند، شمشير‌ها را به دوش مي‌كشند، در مقابل دشمن مي‌ايستند تا حق به آنها داده مي‌شود، اما اين بار قبول نمي‌كنند بلكه قيام مي‌كنند و نمي‌دهند آن را (پرچم قيام را) مگر به صاحب شما(امام زمان(ع))».(بحار الانوار، ج52، ص243، ح116).

این ها که بالاخره قیام هستند در روایت، شما میگویید حکومت نیستند، خب حکومت نباشند، قیام که هستند اما الان دارید اصل قیام را هم زیر سوال می برید! خب این روایات را چه می کنید؟

ثانیا: عملا یعنی شما می گویید ما در دوران غیبت باید بشینیم و فقط رواج ظلم را شاهد باشیم، هرگونه قیامی علیه ظالمان مردود شمرده شده و سرانجامش سرنگونی است!! چه عوامانه!!
بله یک وقت امام حاضر است خب می رویم اجازه می گیریم، اما وقتی امامی در جامعه حاضر نیست نمی شود به سنت او که همواره اجازه دادن قیام بر علیه ظالمان بوده استناد کرد؟ ما رضایت امام را می خواهیم نه حتما اجازه زبانی را، اجازه زبانی فقط نقش کاشفیّت از رضایت دارد، لذا هر گونه که بشود رضایت امام را به دست آورد، این در حکم اجازه است، و تا دلتان بخواهد آیه و روایت در این خصوص داریم.
استدلال شما یعنی ابطال یا تعلیق تمام آیات و روایاتی که به ظلم ستیزی فرمان داده اند! خب به چه دلیل منطقی ای؟!

یعنی می گویید امام حسین(ع) برای ما زندگی با شاه و حکومت پهلوی را ترجیح می دادند و راضی به قیام ما در برابر این حکومت ها نبودند؟! حاشا و کلا از کسی که ذره ای ائمه(ع) را بشناسد و چنین حرفی بزند!

rezaee;932140 نوشت:
ضمنا من این حرفها را صرفا بصورت نقلی و از روی حدیث نمیزنم!

کاملا مشخص است!

rezaee;932140 نوشت:
دارم وضع بانک های ربا خوار که هر روز یکی یکی ورشکسته میشوند را میبینم! وضع فساد و فقر در جامعه را میبینم! وضع رکود و بیکاری و تورم، و از آن سو دزدی های هزار هزار میلیاردی بیت المال را میبینم. بحث فرو رفتن ۳۰ سانتی متری سالانه زمین در ایران را میبینم! بحث انواع آلودگی هایی که با آن دست به گریبانیم. و ... و ... و ....!
از اینها مهمتر بحث تبعیض ها و حجاب اجباری و گزینش های ادارات و اخراج اساتید دانشگاه و حبس سیاسیون و زندانی و اعدام سیاسی و .................

حکومت امام زمان اگر قرار بود این شکلی باشد ................... (من نمیگویم همه مشکلات باید تا الان حل میشد (هرچند ۴۰ سال و اینهمه ثروت نفت و منابع و نیروی انسانی کم نبود)، اما حداقل یک روند رو به رشد و مثبت میدیدیم دلمان خوش میشد!)

از همان ابتدا حدس زدم که دلیل اصلی شما این مسائل باشد که به دنبال یافتن حدیثی برای تأیید اعتقادتان باشید!!
آقای رضایی عزیز، قطعا شما یک جانبه قضاوت کرده و پیشرفت های ایران را ندیده، یا نخواسته اید ببینید چون با مدعایتان سازگار نبوده است.
من منکر مشکلات در کشور نیستم، اما قطعا پیشرفت ها بر مشکلات برتری دارد. شما فقط یک عدد 40 سال را می بینید و می گویید کو پیشرفت چهل ساله؟
در حالی که باید همه شرایط را لحاظ کرد، لحاظ کرد که هشت سال آن را ایران با دنیا جنگیده است، این چهل ساله را همواره در تحریم های به قول خودشان کمرشکن سپری کرده است، هجمه سنگین دلارهای نفتی و غیر نفتی برای فروپاشی این نظام و به لجن کشدن عرصه فرهنگ را باید دید!
امروز ایران علی رغم این فشارهای سنگین که برای یک سال می تواند بسیاری از این کشورهای مدعی را به زانو درآورد امروز با تمام قدرت ایستاده. من واقعا تعجب می کنم از بعضی از خود ما در جایی ه نویسندگان عرب دائما دارند ایران را با خودشان مقایسه کرده و خودشان را تحقیر می کنند چه به خورد برخی جوانان ما داده اند که...
در عرصه توان موشکی، در عرصه امنیتی و اطلاعاتی، در عرصه نانو تکنولوژی، در عرصه سلول های بنیادین، و...

فهم این مسئله چندان سخت نیست، اگر ایران و جمهوری اسلامی رشدی نداشته و تأثیری در منطقه ندارد چرا بزرگترین ابرقدرتها اینقدر با آن دشمنی می کنند؟ به مرده که کسی چوب نمی زند! خواهش می کم نگویید از روی دلسوزی و حقوق شر است که وضعیت روشن است! عربستان میشود پرچمدار حقوق زن در سازمان ملل!!

ایران تأثیر گذاشته است، نفوذ ایران در منطقه غیر قابل باور است برای کسانی که بی خبرند! کتاب "عصر امام خمینی" را بخوانید ، همه از زبان و اعتراف غربی هاست تا بدانید چرا با ایران دشمنی می کنند!
امروز مگر به برکت همین انقلاب نیست که رشد شیعه در نیجریه و سایر کشورهای آفریقایی رشد چشمگیری پیدا کرده است؟ این جمعیت 15 میلیونی شیعه بعد از انقلاب ایران به وجود آمدند! این تأثیر انقلاب برای زمینه سازی ظهور فقط در یک کشور! بحث در این خصوص مفصل است، اما نمی دانم در برابر اینکه بعضی از خود ایرانیان از این تأثیرات غافل هستند باید شگفت زده شد یا متأثر!

rezaee;932140 نوشت:
از این نوع قیام ها طالبان و داعش و شاه عربستان و اردوغان و صویه و رضاشاه و بنی عباس و ... و ... کرده اند!!! این قیامها همانهاییست که حدیث میگوید پرچم طاغوت است و سرنگون میشود!

ولی شما میخواهید بگویید تفکر ما تفکر امام زمان است! باب هم همین را میگفت! بهاییت هم گفت... خیلی های دیگر هم گفتند.

ساده ترین راه قضاوت بین این قیامها این است که استعمار بین الملل در نهایت دشمنی با ایران است اما از همه آنهایی که نام بردید حمایت می کند!! عجیب نیست؟! چرا باید بین این قیام ها اینقدر متفاوت رفتار کنند؟ اگر ما به خاطر ضعف تحلیل سیاسی و دینی نتوانیم حق و باطل را تشخیص دهیم، اما دشمن می تواند، و قرآن می فرماید:
«وَ لَنْ تَرْضى‏ عَنْكَ الْيَهُودُ وَ لاَ النَّصارى‏ حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم‏»؛ هرگز يهود و نصارى از تو راضى نخواهند شد، (تا به طور كامل) از آنان پيروى كنى.(بقره:120)

rezaee;932140 نوشت:
به نظرم این مغالطه ای که به من نسبت میدهید را خودتان انجام میدهید. چنان از من قطعیت میخواهید که فکر نکنم چنین قطعیتی حتی در نوع نماز هم وجود داشته باشد! حتی وضو! بعد شما از موارد به قول خودتان سری!! از من قطعیت میخواهید!!!

من یقین خیلی قوی نمیخواهم، در روایات بر نماز به صورت واضح تأکید شده! اما شما می گویید چون یمانی شش ماه قبل از امام زمان(ع) قیام می کند حتما به دستور او بوده! خب این به چه دلیل؟ روایت که چیزی نمی گوید! کاملا برداشت خود شماست! این کجا و نماز کجا!

منتظر الظهور;932205 نوشت:
یاران امام، اولیای الهی هستند که به ترتیب مقام سه گروهند: اوتاد زمین 4 نفر ، ابدال 30 نفر و بقیه هم صالحین

تمام اولیای الهی به انسان کامل زمان ما یعنی امام زمان قرب دارند و با وی در ارتباطند و میتوانند وی را ببینند! حتی ابدال را حواریون امام میگویند چون در ارتباط تقریبا دائم با حضرت هستند.

سیّد یمانی و سیّد خراسانی و شعیب بن صالح، اولیای الهی هستند و طبیعی است که هر قیام مهمی را با دستور مستقیم خود امام انجام دهند حتی اگر نیازی به دستور امام نباشد! اما قیامهای مختار و... به دستور امام وقت نبوده! بحث بنده تنها در خصوص قیامهای آخرالزمان است!

عذر می خواهم جناب نتظر الظهور، بنده خودم در این مسائل مقلد گفته های این و آن نیستم تا بدون سند حرفی را قبول کنم، تمام این سخنان شما ادعاهایی هست که باید اثبات بفرمایید، من فقط تابع آیات و روایت و سیره اهل بیت(ع) هستم لطفا از این منابعی که عرض کردم برای بنده اثبات بفرمایید که:

اولا: اولیای الهی حتما به سه دسته تقسیم می شوند و مراتب بیش از این ندارند.
ثانیا: اوتاد حتما 4 نفرند، نه کمتر، و نه بیشتر
ثالثا: ابدال حتما 30 نفرند، نه کمتر و نه بیشتر
رابعا: سید یمانی و سید خراسانی و شعیب بن صالح از اولیای الهی هستند اما امام خمینی و ایت الله بهجت و ... نیستند! حقیقتش من امام خمینی(ره) را کمتر از سید خراسانی و سید یمانی و... نمی دانم.
خامسا: تمام اولیای الهی در هر درجه ای با امام معصوم در ارتباطند و از او فرمان می گیرند.

و مهمتر از همه این را لطفا ثابت بفرمایید:

منتظر الظهور;932205 نوشت:
در ضمن دوستان غصه اینکه فردا موقع ظهور کدوم راه درست هست یا سید یمانی واقعی کی هست و.... رو نخورید! از رهبر سوم ایران در آخرالزمان پیروی کنید! وی راه درست را به شما نشان میدهد و سیّد یمانی و خراسانی و شعیب بن صالح همراه وی و با یک هدف و پرچم قیام میکنند!

ازاین کلام شما بوی انحراف به مشام می آید!
رهبر سوم ایران ان شاالله خود امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) هستند که پرچم را از امام خامنه ای تحویل می گیرند.

منتظر الظهور;932205 نوشت:
واقعا از جوکهای معروف شده که پرچم یمانی هدایتگر ترین پرچمهاست! مثل اینکه که بگیم پرچم امام علی از پرچم پیامبر هدایتگرتر است!

ما روی این بحث نداریم، ما دنبال اصل پرچم دار بودن و قیام کردن یمانی هستیم، میخواد هدایت کننده ترین باشد یا نباشد! نباشد هم مشکلی نداره همین که در زمان غیبت قیام میکند کافیست!

[="Tahoma"][="DarkSlateGray"]

مسلم;932220 نوشت:
عذر می خواهم جناب نتظر الظهور، بنده خودم در این مسائل مقلد گفته های این و آن نیستم تا بدون سند حرفی را قبول کنم، تمام این سخنان شما ادعاهایی هست که باید اثبات بفرمایید، من فقط تابع آیات و روایت و سیره اهل بیت(ع) هستم لطفا از این منابعی که عرض کردم برای بنده اثبات بفرمایید که:اولا: اولیای الهی حتما به سه دسته تقسیم می شوند و مراتب بیش از این ندارند.ثانیا: اوتاد حتما 4 نفرند، نه کمتر، و نه بیشترثالثا: ابدال حتما 30 نفرند، نه کمتر و نه بیشتررابعا: سید یمانی و سید خراسانی و شعیب بن صالح از اولیای الهی هستند اما امام خمینی و ایت الله بهجت و ... نیستند! حقیقتش من امام خمینی(ره) را کمتر از سید خراسانی و سید یمانی و... نمی دانم.خامسا: تمام اولیای الهی در هر درجه ای با امام معصوم در ارتباطند و از او فرمان می گیرند.و مهمتر از همه این را لطفا ثابت بفرمایید:ازاین کلام شما بوی انحراف به مشام می آید!رهبر سوم ایران ان شاالله خود امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) هستند که پرچم را از امام خامنه ای تحویل می گیرند.ما روی این بحث نداریم، ما دنبال اصل پرچم دار بودن و قیام کردن یمانی هستیم، میخواد هدایت کننده ترین باشد یا نباشد! نباشد هم مشکلی نداره همین که در زمان غیبت قیام میکند کافیست!
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم عجل لولیک الفرج
سلام علیکم و رحمه الله و برکاته
استاد اجازه هست کمی روایات بررسی شود البته نظر شخصی را تایید نمی کنم اما با اجازه کمی استباط کنیم برای اینکار پیشفرض می گیریم
احتمالا بدانید فرق قیام و خروج و ظهور را؟اگر بله می شود احادیث مورد بحث را بر این اساس کنار هم چید؟
مثل همین که می گویند قبل از قیام هر پرچمی طاغوته البته با متن کامل و دقیق احادیث مربوط به یمانی و... هر حدیثی که تا الان در موضوع عنوان شده و یا تکمیلی بحث اضافه خواهد شدپس لطفا اگر مقدور است بر اساس این سه عنوان تقسیم شود قیام خروج و ظهور
و بخش دوم مورد نظر تفاوت زمانی و مکانی و استراتژی عملیات قیام و خروج و ظهور است که بر این اساس هم مرتب شودمی شود خودم هم اینکار را بکنم اما با توجه به علوم حدیث و احاطه علمی بنظر خوبه شما اینکار را بر عهده بگیرید
ممنونم
یا علی(س)[/]

rezaee;932098 نوشت:
من میگویم در حدیث پرچم هایی که طاغوت اند بحث حکومت است! وگرنه یک قیام مردمی که طاغوت نمیشود! (واقعا خنده دار است)


اينكه خنده دار است يا گريه دار است ، هيچ كمكي به بحث نمي كند
شما در ابتدا گفتيد كه:

rezaee;931333 نوشت:
و یا حدیث امام صادق، علیه السلام، به سدیر می فرماید: ای سدیر! در خانه ات بنشین و مراقب زندگی ات باش و مادامی که شب و روز آرام است، آرام گیر
پس هنگامی که به تو خبر رسید که سفیانی خروج کرده است، حرکت کن و اگر شده با پای پیاده به سوی ما بیا
1- تلاش برای قیام و دایر کردن حکومت اسلامی قبل از ظهور خلاف نظر ائمه است

همچنين در پست شماره 9 گفتيد كه:

rezaee;931928 نوشت:
یک حدیث میگوید همه پرچم های قبل ظهور (چه قیام و چه حکومت) طاغوت است

يعني در ابتدا گفتيد بايد در خانه بنشينيم و نبايد قيام كنيم
بعد هم به وضوح ميگوئيد چه قيام و چه حكومت... هر دو طاغوت است
حالا كه سند آوردم كه قيامِ حضرت زيد مورد قبول ائمه(ع) بوده ، ميگوئيد منظور من حكومت بوده ، نه قيام!!

علاوه بر اين ، سوال ديگر اين است كه مگر جناب زيد مي خواستند پس از پيروز شدن در قيام چه كنند؟
مي خواستند حكومت ظالم را شكست دهند و بعد همينطوري مملكت را به حال خود رها كنند؟!

rezaee;932098 نوشت:
آن پرچمی که ۶ماه قبل ظهور و برای ظهور(نه برای حکومت)!!! قیام میکند و از همه پرچم ها حق تر است (و با وجود پرچم خراسانی) باید به آن مراجعه کنیم، پرچم یمانی است

اگر مي گفتيد "تنها پرچمِ حق است" ، بحث ديگري بود
اما وقتي گفته ميشود از همهء پرچم ها حق تر است ، يعني ساير پرچم ها نيز حق هستند ، اما پرچم يماني كاملتر است

و يك سوال ديگر
پرچم خراساني كه پرچم يماني نيست. آيا آن هم طاغوت است؟

rezaee;932098 نوشت:
نمیدانم کدام عقل سلیمی میپذیرد یمانی بدون امر و اطلاع حضرت(آنهم دقیقا ۶ماه قبل ظهور) قیام کند

rezaee;932098 نوشت:
پرچم یمانی است که درواقع شروع قیام امام زمان است و به احتمال ۹۹٪!! به دستور خود حضرت است!

اگر به گفتهء خود مطمئن هستيد و مخالفان را فاقد عقل سليم مي دانيد ، ديگر چرا ميگوئيد به احتمال 99 درصد؟
آن 1 درصد ترديد براي چيست؟

rezaee;932098 نوشت:
آنهم وقتی یمانی جزو نشانه های حتمی است!!!!!

جزء نشانه هاي حتمي بودن چه ارتباطي به دستور مستقيم حضرت(عج) دارد؟
سفياني هم جزء نشانه هاي حتمي ظهور است ، پس بايد بگوئيم خروج سفياني هم با دستور مستقيم حضرت(عج) است؟!!

msn;932215 نوشت:
با سلام میشه بگویید چگونه فهمیدید که در زمان رهبر سوم ایران امام ظهور میکنند؟ منبع دقیقی دارید؟سپاس@};-

با سلام خدمت شما

حرفهایی که بنده زدم از روی یقین بود نه حدیث! در اشعار پیشگویی تحریف شده شاه نعمت الله ولی هم چند بیت در خصوص رهبر سوم ایران آمده اما هر کسی متوجه آن ابیات نمیشود مگر اینکه تعمق بیشتری کند! بنده هم بیشتر ازین نمیگویم و انشاءالله در آینده خودتان با رهبر سوم ایران آشنا خواهید شد که بعنوان قائم مقام رهبر انقلاب معرفی میشوند!

خود رهبر انقلاب هم دو بار به این موضوع اشاره کردند یکبار از پایان عمر خود سخن گفتند و یکبار در خصوص وظیفه خطیر مجلس جدید خبرگان در انتخاب رهبر بعدی فرمودند!

بقیه این پست را هم در زیر بخوانید

مسلم;932220 نوشت:
عذر می خواهم جناب منتظر الظهور، بنده خودم در این مسائل مقلد گفته های این و آن نیستم تا بدون سند حرفی را قبول کنم، تمام این سخنان شما ادعاهایی هست که باید اثبات بفرمایید، من فقط تابع آیات و روایت و سیره اهل بیت(ع) هستم لطفا از این منابعی که عرض کردم برای بنده اثبات بفرمایید که:

اولا: اولیای الهی حتما به سه دسته تقسیم می شوند و مراتب بیش از این ندارند.
ثانیا: اوتاد حتما 4 نفرند، نه کمتر، و نه بیشتر
ثالثا: ابدال حتما 30 نفرند، نه کمتر و نه بیشتر
رابعا: سید یمانی و سید خراسانی و شعیب بن صالح از اولیای الهی هستند اما امام خمینی و ایت الله بهجت و ... نیستند! حقیقتش من امام خمینی(ره) را کمتر از سید خراسانی و سید یمانی و... نمی دانم.
خامسا: تمام اولیای الهی در هر درجه ای با امام معصوم در ارتباطند و از او فرمان می گیرند.

و مهمتر از همه این را لطفا ثابت بفرمایید:

از این کلام شما بوی انحراف به مشام می آید!
رهبر سوم ایران ان شاالله خود امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) هستند که پرچم را از امام خامنه ای تحویل می گیرند.


آیت الله بهجت و امام خمینی هم جزو اولیای الهی بودند و طبق دسته بندی اولیاء در مرتبه صالحین قرار دارند! دسته بندیی که بنده ذکر کردم در شرح دفتر دل در لینک زیر هم تا حدودی آمده!
به احادیث نجباء و عصائب حق و.. کار نداشته باشید! بین خودمون باشه اونا جعلی هستند ولی چون در اینده به نفعمون هست برای همین بنده بهش اشاره نکردم!

شرح دفتر دل علامه حسن زاده آملی(جلد دوم) نویسنده : داود صمدی آملی
http://www.ghadeer.org/Book/2368/365802

همه اولیای الهی با هم برادرند اما مقام سید خراسانی و سید یمانی و شعیب بن صالح از امام خمینی بالاتر است برای همین فرمانده 313 نفر هستند!

انشاءالله در آینده که با رهبر سوم ایران و رهبر شیعیان جهان آشنا شوید پی به صحت سخنان بنده خواهید بُرد! خود رهبر انقلاب و اهل سلوک به این موضوع واقفند!

البته این سخن بنده نباید ناامیدی از ظهور امام و نگرانی بابت تاخیر بیشتر در ظهور را در دلها ایجاد کند! انشاءالله یه اتفاقاتی در آینده خواهد افتاد که جای خالی امام را پر خواهد کرد!

به فضل الهی انشاءالله برکات و خیرات عام و خاص ظهور برای شیعیان واقعی و برکات عام برای عموم شیعیان ظاهر خواهد شد اما برای اهل سنت و سایر مردم جهان خیر!!! آنها باید منتظر ظهور خود امام باشند تا تکلیفشان را روشن کند!

منتظر الظهور;932332 نوشت:
حرفهایی که بنده زدم از روی یقین بود نه حدیث! در اشعار پیشگویی تحریف شده شاه نعمت الله ولی هم چند بیت در خصوص رهبر سوم ایران آمده اما هر کسی متوجه آن ابیات نمیشود مگر اینکه تعمق بیشتری کند! بنده هم بیشتر ازین نمیگویم و انشاءالله در آینده خودتان با رهبر سوم ایران آشنا خواهید شد که بعنوان قائم مقام رهبر انقلاب معرفی میشوند!

خود رهبر انقلاب هم دو بار به این موضوع اشاره کردند یکبار از پایان عمر خود سخن گفتند و یکبار در خصوص وظیفه خطیر مجلس جدید خبرگان در انتخاب رهبر بعدی فرمودند!

منتظر الظهور;932332 نوشت:
آیت الله بهجت و امام خمینی هم جزو اولیای الهی بودند و طبق دسته بندی اولیاء در مرتبه صالحین قرار دارند! دسته بندیی که بنده ذکر کردم در شرح دفتر دل در لینک زیر هم تا حدودی آمده!
به احادیث نجباء و عصائب حق و.. کار نداشته باشید! بین خودمون باشه اونا جعلی هستند ولی چون در اینده به نفعمون هست برای همین بنده بهش اشاره نکردم!

شرح دفتر دل علامه حسن زاده آملی(جلد دوم) نویسنده : داود صمدی آملی
http://www.ghadeer.org/Book/2368/365802

همه اولیای الهی با هم برادرند اما مقام سید خراسانی و سید یمانی و شعیب بن صالح از امام خمینی بالاتر است برای همین فرمانده 313 نفر هستند!

انشاءالله در آینده که با رهبر سوم ایران و رهبر شیعیان جهان آشنا شوید پی به صحت سخنان بنده خواهید بُرد! خود رهبر انقلاب و اهل سلوک به این موضوع واقفند!

البته این سخن بنده نباید ناامیدی از ظهور امام و نگرانی بابت تاخیر بیشتر در ظهور را در دلها ایجاد کند! انشاءالله یه اتفاقاتی در آینده خواهد افتاد که جای خالی امام را پر خواهد کرد!

به فضل الهی انشاءالله برکات و خیرات عام و خاص ظهور برای شیعیان واقعی و برکات عام برای عموم شیعیان ظاهر خواهد شد اما برای اهل سنت و سایر مردم جهان خیر!!! آنها باید منتظر ظهور خود امام باشند تا تکلیفشان را روشن کند!

انصافا شما برای چنین اعتقاد عظیمی این ادله ای که فرمودید که بیشتر ذوقی هستند را کافی می دانید؟ بنده را که قانع نکرد.
چون به بحث تاپیک مربوط نیست و نمی خواهم از مسیر تاپیک دور شویم به صورت تفصیلی وارد آن نمی شوم.

رستگاران;932222 نوشت:
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم عجل لولیک الفرج
سلام علیکم و رحمه الله و برکاته
استاد اجازه هست کمی روایات بررسی شود البته نظر شخصی را تایید نمی کنم اما با اجازه کمی استباط کنیم برای اینکار پیشفرض می گیریم
احتمالا بدانید فرق قیام و خروج و ظهور را؟اگر بله می شود احادیث مورد بحث را بر این اساس کنار هم چید؟
مثل همین که می گویند قبل از قیام هر پرچمی طاغوته البته با متن کامل و دقیق احادیث مربوط به یمانی و... هر حدیثی که تا الان در موضوع عنوان شده و یا تکمیلی بحث اضافه خواهد شدپس لطفا اگر مقدور است بر اساس این سه عنوان تقسیم شود قیام خروج و ظهور
و بخش دوم مورد نظر تفاوت زمانی و مکانی و استراتژی عملیات قیام و خروج و ظهور است که بر این اساس هم مرتب شودمی شود خودم هم اینکار را بکنم اما با توجه به علوم حدیث و احاطه علمی بنظر خوبه شما اینکار را بر عهده بگیرید

با سلام و احترام خدمت جناب رستگاران عزیز
خود این بحث تفاوت ظهور و خروج و قیام تاپیک مستقلی می طلبد و خیلی هم به بحث ما مربوط نیست، چون سخن ما از خروج و ظهور حضرت ولی عصر(عج) نیست، بلکه سخن از قیام و ظهور و حکومت در زمان غیبت است، بنابراین تعریفش خوب است اما اگر روایات هر سه را بخواهیم بیاوریم و تجزیه و تحلیل کنیم از موضوع دور میشویم، بحث به جای جواز قیام در زمان غیبت، به بحث های مهدویت کشیده می شود.
به نظرم باید ببینیم آقای رضایی منظو از «کل رایة ترفع» را بالاخره چه می دانند؟ قیام؟ یاخروج یا حکومت؟ بعد ببینیم با سایر روایات در تعارض است یا خیر!

[="Tahoma"][="DarkSlateGray"]

مسلم;932379 نوشت:
با سلام و احترام خدمت جناب رستگاران عزیز
خود این بحث تفاوت ظهور و خروج و قیام تاپیک مستقلی می طلبد و خیلی هم به بحث ما مربوط نیست، چون سخن ما از خروج و ظهور حضرت ولی عصر(عج) نیست، بلکه سخن از قیام و ظهور و حکومت در زمان غیبت است، بنابراین تعریفش خوب است اما اگر روایات هر سه را بخواهیم بیاوریم و تجزیه و تحلیل کنیم از موضوع دور میشویم، بحث به جای جواز قیام در زمان غیبت، به بحث های مهدویت کشیده می شود.
به نظرم باید ببینیم آقای رضایی منظو از «کل رایة ترفع» را بالاخره چه می دانند؟ قیام؟ یاخروج یا حکومت؟ بعد ببینیم با سایر روایات در تعارض است یا خیر!

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم عجل لولیک الفرج
سلام علیکم و رحمه الله و برکاته
یکی از موضوع اصلی اختلاف جواز در ایجاد حکومت است اینکه در روایت گفته شده هر پرچمی قبل از قیام یا قبل از خروج یا قبل از ظهور؟
وقتی این سه با هم چه از منظر زمانی و چه مکانی فرق کند آیا دور از ذهنه که این رایه هم فرق کند؟
ما می دانیم ظهور و قیام فرق دارد با خروج خواستم اگر دسته
این حدیث رایه را با توجه به تفاوت این ویژگی در نظر بگیریم
البته خود غایب بودن خود حضرت هم مساله است
اینه این غایب به مفهوم چیست؟
می دانیم این به معنای رها کردن و نبودن نیست بلکه در مقام مقابل شهاده است نه نبودن و حاضر نبودن
بعد چطور ممکنه مرفوعات جدای از اصول بررسی شود؟
مسائل مربوط به مهدویت جز اصول است و حکومت بودن یا نبودن یمانی بودن یا نبودن فروعات اصل ظهور است
پس اگر مقدور است به اندازه تبیین اصول لازم برای بحث به تفاوت های این عملیات ها ممنون می شوم توجه شود
با تشکر
یا علی(س)[/]

منتظر الظهور;932332 نوشت:
با سلام خدمت شما

حرفهایی که بنده زدم از روی یقین بود نه حدیث! در اشعار پیشگویی تحریف شده شاه نعمت الله ولی هم چند بیت در خصوص رهبر سوم ایران آمده اما هر کسی متوجه آن ابیات نمیشود مگر اینکه تعمق بیشتری کند! بنده هم بیشتر ازین نمیگویم و انشاءالله در آینده خودتان با رهبر سوم ایران آشنا خواهید شد که بعنوان قائم مقام رهبر انقلاب معرفی میشوند!

خود رهبر انقلاب هم دو بار به این موضوع اشاره کردند یکبار از پایان عمر خود سخن گفتند و یکبار در خصوص وظیفه خطیر مجلس جدید خبرگان در انتخاب رهبر بعدی فرمودند!

با سلام.
خیلی ممنون از پاسخگویی.
شما این مطالب را از روی دریافتهای سلوکی بیان کردید؟ یا فقط با توجه به شواهد و قرائن به این مطلب رسیدید؟ چقدر مطمئنید؟
یعنی رهبر بعدی سید خراسانی هستند؟ یا اصلا فرق میکنند؟
چیزی که من فهمیدم تو ایران هم فتنه های سهمگینی رخ خواهد داد که بیا و ببین! یعنی به همین راحتیها نیست که!

منتظر الظهور;932332 نوشت:
به احادیث نجباء و عصائب حق و.. کار نداشته باشید! بین خودمون باشه اونا جعلی هستند ولی چون در اینده به نفعمون هست برای همین بنده بهش اشاره نکردم!

بیشتر توضیح نمیدهید؟ احادیث را میگویم!

سپاس@};-happy

Reza-D;932255 نوشت:

اينكه خنده دار است يا گريه دار است ، هيچ كمكي به بحث نمي كند
شما در ابتدا گفتيد كه:

همچنين در پست شماره 9 گفتيد كه:

يعني در ابتدا گفتيد بايد در خانه بنشينيم و نبايد قيام كنيم
بعد هم به وضوح ميگوئيد چه قيام و چه حكومت... هر دو طاغوت است
حالا كه سند آوردم كه قيامِ حضرت زيد مورد قبول ائمه(ع) بوده ، ميگوئيد منظور من حكومت بوده ، نه قيام!!

علاوه بر اين ، سوال ديگر اين است كه مگر جناب زيد مي خواستند پس از پيروز شدن در قيام چه كنند؟
مي خواستند حكومت ظالم را شكست دهند و بعد همينطوري مملكت را به حال خود رها كنند؟!

اگر مي گفتيد "تنها پرچمِ حق است" ، بحث ديگري بود
اما وقتي گفته ميشود از همهء پرچم ها حق تر است ، يعني ساير پرچم ها نيز حق هستند ، اما پرچم يماني كاملتر است

و يك سوال ديگر
پرچم خراساني كه پرچم يماني نيست. آيا آن هم طاغوت است؟

اگر به گفتهء خود مطمئن هستيد و مخالفان را فاقد عقل سليم مي دانيد ، ديگر چرا ميگوئيد به احتمال 99 درصد؟
آن 1 درصد ترديد براي چيست؟

جزء نشانه هاي حتمي بودن چه ارتباطي به دستور مستقيم حضرت(عج) دارد؟
سفياني هم جزء نشانه هاي حتمي ظهور است ، پس بايد بگوئيم خروج سفياني هم با دستور مستقيم حضرت(عج) است؟!!

به ترتیب

۱- اگر عادل باشید میبینید که در دو مورد که شما نقل کردید من دارم احادیث را بیان میکنم و نظر جناب کارشناس را نقد میکنم. هنوز نظر خودم را نگفته ام!
حال شما نباید بیاید از پرسش من نقل قول بگیرید و آن را مورد پرسش قرار دهید! چون آنجا که هنوز نتیجه گیری خودم را نگفته ام!

۲- من گفتم. به جناب کارشناس فکر میکنم. گفتم که زید و مسلم بن عقیل و یمانی همگی در زمان امام زمان خود هستند(هرچند درباره یمانی بگید یقین نداریم و بهانه بیاورید). ولی روشن است که این افراد به جهت شکست جریان کفر حاکم و سپردن حکومت به امام زمانشان قیام میکنند! و نمیخواهند در زمانی که امامی نیست قیام کنند و خودشان حکومت اسلامی تشکیل دهند!

شما یک نمونه تاریخی بیاورید که شخصی در زمان غیبت قیام کرده و حکومت اسلامی (ولو در حد ۱ شهر ... ولو در حد ۲ روز) راه انداخته و ائمه گفته اند به به! و یا ائمه گفته باشند خوب است کسی قیام کند و حکومت اسلامی بزند!

اما بسیار احادیث برعکس داریم. که در خانه بشینید و حکومت ها همگی شکست میخورد و طاغوت است و ..........

۳- مشکل از ترجمه نا دقیق حدیث است. اگر متن این حدیث را ببینیم(البته از ائمه ی گوناناگون):

ولیس فی الریات رایه الهدی من رایه الیمانی هی رایه هدی لانه یدعو الی صاحبکم
فلیس فیها رایه بالهدی من رایه الیمانی تهدی الی الحق

مشخص است که میگوید هیچ پرچمی هدایت یافته تر از یمانی نیست، چونکه پرچم یمانی به سمت حق یا به سمت ما هدایت میکند. خصوصا وقتی در حدیث دیگر میگوید بر شما تبعیت از پرچم یمانی و یاری آن واجب است، یعنی تنها پرچم مورد تایید ما این است! وگرنه میتوانست این قید را ندارد تا هرکس هر پرچمی که دوست دارد (و به قول شما حق است!) را یاری کند!!

بقیه پرچم ها هم ممکن است به طلب عدالت و یا حتی به اسم اسلام بلند شوند ولی آخر سر آدم را جای دیگری هدایت کنند!!! (فکر کنم نیاز به ذکر مثال نیست! بیشمار است! قبلا در بحث با جناب کارشناس چند مورد ذکر کردم)

۴- درباره پرچم خراسانی بحث زیاد کرده اند، که البته با توجه به اینکه خیلی ها به جمهوری اسلامی نسبت اش داده اند، بحث ها انحرافات و حواشی زیادی دارد. من هم کاری به پرچم خراسانی ندارم و نمیخواهم موشکافی اش کنم. فقط در همین حد که لازم الاطاعه نیست و حتی اطاعت از آن حرام است (چون برما اطاعت از یمانی واجب شده) و به اندازه کافی هدایت یافته نیست و ما را به امام زمان نمیرساند، کافیست تا برای ما روشن شود پرچم خراسانی مارا به امام زمان نمیرساند. و همه ی ادعاهایی که در اینباره میکنند دروغ و کذب است!

۴- گفتم به احتمال ۹۹ درصد تا این جناب کارشناس دست بردارد که اثبات کن اثبات کن! چون از اول هم گفتم این برداشت احادیث است. وگرنه به جناب کارشناس هم گفتم که شما درباره وضو و نماز هم یقین ۱۰۰ درصد ندارید (فرق شیعه و سنی!) که اساس و پایه دین است، حالا از من درباره علوم به قول خودتان سری یقین و اثبات سندی ۱۰۰ درصد میخواهید؟!!!!

ضمنا حرف ۱۰۰ درصد زدن فقط مال خداست و معصومین!

۵- نخیر دوست عزیز! سفیانی برای ظهور خروج نمیکند تا یگوییم طبق نظر حضرت عمل میکند! ولی وقتی یک نفر دقیقا همزمان با سفیانی خروج میکند و ۶ ماه بعدش ظهور رخ میدهد، من اینقدر به امام خود و واقعه ظهور تعقل و تدبیر میدهم که نگویم همه چیز یهویی و ناخواسته شد! بلکه عقل من میگوید حتما یمانی از انسانهای بزرگی است که با حضرت در ارتباط است. و این فاصله نزدیک تا ظهور و اینکه دقیقا ماه آن ذکر شده و جزو علاپم حتمی است، همگی این استدلال را قوی میکند که یمانی با دستور حضرت خروج میکند!

حالا شما نمیپذیرید نپذیرید! بگویید همه چیز شانسی شد و یمانی روحش هم خبر نداشت و قبلش امام را ندیده بود و ارتباطی هم نداشت Lol

msn;932398 نوشت:
با سلام.
خیلی ممنون از پاسخگویی.شما این مطالب را از روی دریافتهای سلوکی بیان کردید؟ یا فقط با توجه به شواهد و قرائن به این مطلب رسیدید؟ چقدر مطمئنید؟
یعنی رهبر بعدی سید خراسانی هستند؟ یا اصلا فرق میکنند؟
چیزی که من فهمیدم تو ایران هم فتنه های سهمگینی رخ خواهد داد که بیا و ببین! یعنی به همین راحتیها نیست که!

بیشتر توضیح نمیدهید؟ احادیث را میگویم!

سپاس@};-happy


يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِن جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَن تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَىٰ مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ

اى كسانى كه ايمان آورده‏ ايد

اگر فاسقى برايتان خبرى آورد خوب تحقیق و بررسی كنيد (چه بسا راست گفته باشد)
مبادا از روی ناآگاهی و جهالت، گروهى را آسيب برسانيد و بعد، از آنچه كرده‏ ايد پشيمان شويد

با سلام

اگر پستهای بنده را در این سایت مطالعه کرده باشید خواهید دید که بنده روی هوا حرف نمیزنم! در خصوص موضوعات مهدویت هم سربسته میگویم و اجازه ندارم این موضوعات را باز کنم حتی اگر کل سایت بنده را منحرف، خیالاتی و متوهم، ذوقی و... خطاب کنند!


رهبر انقلاب: بعد از مذاکرات هسته‌ای به رژیم صهیونیستی گفتند تا 25 سال از دغدغه ایران آسوده‌ایم، به شما می‌گویم اولاً شما 25 سال آینده را نخواهید دید و ان‌شاءالله تا 25 سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت.

به فضل الهی

جوانان کشور، روزی را خواهند دید که امریکا و حتی بزرگتر از امریکا نیز توانایی انجام هیچ غلطی را در مقابل ملت ایران نخواهند داشت.

من نسبت به آینده هیچ نگرانی ندارم و معتقدم به توفیق الهی، فردای کشور از امروز آن، بسیار بهتر خواهد بود.


بنده گفتم از روی یقین یعنی صددرصد! در خصوص رهبر بعدی هم سوال نکنید چون بنده به اندازه کافی گفتم!

احادیث جعلی تو حوزه مهدویت زیاده! تنها حدیث درست و حسابی درباره ایران قبل ظهور همان حدیث اختلاف عجم بر سر لفظ کلمه (اختلاف الصنفین من العجم فی لفظ کلمه، و یسفک فیهم دماء کثیره) است!

اون احادیث جعلی دیگر را هم که گفتید چیست را بنده ذکر نمیکنم ولی توصیه میکنم به مطالب بنده در تاپیکهای زیر مراجعه کنید تا ببینید چقدر حدیث جعلی هست که از دید فقهاء و حتی مراجع پنهان مانده و چه بسا آنها را معتبر میدانند! پست آخر تاپیک زوراء را هم حتما بخوانید!


اطلاعات صحیح درباره اوضاع ایران در آخرالزمان
http://www.askdin.com/showthread.php?t=58855

زوراء نفرین شده، قطعا تهران نیست!!!
http://www.askdin.com/showthread.php?t=58663

ما برح لله عَزَّت آلاوهُ فی البرهَةِ بَعدَ البُرهَةِ و فی اَزمانِ الفَتَراتِ عبادٌ ناجاهم فی فِکرِهِم و کلَّمَهم فی ذاتِ عُقُولهم

مسلم;932219 نوشت:

اولا روایت می فرماید خراسانی و یمانی و سفیانی با هم ظهور می کنند اما پرچم یمانی هدایت کننده تر است، خب این یعنی سید خراسانس هم قیام کرده و دارای پرچم بوده، یعنی اون هم به دستور امام زمان (عج) بوده؟!

علاوه بر اینکه روایاتی که از سایر قیام های در زمان غیبت گفته اند را چه می کنید:

این ها که بالاخره قیام هستند در روایت، شما میگویید حکومت نیستند، خب حکومت نباشند، قیام که هستند اما الان دارید اصل قیام را هم زیر سوال می برید! خب این روایات را چه می کنید؟

ثانیا: عملا یعنی شما می گویید ما در دوران غیبت باید بشینیم و فقط رواج ظلم را شاهد باشیم، هرگونه قیامی علیه ظالمان مردود شمرده شده و سرانجامش سرنگونی است!! چه عوامانه!!
بله یک وقت امام حاضر است خب می رویم اجازه می گیریم، اما وقتی امامی در جامعه حاضر نیست نمی شود به سنت او که همواره اجازه دادن قیام بر علیه ظالمان بوده استناد کرد؟ ما رضایت امام را می خواهیم نه حتما اجازه زبانی را، اجازه زبانی فقط نقش کاشفیّت از رضایت دارد، لذا هر گونه که بشود رضایت امام را به دست آورد، این در حکم اجازه است، و تا دلتان بخواهد آیه و روایت در این خصوص داریم.
استدلال شما یعنی ابطال یا تعلیق تمام آیات و روایاتی که به ظلم ستیزی فرمان داده اند! خب به چه دلیل منطقی ای؟!

یعنی می گویید امام حسین(ع) برای ما زندگی با شاه و حکومت پهلوی را ترجیح می دادند و راضی به قیام ما در برابر این حکومت ها نبودند؟! حاشا و کلا از کسی که ذره ای ائمه(ع) را بشناسد و چنین حرفی بزند!

کاملا مشخص است!

از همان ابتدا حدس زدم که دلیل اصلی شما این مسائل باشد که به دنبال یافتن حدیثی برای تأیید اعتقادتان باشید!!
آقای رضایی عزیز، قطعا شما یک جانبه قضاوت کرده و پیشرفت های ایران را ندیده، یا نخواسته اید ببینید چون با مدعایتان سازگار نبوده است.
من منکر مشکلات در کشور نیستم، اما قطعا پیشرفت ها بر مشکلات برتری دارد. شما فقط یک عدد 40 سال را می بینید و می گویید کو پیشرفت چهل ساله؟
در حالی که باید همه شرایط را لحاظ کرد، لحاظ کرد که هشت سال آن را ایران با دنیا جنگیده است، این چهل ساله را همواره در تحریم های به قول خودشان کمرشکن سپری کرده است، هجمه سنگین دلارهای نفتی و غیر نفتی برای فروپاشی این نظام و به لجن کشدن عرصه فرهنگ را باید دید!
امروز ایران علی رغم این فشارهای سنگین که برای یک سال می تواند بسیاری از این کشورهای مدعی را به زانو درآورد امروز با تمام قدرت ایستاده. من واقعا تعجب می کنم از بعضی از خود ما در جایی ه نویسندگان عرب دائما دارند ایران را با خودشان مقایسه کرده و خودشان را تحقیر می کنند چه به خورد برخی جوانان ما داده اند که...
در عرصه توان موشکی، در عرصه امنیتی و اطلاعاتی، در عرصه نانو تکنولوژی، در عرصه سلول های بنیادین، و...

فهم این مسئله چندان سخت نیست، اگر ایران و جمهوری اسلامی رشدی نداشته و تأثیری در منطقه ندارد چرا بزرگترین ابرقدرتها اینقدر با آن دشمنی می کنند؟ به مرده که کسی چوب نمی زند! خواهش می کم نگویید از روی دلسوزی و حقوق شر است که وضعیت روشن است! عربستان میشود پرچمدار حقوق زن در سازمان ملل!!

ایران تأثیر گذاشته است، نفوذ ایران در منطقه غیر قابل باور است برای کسانی که بی خبرند! کتاب "عصر امام خمینی" را بخوانید ، همه از زبان و اعتراف غربی هاست تا بدانید چرا با ایران دشمنی می کنند!
امروز مگر به برکت همین انقلاب نیست که رشد شیعه در نیجریه و سایر کشورهای آفریقایی رشد چشمگیری پیدا کرده است؟ این جمعیت 15 میلیونی شیعه بعد از انقلاب ایران به وجود آمدند! این تأثیر انقلاب برای زمینه سازی ظهور فقط در یک کشور! بحث در این خصوص مفصل است، اما نمی دانم در برابر اینکه بعضی از خود ایرانیان از این تأثیرات غافل هستند باید شگفت زده شد یا متأثر!

ساده ترین راه قضاوت بین این قیامها این است که استعمار بین الملل در نهایت دشمنی با ایران است اما از همه آنهایی که نام بردید حمایت می کند!! عجیب نیست؟! چرا باید بین این قیام ها اینقدر متفاوت رفتار کنند؟ اگر ما به خاطر ضعف تحلیل سیاسی و دینی نتوانیم حق و باطل را تشخیص دهیم، اما دشمن می تواند، و قرآن می فرماید:
«وَ لَنْ تَرْضى‏ عَنْكَ الْيَهُودُ وَ لاَ النَّصارى‏ حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم‏»؛ هرگز يهود و نصارى از تو راضى نخواهند شد، (تا به طور كامل) از آنان پيروى كنى.(بقره:120)

من یقین خیلی قوی نمیخواهم، در روایات بر نماز به صورت واضح تأکید شده! اما شما می گویید چون یمانی شش ماه قبل از امام زمان(ع) قیام می کند حتما به دستور او بوده! خب این به چه دلیل؟ روایت که چیزی نمی گوید! کاملا برداشت خود شماست! این کجا و نماز کجا!

به ترتیب

۱- به نظر خودتان مغلطه نمیکنید؟ من میگویم یمانی با اجازه حضرت خروج میکند چون محال است فردی که جزو علایم حتمی ظهور است و ۶ماه پیش از آن خروج میکند و به تبعیت از او(در مقابل خراسانی) دستور داده شدیم و واجب است یاری اش کنیم، حتی یکبار در عمرش امام زمان را ندیده و یا امام درباره خروجش به او چیری نفرموده است!! و همه چیز بصورت شخصی و شانسی پیش آمده !!

خب شما اگر دوست دارید اینطوری فکر کنید!

۲- قیام در برابر ظالم همیشه مورد تایید و تاکید کلی اسلام بوده. اما قیامی که به قصد احداث حکومت اسلامی باشد خلاف نظر ائمه است!
من دیدم بارها میگویید قیام کنند و بعد ولش کنند؟؟؟ نخیر!
قیام کنند و اگر میتوانند حکومت داری هم بکنند(البته اگر میتوانند!!!!!!!!!!!) ولی اسمش را اسلامی نکنند! به اسم اسلام حجاب اجباری نیاورند! به اسم اسلام بانکداری ربوی نکنند! به اسم اسلام دیکتاتوری نکنند(شورای نگهبان!) . و با این کارها اسم اسلام را خراب نکنند! و یک کشور ویرانه و عقب افتاده به بار نیاورند که آدم جرات نکند بگوید حکومت مهدی خوب است چون اسلامی است!!!!!!!!!!

جالب است شما دولت اسلامی عراق و شام را برنمیتابید و آنهارا مایه ننگ و تخریب اسلام میدانید ولی فکر میکنید جمهوری اسلامی غیر این است Lol (همه ی حرف من سر همین است)
ان شاءالله روزی وسعت نگاهتان به جایی میرسد که متوجه شوید داعش یا طالبان یا ال سعود یا جمهوری اسلامی فرقی نمیکند. همگی فکر میکنند خوبند ولی دارند ریشه اسلام را از جا درمیاورند!

۳-من نمیدانم حرف از چه پیشرفتی میزندی؟ و رسانه ملی چند کلمه در دهان شما انداخته (هسته ای - نانو - موشک - رویان) ولی اینها پیشرفت های بسیار محدود و خاص منظوره است. به جز نانو و بایو که دانشجوها و اساتید خودشان همت کرده و کار را جلو برده اند فقط و فقط متکی بر جوانان امثال من است!!!! بقیه اش مونتاژ کاری سلاح ها و سر هم بندی نیروگاهیست که قبل انقلاب ساخته شده بود!

هروقت ایران خودرو توانست به خودش ببالد که من ۲۰۶ تولید میکنم، شما هم به خودتان ببالید که موشک و نیروگاه هسته ای درست میکنید! ولی چون عوام مردم سوادش را ندارند و پیگیری هم نمیکنند، فکر میکنند واقعا پیشرفت خاص و عجیبی در این حوزه ها صورت گرفته!

درحالیکه کشورهای جهان سومی مثل هند و پاکستان و کره شمالی خیلی قبل تر از ما اینها را داشتند و ما رفتیم فناوری از رده خارج آنها را آوردیم و سعی کردیم از رویش کپی کنیم!!

ضمنا ۴۰ سال زمان خیلی زیادی است!
ولی خوب است که قبلا هم گفتم، من حتی کار به کلیت پیشرفت ندارم. من اگر حتی مسیر پیشرفت را سعودی میدیدم خوشحال میشدم ولی مسیر ما نزولی است! اینکه الان همگی در جیب خود یک گوشی لمسی داریم دلیل پیشرفت ما نسبت به ۴۰ سال قبل نیست!!

خصوصا شما فقط پیشرفت را در حوزه تکنولوژی میبینید! پیشرفت سیاسی مهمترین اصل پیشرفت است! پیشرفت آزادی! پیشرفت حقوق شهروندی!
چیزهایی که در ایران پس رفت خوانده و دانسته میشود (توسط حکومت و عده ای متحجر دینی) ولی مهمترین اصل پیشرفت است!

اگر غرب پیشرفت کرد، برای اینکه همه ی جامعه توان ابراز عقیده و انتخاب آزادانه داشتتند! نه اینکه فقط و فقط ۱ فرد برای کل مملکت تصمیم بگیرد!

یک شواری ۱۲ نفری که ۶ نفرش را مستقیما ۱ فرد میگذارد و ۶ نفر دیگرش را فردی میگذارد که خودش را مستقیما همان فرد گذاشته است و مجلسی به انها رای میدهد که دوباره طبق همین سازوکار توانسته کاندیدا بشود، مسخره ترین دیکتاتوری جهان است!

اینکه از ۱۲ هزار داوطلب مجلس تقریبا همگی رد بشوند و فقط یک خط در نامه شان بنویسند : عدم التزام عملی به اسلام و ولایت فقیه! شوخی ترین دموکراسی ؟! ممکن است!
اینکه رئیس جمهورهای سابق یک مملکت همگی رد صلاحیت میشوند درحالیکه ۲ نفرشان در جایگاهی بالاتر از شورای نگهبان و در مجلس تشخیص مصلحت نظام هستند!! خنده دار ترین اتفاق تاریخ است!

در ایران هرکسی را که ۷ رای در شورای نگهبان نیاور رد صلاحیت میکنند. یعنی عملا ۶ منتصب رهبر به هرکس رای مثبت ندهند و ۶-۶ شود بازهم آن فرد رد صلاحیت میشود!
یعنی هرکسی را که رهبر دوست داشته باشد میتواند در انتخابات های این کشور شرکت کند!!

از طرف دیگر هرکس را رهبر بخواهد تایید میکند (کافیست ۱ نفر از آن ۶ نفر موافق رهبر باشند!(هرچند میدانیم همه شان هستند!!! اصلا اگر نبودند الان آنجا نبودند!!!!!) و یا حتی اگر ۶ نفر با رهبر مخالفت کردند (فرض محال محال نیست) بازهم رهبر با حکم حکومتی هرکس را بخواهد تایید میکند!

این حکومت یک نفر انتهای پس رفت سیاسی است! چون نه تنها دیکتاتوری مخض است بلکه اسم دموکراسی را نیز خراب میکند و در ذهن مردم تخریب میکند!

rezaee;932437 نوشت:
شما یک نمونه تاریخی بیاورید که شخصی در زمان غیبت قیام کرده و حکومت اسلامی (ولو در حد ۱ شهر ... ولو در حد ۲ روز) راه انداخته و ائمه گفته اند به به! و یا ائمه گفته باشند خوب است کسی قیام کند و حکومت اسلامی بزند!

:Gig:
پس از وفات پیامبر(ص) امام علی(ع) عهده دار امور مسلمانان شدند و همینطور بدون وقفه ادامه داشته و فقط امام زمان(عج) هستند که غایب هستند
حال چگونه من برای شما نمونه ای بیاورم که کسی در زمان امام زمان(عج) قیام کرده باشد و یکی از امامان مثلاً 400 سال قبل بگوید به به؟!!

rezaee;932437 نوشت:
هنوز نتیجه گیری خودم را نگفته ام

شما نظر کارشناس را بر مبنای چه نظری دارید نقد می کنید؟!!
کسی میگوید زنان برتر هستند. من به او میگویم نخیر ، مردها برتر هستند
بعد میگویم البته این نظر من نیست ، فقط دارم نظر شما را نقد میکنم!!!
واقعاً متوجه نمیشوم یعنی چه

rezaee;932437 نوشت:
زید و مسلم بن عقیل و یمانی همگی در زمان امام زمان خود هستند

ما هم در زمان امام زمان خود هستیم

rezaee;932437 نوشت:
وقتی در حدیث دیگر میگوید بر شما تبعیت از پرچم یمانی و یاری آن واجب است، یعنی تنها پرچم مورد تایید ما این است! وگرنه میتوانست این قید را ندارد تا هرکس هر پرچمی که دوست دارد (و به قول شما حق است!) را یاری کند!

اثبات شی نفی ما عدا نمیکند

rezaee;932437 نوشت:
درباره پرچم خراسانی فقط در همین حد که لازم الاطاعه نیست و حتی اطاعت از آن حرام است (چون برما اطاعت از یمانی واجب شده)

گفتیم که اثبات شی نفی ما عدا نمیکند
بعد اینکه اطاعت از پرچمی که قرار است به یمانی برسد حرام است؟!!!!!!!!

rezaee;932437 نوشت:
پرچم خراسانی به اندازه کافی هدایت یافته نیست و ما را به امام زمان نمیرساند
کافیست تا برای ما روشن شود پرچم خراسانی مارا به امام زمان نمیرساند. و همه ی ادعاهایی که در اینباره میکنند دروغ و کذب است

پس سید خراسانی زمانی که به یمانی رسید ، باید یمانی گردن ایشان و همراهانش را بزند! درست است؟
چون طبق نتیجه گیری شما خراسانی طاغوت است و همراهان ایشان هم پیروان طاغوت!

rezaee;932437 نوشت:
گفتم به احتمال ۹۹ درصد تا این جناب کارشناس دست بردارد که اثبات کن اثبات کن! چون از اول هم گفتم این برداشت احادیث است. وگرنه به جناب کارشناس هم گفتم که شما درباره وضو و نماز هم یقین ۱۰۰ درصد ندارید (فرق شیعه و سنی!) که اساس و پایه دین است، حالا از من درباره علوم به قول خودتان سری یقین و اثبات سندی ۱۰۰ درصد میخواهید؟!!!!

جناب کارشناس باید هم از شما دلیل بخواهند. مگر میشود بدون دلیل حرفی را بپذیرند؟!
شما سند بیاورید حالا سند 99 درصدی بیاورید

rezaee;932437 نوشت:
حالا شما نمیپذیرید نپذیرید! بگویید همه چیز شانسی شد
نگویم همه چیز یهویی و ناخواسته شد

قرار نیست فقط دو گزینه داشته باشیم. یا با اطلاع امام(عج) یا شانسی!!!
بله ممکن است با اطلاع امام باشد و ممکن است نباشد و اگر نباشد به معنای یهویی و ناخواسته بودنِ ظهور نیست
می تواند بدون اطلاع حضرت باشد اما مطابق با برنامه ریزی خداوند. ایرادش چیست؟

rezaee;932452 نوشت:
۲-
من دیدم بارها میگویید قیام کنند و بعد ولش کنند؟؟؟ نخیر!
قیام کنند و اگر میتوانند حکومت داری هم بکنند(البته اگر میتوانند!!!!!!!!!!!)


خب تمام شد!!
شما خودتان هم می پذیرید که اصل حکومت در زمان غیبت عیبی ندارد ، به اجرای آن اشکال می گیرید که خارج از موضوع تاپیک است، چون شما می خواستید مطلقا تشکیل حکومت در زمان غیبت را زیر سوال ببرید! البته از ابتدای تاپیک تا کنون چندین بار تا به حال موضع عوض کرده اید!

بقیه کلامتان به موضوع تاپیک مرتبط نیست، بنده در پست های پیشین فقط خواستم نکاتی عرض کنم که گره گشا باشد، وگرنه ورود تفصیلی به نحوه اجرای حکومت مجال خود را می طلبد، فقط از کنار یک جمله شما نمی توانم بگذرم:


rezaee;932452 نوشت:
به جز نانو و بایو که دانشجوها و اساتید خودشان همت کرده و کار را جلو برده اند فقط و فقط متکی بر جوانان امثال من است!!!!

خب خدا خیرتان بدهد بقیه عرصه ها را هم شما دانشجوها و اساتید جلو ببرید! پس ما در مسیر رشد هستیم و می شود با همین حکومت رشد علمی داشت! اگر حکومت مانع می بود که در این دو عرصه هم نمی بایست پیشرفتی اتفاق می افتاد، اگر هم مانع نیست که پس حرفتان چیست؟
مگر ولی فقیه و شورای نگهبان و مجلس خبرگان در وزارت علوم و وزارت بهداشت چه دخالتی می کنند که می گویید نمی گذارند پیشرفت کنیم؟ رهبری جز تأکید برپیشرفت علمی در دانشگاه ها چه رفتاری انجام داده اند؟
چرا هر چه رسانه ها و شبکه های معاند در گوش ما می خوانند بدون اینکه فکر کنیم آیا این دو به هم ربطی دارد یا خیر می پذیریم؟ امروزه هم وزارت علوم دست خود اساتید دانشگاهی و تحصیل کرده های دانشگاه است، هم وزارت بهداشت دست خود پزشکان! ای بابا! من نمی فهمم چرا بعضی ها بدون اینکه کوچکترین تحلیلی از ماجرا داشته باشند حکومت را مانع پیشرفت می دانند!!

رستگاران;932382 نوشت:
یکی از موضوع اصلی اختلاف جواز در ایجاد حکومت است اینکه در روایت گفته شده هر پرچمی قبل از قیام یا قبل از خروج یا قبل از ظهور؟

با سلام مجدد خدمت جناب رستگاران عزیز
ببینید منظور اصلی جناب رضایی خرده گرفتن بر همین حکومت فعلی ماست که امروز اتفاق افتاده، که هم قبل از ظهور است و هم قبل از خروج! به همین خاطر فرقی نمی کند منظور روایاتی که می فرماید: «کل رایه ترفع قبل قیام القائم..» این قیام، ظهور باشد یا خروج ؛ چون در هر دو صورت حکومت ما هم پیش از خروج اتفاق افتاده، و هم پیش از ظهور.

Reza-D;932455 نوشت:
پس از وفات پیامبر(ص) امام علی(ع) عهده دار امور مسلمانان شدند و همینطور بدون وقفه ادامه داشته و فقط امام زمان(عج) هستند که غایب هستند
حال چگونه من برای شما نمونه ای بیاورم که کسی در زمان امام زمان(عج) قیام کرده باشد و یکی از امامان مثلاً 400 سال قبل بگوید به به؟!!

این را جدا گفتید یا مزاح فرمودید!
از زمان غیبت به نظرم معنایش مشخص است! ولی اصلا حرف خودتان هم باشد قبول است. از بعد از امام حسن که مجبور به واگذاری خلافت به معاویه شد، آیا کسی بوده قیام کند و حکومت مسلمین را بدست بگیرد و اپمه طرفدارش باشند؟

یعنی مثلا بنی عباس چنین کاری کرد. آیا ائمه طرفداری کردند؟
یا فرضا ابومسلم خراسانی خواست بکند. آیا اپمه طرفداری کردند؟
آیا هیچ فرد دیگری بود که قیام کند و حکومت اسلامی! تشکیل دهد و ائمه بگوید آفرین بر آن فرد و بر حکومتش؟

Reza-D;932455 نوشت:
شما نظر کارشناس را بر مبنای چه نظری دارید نقد می کنید؟!!
کسی میگوید زنان برتر هستند. من به او میگویم نخیر ، مردها برتر هستند
بعد میگویم البته این نظر من نیست ، فقط دارم نظر شما را نقد میکنم!!!
واقعاً متوجه نمیشوم یعنی چه

یکبار دیگر پست ها را بخوانید شاید متوجه شوید.
بعدش شما چرا دنبال مجادله اید؟ اکثرا در پست های قبلی افراد میگردید تا تناقض پیدا کنید! بهتر است به جای اینکار به دنبال پاسخ صحیح باشید.

Reza-D;932455 نوشت:
ما هم در زمان امام زمان خود هستیم

بله حتما همینطور است. ولی شما تا به حال امام زمان را ملاقات کرده اید؟ نظرشان را درباره وقایع روز پرسیده اید؟ یا نه! به نایب ساختگی اعتقاد دارید و حرف او را حرف امام میدانید؟!
اتفاقا شروع بحث منم همین بود. گفتم اگر حرف این نایب ساختگی حرف خود امام است، اما چرا خودش نمیاید همین حرفها را بزند!
از طرف دیگر، این نایب ساختگی خیلی جفای بزرگی است. چون هر اشتباهی که میکند و یا هر نقدی که به او وارد است را دارد به امام زمان حواله میکند و این جفای بزرگی در حق امام زمان و دین و خداست! اگر بدانیم!!!

Reza-D;932455 نوشت:
اثبات شی نفی ما عدا نمیکند

Reza-D;932455 نوشت:
گفتیم که اثبات شی نفی ما عدا نمیکند
بعد اینکه اطاعت از پرچمی که قرار است به یمانی برسد حرام است؟!!!!!!!!

ما دنبال کلاه شرعی نیستیم که عین مسئله ربا خواری بانک ها بر سر خودمان بگذاریم! حدیث روشن است. هیچ جا نگفته از پرچم خراسانی اطاعت کنید. حتی نگفته پرچمش حق است. و فقط دستور به اطاعیت از این پرچم داده شده و فرموده شده هرکس از پرچم یمانی اطاعت نکند جایش دوزخ است.

اینکه خراسانی پرچمش را به یمانی بدهد یا ندهد دلیل حقانیت او نیست. من بار قبل هم میخواستم برایتان مثال بزنم یادم نیامد. ولی در تاریخ همین تشیع و اسلام اگر بگردید، بارها افرادی که از نظر فکری و ایدئولوژی موافق هم نبودند زیر یک پرچم واحد جمع شده اند برای هدف مقطعی واحد! مثلا در فیلم مختار حتما یادتان هست جناب رفائه به خون خواهی از حسین زیر پرچم امویان رفت!! کسی که تازه از قیام توابین برگشته بود و به خیال خودش همان هدف را دنبال میکرد!

شاید با نگاهی به این داستان ها، معنی حق بودن پرچم یمانی را درک کنید...چون این تنها پرچمی است که به حق و امامتان فرا میخواند! (حالا باز بگویید کجا گفته تنها پرچمی است! بهرحال بصیرت را هرکسی ندارد... چون عده ای فقط ظاهر را میبنند و عده ای باطن! داعش هم در ظاهر دارد به اسلام و امام زمان فرا میخواند!!)

Reza-D;932455 نوشت:
پس سید خراسانی زمانی که به یمانی رسید ، باید یمانی گردن ایشان و همراهانش را بزند! درست است؟
چون طبق نتیجه گیری شما خراسانی طاغوت است و همراهان ایشان هم پیروان طاغوت!

مگر پیامبر گردن ابوسفیان را زد که یمانی گردن خراسانی را بزند!!! (دیگر بدترین حالتش را گفتم!!)
الله اکبر!

من نمیدانم با پرسیدن این سوالات نامربود (فکر کنم خودتان هم میدانید!) دنبال چه چیز هستید! گویا پاسخ قانع کننده نیافتید و شروع به ایرادات بنی اسرائیلی کرده اید؟
مومن اولین شرطش حق پذیر بودن است!

خراسانی هم ممکن است یک فردی باشد که امام زمان را لسانی دوست دارد و حتی در دلش دوست دارد ولی علم و آگاهی و شعور دینی لازم برای هدایت چنین قیامی را ندارد! و یا در دلش ناخالصی های دیگری مثل حب دنیا و قدرت وجود دارد!!

Reza-D;932455 نوشت:
جناب کارشناس باید هم از شما دلیل بخواهند. مگر میشود بدون دلیل حرفی را بپذیرند؟!
شما سند بیاورید حالا سند 99 درصدی بیاورید

منم گفتم شما فعلا بروید سند صحیح نحوه وضو گرفتن و نحوه ایستادن به نماز و ده ها مورد اختلافی بین همین فقهای شیعه بیاورید(منظور تفاوت شیعه و سنی است که جناب کارشناس متوجه منظورم نشد!). که به قول خودتان ۹۹درصدی باشد! بعد درباره سند مطالبه کنید!
به حد کافی احادیث را نوشتم و فهم و درک خودم که به نظرم بر انسانهای با بصیرت و آگاه روشن است را از آن نوشتم!

آخرش هم گفتم میخواهید بپذیریم میخواهید نپذیرید! من که زور نکردم بپذیرید! شما زور کردید نپذیرید!!

Reza-D;932455 نوشت:
قرار نیست فقط دو گزینه داشته باشیم. یا با اطلاع امام(عج) یا شانسی!!!
بله ممکن است با اطلاع امام باشد و ممکن است نباشد و اگر نباشد به معنای یهویی و ناخواسته بودنِ ظهور نیست
می تواند بدون اطلاع حضرت باشد اما مطابق با برنامه ریزی خداوند. ایرادش چیست؟

ایرادی نیست. همانطور که شخصی میتواند بدون هیچ مطالعه و سوادی در کنکور شرکت کند و به خواست خداوند تمام گزینه ها را بصورت شانسی صحیح بزند و نفر اول بشود!
ولی خب معمولا در سنت های الهی چنین چیزهایی خواسته نمیشود!

من هم به اندازه کافی دلیل آوردم در پست های قبلی.

مسلم;932459 نوشت:
با سلام مجدد خدمت جناب رستگاران عزیز
ببینید منظور اصلی جناب رضایی خرده گرفتن بر همین حکومت فعلی ماست که امروز اتفاق افتاده، که هم قبل از ظهور است و هم قبل از خروج! به همین خاطر فرقی نمی کند منظور روایاتی که می فرماید: «کل رایه ترفع قبل قیام القائم..» این قیام، ظهور باشد یا خروج ؛ چون در هر دو صورت حکومت ما هم پیش از خروج اتفاق افتاده، و هم پیش از ظهور.

چرا فرقی نمیکند؟

منظور ایشان در اصلاح ایراد شماست. یعنی اگر قیام قبل خروج غلط باشد، حرف من درست درمیاید و کل پرچم های پیش از آن طبق حدیث صحیح، طاغوت است!
ولی اگر قبل ظهور باشد، یعنی خروج یمانی صحیح بوده و مربوط به پرچم های طاغوتی پیش از آن نمیباشد!

به نظر من که قضیه بسیار روشن است اگر اندکی حق پذیر باشیم!

مسلم;932456 نوشت:
خب تمام شد!!
شما خودتان هم می پذیرید که اصل حکومت در زمان غیبت عیبی ندارد ، به اجرای آن اشکال می گیرید که خارج از موضوع تاپیک است، چون شما می خواستید مطلقا تشکیل حکومت در زمان غیبت را زیر سوال ببرید! البته از ابتدای تاپیک تا کنون چندین بار تا به حال موضع عوض کرده اید!

بقیه کلامتان به موضوع تاپیک مرتبط نیست، بنده در پست های پیشین فقط خواستم نکاتی عرض کنم که گره گشا باشد، وگرنه ورود تفصیلی به نحوه اجرای حکومت مجال خود را می طلبد، فقط از کنار یک جمله شما نمی توانم بگذرم:

نخیر تمام نشد!
معلوم است که اصل حکومت باید وجود داشته باشد، چیزی که از اول گفته و تا الان میگویم(بر خلاف نسبت کذبی که میدهد که حرفم را عوض کرده ام!!) این است که برقراری حکومت به اسم دین پیش از ظهور باطل است! طاغوت است! چون میشود دیکتاتوری به اسم دین! میشود تیشه به ریشه ی دین! و همه اینها را بارها گفتم و گویا نخواستید ببینید و بخوانید!

حتی همان اولش گفتم تاپیکی با این عنوان نوشته ام که تایید نشده. شما بگویید تاییدش کنند تا تفصیلی بحث کنیم!

من به جناب رضا هم گفتم . به شما هم میگم. گویا شیوه ی شما گشتن در حرفهای افراد و پیدا کردن تناقض است! این شیوه شیوه ی صحیحی نیست! بهتر است از آن اجتناب کنید و به فکر دادن پاسخ باشید تا منحرف کردن بحث و دادن نسبت های این چنینی به طرف مقابل! البته به نظر میرسد اینکار را زمانی میکنید که پاسخی برای گفتن ندارید و فقط میخواهید فرد با شنیدن اینطور حرفها از ادامه بحث منصرف بشود!

بهرحال کار قشنگی به نظر نمیرسد! صرفا جهت تذکر!

مسلم;932456 نوشت:
خب خدا خیرتان بدهد بقیه عرصه ها را هم شما دانشجوها و اساتید جلو ببرید! پس ما در مسیر رشد هستیم و می شود با همین حکومت رشد علمی داشت! اگر حکومت مانع می بود که در این دو عرصه هم نمی بایست پیشرفتی اتفاق می افتاد، اگر هم مانع نیست که پس حرفتان چیست؟
مگر ولی فقیه و شورای نگهبان و مجلس خبرگان در وزارت علوم و وزارت بهداشت چه دخالتی می کنند که می گویید نمی گذارند پیشرفت کنیم؟ رهبری جز تأکید برپیشرفت علمی در دانشگاه ها چه رفتاری انجام داده اند؟
چرا هر چه رسانه ها و شبکه های معاند در گوش ما می خوانند بدون اینکه فکر کنیم آیا این دو به هم ربطی دارد یا خیر می پذیریم؟ امروزه هم وزارت علوم دست خود اساتید دانشگاهی و تحصیل کرده های دانشگاه است، هم وزارت بهداشت دست خود پزشکان! ای بابا! من نمی فهمم چرا بعضی ها بدون اینکه کوچکترین تحلیلی از ماجرا داشته باشند حکومت را مانع پیشرفت می دانند!!

من واقعا نمیدانم اینها را با تحلیل میگویید یا همینطوری میگویید؟ ضمنا از آنهمه توضیح درباره اصل پیشرفت، چسبیدید به نیم خط آن که داشتم در بالا هم نقد میکردم که چرا همین نیم خط را میبینید!

شاید هم ما را الاغ فرض میکنید «)) آخه جمله تان خیلی باحال بود(به مضمون) که : شما بروید پیشرفت علمی تان را کنید تا ما هم حکومتمان را بکنیم !! Lol

چشم حاج آقا ... امر دیگه؟

ولی اشکال ندارد. من برای شما کامل توضیح میدهم. اولا اگر حرف شما صرف پیشرفت علمی است که اگر محقق شود دیگر نباید کار به حکومت داشته باشیم، پس چرا خودتان انقلاب کردید Lol در زمان شاه که به مراتب بیشتر و سریعتر پیشرفت علمی میکردیم و اتفاقا هر چه دانشگاه مادر و هرچه هسته ای و سازمان موشکی و نظامی و صنعتی و ... داریم همگی را آن بنده خدا درست کرده بود و اگر انقلاب نمیشد یقینا و یقینا و یقینا الان بالاتر از ژاپنی بودیم که کپی اسلامیش آرزوی جمهوری اسلامی بود!

اتفاقا بر خلاف نظر شما، چیزی که جمعیت نخبگان به دنبال آن هستند آزادی است. آنها به خاطر پول و خانه و ماشین و خوشگذرانی به آمریکا و اروپا نمیروند و ماندگار نمیشوند. بلکه برای آزادی های مدنی میروند! وگرنه حاضر بودند با همه بدبختی مملکتشان بسازند و به پیشرفت علمی اش کمک کنند، ولی وقتی با اصل این نظام بسته ی فکری که به دست کسانی اداره میشود که ۱/۱۰۰۰ این نخبگان عفل ندارند و راهی برای اصلاح این نظام هم نمیابند، تحمل نمی آورند و میروند!

خوشم میاید شما خودتان از بین حرفهای من قسمتی که در اینباره حرف زده بودم را ندیده گرفتید! و طوری بحث کردید گویا اصلا آن حرفها را نخواندید! بعد توقع دارید یک انسان نخبه که فهم و درکش چند برابر ماست این ندیده شدن ها را بپذیرد و عمرش را در ایران بسوزاند؟ حداقل میرود جایی که ۴تا کار مثبت برای کل بشریت بتواند بکند! و کسی سوال نکند که دیروز نماز جمغه رفتی یا نه؟ زنت چادری است یا نه؟ و یا دخترت را گشت ارشاد گرفته بیا و تعهد بده آزادش کنی!!!

آنهایی هم که ماندند یا مثل من دیوانه بودند و گفتند شاید بشود راهی برای اصلاح جمهوری اسلامی پیدا کرد! یا گیر مادر و پدر و خانواده شان بودند که نگذاشتند بروند! و در تمام این فلاکت ها(که ۹۰ درصدش فکری است) ماندند و کار کردند و همین پیشرفت های اندک را ساختند!

ولی سالانه بیش از ۱۵۰ هزار تحصیل کرده علمی از ایران میرود که اکثرشان نخبه اند! که اگر نبودند نمیتوانستند پذیرش از دانشگاهای خوب دنیا بگیرند! (دانشگاه هایی که همگی شان رنک شان از بهترین دانشگاه ه ما بالاتر است)

ایران بالاترین آمار مهاجرت نخبگان در دنیا را دارد!! بعد دم از پیشرفت علمی میزنید! واقعا نمیدانم تحلیل میکنید که اینها را میگویید یا فقط میگویید که دفاع کنید!

البته حقیقت این هست که شما کارشناس سایت هستید و وظیفه شما دفاع تمام قد و بی چون و چرا از نظام میباشد. و حتی اگر خودتان به این نتیجه برسید که این نظام باطل است هرگز با این آیدی نخواهید پذیرفت و نخواهید گفت! و جالب است شما و همکارانتان به دیگران نسبت میدهید که حق جو نیستند و با پیش زمینه و پیش فرض بحث میکنند حال آنکه دقیقا این حرف به خودکارشناسان سایت برمیگردد!! پس بحث بی نتیجه است.

خواستیم حقایق را بگوییم که بدانید و بدانند!
و من الله توفیق

مسلم;932456 نوشت:
خب تمام شد!! شما خودتان هم می پذیرید که اصل حکومت در زمان غیبت عیبی ندارد ، به اجرای آن اشکال می گیرید که خارج از موضوع تاپیک است، چون شما می خواستید مطلقا تشکیل حکومت در زمان غیبت را زیر سوال ببرید! البته از ابتدای تاپیک تا کنون چندین بار تا به حال موضع عوض کرده اید! بقیه کلامتان به موضوع تاپیک مرتبط نیست، بنده در پست های پیشین فقط خواستم نکاتی عرض کنم که گره گشا باشد، وگرنه ورود تفصیلی به نحوه اجرای حکومت مجال خود را می طلبد، فقط از کنار یک جمله شما نمی توانم بگذرم:
نخیر تمام نشد! معلوم است که اصل حکومت باید وجود داشته باشد، چیزی که از اول گفته و تا الان میگویم(بر خلاف نسبت کذبی که میدهد که حرفم را عوض کرده ام!!) این است که برقراری حکومت به اسم دین پیش از ظهور باطل است! طاغوت است! چون میشود دیکتاتوری به اسم دین! میشود تیشه به ریشه ی دین! و همه اینها را بارها گفتم و گویا نخواستید ببینید و بخوانید! حتی همان اولش گفتم تاپیکی با این عنوان نوشته ام که تایید نشده. شما بگویید تاییدش کنند تا تفصیلی بحث کنیم! من به جناب رضا هم گفتم . به شما هم میگم. گویا شیوه ی شما گشتن در حرفهای افراد و پیدا کردن تناقض است! این شیوه شیوه ی صحیحی نیست! بهتر است از آن اجتناب کنید و به فکر دادن پاسخ باشید تا منحرف کردن بحث و دادن نسبت های این چنینی به طرف مقابل! البته به نظر میرسد اینکار را زمانی میکنید که پاسخی برای گفتن ندارید و فقط میخواهید فرد با شنیدن اینطور حرفها از ادامه بحث منصرف بشود! بهرحال کار قشنگی به نظر نمیرسد! صرفا جهت تذکر!
مسلم;932456 نوشت:
خب خدا خیرتان بدهد بقیه عرصه ها را هم شما دانشجوها و اساتید جلو ببرید! پس ما در مسیر رشد هستیم و می شود با همین حکومت رشد علمی داشت! اگر حکومت مانع می بود که در این دو عرصه هم نمی بایست پیشرفتی اتفاق می افتاد، اگر هم مانع نیست که پس حرفتان چیست؟ مگر ولی فقیه و شورای نگهبان و مجلس خبرگان در وزارت علوم و وزارت بهداشت چه دخالتی می کنند که می گویید نمی گذارند پیشرفت کنیم؟ رهبری جز تأکید برپیشرفت علمی در دانشگاه ها چه رفتاری انجام داده اند؟ چرا هر چه رسانه ها و شبکه های معاند در گوش ما می خوانند بدون اینکه فکر کنیم آیا این دو به هم ربطی دارد یا خیر می پذیریم؟ امروزه هم وزارت علوم دست خود اساتید دانشگاهی و تحصیل کرده های دانشگاه است، هم وزارت بهداشت دست خود پزشکان! ای بابا! من نمی فهمم چرا بعضی ها بدون اینکه کوچکترین تحلیلی از ماجرا داشته باشند حکومت را مانع پیشرفت می دانند!!
من واقعا نمیدانم اینها را با تحلیل میگویید یا همینطوری میگویید؟ ضمنا از آنهمه توضیح درباره اصل پیشرفت، چسبیدید به نیم خط آن که داشتم در بالا هم نقد میکردم که چرا همین نیم خط را میبینید! شاید هم ما را الاغ فرض میکنید «)) آخه جمله تان خیلی باحال بود(به مضمون) که : شما بروید پیشرفت علمی تان را کنید تا ما هم حکومتمان را بکنیم !! Lol چشم حاج آقا ... امر دیگه؟ ولی اشکال ندارد. من برای شما کامل توضیح میدهم. اولا اگر حرف شما صرف پیشرفت علمی است که اگر محقق شود دیگر نباید کار به حکومت داشته باشیم، پس چرا خودتان انقلاب کردید Lol در زمان شاه که به مراتب بیشتر و سریعتر پیشرفت علمی میکردیم و اتفاقا هر چه دانشگاه مادر و هرچه هسته ای و سازمان موشکی و نظامی و صنعتی و ... داریم همگی را آن بنده خدا درست کرده بود و اگر انقلاب نمیشد یقینا و یقینا و یقینا الان بالاتر از ژاپنی بودیم که کپی اسلامیش آرزوی جمهوری اسلامی بود! اتفاقا بر خلاف نظر شما، چیزی که جمعیت نخبگان به دنبال آن هستند آزادی است. آنها به خاطر پول و خانه و ماشین و خوشگذرانی به آمریکا و اروپا نمیروند و ماندگار نمیشوند. بلکه برای آزادی های مدنی میروند! وگرنه حاضر بودند با همه بدبختی مملکتشان بسازند و به پیشرفت علمی اش کمک کنند، ولی وقتی با اصل این نظام بسته ی فکری که به دست کسانی اداره میشود که ۱/۱۰۰۰ این نخبگان عفل ندارند و راهی برای اصلاح این نظام هم نمیابند، تحمل نمی آورند و میروند! خوشم میاید شما خودتان از بین حرفهای من قسمتی که در اینباره حرف زده بودم را ندیده گرفتید! و طوری بحث کردید گویا اصلا آن حرفها را نخواندید! بعد توقع دارید یک انسان نخبه که فهم و درکش چند برابر ماست این ندیده شدن ها را بپذیرد و عمرش را در ایران بسوزاند؟ حداقل میرود جایی که ۴تا کار مثبت برای کل بشریت بتواند بکند! و کسی سوال نکند که دیروز نماز جمغه رفتی یا نه؟ زنت چادری است یا نه؟ و یا دخترت را گشت ارشاد گرفته بیا و تعهد بده آزادش کنی!!! آنهایی هم که ماندند یا مثل من دیوانه بودند و گفتند شاید بشود راهی برای اصلاح جمهوری اسلامی پیدا کرد! یا گیر مادر و پدر و خانواده شان بودند که نگذاشتند بروند! و در تمام این فلاکت ها(که ۹۰ درصدش فکری است) ماندند و کار کردند و همین پیشرفت های اندک را ساختند! ولی سالانه بیش از ۱۵۰ هزار تحصیل کرده علمی از ایران میرود که اکثرشان نخبه اند! که اگر نبودند نمیتوانستند پذیرش از دانشگاهای خوب دنیا بگیرند! (دانشگاه هایی که همگی شان رنک شان از بهترین دانشگاه ه ما بالاتر است) ایران بالاترین آمار مهاجرت نخبگان در دنیا را دارد!! بعد دم از پیشرفت علمی میزنید! واقعا نمیدانم تحلیل میکنید که اینها را میگویید یا فقط میگویید که دفاع کنید! البته حقیقت این هست که شما کارشناس سایت هستید و وظیفه شما دفاع تمام قد و بی چون و چرا از نظام میباشد. و حتی اگر خودتان به این نتیجه برسید که این نظام باطل است هرگز با این آیدی نخواهید پذیرفت و نخواهید گفت! و جالب است شما و همکارانتان به دیگران نسبت میدهید که حق جو نیستند و با پیش زمینه و پیش فرض بحث میکنند حال آنکه دقیقا این حرف به خودکارشناسان سایت برمیگردد!! پس بحث بی نتیجه است. خواستیم حقایق را بگوییم که بدانید و بدانند! و من الله توفیق

راستی این را هم خوب است بدانید .... یکی از اصلی ترین معیارهای حکومت برای تبلیغ پیشرفت، ثبت تعداد مقالات isi در ژورنال های بین المللی است. که این را ملاکی برای رشد علمی کشور میدانند (هرچند دیگر رشدی متوقف شده چون دهه شصتی ها که میخواستند بروند اکثرا رفته اند).

اما این مقالات برای پیشرفت علمی کشور نوشته نشده اند... اینها مقالات دانشجوهای ممتاز دانشگاه های کشور است که در سایت اساتید دانشگاه های امریکا و اروپا سرچ میکنند تا ببینید نیاز تحقیقاتی و یا علاقه ی تحقیقاتی این اساتید چیست. سپس چند مقاله در آن باب مینویسند و که بتوانند پذیرش بگیرند و به آن دانشگاه بروند.

سپس سالها کارورزی و کار با حقوق نسبتا پایین انجام میدهند که بتوانند اقامت آن کشور را بگیرند!

و همه ی اینها برای فرار از موقعیت و کشوری است که شما برایشان ساختید!

بعد این آمار را با افتخار میگفتید و اسمش را میگذاشتید پیشرفت علمی Lol

یکمی بیدار شوید قبل آنکه بیدارتان کنند!!

rezaee;932510 نوشت:
از بعد از امام حسن که مجبور به واگذاری خلافت به معاویه شد، آیا کسی بوده قیام کند و حکومت مسلمین را بدست بگیرد و اپمه طرفدارش باشند؟

جل الخالق!!!!
پس قیام جناب زید و تایید امام صادق(ع) که اسنادش را برایتان نوشتم چیست؟!!!

لابد می خواهید بگوئید باید حکومت را هم به دست میگرفت!
جناب زیر شهید شدند و موفق به تشکیل حکومت نشدند. خب الان تقصیر بنده است؟!

rezaee;932510 نوشت:
اگر حرف این نایب ساختگی حرف خود امام است، اما چرا خودش نمیاید همین حرفها را بزند!

شما که به امام زمان(عج) دارید بفرمائید آیا ایشان الان زنده هستند؟
اگر هستند چرا خودشان نمی آیند بگویند زنده هستم؟

rezaee;932510 نوشت:
گویا پاسخ قانع کننده نیافتید و شروع به ایرادات بنی اسرائیلی کرده اید؟
مومن اولین شرطش حق پذیر بودن است!

فاز همیشگی شماست و انتظار ادبیات بهتری هم از شما ندارم
لطفاً بجای این حایشه رفتن ها پاسخ سوال را بدهید

کارشناس تاپیک مثال یمانی را برای شما آوردند گفتید قیام یمانی چون با اطلاع خود حضرت است (به زعم شما) پس حق است
حال بفرمائید آیا قیام خراسانی هم با اطلاع حضرت است؟
اگر هست که حق است. اگر نیست که طبق نظر شما طاغوت است
حال بفرمائید خراسانی حق است یا طاغوت است؟

rezaee;932510 نوشت:
شما فعلا بروید سند صحیح نحوه وضو گرفتن و نحوه ایستادن به نماز و ده ها مورد اختلافی بین همین فقهای شیعه بیاورید(منظور تفاوت شیعه و سنی است که جناب کارشناس متوجه منظورم نشد!). که به قول خودتان ۹۹درصدی باشد! بعد درباره سند مطالبه کنید!

.
.

rezaee;932510 نوشت:
من هم به اندازه کافی دلیل آوردم

happy

Reza-D;932525 نوشت:
جل الخالق!!!!
پس قیام جناب زید و تایید امام صادق(ع) که اسنادش را برایتان نوشتم چیست؟!!!

لابد می خواهید بگوئید باید حکومت را هم به دست میگرفت!
جناب زیر شهید شدند و موفق به تشکیل حکومت نشدند. خب الان تقصیر بنده است؟!

باور بفرمایید من بیشتر از شما متعجبم!
با شناختی که از جنابتان دارم هنوز نمیدام چرا سر عنب و انگور بحث میکنید؟!

من میگویم آن افراد میخواستند حکومت را برکنار کنند، نه برای اینکه خودشان حاکم شوند! بلکه برای اینکه دو دستی تقدیم امام عصر کنند! و البته خودشان چنین تصمیمی نگرفته بودند! اول میرفتند میگفتند یا امام حاضر، رخصت به قیام هست؟؟

امام هم به یکی مثل ابومسلم میگفت خیر!!!!!!!!!!! رخصت نیست! (چون تو برای خودت میخواهی حکومت را تصاحب کنی نه برای ما و قصدت فقط سو استفاده از نام ماست برای جلب دوست داران ما و تصاحب حکومت به اسم ما)
به یکی مثل زید میگفت بله رخصت هست! (چون تو میخواهی حکومت را تقدیم ما کنی!)

به نظرم به حد کافی روشن است و به اندازه کافی تکرار کردیم!

Reza-D;932525 نوشت:
شما که به امام زمان(عج) دارید بفرمائید آیا ایشان الان زنده هستند؟
اگر هستند چرا خودشان نمی آیند بگویند زنده هستم؟

متاسفانه باز هم زدید تو خط بنی اسرائیل! اتفاقا دیشب سوره اسرا میخواندم : اگر پیامبری اینجا یک نخلستان ایجاد کن! اگر پیامبری برو آسمان . اگر پیامبری برو آسمان یک نامه هم از طرف خدا بیاور !! Lol

اینکه خداوند زمین را هرگز از ولی خود خالی نمیگذارند جزو اصول دین است (حداقل شیعه که امامت را جزو اصول دین میداند)

Reza-D;932525 نوشت:
کارشناس تاپیک مثال یمانی را برای شما آوردند گفتید قیام یمانی چون با اطلاع خود حضرت است (به زعم شما) پس حق است
حال بفرمائید آیا قیام خراسانی هم با اطلاع حضرت است؟
اگر هست که حق است. اگر نیست که طبق نظر شما طاغوت است
حال بفرمائید خراسانی حق است یا طاغوت است؟

متاسفانه دیدگاه بنی اسراییلی آخرش جنگ بر سر عنب و انگور است!
دوست گرامی. باز هم برای بار چندم عرض میکنم. اطلاع حضرت یعنی رخصت حضرت و تایید حضرت!
وگرنه حضرت به واسطه علم الهی و اشراف بر وقایع زمین، از دلهای افراد هم آگاه است. اما فرق یمانی این است که ایشان حتما از اصحاب حضرت است و یقینا (یقین برای من!!) ایشان قبل ظهور با حضرت در ارتباط است. آنهم ارتباط پایدار و همیشگی. و قیامش نیز با دستور حود حضرت است (یادم است لفظ دستور را نیز از ابتدا به کار بردم)

گویا شما به جای شنیدن نظر من، دنبال این هستید بگویید نظر من متناقض است. و یا به قول کارشناس عوض شده است! ولی خداروشکر (اگر کسی ویرایش نفرماید) نظرات پابرجاست است و بگذارید خوانندگان قضاوت کنند !

ضمنا یک توصیه به همه عزیزان دارم. لطفا در نقل قول گرفتن جوانمردانه عمل کنید و هرجا دلتان خواست را نقل نکنید و نتیجه ای متفاوت از منظور گوینده را بخواهید بگیرید و حتی به خودش تحمیل کنید!!! اگر دین نداریم آزاده باشیم!
happy@};-

rezaee;932529 نوشت:
من میگویم آن افراد میخواستند حکومت را برکنار کنند

چرا می خواستند حکومت را برکنار کنند؟ بجز اینکه حکومت طاغوت بود؟
شما به طاغوت بودن حکومت رضا شاه اعتقاد دارید یا خیر؟
اگر دارید پس دین حکم میکند علیه طاغوت قیام کنیم
پس از قیام هم امام زمان(عج) ظهور نفرموده اند که حکومت را مستقیم در اختیار ایشان قرار بدهیم

خب باید چه می کردیم؟

این دستور امام علی(ع) است:
الواجب فی حکم الله و حکم الإسلام علی المسلمین – بعد ما یموت إمامهم أو یقتل، ضالاً کان أو مهدیا ً – أن لا یعلموا عملاً و لا یقّدموا یداً و لا رجلاً قبل أن یختاروا لأنفسهم إماماً عفیفاً ورعاً عارفاً بالقضاء و السنّه یجیء فیئهم و یقیم حجّهم جمعنهم، و یجبی صدقاتهم
واجب است در حکم خدا و حکم اسلام نسبت به مسلمین ، اینکه هیچ عملی را انجام ندهند و دست به سوی چیزی و یا کاری دراز نکنند و قدم در هیچ جائی ننهند ،
مگر آنکه قبلاً برای خود رهبری عفیف و پرهیزکار و عارف و عالم به احکام قضا و سنت رسول خدا(ص) انتخاب نمایند. تا اموال عمومی را گرد آورد و حج و جمعه مردم را بپا دارد و صدقات را جمع نماید
مستدرک الوسائل - ج 6 - ص 14

حال شما میگوئید باید برخلاف فرمایش امام علی(ع) عمل کرده و بعد از پیروزی انقلاب
همه پرسی می گذاشتیم که از هر قشری و با هر اعتقادی هم در آن کاندید بشوند؟!

rezaee;932529 نوشت:
اگر پیامبری اینجا یک نخلستان ایجاد کن! اگر پیامبری برو آسمان . اگر پیامبری برو آسمان یک نامه هم از طرف خدا بیاور

عجب!!!
یا نمی بینید یا نمی خواهید ببینید!
این ایراد من به شما بود. شما بودید که گفتید اگر ولایت فقیه عقیدهء امام زمان است باید خودشان بیایند و بگویند
سوال من استفهام انکاری بود

rezaee;932529 نوشت:
اطلاع حضرت یعنی رخصت حضرت و تایید حضرت!
وگرنه حضرت به واسطه علم الهی و اشراف بر وقایع زمین، از دلهای افراد هم آگاه است. اما فرق یمانی این است که ایشان حتما از اصحاب حضرت است و یقینا (یقین برای من!!) ایشان قبل ظهور با حضرت در ارتباط است. آنهم ارتباط پایدار و همیشگی. و قیامش نیز با دستور حود حضرت است (یادم است لفظ دستور را نیز از ابتدا به کار بردم)

اینها چه ربطی به سوال من داشت؟
شما گفتید هر پرچمی قبل از ظهور برافراشته شود طاغوت است ، بجز پرچم یمانی
من هم یک سوال خیلی ساده پرسیدم. پرچم خراسانی طاغوت است یا نه؟
اگر بله ، چرا؟
اگر خیر ، چرا؟

rezaee;932529 نوشت:
اگر دین نداریم آزاده باشیم!

امام علی(ع) را کسی به شهادت رساند که 24 ساعت در حال نماز خواندن بود
امام حسین(ع) را هم کسی به شهادت رساند که استاد مسائل فقهی بود
به عمل کار برآید به سخندانی نیست

rezaee;932520 نوشت:
نخیر تمام نشد! معلوم است که اصل حکومت باید وجود داشته باشد، چیزی که از اول گفته و تا الان میگویم(بر خلاف نسبت کذبی که میدهد که حرفم را عوض کرده ام!!) این است که برقراری حکومت به اسم دین پیش از ظهور باطل است! طاغوت است!

خب نوشته های شما در پست های پیشین اصلا اضطراب ندارد، مشکل از ماست که منظور شما را درست متوجه نمی شویم، ببخشید!

بالاخره منظور شما چیست؟ اینطور فهمیدم که شما میگویید دینداران علیه بی دینان قیام کنند اما حکومت غیر دینی تشکیل بدهند؟ یا چی؟

rezaee;932520 نوشت:
شما کارشناس سایت هستید و وظیفه شما دفاع تمام قد و بی چون و چرا از نظام میباشد. و حتی اگر خودتان به این نتیجه برسید که این نظام باطل است هرگز با این آیدی نخواهید پذیرفت و نخواهید گفت!

واقعا متاسفم!!!!

شما به جای دفاع از نظریه تان مرتب از این شاخه به آن شاخه می پرید و فرار به جلو میکنید!!

rezaee;932520 نوشت:
بحث بی نتیجه است.

از باقی کلامتان فقط با این بخش موافق هستم.

rezaee;931897 نوشت:
این ها توجیه نمیشود برادر عزیز ...البته اگر کمی بیندیشیم

rezaee;932098 نوشت:
حالا عده ای میخواهند سرشان را زیر برف کنند و نپذیرند ... خب نپذیرند!

rezaee;932098 نوشت:
همه ی ما ۵۰ سال دیگر زیر خاکیم! و آن موقع مشخص خواهد شد امروز چه حرفهایی را اینقدر راحت میگفتیم و به آن فکر نمیکردیم

rezaee;932510 نوشت:
این جفای بزرگی در حق امام زمان و دین و خداست! اگر بدانیم!!!

rezaee;932512 نوشت:
به نظر من که قضیه بسیار روشن است اگر اندکی حق پذیر باشیم!

rezaee;932521 نوشت:
یکمی بیدار شوید قبل آنکه بیدارتان کنند!!

rezaee;932529 نوشت:
اگر دین نداریم آزاده باشیم!

کاش اینقدر که به قول خودتان می خواهید چشم دیگران را به حقیقت روشن کنید
ذره ای هم وقت می گذاشتید و ادبیات خود را اصلاح می کردید
این همه توهین و تهمت به مخاطب ، عملِ یک مسلمان نیست

گر چه تعلیمات مردم واجب است
تزکیه ، قبل از تعلم واجب است

تربیت یعنی که خود را ساختن
بعد از آن بر دیگران پرداختن

یک مسلمان آن زمان کامل شود
که علوم وحی را

عامل شود

با سلام
به نظر بنده علتش ریا و سیاه نمایی زیاد در پشت نام "جمهوری اسلامی"است
فامیل گرایی
دزدی از بیت المال
و خیلی از موارد دیگر که در قالب جمهوری اسلامی نمیگنجد

Reza-D;932533 نوشت:
چرا می خواستند حکومت را برکنار کنند؟ بجز اینکه حکومت طاغوت بود؟
شما به طاغوت بودن حکومت رضا شاه اعتقاد دارید یا خیر؟
اگر دارید پس دین حکم میکند علیه طاغوت قیام کنیم
پس از قیام هم امام زمان(عج) ظهور نفرموده اند که حکومت را مستقیم در اختیار ایشان قرار بدهیم

خب باید چه می کردیم؟

پیامبر صل الله علیه و اله :

حضرت پیامبر فرمودند : فتنههاییدرپیشداریدکهمثلپارهشبتاریکاست .

راویعرضکردچهکنیمیارسولالله:

فرمودند : پلاسخانهباشید.

حضرتدرحدیثدیگریفرمودند: مالکزبانتباشوبنشیندرخانهات . وآنچهرامی شناسیبگیروآنچهرانمی شناسیرهاکن .

وبرتوبادبهشخصخودتوامورعامهمردمرارهانما .

درروایتدیگریاستکه : نزدپیغمبرنشتهبودیمازفتنههاصحبتشدگفتیمدرآنزمانچهکنیم ؟حضرتفرمودندزبانخودرانگهدارودرخانهاتبنشینوآنچهراراجعبهدیناستونزدتومعروفاستبگیروآنچهراکهتومنکرمی دانیواگذاروبرتوبادشخصخودتوعامهرارهاکن

امام علی علیه السلام:

درنهجالبلاغهدرخطبهصد و نودحضرتعلی ( ع )می فرمایند : ملازمزمینباشیدوصبربربلاکنیدودستوشمشیرتانرابرهوایزبانتانحرکتندهید . وعجلهنکنیددرآنچهکهخداعجلهآنراازشمانخواسته .


اگرشمابامعروفدرفراشخودبمیریداگربدانیدحقچیستباانتظارظهورحضرتمهدیواینکهحقیقتودینرامیشناسیددررختخواببمیریدوحقخداورسولخداواهلبیتشرابشناسیشهیدمردهاید .




امام باقر علیه السلام:

« ای جابر، بر زمین بنشین و در خانه ات بنشین (کنایه از اینکه اقدامی برای قیام مکن) تا نشانه هایی را ببینی
. . . گروهی از ناحیه ترک خروج می کنند و به دنبال آن نا آرامی در روم پدید می آید. قوم ترک پیش روی می کنند تا اینکه از دمشق می گذرند و در جزیره فرود می آیند، از سوی دیگر گروهی از روم به پیش روی می پردازند تا این که در « رمله » فرود می آیند؛ در آن سال، اختلاف زیادی در همه زمین از ناحیه غرب رخ می نماید و اختلاف سراسر سرزمین اعراب را فرا می گیرد.»

امام صادق علیه السلام:

« پنج نشانه پیش از ظهور قائم علیه السلام است: صیحه، سفیانی، فرو رفتن، کشته شدن نفس زکیه و یمانی .»عمر بن حنظله پرسید: فدایت گردم! اگر کسی از اهلبیت شما پیش از این نشانه ها قیام کرد، آیا بااو قیام کنم ؟ امام فرمود: « نه! »

دریکروایتدیگریدرروضهکافیازامامصادق( ع )ازسدیرنقلمی کنندکهملازمخانهباشوپلاسیباشازپلاسهایخانهوساکنباشمادامیکهشبوروزساکناست . پسهرخبردارشدیصفیانیآمدهبیابهسویما ،ولوپیادهباشد

درغیبتطوسیازعماریاسرروایتداریم:

دعوتپیامبرشمادرآخرالزماناستپسملازمزمینباشیدودستوزبانخودراباز داریدتاوقتیپیشروشراببینیدیعنیدنبالهرصدایینروید و چونمخالفتکندترکبارومو بسیارشودجنگهادررویزمینندامی کندنداکنندهبالایحصاردمشقکهبلاییاستلازمازشریکهنزدیکاستودیوارمسجددمشقخرابمی شود . یعنیاینعلاماتبایدباشدتاشمارادعوتبهجهادکنندبعدشماهرکاریمیخواهیدبکنید ، بکنید.

به نظرم کافی باشد!

امثال زید همانطور که در احادیث آمده، میخواستند طاغوت را برکنار کرده و امام معصوم که حاضر است و به آنها اذن قیام داده را به جکومت برسانند (فکر کنم ۱۰ باری این را گفته باشم.)

کدامیک از اپمه ما بر ضد حکومت طاغوت زمانش قیام کرد که شما از امام خود پیشی گرفته اید؟؟؟ محمد رضا پهلوی نامسلمان تر و بدتر بود یا معاویه و یزید و مروان و ... و .... و ....!

ما باید همانطور که قبل از انقلاب همه ی طیف های مردم را با خود همراه کردیم، بعد از انقلاب نیز به این همراهی ادامه میدادیم و فقط یک جریان خاص به حذف کردن بقیه و تصدی ۱۰۰ درصدی حکومت نمیپرداخت! اگر اینگونه میشد من و شما الان بحث نمیکردیم و هزار هزار اختلاف و پس رفت و عقب ماندگی و مهاجرت و دوری از نظام و ضد نظام و ... در مملکت ما رخ نمیداد!

حتی چیزی که به مراتب بدتر است این است که ما عده ای را با دین دشمن کردیم! همه را تکفیر کردیم و از دین فراری کردیم! و در دنیا نیز سطح حکومت دینی را به این آش شعله قلمکار و درب و داغان تنزل دادیم!

الان به هر خارجی اسم اسلام بیاوری میگوید کدام اسلام؟ ایران؟ عربستان؟ سوریه؟ عراق؟ ماشاءالله یکی از یکی ویران تر! یکی از یکی محدود تر و قرون وسطایی تر! یکی از یکی عقب مانده تر! دیوانه نشده ایم که چنین حکومتی را جهانی کنیم و خود را بیچاره نماییم!! ما در همین کشورهای پیشرفته و آزادی که داریم وضعمان خوب است و شما نگران ما نباشید لطفا!

ضربه ای که حکومت دینی بدون معصوم میزند این است! بی اعتبار کردن حکومت دینی! و مایه تمسخر شدن توسط بقیه کشورها!


Reza-D;932533 نوشت:
این دستور امام علی(ع) است:
الواجب فی حکم الله و حکم الإسلام علی المسلمین – بعد ما یموت إمامهم أو یقتل، ضالاً کان أو مهدیا ً – أن لا یعلموا عملاً و لا یقّدموا یداً و لا رجلاً قبل أن یختاروا لأنفسهم إماماً عفیفاً ورعاً عارفاً بالقضاء و السنّه یجیء فیئهم و یقیم حجّهم جمعنهم، و یجبی صدقاتهم
واجب است در حکم خدا و حکم اسلام نسبت به مسلمین ، اینکه هیچ عملی را انجام ندهند و دست به سوی چیزی و یا کاری دراز نکنند و قدم در هیچ جائی ننهند ، مگر آنکه قبلاً برای خود رهبری عفیف و پرهیزکار و عارف و عالم به احکام قضا و سنت رسول خدا(ص) انتخاب نمایند. تا اموال عمومی را گرد آورد و حج و جمعه مردم را بپا دارد و صدقات را جمع نماید
مستدرک الوسائل - ج 6 - ص 14

حال شما میگوئید باید برخلاف فرمایش امام علی(ع) عمل کرده و بعد از پیروزی انقلاب
همه پرسی می گذاشتیم که از هر قشری و با هر اعتقادی هم در آن کاندید بشوند؟!

در تاپیک دیگر آیه قرآن گذاشتید و جوابش را گفتم. الان حدیثش را گذاشتید و باز هم میگویم(و البته وقت ندارم این را ۱۰ بار دیگر تکرار کنم):

مردم به امیر‏المؤمنین (ع) روی آوردند و خواهان خلافت و رهبری آن حضرت شدند. امیر‏المؤمنین (ع) در ابتدا حاضر نبودند که خلافت را بپذیرند و فرمودند: «دعونی و التمسوا غیری» یعنی مرا رها کنید و از کسی دیگر بخواهید رهبری شما را بر عهده بگیرد....

در ادامه امیر‏المؤمنین (ع) می‌فرماید: « اِعْلَمُوا أَنِّی إِنْ أَجَبْتُکُمْ رَکِبْتُ بِکُمْ مَا أَعْلَمُ وَ لَمْ أُصْغِ إِلَى قَوْلِ اَلْقَائِلِ وَ عَتْبِ اَلْعَاتِبِ»، «بدانید که اگر من درخواست شما را اجابت کنم و رهبری شما را بپذیرم، بر اساس آنچه که خود می‌دانم با شما رفتار می‌کنم و هرگز به گفتار و درخواست‌های این و آن و سرزنش کنندگان توجه نخواهم کرد، اگر مرا رها کنید و نخواهید که من رهبری جامعه را بر عهده بگیرم، من هم یکی مانند شما خواهم بود». حضرت در ادامه می‌فرماید: «و لعلی اسمعکم و اطوعکم لمن ولَیتُموه اَمرکَم»، در صورتی که یکی مانند شما باشم، نسبت به کسی که شما به عنوان رهبر خود انتخاب کردید و حاکمیت خود را به او سپردید، شنواتر و مطیع‌تر باشم،

خود علی سه دوره نظر شورای سقیفه را پذیرفت و با ۳ خلیفه پیش از خود بیعت کرد!
و وقتی مردم به سمتش هجوم آوردند اینگوینه پاسخشان را داد!

حال چطور غده ای نه معصومند، نه راه ارتباط با معصوم دارند، خود را از رای مردم نیز بالاتر یافته اند و برگزاری رفراندوم را دیگر مجاز نمیدانند. راه ورود بقیه افراد را با شورای نگهبان بسته اند و تمام و کمال دیکتاتوری یک نفره راه انداخته اند ، دم از علی میزنند و خود را زمینه ساز ظهور مهدی میدانند جگر آدم را میسوزاند!!

همان پاسخ که در آن تاپیک درباره آیه قرآن دادم الان هم میدهم: حرف علی وجوب بصیرت مسلمانان در رای دادن به یک رهبر عادل را میرساند. آنهم در یک انتخابات آزاد (به نظرم به حد کافی شواهد تاریخی از بیعت خود علی با خلفای پیشین تا صلح امام حسن و عدم قیام بقیه ائمه بر علیه خلفای خود خوانده و .... آوردم!).

اصلا این حرف علی همان آیه قرآن :لا اکراه فی الدین است!

>>>از این پس اگر حرف جدیدی بود پاسخ میدهم. بنظرم بحث ها چندین بار است تکرار میشود!

موضوع قفل شده است