جمع بندی آیا اطلاعاتی در زمینه این نوع ازدواج دارید؟

تب‌های اولیه

3 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
آیا اطلاعاتی در زمینه این نوع ازدواج دارید؟

سلام به کارشناس محترم و سایر دوستان گرامی
من قبلا در یک پست که ارسال کرده بودم مشکلم رو به صورت مبسوط توضیح داده بودم.
http://www.askdin.com/showthread.php?t=58738
این لینکش هست. کارشناس محترم سایت و سایر دوستان عزیزی که مایل باشند می‌تونن برای اطلاعات بیشتر اون پستم رو بخونن.
ولی در این پست به صورت خلاصه یه گزارشی از وضعیتم می‌دم و ضمنا سوالم رو مطرح می‌کنم. لطفا در این پست در مورد سوال مطرح شده در اینجا نظرات ارزشمند خودتون رو مطرح بفرمائید و اگر اطلاعاتی در مورد سوالم داشتید در اختیار بزارید.
بسیار بسیار سپاس‌گذارم.

همچنین از مدیران تالار متشکر خواهم بود اگر تاپیک رو به قسمت سایر موارد منتقل نکنند تا در قسمت اصلی افراد بیشتری موضوع رو ببینند و کمک کنند.

*******************************
*** و اما سوال مرتبط با این پست من***
*******************************

با سلام. من پسری هستم 36 ساله از یک خانواده متوسط. متاسفانه به دلیل برخی مشکلات و اختلافات با مادرم در مورد مساله ازدواج و اینکه ظرف 13 سال گذشته ایشون به شدت با ازدواج من مخالفت میکنه و تا به حال دوبار خواستگاری و نامزدی من رو به هم زده موفق به ازدواج نشدم. سعی کردم به نحوی از انحاء نظر ایشون رو برای ازدواج جلب کنم اما تا به این سن موفق نشدم و زندگیم داره تباه می‌شه. لذا تصمیم گرفتم بدون کمک خانواده ازدواج کنم.

از طریق طرح همسان‌گزینی دانشگاهی و همچنین سایت‌های همسریابی، و معرفی و آشنایی از طرق مختلف، با چند خانم که صحبت کردم و مشکلم رو گفتم به دلایل مختلف عقب نشینی کردند. مثلا اینکه پسری که مادرش و پدرش در قید حیاته تنها خواستگاری بیاد، اینکه بدون حمایت خانواده در شروع زندگی ممکنه از نظر مالی دستم عقب باشه، اینکه به دلیل نبودن خانواده من امکان برگزاری مراسم عادی و نرمال جشن عروسی وجود نداره، اینکه برخی به قضیه من شک می‌کنند و فکر می‌کنن ریگی به کفشم هست و دلایل مختلف دیگه.

در این مدت یکی از دوستان به من پیشنهاد کرد با یکی از دخترانی که از داشتن خانواده محروم بودن و یا ساکن موسسات خیریه و وابسته به بهزیستی هستند ازدواج کنم. چون این دخترها سخت گیریهاشون کمتره و معمولا عاطفی تر بوده و بیشتر هم اهل زندگی هستند.
من کسی رو می خوام که از نظر جسمی سالم باشه و از نظر روحی و عاطفی و روانی نیز کاملا سالم و طبیعی باشه. همچنین شخصی تحصیل کرده مثلا لیسانس یا بالاتر و یا حداقل دانشجو باشه و از نظر ظاهری هم به حد کفایت از زیبایی بهره داشته باشه و ترجیحا یک هنری هم داشته باشه. در مجموع جدای از شرایطی که درگذشته براش رقم خورده آدم موفقی باشه و رو به جلو بانشاط و پرامید.

با این اوصاف لطفا من رو راهنمایی کنید چه باید بکنم و از کجا میتونم اطلاعات بیشتری اخذ کنم؟

من خودم دانشجوی دکترا هستم و ساکن تهران با شغل و درآمد مناسب و کمی پس انداز که یک زندگی متوسط رو می‌تونم اداره کنم. از نظر جسمی سالم و از نظر قیافه و تیپ معمولی. مثه همه آدمها اخلاق خوب و بد دارم. ولی در مجموع آدم مثبت و موجهی هستم. سوالم اینه آیا شخص مناسبی برای من و شزایط من پیدا میشه؟ آیا به دلیل مشکلات و بدبیاریهایی که این عزیزان در زندگی داشتند از نظر روحی و عاطفی برای ازدواج با فرد عادی مناسب هستند؟ من به هیچ عنوان قصد انجام کار خیر ندارم. بلکه قصدم ازدواج برای داشتن یک زندگی آرام و عاشقانه است. می دونم که ازدواج با این عزیزان ضمن اجر معنوی دارای مسییولیتهایی به مراتب سنگین هست. به همین دلیل می‌خوام یه تصمیم درست بگیرم.

الان سوال من دقیقا این هست که من به کجا باید مراجعه کنم؟ چه کسی رو ملاقات کنم؟ چی بگم؟
چون بهزیستی کلی اداره و ساختمون اداری داره + کلی ساختمان‌هایی که افراد بی‌سرپرست در اون نگهداری می‌شن + کلی موسسات خیریه زیر نظر بهزیستی. من از کجا شروع کنم؟ پیش کی‌برم؟ چی بگم؟

آیا کسی آشنایی داره تو بهزیستی یا موسسات خیریه که بتونه من رو راهنمایی کنه که من از کجا شروع کنم؟ به کی مراجعه کنم؟ اگر خلاف قوانین سایت هست لطفا به صورت خصوصی برام ارسال کنید.
آیا کارشناس محترم می‌تونه من رو به صورت دقیق‌تر راهنمایی کنه به کجا مراجعه کنم؟

با نام و یاد دوست





کارشناس بحث: استاد نشاط

با سلام و احترام
در این فرض سوال شما چند نکته است که بایستی مورد توجه قرار بگیرد.
از آنجایی که هماهنگی و حمایت خانواده درانجام ازدواج شما کم رنگ بوده و حقیقتا برای اینجانب دقیقا روشن نشده است و بهتر است مورد بررسی قرار بگیرد، ولی به هر حال لازم است شما تمام تلاش خودتان را برای بهره مندی حمایت خانواده در امر ازدواج به کار بگیرید.
پس یک مسئله حمایت و حضور خانواده است که لازم است که اعضای اصلی و یا فرعی ( مثل: دایی، عمو، پدر بزرگ و هر فرد موجهی از فامیل کمک بگیرید) برای حضور در این امر خیر حاضر شوند، باید خیلی تلاش کنید تا عده ای همراه شما باشند.
بدون حضور و حمایت خانواده بهتر است اقدامی صورت نگیرد و حتی در گفتگوهای اولیه رویکرد خانواده را مطرح نکنید که در معرض قضاوت قرار می گیرید و شخصیت شما محل تردید و شک آنها واقع شده و چه بسا صراحتا جواب رد بشنوید.( شما بعد از انتخاب می توانید از راههای مختلف حضور خانواده و بزرگان را برای خواستگاری مهیا کنید، اگر عجول نبوده و سریع تندی نکنید با ملایمت و دلسوزی می توانید نظر آنها را جلب کنید)
اما در مورد فردی که دوستانتان پیشنهاد داده اند و شما دنبال مراجعه و صحبت با آن طیف افراد هستید؛ بهتر است به این نکات توجه کنید:
1. شما با هر طیفی هم که ازدواج کنید، باید تناسب ها و اشتراکات روحی و فکری باشد، داشتن ملاکهای معقول و تناسب فکری و فرهنگی باید حتما مد نظرتان باشد و حال فرقی ندارد از دختران بهزیستی باشد و یا دیگران.
2. دختران بزرگواری که در محیط بهزیستی بزرگ شده اند شرایط خاصی دارند، این بندگان خدا بنا به دلایل مختلف توفیق حضور در کانون مهر و عاطفه خانواده را نداشته اند و روحیه بسیار حساسی دارند، هر چند سختی کشیده اند و افراد سخت کوش روحیه مقاومی دارند، ولی انتظارات خاصی هم دارند که نمی توان تک بعدی این مسئله را توصیه کرد، زندگی با هر فردی چه انتخاب از این دختران پاک و چه افرادی که در محیط گرم مهر و عاطفه خانواده بزرگ شده اند، الزاماتی دارد که باید شخص طبق روحیه و شرایط خویش عاقلانه تصمیم بگیرد تا زندگی او بر اساس منطق محکم و استوار ادامه یابد.
پس بهتر است این موضوع را از تمامی ابعاد بررسی کنید و بعد از اینکه جوانب را در نظر گرفتید و حتی می توانید با افرادی که کیس مورد نظر آنها از همین طیف بوده تحقیق و مشورت کنید تا جوانب مثبت و مشکلات را بشناسید و تصمیم راسخ و محکم بگیرید.
در هر صورت اگر علاقمند به انتخاب چنین افراد بزرگواری هستید می توانید به مراکز بهزستی مراجعه کرده و حضورا از آنها درخواست راهنمایی بکنید.

موضوع قفل شده است