دین اسلام در ایران !!

تب‌های اولیه

6 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
دین اسلام در ایران !!

سلام
به نظرتون آیا دین اسلام در ایران دقیقا همون دین حضرت محمد هست .
منظورم اینه که همه چی طبق دین داره پیش میره ؟


با نام و یاد دوست





کارشناس بحث: استاد کریم

decorprint;919400 نوشت:
سلام
به نظرتون آیا دین اسلام در ایران دقیقا همون دین حضرت محمد هست .
منظورم اینه که همه چی طبق دین داره پیش میره ؟

سلام وعرض ادب
خیر،
البته کسی هم حتی رهبری انقلاب چنین ادعایی ندارند. چون ما با دین حقیقی مخصوصا در عمل خیلی فاصله داریم.
ما از نظر اخلاقی، آداب ورسوم، بهاء دادن به انسانیت وخیلی از امور دیگر با دین حقیقی وآنچه حضرت رسول اکرم (ص) فاصله داریم.
بالا رفتن سن ازدواج، وجود فاصله طبقاتی زیاد بین مردم وطیفی از مسئولان، بالا رفتن آمار طلاق، فساد موجود؛ همه نشانگر این هستند که خیلی با اسلام حقیقی فاصله داریم. واین هم فقط مربوط به مسئولان نیست بلکه همه داریم کوتاهی می کنیم. چرا که این آداب ورسوم سختی که الان برای ازدواج دو جوان است به خود مردم بر می گردد ومی توانند با ازدواج آسان این مشکلات حل کنند.
ما از نظر سیستم تحصیلی هم اصلا اسلامی نیستیم.
البته قوانین واصول حاکم بر کشور ما من جمله قانون اساسی؛ طبق قوانین اسلام طراحی شده اند ولی متاسفانه کامل عمل نشده است. در عین حال که در مقایسه با نظام سابق وضعیت خیلی بهتر است. چون اگر آن نظام می ماند الان مشخص نبود که از اسلام ونماز در کشور ما چقدر خبر بود؟ در انقلاب اسلامی تقسیم ثروت ورسیدگی به مناطق فقیر وروستایی خیلی بهتر شده است که اصلا قابل مقایسه با سابق نیست.
از نظر علمی وزمینه سازی تحصیل برای عموم خیلی وضع خوبی داریم. از نظر بهداشتی وخیلی از کارهای دیگر هم به مراتب پیشرفت داشته ایم. واگر به سخنرانی اول سال رهبری در مشهد مقدس گوش کنید برخی از این خدمات که در انقلاب اسلامی صورت گرفته است را بیان داشته اند.
ولی با تمام اینها با نکته مطلوب خیلی فاصله داریم. ولزوم حرکت فرهنگی وکارهای فرهنگی ؛ اولویت اصلی کشور ماست، که متاسفانه مظلوم واقع شده است وکار خاصی بحز فعالیت گروههای جهادی صورت نمی گیرد. وراهی که ارگانهای فرهنگی ما دارند طی می کنند حتی در جشنواره ای مثل فجر بیشتر غربی است تا اسلامی.

عوامل دوری از اسلام
چه چیزهایی باعث شده است که ما از اسلام اصیل و فرهنگ دینی خود فاصله بگیریم:
1. نفوذ غرب: در جامعه فعلی ما عمده ترین چیزی که مسلمان بالاخص جوانان را تهدید می کند نفوذ فرهنگ غربی است. وبزرگان زیادی از اهل سنت مانند سید قطب، واز شیعه مثل شهید مطهری و شهید آوینی تلاش کردند چهره حقیقی غرب را به مردم نشان دهند. ولی متاسفانه از آنجایی که قدرت رسانه ای دنیا یک طرفه در دست غرب به رهبری آمریکا قرار دارد؛ وتاثیر هنر عمیق تر وماندگار تر است. فرهنگ غربی در همه جا رخنه کرده است. از اساتید سکولار دانشگاهی بگیر که بدترین شرایط است؛ تا اسباب بازی کودکان.
2. تاسیس دانشگاه: دانشگاه به شکل جدید آن یک پدیده غربی یود. از زمانی که دانشگاه از زمان رضا خان وارد کشور شد وبومی سازی فرهنگی نشد. عقب گرد از فرامین اسلام بیشتر شد. تا شرایط فعلی که اصلا قابل باور نیست که انسانهایی اینقدر از فرهنگ خود بیگانه باشند. در کشور شیعی ایرانی موادّ آرایشی بیشتر از کشورهای کفر مصرف شود؛ دختران برای عمل زیبایی دماغ به صف شوند؛ آمار طلاق روز به روز بالاتر رود؛ از اینها بدتر آمار ازدواج سفید هم روز به روز بیشتر می شود.
عامل اصلی اینها رسانه است. واز آن بدتر کوتاهی متولیان فرهنگ در داخل کشور می باشد. وجا دارد امام امروز اگر زنده شوند بفرمایند: علما به داد اسلام برسید؛ اسلام در خطر است.
3. تغییر آداب و رسوم: امروز جای آداب ورسوم ساده ما را آداب ماهواره ای گرفته است. که چه بسا در کشور های تولید کننده این فیلمها آداب به این سختی نیست. ولی با کمال تاسف خیلی از مردم ما با خیالات برگرفته از فیلم های ماهواره ای زندگی می کنند. جای آداب ساده ودلنشین وآرامش بخش ما را؛ تکلفات، آداب غلط و پرخرج وآرامش به هم زن؛ گرفته است.
ما راهی نداریم جزء اینکه به فرهنگ اصیل خود برگشته وبا اصلاح آنها ورفع نواقص زندگی حقیقی خود را داشته باشیم. نه اینکه در فضای خیلی زندگی کنیم.
خواندن کتاب علل مادیگری شهید مطهری وکتابهای شهید آوینی برای فهم بهتر قضیه توصیه می گردد.

جامعیت دین:
ما معقتد هستیم که دین جامع است وبرای همه ابعاد زندگی انسان برنامه دارد. ولی متاسفانه در طول تاریخ خطبا ما، کارشناسان دینی بیشتر به جنبه های انذاری وبازدارنده دین پراخته اند؛ مثل جهنم ونحوه عذاب در آن؛ تا جنبه های شادی آفرین، آرامش بخش وغیره؛
عرفا ما جنبه معنوی اسلام برا رای قشری خاصی که به درجات عالیه علمی رسیده اند منحصر کردند، وهمین باعث شد با ظهور پدیده عرفانهای نوظهور جوانان جذب این جریانات انحرافی شوند.
هنوز بعد از 37 سال از انقلاب اسلامی شما گروهی برای برگزاری یک جشن شاد، بدون وجود امور حرام پیدا نمی کنید تا جوان متدین بجای ارکستر از اینها در مراسم عروسی استفاده کند.
متاسفانه عدم انعکاس جامعیت دین از طرف علما و مسئولان فرهنگی خیلی به رویگردانی عده ای از دین منجر شده است.
لذا در شرایط فعلی هم باید جامعیت دین نه فقط در کتابها نوشته واستدلال شود؛ بلکه بصورت عملی باید پیاده شود.

برای آشنایی ریشه ای تر با بحث دوری وگریز از دین در جامعه فعلی ایران توصیه می کنم، مقاله زیر حتما بخوانید؛
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8711010890

موضوع قفل شده است