جمع بندی ازدواج موقت پنهانی و عذاب وجدان

تب‌های اولیه

54 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال

م.ح.;918762 نوشت:
اگه توجه کرده باشید بنده در مورد جریان ایشون قضاوت نکردم فقط احتمالات رو هم بررسی کردم
و آخر متنم هم که در مورد ملامت کردن ایشونه، هنوز هم از حرفم دفاع میکنم چون کسی ک گناه نکرده مستحق عقاب نیست و ما هم نباید ملامتش کنیم میگن وقتی کسی حد خورد حق نداریم بهش به دید گناهکار نگاه کنیم و حالا کسی ک حلالی رو انجام داده نباید تو جامعه اسلامی مورد ملامت قرار بگیره و سرزنش بشه
حتی اگه تقصیر هم با ایشون باشه نباید بخاطر نفس عقد موقتش ملامت بشه بلکه باید بخاطر کوتاهی هایی ک انجام داده ملامت بشه
غالب ملامتهامون بخاطر قبح هاییه ک تو ذهنمون ایجاد شده و باید از این قبحهایی ک هیچ مبنای شرعی نداره دست برداریم و فضا رو نسبت به احکام آزادتر بکنیم
تو این کشوری ک مسئله جنسی یکی از معضلات محسوب میشه و حتی رهبری تصریح میکنه ک اگه بتونیم این مسئله رو حل کنیم کار بزرگی انجام دادیم، تحت فشار قرار دادن افراد براساس افکاری ک جامعه برامون درست کرده هیچ چیزی رو درست نمیکنه و نتیجه ش همین میشه ک میبینیم، که فرد حاضره زنا بکنه ولی صیغه نکنه و این همه زنای محصنه و غیر محصنه تو جامعه زیاد شده و افراد رو نسبت به گناه عادی کرده و قبح گناه برداشته شده و نسبت به حلال قبح پیدا شده

با سلام
با سرزنش مخالفم
اما معلوم نیست کار ایشان گناه نباشد
مثلا اگر در عقد قول بدهند ایشان را از ادواج دوم آگاه کنند پس ازدواج دوم تقض عهد خواهد بود و گناه...


سلام

با توجه به عدم حضور استارتر محترم جهت مطرح کردن سؤال جدید، رد یا تایید پست کارشناس و کاربران

و همچنین منحرف شدن موضوع از بحث اصلی تاپیک بسته می شود.

استارتر گرامی در صورتی که مایل به ادامه بحث می باشند در خصوصی به بنده و یا مدیر ارجاع سئوالات اطلاع دهند.

با تشکر از حضور تک تک کاربران

@};-

سوال:
من ۷ ساله ازدواج کردم، از همان ابتدا احساس می کردم که همسرم جذابیت جنسی کافی برایم ندارد اما از جنبه های دیگر عالی بود و کاملا به یکدیگر علاقه هم داشتیم. اما بتدریج مشکل جنسی زیاد شد تا جایی که واقعا حس می کردم توسط همسرم تحریک نمی شوم، برای اینکه به گناه نیفتم با یک خانم جذاب ازدواج موقت کردم، این مسئله، مشکل جنسی را با همسرم بیشتر کرد، همچنین موضوع پنهان کاری هم اذیتم می کند، لطفا راهنمائی کنید.

پاسخ:
اینکه شما در ابتدا متوجه شدید که همسرتان جذابیت جنسی ندارد و بدون اینکه در راه درمان آن تلاشی بکنید و تصمیم دیگری گرفته اید، کاری خطا و اشتباه بوده است. البته شما توضیح نداده اید که منظورتان از نداشتن جذابیت جنسی چه بوده و مد نظر شما چه چیزی بوده است لذا مسئله خیلی روشن نمی گردد. ولی در عین حال با توجه به اینکه به همسرتان علاقه داشته و همدیگر را دوست داشتید با مراجعه به یک متخصص سکس تراپی می توانستید این مسئله را درمان کنید و الان در چنین شرایطی که همسرتان نیاز جنسی شدید داشته و شما بی محلی می کنید، یک رفتار غلط و اشتباهی است، چه بسا همسرتان متوجه ارتباط شما با فرد دیگری شده و این قضیه او را عذاب می دهد، این منش شما بر زندگیتان لطمه شدید وارد خواهد کرد.
توجه داشته باشید که عدم تامین نیاز جنسی همسرتان عواقب بسیار بدی را بدنبال خواهد داشت و چه بسا زمینه ساز انحراف و فساد ایشان هم بگردد، چنین رفتاری ظلم بوده و زندگی را بر همسرتان تلخ و چه بسا مشکلات متعددی را بهمراه داشته باشد و نباید بیخال از این موضوع بگذرید.
اگر فردی دلسوز بوده و زندگی خودتان را دوست دارید و از دیدن شرایط روحی همسرتان عذاب وجدان می کشید و دنبال راهکار درمانی هستید، نخست ارتباط خودتان را با زن دوم کلا قطع کنید بعد:
1. با همسرتان در یک فضای عاطفی صحبت کنید و انتظارات جنسی خودتان را با او در میان بگذارید، چه بسا همین صحبت و گفتگو باعث شود که مشکل به راحتی و بتدریج حل شود.( باید کمک کنید)
2. البته مراجعه به یک متخصص سکس تراپی (معمولا روان شناسان بالینی خاصی در این زمینه تخصص دارند) هم مراجعه نمایید تا این مشکل با کمک ایشان حل شود؛ البته چون به اصل مشکل خوب اشاره نکرده اید؛ و خیلی مبهم است نمی توان به طور واضح راهنمایی کرد؛ ولی به طور کلی مواردی در سکس تراپی مطرح است که می تواند به حل مشکل کاملا موثر شود.
3. به عاقبت این کارتان بنگرید که ادامه ازدواج موقت و داشتن رابطه پنهانی به صلاح زندگیتان نیست و می تواند بعدا آسیب زا بوده و حتی به تخریب و جدایی همسر اولتان بیانجامد.
4. عدم مقایسه همسر خودتان با زنان دیگر و توجه و تمرکز بر جذابیتهای همسر(اولتان) می تواند رابطه جنسی را با او شیرین و در چشم شما عزیز و دلربا بگرداند؛ البته در صورتی که شما قبول کنید که باید این مشکل را حل کنید و از توجه و نگاه به دیگران منصرف شوید در این صورت امیدی به درمان خواهد بود و الا مقایسه و یا دیدن فیلم های پورن و قرار گرفتن در آن فضاها و خیال بافی های خاص نسبت به روابط زناشویی با دیگران و یا تجربه های حاضر (جنسی که داشته اید)؛ مسئله را به مشکل سخت و غیر قابل حل تبدیل خواهد کرد.
5. از آنجایی که هیچ دلیل و بهانه منطقی برای جدایی و ترک همسر اول و اختیار زوجیت دوم به طور پنهانی دیده نمی شود، لذا توصیه می شود به فکر حل مشکل و ترک ارتباط دومی (به طور جدی) باشید تا زندگی برایتان معنی دار و بدون استرس و همراه با آرامش باشد.

موضوع قفل شده است