جمع بندی انقلابی گری چیست؟ وانقلابی کیست؟

تب‌های اولیه

20 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
انقلابی گری چیست؟ وانقلابی کیست؟

سلام . امیدوارم که خوب و خوش و سلامت باشین ... سوالی برام پیش اومده که گفتم از حضورتون بپرسم تا در صورت امکان بهم کمک کنین ... چند وقتی هست که دارم از مترو تهران استفاده میکنم ... کسانی که از مترو زیاد استفاده میکنند ... جملات زیادی رو در درون تک تک ایستگاهها میبینند ... من چند تا از این جملات رو نوشتم و خواستم نظرتون رو در موردشون بدونم ... انقلابی گری ... انقلابی گری رمز پیروزی در برابر دشمن انقلابی گری رمز حضور در صحنه ها انقلابی گری رمز اقتدار و عمل و خیلی جملات دیگه ای که با عنوان انقلابی گری آغاز میشه . یعنی عکسی رو انداخته که مردم دهانهاشون باز هست ... مشتهاشون گره زده هست و دارند فریاد میزنند و زیرش شعارهایی اینچنینی نوشته شده ... من نمیدونم منظور از انقلابی گری چی هست !!! یعنی چی کار کنیم ؟؟؟ یعنی سرمون رو بندازیم پائین و عین تراکتور کار کنیم ؟؟؟ یا شعار بدیم ؟؟؟ یعنی سطح آستانه مون پائین باشه و تندی بریزیم تو خیابونا ؟؟؟ یعنی اعصابمون خورد باشه و آماده حمله باشیم ؟؟؟ یعنی بدون اینکه به عواقب کار فکر کنیم ... انقلاب کنیم ؟؟؟ میخواستم در مورد شاخص های انقلابی گری کمی توضیح بدین ... مثلا من چی کار کنم آدمه انقلابی گرایی هستم . متشکرم .

بنظرم انقلابی گری چیز بی معنیه، شایدم یه بدعت تو دین باشه، کجای دین گفته باید انقلابی باشی اونم با این اوصافی که الان تبلیغ میشه!؟

متاسفانه الان انقلابی گری یعنی اعصاب مصاب نداشتن، فحش دادن، تهمت زدن، مرگ بر این و اون گفتن، حمله به دشمن، همه را کافر و بی دین و ضد انقلاب و منحرف خوانده الا خودمون!
پرچم آتش زدن، از دیوار سفارت بالا رفتن و ...
هرکیم اینارو بهتر انجام بده مقربتر و انقلابی تر...

و چه بهتر از این راه برای عده ای که تمام هدفشون رسیدن به متاع زود گذر دنیاست!؟ راهی ساده تر و میان بر تر از این برای رسیدن به پست و مقام در این زمانه سراغ دارید!؟

مانده ام که مارا چه شده که برای آبدارچی فلان اداره هزار مصاحبه و گزینش و ... انجام میشود ولی هر روز شاهد دزدیهای چند ده و چند صد میلیاری هستیم؟! سازمان بین‌المللی شفافیت در جدیدترین گزارش خود رتبه ایران به لحاظ شاخص ادراک فساد ایران در میان 167 کشور جهان را 131 اعلام کرد! آیا این شایسته نظام اسلامی هست!؟

[=Times New Roman]پنج شاخص انقلابیگری، انقلابی بودن و انقلابی ماندن

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در مراسم بیست و هفتمین سالگرد امام خمینی رحمه‌الله فرمودند: «انقلاب مال همه است، انقلاب یک شط جاری است... و همه می‌توانند انقلابی باشند... همه انقلابی باشند تا بتوانیم این راه[دستیابی به اهداف انقلاب] را با موفقیت پیش برویم.» در جدول زیر این پنج شاخص به اختصار مرور شده است:




align: center

[TD="bgcolor: #336600 colspan: 3 align: center"] پنج شاخص انقلابیگری، انقلابی بودن و انقلابی ماندن
مطرح‌شده در بیانات رهبر انقلاب در حرم امام خمینی ۹۵/۳/۱۴[/TD]
[TD="bgcolor: #D6E3BC align: center"] ۱[/TD]
[TD="bgcolor: #D6E3BC align: center"] پایبندی به مبانی و ارزشهای اساسی اسلام و انقلاب[/TD]
[TD="bgcolor: #D6E3BC align: center"] بنده در سال گذشته در همین جلسه راجع به مبانی امام صحبت کردم. مبانی اساسی ما آنهاست ... اگر این پایبندی وجود داشت، حرکت، حرکت مستمر و مستقیم خواهد بود. در تندباد حوادث این حرکت تغییر پیدا نمیکند... نقطه‌ی مقابل این پایبندی عمل‌گرایی افراطی است. یعنی هر روزی به یک طرف رفتن، هر حادثه‌ای انسان را به یک طرف کشاندن.[/TD]
[TD="align: center"] ۲[/TD]
[TD="align: center"] هدفگیری آرمانهای انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آنها[/TD]
[TD="align: center"] بعضی سعی می‌کنند جامعه و جوان‌های ما را دچار ناامیدی کنند. بگویند آقا فایده ندارد! نمیشود! نمی‌رسیم! ... شاخص دوم این است که هرگز منصرف نشویم از رسیدن به آن اهداف بلند و آرمان‌های بلند. تسلیم نشویم در مقابل فشارها.[/TD]
[TD="bgcolor: #D6E3BC align: center"] ۳[/TD]
[TD="bgcolor: #D6E3BC align: center"] پایبندی به استقلال کشور[/TD]
[TD="bgcolor: #D6E3BC align: center"] استقلال سیاسی معنایش این است که ما در زمینه‌ی سیاسی فریب [دشمن را] نخوریم... استقلال فرهنگی که از همه مهم‌تر است در این است که سبک زندگی را سبک زندگی اسلامی ایرانی انتخاب بکنیم... استقلال اقتصادی هضم نشدن در هاضمه‌ی اقتصاد جامعه جهانی است.[/TD]
[TD="align: center"] ۴[/TD]
[TD="align: center"] حساسیت در برابر دشمن و نقشه دشمن
و عدم تبعیت از آن[/TD]
[TD="align: center"] باید دشمن را شناخت، نقشه‌ی او را فهمید، از تبعیت دشمن سر باز زد؛ این شاخص چهارم، این عدم تبعیت را قرآن، جهاد کبیر نام نهاده است.[/TD]
[TD="bgcolor: #D6E3BC align: center"] ۵[/TD]
[TD="bgcolor: #D6E3BC align: center"] تقوای دینی و سیاسی[/TD]
[TD="bgcolor: #D6E3BC align: center"] اینکه ما عرض کردیم که باید به آرمان‌ها پابند بود، اسلام اینها را از ما خواسته است. یک تکلیف دینی است و رعایت آن تقوای دینی است. تقوای سیاسی هم همراه همین است؛ تقوای سیاسی یعنی انسان از لغزشگاه‌هایی که دشمن می‌تواند از آن استفاده بکند پرهیز بکند.
[/TD]

[="Tahoma"][="Navy"]

مارینر;909892 نوشت:
میخواستم در مورد شاخص های انقلابی گری کمی توضیح بدین ... مثلا من چی کار کنم آدمه انقلابی گرایی هستم .

سلام
انقلابی گری یعنی عدم تسامح در رعایت و عمل به اصول و ارزشها مگر بواسطه یک ضرورت اهم
یا علیم[/]

عبد عاصی;909988 نوشت:
بنظرم انقلابی گری چیز بی معنیه، شایدم یه بدعت تو دین باشه، کجای دین گفته باید انقلابی باشی اونم با این اوصافی که الان تبلیغ میشه!؟

سلام
آیا قیام امام حسین علیه السلام انقلابی نبود؟

عبد عاصی;909988 نوشت:
متاسفانه الان انقلابی گری یعنی اعصاب مصاب نداشتن، فحش دادن، تهمت زدن، مرگ بر این و اون گفتن، حمله به دشمن، همه را کافر و بی دین و ضد انقلاب و منحرف خوانده الا خودمون!
پرچم آتش زدن، از دیوار سفارت بالا رفتن و ...

اینکه برخی مصادیق انقلابی گری رو اشتباه فهمیدن و اشتباه عمل میکنن دلیل بر انکار انقلابی گری نمیشه

سلام وروز بخیر خدمت کاربر گرامی
برای اینکه این موضوع پاسخگوئی مناسبی بشه واز بحث منحرف نشه به مدیر ارجاع سوالات داده میشه تا به کارشناس مناسب ارجاع دهند
باتشکر از صبوری شما

با نام و یاد دوست





کارشناس بحث: استاد مشکور

مارینر;909892 نوشت:
سلام .
امیدوارم که خوب و خوش و سلامت باشین ...
سوالی برام پیش اومده که گفتم از حضورتون بپرسم تا در صورت امکان بهم کمک کنین ...

چند وقتی هست که دارم از مترو تهران استفاده میکنم ... کسانی که از مترو زیاد استفاده میکنند ... جملات زیادی رو در درون تک تک ایستگاهها میبینند ... من چند تا از این جملات رو نوشتم و خواستم نظرتون رو در موردشون بدونم ...

انقلابی گری ...
انقلابی گری رمز پیروزی در برابر دشمن
انقلابی گری رمز حضور در صحنه ها
انقلابی گری رمز اقتدار و عمل
و خیلی جملات دیگه ای که با عنوان انقلابی گری آغاز میشه .

یعنی عکسی رو انداخته که مردم دهانهاشون باز هست ... مشتهاشون گره زده هست و دارند فریاد میزنند و زیرش شعارهایی اینچنینی نوشته شده ...

من نمیدونم منظور از انقلابی گری چی هست !!! یعنی چی کار کنیم ؟؟؟

یعنی سرمون رو بندازیم پائین و عین تراکتور کار کنیم ؟؟؟ یا شعار بدیم ؟؟؟
یعنی سطح آستانه مون پائین باشه و تندی بریزیم تو خیابونا ؟؟؟
یعنی اعصابمون خورد باشه و آماده حمله باشیم ؟؟؟
یعنی بدون اینکه به عواقب کار فکر کنیم ... انقلاب کنیم ؟؟؟

میخواستم در مورد شاخص های انقلابی گری کمی توضیح بدین ... مثلا من چی کار کنم آدمه انقلابی گرایی هستم .

متشکرم .


سلام و ادب و تشکر از سؤال خوبتان@};-

در باره ی شاخصه های انقلابی بودن، ملاکها و مؤلفه های بسیاری گفته شده که هر کدام بطور کلی و جزیی حائز اهمیت و کاربردی هستند اما از آنجاییکه نظام اسلامی ما نظام ولایی و ارزشی است و رهبران انقلاب، علاوه بر اینکه خود جزو آغازگران این نهضت الهی و حسینی بوده اند، واجد ویژگیهایی خاص از جمله اسلام شناس و فقیه، جامع نگر، آگاه به مسائل روز، بصیر و شجاع و ... نیز می باشند از اینرو نظرات ایشان در باب شاخصه های انقلابی گری دقیق، منطبق بر آرمانها و ارزشهای الهی و انسانی و کاربردی تر است. که به مواردی اشاره می کنیم، بدون شک، بیانات و دیدگاه های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در مورد ویژگی‌های شخصیت یک انقلابی بسیار گسترده تر از مواردی است که در این مجال اندک به برخی از آنها اشارت می کنیم

الف - شاخصه های انقلابی گری از نگاه امام خمینی (ره)

یک. قانون پذیری: امام خمینی(ره) در اولین سخنرانی بعد از ورود به ایران در بهشت زهرا در سال 57 در سخنانی فرمودند: [=book antiqua]«ملت ما یک مطلبش این بود که این سلطنت پهلوی از اول که پایه ‌گذاری شد، بر خلاف قوانین بود ... بلکه اصل رژیم سلطنتی از اول خلاف قانون و خلاف قواعد عقلی است و خلاف حقوق بشر است.» شاید بتوان این جمله را نقطه آغازین بیان ویژگی‌های انقلابی‌گری نامید، تا برخی نااهلان انقلابی‌بودن را مصادره به مطلوب نکنند. در واقع، منظور نظر حضرت امام این بود که انقلابی گری منهای قانونمداری همان سلوک طاغوتی است.

دو. پرهیز از هرج و مرج: در همان سال‌های ابتدایی انقلاب ، هرج و مرج‌های یکسری از گروه‌های تندرو، این بیانات امام(ره) را در پی داشت[=book antiqua]« شما خیال نکنید که حالائی که انقلاب شده پس ما هر کاری دلمان می خواهد بکنیم. ضد انقلابی‌ها جزء شماها می‌شوند، شما هم نمی‌شناسید آن‌ها را، تحریک هم می‌کنند، می‌ریزید می‌شکنید و یک مملکت را اینطوری نمایش می‌دهید که اینجا هرج و مرج است، یک مملکت هرج و مرجی است..... آداب اسلامی این است که هر کسی موظف بداند خودش را به این‌که حفظ حدود و ثغور را بکند، نه این‌که هرکس هر کاری، هر کمیته‌ای دلش می‌خواهد هر کاری بکند، از او بپرسند چرا، می‌گوید انقلاب است. هر پاسداری هر کاری دلش می‌خواهد بکند از او بپرسند، می‌گوید این انقلاب است. هر جوانی هر کاری می‌خواهد بکند، بگوید انقلاب است، معنایش این است که اصلاً انقلاب آن هم انقلاب اسلامی هرج و مرج است، انقلاب اسلامی حکومت جنگل است. این غلط است باید موازین داشته باشد ... باید موازین داشته باشد نه این‌که هر کسی هر کاری دلش می‌خواهد بکند و هرکس هر طوری عمل بکند و اسمش هم این است که انقلاب است. انقلاب اسلامی معنایش این است که متحول شده است یک مملکت طاغوتی که هر کس می‌خواست ظلم بکند، می‌کرد به اتکال سرنیزه، مبدل شده است به یک مملکت اسلامی که روی موازین اسلامی عمل می‌شود. موازین اسلامی این است که اگر فرض کنید که یک کسی جرمی کرده است، خودش نمی تواند برود آن جرم را عوض کند»(صحیفه نور، جلد 10 صفحه 137)

سه. توکل به خدا، ایمان و وحدت اسلامی: امام خمینی (ره) در این رابطه در دیدار با گروهی از مردم فلسطین، لیبی، عراق و مصر می‌فرمایند:[=book antiqua]« ما به قدرت طبیعی بر این مشاکل و بر این مصیبت‌هایی که وارد شده است فائق نیامده ایم برای این‌که قدرت ما به حسب طبیعتیم قدرت بسیار ناچیزی بود در مقابل قدرت‌های بسیار بزرگ مثل قدرت آمریکا و قدت شاه سابق با آن ابزاری که اینها در دست داشتند مابه اینها که غلبه کردیم،‌ملت ما که در این نهضت پیروز شد این فقط برای اتکال به خدا بود...»(صحیفه نور جلد 5 ص 262) همچنین بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در دیدار با جمعی از پاسداران انقلاب اسلامی در باب اهمیت وحدت کلمه می‌فرمایند:[=book antiqua]« ...برادران من از یاد نبرید این رمز پیروزی را این وحدت کلمه‌ای که در تمام اقشار ایران پیدا شد معجزه بود و کسی نمی‌تواند این را ایجاد کند ...» (صحیفه نور جلد 5 ص141)

چهار. ساده زیستی و نفی اشرافیت: ایشان در پیامی به مناسبت گشایش دومین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید می‌کنند:[=book antiqua]« اگر بخواهید بی‌خوف و هراس در مقابل باطل بایستید و از حق دفاع کنید و ابرقدرتان و سلاح‌های پیشرفته آنان و شیاطین و توطئه‌های آنان در روح شما اثر نگذارد و شما را ازمیدان به در نکند خود را به ساده زیستن عادت دهید و از تعلق قلب به مال و منال و جاه و مقام بپرهیزید...»(صحیفه نور جلد 19 ص11)

پنج. اعتماد بنفس و خودباوری و نفی از خودباختگی:
امام(ره) در دیدار با کارکنان صنایع نظامی داشتن باور و اعتماد نفس و نفی خودباختگی از عوامل مهم دیگر در پیروزی انقلاب اسلامی دانسته‌اند و در مورد آن می‌فرمایند:[=book antiqua]« ...این پیروزی که شما بدست آوردید برای این‌که باورتان آمده بود که می‌توانید باورتان آمده بود که آمریکا نمی‌تواند به شما تحمیل بکند این باور اسباب این شد که آن کار بزرگ معجزه آسا را شماها انجام دادید ....»(صحیفه نور جلد 14 ص194)

شش. دارا بودن استقلال و نفی وابستگی: این مطلب، در مصاحبه امام با خبرگزاری رویترز در سال 57 در نوفل لوشاتو به خوبی مشهود است که ایشان می‌فرمایند:[=book antiqua]« .. شاه استقلال سیاسی؛ نظامی،فرهنگی و اقتصادی ما را از بین برده است و ایران را در همه ابعاد وابسته به غرب و شرق کرده است...» (صحیفه نور جلد 3 ص164) همچنین امام در پیامی به طلاب علوم دینی و دانش‌آموزان و دانشجویان می‌فرمایند:[=book antiqua]« در همه حال، شعار ما قطع ایادی اجانب راست و چپ از سر کشور است؛ زیرا رشد و استقلال و آزادی با وجود دخالت اجنبی از هر جنس و مسلک و مکتب، در هر امری از امور کشور، اعم از سیاسی و فرهنگی و اقتصادی و نظامی خواب و خیالی بیش نیست؛ و هر کس در هر مقامی و به هر صورتی اجازۀ دخالت اجانب را در وطن عزیز ما، چه با صراحت و چه به وسیلۀ طرحهایی که لازمه‌اش ادامۀ تسلط اجنبی یا ایجاد تسلط تازه‌ای باشد بدهد، خائن به اسلام و کشور است، و احتراز از او لازم است. ...» (صحیفه نور جلد 2 ص113)

هفت. مردمی بودن: امام در این رابطه در دیدار با هیات بحرینی و پاسداران می فرمایند:[=book antiqua]« امروز روزی است که باید حفظ کنید شما اسلام را، اسلام را باید حفظ کنید. حفظ اسلام به این است که اعمالتان را تعدیل کنید، با مردم رفتار خوب بکنید، برادر باشید با مردم، مردم را اینطور حساب نکنید. رژیم‌های سابق مردم را از خودشان جدا می‌دانستند. آن‌ها در یک طرف بودند، مردم هم در یک طرف بودند. آن‌ها مردم را می‌کوبیدند، مردم هم آن‌ها را اگر می‌توانستند. امروز که مردم جدا نیستند از پاسداران اسلام، حکومت اسلام که از مردم جدا نیست... از همین مردم و از همین جمعیت است شما هم از همین مردمید، از همین جمعیتید، شما کاری نکنید که مردم از شما بترسند، شما کاری بکنید که مردم به شما متوجه بشوند، کاری بکنید که مردم محبت به شما بکنند، پشتیبان شما باشند. اگر مردم پشتبیان یک حکومتی باشند، این حکومت سقوط ندارد، اگر یک ملت پشتیبان یک رژیمی باشند، آن رژیم از بین نخواهد رفت...»(صحیفه نور جلد 7 ص253)

هشت. پشتیبانی ولایت فقیه: امام خمینی (ره) در فقرات متعددی به اهمیت جایگاه ولایت فقیه اشاره فرموده و همگان را به حمایت از این جایگاه سفارش فرمودند، آنجا که می فرماید: [=book antiqua]«پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت تان آسیبی نرسد.»

ب - شاخصه های انقلابی گری از منظر رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای (حفظه الله):

مقام معظم رهبری نیز در مقاطع مختلفی بر لزوم انقلابی بودن تاکید داشتند که از جمله آن بیاناتشان در جمع مسوولان جهاد دانشگاهی در تاریخ 1383/04/01 است که در این بیانات، خطوط کلی را ترسیم فرمودند: [=book antiqua]« انقلابی بمانید. روحیه‏ انقلابی یعنی اسیر حدود تحمیلی نشدن؛ قانع به گیرندگی قطره‏‌چکانی نشدن؛ با امید دنبال هدف حرکت کردن، و با انگیزه، با نشاط، با اصرار و پیگیری آن را به‏ دست آوردن. این، انقلاب و حرکت انقلابی است.» در این مجال به برخی شاخصه های مورد اشاره ایشان می پردازیم:

یک. صریح و صادقانه بودن: رهبر معظم انقلاب در ایام کارشکنی‌های آمریکا در مذاکرات هسته‌ای در دیدار فرماندهان و جمعی از کارکنان‌ نیروی هوائی ارتش جمهوری اسلامی ایران‌ در تاریخ ۱۳۹۱/۱۱/۱۹ با صراحت انقلابی بودن خودشان را مورد اشاره قرار دادند و فرمودند:[=book antiqua]« من دیپلمات نیستم، من انقلابی‌ام، حرف را صریح و صادقانه می‌گویم. دیپلمات یک کلمه‌ای را می‌گوید، معنای دیگری را اراده می‌کند. ما صریح و صادقانه حرف خودمان را می‌زنیم؛ ما قاطع و جازم حرف خودمان را میزنیم.»

دو. واجدیت بصیرت و نیفتادن در دام افراط و تفریط: رهبر معظم انقلاب در تاریخ 1389/07/29 خطاب به طلاب می‌فرمایند: [=book antiqua]«از افراط و تفریط باید پرهیز کرد. جوان‌های انقلابی بدانند همانطور که کناره‌گیری و سکوت و بی‌تفاوتی ضربه می‌زند، زیاده‌روی هم ضربه می‌زند؛ مراقب باشید زیاده‌روی نشود. اگر آن چیزی که گزارش داده شده است که به بعضی از مقدسات حوزه، به بعضی از بزرگان حوزه، به بعضی از مراجع یک وقتی مثلاً اهانتی شده باشد، درست باشد، بدانید این قطعاً انحراف است، این خطاست. اقتضای انقلابی‌گری این‌ها نیست. انقلابی باید بصیر باشد، باید بینا باشد، باید پیچیدگی‌های شرایط زمانه را درک کند. مسئله اینجور ساده نیست که یکی را رد کنیم، یکی را اثبات کنیم، یکی را قبول کنیم؛ اینجوری نمی‌شود.»

سه. پرهیز از سیاست زدگی و انحراف از خط امام (ره): در سالگرد رحلت امام خمینی در 1390/03/14 در حرم امام خمینی (ره) فرمودند :‌[=book antiqua]«اگر به اسم انقلابی‌گری امنیت را از بخشی از مردم سلب کنیم، این هم از مصادیق انحراف از خط امام عزیزمان است. . . اگر عنوان مجرمانه‌ای بر حرکتی منطبق شود، دستگاه‌های مسئول موظف به پیگیری هستند اما اگر کسی به دنبال براندازی و اجرای دستور دشمن نیست ولی با مذاق و تفکر سیاسی ما مخالف است، نباید عدالت و امنیت را از او سلب و او را زیر پا له کنیم؛ چراکه به فرموده قرآن، مخالفت با یک قوم نباید موجب بی‌تقوایی و بی‌عدالتی شود و همه باید در این زمینه‌ها هوشیار و مراقب باشند.»

چهار. شجاعت و پرهیز از ترس: رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس‌جمهور و هیأت وزیران 1394/6/4 فرمودند:[=book antiqua]« باید در هر شرایطی در اتخاذ مواضع انقلابی صراحت داشت و صریح و بدون رودربایستی، در مقابل دشمن مواضع انقلاب و مبانی امام بزرگوار را بدون ترس و خجالت بیان کرد...»

اینها که گفتیم گزیده هایی از ملاکات و شاخصه های انقلابی گری بود، ان شاء الله در ادامه به برخی ملاکات و شاخصه های دیگر نیز اشاره خواهیم کرد. ناگفته نماند راه و روش و سلوک علمی و عملی شهیدان اسلام و انقلاب نیز بیانگر شاخصه های اصیل انقلابی بودن است از اینرو راه امام، رهبری و شهدا همچون چراغها و مشعلهایی روشن پیش روی ما می درخشند و شاخصه های انقلابی گری را به ما یادآور می شوند.

موفق باشید ...@};-

عبد عاصی;909988 نوشت:
بنظرم انقلابی گری چیز بی معنیه، شایدم یه بدعت تو دین باشه، کجای دین گفته باید انقلابی باشی اونم با این اوصافی که الان تبلیغ میشه!؟

سلام@};-

اینهمه آیات قرآن که به فلسفه بعثت انبیاء الهی اعم از اقامه توحید و مبارزه با طواغیت، برپایی قسط و عدل، مبارزه با مظاهر کفر و شرک و نفاق و فسق و فجور، تحقق فضیلت های الهی و انسانی و نفی رذایل اخلاقی، تعلیم و تربیت فرد و جامعه، اقامه امر بمعروف و نهی از منکر و ... اشاره نموده و نیز آیاتی که مسلمانان را به امر جهاد و مبارزه با کفار و مشرکین و اصلاح در امور جامعه و ... امر فرموده، نشان از توصیه قرآن به همان امر انقلابی بودن نیست؟ بدون شک، هر کس با کمترین آشنائی با قرآن، امر انقلابی بودن برایش همچون روز روشن و بدیهی است.

عبد عاصی;909988 نوشت:
متاسفانه الان انقلابی گری یعنی اعصاب مصاب نداشتن، فحش دادن، تهمت زدن، مرگ بر این و اون گفتن، حمله به دشمن، همه را کافر و بی دین و ضد انقلاب و منحرف خوانده الا خودمون!
پرچم آتش زدن، از دیوار سفارت بالا رفتن و ...
هرکیم اینارو بهتر انجام بده مقربتر و انقلابی تر...

مواردی که برشمردید هیچکدام ملاک و شاخصه انقلابی گری واقعی که در پست قبلی از دیدگاه امام و رهبری معظم بیان کردیم نیستند. متأسفانه این نوع نگاه خفیف، منقلب کردن واقعیت است. در واقع کسانی که منافعشان از بیداری و بصیرت و جبهه گیری امت حزب الله علیه دشمنان دین و ملت آسیب خورده، چنین نسبتهای ناروایی را به جریان انقلابی نظام اسلامی ما نسبت می دهند.

عبد عاصی;909988 نوشت:
و چه بهتر از این راه برای عده ای که تمام هدفشون رسیدن به متاع زود گذر دنیاست!؟ راهی ساده تر و میان بر تر از این برای رسیدن به پست و مقام در این زمانه سراغ دارید!؟

آنها که در چنین اندیشه های شوم و نامبارکی هستند انقلابی نبوده و نیستند بلکه زالوهایی هستند که برای مکیدن خون جاری در بدنه نظام اسلامی و مردم به جان این شجره طیبه افتاده اند.

عبد عاصی;909988 نوشت:
مانده ام که مارا چه شده که برای آبدارچی فلان اداره هزار مصاحبه و گزینش و ... انجام میشود ولی هر روز شاهد دزدیهای چند ده و چند صد میلیاری هستیم؟! سازمان بین‌المللی شفافیت در جدیدترین گزارش خود رتبه ایران به لحاظ شاخص ادراک فساد ایران در میان 167 کشور جهان را 131 اعلام کرد! آیا این شایسته نظام اسلامی هست!؟

از نگاه نظام اسلامی و مردم انقلابی چنین اقداماتی تأیید ندارد، چنین پدیده های نامبارکی اصلاً شایسته نظام اسلامی و روح انقلاب اسلامی نیست. بروز چنین پدیده های شوم و مخربی ناشی از دو امر کلی است:

1. ضعف دستگاه نظارتی حکومت که می طلبد با پیگیری های مجدانه مردم انقلابی و نمایندگان خانه ملت، دستان فاسد اربابان نفوذ از ساحت جامعه قطع شود.

2. مردم انقلابی، با بصیرت کارا به توصیه های پدرانه و دلسوزانه رهبران انقلاب، بیش از پیش اعتنا کنند و در انتخاب مسئولین امر و نمایندگان خود دقت بیشتری بخرج دهند تا انسانهای فاسد، غیرمسئول و غیر متعهد به ارکان تصمیم گیری و قوای اجرایی راه نیابند.

موفق باشید ...@};-

سلام جناب مشکور ...
خوب آخه این چیزهایی که شما گفتین رو که نمیشه زیر چتر " انقلابی گری " جمع و جور کرد ...

شما میگین شاخصه های انقلابی گری این هستش که ...

1. پایبند به قانون باشیم .
2. به دنبال هرچ و مرج نباشیم .
3. ساده زیست باشیم .
4. اعتماد به نفس داشته باشیم
5. استقلال داشته باشیم .
6. مردمی باشیم .
7.صادق باشیم .
8. بصیرت داشته باشیم
9. سیاست زده نباشیم .
10. نترس باشیم .

خوب مثلا چرا اسمش رو نزاشتن ... زی زی گولو گرایی ....

انقلابی گرایی ... رو از هر کی بپرسین یه جوره دیگه تعبیر میکنه ...

* مثلا دیدین این بسیجی ها میریزن تو خیابونها و با اسلحه هاشون مردم رو میترسونن
* یا مثلا دیدین باتوم به خودشون میبندن و بعضی وقتها نمیفهمند این کسایی که دارند میزننشون انسان هستند .
* یا مثلا دیدین جفت پا میرن تو شخصیت آدم .
* یا دیدین که برخی موقع ها اصلا حرف حالیشون نمیشه و تنها میخوان کاره خودشون رو بکنند .

به نظره من اسم باید با مُسما باشه ... حداقل یه ربطی داشته باشه ... مثله این میمونه که ما بیایم و بانک ثامن الائمه ( نام امام هشتم ) رو رویه بانکمون بزاریم ... بعدش اون بانکه کلاه برداری از آب در بیاد

یا بیایم و اسم بانک رفاه کارگران رویه بانکمون بزاریم ولی منظورمون بانک رفاه مدیران باشه ( یعنی برای رد گم کنی اونجوری اسم گذاری کرده باشیم )

مثلا چرا اسمش رو نزاشتن ... اصلاحات گرایی ...

اصلاحات گرایی هم در درونش این مطلب رو داره که به قوانین پایبند باشیم و هم مفاهیمی داره که مشگلات زیادی داریم و باید اونها رو اصلاح کنیم ...

و در درون یک بستر عقلانی و قانونگرایی مشگلات رو حل کنیم

سلام

نقل قول:
بسیجی ها میریزن تو خیابونها و با اسلحه هاشون مردم رو میترسونن

نقل قول:
باتوم به خودشون میبندن و بعضی وقتها نمیفهمند این کسایی که دارند میزننشون انسان هستند

نقل قول:
جفت پا میرن تو شخصیت آدم

نقل قول:
برخی موقع ها اصلا حرف حالیشون نمیشه و تنها میخوان کاره خودشون رو بکنند

نقل قول:
بانک ثامن الائمه ( نام امام هشتم ) رو رویه بانکمون بزاریم ... بعدش اون بانکه کلاه برداری از آب در بیاد

نقل قول:
اسم بانک رفاه کارگران رویه بانکمون بزاریم ولی منظورمون بانک رفاه مدیران باشه

امام علی (علیه السلام)

« انَّ الحقَّ و الباطل لایعرفان بأقدار الرجال ، إعرف الحقَّ تعرف أهله ، إعرف الْباطل تعرف أهله »

حق و باطل، با مقدار پیروان، شناخته نمی شوند، حق را بشناس، اهل آن را خواهی شناخت. باطل را بشناس، اهل آن را خواهی شناخت.

1- ملاک و شاخص (حق) در این موضوع، انقلابی گری است؛ نه افرادی که ظاهر انقلابی گری دارند.

2- در یک نظام یا سیستمی که فرمانده اش انقلابی است، ممکن است برخی از زیردستانش دارای روحیه ضعیف انقلابی گری و برخی دیگر قویاً انقلابی باشند. آیا ضعف آن عده ای معدود را می توان پای حساب کل آن نظام یا سیستم گذاشت؟

مترصد;910281 نوشت:
سلام


امام علی (علیه السلام)

« انَّ الحقَّ و الباطل لایعرفان بأقدار الرجال ، إعرف الحقَّ تعرف أهله ، إعرف الْباطل تعرف أهله »

حق و باطل، با مقدار پیروان، شناخته نمی شوند، حق را بشناس، اهل آن را خواهی شناخت. باطل را بشناس، اهل آن را خواهی شناخت.

1- ملاک و شاخص (حق) در این موضوع، انقلابی گری است؛ نه افرادی که ظاهر انقلابی گری دارند.

2- در یک نظام یا سیستمی که فرمانده اش انقلابی است، ممکن است برخی از زیردستانش دارای روحیه ضعیف انقلابی گری و برخی دیگر قویاً انقلابی باشند. آیا ضعف آن عده ای معدود را می توان پای حساب کل آن نظام یا سیستم گذاشت؟

سلام...
خیر به هیچ وجه ...
به هیچ وجه نمیشه از ضعف گروهی اندک ؛ تعبیر شناختی پیدا کرد .

مثلا اگر مهندسی در انجام کارش به صورت سهوی یا عمدی خطایی رو انجام داده باشه ... نمیشه اون خطا رو به تمام مهندسان چسبوند .
مثلا اگر پرستاری به صورت سهوی و یا حتی عمدی خطایی رو انجام بده ... نمیشه اون خطا رو به تمام پرستاران چسبوند .
و ...

ولی اگر یک پرستار خطایی رو بکنه ( به صورت سهوی یا عمدی ) و در دستور العمل پرستار بودن ... اون مساله رو خطا عنوان نکنن ... و تشویقشون هم بکنند و باهاشون برخورد نشه و ازشون حمایت هم بشه ... اون دیگه اسمش خطا نیست ... اون مساله دقیقا یعنی پرستار بودن ... اون مساله دقیقا یعنی انقلابی گرا بودن .

مارینر;910229 نوشت:
سلام جناب مشکور ...
خوب آخه این چیزهایی که شما گفتین رو که نمیشه زیر چتر " انقلابی گری " جمع و جور کرد ...

شما میگین شاخصه های انقلابی گری این هستش که ...

1. پایبند به قانون باشیم .
2. به دنبال هرچ و مرج نباشیم .
3. ساده زیست باشیم .
4. اعتماد به نفس داشته باشیم
5. استقلال داشته باشیم .
6. مردمی باشیم .
7.صادق باشیم .
8. بصیرت داشته باشیم
9. سیاست زده نباشیم .
10. نترس باشیم .


سلام و ادب@};-

بخشی از اصول انقلابی گری همین هاست که گفتیم اگر کسانی هستند که این اصول را شعار می دهند اما عملشان ضد اینهاست و یا نه در شعار و نه اندیشه و نه عمل، هیچ سنخیتی با این اصول انقلابی گری ندارند. هیچ نسبتی با انقلابی گری ندارند.

مارینر;910229 نوشت:
انقلابی گرایی ... رو از هر کی بپرسین یه جوره دیگه تعبیر میکنه ...

* مثلا دیدین این بسیجی ها میریزن تو خیابونها و با اسلحه هاشون مردم رو میترسونن
* یا مثلا دیدین باتوم به خودشون میبندن و بعضی وقتها نمیفهمند این کسایی که دارند میزننشون انسان هستند .
* یا مثلا دیدین جفت پا میرن تو شخصیت آدم .
* یا دیدین که برخی موقع ها اصلا حرف حالیشون نمیشه و تنها میخوان کاره خودشون رو بکنند .


بسیجی واقعی، هم در شعار، هم اندیشه و هم عمل و رفتار، تابع اصول انقلابی گری است که بر شمردیم اگر کسی را در لباس بسیجی دیدید که به این اصول پایبند نیست، بدانید یا از سر ناآگاهی است و یا فردی نفوذی که هیچ نسبتی با بسیج و بسیجی و روحیه انقلابی گری ندارد. از اینرو نباید نقصان و ضعف و یا رفتار افراطی وی را به پای انقلاب و روحیه ارزشی انقلابی گری نوشت. چنانکه در جامعه اسلامی بر خلاف انتظار از برخی مسلمانان رفتارهای غیر اخلاقی و غیر ارزشی مشاهده می کنید و نباید آنها را به پای اسلام عزیز بنویسیم، حکایت بسیج و برخی بسیجیان و انقلاب و برخی مدعیان انقلابی گری چنین است.(دقت کنید)!!!

البته ناگفته نماند از آنجاییکه دشمنان داخلی و خارجی دین و ملت ما از فرهنگ بسیج و بسیجی ضربه های بسیاری خورده اند و این شجره طیبه را سدّ بزرگی بر سر راه اهداف شوم خود می دانند از هیچ تلاشی برای سیاه نمایی و تخریب این رکن رکین حفظ آرمانهای انقلاب دریغ نمی ورزند. مراقب باشیم در میدان توطئه گری دشمنان بازی نخوریم.!!!

مارینر;910229 نوشت:
به نظره من اسم باید با مُسما باشه ... حداقل یه ربطی داشته باشه ... مثله این میمونه که ما بیایم و بانک ثامن الائمه ( نام امام هشتم ) رو رویه بانکمون بزاریم ... بعدش اون بانکه کلاه برداری از آب در بیاد

یا بیایم و اسم بانک رفاه کارگران رویه بانکمون بزاریم ولی منظورمون بانک رفاه مدیران باشه ( یعنی برای رد گم کنی اونجوری اسم گذاری کرده باشیم )


در خصوص بسیج و فرهنگ بسیجی که نهادی مردمی است، ربط آن با اهداف و آرمانهای مقدس انقلاب ملحوظ است، این ربط وثیق را حداقل دشمنان ما خوب فهمیده اند که کمر همت برای تخریب این نهاد مقدس مردمی بسته اند.

اما مثالهای شما مخدوش است؛ بانکها و اداراتی که با نامهای مقدس و رویکردهایی ارزشمدار در نظام مقدس جمهوری اسلامی احداث می شوند طبق قانون هدف اولیه و اصلی شان خدمت است پس در نظامشان اشکالی نیست اما در ادامه بدلیل عدم نظارت دیقیق و نفوذ برخی افراد غیر مسئول و غیر متعهد، سوء استفاده هایی صورت می گیرد که نباید این اشکالات و نواقص را به حساب نظام و بنیان کار گذاشت. البته همیشه نامگذاری تنها و یا جهت دهی ارزشی و حتی قانونی به ظاهر کار نمی تواند گویای سلامت آن اقدام باشد نظیر اینکه مثلاً اشخاصی سوء استفاده گر لباس پلیس و یا روحانی به تن کنند و از این طریق کلاهبرداری کنند آیا باید این رفتار غیرانسانی و غیرارزشی را به کل نیروهای مسلح، یا به روحانیت و در نهایت به نظام اسلامی نسبت داد؟ یا مردم و مسئولین با بصیرت و هوشیاری خاطیان را شناسی و به سزای عملشان برسانند؟ پاسخ روشن است!!!

مارینر;910229 نوشت:
مثلا چرا اسمش رو نزاشتن ... اصلاحات گرایی ...

اصلاحات گرایی هم در درونش این مطلب رو داره که به قوانین پایبند باشیم و هم مفاهیمی داره که مشگلات زیادی داریم و باید اونها رو اصلاح کنیم ...

و در درون یک بستر عقلانی و قانونگرایی مشگلات رو حل کنیم


انقلابی گری همه اینها که گفتید اعم از قانونمداری، اصولگرایی، اهتمام به ارزشهای دینی و انسانی، تلاش برای اصلاح امور، پرهیز از افراط و ... همه را با هم یکجا دارد. که بیانش گذشت.

موفق باشید ...@};-

مارینر;910284 نوشت:
سلام...
خیر به هیچ وجه ...
به هیچ وجه نمیشه از ضعف گروهی اندک ؛ تعبیر شناختی پیدا کرد .

مثلا اگر مهندسی در انجام کارش به صورت سهوی یا عمدی خطایی رو انجام داده باشه ... نمیشه اون خطا رو به تمام مهندسان چسبوند .
مثلا اگر پرستاری به صورت سهوی و یا حتی عمدی خطایی رو انجام بده ... نمیشه اون خطا رو به تمام پرستاران چسبوند .
و ...


سلام@};-

احسنت ...@};-

مارینر;910284 نوشت:
ولی اگر یک پرستار خطایی رو بکنه ( به صورت سهوی یا عمدی ) و در دستور العمل پرستار بودن ... اون مساله رو خطا عنوان نکنن ... و تشویقشون هم بکنند و باهاشون برخورد نشه و ازشون حمایت هم بشه ... اون دیگه اسمش خطا نیست ... اون مساله دقیقا یعنی پرستار بودن ... اون مساله دقیقا یعنی انقلابی گرا بودن .

متأسفانه نمی توان وجود فساد در دستگاه اداری در انواع و اقسامش را نادیده گرفت، از اینرو رهبر معظم انقلاب سالها پیش دستور برخورد جدی با فساد موجود در دستگاه های اداری و رفع تبعیض را صادر فرمودند. قوانین و مقررات نظام اسلامی، به هیچ وجه، جواز چنین فسادهایی را صادر نمی کند بلکه اتفاقاً بگونه ای تنظیم شده که باید با فرد خاطی برخورد شود لکن، فقدان نظارت اصولی دقیق دستگاه های مسئول و فقدان نظارت و پیگیری مجدانه مردمی از یکسو و وجود رانت خواری و رشوه و ارتشاء و نفوذ افراد متنفذ در مرحله اجراء توسط برخی مجریان از سوی دیگر و نیز دخالت اعمال سلیقه های برخی مدیران غیرمتعهد، فضای اعمال قانون در دستگاه های اجرایی کشور را ناامن نموده و کار نظارت و برخورد با تخلفات به کندی پیش می رود.

در این مسأله همه مسئولیم نباید مردم توپ را به میدان مسئولین پاس دهند و مسئولین هر یک به دیگری، به اعتقاد ما کاربردی ترین نظارت، نظارت مردمی است. نظارتی که می تواند در ضمن کنترل عملکرد مسئولان امر حتی در مواردی که تغییر ساختار ضرورت دارد، با حضور و نقش فعال، مطالبات خود را پیگیری و محقق سازد.

موفق باشید ...@};-

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام

بصورت ساده و خلاصه :

برای اینکه بدونیم انقلابی گری یعنی چی و چه مفهومی دارد و چیکار باید بکنیم ؟ یا چه کاری با انقلابی گری منافت دارد باید :

انقلاب 57 رو واکاوی کنیم و بدونیم چرا انقلاب روی داد و هدف چی بود ؟
اون مرد و زنی که در سالهای منتهی به انقلاب به خیابان ها می امدند چی میخواستن ؟

☆ هدف ایجاد نظام و جامعه اسلامی مطابق بر دستورات اسلام بود

پس :

ما اگر در چهت پیشرفت نظام و جلوگیری از انحرافش بکوشیم یک انقلابی هستیم

اسلام نه تفریط میخواهد و نه افراط

چیکار کنیم ؟

انقلاب رو بیشتر واکاوی کنیم و اهدافش رو بدونیم و قدمی که بر میداریم با اگاهی و از روی تعقل و تفکر باشه .

ابوالفضل;910314 نوشت:
بسم الله الرحمن الرحیم

سلام

بصورت ساده و خلاصه :

برای اینکه بدونیم انقلابی گری یعنی چی و چه مفهومی دارد و چیکار باید بکنیم ؟ یا چه کاری با انقلابی گری منافت دارد باید :

انقلاب 57 رو واکاوی کنیم و بدونیم چرا انقلاب روی داد و هدف چی بود ؟
اون مرد و زنی که در سالهای منتهی به انقلاب به خیابان ها می امدند چی میخواستن ؟

☆ هدف ایجاد نظام و جامعه اسلامی مطابق بر دستورات اسلام بود

پس :

ما اگر در چهت پیشرفت نظام و جلوگیری از انحرافش بکوشیم یک انقلابی هستیم

اسلام نه تفریط میخواهد و نه افراط

چیکار کنیم ؟

انقلاب رو بیشتر واکاوی کنیم و اهدافش رو بدونیم و قدمی که بر میداریم با اگاهی و از روی تعقل و تفکر باشه .

سلام ...
آقای ابولفضل به این موضوع خوش اومدید ...

ببینید ... هر کسی میتونه انقلابی گری رو به نوعی تعریف کنه ... از نظره من انقلابی گری میتونه مفهومی خوب و درست داشته باشه ... مثلا فرض کنید داره در جایی ظلمی اتفاق میوفته ... همه آدمها ساکت هستند ... ناگهان یک کسی صداش در میاد و جونش رو کف دستش میزاره و از همه چیزش میگذره ...

یا این از خود گذشتگی باعث مرگش میشه ...
یا این از خود گذشتگی باعث این میشه که اون ظلم و ستم از بین بره ....

در هر دو صورت عمل اون شخص اولا خوب و درست و انسانی بوده ؛ ثانیا حالت انقلابی داره .

برای اینکه شما منظورم رو متوجه بشین ... مثالی دیگر میزنم . فرض کنین سوار اتوبوسی شدین و دارین مسافرت میکنین ... وقت اذان ظهر میشه ... ماشین نگه نمیداره .. کم کم بعد از ظهر میشه و باز هم اتوبوس نگه نمیداره ... و همه ناراحت هستند که چرا داره نمازشون قضا میشه ... ناگهان این شما هستید که میرید جلو و از راننده خواهش میکنید که ماشین رو نگه داره تا بتونید نمازتون رو بخونید ...

دو تاحالت پیش میاد ...

یا آدمهای درون اتوبوس براتون کف و سوت میزنند
یا آدمهای درون اتوبوس همشون لعن و نفرینتون میکنند

ولی این هم میتونه انقلابی گری باشه ...

انقلابی گری لزوما قانون مداری نیست ... انقلابی گری میتونه مبنایی فرای قانونی داشته باشه .
انقلابی گری ... میتونه باعث هرچ و مرج بشه و میتونه باعث هرج و مرج نشه ...
انقلابی گری ... میتونه مردمی باشه ... میتونه نباشه ...
و ...

البته این نوع نگاه من به کلمه انقلابی گری هست ...

ولی خوب من چنین مساله ای رو در نگاه مذهبیون نمیبینم ... یعنی احساس میکنم اونها معنایی دیگر در درون ذهنشون هست ... بنابراین میخواستم شاخص های انقلابی گری رو از نگاه کارشناسان دینی ببینم ...

سوالم این بود که یک جوان انقلابی چی کار میکنه ...

مثلا خاطرم هست که رهبر انقلاب از کسانی که رفتند و سفارت عربستان رو آتش زدند با عنوان جوانان انقلابی یاد کردند ... یعنی وقتی ایشان رو گرفتند و دستگیرشون کردند ... بعد از مدتها رهبر انقلاب گفتند که ایشان کاره بدی کرده اند ... ولی ما هم نمیتونیم جوانان انقلابی خودمون رو بازخواست کنیم ( نقل به مضمون )

بنابراین انقلابی گری ... یعنی تیغ بودن ... یعنی گرز بودن ...

و فکر نمیکنم درست باشه به فرزندانمون بگیم که ...
تیغ گرا باشند .
گرز گرا باشند .

بلکه بهتر هست این صفت رو در کنار چیزهایی دیگر مانند عقلانیت ؛ انسانیت ؛ تمدن ؛ فرهنگ ؛ دین ؛ آداب ؛ مهربانی ؛ قرار بدیم تا معنایی ارزشمند پیدا کنه .

مارینر;910331 نوشت:
سلام ...
آقای ابولفضل به این موضوع خوش اومدید ...

ببینید ... هر کسی میتونه انقلابی گری رو به نوعی تعریف کنه ... از نظره من انقلابی گری میتونه مفهومی خوب و درست داشته باشه ... مثلا فرض کنید داره در جایی ظلمی اتفاق میوفته ... همه آدمها ساکت هستند ... ناگهان یک کسی صداش در میاد و جونش رو کف دستش میزاره و از همه چیزش میگذره ...

یا این از خود گذشتگی باعث مرگش میشه ...
یا این از خود گذشتگی باعث این میشه که اون ظلم و ستم از بین بره ....

در هر دو صورت عمل اون شخص اولا خوب و درست و انسانی بوده ؛ ثانیا حالت انقلابی داره .

برای اینکه شما منظورم رو متوجه بشین ... مثالی دیگر میزنم . فرض کنین سوار اتوبوسی شدین و دارین مسافرت میکنین ... وقت اذان ظهر میشه ... ماشین نگه نمیداره .. کم کم بعد از ظهر میشه و باز هم اتوبوس نگه نمیداره ... و همه ناراحت هستند که چرا داره نمازشون قضا میشه ... ناگهان این شما هستید که میرید جلو و از راننده خواهش میکنید که ماشین رو نگه داره تا بتونید نمازتون رو بخونید ...

دو تاحالت پیش میاد ...

یا آدمهای درون اتوبوس براتون کف و سوت میزنند
یا آدمهای درون اتوبوس همشون لعن و نفرینتون میکنند

ولی این هم میتونه انقلابی گری باشه ...

هر عملی برابر هست با از دست دادن برخی چیزها و این یکی از قوانین هست!
مثل حرکت دادن دست که در قبالش انرژی از دست میدیم .

پس یه فردی که عمل خوب و ماندگاری انجام میده ممکنه در قبالش یه چیزایی از دست بده !
یه انقلابی همیشه در قبال کارایی که انجام میده یه چیزی بدست میاره و یه چیزایی از دست میده !

مورد دوم اینکه چون دید و نگرش انسان ها متعدد بوده و شخصیت انسان ها متفاوت هست
پس امکان اینکه عمل ما صد درصد راضی کننده باشه و همه بهش معتقد باشند صفره

برای همین ==> وقتی یه انقلابی حرکتی رو انجام میده یه سری لعن و نفرین میکنند و یه سری دست و هورا

مورد دیگر :

در جامعه ی ما مفهوم انقلابی گری با ارزش های اسلامی رابطه مستقیمی داره و یه معیار سنجش
مثلا در مثال شما که کسی به راننده یاداوری میکنه برای نماز نگه داره عملش رو یه عمل مثبتی میبینیم و کاری به کسایی که لعن و نفرین می کنند نداریم

نکاتی که باید بهش توجه کنیم Sad برای اینکه کار انقلابی حداکثر بازدید رو داشته باشه)

1. حرکت انقلابی رو اگاهانه انجام بدیم
2.همیشه سنجیده رفتار کنیم
3.حرکت انقلابی جذب کننده باشه نه دور کننده!
و. . .

پس در مثال شما :

کسی که برای براندازی ظلم قیام میکنه باید تلاش کند کارش به هدفش منتهی بشه و ظلم از بین بره نهایت تلاشش رو بکنه
یعنی یه حرکت انقلابی معنادار
چون هدف براندازی ظلم بوده و یک هدف عالی بنابراین گرچه فرد هم جانش رو از دست داده از این حرکت یه حرکت انقلابی نام میبریم نه به اینکه فرد جانش رو از دست داده

مارینر;910331 نوشت:
ولی خوب من چنین مساله ای رو در نگاه مذهبیون نمیبینم ... یعنی احساس میکنم اونها معنایی دیگر در درون ذهنشون هست ... بنابراین میخواستم شاخص های انقلابی گری رو از نگاه کارشناسان دینی ببینم ...

سوالم این بود که یک جوان انقلابی چی کار میکنه ...

مثلا خاطرم هست که رهبر انقلاب از کسانی که رفتند و سفارت عربستان رو آتش زدند با عنوان جوانان انقلابی یاد کردند ... یعنی وقتی ایشان رو گرفتند و دستگیرشون کردند ... بعد از مدتها رهبر انقلاب گفتند که ایشان کاره بدی کرده اند ... ولی ما هم نمیتونیم جوانان انقلابی خودمون رو بازخواست کنیم ( نقل به مضمون )

بنابراین انقلابی گری ... یعنی تیغ بودن ... یعنی گرز بودن ...

و فکر نمیکنم درست باشه به فرزندانمون بگیم که ...
تیغ گرا باشند .
گرز گرا باشند .

بلکه بهتر هست این صفت رو در کنار چیزهایی دیگر مانند عقلانیت ؛ انسانیت ؛ تمدن ؛ فرهنگ ؛ دین ؛ آداب ؛ مهربانی ؛ قرار بدیم تا معنایی ارزشمند پیدا کنه .

یه فرد انقلابی باید از همه لحاظ اگاه باشه
در موقعیتی و زمانی و شرایطی وظیفه اش ممکن هست تغییر کنه !

در یه شرایطی ممکن هست فرد طغیانگر و متجاوز و دشمنی تا دم در خانه ی ما برسه و با لگدی وارد خانه ی ما بشه
مسلما باید رفتار انقلابی تغییر کنه و با متجاوز برخورد کنه و حتی بزنه و بکشه !
در شرایطی باید مثل موم نرم بشه و به سوال کودکی پاسخ بده ( کودک بشه)

یک انقلابی قرار نیست تیغ گرا و گرز گرا باشه

یک انقلابی ذاتا باید ادم متعالی و خوبی باشه در حالی که توان مقابله با متجاوز رو هم داشته باشه

پس ما قرار هست وهله ی اول به فرزندانمان ارزشهای انسانی و اسلامی رو یاد بدیم تا انسان های بزرگی بشن و در کنار این ، دفاع از این ارزشها !
چون ممکن با شرایطی روبرو شوند که از حق و ارزشهای خود دفاع کنند

آتش زدن سفارت عربستان در ذات جوان انقلابی نیست بلکه بر حسب شرایط این اتفاق ممکن هست بیفتد!

مارینر;910331 نوشت:
مثلا خاطرم هست که رهبر انقلاب از کسانی که رفتند و سفارت عربستان رو آتش زدند با عنوان جوانان انقلابی یاد کردند ... یعنی وقتی ایشان رو گرفتند و دستگیرشون کردند ... بعد از مدتها رهبر انقلاب گفتند که ایشان کاره بدی کرده اند ... ولی ما هم نمیتونیم جوانان انقلابی خودمون رو بازخواست کنیم ( نقل به مضمون )

سلام@};-

لطفاً بیانات رهبر معظم انقلاب را تحریف و مصادره بمطلوب نکنید، شایسته بود عین بیانات ایشان را بیان می کردید تا شائبه بوجود نیاید، بر خلاف نظر شما مواضع ایشان در خصوص آن اتفاق، خیلی شفاف و دقیق بوده و در یک سخنرانی که در روز چهارشنبه 30 دی 1394 در جمع دست اندرکاران اجرایی و نظارتی انتخابات ایراد شده، انجام گرفته است. که به بخشهایی از این سخنرانی اشاره می کنیم:

حضرت آیت الله خامنه ای درخصوص تشویش اذهان عمومی به برخی رفتارها و سخنان نسنجیده اشاره کردند و افزودند: برخی دائماً کلمه «تندروها» را تکرار می کنند که منظور آنها جریان مومن و حزب اللهی است، در حالیکه نباید جوانان انقلابی و حزب اللهی را متهم به تندروی کرد زیرا این جوانان با اخلاصِ تمام و با همه وجود در میدان حاضرند و هرگاه که دفاع از مرزها و دفاع از هویت ملی لازم باشد، وسط میدان هستند.

ایشان تأکید کردند: نباید به صرف یک اتفاق بسیار بد و غلط همچون حمله به سفارت عربستان، پای حزب اللهی ها و جوانان مؤمن و انقلابی را وسط بکشند.

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: عقل و فهم همین جوانان انقلابی و حزب اللهی، و تحلیل آنان در مورد مسائل در موارد زیادی، از برخی بزرگ ترها بهتر است و نباید این جوانانی که سینه چاک انقلاب و اسلام هستند به بهانه حمله به سفارت عربستان و یا قبل تر، حمله به سفارت انگلیس که هر دو به ضرر کشور و اسلام است و بنده هم بدم آمد، تضعیف شوند و مورد تهاجم قرار گیرند.

چند نکته: اولاً رهبر معظم انقلاب مخالفت خود را با نسبتهای ناروا و اتهاماتی نظیر تندروی و افراطی گری که به بهانه حمله جمعی به سفارت عربستان، به حزب اللهی ها و جوانان انقلابی می دهند اعلام نموده و اینگونه نسبت دادن ها به جوانان حزب اللهی و انقلابی که ذخائر واقعی نظامند را تقبیح نمودند، زیرا رهبر معظم انقلاب بخوبی واقفند که دشمنان خارجی انقلاب و فریب خوردگان داخلی در کمینند تا به بهانه رفتار عده ای، عقده های دلشان را بر سر نیروهای بسیجی و حزب اللهی هوار کرده و این جایگاه های ارزشی را تخریب کنند.

ثانیاً رهبر معظم انقلاب از سویی به صراحت موضع تقبیح گرایانه خود را نسبت به چنین اقداماتی نظیر حمله به سفارت ها را آشکار می سازند تا نیروهای حزب اللهی با هوشیاری و بصیرت از تکرار چنین رفتارهای بدی پرهیز کنند و از طرف دیگر نیز به برخی جریانات داخلی که عالمانه و اگاهانه در این قبیل اتفاقات پای نیروهای حزب اللهی و انقلابی را وسط می کشند هشدار داده و به جریاناتی که ناآگاهانه با بدخواهان همگرایی و همصدایی می کنند نیز آگاهی و بصیرت و رعایت تقوای سیاسی را توصیه می کنند.

ثالثاً در پایان نیز ضمن آنکه مجدداً بر بصیرت و هوشمندی نیروهای حزب اللهی و انقلابی و در صحنه بودن ایشان، که در صحنه های مختلف، حتی از خیلی مدعیان جلوتر هستند تأکید می کند، تأکیداً بر خسارت بار بودن حمله به سفارت عربستان و انگلیس برای اسلام و انقلاب تأکید ورزیده و به جریانات مختلف، توصیه می کند این قبیل اتفاقات قبیح را مستمسک حمله و هجمه به طیف وسیع و گسترده امت حزب الله و نیروهای مخلص بسیجی و انقلابی قرار ندهند.

چنانکه ملاحظه فرمودید: رهبر معظم انقلاب تمام مواضعشان را همه جانبه در یک سخنرانی ایراد نموده و ضمن تقبیح چنین اتفاقاتی، نقش مهم و اساسی نیروهای بسیجی، مؤمن و حزب اللهی را به همگان، خصوصاً جریاناتی که بدنبال تضعیف بسیجیان و حزب اللهی ها هستند گوشزد نموده و در ضمن آن، حقیقت انقلابی گری و انتظارات خود را برای اهالی انقلاب تبیین نمودند.

مارینر;910331 نوشت:
بنابراین انقلابی گری ... یعنی تیغ بودن ... یعنی گرز بودن ...

و فکر نمیکنم درست باشه به فرزندانمون بگیم که ...
تیغ گرا باشند .
گرز گرا باشند .

بلکه بهتر هست این صفت رو در کنار چیزهایی دیگر مانند عقلانیت ؛ انسانیت ؛ تمدن ؛ فرهنگ ؛ دین ؛ آداب ؛ مهربانی ؛ قرار بدیم تا معنایی ارزشمند پیدا کنه .


لطفاً تعریف و تحلیل نادرست خود را نسبت به روحیه انقلابی گری در آن مبنایی که مورد نظر بحث تایپیک است یعنی انقلابی گری اسلامی نسبت ندهید. و از عبارات سخیف و دون شأن انقلابیون مسلمان نظیر تیغ گرا/گرزگرا و نظائر ان استفاده نکنید.

انقلابی مسلمان روحیه جهادی دارد، روحیه مبارزه با ظلم و فساد دارد، این مبارزه نیازمند مجهز شدن به سلاح و ابزار است و این تجهیز سفارش خداوند در قران است: و اعدوا لهم ماستطعتم بالقوه ... نیروی انقلابی نمی تواند در برابر ظلم و فساد و اباحه گری سکوت کرده بی تفاوت باشد. البته سلاح اصلی مؤمنان انقلابی و حزب اللهی همان سلاح ایمان به خدا و روح ایثارگری و شهادت طلبی شان است.

شما به معنای انقلابی گری که در فرهنگ متعالی اسلام کاربرد دارد و به جهاتی از آن اشاره شد، توجه نکردید انقلابی گری حقیقی مورد نظر اسلام، واجدیت همه ویژگی ها توأمان است، روحیه جهادی و شجاعت نیروهای انقلابی با عقلانیت، قانونگرایی، انسانیت، تمدن، فرهنگ، دین، مهربانی و دیگر فاکتورهای داخل در بحث همراه بوده، قابل تفکیک نیستند.

موفق باشید ...@};-

عبد عاصی;909988 نوشت:
بنظرم انقلابی گری چیز بی معنیه، شایدم یه بدعت تو دین باشه، کجای دین گفته باید انقلابی باشی اونم با این اوصافی که الان تبلیغ میشه!؟

متاسفانه الان انقلابی گری یعنی اعصاب مصاب نداشتن، فحش دادن، تهمت زدن، مرگ بر این و اون گفتن، حمله به دشمن، همه را کافر و بی دین و ضد انقلاب و منحرف خوانده الا خودمون!
پرچم آتش زدن، از دیوار سفارت بالا رفتن و ...
هرکیم اینارو بهتر انجام بده مقربتر و انقلابی تر...

و چه بهتر از این راه برای عده ای که تمام هدفشون رسیدن به متاع زود گذر دنیاست!؟ راهی ساده تر و میان بر تر از این برای رسیدن به پست و مقام در این زمانه سراغ دارید!؟

مانده ام که مارا چه شده که برای آبدارچی فلان اداره هزار مصاحبه و گزینش و ... انجام میشود ولی هر روز شاهد دزدیهای چند ده و چند صد میلیاری هستیم؟! سازمان بین‌المللی شفافیت در جدیدترین گزارش خود رتبه ایران به لحاظ شاخص ادراک فساد ایران در میان 167 کشور جهان را 131 اعلام کرد! آیا این شایسته نظام اسلامی هست!؟

اگر دقت کنید می بینید که اولا چنین افرادی توسط گروههای سیاسی تحریک شده اند که آن گروهها دنبال منافع خود هستند نه منافع ملی!

ثانیا هم رهبر انقلاب بارها تذکر داده اند هم نیروی انتظامی و قوه قضاییه با آنها برخورد کرده ولی بنظر بنده این برخوردها کافی نیست و نهادهای امنیتی زیادی رودربایستی میکنند!

ثالثا کسی این جماعت خودسر را انقلابی تر و مقربتر معرفی نکرده بلکه خودشان خود را انقلابی می نامند و تحت عناوین رجا، یالثارات و... فعالیت میکنند!

رسول خدا (ص) فرموده: پنج چیز است كه اگر با آنها برخورد كردید از آنها به خدا پناه برید:

هرگز در مردمى زنا پیدا نشود كه آن را آشكارا كنند جز اینكه در ایشان طاعون و دردهائی كه در گذشتگان آنها سابقه نداشته(انواع سرطان، و...) پدیدار گردد،

و از پیمانه و ترازو كم نگذارند ( یا وظیفه شان را کامل انجام ندهند) جز اینكه به قحطى و سختى مخارج زندگى(رکود و تورم) و ستم سلطان (مسئولان و مدیران کشور) گرفتار شوند،

و از دادن زكات منع نكنند جز اینكه آمدن باران آسمان بر آنها ممنوع گردد و اگر بخاطر چهار پایان نبود هیچ باران بر آنها نبارد،

و پیمان خدا و رسولش را (در عدم بندگی شیاطین) نشكنند جز اینكه خداوند دشمنانشان را بر ایشان چیره كند و برخى اموالشان را بگیرد (تحریمهای آمریکا و غارت اموال ایران)

و به غیر آنچه خداى عزوجل (قرآن) نازل كرده حكم نكنند جز اینكه خداوند كشمكش و ستیزه میان آنها قرار دهد (جنگها، دعوای جناحهای سیاسی در کشورهای اسلامی و....)

جمع بندی

پرسش:

انقلابی گری چیست و شاخصه های آن کدام است؟

پاسخ:

 

در باره ی شاخصه های انقلابی بودن، ملاکها و مؤلفه های بسیاری گفته شده که هر کدام بطور کلی و جزیی حائز اهمیت و کاربردی هستند اما از آنجاییکه نظام اسلامی ما نظام ولایی و ارزشی است و رهبران انقلاب، علاوه بر اینکه خود جزو آغازگران این نهضت الهی و حسینی بوده اند، واجد ویژگیهایی خاص از جمله اسلام شناس و فقیه، جامع نگر، آگاه به مسائل روز، بصیر و شجاع و ... نیز می باشند از اینرو نظرات ایشان در باب شاخصه های انقلابی گری دقیق، منطبق بر آرمانها و ارزشهای الهی و انسانی و کاربردی تر است. که به مواردی اشاره می کنیم:

 

الف - شاخصه های انقلابی گری از نگاه امام خمینی (ره)

 

یک. قانون پذیری: امام خمینی(ره) در اولین سخنرانی بعد از ورود به ایران در بهشت زهرا در سال 57 در سخنانی فرمودند: «ملت ما یک مطلبش این بود که این سلطنت پهلوی از اول که پایه ‌گذاری شد، بر خلاف قوانین بود ... بلکه اصل رژیم سلطنتی از اول خلاف قانون و خلاف قواعد عقلی است و خلاف حقوق بشر است.» در واقع، منظور نظر حضرت امام این بود که انقلابی گری منهای قانونمداری همان سلوک طاغوتی است.

 

دو. پرهیز از هرج و مرج: در همان سال‌های ابتدایی انقلاب ، هرج و مرج‌های یکسری از گروه‌های تندرو، این بیانات امام(ره) را در پی داشت« شما خیال نکنید که حالائی که انقلاب شده پس ما هر کاری دلمان می خواهد بکنیم. ... آداب اسلامی این است که هر کسی موظف بداند خودش را به این‌که حفظ حدود و ثغور را بکند، نه این‌که هرکس هر کاری، هر کمیته‌ای دلش می‌خواهد هر کاری بکند، از او بپرسند چرا، می‌گوید انقلاب است. هر پاسداری هر کاری دلش می‌خواهد بکند از او بپرسند، می‌گوید این انقلاب است. هر جوانی هر کاری می‌خواهد بکند، بگوید انقلاب است، معنایش این است که اصلاً انقلاب آن هم انقلاب اسلامی هرج و مرج است، انقلاب اسلامی حکومت جنگل است. این غلط است باید موازین داشته باشد ...» (1)

 

سه. توکل به خدا، ایمان و وحدت اسلامی: امام خمینی (ره) در این رابطه در دیدار با گروهی از مردم فلسطین، لیبی، عراق و مصر می‌فرمایند:« ما به قدرت طبیعی بر این مشاکل و بر این مصیبت‌هایی که وارد شده است فائق نیامده ایم برای این‌که قدرت ما به حسب طبیعتیم قدرت بسیار ناچیزی بود در مقابل قدرت‌های بسیار بزرگ مثل قدرت آمریکا و قدت شاه سابق با آن ابزاری که اینها در دست داشتند مابه اینها که غلبه کردیم،‌ملت ما که در این نهضت پیروز شد این فقط برای اتکال به خدا بود...» (2) همچنین در دیدار با جمعی از پاسداران انقلاب اسلامی در باب اهمیت وحدت کلمه می‌فرمایند:« ...برادران من از یاد نبرید این رمز پیروزی را این وحدت کلمه‌ای که در تمام اقشار ایران پیدا شد معجزه بود و کسی نمی‌تواند این را ایجاد کند ...» (3)

 

چهار. ساده زیستی و نفی اشرافیت: ایشان در پیامی به مناسبت گشایش دومین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید می‌کنند:« اگر بخواهید بی‌خوف و هراس در مقابل باطل بایستید و از حق دفاع کنید و ابرقدرتان و سلاح‌های پیشرفته آنان و شیاطین و توطئه‌های آنان در روح شما اثر نگذارد و شما را ازمیدان به در نکند خود را به ساده زیستن عادت دهید و از تعلق قلب به مال و منال و جاه و مقام بپرهیزید...»(4)

 

پنج. اعتماد بنفس و خودباوری و نفی از خودباختگی: امام(ره) در دیدار با کارکنان صنایع نظامی داشتن باور و اعتماد نفس و نفی خودباختگی از عوامل مهم دیگر در پیروزی انقلاب اسلامی دانسته‌اند و در مورد آن می‌فرمایند:« ...این پیروزی که شما بدست آوردید برای این‌که باورتان آمده بود که می‌توانید باورتان آمده بود که آمریکا نمی‌تواند به شما تحمیل بکند این باور اسباب این شد که آن کار بزرگ معجزه آسا را شماها انجام دادید ....»(5)

 

شش. دارا بودن استقلال و نفی وابستگی: این مطلب، در مصاحبه امام با خبرگزاری رویترز در سال 57 در نوفل لوشاتو به خوبی مشهود است که ایشان می‌فرمایند:« .. شاه استقلال سیاسی؛ نظامی،فرهنگی و اقتصادی ما را از بین برده است و ایران را در همه ابعاد وابسته به غرب و شرق کرده است...» (6)

 

هفت. مردمی بودن: امام در این رابطه در دیدار با هیات بحرینی و پاسداران می فرمایند:« امروز روزی است که باید حفظ کنید شما اسلام را، اسلام را باید حفظ کنید. حفظ اسلام به این است که اعمالتان را تعدیل کنید، با مردم رفتار خوب بکنید، برادر باشید با مردم، مردم را اینطور حساب نکنید. رژیم‌های سابق مردم را از خودشان جدا می‌دانستند. آن‌ها در یک طرف بودند، مردم هم در یک طرف بودند. آن‌ها مردم را می‌کوبیدند، مردم هم آن‌ها را اگر می‌توانستند....»(7)

 

هشت. پشتیبانی ولایت فقیه: امام خمینی (ره) در فقرات متعددی به اهمیت جایگاه ولایت فقیه اشاره فرموده و همگان را به حمایت از این جایگاه سفارش فرمودند، آنجا که می فرماید: «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت تان آسیبی نرسد.»

 

ب - شاخصه های انقلابی گری از منظر رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای (حفظه الله):

مقام معظم رهبری نیز در مقاطع مختلفی بر لزوم انقلابی بودن تاکید داشتند که از جمله آن بیاناتشان در جمع مسوولان جهاد دانشگاهی در تاریخ 1383/04/01 است که در این بیانات، خطوط کلی را ترسیم فرمودند: « انقلابی بمانید. روحیه‏ انقلابی یعنی اسیر حدود تحمیلی نشدن؛ قانع به گیرندگی قطره‏‌چکانی نشدن؛ با امید دنبال هدف حرکت کردن، و با انگیزه، با نشاط، با اصرار و پیگیری آن را به‏ دست آوردن. این، انقلاب و حرکت انقلابی است.» در این مجال به برخی شاخصه های مورد اشاره ایشان می پردازیم:

 

یک. صریح و صادقانه بودن: رهبر معظم انقلاب در ایام کارشکنی‌های آمریکا در مذاکرات هسته‌ای، در تاریخ ۱۳۹۱/۱۱/۱۹ با صراحت انقلابی بودن خودشان را مورد اشاره قرار دادند و فرمودند:« من دیپلمات نیستم، من انقلابی‌ام، حرف را صریح و صادقانه می‌گویم. دیپلمات یک کلمه‌ای را می‌گوید، معنای دیگری را اراده می‌کند. ما صریح و صادقانه حرف خودمان را می‌زنیم؛ ما قاطع و جازم حرف خودمان را میزنیم.»

 

دو. واجدیت بصیرت و نیفتادن در دام افراط و تفریط: رهبر معظم انقلاب در تاریخ 1389/07/29 خطاب به طلاب می‌فرمایند: «از افراط و تفریط باید پرهیز کرد. جوان‌های انقلابی بدانند همانطور که کناره‌گیری و سکوت و بی‌تفاوتی ضربه می‌زند، زیاده‌روی هم ضربه می‌زند؛ مراقب باشید زیاده‌روی نشود. ...»

 

سه. پرهیز از سیاست زدگی و انحراف از خط امام (ره): در سالگرد رحلت امام خمینی در 1390/03/14 در حرم امام خمینی (ره) فرمودند :‌«اگر به اسم انقلابی‌گری امنیت را از بخشی از مردم سلب کنیم، این هم از مصادیق انحراف از خط امام عزیزمان است. . . اگر عنوان مجرمانه‌ای بر حرکتی منطبق شود، دستگاه‌های مسئول موظف به پیگیری هستند اما اگر کسی به دنبال براندازی و اجرای دستور دشمن نیست ولی با مذاق و تفکر سیاسی ما مخالف است، نباید عدالت و امنیت را از او سلب و او را زیر پا له کنیم؛ چراکه به فرموده قرآن، مخالفت با یک قوم نباید موجب بی‌تقوایی و بی‌عدالتی شود و همه باید در این زمینه‌ها هوشیار و مراقب باشند.»

 

چهار. شجاعت و پرهیز از ترس: رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس‌جمهور و هیأت وزیران 1394/6/4 فرمودند:« باید در هر شرایطی در اتخاذ مواضع انقلابی صراحت داشت و صریح و بدون رودربایستی، در مقابل دشمن مواضع انقلاب و مبانی امام بزرگوار را بدون ترس و خجالت بیان کرد...»(8)

 

در تکمیل بحث تذکر چند نکته ضروری می نماید:

 

اول. بدون شک، بخشی از اصول انقلابی گری مواردی است که بیان شد، اگر کسانی هستند که این اصول را شعار می دهند اما عملشان ضد اینهاست و یا نه در شعار و نه اندیشه و نه عمل، هیچ سنخیتی با این اصول انقلابی گری ندارند. هیچ نسبتی با انقلابی گری ندارند.

 

دوم. بسیجی و حزب اللهی واقعی، هم در شعار، هم اندیشه و هم عمل و رفتار، تابع اصول انقلابی گری است که بر شمردیم اگر کسی را در لباس بسیجی دیدید که به این اصول پایبند نیست، بدانید یا از سر ناآگاهی است و یا فردی نفوذی بوده که هیچ نسبتی با بسیج و بسیجی و روحیه انقلابی گری ندارد. از اینرو نباید نقصان و ضعف و یا رفتار افراطی وی را به پای انقلاب و روحیه ارزشی انقلابی گری نوشت. چنانکه در جامعه اسلامی بر خلاف انتظار از برخی مسلمانان رفتارهای غیر اخلاقی و غیر ارزشی مشاهده می کنید و نباید آنها را به پای اسلام عزیز بنویسیم، حکایت بسیج و برخی بسیجیان و انقلاب و برخی مدعیان انقلابی گری چنین است.(دقت کنید!) البته ناگفته نماند از آنجاییکه دشمنان داخلی و خارجی دین و ملت ما از فرهنگ بسیج و بسیجی ضربه های بسیاری خورده اند و این شجره طیبه را سدّ بزرگی بر سر راه اهداف شوم خود می دانند از هیچ تلاشی برای سیاه نمایی و تخریب این رکن رکین حفظ آرمانهای انقلاب دریغ نمی ورزند. مراقب باشیم در میدان توطئه گری دشمنان بازی نخوریم.!!!

 

سوم. حضرت آیت الله خامنه ای درخصوص تشویش اذهان عمومی به برخی رفتارها و سخنان نسنجیده اشاره کردند و افزودند: برخی دائماً کلمه «تندروها» را تکرار می کنند که منظور آنها جریان مومن و حزب اللهی است، در حالیکه نباید جوانان انقلابی و حزب اللهی را متهم به تندروی کرد زیرا این جوانان با اخلاصِ تمام و با همه وجود در میدان حاضرند و هرگاه که دفاع از مرزها و دفاع از هویت ملی لازم باشد، وسط میدان هستند. ایشان تأکید کردند: نباید به صرف یک اتفاق بسیار بد و غلط همچون حمله به سفارت عربستان، پای حزب اللهی ها و جوانان مؤمن و انقلابی را وسط بکشند. و نیز افزودند: عقل و فهم همین جوانان انقلابی و حزب اللهی، و تحلیل آنان در مورد مسائل در موارد زیادی، از برخی بزرگ ترها بهتر است و نباید این جوانانی که سینه چاک انقلاب و اسلام هستند به بهانه حمله به سفارت عربستان و یا قبل تر، حمله به سفارت انگلیس که هر دو به ضرر کشور و اسلام است و بنده هم بدم آمد، تضعیف شوند و مورد تهاجم قرار گیرند.

 

در پایان گفتنی است: انقلابی مسلمان، روحیه جهادی دارد، روحیه مبارزه با ظلم و فساد دارد، این مبارزه نیازمند مجهز شدن به سلاح و ابزار است و این تجهیز سفارش خداوند در قران است: و اعدوا لهم ماستطعتم بالقوه ... نیروی انقلابی نمی تواند در برابر ظلم و فساد و اباحه گری سکوت کرده بی تفاوت باشد. البته سلاح اصلی مؤمنان انقلابی و حزب اللهی همان سلاح ایمان به خدا و روح ایثارگری و شهادت طلبی شان است. انقلابی گری حقیقی مورد نظر اسلام، عبارت است از واجدیت توأمان همه ویژگی ها، روحیه جهادی و شجاعت نیروهای انقلابی با عقلانیت، قانونگرایی، انسانیت، تمدن، فرهنگ، دین، مهربانی و دیگر فاکتورهای داخل در بحث همراه بوده، قابل تفکیک نیستند.

 

 

پی نوشت ها:
1. صحیفه نور، جلد 10 صفحه 137.
2. همان، جلد 5 ص 262
3. همان، ص141.
4. همان، جلد 19 ص11
5. همان، جلد 14 ص194.
6. همان، جلد 3 ص164.
7. همان، جلد 7 ص253.
8. برگرفته از مجموعه سخنرانی های رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای (حفظه الله).

 

موضوع قفل شده است