اثر موسیقی

تب‌های اولیه

153 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال

hedi;88962 نوشت:
پس لطفا منبع این حدیث را بیاورید!! راستی جناب معدنچی من نمیگم موسیقی گوش نمیدم و یا ادعایی داشته باشم اما همیشه واقعیت رو میگم حتی اگر بر ضرر علاقمندی هام باشه

سلام

واقعیت چیست ؟

موسیقی حرام است !

منبع هم که عرض کردم تو سایت ها لینک داده شده زده !

madanchi11;89013 نوشت:
واقعیت چیست ؟ موسیقی حرام است !

خیر جناب معدنچی! واقعیت را در صفحه ی 10 عرض کردم!

hedi;88960 نوشت:
با سلام خدمت دوستان مخصوصا جناب معدنچی عزیز:
نقل نمایش پست ها نوشته اصلی توسط : Madanchi11 صدای باران ! بلبل ! و ... یک نوع موسیقی هستن که بزرگان موسیقی آنها را به درون نت آورده اند و قطعه ای ساختن!!! تا کی خودمون را گمراه کنیم!!!!

قابل توجه جناب معدنچی:
نت ها علامتهایی هستن که به کمکشون صداهای موسیقیایی رو مینویسن و سوال من اینجاست:
شما میتونید تفاوت نت های نواخته شده توسط انسان ها (یا به قول شما بزرگا!) رو با نت هایی رو که خدا واسمون فرستاده احساس کنید؟ قابل توجه شمایی که به موسیقی واردی: به نظر شما خدا از این خواستمون (نیاز به موسیقی) بی خبر بوده؟ میدونید چند وقت پیش مدعیان موسیقی ایران در یکی از دانشگاه های تهران گرد هم امدند تا نت سوره ی حمد رو بنویسند؟؟؟
الان نتیجه ش رو میگم:
دوستان عزیزم ما در جهان 7 نت مادر داریم بعد از اتمام نت نویسی استادشون گریه میکنه وقتی دلیلش رو میپرسن ایشون میفرمایند فقط در در سوره ی حمد به این کوچکی هفت نت مادر بود!!!! حالا ببینید در کل قران چه خبره!

نقل نمایش پست ها نوشته اصلی توسط : Madanchi11 خواهش می کنم سررشته از موسیقی ندارید نظر ندهید !!!

جناب معدنچی حق با شماست من سر رشته ای ندارم اما این رو بخوبی میفهمم که موسیقی که در طبیعت و یا قرآن است با هیچ موسیقی ساخت انسان قابل قیاس نیست


hedi;89058 نوشت:
واقعیت را در صفحه ی 10 عرض کردم!

من در صفحه ی 10 چیزی خاصی ندیدم!!!!

خداوند خودش گفته تمام دنیا جمع بشوند نمی توانند یک جمله من را بگویند!! این آقایون هم زحمت کشیده اند!

بعدشم چرا گفتند معجزه اصلی محمد همین قرآن است !!!!!!!!!!!!!!!!!!! چون بزرگیش به اندازه .....

من نیومدم قرآن تجزیه و تحلیل کنم! شما میگید موسیقی حرام است یک هفته به هیچ نوع موسیقی گوش نده حتی موسیقی تو تلویزیون و موسیقی که خودت داری به هیچ وجه ببین چی میشه؟

madanchi11;89106 نوشت:
من در صفحه ی 10 چیزی خاصی ندیدم!!!!

کمکتان میکنم تا اصل موضوع را ببینید:

hedi;88960 نوشت:
من سر رشته ای ندارم اما این رو بخوبی میفهمم که موسیقی که در طبیعت و یا قرآن است با هیچ موسیقی ساخت انسان قابل قیاس نیست

madanchi11;89106 نوشت:
خداوند خودش گفته تمام دنیا جمع بشوند نمی توانند یک جمله من را بگویند!! این آقایون هم زحمت کشیده اند!

من نگفتم فقط قرآن موسیقی داره
شما موسیقی امواج دریا رو گوش کن یا آهنگ بارش باران یا ...

madanchi11;89106 نوشت:
من نیومدم قرآن تجزیه و تحلیل کنم! شما میگید موسیقی حرام است یک هفته به هیچ نوع موسیقی گوش نده حتی موسیقی تو تلویزیون و موسیقی که خودت داری به هیچ وجه ببین چی میشه؟

مطمین باشید اتفاق خاصی رخ نمیده
اما مثلا من دلم میخواد آهنگ گوش کنم اما اگه هر کس بخواد هر چیزی رو که دلش میخواد عمل کنه اونوقت شما بگو چی میشه؟!!!

ضررهای موسیقی از نظر علم روز و دانشمندان خارجی:

- عامل ضعف اعصاب و خفقان قلبی:

انواع موسیقی و به خصوص آهنگ های حساس آن، تحریکاتی در اعصاب سمپاتیک و پاراسمپاتیک به وجود آورده و تأثیراتی در روی این دو رشته عصب بجا می گذارد؛ در نتیجه تعادل این اعصاب به هم خورده، ضعف اعصاب پدید می آید؛ ضعف اعصاب هم به نوبه ی خود، امراض دیگری را از قبیل اختلال حواس، پریشانی، جنون، ثقل سامعه، نابینایی، سل و... به وجود می آورد. ضعف اعصاب ریشه ی بیماری های جسمی و روانی است و این ریشه ی مرض را، شنیدنِ زیاد موسیقی به ارمغان می آورد. به علاوه، موسیقی به واسطه ی ایجاد هیجانات روحی و وضع تأثیراتی در مغز، احیاناً به حمله ی قلبی و خفقان منجر شده، باعث سکته و مرگ ناگهاننی می گردد.


اگر به این مطالب باور ندارید، به گفتار دکتر ولف آدلر توجه کنید:
آدلر پروفسور دانشگاه «کلمبیا» می گوید:
«موسیقی یکی از عوامل مهم ضعف اعصاب است».


آدلر ثابت کرد که دلکش ترین نواهای موسیقی، شومترین آثار را روی سلسله ی اعصاب بجا می گذارد و مخصوصاً در فصل گرما و در مناطق گرمسیراثر موسیقی بر اعصاب بیشتر است. دکتر آدلر زیان های بسیار دیگری نیز برای موسیقی یافته و در رساله ی مبسوطی آن را شرح داده است.


کشفیات دکتر نامبرده چنان در امریکا تأثیر کرد که هزاران هزار نفر را پیرو خود کرد؛ به طوری که موسیقی را بر خود حرام نمودند و حتی لایحه ی مفصلی در این زمینه تهیه کرده و به مجلس سنای امریکا تقدیم داشتند و از مجلس درخواست نمودند که از هر گونه کنسرت عمومی جلوگیری نماید.


در اینجا به عاقبت چند نفر از استادان مشهوری از موسیقی دانان جهان توجه کنید:
بهتون در 32 سالگی به کلّی کَر شد و از ضعف اعصاب بالاخره دیوانه شد.
باخ موسیقی دان به اختلال حواس و کوری گرفتار شد.
موزارت و شوپن دو تن از موسیقی دانان نامی دچار ضعف قوا و سل شدند.
شومان و دووراک ضعف اعصاب شدید گرفته و سرانجام دیوانه شدند.
شوبرت، واگتر، مندلسن و دوکونیسی این چهر تن به اختلالات عصبی و پریشانی فکری و کشمکش های روحی مبتلا شدند.
فردریک هندل (موسیقی دان آلمانی)، ماریا آلتا(خواننده ایتالیایی، موریس راول(نوازنده ی فرانسوی)؛ این سه تن مبتلا به نابینایی شدند. و...



ادامه دارد...


بیمارانی که از دردهای مزمن یا افسردگی رنج می‌برند٬ می‌توانند با گوش دادن به انواع خاصی از موسیقی دردهای خود را التیام بخشند.

دانشمندان دانشگاه گلاسکو کالدونیان در حال تلاش برای استفاده از روانشناسی و مهندسی صدا هستند تا تاثیر موسیقی را بر احساسات و روحیه انسان‌ها بررسی کنند. این محققان به دنبال آن هستند تا بررسی کنند چگونه استفاده از موسیقی می‌تواند در دسته خاصی از بیماران به کاهش علائم افسردگی و دردهای مزمن کمک کند.

دکتر دان ناکس یک مهندس صدا و محقق این پروژه در این باره گفت: تاثیر موسیقی روی یک شخص بسیار فراتر از تصور این موضوع است که ما فکر کنیم که آهنگ‌هایی با ضرب تند باعث بهبود روحیه می‌شوند یا آهنگ‌های ملایم می‌توانند تاثیر متفاوتی روی روحیه داشته باشند.
موسیقی می‌تواند احساسات و حالات را با کمک فاکتورهای زیادی به انسان منتقل کند. ساختار، تن صدا و خصوصیات هر قطعه موسیقی و هم‌چنین متنی که در آن خوانده می‌شود همه در روحیه انسان‌ها تاثیرگذار هستند.

البته تاثیر موسیقی فقط محدود به موارد بالا نمی‌شود. این که شما برای اولین بار است که یک آهنگ را می‌شنوید، آیا آن آهنگ شما را به یاد رویدادهای شاد یا غمگین می‌اندازد و مواردی مانند آن نیز روی تاثیر موسیقی در ذهن و روحیه شما تعیین کننده است.

بر همین اساس، این تیم تحقیقاتی مطالعات گسترده‌ای را برای بررسی اثر صداهای دیجیتالی مختلف روی احساسات انسان آغاز کرده‌اند و در نهایت یک برنامه کامپیوتری طراحی کردند که می‌تواند بهترین آهنگ‌ها را برای کمک به بیماران مشخص کند.

قبلا در برخی از سایت‌ها امکانی فراهم شده است که شاد یا غمگین بودن موسیقی را به کاربر اطلاع می‌دهند. در این پروژه تلاش شده است این شیوه را اصلاح کند و اطلاعات بسیار بیش‌تری را در اختیار کاربران قرار دهد.

تحقیقات نشان می‌دهد از هر 7 نفر در کشور انگلستان یک نفر در بخشی از زندگی خود به افسردگی شدید دچار می‌شود. دانشمندان امیدوارند با استفاده از موسیقی بتوانند روش‌های جایگزین و کم‌هزینه‌تری را برای درمان افسردگی طراحی کنند.

منبع: خبر آنلاین

اخرش اهنگ گوش بدیم یاااااااااااااااااااااااااااااااااااا نههههه:Gig:

2- موسیقی عامل رکود فکر:


موسیقی در نتیجه ی ضعف اعصاب، فکر را راکد و متوقف می سازد و چون طبیعتاً به تدریج علاقمندان به موسیقی به این کار عادت می کنند، اغلب برای همیشه از ترقّیات فکری محروم می گردند.
روی همین اصل، دانشجویانی که بیشتر با موسیقی سر و کار دارند اغلب در ریاضیات و کارهای فکری عقب افتاده و ضعیف هستند.

3- تنبلی و بی ارادگی:


گذشته از رکود فکری، موسیقی یک نوع تخدیری در انسان به وجود آورده، رفته رفته انسان را در کارها سُست و تنبل و بی اراده و لااُبالی می کند؛ تا جایی که گاهی کارهای ضروری از انسان ها فوت می شود و باز بی پروا در برابر موسیقی می نشیند و گوش می دهد و سرمایه ی جوانی و عمر و نیروی کار و فعالیت و ابتکار خود را در پای موسیقی به رایگان از دست می دهد.
آلکسیس کارل دانشمند معروف در کتاب «راه و رسم زندگی» چنین می نویسد: «باید گفت رادیو نیز مانند سینما و موسیقی کاهلیِ کاملی به کسانی که با آن سر و کار دارند می بخشد».
در جای دیگر می گوید: «رادیو و سینما و ورزش های نامناسب، روحیه ی فرزندان را فلج می کند».

4- موسیقی، عامل بُهت و ایجاد توجه غیر طبیعی:


کسی که عادت به استماع موسیقی دارد در آن حال، توجه او به ضروریات هم کمتر می شود زیرا توجه و اندیشه اش تمام در گوش او تمرکز یافته و برای شنیدن موسیقی سراپا گوش شده است. علت برخی از تصادفات اتومبیل ها بی شک همان غرق شدن در موسیقی و مجذوب شدن در برابر نغمه های دل انگیز است.

5- موسیقی، وسیله ی انحطاط اخلاق و غافل شدن از ذکر خداوند:


ما اگر به مجالس موسیقی توجه کنیم، و گناهان و آلودگی ها و باده گساری های در آن را به حساب بیاوریم، آن وقت می فهمیم که موسیقی چه سهم بزرگی در وقوع فحشا و منکرات دارد و می فهمیم که چگونه موسیقی با نغمه های ملایم و دلربای خود لطمه های دل خراش و وحشیانه ای به اخلاق و دین و فضیلت می زند.
بالاخره نغمه های موسیقی اجتماع را به فساد و شهوت و انحراف و لاابالی گری می کشاند و به خصوص در روح اطفال آثار عمیق تر و شوم تری می گذارد.
چقدر عشق بازی های شیطانی که در سایه نوای موسیقی جان گرفته و به رسوایی و بی عفّتی و گناه منجر شده است؛ به خصوص که ترانه های غنایی نوعاً آمیخته با مضامین عشقی و مطالبی هوس انگیز و گناه پرور است.

madanchi11;89188 نوشت:
بیمارانی که از دردهای مزمن یا افسردگی رنج می‌برند٬ می‌توانند با گوش دادن به انواع خاصی از موسیقی دردهای خود را التیام بخشند.

بحث بسیار خوبیست!
موسیقی درمانی
حدود چند پیش دانشمندان آمریکایی آزمایش جالبی انجام دادند!!!
چند گاو را مورد مطالعه قرار دادند و میزان شیر دهی آن ها را بررسی کردند
سپس برای آن ها موسیقی پخش کردند میدونید نتیجه چه بود؟؟؟
بله... موسیقی درمانی جواب داد و میزان شیردهی گاو ها به طور قابل توجه ای افزایش یافت و کیفیت شیر آن ها هم بهبود یافت
فکر میکنم اکثر دوستان این آزمایش را شنیده اند
اما بهتر است نتیجه کامل آزمایش را که به اندازه ی نتیجه ی ناقص آن معروف نیست را ببینیم:
به مدت چند هفته آزمایش ادامه داشت و هر روز موقع شیر دهی موسیقی پخش و نتیجه کنترل شد
بعد از چند هفته دوباره شیر گاو ها را مورد بررسی قرار دادند اما این بار نه تنها کیفیت و میزان شیر کاهش داشت بلکه کیفیت شیر آن ها حتی از زمان قبل از انجام آزمایش هم پایین تر آمد!!

سلام علیکمکمکمکمکمکمکمکمکمکمکمکمکمکمکمکمکم

جناب Masoomi زحمت کشیدند پست ها رو جا به جا و بعضی را هم پاک کردن !

ولی خوب اینجا آزادی بیان وجود ندارد ! بهتر است دیگه به ادامه اش فکر نکنم!

با سلام و تشکر از تمام کاربرانی که در بحث شرکت کرده اند
لازم به تذکره که موضوعات ایجاد شده در این انجمن نه تنها برای استارتر بلکه برای سایر مخاطبان اعم از کابران عضو و مهمان قابل استفاده است. پس لطفا از ارسال پستهای خارج از موضوع و بدون محتوای علمی خودداری بفرمائید تا منجر به حذف و ویرایش نشه.
اصلاح ساختاری و محتوایی پستها برای استفاده عموم، از ممیزات سایت اسک دینه و ربطی به آزادی بیان نداره.
مخاطبی که به دنبال جواب سوال یا دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون مساله ای به تاپیکی سر میزنه، توقع اتلاف وقت با مطالب غیر مرتبط رو نداره.
با تشکر از همراهی همه عزیزان.:Gol:
در پناه حق.

سلام

همش میگیم موسیقی بده خوب نیست

فکر اونایم بکنین که چن ساله همش آهنگ گوش میدادن
اینها چهجوری باید موزیکو بزارن کنار, میگین حرام
اما هرکاری کنیم هم نمی‌شه دیگه ترکش کنیم من خودم فقط ماههای محرم و صفر آهنگ گوش نمیدم بقیه ماها همش ادامهدار ه بگین چهجوری باید کنار گذشته بشه

البته من رو این اثر موسیقی زیاد بحث دارم بعلت پاک شدن مطلبا دیگه ادامه نمیدیم

پیش پیش ممنون

guest;90147 نوشت:
همش میگیم موسیقی بده خوب نیست فکر اونایم بکنین که چن ساله همش آهنگ گوش میدادن اینها چهجوری باید موزیکو بزارن کنار, میگین حرام اما هرکاری کنیم هم نمی‌شه دیگه ترکش کنیم من خودم فقط ماههای محرم و صفر آهنگ گوش نمیدم بقیه ماها همش ادامهدار ه بگین چهجوری باید کنار گذشته بشه البته من رو این اثر موسیقی زیاد بحث دارم بعلت پاک شدن مطلبا دیگه ادامه نمیدیم

ترک دادن آدم معتاد سخته ؟

مثل خود من که کار چند ساله که تو موسیقی ام !

guest;90147 نوشت:
بگین چهجوری باید کنار گذشته بشه

اثرات نامطلوب موسيقي از لحاظ علمي ثابت شده .
مي تونيد از جايگزين استفاده كنيد .
توي همين سايت و سايت هاي مذهبي ديگه كلي مداحي شاد هست . هر كدوم رو كه دوست داريد و خوشتون مياد مي تونيد گوش بديد . چون مطالب خوبي هم توي اين مداحي ها گفته ميشه مفيد هست .
البته گاهي مداحي ها هم مورد دارند . سبك يا مطالبشون . ولي مداحي هاي خوب هم وجود دارند .
موفق باشيد

روشنا;90164 نوشت:
كلي مداحي شاد هست

چی می گید!!!!

سوتی در حد لالیگا!

مداحی شاد!!!

به اون میگن ملودی خوانی !!!!! مجید جان دلبندم !!!

ولی ما تو ملودی خوانی خوب نیست ! انرژی ندارد!

بگرديد شاد هم پيدا ميشه .

با معاني خوب كه باعث افزايش محبت به ائمه هم ميشه .

خود شما هم هر انرژي رو قبول نداريد . مثلا انرژي قرص اكس و مواد مخدر و ...

پس هر انرژي خوب نيست .

روشنا;90171 نوشت:
خود شما هم هر انرژي رو قبول نداريد . مثلا انرژي قرص اكس و مواد مخدر و ... پس هر انرژي خوب نيست .

ببینید خواهرم

انرژی نه ا...ک...س است و نه موا...د مخ...درٍ ، انرژی ها روحی !

شما اگر یک بار تنظیم سید سروش طباطبایی گوش کنید ! ولش نمی کنید !

سلام و درود:Gol:

madanchi11;89400 نوشت:
سلام علیکمکمکمکمکمکمکمکمکمکمکمکمکمکمکمکمکم

جناب Masoomi زحمت کشیدند پست ها رو جا به جا و بعضی را هم پاک کردن !

پست ها معمولاً بدون دلیل حذف یا جابجا نمی شوند هرچند در برخی موارد برخورد سلیقه ای می شود که بنده به مدیر محترم سایت هم عرض کرده ام :ok:

ولی با حجم سنگین و تعداد زیاد پست ها این اشتباهات زیاد پیش می آید:ok:

ای کاش وقتی بعد از فیلتر شدن سایت این همه اعتراض کردیم به نظام ف/یلت/رینگ کشور کمی هم به فی/لترینگی که در این سایت اعمال می کنیم و بعضاً پست هایی بی دلیل حذف می شود می پرداختیم:Labkhand: :Labkhand: :Labkhand:

یا علی

madanchi11;90175 نوشت:
انرژی نه ا...ک...س است و نه موا...د مخ...درٍ ، انرژی ها روحی ! شما اگر یک بار تنظیم سید سروش طباطبایی گوش کنید ! ولش نمی کنید !

انرژي روحي نمي دونم منظورتون چيه ؟ بدست آوردن اين انرژي دست خود آدم هم هست .

يه سي دي هست بهش ميگن سي دي آب .

نمي دونم ديديد يا نه .

يه نفر اگه اشتباه نكنم آمريكايي بوده شكل ملكول آب رو همراه با صوت هاي مختلف مشاهده كرده .

تنظيم ترين شكل ملكول آب زماني بوده كه قرآن پخش ميشده و بد شكل ترينش هم زماني بوده كه موسيقي پخش ميشده .

بخش عمده اي از خون ما رو آب تشكيل ميده . پس اثرات نامطلوب موسيقي هايي كه منع شدن روي بدن ما وجود داره .

سلام و درود بر برو بچه های ِ :Gol:
امیدوارم حال همگیتون خوب باشه:Gol:

madanchi11;90169 نوشت:

چی می گید!!!! سوتی در حد لالیگا!
مداحی شاد!!! به اون میگن ملودی خوانی !!!!!
مجید جان دلبندم !!!
ولی ما تو ملودی خوانی خوب نیست ! انرژی ندارد!

جناب معدنچی بزرگوار به کررات مشاهده می کنیم که جنابعالی نزاکت ادبی را رعایت نمی کنید و از دایره ی اخلاق و ادب خارج می شوید و در مورد مطالبی که معرفتی نسبت به آن ندارید پیش داوری می کنید و حکم صادر می کنید!!

اولاً استفاده از تعابیری مانند مجید دلبندم !!و سوتی در حد تیم لالیگا!! شایسته و بایسته ی و در شأن شما نیست!!!!!!

دوماً اینکه مداحی از کلمه ی مدح می آید به معنی ستایش و تمجید و تقدیس کردن یک فرداست!!
که اینکار لزوماً عزاداری نیست و شعرا و عرفای ما بسیار پیش آمده که بصورت شاد چنین کاری را انجام دهند!!

شما مثل همیشه معنی و مفهوم یک کلمه و عبارت را متوجه نشدید درست مانند تاپیک ملاک های انتخاب همسر آقایون !! اینجا هم بدون علم دیگری را متهم به سوتی کردید و به سخره گرفتید!!

جالب اینجاست که شما معنی و مفهوم مداحی را نمی دانید و نمی شناسید نقص و اشکال از شماست !!!

حالا شایسته است که بخاطر این اشتباه شما !! از تعابیر خودتان استفاده کنم و استهزاء و تحقیر کنم!!!!!

بجای اظهار نظر های بی معنی و نامفهوم دو خطی لطفاً مطالعه وکنید و آگاهی و بصیرت خود را افزایش دهید!!

یا علی

روشنا;90180 نوشت:
انرژي روحي نمي دونم منظورتون چيه ؟ بدست آوردن اين انرژي دست خود آدم هم هست . يه سي دي هست بهش ميگن سي دي آب . نمي دونم ديديد يا نه . يه نفر اگه اشتباه نكنم آمريكايي بوده شكل ملكول آب رو همراه با صوت هاي مختلف مشاهده كرده . تنظيم ترين شكل ملكول آب زماني بوده كه قرآن پخش ميشده و بد شكل ترينش هم زماني بوده كه موسيقي پخش ميشده . بخش عمده اي از خون ما رو آب تشكيل ميده . پس اثرات نامطلوب موسيقي هايي كه منع شدن روي بدن ما وجود داره .

شما میگید قرآن !!!

قرآن با موسیقی برابر است که شما دارید مقایسه می کنید !!!!

من نمی دونم شما چرا اینجوری هستید !!!! خواهرم شما گفتی مداحی ! حالا میری میگی قرآن ! قرآن کلام خداست !
شعر موسیقی از انسان است !

مقایسه مثل تفنگ بادی است با مسلسل !!!

قضاوت;90184 نوشت:
جناب معدنچی بزرگوار به کررات مشاهده می کنیم که جنابعالی نزاکت ادبی را رعایت نمی کنید و از دایره ی اخلاق و ادب خارج می شوید و در مورد مطالبی که معرفتی نسبت به آن ندارید پیش داوری می کنید و حکم صادر می کنید!! اولاً استفاده از تعابیری مانند مجید دلبندم !!و سوتی در حد تیم لالیگا!! شایسته و بایسته ی و در شأن شما نیست!!!!!! دوماً اینکه مداحی از کلمه ی مدح می آید به معنی ستایش و تمجید و تقدیس کردن یک فرداست!! که اینکار لزوماً عزاداری نیست و شعرا و عرفای ما بسیار پیش آمده که بصورت شاد چنین کاری را انجام دهند!! شما مثل همیشه معنی و مفهوم یک کلمه و عبارت را متوجه نشدید و مانند تاپیک ملاک های انتخاب همسر آقایون !! اینجا هم بدون علم دیگری را متهم به سوتی کردید و به سخره گرفتید!! جالب اینجاست که شما معنی و مفهوم مداحی را نمی دانید و نمی شناسید نقص و اشکال از شماست !!! حالا شایسته است که بخاطر این اشتباه شما !! از تعابیر خودتان استفاده کنم و استهزاء و تحقیر کنم!!!!! بجای اظهار نظر های بی معنی و نامفهوم دو خطی لطفاً مطالعه وکنید و آگاهی و بصیرت خود را افزایش دهید!!

هر چی باشد شما نمی دونید !!!

کسی را به سخره نگرفتم ! طرز فکر ی که دارید اشتباه است !!!

من کارم ترجمه کلمات نیست ، قضاوت جان دارید دوباره با من بحث می کنید !!!

من اشتباه می کنم یا این خدامات که این سی دی را بیرون میدهند ! میزنن مداحی و ملودی!

مداحی همون عزاداری است و ملودی همون جشن برای تولدت و شادی می خونن! پس کل این همه مشکل دارد !!!

madanchi11;90185 نوشت:
شما میگید قرآن !!!

قرآن با موسیقی برابر است که شما دارید مقایسه می کنید !!!!

من نمی دونم شما چرا اینجوری هستید !!!! خواهرم شما گفتی مداحی ! حالا میری میگی قرآن ! قرآن کلام خداست !
شعر موسیقی از انسان است !

مقایسه مثل تفنگ بادی است با مسلسل !!!

بزرگوار بهتره همه چيزو با هم مخلوط نكنيد .

من بين مداحي و قرآن مقايسه اي انجام ندادم . نتيجه اين مقايسه براي همه از جمله شما معلومه پس نيازي به مقايسه نبود .

من مختصري از مطالب علمي رو بيان كردم . كه تاثير نواهاي مختلف بر روي آب بود . همين .

كل مطالب من موارد زير بود :

مداحي ها يا سرود ها و همخواني هاي مناسبي وجود دارند كه هم شاد و هم در برگيرنده مفاهيم خوب و معنوي و باعث شناخت هم حتي ميشه . كه مي تونيم جايگزين موسيقي هايي كنيم كه شنيدنشون حرام و مضر هست .

مطلب دوم هم در مورد تحقيق علمي بود در مورد اثرات نامناسب موسيقي هايي كه منع شده هستند . و اثرات مناسبي نمي تونند داشته باشند كه باعث انرژي مثبت بشن .

-----
و همچنين همه ما قبول داريم انرژي هاي مثبت روحي با شنيدن مداحي معصومين و اسم معصومين وجود داره .

اين همه سرود و مداحي مطمئنا خوب و مناسب هم به فراواني درشون هست .

سلام و درود:Gol:

madanchi11;90186 نوشت:
هر چی باشد شما نمی دونید !!!

قضاوت با کاربران و دوستان محترم :ok:

madanchi11;90186 نوشت:
کسی را به سخره نگرفتم ! طرز فکر ی که دارید اشتباه است !!!

مجید دلبندم و سوتی در حد لالیگا به سخره گرفتن نیست!!! شما ادبیات و زبان مادری خود را بلد نیستید!!

madanchi11;90186 نوشت:
من کارم ترجمه کلمات نیست ، قضاوت جان دارید دوباره با من بحث می کنید !!!

این کلمات فارسی است !! نیاز نیست مترجم باشید !! فارسی که بلدید !!

madanchi11;90186 نوشت:
من اشتباه می کنم یا این خدامات که این سی دی را بیرون میدهند ! میزنن مداحی و ملودی!

این جماعت رو رها کنید چهارتا کتاب با معنا و مفهوم ارزشمند مطالعه کنید ! تا بار علمیتون بره بالا و هم ما بهرهمند بشیم هم اینقدر با زبان مادریتون بیگانه نباشید!!!

madanchi11;90186 نوشت:
مداحی همون عزاداری است و ملودی همون جشن برای تولدت و شادی می خونن! پس کل این همه مشکل دارد !!!

:Kaf: :Kaf:

لغت نامه ی دهخدا و معین رو می زاریم کنار و لغت نامه ی معدنچی رو جایگزین می کنیم:Khandidan!:

بزرگوار این کلمات معنای مشخصی دارند حالا برخی افراد به اشتباه تفسیر و تأویل نادرستی داشتند ما نباید هی بهش دامن بزنیم!!

یا علی

خواهرم شما میگید موسیقی خوب نیست !

خوب گوش ندهید ! چرا دارید به همه میگید حرام است !!!

پس ارشاد ما هم حرام است !

سلام

خوب درسته قضاوت جان من اشتباه کردم چون اینجا ادم های خشک هستن نباید با این کلمات سخن می گفتم !

زبان مادری من فارسی نیست ! جهت اطلاع شما دوست گرامی !!!!!

دیگه نگید زبان فارسی باید بگیم عرسی !!!!!! سلام علیکم !

خوب از موضوع دور نشیم ! قضاوت جان از موسیقی می دونی مطلب بذار وگرنه .....

madanchi11;90202 نوشت:
خواهرم شما میگید موسیقی خوب نیست ! خوب گوش ندهید ! چرا دارید به همه میگید حرام است !!! پس ارشاد ما هم حرام است !

شما توي برداشت جملات عجله مي كنيد . من از خودم چيزي رو حرام نمي كنم . حلال و حرام مشخص شده است . به ديگران هم كاري ندارم كه چي گوش ميدن. سوالي شده بود . پيشنهادي دادم .

روشنا;90193 نوشت:
كه مي تونيم جايگزين موسيقي هايي كنيم كه شنيدنشون حرام و مضر هست .

منظور من موسيقي هايي هستند كه از نظر شرعي شنيدنشون حرامه . اينو احكام شرعي ميگه نه من .

كاري به كار موسيقي ندارم كه تو نخش باشم كدوم حلال كدوم حرام . به خاطر همين ننوشتم كل موسيقي نوشتم موسيقي هاي حرام .

كه اين حلال و حرام بودنش مراجع مشخص كردن .

بزرگوار ارشاد نبود .

روشنا;90291 نوشت:
كه اين حلال و حرام بودنش مراجع مشخص كردن .

خوب خواهرم ازشون تقلید کن !

من مرجع تقلید ندارم !!!!! :Gig:

خب از اونجایی که ما هم دستی بر موسیقی داریم گفتیم یه نظری بدیم.....
به نظر من موسیقی که ادم رو به اون جیز هایی نزدیک کنه که نباید بکنه حرامه.(من حکم نمیدم،این فقط یه نظره).بعد هم اصلا اگر کسی مخالف این موسیقی هاست نباید پشت دین قایم بشه و فورا بگه حرامه....برای مثال بسیاری از افراد با موسیقیه (رپ) مشکل دارند اما بنده به شخصه یک آلبوم کامل از همه ی خوانندگان رپ دارم.با اینکه با بعضی هاشون مشکل دارم....میدونید چرا؟؟؟چون خداوند در یه آیه از قرآن میفرمایند:(بهترین مردم کسانی هستند که همه ی حرف ها را میشنوند و بهترین آنها را برمیگزینند).خب پس ما نمیتونیم خودمون رو فقط با گوش دادن مداحی و مولودی محدود کنیم و فقط به این سبک اکتفا کنیم.بعد هم بسیاری میگن که این موسیقی ها حرامه و .....اما من یه سوال دارم....دوست دارید چقدر براتون نمونه بیارم از مداحی هایی که از شدت مبالغه مداحی رو به کفر تبدیل کرده؟؟؟اثر موسیقی بر جامعه بسیار مهمه.مثلا رپ بسیار سبک خوبی برای حرف زدنه(از هر موضوعی).همه فکر میکنن رپ فقط ماله جوون هاییه که از دین چیزی هالیشون نیست،میرن دنباله این قرطی بازی ها...اما در اصل اینجوری نیست.رپ های بسیاری خونده شده که به زیبا ترین وجه ممکن از میهن،آزادگی،شهدا،ضد صهیونسیستی و..... دفاع میکنه.هر کی خواست بگه تا نمونه هایی از خروار ها رو بهش بدم.بگذریم.به نظر من موسیقی یکی از تاثیر گذار ترین راه ها برای حرف زدنه.پس ما نمیتونیم راه رو ببندیم.ما باید موضوع های ممنوعه رو طوری در جامعه جا بندازیم که کسی خودش تمایل به آهنگ خوندن در این موارد رو نداشته باشه.به نظر من در این مورد گفتن کلمه ی حرام و تنبیه خواننده ها جواب نمیده....
یا علی

amirtoxin;90297 نوشت:
چون خداوند در یه آیه از قرآن میفرمایند:(بهترین مردم کسانی هستند که همه ی حرف ها را میشنوند و بهترین آنها را برمیگزینند).خب پس ما نمیتونیم خودمون رو فقط با گوش دادن مداحی و مولودی محدود کنیم و فقط به این سبک اکتفا کنیم.

برادر عزیز!

این برداشت شما از آیه شریفه فوق العاده خطرناکه.همینه که همش به ما دستور داده اند تفسیر قرآن را از اهل بیت بگیرید.

در مورد موسیقی قران می فرماید: " ومن الناس من یشتری لهوالحدیث"بعضی از مردم حرف های بی فایده را خریدارند.در تفسیر این آیه امام صادق علیه السلام فرمودند منظور از "لهوالحدیث"موسیقی است.

عزیزم!این آیه ای که شما فرموده اید در مقام انتخاب دین و آیین است تازه برای آن کسی که عاقلانه می اندیشد و تحت تاثیر مغالطه ها واقع نمی شود.نه اینکه هر چرت و پرتی را گوش دهیم و به اسم قرآن تمومش کنیم!!
امام علی علیه السلام در بیان ویژگی های مومنین می فرمایند : "وقفوا اسماعهم علی العلم النافع لهم"یعنی مومنین کسانی اند که گوشهایشان را فقط وقف علم نافع می کنند.

پس برادر گرامی بجای تفسیر به رای آیه شریفه به این کلام مولا که قرآن ناطق است گوش بده و "لهوالحدیث" را رها کن!
با آرزوی موفقیت

:Mohabbat:

حضرت امام خمینی آن عارف بزرگ در کتاب چهل حدیثشان می فرمایند :

"استاد معظم ما دام ظله -مرحوم آیت الله شاه آبادی- می فرمودند بیشتر از هر چه ، گوش دادن به تغنیات سلب اراده و عزم از انسان می کند ".

(کتاب چهل حدیث/صفحه 8)

amirtoxin;90297 نوشت:
اثر موسیقی بر جامعه بسیار مهمه.مثلا رپ بسیار سبک خوبی برای حرف زدنه(از هر موضوعی).همه فکر میکنن رپ فقط ماله جوون هاییه که از دین چیزی هالیشون نیست،میرن دنباله این قرطی بازی ها...اما در اصل اینجوری نیست.رپ های بسیاری خونده شده که به زیبا ترین وجه ممکن از میهن،آزادگی،شهدا،ضد صهیونسیستی و..... دفاع میکنه.هر کی خواست بگه تا نمونه هایی از خروار ها رو بهش بدم.

با سلام خدمت دوستان عزیزم
جناب amirtoxin من همه ی آهنگ های رپ رو شنیدم و میشنوم
هیچ کسی نگفته سبک رپ واسه چطور آدم هایی هست و...
من چند تا نمونه واستون بیارم که واسه من ترجمه کنید چی میخونن؟؟؟!!!!!!
سبک رپ خوب شروع شد اما متاسفانه حالا دیگه هر کس از مادرش دلگیر شده به سمت خوانندگی آن هم به سبک رپ رفته است!!!!
من آدم خشکی نیستم اما حرفم اینه که حتی اگر میخواین هنر موسیقی رو بررسی کنید موسیقی کسانی رو بشوید که واقعا هنرمند و خلاق هستن نه کسانی که هر چی از ذهنشون میگذره رو بیان میکنن!!!
برای مثال شما آهنگ های استاد لودویک ون بتهوون و یا استاد یانی رو با آهنگ ساز های امروز مقایسه کنید و نظرتون و تاثیر رو بگین!
من موسیقی گوش میدم اما حداقل آنرا را تایید نمیکنم
به قول بزرگی اگر موسیقی یک هنر بود, امامان ما هنرمند ترین بودن, اولین کسانی که یاد میگرفتن معصومین ما بودن...

میدونم که به بسیاری از خواننده های رپ اتهامات شدیدی وارده.اما من یه جمع بندی میکنم و میگم رپر های اولی که هنوز هم گاهی اهنگ میدن حرف های بسیار قشنگی میزنن.و معمولا هم عده ی بسیاری رو هوادار خودشون میکنن.بعد هم من هنوز هم میگم که موسیقی یک هنره و تاثیر بسیاری داره.(در همه جای دنیا).شما میفرمایید که اگر هم موسیقی رو بررسی میکنید به افراد خلاق اشاره کنید.به نظر شما رپر هایی مثل(هیچکس،یاس،بیباک،سرکش،ادی و.....)حرف های بدی میزنند یا خلاق نیستند؟؟؟البته در مقابل این ها رپر هایی هم هستند که با هنرشون بسیار چیز ها رو زیر سوال میبرند.مثلا آقای شاهین نجفی با حرف هاش یک شبه معروف شد و بسیاری هم طرفدار پیدا کرد.در ضمن شما فرمودید که اگر این کار ها هنر بود چرا ائمه از این چیز ها استفاده نکردند؟شما به من بگید.خوندن قرآن و دعا ها به سبک آهنگین موسیقی نیست؟(یا حد اقل موسیقی اون زمان بوده)غیر اینه؟؟؟بعد هم شما فرمودید آهنگ بیارم ترجمه کنید....
منظورتون رپ های انگلیسی بود یا فارسی؟اگه فارسی بود من در خدمتم.جدای از این ها هنوز هم کار های خوب زیاد بیرون میاد و موسیقیه خوب فقط مختص سال های اول نبود و نیست.بعد هم چون ما داریم توی یه جامعه ای زندگی میکنیم که پر از موسیقیه باید این حرف ها رو بشنویم و بعد تایید یا موضع گیری کنیم.از همه ی اینها بگذریم مگه شنیدن حرف ها کار بدیه؟(مشروط بر اینکه شنونده عاقل باشه)....
یا علی....

سلام به همگی !

چند روز نتم قد بود دوستان شلوغ کردن !!!!!!

اول دوست گرامی هادی ماهانی عضو جدید تبریک و خوش آمدگویی به اسک دین :khoshAamad:
جناب ماهانی دو تا پست دادند هر دو همین جا بود! :Nishkhand:

خوب هر کس قرآن به نفع کارش تفسیر میکنن من میگم موسیقی خوبه هادی خان میگه نه ! هر کس تفکراتی دارند!

هر کس را می گذارند تو قبر خودش!

جناب ماهانی شما برو به حرف آقا گوش کن ! موسیقی گوش نکن فکرت خراب میشه ! مثل فکر من !!!!!

از امیر هم تقاضا می کنم سبک رپ اینجا بزرگ نکند !

خوب میرسیم به خانم hedi شما دارید بتهوون را با حالا مقایسه میکنید ! ماهم بزرگانی داریم تو موسیقی که سبکی را به اسم خودشون ثبت کردند !

من تو موسیقی حرف کسی را گوش نمیکنم ! چون می دونم کارم درسته ....

سلام و درود :Gol:

با نبود خواهرم من بحث شو ادامه میدم:ok:

دوست گرامی amirtoxin اگر تاریخچه ی رپ رو مورد بررسی قرار بدید میبینید ریشه ی آن به کجا بر میگرده!!!

حتی اگر در بین خواننده های این سبک کسانی هم پیدا بشوند حرف درست حسابی بزنن

مثل درختی میشه که ریشه در(ببخشیدا) لجن داره و از این لجن تغذیه میکنه

شما از میوه ی این درخت میخوری؟؟؟!!!

ادب و هنر ما ایرانی ها در سرتاسر دنیا شهرت داره!!!

حالا چطوری مردم ما به سبکی رو میارن که پر از حرفهای رکیک و ناسزا و ... است؟؟؟!!!

علی یارتان :Gol:

po0neh;90624 نوشت:
ادب و هنر ما ایرانی ها در سرتاسر دنیا شهرت داره!!!

سلام

اول به خواهر گلم پونه بگم امیر جان خودش یکی از خواننده های خوب رپ است ! کارشو گوش دادم خیلی عالی است :Gol:

دوم اینکه ما در مورد رپ صحبت نمی کنیم ! در مورد موزیک است!

سوم فرهنگ ما این است دوماه شب ها با سروصدا و با تیکه ها زنجیر به پشت بدنم بکوبیم !!!!! یا با یک فلزی به سر و صورت بزنیم این هم فرهنگ ما نیست !

madanchi11;90636 نوشت:
سوم فرهنگ ما این است دوماه شب ها با سروصدا و با تیکه ها زنجیر به پشت بدنم بکوبیم !!!!! یا با یک فلزی به سر و صورت بزنیم این هم فرهنگ ما نیست !

احتیاط کنید دارید :Box:
چی میگید?
اگر یک کور تو شهر دیدی دلیل کور بودن همه شهر نیست

Fagheer;90638 نوشت:
احتیاط کنید دارید چی میگید? اگر یک کور تو شهر دیدی دلیل کور بودن همه شهر نیست

سلام

من روی حرف استادم چیزی نمی گم !

آقا سعید استاد ما و تاج سرماست ! :ok:

جواب خواهرم پونه خانم رو دادم !

madanchi11;90642 نوشت:
من روی حرف استادم
:ajab!:

سلام بر دوستان

amirtoxin;90620 نوشت:
به نظر شما رپر هایی مثل(هیچکس،یاس،بیباک،سرکش،� �دی و.....)حرف های بدی میزنند یا خلاق نیستند؟؟؟

چند نمونه از آهنگ های هیچکس را مثال بزنم که سرشار از حرف های رکیکه؟؟!!!
بله...
اگر خلاقیت حرفهای رکیک است, جناب هیچکس سردسته ی خلاق هاست!!!

تنها رپری که در حال حاضر جلودار هست جناب یاس هست آن هم فقط به دلیل بیان کردن مسایل اجتماعی و نه مانند جناب های دیگر که هرچی از ذهنشون میگذره بدون فکر میگن...

amirtoxin;90620 نوشت:
که اگر این کار ها هنر بود چرا ائمه از این چیز ها استفاده نکردند؟شما به من بگید.خوندن قرآن و دعا ها به سبک آهنگین موسیقی نیست؟(یا حد اقل موسیقی اون زمان بوده)غیر اینه؟؟؟

آیا شما فکر میکنید آن زمان از این چیز ها نبوده؟؟!!

امام صادق (ع):گوش دادن به موسیقی و آوازه خوانی نفاق و دوروئی را در دل انسان می رویاند. همانگونه که آب سبزه کنار جوی را می رویاند.

از این سخنان ارزشمند زیاد است
برای شما یک نمونه آوردم تا فکر نکنید که امامان ما فرق موسیقی دست ساز انسان را با موسیقی قران نمیدانند!!!

hedi;88960 نوشت:
به نظر شما خدا از این خواستمون (نیاز به موسیقی) بی خبر بوده؟ میدونید چند وقت پیش مدعیان موسیقی ایران در یکی از دانشگاه های تهران گرد هم امدند تا نت سوره ی حمد رو بنویسند؟؟؟ الان نتیجه ش رو میگم: دوستان عزیزم ما در جهان 7 نت مادر داریم بعد از اتمام نت نویسی استادشون گریه میکنه وقتی دلیلش رو میپرسن ایشون میفرمایند فقط در در سوره ی حمد به این کوچکی هفت نت مادر بود!!!!

(در اینباره کامل بحث کرده بودیم پس لطف کنید پست ها را کامل بخونید!!!)

madanchi11;90621 نوشت:
خوب میرسیم به خانم hedi شما دارید بتهوون را با حالا مقایسه میکنید ! ماهم بزرگانی داریم تو موسیقی که سبکی را به اسم خودشون ثبت کردند !

در نابغه بودن استاد بتهوون شکی نیست اما
من استاد یانی را هم مقایسه کردم!!!
منتظر شنیدن اسامی بزرگان هستم!

بسم الله الرحمن الرحیم

من یک چیزی بگم بعدش هرچی خواستید تو سر هم بزنید

هرکس می خواد واقعا به خدا برسه و آهنگ ملکوت رو بشنوه و زمزمه سبحان الملک الحق المبین رو اشکارا بشنوه باید موسیقی رو کلا بندازه سطل آشغال ((موسیقی ها بشری نه طبیعت نه صدای قران نه مدح واقعی اهل بیت علیهما السلام))

تا زمانی که موسیقی تو گوش شماست هرچی دارید توهمه و توهم خیلی چیز خطرناکیه عین سراب که نهایتا باعث مرگ میشه توهم هم روح رو می کشه

حالا دیگه خود دانید تمام این موسیقی ها که می گین من شنیدم و می شناسم همشون عین نجاست هستن وقتی گوش میدین مثل اینکه نجاست توی گوشتون خالی می کنین

تند رفتم چون دیدم داره از یه کسائی صحبت میشه که تمثال واقعی شیطان هستن
تا چه رسد به اینکه بخوان اسم شریف موسیقی رو با وجودشون نجس کنن

نمیدونم چرا دوستان فکر میکنن هر کی موسیقی گوش میده کار حرام میکنه و داره نجاست تو گوشش خالی میکنه؟
هر کسی توی زندگیش یه سری حرف خوب میزنه و یه سری حرف بد.ما خوبه که به حرف های خوب گوش کنیم و فقط به دنبال پیدا کردن نقطه ضعف ها نباشیم....چون بحث سر (هیچکس) بود منم از این رپر میگم....کار هایی رو که میگم از ایشون رو برید گوش کنید.هر کس میگه که این رپر فقط از الفاظ زشت استفاده میکنه حتما این آهنگ ها رو گوش بده و یک طرفه قضاوت نکنه....
(دیده و دل،قانون،وطن پرست،اون منم،برپا،کمک،یه مشت سرباز،یه روز خوب،اینجا تهرانه،من واستادم،پا برجا،تروریست،فلسطین،هر طور شده میگم،جیب بابا و.....)
پس میبینید که همه ی رپر ها رو نمیشه پشت یک یا چند کار بد زیر سوال برد.در مورد موسیقی در زمان های گذشته هم من اطلاعات چندانی نداشتم.ممنوم که دوستان بهم اطلاعات دادند.
اما من در کل نظرم عوض نشده و پای حرف خودم هستم.در دنیایی که دشمنان ما از همه چیز استفاده میکنن تا ما و دینمون رو بکوبن ما هنوز سرگرم این بحث های بی نتیجه هستیم و وقت میگذرونیم.هر چه قدر هم که شما دلیل منطقی بیارید یه جوون کار خودشو میکنه.پس بهتر نیست ما هم از این روش ها برای دفع فتنه های دشمنانمون اسفاده کنیم به جای اینکه بگیم اینا نجاسته و این مسئولیت ها رو از سرمون باز کنیم؟؟؟
من به شخصه اصلا موافق نیستم که از بعضی مسائل امروزی استفاده نمیشه.
جه عیبی داره که رپ مذهبی هم خونده بشه؟میدونم یکم خنده داره اما جواب میده.من یه آهنگ رپ میشناسم که راجع به امام زمان(ع) خونده شده و بسیار هم کار قشنگیه.....
اگه از همه چیز در راه درست استفاده کنیم بهتره تا اینکه به هر چیزی یک برچسب حرام یا نجاست بزنیم....اینطور نیست؟؟؟

amirtoxin;90705 نوشت:
جه عیبی داره که رپ مذهبی هم خونده بشه؟میدونم یکم خنده داره اما جواب میده.من یه آهنگ رپ میشناسم که راجع به امام زمان(ع) خونده شده و بسیار هم کار قشنگیه.....

آخه شما نگاه كن ببين تو اين دوره و زمونه كي مياد از اين جور رپ ها بنويسه.
همه دنباله diss و love و از اين جور كارهان.
اونايي هم كه اهل اين جور حرفا هستن مثل بچه هاي اسك دين فكر نمي كنم اصلا دست به قلم بردن براي نوشتن تكست.
براي همين هم يكم دركش سخته و هم سنگين.
اميد وارم در آينده اين كار ها هم زياد بشه.
براي سرنگوني گروه Hip-Hopboyz :khaneh:صلوات...........

عزیزم شما اسم اون ابله ها رو خواننده میگذاری؟؟؟من حاضر نیستم حتی برای نابودیشون شان صلوات رو پایین بیارم.....:khaneh:

سلام

1. جواب hedi گفتید بزرگان موسیقی را نام ببرید من اسم دو برادری که موسیقی اصیل ایرانی را به روی کاغذ و نت در آورده اند! میرزا عبدالله و حسین قلی خوان که ردیف میرزا عبدالله داریم ! مثل بتهوون ! و جناب دوامی که بزرگترین خواننده ایران بود و هست اولین نفری که آواز را به روی ردیف آورد !

2. آقا Fagheer استادم منظورم استاد کامپیوتر م حرفاشون تایید میکنم ولی ما تو اینکاریم نمی خواهیم بزرگشیم تو دین همین کار های روز مره به خوبی بگذرونیم خودش کلی هنر کردیم

3. جواب امیر و جلاد ! ما اینجا در مورد رپ حرف نمیزنیم ! اسم گروهی آوردید که سر تا پاشون همش ایراد از آهنگ تا تنظیم و .... این گروه خودش خود به خود از بین میرود !

و در مورد موسیقی مذهبی که گفتید میشه ولی اگر با اخلاص باشد دوستان می تونند آلبوم هشت که در مورد امام رضا سروده است را گوش کنن !

madanchi11;90714 نوشت:
جواب امیر و جلاد ! ما اینجا در مورد رپ حرف نمیزنیم ! ا

اولا جلاد نه و پانيشر.
دوما مگه ما گفتيم كه فقط رپ بحث مربوط به موسيقي رپ شد منم اظهار نظر كردم.
madanchi11;90714 نوشت:
اسم گروهی آوردید که سر تا پاشون همش ایراد از آهنگ تا تنظیم و .... این گروه خودش خود به خود از بین میرود !

اصلا مهم نيست كه كارشون درسته يا نه.مهم اينه كه از بين برن همين
والسلام:Narahat az:

آقای فقیر شما چرا انقد زود عصبانی‌ میشین
یکم ریلکس

مگه ما دعوا داریم باهم که بزنیم تو سر هم

بنظر من بعضی‌ از موسیقیا حرام نه همشون حالا کاری با رپ ندارم

نمی‌شه همه‌رو گفت حرام

شما میگین اصلا آهنگ گوش ندیم
بد یهو بریم تو عروسی‌

دیگه معلومه چی‌ بسر ما میاد

مغزمون هنگ می‌کنه یا دیفونه میشیم یا ،،،

سلام

Fagheer حرفش درست است !

وقتی شما کارهایی که برای انسان لذت دارد بذارید کنار خدا بهش 100 برابر بهترشو بهتون میده!

تجربه شخصی بود!

مگه اسم شما فقیر


آقای معدنچی اینو به خودت بگو ملتو اینجا الاف کردی با این همه اظهار نظرتون نه به من


amirtoxin;90705 نوشت:
نمیدونم چرا دوستان فکر میکنن هر کی موسیقی گوش میده کار حرام میکنه و داره نجاست تو گوشش خالی میکنه؟

رسول خدا (ص)است که میفرمایند : گوش دادن به صداهای طرب انگیز و موسیقی و آواز خوانی دل انسان را می میراند.

دوستان نمیگن... امامان و معصومین میگن...

amirtoxin;90705 نوشت:
هر کسی توی زندگیش یه سری حرف خوب میزنه و یه سری حرف بد.ما خوبه که به حرف های خوب گوش کنیم و فقط به دنبال پیدا کردن نقطه ضعف ها نباشیم....

خدای عظیم در آیه 11 سوره ی جمعه می فرماید : >که در کتب تفسیر معتبر شان نزول این آیه را این چنین می خوانیم : در روز جمعه پیامبر اکرم در نماز جمعه برای مردم مشغول سخنرانی بودند ناگهان کاروانی از تجار شام وارد مدینه شدند که مردم در مسجد نزد رسول خدا هستند پس ایشان برای بازار گرمی طبق رسمی که داشتند شروع به نواختن طبل و سنج نموده و مردم را برای خرید کالاهایشان دعوت نمودند. پس مردمی که در مسجد نزد رسول خدا (ص) حضور داشتند با شنیدن صدای طبل و سنج تجار رسول خدا (ص) را رها نمودند و به بازار رفتند و این آیه نازل گشت.

میبینید که خوب نیست آدم هر حرفی رو بشنوه
مثل اینکه که بگیم هر کاری میخوایم بکنیم و از میان این کارها بعدا بهترین کار ها را انتخاب کنیم!!! (در حالی که در گناه و فساد گم شده ایم)

amirtoxin;90705 نوشت:
اما من در کل نظرم عوض نشده و پای حرف خودم هستم.در دنیایی که دشمنان ما از همه چیز استفاده میکنن تا ما و دینمون رو بکوبن ما هنوز سرگرم این بحث های بی نتیجه هستیم و وقت میگذرونیم.

بحث برای کسانی بی نتیجه مانده که حرف معصومین رو قبول نداره...

amirtoxin;90705 نوشت:
هر چه قدر هم که شما دلیل منطقی بیارید یه جوون کار خودشو میکنه.

دلیل نمیشه اگر کسی کار گناهی میکنه ما برای اینکه هیچ راهی برای مجاب کردنش نداریم تاییدش کنیم!!!

amirtoxin;90705 نوشت:
هتر نیست ما هم از این روش ها برای دفع فتنه های دشمنانمون اسفاده کنیم به جای اینکه بگیم اینا نجاسته و این مسئولیت ها رو از سرمون باز کنیم؟؟؟

امر به معروف و نهی از منکر مسئولیت از سر باز کردنه؟!!!!!!

amirtoxin;90705 نوشت:
جه عیبی داره که رپ مذهبی هم خونده بشه؟میدونم یکم خنده داره اما جواب میده.من یه آهنگ رپ میشناسم که راجع به امام زمان(ع) خونده شده و بسیار هم کار قشنگیه..... اگه از همه چیز در راه درست استفاده کنیم بهتره تا اینکه به هر چیزی یک برچسب حرام یا نجاست بزنیم....اینطور نیست؟؟؟

جناب amirtoxin ما اگر مسلمانیم باید ببینیم دینمون چی گفته نه به حرف دلمون گوش کنیم...
بله...
از نظر دل من خیلی چیزا قشنگه اما اگه با اسلام مقایرت نداشته باشه...

موضوع قفل شده است