جمع بندی تفاوت ها و شباهت های نظام جمهوری اسلامی ایران با زمان پیامبر (ص) و امام علی (ع)

تب‌های اولیه

5 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
تفاوت ها و شباهت های نظام جمهوری اسلامی ایران با زمان پیامبر (ص) و امام علی (ع)


سلام
از آنجائییکه انقلاب اسلامی ایران نشات گرفته از دین و اهل البیت ع می باشد !
می خواستم ببینم !
این انقلاب بعنوان ام القرا ی جهان تشیع و اینکه به دنبال اسلام ناب محمدی ص و اهل البیت ع می باشد !
این مدل حکومتی ما به چه میزان با حکومت پیامبر ص و حضرت علی ع تشابه و یا تفاوت دارد !
حالا در زمینه اعتقادی و اقتصادی و اجتماعی و اقتصادی وسیاسی و شکل حکومت داری و مسئولین و مردم و فساد و بر خورد
مسئولین با مردم و بالعکس و و ضعیت علما و اندیشمند ان زنان و مردان و جوانان و عدالت وبیت المال خلاصه در تمامی ابعاد
و برای رسیدن به اسلام ناب محمدی ص مورد نظر امام راحل و مقام معظم رهبری به چه مولف ها ی نیاز است ؟
ودر حال حاضر وضعیت را تا حصول کامل چگونه ارزیابی می کنید .
و اصلا با وضعیت فعلی رسیدن به شکل حکومتی پیامبر ص و امام علی ع شدنی و میسر است .و اکنون در چه مرحله از
این روند مورد نظر هستیم ؟
با تشکر

با نام و یاد دوست





کارشناس بحث: استاد کریم

آرمین...;900235 نوشت:
سلام
از آنجائییکه انقلاب اسلامی ایران نشات گرفته از دین و اهل البیت ع می باشد !
می خواستم ببینم !
این انقلاب بعنوان ام القرا ی جهان تشیع و اینکه به دنبال اسلام ناب محمدی ص و اهل البیت ع می باشد !
این مدل حکومتی ما به چه میزان با حکومت پیامبر ص و حضرت علی ع تشابه و یا تفاوت دارد !
حالا در زمینه اعتقادی و اقتصادی و اجتماعی و اقتصادی وسیاسی و شکل حکومت داری و مسئولین و مردم و فساد و بر خورد

سلام علیکم
سوال بسیار خوبی است که نیاز به بحث دارد. وبنده از بابت طرح این سوال از شما تشکر می کنم.
انقلاب اسلامی ایران که ثمره خون شهداء وتلاش ومجاهدات هزاران انسان از قشرهای مختلف است در راستای اهداف اسلام وتشکیل حکومتی نزدیک به منویات آن بزرگواران تاسیس شد. وبرای مبارزه با طاغوتهای زمان اعم از بلوک غرب وشرق، وبه برخی از اهداف خود رسیده ودر برخی امور هم ضعیف عمل شده است. که توضیح داده می شود.
انقلاب ایران زمانی پیروز شد که ایران تحت سیطره افکار آمریکایی بود ودولت ایران از خود اختیار خاصی نداشت. وبا پیروزی انقلاب دست آمریکا وسایر اجانب قطع شد. وحکومت به دست خود مردم افتاد وشخصی مثل شهید رجایی که زمانی دست فروش شد تا مقام ریاست جمهوری رسید. و اینها وامثال آن خود موفقیت بزرگی بود وامید را در دلها زنده کرد.
علاوه بر ایران مردم خیلی از کشوره از ایران الگو برداری کردند. که ثمرات آن الان بیشتر دیده می شود. از آفریقا گرفته تا دیگر کشورهای محروم دنیا که وجود دارد.
هنر بزرگ انقلاب ایران نه گفتن به ابرقدرتها بود که کم کشوری پیدا می شود چنین توانی داشته باشد. ودر عرض این سالها علی رغم عدم وابستگی به قدرتها نظام خود را حفظ کرده ودر خیلی امور اعم از علمی وبالا بردن آسایش مردم وخدمت رسانی به مناطق محروم، امور نظامی، وسایر موارد پیشرفتهای چشمگیری داشته است. اما با وجود همه اینها ما از حکومت ایده آل اسلامی که منظور اهل بیت بوده است خیلی فاصله داریم وباید تلاش کنیم تادر این مسیر قدم برداریم.
نکته مهم این است که انقلاب ما هنوز هم از هدف اصلی خود که احیای حکومت اسلامی فاصله نگرفته است وتلاش با وجود کارشکنی های خارجی وداخلی وجود دارد واین خود نکته مهمی است.
ما در شد سواد وپیشرفت علمی ترقی چشمگیر وفوق العاده داشته ایم. در مسائل نظامی همچنین پیشرفت ما فوق العاده بوده است که مانع حمله نظامی به کشور شده است. البته با کمال تاسف در مسائل اقتصادی وضعیت خوبی نداریم وعلت اصلی آنهم کوتاهی مسئولان مربوطه در پیاده کردن اقتصاد اسلامی بوده است.

آرمین...;900235 نوشت:
و برای رسیدن به اسلام ناب محمدی ص مورد نظر امام راحل و مقام معظم رهبری به چه مولف ها ی نیاز است ؟

ما زمانی می توانیم به چنین حالتی برسیم که نظام درسی ما اسلامی شود که الان نیست. وتا زمانی که نظام درسی ما سکولار باشد نمی شود از جامعه علمی ما انتظار فکر وعمل اسلامی داشت. واین از بزرگترین مشکلات ماست که وجود دارد.
داشتن روحیه دینی وایمان وباور قوی مخصوصا دربین مسئولان ما که متاسفانه در اکثر آنها این حالت نیست. تا بجای ترس از قدرت ظاهری برخی از کشورها به قدرت لایزال الهی امید داشته باشند. همانطور که حضرت آقا در دیدار فرماندهان سپاه فرمودند راه غلبه بر مشکلات با خدابودن است. وحضرت آیت الله جوادی آملی هم فرمودند: مشکل ما تحریم نیست بلکه توحید است. اگر ما هم همانند رسول خدا(ص) با خدا معامله کنیم خواهیم توانست همانند او در کوتاهترین زمان بزرگترین قدرت دنیا باشیم.
پس راه تحقق حکومت اسلامی مد نظر اهل بیت(ع) با خدا معامله کردن است.

آرمین...;900235 نوشت:
ودر حال حاضر وضعیت را تا حصول کامل چگونه ارزیابی می کنید .

همانطور که توضیح دادم وضعیت ما در برخی از امور خیلی خوب است ودر برخی مسائل تعریفی ندارد. ما نیازمند خود باوری بر اساس امید به خدا وعمل برای خدا وخلق خدا هستیم. که لازمه آن نترسیدن از قدرتهای ظاهری همانند امام ورهبری است. وباید در سایه اسلامی سازی علوم مسئولان وخدمتگزارانی تربیت شوند که اسلامی وانقلابی عمل کنند نه دیپلماتی که بعد از دوسال بگویند اشتباه کردیم.

آرمین...;900235 نوشت:
و اصلا با وضعیت فعلی رسیدن به شکل حکومتی پیامبر ص و امام علی ع شدنی و میسر است .و اکنون در چه مرحله از
این روند مورد نظر هستیم ؟

نکته مهم این است که هنوز اکثر مردم ما از آرمانها وشعارهای انقلاب برنگشته اند. وما با تغییر در مواردی که عرض شد توان رشد دینی وآماده سازی زمینه ظهور را داریم. ولی لوازمی می خواهد. رهبر، خدمتگزاران پای کار، مردم پای بند به آرمانها ومطیع رهبری.
رهبر جامعه اگر پشتوانه مردمی نداشته باشد نمی تواند کشور را اداره کند. وخدارا شکر که مردم ما چنین هستند ولی در خدمتگزاران مشکل داریم. وبه اندازه کافی خدمتگزار اسلامی که فکر وعمل اسلامی داشته باشد نداریم. یا به تعبیر دیگر ما بیشتر به اصطلاح از خواص در غالب خیانت ضربه می بینیم. باید مساله نفوذ را جدی گرفت.

تکرار تاریخ:
تاریخ چیزی است که قابل تکرار است. لذا باید از تاریخ عبرت گرفت واشتباهات گذشته را مرتکب نشد. ما بجزء دوران حکومت نبوی که 11سال طول کشید دوران حکومت اسلامی طولانی نداشته ایم. چرا که دوران حکومت امام علی علیه السلام با جنگ سپری شد. وحضرت فرصت پیدا نکرند که اصلاحات مد نظر خود را کامل پیاده کنند.
بعد از قرنها خداوند عنایت کرد ودر ایران حکومت اسلای بر پایه ولایت فقیه که در راس آن یک مجتهد سیاستمدار وعالم قرار داشت، امور را بدست گرفت. چیزی که آرزوی یزرگان دین ما بود ودر دوران ما تحقق پیدا کرد.
انقلاب ایران از اول با کارشکی کشورهای مختلف وتحمیل هشت سال جنگ در فشار سختی قرار گرفت، ولی قدرت معنوی امام واعتماد ایشان ومردم ما به وعده های الهی در یاری حق وپایداری در این راه نتیجه بخش بود والان ما بعد از این همه سال پیشرفت داشته ایم ومستقل مانده ایم واین مساله برای دنیای غربی که قرنها شعار جدایی دین از سیاست را می داد خیلی سخت است لذا تمام تلاش خود را برای نابودی آن بکار گرفته است تا حداقل تئوری های علمی اش از بین نرود.
از آن بدتر تحصیل کردگان دنیای غرب هستند که در آکادمی های انها درس خوانده اند وبر اساس اصول ونظریاتی که آنها داده اند ومبنای آن کنار گذاشتن خدا از معادلات دنیا است دائم دنبال وصل کرن کشور به غرب هستد واین خود باوری که ما می توانیم در آنها وجود ندارد. لذ باز هم امت ما برای موفقیت باید پشت سر رهبری قرار بگیرد. تا آسیبی به کشور نرسد.

فهوی حسین روزنامه نگار مصری مقایسه ایران ومصر می گوید:
«ما و ایرانی ها بیش از سی سال پیش در فصای بین الملی در یک سطح بودیم . ایرانی ها راه مبارزه و مقاومت در برابر ابر قدرتها ، بخصوص آمریکا را انتخاب کردند و ما مسیر سازش را برگزیدیم . ما هر سال مزد خیانت مان به اعراب را از طرف آمریکا در قالب 4 میلیارد کمک بلاعوض میگرفتیم و ایرانی ها از همان اول فشار سیاسی، اقتصادی و تحریم و جنگ داخلی و جنگ نابرابر را تجربه کردند ....

امروز ایران از یک قدرت منطقه ایی به یک قدرت جهانی تبدیل شده که هیچ مشگلی در سطح منطقه و جهان بدون جلب نظر ایران قابل حل نیست و کاندیدا های ریاست جمهوری آمریکا 64 بار هر کدام عبارت ایران را در مناظره تلوزیونی خود بکار میبرند .گویی حریفی جز ایران در سطح جهان ندارند ... و دیگر اینکه ایرانی ها در تمام علوم استراتژیک ، از هسته ایی تا فضایی و تا نانو و شبهه سازی و پزشکی و .. جز ده کشور برتر جهان میباشند و در صنایع موشکی چهارمین قدرت دنیا و از نظر دقت و سرعت موشکهایش اولین کشور دنیاست و در منطقه جزیره امن و ثبات است و ما علیرغم حمایت آمریکاو اخذ کمک های سالیانه دغدغه تهیه یک وعده قرص نان برای اکثر مردم مان داریم»

سلام علیکم

کریم;901268 نوشت:
تاریخ چیزی است که قابل تکرار است. لذا باید از تاریخ عبرت گرفت

خیلی خوب و زیبا تبئین کردید . حقیقتا همین است . تاریخ معلم خوبی است حصرت علی علیه السلام در نامه 31 میفرمایند حقی [ واقعه تاریخی ای ] را که گذشته است تصدیق کن و از گذشته دنیا برای آینده پند بگیر . بدرستی که بعصی از آنها بمانند بعص دیگر است . و آخرس [ آخر آن وقایع ] به ابتدایش پیوسته و البته همه نابود شونده و از ذست رونده اند . [ و يبقي وجه ربك ذو الجلال و الاكرام ]

موضوع قفل شده است