گرفتار رابطه نامشروع شدم (نقد سخنان سيدجواد هاشمي) هنر پيشه ها و هنر پسه ها

تب‌های اولیه

156 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال

حامی;886849 نوشت:
ولي «اگر» درمان كسي منحصر به شراب خوردن باشد فقها فرموده اند مصرف شود
«اگر» درمان شهوت كسي منحصر به ازدواج موقت داشته باشد فقها مي گويند...آفرين خودتان فرموديد.
حكم خدا را ناديده بگيريم دودش به چشم خودمان و جامعه خواهد رفت.

درسته که اگر درمان منحصر به شراب باشه یا درمان شهوت منحصر به ازدواج موقت، اشکالی ندارند ولی در حالت عادی اثبات اینها سخت است. همانگونه که شما هم به سختی قبول میکنید اون خانم متاهلی که با ایشون رابطه برقرار کرده در عسر و حرج قرار گرفته باشه و کارش اشکالی نداشته باشه

[="Tahoma"]

ملورين;886832 نوشت:

علاقه ام به اسلام دو چندان شد

با سلام خدمت خواهر گرامی سرکار ملورین
دین را نباید بر اساس انسان های منتسب به آن شناخت بلکه باید خود دین را ریشه ای بررسی کرد و بعد از شناخت مناسب می توان انسان های دیندار را شناسایی کرد
جسارت کردم . موفق باشید.
بی ربط به موضوع بود ، از استارتر و کارشناسان و دوستان پوزش می خواهم.

مکیال;886853 نوشت:

با سلام خدمت خواهر گرامی سرکار ملورین
دین را نباید بر اساس انسان های منتسب به آن شناخت بلکه باید خود دین را ریشه ای بررسی کرد و بعد از شناخت مناسب می توان انسان های دیندار را شناسایی کرد
جسارت کردم . موفق باشید.
بی ربط به موضوع بود ، از استارتر و کارشناسان و دوستان پوزش می خواهم.

درسته
حرف حق جواب نداره
اينجا خيلي ها بودن كه روم تاثير مثبت هم داشتن چون مومن واقعي بودن
ولي بعضي ها ... بگذريم

[="Arial"]

رستگاران;886851 نوشت:
رفتار خودمان را ببینیم کدام طرفیم؟

[=arial]سلام
فکر کنم حرف استارتر رو قبول کنم عذابم کمتره
ایشون داره میگه حرف شما باعث شد بیفتم تو زنا
شما که رسما مارو وصل کردی به عمر ...
جناب مطمئن باشین متعه که حکم خداست با موافقت و مخالفت ماها تائید و تکذیب نمیشه
بحث اکثر خانومها سر خود حکم نیست
سر اینه که هرکی از راه میرسه به هر بهونه ای چنگ میزنه تا بگه این حکم شامل حال منم میشه.

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

صـادق خان;886852 نوشت:
درسته که اگر درمان منحصر به شراب باشه یا درمان شهوت منحصر به ازدواج موقت، اشکالی ندارند ولی در حالت عادی اثبات اینها سخت است. همانگونه که شما هم به سختی قبول میکنید اون خانم متاهلی که با ایشون رابطه برقرار کرده در عسر و حرج قرار گرفته باشه و کارش اشکالی نداشته باشه

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لولیک الفرج

سلام علیکم ورحمه الله وبرکاته

برای قضاوت صحیح در مورد آدم ها و موارد شرعی

شایسته است قضاوت های امیر المومنین(ع) مطالعه شود(البته بررسی سندی اون و تحقیق بیشتر به عهده خوانندگان)

همین سخت بودن موارد ضرروت حکم مراجع چیست؟

اینکه صرفا یک با متنی که ایشان گفتند من فلان کار را کردم افراد نسبت زنا بدهند؟

از کجا می دانید زنا کرده است؟
خودش می داند توضیح داده برای شما؟

اگر فردا روز بروید و ببیند شرایط زنا را نداشته چه جوابی می دهید؟(خطاب به کسانی که می گویند زنا بوده البته زنا به مفهوم آنکه حد داشته باشد داشته باشد.)

یا علی(ع)@};-[/]

رستگاران;886857 نوشت:

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لولیک الفرج

سلام علیکم ورحمه الله وبرکاته

برای قضاوت صحیح در مورد آدم ها و موارد شرعی

شایسته است قضاوت های امیر المومنین(ع) مطالعه شود(البته بررسی سندی اون و تحقیق بیشتر به عهده خوانندگان)

همین سخت بودن موارد ضرروت حکم مراجع چیست؟

اینکه صرفا یک با متنی که ایشان گفتند من فلان کار را کردم افراد نسبت زنا بدهند؟

از کجا می دانید زنا کرده است؟
خودش می داند توضیح داده برای شما؟

اگر فردا روز بروید و ببیند شرایط زنا را نداشته چه جوابی می دهید؟(خطاب به کسانی که می گویند زنا بوده البته زنا به مفهوم آنکه حد داشته باشد داشته باشد.)

یا علی(ع)@};-

شما هم كه همش ميگي قضاوت نكنيد
خودش اعتراف كرده:/
طبق فرمايشات شما كه ميگيد اونجا حضور نداشتيم
كه قضاوت كنيم ! پس خود شما هم تو خونه اون اقا نيستي كه ببيني خانومش واقعا نميتونه تمكين كنه يا نه!
شايد اين اقا تنوع طلب باشه اصلا؟!
اين مدلي كه بايدبه همه چي شك داشته باشيم

ملورين;886848 نوشت:
جناب حامي
شما به عنوان يه كسي كه رو دين مطالعه داري
من رو قانع كن تكليف احساسات خانوم اول اين اقا چيه؟
دين شما براي اروم كردن اين خانوم چه ايده اي داره؟
مريضيش كه دست خودش نبوده بوده؟
شما همون قدر كه نگران اون اقا هستي كه راهي براي ارضا نياز جنسيش پيدا كنه
يه راه كار برا اون خانوم و همه خانوم هايي كه مشابه اين شرايط رو دارن به ما بگيد

ببنيد خانمي اگر واقعا ديندار باشد و بفهمد شوهرش در فشار است و نتواند خودش را كنترل كند و زنا كند راضي به اين امر نمي شود
بله زن حساس است حتي زني كه خودش قبول كرده كه همسرش ازدواج كند به خاطر مشكلي كه دارد، ولي لازم نيست در اين شرايط خاص مرد به همسرش چيزي بگوييد تا او به هم بريزد
بزرگوار مي دانم براي خانم ها پذيرشش سخت است
همچنان كه براي مرد پذيرشش سخت است كه بايد كار كند نفقه بدهد و مهريه بدهد در برابر نق زدن همسرش صبور باشد و رفاه او را وسعت دهد ابراز عاطقي و كلامي عشق كند و..... اين هم با اين بازار كار و گند مفاسد اقتصادي و...
افراد متدين دنبال راه ارضا مشروع مي روند
اگر اين آقا ديندار نبود و ترسي از گناهش نداشت مگر دل درد داشت (منو ببخشيد) كه
اينجا بيايد؟
مي رفت مثل خيلي از مردان و زنان بي قيد، بازار آزاد و به اين مباحث ما هم مي خنديد
و به امثال اين سؤال اين پرسشگر ريشخند مي زد كه بابا نمي دونم لذت تو در دنيا چيه؟ دنبال همسر موقتي آن هم با اين هم قيد و بند و با خانمي كه افسرده است و شكست خورده و...؟! برو بدون اين قيودات با هر خانم و دختر زيباي خواست باش چرا خودت را اين قدر محدود مي كنيد؟
ارضاي نامشروع مانند دهنه باز قيف است گل و گشاد گشاد
ولي راه هاي مشروع ارضا با شرايط و قيود و تعهداتش مانند دهنه بسته قيف است تنگ تنگ.

آقاياني در مشاوره با امثال بنده درد و دل مي كنند باور بفرماييد با اين كه همسرشان از نظر پزشكي جواز رابطه ندارند و بعد از سالها صبر، شش ماه است دنبال همسر موقت است نيافته. من را قسم مي دهند كه شما شايد دستتان باز باشد
قسمم مي دهند كه من هر روز در محيط كاريم با خانم هايي در ارتباط هستم كه هيچ چيزي برايشان مهم نيست
برخي از همكاران مرد من با هفت هشت دختر ارتباط دارند
****
لااله الاالله
بزرگواري كنيد
به سخنانم دقت كنيد
زود لازم نيست هر چه به ذهنتان مي رسد بيان كنيد
فكر كنيد مطالعه كنيد شرايط را در نظر بگيريد

@};-@};-@};-@};-@};-
والله به اين نتيجه مي رسيد كه گاهي تنها راه انحصاري ازدواج موقت است براي حفظ فرد و جامعه
همسر من هم ابتدا مخالفت شديد مي كردند با اين مباحث حتي بيان انها در مشاوره تلفني كه ديگري از من مي خواست به هم مي ريخت
حاضر نبود بشنود دين چه مي گويد
الان موارد زيادي را ديده كه تنها راهشان همين ازدواج است اينجا سكوت مي كند و مخالفتي با اين حكم نمي كند
بنده كه سرم شلوغ است و كار بار زيادي دارم
ولي اگر خداي ناكرده زندگي ام طوري بود كه مقابلم دو راه بود زنا و همباشي موقت مشروع دومي را انتخاب مي كردم و لاموني مي گرفتم و به همسرم چيزي نمي گفتم تا به هم نريزد
اگر عشق نداشتم اگر تعهد نداشتم اگر انصاق نداشتم چه لزومي داشت نفقه بدهم و با او بمانم طلاقش مي دادم و تمام.
مرد هم نبايد نامرد باشد اگر به هر دليلي ناتواني جنسي دارد كه نمي تواند همسرش را ارضا كنيد يا همسرش شهوتش زياد است و نمي تواند به اندازه مطلوب ارضايش كند
بايد تصميم خدايي بگيرد و پيشنهاد دهد كه اگر ممكن است به طلاق بيفتي راهت باز است و با تفاهم براي رضاي خداوند و حفظ خود و جامعه از گناه طلاقش دهد و زن هم در گرفتن مهريه با اين مرد كه با انصاف بوده مراعاتش را بكند
اگر فكر مي كنيد دين راه شهوت را باز گذاشته
بايد بگويم به عنوان يك فردي كه از دينداري بهره زيادي ندارم خير اين طور نيست.
ديندار هزار قيود و تعهد را بايد رعايت كند
ممنون از همراهي شما بزرگواران
با توجه به اين كه اين مباحث قبلا هم مطرح مي شده
و به نظرم جواب كامل بيان شده
و خانم هاي متدين با عقلا پذيرفته اند و قلبا برايشان سخت است
تاپيك را تا شنبه مي بندم
تأمل كنيد
اگر نكته بود كه قبلا بحث نشده يا داشت كنيد تا بعدا با تدمل بيشتر شما پيش برويم
..
خداوند يا چنان كه فرجام كار تو خشنود باشي و ما رستگار
در پناه حضرت حق

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

صـادق خان;886852 نوشت:
درسته که اگر درمان منحصر به شراب باشه یا درمان شهوت منحصر به ازدواج موقت، اشکالی ندارند ولی در حالت عادی اثبات اینها سخت است. همانگونه که شما هم به سختی قبول میکنید اون خانم متاهلی که با ایشون رابطه برقرار کرده در عسر و حرج قرار گرفته باشه و کارش اشکالی نداشته باشه

سلام منظورم انحصار عقلي و فلسفي نيست
احتمال بسيار قوي با شناختي كه از خود دارد و شرايطش كافي است[/]

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

رهگذر آسمان;886856 نوشت:
جناب مطمئن باشین متعه که حکم خداست با موافقت و مخالفت ماها تائید و تکذیب نمیشه
بحث اکثر خانومها سر خود حکم نیست
سر اینه که هرکی از راه میرسه به هر بهونه ای چنگ میزنه تا بگه این حکم شامل حال منم میشه.

بله
درسته
ولي بين متدينان به طور نسبي حساب كنيم افرادي كه دنبال ازدواج موقت باشند خيلي كم هستند خيلي واقعا دنبال زندگي خودشان هستند
اگر فردي دين برايش مهم نباشه و اهل انصاف نباشه كه اتوبان 8 بانده داره
راه فرد متدين با انصاف كه يقيينا همسرش مشكل دارد و مثلا خود خانم به مشاور هم گفته، جاده خاكي روستايي است[/]

[="Tahoma"][="DarkGreen"]سلام عليكم

حامی;886859 نوشت:
با توجه به اين كه اين مباحث قبلا هم مطرح مي شده
و به نظرم جواب كامل بيان شده
و خانم هاي متدين با عقلا پذيرفته اند و قلبا برايشان سخت است
تاپيك را تا شنبه مي بندم
تأمل كنيد
اگر نكته بود كه قبلا بحث نشده يا داشت كنيد تا بعدا با تأمل بيشتر شما پيش برويم
..
خداوند يا چنان كه فرجام كار تو خشنود باشي و ما رستگار
در پناه حضرت حق
[/]

[="Tahoma"][="DarkGreen"]سلام عليكم
خب بنا بود يك هفته به موضوع فكر كنيم و پاسخ دهيم
ببينيد بزرگواران بوعلي سينا قبل از هر بحثي مي گفتند موضوع بايد شفاف شود كه مشخص شود سر چه كسي را داريم مي تراشيم.
بعد كل مناظره ها و بحث ها بايستي حول همان موضوع باشد
چه خوب است در دنياي سايبري و غيرسايبري تمرين كنيم درد و دل و دلنوشته ها و...را از بحث مشخص تفكيك كنيم
بزرگواري مثلا به اصل ازدواج موقت انتقاد دارد خب اين خيلي خوب است نه اسلام را انتقاد را بسته نه كارشناس حق دارد جلوي انديشه را بگيريد
ولي در بحث عاقلانه
بايد هر سخن جا و هر نكته مكاني داشته باشد يعني بنابراين يك باره ديگر ذره بين برداريم و با ذره بين سؤال پرسشگر را ببينيم و متمركز بر آن نظر خود را بدهيم
بزرگواران اين كه مي خواهيم نظر بدهيم خوب است مي توانيم بگوييم به نظر شخصي من اين مطلب مي رسد ولي يكي از آسيب هاي بزرگ گفتگوهاي ديني اين است كه افراد در بحث بودن مطالعه جدي نظر خود را به اسلام نسبت مي دهند
يا بدون مطالعه عميق و همه جانبه با مطالعات جزيي چيزي را به اسلام نسبت مي دهند يا از اسلام بري مي دانند كه با حقايق فرق دارد

با اين مقدمه
و متمركز بر سؤال پرسشگر
در خدمت شما براي بحث و نظر هستم[/]

حامی;888003 نوشت:
و متمركز بر سؤال پرسشگر
در خدمت شما براي بحث و نظر هستم

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لولیک الفرج

سلام علیکم ورحمه الله وبرکاته

این مطلبی که می خواهم بگویم به مفهوم تایید گناه کبیره نیست همانطور که می دانیم گناه کبیره و اصلا خلاف امر خدا سخن گفتن و انجام دادن اشتباه است و خطا و خدا می داند که چه گناهی ممکنه ثبت شود امیدوارم دوستان به این مسئه توجه کنند

ما در ابتدا باید ببینم از نظر ابعاد دین اسلام صرف ظاهر یک عمل مجرامنه جرم و گناه است؟

ببینید در مورد احکام شرع چه در قرآن چه در رسالات مراجع یک حکم ثابت از حلال و حرام داریم که عملی را واجب و ترک چیز دیگری را نهی کردند اما در کنار این اصل یک بحث دیگر به اسم ضرورت ها مطرح می شود

مثلا در روزه روزه به طور کلی واجب است بر مکلف اما شرایطی که در رسالات بیان کرده استثنا ها را در نظر گرفته و در قالب شرع طرح کرده

اما برای اینکه قیاسی صورت نگیرد این سوال که آیا در بحث شرایط این آقا هم حکم ضرورت لحاظ می شود؟
آیا عمل ایشان را بر طبق حکم اولیه بدانیم یا بر طبق ضرورت(البته مشروط بر جایز بودن ضرورت در این عمل)

اما در مورد استناد به قضاوت ها به قضاوت های حضرت(ع) رجوع کنید که نرم افزارش هم خود انجمن تولید کرده

ببینید امام(ع) در موارد زنای محصنه چگونه قضاوت کردند؟
ببینم آیا با توجه به آن در شرع هم ثابت شده یا صرف روایت است و مشکل و ایرادات سندی و علمی دارد؟

یا علی(ع)@};-

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

رهگذر آسمان;886856 نوشت:
فکر کنم حرف استارتر رو قبول کنم عذابم کمتره
ایشون داره میگه حرف شما باعث شد بیفتم تو زنا
شما که رسما مارو وصل کردی به عمر ...

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لولیک الفرج

سلام علیکم ورحمه الله وبرکاته

من شما را به چیزی متهم نمی کنم بلکه قضاوت عمل را به خودتان واگذار می کنم

اینکه اهل البیت(ع) چیزی را نهی نکرده و نسخ نکرده باشند و ما بر خلاف آنها صحبت کنیم بنظرتان چیست؟

رهگذر آسمان;886856 نوشت:
جناب مطمئن باشین متعه که حکم خداست با موافقت و مخالفت ماها تائید و تکذیب نمیشه
بحث اکثر خانومها سر خود حکم نیست

حکم خدا تایید و تکذیب نمی شود همان طور که عمر نتوانست مسیر را در راه شیعیان علی(ع) تغییر دهد اما با ان کارش زنا را رواج نداد؟

رهگذر آسمان;886856 نوشت:
سر اینه که هرکی از راه میرسه به هر بهونه ای چنگ میزنه تا بگه این حکم شامل حال منم میشه.

خب وقتی شامل حالش می شود بگوید نمی شود؟

اصلا سر همین می شود یک اشاره کرد اگر ازدواج موقت یکی از اهدافش رفع نیاز جنسی برای کسانی که توانایی اداره زندگی دائم را ندارند باشد ایرادی دارد؟
الان جامعه ما را نگاه کنید چقدر جوان که شرایط تشکیل زندگی دائمی را ندارند و فشار تحمل می کنند یکی از نمود های آشکارش در جامعه زنا است و الا خود ارضایی و دیگر راه های جنسی را چه می گویید؟

یا علی(ع)@};-[/]

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

ملورين;886858 نوشت:
اين مدلي كه بايدبه همه چي شك داشته باشيم

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم عجل لولیک الفرج
سلام علیکم ورحمه الله وبرکاته

در مواردی که قضاوت بین دو طرف است به راحتی نباید قضاوت کرد باید شرایط را سنجید تا حق از باطل جدا شود و به هر کدام در جایگاه خودش رسیدگی شود ان شاء الله

ملورين;886858 نوشت:
كه قضاوت كنيم ! پس خود شما هم تو خونه اون اقا نيستي كه ببيني خانومش واقعا نميتونه تمكين كنه يا نه!
شايد اين اقا تنوع طلب باشه اصلا؟!

اگر شخصی تنوع طلب هم باشد چه ایرادی دارد از این راه نیازش را برطرف کند؟
البته در مورد خانم های تنوع طلب هم صادق است
خانمی که میل دارد با مردان مختلف باشد
چرا از طریق مدیریت شده در ازدواج موقت شرایط اش را تعدیل نکند؟
(این پیش فرض هار را رویش فکر کنید.)

یا علی(ع)[/]

سلام و عرض ادب

پیامبر اکرم (ص):
«ما من عبد استحیا من الحلالِ اِلاّ اِبتلاهُ الله بالحرام»
«هر که از حلال شرم کند خدا وی را به حرام مبتلا کند.»

رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله : مَن عَيَّرَ أخاهُ بِذَنبٍ قَد تابَ مِنهُ لَم يَمُتْ حَتّى يَعمَلَهُ .
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : هر كس برادر خود را براى گناهى كه از آن توبه كرده است سرزنش كند، نميرد تا خود آن گناه را مرتكب شود.

الإمامُ الصّادقُ عليه السلام : مَن عَيَّرَ مُؤمِنا بِذَنبٍ لَم يَمُت حَتّى يَركَبَهُ .
امام صادق عليه السلام : هر كس مؤمنى را به گناهى سرزنش كند، نميرد تا خودش آن گناه را مرتكب شود.

سلام
سوال من از خود پرسشگر هست اگر فضولی باشه ببخشند ولی اگر شد جواب بدن.
خانم شما چطور از حالت شما متوجه این موضوع نشدند یا اینکه آیا ایشون نباید به شما فکر بکنند در این مدت.
دوم اینکه روابط میان زوج باید خیلی گرم باشه و در درجه نخست سعی کنند مشکلاتشون رو باهم درمیون بگذارند بعد اگر نشد از کسانی که بلد هستند بپرسند و از افراد عاقل مشاوره بگیرند شما چطور با ایشون درمیون نذاشتید و اگر گذاشتید پاسخ و راهکار ایشون چی بوده.
سوم که بهتره نگم.
ممنون

روزنه;888035 نوشت:
شما چطور با ایشون درمیون نذاشتید و اگر گذاشتید پاسخ و راهکار ایشون چی بوده

من که احتمال قوی میدم داستان ساختگی باشه ولی فرضا اگه صحیح باشه بره به خانمش چی بگه؟ بره بگه من به زن یه نفر دیگه تجاوز کردم؟؟؟!!!

سلام

صیغه برای شرائط خیلی خاص آقایان در نظر ،گرفته شده است !
و این بدان معنا نیست !
که آقایانی که مذهبی هستن
همه آنها این عمل را انجام میدهند و اقدام به صیغه کردن می نمایند !
بماند
بر خی آفراد احکام شیعی را گزینشی انتخاب و عمل می نمایند !
یعنی اگر مطابق میلش باشد !
مدافع پر و پا قرص و اگر بر خلاف میل بود
نقاد به احکام و نهایتا دین گریز !
چه معنا دارد
آقای متاهل و دارای فرزند
و چه بسا برخی ا ز آنها پایشان لب گوره امروز و یا فردا رحمت خدا بروند !
اقدام به صیغه می نمایند !
این یعنی هوس و تنوع طلبی و خیانت به همسر و فرزندان !

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

حق دوست;888011 نوشت:
سلام و عرض ادب

پیامبر اکرم (ص):
«ما من عبد استحیا من الحلالِ اِلاّ اِبتلاهُ الله بالحرام»
«هر که از حلال شرم کند خدا وی را به حرام مبتلا کند.»

رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله : مَن عَيَّرَ أخاهُ بِذَنبٍ قَد تابَ مِنهُ لَم يَمُتْ حَتّى يَعمَلَهُ .
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : هر كس برادر خود را براى گناهى كه از آن توبه كرده است سرزنش كند، نميرد تا خود آن گناه را مرتكب شود.

الإمامُ الصّادقُ عليه السلام : مَن عَيَّرَ مُؤمِنا بِذَنبٍ لَم يَمُت حَتّى يَركَبَهُ .
امام صادق عليه السلام : هر كس مؤمنى را به گناهى سرزنش كند، نميرد تا خودش آن گناه را مرتكب شود.

سلام بر شما
بزرگواران
لطف كنيد متمركز بر سؤال پرسشگر پاسخ بدهيد
از نقد نظر يك ديگر هم خوداري كنيد
هر تاپيك به موضعي اختصاص دارد نبايد در هر تاپيكي هر بحث عمومي و كلي است را هم بياوريم
يا اگر آورديم لااقل طوري باشد كه ارتباط با پرسش شفاف باشد[/]

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم عجل لولیک الفرج
سلام علیکم ورحمه الله وبرکاته

از آنجا که بحث بر سر قضاوت های امیر المونین(ع) شد لازم دانستم بخشی از آن را بیاورم کخه البته مانند دیگر روایات شرایط حدیث باید با ان بر خورد شود اما به اعتبار انجمن که نرم افزار این کتاب را ساختن نقل هایی را قرار می دهم

گل مینا;184941 نوشت:
3- اشتباه عمر!
مردى يمنى ، كه زنش در يمن بود، در مدينه زنا كرد، عمر دستور داد او را سنگسار كنند، اميرالمومنين عليه السلام به وى فرمود: سنگسارى بر او روا نيست ؛ زيرا از زنش غايب بوده و بايد بر او حد جارى شود. در اين وقت عمر گفت : خدا مرا زنده نگذارد براى مشكلى كه ابوالحسن در آن نباشد

http://www.askdin.com/showthread.php?t=12557&page=2

البته قضاوت های دیگر هم هست که خودتان مطالعه نمایید و لازم باشد می آورم
(این نکته را بگوییم که شرایط در قضاوت نکته مهمیه و نباید صرفا از روی ظاهر قضاوت کرد.)
یا علی(ع)@};-

حامی;886932 نوشت:
و خانم هاي متدين با عقلا پذيرفته اند و قلبا برايشان سخت است

سلام بر شما
سوالی ذهن من را درگیر خودش کرده است این است که موضوع نیاز جنسی انسان مثل سایر نیازهای فیزیولوژیک انسان موضوعی کاملاً طبیعی است. همان‌طور که انسان احتیاج به غذا و آب دارد، به ارضای غریزه جنسی نیاز دارد و باید پاسخی مناسب، عاجل و به‌موقع به این نیاز داده شود. البته در دیدگاه اسلامی موضوع غریزه جنسی فراتر از یک نیاز فیزیولوژیک است. بلکه موضوعی متعالی است که جنبه‌های عاطفی و روحی دارد. در هر جامعه‌ای که پاسخ به نیاز جنسی دچار مشکل شود و در زمان خودش پاسخ مناسب دریافت نکند، آن جامعه دچار مشکل می‌شود. همچنان که اگر دچار فقر مواد غذایی شود، دچار مشکل می‌شود.
در اغلب جوامع و کشور ها نیاز جنسی به‌عنوان موضوعی بدیهی، طبیعی و ضروری نگاه می‌کنند. که اسلام هم غریزه جنسی را به‌عنوان نیازی طبیعی پذیرفته و تأکید کرده که باید این نیاز به‌موقع تأمین شود. رفع این نیاز یا از طریق ازدواج دائم است یا موقت. اتفاقی که در جامعه ما افتاده این است که در سال‌های اخیر به دلیل تغییرات ساختاری فراوان اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی موضوع تشکیل خانواده دچار اختلال شده است. در ساختار سنتی جامعه ما بلوغ جنسی و بلوغ اقتصادی تقریباً همزمان بوده و به این خاطر اختلالی ایجاد نمی‌شده است؛ اما جامعه که مدرن می‌شود با ورود موضوع تحصیلات عالیه، سربازی و اشتغال تشکیل خانواده به تأخیر می‌افتد. درباره دختران نیز با متداول شدن تحصیلات تکمیلی دختران، سن ازدواج در آنها هم بالا رفته است. یعنی در اوج سال‌های نیاز جنسی هم در پسران و هم در دختران امکان پاسخگویی به آن وجود ندارد. وقتی امکان پاسخگویی به شکل مشروع نباشد، احتمال زیادی دارد که این نیاز به اشکال دیگری برطرف شود. نمی‌توان توقع داشت که این نیاز مدام سرکوب شود و هیچ اتفاقی نیفتد. این نیاز از بین رفتنی نیست و به‌صورت خود ارضایی، پورنو گرافی، روابط پیش از ازدواج و حتی خشونت‌های اجتماعی خود را نشان می‌دهد.

شما اگر جوامع غربی را مورد بررسی قرار دهید می بینید که پاسخ به نیاز جنسی (به هر شکلی حتی شیوه های غلط مثل همجنسگرایی) را هم پذیرفته اند و حتی قوانینی برای آن تصویب می کنند و جزء حقوق اولیه بشر می دانند،اما برای من سوال است که چرا در جامعه ما حتی راهی که هم معقول است و هم مشروع و خداوند هم آن را تایید کرده،مثل ازدواج موقت اینقدر مخالف دارد؟ علت مخالفتها چیست؟ چطور است که دستگاه تبلیغات غرب یک عملی غیر معقول و غیر مشروعی مثل همجنسگرایی را با تبلیغات رسانه ای و ... می تواند جز حقوق بشر به بیشتر مردم دنیا بقبولاند اما دستگاه تبلیغات اسلام (شما روحانیون معزز) نمی توانید یک عمل معقول و مشروع را به مردم به ظاهر مسلم بقبولانید؟ اشکال از کجاست؟

[="Tahoma"][="DarkGreen"]تمركز بر سؤال پرسشگر لطفا فراموش نشود[/]

دين;888078 نوشت:
چطور است که دستگاه تبلیغات غرب یک عملی غیر معقول و غیر مشروعی مثل همجنسگرایی را با تبلیغات رسانه ای و ... می تواند جز حقوق بشر به بیشتر مردم دنیا بقبولاند اما دستگاه تبلیغات اسلام (شما روحانیون معزز) نمی توانید یک عمل معقول و مشروع را به مردم به ظاهر مسلم بقبولانید؟ اشکال از کجاست؟

به نظرم بنده اگر یک دهم این جسارتی که کفار بر دفاع از باطلی که هیچ مبنای عقلی هم ندارد دارند مومنین بر بیان و دفاع از حق داشتند مشکلات حل شده بود.
چند وقت پیش یک مطلبی در یکی از سایت های دینی وابسته به .... (اسم نمی آورم) ایجاد کردم (راجع به همین ازدواج) بعد آن را حذف کردند علت را جویا شدم،جواب داده شد که مطلب شما صحیح اما این مطالب دستاویزی برای شبهه افکنی عده ای می شود!
جل الخالق! کفار بر باطل خود اینقدر مصر هستند که حتی اگر کشوری آن باطل را به رسمیت نشناسد آن کشور را مورد تحریم حقوق بشر قرار می دهند بعد دفاع بنده از حقوق اولیه و شرعی و عقلانی یک انسان می شود شبهه افکنی!

ایکاش آن تعصبی که عده ای در دفاع از باطل دارند عده دیگری آن جسارت را در بیان حق داشتند....
خداوند همه ما را به راه راست هدایت کند....

Irani30;883500 نوشت:
چند وقت پيش رفته بودم خونه يكي از آشناها كه زنش تنها خونه بود

رفته بودی بهش سر بزنی دیدی نیست برمی‌گشتی، زنش تنها بود رفتی داخل چکار؟!

Irani30;883500 نوشت:
اصلاً نفهميدم كجام و دارم چكار ميكنم.

Irani30;883500 نوشت:
با لباس خيلي بد جلوي من ظاهر شد

زنه هم خودش مقاومت نکرد؟ لابد خیلی خوشتیپ بودی زنه خودش اومده مختو زده!

Irani30;883500 نوشت:
ه قرآن اين خانمها رو حلال نميكنم و قسم ميخورم اون دنيا يقهشون رو ميگيرم.

یعنی اگه قبلش صیغه کرده بودی دیگه وقتی این زنو تنها تو خونه با اون وضع میدیدی اتفاقی نمیفتاد؟ من که فکر می‌کنم باز کار خودتو می‌کردی

چه خوب كه اينجا باز شد
من ديگه وارد بحث نميخوام بشم
لطفا از من نقل قول نزنيد
از استاتر هم عذرخواهي ميكنم بابت تند رفتنم
جميعا هم حلال كنيد Smile
جديدا اسك ديني ها نفرينشون برا من ميگيره
به هيچ عنوان نبايد ديگه بحث كنم تو سايت

ملورين;888096 نوشت:
لطفا از من نقل قول نزنيد

چشم:Nishkhand:

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

حامی;888062 نوشت:
بزرگواران
لطف كنيد متمركز بر سؤال پرسشگر پاسخ بدهيد

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لولیک الفرج

سلام علیکم و رحمه الله و برکاته

استاد با توجه به اینکه در پست های بعد شروع کننده مطالبی گفتند که برای بحث مفید است اگر می شد پست های شروع کننده موضوع یک جا جمع شود خوب بود یا دوستان پست های شروع کننده را بخوانند و بر اساس نظرات انتهایی آن ان شاء الله صحبت کنند

یا علی(ع)@};-[/]

دين;888092 نوشت:
ایکاش آن تعصبی که عده ای در دفاع از باطل دارند عده دیگری آن جسارت را در بیان حق داشتند....
خداوند همه ما را به راه راست هدایت کند....
سلام خدمت تمامی دوستان
استاد "حامی" به شما گفته بودم در این تاپیک نظر نمی دهم چون اگر بخواهم نظر بدهم..... بگذریم!
ببخشید اگر صحبتم بطور مستقیم در راستای موضوع تاپیک نیست

فقط می خواهم اشاره ای به مطلب این دوست عزیز داشته باشم
برادر عزیز فرمودید غربی ها برای روابط نامشروع ، مشروعیت درست کرده اند و قانون وضع کردند ، اما ما برای روابط حلال هنوز مشکل داریم

اجازه بدهید عمق فاجعه را خدمتتان عرض کنم. بعضی از همین هم وطن هایی که با حلال خدا می جنگند ، از همان روابط نامشروع ، صرف اینکه در غرب به رسمیت شناخته شده دفاع می کنند! مواردی که بارها دیدم در ایران از آن دفاع شده ، حتی گاهاً در همین سایت:

1 - روابط آزاد بین دختر و پسر (حتی جنسی)
2 - چند معشوقه ای!
3 - همجنس گرایی

موارد دیگری هم هست که آنها چون خاص هستند دیگر مطرح نمی کنم. اینکه غرب توانسته حرف غلط خود را چهره ای مشروع ببخشد 1 تعجب دارد ، اینکه افرادی که صیغه و زن دوم را میکوبند از همان گناهان در غرب دفاع می کنند 100 تعجب! وقتی مثلاً میگویی همجنس گرایی ، انواع سندهای علمی را برایت رو می کنند تا آن را نیازی طبیعی جلوه بدهند یا اینکه دم از دموکراسی می زنند و آزادی برای همه. اما تا اسم صیغه می آوری بدنشان کهیر میزند! انگار که برق آنها را گرفته!

در انتها فقط یک نکته عرض میکنم
شک نکنید اگر همین فردا غرب بگوید صیغه یک عمل مشروع است و برایش قانون وضع کند (درست مثل اسلام) همین ها مدافع سینه چاک آن خواهند شد!
و صدها دلیل علمی برایت می آورند که نیاز جنسی یک نیاز طبیعی است و جوری مشروعیت صیغه را برایت اثبات می کنند که خود پیامبر(ص) هم نکرده!

همانطور که گفتم من دیگر در این تاپیک نظری ارسال نمی کنم
دوستان نقل قول هم خواستند بزنند و توضیحاتی بدهند بنده مشکلی ندارم

یاعلی(ع)

اقا رضا حالا جواب من رو بده بعد برو
خب غربيه صيغه نميخونه با هزارتا زنه
مسلمونه صيغه ميخونه با هزارتا زنه ( مثلا)
خود عمل اگه زشته كه برا هر دو زشته
اگه ايرادي نداره كه خب شما از غربيه هم ايراد نگير
اون طبق دين خودش صيغه نميخونه فرقش با ما فقط همينه!!!

ملورين;888122 نوشت:
اقا رضا حالا جواب من رو بده بعد برو
سلام به شما
گر هدفتان به نتیجه رسیدن باشد ، به روی چشم در خدمتم
ولی لطف بفرمائید در خصوصی پیگیر بحث باشید
تشکر

[=Microsoft Sans Serif]

حامی;888062 نوشت:
سلام بر شما
بزرگواران
لطف كنيد متمركز بر سؤال پرسشگر پاسخ بدهيد
از نقد نظر يك ديگر هم خوداري كنيد
هر تاپيك به موضعي اختصاص دارد نبايد در هر تاپيكي هر بحث عمومي و كلي است را هم بياوريم
يا اگر آورديم لااقل طوري باشد كه ارتباط با پرسش شفاف باشد

سلام و عرض ادب

بنده فکر کردم سخنم کاملا شفاف هست و با خودم گفتم توضیح اضافه ندهم.

حق دوست;888011 نوشت:
پیامبر اکرم (ص):
«ما من عبد استحیا من الحلالِ اِلاّ اِبتلاهُ الله بالحرام»
«هر که از حلال شرم کند خدا وی را به حرام مبتلا کند.»

این حدیث که واضح است در راستای بیان علت ارتکاب گناه بود. ( حیا از ازدواج موقت منجر به زنای با زن شوهر دار شد)

حق دوست;888011 نوشت:
رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله : مَن عَيَّرَ أخاهُ بِذَنبٍ قَد تابَ مِنهُ لَم يَمُتْ حَتّى يَعمَلَهُ .
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : هر كس برادر خود را براى گناهى كه از آن توبه كرده است سرزنش كند، نميرد تا خود آن گناه را مرتكب شود.

الإمامُ الصّادقُ عليه السلام : مَن عَيَّرَ مُؤمِنا بِذَنبٍ لَم يَمُت حَتّى يَركَبَهُ .
امام صادق عليه السلام : هر كس مؤمنى را به گناهى سرزنش كند، نميرد تا خودش آن گناه را مرتكب شود.

نقد نظر با نهی از منکر تفاوت داره.

دو حدیث بالا هم در پاسخ افراد متعددی بود که این بنده خدا را به رگبار توهین گرفتند.

صحت این احادیث بر من ثابت شده حتی در حد سرزنش ذهنی نه لسانی حال بنده وظیفه یاد آوری داشتم .

البته خدا روشکر در رابطه با زنا نبوده چون جرات نمیکنم راجع به این مورد حتی سرزنش ذهنی کنم برای اینکه وقتی حضرت یوسف اونطور میگه من چی میتونم بگم.(ما أُبَرِّئُ نَفْسي إِنَّ النَّفْسَ لَأَمَّارَةٌ بِالسُّوءِ إِلاَّ ما رَحِمَ رَبِّي) و برام عجیب بود چقدر دوستان راحت در این مورد قضاوت میکنن.

اگر شفاف شد که عرضی نیست اگر هم هنوز نامرتبط هست دکمه حذف را برای همین زمان قرار داده اند.

با تشکر

من الله توفیق

یا حق

رهـگذر;888050 نوشت:
من که احتمال قوی میدم داستان ساختگی باشه ولی فرضا اگه صحیح باشه بره به خانمش چی بگه؟ بره بگه من به زن یه نفر دیگه تجاوز کردم؟؟؟!!!

منمموافقم
ولی منظورم قبل از این اتفاق هست ایشون کلی اینجا پست گذاشتند و درخواست راهنمایی کردن که چکار کنم چطور توی یک سال و خورده ای همسرشون به فکر شوهرشون نبودن و متوجه نشدن

روزنه;888209 نوشت:
ولی منظورم قبل از این اتفاق هست ایشون کلی اینجا پست گذاشتند و درخواست راهنمایی کردن که چکار کنم چطور توی یک سال و خورده ای همسرشون به فکر شوهرشون نبودن و متوجه نشدن

حق با روزنه‌اس
یعنی همسر این فرد متوجه هیچی نشده؟

Reza-D;888121 نوشت:
همین ها

[=arial]
خدای صیغه و ازدواج مجدد خدای عدالت هم هست ....

Irani30;883500 نوشت:
سلام خسته نباشيد. چند وقت پيش تاپيكي زدم و از مشكل زندگيم گفتم كه يك ساله نياز جنسي دارم و دارم تحمل ميكنم. اينجا:
http://www.askdin.com/showthread.php?t=55768&p=818974&viewfull=1#post818974

اما بعضي كاربرا بخصوص خانمها گفتند كه بهتره بازم صبر كني و برخورد بدي نسبت به ازدواج موقت نشون دادن. حتي اگر كسي هم پيشنهاد ازدواج موقت ميداد خانمها زير پستش صلوات نميزدن اما اگه كسي ميگفت ازدواج موقت بده و بايد صبر كني چندتا صلوات بهش ميدادن. يعني برخورد جوري بود احساس كردم ازدواج موقت گناه كبيره است! حتي تاپيك هاي ديگه اي رو هم خوندم اونجا هم خانمها به شدت به ازدواج موقت حمله كرده بودند. به همين دليل تصميم گرفتم ازدواج موقت نكنم و باز هم صبر كنم و با وجود فشار زياد روي اين تصميم وايسادم. چند وقت پيش رفته بودم خونه يكي از آشناها كه زنش تنها خونه بود و با لباس خيلي بد جلوي من ظاهر شد. اصلاً نفهميدم كجام و دارم چكار ميكنم. زماني به خودم اومدم كه كار از كار گذشته بود. يه عمر خودم رو حفظ كردم ولي گرفتار رابطه با زن شوهر دار شدم اونم تو ماه محرم! به قرآن اين خانمها رو حلال نميكنم و قسم ميخورم اون دنيا يقهشون رو ميگيرم. اميدوارم خدا ازشون نگذره. كارشناس گرامي چكار كنم؟ با اين گناه و با اين بار گناه چكار كنم. تو رو خدا راهنماييم كنيد. آيا خدا توبه من رو ميپذيره؟ گناه به اين بزرگي رو ميشه جبران كرد؟

السلام علیکم و رحمةالله و برکاته

کاربر محترم! اول اینکه اگر گناهی مرتکب شده اید توبه و استغفار نموده و هرگز نزد کسی به گناه خویش اعتراف ننمایید(مگر در مقام مشورت نزد یک مشاور امین)
شاید بهتر بود که اینجا هم به صورت عمومی مطرح نمی کردید!
حالا بگذریم...

عذرخواهی می کنم که به طور صریح در مورد این مسائل صحبت می کنم
نمی دانم مشکل همسرشما چیست که قادر به برقراری رابطه نمی باشد اما به این هم فکر کنید که برای ارضای جنسی، الزاماً نیازی به انجام رابطه ی کامل نیست.
می توانید با ملاعبه و تماس قسمت مربوطه از بدن خود به بدن همسر، خود را ارضا نمایید.
تا جایی که من از اظهارات شما متوجه شدم انجام رابطه ی کامل(دخول) برای همسرتان ممنوعیت دارد.
نمی دانم ! شاید شما از انجام این کار خجالت می کشید و نگران این هستید که برچسب خودخواهی و امثالهم به شما زده شود!
اگر اینگونه است توصیه ی اکید می کنم که خجالت را کنار بگذارید و دراین مورد با همسرتان با لحنی ملایم و عاطفی صحبت کنید. ایشان باید نسبت به نیاز شدید شما آگاهی داشته باشند و درحد توانشان برای برطرف کردنش تلاش نمایند و حداقل اجازه ی لمس به شما بدهند!
هرچتد کیفیت و لذت رابطه کمتر می شود اما شما که به قول خودتان سالها این مشکل همسر را تحمل کردید و انقدر مقاوم بودید که سمت رابطه با دیگران(چه مشروع و چه نامشروع) نرفتید قطعا می توانید اینگونه خود را قانع و ارضا نمایید.

به نظر من با توجه به اطلاعات ناقصی که از شرایط شما پیدا کردم نکته ای که گفتم راهکارخوبی است.

اما اگر به هردلیلی، امکان پذیر نبود از انجام ازدواج موقت، خجالت نکشید.
معیار و ملاک شما هم دین خدا و رسول خدا باشد نه چهارتا لایک و دیسلایک سایرکاربران!!!!

موفق باشید

بعد نوشت:
واقعاً متاسفم برای کاربران محترمی که پرسشگر محترم را سرزنش کردند و به جای کمک کردن و راهکاردادن، از دهانشان، مار و کژدم به سوی ایشان تراوید!!!!
چنین افرادی بیشتر از پرسشگر، نیاز به توبه دارند!
گناهی که موجب پشیمانی شود نزد خدا ارزشمندتر از کار نیکی است که انسان را دچار تکبر نماید.
اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا

Reza-D;888121 نوشت:
موارد دیگری هم هست که آنها چون خاص هستند دیگر مطرح نمی کنم. اینکه غرب توانسته حرف غلط خود را چهره ای مشروع ببخشد 1 تعجب دارد ، اینکه افرادی که صیغه و زن دوم را میکوبند از همان گناهان در غرب دفاع می کنند 100 تعجب! وقتی مثلاً میگویی همجنس گرایی ، انواع سندهای علمی را برایت رو می کنند تا آن را نیازی طبیعی جلوه بدهند یا اینکه دم از دموکراسی می زنند و آزادی برای همه. اما تا اسم صیغه می آوری بدنشان کهیر میزند! انگار که برق آنها را گرفته!

سلام
از مطالب شما استفاده کردم،متشکرم
متاسفانه همینطور است که می فرمایید یعنی اگر همین همباشی موقت مشروع (اصطلاح کارشناس) را غیر از خداوند مطرح کرده بود مثلا یک جامعه شناس غربی با آن ژست روشنفکری بسیار برای همانها قابل پذیرش تر بود کما اینکه همین آزادی جنسی که در غرب وجود دارد ناشی از نظرات جامعه شناسان و روانشاسان و حقوق دان ها و فعالان مدنی آنهاست که جزء حقوق اولیه و انسانی یک فرد است که بتواند نیاز طبیعی و فیزیولوژیک خود را پاسخ دهد!
اما اگر همین حق معقول و بدیهی پاسخ به نیاز طبیعی انسان را اسلام بگوید که جزء حقوق اولیه انسان پاسخ به نیاز (آنهم نه به آن ولنگاری بلکه با وضع قوانین محدود کننده شرعی است) اینجا پاسخ به این نیاز می شود کاری غیر انسانی و غیر اخلاقی و شهوت رانی و هزار برچسب دیگری که روی آن می گذارند که احتمالا خودتان هم شنیده اید!
گویی کسانی که پاسخ به این نیاز (آنهم نه به آزادی و ولنگاری غربی آن بلکه با قوانین شرعی که محدودیت آن به نسبت بیشتر است) را تقبیح می کنند این نیاز غیر اخلاقی و غیر انسانی را ندارند و به آن پاسخ نمی دهند!

بنده هر چقدر که فکر می کنم نمی توانم بفهمم علت مخالفت ها واقعا چیست؟ یک زن و یک مرد نیاز های طبیعی دارند و می خواهند به این نیاز پاسخ دهند (به هر دلیلی نه به طور دائم بلکه محدود) و پس از مدتی از هم جدا شوند! شما هر جوری هم فکر کنید نمی توانید منع کنید این زن و مرد را از پاسخ به نیازی که جزء حقوق اولیه انسان هاست(البته با ضوابط شرعی)،حالا اینجا تفکر غالب در جهان می گوید اشکالی ندارد هر کاری می کنید بکنید،کسی در دنیا به این اعتراضی نمی کند اما اگر دین بیاید یک محدودیت و ضابطه ای برای این روابط ایجاد کند (آنهم برای صلاح جامعه و حفظ حقوق دو طرف) اینجا یکدفعه ماهیت آن کار عوض می شود و عمل،عمل غیر انسانی و غیر اخلاقی می شود!

دين;888273 نوشت:
سلام
اگر دین بیاید یک محدودیت و ضابطه ای برای این روابط ایجاد کند (آنهم برای صلاح جامعه و حفظ حقوق دو طرف) اینجا یکدفعه ماهیت آن کار عوض می شود و عمل،عمل غیر انسانی و غیر اخلاقی می شود!

حقوق زن چه جور حفظ ميشه اخه ؟
اسلام فقط فكر حقوق مرد بوده تو اين موضوع!

ملورين;888278 نوشت:
حقوق زن چه جور حفظ ميشه اخه ؟
اسلام فقط فكر حقوق مرد بوده تو اين موضوع!

سلام
اینکه اسلام در فکر حقوق مرد بوده یا حقوق تمامی افراد جامعه در جای خودش خوب است که بحث شود اما فرض کنید برای من و شما دینی نیامده و ما هستیم و واقعیت های موجود در دنیایی که وجود دارد.
آیا پاسخ به نیاز عاطفی/جنسی یک انسان چه زن و چه مرد جزء حقوق اولیه و انسانی او هست یا نه؟ و آیا می توان برای اینکه کسی می خواهد به این نیاز پاسخ دهد او را سرزنش کرد یا او را منع کرد؟

Irani30;883500 نوشت:
چكار كنم؟ با اين گناه و با اين بار گناه چكار كنم. تو رو خدا راهنماييم كنيد. آيا خدا توبه من رو ميپذيره؟ گناه به اين بزرگي رو ميشه جبران كرد؟

سلام علیکم

باعرض ادب و احترام به محضر شما کاربرگرامی و محترم

ازشنیدن مشکلی که برایتان پیش آمده متاثر شدم ان شاءالله خداوند مشکلات همه مومنین و مومنات را حل بفرماید

نکات لازم را استاد محترم و دیگربزرگواران فرمودند و بنده نیز درتکمیل صحبت بزرگوارن فقط چند نکته را خواهم گفت

1- همین اندازه که از ارتکاب گناه پشیمان شده اید یعنی اولین قدم توبه را برداشته اید و قدم بعدی این است ک دیگر این گناه تکرار نشود،خداوند تواب است و رئوف یعنی بسیارسریع الرضا وتوبه پذیر است ،و آنقدر تواب بودن خداوندزیبا و عاشقانه است که اگر بنده ای از گناهش پشیمان شود و قلبا توبه کندو دیگر گناه را تکرار نکند،نه تنها گناهش را میبخشد ،بلکه بلاتر گناهش را به حسنات تبدیل میکند و آن گناه را از ذهن شاهدان الهی نیز پاک خواهد کرد( الله اکبر چقدر خدای مهربانی داریم )

[=me_quran]الَّا مَنْ تَابَ وَآمَنَ وَعَمِلَ عَمَلًا صَالِحًا [=me_quran]فَأُولَٰئِكَ يُبَدِّلُ اللَّهُ سَيِّئَاتِهِمْ حَسَنَاتٍ[=me_quran] ۗ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا[=me_quran](سوره فرقان،آیه 70)[=me_quran]
مگر کسانی که توبه کنند و ایمان آورند و عمل صالح انجام دهند ، که خداوند گناهان آنان را به حسنات مبدّل می کند و خداوند همواره آمرزنده و مهربان بوده است!

پس با نهایت پشیمانی توبه کنید و استغفار به این امید که خداوند شمارا میبخشد و می آمرزد،از طرفی خداوند "جبار" است،که یک معنایش یعنی "بسیار جبران کننده" پس خداوند این قدرت را دارد که گذشته ای را که ما بندگان توسط گناه خرابش کریم بعد از توبه برایمان جبران کند ( به شرطی که توبه حقیقی باشد)

2- شیطان لعین الان اولین قدم را برداشته است و و جاده را هموار کرده برای قدم های بعدی!! که شما باید راه را بر او ببندید
الان یک خطایی صورت گرفته و با توبه بخشیده میشوید(ان شاءالله) اما مراقب باشید شیطان از این موضوع سوءاستفاده نکند،با این وسوسه ها و القائ نامیدی به شما که دیگر زندگیم تباه شد،دیگه من مومن نیستم،دیگه هرگناهی کنم اشکال ندارد،خدا منو نخواهد بخشید و....پس مراقب باشید که راه ورود شیطان به پله های بعدی را ببندید و با امید به کرم و لطف الهی توبه کنیدو تصمیم به ترک مطلق این گناه بگیرید و زیاد استغفار بفرماید

3- این نکته خیلی مهم است خوب دقت بفرمایید،به هر حال نیاز شما به صورت غریزی پا برجا است و قطعا مجدد به سراغ شما خواهد آمد، اما اینبار ممکن است اتفاقی که بیفتد این است که ذهنتان وقتی در این موقعیت قرار بگیردمجدد برای رفع نیاز به سمت آن خانم سوق پیدا کند(وسوسه شیطان) ! و شیطان اینجا راحت تر شما را وسوسه کند و بگوید حالا که فلان خانم است که حاضر است با تو همراهی کند و تو هم که یک بار این گناه را انجام داده ای( و بگوید آب که از سر گذشت چه یه وجب چه صد وجب!) والان هم که نیازمندی پس برو خانه او و....

شیطان الان از توبه شما به شدت عصبانی است و دنبال این است هرگونه شده آن رااز بین ببرد! اما شما با پنا بردن به خداوند و راه های مشروع میتوانید شیطان را ناامید کنید

پس به نظر بنده شما برای دفع این بلا و آفت احتمالی باید در اسرع وقت راه نفوذ شیطان را بعد از این ببندید ،یعنی تا مجدد در چنین موقعیتی قرار نگرفته اید یک راه مشروع برای خود هموار سازید،اگر همسرمحترمتان همچنان مشکل دارند بروید خانمی را صیغه کنیدکه تا اگر خدایی نکرده درموقعیت وسوسه گناه قرار گرفتیدسریع بروید پیش آن خانمی که صیغه کرده اید واز طریق مشروع نیازتان را برآورده کنید( این موضوع خیلی مهم است ،جدی بگیرید)،الان که فعلا برای مدتی تحت فشار نیازها نیستید فرصت دارید بروید بگردید و فرد مناسبی را برای صیغه پیدا کنید،اما به هیچ وجه با خودتان نگویید حالا که نیاز ندارم پس سمت گناه نمیروم!!
شما الان باید به فکر راه های مشروع باشید برای زمانی که مجدد تحت فشار هستید و شیطان شمارا به سمت گناه وسوسه میکند
،از طرفی اگر خانمی صیغه کنید و هردفعه با او باشید و نیازهایتان را مشرو ع مرتفع سازید دیگر نیازهایتان شمارا به سمت گناه سوق نخواهد داد ان شاءالله

**در نتیجه الان گذشته ، تمام شد! و برای جبران گذشته باید توبه کنیدو شما الان باید به فکر ساختن معنویت آینده اتان باشید تا دیگر این اتفاق تکرار نشود ،ودر کنار پیدا کردن راههای مشرع، خودسازی بیشر از گذشته و تهذیب نفس را هم ان شاءالله مد نظر قرار دهید

برای ما هم دعا بفرمایید که خداوند فرصت ترک گناه و توبه را به همه ما عطا بفرماید و لحظه ای مارا به خودمان وا نگذارد و همه مارا ببخشد و بیامرزد ان شاءالله

اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا
التماس دعای فرج

یازهراسلام الله علیها

دين;888286 نوشت:
سلام
اینکه اسلام در فکر حقوق مرد بوده یا حقوق تمامی افراد جامعه در جای خودش خوب است که بحث شود اما فرض کنید برای من و شما دینی نیامده و ما هستیم و واقعیت های موجود در دنیایی که وجود دارد.
آیا پاسخ به نیاز عاطفی/جنسی یک انسان چه زن و چه مرد جزء حقوق اولیه و انسانی او هست یا نه؟ و آیا می توان برای اینکه کسی می خواهد به این نیاز پاسخ دهد او را سرزنش کرد یا او را منع کرد؟

جناب اخه جواب سوالتون خيلي بديهيه
مگه ما ميگيم به نياز توجه نكنن؟!
من نميفهمم مريخي حرف ميزنم كه اين برداشت ها ميشه از حرفهام:/

ملورين;888328 نوشت:
جناب اخه جواب سوالتون خيلي بديهيه
مگه ما ميگيم به نياز توجه نكنن؟!
من نميفهمم مريخي حرف ميزنم كه اين برداشت ها ميشه از حرفهام:/

بله،جواب سوال بدیهی است که جزء حقوق هر انسانی پاسخ به نیاز طبیعی عاطفی/جنسی است اما اگر همین حق بدیهی یک حدود و شرایط و ضوابطی برای آن ایجاد شد و سپس نامش از پاسخ به نیاز طبیعی به صیغه تغییر کرد در یک لحظه از بدیهی به غیر اخلاقی و غیر انسانی در تفکرات برخی تغییر می کند!

دين;888330 نوشت:

بله،جواب سوال بدیهی است که جزء حقوق هر انسانی پاسخ به نیاز طبیعی عاطفی/جنسی است اما اگر همین حق بدیهی یک حدود و شرایط و ضوابطی برای آن ایجاد شد و سپس نامش از پاسخ به نیاز طبیعی به صیغه تغییر کرد در یک لحظه از بدیهی به غیر اخلاقی و غیر انسانی در تفکرات برخی تغییر می کند!

اخي چه مظلومانه نوشتيد
تا حالا از اين بعد نگاه نكرده بودم صيغه نياز بديهيه هر مرديه
ممنون اگاهم كردين:/

ملورين;888332 نوشت:
اخي چه مظلومانه نوشتيد
تا حالا از اين بعد نگاه نكرده بودم صيغه نياز بديهيه هر مرديه
ممنون اگاهم كردين:/

مظلومانه یا غیر مظلومانه شما چندی پیش پاسخ به آن سوال را بدیهی می دانستید اما به محض اینکه اسمش عوض شد از پاسخ به نیاز طبیعی یک انسان به صیغه فورا غیر بدیهی شد! تغییرات اسم واقعا تاثیر عجیبی می گذارد.
بنده اسم نیاز بدیهی مرد را نیاوردم این یک نیاز یک طرفه نیست که فقط نیاز مرد مطرح باشد آن طرف این ماجرا خانمی است که او هم نیاز به پاسخ به نیاز عاطفی/جنسی خود دارد
.

دين;888335 نوشت:
مظلومانه یا غیر مظلومانه شما چندی پیش پاسخ به آن سوال را بدیهی می دانستید اما به محض اینکه اسمش عوض شد از پاسخ به نیاز طبیعی یک انسان به صیغه فورا غیر بدیهی شد! تغییرات اسم واقعا تاثیر عجیبی می گذارد.
بنده اسم نیاز بدیهی مرد را نیاوردم این یک نیاز یک طرفه نیست که فقط نیاز مرد مطرح باشد آن طرف این ماجرا خانمی است که او هم نیاز به پاسخ به نیاز عاطفی/جنسی خود دارد
.

پس خانم ها هم تنوع طلب بشن عيب نداره از نظر شما
منهاي مذهب و دين؟!

نياز طبيعي يعني زن و مرد ازدواج كنن رابطه داشته باشن نيازشون رفع بشه
نياز غير طبيعي يعني به اسم صيغه گند بزنن به احساسات زنشون
فرق اين دوتا خيلي خيلي بديهي تره

ملورين;888336 نوشت:
پس خانم ها هم تنوع طلب بشن عيب نداره از نظر شما
منهاي مذهب و دين؟!

من صحبتی از تنوع طلبی نکردم چه مرد باشد و چه زن،صحبت از پاسخ به نیاز طبیعی دو انسان بود. (حال آیا تنوع طلب بودن نیاز طبیعی یک انسان (چه زن و چه مرد) است یا خیر و یا حالت های دیگری دارد که این خودش بحث دیگری است که بنده وارد این موضوع نشدم) و باز شدن دو موضوع در کنار هم ما را از رسیدن به نتیجه باز می دارد.

ملورين;888337 نوشت:
نياز طبيعي يعني زن و مرد ازدواج كنن رابطه داشته باشن نيازشون رفع بشه
نياز غير طبيعي يعني به اسم صيغه گند بزنن به احساسات زنشون
فرق اين دوتا خيلي خيلي بديهي تره

این ازدواج را از کجا آوردید؟ به چه دلیلی ارضای نیاز ها را محدود به آن چارچوب خاص کردید؟ اگر دلیل شما دینی است که بنده نمی توانم از شما بپذیرم چون ابتدا گفتم فرض این است که بحث دینی نباشد (چون اگر بحث دینی باشد همان صیغه هم دینی است و باید پذیرفت و دیگر اصلا بحثی بین من و شما نخواهد بود) اگر دلیل دیگری دارید،می شنویم.
اینکه فرمودید نیاز غیر طبیعی یعنی اینکه به اسم صیغه به احساسات خانمشان ضربه بزنند،به این معنا است که اگر کسی (مرد یا زن) در حال حاضر همسر نداشت و مجرد بود و به این نیاز طبیعی خودش پاسخ داد (صیغه) از نظر شما اشکالی ندارد و فقط اشکال شما به کسی است که با وجود همسر می خواهد مثلا به این نیاز طبیعی از طریق شخص دیگری به غیر از همسرش پاسخ دهد؟

دين;888342 نوشت:

من صحبتی از تنوع طلبی نکردم چه مرد باشد و چه زن،صحبت از پاسخ به نیاز طبیعی دو انسان بود. (حال آیا تنوع طلب بودن نیاز طبیعی یک انسان (چه زن و چه مرد) است یا خیر و یا حالت های دیگری دارد که این خودش بحث دیگری است که بنده وارد این موضوع نشدم) و باز شدن دو موضوع در کنار هم ما را از رسیدن به نتیجه باز می دارد.

این ازدواج را از کجا آوردید؟ به چه دلیلی ارضای نیاز ها را محدود به آن چارچوب خاص کردید؟ اگر دلیل شما دینی است که بنده نمی توانم از شما بپذیرم چون ابتدا گفتم فرض این است که بحث دینی نباشد (چون اگر بحث دینی باشد همان صیغه هم دینی است و باید پذیرفت و دیگر اصلا بحثی بین من و شما نخواهد بود) اگر دلیل دیگری دارید،می شنویم.
اینکه فرمودید نیاز غیر طبیعی یعنی اینکه به اسم صیغه به احساسات خانمشان ضربه بزنند،به این معنا است که اگر کسی (مرد یا زن) در حال حاضر همسر نداشت و مجرد بود و به این نیاز طبیعی خودش پاسخ داد (صیغه) از نظر شما اشکالی ندارد و فقط اشکال شما به کسی است که با وجود همسر می خواهد مثلا به این نیاز طبیعی از طریق شخص دیگری به غیر از همسرش پاسخ دهد؟

جواب سوال اول
براي اين ميگم ازدواج باشه براي پاسخگويي چون از نظر شخص خودم اوج لذت تو رابطه جنسي فقط با كسي كه عاشقشي صورت ميگيره اينم از طريق ازدواج بوجود مياد چون ادمي كه دوستش داري رو دلت ميخواد تا اخر عمرت داشته باشيش فقط رفع نياز چند دقيقه اي كه هدف نيستش !!!!

جواب سوال دوم
من كلا صيغه رو قبول ندارم
اتفاقا برا پسر مجرد اصلا اصلا قبول ندارم وايسته تا زن بگيره خب!
ولي حالا يكي زنش مرده يا طلاق گرفته شرايط ازدواج نداره خب صيغه كنه باز قابل قبول تره

دين;888330 نوشت:
بله،جواب سوال بدیهی است که جزء حقوق هر انسانی پاسخ به نیاز طبیعی عاطفی/جنسی است اما اگر همین حق بدیهی یک حدود و شرایط و ضوابطی برای آن ایجاد شد و سپس نامش از پاسخ به نیاز طبیعی به صیغه تغییر کرد در یک لحظه از بدیهی به غیر اخلاقی و غیر انسانی در تفکرات برخی تغییر می کند!

دوست عزیز ، اشکالی که دوستان میگیرند از دیدگاه حقوق بشری است که اعتقاد به تساوی حقوق زن و مرد دارد. هر مردی به صورت رسمی باید یک زن و هر زنی یک شوهر داشته باشد.

البته این سوال پیش می آید که آیا شدت نیاز در هر دو جنس یکی است ؟
با توجه به اینکه مرد همواره قادر به برقراری رابطه جنسی است ، بعد از یائسگی همسرش باید چه کند ؟

به هر حال در صیغه کردن ، زن به یک ابزار برای ارضای مرد تعریف میشود و این هتک حرمت زن است و مغایر حقوق بشر.
البته من اعتقاد دارم در سراسر فقه و جهان بینی اسلامی ؛ زن چیزی بیش از وسیله ارضای شوهر و عبد و خادم او نیست ولی بعد از دهه 50 این نیاز به وجود آمد که اسلام برای بقا باید با ارزش های غربی کمی کنار بیاید ، متکلمان اسلامی شروع به استفاده از انواع و اقسام مغالطات برای توجیه فقه خود کردن و البته تا آنجا که میشد اندکی حقوق از دست رفته زنان را به آنان بازگرداندند که این روند تا همین لحظه هم ادامه دارد و بیشتر هم خواهد شد.
به هر حال شما هیچ گاه نخواهید توانست دوباره در این مملکت صیغه کردن را راه بیاندازید هر چقدر هم که استدلال بیاورید.

برنامه ریز;888348 نوشت:
دوست عزیز ، اشکالی که دوستان میگیرند از دیدگاه حقوق بشری است که اعتقاد به تساوی حقوق زن و مرد دارد. هر مردی به صورت رسمی باید یک زن و هر زنی یک شوهر داشته باشد.

البته این سوال پیش می آید که آیا شدت نیاز در هر دو جنس یکی است ؟
با توجه به اینکه مرد همواره قادر به برقراری رابطه جنسی است ، بعد از یائسگی همسرش باید چه کند ؟

به هر حال در صیغه کردن ، زن به یک ابزار برای ارضای مرد تعریف میشود و این هتک حرمت زن است و مغایر حقوق بشر.
البته من اعتقاد دارم در سراسر فقه و جهان بینی اسلامی ؛ زن چیزی بیش از وسیله ارضای شوهر و عبد و خادم او نیست ولی بعد از دهه 50 این نیاز به وجود آمد که اسلام برای بقا باید با ارزش های غربی کمی کنار بیاید ، متکلمان اسلامی شروع به استفاده از انواع و اقسام مغالطات برای توجیه فقه خود کردن و البته تا آنجا که میشد اندکی حقوق از دست رفته زنان را به آنان بازگرداندند که این روند تا همین لحظه هم ادامه دارد و بیشتر هم خواهد شد.
به هر حال شما هیچ گاه نخواهید توانست دوباره در این مملکت صیغه کردن را راه بیاندازید هر چقدر هم که استدلال بیاورید.

بابت طرز فكرتون بهتون افرين ميگم
خداروشكر هنوز ادمهايي مثل شما هستن

به نام خدا.

در حماقت نوع بشر همینقدر بس که نشسته و از فکر خودش چیزی روی کاغذ نوشته و برای خودش حقوقی معین کرده، حالا دنبال اینه که "خدا" رو مجبور کنه به این حقوق تن بده! laughing

ستایشگر :Gol:

موضوع قفل شده است