آیا احمد الحسن همان یمانی موعود است؟

تب‌های اولیه

15 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
آیا احمد الحسن همان یمانی موعود است؟

[h=1]آیا احمد الحسن همان یمانی موعود است و اول مهدیین دوازده گانه و جزء ۳۱۳نفر می باشد؟[/h]


یمانی شخصی است از بلاد یمن که قبل از ظهور حضرت قیام خواهد کرد ومردم را به حق دعوت خواهد کرد وجزء پنج علامت حتمی قبل از ظهور است که محقق خواهد کرد وتوصیه شده وقتی یمانی قیام کرد پرچم او پرچم هدایت است که به او بپیوندید.
عَنْ عُمَرَ بْنِ حَنْظَلَةَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع أَنَّهُ قَالَ: لِلْقَائِمِ خَمْسُ عَلَامَاتٍ ظُهُورُ السُّفْيَانِيِّ وَ الْيَمَانِيِ‏ وَ الصَّيْحَةُ مِنَ السَّمَاءِ وَ قَتْلُ النَّفْسِ الزَّكِيَّةِ وَ الْخَسْفُ بِالْبَيْدَاء.[۱]
...ثُمَّ قَالَ ع خُرُوجُ السُّفْيَانِيِّ وَ الْيَمَانِيِّ وَ الْخُرَاسَانِيِّ فِي سَنَةٍ وَاحِدَةٍ فِي ‏شَهْرٍ وَاحِدٍ فِي يَوْمٍ وَاحِد... لَيْسَ فِي الرَّايَاتِ رَايَةٌ أَهْدَى‏ مِنْ رَايَةِ الْيَمَانِيِ‏ هِيَ رَايَةُ هُدًى لِأَنَّهُ يَدْعُو إِلَى صَاحِبِكُمْ‏ فَإِذَا خَرَجَ الْيَمَانِيُّ حَرَّمَ بَيْعَ السِّلَاحِ عَلَى النَّاسِ وَ كُلِّ مُسْلِم‏الحدیث[۲]
این حدیث که بخشی از حدیث طولانی از امام باقر(ع) است حضرت اشاره دارد که خروج یمانی، سفیانی وسید خراسانی در یک سال، یک ماه ویک روز خواهد بود...ودر بین پرچم ها پرچمی باهدایت تر از پرچم یمانی نیست چون پرچمی است که هدایت می کند بسوی صاحبتان وزمانی که یمانی خروج کند فروش سلاح را برای مردم وهر مسلمانی حرام می کند.

با توجه به این دو حدیث احمدالحسن نمی تواند یمانی موعود باشد چون:

اولاً فعلا خبری از خروج سفیانی وسید خراسانی نیست.

وثانیا یمانی از یمن خروج می کند واهل یمن است در حالی که احمدالحسن در بصره خروج کرده است. برای مطالعه بیشتر می توانید به کتاب الیمانیون قادمون که به تازگی از شیخ علی کورانی چاپ شده است مراجعه کنید.

ثالثا: یمانی فروش سلاح را حرام می کند در حالی که جناب احمدالحسن تا بحال چنین کاری نکرده است.

اما مهدیون دوازده گانه همانطور که در احادیث ذکر شده است بعد از ظهور خواهند بود در حالی که یمانی قبل از ظهور است پس نمی تواند جزء مهدیون ۱۲ باشد. رسول خدا(ص) می فرماید:
فى الليلة التى كان فيها وفاته: يا أبا الحسن احضر دواة و صحيفة، فأملى رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله وصية حتى انتهى الى هذا الموضع فقال: يا أبا الحسن انه يكون بعدى اثني عشر إماما و من بعدهم اثنى عشر مهديا، فأنت يا على أول الاثنى عشر إماما، و ذكر النص عليه السّلام فقال: اذا حضرته الوفاة فليسلّمها الى ابنه محمّد المستحفظ من آل محمّد فذلك اثنى عشر إماما، ثم يكون من بعده اثنى عشر مهديا فاذا حضرته الوفاة فليسلّمها الى ابنه أول المقربين له ثلاثة أسامى؛ اسم كاسمى، و اسم كاسم أبى و هو عبد اللّه و أحمد، و الثالث المهدى هو أول المؤمنين.[۳]

طبق این حدیث این مهدی های ۱۲گانه بعد از دوازده امام هستند که شیخ حر عاملی برای این حدیث تفاسیری نقل کرده است که این مهدی ها دوازده گانه یا همان ۱۲ امام هستند که دوباره رجعت می کنند یا اینکه از کمک کننده های به صاحب الامر ووزراء او در مناطق مختلف هستند.

اینکه یمانی هم از آن دوازده تا باشد چون مصداق این ۱۲ مهدی مجهول است نمی توان چنین ادعایی کرد . لذا ادعای طرفداران احمدالحسن در یمانی خواندن او واینکه او اول مهدیین و۳۱۳ نفر است درست نمی باشد.

پی نوشتها:
[۱] . ابن أبي زينب، محمد بن ابراهيم، الغيبة( للنعماني)، ص۲۵۲، نشر صدوق - تهران، چاپ: اول، ۱۳۹۷ق.

[۲] .همان، ص۲۵۵-۲۵۶؛ شیخ مفید، الارشاد في معرفة حجج الله العباد، نشرکنگره شیخ مفید، قم، ۱۴۱۳ق، چ اول.

[۳] . شيخ حر عاملى، محمد بن حسن، الإيقاظ من الهجعة بالبرهان على الرجعة، ص۳۹۵، نويد - تهران، چاپ: اول، ۱۳۶۲ ش.

مقداد;879018 نوشت:
احمد الحسن
سلام
استاد مگر این آدم هنوز در حال یار جمع کردن است؟!!
فکر میکردم دیگر تاریخش تمام شده!

تقریبا روایت مهدوی صحیحی وجود نداره غبر از اینکه خروجش از ایرانه و در یک شب اصلاح میشه بقیه اکثرا ساخته مدعیان مهدویته و منتسب کردن به بزرگان دینی

Reza-D;879305 نوشت:
سلام
استاد مگر این آدم هنوز در حال یار جمع کردن است؟!!
فکر میکردم دیگر تاریخش تمام شده!

علیکم السلام.
این گروه همچنان فعالیت دارد و متأسفانه در ایام اربعین در مسیر کاروانهای زائران اربعین حسینی،موکبهای متعددی هم برپا می کنند.

antares;879339 نوشت:
تقریبا روایت مهدوی صحیحی وجود نداره غبر از اینکه خروجش از ایرانه و در یک شب اصلاح میشه بقیه اکثرا ساخته مدعیان مهدویته و منتسب کردن به بزرگان دینی

با عرض سلام و ادب.
در یک بحث و گفتگوی علمی باید با مطالعه و مستند گفتگو کرد و انکار یک موضوعی که از مشهورات فرق اسلامی است به این قاطعیت قطعاً روشی علمی و منطقی نیست.مراجعه ای سطحی و اجمالی به منابع روایی برای شما ثابت می کرد که در مورد موضوع مهدویت آنقدر روایات صحیح و قابل اعتماد وجود دارد که انکار مهدویت را غیر ممکن می کند،مگر کسانی که از روی لجالت و عناد و انگیزه های نادرست،نخواهند چنین موضوع مسلم و قطعی ای را بپذیرند.

در باره وجود مقدس امام زمان سلام الله علیه هم در کتاب های شیعی و سنی روایات مستند و متعددی وجود دارد.که می توان موارد متعددی از آن را در کتاب های کمال الدین شیخ صدوق و نیز کتاب منتخب الاثر آیت الله صافی گلپایگانی به وضوح مشاهده کرد.
اعتقاد به مهدويت و منجي آخر الزمان، يکي از اعتقاداتي است که تمام مسلمانان بر قبول آن اتفاق دارند و تأکيد دارند که شخصي در آخر الزمان از نسل حضرت زهرا سلام الله عليها قيام خواهد کرد و زمين را که پر از ظلم و جور شده است، از عدل و داد آكنده مي‌سازد.در اين اواخر ديده شده است که برخي از علماي وهابي در اين مسأله تشکيک کرده و مي‌گويند که روايات مهدويت از طريق اهل تسنن با سند صحيح نقل نشده است؛ بلکه حد اکثر «حسن» هستند. به همين خاطر اثبات اصل مهدويت ممکن نيست و تشکيک در آن اشکالي ندارد.برخي ديگر پارا فراتر گذاشته و ادعا کردند که حتي از طريق شيعه نيز اصل مهدويت قابل اثبات نيست و هيچ روايت صحيحي در اين زمينه وجود ندارد.
گاهي نيز ادعا کرده‌اند که حتي يک روايت صحيح وجود ندارد که امام حسن عسکري عليه السلام صاحب فرزند شده باشند.در پاسخ به اين شبهه واهي که بيشتر بي‌سوادي و عناد گوينده‌اش را ثابت مي‌کند، چندین روایت را از باب نمونه بیان می کنیم:
*** قرطبي، تفسير پرداز شهير اهل سنت در تفسير خود در ذيل آيه مبارکه 33 از سوره توبه: «هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ؛ او كسى است كه رسولش را با هدايت و آيين حق فرستاد، تا آن را بر همه آيين‏ها غالب گرداند، هر چند مشركان كراهت داشته باشند!» مي‌نويسد:
وقال السدي: ذاك عند خروج المهدي لا يبقى أحد إلا دخل في الإسلام أو أدى الجزية وقيل: المهدي هو عيسى فقط وهو غير صحيح لأن الأخبار الصحاح قد تواترت على أن المهدي من عترة رسول الله صلى الله عليه وسلم فلا يجوز حمله على عيسى.
سدي گفته: اين وعده خداوند در زمان خروج حضرت مهدي عليه السلام تحقق مي‌يابد، همان زماني که کسي باقي نمي‌ماند؛ مگر اين که مسلمان مي‌شود يا جزيه پرداخت مي‌کند.
گفته شده است که مهدي، همان عيسي عليه السلام است نه کس ديگري. اين سخن درست نيست؛ زيرا روايات صحيح به صورت متواتر نقل شده است که مهدي عليه السلام از نسل رسول خدا صلي الله عليه وآله است؛ پس جايز نيست که آن را بر عيسي عليه السلام حمل کنيم.(1)

* أبو الحسين محمد بن الحسين الآبري السجستاني متوفاي 363هـ در کتاب مناقب الامام الشافعي تصريح کرده است که روايات مهدويت متواتر است. مزي در تهذيب الکمال و ابن قيم الجوزيه در کتاب المنار المنيف نوشته‌اند:
ابو الحسن الابري گفته: روايات به صورت متواتر و از طريق راويان متعدد از رسول خدا صلي الله عليه وآله در باره حضرت مهدي عليه السلام نقل شده است که او از اهل بيت آن حضرت است، چندین سال حکومت مي‌کند و زمين را پر از عدل و داد خواهد کرد، او همان کسي است که حضرت عيسي به همراه او خروج کرده و او را در کشتن دجال در دروازه‌اي که در سرزمين فلسطين وجود دارد، ياري مي‌کند. او امام اين امت خواهد شد و عيسي پشت سر او نماز مي‌خواند.(2)

* محمد بن أحمد بن سالم السفاريني الحنبلي متوفاى1188هـ در کتاب لوامع الأنوار البهيۀ، تصريح مي‌کند که روايات مهدويت متواتر معنوي است، او از فرزندان فاطمه زهرا سلام الله عليها است و سپس مي‌گويد که بر اساس روايات، هر کس منکر حضرت مهدي عليه السلام شود، کافر است.
وی همچنین می گوید:
امام و حافظ ابن اسکاف با سند مقبول از جابر بن عبد الله نقل کرده است که رسول خدا صلي الله عليه وآله فرمود: هر کس (خروج) دجال را تکذيب کند، کافر شده است، هر کس (خروج) حضرت مهدي عليه السلام را تکذيب کند، به درستي که کافر شده است

پس ايمان به خروج مهدي واجب است؛ چنانچه اهل عمل بر همين اعتقاد هستند و از اعتقادات اهل سنت و جماعت نيز به شمار مي‌رود. همان‌طوري که شيعيان نيز بر اين مسأله اعتقاد دارند.(3)


بنابراین این ادعا که در مورد موضوع مهدویت حدیث صحیحی وجود ندارد،بیش از اینکه مشکلی برای این موضوع ایجاد کند،بیسوادی و عناد طراحان اینگونه شبهات را ثابت می کند.چون اعتقاد به مهدویت از موضوعات غیر قابل رد و انکار است.
برای مطالعه و آگاهی از دیگر احادیث به لینک زیر مراجعه بفرمایید:
http://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=4907

پی نوشتها:
(1). الأنصاري القرطبي، ابوعبد الله محمد بن أحمد بن أبي بكر بن فرح (متوفاى671هـ)، الجامع لأحكام القرآن، ج8، ص122، ناشر: دار الشعب – القاهرة.
(2). المزي، ابوالحجاج يوسف بن الزكي عبدالرحمن (متوفاى742هـ)، تهذيب الكمال، ج25، ص 149، تحقيق: د. بشار عواد معروف، ناشر: مؤسسة الرسالة - بيروت، الطبعة: الأولى، 1400هـ – 1980م؛ الزرعي الدمشقي الحنبلي، شمس الدين ابوعبد الله محمد بن أبي بكر أيوب (مشهور به ابن القيم الجوزية ) (متوفاى751هـ)، المنار المنيف في الصحيح والضعيف، ج 1، ص 142، تحقيق: عبد الفتاح أبو غدة، ناشر: مكتب المطبوعات الإسلامية – حلب، الطبعة: الثانية، 1403هـ.

(3). السفاريني الحنبلي، محمد بن أحمد بن سالم (متوفاى1188هـ)، لوامع الأنوار الهيۀ وسواطع الأسرار الأثريۀ، ج2، ص70، 83، ناشر: المکتب الإسلامي.

من ترجیح میدهم در خصوص مهدی موعود متون همه ادیان رو مد نظر داشته باشم هرچند رویاهای صادقانه قابل اعتمادترند

دین اسلام رو بهترین دین الهی میدونم اما با این وجود بیشتر حدس میزنم حضرت محمد فقط شاگرد سلمان فارسی بوده زیرا داستانهای قرانی رو به نظر میاد از یه ایرانی به حضرت محمد رسیده و از توصیف اماکن در داستانها خودداری شده

antares;879377 نوشت:
من ترجیح میدهم در خصوص مهدی موعود متون همه ادیان رو مد نظر داشته باشم هرچند رویاهای صادقانه قابل اعتمادترند

دین اسلام رو بهترین دین الهی میدونم اما با این وجود بیشتر حدس میزنم حضرت محمد فقط شاگرد سلمان فارسی بوده زیرا داستانهای قرانی رو به نظر میاد از یه ایرانی به حضرت محمد رسیده و از توصیف اماکن در داستانها خودداری شده

برای اظهار نظر در مورد اینگونه مسائل حدس و گمان هیچ ارزشی ندارد و لازم است بصورت علمی و مستند و منطقی اظهار نظر کرد. مورد توجه قرار دادن متون ادیان دیگر برای تحلیل و بررسی و تعیین نظر درست،کاری کاملاً منطقی و علمی است.اما قطعاً اینکه کسی بگویید همه نظرات را قبول دارم،نشان دهنده ضعف علمی و عدم توانایی نقد و بررسی نظرات مختلف است که اینگونه افراد شایسته است وارد مباحث علمی هم نشوند.

در مورد این حدس بدون پشتوانه علمی و منطقی شما که رسول خدا حضرت محمد(صلی الله علیه و آله) شاگرد سلمان فارسی بوده است،هر شخصی که کمترین اطلاع از تاریخ صدر اسلام داشته باشد با تمام وجود بی ارزشی و پوچ بودن این حدس را اعلان خواهد کرد.چرا که اولاً بر اساس گزارشات تاریخی مسلم است که سلمان فارسی در مدینه و حدود چهارده سال بعد از بعثت با پیامبر اسلام آشنا شده و اسلام را پذیرفته است.
حال در آن چهارده سال چه کسی افتخار استادی رسول خدا را داشته است تا جناب سلمان فارسی تدریس را شروع کنند؟؟؟!!!!!

به نظر شما عجیب و غریب و شگفت آور نیست که یک فارسی زبان بتواند قرآنی را به پیامبر اسلام آموزش دهد که تا کنون هیچ عرب زبانی نتوانسته یک سوره مانند آن بیاورد.حال آنکه این موضوع مسلم و قطعی است که عرب در فصاحت و بلاغت زبان زد آن دوران بوده است.!!!!!!

اگر کمی قبل از اظهار نظر و حدس زدن در مورد تاریخ اسلام مطالعه سطحی و اجمالی داشته باشید،قطعاً در حدس زدن هم بیشتر دقت خواهید داشت.

عرض سلام و ادب خدمت دوستان بزرگوار

لطفاً از ارسال مطالب غیر مرتبط با موضوع اصلی تاپیک خودداری نمایید. مطالب غیر مرتبط حذف می شود.

[="Arial"][="Navy"]بنام خدا.

مقداد;879983 نوشت:
عرض سلام و ادب خدمت دوستان بزرگوار

لطفاً از ارسال مطالب غیر مرتبط با موضوع اصلی تاپیک خودداری نمایید. مطالب غیر مرتبط حذف می شود.

ضمن حمایت ازاین اقدام شما استادبزرگوار و {و البته حق این بود که بعد از ارسال حقیر که درخاستی بحق و درست بود این حذف ها صورت میگرفتند اما اشکالی نداره بهرحال شما بهتر تشخیص دادید} و تکرار همان درخواست از منتقد و

antares دوست جديد،از همه دوستان و بزرگواران و منجمله فعل و فاعل همین تاپیک{سوال کننده و پاسخ دهنده} تقاضامندم ابتدا یک توضیح کوتاهی هم درمورد اصل سوال یا انتقاد یا پیشنهاد خود و منجمله همین یمانی یا موارد و موضوعاتی که به بحث اصلی مرتبطند و برای مخاطب و خواننده ایجاد سوال ننماید که اینها کیستند و چیستند؟بدهید بعد موضوع اصلی و پاسخ را کلید بزنید{عرض کردم چه کارشناس و پاسخگوی محترم و چه سوال کننده یا منتقد ، فرقی نمیکند اما بد نیست راجب هر مطلب یا سوالی داخل یک پرانتز کوچک یا نقل قولی پنهانی یک شرح کوتاه هم بدهند که مثلا داستان یمانی چیه یا جناب احمدالحسین کیه تا خواننده و علاقمند درهمینجا بتواند انهارا بشناسد و برعلم و دانشش افزون شود>>البته این برای برخی دوستانی که متن یک ایه قرانی را بعربی میگذارند اما معنای فارسی اش را نمیگذارند هم صدق مینماید>>بهرحال ببخشید لازم بود بگم و امیدوارم اگر مرتبط نیست مجددا حذفش نمایید،،چون از این بابت که توی حذف کردن ید طولانی داریم نمیگم از این بابت بود که شاید واقعا مرتبط نبوده و نباشد}باتشکر.




[/]

عشق امامم;879988 نوشت:
بنام خدا.
ضمن حمایت ازاین اقدام شما استادبزرگوار و {و البته حق این بود که بعد از ارسال حقیر که درخاستی بحق و درست بود این حذف ها صورت میگرفتند اما اشکالی نداره بهرحال شما بهتر تشخیص دادید} و تکرار همان درخواست از منتقد و
antares دوست جديد،از همه دوستان و بزرگواران و منجمله فعل و فاعل همین تاپیک{سوال کننده و پاسخ دهنده} تقاضامندم ابتدا یک توضیح کوتاهی هم درمورد اصل سوال یا انتقاد یا پیشنهاد خود و منجمله همین یمانی یا موارد و موضوعاتی که به بحث اصلی مرتبطند و برای مخاطب و خواننده ایجاد سوال ننماید که اینها کیستند و چیستند؟بدهید بعد موضوع اصلی و پاسخ را کلید بزنید{عرض کردم چه کارشناس و پاسخگوی محترم و چه سوال کننده یا منتقد ، فرقی نمیکند اما بد نیست راجب هر مطلب یا سوالی داخل یک پرانتز کوچک یا نقل قولی پنهانی یک شرح کوتاه هم بدهند که مثلا داستان یمانی چیه یا جناب احمدالحسین کیه تا خواننده و علاقمند درهمینجا بتواند انهارا بشناسد و برعلم و دانشش افزون شود>>البته این برای برخی دوستانی که متن یک ایه قرانی را بعربی میگذارند اما معنای فارسی اش را نمیگذارند هم صدق مینماید>>بهرحال ببخشید لازم بود بگم و امیدوارم اگر مرتبط نیست مجددا حذفش نمایید،،چون از این بابت که توی حذف کردن ید طولانی داریم نمیگم از این بابت بود که شاید واقعا مرتبط نبوده و نباشد}باتشکر.



با عرض سلام و ادب.
ضمن تقدیر و تشکر از تذکر درست شما، فقط در مورد کنایه شما مبنی بر ید طولانی داشتن در حذف لازم دیدم خدمت شما عرض کنم که هیچ مطلبی بی دلیل حذف نمی شود و بنده حتی در مورد بدترین سوالات و شبهات هم قائل به حذف نیستم.
ولی عقل و منطق حکم می کند وقتی در یک تاپیک که به موضوع خاصی پرداخته است،مطالبی که هیچ ارتباطی با موضوع ندارند،حذف شوند تا روند بحث دچار انحراف نشود.

تمام پستهایی که بنده در این تاپیک حذف کردم،کاملا بی ارتباط با موضوع مورد بحث اصلی بودند.

[h=1]قضیه یمانی و شخصی که به نام احمد الحسن گروه تشکیل داده، چیست؟[/h]

اندیشه ظهور و انتظار منجی حقیقتی است که در بسیاری از ادیان، وجود دارد و دست تحریف گران به اصل و اساس آن نرسیده است. اما جذابیت توقع آینده روشن، همیشه مورد طمع عده ای از افراد زیاده طلب قرار داشته است. که انواع و اقسام تحریف ها و دروغ ها را در این ماجرا ساخته اند. و در بین مسلمانان نیز عده ای با توجه به اندیشه مهدویت، سعی کرده اند با فریب مردم، خود را به این ماجرا مربوط کرده، و به نوعی از عقائد مردم سوء استفاده کنند.
لذا لازم است با دقت و حساسیت نسبت به مسائل این جریانها بیندیشیم و اجازه ندهیم از احساسات مذهبی و عقائد ما سوء استفاده شود. و در این راه می توانیم از نمونه های تاریخی درس گرفته و شاخصه هایی برای بررسی بهتر و ساده تر مد نظر قرار دهیم.
از مهمترین معیارهایی که برای بررسی تفکرات باید مد نظر قرار دهیم، درسی است که امیر المومنین (ع) برای شناخت فتنه ها به ما داده است: اگر باطل با حق مخلوط نمى‏شد، بر طالبان حق پوشيده نمى‏ماند، و اگر حق از باطل جدا و خالص مى‏گشت زبان دشمنان قطع مى‏گرديد. امّا قسمتى از حقّ و قسمتى از باطل را مى‏گيرند و به هم مى‏آميزند، آنجاست كه شيطان بر دوستان خود چيره مى‏گردد. (نهج البلاغه، خطبه ۵۰)
با توجه به این درس، باید در هر جریان تلاش نماییم که جوهر اصلی آن تفکر را بشناسیم. و تصور نکنیم که هر کسی چند سخن درست گفته، لزوما بر حق است. چون اهل باطل همیشه خود را پشت سخنان صحیحی مخفی می کنند. در جریان احمد الحسن نیز اگر از همان ابتدا بدانیم که اعتقادات اصلی آنها چیست و خود را از بازی فریب آنها دور کنیم، مساله بسیار روشن خواهد بود. طبیعتا آنها تلاش می کنند با مباحثه های طولانی، عده ای که توان تجزیه و تحلیل کافی ندارند را فریب دهند. ولی کافیست بدانیم:
۱.آنها مدعی هستند که احمد الحسن، پسر امام زمان است، اما با توجه به حقایق مسلم، خودشان اعتراف دارند که پدر، پدربزرگ، جد و پدر جد این شخص، امام زمان نبوده است. و باید ۵ نسل عقب تر برویم!!
۲.این شخص حدود سه دهه از عمر خود هیچ ادعایی برای پسر امام زمان بودن نداشته است! و بعد از این مدت به استناد یک خواب، مدعی می شود، پسر امام زمان است!
۳.این گروه به روایاتی استناد می کنند که پسر امام زمان (عج) بعد از امام، جانشین ایشان خواهد شد. از همین رو ظاهرا نسبت به رخ دادن یا ندادن ظهور دچار سردرگمی هستند. و بعضی از آنها سعی می کنند با توجیهات عجیب و غریب بگویند ظهور امام زمان قبلا رخ داده است!!
۴. این مدعی با حفظ سمت پسر امام زمان بودن، نقش یمانی را برای خود قائل شده است تا از انواع و اقسام روایات این دو مصداق برای عملیات فریب استفاده کند. در حالی که خودشان معترفند این شخص متولد موصل است. و برای مرتبط کردن این شخص به یمن انواع و اقسام مغالطات را ترتیب می دهند.
۵. این گروه علیرغم آنکه سعی می کنند از کتب شیعه استفاده کنند، اما با مسلم ترین اندیشه های شیعه مخالفت دارند. مثلا امامان را بیش از ۱۲ نفر دانسته و ادعای عصمت برای احمد الحسن نیز دارند. و در حالی که قبل از ظهور باید تمام مدعیان را تکذیب کرد، ادعای وصایت از امام زمان (عج) دارند.
۶. این گروه در زمان بندی برنامه های خود دچار اشتباه شدند. و زمانی که در عراق قیام مسلحانه راه انداختند، به شدت سرکوب شدند و چند صد نفر از طرفداران آن کشته شده، و شخصیت های اصلی آن نیز مخفی شدند. لذا در بین گفتارشان انواع و اقسام تناقض ها را می توان یافت.
و ....
همچنین از نمونه های تاریخی نیز می توانیم برای شناخت این جریان استفاده کنیم. کسی که با این جریان مواجهه داشته باشد، متوجه شباهت های فراوان آنها با بهائیت خواهد شد. فعالیت سازمانی و شبکه ای، مخفی کردن اندیشه اصلی و جذب پله پله افراد جهت سهل تر شدن فریب آن ها، مظلوم نمایی، بازی گسترده با الفاظ برای سردرگم کردن مخاطبان، دشمنی عمیق و گسترده با فقها و علمای شیعه و حتی در آرم های آنها نیز مثل بهائیت می توانیم ستاره شش پر و ... را مشاهده کنیم. لذا به احتمال بسیار شاهد خواهیم بود که این جریان به تدریج اندیشه انتظار و ظهور کنار گذاشته و خودشان را محور اصلی معرفی کنند. نه آنکه مقدمه ساز ظهور حضرت باشند. کما اینکه می توانیم از این شباهت ها، حدس هایی نسبت به دست پشت پرده این جریان داشته باشیم.
و از شواهد جدی فتنه بودن این جریان، تلاش بسیار آنها برای وارد شدن به عملیات نظامی است. و با توجه به اینکه اولین قیام نظامی آنها، در تلاش برای کشتن آیت الله سیستانی بوده است، به راحتی می توان فهمید، ریشه های اصلی این ماجراها در کجاست. کما اینکه بعد از ظهور داعش، تلاش نمودند از فضای ایجاد شده استفاده کنند و به بهانه مقابله با داعش، به جمع آوری سلاح و تعلیم نظامی گسترده پیروان خود روی آوردند که اگر چه عمده این مسائل در عراق بوده است، اما در اولین فرصت این مسائل را در ایران نیز نسبت به پیروان خود تعقیب خواهند کرد.
لازم به ذکر است، اعتقاداتی که به این جریان نسبت داده شد، از مسلمات و واضحات است و خودشان نیز بدان اعتراف دارند.

[="Arial"][="Navy"]بنام خدا.

مقداد;880171 نوشت:
فقط در مورد کنایه شما مبنی بر ید طولانی داشتن در حذف

و عرض سلام متقابل و خیلی کوتاه که تاپیک به گمراهی نرود این ید طولانی در حذف البته مخصوص یک حکومت و یک انسان و ما نبوده و نخواهدبود بلکه این مخصوص هر ایده و دیدگاهی ست که ایرانی و انگلیسی و امریکایی هم ندارد و همه یا غالب مردم و حکومتها و دولتها و غیره و غیره بدان دچارند که اتفاقا منهم به قصد گفتم که منظورم این نخواهدبود.چون همه اوناییکه این سلسله حذفها را پشت سر هم میبینند که مطالب داخل انها را نخواندند تا ببینند چی بودن و چی هستن لذا ممکن است فکرهای منفی نموده و مرتکب گناهی شوند و من گفتم و شما هم بخوبی پاسخ دادید که این شبهه در ذهن مخاطبین محترم بعدی شکل نگیرد.باسپاس.

مورد بعدی در مورد متن بعدیتون بود که درهمینجا تشکرویژه دارم که توضیح خوبی در مورد این دو مورد تامل برانگیز {یمانی و احمدالحسن}برای مخاطبین فعلی و بعدی هم دادید.مجددا تشکر و سپاس.[/]

عرض سلام خدمت عزیزان و کارشناس بحث جناب مقداد.

خب بنده از کسایی هستم که این دعوت رو شنیدم و الان اتفاقی اسکدین رو چک کردم و دیدم این تاپیک به تازگی ایجاد شده, مطالب رو خوندم و حقیقتا برای ارسال پست هم دو دل بودم در این تاپیک, منتها چون تاپیک خوب مدیریت شده و توهین زشت به حسب ظاهر فعلا درونش نیست, تصمیم گرفتیم ما هم پستی با اجازه بذاریم. طبیعتاً اگر کار به توهین کشیده بشه بهتره سکوت کنیم و خداحافظ.

بنده در این یک پست ابتدایی در پی اثبات حقانیت سید احمد الحسن نیستم فقط میخوام بگم که ایراداتی که وارد کردید, برای بطلان سید احمد الحسن که یمانی موعود هست یا نیست اصلا کافی نیست.

من مایلم از پست اول نقل قول کنم و شروع کنم صحبت رو :

مقداد;879018 نوشت:
آیا احمد الحسن همان یمانی موعود است و اول مهدیین دوازده گانه و جزء ۳۱۳نفر می باشد؟

-برای شروع ظاهرا بهترین کار همین بود که جناب مقداد کردید و اون این بود که اول باید مشخص بشه یمانی اصلا چه شخصیتی هست که حالا مصداقش کی باشه.
--و بهترین کار آوردنِ همین حدیث بود که آوردید. چون اگر مشخص بشه شخصیت یمانی اونقدرا اهمیت نداره, مصداقش هرکس میخواد باشه, برای ما مهم نیست, در واقع مسئولیتی نداریم نسبت بهش.
---اما زمانی مصداق برای ما مهم میشه و لازمِ که پی قضیه رو بگیریم که, طبق حدیث متوجه بشیم این شخصیت با بقیه متفاوته و دارای اهمیت بالایی هست و به اون بسیار بها داده شده در کلام اهل بیت ع . اینجا مصداق مهمه که ثابت بشه کی هست.

مقداد;879018 نوشت:

یمانی شخصی است از بلاد یمن که قبل از ظهور حضرت قیام خواهد کرد و مردم را به حق دعوت خواهد کرد وجزء پنج علامت حتمی قبل از ظهور است که محقق خواهد کرد وتوصیه شده وقتی یمانی قیام کرد پرچم او پرچم هدایت است که به او بپیوندید.

صرف نظر از مصداق :

مناسبت داره چون شما اسم جناب شیخ کورانی رو آوردید بنده هم مایلم نقلی از کتاب ایشون کنم.
چیزی که لازمه بهش توجه بشه اینه که یمانی, یک شخص نیست.
وقتی روایات رو بررسی می کنیم به این نتیجه می رسیم که یمانی در کلام ائمه ع از یک شخص بیشتر هست.
جناب شیخ کورانی در کتاب عصر ظهور این نکته رو بعد از آوردن احادیث یمانی , اشاره می کنند که طبق حدیث ((یک یمانی و مصری قبل از سفیانی خروج می کنند, و اما یمانی اصلی همزمان با سفیانی خروج میکنه که هدایتگرتر از پرچم اون وجود نداره)).

پس طبق این حدیث : خُرُوجُ السُّفْيَانِيِّ وَ الْيَمَانِيِّ وَ الْخُرَاسَانِيِّ فِي سَنَةٍ وَاحِدَةٍ فِي ‏شَهْرٍ وَاحِدٍ فِي يَوْمٍ وَاحِد ,.........نه مکان خروج یمانی مشخص است و نه تولد و نه ظهور و نه سال های فعالیت و دعوتش.

مقداد;879018 نوشت:

با توجه به این دو حدیث احمدالحسن نمی تواند یمانی موعود باشد چون:
اولاً فعلا خبری از خروج سفیانی وسید خراسانی نیست.
وثانیا یمانی از یمن خروج می کند واهل یمن است در حالی که احمدالحسن در بصره خروج کرده است.
ثالثا: یمانی فروش سلاح را حرام می کند در حالی که جناب احمدالحسن تا بحال چنین کاری نکرده است.

اما قبل از پاسخ به این قسمت بنده حدیث یمانی رو به طور کامل میگذارم :

عن أبي بصير، عن أبي جعفر الباقر (ع) قال: (خروج السفياني واليماني والخراساني في سنة واحدة، في شهر واحد، في يوم واحد؛ نظام كنظام الخرز يتبع بعضه بعضاً، فيكون البأس من كل وجه، ويل لمن ناواهم، وليس في الرابات راية أهدى من راية اليماني، هي راية هدى، لأنه يدعو الى صاحبكم. فإذا خرج اليماني حرم بيع السلاح على الناس، وكل مسلم، وإذا خرج اليماني فانهض إليه، فإن رايته راية هدى، ولا يحل لمسلم أن يلتوي عليه، فمن فعل ذلك فهو من أهل النار، لأنه يدعو الى الحق، والى طريق مستقيم). بحار الأنوار ج52

از ابی بصیر، از ابی جعفر محمد باقر(ع) فرمود:
در میان پرچم ها، هدایت گرتر از پرچم یمانى نیست، چرا که پرچمش, پرچم هدایت است و شما را بسوى صاحبتان دعوت کند. پس وقتى یمانى خروج کند، فروش اسلحه به مردم حرام می شود.
پس بسوى او بشتابید که پرچم او پرچم هدایت است، و بر هیچ مسلمانى، جایز نیست از او سرپیچى کند و اگر کسى چنین کند از اهل آتش است، زیرا او مردم را به حق و به راه مستقیم دعوت کند.>>
بشارة الاسلام ص 93 به نقل از غیبت نعمانى).

لذا شخصیت یمانی طبق حدیث, شخصیت بسیار مهمی هست در عصر ظهور:

1-مدعیِ اینکه پرچمی هدایت گر تر از پرچم من وجود نداره.
2-مدعی دعوت به امام زمان ع.
3-مدعیِ اینکه من مردم رو به حق و راه راست دعوت و هدایت می کنم.
4-مدعی اینکه هیچ مسلمانی حق سرپیچی از من را ندارد و هرکس از من سرپیچی کند از اهل جهنم است.

لذا روشنه که شخصیت یمانی به غایت مهمه.
این شخصیت چطور متوجه میشه که باید چنین ادعاهایی رو کنه و مردم و دعوت کنه و به مردم بگه من همان یمانیِ هستم که اگر از من سرپیچی کنید از اهل جهنم خواهید بود و من کسی هستم که به سوی امام زمان ع در حالِ دعوتم ؟

و البته میشه بیشتر راجعبه حدیث و اهمیت شخصیت یمانی در این حدیث صحبت کرد که فعلا همین مقدار کافی میتونه باشه برای اینکه متوجه بشیم که ,
این شخصیت یک مُدعی خواهد بود و هر مُدعی نیاز داره خودش رو اثبات کنه و همه ی سختی ها از همین اثبات شروع میشه که باعث میشه عده ای سقوط کنند و عده ای ایمان بیارند و دعوت رو بپذیرند.

ادامه در پست بعدی...

ناچارم مجدد نقل قول رو تکرار کنم :

مقداد;879018 نوشت:

با توجه به این دو حدیث احمدالحسن نمی تواند یمانی موعود باشد چون:
اولاً فعلا خبری از خروج سفیانی وسید خراسانی نیست.
وثانیا یمانی از یمن خروج می کند واهل یمن است در حالی که احمدالحسن در بصره خروج کرده است.
ثالثا: یمانی فروش سلاح را حرام می کند در حالی که جناب احمدالحسن تا بحال چنین کاری نکرده است.

به نظر بنده برای شناخت حقانیت یک مدعی یا یمانی موعود , این سوالات برای شروع زیاد مناسب نیست چرا ؟

(بنده اصلا فعلا کار به مصداق ندارم) :

اول اینکه :

-طبق نظر بسیاری از بزرگان عرصه مهدویت, ما قادر به تعیین مصداق نیستیم چه برای شخصیت سفیانی و چه خراسانی به صورت 100%.
--و البته اگر ما قادر باشیم 100% سفیانی و خراسانی رو بشناسیم و حرکاتشون رو تشخیص بدیم, چطور نمیتونیم 100% یمانی رو بشناسیم که مهمترین شخصیت عصر ظهور هست ؟ و باید منتظر سفیانی و خراسانی باشیم.
---و همچنین ما واقعا برای شناخت سفیانی و خراسانی دچار مشکل هستیم چون حتی ممکنه اون ها هم یک شخصیت و یک جریان نباشند.
----نکته بعد اینکه هر کس با سفیانی دشمن بود, لزوماً بر حق نیست. اما هر کس با یمانی دشمن بود , قطعاً باطل هست, هرچند شبیه حق. لذا ما بایستی دنبال شناخت پرچم حق و یمانی باشیم نه سفیانی و خراسانی لااقل در ابتدا.
-----( مثال بالا : مثلا کره شمالی با امریکا دشمن هست و ایران هم با امریکا دشمن هست پس کره شمالی چون دشمن امریکاست بر حق هست ؟ خیر. ).
------ و نکته آخر اینکه اصلا گیریم سید احمد الحسن ع , با سفیانی و خراسانی که ما 100% شناختیم خروج کند, آیا چون یک مدعی همزمان با اینها خروج کرده, یمانیِ موعوده ؟ حتی از یمن اصلا. خیر دلیل حقانیت نمیشه.

مورد دوم :

پاسخِ اینکه یمانی از یمن خروج می کند, به حال ما میتونه فرقی نکنه در شناخت یمانی یا سید احمد الحسن چرا ؟

1- طبق احادیث احتمال بَداء و تغییر به صورت کم یا زیاد در روایات وجود داره و ممکنه حتی شخصیت های ظهور دچار بَداء بشند چه برسه به مسیر ظهور و خروج و حرکت و دعوتشون . ضمن اینکه شخصیت یمانی نیز متعدد هست.
2- اصلا گیریم سید احمد الحسن از یمن خروج کنه, آیا این دلیل بر حقانیتش هست ؟ هر کس از یمن خروج کنه یمانی موعوده ؟

مورد سوم :

هر کس فروش سلاح رو حرام کنه آیا یمانیِ موعود هست ؟ به فرض اگر احمد الحسن فروش سلاح رو حرام کنه بر حق میشه ؟
ضمن اینکه هنوز خروجی اتفاق نیافتاده و ماجرای خروج بصره ارتباطی با دعوت سید احمد الحسن نداشته. اما بحث سره این موضوع بی فایده است چون دنیای دروغ هست و بهتره با حدیث صحبت کنیم تا اینکه شما مدرک بیارید از خروج احمد الحسن و بنده مدرک بیارم که چنین نبوده و یا شما انکار کنید و یا بنده انکار کنم. بهتره از حدیث و به صورت منطقی صحبت بشه.

-------
چون همین مقدار هم طولانی شد, بحث مهدیین و 313 رو فعلا نمیتونم چیزی راجعبش بنویسم.
ان شا الله روز های بعدی صحبت کنیم, آروم و منطقی و به صورت کرسی آزاد اندیشی.
ان شا الله دفعات بعد پاسخ کوتاه تر از این بشه.
ممنون از اینکه پست رو میخونید.

مقداد;880172 نوشت:

قضیه یمانی و شخصی که به نام احمد الحسن گروه تشکیل داده، چیست؟

در جریان احمد الحسن نیز اگر از همان ابتدا بدانیم که اعتقادات اصلی آنها چیست و خود را از بازی فریب آنها دور کنیم، مساله بسیار روشن خواهد بود.
طبیعتا آنها تلاش می کنند با مباحثه های طولانی، عده ای که توان تجزیه و تحلیل کافی ندارند را فریب دهند.

سلام مجدد خدمت شما جناب مقداد.

اما بنده نظر دیگه ای دارم نسبت به نظر شما.
اینا فقط نظر شخصی شما و یک ادعاست...
1- چرا میگید اونها تلاش می کنند مباحثه طولانی بشه و چرا نمیگید طرف مقابلشون مباحثه رو طولانی می کنه ؟
2- هر مباحثه ای طولانی بشه برای فریب هست ؟ شاید برای شیر فهم شدن و باز شدن بهتره مسئله و شبهات باشه.
و و و...
3- دوم افراد باید تحقیق کنند , اگر تجزیه و تحلیل ندارند که باید سعی کنند طبق گفته رهبری داشته باشند, اگر هم ندارند برند پیش فقها و بزرگان مشورت کنند. مجبور نیستند سریع ایمان بیارند.
4- این منهج هم غلطه که شما خودتون رو حق کامل بدونید و هر کس عقیده ی دیگه ای داره , فریب خورده هست. بله اگر شما با معصومی بودید میتونید مطمئن باشید عقیدتون صحیح هست 100% و مخالفین فریب خورده.

-----------------

اما واقعاً نمیدونم این مطالبِ پایین چی هست که شما نوشتید. این چه وضعی هست واقعاً...

حکایت این نوع کار شما حکایت اینه که, وقتی برای ما مشخص شده که یزید دشمن امام حسین ع و دشمن خداست و اهل جهنم, پس اشکالی نداره دیگه هرچی دلمون خواست دروغ به یزید ببندیم :
بگیم یزید با میمون زنا داشته با مادرش 5 بار زنا در کعبه داشته, با خواهر و برادرش وسط خیابون این کارو کرده و و و... دروغ بگیم خیالی نیست چون یزید دشمن خداست ما دروغ ببندیم بهش تا یزید رو بیشتر خراب کنیم در چشم مردم.
این چه منطقی هست و این چه جایگاهی داره نزد ائمه علیهم السلام ؟

بگذریم...

مقداد;880172 نوشت:

۱.آنها مدعی هستند که احمد الحسن، پسر امام زمان است، اما با توجه به حقایق مسلم، خودشان اعتراف دارند که پدر، پدربزرگ، جد و پدر جد این شخص، امام زمان نبوده است. و باید ۵ نسل عقب تر برویم!!


اصلا اینطور نیست...

نام ایشان سید احمدالحسن فرزند سيد اسماعيل فرزند سيد صالح فرزند سيد حسين فرزند سيد سلمان فرزند امام محمد بن الحسن عسکری ع.
ایشان با 4 واسطه از فرزندان امام زمان ع هستند.
اینکه گاهی مستقیماً فرزند امام زمان ع خوانده میشند مشکلی نیست چرا ؟ چون امامان ع نیز همه " یابن رسول لله بودند " پسر و فرزند رسول خدا ص .
لذا ایشون جز مهدیین ع هستند و از فرزندان امام زمان ع و رسول خدا.

مقداد;880172 نوشت:

۲.این شخص حدود سه دهه از عمر خود هیچ ادعایی برای پسر امام زمان بودن نداشته است! و بعد از این مدت به استناد یک خواب، مدعی می شود، پسر امام زمان است!


اصلا اینطور نیست...

واقعا چرا اینطوری غلط و ناقص مطلب رو نقل می کنید جوری که برای خواننده احمقانه به نظر برسه ؟

مقداد;880172 نوشت:

۳.این گروه به روایاتی استناد می کنند که پسر امام زمان (عج) بعد از امام، جانشین ایشان خواهد شد.
از همین رو ظاهرا نسبت به رخ دادن یا ندادن ظهور دچار سردرگمی هستند. و بعضی از آنها سعی می کنند با توجیهات عجیب و غریب بگویند ظهور امام زمان قبلا رخ داده است!!


اصلا اینطور نیست...

کجا دچار سردرگمی هستند ؟
کجا دقیقا گفته شده امام زمان ع ظهور کرده قبلا ؟

مقداد;880172 نوشت:

۴. این مدعی با حفظ سمت پسر امام زمان بودن، نقش یمانی را برای خود قائل شده است تا از انواع و اقسام روایات این دو مصداق برای عملیات فریب استفاده کند.
در حالی که خودشان معترفند این شخص متولد موصل است. و برای مرتبط کردن این شخص به یمن انواع و اقسام مغالطات را ترتیب می دهند.


اصلا اینطور نیست...

کجا معتقدند احمد الحسن متولد موصل هست ؟؟؟؟؟
چه وضعیِ واقعا.
ایشان متولد بصره هستند. این دیگه تو همه ی سایت های مخالف هم ذکر شده.
شما متن رو جوری نوشتید تا فقط نشون بدید اینها یک مشت روان پریش هستند.
همش کذب محض.

مقداد;880172 نوشت:

۵. این گروه علیرغم آنکه سعی می کنند از کتب شیعه استفاده کنند، اما با مسلم ترین اندیشه های شیعه مخالفت دارند.
مثلا امامان را بیش از ۱۲ نفر دانسته و ادعای عصمت برای احمد الحسن نیز دارند. و در حالی که قبل از ظهور باید تمام مدعیان را تکذیب کرد، ادعای وصایت از امام زمان (عج) دارند.

مهدیین 12 گانه در همان وصیت + 12 امام ع در کتاب روایی شیعه ذکر شده. چطور میگید با اندیشه شیعه مخالف هست ؟
اما بحث کردن سره هر کدوم از این موضوع ها زمان بر هست و خودش تاپیک جداگانه لازم داره.
اما دعوت احمد الحسن کاملا منطبق با کتب روایی شیعه هست. کاملا. و مهدیین 12 گانه , امامان 12 گانه رو نفی نمیکنه و هیچ تناقضی هم بین روایات به وجود نمیاره.

مقداد;880172 نوشت:

۶. این گروه در زمان بندی برنامه های خود دچار اشتباه شدند.
و زمانی که در عراق قیام مسلحانه راه انداختند، به شدت سرکوب شدند و چند صد نفر از طرفداران آن کشته شده، و شخصیت های اصلی آن نیز مخفی شدند.
لذا در بین گفتارشان انواع و اقسام تناقض ها را می توان یافت.
و ....


اصلا اینطور نیست...
اینها در عراق بحث اعتقادی دارند , و مراجع و بعضی از مراجع تقلید و علمای عراق مثل شما, این شخص رو مدعی دروغین و کافر میدونند. وقتی حکم ارتداد و قتل ایشون صادر شد, نیروهای مردمی با امنیتی به حسینه ایشان حمله کردند و بعد از حمله درگیری پیش میاد و عده ای دستگیر و کشته میشند و حسینه هم تخریب میشه و عده ای هم متواری.
آیا این خروج و قیام مسلحانه از طرف سید احمد الحسن به حساب میاد ؟ یا اینکه دفاع از حریم شخصی و دفاع از جان و مال و ناموس در مقابل حمله دشمنِ مُتوَهم ؟

مقداد;880172 نوشت:

لازم به ذکر است، اعتقاداتی که به این جریان نسبت داده شد، از مسلمات و واضحات است و خودشان نیز بدان اعتراف دارند.


نتیجه پست شما :

شما هدفتون از ارسال این پست همین بود که نهایتاً به خواننده بفهمونید این گروه و سید احمد الحسن ع و یارانش مُتوهم و متناقض و دیوانه و غیره هستند که حقیقتاً موفق شدید.

اینها یک مُشت آدم بی سواد و مَجنون هستند, نه میفهمند چی دارند میگند چیکار میکنند, انسان های بی عقل روانی و دیوانه با مظلوم نمایی, پشت پرده هم اسرائیل و امریکا داره حمایتشون میکنه...دیگه خلاصه مراقب باشید ملت فریب نخورید.

=============
اما در کل جناب مقداد این مدل بحث کردن و مطلب گذاشتن برای رسیدن به حقیقت بی فایده است.
پیامبر اسلام ص حدود 13 - 14 سال ظهور کردند و 50 نفر فقط جذب کردند.
حضرت یونس حدود 30 سال دعوت کرد و 2 نفر ایمان آوردند.
نوح ع اگر درست بگم حدود 50 نفر بهش ایمان اوردند.
و اونم از شهر لوط که هیچی.
تنهایی علی ع و حسن و حسین ع و ائمه ع...

مقداد;880172 نوشت:

فعالیت سازمانی و شبکه ای، مخفی کردن اندیشه اصلی و جذب پله پله افراد جهت سهل تر شدن فریب آن ها،

مظلوم نمایی

، بازی گسترده با الفاظ برای سردرگم کردن مخاطبان،



و فکر نمیکنم کسی بیشتر از امام حسین علیه السلام در اون دشت کربلا مظلوم نمایی کرد. واقعا هم مظلوم بودن صلوات الله علیه.

چرا کشته شدن و تنها ماندن ؟
چون اینها یک مُشت مدعی دروغین بودند دنبال حکومت و فرو پاشی نظام اسلامیِ حاکم, امام عادل یزید لعنه الله.


امام مهدی ع و یمانی ع انقلاب گر هستند, منقلب می کنند فکر و عقل و قلوب و حکومت ها رو. فلذا مَردم به شدت با این دو مخالفت می کنند :

إِذَا رُفِعَتْ رَایَهُ الْحَقِّ لَعَنَهَا أَهْلُ الْمَشْرِقِ وَ الْمَغْرِبِ الغیبه( للنعمانی)، النص، ص: ۲۹۹

طبق این حدیث تمام اهل مشرق و مغرب "" پرچم حق "" رو لعنت می کنند. و پرچم حق دست یمانی هست که بالا حدیثش گذاشته شد.