سخن جوانان مجرد با مراجع تقليد حفطهم الله تعالی (انتقاد آيت الله مكارم از حقوق نجومي )

تب‌های اولیه

137 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
سخن جوانان مجرد با مراجع تقليد حفطهم الله تعالی (انتقاد آيت الله مكارم از حقوق نجومي )

بسم الله الرحمن الرحيم
سخن جوانان به مراجع تقليد حفظهم الله تعالي
سلام عليكم و رحمه الله و بركاته
ما مشاور و كارشناساني هستيم كه سال هاست با جوانان خوب كشور ارتباط داريم و از درد دلشان با خبر هستيم سخن جوانان به شما بزرگواران بازگو مي كنيم.
نامه برخي از جوانان سايت انجمن گفتگوي ديني و انجمن گفتگوي قرآني و خواهش و التماس ايشان از ما براي رساندن اين پيام به شما بزرگوران.

سلام عليكم و رحمه الله و بركاته
شما بزرگوران عمر عزيزتان را براي استنباط احكام شرع صرف كرده ايد و الگوهاي ما جوانان هستيد. شما حاميان مرز تشيع هستيد كه بي ترديد پاسباني اين مرز بسيار سنگين است ولي شما را هم چون پدري دلسوز مي دانيم و زبان گوياي خودمان براي دفاع از حقمان.
سياست هاي دولت در هر دو جناح براي تسهيل امر ازدواج چيزي در حد شعار است. بيشتر از اين كه نگران فشار رواني تأخير ازدواج بر ما باشند معمولا نگران بحث هاي سياسي هستند كه امثال ما به فراموشي سپرده مي شويم
امروزه بوي تزور از بسياري از كانديداهاي رياست جمهوري و مجلس و شوراي شهر استشمام مي شود. افرادي كه براي خود كيسه دوخته اند. با شعار كمك به جوانان ما را نردبان ترقي خود كرده اند. از سوي ما بازرش و محققاني بگمارييد كه واقعا دولت فعلي و قبلي عملا كه كاري براي ازدواج و جوانان كرده اند. چه طرح هايي دارند و داشته اند و چه قدر مانند مقام معظم رهبري نگران جوانان هستند. كتاب «مطلع عشق» كه حاصل بيانات مقام معظم رهبري براي تسهيل ازدواج است فقط توصيه به جوانان نيست بلكه به والدين و روحانيون و اساتيد دانشگاه و رسانه ملي و دولتمران هم هست.
آيا به قول پدر مهرباني چون آيت الله اميني اين همايش ها كه بازدهي ندارد اگر صرف ازدواج جوانان مي شد لااقل گروهي به سامان نمي رسيدند.
نمايندگان مجلس وكلاي ما هستند ولي معمولا وكلايي كه بعد از رفتن به مجلس يادشان از موكلان خود مي رود.
مسلما مي دانيم كه انتقاد شما از دولت مانند انتقاد در يك خانواده بايد باشد و نبايد همسايه ها با خبر شوند. ولي طوري هم نباشد كه اين ما از دلسوزي شما بي خبر باشيم. تا بتوانيم پاسخ گوي افرادي باشيم كه مي گويند اگر بسياري از اتفاقاتي كه در دولت ها مي افتد در زمان شاه بود حضرات وا اسلاما سر مي دادند.
مگر شما بزرگواران در كتب خود نفرموده ايدكه جوانان براي مديريت شهوت خود بدون شرم از ائمه كمك فكر مي گرفتند و يا حضرت علي از بيت المال به ازدواج جواني كه مرتكب خودارضايي شده بود كمك كردند؟ مگر نه اين است كه فرموديد نيم يا دو سوم ايمان با ازدواج حفظ مي شود و ازدواج سنت پيامبر مهرباني است.
بله يك دست صدا ندارد و مسلما وقتي مراجع تقليد مجموعا با يك فكر از ما حمايت كنند صدايشان شنيدني خواهد بود طوري كه تاريخ فراموش نكند. اميدواريم كه اساتيد دانشگاه و ائمه جمعه و جماعت و مردم والدين مان هم گوش به فرمان و مواعظ پدرانه شما باشند.

در آخر براي طول عمر شما و
امنيت كشور و اسلام عزيز
دعا مي كنيم
ارادتمندان شما
جوانان مجرد كه در دنياي مجازي و حقيقي ايمانشان را در خطر مي بينند
والسلام عليكم

.........................
رونوشت به دفتر مراجع تقليد و علما

دفتر مقام معظم رهبري آيت الله خامنه اي
دفتر آيت الله مكارم شيرازي
دفتر آيت الله مظاهري
دفتر آيت الله سبحاني
دفتر آيت الله صافي گلپايگاني
دفتر آيت الله وحيدخراساني
دفتر آيت الله زنجاني
دفتر آيت الله جوادي آملي
دفتر آيت الله نوري همداني
دفتر آيت الله ابراهيم اميني
دفتر استاد قرائتي

[="Tahoma"][="DarkGreen"]انتقاد از مراجع
بزرگواري مي گفت آيا نوشتن اين نامه به مراجع اشكال ندارد
بنده مي گويم كه مخفي كردن سخن جوانان حقيقت را نمي پوشاند و به نظرم رابطه جوانان با مراجع نزديك تر هم مي شود
چرا كه در اين درخواست ها حرمت مراجع محفوظ است. مراجع پدران دلسوز لقب داده شده اند
[/]

[="Tahoma"][="DarkGreen"]در بحث سيگار گروهي از پزشكان متخصصان محضر آيت الله مكارم شيرازي نامه نوشتند و ضررهاي سيگار را بر شمردند و ايشان با توجه به اين نامه متخصصان نظر فقهي خود را اعلام كردند[/]

[="Tahoma"][="DarkGreen"]برخي اين قدر كه دغدغه دارند صداي ربناي شجريان را بشنوند دغدغه به سامان رسيدن جوانان مجرد را ندارند
همه جا حرف و حديثشان اين است كه بايد ربنا برگردد
اي كاش در همه چيز اين طور دغدغه داشتيم به خصوص مسائل جوانان و خانواده ها
[/]

جناب حامی عذر میخوام به خاطر پست بی ربط، ولی ممنون میشم یه پاسخ خلاصه بدید
چرا ارتباط با مراجع اینقدر مشکله که ما به واسطه نیاز داریم؟! آیا امکان ملاقات حضوری وجود داره؟ چرا امروزه مراجع اکثرا در شهر هایی مثل قم حضور دارند؟ و یک جا جمع شده اند؟
تا جایی که من اطلاع دارم در زمان امامان بزرگوارمان مردم آزادانه میتوانشتند با امامشان ملاقات کنند (البته باید هم اینطور میبود) و حتی شبهات خود را حضوری مطرح کنند.

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

shsina;809960 نوشت:
جناب حامی عذر میخوام به خاطر پست بی ربط، ولی ممنون میشم یه پاسخ خلاصه بدید
چرا ارتباط با مراجع اینقدر مشکله که ما به واسطه نیاز داریم؟! آیا امکان ملاقات حضوری وجود داره؟ چرا امروزه مراجع اکثرا در شهر هایی مثل قم حضور دارند؟ و یک جا جمع شده اند؟
تا جایی که من اطلاع دارم در زمان امامان بزرگوارمان مردم آزادانه میتوانشتند با امامشان ملاقات کنند (البته باید هم اینطور میبود) و حتی شبهات خود را حضوری مطرح کنند.

سلام عليكم
خب شما واقعا رئيس يك دانشگاه كوچك را به سختي مي توانيد ملاقات كنيد به خاطر كثرت گرفتاري هايش
زماني براي كاري دفتر آيت الله مكارم مي رفتم كه با ايشان ملاقات كنم. خب ايشان تدريس دارند زمان مطالعه جداگانه دارند و زماني هم براي تأليف و ملاقات ها و جلسات استفتاء و طبيعتا وقت كمي براي استراحت و همراهي با خانواده.
گروه هاي مختلف مانند خبرنگاران، ورزشكاران، نمايندگان مجلس، شوراي شهر و دانشمندان اهل تسنن و دانشمنداني كه درباره شيعه تحقيق مي كنند و.... با ايشان ملاقات داشتند و همگي مباحث كلان بود
بنابراين ترجيح دادم سخن خودم را به يكي از اعضا دفتر بگويم و نامه را به ايشان بدهم
با اين همه گرفتاري و نامه هاي مختلف مشاوران، پزشكان، مردم، دانشگاهيان و....سايت و دفتر ايشان نسبتا به روز هستند و خدآيت الله مكارم با سنتي كه دارند براي كار با رايانه مهارت دارند[/]

به نام خدا.

جناب حامی به نظر شما حتی در صورت توجه مراجع عظام، آیا ایشان برش دارند که این نامه به تاثیری در این وضعیت منجر بشه؟

نمونه ای رو خودتون فرمودید در مورد سیگار. آیا تاثیری هم داشت؟

ستایشگر :Gol:

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

ستايشگر;809967 نوشت:
به نام خدا.

جناب حامی به نظر شما حتی در صورت توجه مراجع عظام، آیا ایشان برش دارند که این نامه به تاثیری در این وضعیت منجر بشه؟

نمونه ای رو خودتون فرمودید در مورد سیگار. آیا تاثیری هم داشت؟

ستایشگر

سلام
خب ايشان حكم فقهي خودشان را دادند و مقلدان ايشان كه زياد هم هستند اين را بايد رعايت كنند
ولي ما بايد پشيبان آنها باشيم تا دولتمردان ما نظر مراجع را جدي بگيرند[/]

به نام خدا.

حامی;809989 نوشت:

سلام
خب ايشان حكم فقهي خودشان را دادند و مقلدان ايشان كه زياد هم هستند اين را بايد رعايت كنند
ولي ما بايد پشيبان آنها باشيم تا دولتمردان ما نظر مراجع را جدي بگيرند

سلام از بنده هست. ( اما تو پست قبلی فراموش کردم ^:)^ شرمنده)

مقلدان ایشان زیاد هستند، رعایت کردند؟ والا به نظر نمیرسه آمار سیگاری ها تغییری کرده باشه! یا سیگاریهای زیادی مقلد ایشون نبودن، یا اینکه باید به نتیجه ی دردناک و تلخ نهایی برسیم: مراجع عظام تقلید در جامعه برش ندارند.

بنده مرجع تقلیدم ایشان هستند و اینها که میگم از سر درده نه از سر خوشحالی، اما چقدر مراجع ما مقبولیت دارند در میان عموم مردم؟ امروز متدین هاش یه خط در میون به حرف مراجع عمل میکنن! ( من افرادی رو دیدم از اینهایی که هی عکس رهبری میذارن، هی عکس های مذهبی میذارن و هی هوای کربلا دارم میگن و اینا؛ ولی به مراجع عظام که میرسن، به موقعش چنان حرف های زشت و رکیکی میزنن که آدم شرمش میاد! )

دولت هم که با رای عموم مردم سر و کار داره! خوب معلومه که به نتیجه ای نمیرسه! من خودم هم بدم میاد از اینکه "رفیق گالیور" بازی در بیارم ( من میدونم! ما میمیریم! Smile ) اما فکر میکنم کار از دست مراجع خارجه!

ستایشگر :Gol:

بسم الله الرحمن الرحیم

عرض ادب و سلام خدمت همگی دوستان؛

بنده ضمن تشکر و تقدیر از دغدغه و توجه دوستان ؛

اقدام انجام شده را بسیار موثر و مفید می دانم. چرا که اگر بخشی از هزینه هایی که از سوی مراجع به امور خیر تعلق می گیرد در صندوق قرض الحسنه ازدواج جوانان باشد بسیار موثر تر به حال مردم و جذب کننده قلوب مردم به دین است.

وقتي مرجعي نظر و راهكار خودش را مي دهد اين با روحانيون و دانشگاهيان و مردم و مسجدي هاست كه دفاع كنند و با سخنراني و طومار و نشست هايي از ايشان حمايت منطقي كنند.
وقتي ما خاموش هستيم معلوم است دولتمردان معمولا راه كج خود را نسبت به تذكرات مراجع مي روند
بنگريد

آيت الله مكارم در آغاز درس خارج فقه:

حل مشکلات اقتصادی و بیکاری بدون اصلاح نظام بانکی ممکن نیست

بخش قابل توجهی از مطالبات بانک های ما از سرمایه داران کلان است، تسهیلات در اختیار گردن کلفت ها قرار می گیرد و واحدهای کوچک دادشان به جایی نمی رسد، نباید این طور باشد،باید نظام و سیستم بانکی در اختیار توده مردم باشد تا کار و تولید رونق گیرد حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ابتدای درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، بر لزوم اصلاح سیستم بانکی تاکید کرده و فرمودند بانکداری از غرب به کشور ما آمده است و امروز نظام بانکی ما با مشکلات بسیاری مواجه است.
معظم له به طرحی که به همین منظور در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است اشاره نموده و ابراز امیدواری کرد که با همکاری همگان این طرح به نتیجه مطلوب برسد.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی تصریح کردند: نظام اقتصادی هیچ کشوری بدون حل مشکلات بانکداری سامان پیدا نمی کند، اگر بخواهیم مسائل اقتصادی را حل کنیم بدون حل مسائل بانکی، این شدنی نیست. ایشان خاطرنشان کردند: بخش قابل توجهی از مطالبات بانک های ما از سرمایه داران کلان است، تسهیلات در اختیار گردن کلفت ها قرار می گیرد و واحدهای کوچک دادشان به جایی نمی رسد، نباید این طور باشد. باید نظام و سیستم بانکی در اختیار توده مردم باشد تا کار و تولید رونق گیرد.
معظم له با تاکید بر این که مبارزه با بیکاری بدون اصلاح نظام بانکداری ممکن نیست، تصریح کردند: اگر نظام بانکی اصلاح نشود مشکلات بسیاری خواهیم داشت.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی افزودند: متاسفانه خرابی کار یکی و دوتا نیست، امیدواریم صاحبان بانک ها، مجلس و دیگر دست اندرکاران برای اصلاح نظام بانکی همکاری کنند؛ طرحی که ریخته شده طرح خوبی است، بسیاری از مشکلات را حل می کند و اگر هم احتیاج به اصلاح دارد اصلاح کنند.
ایشان افزودند: درست نیست بانکداری ما بعد از سی و هشت سال از پیروزی انقلاب، هنوز اسلامی نشده باشد.اگر مجلسیان بتوانند دست به دست هم بدهند و این مشکل را حل کنند، بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد؛ امیدواریم بتوانیم در مسیر خدمت به توده های مردم باشیم و مشکلات آنان را حل کنیم.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به کارمزدی که بانک ها در قبال تسهیلات قرض الحسنه می گیرند، فرمودند: ما گفتیم حداکثر چهار درصد اما متوجه شدیم که برخی بانک ها در هر سال چهار درصد می گیرند.
معظم له خاطرنشان کردند: اگر بانکداری اصلاح شود تورم به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا می کند.
ایشان تصریح کردند: جالب توجه این است که در حساب جاری مردم اموال سنگینی وجود دارد و بانکداران می توانند از آن استفاده کنند و به عنوان تسهیلات به مردم بدهند، یعنی پول مردم را به خود مردم دهند و سودی عائد آنها شود و یا اینکه در حساب های سپرده اموال زیادی است، ممکن است آنها سود 20 درصد به صاحبان سپرده به عنوان عقود شرعیه بدهند و خودشان 28 درصد و حتی اخیرا نقل کرده اند تا 35 درصد هم از مردم بگیرند. این نظام عادلانه نیست باید اموال مردم در اختیار خودشان باشد و بانکداران هم بهره عادلانه ببرند. امیدواریم همه دست به دست هم بدهند و با لطف خدا همه مشکلات نظام بانکداری حل بشود.

تاریخ انتشار: « 1395/02/15 »

تالارهاي عروسي
يك كار كوچك ولي مؤثر كه خيّران و مراجع مي توانند بكنند تهيه تالارهاي عروسي براي ازدواج جوانان در هر شهر است.
اين تالارها مي توانند برنامه داشته باشند براي ازدواج جوانان مثلا بيش جوانان را افزايش دهند با مشاوره و مطالعه. مثلا جواني كه مي خواهد از اين تالار استفاده كند مثلا با گواهي ازدواج را بگيرد و آن موفقيت در دوره آموزشي است. وقتي جوان بداند اين امر براي آرامش در زندگي زناشويي است و دفع مشاجره ها و طلاق، استقبال مي كند
اين تالارها كمتر از قرض الحسنه نيست چون در شهرها كه مردم آپارتمان نشين هستند براي برپايي مراسم عروسي بايد تالار بگيرند و هزينه سنگيني بدهند. از سويي ديگر جلوي مزاحمت هاي خياباني گرفته مي شود. از اختلاط و گناه نيز در اين مراسم ها جلوگيري مي شود.

حامی;810145 نوشت:
يك كار كوچك ولي مؤثر كه خيّران و مراجع مي توانند بكنند تهيه تالارهاي عروسي براي ازدواج جوانان در هر شهر است.

ي بازاري براي امام حسين ده شب مراسم گرفته بود و هر شب 3-4 سخنران و مداح برنامه داشتند
ي شب بنده رفتم ديدم كه هرسخنران و مداح حرفي مي زنند مي گويند با تشكر از جناب نوروزي كه اين مراسم را برپا كردند يعني باني شده بود محور بحث.
اين خيران اگر بخواهند براي قيامت خود كاري كنند فقط روضه خواني آن هم در يك شب سه سخنران نيست ها از ما گفتن سر پل صراط به ما نگويند نگفتيد ها ( خود سخنران و مداح هم مي توانند جهت بدهند البته اگر سخنران و مداح بخواهند خدايي عمل كنند و باني بيماري شهرت طلبي اش وخيم نباشد):^o

[="Tahoma"][="DarkGreen"]قدرت مراجع
بحث شد چرا مراجع برش لازم را ندارند
دلائل بسيار زيادي دارد يكي اين كه افراد نادان و يا دشمن استيكر و جوك درباره مراجعي مي سازند و منتشر مي كنند و در بسياري از موارد ما هم غرق در سرگرمي مي شويم و آنها را منتشر مي كنيم و يا به اين كار مي خنديدم و يا بي تفاوتيم.
مسؤوليت مراتبي دارد. همين طور كه بايد انتقاد كنيم كه فلان مسؤولان چه حمايتي از مراجع كرده اند بايد از خودمان هم انتقاد كنيم كه ما در حد مسؤوليت فردي خود چه گامي در ايت زمينه برداشتيم؟
* مرحوم آيت الله شيرازي مرجع پر قدرت كه حكم تحريم توتون تنباكويش در كاخ شاه هم اثر داشت مگر غير از اين بود كه مردم آنها حمايت مي كردند؟ نقش حمايتي خود را كم نگيريم.
منبع
[/]

مراجع ومردم:
بنده از ایجاد این پست خوب قدردانی می کنم.
مراجع بالطبع بازهم تاثیر بسزایی در جامعه وتدوین قوانین دارند. وعدم ارتباط راحت با مراجع به دلایل مختلفی که وجود دارد. وبه زعم بنده خیلی از آنها هم قابل رفع است. شاید باعث شده برخی از مراجع ما از شرایط روز جامعه ما واولویت مشکلات آگاهی کافی نداشته باشند. مسئولان هم که طبق میل وبرداشت خود گزارش می دهند.
اگر مراجع وبزرگان ما حتی خیلی از مسئولان بیشتر در مجامع عمومی حضور داشته واز نزدیک شرایط ومشکلات مردم در عرصه های مختلف که یکی از آنها ازدواج هستند. ببیننند. شاید خیلی از این مشکلات با وضع قوانین درست قابل حل باشد.
نکته دیگر که هست. بنده فکر می کنم. مشکل اصلی که در ازدواج وجود دارد. مساله فاصله گرفتن از آداب ورسوم سنتی وساده خودمان وافتادن در آداب ورسوم غرب است. که هزینه را بالا برده ودر مقابل آرامشی که فلسفه ازدواج طبق تصریح قرآن کریم است. تحت الشعاع قرار داده است.
لذا همه باید تلاش کنند آداب ورسوم دینی وملی خودمان را با اصلاح اشکالات آن دوباره زنده کنیم. والا هرقدر این مسیر غلط را ادامه دهیم کار بدنر خواهد شد.
سادگی رمز آرامش وموفقیت است.
امیرالمومنین علیه السلام فرمود: تخففوا تلحقوا، اگر می خواهیم به نتیجه برسیم باید تکلفات وآداب دست وپاگیر را کنار بگذاریم.
یکی از مشکلات همین تالار است. مردم که قدیم در خانه عروسی می گرفتند وبالطیع هزینه غذا هم پایین تر بود مگر مشکلی در زندگی پیدا می کردند.

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

« روزه همه جوارح »

امام صادق عليه السلام:


آنگاه كه روزه مى گيرى بايد چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه دار باشند.

الكافي: 4 / 87 / 1؛ ماه خدا: ج1، ص256

بسم الله الرحمن الرحیم

عرض ادب و سلام و احترام خدمت تمامی دوستان حاضر در این پست ؛

بازهم متشکرم بابت طرح این مساله مهم و اساسی در مورد جوانان ؛ با صحبت های دوست گرامیمون با آی دی « کریم» کاملا موافقم . واقعا عادات و روش های غلط شده بخشی از مشکلات و موانع اساسی ازدواج الان جوانان .

واقعا سوال این جاست که جوانی که تا قبل ازدواج با حداقل هایی از سوی خانواده زندگی می کرد چرا خواهان بیشترین ها از همسر خودش بعد از ازدواج است.

این قضیه دو سویه است ... فقط مخصوص دختران نیست ؛ پسران رو هم درگیر می کنه . واقعا دختر ی که در خانه پدر ماهیانه 200 نهایت 300 هزار تومان هزینه داشته چرا از همسر خودش توقع حقوق بالا دارد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ و پسری که خودش و خانواده اش از بهره های زیبایی و جسمی چندان بالایی برخوردار نیستند چا به دنبال بهترین های ظاهری است ؟؟؟

چرا جوانان در ازدواج به هم اعتماد ندارند ؟ چون معتقدند قبل از ازدواج روابط پنهانی وجود داشته . عت این روابط نهانی چیست واقعا ؟؟؟ عدم تربیت های لازم پیش از ازدواج . علتش این است که مادر همین دختر و پسر خود ساخته نیست اوهم خودش در جریان روزمرگی ها و غفلت های امروزین است .

[="Tahoma"][="DarkGreen"]انتظارت بالا
اين كه دولت و بزرگان دين و والدين بايد به فكر باشند توش شكي نيست و شبهه.
ولي بزرگواران
گاهي توقعات بالا از سوي جوانان است. چند روز قبل با يكي از فاميل صحبت مي كردم. پدرش عمري كار كرده است و باز نشستگي اش را در اختيار او گذاشته تا كاري را شروع كند به او مي گويم كه عمري كار كرده به شما داده طوري رفتار كنيد كه از كارش پشيمان نشود.
مثلا از همين الان با شريكت حساب كتاب ها را بنويسيد و هر دو رسيد داشته باشيد و شاهد. قرداد كاري بنويسيد مي گويد نه ما اين حرفها را با دوستم ندارم. در حالي كه واقعا قرارداد داشتن دستور دين و عقل و تجربه است. خيلي مواقع حتي نزديكان نسبي درجه يك براي اين امور با هم مشكل پيدا مي كنند
حالا اين بنده خدا تو فكر است كه با شريكش مغازه اي بخرد كه بيش از يك ميليارد ارزش مغازه است.
بلند همتي خوبه ولي اگر با واقع بيني نباشه انسان را به زمين مي زنه
وقتي در كشور همايش هاي مختلفي بر گزار مي شود كه پول دار شدن و فيلم راز و قانون جذب در انتشارات مختلف مانند نان به مردم عرضه مي شود حاصلش اين است كه جوانان ما با قناعت بيگانه مي شوند
برخي از اساتيد مي فرمودند آمريكا كه بوديم مي ديدم انها به فرزندان جوانشان از 18 سالگي مي گفتند خب ديگه بزرگ شده اي و مي دوني كه زندگي خرج داره وبايد سهمي از مخارج را بدهي مي تواني هم مستقل شود
پرندگان وقتي جوجه شون بال و پر در مي اورند به آنها نوك مي زنند ويا با سر هلشان مي دهند كه بروند جسارت پرواز داشته باشند و به استقلال برسند.

همين طور كه ماشين دياگ لازم داره
تنظيم انتظارات جوان لازم است
سن تأخير ازدواج پسران به اين دليل است كه مي خواهند همه چيزي كه والدينشان الان دارند را آنها همين الان داشته باشند البته و صد البته والدين و خانواده دختر و خود دختر هم به اين امر دامن مي زنند (به نظرم بهتر است براي ازدواج راه صاف كن داشته باشيم يعني مثلا يك فرد باتجربه و قانع و معقول به هر دو خانواده برنامه دهد و از هر دو بخواهد انتظارات را پايين اورند)[/]

سلام و عرض ادب

نامه نوشتن به مراجع و درخواست کمک از متولیان امر، بسیار به جا و پسندیده است و حتما هم این بزرگواران باید به این مقوله توجه بیشتری مبذول داشته و راه را برای جوانان ساده کنند؛ اما...

به نظر ناقص بنده می رسد که تا خود جوانان نخواهند، هیـــــــــــــــــچ اتفاقی نمی افتد.

متاسفانه این روزها به دلائی مختلف، همه به راحت طلبی و زندگی بدون دردسر و خصوصا تجمل گرائی مبتلا شده اند.

تصورات ایده آل و آرزوهای غیر معقول خیلی ها را از واقعیات بازداشته.

واقعا من متعجبم از جوانانی که به دنبال بهترین و بی نقص ترین همسر می گردند!
واقعا خودتان بی نقص و بهترین هستید؟!

منظور این نیست که با هر کسی و با هر مشکلی می توان ازدواج کرد.
مسئله اهم و مهم کردن و پذیرفتنِ بهترین های موجود است.

واقعا چرا زیبائی ظاهری این روزها اینهمه مهم شده؟!
نمونه های زیادی خودم این روزها دیدم که حتی بسیاری از خانواده های مذهبی و مومن، مهمترین معیارشان زیبائی ظاهریست!

همین اواخر دو خانواده را به هم معرفی کردیم که هم آقا پسر و هم دختر خانم سنشان بالا رفته بود ولی محسنات بسیار زیادی داشتند.
احتمالا تعجب آور نیست اگر عرض کنم که فقط به دلیل اینکه یک طرف از نظر قد و قامت مطلوب طرف مقابل نبود (با این استدلال که ما هم قد هستیم و حتما مرد باید بلندتر از زن باشد!!) پسندیده نشد!!!

خوب شما بفرمائید آیه الله مکارم در این مورد چه نقشی می تواند داشته باشد؟!!

خیلی اوقات مشکل ما طرز تفکر اشتباه است و هرگز نمی توانید نظر کسی را تغییر دهید، مگر اینکه خودش هم بخواهد و در این راستا تلاش کند.

چشم و هم چشمی و تحمیل هزینه ها بر خود و خانواده هم که ...

این مسئله واقعا برای من جا نمی افتد که چرا کسی باید قاصدا و عامدا خودش را به انواع بدبختی مبتلا کند تا مثلا قمر خانم یا مش قلی دهانشان از تعجب باز بماند!!!

حالا اگر دهان کسی باز نماند یا کسی از "حسن سلیقه" شما تعریف نکرد، کائنات دچار مشکل خواهند شد؟!!

و البته در مورد این "حُسن سلیقه" حرف بسیار است که اصولا ما "حُسن" را از دید چه کسی و با چه معیاری می سنجیم!

اشتباه در انتخاب معیارها هم یکی از مهمترین مسائل این روزهای ما در بسیاری از مشکلات شده است.

در این تاپیک، پست شماره 57 از نظر من بسیار زیباست، اگر مایل بودید، ملاحظه بفرمائید:

http://www.askquran.ir/showthread.php?t=54034&page=6

[="Tahoma"][="DarkGreen"]کواکبیان در اخطاری در صحن علنی مجلس :
رهبری گفته‌اند از بیکاری جوانان شرمنده‌اند / شرمندگی وزیر صنعت باید بیشتر باشد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد رهبری گفته‌اند من از بیکاری جوانان شرمنده‌ام، وزیر صنعت باید بیشتر شرمنده باشد اما در گزارش امروز خود هیچ راه حلی برای مشکل بیکاری جوانان ارائه نکردند.

به گزارش راسخون به نقل از فارس، مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز سه‌شنبه پارلمان طی اخطاری خواستار برگزاری جلسات مجلس به شیوه دیگری شد.

وی خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شاید شما بخواهید وقت بگذرد تا شعبات به کارهایشان درباره کمیسیون‌ها برسند اما به نظر می‌آید باید جلسات به گونه دیگری برگزار شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه حرف‌های گزارش‌دهندگان نیز صحن علنی مجلس را می‌توان در روزنامه‌ها نیز یافت خواستار تشکیل جلسات صحن مجلس به صورت غیر علنی شد.

وی اضافه کرد: رهبری گفته‌اند من از بیکاری جوانان شرمنده‌ام، وزیر صنعت باید بیشتر شرمنده باشد اما در گزارش امروز دیدیم که آقای نعمت‌زاده هیچ راه حلی برای مشکل بیکاری جوانان ارائه نکردند.

«رهبری گفتند باید کاری کنیم که مجلس در رأس امور باشد اما در شرایط فعلی و با نحوه فعلی اداره جلسات ما استفاده‌ای نمی‌کنیم»

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از استماع تذکر کواکبیان گفت : اگر حرف‌ها را گوش می‌دادیم مباحث به صورت روشن بیان شد، در واقع آقای نعمت‌زاده موضوع را به صورت عملیاتی مطرح کردند حال ممکن است شما بگویید نمی‌توانند عملیاتی کنند اما مباحث به صورت عملیاتی طرح شد.

وی همچنین تاکید کرد که در صورت نیاز می‌توان جلسات مجلس را به صورت غیرعلنی برگزار کرد.
/2759/[/]

[="Tahoma"][="DarkGreen"]رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند:
شرمندگی این حقیر از اینکه جوانی بیکار با دست خالی به خانه می‌رود، کمتر از خود او نیست.

ادامه دارد[/]

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

حامی;809989 نوشت:

سلام
خب ايشان حكم فقهي خودشان را دادند و مقلدان ايشان كه زياد هم هستند اين را بايد رعايت كنند
ولي ما بايد پشيبان آنها باشيم تا دولتمردان ما نظر مراجع را جدي بگيرند

بشرطی که راه دررو نذارن
یه حکم لازم الاجرا بدن
مثلاً شرایط از یه حدی سخت تر حرومه نه احتیاط واجب و مستحب و ...
یا جهاز سنگین بخاطر حرف مردم و شأنیت ساختن از روی حرف مردم

تکلیف این ذهنیت ها و نیت های غلط رو بی رودربایستی کاش بتونن معلوم کنن

و البته در تفکیک اولویت ها برای ازدواج دائم و موقت
شرایط تجدید فراش
کاش یه حکمی بدن که نه در حق مردایی که زن ناسازگار دارن ظلم نشه
نه در حق زن های بسازی که مردای بولهوسشون منتظر یه چراغ سبز از مراجع تقلیدن[/]

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

حامی;810467 نوشت:
وزیر صنعت باید بیشتر شرمنده باشد

بنده يك نمونه هم از بي عدالتي اجتماعي بگويم مصداقي در مجتمع فولاد مباركه چيزي كه من خودم مي دانم به عينه ديدم
فردي با مدرك ليسانس نزد يك ميليون تومان حقوق مي گيرد با مزاياي ناچيز يا بدون مزايا و فردي رسمي است با كار سبك تر با حقوق بيش از دو ميليون و با مزايا خيلي بيش از اينها مي شود[/]

آيت الله ابراهيم اميني
دردآشناي جوانان
بعد از اقامه نماز هم در مسجد اعظم قم كناري مي نشستند و وقت مشورت به جوانان مي دادند ( الگوي خوبي براي روحانيون هستند)
جوانان و خانواده ها نامه هاي زيادي به ايشان داده اند
عالمي كه محور خطبه هاي نماز جمعه ايشان ازدواج و درد جوانان بود و در انتقاد سازنده از دولت و والدين شجاعت داشتند.
كتاب هاي ايشان درباره ازدواج را مي توانيد از اين سايت بخوانيد

جوانان عزيز وقتي ما از اين بزرگان حمايت نكنيم اينان انتقادشان از عملكرد دولت زياد مؤثر نخواهد بود.
براي آسفالت كردن يك خيابان استشهاد محلي جور مي كنند ولي آيا جوانان يك محل يا دانشگاه يا بسيج يا.....چنين درخواست هايي داشته اند
آيا درخواست ديدار با ايشان داشته اند
..............
بپرهيزيم از جناح بازي هاي سياسي كه بوي تعفن و قدرت طلبي مي دهد نه خدمت

[="Tahoma"][="Black"]


[/]

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

حامی;810469 نوشت:
رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند:
شرمندگی این حقیر از اینکه جوانی بیکار با دست خالی به خانه می‌رود، کمتر از خود او نیست.

درد و بلاي رهبري و جوانان مجرد (فعلا همين مقدار بسه)
تو سر مسؤولان مرفه بي درد و اختلاس كنندگان نامرد و مسؤولان دو رو بخورد
آمين
[/]

[="Tahoma"][="Black"]

حامی;810491 نوشت:
تو سر مسؤولان مرفه بي درد و اختلاس كنندگان نامرد و مسؤولان دو رو بخورد

استاد حامی اینجوری پیش برین همین روزهاست که شمارو بن کنن (مسئولین) @-)[/]

[="Purple"];));));))

حامی;810491 نوشت:
[="Tahoma"][="DarkGreen"]

درد و بلاي رهبري و جوانان مجرد (فعلا همين مقدار بسه)
تو سر مسؤولان مرفه بي درد و اختلاس كنندگان نامرد و مسؤولان دو رو بخورد
آمين

[/]

سلام .....
چرا همه جا از ادبیات مادربزرگ ها و بعضا مادران استفاده میکنین؟؟
من احساس میکنم در موقع گفتن این کلمات دستی هم مشت کرده و به سینه می کوبید
همین که عده ای از اساتید و دلسوزان مثل شما هستند که به فکر جوانان هستن و دغدغه دارن مایه دلگرمی یه ...
از طرف خودم و احتمالا خیلیی از جوانان ازتون تشکر میکنم @};-[/]

حامی;810491 نوشت:
درد و بلاي رهبري و جوانان مجرد (فعلا همين مقدار بسه)
تو سر مسؤولان مرفه بي درد و اختلاس كنندگان نامرد و مسؤولان دو رو بخورد
آمين

آمین.@};-

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

باغ بهشت;810492 نوشت:
استاد حامی اینجوری پیش برین همین روزهاست که شمارو بن کنن (مسئولین)

ما را خداوند مسؤول كرده ولي چه كنيم كه از زير با مسؤوليت ياد گرفتيم همگي فرار كنيم
و تقصر را گردن اين و اون بيندازيم معمولا[/]

حامی;810491 نوشت:
رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند:
شرمندگی این حقیر از اینکه جوانی بیکار با دست خالی به خانه می‌رود، کمتر از خود او نیست.

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

حامی;809926 نوشت:
رونوشت به دفتر مراجع تقليد و علما

دفتر آيت الله مكارم شيرازي
دفتر آيت الله مظاهري
دفتر آيت الله سبحاني
دفتر آيت الله صافي گلپايگاني
دفتر آيت الله زنجاني
دفتر آيت الله جوادي آملي
دفتر آيت الله نوري همداني
دفتر آيت الله ابراهيم اميني
دفتر استاد قرائتي

به اين دفاتر سخن جوانان ارسال شده است[/]

همه میدانند !!
اما چرا در طی اینهمه سال هیچ کس حرکتی نکرده است؟

ایا همه از جمله مسئولین و مراجع مشکلات جوانان را نمیدانند؟
ایا والدین مشکلات جوانان را نمیدانند؟
ایا مشاورین مشکلات جوانان را نمیدانند؟
ایا همیشه و همیشه حرف از مشکلات جوانان نبوده چه در کتاب ها چه در رسانه ها و....؟
چرا هر سال هی میگوییم این دهه نسل سوخته هست جوانانش با هزاران مشکل بعد می اییم نامه مینویسیم انتقاد میکنیم و... هزاران کار دیگر اما هیچ وقت هیچ نتیجه ای نداشته!!
هرساله افرادی پیدا میشوند مثل همین جناب حامی که صدای جوانان را که ازسر تدبیر های نادرست برخی مسئولین در سینه هایشان حبس شده و فشار روحی زیادی را که این جوانان تحمل میکنند را به گوش مسئولین میرسانند ! اما چرا هیچ اتفاقی نمی افتد؟چرا این صداها به جایی نمیرسد و هزاران بهانه برای حل مشکلات میارن و....
یک دست صدا ندارد!
این دست وقتی صدا دار میشود که جوانان+ مراجع و طلبه ها+ والدین باهم همکاری کنند و صدای مشکلات جوانان را به گوش مسئولان دلسوز و خردمند برسانند! وگرنه یک دست صدا ندارد! همیشه پایان این انتقاد ها از مشکلات جوانان به نتیجه ای موقت یا فراموشی سپرده میشود دلیلش هم همان یک دست صدا ندارد هست!!

با سلام
ابتدا بگم خدمتتون مطالب این تاپیک هم مثل بقیه جاها فقط حرف و ادعا هست و هیچ مشکلی رو حل نمیکنه
چون جنسش حرفه حرفه تاثیر در فیزیک مسئله نداره
دوم چرا نامه برای اقای قرائتی فرستاده شده برای آیت الله وحید فرستاده نشده؟
سوم مشابه این کار شما رو ی عده کردن و از ایت الله سیستانی راهنمایی خواستن
جواب ایشون هم کلی بود مثلا زود ازدواج کنید تحصیل علم و تقوا رجوع به قرآن و نهج البلاغه و ...
چهارم به نظرم مشکل اصلی اقتصاده شما اقتصاد رو درست کن جوانان خودشون بلدند ازدواج کنند
موفق باشید

حامی;810500 نوشت:
رونوشت به دفتر مراجع تقليد و علما

دفتر آيت الله مكارم شيرازي
دفتر آيت الله مظاهري
دفتر آيت الله سبحاني
دفتر آيت الله صافي گلپايگاني
دفتر آيت الله زنجاني
دفتر آيت الله جوادي آملي
دفتر آيت الله نوري همداني
دفتر آيت الله ابراهيم اميني
دفتر استاد قرائتي
به اين دفاتر سخن جوانان ارسال شده است

استاد مراجع جوابی هم دادن؟

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

mortaz1450;810476 نوشت:
بشرطی که راه دررو نذارن
یه حکم لازم الاجرا بدن
مثلاً شرایط از یه حدی سخت تر حرومه نه احتیاط واجب و مستحب و ...

اتفاقا حكم فقهي ايشان درباره سيگار راه در رو نداره مطلقا حرام است[/]

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

جوجه اردک زشت;810520 نوشت:
با سلام
ابتدا بگم خدمتتون مطالب این تاپیک هم مثل بقیه جاها فقط حرف و ادعا هست و هیچ مشکلی رو حل نمیکنه
چون جنسش حرفه حرفه تاثیر در فیزیک مسئله نداره
دوم چرا نامه برای اقای قرائتی فرستاده شده برای آیت الله وحید فرستاده نشده؟
سوم مشابه این کار شما رو ی عده کردن و از ایت الله سیستانی راهنمایی خواستن
جواب ایشون هم کلی بود مثلا زود ازدواج کنید تحصیل علم و تقوا رجوع به قرآن و نهج البلاغه و ...
چهارم به نظرم مشکل اصلی اقتصاده شما اقتصاد رو درست کن جوانان خودشون بلدند ازدواج کنند
موفق باشید

سلام جوجه بزرگوار
وقتي همه اين طوري حرف بزنيم بله مشكل اين طوري باقي مي مونه
مرجع تقليد قدرت اجرايي اش به پشتوانه ما است وگرنه خودشان فقط و فقط براي مقلدان مقيدشان قدرت اجرايي و نفوذ اجتماعي دارند پس حمايت خودمونو كم نگيريم و تلاش كنيم
جوانان را تشويق كنيم در اين مطالبه.
براي همه فرستادم برخي سايت ها مشكل داشتند مثلا سايت آيت الله جوادي و سبحاني و آقاي قرائتي بارها فرستادم تا ارسال شد
براي آيت الله وحيد هم حتما مي فرستم[/]

حامی;810553 نوشت:
قتي همه اين طوري حرف بزنيم بله مشكل اين طوري باقي مي مونه
مرجع تقليد قدرت اجرايي اش به پشتوانه ما است وگرنه خودشان فقط و فقط براي مقلدان مقيدشان قدرت اجرايي و نفوذ اجتماعي دارند پس حمايت خودمونو كم نگيريم و تلاش كنيم
جوانان را تشويق كنيم در اين مطالبه.
براي همه فرستادم برخي سايت ها مشكل داشتند مثلا سايت آيت الله جوادي و سبحاني و آقاي قرائتي بارها فرستادم تا ارسال شد
براي آيت الله وحيد هم حتما مي فرستم

احسنت@};-=D>

سلام

بعد خود جوان ها
والدین در ازدواج تاثیر بسزایی دارند
راهی وجود دارد که نظر والدین را هم درباره ازدواج جوانان تغییر دهیم که به جای کند کردن فرایند ازدواج جوانان
تسهیل کننده باشند؟؟؟

حامی;809926 نوشت:

سياست هاي دولت در هر دو جناح براي تسهيل امر ازدواج چيزي در حد شعار است. بيشتر از اين كه نگران فشار رواني تأخير ازدواج بر ما باشند معمولا نگران بحث هاي سياسي هستند كه امثال ما به فراموشي سپرده مي شويم
امروزه بوي تزور از بسياري از كانديداهاي رياست جمهوري و مجلس و شوراي شهر استشمام مي شود. افرادي كه براي خود كيسه دوخته اند. با شعار كمك به جوانان ما را نردبان ترقي خود كرده اند. از سوي ما بازرش و محققاني بگمارييد كه واقعا دولت فعلي و قبلي عملا كه كاري براي ازدواج و جوانان كرده اند. چه طرح هايي دارند و داشته اند و چه قدر مانند مقام معظم رهبري نگران جوانان هستند. كتاب «مطلع مهر» كه حاصل بيانات مقام معظم رهبري براي تسهيل ازدواج است فقط توصيه به جوانان نيست بلكه به والدين و روحانيون و اساتيد دانشگاه و رسانه ملي و دولتمران هم هست.

درود بر شرف شما.:-bd

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

سیب زمینی;810567 نوشت:
سلام

بعد خود جوان ها
والدین در ازدواج تاثیر بسزایی دارند
راهی وجود دارد که نظر والدین را هم درباره ازدواج جوانان تغییر دهیم که به جای کند کردن فرایند ازدواج جوانان
تسهیل کننده باشند؟؟؟

سلام بر شما
در اين فرم هاي مخصوص اينجا نظر بدهيد بلكه توانيم سخنان جوانان را به والدين و ...برسانيم[/]

السلام علیکم و رحمةالله و برکاته
ضمن تشکر از زحمات استاد حامی عزیز....

یک نکته ی جالب هم در مورد مشکلات ازدواج عرض کنم...
با اینکه مجلس، تصویب کرد که وام ازدواج از سه میلیون به ده میلیون تومن افزایش یابد ولی فعلا همون سه میلیونو هم به زور دارن میدن!
اسمشو بذارن وام سیسمونی بچه، درست تره انقد ک با تاخیر میدن!

البته خب تاحدود زیادی حق دارن!
وزرا و رؤسایی که حقوق ماهیانه ی چند ده میلیونی میگیرن نبایدم بفهمن که مردم در چه اوضاعی اند!
عجب مردم پرتوقعی داریما! این همه توقع هم مگه میشه از مسئولینی داشت که تصمیم های مهم کشورو تو جکوزی میگیرن!!!!

اللهم اصلح کل فاسد من امور المسلمین...

لبیک یا علی النقی;810607 نوشت:
السلام علیکم و رحمةالله و برکاته
ضمن تشکر از زحمات استاد حامی عزیز....

یک نکته ی جالب هم در مورد مشکلات ازدواج عرض کنم...
با اینکه مجلس، تصویب کرد که وام ازدواج از سه میلیون به ده میلیون تومن افزایش یابد ولی فعلا همون سه میلیونو هم به زور دارن میدن!
اسمشو بذارن وام سیسمونی بچه، درست تره انقد ک با تاخیر میدن!

البته خب تاحدود زیادی حق دارن!
وزرا و رؤسایی که حقوق ماهیانه ی چند ده میلیونی میگیرن نبایدم بفهمن که مردم در چه اوضاعی اند!
عجب مردم پرتوقعی داریما! این همه توقع هم مگه میشه از مسئولینی داشت که تصمیم های مهم کشورو تو جکوزی میگیرن!!!!

اللهم اصلح کل فاسد من امور المسلمین...

متاسفانه بانک های ما میتونن وام برای خودرو های بی کیفیت بدن ولی توانایی پرداخت وام ازدواج که هم تشویق هست هم حمایت، ندارن!

دلایل اصلی ازدواج نکردن یا خیلی از طلاق ها بیکاریه.
باید صنعت مجدد سرپا بشه.اولین قدم جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق و واردات بی رویه است خصوصا از چین.اونوقت اگر نیازهای داخل کشور که همه زنجیروار به هم وابسته است توسط صنایع داخلی تامین بشه کم کم بیکاری کم میشه.متاسفانه همون طور که اقای خامنه ای در صحبت های اخیرشون گفتند قاچاق و واردات داره بصورت سازمان دهی شده انجام میشه!یعنی چی یعنی اقایون خودشون دخیل هستند!خیلی از همون هایی که موقع صحبت های اقای خامنه ای خودکار دست میگرند نکات یادداشت میکنند ولی در عمل خودشون قاچاقچی یا وارد کننده و عامل اصلی بیکاری هستند!

در این راه باید اولویت کار به مردان متاهل سپس پسران و زنان سرپرست خانوار و بعد دیگران تعلق بگیره.(مشاغل غیر تخصصی*)

pantan;810621 نوشت:
دلایل اصلی ازدواج نکردن یا خیلی از طلاق ها بیکاریه.

رئیس جمهور راست میگه:
ما از رکود، عبور کردیم!
---------
اما مشکل اینه ک قبلش رکود از روی ما عبور کرد!!!
خخخخخ

حامی;809926 نوشت:
كتاب «مطلع مهر» كه حاصل بيانات مقام معظم رهبري براي تسهيل ازدواج است فقط توصيه به جوانان نيست بلكه به والدين و روحانيون و اساتيد دانشگاه و رسانه ملي و دولتمران هم هست.

منظورتون همون کتاب "مطلع عشق" هست دیگه! درسته؟!

چون مطلع مهر، یه کتاب دیگه است...

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

لبیک یا علی النقی;810663 نوشت:
منظورتون همون کتاب "مطلع عشق" هست دیگه! درسته؟!

چون مطلع مهر، یه کتاب دیگه است


سلام
بله ممنون تذكر داديد
مطلع مهر از دكتر بانكي است[/]

حامی;809926 نوشت:
مسلما وقتي مراجع تقليد مجموعا با يك فكر از ما حمايت كنند صدايشان شنيدني خواهد بود طوري كه تاريخ فراموش نكند

به نام خدا
فرضا مراجع حمایت کردند . دولت هم گفت چشم اولویت اول کشور را میزاریم ازدواج جوانها .
چه میشود ؟
آیا مشکل کار حل میشود ؟
آیا مشکل چشم و هم چشمی حل میشود ؟
آیا مشکل خود بین بودن آدمها که توان دو جسم در یک کالبد بودن را ندارند حل میشود ؟
متاسفانه مشکل عمیق تر از اینست که با حمایت مراجع مساله حل شود .

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

بپاخیزیم;810786 نوشت:
به نام خدا
فرضا مراجع حمایت کردند . دولت هم گفت چشم اولویت اول کشور را میزاریم ازدواج جوانها .
چه میشود ؟
آیا مشکل کار حل میشود ؟
آیا مشکل چشم و هم چشمی حل میشود ؟
آیا مشکل خود بین بودن آدمها که توان دو جسم در یک کالبد بودن را ندارند حل میشود ؟
متاسفانه مشکل عمیق تر از اینست که با حمایت مراجع مساله حل شود .

سلام عليكم
حق با شماست موانع متعدد است
برخي هم اينجا بايد دنبال درمانش باشيم

http://www.askdin.com/showthread.php?t=55242&p=810785#post810785[/]

بسم الله الرحمان الرحیم
تلاش میکتم بنویسم
اگر بنا باشد مراجع در زمینه ای وارد شوند تا صدای جامعه شنیده شود چه موضوعی خواهد بود ؟
یک موضوعی است که ریشه بسیاری از مشکلات جامعه است از مشککلات دینی گرفته تا معیشتی .
و آن نفوذ ثروتمندان در جامعه است .
قبلا این هم اضافه شود که نفوذ ثروتمندان در جامعه ما با جنایتی که ثروتمندان در جامعه ای مثل آمریکا میکنند و دنیا را به بیچارگی میکشانند قابل مقایسه نمیباشد و در واقع ما در این مسیر در ابتدای راه میباشیم و حالا حالا ها مونده تا به نفوذ ثروتمندان در آمریکا برسیم

موضوع قفل شده است