جمع بندی علاقه شدید قلبی من به رهبری و نفرت از کسانی که حضرت آقا را قبول ندارند!

تب‌های اولیه

177 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال

یارب;798877 نوشت:
ولایت معصومین علیهم السلام در طول ولایت خداوند است ،و ولایت ولی فقیه نیز همینطور!

ولايت انبياء و اولياء در طول ولايت خداوند نيست زيرا ولايت خداوندي که أحد و صمد است نا متناهي و خارج از حدّ و حصر است،

و چون نا متناهی است به مقطع خاصّی محدود نمی گردد تا از آن مقطع به بعد نوبت به ولایت دیگری برسد

http://library.tebyan.net/en/Viewer/Text/49426/72

http://www.magiran.com/npview.asp?ID=1767290

http://www.askdin.com/archive/index.php/t-33011.html

یارب;798779 نوشت:
سلام علیکم
باعرض ادب و احترام به محضر شما

ببخشید استاد اگر صلاح میدهید و اجازه میفرمایید پست قبلی بنده و سایر پستهای بزرگوارانی که دارد در خصوص اصل ولایت فقیه و اثبات آن و غیره بحث میشود به تاپیک مربوطه انتقال پیدا نماید تا بزرگواران آنجا بحث را ادامه دهند
زیرا بحث تاپیک هرچند درخصوص رهبری روحی فداه است اما موضوع مورد بحث همانگونه که خودتان هم اشاره فرمودید چیز دیگری است،
اینگونه افراد یا مجبورند برای به هم نخوردن نظم تاپیک پاسخ ندهند یا اگر پاسخ دهند مباحثه طولانی میشود و به موضوع اصلی پرداخته نمیشود


سلام وعرض ادب
چون ما موضوعی که رد این باره داریم، باید جمع بندی وبسته شود. لذا اگر لطف کنید با مدیر سایت یا مسئول ارجاع سوالات در میان بگذارید، ممنون می شود. بنده هم اگر دوستان صلاح دانستند در خدمتتان هستم.

فاتح;798757 نوشت:
مشروعيت خود را از جانب خداوند دارد با اينكه مشروعيت او مطابق با دين است ميتواند دو معني متفاوت داشته باشد . ممن است برداشت بنده از مطلب شما اين باشد تائيد و نصب الهي صورت گرفته يا اينكه چنين برداشت كنم كه چون شرعي است مرضي رضاي خداست .

كدام برداشت صحيح است .


سلام وعرض ادب
براساس دیدگاه امام خمینی(ره) وکسانی که معتقد به ولایت مطلقه فقیه انتصابی هستند. این ولایت به سبب نیابت عام از جانب معصومین می باشد. به دلایل مختلفی همچون مقبوله عمر بن حنظلهف حدیث واما الحوادث الواقعة و... واز طرف دیگر می دانیم که ائمه علیهم السلام منصوب من قبل الله هستند. در نتیجه ولایت مطلقه فقیه هم از این طریق نصبش به خداوند متعال می رسد. البته نه نصب مستقیم بلکه به واسطه اهل بیت(ع). ومشروعیتش به این طریق می باشد.

Heritage;798783 نوشت:
بله برای برخی انقلاب بهشت ایجاد کرده. به ویژه قشر آخوند.

میفرمایید فساد هست ولی سیاه نمایی نباید بشود.
خب برادر همین ایرادها و فساد نیز قبل انقلاب بود پس برای چه این همه هزینه انقلاب کردن را دادیم؟
مگر شعار سردم داران انقلاب ریشه کن کردن فساد نبود؟

امروزه سپاهیان فساد میکنن، در گذشته ارتشیان.

امروزه بسیج فساد میکند، در گذشته ساواک

و ...
اگر نباید سیاه نمایی کرد، پس چرا اصلا انقلاب شد؟
چون با دید مثبت بینی، قبل انقلاب نیز خوب بود (اگرچه ایراداتی بود).


هرچند این همه این سخنان بدون دلیل وکلی گویی است که ارزش استناد ندارد. وخارج از موضوع می باشد. ولی از آنجایی که برای برخی محل شبهه می شود. باید عرض کنم.
برای اینکه جامعه ای مدینه فاضله باشد. تمام ارکان آن باید درست عمل کنند. وهمه مسئولیت خود را زا مردم وخانواده، مدرسه ودانشگاه گرفته تا مسئولان عایل رتبه درست عمل کنند. ولی این معقول نیست که ما نمایندگان، رئیس جمهور ووزرایش با واسطه یا بی واسطه نسبت به وزراء مستقیم توسط مردم انتخاب شده اند را اشتباهشان را گردن رهبر بندازیم.
دوست من شما دچار تناقض وپارادوکش هستید. از یک طرف دم از فضای باز سیاسی وآزادی بیان می زنید. واز طرف دیگر تمام مشکلات کشور را گردن رهبر می اندازید. وجود اشکال در مسئولان نشان می دهد که آنها برای ایفای نقش خود آزاد هستند وتحمیلی بر آنها نیست. این اشکالات شما اگر معقول فکر کنید زمانی وارد است که همه این ارگانها بصورت استبداد محض تحت سیطره رهبری باشد. تا فسادشان به اسم رهبر نوشته شود. ومانند کره شمالی مسئولی که خیانت کرد جلوی سگهای وحشی بندازند. که در این صورت داد امثال شما بلند می شود. که آقا استبداد است.
این سیاه نمایی های بدون سند ومدرک وبرگرفته از سایتها وشبکه های ماهواره ای مخالف ایران دردی دوا نیم کند اگر واقعا دلسوز هستیم. بلکه سعی کنیم خودمان درست عمل کنیم واطرافیان خود را هم تشویق کنیم. تا بهتر از این شود.
اگر منصف باشید وبا چند نفر ریش سفید صحبت کنید. میزان رفاه وآسایشی که الان در خانواده ها هست. اصلا قابل مقایسه نیست.
حتی همان چیزی که درد شماست، والان دختر وپسر راحت دست هم را نمی گیرند. در زمان قدیم برا یعده ای قلیلی ا زثروتمندان بود. والا روستایی وفقیر وبیچاره برای یک لقمه نان شب وروز می دوید. ولی الان خیلی وضع زندگی ها بهتر از آن زمان است. فقط کافی است با چند صاحب فکری که آن زمان را درک کرده اند صحبت کنید.

Hadi99g;798881 نوشت:
ولايت انبياء و اولياء در طول ولايت خداوند نيست زيرا ولايت خداوندي که أحد و صمد است نا متناهي و خارج از حدّ و حصر است،

و چون نا متناهی است به مقطع خاصّی محدود نمی گردد تا از آن مقطع به بعد نوبت به ولایت دیگری برسد


برادر من طولی بودن به این معنی که شما برداشت کرده اید نیست. چون ما معتقد به توحید ربوبی هستیم که طبق آن تدبیر عالم همیشه با خداست وولایتش در هر آنی در کل موجودات عالم سریان دارد.
وقتی گفته می شود ولایت طولی در مقال وولایت عرضی است. یعنی ولایت اولیاء همسان وهمانند با ولایت خداوند متعال نیست. بلکه اصل ولایت خداوند متعال است. وولایتی که اینها دارند برگرفته از ولایت خدا وبالعرض می باشد. واصلا قابل مقایسه با ولایت الهی نمی باشد.

Reza24;799113 نوشت:
با عرض سلام من به نظرم این اصلا منصفانه نیست که ما بخواهیم وضعیت امروز ایران را با مثلا 40 سال پیش به این شکل مقایسه کنیم و مثلا بگوییم الان به برکت انقلاب رفاه بیشتر شده بهداشت بهتر شده جاده سازی دانشگاهها و... این یک چیز بدیهی است که بعد از گذشت چهل سال ما پیشرفتهای اساسی در بسیاری از زمینه ها داشته باشیم ولی این اصلا ربطی به انقلاب ندارد این مرهون گذشت زمان و پیشرفت تصاعدی علم است شما توجه بفرمایید در چند دهه اخیر در جهان چه تکنولوژیهای پیشرفته ای به وجود آمده چه بیماریهایی که درمانشان کشف شده است و تقریبا در تمام زمینه ها علم پیشرفتی اساسی داشته است .اگر بخواهیم مقایسه منطقی و منصفانه داشته باشیم باید وضعیت کشور ایران در 40 سال قبل را با دنیا در همان زمان مقایسه کنیم و بعد بیاییم جایگاه ایران امروز را با دنیای فعلی مقایسه نماییم تا به نتیجه صحیحی برسیم . مثلا چند مثال می زنم: مقایسه ارزش پول ایران در 40 سال قبل نسبت به کشورهای دیگر جهان در همان سال و مقایسه ارزش پول ایران در شرایط فعلی با کشورهای دیگر جهان در حال حاضر و یا مقایسه ارزش گذرنامه ایران به همین شکل و بسیاری از مسایل دیگر در زمینه های مختلف مانند اقتصادی اجتماعی و... متاسفانه من هر چقدر فکر کردم حتی یک مورد مثبت پیدا نکردم و ما تقریبا در همه زمینه ها نسبت به جهان پسرفت داشته ایم.

سلام علیکم
اینهم منصفانه نیست که همه این پیشرفت ها را بپای گذشت زمان وطبیعی جلوه دهیم. اما مشکلات را به گردن انقلاب وعدم کار بندازیم. وهمچنین منصفانه نیست ایران را با کشورهای اروپایی وپیشرفته جهان که بیش از دو وسه قرن است دارند تلاش می کنند مقایسه کنیم. به هر حال 37 سال خیلی تفاوت با 300 سال دارد.
اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم ایران را با کشورها ی همجوار خود ومسلمان مقایسه کنیم. با در نظر گرفتن شرایطی که بعد از انقلاب ایران اشته استو از تحریم وغیره که قبل انقلاب اینها نبوده اند.
عراق قبل از جنگ با ایران از نظر ارزش پولی وشرایط زندگی بهترین کشور عربی بود. اما از بعد جنگ با ایران چه وضعی داشته است. ارزش پولش که پایین ترین شده است. در کنا رآن بهداشت وپیشرفت وسایر امور هم که دیگر گفتن ندارد. در حالی که ایران هم همین جنگ را وخسارتها را بیشتر از عراق داشته است.
ایران در مقایسه با عربستانی که دارای نفت بیشتر وجمعیت کمتر، مورد حمایت ابرقدرتها وعدم وجود تحریم مثل خیلی از کشورهای عربی دیگر، اما کدامیک از نظر علمی، تکنولوژی، نانو فنآوری وسایر امور مثل حقوق بشر ورعایت حقوق زنان پیشرفت بهری داشته است؟
پس بیایید منصفانه قضاوت کنیم. وبا در نظر گرفتن کشورهای غربی که از بعد رنسانس وحدود 500 سال است در حال کار وپیشرفت هستند. ایران 37 ساله را مقایسه نکنیم.

سلام عليكم

سونامی;799227 نوشت:
ببخشید اما ازحق نباید گذشت بله در مقایسه با کشورهایی همچون گینه>لیبی>سومالی>سودان>ساحل عاج>نیکاراگوئه>>>

دقيق تر و مستند تر بررسي كنيد يا حدس نزديك به واقع بزنيد .

مثلا اينطوري آنچه كه ميتوان متصور شد تعداد كشورهائي كه در سالهاي اخير درگير جنگ شدند و جنگ به اتمام نرسيد و يا در كش و قوس انقلاب يا تغيئر گير كرده اند در آن مقطع از زمان ميتوانند از اين دسته باشند و ما بدليل امنيت شرايط بهتري داشته باشيم.

معيارهاي سنجش ميزان توسعه انساني در يك كشور را اينطوري اندازه ميگيرند

وضعيت كشورما بر اساس سنجش HDI در مقياس با كشورهاي ديگر ( رتبه ما 69 بود در سال 2011 )

تذکر:
دوستان بزرگوار ومحترم با تشکر از مطالب شما باید برای چندمین بار عرض کنم. این تاپیک در باب میزان پیشرفت کشور، ومقایسه آن با دیگر کشورها نیست. بلکه در مورد نحوه ابراز علاقه ومحبت خود به رهبر بزرگوار انقلاب، وروش درست برخورد با منتقدان ومخالفان ایشان است.
اگر مطلبی در این باره دارید. بیان بفرمایید، والا ضرورتی به ارسال پست خارج از موضوع نمی باشد. واینکه سوال کننده محترم محکوم کنیم روش شما اشتباه است وغیره، اینجا برای مشورت دادن وکم است نه محکوک کردن سلیقه شخصی.

عرض سلام و ادب خدمت استاد گرامي

اين عيار سنجش كه دوستان مطرح كردند براي مقايسه بين وضعيت توسعه كشور در پيش از انقلاب و پس از انقلاب معيار بنده نبود . اگر هم سليقه شخصي بود متعلق به ميرپنج بود كه عموميت پيدا كرد.

او ميگفت براي توسعه و پيشرفت زنان بايد عور شوند و از خانواده خودش شروع كرد . خيلي ها از جمله تقي زاده و ديگران هم همين نظر را داشتند . بنده معيارهاي حقيقي را با اين سنجش بي اساس قياس كردم فرد مشخصي را تخطئه نكردم.

با اينحال با توجه به رويكرد اصلي تاپيك فرمايش شما صحيح است . بنده پذيراي آن هستم و در فرصتي ديگر كه مجال اين بحث فراهم آمد موضوعات مرتبط را مطرح ميكنم.

بنام خدا.

کریم;799229 نوشت:
از نظر علمی، تکنولوژی، نانو فنآوری وسایر امور مثل حقوق بشر ورعایت حقوق زنان پیشرفت بهری داشته است؟

باسلام.منکه با این قسمت حرفای شما استادبزرگوار موافقم مخصوصا حقوق بشر و زنان و فناوری نانو.

{البته اینم عقیده دارم که برای پیشرفت باید به بالاها و کشورهای پیشرفته تر نگاه کنیم نه به کشورهای پایین دست درجهان که حرفی برای گفتن ندارند و بلکه هرچه دارند از ان بالادستی ها دارند}
{والبته این به نفع خودمون هم خواهدشد چون زودتر جلو میرویم و کسی هم به رهبرعزیزمون خرده نخواهدگرفت{انتقاداگرهست چون مشکل هست>>حالاهرجاوبرای هرکسی و هرچیزی}اماهمه مشکلات که برطرف شوند>>انتقادی هم درکارنخواهدبود}

>>>>{البته هرچند شنیده ایم که انسان همواره ناسپاس است حتی اگرمشکلی هم نداشته باشد اما این دلیلی نمیشه که در جهت رفع مشکلات گام برنداشت}

کریم;799262 نوشت:
تذکر:
دوستان بزرگوار ومحترم با تشکر از مطالب شما باید برای چندمین بار عرض کنم. این تاپیک در باب میزان پیشرفت کشور،

{باورکنید تاپیک بزنیم و سوال کنیم که علت عدم پیشرفت کشورمون چی بوده یا هست یا{یا سوالات مشابه} بهرحال یا ایجاد نمیشه یا اگربشه اونجا هم همین وضع خواهدبود یعنی حرف حرفو میاره و .. و خلاصه معلومه که شما و همه روسای انجمنهای گوناگون این سایت این مسئله را بخوبی درک نموده و از اینرو ازحذف ارسالها یا مسدودشدن تاپیکها و تا جای ممکن و بشدت جلوگیری کرده و میکنید که خدایی نکرده نگویند ما ملت زورگو هستیم یا اهل شنیدن حرف حق و منطق یا ناحق وغیرمنطقی نیستیم و .. و درنهایت به اسم رهبرعزیز و معظممان تمام نشود که فعلا همه نگاهها و انتقادها متوجه ایشان شده اند و این جای بسی تقدیروتشکرهم دارد}

باتشکر.

Hadi99g;799352 نوشت:
و آیا باید به منصوب با واسطه علاقه مفرط و تعصّب آمیز داشت و هر که از او انتقاد کرد از او متنفر بود؟

با توجه به اینکه این سوال مرتبط با موضوع تاپیک است بهتر است مابقی سوالات در این تاپیک نیز پیرامون سوال اصلی باشد

وقتی فردی با مطالعه و تحقیق به این نتیجه میرسد که ولایت رهبری روحی فداه در طول ولایت خداوند است و نصب ایشان با واسطه از سوی معصوم است آنوقت قطعا علاقه به ایشان عقلایی است و ناشی از علاقه به خداوند است! پس شدت و ضعف این علاقه نیز بسته به شدت و ضعف علاقه به خداوند و معصومین علیهم السلام میتواند متغیر شود ،پس نمیتوان گفت کسی که علاقه شدیدی به رهبری روحی فداه دارد افراط است!

بله اگر یک درصد حتی یک درصد این علاقه در عرض علاقه به خداوند باشد یا خدایی نکرده این علاقه بیش از علاقه به معصومین علیهم السلام باشد یقینا نه تنها افراط است بلکه از اساس اشتباه خواهد بود

در خصوص نفرت از منقدین رهبری حفظه الله ،باید بین انتقاد و دشمنی تفاوت ها را متوجه شد،اگر دشمنی و نفاق باشد که دارد خودش را درقالب انتقاد نشان میدهد بله باید متنفر بود ! اما اگر دشمنی نباشد بلکه انتقاد باشد نباید تنفر داشت زیرا دلیلی بر تنفر وجود ندارد

در متن زیر تفاوت انتقاد و دشمنی بهتر تبیین شده است که حقیر متن را در اینجا قرار میدهم
آنچه از نظرات رهبري مستفاد مي شود اينست که :
1- ميان دشمني و معارضه كردن و پنجه درافكندن، با انتقاد و مطالبه نمودن، تفاوت بسيار است. اگر مخالفت ها و انتقادات افراد و جريانها، به مقابله كردن و خصومت با سياست هاي كلي نظام و نظرات اصولي و كلي اعلامي توسط رهبري، بازگشت نمايد، در اين صورت از مرز انتقاد خارج شده و مفهوم دشمني و ضديت تحقق پيدا مي كند. اما اگر به نظرات خاص رهبري و يا سياست هاي جزيي (مانند اصل 44) انتقاد شود، ضديت با رهبري تحقق نمي يابد.
2- نوع انتقاد و مطالبه كردن، در تحقق ضديت و دشمني، بسيار موثر است. اگر در اعلام نظرات انتقاد از روش هاي منطقي و آرام و با رعايت سلسله مراتب مسوولان نظام و بدون تحريك افكار عمومي يا نخنبگان استفاده شود و در بيان ديدگاه ها از استدلالات كارشناسي بهره جويي شود و متناسب با حساسيت موضوع، از راههاي مختلف رساندن پيام مانند نامه خصوصي و يا محدود و يا حضوري و يا در جلسات ذيربط و غيره استفاده شود، در اين صورت مرزهاي بين خصومت و انتقاد آشكار مي شود. استفاده از راههاي نامناسب، در كم شدن فاصله ميان انتقاد و خصومت، موثر است.
3- ميان دشمني كردن و معتقد نبودن، تفاوت وجود دارد. ممكن است كه كسي به برخي از مسوولان نظام اعتقاد نداشته باشد اما با آنها دشمني هم نكند. اگر فرد يا جرياني، به شخص برخي مسوولين اعتقاد نداشته باشد اما مثلاً بدليل پذيرفتن قواعد زندگي در يك جامعه مدني و مردم سالار، با آنها ضديت ننمايد و در صورت تمايل، نظرات انتقادي و اصلاحي خود را با رعايت قواعد فوق الذكر، مطرح نمايد، در اين صورت دشمني كردن محقق نمي شود. لذا ملاك اصلي، ضديت كردن و خصومت ورزيدن است و نه اعتقاد يا عدم اعتقاد. صد البته، اعتقاد داشتن به جايگاه فلان مسوول نظام، در نوع انتقاد كردن او موثر خواهد بود (همچنان كه عكس آن نيز صادق است) اما بهرحال نمي توان نظرات هر غير معتقدي را با چماق ضديت و دشمني راند. (بازخواني نظرات رهبري ، ناصر ايماني ، ۲۵ مهر ۱۳۸۶ ، سايت الف)

برای مطالعه کامل تر متن بالا به آدرس زیر رجوع بفرماییدhttp://www.siasi.porsemani.ir/node/1842

یازهراسلام الله علیها

سلام

چرا هیچ کس اعتراضی به کلمه "روحی فداه" نمیکنه؟!
به نظرتون استفاده از این لفظ برای یک فرد عادی درسته؟!

یارب;799371 نوشت:

نصب ایشان با واسطه از سوی معصوم است

این جمله رو ثابت کنید Fool

n0o0b_sina;799410 نوشت:
چرا هیچ کس اعتراضی به کلمه "روحی فداه" نمیکنه؟!
به نظرتون استفاده از این لفظ برای یک فرد عادی درسته؟!

روحی فداه چه مشکلی دارد اگر آن شخص حق بگوید و از حق تبعیت کند و به آن امر نماید ؟

هر فرد با ایمانی میگوید روحی فداه .
غیر آنها هم بر کجک افراد عادی دیگر این را میگویند و کسی ایراد نمیگیرد که هیچ کیف میکند.

فاتح;799416 نوشت:
روحی فداه چه مشکلی دارد اگر آن شخص حق بگوید و از حق تبعیت کند و به آن امر نماید ؟

مشکل وقتی به وجود می آید که ما نمیدانیم آن فرد عادی فردا هم حق می گوید یا خیر!!!

n0o0b_sina;799419 نوشت:
مشکل وقتی به وجود می آید که ما نمیدانیم آن فرد عادی فردا هم حق بگوید یا خیر!!!

خب همین افراد عادی در برابر امیرالمومنین بودند که حرف زدند . اگر ما هم در آن زمان بودیم همین کفایت میکرد که ولایت علی را هم تکذیب کنیم و بگوئیم او شاید حق بگوید
یا اگر در زمان معاویه بودیم اگر فرد عادی می گفت این کاخ خضرا کاخ فرعون است همین کفایت میکرد که ولایت معاویه را تکذیب کنیم ؟

خداوند چیزی , وسیله ای برای تشخیص در اختیار ما قرار نداده ؟

اگر میگوئید نداده که هیچ قلم از همه برداشته شده .
اگر داده که خب باید از آن استفاده کرد .

فاتح;799424 نوشت:
خب همین افراد عادی در برابر امیرالمومنین بودند که حرف زدند . اگر ما هم در آن زمان بودیم همین کفایت میکرد که ولایت علی را هم تکذیب کنیم و بگوئیم او شاید حق بگوید
یا اگر در زمان معاویه بودیم اگر فرد عادی می گفت این کاخ خضرا کاخ فرعون است همین کفایت میکرد که ولایت معاویه را تکذیب کنیم ؟

این که نشد مقایسه!!!
شما میتونستی از علی تعداد موهای ریشت رو بپرسی، و جواب درست بگیری!!!
همین الان امام زمان ظهور کنه با جواب هایی که به پرسش ها خواهد داد مشخص خواهد شد که امام زمانه و جایی برای تکذیب باقی نخواهد ماند.

فدا کردن جان باید برای خدا باشد => میتواند برای اسلام باشد => میتواند برای معصومین (ع) باشد

در غیر این صورت امکان خطا وجود داره

پس

امام زمان (روحی فداه)

پ.ن. یه تاپیک میخوام درباره این موضوع "آیا معصومین ادعای معصومیت داشتند؟! برای اثبات آن چگونه عمل میکردند؟!" باز کنم، فکر کنم جوابش بله هست، این تاپیک میتونه کمک کنه درباره این موضوع با اطمینان بیشتری صحبت کنم :Nishkhand:

n0o0b_sina;799430 نوشت:
فدا کردن جان باید برای خدا باشد => میتواند برای اسلام باشد => میتواند برای معصومین (ع) باشد

در غیر این صورت امکان خطا وجود داره

کلام حق کلام خداست گوهر شناس نه ای جانا
کلام حق را باید با ابزار خودش (عقل و وحی) شناخت و تبعیت کرد . یعنی جان را برایش فدا کرد

خلاصه کلام
یک قانون در این دهر حاکم است . زیاد این ور و آنور نروید .

اگر کسی با علی بیعت نکرد با پای یزید بیعت خواهد کرد.

فاتح;799432 نوشت:
کلام حق کلام خداست گوهر شناس نه ای جانا
کلام حق را باید با ابزار خودش (عقل و وحی) شناخت و تبعیت کرد . یعنی جان را برایش فدا کرد

خلاصه کلام
یک قانون در این دهر حاکم است . زیاد این ور و آنور نروید .

اگر کسی با علی بیعت نکرد با پای یزید بیعت خواهد کرد.

خسته نباشی

به هر حال دوستان تلاش کنن از این لفظ فقط برای امام زمان استفاده کنن ما از همه ی پشت پرده ها و البته آینده خبر نداریم!

یاعلی

رضا ثقلین;799405 نوشت:
سلام بر شما

عذر میخواهم سوالی برایم پیش آمد شما حکمی که در آخرین جملات نقل بالا آوردید را از آن 2 روایتی که نقل فرمودید استخراج میکنید؟ و آیا از این استخراج ولایت مطلقه را برای فقیه هم استدلال میکنید؟


n0o0b_sina;799412 نوشت:
این جمله رو ثابت کنید :|

n0o0b_sina;799412 نوشت:
این جمله رو ثابت کنید :|

سلام علیکم
باعرض ادب و احترام به محضر شما بزرگواران

با توجه به اینکه اگر بخواهیم مبجث مطلقه یا مقیده بودن ولایت فقیه و یا نصب ایشان با واسطه از معصوم علیه السلام رااینجا بحث نماییم از موضوع تاپیک خارج است حقیر کتابهایی را معرفی میکنم ،اگر قبلا مطالعه فرمودید که الحمدلله،اگر هم نه مطالعه بفرمایید

ولایت فقیه آیت الله جوادی آملی حفظه الله،ولایت فقیه وجهاد اکبر امام خمینی (ره)-ولايت فقيه يا حكومت اسلامى در عصر غيبت،آیت اله محمد يزدى حفظه الله- پرسش و پاسخ های ولایت فقیه آیت الله مصباح خفظه الله-نظری گذرابرنظریه ولایت فقیه آیت الله مصباح حفظه الله و غیره....

در خصوص ولایت مطلقه و مقیده فقط این جمله را بیان کنم،ولایت رهبری حفظه الله و حتی ولایت معصومین علیهم السلام به نوعی مقیده است! یعنی ولایت مطلقه نیز مقید به قیودی است مثلا مقید به اجرای احکام الهی باشند وغیره
اما از نظر حدود و اختیارات مطلقه است یعنی همه اختياراتى كه براى امام معصوم(عليه السلام) به عنوان ولىّ امر جامعه اسلامى ثابت است براى فقيه نيز ثابت باشد و ولىّ فقيه از اين نظر هيچ حدّ و حصرى ندارد مگر آن كه دليلى اقامه شود كه برخى از اختيارات امام معصوم به ولىّ فقيه داده نشده است؛ همان‌گونه كه بر اساس نظر مشهور فقهاى شيعه در مسأله جهاد ابتدايى همين گونه است كه اعلان جهاد ابتدايى از اختيارات ويژه شخص معصوم(عليه السلام) است. امّا صرف نظر از اين موارد (كه تعداد بسيار كمى هم هست) ولايت فقيه، با ولايت پيامبر و امامان معصوم(عليهم السلام) هيچ تفاوتى ندارد.

n0o0b_sina;799410 نوشت:
چرا هیچ کس اعتراضی به کلمه "روحی فداه" نمیکنه؟!
به نظرتون استفاده از این لفظ برای یک فرد عادی درسته؟!

در خصوص این سوالتان حقیر در این پست و پستهای بعدی پاسخ داده ام
http://www.askdin.com/showthread.php?t=54506&p=797148&viewfull=1#post797148

یازهرا سلام الله علیها

[="Tahoma"]

n0o0b_sina;799410 نوشت:
سلام

چرا هیچ کس اعتراضی به کلمه "روحی فداه" نمیکنه؟!
به نظرتون استفاده از این لفظ برای یک فرد عادی درسته؟!


با سلام
اگر مردم کوفه "روحی فداه" را در قبال مسلم بن عقیل که معصوم نبود اجرا می کردند حسین علیه السلام در گودال قتلگاه تنها می ماند؟؟
باید جان را فدای مسلم زمانه مان کنیم تا حسین زمانه ما تنها نماند و کسی جرات چپ نگاه کردن به او را پیدا نکند . فدا کردن جان برای مسلم در مسیر حسین علیه السلام است.

فاتح;799271 نوشت:
با اينحال با توجه به رويكرد اصلي تاپيك فرمايش شما صحيح است . بنده پذيراي آن هستم و در فرصتي ديگر كه مجال اين بحث فراهم آمد موضوعات مرتبط را مطرح ميكنم.

سلام ممنون از لطف وتوجه شما به موضوع بحث.

مکیال;799462 نوشت:

با سلام
اگر مردم کوفه "روحی فداه" را در قبال مسلم بن عقیل که معصوم نبود اجرا می کردند حسین علیه السلام در گودال قتلگاه تنها می ماند؟؟
باید جان را فدای مسلم زمانه مان کنیم تا حسین زمانه ما تنها نماند و کسی جرات چپ نگاه کردن به او را پیدا نکند . فدا کردن جان برای مسلم در مسیر حسین علیه السلام است.

سلام
آقا این جه مقایسه ایه؟!
1- مسلم مستقیم از طرف معصوم منصوب شده بود
2- اجرا کردن خیلی متفاوت تر از درج لفط "روحی فداه" ست، بر فرض شما کتابی مینویسی و در آن هر جا اسم رهبری آمده از این کلمه هم استفاده میکنی، خدایی نکرده فردا رهبری خطایی کرد و عزل شد، تکلیف کتب شما چه میشود؟ درضمن وقتی کسی به اسلام فرمان میدهد فدا کردن جان برای آن شخص نیست بلکه برای اسلام است، این خیلی با لفط "روحی فداه" تفاوت داره.

یاعلی

n0o0b_sina;799410 نوشت:
سلام

چرا هیچ کس اعتراضی به کلمه "روحی فداه" نمیکنه؟!
به نظرتون استفاده از این لفظ برای یک فرد عادی درسته؟!


سلام وعرض ادب
این بحث قبلا بیان شد. واینکه اینهمه افراد به فرزندان خود می گویند: فدایت شوم. تا بحال کسی گفته چرا چنین می گویی؟
ما در تاریخ وبحث کربلا داریم که امام حسین علیه السلام برای برادر خودشان حضرت عباس علیه السلام از لفظ جانم فدایت استفاده می کنند.
حال نسبت به افراد عادی هم وقتی نسبت به یک بچه می توان چنین تعبیری به کار برد وهیچ منع شرعی ندارد. چه ایرادی دارد که انسان نسبت به یک مومن ورهبر مملکت خود که از نظر شخصیتی وایمانی در مقام بالایی قرار دارد از این تعبیر استفاده کند؟
ولی نکته ای که اینجا بود چون برخی از دوستان نقل کردند که رهبری در مجلس مردمی فرموده بودند که بیایید این تعبیر را همه برای امام زمان(عج) استفاده کنیم. ما هم گفتیم که چون خود حضرت آقا چنین می فرمایند ومی پسندن وظیفه ما هم این است که طبق امر ایشان عمل کنیم.

n0o0b_sina;799419 نوشت:
مشکل وقتی به وجود می آید که ما نمیدانیم آن فرد عادی فردا هم حق می گوید یا خیر!!!

وقتی الان حق می گوید وتابع حق است وما هم بحسب همین طرفداری از حق از این تعابیر استفاده می کنیم. مکلف نیستیم که آینده را هم در نظر بگیریم که شاید از مسیر خارج شود.
البته سخن اینجا از فرد عادی هم نیست. بحث از مومن ومعتقد به خدا وکسانی است که در مراتب بالایی از ایمان قرار دارند وریش خود را در راه خدمت به دین سفید کرده اند.

n0o0b_sina;799430 نوشت:
فدا کردن جان باید برای خدا باشد => میتواند برای اسلام باشد => میتواند برای معصومین (ع) باشد

در غیر این صورت امکان خطا وجود داره


ما وظیفه داریم طبق معرفت عمل کنیم. واگر به کسی هم علاقه ومحبت داریم بر اساس اسلام وخدا باشد. چون خدا در راس است. وهمه امور باید برای رسیدن ودر راستای همان هدف اعلا باشد.
اگر جان خود را برای کسی هم فدا می کنیم. عاشق چشم وابروی او نیستیم. بلکه می بینیم او در مسیر اهل بیت علیهم السلام وبرای احیاء امر آنها قدم بر می دارد.
رسول بزرگوار اسلام برای بعد از خود معیار قرار داده است. که طبق حدیث ثقلین عبارت از قرآن واهل بیت(ع) هستند. وحال اگر کسی در راستای این دو قدم برداشت ما نوکرش هم هستیم. والا مسیر خود را از او جدا خواهیم کرد. تا خدای نکرده به گمراهی نیفتیم. ودر اصل ما فدایی دین که شاخصه های آن در قرآن واهل بیت هست می باشیم.

پوزش:
بنده خیلی تلاش کردم دوستان طبق موضوع تاپیک مطلب ارسال کنند تا با حذف پستهایشان بی ادبی نکرده باشیم. ولی آخر سر مجبور به این بی ادبی شدیم که بزرگواران ان شاء الله به بزرگی خود ببخشند. ومطابی ارسال کنند که ما شرمنده آنها نشویم.

کریم;799503 نوشت:
سلام وعرض ادب

سخن شما متین

ولی وقتی ما میگوییم "روحی فداه" یعنی به خاطر اسلام و خدا جانمان را برای فردی که 100% حق میگوید فدا میکنیم.
مشکل توی اون 100% هست!
اگه نیت صرف فدا کردن جان باشد، بله من هم میتوانم جانم را فدای هر کسی که دلم خواست بکنم!

و نکته ی دیگ هم اینکه، شما میفرماید رهبری درجات بالایی از ایمان را دارد، درست
پس وقتی این فرد با ایمان میگویند که استفاده از این لفظ برای من درست نیست، شما چه اصراری میکنید؟!
مثل این می ماند که حضرت علی میگوید من نوکر و بنده خدا هستم ولی برخی وی را خود خدا میدانند!!!

این هم بالاتر نوشتم، برای بیان منظورم اینجا هم مینویسم

نقل قول:

اجرا کردن خیلی متفاوت تر از درج لفط "روحی فداه" ست، بر فرض شما کتابی مینویسی و در آن هر جا اسم رهبری آمده از این کلمه هم استفاده میکنی، خدایی نکرده فردا رهبری خطایی کرد و عزل شد، تکلیف کتب شما چه میشود؟ درضمن وقتی کسی به اسلام فرمان میدهد فدا کردن جان برای آن شخص نیست بلکه برای اسلام است، این خیلی با لفط "روحی فداه" تفاوت داره.

n0o0b_sina;799505 نوشت:
سخن شما متین

ولی وقتی ما میگوییم "روحی فداه" یعنی به خاطر اسلام و خدا جانمان را برای فردی که 100% حق میگوید فدا میکنیم.
مشکل توی اون 100% هست!
اگه نیست صرف فدا کردن جان باشد، بله من هم میتوانم جانم را فدای هر کسی که دلم خواست بکنم!

و نکته ی دیگ هم اینکه، شما میفرماید رهبری درجات بالایی از ایمان را دارد درسته
پس وقتی این فرد با ایمان میگویند که استفاده از این لفظ برای من درست نیست، شما چه اصراری میکنید؟!
مثل این می ماند که حضرت علی میگوید من نوکر و بنده خدا هستم ولی برخی وی را خود خدا میدانند!!!

این هم بالاتر نوشتن، برای بیان منظورم اینجا هم مینویسم


سلام وعرض ادب وتشکر از مطالب حضرتعالی در این تاپیک:
کتاب حتما تاریخ وزمان چاپ دارد. لذا این روحی فدا زمانی استفاده شده که آن شخص صالح بوده نه زمان گمراهی ایشان، واگر کسی مریض نباشد. از این الفاظ علیه کسی استفاده نمی کند. واگر مریض قلبی هم باشد که برای اشکال تراشی چیزی پیدا می کند.
قیاسی که کرده اید نده درست نمی دانم. روحی فدا چیزی نیست که با غلو قابل مقایسه باشد. وغلئ هم حساب نمی شود. چون غلو در مورد اشخاص حتی معصومان هم درست نیست. به این معنی که شخص را بالاتر از آنی که هست، اعتقاد داشته باشی.
بنده هم با سخن شما موافق هستم. وقبلا هم همین را در پست های قبلی گفته بودم که اگر رهبری از بکار بردن این لفظ خوششان نمی آید دلیلی ندارد ما این لفظ را بکار ببریم. وبگوییم ایشان تواضع کرده اند. ودر این زمینه بنده کاملا با شما موافق هستم.

کریم;799508 نوشت:
سلام وعرض ادب وتشکر از مطالب حضرتعالی در این تاپیک:
کتاب حتما تاریخ وزمان چاپ دارد. لذا این روحی فدا زمانی استفاده شده که آن شخص صالح بوده نه زمان گمراهی ایشان، واگر کسی مریض نباشد. از این الفاظ علیه کسی استفاده نمی کند. واگر مریض قلبی هم باشد که برای اشکال تراشی چیزی پیدا می کند.
قیاسی که کرده اید نده درست نمی دانم. روحی فدا چیزی نیست که با غلو قابل مقایسه باشد. وغلئ هم حساب نمی شود. چون غلو در مورد اشخاص حتی معصومان هم درست نیست. به این معنی که شخص را بالاتر از آنی که هست، اعتقاد داشته باشی.

بله کتاب زمان چاپ دارد، ولی بصیرت نویسنده آن چه؟! آیا کسی نمیپرسد مگر شما نمیدانستید ممکنه آن فرد اشتباهی بکند پس چرا از این لفظ استفاده کردید؟!
کتاب زمان چاپ دارد، خوانندگان آن چه؟ آیا آنها دچار گمراهی نخواهند شد؟

شما رهبری را بالاتر از آن چیزی که هست میخوانید! پس این قیاس کاملا صحیح است. بنده خدا رهبر هم این نکته را متذکر شده اند! دقیقا مثل مولایمان علی، ولی برخی!!! چی بگم!!!

مکیال;799462 نوشت:
اگر مردم کوفه "روحی فداه" را در قبال مسلم بن عقیل که معصوم نبود اجرا می کردند حسین علیه السلام در گودال قتلگاه تنها می ماند؟؟

سلام. ببخشید وسط بحث دخالت میکنم تما مردم کوفه باید روحی فداه را برای حسین سر میدادند. در آن صورت فرستاده ایشان را عزیز می داشتند و زیر حرفشان نمیزدند.

مکیال;799462 نوشت:
باید جان را فدای مسلم زمانه مان کنیم تا حسین زمانه ما تنها نماند و کسی جرات چپ نگاه کردن به او را پیدا نکند . فدا کردن جان برای مسلم در مسیر حسین علیه السلام است.

فکر میکنم باید روی قولمان و عهدمان با خدا و امام زمانمان بمانیم . در ابنصورت لازم نیست جان را فدای مسلم زمانه کنیم. بلکه او را عزیز میداریم و حمایت میکنیم .

البته حضرت مسلم هم گویا قدری در تایید حمایت کوفیان از امام و فرستادن نامه در این باره برای امام برای حرکت به سمت کوفه شتاب کردند. ایشان امضای مردم در حمایت از امام را قدری زود تایید نمودند. پس از اینکه امام به نزدیکی های کوفه رسید ، خبر شهادت مسلم و عهد شکنی کوفیان به ایشان رسید. و الله اعلم.

[="Tahoma"]

n0o0b_sina;799502 نوشت:
سلام
آقا این جه مقایسه ایه؟!
1- مسلم مستقیم از طرف معصوم منصوب شده بود

با عرض سلام مجدد
استاد کریم گرامی توضیحات مربوطه را فرمودند در محضر ایشان مطلب قرار دادن برای من بی ادبیست ولی خوب...
حدس می زدم این ایراد را بگیرید. شما فرمودید
n0o0b_sina;799410 نوشت:
به نظرتون استفاده از این لفظ برای یک فرد عادی درسته؟!

که بنده جناب مسلم را مثال زدم . مهم نیست که حتما منصوب شده از طرف معصوم باشد هر که در مسیر دین حرکت کند می توان جان را فدایش کرد نه به خاطر همان شخص بلکه به دلیل هدف آن شخص . حالا نه تنها رهبر بلکه هر شخصیتی که در مسیر حق حرکت می کند می توان جان را فدایش کرد نمونه اش قیام زید بن علی و امام خمینی رحمة الله علیه و...
و اینکه همیشه نوشتن یک متنی عین همان منظور را نمی رساند بلکه بعضی مواقع نشان از علاقه و یا تنفر است.

n0o0b_sina;799502 نوشت:
اجرا کردن خیلی متفاوت تر از درج لفط "روحی فداه" ست

درج می تواند مقدمه اجرا باشد .
در ضمن برادر بنده با شما دربعضی موارد کاملا موافقم و مورد آخر اینکه وقتی انسان مثالی می زند قرار نیست دقیقا شبیه هم باشند. وقتی می گوییم فلانی شیر است نه اینکه حتما او هم یال و کوپال داشته باشد بلکه مرادمان شجاعت اوست.
در آخر نوشتن و گفتن روحی فداه به نظر بنده جرات می خواهد چونکه خیلی ها گفتند هستیم ولی به وقتش نماندند.

nobelist;799540 نوشت:
سلام. ببخشید وسط بحث دخالت میکنم تما مردم کوفه باید روحی فداه را برای حسین سر میدادند. در آن صورت فرستاده ایشان را عزیز می داشتند و زیر حرفشان نمیزدند.

nobelist;799540 نوشت:
فکر میکنم باید روی قولمان و عهدمان با خدا و امام زمانمان بمانیم . در ابنصورت لازم نیست جان را فدای مسلم زمانه کنیم. بلکه او را عزیز میداریم و حمایت میکنیم .

البته حضرت مسلم هم گویا قدری در تایید حمایت کوفیان از امام و فرستادن نامه در این باره برای امام برای حرکت به سمت کوفه شتاب کردند. ایشان امضای مردم در حمایت از امام را قدری زود تایید نمودند. پس از اینکه امام به نزدیکی های کوفه رسید ، خبر شهادت مسلم و عهد شکنی کوفیان به ایشان رسید. و الله اعلم.


سلام علیکم
خواهش می کنم.ممنون از توجه شما و نکاتی که فرمودید.

مکیال;799547 نوشت:

با عرض سلام مجدد

سلام علیکم، ممنون بابت پاسختون
فکر نمیکنم توجیه کار خوبی باشه.
به هر حال جواب صحبت هاتون رو من بالاتر دادم میتونید دوباره مطالعه کنید.
یاعلی

n0o0b_sina;799510 نوشت:
بله کتاب زمان چاپ دارد، ولی بصیرت نویسنده آن چه؟! آیا کسی نمیپرسد مگر شما نمیدانستید ممکنه آن فرد اشتباهی بکند پس چرا از این لفظ استفاده کردید؟!
کتاب زمان چاپ دارد، خوانندگان آن چه؟ آیا آنها دچار گمراهی نخواهند شد؟

شما رهبری را بالاتر از آن چیزی که هست میخوانید! پس این قیاس کاملا صحیح است. بنده خدا رهبر هم این نکته را متذکر شده اند! دقیقا مثل مولایمان علی، ولی برخی!!! چی بگم!!!


سلام
حضرتعالی از کجای سخنان ما بدست آوردید که رهبر را بالاتر از آنی که هست می خوانیم؟! بنده نه ادعا دارم که رهبر معصوم ومبرای از خطاست. ونه غلوی کرده ام. واگر تعریف وتمجید از شخصی بخاطر صفاتی که دارد. غلو و گفتن چیزی است که ندارد تناقض است.
با این حساب شماما حق نداریم از کسی تمجید کنیم. چون شاید در آینده گماه شود. واگر ائمه ما یا رسول بزرگوار اسلام از اشخاصی همچون زبیر صحابه دیگری که بعدا گمراه شدند تعریف وتمجید کرده اند باید. چطور توجیه کنیم.
اگر خواننده ای ذره ای از عقلش را بکار بیندازد خواهد فهمید که این تعریف ها مال آن زمان است. وکسی که بعدا آن صفات نیک را از دست داده است. انسان سابق است. ومعیار قضاوت در افراد هم همیشه وضع فعلی آنهاست.
بنده چنین برداشت کردم که با مبنای حضرتعالی کسی حق ندارد بخاطر اخلاق خوب ویا صفات خوبی که دیگری دارد تعریف وتمجید کند. چون بعدها مشکل ساز خواهد شد. واین منطقی به نظر نمی رسد.

nobelist;799540 نوشت:
البته حضرت مسلم هم گویا قدری در تایید حمایت کوفیان از امام و فرستادن نامه در این باره برای امام برای حرکت به سمت کوفه شتاب کردند. ایشان امضای مردم در حمایت از امام را قدری زود تایید نمودند. پس از اینکه امام به نزدیکی های کوفه رسید ، خبر شهادت مسلم و عهد شکنی کوفیان به ایشان رسید. و الله اعلم.

شما خودتان را بجای حضرت مسلم بگذار، بیش از 12هزار نفر برای یاری حضرت باشما بیعت کرده اند. نامه نمی فرستی؟ کوفیان زمانی شل شدند که عبیدالله بن زیاد وارد کوفه شد. چون آنها بیعت کرده بودند تا حضرت به کوفه تشریف بیاورند ودر آنجا تشکیل حکومت دهند.
نکته دیگر هم اینکه حضرت مسلم را فرستاده بودند تا از کسانی که نامه نوشتند بیعت بیگرند. ودیگر مبنای صبر تا زمان خاصی نبود.

مکیال;799547 نوشت:
استاد کریم گرامی توضیحات مربوطه را فرمودند در محضر ایشان مطلب قرار دادن برای من بی ادبیست

این از بزرگواری وتواضع شماست.

کریم;799682 نوشت:
سلام
حضرتعالی از کجای سخنان ما بدست آوردید که رهبر را بالاتر از آنی که هست می خوانیم؟! بنده نه ادعا دارم که رهبر معصوم ومبرای از خطاست. ونه غلوی کرده ام. واگر تعریف وتمجید از شخصی بخاطر صفاتی که دارد. غلو و گفتن چیزی است که ندارد تناقض است.
با این حساب شماما حق نداریم از کسی تمجید کنیم. چون شاید در آینده گماه شود. واگر ائمه ما یا رسول بزرگوار اسلام از اشخاصی همچون زبیر صحابه دیگری که بعدا گمراه شدند تعریف وتمجید کرده اند باید. چطور توجیه کنیم.
اگر خواننده ای ذره ای از عقلش را بکار بیندازد خواهد فهمید که این تعریف ها مال آن زمان است. وکسی که بعدا آن صفات نیک را از دست داده است. انسان سابق است. ومعیار قضاوت در افراد هم همیشه وضع فعلی آنهاست.
بنده چنین برداشت کردم که با مبنای حضرتعالی کسی حق ندارد بخاطر اخلاق خوب ویا صفات خوبی که دیگری دارد تعریف وتمجید کند. چون بعدها مشکل ساز خواهد شد. واین منطقی به نظر نمی رسد.

سلام

از همین لفظ روحی فداه!!!
من بالاتر توضیح دادم که فدا کردن جان به نیت دین، فقط برای خدا، اسلام و معصومین باید باشد، الان شما جانتان را با این نیت میخواهید فدای فردی که در این گروه ها نیست بکنید! (دقت کنید منظوره من فدا کردن جان برای فرمان اون فرد خاص نیست بلکه خوده اون فرد خاص است، این لفظ این معنی را میدهد)
من که عرض کردم شما آزادید جانتان را فدای هر شخصی بکنید
شما آزادید از هر کس که خواستید تعریف و تمجدید بکنید
به هر حال شما خاطرتان هست معصومین از همچین لفظی برای این افرادی که اسم بردید استفاده کنن؟ یا فقط تعریف و تمجدید خالی کردن؟!
هیچ کس نگفت نگید رهبر مثلا: عاقله، با ایمانه، سیاست مداره
بعضی صفات خاص هستند منظور من اینه این صفات خاص برای افراد خاص باید باشند، مثلا شما مرا قانع کنید که چگونه جانم را به نیت دین برای فردی که معلوم نیست فردا با اسلام مخالفت کند یا نه، فدا کنم؟! اصلا معلوم نیست این کارهایی که امروز انجام میدهند، حقیقت هست یا سیاست!!!

n0o0b_sina;799723 نوشت:
از همین لفظ روحی فداه!!!
من بالاتر توضیح دادم که فدا کردن جان به نیت دین، فقط برای خدا، اسلام و معصومین باید باشد،
...
بعضی صفات خاص هستند منظور من اینه این صفات خاص برای افراد خاص باید باشند،

سلام علیکم

چه دلیلی بر حصر آن دارید ؟ آیه یا روایتی سراغ دارید که ادعای حصر را ثابت کند ؟

اگر مستندات را بیاورید و اثبات کنید نتیجتا غلو را اثبات کرده اید . ( غلو را اینطوری تشخیص میدهند ) .

فاتح;799735 نوشت:
سلام علیکم

چه دلیلی بر حصر آن دارید ؟ آیه یا روایتی سراغ دارید که ادعای حصر را ثابت کند ؟

اگر مستندات را بیاورید و اثبات کنید نتیجتا غلو را اثبات کرده اید . ( غلو را اینطوری تشخیص میدهند ) .

سلام

مستند بالاتر از سخن خود رهبری؟!

در زمان امام پنجم، برخی شیعیان (زیدیه) زید ابن علی را امام میدانستند با اینکه ایشون خودشون بارها گفته بودند که من امام نیستم و برادرم محمد امام شماست! چه میشه کرد برخی از این افراد این را از تواضع زید خواندند و امامت برادرش را قبول نکردند!!!

n0o0b_sina;799738 نوشت:
مستند بالاتر از سخن خود رهبری؟!

این خواسته شخصی رهبر است و خواسته بسیار پسندیده ای است ولی این خواسته دلالت بر ذم افراد به این معنی نمیکند که خلاف شرع و غلو کردند آنطور که نظر شما بود.

خواسته رهبری بنا بر آیه و روایتی هم نیست که دلالت بر مذموم بودن آن کرده باشد و ایشان چنین درخواستی را بر این مبنی کنند .
از سوئی
همین مساله عدم تباین ولایت فقیه با ولایت حضرت صاحب الامر را نشان میدهد . مثالتان هم قیاس مع الفارق است.

فاتح;799741 نوشت:
این خواسته شخصی رهبر است و خواسته بسیار پسندیده ای است ولی این خواسته دلالت بر ذم افراد به این معنی نمیکند که خلاف شرع و غلو کردند آنطور که نظر شما بود.

خواسته رهبری بنا بر آیه و روایتی هم نیست که دلالت بر مذموم بودن آن کرده باشد و ایشان چنین درخواستی را بر این مبنی کنند .
از سوئی
همین مساله عدم تباین ولایت فقیه با ولایت حضرت صاحب الامر را نشان میدهد . مثالتان هم قیاس مع الفارغ است.

باشه برادر
شما هم بهتره به جای امام باقر، زید رو امام بدونی
درضمن قرار نیست دقیقا حدیثی برای این موضوع باشه، احادیث زیادی برای غلو داریم!
قیاس های من هم همه اشتباه، قیاس های شما همه درست، همون بهتر که شما جونتونو فدای رهبری بکنید نه امام زمان
دیگ علاقه ای به بحث با کسی که تشابه این روایت تاریخی رو با موضوع بحث ندونه ندارم Fool
یاعلی

پ.ن. راستی همیشه سعی کنید برای رد کردن چیزی دلیل هم بیارید Fool بالاتر n تا دلیل بی جواب نوشتم باز هم دوستان روی حرف خودشون موندن، بهتره تعصب رو کنار بزاریم تا بتونیم حقیقت رو ببینیم!!!
پ.ن. راستی ممکنه فردا امام زمان با همین ولی فقیه تون هم مخالفت کنه!!! اونوقت شما کدوم طرف قرار میگیرید؟ به این هم فکر کنید!
پ.ن. شخصی مثل رهبری بی دلیل افراد رو از چیزی نهی نمیکنه، مگه اینکه به ایمان و بصیرت رهبری شک داشته باشیم!!!

n0o0b_sina;799723 نوشت:
مثلا شما مرا قانع کنید که چگونه جانم را به نیت دین برای فردی که معلوم نیست فردا با اسلام مخالفت کند یا نه، فدا کنم؟! اصلا معلوم نیست این کارهایی که امروز انجام میدهند، حقیقت هست یا سیاست!!!

با عرض سلام مجدد گرامی:Gol:
شما چگونه از مرجعی تقلید می کنید که معلوم نیست فردا در مسیر حق باشد؟؟ برادر گرامی میزان حال فعلی افراد هست . فعلا در مسیر هستند.
در خصوص اینکه خود رهبری فرمودند شاید بتوان آنرا از تواضع ایشان قلمداد کرد.
n0o0b_sina;799743 نوشت:
پ.ن. راستی ممکنه فردا امام زمان با همین ولی فقیه تون هم مخالفت کنه!!! اونوقت شما کدوم طرف قرار میگیرید؟ به این هم فکر کنید!

اگر یقین حاصل کنیم که او همان امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:hamdel: است سر رهبری که هیچ ، سر پدر و مادرمان را هم اگر بخواهد باید برای ایشان ببریم.

مکیال;799754 نوشت:

با عرض سلام مجدد گرامی:Gol:
شما چگونه از مرجعی تقلید می کنید که معلوم نیست فردا در مسیر حق باشد؟؟ برادر گرامی میزان حال فعلی افراد هست . فعلا در مسیر هستند.
در خصوص اینکه خود رهبری فرمودند شاید بتوان آنرا از تواضع ایشان قلمداد کرد.

سلام

من از هیچ مرجعی فعلا تقلید نمیکنم. مرجعی که میگه تا وقتی که با کشوری قرار داد نداریم میتونیم اموال مردمشو غارت کنیم، به درده من نمیخوره!

زید ابن علی هم گفت من امام نیستم اما زیدیان گفتند جناب زید شکست نفسی میفرمایند!!!

n0o0b_sina;799723 نوشت:
از همین لفظ روحی فداه!!!
من بالاتر توضیح دادم که فدا کردن جان به نیت دین، فقط برای خدا، اسلام و معصومین باید باشد، الان شما جانتان را با این نیت میخواهید فدای فردی که در این گروه ها نیست بکنید! (دقت کنید منظوره من فدا کردن جان برای فرمان اون فرد خاص نیست بلکه خوده اون فرد خاص است، این لفظ این معنی را میدهد)
من که عرض کر

سلام
بنده هم قبلا عرض کردم، هیچکس عاشق چشم وابروی رهبر نیست. وجانش را برای شخص وشخصیت حقیقی وفردی ایشان نمی کند. بلکه از این باب که رهبر در راس حکومت اسلامی قرار دارد. وبراساس مبنای اسلام وقران عمل می کند. وفرمانهایش در راستای ارزشها ومصالح دینی است. وفدای جان هم برای همین است. وبنده فکر نمی کنم. فارغ از بحثهای اینکه گفتن این لفظ صحیح است یانه؟ این مساله اینقدر تبعات داشته باشد. واجتماع ومردم به آن توجه کنند.لذا این جان داددن هم برای اسلام است. ورهبری که وجودش برای رهبری جامعه اسلامی لازم است. ودر مواقع حساس امتحان خود را پس داده است.
البته کسی علی الظاهر با جان دادن در مقام عمل مشکلی ندارد. لذا بحث زیاد روی یک لفظ چندان هم اهمیت ندارد.

n0o0b_sina;799756 نوشت:
من از هیچ مرجعی فعلا تقلید نمیکنم. مرجعی که میگه تا وقتی که با کشوری قرار داد نداریم میتونیم اموال مردمشو غارت کنیم، به درده من نمیخوره!

البته قرار نیست شما در امور سیای از کسی تقلید کنید. تقلبد در احکام عملی اسلام است. وتقلید هم از این بابت است که آن مرجع تخصص در فقه دارد. سخن شما مثل این است که از شدت مریضی در حال تلف شدن باشیم. ولی به دکترمراجعه نکنیم که ایشان در فلان مساله سیاسی نظرشان ساده واشتباه است. هرچند رد تخصص خود کم نظیر هستند.

کریم;799762 نوشت:
سلام
بنده هم قبلا عرض کردم، هیچکس عاشق چشم وابروی رهبر نیست. وجانش را برای شخص وشخصیت حقیقی وفردی ایشان نمی کند. بلکه از این باب که رهبر در راس حکومت اسلامی قرار دارد. وبراساس مبنای اسلام وقران عمل می کند. وفرمانهایش در راستای ارزشها ومصالح دینی است. وفدای جان هم برای همین است. وبنده فکر نمی کنم. فارغ از بحثهای اینکه گفتن این لفظ صحیح است یانه؟ این مساله اینقدر تبعات داشته باشد. واجتماع ومردم به آن توجه کنند.لذا این جان داددن هم برای اسلام است. ورهبری که وجودش برای رهبری جامعه اسلامی لازم است. ودر مواقع حساس امتحان خود را پس داده است.
البته کسی علی الظاهر با جان دادن در مقام عمل مشکلی ندارد. لذا بحث زیاد روی یک لفظ چندان هم اهمیت ندارد.

سلام
خب دیگ منم همینو میگم
تبعات و اهمیت که 100% دارد، اگر نداشت رهبری هم به نگفتنش تاکید نمیکرد، کفار زمان پیامبر هم میدونستند پیامبر حق میگه ولی نمیتونستند قبولش کنن چون همه ی مادیات و معنویاتشون رو از دست میدادن! پس در مقابل پیامبر مقاومت میکردند.

کریم;799762 نوشت:

البته قرار نیست شما در امور سیای از کسی تقلید کنید. تقلبد در احکام عملی اسلام است. وتقلید هم از این بابت است که آن مرجع تخصص در فقه دارد. سخن شما مثل این است که از شدت مریضی در حال تلف شدن باشیم. ولی به دکترمراجعه نکنیم که ایشان در فلان مساله سیاسی نظرشان ساده واشتباه است. هرچند رد تخصص خود کم نظیر هستند.

بله درسته، فقط یه سوال
بر فرض من مرجع تقلیدی انتخاب کردم، آیا باید در همه موارد از ایشون تقلید کنم؟! آیا میتوانم در احکامی بر اساس عقل خودم تصمیم بگیرم؟ (البته تصمیم خودم هم خارج از اسلام نخواهد بود) این سوال خاج از موضوع تاپیک هست ولی اگه یه توضیح مختصری بدید ممنون میشم

n0o0b_sina;799763 نوشت:
بله درسته، فقط یه سوال
بر فرض من مرجع تقلیدی انتخاب کردم، آیا باید در همه موارد از ایشون تقلید کنم؟! آیا میتوانم در احکامی بر اساس عقل خودم تصمیم بگیرم؟ (البته تصمیم خودم هم خارج از اسلام نخواهد بود)

البته جزئیات این باید در انجمن احکام بحث شود. اما تقلید در امور عملی یا همان فروع دین باید در تمام امور باشد. مگر اینکه خود مجتهد در همه احکام باشید یا بخشی از احکام که طبق نظر خود عمل خواهید کرد.

کریم;799682 نوشت:
شما خودتان را بجای حضرت مسلم بگذار، بیش از 12هزار نفر برای یاری حضرت باشما بیعت کرده اند. نامه نمی فرستی؟ کوفیان زمانی شل شدند که عبیدالله بن زیاد وارد کوفه شد. چون آنها بیعت کرده بودند تا حضرت به کوفه تشریف بیاورند ودر آنجا تشکیل حکومت دهند.
نکته دیگر هم اینکه حضرت مسلم را فرستاده بودند تا از کسانی که نامه نوشتند بیعت بیگرند. ودیگر مبنای صبر تا زمان خاصی نبود.

ببخشید استاد . جسارت شد. بنده قصد جسارت نداشتم.

nobelist;799794 نوشت:
ببخشید استاد . جسارت شد. بنده قصد جسارت نداشتم.

خواهش می کنم. این چه فرمایشی است. حسن نیت شمابرای ما روشن است. واین هم بحث علمی است که اگر روشن بشه بهتر از اینکه در ذهن انسان باقی بمونه وچه بسا اشتباه باشه.

[=arial]اگر عالم همه با ما ستیزند
اگر با تیغ خونم را بریزند
اگر شویند با خون پیکرم را
اگر گیرند از پیکر سرم را
اگر با آتش و خوش خو بگیرم
ز خط سرخ رهبرم بر نگردم

[=arial]لبیک یا خـامنه ای لبیک یا [=arial]حـسین (ع)[=arial] است ![=arial]

Cyber Soldier;799811 نوشت:
[=arial]اگر عالم همه با ما ستیزند
اگر با تیغ خونم را بریزند
اگر شویند با خون پیکرم را
اگر گیرند از پیکر سرم را
اگر با آتش و خوش خو بگیرم
ز خط سرخ رهبرم بر نگردم

[=arial]لبیک یا خـامنه ای لبیک یا [=arial]حـسین (ع)[=arial] است ![=arial]

سلام,,, خواهر عزیزم چقدر قشنگ گفتی
ممنون نازنینم...لذت بردم
خدا شما رو حفظ کنه :Gol:

تبسم عشق;799824 نوشت:
سلام,,, خواهر عزیزم چقدر قشنگ گفتی
ممنون نازنینم...لذت بردم
خدا شما رو حفظ کنه :Gol:

سـلـام خواهر جان..

ممنونم بانو و ممنون از شاعرش ..

به قول معروف :

ما اهــل کوفه نیستیم عـلی تنها بماند :hamdel:

ان شاءالله مـردم ماهم بصیـرتشون رو بالا تر ببرن و مقداری خودشون دنبال شناخت رهبر کشورشون باشن نه گوش به فرمان تلوزیون ها و رسانه های مختلـف که قصدشون شوم و خـالی از نیـرنگ نیست !

التمــاس دعا مهربونم ..

:Gol:
[=arial]
بر خون حسـین شاه شهـیدان صـلوات
بر روح امــــام و جــــمع یــــاران صــلوات
هـمـــــــراه امـــام و شهــدا میگـوییم بر
خـــــــــــامنـه ای پیـر خراسالن صـلوات

[=arial]اللهم صـل علی محمد و آل محمد و عجل فرجــهم[=arial]

:Gol:

یارب;799371 نوشت:
نصب ایشان با واسطه از سوی معصوم است

بنده درخواست کردم که يکي از يرادران پاسخم را مرحمت کند نه شما که مطالبتان کلاً داراي اضطراب و تشويش است،

يه بار ميگيد ولايت فقيه در طول ولايت خداوند است، بعدش که دليل بطلانش برايتان روشن ميشود دوباره تأکيد مي‌ورزيد،

يه بار ميگيد «نسب با واسطه از سوي خداوند» :

یارب;796585 نوشت:
نسب ولی فقیه از سوی خداوند

بعدش ميگيد از سوي معصوم ....! :

یارب;799371 نوشت:
نصب ایشان با واسطه از سوی معصوم است

لذا درخواست کردم که يکي از برادران پاسخ بفرمايد.

سلام علیکم
باعرض ادب و احترام مجدد

Hadi99g;799924 نوشت:
يه بار ميگيد «نسب با واسطه از سوي خداوند» :

Hadi99g;799924 نوشت:
بعدش ميگيد از سوي معصوم ....! :

وقتی شما نصب از سوی معصوم علیه السلام را با نصب از سوی خداوند را دو امر متفاوت میدانید در حالی که اینها در طول یکدیگرند ،حقیر دیگر چیزی نمیماند که بگویم!

Hadi99g;799924 نوشت:
بنده درخواست کردم که يکي از يرادران پاسخم را مرحمت کند

مگر در مباحثه علمی خواهر و برادر داریم بزرگوار! باید سخن افراد را گوش کرد،اگر حق بود پذیرفت ولو اینکه از دهان طفلی خارج شود و اگرجق نبود نپذیرفت

در هر صورت اگر پاسخ دادم و با شما در این زمینه وارد مباحثه شدم از محضرتان عذرخواهی میکنم،بنده تا این لحظه هیچ گاه در مباحثه های علمیم به اینکه طرف مقابلم خانم است یا آقا دقتی نداشتم،به همین دلیل اصلا به این نکته دقت نکردم که فرمودید یکی از برادران پاسخ دهند و این کوتاهی از بنده بود که پاسخ دادم پس عذرخواهی میکنم

Hadi99g;799924 نوشت:
نه شما که مطالبتان کلاً داراي اضطراب و تشويش است،

چرا تشویش و اضطراب بزرگوار؟!
اینجا همه داریم در نهایت آرامش و با صبر و حوصله و با لطف الهی در موضوعات مختلف در مسیر احیای دین مباحثه و گفتگو مینمایم،همه ما وسیله ایم برای شناخت آنچه حق است و بیان آنچه حق است،مقلب القلوب خداوند است،تاثیر صحبت ها دست خداوند است،هرکجا صلاح بداند اثر میکند هرکجا صلاح نداند اثر نمیکند،وقتی ماها فقط وسیله ایم دیگر برای چه باید نگرانی و تشویش داشته باشیم ،از طرفی این مباحثه ها به علم و معرفت ما می افزاید که خودش باعث میشود انسان در کنار این مباحثه ها حظ معنوی ببرد که خودش یک نوع شادی در قلب انسان ایجاد میکند و باعث میشود انسان به نکات جدیدی متوجه شود و بیشتر در زمینه های مختلف تحقیق و بررسی نماید و به همین دلیل حقیر نیز در این بحث از محضر شما و دیگر بزرگواران بهره مند شدم که جای تشکر دارد

...........

حقیر بنا به درخواستی که فرمودید دیگر در این رابطه با شما بزرگوار مباحثه نمیکنم،ان شاءالله با مباحثه ای پر بار با جناب استاد کریم و آقایان محترم سایت بتوانید به آنچه مرضی خداوند است و حق است دست پیدا کنید و به نتایجی مطلوب برسید ان شاءالله

اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا
یازهراسلام الله علیها

سلام علیکم

ولایت انبیاء و اولیاء خدا در شان و مرتبه تجلی در طول ولایت الهی است . متباین با این ولایت در عالم ممکنات سرپرستی شیطان و اعوان اوست که در عرض ولایت انبیاء و اولیاء الله است.

سلام علیکم

explorer;800336 نوشت:
متعصب کیست و تعصب چیست ؟ تعریف های مشخصی دارد . همانطور که گفتم :

خب این تعریفی است که منبعش علمی اش خودتان هستید و البته همین تعریف بر خودتان هم تطبیق پیدا میکند اما چطور عرض خواهم کرد.

شما در مطلبی که در "این صفحه" ذکر کردید به دو پیامک اهانت آمیز در تلگرام استناد کرده به بهانه تقدس زدایی سیاسی , به لفظ "روحی فدا" بعنوان ی لفظ قدیس ساز اشاره کردید .

نقل قول:

شما باید به آن عده که بعد از نام بردن اسم ایشان میگویند " روحی فداه " تفهیم کنید اگر کسی را بیشتر دوست دارید باید شدید تر او را نقد کنید تا جلوی کج فکری احتمالی ایشان را بگیرید .
نه اینکه با تقدس گرایی امکان نقد ایشان از دیگران را هم بگیرید و اگر کسی هم ایشان را نقد کرد به او تندی و پرخاش کنید .

آن متن هم به بهانه استفاده از این لفظ رهبر را ام الفساد خواند

همین مطلب را جناب سینا فرمودند

n0o0b_sina;799410 نوشت:
چرا هیچ کس اعتراضی به کلمه "روحی فداه" نمیکنه؟!
به نظرتون استفاده از این لفظ برای یک فرد عادی درسته؟!

حال با توجه به
تعصب بنابر تعریفی که شما آوردید و تائید کردید : نیاوردن دلیل و برهان و پیروی کورورانه تعصب است .

شما و جناب سینا دلیل بیاورید که لفظ روحی له الفدا لفظ حصر است و جایز نیست برای غیر معصوم کسی این لفظ را استفاده کند .

موضوع قفل شده است