جمع بندی زنده به گور کردن در تاریخ برای اولین بار به دست چه کسانی انجام شد؟

تب‌های اولیه

24 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
زنده به گور کردن در تاریخ برای اولین بار به دست چه کسانی انجام شد؟

با سلام
سوالی از اساتید گرامی دارم !:Gol:
همانطور که میدانید این قضیه را اعده ای از باستان شناسان در مورد اعراب جاهلی عنوان کرده اند !!
اما آیا در تاریخ قبل از اعراب رسم بر زنده بگور کردن وجود دارد ؟اگر آری چه کسانی بدعت گذار این رسم بوده اند ؟
البته در سایت تاپیکهایی زده شده که اشاره به رسم عرب جاهلی دارد !!اما موضوع سخن ما قبل از اعراب است


آیا اعراب در جاهلیت دختران خود را زنده به گور می کردند ؟

زنده به گور کردن

.

با نام و یاد دوست





کارشناس بحث: استاد مقداد

رضا;781941 نوشت:
آیا در تاریخ قبل از اعراب رسم بر زنده بگور کردن وجود دارد ؟اگر آری چه کسانی بدعت گذار این رسم بوده اند ؟

با عرض سلام و ادب

طبق بررسی های انجام شده،مطلب مستندی در مورد رواج این امر در میان غیر اعراب نیافتیم.

برخی از مورخین می گویند: پیدایش این رسم غلط به دوره «نعمان بن منذر» پادشاه حیره باز می گردد. داستان از این قرار است که بنی تمیم مالیات وضع شده را نمی پرداخت؛ نعمان فرمان داد، تا به این قبیله هجوم برند. در نتیجه تعدادی از فرزندان و زنان قبیله، به اسارت رفتند. وقتی روابط حسنه شد، قیس و سران قبیله برای بازپس گرفتن اسیران نزد نعمان رفتند. او به زنان و دختران اسیر خطاب کرده و گفت: هر یک از شما مایل است، آماده حرکت باشد؛ و هر یک از شما میل دارد بماند. دختر قیس بن عاصم در جمع کسانی بود که نزد قبیله خویش نرفت پس از این ماجرا نذر کرد، دخترانش را زنده به گور کند. بدین ترتیب، بیش از ده تن از دخترانش را زنده به گور کرد به جهت رواج این رسم ناصحیح و عادت زشت، آیاتی در مذمت وأد نازل شد.[1]

برخی از مورخین، دخترکشی های قیس بن عاصم را در رواج سنت «وأد» در میان قبایل مؤثر می دانند. حتی بعضی به اشتباه او را پایه گذار این رسم دانسته اند؛ در حالیکه بنا به گفته یکی از مورخین معاصر این رسم به قبل از زمان قیس بر می گردد؛ چه بسا مربوط به قبل از میلاد باشد. البته جای انکار نیست که در هر اجتماعی کارهای رؤسای قوم، مورد تقلید توده مردم است.[2]

گروهی دیگر از مورخین معتقدند: این پدیده، چون غیر عقلانی، غیر منطقی، و با احساسات و عواطف بشر در تعارض بوده، سابقه چندان طولانی نداشته، و قریب به عصر اسلام پدید آمده است. بعضی از اخبار، این پدیده شوم را به قبیله «ربیعه» نسبت می دهند؛ و این که رئیس قبیله ربیعه این عادت شوم را میان قبایل رواج داده است.[3]

«میدانی» از قول «هیثم بن عدی» نقل می کند که: این کردار زشت در میان تمامی قبایل عرب رواج داشته، و حدود یک دهم از مردم طوایف مختلف به این پدیده شوم گرفتار بودند.[4]

عده ای نیز معتقدند که این عمل جاهلی تنها در بعضی قبایل رواج داشته؛ و قبایل قیس، تمیم، أسد، هذیل و بکربن وائل را از آن جمله دانسته اند.[5]

دیدگاه اخیر معقول تر به نظر می رسد.

پی نوشتها:
[1]. بلوغ الأرب، ج 3، ص 42 و المفصل، ج 5، ص 90.
[2]. المفصل، ج 5، صص 91 ـ 92.
[3]. بلوغ الأرب فی معرفة احوال العرب، ج 3، ص 43؛ المفصل، ج 5، ص 90.
[4]. همان.
[5]. عزالدین، ابن ابی الحدید، شرح نهج البلاغه، تحقیق محمدابوالفضل ابراهیم، قم، منشورات مکتبة آیه اللّه المرعشی النجفی، اُفست، 1404 ق، ج 3، ص 243.

با سلام
زن محرومیت عجیبی در میان آنان داشته و با فجیع ترین وضع زندگی می کرده است. گذشته از این،آیات قرآنی که در مذمت اعمال ناشایست آنان،نازل گردیده است، انحطاط اخلاقی آنان را در این قسمت روشن می سازد.قرآن کریم،عمل ناشایست آنان(کشتن دختران)را چنین حکایت می کند و می فرماید:
و اذا المؤودة سئلت
یعنی روز قیامت روزی است،که از دختران زنده به گور شده سئوال می شود!راستی انسان باید تا چه اندازه گرفتار انحطاط اخلاقی باشد،که میوه دل خود را پس از رشد و نمو،یا در همان روزهای ولادت،زیر خروارها خاک پنهان کند،و از فریاد و ناله او متاثر نشود!
نخستین طایفه ای که در این موضوع پیش قدم شدند،قبیله «بنی تمیم »بودند.«نعمان بن منذر»،فرمانروای عراق،برای سرکوب کردن مخالفان با لشکر انبوهی مخالفان خود را تار و مار ساخت.اموال آنان را مصادره و دختران آنها را اسیر کرد. نمایندگان «بنی تمیم »،به حضور او رسیدند،و درخواست کردند که دختران آنها را بازگرداند ولی به خاطر اینکه برخی از اسیران در محیط زندان،ازدواج کرده بودند، «نعمان »آنان را مخیر کرد که:یا روابط خود را با پدران قطع کنند و در آن سرزمین با شوهران بسر ببرند،و یا اینکه طلاق گرفته به وطن خود بازگردند.دختر قیس بن عاصم، محیط زناشوئی را مقدم داشت.آن پیرمرد سالخورده که یکی از نمایندگان قبیله «بنی تمیم »بود،از این عمل سخت متاثر شد و با خود عهد کرد که بعد از این دختران خود را، در آغاز زندگی نابود سازد،و کم کم همین رسم به بسیاری از قبائل سرایت کرد.
وقتی قیس بن عاصم،خدمت رسول اکرم «ص »شرفیاب شد،یکی از انصار،از دختران وی سئوال نمود.«قیس »،در پاسخ گفت:من تمام دختران خود را زنده به خاک کرده ام،و کوچکترین تاثر در دل خود احساس ننموده ام(مگر یکبار!)،و آن موقعی بود که من در سفر بودم،و ایام وضع حمل همسرم نزدیک بود.اتفاقا سفرم به طول انجامید،پس از مراجعت،از حمل همسرم پرسیدم.وی در پاسخ من گفت:به عللی،بچه،مرده به دنیا آمد،ولی در واقع دختر زائیده بود،و از ترس من،دختر را به خواهران خود سپرده بود.سالها گذشت و ایام جوانی و طراوت دختر فرا رسید،و من کوچکترین اطلاعی از داشتن دختری نداشتم.تا اینکه روزی در خانه نشسته بودم،ناگهان دختری وارد خانه شد،و سراغ مادرش را گرفت،دختری بود زیبا و گیسوانش را بهم بافته و گردن بندی در گردن انداخته بود.من از همسر خود پرسیدم که این دختر زیبا کیست؟وی در حالی که اشک در چشمانش حلقه زده بود،گفت:این دختر تو است.همان دختریست،که هنگام مسافرت تو به دنیا آمده،از ترس تو پنهان کرده بودم.سکوت من در برابر همسرم، نشانه رضایت بود.او تصور کرد که من دست خود را،آلوده به خون وی نخواهم کرد.لذا روزی همسرم با خیال مطمئن از خانه خارج گردید،من به موجب پیمان و عهدی که داشتم،دست دخترم را گرفته به یک نقطه دوردست بردم،در صدد حفر گودال برآمدم. هنگام حفر،دختر مکرر از من می پرسید که:«منظور از کندن زمین چیست؟!»پس از فراغ دست وی را گرفته،کشان کشان او را در میان گودال افکندم،و خاکها را به سر و صورت او ریخته،و به ناله های دلخراش وی گوش ندادم.
او همچنان ناله می کرد و می گفت:«پدر جان مرا زیر خاک پنهان می سازی؟! و در این گوشه تنها گذارده به سوی مادرم برمی گردی؟!» ولی من خاکها را می ریختم تا آنجا که او زیر خروارها خاک پنهان گردید،و خاک او را فراگرفت.
آری،یگانه موردی که دلم سوخت،همین مورد است.وقتی سخنان قیس پایان یافت،چشمهای رسول خدا«ص »پر از اشک شده بود،این جمله را فرمود:«ان هذه لقسوة و من لا یرحم لا یرحم »،یعنی این عمل یک سنگ دلی است وملتی که رحم و عواطف نداشته باشند،مشمول رحمت الهی نمی گردند!
پی نوشت ها:

1. سوره تکویر/8.

2. ابن اثیر،در«اسد الغابه »،ماده قیس،از او نقل کرده که پیامبر«ص »پرسید:تاکنون چند دختر زنده بگور کردی،گفت:12 دختر.این سرگذشت در کتاب «حیاة محمد»،نگارش «محمد علی سالمین »ص 24-25 نقل شده است.

3. سوره نحل/60.

مقداد;782308 نوشت:

با عرض سلام و ادب

طبق بررسی های انجام شده،مطلب مستندی در مورد رواج این امر در میان غیر اعراب نیافتیم.

برخی از مورخین می گویند: پیدایش این رسم غلط به دوره «نعمان بن منذر» پادشاه حیره باز می گردد. داستان از این قرار است که بنی تمیم مالیات وضع شده را نمی پرداخت؛ نعمان فرمان داد، تا به این قبیله هجوم برند.

با سلام

ضمن تشکر مطالبی را خدمت اساتید ارائه میدهم

هرودوت در کتاب هفتم در شرح لشکرکشی خشایار به یونان می نویسد :

«سپاهیان خشایارشا در نقطه مشهور به نه راه از پلی عبور کردند ، آنجا سرزمین طایفه ادرنی است و چون معلوم شد آن محل نیز "نه راه" (nine way)نام دارد ، 9 پسر و 9 دختر بومی را بر سبیل نذری زنده به گور کردند ، این یک رسم پارسیان است و شنیده ام امستریس دختر [همسر] خشایارشا نیز در دوره سالخوردگی به همین اقدام مبادرت ورزید و 14 پسر از نجیب زادگان پارسی را به عنوان صدقه و آرزوی درازی عمر خویش قربانی کرد ! »

تواریخ هرودوت با ترجمه استاد وحید مازندرانی ، انتشارات علمی و فرهنگی ، برگه 386

ترجمه انگلیسی راولینسون :

After propitiating the stream by these and many other magical ceremonies, the Persians crossed the Strymon, by bridges made before their arrival,at a place called “The Nine Ways,” which was in the territory of the Edonians. And when they learnt that the name of the place was “The Nine Ways,” they took nine of the youths of the land and as many of their maidens, and buried them alive on the spot. Burying alive is a Persian custom I have heard that Amestris, the wife of Xerxes

,[=Sabon-Roman]Burying alive is a Persian [=Sabon-Roman]in her[=Sabon-Roman]old age buried alive seven pairs of Persian youths, sons of illustrious men, as[=Sabon-Roman]a thank-offering to the god who is supposed to dwell underneath the[=Sabon-Roman]earth].


ترجمه گادلی :

After using these enchantments and many others besides on the river, they passed over it at the Nine Ways in Edonian country,by the bridges which they found thrown across the Strymon. When they learned that Nine Ways was the name of the place, they buried alive that number of boys and maidens, children of the local people . To bury people alive is a Persians custom; I have learned by inquiry that when Xerxes’wife Amestris reached old age, she buried twice seven sons of notable Persians as an offering on her own behalf to the fabled god beneath the earth


نخست سند مکتوب تاریخ در مورد زنده به گور کردن در جهان به نام کمبوزیه پسر کوروش است ؛ ویل دورانت در این باب می نویسد :

«کبوجی نعش های موميايی شده شاهان را از گورها بيرون كشيد و به لعنتهای قديمی كه برای نبش كنندگان قبور شده بود هم توجهی نكرد ؛ معابد را با پليدی آلود و فرمان داد تا بت هايی را كه در آنها بود بسوزانند.
گمان وی آن بود كه با چنين كارها مردم مصر از بند خرافات و اوهام رهايی خواهند يافت. چون دچار حمله بيماری شد- كه شايد آن بيماری صرعی بوده است- برای مصريان شكی نماند كه اين بيماری كيفری است كه خدايان به او داده اند ، از آن پس ديگر هيچ مصری در راستی و درستی دين خويش شک نداشت .
كبوجيه برای آنكه زشتيهای حكومت مطلقه را هر چه بيشتر آشكار سازد ، همان كاری را كرد كه ناپلئون بر اثر حمله های دلدرد سخت خويش انجام ميداد ؛ به اين معنی كه خواهر و همسر خود ركسانه را كشت و پسر خود پركساسپس را به تير زد ، و دوازده نفر از بزرگان پارسی را زنده به گور كرد ، و به كشتن كرزوس فرمان داد و پس از آن پشيمان شد ، و چون دانست كه حكم او را اجرا نكرده اند خوشحال شد ، ولی كسانی را كه از اجرای آن تن زده بودند كيفر داد ! »

(سند)

http://hvm.ir/print.asp?id=30075
http://www.livius.org/articles/person/cambyses-ii/cambyses-ii-2/

[به این جنایتها بیافزایید که شاه کمبوجی کاکل زری و پسر ارشد کوروش که مثل پدر رفتار می کرد، زنده زنده پوست قاضی ای که رشوه گرفته بود را کند و پسرش را روی پوست پدرش نشانید ! ]

اشاره ویل دورانت به مطلبی است که هرودوت در کتاب سوم خود آورده است :

«کمبوجیه با "کمترین بهانه" دستور بازداشت دوازده تن از پارسیان والانسب را داد و آنها را زنده به گور کرد »
(برگه 207 از ترجمه پارسی استاد مازندرانی از تواریخ هرودوت)

در ترجمه بسیار معتبر انگلیسی راولینسون می خوانیم

he took twelve of the noblest Persians, and, without bringing any charge worthy of death against them, buried them all up to the neck.

در ترجمه انگلیسی گادلی :

Thus did Cambyses then; at another time he took twelve Persians, equal to the noblest in the land, convicted them of some minor offense, and buried them alive up to the neck

تحقیقات باستان شناسی نشان می دهد که 5000 سال ق.م در شهر سوخته (Burnt city) که پارسیان بدان افتخار می کنند ؛ زنده به گور کردن و قربانی کردن انسانها (Human Sacrifice) انجام می گرفته و یک سنت رایج بوده است
(سند)


http://www.freerepublic.com/focus/f-news/1309803/posts

[=+1]
Human Sacrifice Was Common In Burnt City (Iran)
[/]

[=Times New Roman]Human Sacrifice Was Common in Burnt City[=Times New Roman]Tehran (Iranian Cultural Heritage News Agency) -- According to archeological research in the 5000-year-old burnt city, in eastern
province of Sistan-Baluchistan, sacrificing human beings was a common practice in ancient times


[=Times New Roman].[=Times New Roman]

[=Times New Roman]After excavating a number of graves in the cemetery of the burnt city, the Iranian archeological team came across signs of murder and generally beheaded bodies.[=Times New Roman]“During excavations in the burnt city cemetery, we came across a grave with only one skull buried along with gifts and personal items needed for the afterlife. There was also another grave in the form of a circle with 13 skulls arranged toward the outside. In the center of this circle, there were bones of a 45-year-old man and the skulls of 2 dogs”, Mansoor Sajjadi, head of archeological team, told CHN.[=Times New Roman]According to Sajjadi, another grave contained a skeleton with its head below its feet along with 2 daggers. As all the deceased have been buried in religious ceremonies, it seems unlikely that they have been evil-doers punished for their crimes.[=Times New Roman]“Burying the heads in a circle is a proof for the existence of a ritual among the people in the burnt city, but we need to do more excavations and research to come to a definite conclusion about the sacrifice ritual”, Sajjadi said.[=Times New Roman]Burnt city ancient site in Sistan-Baluchistan province in southeastern Iran is one of the most important prehistoric sites in Iran. Though this site has been the subject of 8 seasons of archeological research, the experts do not still know what people resided in this city.


شهر سوخته نام بقایای دولت شهری باستانی در ایران است که در ۵۶ کیلومتری زابل و در حاشیه جاده زابل-زاهدان در شرق ایران در استان سیستان و بلوچستان واقع شده‌است. شهر مزبور در روی آبرفت‌های مصب رودخانه هیرمند به دریاچه هامون و زمانی در ساحل آن رودخانه بنا شده بود. دورهٔ بنای این شهر بزرگ با دوره برنز تمدن جیرفت مقارن است و ایرانیان در حدود ۶۰۰۰ سال پیش در این شهر زندگی می‌کرده‌اند.
گفته می‌شود، شهر سوخته پیشرفته‌ترین شهر جهان قدیم بوده‌است و حتی بسیار پیشرفته‌تر از دولت شهر کرت که سینوهه در کتاب خود از آن یاد کرده‌است.

شادروان عبدالحسین زرین کوب در جلد دوم کتاب "تاریخ ایران پس از اسلام" می نویسند :

«همه برگزیدگان آئین مزدک هلاک ، و به روایتی زنده به گور شدند» (برگه های ۱۸۱-۱۸۲)

سند و گزارش دیگری نیز از کتزیاس موجود است که توجه بدانرا مدیون دوست بسیار ارجمندم جناب حمورایی هستم که در بخش نظرات مطرح کردند و به موجب این سند کتزیاس مورخ بزرگ یونانی در تاریخ خود می نویسد که :

«به دستور اردشیر ، آپولونیدس دو ماه به غل و زنجیر بسته شده و شکنجه شد و سپس وی را زنده به گور کردند
(برگه ۸۸ از ترجمه فارسی)

با تشکر از دوست خوبمان بزرگمهر

رضا;781941 نوشت:
اشاره به رسم عرب جاهلی دارد !!اما موضوع سخن ما قبل از اعراب است

دفاع از اعراب جاهلی هم در نوع خودش جالب است و هم سعادتی می خواهد که کمتر کسی به آن می رسد!

قرآن می‌فرماید: «وَ لا تَقْتُلُوا أَوْلادَکُمْ مِنْ إِمْلاقٍ نَحْنُ نَرْزُقُکُمْ وَ إِیَّاهُمْ...»؛ و فرزندانتان را از (ترس) فقر، نکشید! ما شما و آنها را روزى مى‌‏دهیم. (انعام، 151.)

رضا;782382 نوشت:
زنده زنده پوست قاضی ای که رشوه گرفته بود را کند و پسرش را روی پوست پدرش نشانید !

اگر همین کار را هم اکنون در بعضی کشورها!!! انجام می دادند نه شهرام چزایری وجود داشت، نه بابک زنجانی ای و نه ...

رضا;782383 نوشت:
«کمبوجیه با "کمترین بهانه" دستور بازداشت دوازده تن از پارسیان والانسب را داد و آنها را زنده به گور کرد »
(برگه 207 از ترجمه پارسی استاد مازندرانی از تواریخ هرودوت)

احتمالا بین کسی که فرزند دختر شیرخواره خود را زنده به گور می کند و کسی که مجرمی را مجازات می کند، تفاوت قائل هستید!

رضا;782383 نوشت:
«همه برگزیدگان آئین مزدک هلاک ، و به روایتی زنده به گور شدند» (برگه های ۱۸۱-۱۸۲)

باز هم حمایت از کمونیست های کهن!!! سعادت می خواهد.

مگر همین جمهوری اسلامی کم کمونیستها را نابود کرد؟

مگر پیامبر گرامی کفار را نمی کشت؟

با سلام

anoushiravan;783626 نوشت:
دفاع از اعراب جاهلی هم در نوع خودش جالب است و هم سعادتی می خواهد که کمتر کسی به آن می رسد!

قرآن می‌فرماید: «وَ لا تَقْتُلُوا أَوْلادَکُمْ مِنْ إِمْلاقٍ نَحْنُ نَرْزُقُکُمْ وَ إِیَّاهُمْ...»؛ و فرزندانتان را از (ترس) فقر، نکشید! ما شما و آنها را روزى مى‌‏دهیم. (انعام، 151.)

جناب انوشیروان این سعادتیست از اسناد و حقایق سخن بگویم همانگونه که سرورمان امیر المومنین ع فرموده اند
امیر المومنین علی ع در نهج البلاغه، نامه 208.میفرماید : دروَ مَنِ اعْتَبَرَ أَبْصَرَ وَ مَنْ أَبْصَرَ فَهِمَ وَ مَنْ فَهِمَ عَلِم‏، على (ع) فرموده است: هر کس از وقایع گذشتگان عبرت بگیرد بینا مى‏شود، کسى که بصیرت و بینائى پیدا کرد مى‏فهمد، و آن کس که فهمید عالم مى‏شود.-۱
۱-نهج البلاغه، نامه 208.

anoushiravan;783626 نوشت:

اگر همین کار را هم اکنون در بعضی کشورها!!! انجام می دادند نه شهرام چزایری وجود داشت، نه بابک زنجانی ای و نه ...

ما در زمان بربریت زندگی نمیکنیم و مسلمان و شعیه ایم و امروز اگر کسی خلافی کرد بر حسب کتاب خدا قرآن و سنت پیامبر ص با او رفتار میکنیم

anoushiravan;783626 نوشت:

anoushiravan;783626 نوشت:

احتمالا بین کسی که فرزند دختر شیرخواره خود را زنده به گور می کند و کسی که مجرمی را مجازات می کند، تفاوت قائل هستید!

احتمالا انتظار ندارید که برای توجیه یک جنایات !جنایات دیگری را بزرگ کنیم تا جنایات دیگر کم رنگ جلوه کند !!

anoushiravan;783626 نوشت:

باز هم حمایت از کمونیست های کهن!!! سعادت می خواهد.

خیر انسانهای که زنده بگور شده اند حالا با کدام دستور خدا و با کدام کتاب مشخص نیست !!

anoushiravan;783626 نوشت:

مگر همین جمهوری اسلامی کم کمونیستها را نابود کرد؟

جمهوری اسلامی کمونیستها را کوبید البته در عقاید درسته اما آنها را زنده ,زنده در گور قرار نداد

anoushiravan;783626 نوشت:

مگر پیامبر گرامی کفار را نمی کشت؟

درهیچ جایی از قرآن و روایات و اخبار پیامبر ص دستور به زنده بگور کردن کسی نداده است !!!
سخن ما زنده بگور کردن است
یا علی ع

رضا;783754 نوشت:
ما در زمان بربریت زندگی نمیکنیم و مسلمان و شعیه ایم و امروز اگر کسی خلافی کرد بر حسب کتاب خدا قرآن و سنت پیامبر ص با او رفتار میکنیم

احتمالا مرحوم خلخالی را فراموش کرده اید.

فتاوا متفاوتند. ممکن است یک حاکم شرع شخصی را مستحق مرگ بداند و دیگری خیر

رضا;783754 نوشت:
احتمالا انتظار ندارید که برای توجیه یک جنایات !جنایات دیگری را بزرگ کنیم تا جنایات دیگر کم رنگ جلوه کند !!

در متنی که خودتان هم قرار دادید نوشته بود که به هر حال بهانه ای وجود داشته است! و مانند اعراب جاهلی، نوزاد معصوم را نمی کشتند

برای این که این اتفاق را جنایت بدانید باید از شیوه محاکمات و فرایند دادرسی در آن زمان اثبات کنید که مقتولان بی گناه بوده اند و بهانه ها! محکمه پسند نبودند. بفرمایید ثابت کنید

در مورد مجازات هم همچنین! این که مثلا زنده به گور کردن در قوانین کیفری 2500 سال پیش چه صورتی داشته است هم باید بررسی شود

حتی داعش هم که مجرمان!!! (از نظر خودش البته) را می سوزاند و یا حتی منفجر می کند و ... این کارها را بر اساس یکسری قوانین خودش انجام می دهد!

یا این که مثلا در احکام اسلامی سنگسار کردن و پرت کردن از کوه وجود دارد، این ها بر اساس قوانین است و در مورد بیگناهان اجرا نمی شود. بلکه برای مجرمانی خاص اعمال می شود

حالا اروپایی ها آن را قبول نداشته باشند. مهم نیست.

شما هم متنی نیاوردید که نشان دهد مثلا در دوره باستان در ایران فرزندان بیگناه را زنده به گور می کردند.

عنوان تاپیک را هم قرار داده اید "زنده به گور کردن در تاریخ برای اولین بار به دست چه کسانی انجام شد؟"

تصویر زیر مربوط است به زنده به گور کردن دو زن در دوره میان سنگی

یعنی حدود 7600 سال پیش!!!!

(البته )

Anoushiravan;783836 نوشت:

تصویر زیر مربوط است به زنده به گور کردن دو زن در دوره میان سنگی

یعنی حدود 7600 سال پیش!!!!

(البته )

سلام
فعلا این سخن نادرست خودتان را که در ۷ آوریل ۲۰۱۴ توسط باستان شناسان ثابت شد که هیچ اثری از اینکه این دو زن به زور در گور قرار داده شده باشند یافت نشده است را داشته باشید
برای از بین بردن جنایات شاهان مطلب خوبی نیافتید !

RÉSUMÉ


[=Open Sans]
Une enquête archéologique dans la Préhistoire de Bretagne

[=Open Sans]

[=Open Sans]
Un homme percé de flèches, deux femmes au crâne fracassé : la nécropole de Téviec dans le Morbihan semble cautionner l’image d’une humanité violente lors de la Préhistoire. L’enquête menée par les archéologues sur ces chasseurs-cueilleurs maritimes du 6ème millénaire avant notre ère permet de replacer ces évènements dans leur contexte social et culturel. Un chapitre essentiel de l’histoire humaine en Bretagne s’ouvre alors, quelques siècles avant que cette région ne se couvre de mégalithe.
Grégor Marchand, Archéologue, Centre de Recherche en Archéologie, Archéosciences, Histoire (CREAAH), Université de Rennes 1, CNRS


اینم فیلمش که ببینید

http://www.lairedu.fr/media/video/conference/petits-meurtres-teviec/

تا بعد به بقیه سخنانتان رسیدگی کنیم


..

[="DarkOliveGreen"]

رضا;781941 نوشت:
با سلام
سوالی از اساتید گرامی دارم !
همانطور که میدانید این قضیه را اعده ای از باستان شناسان در مورد اعراب جاهلی عنوان کرده اند !!
اما آیا در تاریخ قبل از اعراب رسم بر زنده بگور کردن وجود دارد ؟اگر آری چه کسانی بدعت گذار این رسم بوده اند ؟
البته در سایت تاپیکهایی زده شده که اشاره به رسم عرب جاهلی دارد !!اما موضوع سخن ما قبل از اعراب است

سلام

یه سوال برام پیش اومده که براتون پیش پا افتادست.
میخواستم بدونم توی انجیل ها و تورات به زنده بگور کردن اشاره ی نشده؟ (البته منظورم این نیست که خدا دستور داده باشه)[/]

رضا;783935 نوشت:
فعلا این سخن نادرست خودتان را که در ۷ آوریل ۲۰۱۴ توسط باستان شناسان ثابت شد که هیچ اثری از اینکه این دو زن به زور در گور قرار داده شده باشند یافت نشده است را داشته باشید
برای از بین بردن جنایات شاهان مطلب خوبی نیافتید !

متاسفانه من برخلاف شما فرانسه نمی دانم

اینترنت ما هم مانند فرانسه نیست که بشود فیلمی بلند بالا را دانلود کرد (هر چند ظاهرا فیلم هم به زبان فرانسوی است)

لطف می فرمایید برای اثبات حرفتان یک مقاله به من نشان بدهید؟

متن زیر هم مربوط به زنده بگورکردن در بین النهرین (بابلیان و آشوریان) پیش از هخامنشیان است.

یا زنده به گور کردن توسط فراعنه مصر

[=Helvetica]Most people assume that the retainers were the Pharaoh’s servants in life, but it has also been suggested that the victims were selected from among the elite families of Egyptian society. This would make it symbolic of group unity and strengthen social bonds. It cemented the belief that by sacrificing some of their servants they contributed to the prosperity of the state, and demonstrated their loyalty to the king. The most common forms of dispatching servants was via strangulation, poison, slitting their throats, and being buried alive.
http://www.historyoftheancientworld.com/2014/08/did-the-ancient-egyptians-practice-human-sacrifice/

روح سبز;783938 نوشت:

سلام

یه سوال برام پیش اومده که براتون پیش پا افتادست.
میخواستم بدونم توی انجیل ها و تورات به زنده بگور کردن اشاره ی نشده؟ (البته منظورم این نیست که خدا دستور داده باشه)

با سلام
بنده موردی نیافتم چناچه دوستان مطلبی دارند بیان کنند تا برسی کنیم

.

با سلام

Anoushiravan;783989 نوشت:
متاسفانه من برخلاف شما فرانسه نمی دانم

اینترنت ما هم مانند فرانسه نیست که بشود فیلمی بلند بالا را دانلود کرد (هر چند ظاهرا فیلم هم به زبان فرانسوی است)

لطف می فرمایید برای اثبات حرفتان یک مقاله به من نشان بدهید؟

متن زیر هم مربوط به زنده بگورکردن در بین النهرین (بابلیان و آشوریان) پیش از هخامنشیان است.


متنی که مرقوم داشته اید بدون ذکر نام کتاب و نویسنده ارزشی ندارد
این آخرین دستاورد و تحقیق است که بصورت سخنرانی در میان باستان شناسان و پزشکان انجام شده متاسفانه متن کاملی که حا مل کل مطالب باشد فعلا نیافته م اما در سخنرانی عنوا ن میشود که آنها زنده در گور قرار نگرفته بوده ا ند

Grégor Marchand - Petits meurtres à Téviec

لینک از یوتیوپ گذاشتم شاید بتوانید ببینید

https://www.youtube.com/watch?v=KbQ3wCF5RYU

SQUELETTES DE TÉVIEC : VOS QUESTIONS AUX SCIENTIFIQUES

http://www.espace-sciences.org/explorer/videos/squelettes-de-teviec-vos-questions-aux-scientifiques

Anoushiravan;783989 نوشت:

یا زنده به گور کردن توسط فراعنه مصر

[=Helvetica]Most people assume that the retainers were the Pharaoh’s servants in life, but it has also been suggested that the victims were selected from among the elite families of Egyptian society. This would make it symbolic of group unity and strengthen social bonds. It cemented the belief that by sacrificing some of their servants they contributed to the prosperity of the state, and demonstrated their loyalty to the king. The most common forms of dispatching servants was via strangulation, poison, slitting their throats, and being buried alive.
http://www.historyoftheancientworld.com/2014/08/did-the-ancient-egyptians-practice-human-sacrifice/

درمورد سخنان آمده بنده مطلبی که دال بر صحت سخنان شما باشد نیافتم !!

زنده‌به‌گوری

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B2%D9%86%D8%AF%D9%87%E2%80%8C%D8%A8%D9%87%E2%80%8C%DA%AF%D9%88%D8%B1%DB%8C

https://en.wikipedia.org/wiki/Premature_burial

چناچه میتوانید از کتب و یا قسمتی از تاریخ آنرا بیان کنید
اما !!!!ذکر مطلبی حائز اهمیت است
1- این مطالب جنایات زنده بگور کردن بوسیله شاهان را پوشش نمیدهد
2-مطالب آمده حاوی این است که قبل از اعراب جاهلی کسانی که ادعا ی تمدن داشته اند دست به چنین جنایاتی زده اند
این اعمال رفتار انسانی نیست که بخواهید ان را توجیه کنید حالا در هر زمان و یا مکان که میخواهد باشد !!.

.

Anoushiravan;783836 نوشت:
احتمالا مرحوم خلخالی را فراموش کرده اید.

فتاوا متفاوتند. ممکن است یک حاکم شرع شخصی را مستحق مرگ بداند و دیگری خیر



سخنان شما ارتباطی با موضوع ما ندارد جناب انوشیروان !!!
موضوع زنده بگور کردن در تاریخ و اولین کسانی که دست به این جنایات زده اند !میباشد

Anoushiravan;783836 نوشت:

در متنی که خودتان هم قرار دادید نوشته بود که به هر حال بهانه ای وجود داشته است!

برای این که این اتفاق را جنایت بدانید باید از شیوه محاکمات و فرایند دادرسی در آن زمان اثبات کنید که مقتولان بی گناه بوده اند و بهانه ها! محکمه پسند نبودند. بفرمایید ثابت کنید

در مورد مجازات هم همچنین! این که مثلا زنده به گور کردن در قوانین کیفری 2500 سال پیش چه صورتی داشته است هم باید بررسی شود

(البته )

این سخنانی هم که آورده ا ید نقشی در مسیر تاپیک ندارد موضوع زنده بگور کردن است که فرمودیم !
سخن را به حاشیه نبرید
در مورد شاهان و احکام آنها در سایت سخن گفته ایم و همینطور خدای آنها!!!اگر قرار است اعمال آنها را توجیه کنید ایجاد تاپیک کنید تا مطالبتان را برسی کنیم
هیچکدام از سخنان شما در رد مطالب نبود !

.

رضا;784761 نوشت:
متنی که مرقوم داشته اید بدون ذکر نام کتاب و نویسنده ارزشی ندارد

در سمت چپ عکس نام کتاب و نویسنده هست

رضا;784762 نوشت:
در مورد شاهان و احکام آنها در سایت سخن گفته ایم و همینطور خدای آنها!!!اگر قرار است اعمال آنها را توجیه کنید ایجاد تاپیک کنید تا مطالبتان را برسی کنیم

در عنوان تاپیک اظهار کرده اید "زنده به گور کردن در تاریخ برای اولین بار به دست چه کسانی انجام شد؟" و بعد گفته اید این کار را نخست هخامنشیان انجام دادند

بنده هم از آشور و مصر قدیم (پیش از هخامنشیان) برایتان مثال آوردم که زنده به گور می کردند

تصویر آن دو زن بدبخت را هم مثال زدم که شما نپذیرفتید. من هم امکان بررسی بیشتر لینک شما را ندارم (مقاله که ارائه نکردید. الان هم به خاطر انتخابات سرعت اینترنت من تقریبا با سرعت حلزون! برابری می کند. چه برسد که بخواهم فیلترشکن را هم به راه بیندازم و به یوتیوب بروم).

بهتر است دیدگاه های سیاسی خود را وارد مباحث علمی نکنید. هدف آگاهی بخشیدن است و نه تصفیه حساب های شخصی با متمدنان 2000 سال پیش!

Anoushiravan;784816 نوشت:
در عنوان تاپیک اظهار کرده اید "زنده به گور کردن در تاریخ برای اولین بار به دست چه کسانی انجام شد؟" و بعد گفته اید این کار را نخست هخامنشیان انجام دادند

بنده هم از آشور و مصر قدیم (پیش از هخامنشیان) برایتان مثال آوردم که زنده به گور می کردند

تصویر آن دو زن بدبخت را هم مثال زدم که شما نپذیرفتید. من هم امکان بررسی بیشتر لینک شما را ندارم (مقاله که ارائه نکردید. الان هم به خاطر انتخابات سرعت اینترنت من تقریبا با سرعت حلزون! برابری می کند. چه برسد که بخواهم فیلترشکن را هم به راه بیندازم و به یوتیوب بروم).

بهتر است دیدگاه های سیاسی خود را وارد مباحث علمی نکنید. هدف آگاهی بخشیدن است و نه تصفیه حساب های شخصی با متمدنان 2000 سال پیش!

سلام
خیر جناب انوشروان ما دراز دستی به اسناد نمیکنیم اسناد همچنان باقیست !!سخنانمان هم سیاسی نیست !!سنگ سلطنت هم در سر نمیپرورانیم
بنظر بنده زنده بگور کردن سنتی است که هخامنشیان به اعراب جاهلی داده اند !!
در ضمن هنوز ثابت نکرده اید زنده بگور کردن قبل از هخامنشیان توسط قومی و پادشاهی !!رهبری ...انجام میشده پس سخن ما به قوه خود باقیست !!اینکه فردی چنین کاری کرده در قبل از هخامنشیان سخن ما نیست !!اگر میتوانید نشانمان دهید که این امر مرسوم بوده قبل از هخامنشیان !!
این سخنان نشان میدهد کسانی که مدعی تمدن بوده اند چگونه دست به چنین جنایاتی میزده اند پس صغری کبرا ندارد !
کتابی هم که گذشته اید هیچ چیزی را ثابت نمیکند امروز زیاد از این کتابها مینویسند اسناد درست بیاورید همراه با ترجمه !در حد یک نظریه سخن شما باقیست تا ثابت کنید
الان هم از مطالب حاشیه ای و غیر علمی در مورد این موضوع پرهیز کنید
یا علی ع

Anoushiravan;784805 نوشت:
در سمت چپ عکس نام کتاب و نویسنده هست

جناب انوشیروان انتظار ندارید چانچه سخنی در ان کتاب آمده که بدست ایشان نوشته شده باشد را قبول کنیم !!خنده دار است !این منبع تاریخی شماست؟


Donald Alexander Mackenzie (24 July 1873 – 2 March 1936) was a Scottish journalist and folklorist and a prolific writer
on religion, mythology and anthropology in the early 20th century.

https://en.wikipedia.org/wiki/Donald_Alexander_Mackenzie

.

رضا;784860 نوشت:
جناب انوشیروان انتظار ندارید چانچه سخنی در ان کتاب آمده که بدست ایشان نوشته شده باشد را قبول کنیم !!خنده دار است !این منبع تاریخی شماست؟

دوست عزیز

این کتاب 100 سال پیش نوشته شده است (1915) و کم کم خودش تاریخی حساب می شود :khaneh:

باور بفرمایید به خاطر انتخابات اینترنت ما منهدم شده است! چند روز آتش توپخانه را سبک کنید تا اینترنت به حالت عادی برگردد

باورتان می شود که سایت گوگل را بعضی وقت ها باز نمی کند؟

ان شاء الله در اولین فرصت از منابع قدیمی تر برایتان قرار می دهم!

اما علی الحساب متن زیر را داشته باشید که به زنده به گور کردن بردگان اشاره دارد در 3500 سال پیش! و در چین!

The ancient Chinese are known to have made sacrifices of young men and women to river deities (Hebo), and to have buried slaves alive with their owners upon death as part of a funeral service. This was especially prevalent during the Shang ([=sans-serif]1766 to 1122 BC) and Zhou (1046 –256 BC) Dynasties

The stated purpose was to provide companionship for the dead in the afterlife. In earlier times the victims were either killed or buried alive, while later they were usually forced to commit suicide.

Funeral human sacrifice was widely practiced in the ancient Chinese state of Qin. According to the Records of the Grand Historian by Han Dynasty historian Sima Qian, the practice was started by Duke Wu, the tenth ruler of Qin, who had 66 people buried with him in 678 BCE. The fourteenth ruler Duke Mu had 177 people buried with him in 621 BCE, including three senior government officials.

منبع

Sima Qian. 秦本纪 [Annals of Qin]. Records of the Grand Historian (in Chinese). guoxue.com. Retrieved 1 May 2012.

Han, Zhaoqi (2010). "Annals of Qin". Annotated Shiji (in Chinese). Zhonghua Book Company. pp. 415–420. ISBN 978-7-101-07272-3.

Anoushiravan;784870 نوشت:
دوست عزیز

این کتاب 100 سال پیش نوشته شده است (1915) و کم کم خودش تاریخی حساب می شود :khaneh:

باور بفرمایید به خاطر انتخابات اینترنت ما منهدم شده است! چند روز آتش توپخانه را سبک کنید تا اینترنت به حالت عادی برگردد

باورتان می شود که سایت گوگل را بعضی وقت ها باز نمی کند؟

ان شاء الله در اولین فرصت از منابع قدیمی تر برایتان قرار می دهم!

اما علی الحساب متن زیر را داشته باشید که به زنده به گور کردن بردگان اشاره دارد در 3500 سال پیش! و در چین!

The ancient Chinese are known to have made sacrifices of young men and women to river deities (Hebo), and to have buried slaves alive with their owners upon death as part of a funeral service. This was especially prevalent during the Shang ([=sans-serif]1766 to 1122 BC) and Zhou (1046 –256 BC) Dynasties

The stated purpose was to provide companionship for the dead in the afterlife. In earlier times the victims were either killed or buried alive, while later they were usually forced to commit suicide.

Funeral human sacrifice was widely practiced in the ancient Chinese state of Qin. According to the Records of the Grand Historian by Han Dynasty historian Sima Qian, the practice was started by Duke Wu, the tenth ruler of Qin, who had 66 people buried with him in 678 BCE. The fourteenth ruler Duke Mu had 177 people buried with him in 621 BCE, including three senior government officials.

منبع

Sima Qian. 秦本纪 [Annals of Qin]. Records of the Grand Historian (in Chinese). guoxue.com. Retrieved 1 May 2012.

Han, Zhaoqi (2010). "Annals of Qin". Annotated Shiji (in Chinese). Zhonghua Book Company. pp. 415–420. ISBN 978-7-101-07272-3.


سلام
متوجه نشده اید نگاهی به مشخصات خود این شخص نویسنده بیاندازید و مورخ بودن و یا باستان شناس بودن ان را نشانمان دهید!!
این مطلبتان هم مثل قبلی !!
هر مطلب قدیمی قرار نیست با ارزش باشد انوشیروان !!!
اگر میخواهید سخن تاریخی بیاورید از مورخین تراز اول ذکر کنید و یا شخصی که شناخته شده است نه یه ژورنالیست و ....و....یا یک متن هالیوودی و یا یک وزیر دربار و یا....شخص مجهول الهویه !
در ضمن اگر سخنی میاورید با ترجمه ان و اسناد ومنابع باشد تا برسی کنیم هرکسی میتواند داستان سرایی کند و ان را در حیطه دنیای مجازی نشر دهد !!
بازهم تکرار میکنیم این سخنان در اصل ماجرا خدشه ای وارد نمیکند !! پادشاهان ظالم چنین جنایاتی را مرتکب شده اند قبل از اعراب جاهلی مهم این است که اعراب جاهلی اگر مرتکب این خطا و جنایات شده اند مدعی تمدن نبودند !!اما پادشاهان متمدن هخامنشی که خدا را هم بنده نبوده اند و همواره دم از حقوق بشر و مهر و محبت میزدند دست به چنین جنایتهایی زده اند :Sham:
اینها قسمتهایی از تاریخ تلخ است متاسفانه و امروز فقط میتوان یادی از ان کرد وتاسفی خورد برای کسانی که انسانهایی را زنده زنده در گور قرار میدادند !

رضا;785075 نوشت:
اگر میخواهید سخن تاریخی بیاورید از مورخین تراز اول ذکر کنید و یا شخصی که شناخته شده است نه یه ژورنالیست و ....و....یا یک متن هالیوودی و یا یک وزیر دربار و یا....شخص مجهول الهویه !

برادر من

شما به منبع زیر ایرادی می بینید؟

اگر ایرادی می بینید به بنده هم بگویید. خود این شخصی که من از او نقل کردم مرد معتبری است

Sima Qian. 秦本纪 [Annals of Qin]. Records of the Grand Historian (in Chinese). guoxue.com. Retrieved 1 May 2012

سیما چیان(۱۴۵-۸۶ قبل از میلاد) کاتب بزرگ دودمان هان و پدر تاریخنگاری چینی بود. او نویسنده کتاب شیجی است که در این کتاب به شرح رویدادهای بیش از دو هزار سال از تاریخ چین از امپراتور زرد تا امپراتور هان وودی می‌پردازد.

رضا;785075 نوشت:
بازهم تکرار میکنیم این سخنان در به اصل ماجرا خدشه ای وارد نمیکند !! پادشاهان ظالم چنین جنایاتی را مرتکب شده اند قبل از اعراب جاهلی مهم این است که اعراب جاهلی اگر مرتکب این خطا و جنایات شده اند مدعی تمدن نبودند !!اما پادشاهان متمدن هخامنشی که خدا را هم بنده نبوده اند و همواره دم از حقوق بشر و مهر و محبت میزدند دست به چنین جنایتهایی زده اند
اینها قسمتهایی از تاریخ تلخ است متاسفانه و امروز فقط میتوان یادی از ان کرد وتاسفی خورد برای کسانی که انسانهایی را زنده زنده در گور قرار میدادند !

برادر من شما تاپیک زده اید اولین بار ایرانیان اقدام به زنده به گور کردن انسان ها کرده اند

بنده منبعی آورده ام که می گوید چینی ها 3500 سال پیش این کار را می کردند! خود طرف چینی است. 2100 سال پیش نوشته است که این کارها را می کردند. حالا شما می گویید معتبر نیست و نمی پذیرید؟

مگر شما طرفدار نظریات ماکیاولیست ها هستید که از نظر آنها هدف وسیله را توجیه می کند؟ چون با هخامنشیان دشمنید می توانید هر چیزی را ادعا کنید؟

--------------------

برادر من

من هدف اصلی شما را درک می کنم

اما راه را اشتباه می روید

مذهب مهمترین عامل برای ایجاد وحدت میان توده های مردم است

اما اگر مذهب تضعیف شد (چیزی که هم اکنون اتفاق افتاده و روز به روز گسترش می یابد) باید یک چیزی باشد که اتحاد ملت را نگه دارد

هرچند خود من اعتقادی به ملی گرایی ندارم. اما در دنیای امروز که شرق و غرب به بهانه های مختلف سعی می کنند میان مردم ما اختلاف و تفرقه بیندازند، من صلاح نمی بینم که با ملی گرایی مبارزه شود

نمی دانم شما تاکنون با تجزیه طلبان کرد، ترک، عرب و ... برخورد داشته اید یا نه؟

حمایت گسترده رسانه های بیگانه از تجزیه طلبی ها را نمیبینید؟ شاید چون در فرانسه اقامت دارید این مسائل برایتان ملموس نیست

اما به نظر بنده در 10-15 سال آینده مشکل ما با تجزیه طلبان قومی و زبانی خواهد بود

حمایت بیگانگان از تشکیل کشور کردستان عراق را نمی بینید که مصیبتی برای ایران و ترکیه و سوریه خواهد شد؟

حمایت از تجزیه طلبان آذری را نمی بینید؟

رضا;784762 نوشت:
در مورد شاهان و احکام آنها در سایت سخن گفته ایم و همینطور خدای آنها!!!اگر قرار است اعمال آنها را توجیه کنید ایجاد تاپیک کنید تا مطالبتان را برسی کنیم

برای بنده مهم نیست و به دل نمی گیرم

اما تهمت زدن باعث می شود فیوضات معنوی خودتان کاهش پیدا کند

بنده اصلا به سخن هرودوت حمله نکردم. بنده اصلا از زنده به گور کردن و عمل خشایارشا حمایت نکردم و متن را زیر سوال نبردم.

اگر از دیدگاه علمی هم بررسی کنیم، باز هم مطلب شما علمی نیست. چون پیش از هخامنشیان هم چنین داستانی بوده است و ایشان اولین افرادی نبودند که چنین کردند

سلام

Anoushiravan;785077 نوشت:
برادر من

شما به منبع زیر ایرادی می بینید؟

اگر ایرادی می بینید به بنده هم بگویید. خود این شخصی که من از او نقل کردم مرد معتبری است

Sima Qian. 秦本纪 [Annals of Qin]. Records of the Grand Historian (in Chinese). guoxue.com. Retrieved 1 May 2012

سیما چیان(۱۴۵-۸۶ قبل از میلاد) کاتب بزرگ دودمان هان و پدر تاریخنگاری چینی بود. او نویسنده کتاب شیجی است که در این کتاب به شرح رویدادهای بیش از دو هزار سال از تاریخ چین از امپراتور زرد تا امپراتور هان وودی می‌پردازد.

اولا تند نروید !!آنچه شما در مطالب قبل آورده اید بی اعتبار است !!ازیک نظریه که امروز رد شد و تا سخن یک ژورنالیست که بی ارزش است !!
و مطلبی که از مصر باستان آوردید اشاره به هالیوود دارد میتوانید مطلب اصلی را نگاه کنید !!حاضرید هر مطلب بی اعتباری اینجا بیاورید تا مبادا سخنی از جنایات شاهانتان گفته شود !
دوما متنی که آورده اید به زبان لاتین و بدون ترجمه است !!که درخواست کردیم ترجمه و اسناد را بگذارید تا برسی کنیم !!که مقبول شما نبوده طبق معمول !!
حالا در آخر از سیما چیان سخنی آورده اید بدون نشان دادن متن بهمراه ترجمه و کتاب !!پس مطلب را به حاشیه نبرید

Anoushiravan;785077 نوشت:

برادر من شما تاپیک زده اید اولین بار ایرانیان اقدام به زنده به گور کردن انسان ها کرده اند

مگر شما طرفدار نظریات ماکیاولیست ها هستید که از نظر آنها هدف وسیله را توجیه می کند؟ چون با هخامنشیان دشمنید می توانید هر چیزی را ادعا کنید؟

خواب تشریف دارید موضوع تاپیک بالا مشخص است
زنده به گور کردن در تاریخ برای اولین بار به دست چه کسانی انجام شد؟
در جواب جناب مقداد که زنده بگور کردن را به اعراب جاهلی ارجاع داد مطلبی را بنده آوردم تا برسی کنیم !!
چه کسی بود که صغری و کبرا چید و شروع کرد به پریشان گوی ؟؟
چه کسی بود که حمله ور شد به اسلام ؟؟؟
با طعنه زدن در کلام طبق معمول به حاشیه پرداخت؟

زود یادتان میرود !!مطالبتان مستند وجود دارد
بنده مشخص است به کجا وصلم ! خط و مشی ما مشخص است اتصال و افتخارمان خاندان نبوت است و بس !اما شما به کجا وصلید !!؟ در سر چه میپروارانید که کسی نمیتواند سخن حقی را در مورد شاهان ظالم عنوان کند

Anoushiravan;785077 نوشت:

--------------------

برادر من

من هدف اصلی شما را درک می کنم

اما راه را اشتباه می روید

مذهب مهمترین عامل برای ایجاد وحدت میان توده های مردم است

اما اگر مذهب تضعیف شد (چیزی که هم اکنون اتفاق افتاده و روز به روز گسترش می یابد) باید یک چیزی باشد که اتحاد ملت را نگه دارد

هرچند خود من اعتقادی به ملی گرایی ندارم. اما در دنیای امروز که شرق و غرب به بهانه های مختلف سعی می کنند میان مردم ما اختلاف و تفرقه بیندازند، من صلاح نمی بینم که با ملی گرایی مبارزه شود

نمی دانم شما تاکنون با تجزیه طلبان کرد، ترک، عرب و ... برخورد داشته اید یا نه؟

حمایت گسترده رسانه های بیگانه از تجزیه طلبی ها را نمیبینید؟ شاید چون در فرانسه اقامت دارید این مسائل برایتان ملموس نیست

اما به نظر بنده در 10-15 سال آینده مشکل ما با تجزیه طلبان قومی و زبانی خواهد بود

حمایت بیگانگان از تشکیل کشور کردستان عراق را نمی بینید که مصیبتی برای ایران و ترکیه و سوریه خواهد شد؟

حمایت از تجزیه طلبان آذری را نمی بینید؟

راه و روش وهدف ما مشخص است! بنده بیشتر از هرکسی خبر از اوضاع باستان پرستان دارم !و موج دروغگوی و نشر اکاذیبی که بدست کسانی هر روز در حیطه مجازی پخش میشود فقط بخاطرخصومت بااسلام و تشیع عزیز !!و آرزوی به گوربرده شده وسوخته سلطنت طلبی وگذشته گرایی !
این را شما باید بدانید که نه هرمذهبی بلکه اسلام ,و مخصوصا تشیع مهمترین عامل برای وحدت است مهمترین عامل رستگا ریست چه در این دنیا و چه در ان دنیا , نه اتصال به چند پادشاه که جنایاتشان بیشتر بوده تا خوبیها !
این کسانی که چنان باستان باستان میکنند که بجای باستان شناسی !باستان پرستی میکنند و هروز کیلو کیلو مطلب دروغ به خورد جوانان و نوجوانان این مرز و بوم میدهند تا راه کعبه را گم کنند و چنان سجده سر بر مقبره ای بگذارند بی آنکه بدانند در ان قبر کوروشی نیست مشکلشان چیست ؟وطن پرستیست ؟!!
دلیل رواج چنین اندیشه ا ی چیست؟
میخواهید تا فیلمها را برایتان اینجا بگذارم که متوجه شوید !

چه شد که تا دیروز در هر سایتی از اعراب به عنوا ن قوم وحشی و جنایات کار سخن میگفتید وزنده بگور کردن دختران !!امروز که ثابت شد در زمان هخامنشیان قبل از اسلام چنین رسم خشن و کثیفی وجود داشته به اندیشه و تفکرات شما خدشه وارد شد و دم از مذهب و وحدت میزنید !!مگر قرار است ما با افکار کفر آمیز و باطل وحدتی ایجاد کنیم ؟
خیر تمامی فتنه ها چه قومی و چه غیر ان در عراق و سوریه و ..و... که امروز از هر طرف نمایان شده بوسیله صهیونیسم هدایت و تغذیه میشود و بس !و خیلیها هم دنبال رو آنها و آتش بیار محرکه !از سمینارهای خارج کشور برایتان فیلم بگذارم !!
میخواهید سخنان دکترهای باستانی وآنهایی که مدعی وطن دوستی میکنند برایتان بگذارم تا پیوند دوستی آنها را ببینید با چه کسانی یست!؟تا از فحاشیها و توهینها را به مقدستمان ببینید !!

Anoushiravan;785077 نوشت:

برای بنده مهم نیست و به دل نمی گیرم

اما تهمت زدن باعث می شود فیوضات معنوی خودتان کاهش پیدا کند

بنده اصلا به سخن هرودوت حمله نکردم. بنده اصلا از زنده به گور کردن و عمل خشایارشا حمایت نکردم و متن را زیر سوال نبردم.

اگر از دیدگاه علمی هم بررسی کنیم، باز هم مطلب شما علمی نیست. چون پیش از هخامنشیان هم چنین داستانی بوده است و ایشان اولین افرادی نبودند که چنین کردند

کدام تهمت !!ما سخنی آورده ایم که این عمل و جنایات در زمان پادشاهان هخامنشی اجرا میشده ثابت کرده اید که این تهمت است !؟
ثابت کنید دروغ است !!
سخن ما بسیار علمی است !سخن علمی دید و تفکر علمی میخواهد !

ذکر کردیم راه مناظره باز است راه تحقیق باز است شما ثابت کنید قبل از هخامنشیان کدام پادشاهان چنین کاری انجام میداده اند ؟!خیلی هم خوب است استفاده میکنیم
سخنی میخواهید بگوید بدون انگ زدن و توهین کردن به نظام جمهوری اسلامی و ....بیان کنید
در غیر این صورت سخنی با شما نمی ماند

پرسش:
آیا در تاریخ قبل از اعراب رسم بر زنده بگور کردن وجود دارد ؟اگر آری چه کسانی بدعت گذار این رسم بوده اند ؟

پاسخ:
هر چند با شنیدن عنوان زنده بگور کردن،عمل زشت زنده بگور کرده دختران توسط برخی از اعراب در دوران جاهلیت به ذهن می آید ولی با مراجعه به متون تاریخی نشان می دهد که این رسم غیر انسانی قبل از آن در بین غیر عربها رواج داشته است.

هرودوت در کتاب هفتم در شرح لشکرکشی خشایار به یونان می نویسد :

«سپاهیان خشایارشا در نقطه مشهور به نه راه از پلی عبور کردند ، آنجا سرزمین طایفه ادرنی است و چون معلوم شد آن محل نیز "نه راه" (nine way)نام دارد ، 9 پسر و 9 دختر بومی را بر سبیل نذری زنده به گور کردند ، این یک رسم پارسیان است و شنیده ام امستریس دختر [همسر] خشایارشا نیز در دوره سالخوردگی به همین اقدام مبادرت ورزید و 14 پسر از نجیب زادگان پارسی را به عنوان صدقه و آرزوی درازی عمر خویش قربانی کرد ! »(1)

دکتر عبدالحسین زرین کوب در جلد دوم کتاب "تاریخ ایران پس از اسلام" می نویسند :«همه برگزیدگان آئین مزدک هلاک ، و به روایتی زنده به گور شدند» (2)

پی نوشتها:
(1). تواریخ هرودوت با ترجمه استاد وحید مازندرانی ، انتشارات علمی و فرهنگی ، ص 386
(2). تاریخ ایران پس از اسلام،ج2صبرگه های ۱۸۱-۱۸۲.

موضوع قفل شده است