مسابقه چهار گزينه اي @@كتاب صد هزاران دام و دانه است اي خدا@@ مسابقه شماره 3

تب‌های اولیه

98 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
مسابقه چهار گزينه اي @@كتاب صد هزاران دام و دانه است اي خدا@@ مسابقه شماره 3



با سلام خدمت شما بزرگواران
چند روز است كه بارگذاري تدريجي كتاب زير را شروع كرده ام

كتاب: صد هزاران دام و دانه ست اي خدا(زهرها و پادزهرهاي تربيتي در فضاي مجازي)

خوشبختانه استقبال خوبي شده است و مديران و كارشناسان و كاربران بزرگواري اظهار لطف كردند و از مطالب كاربردي كتاب تشكر كردند.
بر آن شديم كه با هماهنگي مدير محترم سايت از محتواي اين كتاب مسابقه برگزار كنيم.
در نظر داريم در كل براي اين كتاب سه مسابقه ترتيب بدهيم
مسابقه اول از كليات كتاب است كه سركار خانم حبيبه لطف مي كنند و سؤالات را به تدريج در اين تاپيك قرار مي دهند. آخرين مهلت ارائه پاسخ نامه دهم اسفند مي باشد
[HL]لطف كنيد پاسخ سؤالات را يك جا و با درج گزينه صحيح براي هر سؤال براي سركار خانم حبيبه ارسال كنيد.[/HL]

************
از جناب مدير محترم سايت همچنين از مدير فرهنگي كه از اين مسابقه حمايت كردند كمال تشكر را دارم
از سركار خانم باغ بهشت نيز به خاطر طرح زير تشكر مي كنم


class: cmTable

[TD="class: cmTdb colspan: 6"][/TD]

همراهان شما در اين مسابقه
http://www.askquran.ir/thread54592.html#post800924

بسمه المجیب

با سلام و ادب و تشکر از جناب استاد حامی برای دروس مفید،خوب و کاربردی ایشان. امیدوارم با مطالعه ی دقیق این دروس

ضمن اینکه از محتوای علمی-تجربی آن بهره مند می شویم کاربران گرامی هم بتوانند به سؤالات نه چندان سخت آن به

راحتی پاسخ داده و جزء برندگان این مسابقه باشند،از مدیریت محترم سایت و همینطور مدیر فرهنگی هم کمال تشکر را دارم.

و امّا سؤالات به شکل چهار گزینه ای هستند که به تدریج در این تاپیک قرار می گیرد:

1-چطور می توان به مقامات والای اخلاقی و عرفانی رسید؟

الف)انجام واجبات و ترک محرمات

ب)تفکر و تحقیق

ج)هدفمندی در زندگی

د)اخلاق مداری


2-اسلام برای «تحقق» زندگی هدفمند چه راهکاری دارد؟

الف)ارتقاء سلامت روان

ب)تکامل ابعاد مختلف شخصیّت

ج)نظم و برنامه ریزی برای امور مادی و معنوی

د)یافتن پاسخ سؤالات اساسی زندگی


3. بنا بر متن كتاب تربیّت در انسان بايد تابع ................... و بر اساس..................... متكي به شرع، عقل و علم باشد؟

الف) اصول، روش‌ها و اهداف ـ فطرت، طبیعت و سرشت

ب) فطرت، طبیعت و سرشت ـ اصول، روش‌ها و اهداف

ج) آموزش ـ زنده کردن قوّة‌ ابتکار

د) برنامه ـ استقلال نیروی فکری

بسمه العلیم

4-دختر و پسری که برای کار علمی با هم ارتباط اینترنتی دارند و با "ورود به مباحث غیر ضروری"

وارد ارتباطات عاطفی می شوند،نسبت به کدامیک از ویژگیهای فضای مجازی نا آگاهند؟

الف)مسأله خیز بودن و فرایند و نتایج

ب)شیوه ها و روشها

ج)نو پدید و پیچیده بودن

د)هیچکدام


5-کدامیک از موارد زیر از زمینه ها و دلائل ایجاد "عشقهای اینترنتی" محسوب می گردد؟

الف)رسیدن با آرزوها

ب)فرار از پوچی،بی هدفی و تنهایی

ج)در جستجوی حمایتگر

د)هر سه مورد

بسم الله الرحمن الرحیم

6-برای رهایی از وابستگی هایی مانند(اعتیاد به مواد مخدر،پورنوگرافی و عشق بیمارگونه)

...............ضروری است؟

الف)کسب اطلاعات مفید پیرامون مسائل اخلاقی و عمل به آن

ب)کسب اطلاعات مفید پیرامون مسائل روانشناختی و عمل به آن

ج)مراجعه حضوری به کارشناس اخلاقی و روانشناس بالینی

د)مراجعه ی غیر حضوری به کارشناس اخلاقی و روانشناس بالینی

7-چرا باید در حوزه ی فن آوری اطلاعات، مسائل معنوی و اخلاقی آن مورد توجه قرار گیرد؟

الف)مردم خصوصا جوانان استقبال وسیعی از اینترنت و گوشیهای هوشمند و...کرده اند.

ب)بُعد معنوی،جاودان و اساس آدمیّت و سعادت ماست.

ج)ابعاد شخصیّت با هم تعامل دارند

د)هر سه مورد

8-مقصود از "فضای سایبری" چیست؟

الف)مجموعه ای از ارتباطات درونی انسانها از راه کامپیوتر و...بدون در نظر گرفتن جغرافیای فیزیکی

ب)پیشوندی برای توصیف شخص،شئ یا ایده

ج)مطالعه ی مکانیزمهای مورد استفاده در کنترل و منظم سازی سیستمهای پیچیده ی انسانی و ماشینی

د)هیچکدام


از سركار خانم باغ بهشت به خاطر طرح زيبايشان تشكر مي كنم

منبع: اينجا


بسمه المعین

9-یادگیری "فقه اینترنتی" (احكام فضاي مجازي) هنگام مطالعات اخلاقي و تربيتي چه ضرورتی دارد؟

الف) بخشي از مطالعات فقهي ماهيت اخلاقي دارند.

ب) كمك مي كند تا در فضای مجازی،ناآگاهانه مرتکب حرام و ترک واجب نشویم.

ج)به خاطر آثار اخروی مترتب بر ترک واجب و ارتکاب حرام.

د) الف و ب

10-از نظر اخلاقی،فضای مجازی و واقعی چه ارتباطی با هم دارند؟

الف)انسان پرهیزگار فضای مجازی را هم پاکسازی می کند و انسان بی تقوا، فضای مجازی را هم آلوده می کند.

ب)فردی که در سایتهای مذهبی برای شبهات دینی اش پاسخ قانع کننده می یابد در فضای واقعی دین دارتر

می شود.

ج)رفتارهای بد اخلاقی فضای مجازی،باعث ریخته شدن قبح گناه در فضای حقیقی می شود.

د)همه ی موارد

11- كدام گزينه درست است؟

الف) "نسیم مهر" و "خدمات روحاني پزشكي" اشاره دارد كه باورهاي افراد نقش مهمي در بهبودي

بيماري، در كنار دارو درماني دارد.

ب) امام علي (عليه‌السلام) مي فرمايد: "براي شما بهايي غير از بهشت نيست، خودتان را به

چيزي جز بهشت نفروشيد."

ج)تكنولوژي تسلط و حاكميت بر طبيعت برون است و عرفان تسلط و حاكميت بر طبيعت درون.

د)هر سه

بسمه الهادی

اندکی راهنمایی در خصوص سؤال 6
.........................................................

چونکه عادت کرده ای بر کار بد

چیست چاره؟ از مشاور جو مدد

زان مشاور که تخصص دارد او

باقی جمله،خودت لطفا بگو

خب حضوری باشد آن یا در غیاب؟

باز هم این خود بگو،رخ بر متاب

أخم هم لطفا مکن زشت است آن

گر نمی دانی برو اینجا بخوان:

http://www.askdin.com/thread53961-6.html

:Gol::Gol::Gol:

بسمه المنّان


12-کدام یک از ویژگی های فضای مجازی زمينه تحريف و تخريب زيادي دارد؟

الف)فضایی نامحدود

ب)آزادی بیان

ج)برابر سازی پایگاه اجتماعی

د)انعطاف هویّتی



13- به طور معمول از معلولان زير كدام گروه اشتياق زيادي به استفاده از فضای مجازی دارند؟

الف) معلولان جسمی

ب) معلولان ذهني و روانی مانند كمروها، افسردگان و افراد اضطرابي

ج) معلولان اخلاقی و معنوي كه در فضاي بيروني راه گناهان برايشان بسته تر است

مانند روسپيگران سايبري، متقلبان، شیّادها.

د)هر سه مورد

14-اگر چه نمی توان بعضی فواید اختصاص شبکه های ماهواره ای و خدمات وسیع اینترنتی غرب

(وایبر، واتس آپ، فیس بوک و....)را نادیده گرفت، ولي «غفلت از مكر دشمن» و «تأخر فرهنگي»

نقش مهمي در شبيخون فرهنگي و ................. دارد؟

الف) جایگزین کردن فرهنگ و نظام ارزشی غرب با فرهنگ اسلامی

ب)حرکت در مسیر سلطه ی جهانی و جهانی شدن نظام فکری - فرهنگی غرب

ج)تقلید از جهات علمی و فن آوری غرب

د)مورد الف و ب

بسمه الحسیب

15- كدام گزينه زمينه ساز دفع و رفع آسیب های معنوی در فضای مجازی و واقعی مي شوند؟

الف)محاسبه و مراقبه روزانه به صورت مکتوب

ب)توجه عيني به حضور ناظران محترم و اجتناب از ارتباط با افراد ناسالم در فضای مجازی و واقعی

ج)نماز اوّل وقت و توبه ی فوری از گناهان

د)همه موارد


16-کدام ویژگی فضای مجازی، سبب وابستگی و اعتیاد تعداد زیادی از کاربران شده است؟

الف) نو بودن فضا و مسائل، زرق و برق تبليغات - تمديد پياپي وقت حضور در اينترنت

ب) فرا زمان و فرا مکان بودن

ج) هیجان زایی - کم بر آورد شدن گذر زمان

د) الف و ج


17-به هم خوردن چرخه ی خواب سبب مشکلاتی نظیر........می شود.

الف) قضا شدن نماز - از دست دادن توفیق سحرخیزی - کسل بودن هنگام کار

ب)بی نشاطی در روابط خانوادگی و اجتماعي - اختلال در تدبير منزل، همسرداري، و فرزندپروري

ج) وابستگی به اينترنت و كابران براي جبران انرژي از دست رفته به خاطر كم خوابي يا بد خوابي

د)همه موارد

بسمه الحکیم

18-دخترانی که گمان می کنند:«پاک بودن و دعا کردن فایده ای ندارد،و آنهایی که با نامحرم رابطه ی

دوستی دارند زودتر از دواج می کنند» باید دقت داشته باشند که......

الف) تجربه مشاوران و دادگاه ها مي گويد كه زودتر ازدواج کردن الزاما به معنای خوشبخت شدن نیست.

ب) خداوند خلف وعده نمی کند بلکه دعای ما را بر اساس حکمت و مصلحت و خیر ما مستجاب می فرماید.

ج)ازدواج واجب نیست پس جای نگرانی نیست.

د)مورد الف و ب



19-آیا اعتماد به کارشناسان اخلاق و عرفان فضای مجازی برای سیر و سلوک و رشد اخلاقی توصیه می شود؟

الف) در فضاي مجازي هر كارشناس اخلاق و عرفان وارسته و اهل عمل بوده و در نتيجه قابل قبول

است.

ب)هر کس در فضای مجازی به دنبال استاد اخلاق و عرفان بگردد گرفتار شیّادان می شود.

ج) در فضاي مجازي باید فقط از اساتید اخلاق مورد قبول بزرگان دين و كارشناسان سایت ها و مراكز

معتبر و شناخته شده آن هم در حوزه ی دین راهنمایی بگيريم.

د) فضاي مجازي از حقيقت دور است و هیچ سایت اخلاقي يا عرفاني توصیه نمی شود

بسمه المنعم

20-استفاده نادرست،افراطی و بدون برنامه از اینترنت و شبکه های اجتماعی دارای پیامدهایی

چون..............هستند.

الف)شکسته شدن حرمتها در خانواده و بین همسران

ب)پراکنده شدن جمع خانواده

ج)درگیری،مشاجره و گاهی طلاق بین همسران

د)همه موارد

21-کدامیک جزء گناهان فضای مجازی محسوب نمی گردد؟

الف)دیدن فیلمها و تصاویر مستهجن

ب)دوستی با مرد و متنفر کردن او از همسرش

ج)اشاعه ی فحشاء با بیان گناهان در فضای عمومی

د)تبلیغات و بیزینس

22-با توجه به بیان امام صادق(ع):"اذا تاب العبد توبة نصوحا....."کدامیک جزء آثار توبه ی واقعی

از گناه است؟

الف)خداوند عاشق بنده اش می شود و گناهان او را می پوشاند.

ب) او را بین مردم،محبوب می گرداند.

ج) تمایل به گناه از قلب او بیرون می رود.

د) آثار صلاح و پرهیزگاری در چهره ی او نمایان می شود.

23-از نظر روانشناسی و دین،"احساس ارزشمند نبودن"چه تبعاتی را به همراه دارد؟

الف) افت معنوی و میل به گناه

ب) کاهش اعتماد به نفس و احساس نارضایتی از زندگی و ارتباطات

ج) نا امیدی نسبت به آینده

د) همه موارد

24-کدامیک از گناهان زیر،به ترتیب،باعث عدم استجابت دعا و مرگ زود رس می گردد؟

الف) قطع رحم-قتل

ب) عاق والدین- قطع رحم

ج) ظلم-شرب خمر

د)قتل-ظلم

بسمه المنّان بالعطیّات

با سلام و عرض ادب

سؤالات پایانی مسابقه،تقدیم حضور می گردد،کاربران گرامی

که تمایل دارند در این مسابقه شرکت کنند،لطف کرده پاسخهای

خویش را به طور کامل و در یک ارسال با پیام خصوصی برای بنده

بفرستند.


25-چرا اغلب،با اینکه خوب و بد را می دانیم،امّا در خلوتهای اینترنتی(ارتباط با نامحرم،دیدن فیلمهای مبتذل....)

به علم خود عمل نمی کنیم؟!

الف) آگاهی هایمان کامل و به روز نیست.

ب) اغلب از نعم بزرگ خداوند غافلیم.

ج) باورهای عقلی ما تبدیل به قلبی و عاطفی نشده اند.

د)مورد ب و ج


26-کدامیک جزء فواید توبه نیست؟

الف) نورانیّت دل-توسعه ی رزق و روزی

ب) تبدیل گناهان به حسنات

ج) استجابت دعا-محبوب خدا شدن

د) قطع کامل وساوس شیطان


27-منظور از اخلاق کاربردی چیست؟

الف) حلّ معضلات اخلاقی پیچیده در جوانب مختلف زندگی که در اثر رشد علم و فن آوری ایجاد می شوند.

ب) بررسی مفاهیمی چون"راستگویی خوب است".

ج) توصیف اخلاق جوامع و یا گروههای مختلف

د) هیچکدام

به امید موفقیّت همه ی شرکت کنندگان گرامی.

"و صلی الله علی محمد و ال محمد"

:Gol::Gol::Gol:


پاسخنامه
مخصوص مراكزي كه بخواهند مسابقه برگزار كنند

ر.ك: فايل پيوست

[="Tahoma"][="DarkGreen"]سلام
بزرگواراني كه قبلا پاسخ داده اند دقت فرماييد
سؤال سوم كمي تغيير كرده است دوباره رجوع كنيد
[/]

تشكر و قدردارني
از سر كار خانم حبيبه كه با دقت خيلي خوب پرسش هاي چهار گزينه اي را از كتاب استخراج كردند
از سركار خانم ريحانه النبي كه تصاوير و عكس نوشته هاي متناسب را در تاپيك درج مي كردند و تنظيم و بازنگري ويرايشي را به عهده داشتند.
از جناب سيد سعيد و خانم باغ بهشت كه براي اين كتاب عكس نوشته طراحي كردند.
همچنين از جناب مدير فرهنگي كه از همان اول جواب نامه ندادند و با بزرگواري خود بنده را در به داغون كردند به هر حال بنده ارادتم جهان شمول است :Cheshmak:
از شما خوانندگان گروه موزيك ببخشيد آدم را سگ بگيرد و جو گير نشود منظورم شما همراهان اين تاپيك افرادي كه مطالعه كردند و نقد و پيشنهاداتشان را به بنده هديه دادند مي دهند
در آخر از جناب مدير محترم سايت كه مشوق اين مسابقه بودند و با حمايت معنوي از برنده گان و احتمالا شركت كنندگان در مسابقه بنده را شرمنده مي كنند در حد كشتن:Nishkhand:
ديگه از كي تشكر كنم
ها يادم آدم
از خودم كه بزرگواري كردم همراه بزرگاني چون شما بودم.
آيت الله ميانجي مي فرمودند با بزرگان معاشرت كنيد تا بزرگ شويد بنده هم شما بزرگان را در فضاي مسموم مجازي براي معاشرت گزينش كردم
حق يارتون

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

اگر در باره سؤالات ترديدي داريد يا براي تان شفاف نيست
با سر كار خانم حبيبه مشورت كنيد
اميدوارم ايشان شما را به صراط مستقيم هدايت كنند:ok:

[/]

حامی;783872 نوشت:
اگر در باره سؤالات ترديدي داريد

سلام وعرض ادب
اخه چراااااااااااااا همیشه امتحاناومسابقه هاو....سوالاشون سخته؟؟؟؟؟؟؟اخه چرااااااااااااااااا
توسوال اول گیرکردم رفتم سراغ استادحامی.
خداروشکرراهنمایی شدم.
اما واویلا سوالات بعدی که سختربودن.
من کلی سوال وابهام برام مونده.
نصف سوالاتوجواب ندادم فشارم افتاد.
رفتم چیزی خوردم.
چرابفکرقلب ما کاربرانیستید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟اخه چراااااااااااا
خدایی سوالات مسابقه اقامدیرفرهنگی خیلیییییییییییییییی اسون بودبغیرازیک سوال که اشتباه زدم.(برنده نشدم :Ghamgin:)
بازم بگم سوالات سخته یابسه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نبینم کسی بیادبگه سوالات اسون بود.افرین

زهرا73;783895 نوشت:
سلام وعرض ادب
اخه چراااااااااااااا به همیشه امتحاناومسابقه هاو....سوالاشون سخته؟؟؟؟؟؟؟اخه چرااااااااااااااااا
توسوال اول گیرکردم رفتم سراغ استادحامی.
خداروشکررهنمایی شدم.
اما واویلا سوالات بعدی که سختربودن.
من کلی سوال وابهام برام مونده.
نصف سوالاتوجواب ندادم فشارم افتاد.
رفتم چیزی خوردم.
چرابفکرقلب ما کاربرانیستید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟اخه چراااااااااااا
خدایی سوالات مسابقه اقامدیرفرهنگی خیلیییییییییییییییی اسون بودبغیرازیک سوال که اشتباه زدم.(برنده نشدم :Ghamgin:)
بازم بگم سوالات سخته یابسه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نبینم کسی بیادبگه سوالات اسون بود.افرین

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام سرکار زهرا خانم

متن مسابقه سابق با سطح این کتاب بسیار متفاوت است.

منبع این مسابقه یک کتاب روانشناسی و تربیتی-دینی است

بنابراین،سؤالات متناسب با محتوای کتاب طرح شده است فقط باید

لطف کرده و دقیق مطالعه شود./موفق باشید.

:Gol::Gol::Gol:

حبیبه;783902 نوشت:
بسم الله الرحمن الرحیم

سلام سرکار زهرا خانم

متن مسابقه سابق با سطح این کتاب بسیار متفاوت است.

منبع این مسابقه یک کتاب روانشناسی و تربیتی-دینی است

بنابراین،سؤالات متناسب با محتوای کتاب طرح شده است فقط باید

لطف کرده و دقیق مطالعه شود./موفق باشید.


سلام وخداقوت
یعنی چی؟
من ازسوال13به بعداصلا بامفهوم سوال وجواب مشکل دارم واصلاجواباروپیدانمیکنم.
برای سوال6که اب خوردن بودراهنمایی کردیدلطفابرای بقیه هم راهنمایی کنید.
منبع کجاست؟
سوالات ازپی دی اف گرفتم.

زهرا73;783905 نوشت:

سلام وخداقوت
یعنی چی؟
من ازسوال13به بعداصلا بامفهوم سوال وجواب مشکل دارم واصلاجواباروپیدانمیکنم.
برای سوال6که اب خوردن بودراهنمایی کردیدلطفابرای بقیه هم راهنمایی کنید.

سوالات ازپی دی اف گرفتم.

سلام و عرض ارادت

لینک کتاب:http://www.askdin.com/thread53961-6.html

بعضی سؤالات مفهومی و کاربردی هستند،اگر همه ی سؤالات آسان باشند

که رقابت مفهومی ندارد.

چشم در خدمت شما هستم،جهت ساده کردن مفهوم سؤال البته.

حبیبه;783912 نوشت:
سلام و عرض ارادت

لینک کتاب:http://www.askdin.com/thread53961-6.html

بعضی سؤالات مفهومی و کاربردی هستند،اگر همه ی سؤالات آسان باشند

که رقابت مفهومی ندارد.

چشم در خدمت شما هستم،جهت ساده کردن مفهوم سؤال البته.


سلام واحترام
لطفادرموردسوال14راهنمایی کنید:ok::Gig:

زهرا73;783924 نوشت:

سلام واحترام
لطفادرموردسوال14راهنمایی کنید:ok::Gig:

سلام زهرا خانم

روی اثرات شبیخون فرهنگی دشمن تمرکز کنید.

حامی;783867 نوشت:
همچنين از جناب مدير فرهنگي كه از همان اول جواب نامه ندادند و با بزرگواري خود بنده را در به داغون كردند به هر حال بنده ارادتم جهان شمول است

برای تنویر افکار عمومی باید عرض کنم مدیر فرهنگی در حال نظارت و بررسی مراحل پوست اندازی(قالب) سایته بعلاوه مشغولیت به کانال و بقیه امورات:ok: لذا وقتی جمع ارادتمندان جناب حامی رو دیدم نفس راحتی کشیده و به سایر کارهای واجب پرداختم.

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

مدیر فرهنگی;783937 نوشت:
برای تنویر افکار عمومی باید عرض کنم مدیر فرهنگی در حال نظارت و بررسی مراحل پوست اندازی(قالب) سایته بعلاوه مشغولیت به کانال و بقیه امورات لذا وقتی جمع ارادتمندان جناب حامی رو دیدم نفس راحتی کشیده و به سایر کارهای واجب پرداختم.

سلام و ارادت
خب من مي تونستم حدس بزنم چون سال هاست كه كل مديران فرهنگي كشور هم دارند به قالب ها مي رسند و قلب ها را رها كرده اند:Nishkhand:
ولي از جدي ببخشيد از شوخي بگذريم خوب شد كه فرمويد چون با سبك قبلي شما سازگار نبود شما هميشه مشوق و محرك ما بوديد ان شاالله قالب هم درست مي شود فقط الان هم زمان به فكر قالب جوايز هم باشيد:khaneh:[/]

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

اما درباره سوالات
سؤالات خيلي خيلي آسونه
به نظرم اگر كسي متن را بخواند پاسخ را پيدا مي كند فقط بعد از پاسخ دادن يك بازنگري هم بكنيد
ولي با اين حال نحن في خدمتكم سرمدا
اشكالي يا ابهامي بود بفرماييدتا ما جواب صحيح را به شما... ببخشيد تا راهنمايي كنيم
:Nishkhand:
[/]


عشق يعني با خدا تنها شدن
جمله بالا مقدمه عشق است عشق يكي شدن است
توحيد يعني يكتايي و يك توئي:
من كيم؟ ليلي ليلي كيست؟ من
ما یکی روحیم اندر دو بدن
پا در جوراب عرفا كنيم:Nishkhand:


[="Tahoma"][="DarkGreen"]

زهرا73;783924 نوشت:
سلام واحترام
لطفادرموردسوال14راهنمایی کنید

سلام
اين سؤال را نسبت بهش سكوت مي كنم ولي در چهار گزينه اي ها
غالبا
همه موارد ها / مورد مثلا الف و ج/ آنهايي كه قيد مطلقا و...دارند و آنهايي كه طولاني تر هستند پاسخ هستند
مگر اين كه يك روان شناس قالتاقي باشه كه برخلاف نكات تست زني سؤالات را طرح كنه:Nishkhand:[/]

تذكر:

در صورتي كه شما كاربران يا سازمان يا مركزي بخواهد از كتاب «صدهزاران دام و دانه‌ست» مسابقه برگذاري كنيد
مي‌توانيد پاسخ را به صورت يك شماره 27 رقمي به وسيله ايميل يا تلفن همراه يا پيام خصوصي در سايت دريافت كنيد؛
به اين صورت كه براي هر پاسخ صحيح به جاي گزينه‌هاي الف، ب، ج، د به ترتيب عدد 1و2و3و4 بايد قرار دهند. مثال اگر به عنوان نمونه در همين مسابقه پاسخ سؤال اول گزينه الف و پاسخ سؤال دوم گزينه جيم درست باشد به ترتيب از چپ به راست به جاي حرف «الف»، عدد 1 و به جاي حرف «جيم»عدد 3 را قرار مي‌دهيم.

class: MsoTableGrid width: 310

[TD="width: 15"][/TD]
[TD="width: 15"][/TD]
[TD="width: 15"][/TD]
[TD="width: 15"][/TD]
[TD="width: 15"][/TD]
[TD="width: 15"][/TD]
[TD="width: 15"][/TD]
[TD="width: 15"][/TD]
[TD="width: 15"][/TD]
[TD="width: 15"][/TD]
[TD="width: 15"][/TD]
[TD="width: 15"][/TD]
[TD="width: 15"][/TD]
[TD="width: 15"][/TD]
[TD="width: 15"][/TD]
[TD="width: 15"][/TD]
[TD="width: 15"][/TD]
[TD="width: 15"][/TD]
[TD="width: 15"][/TD]
[TD="width: 15"][/TD]
[TD="width: 15"][/TD]
[TD="width: 15"][/TD]
[TD="width: 15"][/TD]
[TD="width: 15"][/TD]
[TD="width: 15"][/TD]
[TD="width: 15"][/TD]
[TD="width: 15"][/TD]
[TD="width: 15"][/TD]
[TD="width: 15"][/TD]
[TD="width: 15"][/TD]
[TD="width: 15"][/TD]
[TD="width: 15"][/TD]
[TD="width: 15"][/TD]
[TD="width: 15"][/TD]
[TD="width: 15"][/TD]
[TD="width: 15"][/TD]
[TD="width: 15"][/TD]
[TD="width: 22"] 3[/TD]
[TD="width: 22"] 1[/TD]


حبیبه;782807 نوشت:
14-اگر چه نمی توان بعضی فواید اختصاص شبکه های ماهواره ای و خدمات وسیع اینترنتی غرب

(وایبر، واتس آپ، فیس بوک و....)را نادیده گرفت، ولي «غفلت از مكر دشمن» و «تأخر فرهنگي»

نقش مهمي در شبيخون فرهنگي و ................. دارد؟

الف) جایگزین کردن فرهنگ و نظام ارزشی غرب با فرهنگ اسلامی

ب)حرکت در مسیر سلطه ی جهانی و جهانی شدن نظام فکری - فرهنگی غرب

ج)تقلید از جهات علمی و فن آوری غرب

د)مورد الف و ب

سلام بر همگي
ي كار مشاركتي
نظر شما درباره پاسخ اين سؤال چيه؟ كدام گزينه درست است چرا؟

حامی;784231 نوشت:
اگر چه نمی توان بعضی فواید اختصاص شبکه های ماهواره ای و خدمات وسیع اینترنتی غرب

(وایبر، واتس آپ، فیس بوک و....)را نادیده گرفت، ولي «غفلت از مكر دشمن» و «تأخر فرهنگي»

نقش مهمي در شبيخون فرهنگي و الف) جایگزین کردن فرهنگ و نظام ارزشی غرب با فرهنگ اسلامی

ب)حرکت در مسیر سلطه ی جهانی و جهانی شدن نظام فکری - فرهنگی غرب................. دارد؟

قسمت (الف) اشاره به تاخر فرهنگی دارد،
تکنولوژی یاد شده در فرهنگ غرب شاید موجب پیوستگی و ارتباط خانواده ها که در بعد عاطفی ضعیفند شده باشد
ولی در جامعه ما برعکس عمل کرده و پیوندهای عاطفی بطور حضوری و دور همی را کمرنگ کرده است.

و قسمت (ب) اشاره به غفلت از مکر دشمن که همان جهانی شدن نظام فکری - فرهنگیشان می باشد
همانطوریکه در متن کتاب آمده هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نمی گیرد،و بر خلاف مبانی خود عمل نمی کند و خدماتی نمیدهد که مبانی اش را محو کند بلکه در جهت پررنگ سازی و جهانی کردن آن است.

[="Navy"]

حامی;784231 نوشت:
سلام بر همگي
ي كار مشاركتي
نظر شما درباره پاسخ اين سؤال چيه؟ كدام گزينه درست است چرا؟

سلام وعرض ادب
استادفهمیدم.:ok:
چون فکرشونمیکردم که شایدهمه قوانین سوالات تستی امکان داره تواین سوالات وجودنداشته باشه واقعا به جوابام شک کردم.(قوانین سوالات تستی منظورم مثل کنکور وگزینه هاهست)
دوستان کمترشرکت کنید.ای بابا
یکبارنشدتعدادشرکت کننده ها مثلا3نفرباشه بعد3نفربرنده بشن.
من کم شانسم خب.
میگیدنه پس بخونیداین مطلبو.
ازدرسهای عمومی دوتاش دوتاتاریخ هست به نامهای تاریخ تمدن وتاریخ صدراسلام.
من هم هردوروترمهای قبل پاس کردم شکرخدا.
ازاین ترم بخشنامه اومده فقط یک تاریخوپاس کنیدوکساییکه دوتاتاریخوپاس کردن درواقع 2واحداضافه ترازبقیه پاس کردن ومثلابا137واحدفارغ التحصیل میشن واوناکه هردوروپاس نکردن فقط یکی روپاس کنن وبا135واحدفارغ التحصیل میشن.
ازدوستای هم ورودیم فکرکنم فقط من هردوروپاس کردم.
دیدی گفتم کم شانسم.
روحیه دیگه ازصفرهم ردکرده ومنفی شده.
کلا همش بدبیاری.

حامی;784136 نوشت:
عشق يعني با خدا تنها شدن
جمله بالا مقدمه عشق است عشق يكي شدن است
توحيد يعني يكتايي و يك توئي:
من كيم؟ ليلي ليلي كيست؟ من
ما یکی روحیم اندر دو بدن
پا در جوراب عرفا كنيم

بله استادعشق یعنی باخداتنهاشدن.
اما منکه خیلی داغونم.
نه برای مسابقه.
این مسابقه وحرفایی که درموردش میزنم شوخیه تا فضاعوض بشه.
اما خودم خیلی ناراحتم.
میگن حتی به دروغ ازمحبتای خدابگیم تاباورمون بشه خداکمک میکنه و...منکه واقعاکم اوردم.
ببخشیدزیادحرف زدم.
دلم گرفته بوددیگه:Ghamgin:[/]

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

ریحانه النبی";784286 نوشت:
قسمت (الف) اشاره به تاخر فرهنگی دارد،
تکنولوژی یاد شده در فرهنگ غرب شاید موجب پیوستگی و ارتباط خانواده ها که در بعد عاطفی ضعیفند شده باشد
ولی در جامعه ما برعکس عمل کرده و پیوندهای عاطفی بطور حضوری و دور همی را کمرنگ کرده است.

و قسمت (ب) اشاره به غفلت از مکر دشمن که همان جهانی شدن نظام فکری - فرهنگیشان می باشد
همانطوریکه در متن کتاب آمده هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نمی گیرد،و بر خلاف مبانی خود عمل نمی کند و خدماتی نمیدهد که مبانی اش را محو کند بلکه در جهت پررنگ سازی و جهانی کردن آن است.

سلام
ممنون از مشاركت تون
كسي نظري ردي يا تأييدي يا تكمله اي دارد؟[/]

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

زهرا73;784296 نوشت:
میگیدنه پس بخونیداین مطلبو.
ازدرسهای عمومی دوتاش دوتاتاریخ هست به نامهای تاریخ تمدن وتاریخ صدراسلام.
من هم هردوروترمهای قبل پاس کردم شکرخدا.
ازاین ترم بخشنامه اومده فقط یک تاریخوپاس کنیدوکساییکه دوتاتاریخوپاس کردن درواقع 2واحداضافه ترازبقیه پاس کردن ومثلابا137واحدفارغ التحصیل میشن واوناکه هردوروپاس نکردن فقط یکی روپاس کنن وبا135واحدفارغ التحصیل میشن.
ازدوستای هم ورودیم فکرکنم فقط من هردوروپاس کردم.
دیدی گفتم کم شانسم.
روحیه دیگه ازصفرهم ردکرده ومنفی شده.
کلا همش بدبیاری.

اتفاقا شما شانس داشته ايد بيشتر از ديگراني كه اين واحد را نخوانده اند اطلاعات داريد
و رسوبات انها باقي است و وقت نياز مي توانيدرجوع كنيد يا ارجاع دهيد[/]

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

حامی;784297 نوشت:
سلام
ممنون از مشاركت تون
كسي نظري ردي يا تأييدي يا تكمله اي دارد؟

ظاهرا همه تأييد مي كنند:Nishkhand:[/]

........... نوشت:
هر كدام را ابهام داريد در تاپيك مسابقه بحث مي كنيم

..... نوشت:
مثلا سوال 12 کدام یک از ویژگی های فضای مجازی زمينه تحريف و تخريب زيادي دارد؟

در متن کتاب (پست33)مشخصا به تخریب و تحریف انعطاف هویتی اشاره نکرده.چون مفهومیه کمی سخته.
البته من جواب انعطاف هویتی را دادم.ان شاءالله درسته.
-------------------------------------------------------
سوال 26 کدامیک جزء فواید توبه نیست؟
جواب "د" هست .
د) قطع کامل وساوس شیطان(پست 100)


منظور از سوال در واقع فواید ذکر شده در کتاب است ولی سطحی اگر نگاه بشه اینجور مطرح میشه مطرح کرد که "ضررهای توبه چیست؟"یا کدام مورد از ضررهای توبه میباشد؟
این مورد رو برای رفع ابهام گفتم.

ممنون از شما



سلام
نظر شما چيست؟

حامی;784472 نوشت:

سلام
نظر شما چيست؟

سوال 12
در متن کتاب 11 مورد ویژگی مخرب و سازنده آورده شده و دقیقا مشخص نکرده است که کدام زمینه تخریب و تحریف دارد،

برا منم سوال بود از خانم حبیبه پرسیدم ایشون گفتند سوال مفهومیه و کمی دقت میخاد.
منم گزینه انعطاف هویتی را جواب درست زدم.

ریحانه النبی";784488 نوشت:
در متن کتاب 11 مورد ویژگی مخرب و سازنده آورده شده و دقیقا مشخص نکرده است که کدام زمینه تخریب و تحریف دارد،

سؤال متمركز بر 4 ويژگي است از اين چهارتا كدام زمينه تحريف و تخريب زيادي دارد؟
اينجا جواب ندهيد فكر كنيد

[="Navy"]

حامی;784505 نوشت:
سؤال متمركز بر 4 ويژگي است از اين چهارتا كدام زمينه تحريف و تخريب زيادي دارد؟
اينجا جواب ندهيد فكر كنيد

سلام
ببخشیدخودتون گفتیدنظرتون چیه.حالانظروجوابمونودرمورداین سوال اینجابدیم یانه؟
اینقدرسوالاتو نخونید.
معمولا همون جواب اولی که میگید درسته اگه دوباره برگردیموبخونیم سوالوگزینه دیگه رومیزنیم وبرنده نمیشیم.
درموردسوال9من یکم شک دارم.
تکلیف این دوسوال معلوم بشه جوابارومیفرستم.[/]

بسمه المستعان

برندگان به ترتیب امتیاز، عبارتند از:

1- سرکار زهرا 73

2-سرکار زینبیّون

3- سرکار فاطمیّون و سرکار یا جناب جویای حقیقت

4-خانمها:ریحانة النبی،باغ بهشت و دختر ایرونی

پ.ن

بزرگوارانی که در یک ردیف قرار دارند،امتیاز مشابه داشته اند.

....................


بسم الله الرحمن الرحیم

1-از نظر بزرگان اخلاق مراحل خودسازی و رشد اخلاقی و سلوک عرفانی به ترتیب.....و......و.......است.

الف) آراستگی به صفات خوب-یقظه-پیراستگی از صفات بد

ب) یقظه-پیراستگی از صفات بد-آراستگی به صفات خوب

ج) پیراستگی از صفات بد-آراستگی به صفات خوب-یقظه

د)یقظه-آراستگی به صفات خوب-پیراستگی از صفات بد

2- قرآن و سنت برای غفلت زدایی از انسان...........را مشخص کرده اند.(با توجه به متن پاسخ دهید)

الف) توسلات

ب) زیارات

ج) اذکار

د) عبادات

3-ترک سایت های مستهجن و انحرافی و کفر آلود....... و رفتن و توقف در آنها........است.

الف) واجب - حرام

ب) مستحب مؤکد- حرام

ج) واجب مؤکد-مکروه

د)مستحب - مکروه



4- مهر استاندارد، نشانه مرغوب بودن كل كالا است، «بسم الله الرحمن الرحيم» نيز نشانه پاك بودن آن كار از گناه است. بنابراين اگر هنگام فعاليت در فضاي بيروني يا مجازي واقعا و قلبا «بسمِّ اللهِ الرحمنِ الرحيمِ‏» بگوييم ........... عاري از گناه خواهد شد؛ يعني آن كار يا واجب و يا مستحب خواهد بود. البته حتي اگر ...........هم باشد مى ‏توانيم با قصد قربت و نيت خدايي به آن، رنگ عبادي بزنيم.

الف) ابتداي كارمان ـ واجب

ب) پايان كارمان ـ مستحب

ج) وسط كارمان ـ مكروه

د) كل كارمان ـ مباح



5- تعرب بعد از هجرت در فضاي مجازي يعني ........ ؟

الف) رفتن به سایت هایی که بتوانی در آنجا دین خود و بستگانت را حفظ کنی.

ب) گردش سایبری،تحصیل مجازی در دانشگاههای الکترونیک خارج از کشور

ج) گردش سایبری و تحصیل مجازی و یا تجارت مجازی در داخل کشور

د) رفتن به جایی در فضای مجازی که در آنجا،نتوانی دین خود و یا بستگانت را حفظ کنی.

لینک برای مطالعه:http://www.askdin.com/thread53961-14.html

پست:140


6-برنامه ی خود تربیتی نقش مهمی در توجه و هوشیاری،غفلت زدایی و رفع اعتیادهای اینترنتی دارد

این برنامه دقیقترین برنامه و راه برای.........بوده و شامل .......مرحله است.

الف) خودسازی و تقویت اراده ـ 5 مرحله

ب) خود سازی و تقویت اراده ـ 6 مرحله

ج) ترک اعتیاد به اینترنت و هدفمندی ـ 4 مرحله

د) اجرای برنامه و هدفمندی ـ 3 مرحله

7-با توجه به متن کتاب،سه برنامه ی خود تربیتی کاربردی هنگام کار در فضای مجازی

عبارتند از ....

الف) نرم افزار محاسبه نفس ـ تقویم عبادی را یانه ای ـ جدول مدیریت زمان و سبک زندگی اسلامی

ب) نرم افزار قرانی ـ نرم افزار ادعیه ـ نرم افزار محاسبه ی نفس

ج) نرم افزار هشدار اذان ـ نرم افزار ادعیه ـ نرم افزارهای تر بیتی

د) تقویم عبادی رایانه ای ـ نرم افزار قرانی ـ نرم افزارهای تر بیتی

8-در روایت آمده بکوشید اوقات خود را به چهار بخش تقسیم کنید که عبارتند از....

الف) عبادت ـ تحصیل ـ تفریح ـ کار

ب) تحصیل ـ کار ـ استراحت ـ امور شخصی

ج) عبادت ـ کار ـ معاشرت ـ تفریح و لذایذ حلال

د) ورزش ـ کار ـ عبادت ـ خواب

پاسخ سؤالات را در این لینک بیابید:

http://www.askdin.com/thread53961-17.html

پست :169

بسمه العلیم

9_ از جمله مشكلات سايت هاي بي قيد و معارض دين .................... است.

الف) ايجاد غفلت از هدف از زندگي، ترويج عرفان هاي كاذب، استفاده ابزاري از زن

ب) تضعيف باورها با ايجاد شبهات، اباحه گري جنسي با ابزار داستان

ج) تجارت غيرحلال، اتلاف وقت، تشويق دوستي با نامحرم، تبليغ تجمل گرايي و تشويق به اسراف

د) هر سه گزينه

10_ موقعیّت های تعارض زا منشأ اختلالات شناختي، هيجاني، فيزيولوژيكي

( مانند اضطراب،فكرهاي تكراي، افت قدرت حافظه، زودرنجي، دو دلي، خشم ) هستند

و به ................دسته ............................ تقسیم می شوند

الف) دو دسته، (گرایش ـ گرایش)، (گرایش ـ گریز)

ب) سه دسته، (گرایش ـ گرایش)، (گریز ـ گریز)، (گرایش ـ گریز)

ج) دو دسته، (گرایش ـ گرایش)، (گریز ـ گریز)

د) هیچ کدام

11_"كاربري از یک سو تمایل دارد با نامحرم روابطی خارج از چهار چوب شرع داشته باشد و از سوی

دیگر، به خاطر هراس از عقوبت به دوری از این نوع رابطه تمایل دارد"،کدامیک از گزینه های زیر

بیانگر تعارض فوق است؟

الف) گریز ـ گریز

ب) گرایش ـ گرایش

ج) گرایش ـ گریز

د) تعارضی وجود ندارد

12 ـ كدام تعارض از همه سخت تر است و ديرتر حل مي شود؟ اين مثال به كدام تعارض اشاره دارد:

«دختري به كاربري علاقه دارد ولي به خاطر شرم و عواطف زنانه، ترس از رد كردن و سركوفت خوردن بعدي

مي ترسد از او خواستگاري كند.»

الف) (گریز ـ گریز) ــــ (گرايش ـ گريز)

ب) (گرایش ـ گرایش) ــــ (گرايش ـ گريز)

ج) (گرایش ـ گریز) ـــــ (گرايش ـ گريز)

د) هيچ كدام

لینک مطالعه:http://www.askdin.com/showthread.php?t=53961&p=784999&viewfull=1#post784999
پست:171

پستهای کمکی برای درک مطلب:

187_189

بسمه المنّان

13- به اختلالات جسمي مانند "زخم معده و سردردها و كوفتگي عضلاني" که ریشه ی روانی و ذهنی دارند،

بيماري هاي ........گویند. آنها ممکن است حاصل نزاع ضمنی بین ......و.......باشند.

الف) روان ـ تنی، نفس لوّامه و عقل

ب) روحانی ـ جسمانی، نفس امّاره و عقل

ج) روان ـ تنی، وجدان و نفس أمّاره

د) روحانی ـ جسمانی، وجدان و نفس أمّاره

14-خداوند در سوره ی طلاق آيه دوم و سوم به افرادی که ..............وعده گشایش امور و مشکلات و رزق

و روزي از جايي كه گمان نمي كنند داده است:

«وَمَنْ یتَّقِ اللَّهَ یجْعَلْ لَهُ مَخْرَجًا وَ یَرزقهُ مِن حَیثُ لا یَحتَسِبُ»

الف) در طاعت، معصيت، مصيبت و نعمت خود کنترلی داشته باشند.

ب) هرگز گناهی نکرده باشند.

ج) گناهان کمی داشته باشند.

د) بعد از گناه عذاب وجدان داشته باشند.




15- فردي که در فضاي مجازي رابطه نامشروعي با ديگري داشته است

و اكنون براي توبه، دوري و دلزدگي از گناه، طرف مقابل را پيوسته توأم با صحنه هاي

چندش آور و مشمئز كننده اي تجسم مي كند، تكنيك .................... را به كار مي برد.


الف) روش شرطی سازی كلاسيك و تحليل سود و زيان

ب) شرطی سازی انزجاری

ج) شرطی سازی عامل يا كنترل محرك

د) هیچ کدام

لینک:

http://www.askdin.com/showthread.php?t=53961&p=785415&viewfull=1#post785415

پست 219

بسم الله الرحمن الرحیم



16-.....................، هنگام كشمكش و تعارض بين نفس لوّامه (فرامن) با نفس امّاره (نهاد)

براي كاهش تنش با استفاده از مكانيزم هاي دفاعي بين آن دو سازش و آشتي برقرار مي‌كند.

الف) نفس لوامه

ب) نفس

ج) روح و عقل معاد

د) عقل معاش و ذهن ناهشيار

17-عوامل مهم در تحریک و تهییج تمایلات و خواسته های نفسانی، در فضای مجازی کدامند؟

الف) نیازهای درونی و مشخص نبودن هويت کاربران

ب) کم رنگ شدن نظارت و حضور ملموس دیگران، تبلیغات متنوع و پر رنگ و زرق و برق

ج) خلوت های اینترنتی و جذّابیت های جنسی

د) همه ی موارد

18-برای ترمیم، تنظیم، تعدیل در استفاده و جهت دهي مکانیزم های دفاعی ناهشيار برای سلامت جسم، روان و روح

از چه عواملی می توان کمک گرفت؟

الف) آموزش و شناخت مکانیزم های دفاعی و تقویت آنها با ایجاد شرایط تجربه ی عملکرد آنها در حین تعارضات.

ب) خودشناسی، فراشناخت (آگاهي از فرايند شناخت و افكار)، خودکاوی، توجه به رفتارها و علل آنها

محاسبه نفس و مشاوره با روان درمانگر و مشاور مذهبی.

ج) مطالعه، تحقیق و پژوهش میدانی و مشاهده ی نزدیک عملکرد سیستم های دفاعی ـ روانی

د) هیچ کدام

19- كاربري که برای رسیدن به لذت هاي نامشروع و ارضای آنها، خودش را بي اراده و يا تحت تأثیر

جبر محیطی و یا جبر زیستی مي داند،از کدام مکانیزم دفاعی استفاده می کند؟

الف) هم انکار و هم توجيه

ب) خيال پردازي و شوخ طبعي

ج) ناچیزشماری و بي ارزش شماري

د) كنش نمايي و جا به جايي



20 - كاربر متديني وابستگي خود به نامحرم را انكار مي كند و آن را ناهمخوان

با شخصيت خود مي داند. او....

الف) گرفتار توجیه و خودفريبي است.

ب) به طور کلی بايد از فضای مجازی خارج شود.

ج) از مكانيزم انكار در جهت مثبت استفاده مي كند. نبايد با ارتباط مستمر

خیال پردازی، نگاه داشتن هدیه ها و یا پیامک هاي طرف مقابل سبب تقويت و شارژ وابستگي شود.

د) بايد موضوع را با طرف مقابل در میان گذارده و از او بخواهد در قطع این رابطه به او کمک کند.

پ.ن

برای یافتن پاسخ سؤالات می توانید،پستهای:

234 ـ 235 ـ 238 را مطالعه بفرمائید.

21- در متن كتاب آيه شريف "بَلِ الإِنْسانُ عَلى نَفْسِهِ بَصِیرة، وَلَو أَلْقى مَعاذِیرَه" اشاره به مكانيزم ...... دارد و يعني...... .

الف) خيال پردازي ـ انسان به وسوسه­ های نفس خود، آگاه است هر چند گرفتار اوهام باشد.

ب) توجيه ـ انسان به وسوسه­ های نفس خود، آگاه است هر چند براى توجیه خود عذرهایى بتراشد.

ج) ـ انكار ـ
انسان به وسوسه­ های نفس خود، آگاه است هر چند آن را منكر شود.

د) ـ شوخ طبعي ـ
انسان به وسوسه­ های نفس خود، آگاه است هر چند به لهو و لعب مشغول باشد.

22- فردی به امام صادق (ع) گفت:‌ فلاني انحراف جنسي دارد و مي‌گويد به آن معتاد شده ام و براي تركش

از خود اراده اي ندارم. امام فرمود: در حضور ديگران هم آن را كار مي‌كند؟ گفت نه. امام فرمود: پس مشخص است ...... دارد.

الف) بيماري

ب) اعتياد

ج) اختيار و اراده

د) ايمان ندارد ولي انحراف و اعتياد




23- از كلام مولي علي (عليه السلام) :" أَيُّهَا النَّاسُ لَا تَسْتَوْحِشُوا فِي طَرِيقِ الْهُدَى لِقِلَّةِ أَهْلِهِ"

استفاده مي شود كه .....

الف) اقليت مشروعيت آور است، پس همرنگي با جماعت، كار پسنديده اي نيست.

ب)
نبايد در مسير حق از كمبود طرف دارانش بترسيم.

ج) براي دفع و رفع ترس دل را به دريا بزن و خودت را در كار قرار ده.

د) الف و ب


24- "تسویل نفس" كه در فضاي مجازي زمينه آن بسيار زياد است؛ يعني: ...................... .

الف) نفس انسان، تمایلات نفسانی و کارهای زشت را در نزد او زیبا جلوه دهد.

ب) پیروی گام به گام از وسوسه های نفس و شیطان

ج)آراسته شدن به فضایل و مکارم اخلاق

د)
الف و ب

25-از نظر روان شناسی هر عملی از......و.....شروع می شود.

الف) تمرین و تکرار

ب) تجسم ذهنی و فکر

ج) افراط یا تفریط

د) بدگمانی و خیال پردازی

پست 247

26- در كتاب از حدیث شریف"أَشَدُّ الذُّنُوبِ مَا اسْتَخَفَّ بِهِ صَاحِبُه" براي اشاره به کدام مکانیزم دفاعی استفاده شده است؟

الف) توجیه

ب) ناچیزشماری

ج) انکار

د)هیچ کدام

27- در كدام گزينه مکانیزم ناچیز انگاری،دارای اثر مثبت در زندگی، مدیریت هیجان و روابط دارد؟

الف) کسی که تصاویر تحریک آمیز زنان بی حجاب را در تبلیغات تجاری می بیند و اثر آن را در مقایسه با سایت های

مستهجن ناچیز می شمارد.

ب) کسی که گناهان اخلاقی و شرعی را در فضای مجازی به خاطر محسوس و ملموس نبودنش ناچیز می شمارد.

ج) جوانی که به کسی پیشنهاد ازدواج داده و او ردّ کرده است،جوان برای رهایی از تنش می گوید:"مالی هم نبود"

د) ناچیز شمردن توانائی ها و مهارت های ديگري به خاطر حسادت

28- در تعارض (ميل به گناهان جنسي) و (ميل به اجتناب از آسيب هاي دنيايي و اخروي گناهان)

کدام گزینه مکانیزم عقلانی سازی برای رفع تعارض گرایش ـ گریز، محسوب می گردد؟

الف) تحقیق مفصل علمي و ديني راجع به ضررهاي دنيوي و اخروي خودارضايي و امور پورنوگرافي،

ب) همانندسازي با اساتيد وارسته اخلاق و عرفان،

ج) انجام گناهان جنسي با خيال پردازي،

د) گريز از گناهان جنسي.

منابع جواب: پستهای 278 - 302 - و 332

29- كاربري که با تمام وجود، به انجام گناهي مانند خلوت اينترنتي نامشروع گرایش دارد

امّا آن را تقبیح می کند، دچار تعارض.....شده و از سیستم دفاعی......استفاده کرده است.

الف)گرایش ـ گرایش، جابه جایی

ب) گریز ـ گریز، انکار

ج) گرایش ـ گریز، واکنش وارونه

د) گریز ـ گرایش، باطل سازی


30- فردی از یک سو تمایل به خوش و بش با نامحرم دارد و از سویی ترس از عذاب الهی،

نهایتا تعارضش را با این جمله حل می کند:"من توان خود کنترلی بالایی دارم و این کار در من اثری ندارد"

او از سیستم دفاعی.......استفاده کرده است.

الف) توجيه و انکار

ب) گریز

ج) والایش

د) باطل سازی



منابع جواب مسابقه:پستهای 332 - 336

از سؤال 1 تا 30

مهلت: تا نیمه شعبان

فرم مسابقه(پاسخنامه آنلاين)



سؤالات مسابقه بعدي ( زمان اعلام خواهد شد)

31- كاربري که برای حل کشاکش‌های نفس و وجدانش، خود را سرگرم مطالعه یا کار سخت

و یا راز و نیاز و ذکر خداوند می کند، از سیستم دفاعی.....استفاده کرده است.

الف) کنش نمایی مثبت

ب) توجیه

ج) انکار

د) جا به جایی

منابع جواب مسابقه:پستهای 332 - 336 - 368



32-هنگامی که فردی مورد انتقاد قرار می گیرد سختش است حقيقت را قبول كند، بین دو میل....... و ......... تعارض به وجود می آید.

الف) خودبرتر بینی ـ خودكم بيني

ب) حبّ نفس ـ حقیقت جویی

ج) واقعیّت گرايي ـ خودفریبی

د) حبّ نفس ـ انتقاد پذیری


33-در روابط اجتماعي بهترین نوع بیان انتقاد روش...........است.

الف) رک و صریح،با ذکر نکات مثبت شخصیّت فرد

ب) بیان در جمع،با ذکر نکات مثبت فرد

ج) ساندويچي يعني بیان در لفافه با ذکر نکات مثبت شخص

د) صراحت و بدون رودربايستي


34-به زیبایی و هنرهای خانمی در منزل بها داده نمی شود،او در اداره ای کارمند است و با آقایان در حیطه ی شغلش سرو کار دارد، از یک سو تمایل به جلوه گری نزد آنان و از سویی میل به حفظ عفاف و حیاء در او تعارضاتی ایجاد کرده،کدام سیستم دفاعی ممکن است در او فعال شود؟

الف)انکار مثبت و انکار منفی

ب) توجيه

ج) کنش نمایی مثبت و منفي

د) همه موارد

منبع:پستهای 377 - 392


35-کدام یک از موارد زیر را می توان جزء دام هایی محسوب داشت که در فضای مجازی ممکن است برای خانم های متدیّن

پهن شود؟

الف) در خواست کاربران آقا برای شرکت در بحث های علمی در جمع

ب) درخواست همکاری در بخش هایی از سایت های مذهبی

ج) درخواست مشورت راجع به گزینش همسر و یا نحوه ی برخورد با همسر

و صحبت های طولانی در پیامهای خصوصی

د)درخواست ورود و عضویت در گروههای عمومی


36-اگر شیطان و نفس امّاره بخواهد خانم نسبتا مقیّدی را به جلوه نمایی ترغیب کند،از چه کانال هایی وارد می شود؟

الف)صیغه ی خواهر برادری مجاز است

ب)محرم دانستن پزشک مرد و یا شوهر خواهر و برادر شوهر

ج)خوش و بش با نامحرم به بهانه ی رفع خستگی یا فروش بیشتر و یا یاد گیری بهتر

د) همه ی موارد

منبع:پستهای 423 -437