شيوه كاربردی و پيشنهادی «شما» برای مديريت شهوت

تب‌های اولیه

230 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال

سلام
اسلام سه راهکار حلی و یک راهکار نقضی داره
راهکار نقضی ازدواج سریعه که البته بعضیها این رو راهکار حلی میدونند
اما سه راهکار حلی:
اول: از طریق خود قوه شهویه است , توسط روزه و کم خوردن و نخوردن مواد گرم مثل خرما و عسل که قوه ی شهویه رو تحریک میکنه
دوم: از طریق قوه وهمیه است شامل درست نکردن محیطهای خلوت برای توهم امور شهوانی و فعالیت زیاد داشتن و جایگزینی با محیطهای شلوغ
سوم: از طریق قوه عقل است شامل علم اندوزی , رفیق خوب و مصاحبه الابرار
اما واضحا قوه غضبیه در عرض قوه شهویه است و راه درمان از طریق این قوه نیست

البته یک راه حلی دیگه هم وجود داره که مفصله و نزدیکترین راه برای کنترل قوه های سه گانه است ولی چون مختص نبود , نگفتم

ولی به نظر من جمله خانم زینبیون اشکال داره. چون تنها فرد معصوم است که فکر گناه نمیکنه.

باغ بهشت;765223 نوشت:
ولی به نظر من جمله خانم زینبیون اشکال داره. چون تنها فرد معصوم است که فکر گناه نمیکنه.

نه درسته
ما هر قدر عمدا يا سهوا گناه كنيم به همان مقدار از نظر عقل از معصوم پايين تر هستيم


اگر ناخوداگاه چشمتون خورد به یه تصویر محرک سریع ذهنتون رو به سمت دیگری بکشید
به نظرم دیدن تصاویر مناظر و گلها و میوه ها خیلی زود ذهن رو منحرف میکنه
و اگرم خوداگاه رفتید سراغ این جور تصاویر:Narahat: باید بزنید خودآگاهتون رو از خود بی خود کنید:Moteajeb!: تا دیگه از این کارا نکنه:Nishkhand:

نفس مثل بچه است خیلی زود میشه گولش زد:ok:

به نظر من یکی از مهمترین کارها اینه که ازدواج را زیاد کنیم .البته می دونم نمیشه ولی باید این کار انجام بشه . و راه حل این هم فقط یک چیز است. ساده زیستی . و اولین قدم برای ساده زیستی این است که پیچ تلویزیون را ببندیم. یک سخنرانی چندوقت پیش گوش می کردم می گفت باوجودی که فقر در جهان زیاد شده است اما آمارتولید جنس های لوکس در دنیا زیاد شده است. می گفت این به خاطر نیازهای کاذبی است که در ما ایجاد کرده اند. وقتی پیچ تلویزیون را بستیم خوب که نگاه کنیم می بینیم که ما به خیلی از این چیزها نیازنداریم. البته متاسفانه بعضی اوقات تبلیغات جنبه علمی به خود می گیرند. کم کم فکر می کنیم یک چیزی کم داریم. خوب که دقیق می شیم می بینیم که آره ما مبل لوکس کم داریم. خوب که دقت می کنیم می بینیم که ما تلویزیونoled کم داریم. اون وقت نتیجه اش چی می شود. دختری که با این شرایط بزرگ شده نمیاد در یک زیر پله ای زندگی کنه. اساسش رو کجا بذاره. هسته ی آلبالوگیرش رو ، 5 تا ساندویچ سازش رو ، مبل هاش رو و... رو کجا بگذاره. بالاخره این رو گرفته که ازش استفاده کنه. همچنین مادران و پدران علی الخصوص مادران. اگر مادره بنشینه پیش خودش حساب کنه و بگه من خیلی از این وسایلی که دارم اضافیه. به جای تلویزیون جدید می توانم از این تلویزیون های معمولی هم استفاده کنم. مبل آن چنانی نمی خوام و... . اون وقت می ره برای پسرش زن می گیره و پولی که می بایست خرج لوازم اضافی کنه رو می ده به پسره. پسره هم می ره توی یک خونه کوچک زندگیش رو شروع می کنه و چند سال دیگه کم کم بره توی خونه بزرگتر. وقتی مامانه می خواد شاهانه زندگی کنه و حاضر نیست برای فرزندش فداکاری کنه و دختره هم حاضر نیست بیاد با شرایط خیلی ساده زندگی کنه خوب معلومه ازدواج سنش می ره بالا. وقتی هم رفت بالا دیگه طرف یاد گرفته که تمام نیازهای روحی و جسمیش رو با مصرف جبران کنه. دیگه چی می مونه از انسانیت. هچی. ملت تبدیل می شوند به حیواناتی که صبح تا شب به فکر مصرف هستند. (الان تقریبا این شده). به جای این که فکر برای شهوت بکنیم باید فکری به حال انسانیت ملت بکنیم که زیر چنگال مدرنیته داره نابودمی شه. اگر انسانیت درست بشه شهوت درست می شه. اگر بخواهیم راهی فردی برای کنترل شهوت ارائه کنیم باید بگیم ورزش و مطالعه و از این جورچیزها. اما کسی که گناه هم نکنه تا سن بالا و در سن بالا ازدواج کنه خیلی مشکلات روحی و روانی پیدا خواهد کرد. اما راه اصلی اینه که ملت انسان باشند. این قدر دنبال زرق و برق نباشند. فکر اون طرفشون باشند. هروقت این طور شد بسیاری از زوائد حذف می شه و ازدواج درست می شه و مشکل شهوت حل می شه. اما با ااین هجوم مدرنیته به مردم فکر نمی کنم به این راحتی مطلب درست بشه. مردم بندگان مصرف شدند و تجمل.

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

ابوالبرکات;765344 نوشت:
به نظر من یکی از مهمترین کارها اینه که ازدواج را زیاد کنیم .البته می دونم نمیشه ولی باید این کار انجام بشه . و راه حل این هم فقط یک چیز است. ساده زیستی . و اولین قدم برای ساده زیستی این است که پیچ تلویزیون را ببندیم. یک سخنرانی چندوقت پیش گوش می کردم می گفت باوجودی که فقر در جهان زیاد شده است اما آمارتولید جنس های لوکس در دنیا زیاد شده است. می گفت این به خاطر نیازهای کاذبی است که در ما ایجاد کرده اند. وقتی پیچ تلویزیون را بستیم خوب که نگاه کنیم می بینیم که ما به خیلی از این چیزها نیازنداریم. البته متاسفانه بعضی اوقات تبلیغات جنبه علمی به خود می گیرند. کم کم فکر می کنیم یک چیزی کم داریم. خوب که دقیق می شیم می بینیم که آره ما مبل لوکس کم داریم. خوب که دقت می کنیم می بینیم که ما تلویزیونoled کم داریم. اون وقت نتیجه اش چی می شود. دختری که با این شرایط بزرگ شده نمیاد در یک زیر پله ای زندگی کنه. اساسش رو کجا بذاره. هسته ی آلبالوگیرش رو ، 5 تا ساندویچ سازش رو ، مبل هاش رو و... رو کجا بگذاره. بالاخره این رو گرفته که ازش استفاده کنه. همچنین مادران و پدران علی الخصوص مادران. اگر مادره بنشینه پیش خودش حساب کنه و بگه من خیلی از این وسایلی که دارم اضافیه. به جای تلویزیون جدید می توانم از این تلویزیون های معمولی هم استفاده کنم. مبل آن چنانی نمی خوام و... . اون وقت می ره برای پسرش زن می گیره و پولی که می بایست خرج لوازم اضافی کنه رو می ده به پسره. پسره هم می ره توی یک خونه کوچک زندگیش رو شروع می کنه و چند سال دیگه کم کم بره توی خونه بزرگتر. وقتی مامانه می خواد شاهانه زندگی کنه و حاضر نیست برای فرزندش فداکاری کنه و دختره هم حاضر نیست بیاد با شرایط خیلی ساده زندگی کنه خوب معلومه ازدواج سنش می ره بالا. وقتی هم رفت بالا دیگه طرف یاد گرفته که تمام نیازهای روحی و جسمیش رو با مصرف جبران کنه. دیگه چی می مونه از انسانیت. هچی. ملت تبدیل می شوند به حیواناتی که صبح تا شب به فکر مصرف هستند. (الان تقریبا این شده). به جای این که فکر برای شهوت بکنیم باید فکری به حال انسانیت ملت بکنیم که زیر چنگال مدرنیته داره نابودمی شه. اگر انسانیت درست بشه شهوت درست می شه. اگر بخواهیم راهی فردی برای کنترل شهوت ارائه کنیم باید بگیم ورزش و مطالعه و از این جورچیزها. اما کسی که گناه هم نکنه تا سن بالا و در سن بالا ازدواج کنه خیلی مشکلات روحی و روانی پیدا خواهد کرد. اما راه اصلی اینه که ملت انسان باشند. این قدر دنبال زرق و برق نباشند. فکر اون طرفشون باشند. هروقت این طور شد بسیاری از زوائد حذف می شه و ازدواج درست می شه و مشکل شهوت حل می شه. اما با این هجوم مدرنیته به مردم فکر نمی کنم به این راحتی مطلب درست بشه. مردم بندگان مصرف شدند و تجمل.
سلام
آفرين
شاه كليد است نكات شما:Gol::Gol:

[/]

یک وام 40 تومنی سود 3 درصد به من بدید. از دستگیره همین در اتاقم شهوتمو اعدام میکنم :ok:
یعنی پرایدو وام دادین از پارکینگ آوردید بیرون این پراید به جز اینکه به ... شما ... کنه . کار دیگه ای میکنه؟ برای انداختن پراید 20 تومنی ، 30 تومن به این ملت دعای ما هیچ. اصلا خدا اجری گذاشته ؟

دوست عزیز من نه مشاورم نه چیزی

شهوت هم غریزه ای که خداوند در نهاد انسان قرار داده و نمیشه منکرش شد

ولی در راه صحیح

چیزی که من تونستم بتونم شهوتم کنترل کنم

1- ورزش بوده 2- کار 3- سرگرم شدن

اگه وقتت پر باشه در راه درست قول میدم اصلا این افکار به سرت نمیزنه

البته راه صحیح اسلام ازدواج که بهترین و درست ترین کاره


چه کسی در این دنیا درد ندارد؟
درد و غم فصل مشترک همه ماست

بدترین راه برای تسکین دردهایمان پناه بردن به آغوش شیطان است
همان شیطانی که قسم خورده ما را بدبخت کند
میخواهی با شهوت حرام غمت را کاهش دهی؟
آیا فراموش کرده ای لذت شهوت حرام یعنی رفتن در آغوش پر کین شیطان؟

چرا شیطان؟

آیا آغوش پرمهر خدا برای تسکین دردهایمان بهتر نیست؟:Sham:

حتی اگر در آغوش شیطانی بیرون بیا
بیرون بیا
اکنون
بخوان ناس و فلق را و بیرون بیا

آغوش پرمهر خدا بر روی تو باز است
بیا



[="Microsoft Sans Serif"][="Indigo"]خواب... آقا خواب خیلی خوبه... وقتی خوابی نه دروغ می گی... نه غیبت می کنی ...

فقط یه اشکالی که داره اینه که وقتت می گذره... اما واسه افرادی که بیکارن...موقتا بد نیست... به شرط اینکه خودشون رو بزنن به بی خیالی.... (البته همه خوش خواب نیستن و بدرد همه نمی خوره)

............................................................................................................................................

خب ... دیگه چیکار کنیم که خوش بگذره... عایا؟!:khaneh:

یادش بخیر.... اون قدیم قدیما که بچه خوبی بودم... اذون صبح بیدار می شدم چله زمستون سوار دوچرخه می شدم و برای نماز صبح می رفتم مسجد جامع شهرمون... بقیه مسجدا نماز صبح نداشتن.... الان که فکر می کنم اینم نسخه خیلی خوبیه...

فقط توضیحات تکمیلیشو بعدا میام می گم....

فعلا التماس دعا[/]

[="Tahoma"][="Indigo"]

[/]

[="Blue"]

:Ealam:

روی شیب شهوت که قرار داری!

روی خلاص هم که میزاری!(با خلاص کردن نفس)
بعدشم که میخوابی(خواب غفلت)

میخواهی ماشینت در پرتگاه سقوط نکند؟

ماشین وجودت حیف است سقوط کند!!
هوایش را داشته باش!!

[/]

باغ بهشت;766022 نوشت:

هر کی بودن خیلی عالی گفتن!!:Kaf:

به نظر من مؤثرترین راه غلبه بر شهوت میتونه فکر کردن به عواقبش باشه، عواقب دنیایی و اخروی. و خب البته در کنار رعایت یه سری چیزای معمولی مثل نگاه نکردن به نامحرم و ندیدن صحنه های مهیج. و به این فکر کنیم که اگه از راه حرام لذت ببریم به همون اندازه بعدا ممکنه در زندگی زناشویی از لذت های حلال کمتر بهره ببریم. یعنی اونی که هیچوقت رابطه با جنس مخالف و ارضای نادرست رو تجربه نکرده قطعا بعد ازدواجش لذت وصف ناپذیری رو از بودن در کنار همسرش خواهد برد...

[="Tahoma"][="Indigo"]

ahmad70;768318 نوشت:
هر کی بودن خیلی عالی گفتن!!

استاد قرائتی فرمودند[/]

من با ورزش خودمو مشغول میکنم اقا ورزش کنید عالیه.باید انرژی جسمی رو به حداقل رسوند تا فکر به مسایل دیگه نره.

ما یه گروه هستیم از این رفیق فابریکها بعد کار با هم فوتبال بازی میکنیم کوه میریم اسب سواری میکنیم دوچرخه سواری میکنیم و دیگه جنازمون میرسه خونه:khandeh!:

[="Blue"][/]

[="#008000"]نماز اول وقت
والسلام
[/]

زینبیون;765640 نوشت:

بدترین راه برای تسکین دردهایمان پناه بردن به آغوش شیطان است

اکنون
بخوان ناس و فلق را و بیرون بیا

آغوش پرمهر خدا بر روی تو باز است
بیا



سلام
خیلی روی من اثر گذاشت.
متشکرم.
واقعاً بنده در غفلت بودم که گناه (هر چی باشه) آغوش شیطانه.
و در غفلت بودم که آغوش خدا پرمهره و بازه و بهتر از شیطانه.

نه اینکه نمی دانستم. می دانستم. اما از دانسته خودم غافل بودم.
شما مرا متنبه ساختید.


هر که از خدا بهشت خواهد و در برابر حرام عفت نورزد قطعا خود را به ریشخند گرفته است



حفظ کردن قران و مرور اون در ذهن، خیلی خوب و موثر هست.

تاثیر خیلی خوبی روی ذهن و نفس میزاره

الله اکبر

الـلـه اکـبـر

الــلــه اکــبــــــــــر

میدانی معنایش چیست؟

یعنی بین لذت گناه و لذت رضایت خدا بدان کدام بزرگتر است!!!

[="Blue"]

کی خوشگل تره؟!

:Graphic (29):



امام صادق (ع) فرمودند :
روز قیامت که میشود زن زیبایی را که به خاطر زیبائیش به فتنه ( و گناه ) افتاده است بیاورند ، آن زن گوید : پروردگارا تو مرا زیبا آفریدی و به همین خاطر من گرفتار فتنه و گناه شدم ، سپس ، حضرت مریم
ع را روبرویش آورند و به او گویند : آیا تو زیبایی یا حضرت مریم (ع) ، ما او ( حضرت مریم ع) را زیبا آفریدیم و دچار فتنه و گناه نگشت ، و هم چنین مرد زیبایی را که به خاطر زیبائیش به فتنه ( و گناه ) افتاده بیاورند و آن مرد گوید : بار پروردگارا تو مرا زیبا خلق کردی و از این جهت زنان به سوی من مایل شدند و مرا به زنا انداختند ، یوسف (ع) را نزدش آورند و به او گویند : تو زیباتری یا این ؟ ما او را زیبا خلق کردیم و با این حال به گناه نیفتاد.

بحارالأنوار ج 12 ص 341
بحارالانوار ج 14 ص 192
كافى ج 8 ص 228[/]

همنشيني با هوسرانان باعث از ياد رفتن ايمان و حاضر شدن شيطان است.

نهج البلاغه، خطبه 86

قطع ارتباط با دوستان هوسران از اوجب واجبات است


[="Blue"]

مَن تَلَذَّذَ بِمَعاصی اللهِ أورَثَهُ اللهُ ذُلّاً؛
هر که از معصیت خدا لذت ببرد خداوند او را به ذلت می افکند.

تصنیف غررالحکم و دررالکلم ، ص186 ، ح3565

[/]

:Ealam:

دوربین ها آماده!!!

صدا آماده!!!!

زمین آماده!!!!

زمان آماده!!!!

فرشته ها آماده!!!

اعضای بدن اماده!!!


ضبط میشه!!!!

ضبط کنید کارهای آدم را!!!

حتی گناهان در خلوتش را!!!!:badbakht:

روزی آنها را به او عرضه خواهیم کرد!!!!

الْیَوْمَ نخَْتِمُ عَلىَ أَفْوَاهِهِمْ وَ تُكلَِّمُنَا أَیْدِیهِمْ وَ تَشهَْدُ أَرْجُلُهُم بِمَا كاَنُواْ یَكْسِبُونَ(65- یس)

امروز بر دهان‏هایشان مُهر سکوت می زنیم و دست‏هایشان با ما سخن مى‏گویند و پاهایشان به اعمالى كه همواره مرتكب مى‏شدند، گواهى مى‏دهند.

امان از روزی که پرونده اعمالمان را همه می بینند


گناه تو را اینگونه می بلعد

از آن بگریز

چرا نشسته ای؟!

در محیط خطرناک چه می کنی؟

فرار کن!!


[="Blue"]


ای پرنده خیال!!

ای عزیزکم!!

کجا میروی؟!

آن دانه ها که شیطان برایت پاشیده سمی است!

بیا برایت دانه هایی از معرفت آورده ام

بیا با هم در قرآن پرواز کنیم

بیا اینجا امن امن است

بیا

[/]


خواندن سوره تکویر خیلی موثره


بخونید تنتون میلرزه
بخونید یادتون میره گناه چیه
بخونید

.
.
.
هنگامي كه خورشيد درهم پيچيده مي‌شود

و هنگامي كه ستارگان تيره و تار مي‌گردند و فرو مي‌افتند .‏

و هنگامي كه كوهها ( از جاي خود بركنده مي‌شوند و به اين سو و آن سو ) رانده مي‌شوند .‏
.
.
.

و در چند ایه بعدش می فرماید

و هنگامي كه نامه‌هاي اعمال پخش و گشوده مي‌شود .‏

و هنگامي كه آسمان ( همچون پوست حيوان ) بركنده مي‌شود .‏

و هنگامي كه دوزخ كاملاً برافروخته و شعله‌ور مي‌شود .‏
:badbakht:
.
.
.
.

ای وای:geryeh:
خدا بدادمون برسه:please:


مَن کَرُمَت عَلَیهِ نَفسُهُ هانت عَلَیهِ شَهوَتُهُ

هر که برای خود احترام قائل باشد شهوتش (خواهشهای نفسانیش ) در نظر او بی ارزش می شود.

نهج البلاغه(صبحی صالح)، ص 555 ، ح 449



[="#EE82EE"]به نام خدا
به این فکر کنیم که این نقشی که در حال بازی آن هستیم، به صورت زنده و مستقیم در حال پخش در قیامت هست
به این فکر کنیم که امروز همان روز حساب است و این اولین و آخرین فرصت من است
تصور کنیم که این لحظه قیامت هست و این فیلم اعمال من است که پخش می شود، در آن لحظه ی غیر قابل برگشت از خودت چه انتظاری داری؟[/]

[="Blue"]

صِيَامُ الْقَلْبِ عَنِ الْفِكْرِ فِي الْآثَامِ أَفْضَلُ مِنْ صِيَامِ الْبَطْنِ عَنِ الطَّعَام‏


روزه قلب از فکر در گناهان ، برتر از روزه شکم از طعام است.


تصنیف غررالحکم و دررالکلم ص 176 ، ح 3365


[/]

به امید توبه در آینده گناه نکنیم
آیا مطمئنیم که در حال ارتکاب گناه قبض روح نمی شویم؟
آیا مطمئنیم که فرصت توبه می یابیم؟
اکنون که فرصت هست باید استفاده کرد



من تجربه واقعی که خودم موفق بهش شدم میگم شاید کاربردی باشه

1- مطالعه قران بود

2- نماز

3- ورزش بود

4- وقتم طوری پر میکردم که کمتر خودم تنها باشم که افکارم دنبال این اوهامات بره

5- بهترین راه حل ازدواج هست اگه بتونید

6- قید دوستانی که مدام این حرف های مزخرف میزدن یا چیزهایی دیگه رو زدم

با دوستانی بودم که حرف هایی رو نمیزدن باعث بشه دنبال افکار بد برم
.....................................

موفق باشین انشالله خداوند وسیله ازدواج جوانان فراهم کنه

[="Tahoma"][="Blue"]هر گاه قبل از گناه ندایی شنیدید که خداوند مهربان و آمرزنده است و وعده توبه در آینده به خودتان دادید بدانید این ندا ندای شیطان است همچنانکه بعد از گناه نیز شما را از توبه کردن نا امید می کند و برعکس آن اگر قبل از کناه و یا حین ارتکاب گناه هر گاه ندایی شنیدید که عذاب الهی را به شما گوشزد کرد این ندا از طرف ملایک الهی می باشد هچنانکه بعد از ارتکاب گناه انسان را به توبه از گناه بشارت می دهند.و امید وار به رحمت الهی.[/]

[="Blue"]


از فرق های ادمی با حیوان این است که می تواند خود را کنترل و مدیریت کند

این است که اشرف مخلوقات گشته
وگرنه شرافتی بر سایر موجودات ندارد

[/]

[="Blue"]

در رو ببند!!

اگر دریچه ذهن را به سمت گناه و تخیلات منفی باز کنیم ،به گناه اجازه ورود میدهیم!!!

وقتی آنچه را که نباید تخیل کرد تخیل می کنیم
ابتدائش دست خودمان است اما وقتی دریچه ذهن به سمت تخییلات حرام باز شد دیگر گناه اجازه ورود نمی گیرد و به ذهن حمله میکند و ذهن زیر رگبار افکار ناشایست تیر باران می شود

پس همان اول در را ببند!

[/]

حامی;753470 نوشت:
خدا گرسنگي و تشنگي را هم قرار داده مردم از هر جايي و هر غذا يا آبي را مي خورند؟ آيا بي حساب مي خورند؟
سلام استاد
وقت کردید یکم ما رو تحویل بگیرید :Nishkhand:

استاد عزیز مغلطه میفرمایید ها!
مردم از هر جایی و از هر نوع غذایی نمیخورند ، اما نه اینکه کلاً غذا نخورند!
شما میتونید به کسی بگید غذای دزدی نخور ، غذای آلوده نخور ، غذای مونده نخور ، اما نمیتونید بگید کلاً غذا نخوز!!!

سؤال این تاپیک تقریباً مثل این میمونه که تاپیک بزنیم و بپرسیم:
راه های کاربردی برای کنترل گرسنگی چیه!!!

البته من هم میدونم که شهوت و گرسنگی با هم تفاوت هایی دارن ، مثلاً شهوت رو در زمان طولانی تری میشه کنترل کرد
اما استاد این هم بالاخره یه محدودیتی داره

درمان تشنگی نوشیدن آبه
درمان گرسنگی خوردن غذاست
درمان شهوت هم رابطهئ جنسیه

راهکارها هم فقط میتونن مدت کنترل رو مقداری طولانی کنن ، اما تنها راه فقط و فقط ازدواجه

اگر مدیریتش دست من بود سن ازدواج رو به زیر 18 سال میرسوندم

مطلب دیگه اینکه ضمن احترام فراوان به تمام خانمها و ارزش قائل شدن برای نظرات خوبشون ، به خواهران عزیز عرض میکنم که گفتن این راهکارها برای شما خیلی آسونه. البته شما هم نیاز جنسی در وجودتون هست ، اما همونطور که در برخی مسائل به آقایون میگید که تا شما جای یک خانم نباشید نمیتونید حالش رو درک کنید (مثلاً بارداری و زایمان) و درست هم می فرمائید ، همونطور هم شما خواهران گرامی تا جای ما نباشید نمیتونید حال ما رو درک کنید

نیاز جنسی برای مردها خیلی قوی تر از این حرفهاست که با ورزش یوگا و خوردن شنبلیله بشه جلوش رو گرفت!

البته میدونم که هدف تمام شما دلسوزی برای جوانان کشورتون هست و قصد دارید به هر شکلی که به ذهنتون میرسه بهشون کمک کنید ، کارتون جای تقدیر داره. اما شاید این موضوع یکی از بخش هایی باشه که ما مردها بیشتر نیاز به فهمیدن شما داریم تا ارائهء راهکار. انتظار داریم از زبان شما بشنویم که می فهمید یک مرد چه میکشه و بهش حق می دید. انتظار داریم بیشتر راهکار برای ازدواج بدید تا معرفی دعا و ذکر. خدا کنه روزی برسه که تنها گیر ازدواج جوانان (دختر و پسر) فقط این باشه که کدوم یکی از کدوم خوشش بیاد ، و همین که یک دختر و پسر همدیگه رو پسندیدن ، چند روز بعد با هم در حال زندگی کردن باشن

باسلام
هدف تایپک مشخصه :ok:
بفرمائید اگه جوانان و خانواده های این مملکت بدونند روش و راهکار اسلام برای همه نیازها شون چیه دیگه
راهکارها نمیشه شنبلیله
جوان چشم از گناه ببند یعنی استغفرالله خدا از آدم های این دوره زمونه اطلاع نداره که بدحجابی و بی حجابی بی داد میکنه یا شرایط ازدواج برای جوانان سخته
مشکل اینجاست جوان پیر بچه باید به این یقین برسه قرار نیست به هر نیازی تو هر شرایطی پاسخ داد
میگید روزه نماز دعا
خب برای چه برای بالا بردن استانه تحمل در مقابل این مشکلات
خب حالا کنترل شده
باید پاسخ داده بشه
شرایط ازدواج
خدا نگفته خونه بخر ماشین بخر فلان کار رو داشته باش و...
این قوانین رو به پای اسلام نزاریم

یک موضوع هی نگوید خانوم‌ها اینطوری آقایان اون‌طوری

تو اطاعت امر خدا هر دو باید سر تعظیم فرود بیارند
خدا در بنده این توان رو قرار داده و بعد ازش خواسته اطاعت کنه
نیاز به تمرین داره
چیز محال نیست
چشمت رو حفظ کن
خوراک رو درست کن
انتظارات معقول باشه
دیگه نیاز نیست به زحمت بیفتی
جوانی که ۲۴ ساعت پای دیدن هر برنامه هست
برای رفع موانع تلاش نمیکنه
هی فقط خودش رو تشنه تر میکنه
میری بیرون پر بی حجاب خب بنده خدا دیگه تو گوشی پر کردی از چرت و پرت اونا چی اونا هم اختیاری نداشتی براش
خدا هنوز باورش نکردیم که راحت میگیم نمیتونم
نمیتونم برای مومن نیست
روی خودت کار کن تو آخر همه می توانم ها هستی خودت داری خودت رو دست کم می‌گیری همین

Reza-D;778077 نوشت:
سلام استاد
وقت کردید یکم ما رو تحویل بگیرید
استاد عزیز مغلطه میفرمایید ها!
مردم از هر جایی و از هر نوع غذایی نمیخورند ، اما نه اینکه کلاً غذا نخورند!
شما میتونید به کسی بگید غذای دزدی نخور ، غذای آلوده نخور ، غذای مونده نخور ، اما نمیتونید بگید کلاً غذا نخوز!!!

سلام عليكم
گفت غيبت نكن
گفت:‌تو به من تهمت مي زني من كي غيبت كردم اين كارم غيبت نيست؟:Nishkhand:
..
آينه داخل و آينه بغل تون سالم است تو آينه ها نگاه كنيد به جايي برخورد نكنيد و دنده عقب برگرديد به شروع بحث:ok:
بله ما هم سخنان شما را قبول داريم
بين مديريت و كنترل هم فرق مي گذاريم يعني كنترل يكي از ابزارهاي مديريت است بنابراين مديريت ابزارهاي مختلف داره و در بحث هاي ما كه حدود شرعي مهم است ازدواج ها از مهم ترين و كليدي ترين ابزارهاي مديريت است
سخن ما اين جا است اگر كسي برايش به هردليلي ازدواج مقدور نبود چگونه شهوتش را تا زمان ازدواج مديريت كند كه به گناه هم نيفتد
مانند اين كه كسي گرسنه است و بگوييم اين فرد تا زمان دسترسي به غذا چگونه محرك هاي دروني و بيروني را كنترل كند تا به غذاي سالم برسد و از غذاهاي مانده و فاسد هم نخورد

حامی;753159 نوشت:
دوستان بزرگوار
مي دانم در تأخير ازدواج و نابساماني محرم نامحرم افراد و نهادها و مراكز مختلف، خيران، حوزه و دانشگاه، رسانه هاي مكتوب و منطوق و...
و مهم تر از همه خودمان تقصير داريم
سؤال فعلي جداي بحث اين كه كي مقصر است و كجاي كار ايراد دارد كه ازدواج به تأخير افتاده است
اين است كه براي مديريت شهوت شما چه راهي را پيشنهاد مي دهيد كه عملياتي و شرع پسند و اخلاقي باشد
چه براي افرادي كه شرايط ازدواج را ندارند اجبارا
چه براي افرادي كه اختيارا تا مدتي نمي خواهند مثلا براي ارتقاء علمي يا اتمام سربازي و...

از همه اينها بگذريم
حالا شما نظرتون چيه؟ چه راه كاري مي دهيد در صورتي كه به هر دليلي نخواهيد يا نتوانيد ازدواج كنيد چگونه مديريت مي كنيد شهوت را؟

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

سلام بر شما
اميدوارم كه دوستان وارد بحث هاي دونفره نشوند
و نقل و نقد نكنند.
فقط نظر شخصي خودشان را درباره سؤال فرمايند همان گونه كه سؤال اصلي همين است
[/]

سلام.

به نظر من تنها مرگه که چاره نداره. من خودم خیلی دختر خوبی نیستم، یکی به نعل و یکی به میخم اما میدونم که میشه ادم خودشو کنترل کنه.

قبلا شنیده ام که اگه به یه نفر بگن 1 کیلومتر بدو ، 100 متر اولو که میره میگه خسته شدم بابا ، اما اگه همین ادم یه گرگ دنبالش کنه تا اون جا که جون داره میدوه بلکه خیلی بیشتر از یک کیلومتر.

به نظرم وقتی شرایط سخت میشه ، استعداد های انسان تازه شکوفا میشه و زمینه رشد پیش میاد. این چیزیه که خودم تجربه کردم.

حالا شرایط سخت برای هرکش یه چیزیه، معلولیت جسمی، مشکل مالی و .... . اما چیزی که تقریبا بین همه مشترک همین کنترل قوه شهوت هست که خیلی سخته و اگر ادم تلاش کنه میتونه از گناه ناشی از اون فرار کنه، مثل این که تو زمستان یه گرگ گرسنه به شما حمله کنه، وای نمیستی تا بخوردت که . حداکثر تلاشت رو میکنی که به چنگش نیوفتی . برای این در رفتن هم باید قبلا تمرین دو و آمادگی جسمانی کرده باشی وگرنه پاهات کم میاره و میوفتی. در رفتن از گناه هم اینجوریه. قبلش یه مقدار باید در جنبه های مختلف زندگی سختی بکشی. یه سری چیزای مباح رو بر خودت سخت بگیری و هر نونی رو نخوری، هر حرفی رو گوش ندی، هر حرفی رو نزنی، هر چیزی رو نخری، هر پولی رو درنیاری، هرجایی نری ، با هر کسی نشست و برخاست نکنی و .... . خوب اینا خیلی سخته ولی وقتی تمرین کردی و آبدیده شدی دیگه زمینه طغیان شهوت که فراهم بشه یا ازش فرار میکنی یا باهاش درگیر می شی و زمینش میزنی. نمیشه آدم هرجایی بره هر فیلمی ببینه بعدش که دلش لرزید بگه ای خدا چرا کمکم نمی کنی این چه زندگی ایه و ..... . انقلاب اسلامی هم که در سال 57 پیروز شد ، اینقدر خونها داده شد و جوان ها پر پر شدند و مادران داغدار و پدرها خمیده. حداقل از سال 42 مبارزه می کردند تا به 57 رسیدند.

اللیل والنهار;778086 نوشت:
راهکارها نمیشه شنبلیله

استاد حامی فقط همین یه نقل قول
پلییییییز :Nishkhand:

خواهر بسیار محترم و گرامی بنده که تاج سر من هستید ، از اون همه صحبت من فقط یک کلمهء "شنبلیله" که مشخص بود با چاشنی شوخی همراه هست رو برداشت کردید؟ ضمناً دوباره همین بخش از صحبت بنده رو بخونید:
Reza-D;778079 نوشت:
نیاز جنسی برای مردها خیلی قوی تر از این حرفهاست که با ورزش یوگا و خوردن شنبلیله بشه جلوش رو گرفت!

من از شما خانمها ، چه از نظر خواهری ، چه از نظر مادری ، چه از نظر کارشناسی و چه از نظر همسری (هر کدام در هر نقشی که هستید) خواستم با درک صحیح از نیاز ما مردها قدم جلو بذارید. عرضم این بود که نیاز جنسی و نوع تمایل به این نیاز ، در وجود ما با شما تفاوت داره و برای همین باید باور کنیم که صحبت و نیاز ما رو درک کردید تا راهکارهای شما برامون ارزشمند بشه. اگر بفهمیم که احساس و نیاز ما رو با قلب خودتون درک کردید ، اون وقت راهکارهای شما هم با قلب ما احساس میشه و نتیجه خواهد داد

اللیل والنهار;778086 نوشت:
قرار نیست به هر نیازی تو هر شرایطی پاسخ داد
علامه مجلسی روی منبر ، اون هم در شب شهادت امام علی(ع) ، از بین مردم برای دخترشون درخواست خواستگار کردند. یکی دیگه از علما در شبی که جنب شد ، پدر و مادر رو بیدار کرد و گفت همین الان زن میخوام

خواهر گرامی ، برعکس نظر شما که برای من محترم هست ، اتفاقاً دقیقاً به نیاز جنسی باید در زمانی که خدا تعیین کرده پاسخ داد. زمان جدیدی که ما برای پاسخ به این نیاز تعریف کردیم (حدود 25 تا 30 سالگی) یک زمان من درآوردیه و ربطی به اسلام نداره. اما متاسفانه ماها از جوان ها میخوایم خودشون رو با این سن جدید وقف بِدن و تازه بهشون میگیم که اسلام اینو گفته!

همچنین راهکارهایی که اسلام داده ترتیب و اولویت دارن. اسلام ابتدا گفته ازدواج دائم و اون هم به شکلی که نمونه هاش رو در بالا عرض کردم. یعنی سریع و اضطراری (البته نه به معنای بدون تعقل). بعدش هم گفته اگر ازدواج دائم نمیشه ، ازدواج موقت. حالا ما اومدیم بدون دلیل سن ازدواج رو بسیار بالا بردیم ، زندگی رو گران و مشکل کردیم ، تسهیلات مناسب برای شروع زندگی ارائه نمیشه ، خواستگاری ها هزارتا رسم و رسومات میخواد ، ازدواج موقت هم که از نظر بیشتر مردم و بخصوص بیشتر خانمها مساوی است با مفسد فی الارض بودن

بعد میایم میگیم خب حالا اینا رو ولش کن! بگو تو شرایطی که الان هست چکار کنیم؟!

درست مثل اینکه مساجد رو تخریب کنیم ، سجاده ها رو از بین ببریم ، هر کسی هم نماز بخونه شلاقش بزنیم ، بعد بگیم خب حالا بیاین بشینیم ببینیم تو چنین شرایطی چطور میشه نماز خوند!! مثلاً سوار ماشین؟! زیر پتو؟! توی حمام؟! یعنی مواردی که نماز خوندن بسیار مشکل هست و بعدشم بگیم خب اینها هم راهکار هستند. بله راهکار هستند ، اما در مرحلهء آخر قرار میگیرن و ما نمیتونیم به افراد بگیم:
قرار نیست که همیشه در راحتی نماز خوند!!

حامی;778090 نوشت:
چه راه كاري مي دهيد در صورتي كه به هر دليلي نخواهيد يا نتوانيد ازدواج كنيد چگونه مديريت مي كنيد شهوت را؟
با تمام احترام و علاقه ای که به شما برادر گرامی دارم ، این سؤال رو سؤال درستی نمیدونم. چون اعتقاد دارم اگر برای ازدواج موانعی پیش اومده باید در پی برداشتن موانع باشیم ، نه در پی راه های کنار آمدن با موانع! همچنین تمام راه های دیگه رو صرفاً قرص مسکن میدونم. البته تاپیک شما و صحبت های دوستان به جای خودش مفیده ، ولی خب نظر من همونه که عرض کردم

خدایا ، حکمتت رو فقط خودت میدونی ، اما ای کاش میشد برای یه مدتی جای دو تا چیز رو با هم عوض کنی

1 - بارداری و زایمان زنها رو میدادی به مردها

2 - نیاز جنسی و تاثیراتش در مردها رو میدادی به زنها

اون وقت دید این دو جنس ، به شدت نسبت به هم تغییر میکرد

)

Reza-D;778205 نوشت:
خدایا ، حکمتت رو فقط خودت میدونی ، اما ای کاش میشد برای یه مدتی جای دو تا چیز رو با هم عوض کنی

1 - بارداری و زایمان زنها رو میدادی به مردها

2 - نیاز جنسی و تاثیراتش در مردها رو میدادی به زنها

اون وقت دید این دو جنس ، به شدت نسبت به هم تغییر میکرد

سلام
دعاها هميشه طبق چيزي كه ما مي خواهيم مستجاب نميشه ولي گاهي حكمت ايجاب ميكنه مستجاب بشه مثل داستان زير:Nishkhand:
ميگن ي زن نابكاري گفت خدايا منِ رو سياه ي دعا مي كنم مستجاب كن: «زين پس زن ها بارداري را داشته باشند، ولي درد زايمان از مرداشون باشه.»
خلاصه دعا مستجاب شد از اون روز به بعد هر زني مي خواست بزاد شوهرش حسابي بي تابي مي كرد و آخ و اوخ.
از قضا اين زن نابكار هم بار دار شد. موقع زايمانش كه شد ديدن شوهرش ريكلس نشسته همه بهش نگاه مي كردند مي گفتند مرد حسابي ي اخ و اوخي بكن بچه داره به دنيا مياد ها. خلاصه عوارض زايمان كه نزديك نزديك شد كه ديدند مرد همسايه داد و فريادش به آسمان رفت. از آن به بعد مردهاي نابكار رفتند نزد پيامبر وقت گفتند سه ميشه دعاي اين خانم را باطل كنيد

Reza-D;778200 نوشت:
با تمام احترام و علاقه ای که به شما برادر گرامی دارم ، این سؤال رو سؤال درستی نمیدونم. چون اعتقاد دارم اگر برای ازدواج موانعی پیش اومده باید در پی برداشتن موانع باشیم ، نه در پی راه های کنار آمدن با موانع! همچنین تمام راه های دیگه رو صرفاً قرص مسکن میدونم. البته تاپیک شما و صحبت های دوستان به جای خودش مفیده ، ولی خب نظر من همونه که عرض کردم

اي كاش داستان به همين راحتي بود كه شما مي پنداشتيد يعني با درست ندانستن سؤالي همه چيز رديف ميشد
موضوع اين است كه اين سؤالات حقيقي است نه خيالي
يعني واقعا در دنياي بيرون از ذهن من و شما هست جواني كه پدر و مادر پيرش هزار و يك مشكل دارند و نياز به پزشك و دارو دارند خودش كار درست و درموني نداره اين جوان ننه مرده كه مادر پيرش را بايد ببره و دياليز كنه كه با قرض هم نمي تونه ازدواج كنه چه خاكي از نظر شهوت بايد بريزه به سرش؟
بله در جاي خودش گفته ايم و مي گويم اقوام و مؤمنان و خيران و دولت وظيفه ديني دارند زير بال ايشان و امثال ايشان را بگيرند ولي عملا مي بينيم و همسايه يكي از اقوام ما واقعا چنين شرايطي را داشت.
از سوي ديگر هم ازدواج موقت هم به اين راحتي نيست گاهي پيش مياد ازدواج موقت شده ولي جايي را پيدا نمي كنند چند ساعت خلوت داشته باشند. يا خانم براي ازدواج موقت حداقل سيصد چهارصدتومان درخواست كرده . به تعبير فلسفي
گاهي مقتضي موجود است ولي مانع مفقود نيست
كم پيش مياد كه مقتضي موجود و مانع مفقود باشه

اين يك مثال بود
از سويي ديگر
قبول دارم
يعني
بدجوري قبول دارم كه دختران كه هيچ حتي خانم هاي شوهر دار حتي خانم هايي كه طلاق گرفته اند و دوباره ازدواج كرده اند و دو مرد را تجربه كرده اند و از اين بالاتر درك درستي از شهوت مرد ندارند اغلب.
مثلا يك زن نمي تونه بفهمه كه مثلا ي پيرمردي كه سكته زده و پاش لب گور است مي تونه بهش نگاه شهوت آميز داشته باشه ميگه اين ديگه همه چيزش تعطيل شده در حالي كه نگاه شهوت آميز مرد تا زماني كه فرشتگان موكل الهي مياند سراغش تعطيل بردار نيست.

وقتي استاد قرائتي ميگه من با ازدواج دانشجويي مخالم
بلكه با ازدواج دانش آموزي موافقم يعني اين كه مي فهمه شهوت يعني چه
اين كه مشاوري اون دنيا لوس آنجلس نشسته و ميگه تا حدود 30 سال نبايد ازدواج بشه خب من تعجب كردم كه ايشان مشاور است چگونه فهم درستي از ازدواج و شهوت جوان ندارد ولي وقتي فيلم جشن تولد اين مشاور پخش شد حوريان دنياي دور و برش ريخته اند و با چنان وضعي ( پَنهتُ بالله). اصلا من تعجب كردم گفتم خب ايشان مي تونست بگه ازدواج دل بخواهي است عشقت كشيد هم ازدواج كن ايشان اصلا فشار شهوت را نمي فهمه كه بخواد مديريتش كنه

باز يك نكته
البته بين خانم ها هم هست شهوتشان ابتدائا بر خلاف خيلي از خانم ها زياد است چون غالبا شهوت خانم ها تأخبر رتبي دارد نسبت به مردان ولي عاطفه آنها تقدم رتبي دارد.

خب باز برگرديم
سر سؤال اصلي
.
.
.
.
.
.

اگر خانم يا آقاي به هر دليلي شرايط ازدواج از هر نوعش برايش مهيا نياشه چه طوري شهوتش را مديريت كنه؟(‌همين سؤال را جواب دهيد وگرنه نمره نمي دهم:Nishkhand: آقا رضا الان هم مشروط شده ايد سؤال را پاك مي كنيد و جواب كافي به سؤال خودتون ميديد ها)

حامی;778227 نوشت:
سلام
سلام برادر عزیز
اول یک نکته رو عرض کنم
نقل قول قبلی رو از کسی زدم که میدونم اونقدر با شخصیت و فهمیده هستند که دنبال کل کل نباشن. سرکار خانم "اللیل و النهار" گاهی یکم از کوره در میرن (فقط یکم البته) ، اما برای من شناخته شده هستن و خطاب من به ایشون فقط یک گفتگوی دو طرفه و محترمانه بود و قصد کوچکترین جسارتی نبود

[SPOILER]ضمناً محبت ایشون به بنده و پیگیری یک موضوع از جانب ایشون درمورد من ، به گوشم رسیده و هنوز موندم از این دقت نظر ایشون چجوری باید تشکر کنم[/SPOILER]

حامی;778227 نوشت:
جواني كه پدر و مادر پيرش هزار و يك مشكل دارند و نياز به پزشك و دارو دارند خودش كار درست و درموني نداره اين جوان ننه مرده كه مادر پيرش را بايد ببره و دياليز كنه كه با قرض هم نمي تونه ازدواج كنه چه خاكي از نظر شهوت بايد بريزه به سرش؟
خاکی از نوع ازدواج موقت :ok:
اگر ازدواج موقت برای چنین شخصی هم نباشه ، دیگه قراره برای چه کسی باشه؟

حامی;778227 نوشت:
اگر خانم يا آقاي به هر دليلي شرايط ازدواج از هر نوعش برايش مهيا نياشه چه طوري شهوتش را مديريت كنه؟
اولین قدم اینه که با اساتید "حامی" ، "امین" و "نشاط" مشورت کنه
البته استاد "حامی" رو شوخی کردم ولی بقیه رو راست گفتم :Nishkhand:

1 - ورزش

2 - اجتناب از دیدن تصاویر محرک

3 - اجتنبا از گوش دادن به موسیقی

4 - پناه بردن به مسجد (نماز تنها کافی نیست و باید در مسجد باشه)

5 - آماده شدن و تهیه مقدمات ذهنی ، رفتاری و مالی برای ازدواج که باعث ایجاد امید در شخص میشه

6 - اجتناب از تنهایی

7 - پیدا کردن سرگرمی های مختلف ، به شرطی که خود این سرگرمی ها محرک نباشن

8 - درصورت نیاز ، کمک گرفتن از مشاور (ابتدا بزرگان

عاقل در فامیل و در صورت نیاز مراجعه به مشاور متخصص که در بالا به 3 نفر از بهتریناش اشاره کردم)