◊◇::خروش ملت ::◇◊ویژه نامه بزرگداشت حماسه نهم دی ماه

تب‌های اولیه

16 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
◊◇::خروش ملت ::◇◊ویژه نامه بزرگداشت حماسه نهم دی ماه


class: grid width: 500 align: center

مقام معظم رهبری:نهم دی به یکی از قله های تاریخ انقلاب تبدیل شد
[TD="align: right"].•✧✿ مسابقه کتابخوانی ویژه فرا رسیدن نهم دی روز بصیرت ✿✧•.[/TD]
[TD="align: right"]حالا وقت آن است (نگاهی به حماسه 9 دی) [/TD]
[TD="align: right"]حماسه حسینی 9 دی [/TD]
[TD="align: right"]بصيرت از ديدگاه مقام معظم رهبری[/TD]
[TD="align: right"] راه های دستیابی به بصیرت[/TD]
[TD="align: right"]تصاویر مرتبط با حماسه 9 دی[/TD]
[TD="align: right"] نهم دی ماه ، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت[/TD]
[TD="align: right"] برای بزرگداشت مراسم نه دی چه باید کرد؟[/TD]
[TD="align: right"] کلیپ های زیبای صوتی نهم دی[/TD]
[TD="align: right"] پیامک های ویژه حماسه 9 دی[/TD]
[TD="align: right"] دانلود فلش حماسی - انقلابی[/TD]
[TD="align: right"] کلیپ تصویری لبه ی پرتگاه - بیانات مقام معظم رهبری[/TD]
[TD="align: right"] بصیرت سیاسی - «دفاع جانانه» - کلیپ صوتی از رهبری[/TD]
[TD="align: right"] کلیپ بصيرت خودتان را بالا ببريد+متن[/TD]
[TD="align: right"] دانلود مستند رنگ واقعی مردم (پشت پرده فتنه 88)[/TD]
[TD="align: right"] در ميدان مي مانم ...... كساني كه از فتنه گران كينه دارند كليك كنند![/TD]
[TD="align: right"]مجموعه پوستر/ 9 دی، برهان نمی خواهد... [/TD]
[TD="align: right"]ویژه نامه نهم دی ماه 1390
[/TD]
[TD="align: right"]ویژه نامه نهم دی ماه 1391[/TD]
[TD="align: right"] ویژه نامه نهم دی ماه 1392[/TD]
[TD="align: right"]ویژه نامه نهم دی ماه 1393[/TD]

[b]content[/b]

دانلود صوت

9 دی روز حق، روز خدا بود


شکوه غیرت اهل ولا بود

دم «یا لیتنا کنّا معک» داشت


9 دی «کل ارض کربلا» بود

بسم الله الرحمن الرحیم

شعله بر مسجد و مصحف می زد
در عزای شه دین دف می زد

ارمنی در غم زینب می سوخت
فتنه گر روز عزا کف می زد

یک گروهی انحرافی می زنند
دائماً حرف اضافی می زنند
بهر خلط باور اسلامیان
دم ز افکار خرافی می زنند


اساتید و فضلای حوزه علمیه با حضور در مدرسه فیضیه روز 9 دی حماسه عظیم و میلیونی ملت ایران را گرامی داشتند. بر اساس این گزارش: در این مراسم آیت‌الله مقتدایی رئیس شورای عالی حوزه های علمیه،‌ آیت‌الله حسینی‌بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه، علما، اساتید، طلاب و مسئولان استانی،حضور داشتند. طلاب و فضلای حوزه در این حماسه عظیم شعارهایی از قبیل «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست»، «ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر انگلیس»، «مرگ بر فتنه‌گر و منافق»، را سر دادند. آیت‌الله علم الهدی امام جمعه مشهد سخنران این تجمع بود که در سخنانی گفت:روحانیون همیشه پیشگام همه حرکت های انقلابی بوده اند و امروز نیز به این گروه و این افراد مخلص امید داریم که بازهم حافظ این انقلاب و نظام باشند؛ بصیرت علما و فضلا ما را در مقابل فتنه خطرناک 94 حفاظت می کند.

[h=1]5+1 نهم دی[/h]
[h=2]این 6 عامل را درباره نه دی هیچگاه به فراموشی نسپارید.[/h]

همیشه مناسبت هایی که برای آنها بزرگداشت برگزار می شود پیرامون حوادث و رویدادهایی است که سالها پیش اتفاق افتاده اند و شاید تا به حال حادثه ی خاصی در دو دهه اخیر نبوده است که چنین شکلی به خود بگیرد یعنی آنچنان اهمیت پیدا کند که بعنوان یک روز ملی ثبت شود و یا برای آن هر سال بزرگداشت برگزار شود اما روز نهم دی این روند را تغییر داد و باعث شد این اتفاق در دهه 80 شکل بگیرد.
روز نهم دی سال 88 روزی است که به دلیل روح و فصول مشترکی که با حوادث اول انقلاب و سال 57 دارد باعث شده است در تاریخ ماندگار شود.
روز نهم دی مهر بطلانی بر فتنه ای عظیم بود فتنه ای که رهبری در تحلیل آن اشاراتی به برنامه ریزی و نقشه ده ساله دشمن از بعد فتنه 78 داشتند که با حضور حماسی ملت ایران خاک شد. قبل از هر چیز اشاره به نقش رهبر انقلاب به عنوان ولایت فقیه و ستون نظام اسلامی خالی از لطف نیست، نقش و تاثیری که در عدم تبدیل شرایط به یک بحران غیر قابل حل و کشاندن ایران به گردابی که کشورهای همسایه در آن افتادند بی نظیر بود. محوریت رهبری،حسن مدیریت و اقتدار ایشان در دفاع از حق مردم و گذار از این بحران موردی است که همه نقشه های دشمن را نقش بر آب کرد اما در دل حادثه نه دی مفاهیم و ارزش های بسیاری وجود دارد که اشاره و یادآوری آنان و همچنین مبادرت به حفظ و توجه به آن امری ضروری است که در ادامه به چند مورد از آنها اشاره می کنیم:
[h=2]فتنه[/h] فتنه یقینا موردی تمام شده نیست، هر چند فتنه سال 78 و 88 به پایان رسید اما یقینا دشمن و به ویژه آمریکا برای خط زدن اسلام از کشور ایران، برنامه ریزی ها دارد. در واقع اکنون هم اگر به اطراف خود نگاه کنید فتنه های متفاوتی را در غالب های سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی می بینید که در سطوح مختلف از سوی دشمن در حال پیاده سازی هستند فتنه هایی که گاهی خود ما با عملکرد و عدم آگاهیمان بر روی آنها موج سواری می کنیم.
یکی از فتنه ها همان جریان نفوذی است اخیرا در سخنان رهبری بارها مورد اشاره قرار گرفته است که علاوه بر اینکه خود نوعی فتنه است در زاویه ای دیگر می تواند جریان ساز فتنه های جدید باشد.
در اهمیت نقش مردم در این باره آیت الله خامنه ای می فرمایند:" فتنه یک بیماری بود که با اقدامات سیاسی و امنیتی قابل دفع شدن نبود، و به یک حضور عظیم مردمی نیاز داشت"

از دیگر فتنه های موجود که با آن روبرو هستیم تلاش دشمن در شکست انسجام و وحدت ملی است که برخی هم ناآگاهانه بدان دامن می زنند رهبری درباره این موضوع می فرمایند: «... همه باید مراقب ایجاد شکاف، ایجاد فتنه، ایجاد بدبینی نسبت به دستگاه باشند.
اینهایی که می بینید گوشه و کنار، بدون هیچ قیدوبندی، بدون هیچ ملاحظه ای، نظام اسلامی را، دستگاه جمهوری اسلامی را متهم می کنند؛ هرچه از دهن شان درمی آید، به نیابت از دشمن می گویند؛ برای این که اگر صدای دستگاه های تبلیغاتی جبهه ضداسلام و صهیونیست ها و آمریکائی ها به گوش کسی نرسید، این ها جبران کنند و همان حرف های آن ها را به گوش مردم برسانند، این ها به ملت خیانت می کنند؛ این در حقیقت یک خیانت واضح است. مردم را نسبت به یکدیگر، نسبت به مسئولین، نسبت به خدمتگزاران بدبین کردن، فضای یأس آلود به وجود آوردن، یکی از این راه هاست(1)...»
اما برای اینکه فتنه دیگر تکرار نشود باید به راه ها و روش های بسیاری تمسک جست یکی از این راه ها روشن گری است باید مردم را از آنچه می گذرد آگاه کرد و آنان را طوری روشن کرد که خود بتوانند با کمترین خطا به تجزیه و تحلیل مسائل و تصمیم گیری بپردازند.
راه دیگر جلوگیری از درجایگاه قرار گرفتن کسانی است که ثابت کرده اند که بر خلاف منافع ملت و ارزش های آنان گام برمی دارند رهبری درباره یکی از مهمترین درس های فتنه 88 می فرمایند:"یکی از مهمترین درسها و عبرتهای فتنه، بی اعتمادی، مرزگذاری و استفاده نکردن از عناصری است که بی اعتمادی خود را ثابت کرده اند؛ «بعضی ها هستند که نشان دادند و ثابت کردند که عناصر نامطمئنّی اند... بی اعتمادی خودشان را برای نظام ثابت کردند، برای کشور ثابت کردند، برای جمهوری اسلامی ثابت کردند؛ هم برای اسلامیّتش، هم برای جمهوریّتش... همین هایی که سال ۸۸ آن بازی را راه انداختند، خب اینها با جمهوریّت نظام جمهوری اسلامی مخالفت کردند، بدون هیچ منطقی، بدون هیچ حرف قابل قبول و پسندیده ی در مقابل آدمهای باانصاف... از عناصری که نامطمئن بودنِ خودشان را اثبات کردند، مطلقاً استفاده نکنید."(2)
[h=2]مردم[/h] در خلق حماسه نه دی این مردم بودند که بیشترین سهم را داشتند و باعث شدند تا این روز در تاریخ جاودان شود.ملت ایران در نهم دی ماه بار دیگر با به رخ کشیدن عظمت و هشیاری خود به دشمنان، پشتیبانی خود را از نظام اسلامی و ارزش های خود اعلام کردند. در اهمیت نقش مردم در این باره آیت الله خامنه ای می فرمایند:" فتنه یک بیماری بود که با اقدامات سیاسی و امنیتی قابل دفع شدن نبود، و به یک حضور عظیم مردمی نیاز داشت" (3) و" این مردمند که ناگهان با یک حرکت - که آن حرکت برخاسته از همان عواملى است که نوزدهم دىِ قم را تشکیل داد؛ یعنى برخاسته ى از بصیرت است، از دشمن شناسى است، از وقت شناسى است، از حضور در عرصه ى مجاهدانه است - روز نهم دى را هم متمایز می کنند." (4) حضوری که" تجلّی بارزی از هویت و ماهیت انقلاب یعنی روح دیانت حاکم بر دلهای مردم بود."(5)
از نکات دیگر که باید درباره این حضور بدان دقت شود توجه به فتح الفتوح امام خمینی و ادامه آن در طول این سالیان است در واقع آنطور که رهبر انقلاب می فرمایند:"هنر اصلی امام خمینی(ره)، وارد کردن مردم به صحنه بود و در هرجایی که مردم با شجاعت، بصیرت و عمل متناسب با ایمان خود، وارد میدان شدند تمام مشکلات و بزرگترین موانع در مقابل اراده مردم از بین می رود." (6)
مهمترین مسئله در این باب این است که این حس مسئولیت حضور در صحنه را از دست ندهند و مداوم بر تکلیف خود در ارتقای ایران اسلامی واقف باشند و ایستادگی نمایند.
[h=2]فرهنگ عاشورا[/h] "این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است" جمله ای کلیدی از امام خمینی که شاید نسل های جدید آن را به خوبی درک نکرده باشند اما نهم دی باعث شد که جلوه آن را به وضوح ببینند. فتنه 88 آخرین نقاب خود را برای مردم زمانی انداخت و هنگامی ملت ایران توانستند عزم خود را جذب کرده و طومار فتنه را بپیچند که حرف از عشق به امام حسین و عاشورا به میان آمد.
رهبر انقلاب دراینباره می فرمایند:"در هر نقطه ای از جهان چنانچه مردم با هدف و شعار مشخص و ایمان و عمل متناسب، به عرصه بیایند هیچ عاملی قادر به مقاومت نیست و این یک نسخه کلی برای تمام ملت هاست، که امام خمینی(ره) به آن عمل کرد و ملت ایران هم با اعتماد به امام راحل عظیم الشان، آن را بصورت عملی اثبات کرد.
آن معجزه گری که همه مردم را بسیج کرده، به صحنه می آورد و با وجود همه سختی ها آنان را در صحنه نگه می دارد، ایمان قلبی و دینی است چرا که بر اساس ایمان دینی، شما در هر شرایطی پیروز خواهید بود و شکست معنایی ندارد.
در این روز (9 دی)، مردم براساس وظیفه دینی خود به میدان آمدند تا نشان دهند بر خلاف تبلیغات فتنه گران، مردم ایران ضمن پایبندی به نظام جمهوری اسلامی از عزم و اراده دینی استوار برخوردارند. همانگونه که در ابتدای انقلاب، محرم به کمک این مردم آمد و امام خمینی(ره) فرمود خون بر شمشیر پیروز است، در قضایای 9 دی هم، عاشورا به کمک ملت آمد و حماسه بزرگ و ماندگاری را خلق کرد.(7)
[h=2]بصیرت[/h] بصیرت واژه کلیدی نهم دی بود. به همین سبب است که نه دی روز بصیرت نیز نامگذاری شده است. بصیرت در حوادث فتنه گون و در جنگ نرم مهمترین عاملی است که می تواند مردم را از خدعه ها و فتنه ها حفظ کند چرا که در فتنه و جنگ نرم که حق وباطل در ظاهر جایشان عوض شده و تشخیص سره از ناسره سخت می باشد و این عامل بصیرت است که می تواند نجات دهنده باشد. نه دی هم به بصیرت مردم افزود وهم لزوم حفظ بصیرت را نشان داد. رهبری درباره علت خود بر عامل بصیرت می فرمایند: «...اگر در مواردی نصرت الهی شامل حال مؤمنین نمی شود، به دلیل ضعف ایمان یا غلط بودن ایمان و یا ایمان بدون بصیرت است؛ زیرا نداشتن بصیرت همچون نداشتن چشم است و فردی که چشم ندارد، راه را تشخیص نمی دهد و به بیراهه می رود. علت این که بنده بر موضوع بصیرت در حوادث 9 دی تأکید فراوان داشتم به همین علت است...»(8).دی برخواسته از همین بصیرت، دشمن شناسی و وقت شناسی است.
[h=2]اشتباه دشمن[/h] نکته ای دیگرکه از دل حوادث نهم دی ماه و فتنه سال 88 می توان به آن پی برد اشتباه محاسباتی دشمن است که باور و درک درستی از پیوند مردم با نظام اسلامی و ارزش هایشان ندارد. در واقع" دشمنان این ملت، روز نهم دی را فراموش کرده اند. آن کسانی که فکر می کنند در این کشور یک اکثریتی خاموش و مخالف با نظام جمهوری اسلامی اند، یادشان رفته است که سی و چهار سال است که هر سال در بیست و دوم بهمن، در همه شهرهای این کشور، جمعیت های عظیم به دفاع از نظام جمهوری اسلامی بیرون می آیند و «مرگ بر آمریکا» میگویند(9)
بصیرت در حوادث فتنه گون و در جنگ نرم مهمترین عاملی است که می تواند مردم را از خدعه ها و فتنه ها حفظ کند چرا که در فتنه و جنگ نرم که حق وباطل در ظاهر جایشان عوض شده و تشخیص سره از ناسره سخت می باشد و این عامل بصیرت است که می تواند نجات دهنده باشد

درباره این اشتباه دشمن آیت الله خامنه ای می فرمایند: "نهم دی در سرتاسر کشور مشت محکمی به دهان فتنه گران زد. این کار را خود مردم کردند. این حرکت - همان طوری که گویندگان و بزرگان و همه بارها گفته اند - یک حرکت خودجوش بود؛ این خیلی معنا دارد؛ این نشانه ی این است که این مردم بیدارند، هشیارند. دشمنان ما باید این پیام را بگیرند. آن کسانی که خیال میکنند میتوانند میان نظام و میان مردم جدائی بیندازند، ببینند و بفهمند که این نظام، نظام خود مردم است، مال مردم است. امتیاز نظام ما به این است که متعلق به مردم است. آن کسانی که با همه وجود نظام جمهوری اسلامی را و اسلام را و این پرچم برافراشته را در این کشور نگه داشته اند، در درجه اول خود مردمند؛ دشمنان ما این را بفهمند. سردمداران دولت های مستکبر - و در رأس آن ها آمریکا - علیه ملت ما حرف می زنند، توطئه می کنند، گاهی شعار می دهند، گاهی اظهارات مزوّرانه می کنند، گاهی صریحاً دشمنی می کنند، گاهی در لفافه می برند؛ این ها همه برای این است که تحلیل درستی از مسائل ایران و شناخت درستی از ملت ایران ندارند. ملت ما ملت بیداری است، ملت هشیاری است...»(10)
[h=2]دست خدا[/h] این ناشکری است که مهر بطلان بر فتنه 88 را فقط محصور در بصیرت زایی ها و حرکت مردم دید و به کسی که این بصیرت را در دل مردم ایجاد کرد و آنها را به صحنه کشید توجه نکرد. مقام معظم رهبری در اینباره می گویند: "مردم وقتی احساس می کنند دشمن در مقابل نظام اسلامی ایستاده است، می آیند توی میدان. این حرکتِ ایمانی است، این حرکتِ قلبی است؛ این چیزی است که انگیزه ی خدائی در آن وجود دارد؛ دست قدرت خداست، دست اراده الهی است؛ این چیزها دست من و امثال من نیست. دل ها دست خداست. اراده ها مقهور اراده پروردگار است. وقتی حرکت خدائی شد، برای خدا شد، اخلاص در کار بود، خدای متعال اینجور دفاع می کند. لذا میفرماید: «انّ اللَّه یدافع عن الّذین امنوا».(4) این را دشمنان نظام اسلامی نمیفهمند، تا امروز هم نفهمیدند؛ لذا تحریم میکنند، حرف میزنند، روشهای گوناگون را به کار میگیرند، (11)
[h=2]کلام آخر:[/h] برای درک ماهیت نه دی به خوانش و تامل در زوایا و اصولی بیش از آنچه در این مقال آمد احتیاج است که باید در این راستا به این نکته توجه داشت که:"" نهم دی 88، حادثه کوچکی نیست بلکه آن حرکت عظیم و ماندگار مردمی، شبیه حرکت بزرگ ملت در روزهای اول انقلاب است و باید تلاش شود در سالگرد این حماسه، حرف اصلی ملت ایران، یعنی حرکت در سایه دین و تحقق وعده های الهی تبیین شود." (12)
پی نوشت:
1- بیانات در دیدار مردم اصفهان در روز عید قربان(۱۳۸۹/۰۸/۲۶)
2- رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از دانشجویان،20 تیر 94
3- در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت حماسه 9 دی(۱۳۹۰/۰۹/۲۱)
4- بیانات در دیدار مردم قم در سالگرد قیام نوزدهم دى ماه( 19/10/1388)
5-دیدار اعضای ستاد بزرگداشت حماسه 9 دی با رهبر انقلاب(۱۳۹۰/۰۹/۲۱)
6- بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت ۹ دی (۱۳۹۰/۰۹/۲۱)
7- همان
8- رهبر معظم انقلاب در دیدار پر شور هزاران نفر از مردم قم (۱۳۹۲/۱۰/۱۹)
9- بیانات در مراسم بیست و چهارمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی در حرم امام خمینی (۱۳۹۲/۰۳/۱۴)
10- بیانات در دیدار هزاران نفر از مردم استان گیلان 8/10/1389

11- بیانات در دیدار فرمانده و پرسنل نیروی هوائی ارتش (۱۳۸۸/۱۱/۱۹)
12- در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت حماسه 9 دی تاکید شد.

[h=1]9 دی از زبان رهبری[/h]


[/HR] روز نهم دی در تاریخ ماند. این جمله رهبر انقلاب اسلامی است. ایشان فتنه 88 را حاصل برنامه‌ریزی چندین ساله‌ی دشمنان و در ادامه‌ی قضایایی چون فتنه‌ی سال 78 تحلیل میکنند و راه‌حل علاج آن را حرکت عظیم مردمی همانند آنچه در 9 دی سال 88 اتفاق افتاد می‌دانند. از نگاه رهبر انقلاب روح دیانت حاکم بر دلهای مردم و توجه به فرهنگ عاشورا از خصوصیات مشترک حماسه‌ی 9 دی و حوادث دوران پیروزی انقلاب اسلامی است.

[/HR] آیت الله خامنه ای حرکت 9 دی را عامل در هم پیچیده‌شدن بساط فتنه و فتنه‌گران و حادثه ای ماندنی در تاریخ معرفی می‌کنند.
آنچه در ادامه می‌آید گزیده‌ای از «روایت تاریخی حماسه 9 دی» در بیانات رهبر انقلاب اسلامی است:

برنامه‌ریزی ده ساله دشمن برای فروپاشی نظام اسلامی در سال 78 و 88
دشمنان ما تصور میکردند با رحلت امام، آغاز فروپاشی این نظام مقدس کلید زده خواهد شد. آنها خیال میکردند امام که رفت، بتدریج این شعله خاموش خواهد شد، این چراغ خاموش خواهد شد. بعد، مراسم تشییع جنازه‌ی امام، آن احساسات مردم، آن حرکت عظیم مردم در حمایت از کاری که خبرگان کردند، اینها را مایوس کرد. یک برنامه‌ریزی ده ساله کردند - این تحلیل من است، این به معنای اطلاع نیست؛ تحلیلی است که قرائن آن را برای ما اثبات میکند - ده سال بعد امیدوار بودند که نتیجه بدهد. سال 78 که آن حوادث پیش آمد، آن کسی که این حوادث را خنثی کرد، مردم بودند. روز بیست و سوم تیر سال 78 مردم آمدند در خیابانها، توطئه‌ی دشمن را که سالها برایش برنامه‌ریزی کرده بودند، در یک روز باطل کردند. آن روز گذشت. موج دوم، باز یک برنامه‌ریزی ده‌ساله بود تا سال 88 . به نظرشان فرصتی به دست می‌آمد. به خیال خودشان زمینه‌ها را آماده کرده بودند. مطالباتی هم مردم داشتند - مردمی که وابسته‌ی به نظامند، وفادار به نظامند - فکر کردند از این مطالبات بتوانند استفاده کنند؛ لذا آن قضایای سال 88 به وجود آمد. دو سه ماه تهران را متلاطم کردند - البته فقط تهران را - دو سه ماه توانستند دلها و ذهنها را به خودشان مشغول کنند. اینجا هم مردم آمدند توی میدان. بعد از آنکه باطنها ظاهر شد، در روز قدس مردم دیدند که اینها حرف دلشان چیست، در روز عاشورا فهمیدند که اینها عمق خواسته‌هاشان تا کجاست، مردم عزیز ما به میدان آمدند و حماسه‌ی نه دی را به راه انداختند. نه فقط در تهران، بلکه در سراسر کشور، میلیونها نفر در روز نهم دی، بعد هم بلافاصله در بیست و دوی بهمن آمدند توی میدان، غائله را ختم کردند. این، هنر مردم است. درود به مردم ایران. درود به ملت مومن و مبارز و بصیر و آگاه ایران. ان‌شاالله به توفیق الهی، مردم همین راه را و همین خط را و همین آرمان را و همین عزم و همت را تا آخر ادامه خواهند داد. 1390/03/14
حضور پرشور مردم؛ عامل شکست فتنه هجدهم تیر و فتنه 88
در فتنه‌ی هجدهم تیر، پنج روز بعد از اینکه فتنه‌گران فتنه‌ی خود را شروع کردند، مردم آن حرکت عظیم 23 تیر را، نه فقط در تهران، بلکه در سایر شهرها به راه انداختند. در فتنه‌ی 88، دو روز بعد از حوادث عاشورا، آن قضیه‌ی عظیم نهم دی به راه افتاد. همان وقت بعضی از ناظران خارجی که از نزدیک دیده بودند، در مطبوعات غربی نوشتند و ما دیدیم، که گفته بودند آنچه در نهم دی در ایران پیش آمد، جز در تشییع جنازه‌ی امام، چنین اجتماعی، چنین شوری دیده نشده بود. این را مردم کردند. حضور مردم اینجوری است. 1390/07/20
حرکت عظیم مردمی؛ تنها راه‌حل مقابله با فتنه 88
فتنه‌ی 88 تنها آن چیزی نبود که توی خیابان به وسیله‌ی تعدادی آدم دیده شد؛ این یک چیز ریشه‌داری بود، یک بیماری عمیقی درست کرده بودند، اهدافی داشتند، زمینه‌ها و مقدمات فراوانی برایش چیده شده بود، کارهای بزرگی شده بود و هدفهای بسیار خطرناکی دنبال این کار بود، که با این برخوردهای گوناگون سیاسی و امنیتی و اینها حل نمیشد؛ یک حرکت عظیم مردمی لازم داشت؛ که این حرکت، حرکت 9 دی بود؛ آمدند بساط فتنه و فتنه‌گران را در هم پیچیدند. لذا حادثه‌ی 9 دی یک حادثه‌ی ماندنی در تاریخ ماست. من آن سال هم گفتم - پارسال بود یا پیرارسال بود - که این حادثه، حادثه‌ی کوچکی نیست. این حادثه، شبیه حوادث اول انقلاب است. این حادثه بایستی حفظ شود، بایستی گرامی داشته شود. 1390/09/21
روح دیانت حاکم بر مردم؛ نقطه مشترک 9 دی و حضور مردم در سال 57
در قضیه‌ی 9 دی سال 88 یک نکته اساسی است و آن نکته برمیگردد به هویت انقلاب و ماهیت انقلاب. یعنی همان روحی که حاکم بود بر اصل انقلاب ما و آن حضور عظیم بی‌نظیر تاریخی در سال 57، همان روح در ماجرای 9 دی نشان داده شد؛ کمااینکه در قضایای گوناگون دیگر هم نشان داده شده، لیکن در 9 دی به شکل بارزی نشان داده شد؛ به طوری که جای انکار و تردید و تامل برای هیچ کس از بدخواهان و دوستان و دشمنان و دیگران باقی نگذارد. آن روح چه بود؟ روح دیانت حاکم بر دلهای مردم بود. 1390/09/21
در فتنه‌ی هجدهم تیر، پنج روز بعد از اینکه فتنه‌گران فتنه‌ی خود را شروع کردند، مردم آن حرکت عظیم 23 تیر را، نه فقط در تهران، بلکه در سایر شهرها به راه انداختند. در فتنه‌ی 88، دو روز بعد از حوادث عاشورا، آن قضیه‌ی عظیم نهم دی به راه افتاد

توجه به فرهنگ عاشورا؛ خصوصیت مشترک 9 دی و حوادث اول انقلاب
یکی از خصوصیات دیگری که در حادثه‌ی 9 دی هست، که باز آن را کاملا به حوادث انقلاب نزدیک میکند، مسئله‌ی عاشوراست. یعنی در حوادث اول انقلاب هم محرم پیش آمد و امام آن نکته‌ی عظیم عجیب تاریخی را بیان کردند: «ماهی که خون بر شمشیر پیروز است». این حرف کوچکی نیست: پیروزی خون بر شمشیر. ماها عادت کرده‌ایم، این حرفها را هی تکرار میکنیم؛ کانه عمقش گاهی از یادمان میرود. خون بر شمشیر پیروز میشود، مظلوم بر ظالم فائق می‌آید، کشته بر کشنده فائق می‌آید؛ این همان چیزی است که در عاشورا پیش آمد. امام این را در محرم سال 57 مطرح کردند، در قضیه‌ی 9 دی هم باز پای امام حسین در میان بود، پای عاشورا در میان بود. اگر آن حرکات سخیف و در واقع گریه‌آور از سوی این گروه‌های ایضا سخیف، در عاشورا پیش نمی‌آمد، این حرکت عظیم و این تحرک عمومی مردم معلوم نبود به این شکل به وجود بیاید. اینجا هم پای عاشورا در میان بود. 1390/09/21
موضع‌گیری صریح در مقابل اهانت به امام حسین(ع)؛ نشانه روشن‌بینی مردم
می‌بینید مردم پایبندی‌شان به مسائل دینی و ارزشهای معنوی بیشتر شده است. کی در کشور ما این همه جوان در مراسم معنوی شرکت میکردند؛ در مراسم عبادی ماه رمضان، در روز عید فطر؟ این اجتماعات عظیم، این روشن‌بینی مردم در زمینه‌ی مسائل سیاسی سابقه نداشته است. بعد از اهانتی که در روز عاشورای سال 88 به وسیله‌ی یک عده تحریک شده نسبت به امام حسین انجام گرفت، دو روز فاصله نشد که مردم در روز 9 دی توی خیابانها آمدند و موضع صریح خودشان را علنی ابراز کردند. دستهای دشمن و تبلیغات دشمن نه فقط نتوانسته مردم را از احساسات دینی عقب بنشاند، بلکه روزبه‌روز این احساسات تندتر و این معرفت عمیق‌تر شده است. 1389/07/27

[h=1]عالمان دینی درباره فتنه ٨٨ چه گفتند؟[/h]


[/HR] همان‌طور که امام صادق(ع) می فرمایند، علما امانت‌داران دین هستند، در سال‌های اخیر، به خصوص در فتنه سال 88 آنها نشان دادند که چه خوب امانت‌دارهایی هستند.
[/HR]
روشنگری علمای دینی در طول تاریخ، بسیاری از دسیسه‌های دشمنان دین را خنثی کرد. در طول تاریخ انقلاب اسلامی ایران نیز قلم و نطق علما همراه و همیار خون شهدا، نظام اسلامی را به سلامت به امروز رساندند.
در این گزارش نگاهی خواهیم داشت به گوشه‌ای از مواضع علمای دینی و مراجع عظام تقلید نسبت به فتنه سال 88. بزرگانی که حق را به موقع تشخیص دادند و در روشن کردن فضای غبارآلود فتنه نقش مهمی را ایفا کردند.
[h=2]آیت الله حسن زاده آملی[/h] در اوج فتنه سال 88 ، جملاتی از حضرت آیت الله حسن زاده آملی منتشر شد. ایشان فرمودند: گوشهایتان تنها به کلام رهبری باشد چون گوش ایشان به کلام حجت ابن الحسن (عج) است.(1)
[h=2]آیت الله علوی گرگانی[/h] مرجع تقلید شیعیان با اشاره به فتنه 88 و دشمنان اسلام عنوان کردند: فتنه 88 یک حرکت ضد نظامی و دینی بود و نشان داد که نظام دشمنان زیادی را دارد، با حماسه مردم در روز 9 دی دشمن به این نتیجه رسید که مردم پیرو خط رهبری و ولایت هستند و در همه حال در صحنه حضور پیدا می‌کنند.
استاد حوزه علمیه قم تصریح کردند: ایران برای آن‌که یک حکومت اسلامی داشته باشد شهیدان زیادی داشته است و رهبر شهیدان برای زنده نگه داشتن اسلام امام حسین (ع) است که مردم ایران‌‌ همان طور که همیشه در صحنه حضور داشتند و پیرو شهدا و رهبری بودند امروز هم باید پیرو این افراد باشند و در حفظ این نظام تلاش کنند.
آیت‌الله علوی گرگانی افزود: برخی از افراد حماسه 9 دی را یک حرکت مثبت تلقی نمی‌کنند در حالی که حضور مردم در روز 9 دی سبب بسیاری از دشمنان اسلام بدانند که مردم در همه حال پیرو رهبر و مراجع تقلید هستند.(2)
[h=2]آیت الله واعظ طبسی[/h] آیت الله واعظ طبسی ، نماینده معظم ولی فقیه و مدیر عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به جریان عاشورا سال 88 که حاصل فکر و برنامه‌ریزی عناصر قدرت‌های سلطه‌گر بوده است، اظهار داشتند: در طول سی و دو سال عمر انقلاب اسلامی ایران ، خاطرات تلخ و شیرین بسیاری داریم، حوادث تلخی که با هدف تضعیف یا براندازی نظام ، طرح و برنامه‌ریزی شده بود .
مدیر عالی حوزه علمیه خراسان بیان داشتند: در جریان فتنه 1388 پیچیدگی خاصی وجود داشت که در هیچ یک از فتنه‌ها و جریانات انقلاب نظیر جریان بنی‌صدر و منافقین نبوده است. فتنه 88 ، حاصل دو سال برنامه‌ریزی عناصر خارج نشین و تفاهم کلی بین سران قدرت‌های سلطه بود.(3)
[h=2]آیت الله جوادی آملی[/h] آیت الله جوادی آملی ضمن خطبه نماز جمعه 3 مهر 88 قم در مورد فتنه رخ داده اشاره داشتند: اگر دشمن به فکر فتنه، آشوب، اغتشاش و درگیری در داخل کشور است، باید بداند که ملت ایران مقاوم بوده و در برابر هیچ فتنه‌ای سر تسلیم فرود نمی‌آورد. دشمن باید این خیال‌های باطل را از ذهن خود بیرون کند و بداند با شکستن چند شیشه، اختلاف و درگیری و فتنه در ایران رخ نخواهد داد.(4)
گوشهایتان تنها به کلام رهبری باشد چون گوش ایشان به کلام حجت ابن الحسن (عج) است

[h=2]آیت الله نوری همدانی[/h] آیت الله نوری همدانی در دیدار با پرسنل ناجا چهارسوال از موسوی پرسیدند: شما خودتان را پیرو و دنبال رو خط امام راحل (ره) و آرمان های بلند انقلاب اسلامی معرفی می نمایید، چرا در مقابل شعار "نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران" هواداران تان در راهپیمایی روز قدس هیچ عکس العملی را بروز ندادید؟
چرا باید رهبران و گردانندگان این گروه در مقابل شعار جمهوری ایرانی سکوت کنند؟
طرفداران شما در شهر مقدس قم و همچنین تهران و شهرهای دیگرشعار "مرگ بر اصل ولایت فقیه" را سر دادند؛ اگر شما واقعا پیرو خط امام (ره) و در زمره دوستداران ایشان هستید، چرا آنان را متوجه اشتباه و غفلتشان نمی کنید؟
شما می گویید که هیچ ارتباط و رابطه ای با بیگانگان ندارید اما همگان می دانند که آن‏ها چقدر از شما در رسانه های خود تعریف و تمجید می کنند؛ پس چرا راه خود را از آنان جدا نمی کنید؟
آیت الله نوری همدانی خطاب به موسوی گفت: شما باید به این سوال ها پاسخ روشن و شفاف دهید تا هر آنچه که مبهم است برای همه مردم ایران شفاف سازی شود. (5)
[h=2]آیت الله مکارم شیرازی[/h] آیت‌الله مکارم شیرازی درباره محاکمه سران فتنه فرمودند: «با سخنان اخیر مقام معظم رهبری دیگر دستگاه قضایی عذری ندارد که در برخورد با کسانی که در جریان اغتشاشات نقش داشته‌اند، مماشات کند.»
ایشان افزودند: «برای اینکه اعتماد مردم جلب شود باید هرکس که در این جریان نقش داشته به مجازات برسد و امیدوارم دستگاه‌های قضایی به مسائل اخیر به صورت کامل رسیدگی کند.»(6)
[h=2]آیت الله جعفر سبحانی[/h] آیت الله سبحانی طی سخنانی در جمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص فتنه سال 88 و ضرورت اجتناب از فتنه ها فرمودند: «باید از ایجاد هر گونه فتنه در کشور چه از نوع سیاسی و چه از نوع اقتصادی پرهیز کرد؛ شاید کسانی که فتنه 88 را بر پا کردند، بگویند ما به دنبال فتنه تا این حد نبودیم، ولی کاری را آغاز کردند که سرانجامش آن شد؛ امروز هم باید مراقب باشیم که فتنه‌ای دیگر ایجاد نشود.»(7)
[h=2]آیت الله مجتبی طهرانی[/h] سایت رسمی آیت الله طهرانی در سال88 اقدام به انتشار سلسله مباحث ایشان در محرم و صفر سال 1368 با موضوع فتنه نمود و ضمن پیامی عنوان داشت: «سلسله مباحث «فتنه» در سال 1368، ذیل عنوان «آزمایش الهی» در جلسات درس اخلاق و معارف اسلامی حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ مجتبی تهرانی مطرح شده است که با توجه به فضای فتنه گون اخیر جامعه، بنا به توصیه معظم له جهت استفاده تشنگان معارف ناب اسلامی منتشر می شود.»(8)
[h=2]آیت الله سید جعفر شبیری زنجانی[/h] پس از حوادثی که در سال 88 رخ داد، آیت الله شبیری زنجانی، با اشاره به پیچیدگی جریانات عنوان داشتند: «این قضیه همه را نگران کرده بود و حضرت آیت الله خامنه ای به بهترین وجه، مملکت را اداره کردند. این را دیگر همه علمای اعلام هم تصدیق می کنند که هیچ کدام نمی توانستند به این شکل بحران را اداره کنند.»(9)

[h=2]آیت الله مصباح یزدی[/h] آیت الله مصباح یزدی در این رابطه می گوید: برخی افراد هنوز هم اتفاقات سال 88 را یک حادثه می‌دانند و نمی‌خواهند دست‌های پنهان آمریکا را در این امر ببینند در حالی که از 20 سال پیش غرب به فکر ایجاد چنین فتنه‌ای بود اما گمان نمی‌کرد مردم ایران چنین عکس‌العملی نشان دهند.
رئیس موسسه امام خمینی(ره) در مصاحبه دیگر خود اظهار می دارند: حکومت اسلامی‌است، جمهوری اسلامی‌است. می‌گویند این پسوندی است که بعد از انقلاب شایع شده! چون اصلاً نمی‌شود مملکت را با دین اداره کرد! بنابراین وقتی مقام معظم رهبری می‌گویند که فتنه خط قرمز ماست چون چیزی که بخواهد با اسلامی‌بودن نظام تلاقی داشته باشد، این خط قرمز است و فتنه سال 88 اسلامیت نظام را هدف گرفته بود. فتنه آن حرکتی است که باعث می‌شود این روح اسلامی ‌بودن نظام از بین برود. غیر این می‌شود یک نظام دموکراتیک، حالا خوب است یا بد، برای خودشان است. بالاخره واقعیت این است که این یک چیزی است و آن یک چیز دیگری است.(10)
[h=2]آیت الله علم الهدی[/h] آیت الله علم الهدی، امام جمعه شهرمشهد بیان داشتند: در انتخابات 88 به مدعیان تقلب در انتخابات گفته شد که از طریق راهکار قانونی، اعتراض خود را پیگیری کنند اما آنها قبول نکردند و از نظام تقاضای ابطال انتخابات داشتند. زیاده خواهی در حقوق ، 'بغی' است و حکم 'باغی' حکم محارب است.
آیت الله علم الهدی افزودند: در 25 خرداد 88 پس از راهپیمایی معترضان به نتایج انتخابات حدود 23 تن کشته شدند و چون مباشر این قتل ها معلوم نشد، پس مسبب قتل در حکم قاتل است و مسبب قتل کسی است که اعلامیه داده و به راهپیمایی غیرقانونی دعوت کرده است. سران فتنه بعد از 25 خرداد 88 نیز با حمایت بی بی سی و فیس بوک و توئیتر، اردوکشی خیابانی خود را ادامه دادند تا جایی که کار به سر دادن شعار 'نه غزه، نه لبنان' در روز قدس، پاره کردن عکس امام (ره) و آتش زدن عزاخانه امام حسین(ع) کشیده شد.(10)
[h=2]آیت الله خزعلی[/h] آیت الله خزعلی عضو مجلس خبرگان رهبری نیز بارها در دوران فتنه، اقدامات فتنه‌گران را محکوم کردند، آیت الله خزعلی در این‌باره می گویند: سال 88 عکس امام(ره) را پاره کردند و به امام حسین (ع) توهین کردند. این کارها را میرحسین و کروبی انجام دادند و الان هم دل ما از دست این‌ها داغدار است.
آقازادگی برای عده‌ای خاص است که در انقلاب بد رفتار کردند. در این بین افرادی هم بودند که از رفتار فرزندان خود تبری جستند اما عده‌ای هم با فرزندان خود، با پسران و دخترانشان خوب رفتار می کردند و توجهی به کارهای آن‌ها نداشتند.(11)
[h=2]آیت الله یزدی[/h] نایب رئیس وقت مجلس خبرگان نیز مانند بسیاری از علما نسبت به فتنه سال 88 موضع صریح و شفافی گرفتند. آیت الله یزدی با بیان اینکه مدیریت رهبری در فتنه بسیار مدبرانه و فوق العاده بود خاطرنشان ساختند: "نظام مقتدر است و می تواند برخورد صریحتری با سران فتنه داشته باشد اما آنها در افکار عمومی محاکمه و زندانی شده اند و دارند مجازات می شوند و نیازی به اعمال بیشتری نیست."

اگر دشمن به فکر فتنه، آشوب، اغتشاش و درگیری در داخل کشور است، باید بداند که ملت ایران مقاوم بوده و در برابر هیچ فتنه‌ای سر تسلیم فرود نمی‌آورد. دشمن باید این خیال‌های باطل را از ذهن خود بیرون کند و بداند با شکستن چند شیشه، اختلاف و درگیری و فتنه در ایران رخ نخواهد داد

عضو مجلس خبرگان می افزاید: ما به عنوان کمیسیون تحقیق در مجلس خبرگان از مقام معظم رهبری خواستیم که برخورد صریح تر و قاطعتری با مرتکبان فتنه شود و ایشان پاسخ دادند که برای من هنوز روشن نیست که اقدامات صریح تر و قاطعتر به نفع کشور هست یانه و منفعتش از مضراتش بیشتر نیست.(12)
[h=2]آیت الله امامی کاشانی[/h] آیت الله امامی کاشانی تولیت مدرسه عالی شهید مطهری، گفتند: یک وقتی هست که یک نفر در انتخابات رای نمی‌آورد و اعتراض می‌کند و بیانیه صادر می‌کند و می‌گوید من انتخابات را سالم نمی‌دانم و فرد منتخب من هستم و بعد هم کنار می‌رود. این اشکالی ندارد اما یک وقتی هست که یک نفر علاوه اعتراض، جامعه را هم تحریک می کند. این به معنای این است که انسان خودش را می‌بیند و نه خدا را؛ دنیا دنیایی است که اگر یک صدایی بلند شود، افرادی که قصد شوم دارند پشت این صدا پنهان می‌شوند و قائله‌های زیادی به پا می‌کنند.
آیت الله امامی کاشانی افزود: سال 88 همین اتفاق افتاد و یک اشتباه و بی تقوایی این عوارض را به وجود آورد. لطف خدا، کمک امام زمان (عج) و تدبیر مقام معظم رهبری باعث شد که این موضوع حل شود؛ در این اتفاقات برای من مشهود بود و یقین داشتم که دست حضرت در کار است که این فتنه آرام بگیرد. انشالله در آینده هم همه افراد درس بگیرند که اگر چیزی را مورد پسندشان نبود، بگویند نپسندیدیم، حتی اگر می خواهند بیانیه بدهند هم بدهند اما کاری نکنند که مورد سوءاستفاده استکبار قرار بگیرد.(13)
[h=2]آیت الله تسخیری[/h] آیت الله تسخیری در این رابطه بیان کردند: برخی خواص در فتنه 88 چهره واقعی خود را نشان دادند، آنهایی که سکوت اختیار کردند یا کنار رفتند و یا مخالف بودند همه در فتنه 88 چهره خود را نشان دادند و این به برکت انقلاب اسلامی ایران است.
آیت الله تسخیری افزود: انقلاب اسلامی ایران به عنوان حرکتی الهی امروز پس از گذشت بیش از سه دهه، در چهره بیداری اسلامی خود را نشان می دهد و ملت ها را با انگیزه های اسلامی به حرکت درآورده و طاغوت ها را سرنگون می کنند که این روند ادامه خواهد داشت.(14)
[h=2]آیت الله قرهی[/h] این استاد اخلاق با اشاره به اینکه اخلاق ظرف دین است و رعایت نکردن این اصل عقلی و توجه نکردن به مباحث اخلاقی زمینه ساز ایجاد فتنه خواهد شد، بیان داشت: کسانی که در عرصه های مختلف اجتماعی و حتی صحنه سیاسی انتخابات باتقوا و اخلاق وارد می شوند، هیچ گاه عامل فتنه نمی شوند.
آیت الله قرهی اظهار داشت: آدم با اخلاق هیچ وقت برای رای آوردن وعده های دروغ و فریبکارانه به مردم نمی دهد.
رییس حوزه علمیه امام مهدی (عج) گفت: دشمنان اسلام در موضوع انتخابات و فتنه 88 روز عاشورا به پرچم مقدس اباعبداله الحسین (ع) نیز بی حرمتی کردند و کشورهای غربی از طریق کانال های ماهواره ای خط و نشان می دادند. مردم همیشه در صحنه و با بصیرت تحمل توهین به مقدسات را نداشتند و با حضور تاریخی خود فتنه 88 را برای همیشه در درون خفه کردند.(15)

بخش سیاست تبیان



[/HR] منبع : مشرق

پی نوشت:
1-خبرگزاری فارس 89/07/22
2- باشگاه خبرنگاران جوان 92/10/7
3-روزنامه خراسان 90/10/8
4-پایگاه اطلاع رسانی حوزه 88/07/3
5-شبکه ایران 88/10/16
6-پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه 88/06/6
7- خبرگزاری فارس 91/10/01
8-سایت رسمی آیت الله طهرانی 1388/11/18
9- پایگاه اطلاع رسانی حوزه 1389/10/26
10-خبرگزاری ایرنا
11-برنامه تلویزیونی شناسنامه 92/12/16
12-روزنامه جام‌جم 90/2/6
13-برنامه تلویزیونی شناسنامه 92/06/29
14-خبرگزاری ایرنا 90/10/4
15خبرگزاری ایرنا

[h=1]9 دی چگونه آتش فتنه را خاموش كرد؟[/h]


[/HR] در آستانه حماسه نهم دی بسیاری از فعالان سیاسی و مذهبی به تحلیل نتایج این حماسه در خاموش كردن آتش فتنه 88 پرداخته‌ و معتقدند آثار و نتایج مبارك این راهپیمایی هنوز كه هنوز است ادامه دارد و در عین حال ابعاد و ویژگی‌های آن به‌طور كامل شناخته نشده است
[/HR]
حماسه نهم دی پس از آن خلق شد كه فتنه‌گران 6 دی ماه سال 88 كه مصادف با روز عاشورا بود حرمت‌شكنی كرده و با ایجاد آشوب و بلوا در سطح پایتخت بزرگ‌ترین توهین را به حرمت عاشورا و محرم مرتكب شدند. متعاقب آن هم مردم مسلمان ایران در شهرهای مختلف كشور تجمع میلیونی به‌راه انداخته و ضمن محکومیت این بی‌حرمتی، برای همیشه به آتش فتنه‌ای كه از فردای انتخابات پس از خرداد 88 شروع شده بود، پایان دادند. از این‌رو حماسه نهم دی به‌عنوان یكی از روزهای ملی و انقلابی در تقویم ایران اسلامی ثبت شد و هر ساله به مناسبت این روز نشست‌ها و سمینارهای مختلفی برگزار می‌شود و ابعاد مختلف فتنه سال 88 مورد بررسی قرار می‌گیرد.
در آستانه چهارمین سالگرد بزرگداشت حماسه 9 دی چهره‌ها و شخصیت‌های سیاسی كشور بر این موضوع تاكید كرده‌اند كه این حماسه تجدید پیمان ملت بزرگ و انقلابی ایران با آرمان ‏ها و ارزش‌های انقلاب است.به گفته سیاسیون بسیاری از محافل رسانه‏‌ای و سیاسی غرب نیز بر این موضوع تاكید دارند كه انقلاب اسلامی و نظام برآمده از آن‏ توسط مردم ایران بیمه شد و ملت ایران با حركت عظیم خود در نهم دی ماه و با به نمایش گذاشتن بصیرت و آگاهی، فتنه ‏های دشمنان انقلاب و ایران را با شكست مواجه ساختند.
در آستانه چهارمین سالگرد بزرگداشت حماسه 9 دی چهره‌ها و شخصیت‌های سیاسی كشور بر این موضوع تاكید كرده‌اند كه این حماسه تجدید پیمان ملت بزرگ و انقلابی ایران با آرمان ‏ها و ارزش‌های انقلاب است

نمایندگان مجلس نیز بر این موضوع تاكید دارند كه بصیرت و آگاهی ملت در حمایت از ارزش ‏های انقلابی و دینی كه پیش از این نیز بارها آن ‏را به رخ جهانیان كشیده بودند، در نهم دی صحنه‏ای عاشورایی را به نمایش گذاشت. از این رو هوشیاری ملت نشان داد كه تصورات ذهنی قدرت‏‌های بیگانه در مورد ملت ایران، ذره‏ای با واقعیات موجود سازگار نیست.همچنین در بیانیه‌های مختلف نیز بر این موضوع تاكید شده است كه حماسه 9 دی ایستگاه آخر فتنه بوده و این روز سرفصل‌های مهم و تاریخ‌ساز انقلاب اسلامی و منشور هدایت و بیداری نسل‌های آینده است.
[h=2]
حیرت دشمنان از حماسه 9 دی[/h] در همین رابطه آیت‌الله محمدعلی علوی‌گرگانی از اساتید برجسته حوزه علمیه در دیدار با جمعی از اصحاب رسانه گفت: «حماسه 9 دی سال 88 از قبیل نصرت‌های الهی برای ملت شهیدپرور و بزرگ ایران بود كه نشان داد هركس با ولی خدا و امام حسین(ع) مقابله و بی‌حرمتی كند، برای همیشه نابود شدنی است.»
همچنین ائمه‌جمعه سراسر كشور در بیانیه‌ای برای بزرگداشت این روز تاكید كردند: «در شرایط كنونی كه مستكبران زیاده خواه عالم همچون گذشته در پوششی جدید خواسته‌های استكباری خود را با انگیزه‌های غارتگرانه و ستمگرانه بر ملت‌های مظلوم تحمیل می‌كنند و درسركوب افكار واندیشه‌های آزادی خواهانه اصرار می‌ورزند و با شعارطرفداری از حقوق بشر و پاسداری از امنیت جهانی با مایه‌های نژادپرستانه بشریت معاصر را با مشكلات پیچیده‌ای روبه‌رو ساخته‌اند و نگرانی‌های عمیقی برای جهانیان منصف ایجاد كرده‌اند، شایسته است كه بیش از هر زمان ازكلام سرور آزادگان جهان و مكتب پربار عاشورا الهام گرفته و برای بار دیگر اعلام كنیم كه: (هیهات منا الذله).» در ادامه این بیانیه آمده است: اهانت‌های اخیر سردمداران آمریكایی و بی‌ادبی‌های آنان به ساحت پرافتخار ملت ایران باعث می‌شود كه سكوت در چنین شرایطی را خلاف عزت و مصلحت نظام اسلامی و ملت ایران اعلام كرده ودرپاسخ به آنان بگوییم ملتی كه در راه انقلاب و عزت خویش دركارنامه خود با رشادت‌های بی‌نظیر شهدای والامقامی را تقدیم كرده است، هیچ‌گاه مهرخموشی برلب ننهاده است.

به گفته سیاسیون بسیاری از محافل رسانه‏‌ای و سیاسی غرب نیز بر این موضوع تاكید دارند كه انقلاب اسلامی و نظام برآمده از آن‏ توسط مردم ایران بیمه شد و ملت ایران با حركت عظیم خود در نهم دی ماه و با به نمایش گذاشتن بصیرت و آگاهی، فتنه ‏های دشمنان انقلاب و ایران را با شكست مواجه ساختند

[h=2]ایستگاه آخر فتنه[/h] حزب موتلفه اسلامی در بیانیه خود در رابطه با گرامی داشت یوم‌الله 9 دی عنوان كرده است: یوم الله 9 دی در سال 88 یك نقطه عطف در تاریخ پرافتخار اسلام و ایران است. غرب به سركردگی آمریكا پس از انتخابات شورانگیز سال 88 با تحمیل یك جنگ نرم تحمیلی درصدد سرنگونی نظام مقدس جمهوری اسلامی برآمد. دراین جنگ، سران روسیاه فتنه به سربازی به خیمه دشمن رفتند و علیه جمهوریت نظام فرمان شورش خیابانی صادر كردند. اسناد و مدارك متقن نشان می‌دهد 17 سفارتخانه خارجی به سركردگی سفارت انگلیس مكار در این جنگ نرم سران فتنه را یاری رساندند. ایستگاه 9 دی آخر فتنه بود. شرارت و خیانت فتنه‌گران با سد بیداری و هوشیاری ملت برخورد كرد و رسوایی ابدی برای آنان به ارمغان آورد.
[h=2]هدایت و بیداری نسل‌های آینده
[/h] در بیانیه وزارت دفاع نیز تاكید شده است: حماسه 9‌دی‌ماه سال 88 از سرفصل‌های مهم و تاریخ‌ساز انقلاب اسلامی و منشور هدایت و بیداری نسل‌های آینده كشور در مصاف با كینه‌توزی‌ها و فتنه‌انگیزی‌های دشمنان قسم خورده ایران عزیز و عبور آنان از گذرگاه‌های حساس، پیچیده و پرخطر تاریخی است. تردیدی نیست كه خلق حماسه عظیم نهم دی ماه كه با حضور خروشان و ده‌ها میلیونی ملت ایران و اعلام برائت و بیزاری آنان از اصحاب فتنه و هتك حرمت مقدسات و ارزش‌های مذهبی در روز عاشورا رقم خورد، بیش از هر مقوله‌ای این حقیقت را فریاد زد كه كشور و ملتی كه از نعمت ولایت فقیه و رهبری حكیم و دوراندیش برخوردار است بر هرگونه سختی، توطئه و فتنه‌ای فائق خواهد آمد. بازخوانی و تبیین چرایی حماسه 9 دی و فتنه 88 نیاز دائمی جامعه اسلامی و از رخدادهای آگاهی‌بخش و مولد هوشمندی و هوشیاری برابر سناریوهای دشمنان ایران اسلامی است چرا كه ملت ‌‌تاریخ‌ساز ایران اسلامی با الهام از فرهنگ عاشورایی، اوج شور و شعور دینی، بصیرت سیاسی و ولایتمداری خود را در این روز به نمایش گذاشتند‌.


[/HR] منبع: تهران امروز

[h=1]9 دی، روز رفع حصر؟![/h]


[/HR] آیا امروز روز آزادی سران فتنه خواهد بود؟ آیا تلاش ها برای رفع حصر با توجه به نهم دی نتیجه خواهد داد؟

[/HR]
نهم دی ماه هر سال گویا با اتفاقی نو تازه می شود و یاد آن فراتر از آن رخداد تاریخی و برخاسته از عزم ملت ایران رنگی دیگر به خود می گیرد.
هر سال نهم دی ماه ما را یاد 8 ماه فتنه ای می اندازد که با هدایت و برنامه ریزی خارجی و اجرای عوامل آگاه و ناآگاه داخلی به وقوع پیوست. فتنه ای که آسیب های فراوانی را به بدنه جامعه وارد کرد. تن ندادن به قانون همیشه تبعاتی را برای ما داشته است در سال 88 این تن ندادن ضربات بسیاری به پیکره جامعه وارد کرد هم از نظر سیاسی و هم از جنبه های دیگر چون اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی.
9 دی ماه توانست غبار بلند شده را فرو نشاند و مردم باطل به جلوه حق در آمده را بهتر مشاهده کنند تا بتوانند فارغ از جنجال های سیاسی نگرشی بهتر به موضوع پیش آمده داشته باشند در زمانی که فتنه گران در پیشبرد فتنه ی خود یک اشتباه بزرگ انجام دادند و آن این بود که روند اهانت به ارزش های ملت را تا بزرگترین و جامع ترین ارزش ها پیش بردند و هم در عاشورای حسینی حرمت شکنی انجام دادند. متأسفانه برخی از شاخه های داخلی هدایت کننده فتنه در این میان نه تنها از این اتفاق در نهم دی ماه 88 برائت نجسته و راه خود را جدا نکردند بلکه خط حمایت از آن را در پیش گرفتند از جمله میرحسین موسوی از کاندیداهای شکست خورده و مدعی دروغ بزرگ تقلب در بیانیه ای اهانت کنندگان به عاشورای حسینی را مردانی خداجو نامید. این موضوع باعث شد روز نه دی ماه، آبی باشد بر آتش فتنه ای بزرگ و دو جنبه ی داخلی و خارجی فتنه 88 چهره واقعی شان بیش از گذشته برای افکار عمومی آشکار شود. حال در حدود 5 سال که از فتنه 88 و نهم دی ماه می گذرد این موضوع بعنوان یک معیار و شاخص در عرصه و تعاملات سیاسی درآمده است و به عنوان سنگ محک- که البته گاهی از آن سوءاستفاده شده- می باشد.
بعد از 5 سال کسانی که حامی و یا در کنار حامیان آن رخداد تلخ تاریخی بودند یکی از ترجیح بندهایشان که همصدا با شبکه های رسانه ای غربی هم می باشد و اکنون نیز در یک سال اخیر بیشتر به گوش می رسد صدای تلاش برای رفع حصر دو تن از کاندیداهای متخلف است در واقع این موضوع بیش از سایر جنبه ها در این سالگرد تاریخی جای تامل دارد. اینکه آیا رفع حصر، خدمت و مطالبه حماسه سازان نهم دی ماه است؟
9 دی ماه حصر کننده جریان فتنه و خاموش کننده آتشی 8 ماهه بود نه روزی برای رفع فراموشی ظلمی که به مردم و نظام مورد حمایت آنها رفت

عاملی که می تواند از پس لرزه های فتنه 88 باشد وبا ناآگاهی های داخلی و گاهی همصدایی تعمدانه با دست های خارجی در حال طرح در برخی از محافل سیاسی و رسانه ها می باشد.
رفع کدورت ها، فراموش کردن گذشته، گذشت از خطای یکدیگر و .... از ترجیح بندهایی است که بسیار این روزها شنیده شده و حکایت از تلاش برای رفع حصر سران داخلی فتنه دارد. تلاشی که می خواهد کسانی که با بی قانونی خسارات جانی و مالی بسیاری به ملت وارد کرده اند را بدون پرداخت هزینه و قبول رفتار اشتباه تبرئه کند و در این راه از همه راه های سیاسی و رسانه ای هم سود می جوید اما غافل از این است که روح نهم دی ماه جاری در هر سال مانع از فراموشی فتنه و آبی بر آتش های پس لرزه فتنه می باشد.

نمونه ای از این تلاش را در ماجرای پرسش علی مطهری از رهبری مشاهده می کنیم و پاسخ صریح رهبری درباره این موضوع.
اما متأسفانه این ماجرا و بیان رهبری اتمام حجت و فصل الخطابی برای این جریان نشده و هنوز هم به خیال خود به دنبال نوشاندن جام زهری پیرامون این موضوع هستند اما این افراد قطعاً پیام نهم دی ماه را متوجه نشده اند و آن اینکه ملت، فتنه و باطن آن را درک کرده است؛ جلوی آن ایستاده و حامی نظام اسلامی در مقابل اهانت کننده به ارزش هایشان هستند و زیر بار بی قانونی نمی روند و کسانی که در این اهانت شریک شده اند را هیچگاه فراموش نخواهد کرد و قطعاً رفع حصر بدون اجرای دادگاه و حکم عادلانه را نخواهند پذیرفت.
نهم دی ماه هر سال تداعی کننده اهانت فتنه گران به ارزش های ملت و حمایت از این اهانت کنندگان با عنوان "مردان خدای جو" است. موضوعی که چهره واقعی کسانی که خود را از مردم می دانستند را از پشت نقاب در آورد و افرادی که آگاهانه یا ناآگاهانه در بازی رفع حصر سران داخلی فتنه وارد شده اند یا می شوند باید بدانند که نهم دی ماه نخواهند گذاشت رفع حصر با فشار و رانت انجام پذیرد. 9 دی ماه حصر کننده جریان فتنه و خاموش کننده آتشی 8 ماهه بود نه روزی برای رفع فراموشی ظلمی که به مردم و نظام مورد حمایت آنها رفت.

تقویم شمسی در دل خود روزگار های خاطره انگیز و مناسبت های بسیاری را دارد. خاطراتی که سالهای سال از ثبت آن می گذرد، نهمین روز دی ماه هم یکی از همین روزهای خاطره انگیز است اما تفاوتی که با سایر مناسبت های ما دارد این است که فقط یکسال از گذشت این روز خاطره انگیز می گذرد.
همه ما حوادث بعد از انتخابات سال 88 یا به زبان گویاتر فتنه 88 را به خوبی به یاد داریم. فتنه ای که آزمایش بزرگی برای امت اسلامی ما بود. آزمایشی که ریزش و رویش های عمده ای را از خواص گرفته تا عوام در برداشت و طلای باورهای بسیاری را به آرمان های انقلابی اسلامی ما محک زد.
23 خرداد ماه سر خط آغاز فتنه ای بود که سال های سال دشمنان این مرز و بوم برای آن نقشه کشیده بودند و قرار بود معماران آن عناصری داخلی باشند که هنوز تاب دلدادگی مردم به این حکومت را ندارند. نقشه ای که با ادعای تقلب شروع شد اما از همان ابتدا کسانی که عمق نگر بودند می دانستند این ها همه بهانه ای برای حمله به نظام اسلامی ما و ستون محکم آن ولایت فقیه است.
هر روز که از 23 خرداد می گذشت چهره ناخوشایند فتنه بیشتر بر اهل حق معلوم می گشت و باران بینش خواص پیرو و عوام ظریف باعث نشست غبار این فتنه می شد تا اینکه روز مرگ فتنه فرا رسید. عاشورای 88روزی بود که هیاهوی شبه ناک صحنه گردانان فتنه بر سر ادعایی دروغین و سکوت آنها در مقابل حمایت دشمنان قسم خورده ملت باعث شد به مقدس ترین ارزش ایرانیان هتک صورت گیرد و این حسین علیه اسلام است که با خون خود همیشه روشن کننده راه بوده و این بار هم او بود که موج بصیرت را بر پیکر آسیب خورده مردم جاری کرد و به آن روح تازه ای بخشید.

فتنه ای که آزمایش بزرگی برای امت اسلامی ما بود. آزمایشی که ریزش و رویش های عمده ای را از خواص گرفته تا عوام در برداشت و طلای باورهای بسیاری را به آرمان های انقلابی اسلامی ما محک زد

فتنه گران در روز عاشورا صحنه هایی از روز دهم محرم سال 60 هجری را به یاد می آوردند، از آسیب رسانی به بیرق های حسینی تا سنگ زدن و حمله به نمازگزاران عاشورایی و هتک حرمت زنی محجبه اما این اتفاقات نیز باعث بیداری خفته گان رویا پردازان غربی نشد که آنان نه خفته بلکه، خود را به خواب زنندگانی بودند که بیدار نمودن انها دیگر پس از این کاری بس دشوار می نماید. فتنه گران بعد از این حوادث نه تنها این اقدامات را تقبیح و محکوم نکرده بلکه عاملان آن را مردمی خداجو نامیدند. اما دیگر روح بصیرت به پیکر مردم عاشورایی دمیده شده و این مردم بودند که اینبار و دوباره ثابت کردند که همچنان پشتوانه ای محکم برای انقلاب هستند و با وجود آنها دشمنان نخواهند توانست به عمود خیمه انقلاب صدمه ای وارد کنند.

مردم انقلابی ما در روز 9دی پس از چند روز اعتراض به هتاکان عاشورای حسینی با راهپیمایی عظیم و مثال زدنی خود شتر فتنه را در مصاف جمل فتنه گران ذبح کرده و نشان دادند که بر خلاف خواصی که هنوز از لغزش های خود کوتاه نیامده اند در زیر پرچم صبر و بصیرت گرد آمده اند و اینک زمان آن است که خواص جامانده از این قافله خود را از بزرگراه وحدت به این سیل خروشان برسانند.
سیلی که هر مانعی بر سر راه پیشرفت انقلاب را از میان خواهد برداشت و حال بر سد فتنه گران و معماران داخلی آن رسیده و وقت آن است که مسئولین این مهم را با این پشتوانه به انجام رسانده و آنطور که شایسته است خواست قانونی آنان را اجرایی کند.
نهم دی ماه نماد بصیرت ملت و مقاومت امت در برابر فتنه های روزگار است و نشانگر این است که مردم مااز تاریخ عبرت گرفته اند و دیگر قرار نیست نظام اسلامی پای دنیاطلبی های سست عنصر های داخلی و قدرت طلبی های دشمنان خارجی به قربانگاه رود بلکه وقت بالندگی آن به دست سربازان دولت کریمه مهدوی می باشد.