چگونه بحث صیغه را با یکی از اقوام مدنظر مطرح کنم؟

تب‌های اولیه

142 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
چگونه بحث صیغه را با یکی از اقوام مدنظر مطرح کنم؟

سلام
من مدتی هست که به فکر ازدواج موقت افتادم
مزایای اینکار زیاده مخصوص برای منکه ویژگی هاشو دارم یعنی جوان و مجرد و فراهم نبودن ازدواج دائم.

البته راه های کنترل شهوت رو امتحان کردم که موفق نبودم زیاد دوست ندارم وارد این مقوله بشم چون کارشناس محترم در جریان چم و خم مشکلات هست.
در همین راستا به ازدواج موقت فکر میکردم و در اینترنت جستجو میکردم که متوجه شدم صد رحمت به ازدواج دائم ! اگر ازدواج دائم یه خونه با یک شغل میخواد، ازدواج موقت یک میلیونر میخواد! مخصوص اینکه فلسفه ازدواج موقت تامین مالی زن هست. آنچه که من دیدم و شنیدم و در سایت ها خواندم خانم هایی که دنبال ازدواج موقت هستن 99 درصد فراتر از احتیاجات خودشون پول میخوان در واقع آنچیزی که در زدواج دائم پیدا نکردن رو در ازدواج موقت میخوان. به نظرم تا همینجا توضیحات کافیه.
از این کار صرفنظر کردم که یادم افتاد دز همین فامیل خودمان دختری هست که طلاق گرفته. رابطه ی خانوادگی نزدیکی داریم. 3 ماه نامزد کرده و یکسال هم از عقدشان میگذشته که مسئله به جدایی کشیده علت هم کلاهبردار بودن مرده بوده. بعد از دستگیری و دادگاه و شاکی و.. خانواده دختره از همه چی مطلع میشن و طلاق غیابی میگیرن مرده هم فراریه.
از دختره اگر بخوام بگم از من دو سال بزرگتره . از ظاهرش خوشم میاد . از خونواده های روشنفکره ولی اهل بازی دادن کسی نیست. یعنی دختره هویت و ریشه داره. این خانم از وقتی طلاق گرقته از نظر اخلاقی(نمیخوام بیشتر توضیح بدم) بی تابی میکنه.بصورتی که به جرات میتونم بگم اگر خدایی نکرده بخوام می تونم باهاش باشم. اما من میخوام بحث محرمیت و صیغه رو بهش بگم. اما از طرح این مسئله نگرانم! خانوادشون جلوی خانواده ما حجاب نمی کنند. موقع سلام و علیک هم با هم دست میدیم(یعنی میتونم خودمونی بشم اما اشتباه برداشت نشه دختره مشکل داری نیست و با شخصیته). اما نمی دونم چطوری این بحث و پیش بکشم و نظرشو بدونم ، بدونه اینکه عکس العمل نامتعارفی ازش ببینم آخه متعصفانه تو جامعه ما اینجور مباحث بدتر از رابطه نامشروع و گناه هست. لطفا بنده رو راهنمایی و کمک کنید. بخاطر رابطه نزدیک خانواده ها ممکنه هر حرکت اشتباهی به کیش و مات ختم بشه. برای همین به فن بیان قوی و سنجیده نیاز دارم.
ممنونم

با نام و یاد دوست





کارشناس بحث: استاد نشاط

با سلام
دوست خوبم:
برای توضیح و راهنمایی این مسئله عرض کنم که :
برنامه دین یک برنامه جامع است و این برنامه ها تناسب مستقیمی با نیازهای بشری دارد.
یکی از نیازهای بشر ازدواج است که از این طریق می توان غریزه جنسی را ارضاء و از انحرافات و لغزش های آن جلو گیری کرد، این غریزه به منظور تولید مثل و تکثیر نسل افراد دروجود انسان بنیان نهاده شده است هر چند غیر از آن تاثیرات روحی و روانی خاصی هم بدنبال دارد.
دستور ازدواج و تشویق از جانب شریعت به خاطر هدایت صحیح این غریزه نفسانی است.
در متون فقهی اسلام دو نوع ازدواج بیان شده است، یکی به صورت دائم می باشد و دیگری به صورت موقت
آنچه تشویق و سفارش متخصصین مشاوره می باشد، اختیار ازدواج دائم می باشد، مگر اینکه شرایط فرق بکند، در این صورت برای اقدام ازدواج موقت باز نیاز به مشاوره می باشد.
ولی آنچه به نظر می رسد: برخی برای خودشان ضرورت تراشی می کنند و وارد این قصه ازدواج موقت می شوند، در حقیقت به عنوان یک روش تفننی و یک نگاه تفریح و خوشی ،زندگی خودشان را می گذارانند، این حالت آسیب زاست.

در همین راستا چکیده پایان نامه ای را نقل می کنیم که مطالب مفیدی دارد:
« در قوانین اسلامی همواره اصل بر ازدواج دائم بوده که موجب تشکیل خانواده و تحکیم بنیان آن به منظور تعالی و تکامل انسان است و ازدواج موقت به عنوان امری استثنایی، راهکاری فرعی، برای مواقع ضروری که امکان ازدواج دائم فراهم نیست، مطرح می گردد. فلسفه تشریع ازدواج موقت و کارکردهای مثبت آن، مانند : تأمین نیاز جنسی و جلوگیری از انحرافات جنسی و اخلاقی و وقوع منکرات و فحشا و زنا در جامعه اسلامی می باشد. اما در جامعه ما سوء استفاده هایی از ترویج ازدواج موقت صورت گرفته که عمدتا باعث بروز آسیب های فردی و خانوادگی شده است. با بررسی آسیب شناسی فردی ازدواج موقت نسبت به افرادی که مستقیما، خواسته یا ناخواسته، درارتباط با ازدواج موقت دچار آسیب شده اند، یعنی: 1. زوج موقت 2. زوجه موقت 3. زوجه دائم و 4. فرزندان،
آسیب هایی در ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، روحی – روانی، بهداشتی، جسمی و جنسی و... وجود دارد که اهم آنها عبارت است از :
در بعد اجتماعی :
بالارفتن سن ازدواج، بارداری های ناخواسته، سقط جنین و طرد اجتماعی فرزندان ازدواج موقت.
در بعد فرهنگی :
رواج بدبینی نسبت به مردان و گسترش عدم اعتماد عمومی
در بعد روحی- روانی :
کاهش تمایل به ازدواج دائم و ترجیح زندگی مجردی، افزایش زمینه های تحریک جنسی، کاهش احساس مسئولیت، رواج تنوع طلبی، وابستگی عاطفی، سرخوردگی و مشکلات روحی روانی وارده بر زوجه دائم.
در بعد روانی- شخصیتی :
ارضای نیازهای جنسی بدون تعهد عاطفی. در بعد اقتصادی : هزینه های تحمیلی بر هر دو طرف و فشار اقتصادی وارده بر خانواده
و در بعد بهداشتی :
افزایش احتمال بیماری های واگیردار را، می توان نام برد.
راهکارهای رفع آسیب عبارتند از : 1. قانونمند کردن ازدواج موقت، 2. ترمیم و جلوگیری از خسارات و برطرف کردن آسیب های موجود 3. فرهنگ سازی صحیح و جلوگیری از سوء استفاده از این نوع ازدواج 4. لزوم حمایت و توجه نسبت به نهاد خانواد و مراحل سیر تکوین خانواده متعالی 5. ارائه راهکارهای تحکیم بنیان خانواده به منظور حفظ نظام ارزشی خانواده و مقابله با فروپاشی و تزلزل آن.»( سمیه نورانی)

در نتیجه:
سفارش ما این است اگه این فردی که دو سال از شما بزرگتر و تازه طلاق گرفته و از نزدیکان شماست، اگر مرتکب عقد موقت با این فرد باشید، و چه بسا با یک پیامکی و.. بپذیرد، ولی به نظر می رسد تصمیم منطقی این است که تلاش کنید، ازدواج دائم و با فرد خوب و مناسب و مطابق ملاک های خوب و اصیل ازدواج باشد،
( اگر این گزینه ای که مطرح کردید متناسب با ملاکهای شماست می توانید پیشنهاد ازدواج دائم بدهید، ولی چون دو سال از شما بزرگتر هستند، واقعا نیاز به مشاوره حضوری هست که مورد بررسی شود) در غیر این صورت احتمال قوی بعدا پشیمان خواهید شد.
چون بعدا اگر خواستید از او جدا شوید:
این مشکلات سراغ شما خواهد آمد:
1. اولا: شاید وابستگی عاطفی بوجود بیاد، و دیگر نتوانید و یا خیلی اذیت شوید.
2. خانواده متوجه شوند، و اعتراض کنند.
3. سنی از شما بگذرد، و دیگر شوق شما برای شروع یک زندگی بکر و با نشاط کمتر باشد
4. فردا با شخصی که می خواهید ازدواج دائم داشته باشید این قضیه را متوجه شود( معمولا بعد از متوجه شدن نسبت به شما بی اعتماد می شوند)
5. نتوانید برای اداره یک زندگی خوب در آینده پس انداز کنید.
6. نگاه بستگان و فامیل بعد از فاش شدن این موضوع، نگاه جالب و دلنشینی نیست.
7. احتمال گرفتارشدن به تنوع طلبی بعد از این ماجرا خیلی بیشتر است.
8. احتمال تولد ناخواسته یک فرزند
9...
عزیزم واقعا خوب فکر کن، و تصمیم بگیر
...
ضمنا صلاح در این است که راهکارهایی که برای کنترل شهوت استفاده می کردید، در پیام خصوصی اعلام کنید تا بررسی کنیم، چه بسا در جاهای از طرف شما قصوری شده و...
و یا اگر علاقه داشته باشید در این راستا به یک مشاوره حضوری مراجعه کنید.

نشاط;767265 نوشت:

در نتیجه:
سفارش ما این است اگه این فردی که دو سال از شما بزرگتر و تازه طلاق گرفته و از نزدیکان شماست، اگر مرتکب عقد موقت با این فرد باشید، و چه بسا با یک پیامکی و.. بپذیرد، ولی به نظر می رسد تصمیم منطقی این است که تلاش کنید، ازدواج دائم و با فرد خوب و مناسب و مطابق ملاک های خوب و اصیل ازدواج باشد، در غیر این صورت احتمال قوی بعدا پشیمان خواهید شد.
چون بعدا اگر خواستید از او جدا شوید:
این مشکلات سراغ شما خواهد آمد:
1. اولا: شاید وابستگی عاطفی بوجود بیاد، و دیگر نتوانید و یا خیلی اذیت شوید.
2. خانواده متوجه شوند، و اعتراض کنند.
3. سنی از شما بگذرد، و دیگر شوق شما برای شروع یک زندگی بکر و با نشاط کمتر باشد
4. فردا با شخصی که می خواهید ازدواج دائم داشته باشید این قضیه را متوجه شود( معمولا بعد از متوجه شدن نسبت به شما بی اعتماد می شوند)
5. نتوانید برای اداره یک زندگی خوب در آینده پس انداز کنید.
6. نگاه بستگان و فامیل بعد از فاش شدن این موضوع، نگاه جالب و دلنشینی نیست.
7. احتمال گرفتارشدن به تنوع طلبی بعد از این ماجرا خیلی بیشتر است.
8. احتمال تولد ناخواسته یک فرزند
9...
عزیزم واقعا خوب فکر کن، و تصمیم بگیر

با سلام احسنت بیانات بسیار آموزنده و مفید بود دستتون درد نکنه

نشاط;767265 نوشت:
با سلام
دوست خوبم:
برای توضیح و راهنمایی این مسئله عرض کنم که :
برنامه دین یک برنامه جامع است و این برنامه ها تناسب مستقیمی با نیازهای بشری دارد.
یکی از نیازهای بشر ازدواج است که از این طریق می توان غریزه جنسی را ارضاء و از انحرافات و لغزش های آن جلو گیری کرد، این غریزه به منظور تولید مثل و تکثیر نسل افراد دروجود انسان بنیان نهاده شده است هر چند غیر از آن تاثیرات روحی و روانی خاصی هم بدنبال دارد.
دستور ازدواج و تشویق از جانب شریعت به خاطر هدایت صحیح این غریزه نفسانی است.
در اسلام دو نوع ازدواج در متون فقهی بیان شده است، یکی به صورت دائم می باشد و دیگری به صورت موقت
آنچه تشویق و سفارش متخصصین مشاوره می باشد، اختیار ازدواج دائم می باشد، مگر اینکه شرایط فرق بکند، که در این صورت برای اقدام ازدواج موقت باز نیاز به مشاوره می باشد.
ولی آنچه به نظر می رسد: برخی برای خودشان ضرورت تراشی می کنند و وارد این قصه ازدواج موقت می شوند،و در حقیقت به عنوان یک روش تفننی و یک نگاه تفریح و خوشی ،زندگی خودشان را می گذارانند.این اسیب زاست.

در همین راستا چکیده پایان نامه ای را نقل می کنیم که مطالب مفیدی دارد:
« در قوانین اسلامی همواره اصل بر ازدواج دائم بوده که موجب تشکیل خانواده و تحکیم بنیان آن به منظور تعالی و تکامل انسان است و ازدواج موقت به عنوان امری استثنایی، راهکاری فرعی، برای مواقع ضروری که امکان ازدواج دائم فراهم نیست، مطرح می گردد. فلسفه تشریع ازدواج موقت و کارکردهای مثبت آن، مانند : تأمین نیاز جنسی و جلوگیری از انحرافات جنسی و اخلاقی و وقوع منکرات و فحشا و زنا در جامعه اسلامی می باشد. اما در جامعه ما سوء استفاده هایی از ترویج ازدواج موقت صورت گرفته که عمدتا باعث بروز آسیب های فردی و خانوادگی شده است. با بررسی آسیب شناسی فردی ازدواج موقت نسبت به افرادی که مستقیما، خواسته یا ناخواسته، درارتباط با ازدواج موقت دچار آسیب شده اند، یعنی: 1. زوج موقت 2. زوجه موقت 3. زوجه دائم و 4. فرزندان،
آسیب هایی در ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، روحی – روانی، بهداشتی، جسمی و جنسی و... وجود دارد که اهم آنها عبارت است از :
در بعد اجتماعی :
بالارفتن سن ازدواج، بارداری های ناخواسته، سقط جنین و طرد اجتماعی فرزندان ازدواج موقت.
در بعد فرهنگی :
رواج بدبینی نسبت به مردان و گسترش عدم اعتماد عمومی
در بعد روحی- روانی :
کاهش تمایل به ازدواج دائم و ترجیح زندگی مجردی، افزایش زمینه های تحریک جنسی، کاهش احساس مسئولیت، رواج تنوع طلبی، وابستگی عاطفی، سرخوردگی و مشکلات روحی روانی وارده بر زوجه دائم.
در بعد روانی- شخصیتی :
ارضای نیازهای جنسی بدون تعهد عاطفی. در بعد اقتصادی : هزینه های تحمیلی بر هر دو طرف و فشار اقتصادی وارده بر خانواده
و در بعد بهداشتی :
افزایش احتمال بیماری های واگیردار را، می توان نام برد.
راهکارهای رفع آسیب عبارتند از : 1. قانونمند کردن ازدواج موقت، 2. ترمیم و جلوگیری از خسارات و برطرف کردن آسیب های موجود 3. فرهنگ سازی صحیح و جلوگیری از سوء استفاده از این نوع ازدواج 4. لزوم حمایت و توجه نسبت به نهاد خانواد و مراحل سیر تکوین خانواده متعالی 5. ارائه راهکارهای تحکیم بنیان خانواده به منظور حفظ نظام ارزشی خانواده و مقابله با فروپاشی و تزلزل آن.»( سمیه نورانی)

در نتیجه:
سفارش ما این است اگه این فردی که دو سال از شما بزرگتر و تازه طلاق گرفته و از نزدیکان شماست، اگر مرتکب عقد موقت با این فرد باشید، و چه بسا با یک پیامکی و.. بپذیرد، ولی به نظر می رسد تصمیم منطقی این است که تلاش کنید، ازدواج دائم و با فرد خوب و مناسب و مطابق ملاک های خوب و اصیل ازدواج باشد، در غیر این صورت احتمال قوی بعدا پشیمان خواهید شد.
چون بعدا اگر خواستید از او جدا شوید:
این مشکلات سراغ شما خواهد آمد:
1. اولا: شاید وابستگی عاطفی بوجود بیاد، و دیگر نتوانید و یا خیلی اذیت شوید.
2. خانواده متوجه شوند، و اعتراض کنند.
3. سنی از شما بگذرد، و دیگر شوق شما برای شروع یک زندگی بکر و با نشاط کمتر باشد
4. فردا با شخصی که می خواهید ازدواج دائم داشته باشید این قضیه را متوجه شود( معمولا بعد از متوجه شدن نسبت به شما بی اعتماد می شوند)
5. نتوانید برای اداره یک زندگی خوب در آینده پس انداز کنید.
6. نگاه بستگان و فامیل بعد از فاش شدن این موضوع، نگاه جالب و دلنشینی نیست.
7. احتمال گرفتارشدن به تنوع طلبی بعد از این ماجرا خیلی بیشتر است.
8. احتمال تولد ناخواسته یک فرزند
9...
عزیزم واقعا خوب فکر کن، و تصمیم بگیر
...
ضمنا صلاح در این است که راهکارهایی که برای کنترل شهوت استفاده می کردید، در پیام خصوصی اعلام کنید تا بررسی کنیم، چه بسا در جاهای از طرف شما قصوری شده و...
و یا اگر علاقه داشته باشید در این راستا به یک مشاوره حضوری مراجعه کنید.


سلام
کارشناس محترم بسیار آینده نگر و عاقبت اندیشانه مسأله را مورد ملاحظه قرار دادند.
به دلایلی که کارشناس محترم ذکر کردند ، اینکار به صلاح شما نیست.

آسیب های اینکار به دو دسته تقسیم میشه:
- آسیب هایی از ناحیه خانم: افشاء قضیه و ایجاد دید منفی در اطرافیان نسبت به شما و ...
- آسیب هایی از ناحیه خودتان: کاهش تمایل به ازدواج دایم و ...

یکی از کارشناسان سایت ، چند سال پیش گفتند: اگر قصد ازدواج موقت دارید ، طرفتان یک خانم مذهبی و راز نگهدار باشد.

بالاخره افراد مذهبی ، قیودی دارند و قابل اعتمادترند ( در زمینه رازنگهداری و عدم سوء استفاده مالی از مرد و ... )

به نظرم ، اگر پیش مشاور بروید تا در مورد کنترل غریزه شما را راهنمایی کند بهتر است. حتی شاید داروهایی باشد که غریزه را کاهش دهد.

من ازیه دختر بیوه که 24 سالش بود خیلی خوشم اومد پیشنهاد صیغه بهش دادم راضی بود،دختره فوقالعاده خوشگل وخوش اخلاق زیبا هستش،دوسش داشتم بهش احساس داشتم ولی ترسیدم صیغه کنیم دیگه نتونم ازش دل بکنم،الان شبا همش تو فکرشم اینقد بهش فکر میکنم تا خوابم میبره

قفس;764856 نوشت:
سلام
من مدتی هست که به فکر ازدواج موقت افتادم
مزایای اینکار زیاده مخصوص برای منکه ویژگی هاشو دارم یعنی جوان و مجرد و فراهم نبودن ازدواج دائم.

با سلام

اگر بنا بود که هر جوانی برود دنبال ازدواج موقت دیگر چه نیازی به ازدواج دائم بود ؟ ( اینجوری می گفتیم خانواده بی خانواده )

اگر به هر درخواست نفس انسان پاسخ بده قطعا انسان رو میکشه میندازه باتلاق !

باید با نفس کمی هم مبارزه کرد

.

موفق باشید

قفس;764856 نوشت:
به جرات میتونم بگم اگر خدایی نکرده بخوام می تونم باهاش باشم

اینقدر مطمن هستی مشکلت چیه پس؟؟؟؟؟؟؟؟؟

با سلام

صحبتهاوتوصیه های استاد نشاط جامع وکامل بود من هم از شما استاد گرامی تشکر میکنم .

جناب قفس معمولا خانمهای جوانی که این جور پیشنهاد ها "ازدواج موقت "رو قبول میکنند بیشتر بخاطر اینه

که خیال میکنند میتونند اون مرد رو به خودشون جذب کنند و این ازدواج موقت رو به ازدواج دائم

درش بیارند .

خواهشا اگر نمیتونید یا علاقه ای ندارید با این خانم ازدواج دائم داشته باشید

پس طرف این خانم نرید .این خانم در حال حاضر ضربه ی روحی شدیدی خورده

فکر نمیکنم تحمل ضربه ی روحی دیگه ای داشته باشه

سلام ...
ضمن تایید حرفای دوستان منم پیشنهاد میکنم قبل اینکه کتک بخورین منصرف بشین:khaneh:
چون اون خانم حتی اگه به قول شما

قفس;764856 نوشت:
از نظر اخلاقی(نمیخوام بیشتر توضیح بدم) بی تابی میکنه

باز راضی به ازدواج موقت نمیشه ... اونم با آشنا!!!!!!!!

لااقل تا بازه دو سال بعد طلاق (شایدم بیشتر) فکرنمیکنم کسی به فکر صیغه بیفته ...
یه عده ای که احساس شکست میکنن و دیگه ریخت مردارو هم نمیخوان ببینن(لااقل تاچندوقت) ...
یه عده م که به فکر پیشرفتن و فقط به فکر ازدواج موفق و مطمئنن که این بار ازدواج بهتر و عاقلانه تری خواهند داشت ...
دسته سومی م هستن که به فکر صیغه میفتن ... اکثرا از روی ناچاری و اجبار... که اونم به نظرم نمیان بایه اشنا ...

در هرحال پیشنهادم اینه کلا مطرح نکنین واگرم کردین منتظر عواقبش باشین:Cheshmak:

حالا اگه می خوای صیغه کنی پس چرا با فامیل؟ اگه لو بره که احتمالش هم زیاده،آبروت به خاطر گناه نکرده میره. ضمنا بعد از تموم شدن مدت ازدواج،شما همدیگه رو میبینید و اگه دوباره هوای هندستون کردید احتمالا دوباره تکرار بشه و اگه ازدواج کرده باشید، دیگه بدتر. نمی گم این کار رو انجام بدید ولی یه زمانی خواستید ازدواج موقت کنید با کسی ازدواج موقت کنید که بعد از تموم شدن وقت نه شما اون رو ببینید نه طرف شما رو. تا این مسئله بین خودت و خدا بمونه و احتمال فاش شدن رازت کمتر بشه. در کل حرف های مشاور خیلی عالی بود و اگه برای دائم تلاش کنی خیلی بهتره.

[=Microsoft Sans Serif]

قفس;764856 نوشت:
سلام
من مدتی هست که به فکر ازدواج موقت افتادم

در همین راستا به ازدواج موقت فکر میکردم و در اینترنت جستجو میکردم که متوجه شدم صد رحمت به ازدواج دائم ! اگر ازدواج دائم یه خونه با یک شغل میخواد، ازدواج موقت یک میلیونر میخواد! مخصوص اینکه فلسفه ازدواج موقت تامین مالی زن هست. آنچه که من دیدم و شنیدم و در سایت ها خواندم خانم هایی که دنبال ازدواج موقت هستن 99 درصد فراتر از احتیاجات خودشون پول میخوان در واقع آنچیزی که در زدواج دائم پیدا نکردن رو در ازدواج موقت میخوان. به نظرم تا همینجا توضیحات کافیه.

لطفا بنده رو راهنمایی و کمک کنید. بخاطر رابطه نزدیک خانواده ها ممکنه هر حرکت اشتباهی به کیش و مات ختم بشه. برای همین به فن بیان قوی و سنجیده نیاز دارم.
ممنونم

سلام
فن بیان قوی رو خوب اومدی
.
ازدواج دائم خونه و ماشین نمی خواد... این بستگی به خودت داره که خواستگاری چه کسی بری. ... و صد البته بستگی به فن بیانت:ok::Nishkhand:....
.
من دو تا راه حل برای ازدواج دائم بهت می گم ولی اصلا تضمین نمی کنم که روش پیشنهادی عالی باشه
.
1_میگی توکل به خدا و در کنار توکل میری از یه خانواده ضعیف تر از خانواده خودت(بعد اقتصادی) زن می گیری... که اگه آدمهای منطقی باشن به ادب و اخلاق نگاه می کنن و با یه حساب ساده میفهمن که تو این عصر پول پرستی گزینه خوبی هستی و بیخود جواب رد نمیدن..
این مورد رو تو خواستگاریایی که رفتم تجربه کردم... آدمهای سختی کشیده خیلی کمتر سخت میگیرن چون قدر خیلی از چیزا رو می دونن. (به قول فیلم دودکش قمپز الکی واست نمیان:khandeh!:)
.

2- توکل به خدا نمی کنی و با توکل به حساب بانکی بابای یه دختر پولدار میری جلو.. البته اصلا نمی تونم بگم اینجوری عاقبت به خیر میشی... چون اگه اشتباه نگفته باشم، روایت داریم که اگه به خاطر مال یه دختر باهاش ازدواج کنی، خدا واگذارت می کنه:Narahat az:... منظورم اینه که آدم پولدار هم اگه مومن یا منطقی باشه... دوباره یه دو دو تا چار تا می کنه و بعد با خودش می گه من که پول دارم... پسر سالم باشه... مادیاتش مهم نیست و خودم تامینش می کنم:ok:.... فقط بدی این کار اینه که در حق دخترایی که هم طراز با خودت بودن نامردی می شه و همین روایتی هم که گفتم احتمالا سرت میاد... کلا در این روش آسفالت می شی...:Black (9):

........................................................................................................................................................................................

دختری هم که میری خواستگاریش دو حالت داره...اگه بچه سال باشه که اذیت می شی... چون هنوز ازدواج رو جدی نگرفته و مطابق با خیال پردازی های خودش برخورد می کنه و باید حتما اسب سفید داشته باشی (بلا نسبت و به استثنای اونایی که در خانواده واقعا متدین و واقعا با فرهنگی بزرگ شدن ... اینا از 15 سالگی پختن)

اما اگه سن دختر خانم بالاتر باشه... مثلا تو شهرستان از 22 سال به بالا ... اینا به هیج وجه ازدواج و خواستگار رو به سخره نمی گیرن و واقعا شرایط رو ارزیابی می کنن و این امید هست که جواب بگیری ... (البته اگه در زندگیشون سختی کشیده باشن بیشتر قدر عافیت رو می دونن....). مثلا برای خودم مورد داشتیم که دختره:Gol::Gol: به جای اینکه زرتی جواب رد بده... ازم می پرسید خدمت سربازیتون دقیقا چقدره و آیا کسری خدمت هم دارید یا باید کامل برید... یعنی واقعا حساب می کرد ببینه می تونه مثلا دو سال به پام بشینه یا نه .... و قص علی هذا....

.
.
خلاصه اینکه باید بری دنبال:hamdel: بگردی....:Cheshmak:

.

بعدا نوشت:
دختری هم که با شرایط الانت بهت جواب مثبت بده خیلی برات عزیز تر می شه...:Mohabbat:

سلام
کلا بهتر است طرف صیغه نروید. باز هم بهتره برای صیغه سراغ این خانم نروید. اما اگر تحت فشار هستید و نمی توانید تحمل کنید و نمی توانید کسی غیر از این خانم پیدا کنید صیغه برای همین جور جایی است دیگه. پیشنهاد محترمانه بدید. اگر هم قبول نکرد که دیگه نکرد. فقط بهش نگید می خوام بعدش ازدواج دائم داشته باشیم. ولی کلا اگر می تونید نرید.

قفس;764856 نوشت:
سلام
من مدتی هست که به فکر ازدواج موقت افتادم
مزایای اینکار زیاده مخصوص برای منکه ویژگی هاشو دارم یعنی جوان و مجرد و فراهم نبودن ازدواج دائم.

البته راه های کنترل شهوت رو امتحان کردم که موفق نبودم زیاد دوست ندارم وارد این مقوله بشم چون کارشناس محترم در جریان چم و خم مشکلات هست.
در همین راستا به ازدواج موقت فکر میکردم و در اینترنت جستجو میکردم که متوجه شدم صد رحمت به ازدواج دائم ! اگر ازدواج دائم یه خونه با یک شغل میخواد، ازدواج موقت یک میلیونر میخواد! مخصوص اینکه فلسفه ازدواج موقت تامین مالی زن هست. آنچه که من دیدم و شنیدم و در سایت ها خواندم خانم هایی که دنبال ازدواج موقت هستن 99 درصد فراتر از احتیاجات خودشون پول میخوان در واقع آنچیزی که در زدواج دائم پیدا نکردن رو در ازدواج موقت میخوان. به نظرم تا همینجا توضیحات کافیه.
از این کار صرفنظر کردم که یادم افتاد دز همین فامیل خودمان دختری هست که طلاق گرفته. رابطه ی خانوادگی نزدیکی داریم. 3 ماه نامزد کرده و یکسال هم از عقدشان میگذشته که مسئله به جدایی کشیده علت هم کلاهبردار بودن مرده بوده. بعد از دستگیری و دادگاه و شاکی و.. خانواده دختره از همه چی مطلع میشن و طلاق غیابی میگیرن مرده هم فراریه.
از دختره اگر بخوام بگم از من دو سال بزرگتره . از ظاهرش خوشم میاد . از خونواده های روشنفکره ولی اهل بازی دادن کسی نیست. یعنی دختره هویت و ریشه داره. این خانم از وقتی طلاق گرقته از نظر اخلاقی(نمیخوام بیشتر توضیح بدم) بی تابی میکنه.بصورتی که به جرات میتونم بگم اگر خدایی نکرده بخوام می تونم باهاش باشم. اما من میخوام بحث محرمیت و صیغه رو بهش بگم. اما از طرح این مسئله نگرانم! خانوادشون جلوی خانواده ما حجاب نمی کنند. موقع سلام و علیک هم با هم دست میدیم(یعنی میتونم خودمونی بشم اما اشتباه برداشت نشه دختره مشکل داری نیست و با شخصیته). اما نمی دونم چطوری این بحث و پیش بکشم و نظرشو بدونم ، بدونه اینکه عکس العمل نامتعارفی ازش ببینم آخه متعصفانه تو جامعه ما اینجور مباحث بدتر از رابطه نامشروع و گناه هست. لطفا بنده رو راهنمایی و کمک کنید. بخاطر رابطه نزدیک خانواده ها ممکنه هر حرکت اشتباهی به کیش و مات ختم بشه. برای همین به فن بیان قوی و سنجیده نیاز دارم.
ممنونم

سلام
به جستارهای امضام مراجعه کن و از اون ها استفاده لازم رو ببر.

و طاها;767489 نوشت:
به جستارهای امضام مراجعه کن و از اون ها استفاده لازم رو ببر.

و طاها;767489 نوشت:
مردها باید از خانوم ها اجازه بگیرند !
از نمک گفتگو غافل نباشید (چند همسری حق مردها Smile
زن حق وکالت طلاق دارد ولی ندارد!
ازدواج موقت، موقت نیست

ازدواج موقتی که دائمی است
آیا بسیاری از مردان متاهل، جهنمی خواهند شد ؟
معنای خمار؟
آیا ارتباط بی سیم حرام است؟
(چرا متخذی اخدان نیامد؟)


:narahat:

خاستگاری رفتی ادرس این پست رو بدی حتما جواب خانوم++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++خواهد بود:ghaza:
:negah:

نشاط;767265 نوشت:
ولی آنچه به نظر می رسد: برخی برای خودشان ضرورت تراشی می کنند و وارد این قصه ازدواج موقت می شوند، و در حقیقت به عنوان یک روش تفننی و یک نگاه تفریح و خوشی ،زندگی خودشان را می گذارانند، این روش معمولا اسیب زاست.

سلام
قبلا مفصلا راجع به ازدواج موقت در همین سایت بحث هایی صورت گرفته که خلاصه ان خدمت شما عرض می شود:
1-در اسلام راه های حلیت زن و مرد به همدیگر سه طریق است اول نکاح دائم دو نکاح منقطع و سه ملک یمین این سه موضوع هر کدام برای خود مقوله مجزا و جداگانه ای هستند که در عرض همدیگر واقع شده اند یعنی به این معنا نیست که مثلا توصیه اسلام ابتدا بر ازدواج دائم باشد بعد منقطع بعد ملک یمین بلکه این سه موضوع کاملا مجزا از هم بوده و احکام خاص خودشان را دارند.
2-ازدواج موقت حتی اگر برای تفنن و تفریح و خوشی و از این قبیل مسائل باشد جایز بوده و جواز آن منوط به ضرورت خاصی نمی باشد.پس این ادعا که این مسائل باعث خارج شدن از اصل مساله تشریع آن می شود اعایی صحیحی به نظر نمی رسد.
3-ازدواج موقت بنا بر نظر مشهور فقها مستحب بوده و روایات فراوانی در استحباب آن وارد شده است البته معدود روایاتی هم بر خلاف این وارد شده که علاوه بر ضعف سند آن روایات فقها آن روایات را حمل بر تقیه نموده اند.
4-اینکه عده ای به زعم خودشان بخواهند برای ازدواج موقت آسیب هایی بر شمرند تمامی این موارد از عدم توجه به جعل شارع حکیم و عدم جامع نگری در ابعاد موضوعات می باشد و گرنه نه تنها ازدواج موقت دارای آن معضل های خودساخته ادعایی نبوده بلکه خلاف آن هم مشهود است که بنده در یک تاپیک دیگر در این مورد بحث هایی داشته ام که اگر نیاز بود لینک آن موضوع هم قرار داده خواهد شد.
5- این مطالب گفته شده در مورد اصل ازدواج موقت بود و ارتباطی به شرایط استارتر تاپیک ندارد و چه بسا در مورد اشخاص مختلف قضیه متفاوت باشد.

[="Tahoma"]

علــی;767857 نوشت:
4-اینکه عده ای به زعم خودشان بخواهند برای ازدواج موقت آسیب هایی بر شمرند تمامی این موارد از عدم توجه به جعل شارع حکیم و عدم جامع نگری در ابعاد موضوعات می باشد و گرنه نه تنها ازدواج موقت دارای آن معضل های خودساخته ادعایی نبوده بلکه خلاف آن هم مشهود است که بنده در یک تاپیک دیگر در این مورد بحث هایی داشته ام که اگر نیاز بود لینک آن موضوع هم قرار داده خواهد شد.

شارع مقدس در تشریع ازدواج موقت همه جوانب و لوازم آن را لحاظ کرده است. اگر ملاحظه مذکور، موجب محدودیت در توصیه به این ازدواج بود شارع هم استحباب آن را مطلق جعل نمی کرد.
حتی اگر برخی تبعاتی که برای یک حکم به نظر ما می رسد صحیح باشد ولی وقتی می بینیم شارع آن را مطلق جعل نموده است می فهمیم که مصالحی وجود داشته است که غالب بر این تبعات بوده و آن مصالح ایجاب کرده که آن حکم مطلق باشد.
مطالعه این تاپیک می تواند مفید باشد:
http://www.askdin.com/thread49733.html

علــی;767857 نوشت:
ازدواج موقت بنا بر نظر مشهور فقها مستحب بوده
با سلام

ما که نشنیدیم ازدواج موقت مستحبه :Moteajeb!:

گفتند جایزه نگفتند مستحب

همای رحمت;767860 نوشت:
ما که نشنیدیم ازدواج موقت مستحبه
گفتند جایزه نگفتند مستحب

سلام
اولا جواز اعم از اباحه و استحباب است پس اینکه بگویند جایز است نافی آن نیست که مستحب نباشد.
ثانیا
(مسألة 2): الاستحباب لا يزول بالواحدة، بل التعدّد مستحبّ أيضاً، قال اللّٰه تعالى:
«فأنكحوا ما طاب لكم من النساء مثنىٰ و ثلاث و رباع»، و الظاهر عدم اختصاص الاستحباب بالنكاح الدائم أو المنقطع، بل المستحبّ أعمّ منهما و من التسرّي بالإماء.
العروه الوثقی

طبق نظر مشهور فقها ازدواج با مدت مشخص مستحب است و حداقل آن این است که مباح باشد،در اینصورت یعنی حتی فرض اباحه در برابر استحباب با توجه به کراهت عزب بودن رجحان متعه بر آن ثابت می شود پس چه مستحب باشد (طبق نظر مشهور) و چه مباح رجحان آن بر عزب بودن ثابت است.

ثالثا این هم یک روایت صحیح السند بر استحباب ازدواج با مدت مشخص:
1- عن أبي القاسم جعفر بن محمد بن قولويه عن أبيه عن سعد بن عبد الله عن أحمد بن محمد بن عيسى عن ابن أبي عمير عن هشام بن سالم عن أبي عبد الله ع قال‏ يستحب‏ للرجل‏ أن يتزوج المتعة و ما أحب للرجل منكم أن يخرج من الدنيا حتى يتزوج المتعة و لو مرة.

خب بزرگوار ما که نمیدونیم این احادیث جعلیه یا نه ،سند داره یا نه

باید مراجع عظام این حکم رو معین کنند

من هم طبق فتوی مرجع تقلیدم ازدواج موقت رو مستحب نمیدونم

علــی;767861 نوشت:
ثالثا این هم یک روایت صحیح السند بر استحباب ازدواج موقت:
1- عن أبي القاسم جعفر بن محمد بن قولويه عن أبيه عن سعد بن عبد الله عن أحمد بن محمد بن عيسى عن ابن أبي عمير عن هشام بن سالم عن أبي عبد الله ع قال‏ يستحب‏ للرجل‏ أن يتزوج المتعة و ما أحب للرجل منكم أن يخرج من الدنيا حتى يتزوج المتعة و لو مرة.

همای رحمت;767864 نوشت:

خب بزرگوار ما که نمیدونیم این احادیث جعلیه یا نه ،سند داره یا نه
باید مراجع عظام این حکم رو معین کنند
من هم طبق فتوی مرجع تقلیدم ازدواج موقت رو مستحب نمیدونم

اینکه شما نمی دانید سند چطور است بحث دیگری است اما بنده می دانم و سند آن صحیح است و فقها بر اساس آن فتوا داده اند و مراجع عظام هم این حکم را تعیین کرده اند.
مرجع تقلید شما هم اگر آقای مکارم است که ازدواج (چه دائم و چه موقت) را مستحب می داند اگر هم شخص دیگری است بفرمایید تا سخن او را بیاورم!

ازدواج (چه دائم و چه موقت) از مستحبات است ولی اگر کسى بترسد که با ترک ازدواج در حرام بيفتد ازدواج بر او واجب است.
دفتر آيت الله مکارم شيرازی / بخش استفتائات، کد رهگیری: 9404160036

حتی آیت الله مکارم می فرماید که ازدواج موقت در عصر و زمان ما بسیار مهمتر است:

اين موضوع مخصوصاً در عصر ما كه سن ازدواج بر اثر طولاني شدن دورة تحصيلي و مسائل پيچيدة اجتماعي بالا رفته، و كمتر جواني مي‌تواند در سنين پايين يعني در داغ ترين دوران غريزة جنسي اقدام به ازدواج كند شكل حادتري به خود گرفته است با اين وضع چه بايد كرد؟ آيا بايد مردم را به سركوب كردن اين غريزه ( همانند رهبان‌ها و راهبه‌ها ) تشويق نمود؟ يا اينكه آنها را در برابر بي بند و باري جنسي آزاد گذاشت ، و همان صحنه‌هاي زننده و ننگين كنوني را مجاز دانست؟ و يا اينكه راه سومي را در پيش بگيريم كه نه مشكلات ازدواج دائم را به بار آورد و نه بي بند وباري جنسي را؟ خلاصه اينكه « ازدواج دائم» نه در گذشته و نه در امروز به تنهائي جوابگوي نيازمندي‌هاي جنسي همه طبقات مردم نبوده و نيست ،‌و ما بر سر دو راهي قرار داريم يا بايد «فحشا» را مجاز بدانيم و يا طرح ازدواج موقت را بپذيريم، معلوم نيست آنها كه با ازدواج موقت و فحشا مخالفند چه جوابي براي اين سؤال فكر كرده اند؟!
طرح ازدواج موقت ، نه شرائط سنگين ازدواج دائم را دارد كه با عدم تمكن مالي با اشتغالات تحصيلي و مانند آن نسازد و نه زيانهاي فجايع جنسي و فحشا را در بردارد.
تفسير نمونه ج 3 ص 341

مرجع تقلید شما کیست که ازدواج با مدت مشخص را مستحب نمی داند؟!!

علــی;767870 نوشت:
مرجع تقلید شما کیست

جوادی آملی

همای رحمت;767871 نوشت:
جوادی آملی

بنده به فتاوای ایشان دسترسی ندارم،اما به زودی استفتایی از ایشان خواهم کرد.
منبع سخن شما که می گویید نظر ایشان این است که ازدواج موقت مستحب نیست چیست؟!

[="Tahoma"]سلام
الان به یاد یکی از تاپیک های موجود در اسک قرآن افتادم که لینک آن را هم برای مطالعه دوستان قرار می دهم.

آیا صبر کردن برای ازدواج، صبری جمیل است؟! (لینک)

قفس;764856 نوشت:
سلام
من مدتی هست که به فکر ازدواج موقت افتادم
مزایای اینکار زیاده مخصوص برای منکه ویژگی هاشو دارم یعنی جوان و مجرد و فراهم نبودن ازدواج دائم.

البته راه های کنترل شهوت رو امتحان کردم که موفق نبودم زیاد دوست ندارم وارد این مقوله بشم چون کارشناس محترم در جریان چم و خم مشکلات هست.
در همین راستا به ازدواج موقت فکر میکردم و در اینترنت جستجو میکردم که متوجه شدم صد رحمت به ازدواج دائم ! اگر ازدواج دائم یه خونه با یک شغل میخواد، ازدواج موقت یک میلیونر میخواد! مخصوص اینکه فلسفه ازدواج موقت تامین مالی زن هست. آنچه که من دیدم و شنیدم و در سایت ها خواندم خانم هایی که دنبال ازدواج موقت هستن 99 درصد فراتر از احتیاجات خودشون پول میخوان در واقع آنچیزی که در زدواج دائم پیدا نکردن رو در ازدواج موقت میخوان. به نظرم تا همینجا توضیحات کافیه.
از این کار صرفنظر کردم که یادم افتاد دز همین فامیل خودمان دختری هست که طلاق گرفته. رابطه ی خانوادگی نزدیکی داریم. 3 ماه نامزد کرده و یکسال هم از عقدشان میگذشته که مسئله به جدایی کشیده علت هم کلاهبردار بودن مرده بوده. بعد از دستگیری و دادگاه و شاکی و.. خانواده دختره از همه چی مطلع میشن و طلاق غیابی میگیرن مرده هم فراریه.
از دختره اگر بخوام بگم از من دو سال بزرگتره . از ظاهرش خوشم میاد . از خونواده های روشنفکره ولی اهل بازی دادن کسی نیست. یعنی دختره هویت و ریشه داره. این خانم از وقتی طلاق گرقته از نظر اخلاقی(نمیخوام بیشتر توضیح بدم) بی تابی میکنه.بصورتی که به جرات میتونم بگم اگر خدایی نکرده بخوام می تونم باهاش باشم. اما من میخوام بحث محرمیت و صیغه رو بهش بگم. اما از طرح این مسئله نگرانم! خانوادشون جلوی خانواده ما حجاب نمی کنند. موقع سلام و علیک هم با هم دست میدیم(یعنی میتونم خودمونی بشم اما اشتباه برداشت نشه دختره مشکل داری نیست و با شخصیته). اما نمی دونم چطوری این بحث و پیش بکشم و نظرشو بدونم ، بدونه اینکه عکس العمل نامتعارفی ازش ببینم آخه متعصفانه تو جامعه ما اینجور مباحث بدتر از رابطه نامشروع و گناه هست. لطفا بنده رو راهنمایی و کمک کنید. بخاطر رابطه نزدیک خانواده ها ممکنه هر حرکت اشتباهی به کیش و مات ختم بشه. برای همین به فن بیان قوی و سنجیده نیاز دارم.
ممنونم

داداشی این کار اشتباس معتاد میشی و دیگه سراغ تشکیل زندگی نمیری چندتا از رفیق فابریکام هستن که بعد از صیغه کردن میگن چه کاریه ازدواج کنیم هی صیغه میکنیم خرجی دختره هم گردن ما نیست باباش می ده پس راحتیم .خریم مگر ازدواج دایم کنیم.خلاصه دور ازدواج دایم رو خیط کشیدن.

یا زینب کبری;767406 نوشت:
از یه خانواده ضعیف تر از خانواده خودت(بعد اقتصادی) زن می گیری..

سطح خانواده بایدیکسان باشه گاهی دخترانی از قشر ضعیف منتظر ان ازدواج کنن که کمبودهای و ارزو هایی که درگذشته داشتن برسن بعدم که چی هی خاهرشوهر بزنه تو سره دختره بیچاره هی به روش بیاره................بودی ما از اون زندگی نجاتت دادیم

یا زینب کبری;767406 نوشت:
اما اگه سن دختر خانم بالاتر باشه... مثلا تو شهرستان از 22 سال به بالا ... اینا به هیج وجه ازدواج و خواستگار رو به سخره نمی گیرن

سن شناسنامه ای مهم نیس سن عقلی مهمه دو دختر هم سن از لحاظ تکامل عقل ومنطق یکسان نیستند

یا زینب کبری;767406 نوشت:
بلا نسبت و به استثنای اونایی که در خانواده واقعا متدین و واقعا با فرهنگی بزرگ شدن ... اینا از 15 سالگی پختن)
:Kaf::Kaf::Kaf::Kaf::Kaf::Kaf::Kaf::Kaf::Kaf:

یا زینب کبری;767406 نوشت:
دختری هم که با شرایط الانت بهت جواب مثبت بده خیلی برات عزیز تر می شه...
:moteajeb::moteajeb::moteajeb::moteajeb::moteajeb::moteajeb::moteajeb::moteajeb::moteajeb::moteajeb::moteajeb:ما که عزیز شدنی ندیدیم انگار وظیفمون بوده
به نطره من باید خاستگاری ررررررررررفت تا قسمت شه

[="Microsoft Sans Serif"][="Indigo"]

تنهای تنها;768489 نوشت:
سطح خانواده بایدیکسان باشه گاهی دخترانی از قشر ضعیف منتظر ان ازدواج کنن که کمبودهای و ارزو هایی که درگذشته داشتن برسن بعدم که چی هی خاهرشوهر بزنه تو سره دختره بیچاره هی به روش بیاره................بودی ما از اون زندگی نجاتت دادیم

:moteajeb::moteajeb::moteajeb::moteajeb::moteajeb::moteajeb::moteajeb::moteajeb::moteajeb::moteajeb::moteajeb:ما که عزیز شدنی ندیدیم انگار وظیفمون بوده
به نطره من باید خاستگاری ررررررررررفت تا قسمت شه

این دیگه به آدمش بستگی داره، بنده هم قبول دارم که اختلاف طبقاتی زیاد می تونه دردسر بشه، اما اینکه گفتم از طبقات پایین تر چند تا دلیل داشت، یکی اینکه با توجه به شرایط آقا پسر اینجوری شانسشون برای ازدواج بیشتر می شه، از طرفی در روایات هم به مضمونی تو این مایه ها توصیه شده،
.
خواستگاری هم اگه آدم زیاد بره، خودش می شه آفت تصمیم گیری،.
.
من خودم تا الان 10 جا رفتم ، الان دیگه خیلی اذیت می شم،
.
هم مشکل پسند شدم.. هم اینکه از ضربه روحی خوردن دختری که میرم و نمی پسندم، می ترسم،..
.
اصلا از یه جا به بعد وقتی نشه، . دیگه آدم نا امید میشه.
.
بهتره از همون اول با دقت خیلی زیادی رفت تا تو همون دو سه جای اول، یکیش بشه:ok:[/]

[=arial]بسم الله الرحمن الرحيم

عرض سلام و ادب خدمت دوست گرامي؛

Mohsenjooon;768256 نوشت:
سلام
من مدتی هست که به فکر ازدواج موقت افتادم

دوست گرامي ، به نظر من اون خانم با مشخصاتي که شما ازشون فرمودين بيشتر بي تابيشون به خاطر نبود يک تکيه گاه عاطفي محکم هست نه يک رفيق يا دوست. که اگر به دنبال چنين چيزي بودند شايد براشون مدتها پيش فراهم بود تا با افراد ديگري باشند و دوستي ها و يا محرميت هايي را تجربه کنند .

خانم ها به خصوص زماني که به شکست عاطفي از همسرشون مي رسند تحمل شکست ها ديگر و يا بي وفايي ديگه اي رو ندارند . اگر واقعا شما از سبک رفتاري و شخصيتي ايشون خوشتون اومده و با توجه به اختلاف سني کمي که داريد ممکنه احتمال اين باشد که اصلا بحث ازدواج دائم را با ايشون مطرح کنيد شايد اين شکست باعث شده باشد که توقعات مالي ايشون از شما حداقل باشد اما در عوض ملاحظات عاطفي و روحي بيشتري از شما توقع داشته باشند.

برخي از ايرادات مثل دست دادن و يا ...... هم ممکنه با محبت و درست رفتار کردن شما از برنامه رفتاري ايشون حذف بشه. اما قبول کنيد که اگر رابطه شما به شکل موقت باشه همانطور که از اسمش پيداست روزي تمام ميشه و اين به معناي شکستي ديگر براي ايشون هست .

موفق باشيد .

چقدر صیغه کردن کار عادی شده :Ghamgin:

هر کی حرف میزنه حرف صیغه رو میزنه

اکثریت افرادی که میروند دنبال صیغه ادم های شهوت رانی بیش نیستند و از دین اسلام جز شهوت و صیغه چیزی حالیشون نیست
یکی میشناسم 10 تا صیغه داره!
یه بار گفتم اخه مرد حسابی فرق تو با اون مرد پورن استار اروپایی چیه ؟ اونم با 10 نفر روزی رابطه داره تو هم از اون بیشتر :Nishkhand:
کلا برخی افراد ریشدار مذهبی ابروی دین رو برده اند هرجا ادم مذهبی میبینند میگن اقا برای صیغه اومدی
شهوت ران ریش دار! فحش میگن

[=Microsoft Sans Serif]

تنهایـی;768572 نوشت:
اکثریت افرادی که میروند دنبال صیغه ادم های شهوت رانی بیش نیستند و از دین اسلام جز شهوت و صیغه چیزی حالیشون نیست
یکی میشناسم 10 تا صیغه داره!
یه بار گفتم اخه مرد حسابی فرق تو با اون مرد پورن استار اروپایی چیه ؟ اونم با 10 نفر روزی رابطه داره تو هم از اون بیشتر
کلا برخی افراد ریشدار مذهبی ابروی دین رو برده اند هرجا ادم مذهبی میبینند میگن اقا برای صیغه اومدی
شهوت ران ریش دار! فحش میگن

ببخشید هاااا..

مطلبتون یخورده سیاه نماییش زیاد بود (مخصوصا دو خط آخرش):ok:[=Microsoft Sans Serif]...

به نظر خودتون کم لطفی نمی کنید!!

آلاء;768539 نوشت:
[=arial]بسم الله الرحمن الرحيم

عرض سلام و ادب خدمت دوست گرامي؛

دوست گرامي ، به نظر من اون خانم با مشخصاتي که شما ازشون فرمودين بيشتر بي تابيشون به خاطر نبود يک تکيه گاه عاطفي محکم هست نه يک رفيق يا دوست. که اگر به دنبال چنين چيزي بودند شايد براشون مدتها پيش فراهم بود تا با افراد ديگري باشند و دوستي ها و يا محرميت هايي را تجربه کنند .

خانم ها به خصوص زماني که به شکست عاطفي از همسرشون مي رسند تحمل شکست ها ديگر و يا بي وفايي ديگه اي رو ندارند . اگر واقعا شما از سبک رفتاري و شخصيتي ايشون خوشتون اومده و با توجه به اختلاف سني کمي که داريد ممکنه احتمال اين باشد که اصلا بحث ازدواج دائم را با ايشون مطرح کنيد شايد اين شکست باعث شده باشد که توقعات مالي ايشون از شما حداقل باشد اما در عوض ملاحظات عاطفي و روحي بيشتري از شما توقع داشته باشند.

برخي از ايرادات مثل دست دادن و يا ...... هم ممکنه با محبت و درست رفتار کردن شما از برنامه رفتاري ايشون حذف بشه. اما قبول کنيد که اگر رابطه شما به شکل موقت باشه همانطور که از اسمش پيداست روزي تمام ميشه و اين به معناي شکستي ديگر براي ايشون هست .

موفق باشيد .

اقا من غلط بکنم صیغه کنم اینا حرف من نبود!اشتباه شده:Nishkhand:

[="Tahoma"]

تنهایـی;768572 نوشت:
اکثریت افرادی که میروند دنبال صیغه ادم های شهوت رانی بیش نیستند و از دین اسلام جز شهوت و صیغه چیزی حالیشون نیست

افرادی برای ثواب و نیت الهی و کمک به خانم بیوه یا خانمی که مشکل دارد این اقدام را می کنند،اما خوب برخی قیاس به نفس می کنند و همه را آنگونه که هستند می بینند:Cheshmak:
اما در کل افرادی که ازدواج دائم می کنند شهوت ران هستند آنها هم از نظر شما یا نه؟!
نکته آخر اینکه ارضای نیاز های انسان در طریق صحیح مشروع و معقول نه تنها ایرادی ندارد بلکه مطلوب هم هست حالا برخی متوجه نمی شوند مشکل خودشان است.
تنهایـی;768572 نوشت:
یکی میشناسم 10 تا صیغه داره!

نوش جونش:Nishkhand:
خودش و خانمهاش راضی هستند و اگر مطابق شرع باشد خدا هم راضی است،ما چه کاره ایم ناراضی باشیم!

تنهایـی;768572 نوشت:
یه بار گفتم اخه مرد حسابی فرق تو با اون مرد پورن استار اروپایی چیه ؟ اونم با 10 نفر روزی رابطه داره تو هم از اون بیشتر

از قیاسش خنده امد خلق را:Nishkhand:
فرقش در این است که در اولی رضایت خداست و در دومی غضب خدا،رضا و غضب خدا با هم تفاوتی ندارند؟! یکی مطابق شریعت خداست و دیگری خلاف شریعت از نظر شنا تفاوتی نیست یا نمی خواهید تفاوت را ببینید؟!
کار پاکان را قیاس از خود مگیر
گر چه ماند در نبشتن شیر و شیر

هر دو گون زنبور خوردند از محل
لیک شد زان نیش و زین دیگر عسل
هر دو گون آهو گیا خوردند و آب
زین یکی سرگین شد و زان مشک ناب
هر دو نی خوردند از یک آب‌خور
این یکی خالی و آن پر از شکر
صد هزاران این چنین اشباه بین
فرقشان هفتاد ساله راه بین
این خورد گردد پلیدی زو جدا
آن خورد گردد همه نور خدا
این خورد زاید همه بخل و حسد
وآن خورد زاید همه نور احد
این زمین پاک و آن شوره‌ست و بد
این فرشتهٔ پاک و آن دیوست و دد
هر دو صورت گر به هم ماند رواست
آب تلخ و آب شیرین را صفاست
جز که صاحب ذوق کی شناسد بیاب
او شناسد آب خوش از شوره آب
سحر را با معجزه کرده قیاس
هر دو را بر مکر پندارد اساس
ساحران موسی از استیزه را
برگرفته چون عصای او عصا
زین عصا تا آن عصا فرقیست ژرف
زین عمل تا آن عمل راهی شگرف
لعنة الله این عمل را در قفا
رحمة الله آن عمل را در وفا

تنهایـی;768572 نوشت:
کلا برخی افراد ریشدار مذهبی ابروی دین رو برده اند هرجا ادم مذهبی میبینند میگن اقا برای صیغه اومدی

شما یک قبح من در آوردی برای یک مساله ای ساختید در حالی که نه از نظر شرع و نه از نظر عقل هیچ قبحی ندارد هیچ بلکه دارای حسن هم هست و دیگران را بعد می خواهید با آن مسخره کنید!
خوب دبنال صیغه باشد،برفرض که باشند، اشکالش چیست؟! نه از نظر عقلی اشکالی دارد و نه از نظر شرعی فقط یک عده انسان تنگ نظرِ خود باخته چون فقط مساله ای شرعی است صرفا از این جهت با آن مخالف هستند وگرنه با مسائل قبیح دیگری که وجود دارد مطلقا مخالفتی ندارند.
برخی نماز هم بخوانند آنها را مسخره می کنند که مغزش تاب برداشته داره دولا و راست میشه!

Mohsenjooon;768256 نوشت:
داداشی این کار اشتباس معتاد میشی و دیگه سراغ تشکیل زندگی نمیری چندتا از رفیق فابریکام هستن که بعد از صیغه کردن میگن چه کاریه ازدواج کنیم هی صیغه میکنیم خرجی دختره هم گردن ما نیست باباش می ده پس راحتیم .خریم مگر ازدواج دایم کنیم.خلاصه دور ازدواج دایم رو خیط کشیدن.

سلام
ماشاء الله هر کسی در این تاپیک نظر می دهد چندین دوست و رفیق اهل ازدواج موقت دارد و آنها را مثال می زند،ولی نمی دانم چرا من اینگونه افراد مثال زده شده را تا کنون ندیده ام:Nishkhand:
در این تاپیک من به این شبهه پاسخ داده ام که آیا ازدواج موقت اعتیاد آور است یا خیر
آیا ازدواج موقت اعتیاد آور است؟

عموما با توجه به شرایط و محدودیت های موجود در ازدواج موقت به هیچ عنوان مانع از ازدواج دائم نمی شود بلکه فوایدی هم برای ازدواج دائم دارد یکی از فائده آن آشنایی با اینگونه مسائل بوده و دید فرد را برای انتخاب همسر بازتر می کند تا فرد صفر کیلومتری که می خواهد همسر انتخاب کند ...

علــی;768597 نوشت:
افرادی برای ثواب و نیت الهی و کمک به خانم بیوه یا خانمی که مشکل دارد این اقدام را می کنند،اما خوب برخی قیاس به نفس می کنند و همه را آنگونه که هستند می بینند
با سلام

اگر مرد برای ثوابشه پس دیگه حق نداره اون خانم رو تنها بگذاره

بزرگوارشما خانم نیستی ونمیدونی یه چیز میدونی دوچیز نمیدونی

[="Tahoma"]

فریاد سکوت;768557 نوشت:
چقدر صیغه کردن کار عادی شده

هر کی حرف میزنه حرف صیغه رو میزنه


سلام
ای کاش همین حرفی که شما می گویید باشد و سنت نبوی متعه عادی و رایج شده باشد چون ازدواج موقت در عصر حاضر تبدیل به یک ضرورت مهم برای جوانان مخصوصا پسران شده است.
در عصری که متاسفانه بسیاری از جوانان به دلیل نیاز به ازدواج روی به کارهای خلاف شرع و عقل می آورند که نمونه های فراوانی در بخش مشاوره همین سایت موجود است که می توانید ملاحظه کنید در حالی که اگر ازدواج موقت وجود داشت باشد و قبح آن شکسته شود نیاز این دسته از افراد از طریق مشروع مرتفع می گردد.
حضرت علی(ع) میفرمایند: [ لـَولا أنَّ عُمَرَ نـَهیٰ عَنِ المُتعَةِ ما زَنـیٰ إلاّ شقیّ ٌ] اگر عمر متعه را حرام نمیکرد هیچ کس زنا نمیکرد مگر شَقِیّ (انسان پست وبدبخت)
[تفسیر جامع البیان، طبری، 4/15؛ الدّرّ المنثور، سُیوطی، ج2 /140و141؛ تفسیر کبیر، فخر رازی، 10/50 – هرسه سُنـّی وشافعی مذهب]

در این حدیث مشهور اهمیت متعه برای کاهش مفاسد اجتماعی بیان شده است.

همای رحمت;768604 نوشت:
اگر مرد برای ثوابشه پس دیگه حق نداره اون خانم رو تنها بگذاره
بزرگوارشما خانم نیستی ونمیدونی یه چیز میدونی دوچیز نمیدونی

سلام
مرد می تواند آن خانم را تنها نگذارد و مدت را تمدید کند یا حتی به ازدواج دائم همدیگر در بیایند.
حکم ازدواج موقت و تعدد زوجات از ناحیه خداوند حیکم است که خالق انسان است و بر ابعاد وجودی انسان چه زن و چه مرد اشراف دارد،حکم بنده یا امثال بنده نیست که بفرمایید بنده خانم نیستم و بسیاری از مسائل را نمی دانم!!

علــی;768610 نوشت:
حکم ازدواج موقت و تعدد زوجات از ناحیه خداوند حیکم است که خالق انسان است و بر ابعاد وجودی انسان چه زن و چه مرد اشراف دارد،حکم بنده یا امثال بنده نیست که بفرمایید بنده خانم نیستم و بسیاری از مسائل را نمی دانم!!

من نگفتم ازدواج موقت گناه یا ..برای کسی که شرایط ازدواج دائمو نداره واحتمالش هم زیاده که به گناه

بیفته قطعا مستحب که هیچ حتی واجبه ازدواج کنه

ولی اینقدر که شما تبلیغش میکنید هم کار خوبی نیست

آقای محترم، زندگی تون رو با ازدواج موقت تباه نکنید، روزی میرسه که سنی از شما گذشته و هنوز حتی خانواده ای ندارید و در سنی که باید به فکر پیشرفت خودتون باشید

هنوز در پیچ و خم پیدا کردن زن صیغه ای باقی موندید.

متاسفانه آقایون فکر می کنند که زن فقط یک ابزار جنسیه، برای همین نمی تونن زندگی موفقی داشته باشن

از نظر من این پیشنهاد و اصلا مطرح نکنید، چرا که جواب فامیلتون 90 درصد منفی، خوب شما که به ایشون علاقه دارید چرا باهاشون ازدواج دائم نمی کنید

زنی که حاضر بشه با شما ازدواج موقت کنه از پیشنهاد ازدواج دائم مطمئنا بیشتر استقبال می کنه و احتمال جواب مثبت بیشتره

رنگین;768623 نوشت:
هنوز در پیچ و خم پیدا کردن زن صیغه ای باقی موندید.

فکر نمیکنم همچین پیچ وخمی م داشته باشه مخصوصا توی اوضاع فعلی جامعه و باوجود این همه متقاضی!!!!!!!!!!!!

فقط اینکه واقعا نمیدونم چرا وقتی میتونن یک درمان قطعی رو پیداکنن و به آرامش دائمی دست پیداکنن انقدر دنبال مسکن موقتی میگردن؟؟؟

سلام
به نظر من هم دنبال پیشنهاد ازدواج موقت به فامیل نباشید،چون اگر جواب منفی باشد که به احتمال 99 درصد هست،بسیار برای شما بد می شود.
اگر ازدواج برای شما واجب شده و ازدواج دائم برای شما فراهم نیست می توانید از دفاتر ثبت ازدواج و طلاق و جاهای به این شکل به دنبال مواردی برای ازدواج موقت باشید.

[="Microsoft Sans Serif"][="Indigo"]

همای رحمت;768620 نوشت:
من نگفتم ازدواج موقت گناه یا ..برای کسی که شرایط ازدواج دائمو نداره واحتمالش هم زیاده که به گناه

بیفته قطعا مستحب که هیچ حتی واجبه ازدواج کنه

ولی اینقدر که شما تبلیغش میکنید هم کار خوبی نیست

به نظر من در دوره ای که عامه مردم این کار رو تعبیر به خیانت می کنند... حالا افرادی مثل این دوستمون هر چقدر هم تبلیغ کنن، بازم جبران تبلیغات منفی که در این زمینه بوده و هست، نمیشه.:ok:
.
واقعا خیلی ها.... شاید 70 یا 80 درصد، نمی دونم...شاید بیشتر از این حرفا، جوونا به کاربرد این احکام نیاز دارن:Moteajeb!:[/]

[="Microsoft Sans Serif"][="Indigo"]

♥♥♥ تــــــــرگل ♥♥♥;768625 نوشت:

فکر نمیکنم همچین پیچ وخمی م داشته باشه مخصوصا توی اوضاع فعلی جامعه و باوجود این همه متقاضی!!!!!!!!!!!!

فقط اینکه واقعا نمیدونم چرا وقتی میتونن یک درمان قطعی رو پیداکنن و به آرامش دائمی دست پیداکنن انقدر دنبال مسکن موقتی میگردن؟؟؟

آرامش دائم:khaneh:

مطمئن باشین اگه ازدواج دائم به این سادگی بود.. الان شاهد این همه مفاسد تو جامعه نبودیم:ok:
.
همین التماس دعا گوی همیشگی سایتمون که ان شا الله به زودی داره ازدواج می کنه، ... همه شرایط اقتصادیش از طرف خانواده جفت و جور بود... فقط خودش هنوز نرفته بود سر کار... و همه شاهد بودیم که چقدر اذیت شد:Narahat az:[/]

یا زینب کبری;768629 نوشت:
به نظر من در دوره ای که عامه مردم این کار رو تعبیر به خیانت می کنند... حالا افرادی مثل این دوستمون هر چقدر هم تبلیغ کنن، بازم جبران تبلیغات منفی که در این زمینه بوده و هست، نمیشه.
.
واقعا خیلی ها.... شاید 70 یا 80 درصد، نمی دونم...شاید بیشتر از این حرفا، جوونا به کاربرد این احکام نیاز دارن
با سلام

من باشم تمام تلاشمو برای ازدواج دائم میکنم حتی اگه سربازی هم نرفته باشم

یا زینب کبری;768631 نوشت:
مطمئن باشین اگه ازدواج دائم به این سادگی بود.. الان شاهد این همه مفاسد تو جامعه نبودیم

مطمئنا انتخابشون با عجله وعدم آگاهی بوده

[="Tahoma"]

رنگین;768623 نوشت:
متاسفانه آقایون فکر می کنند که زن فقط یک ابزار جنسیه، برای همین نمی تونن زندگی موفقی داشته باشن

سلام
در همین تاپیک هم مطرح شد که اگر شخصی ازدواج موقت کند دیگر سراغ ازدواج دائم نمی رود! (که البته بنده پاسخ دادم)
چرا؟ چون دیدش به ازدواج و همسر تنها همین است که زن ابزاری است برای شهوتِ من، اگر از جای دیگری شهوت من تامین شد دیگر نیاز به ازدواج ندارم،خوب آیا چنین فردی به بلوغ فکری برای ازدواج رسیده است؟
این شخص فقط به بلوغ جسمی و جنسی رسیده و اگر هم سراغ ازدواج برود فقط برای همین شهوتش است که می خواهد ازدواج کند،معلوم است که غالبا چنین ازدواجی نتیجه ای جز طلاق ندارد.
آیا این شخص می تواند معیار های صحیحی برای انتخاب همسر در نظر بگیرد؟!
همانطور که که عرض شد اگر شخصی که به بلوغ جنسی و جسمی رسیده اما به بلوغ اقتصادی و به بلوغ فکری نرسیده و این موضوع را از دیدش نسبت به ازدواج می توان فهمید،چرا باید او وارد زندگی شود که عاقبتش از قبل معلوم است.
این شخص می تواند صرفا برای بلوغ جسمیش به سمت ازدواج موقت سوق داده شود که به سمت گناه کشیده نشود تا بلوغ فکری و ... حاصل شود در آنصورت خود شخص در خودش برای ازدواج دائم و تشکیل خانواده و صاحب فرزند شدن نیاز می بیند و سراغ ازدواج می رود و هم دیدش نسبت به ازدواج بازتر می شود نه دید اکثر جوانان امروزی به ازدواج که چیزی جز رفع نیازهای غریزی در ازدواج نمی بینند و هم خودشان و هم یک زن دیگر را بدبخت می کنند.
کاری به انطرف ماجرا نداریم که همین ازدواج موقت باعث سر و سامان گرفتن زنان بیوه ای می شود که به هر دلیلی نمی توانند ازدواج دائم داشته باشند و شرایط برایشان مهیا نیست!

همای رحمت;768620 نوشت:
من نگفتم ازدواج موقت گناه یا ..برای کسی که شرایط ازدواج دائمو نداره واحتمالش هم زیاده که به گناه
بیفته قطعا مستحب که هیچ حتی واجبه ازدواج کنه
ولی اینقدر که شما تبلیغش میکنید هم کار خوبی نیست

سلام
بله،تمام مراجع می فرمایند اگر شخصی به واسطه ازدواج نکردن به گناه می افتد واجب است ازدواج کند که ازدواج هم دو نوع است،موقت و تمام وقت :Nishkhand:
ازدواج موقت اینقدر که در نزد عوام قبح دارد و حتی از گناه کبیره هم در نزد بسیاری از افراد قبیح تر است بنده به آن اندازه تبلیغ آن را نکرده ام اگر روایات معصومین ملاحظه شود این مطلب استنباط می شود که به واسطه اهمیت ازدواج موقت در دفع مفاسد بسیار مورد تاکید معصومین واقع شده است.

بسم الله الرحمان الرحيم

عرض ادب و سلام خدمت دوستان عزيز و آي دي علي؛

علــی;768638 نوشت:
همانطور که که عرض شد اگر شخصی که به بلوغ جنسی و جسمی رسیده اما به بلوغ اقتصادی و به بلوغ فکری نرسیده و این موضوع را از دیدش نسبت به ازدواج می توان فهمید،چرا باید او وارد زندگی شود که عاقبتش از قبل معلوم است.

من کاملا با اين بخش از صحبت شما دوست گرامي موافقم . به دليل اين که همين مساله را در روايات هم مي بينيم که بهش تصريح شده است. از امام معصوم عليه السلام سوال مي کنند پسر را کي به ازدواج در آرويم مي فرمايند زماني که از سفاهت خارج و رشيد شد ، سوال مي شود معيار براي خارج شدن پسر از سفاهت و ورود به رشيد بودن چيست مي فرمايد ( به زبان امروزي) وقتي که قدرت رشد مالي به دست آورد و اگر سرمايه اي به او سپرديد ، سرمايه را با سود برگرداند .

بسم الله الرحمن الرحيم

عرض ادب و سلام خدمت شما دوست گرامي ،

Mohsenjooon;768595 نوشت:
اقا من غلط بکنم صیغه کنم اینا حرف من نبود!اشتباه شده

بله من واقعا عذر مي خوام ببخشيد از اشتباه صورت گرفته .

[="Purple"]

یا زینب کبری;768631 نوشت:
.
همین التماس دعا گوی همیشگی سایتمون که ان شا الله به زودی داره ازدواج می کنه، ... همه شرایط اقتصادیش از طرف خانواده جفت و جور بود... فقط خودش هنوز نرفته بود سر کار... و همه شاهد بودیم که چقدر اذیت شد

ببخشین که همین که الان به این سادگی رفتن نشون دهنده اینه که انتخابهای درستی نداشتن قبلش!
بالاخره داشتن دنبال بهترین گزینه میگشتن دیگه ...
ازدواج ساده ست اگه سخت نگیریمش! فقط باید هرکسی آدم خودشو پیداکنه قبول دارم اینش خیلی سخته:Ghamgin:[/]

آلاء;768644 نوشت:
بسم الله الرحمان الرحيم

عرض ادب و سلام خدمت دوستان عزيز و آي دي علي؛

من کاملا با اين بخش از صحبت شما دوست گرامي موافقم . به دليل اين که همين مساله را در روايات هم مي بينيم که بهش تصريح شده است. از امام معصوم عليه السلام سوال مي کنند پسر را کي به ازدواج در آرويم مي فرمايند زماني که از سفاهت خارج و رشيد شد ، سوال مي شود معيار براي خارج شدن پسر از سفاهت و ورود به رشيد بودن چيست مي فرمايد ( به زبان امروزي) وقتي که قدرت رشد مالي به دست آورد و اگر سرمايه اي به او سپرديد ، سرمايه را با سود برگرداند .


مشگل ازدواج همینه ...
پسرها رشید نمیشن . گاها 40 سالشون میشه ... نمیتونن خرج خودشون رو در بیارن .
موضوع قفل شده است