جمع بندی ترجمه و تفسیر سوره اسرا

تب‌های اولیه

3 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
ترجمه و تفسیر سوره اسرا

با عرض سلالم و خسته نباشید.
نوجوانی 16 ساله هستم که علاقه مند سنجش درستی رفتارم در دین می باشم اما نمی دانم چگونه؟
اینکه یک استخاره گرفتم با نیت اینکه وضعیتم در دین چگونه است و مستقیما به آیات 6 و 7 و 8 سوره اسرا برخوردم به نظر شما این آیات چه چیز هایی را به من می رسانند؟
با تشکر/.

با نام و یاد دوست





کارشناس بحث: استاد یاسین

سوال: اگر کسی بخواهد بر اساس استخاره آیات 6 تا 8 سوره اسراء ببیند وضعیت اش از لحاظ دینی چگونه است، پاسخ چیست؟

پاسخ:

بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام و احترام

اینکه می خواهید رفتارتان را با دین منطبق کنید و بر اساس دستور خداوند عمل نمایید بسیار خوب است و از این بابت به شما تبریک می گویم.

اما راه تطبیق رفتار با دستورات خداوند چیست؟ آیا باز کردن تصادفی قرآن و یا استخاره گرفتن، طریق مناسبی برای تشخیص رفتار ما محسوب می شود؟!
به نظر می رسد بهتر است خودمان را با دستورات الهی مورد سنجش قرار دهیم، ببینیم آنچه خداوند امر کرد و دستور به انجام آن داد چقدر رعایت می کنیم و آنچه خداوند ما را از آن نهی کرد و دستور به دوری از آن داد چگونه رفتار می کنیم.

مهترین موضوع در این میان، انجام واجبات و ترک محرمات است.

مثلا ببینیم نسبت به نماز و نماز اول وقت چقدر مقید هستیم«حافِظُوا عَلَى الصَّلَواتِ»[1]، نسبت به احترام به والدین چقدر حساس هستیم«[=Traditional Arabic][=Traditional\ Arabic]بِالْوالِدَيْنِ إِحْسانا[=Traditional Arabic]»[2].

اگر نسبت به رعایت واجبات و محرمات موفق بودیم، رفتارمان رفتار دینی و مورد تایید خداوند و امام زمان(عج) است و اگر نسبت به این دو مساله مهم کوتاهی داریم باید در رفتارمان تجدید نظر و آن را اصلاح کنیم.

_____________________________
[1] . بقره:2/ 238.
[2]. بقره:2/ 83.

موضوع قفل شده است