کافر شدم؟؟؟؟!!!!

تب‌های اولیه

81 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال

سلام پونه جان :Gol:

نمیدونم مجردین یا متاهل , ولی خیلی ذهن تون رو درگیر کردینا

از آخر این افکار خدای نکرده کار دستت میده ها , آخه من به معجزه ی ذهن خیلی عقیده دارم ...

موفق و پیروز باشید :Gol: :Gol:

سلام :Gol:
ماه بانوی عزیز :Gol:
این یک پیش گیری ه

راه هایی که چکار کنیم که این اتفاق نیوفته :Gig:
یا اگر (خدایی نکرده!!!) افتاد چی میشه:Gig:

هیچ وقت نمی گویندچون ذهن درگیر میشه
پیشگیری از سرما خوردگی نکنیم:Labkhand:

قبلا هم گفتم شااااید اصلا توی زندگی من این اتفاق نیافتد:Gol:

سلام به همه دوستان عزیز امیدوارم همواره در مسیر دین گام بردارید
یک سلام ویژه به سرکار خانم پونه
دوست عزیز من مدت ها است که در مورد ازدواج تحقیق می کنیم اگر واقعا به دنبال جواب سوالت هستی و دوست داری هم دینت را حفظ کنی هم همسرت را با ما همراه شوید
من دغدغه شما راکاملا درک می کنم ولی راه حل شما اشتباه است با شرط گذاشتن کار درست نمی شود من با خیلی از صحبت دوستان مخالفم (البته نظر اساتید کا ملا درست است)اینکه غیرت زن را اشتباه تعریف می کنند و آن را نا بجا می دانند اجازه بدین دلایلم را مستند در روز های آینده برایتان بنویسم در مورد سخن امام علی هم توضیح کاملی خواهم داد
فقط این را داشته باشید که چیزی که بعنوان حسادت زنانه یا غیرت بی جا زن مورد نکوهش قرار می دهند کا ملا اشتباه است و اصلا اسمش حسادت نیست.

با تشکر
موفق و پیروز باشید

سلام و درود :Gol:


:Gol: ممنون میشوم از تجربیاتتون بهره مند شوم:Gol:

سلام دوستان عزیز
اول یک راه کار بدم به شما دوست خوب بعد می رویم سراغ کلام امیر مومنان
دوست خوب یکی از اشتباهاتی که دختران ما می کنند و به قول شما می خواهند پیشگیری کنند این است که شروطی را ضمن عقد می گذارند یا یک مهریه نجومی تعیین می کنند فکر می کنند این مهریه اهرم کنترل شوهرشان می شود یا به شدت همسرشان را کنترل می کنند که دست از پا خطا نکنند که اینها همه اشتباه است و در اکثر مواقع نتیجه عکس می دهد
اگر به جامعه و افرادی که سراغ ازدواج مجدد می روند(زن دوم) یا روی به ازدواج موقت می آورند یا دنبال رابطه و ارتباط با نامحرم می روند دقت کنید در اکثر مواقع به دوعلت اصلی میرسیم
اول ضعف در ایمان و دینداری
دوم ارضاء نشدن در محیط خانه منظورم فقط ارضاء جنسی نیست در همه موارد (اقتدار مرد، احتیاج به محبت ،هم فکر بودن ، و...)
حال اگر شما بر این دو عامل غلبه کنید بیش از 90 درصد به مشکلی بر نمی خورید
اول سعی کنید درست انتخاب کنید با معیار های درست ،معیارهایی که دین تعیین می کند معیار های غلط را بشناسید و از آن پرهیز کنید
دوم وظایف خود را به عنوان یک همسر یاد بگیرد و تمام تلاش خود را برای ساخت محیط آرام و دلخواه همسرتان به کار ببندید.
به امید خدا در مورد معیار های درست و ظایف همسران در قسمت ازدواج در روز های آینده به طور مفصل صحبت خواهیم کرد
البته اگر خواستید منابع خوبی در این زمینه در اختیار دارم که برایتان بفرستم . فایل پیوستبه با نام ره توشه های زندگی را حتما ببینید.
با تشکر موفق و پیروز باشید

باسمه تعالی
با سلام و تشکر
اینکه اگر خانم شرط كنه كه مرد بدون اجازه ي او نبايد زن ديگه بگيره مرد هم نميتونه ازدواج مجدد بدون اذن همسرش داشته باشه

اون وقت اون خانم کافر حساب نمی شود؟؟؟!!! :Gig:

حتما نمیشود که این اجازه را به خانم میدهند!!!!!

اما آیا با سخن امام علی متناقض نمی شود؟؟!!:Gig:

اگر از نظر مرجع تقلید شما شرط کردن عدم ازدواج مجدد شوهر در ضمن عقد لازم مشروع باشد، شما به هیچ وجه معصیت نکردی بنابراین با سخن امام علی علیه السلام هم منافاتی ندارد.


"نترس ، کافر نمی شوم هرگز !!
زیرا به نمی دانم های خود ایمان دارم !!!!!"

زنده یاد حسین پناهی

سلام بر دوستان عزیزم
گاهی اوقات خانمی میگه من این حکم خدا (تعدد زوجین) را قبول ندارم, به این خانم میگن کافر

اما گاهی اوقات خانمی میگه من این حکم خدا رو قبول دارم اما دوست دارم شوهرم فقط برای خودم باشه, به این خانم که حکم خدا رو قبول داره کافر نمیگن...


سلام علیکم جمیعا

شاید بعضی از دوستان خوششان نیاد بنده این مبحث رو مطرح کنم ولی اینرا به این دلیل که حق است بیان میکنم چون معیار حق است.

اگر قرآن را مدنظر قرار دهیم شرایطی که ازدواج را دو دو و سه سه اعلام کرده مشخص است.

و دعوت زنان را به قبول حکم الهی نیز دلایل مشخصی دارد.

حکم قرآن مبنی بر ازدواج 2 -2 و 3 -3 با زنان است و نه انتخاب یکی که خوشمان آمد.

این حکمی است که برای زنان بی سرپرست که همسرشان به شهادت رسیده و ازدواج با این زنان صورت میگرفت و عدالت برقرار میشد بین فرزندان خود و فرزندان شهید و زن خودو زنانی که همسران شهداء بودند و این بر زنان مومن تکلیف بود.

البته زنانی بودند که نمیپذیرفتند و هیچ اکراهی در دین نبود لذا ازدواج مررد خواه ناخواه منتفی میشد.

و البته
صادقترین انسانها کسانی بودند که زنان پیر و یائیسه را انتخاب میکردند و نه اینکه بدنبال تجدید فراش به معنای خاصی باشند بجز رضای حضرت حق.

یاحق

سلام پونه ی عزیزم
خیلی ممنون که بحث رو مطرح کردی
متاسفانه الان وقت ندارم دقیق همه ی نظرات رو بخونم
ولی اگه یادت باشه این همون حدیثی بود که بعضی از کارشناس ها ی محترم باهاش زدن تو سر نظرم نمیدونم دیدی یا نه؟
من اونجا خیلی ناراحت شدم ولی بعد رفتم با استادمون در این مورد حسابی بحث کردم و کاملا قانع شدم
اما یه "متاسفانه" این وسط وجود داره
و اونم این که سعی کن موضوع رو دقیق و درست همراه با واقعیت اون در خودت جا بندازی
بعد از اون شاید خیلی از افراد حتی مذهبی با همون موضوع ناراحتت کنن و تو هم نتونی اساسی باهاشون بحث کنی و واقعیتی رو که پذیرفتی بهشون بقبولونی اما اون وقت دیگه برات اهمیتی نداره و میتونی از درون اروم باشی

مثلا من هنوزم خیلیا میبینم که با مسئله ی تعدد زوجات و صیغه خوششون میاد داشتن یه حقی رو به رخ بکشن و ...
و نمیشه با همشونم بحث کرد که چرا این حرفو میزنید مگه نمیدونید این حرفا با چه قوانین و ضوابطی و برای چه شرایطی وضع شدن و...
فقط مهم اینه که قضیه برای خودم حل شده است

اینجا هم من نمیخوام مفصل جوابتو بدم چون فکر کنم تو این 6 7 صفحه دیگه دادن فقط میخوام بهت بگم مسئله رو برای خودت حل کن و خلاص

نباید غیرت رو با حس تملک یا هم انحصار پذیری که در خانم ها وجود داره اشتباه بگیری گلم اگر این جور باشه که مخالف فطرت میشه چون چیزیه که بلااستثنا همه ی خانم ها دارن و داشتن .
یعنی شرایط یک صفت فطری برش صدق میکنه:همه زمانی ، همه مکانی،و زوال ناپذیره
اول باید غیرت رو درست تعریف کنی و اگر این کار رو بکنی مثل دو دو تا چهار تا واضحه که اگه زن غیرت داشته باشه پای زندگی لنگ میشه اهرم حرکتی جامعه از کار میافته
دوم باید بحث تعدد زوجات و متعه همراه با دلایل ایجادش و شرایط همراهش خوب و مفصل و درست برات جا بیفته
و قانون همیشگی "اسلام از عمل مسلمان جداست" رو هم هیچوقت یادت نره

سلام بر همه دوستان چرا اینقدر زود پای کفر و ایمان را میکشید وسط بابا خدا جنس زن را جوری آفریده که دوست داره مورد توجه خاص شوهرشرش باشه وتوی محبت اون شریک نداشته باشه حالا این حال دلش را اگه بااین الفاظ بگه کافرش نکنین بیرحمااین همون لطف خداست که میخواد زندگیها گرم باشه اگه زن زن زنگی باشه مگه مرد مرض داره دنبال دومی بره قربون شما کاربرای مشتی

سلام و درود :Gol:

چقدر خوشحال شدم این بحث دوباره روی اسکرول رفت!!!!:ok:

تشکر از دوستانی که در این تاپیک شرکت کردن:Gol:

ghazal sadat بزرگوار:hamdel:

من قصد قانع هیچ کسی را ندارم

همانطور که شما گفتین

برای خودم جا بیوفته کافیه

علی یارتان:Gol:

بسم الله الرحمن الرحم

جناب پونه عزیز ! اینکه شما عاشق فردی باشید خیلی خوب است . ولی آیا این عشق معنایش این است که تمام وجود او را تملک خویش کنید؟ و یا بالعکس اگر طرف مقابل عاشق شما باشد معنایش این است که تمام وجود شما را مالک شود؟به طوری که در هر شرایط نامناسبی محبور به تحمل طرف مقابل باشید که اگر چنین باشد با اصل حریت و آزادی فردی در دین کاملا منافات دارد. مسلما" چنین نیست.
مثلا او که عاشق شماست حالا بایدبه خاطر عشق او به شما میتواند توقع داشته باشد هیچ چیز دیگر را شما دوست نداشته باشید مثلا او را بیش از خدا، پدر و مادر و... دوست داشته باشید؟؟؟


آیا شما میتوانید کاملا بی خیال پدرو مادر شوید و همه نیاز عاطفی را در همسر جستجو کنید؟ این مثال بود میخواستم بگویم نمیتوان یکه به قاضی رفت و قائل شد چون عشق شما به او در حد اعلی است پس برایش کافی است.
شاید به هر دلیل جسمی،روحی،روانی،عاطفی ،زن نقایصی داشته باشد که معشوقش نتواند این نقیصه را تحمل کند هرچند طرف مقابل او را خیلی دوست داشته باشد.


بنابر این اسلام با یک عقد ازدواج طوق اسارت را به گردن هیچ یک نمی اندازد . راه هایی را برای طرفین طبق شرایط روحی و جسمی و فردی و اجتماعی ،باز میگذارد.


نکته دیگر اینکه زن بما هو زن (نه اینکه زن به وصف اولی یا دومی) این چنین نیست که مردی ولو اینکه همسر دیگری در اختیارش دارد،نتواند همسرش باشد و معشوق وی و اونیز عاشقش باشد. یعنی با اخلاق زنانه سازگار است . حالا چنانچه زن اول نتواند کس دیگری را در کنار همسرش ببیند . از
روی حسادت است و نه غیرت.
از آنجا که حسادت یک رذیله اخلاقی است و کسی که گناهی مثل حسادت را انجام میدهد عملا خود را از ولایت الله خارج میکند و تحت ولایت شیطان قرار میدهد و این یعنی کفر.
خلاف غیرت که یک فضیلت اخلاقی است در مردان که آثار بسیار مثبتی را در پی دارد.


نکته دیگر اینکه همه در معرض امتحان هستند ؛
احسب الناس ان یترکوا ان یقولوا امنّا و هم لا یفتنون؛ عنکبوت،1
آیا مردم گمان میکنند که رها شده اند که بگویند ایمان آوردیم و دیگر امتحان نشوند.

از موارد امتحان بسیار سخت زنان با ایمان هم چنین مرحله ای است که خداوند به مرد اجازه همسر دیگر را میدهد بنا به دلایل عقلی و شرعی و فطری در هر دو (زن و مرد) و زن اول بتواند به وسیله ایمان صبر کند.امتحان که فقط در صحنه کارزار با کفار و مشرکین نیست . لحظه لحظه زندگی امتحان است و بس و باید از خدا بخواهیم در لحظات سخت امتحان پیروز از امتحان خارج شویم.

صد البته مرد مومن نیز بی دلیل زن دوم نمیگیرد و چنانچه مجبور به همسر دوم نیز شد کاملا باید رعایت عدالت بین هر دو را انجام دهد چه اینکه قران نیز میفرماید: وان خفتم الاّ تعدلوا فواحدة؛ نساء،3
قران میفرماید حتی خوف بی عدالتی هم داشتید به یک همسر بسنده کنید چه رسد به اینکه برای شخص مسجل شود که نمیتواند عدالت را رعایت کند

سلام مجدد:Gol:

تشکر از استاد بزرگوار:Gol:


زمزم;91016 نوشت:
ولی آیا این عشق معنایش این است که تمام وجود او را تملک خویش کنید؟


استاد بزرگوار بنده اصلا منظورم تملک نبود

آزادی حق هر انسانی است

تا جایی که به بنیان خانواده لطمه نبینه.

زمزم;91016 نوشت:
همه در معرض امتحان هستند ؛

خداوند هیچ مومنه ای را به این روش امتحان نکند:Ghamgin:

آمین!

یک خانواده ای که مثل زنجیر به هم متصل اند

اگر گره ای هم ایجاد شد

با هم

با مشارکت هم

با مشورت هم

باز می کنند

در این موارد به هم دلداری میدن

همو درک میکنن

با هم صبر میکنن و ....

اما در این امتحان اون خانم تنهاس

تکیه گاهش را دور از خودش میبینه

درک نمیشه

و شاید هم درک نکنه

شاید بشکنه و ....


خداوند هر کس را در حد توان آزمایش کند

علی یارتان:Gol:

زمزم;91016 نوشت:
نکته دیگر اینکه زن بما هو زن (نه اینکه زن به وصف اولی یا دومی) این چنین نیست که مردی ولو اینکه همسر دیگری در اختیارش دارد،نتواند همسرش باشد و معشوق وی و اونیز عاشقش باشد. یعنی با اخلاق زنانه سازگار است . حالا چنانچه زن اول نتواند کس دیگری را در کنار همسرش ببیند . از روی حسادت است و نه غیرت. از آنجا که حسادت یک رذیله اخلاقی است و کسی که گناهی مثل حسادت را انجام میدهد عملا خود را از ولایت الله خارج میکند و تحت ولایت شیطان قرار میدهد و این یعنی کفر. خلاف غیرت که یک فضیلت اخلاقی است در مردان که آثار بسیار مثبتی را در پی دارد.

شما کاملا از این موضوع مطمئنید؟
موندم تو کف شما مردا که چطور این قدر مطمئن راجع به ماهوی زن نظر میدید
میتونم بپرسم منبع این نظریه تون چی بوده؟ استنباط خودتون از ایات و روایات و احکام؟یا نظر یه مرد دیگه مثل خودتون؟ یا نظر چند تا زن دیگه؟دقیقا از چند تا زن تحقیق کردید و به این نتیجه رسیدید ؟

با سلام خدمت استاد زمزم گرامی

و با تشکر از پاسخ گویی شون

زمزم;91016 نوشت:

حالا چنانچه زن اول نتواند کس دیگری را در کنار همسرش ببیند . از
روی حسادت است و نه غیرت.

چرا در بعضی روایات اشاره کردند به اینکه :

این نوع غیرت زن از حب و عشقش نسبت به شوهرش هست !!!

به نظر من همیشه هم حسادت نیست . :Labkhand:

سلام :Gol:

در صفحه ی اول بحث تملک و ... شده

دوستان یک توجه ای بکنند!!!

و نکته ی دیگه این که

به موازات این تاپیک یک مثال زنده بود که نمیدونم چرا نابود شده!!!

http://www.askdin.com/showthread.php?t=9546&p=71229

علی یارتان:Gol:

ما به کسی که می ره دنبال ازدواج مجدد می گیم خیانت کار
خیانت جایی است که امانت و یک عهد و پیمان و شرط و شروطی مطرح باشه
اگه ما توی فرهنگمون ازدواج عهدیه که با تجدیدش شکسته میشه خوب اسلام از اولین پیام هاش همین حفظ حرمت عهد بوده و از بدترین گناه ها رو همین عهد شکنی دونسته

سلام
چرا فکر می کنید تکه گاه زن باید مرد باشد تکه گاه همه خداوند است.
این تفکر از ایمان ضعیف نیست
زنی که نتواند یک هوو را توی این دنیای بی ارزش تحمل کند چطوری می خواد حوری های بهشتی رو تحمل کند

نقل قول:
ما به کسی که می ره دنبال ازدواج مجدد می گیم خیانت کار
خیانت جایی است که امانت و یک عهد و پیمان و شرط و شروطی مطرح باشه
اگه ما توی فرهنگمون ازدواج عهدیه که با تجدیدش شکسته میشه خوب اسلام از اولین پیام هاش همین حفظ حرمت عهد بوده و از بدترین گناه ها رو همین عهد شکنی دونسته
باید جزو شروط ضمن عقد بذارنش ،اون وقت همه چی حل میشه میره پی کارش،باید سنت بشه که جزو شرایط ضمن عقد قرارش بدن،چطو دوشیزه بودنو جزو عرف و شرط عرفی و سنتی عقد قرار میدن،منع ازدواج مجددم باید جزو شروط ضمن عقد قرار داده بشه،ما باید فرهنگ سازی کنیم
نقل قول:
چرا در بعضی روایات اشاره کردند به اینکه :

این نوع غیرت زن از حب و عشقش نسبت به شوهرش هست !!!

به نظر من همیشه هم حسادت نیست . :labkhand:

احساس تحقیر شدن و توهینم بهش اضافه کنین،آبروریزی و خورد شدن پیش فامیل و دوستا رو هم اضافه کنین،یه عمر خجالت زدگی فرزندانو هم اضافه کنین، کی گفته حسادته؟ حسادت نیست آدم لجش درمیاد این همه زحمت بکشه آخر شوهرش بره زن دیگه بگیره، اتفاقا چون مردای دو زنه بین زن اول و دومشون فرق میذارن این حسادت بجاست

غریبه;113678 نوشت:
سلام
چرا فکر می کنید تکه گاه زن باید مرد باشد تکه گاه همه خداوند است.
این تفکر از ایمان ضعیف نیست
زنی که نتواند یک هوو را توی این دنیای بی ارزش تحمل کند چطوری می خواد حوری های بهشتی رو تحمل کند

سلام بر بقیةالله الاعظم ومنتظرانش

بزرگوار بانوان محترم بنا بر گفته ی شما آقایان گرامی ( که از سر غیرت ونه حسادت !!!! حق قانونی وشرعی خود میدانید که همسرتان را آفتاب ومهتاب نبیند )از روی حسادت نمی توانند در این دنیا هوو را بینند و در آن دنیا به زعم شما قادر نخواهند بود حضور حوریان را به عنوان هووی بی رغیب تحمل کنند واحتمالا" به زعم شما آقایان بهشت هم برایشان از جهنم بد تر خواهد شد . اما خیییییر بزرگوار !!! اینطور نیست !!!! زیرا احتمالا" همان خانم هم حوریان (از جنس آقا برایش مقرر شده) وبهشت جای تحمل شما آقایان هم هست . نمیدانم آنوقت شما هم طعم حسادت را میچشید یا .... اصلا" از حالا خودتان را دلداری دهید که باید خیلی بیشتر از خانمها صبر به خرج بدهید .حداقل خداوند با دادن این اجازه به شما برای خانها تمرینی را در این دنیا گذاشته تا در آن دنیا زیاد سختی نکشند . وای بر شما که یکباره باید با این واقعیت روبرو شوید !!!!

البته این مزاحی بود در پاسخ به برخی آقایان خود خو......و مغرور که در هر صورت حق خود میدانند ومنت بر سر خانمها میگذارند و 4 تا و چند تا را باهم فله ای بدون رعایت شروط شارع عقد میکنند و این را از جمله ی عبادات میدانند!!!!!!!!!!

حالا عدالت !! یعنی چه ؟؟؟ حق و حقوق !!! یعنی چه ؟؟ مهم اجرای قسمت اول حکم الهی است تا بعد!!!! اما بد نیست گه گاهی به این مطلب هم فکر کنید واینقدر هوو هوو نکنید . زیرا دیر نیست که بعضی از شما هم طعم آن را در آن دنیا ودر بهشت برین بچشید . :samt:

........................................................................ حق یارتان :roz:.................................................................................

منظورتون اینکه زنها هم چندتا حوری مرد دارند؟
به نظرم هرگز اینطور نیست!
کدم حدیث یا کجا گفته شده بگو تا بدونیم ؟
در ضمن خصیصه حسادت در زنان خیلی بارز است در مردها نه
من که هر چی تا حالا زن دیدم همشون حسود بودند !

غریبه;113827 نوشت:
منظورتون اینکه زنها هم چندتا حوری مرد دارند؟
به نظرم هرگز اینطور نیست!
کدم حدیث یا کجا گفته شده بگو تا بدونیم ؟
در ضمن خصیصه حسادت در زنان خیلی بارز است در مردها نه
من که هر چی تا حالا زن دیدم همشون حسود بودند !

سلام بر بقیةالله الاعظم ومنتظرانش

اولا" بزرگوار انتظار رعایت آداب مباحثه وادب را از شما دارم البته که میگویم قبل از آنکه شما خطاب کنید (بگو تا بدونیم)

ثانیا" اگر این حکم بر عکس بود باز هم اینطور میگقتید ؟

همین الآنش هم طاقت ندارید مطلب را هضم کنید تا چه برسد که جای حکم عوض میشد!!!!

........................................................................ حق یارتان :roz:...................................................................................

سلام بر بقیةالله الاعظم ومنتظرانش

جالب است بدانید در همین مورد قرآن به جهت خاصی که اشاره می‏شود، برخلاف سیره متداول و محاورات عربی که در امور مشترک بین زنان و مردان تنها به آوردن ضمیر و واژگان مذکر بسنده می‏شود، در سوره احزاب، آیه 35، از هر دو واژگان مؤنث و مذکر، آن هم به طور مکرر بهره گرفته است. مفسران در توضیح آن نوشته‏اند:
"اسماء بنت عمیس" به پیامبر اسلام(ص) عرض کرد:چرا فضایلی که در قرآن به صورت جمع مذکر بیان شده است، در مورد زنان مطرح نیست، که به دنبال آن آیه مذکور نازل شد و در مورد یکایک صفات و فضایل اخلاقی با تعهد و تأکید به صورت دو جمع مذکر و مؤنث بیان گردید،(1) تا بدین طریق شبهه مذکور مرتفع گردد و کسی گمان نکند اگر به مقتضای ادبیات عرب در امور مشترک، از گفتمان مردانه بهره گرفته می‏شود، آن را از امور اختصاصی به مردان برداشت نکنند.
در این باره برخی از مفسران نوشته‏اند:این آیه به یک حقیقت مهمی اشاره می‏کند و آن این است که آن چه در قرآن به صیغه مذکر آمده است، به مردان اختصاص ندارد، بلکه شامل هر دو جنس مرد و زن می‏شود.(2)

1- تفسیر المیزان - سید محمد طبا طبایی
2- تفسیر هدایت - جلد 10 -ص267 سید محمد تقی مدرسی

................................................................................... حق یارتان :roz:...................................................................................

مومن خدا که اینقدر زود ناراحت نمیشه عزیزم :khaneh:
من که کلام یا اخلاق نخوندم که ادب شما رو داشته باشم :Ghamgin:
من کسی رو می شناسم که 20 تا زن گرفته اصلا هم عدالت رو رعایت نمی کنه
هر مردی که جنبه چند زنی رو نداره
یا نمی تونه عدالت رو رعایت کنه
ولی کسانی هم هستند که بتونند
هر چند هر کسی رو که دیدم زن دوم گرفته تقریبا بیچاره شده جز اندکی که فکر کنم عدالت رو رعایت کرده باشند
به نظرم زنها براحتی می تونند هوو رو تحمل کنند بشرطی که مرد عدالت را رعایت کند
وقتی مرد بی عدالتی می کنه خوب زن هم حسودتر میشه!

در کل مرد باید ظرفیت چندزنی رو داشته باشه و بتونه کنترل کندو عدالت را رعایت کند در غیر این صورت همون بهتر که با یک زن زندگی کند.
البته شرایطی هم فراهم میشه که چاره کار زن دوم یا صیغه است
به نظرم زن دوم گرفتن اصلا کار عاقلانه نیست مگر اجبار پیش بیاد مثلا نداشتن فرزند
ولی صیغه کردن کاملا خوبه و یک راه ایمن برای دور موندن از گناه است مثلا در سفر یا برخورد با زنی محتاج نیاز مالی یا حتی جنسی
البته چون خودم تجربه این مورد را دارم باید بگم که صیغه در نزد خداوند خیلی مقدس هست
باید ببخشید چون من سواد حوزه ندارم خوب بیان نکردم:Gol:

مردا ذاتا این طورین
اگر نه همون امام علی که میگی همش بد زنها رو میگفت روزی هزار بار قربون زنش میرفت ، کمکش میکرد ، اخلاقش خوب بود
شاید علت اصلیش ذات مردها هست که همش چیزا رو تقصیر زنها میندازن
شایدم تقصیر عایشه است

دوست عزیز فکر نمی کنم امام (ع) در مورد زنها بد گفته باشد من اطلاعی ندارم ولی نظرم اینکه زنها مثل فرشته می مونند
زنها نعمتی برای ما مردها هستند سعی کنید قدر نعمت الهی رو بیشتر بدونید البته از روی تجربه گفتم

سلام و درود:Gol:

عجب موجودیه این انسان دو پا:Labkhand:

الان شرایط در گیر کردن خودم تو این تاپیک را ندارم

عمری باشه

در آینده ای نزدیک پست هایی در این مورد میزنم

علی یارتان:Gol:

آيا اين اجازه ي اسلام با رعايت پرداخت نفقه قابليت اجرا دارد ؟! در حالي كه در اين زمان اكثر خانمها براي كمك به هزينه هاي زندگي خارج از منزل كار مي كنند و يا آنقدر صرفه جويي مي كنند كه دخل و خرج شان به هم برسد بعد از مدتي سختي زن اول در زندگي مشترك و بزرگ شدن بچه ها كه طبيعي است كمي از توان جسمي زن كم شود ؛ حالا مرد مي گويد من نياز بيشتري دارم كه تو نمي تواني آن را برآورده كني اين به جز بي عدالتي و سوزاندن دل زن اول و عدم آرامش در زندگي آن بچه ها چيست ؟ آنقدر كنترل و تنظيم قواي شهواني مرد با توان زن اول سخت است كه مرد نمي تواند تحمل كند در حالي كه زن اول در اين زندگي سختي هاي زيادي كشيده و حالا بعد از 10 سال سختي تازه مي خواهد نفس راحتي بكشد و كمي نتيجه ي تلاش خود را ببيند ؟ دقيقا در اين لحظه اسلام اجازه مي دهد اگر مرد عدالت را توانست رعايت كند همسر دوم بگيرد !

po0neh;70925 نوشت:
سلام دوستان:gol:

فرض کنید شما یه پفک یا اصلا یه خونه ای دارید که خیلییییییی دوسش دارید

بعد یه روز یکی بیاد بگه بیا با من تقسیمش کن
امروز ماله تو فردا ماله من!!!

خوشحال میشید؟؟؟؟ :gig::gig:

حالا این مثال چه ربطی به کافر شدن داشت الان میگم خدمتتون

حالا فرض کنید عاشق کسی هستید و نمیخواهید با کسی تقسیمش کنید .....

غیرة الرجل توحید و غیرة المرء کفر

غيرت مرد از ايمان او نشات ميگيرد
ولي غيرت زن از كفر وي ............

طبق سخن امام علی در اینده کافر میشم!!!:grye:
خب چه کاریه؟؟
به خاطر تکمیل نصفه دین کافر بشم؟؟؟

خب اصلا بی خیال
نه کفر و خواستم نه نصف دین را

نمیدونم قبلا اینو پرسیدن یا نه ولی من در اینده دارم کافر میشم نه کس دیگه!!!

سلام من مطالب دوستان رو نخوندم ! شاید این عرض بنده رو قبلا گفته باشند اما دوباره گفتنش هم خالی از لطف نیست!!!

سخن امام علی ع به جاست!!
اون حسی که شما بعد از ازدواج پیدا میکنید اسمش غیرت نیست!! اسمش حس تملک زنانه است و هیچ ربطی به غیرت ندارد!!!
سوال:
آیا وقتی در خیابان با شوهر خود قدم میزنید و زنی به مرد شما بد نگاه میکند (مرد شما سرش پایین است) شما جوش میاورید و به سوی آن زن حمله ور میشوید و به او فحش میدهید؟؟؟
اگر این کار را میکنید این اسمش غیرت است!!! (غیرت اونهم از نوع افراطیش)
اما چیزی که شما از آن صحبت میکنید اسمش حس تملک است و آن این است که شما فقط دوست دارید مردتان مال خودتان باشد و این را خود خدا در زن قرار داده و هیچ منافاتی با روایت امام علی ندارد!
والسلام

موضوع قفل شده است