ميل به ازدواج دوم

تب‌های اولیه

240 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال

[="Tahoma"][="DarkGreen"]شما بزرگواران متناسب با مطالعات و انديشه و معلومات و تخصص تان از منظر علمي، فلسفي، وحياني، مكاشفات و الهامات بحث كنيد
از نقد سخنان يك ديگر خودداري كنيد
كارشناس مثل شير بحث ها را رصد مي كند لزومي بود جواب مي دهد
[/]

حامی;747187 نوشت:
شما بزرگواران متناسب با مطالعات و انديشه و معلومات و تخصص تان از منظر علمي، فلسفي، وحياني، مكاشفات و الهامات بحث كنيد

سلام علیکم
ببخشید استاد ،میشود از پرسشگر محترم بخواهید در صورت امکان در بحث شرکت بفرمایند یا اگر شرکت در بحث برایشان مقدور نیست به واسطه جناب طاهر یا شما به برخی سوالات و ابهاماتی که در خصوص مشکلشان در طول تاپیک به وجود آمده پاسخ دهند تا شایداینگونه با کسب اطلاعات بیشتر ما نیز بهتر بتوانیم با ایشان همفکری نماییم و راه حل های بیشتری به ذهنمان برسدان شاءالله

یازهرا(س)

[="Tahoma"][="DarkGreen"]سلام
به ايشان پيام دادم
ظاهرا با اين سر و صدايي كه راه افتاده حاضر نيست در بحث بيايد و مي گويد جواب خودم را گرفته ام
[/]

فرهنگ;747147 نوشت:
[=Times New Roman]

در انجام دادن یا ندادن کارها باید ملاحظاتی بیش از اینکه صرفاً غیرقانونی یا غیرشرعی نباشد در نظر گرفت.
مثلاً نگرفتن گواهی‌نامه نه غیرقانونیست و نه غیرشرعی، اما محاسبهٔ سود و زیان خودمان ما را به گرفتن آن وامی‌دارد.
همین‌طور رفتن به سفر در سب امتحان نیز نه غیرقانونیست و نه غیرشرعی، اما اینجا هم محاسبات دیگر ما را به نرفتن وامی‌دارد.
در مورد پرسش آغازگر بحث هم، صرف نظر از اینکه غیرشرعی و غیرقانونی نیست، باید ملاحظات دیگر را هم در نظر بگیرد و ببنید آیا انجام چنین کاری به مصلحتش است یا به ضررش.

رانندگي بدون گواهي نامه غير قانوني است،شما چرا عرف رو ارجح بر شرع قرار ميديد؟؟

کنیز بانوی بی نشان;746883 نوشت:
[="Arial Narrow"][="Indigo"]

خیلی کارا هستن که نه غیر قانونین نه غیر شرعی ولی در شرایطی غیر اخلاقی هستن

مثلا شما به دلیل مسئله ای از برادرتون شاکی هستین به جای اینکه مشکل رو در درون خودتون حل کنید می رید دادگاه و ازشون شکایت می کنید خب کارتون نه غیر قانونی هست نه غیر شرعی ولی:

بعد این ماجرا فرضا برادر شما دچار مشکلات عدیده ای میشه یا حتی به زندان می افته، مادر و پدر شما سکته می کنن یا شبانه روز بخاطر کار شما خواب به چشمشون نمیاد، زن و بچه ی برادرتون دچار انواع مشکلات میشن و شبانه روز اشک می ریزن و شما رو نفرین می کنن، آبروی برادرتون برای همیشه می ره و ....

در صورتی که کار شما نه غیر قانونی بوده نه غیر شرعی و حتی حقتون بوده

انسان هایی که صرفا به همه چیز به عنوان حق و حقوق نگاه می کنن و کاری به مسائل اخلاقیش ندارن خیلی کسی رو اطراف خودشون نگه نمی دارن

[/]

پس كار شرعي ميتونه غير اخلاقي باشه؟؟شما چون خانوم هستيد حس نميكنيد داري اونجا هاي دين رو ك دوست داري انجام ميدي اونجارو كه دوست نداري انجام نميدي؟اين كار مگه حق ديني ايشون نيست به عنوان ي مرد؟

سؤالات يكي از كاربران محترم درباره سؤال اصلي

;............ نوشت:
کاش ایشان می آمدند در تاپیک شرزکت میکردند(با یک نام کاربری جدید) اینجوری خیلی بهتر میشد به ایشان کمک کرد(البته راهنمایی لازم را شما فرمودید که کامل و جامع هم بود)
ببینید استاد اصولا خانم های محجبه تحت هیچ شرایطی حجابشان را کنار نمیگذارند مگر اینکه
1- از اصل حجاب برایشان نهادینه نشده بوده است هرچند جادری بوده
2- احساس کند همسرش به خانمهای بی حجاب یا زیبا تر از او توجه دارد و سعی کند خودش را شبیه آنان کنند!
3 احساس کند شوهرش هم خیلی بروی این موضوع حساس نیست!!
4- تحت تاثیر عوامل محیطی(دوستان، تبلیغات و غیره) که این مورد اگر شوهر متدین و حساس باشد اصولا کمتر پیش می آید!
به نظر بنده اول باید علت را پیدا کند! شاید با محبت کردن و ابراز علاقه به همسرش و اینکه دوست دارد با حجاب شود ،خانمش حجابش را رعایت کند(راه هایش را یاد بگیرن و بر روی خانمشان پیاده کنند)
برای بنده سوال است که چرا ایشان با دیدن خانم های محجبه ممکن است چشم چران شوند و به گناه بیفتند!!!( بنده نفهمیدم آخرش خانمها باید حجاب داشته باشند تا باعث به گناه افتادن آقایان نشوند یا حجاب نداشته باشند!!!!!!) چرا نگاهشان را کنترل نمیکنند! آن هم در خصوص خانمهای محجبه ای که دارند به خاطر به گناه نیفتادن آقایان حتی در گرمای تابستان نهایت حجاب را رعایت میکنند،آیا این بی انصافی نیست که به این خانمها به دید بدی نگاه کنند؟!!!
بله بنده قبول دارم گاهی انسان چیزی را ندارد و چون ندارد غبطه نداشتنش را میخورد، اگر اینگونه باشد قبول است ،اما اینگونه که ایشان نوشته اند واقعا حس بدی به خانم های محجبه منتقل میکند!
مثلا بنده خودم واقعا آرزو داشته ام با روحانی ازدواج کنم! خدا میداند اگر چشمم به روحانی بیفتد صد بار میگویم خدایا خودت از خطرات آخر الزمان حفظشان کن اما چونکه برروی روحانیون حساس هستم اتفاقا بیشتر نگاهم را و حدود ارتباطم را با آنان حفظ میکنم!!
حالا اگر خداوند به بنده توفیق نداد همسر روحانی شوم ، آیا میتوانم بگویم چونکه شوهرم روحانی نیست دارم نسبت به روحانی ها فرض چشم چران میشوم و غیره؟!!!
بحث غیرت این آقا یک چیز است بحث اینکه از دین خانم های محجبه هم ممکن است لذت ببرند چیز دیگر!!! وگرنه میشود بفرمایید یک آقای متدین مذهبی چگونه ممکن است با دیدن یک خانم کاملا محجبه به گناه بیافتد؟!!
الان این آقا چونکه خانمش بی حجاب شده مبخواهد ازدواج مجدد کند یا چونکه خانم های محجبه برایشان جذاب ترند؟!!!
آیا با این ازدواج میخواهند خانمشان با حجاب شوند یا ......؟
الان بر روی بی حجابی همسرشان حساسند یا حجاب خانم های محجبه برایشان جذاب و لذت بخش است؟؟(این دو خیلی فرق دارد اگر دقیق به آن دقت کنیم!)
بعد از ازدواج دوم میخواهند همسر اول را طلاق دهند یا نگه دارند؟ اگر نگه داشتند آیا دیگر چونکه یک همسر با حجاب دارند با بی حجابی همسر اولشان مشکلی نخواهند داشت و به آرامش درونی میرسند؟!

واقعا اینجا جای خیلی سوالات خالی است که بی پاسخ میماند...

[="Tahoma"][="DarkGreen"]درباره سؤالات بالا بايد توضيحاتي بدهم
شكي نيست كه افرادي كه در زندگي هدف عقلايي دارند حاضراند دير ازدواج كنند ولي ازدواجشان براساس معيار و تناسب ها باشد
باز ترديدي نيست كه اصولي ترين معيارهاي ازدواج را جهان بيني افراد تعيين مي كند. يعني ممكن است دو لائيك زندگي دنيايي خيلي خوب و بدون تنش داشته باشند وقتي براساس تناسب هاي مربوط اهداف و شخصيت خود ازدواج كرده باشند.
براي افراد مقيد اصيل ترين معيار براي ازدواج اخلاق و دينداري است. يعني فردي كه همتايي خودش را در اين بعد از دست بدهد به هر دليلي گويي پرنده اي است كه يك بالش كنده شده باشد. خانم هاي محترم سايت خيلي احساسي با سؤال اين بنده خدا برخورد كردند در حالي كه عكس اين را هم بنده در مشاوره هايم بارها و بارها ديده ام كه خانم متديني با فردي متدين يا به ظاهر متدين ازدواج كرده است الان در مسير زندگي مشخص شده كه ايشان ديندار واقعي نبوده يا به دليل شبهات يا تعمدي و آزادي بي حصر دين را بوسيده و كنار گذاشته و گفته ديدار به قيامت.
اين خانم ها هم وسوسه مي شوند كه اگر من فلان جوان يا فلان مرد همتايم بود چه زندگي خوبي داشتم ( اين يك امر بديهي است). ولي اين كه آيا جلوي فكر و يا رفتار نادرستش را مي گيرد عوامل مختلفي در آن نقش دارد از جمله عمق دينداري او.

اگر دو نفر مترجم زبان تخصص خود را معياري براي موفقيت خود با هم ازدواج كنند و به دليل يكي بگويد من مترجمي را مي خواهم كنار بگذارم بعيد نيست هر دو بخواهد مسير را جدا كنند و غالبا اين طور مي شود
در سؤال بالا با توجه به شواهد مختلف كار خانم علل مختلف بيروني و دروني دارد. از جمله علل مي تواند اين باشد كه بگويد من با اين دين و افراد ديندار حال نمي كنم مي خواهم بروم صفا سيتي مي خواهم از اين به بعد خوش باشم كنار جوي و شمع و شاهد و كباب و عرق و...باشم.
اگر فرض را بر اين بگذاريم كه مرد تقصيري نداشته است و زن عمدا مي خواهد اين مسير را انتخاب كند اين جا زن تلاش مي كند همسرش را به سمت خود بكشد و يا ممكن است چون مي داند همسرش همراه نمي شود خودش به سمت كسي عملا يا قلبا كشيده شده باشد.
بنابراين با ازدواج دوم زن بهتر خودش را نشان مي دهد يعني اگر زمينه را داشته سريع جدا مي شود.
ولي
بايد دقت كنيم
غيرت مرد مرد ديندار با مترجمي زبان و...يكي نيست. يعني اگر واقعا ايشان امر به معروف كرده باشد با رعايت شروط و مراتب روان شناختي ان. و زن با اختيار مسير غير ديني را گزينش كرده است خب اين همتايي به دردشان نمي خورد و جنگ اعصاب براي هر دو است و اگر فرزندي بيايد و يا باشد زير مشاجرات آنها له و لوده مي شود جسما و روانا و معنوييا
با توجه به مطالب بالا
مشخص است كه نياز به همتا داشتن طبيعي مرد يا زن است و ذهن او پيوسته او را تحريك مي كند كه بايد همتاي خودت را پيدا كني
اگر مردي ديندار باشد ممكن است متناسب با همتاي خود بين دختران يا خانم ها به دنبال همسر باشد و البته اگر پيچ و مهره تقوايش سست باشد ممكن است نگاه هاي هرزش هم زياد شود يعني به خانمي نگاه كند كه شوهر دارد يا اساسا ازدواجشان با هم منتفي است.
ولي فردي كه عميقا ديندار است همين جا هم روي نگاه و خيال خود مديريت دارد.
افرادي كه ديندار نيست و به هر دليلي همسر خود را ناقص يا ناهمتا مي داننند اهرم دروني براي مديريت ندارند و اينجا نگاه هاي هرزشان الي ما شاالله است[/]

حامی;747258 نوشت:
سؤالات يكي از كاربران محترم درباره سؤال اصلي

استادحامی سلام.ببخشیدشمادرموردازدواج فقط مشاوره میدین یانه درموارددیگه هم مشاوره میدین؟

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

زهرا73;747265 نوشت:
استادحامی سلام.ببخشیدشمادرموردازدوا� � فقط مشاوره میدین یانه درموارددیگه هم مشاوره میدین؟

سلام
همين الان درباره افسردگي مشاوره دارم
مورد مختلف[/]

[="Tahoma"]

حامی;747203 نوشت:
ظاهرا با اين سر و صدايي كه راه افتاده حاضر نيست در بحث بيايد و مي گويد جواب خودم را گرفته ام

سلام
خوب کاربر سوال کننده که نمیاد،من خودم سوال بپرسم از شما!
شما در پست اول گفتید که
حامی;745944 نوشت:
ميل مرد به داشتن همسران متعدد همخوان با طبع مردانه او است. به همين دليل است كه پديده چند همسري در اغلب قريب به اتفاق فرهنگ هاي دنيا امري پذيرفته شده است.

البته بعدا به جاده خاکی زدید:Nishkhand: و مطالبی از ابن جوزی که یک سنی صوفی است در کتاب صید الخاطر آوردید که
حامی;745957 نوشت:
من أعظم الضرر الداخل على الإنسان كثرة النساء‏...‏

که ما این مطالب را ندیده می گیریم
و سراغ همان طبع مردان و زنان می رویم و سوال از طبع زنان می کنیم که شما گفتید داشتن همسران متعدد همخوان با طبع مردانه است و ما هم بدون خدشه قبول می کنیم:Cheshmak:
بعد از آن گفتید:
حامی;745944 نوشت:
براي ازدواج دوم بايد تحليل سود و زياد كنيد يعني بنگريد آيا همسر شما چه قدر پذيرش چنين امري دارد آيا شخصيت و اخلاق او سازگارانه است يا اين كه ممكن است زندگي خود و همسر جديد و فرزندان را ويران كند؟

اینجا سوال پیش می اید که چند همسری مطابق طبع مرد است اما آیا مطابق طبع زن هم هست یا نه؟ اگر مطابق طبع زن هم هست چه چیزی باعث می شود که شخصیت و اخلاق زنی سازگار با ازدواج مجدد همسر نباشد؟ آیا می شود شخصیت و اخلاق کسی نا سازگار باشد و آن را سازگار کرد؟

ببخشید استاد پس با توجه به توضیحاتی که شما فرمودید یعنی این کاربر محترم تمام تلاششان را در مسیر باحجاب شدن همسرشان انجام داده اند اما هیچ سودی نداشته و در واقع به راه حل آخر یعنی ازدواج بافردی همتای خود رسیده اند درست است؟
یعنی اکنون ما باید در این زمینه ایشان را همفکری دهیم که همسر دوم بگیرند یا نه؟
خب وقتی ایشان واقعا تمام مسیر ها را امتحان کرده اند و دارند در زندگی زجر میکشند فکر کنم طلاق را برای همین مواقع گذاشته اند! حال یا باید همسرشان را طلاق دهند و با همتای خود ازدواج کنند یا اینکه همسر دومی که همتای خودشان است بگیریند که در این صورت با همسر اولشان که هم کفوشان نیست چکار خواهند کرد؟ اگر فرض این خانم. درست نشد ،طلاق هم نگرفت!

یازهرا(س)

علــی;747269 نوشت:
اینجا سوال پیش می اید که چند همسری مطابق طبع مرد است اما آیا مطابق طبع زن هم هست یا نه؟ اگر مطابق طبع زن هم هست چه چیزی باعث می شود که شخصیت و اخلاق زنی سازگار با ازدواج مجدد همسر نباشد؟ آیا می شود شخصیت و اخلاق کسی نا سازگار باشد و آن را سازگار کرد؟

سلام بزرگوار
شما سر بزنگاه مي رسيد جل الخالق:Moteajeb!:
بزرگوار سؤالي كه فرمويد به اندازه حداقل يك پايان نامه با كارهاي آماري كار دارد هر چند كه براي بنده كه كارهاي باليني مي كنم دريافت هايم علمي شده است و مي دونم جي ميگم:Nishkhand:
اگر بحث را شروع كنيم بايد كلي از مسير دور شويم من هم با اين پا دردم نمي توانم زياد راه بيايم.
اجازه بدهيد روي سؤال اصلي متمركز شويم اگر هر كاربر محترم بخواهد انواع احتمالات و مجال بحث ها را دراين تاپيك بياورد مي دانيد چه مي شود؟
سربسته بگم و برويم التماس دعا هم داريم اگر حالي بهتون دست داد.
مراجع مي فرمايند اگر با ازدواج اول زندگي و فرزندان تباه شود اين ازدوج دوم جايز نيست. يعني زني كه با ازدواج دوم مردم محله رو روي سرش مي گذارد و لنگ شوهرش را دوتا مي كند و فحش و ناسزا و مي گويد و برادرانش را كه سبيل هاي چنگيزي دارند به جان او مي انداز ....
در مشاوره ها ديديم. آقايي ازدواج كرده بود با حكم همسرش برادرانش مانند كماندوها از ديوار منزل بالا رفته بود و بعد او را كشان كشان آورده بودند وسط خيابان زده بودند حال اگر شما اهلش هستيد به هر قيمتي بفرماييد حتما خودتان مي دانيد كه كتك خوردنتان عالي است:Nishkhand:
به نظرم يك مرد عال با چند زن عادله و يا قريب به عادله بودن هم زندگي كند بله براي زن سخت است ولي زن عادله قبول مي كند و آبرو ريزي نمي كند (واقعا زن عادله كم داشتيم كه خانم مرجانه گلچين هم به آنها اضافه شد و امشب اولين منبرشان را رفتند. همسر چنين خانم عادلي مي تواند دو همسر بگيرد البته در فيلم:Nishkhand:

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

یارب;747275 نوشت:
ببخشید استاد پس با توجه به توضیحاتی که شما فرمودید یعنی این کاربر محترم تمام تلاششان را در مسیر باحجاب شدن همسرشان انجام داده اند اما هیچ سودی نداشته و در واقع به راه حل آخر یعنی ازدواج بافردی همتای خود رسیده اند درست است؟
یعنی اکنون ما باید در این زمینه ایشان را همفکری دهیم که همسر دوم بگیرند یا نه؟
خب وقتی ایشان واقعا تمام مسیر ها را امتحان کرده اند و دارند در زندگی زجر میکشند فکر کنم طلاق را برای همین مواقع گذاشته اند! حال یا باید همسرشان را طلاق دهند و با همتای خود ازدواج کنند یا اینکه همسر دومی که همتای خودشان است بگیریند که در این صورت با همسر اولشان که هم کفوشان نیست چکار خواهند کرد؟ اگر فرض این خانم. درست نشد ،طلاق هم نگرفت!

یازهرا(س)

سلام
خب قافيه مشاوره مكتوب به شدت تنگ است و همين طور كه مي دانيد ما نبايد براي فرد تصميم بگيريم بايد براي تصميم گيري معقول جهت بدهيم
يكي از كارهايي كه به عقلانيت كار كمك مي كند بررسي همين بحث ها زير نظر فردي امين و باتجربه از غيرفاميل است و يا كمك از مشاوراني كه ديندارند كه مشاوراني كه اين روزها سايت مي زنند و مقالاتشان را با تصاوير زنان نيمه عريان همراه مي كنند ( واي به روي كه بگنند نمك)
خداوند فرمود كسي كه خودكنترلي ديني(تقوا) داشته باشد من راهاي گشايش در مشكلاتش را برايش قرار مي دهم وقتي يك فردي نزد مشاور باتقوا مي رود در واقع او با كمك بعد معنويش همان مشكل را كه گويي مشكل خودش است حل مي كند به ياري خدا.[/]

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

حامی;747279 نوشت:
به نظرم يك مرد عال با چند زن عادله و يا قريب به عادله بودن هم زندگي كند بله براي زن سخت است ولي زن عادله قبول مي كند و آبرو ريزي نمي كند (واقعا زن عادله كم داشتيم كه خانم مرجانه گلچين هم به آنها اضافه شد و امشب اولين منبرشان را رفتند. همسر چنين خانم عادلي مي تواند دو همسر بگيرد البته در فيلم

کتاب : داستان طنز ویژه متأهیلات و متأهیلین (دردسرهای جیگربابا)
[/]

فرهنگ;747147 نوشت:
در انجام دادن یا ندادن کارها باید ملاحظاتی بیش از اینکه صرفاً غیرقانونی یا غیرشرعی نباشد در نظر گرفت.
مثلاً نگرفتن گواهی‌نامه نه غیرقانونیست و نه غیرشرعی، اما محاسبهٔ سود و زیان خودمان ما را به گرفتن آن وامی‌دارد.
همین‌طور رفتن به سفر در سب امتحان نیز نه غیرقانونیست و نه غیرشرعی، اما اینجا هم محاسبات دیگر ما را به نرفتن وامی‌دارد.
در مورد پرسش آغازگر بحث هم، صرف نظر از اینکه غیرشرعی و غیرقانونی نیست، باید ملاحظات دیگر را هم در نظر بگیرد و ببنید آیا انجام چنین کاری به مصلحتش است یا به ضررش.

[=Times New Roman]

mehrdad1919;747237 نوشت:
رانندگي بدون گواهي نامه غير قانوني است،شما چرا عرف رو ارجح بر شرع قرار ميديد؟؟

در نوشتهٔ من سخنی از رانندگی بدون گواهی‌نامه نیست، نگرفتن گواهی‌نامه نه غیرقانونی است و نه غیرشرعی، اما این ضرر را دارد که فرد از حق رانندگی محروم می‌شود، بنابراین فرد با محاسبهٔ شرایط و سود و زیان خودش (مثلاً اینکه آیا نیاز به رانندگی دارد یا نه) اقدام به گرفتن یا نگرفتن گواهی‌نامه می‌کند.
ضمناً جایی عرف را ارجح بر شرع نداشته‌ام. اما شرعی بودن به این معنا نیست که همهٔ مباحات یا مستحبات شرع را باید بی‌هیچ ملاحظهٔ دیگر و بدون رعایت وضعیت و شرایط خود انجام داد. چنین کاری نه تنها مطلوب نیست، بلکه ممکن هم نیست.

[="Arial Narrow"][="Indigo"]

mehrdad1919;747241 نوشت:
پس كار شرعي ميتونه غير اخلاقي باشه؟؟

جناب مهرداد قبلا راجع به این موضوع مفصل بحث شده، من هم نمی خوام بحث بیشتر از این طول بکشه و تاپیک کلا منحرف بشه بعد جواب این پست دیگه ان شا الله پست نامربوطی نمی زارم

هر کار شرعی که واجب نیست، گفتن حلال نگفتن واجب

من براتون مثال زدم که درست منظورم رو متوجه بشید ولی گویا متوجه منظور بنده نشدید بزارید براتون مثالای دیگه بزنم:

فرض کنید مهریه خانمی عندالمطالبه هست و آقا هم این رو پذیرفته آیا اینکه خانم در شرایطی که می دونه همسرش در توانش نیست، مهریه اش رو طلب کنه اخلاقی هست؟ آیا به زندان انداختن شوهر بخاطر مهریه اخلاقی هست؟ ( تازه مهریه که در هر صورتی پرداختش بر مرد واجب هست و با ازدواج مجدد خیلی متفاوته )

یا مثلا پوشش بانوان مقابل محارمشون، می دونید که در شرایط عادی و در صورتی که مفسده نداشته باشه فقط قسمت های کمی از بدن هست که پوشش واجب هست، اما اینکه زنی مثلا مقابل پدر و برادر و دایی و عمو فقط اون قسمت ها رو بپوشنه اخلاقیه؟

یا طلاق، آیا طلاق حرامه؟ خیر کار غیر شرعی هم نیست پس چرا خدا فرمودند منفورترین حلال در نزد من طلاق هست؟ طبق صحبت شما نمیشه هم چیزی منفور خدا باشه هم حلال باشه، منفور خدا یعنی خدا دوست نداره یعنی اخلاقی نیست

هر چیزی که حلال هست یعنی جایی ممکنه استفاده بشه و حلال بودنش به نفع خود ماست ولی به معنی این نیست که مطلقا و بدون چون و چرا و بدون توجه به هیچ شرایطی میشه انجامش داد
خدا هم ازدواج مجدد رو مشروط کردن به رعایت عدالت، تازه جایی نگفتن واجب هست. حتی اصل ازدواج هم واجب نیست بلکه مستحب موکده.
پس دور از ذهن نیست که ممکنه این ازدواج گاهی غیر اخلاقی باشه ( که من توضیح بیشتر نمیدم و اگه کسی تعقل کنه متوجه میشه هر کاری در چه شرایطی غیر اخلاقی و اشتباه هست )

mehrdad1919;747241 نوشت:
شما چون خانوم هستيد حس نميكنيد داري اونجا هاي دين رو ك دوست داري انجام ميدي اونجارو كه دوست نداري انجام نميدي؟

کاش شما نظرات بنده حقیر رو در این تاپیک راجع به اصل ازدواج مجدد می خوندید تا متوجه می شدید اونجایی از دین رو که دوست دارم نگرفتم و بقیه رو رها کنم ( این رو باید به بعضی از هم جنسای خودتون بفرمایید)
بله من این رو در شرایط عادی برای خودم نمی پسندم چون در توان خودم نمی بینم در این شرایط قرار بگیرم و بتونم ایمانم رو حفظ کنم و همیشه هم از خدا می خوام من رو به این شکل امتحان نکنن، ولی هرگز با اصل این کار مخالفتی نکردم و نمی کنم چون کسی نیستم که حق داشته باشم با حکم خدا مخالفت کنم و در جای خودش بلکه دفاع هم می کنم

mehrdad1919;747241 نوشت:
اين كار مگه حق ديني ايشون نيست به عنوان ي مرد؟

خدمتتون عرض کردم که کسی اگه بخواد فقط با حق و حقوقش زندگی کنه کم کم چشم باز می کنه می بینه همه از اطرافش پراکنده شدن. همسر شما هم می تونه برای شیری که میده کاری که در منزل می کنه از شما پول بگیره ولی دیگه رنگ و بوی عشق تو زندگی رو باید فراموش کرد[/]

[="Indigo"]

مارینر;746094 نوشت:
این همه گوشت بلبل خوردیم ... گفتیم یک بار هم گوشت کلاغ بخوریم ببینیم چه مزه ای داره ...

:Moteajeb!::Moteajeb!::Moteajeb!::Moteajeb!::Moteajeb!:[/]

[="Indigo"]سلام

تا صفحه ۱۳ خوندم دیگه نه حالش بود و نه حوصلش. واقعا تووو این تایپیکها چه چیزا که آدم نمیخونه.

برادر پرسشگر به جای فکر به ازدواج مجدد حالا چه به شکل هووو چه طلاق و... بفکر کار روی خودتون و خانمتون باشید.

ببینید چرا خانومتون حجاب رو دوست ندارن حالا چه از اول دوست نداشتن چه بعد از ازدواج اینطوری شدن.

اصلا شاید دیدن شما خیلی به خانمهای اطراف نگاه میکنید میخوان زیبایی هاشون رو بیشتر نشون بدن و... .

ببینید خودتون چی شده که اینقدر به اطراف توجه میکنید چیکار باید بکنید که بیشتر حواستون به جلوی پاتون باشه و...

کلا همونطور که بقیه اعضا فرمودن فکری برای حل مشکلتون دارید ساده‌ترین راه و اشتباه ترین راهه.

امیدوارم هرچه سریعتر مشکلتون حل بشه و زندگی شادی رو در کنار همسر و فرزندانتون داشته باشید[/]

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

raha2020;747415 نوشت:
سلام

تا صفحه ۱۳ خوندم دیگه نه حالش بود و نه حوصلش. واقعا تووو این تایپیکها چه چیزا که آدم نمیخونه.

برادر پرسشگر به جای فکر به ازدواج مجدد حالا چه به شکل هووو چه طلاق و... بفکر کار روی خودتون و خانمتون باشید.

ببینید چرا خانومتون حجاب رو دوست ندارن حالا چه از اول دوست نداشتن چه بعد از ازدواج اینطوری شدن.

اصلا شاید دیدن شما خیلی به خانمهای اطراف نگاه میکنید میخوان زیبایی هاشون رو بیشتر نشون بدن و... .

ببینید خودتون چی شده که اینقدر به اطراف توجه میکنید چیکار باید بکنید که بیشتر حواستون به جلوی پاتون باشه و...

کلا همونطور که بقیه اعضا فرمودن فکری برای حل مشکلتون دارید ساده‌ترین راه و اشتباه ترین راهه.

امیدوارم هرچه سریعتر مشکلتون حل بشه و زندگی شادی رو در کنار همسر و فرزندانتون داشته باشید

سلام بر شما
از اين كه روي سؤال اصلي متمركز بوديد و نظر خودتان بيان كرديد
سپاسگزارم[/]

[="Navy"]من هم فکر میکنم تقصیر رو نباید سریع گردن خانم انداخت
باید ببینید چرا اینجوری شدن
شاید شما کاری کردید که ایشون چنین تغییر جهتی دادن و حالا میخواید با دو تا کلام مشکل حل بشه

مثل اینکه من یک ویروس رو وارد خونم بکنم ، بچم مریض بشه حالا بجای اینکه ببینم چی شد که مریض شد و فکر درمان باشم فقط به بچم بگم باباجون خوب شو

البته گویا استارتر قصد ادامه بحث رو ندارن و گفتن جوابشونو گرفتن
هرچند من دقیقا نفهمیدم از کدوم یکی از پستها جواب گرفتن چون جواب خاصی داده نشده تا اینجا :ok:

همه منتظر ایشون بودیم که بیشتر توضیح بدن که نیومدن

برای همین من فکر میکنم شاید ایشون اراده ای برای حل مشک همسرشون ندارن
و فقط دنبال یک تاییدیه از جایی برای ازدواج مجدد هستن[/]

شروین;747450 نوشت:
من هم فکر میکنم تقصیر رو نباید سریع گردن خانم انداخت
باید ببینید چرا اینجوری شدن
شاید شما کاری کردید که ایشون چنین تغییر جهتی دادن و حالا میخواید با دو تا کلام مشکل حل بشه

سلام علیکم
باعرض ادب و احترام به محضر شما
از توضیحاتی که استاد در این متن بیان فرمودند

حامی;747264 نوشت:
در سؤال بالا با توجه به شواهد مختلف كار خانم علل مختلف بيروني و دروني دارد. از جمله علل مي تواند اين باشد كه بگويد من با اين دين و افراد ديندار حال نمي كنم مي خواهم بروم صفا سيتي مي خواهم از اين به بعد خوش باشم كنار جوي و شمع و شاهد و كباب و عرق و...باشم.
اگر فرض را بر اين بگذاريم كه مرد تقصيري نداشته است و زن عمدا مي خواهد اين مسير را انتخاب كند اين جا زن تلاش مي كند همسرش را به سمت خود بكشد و يا ممكن است چون مي داند همسرش همراه نمي شود خودش به سمت كسي عملا يا قلبا كشيده شده باشد.
بنابراين با ازدواج دوم زن بهتر خودش را نشان مي دهد يعني اگر زمينه را داشته سريع جدا مي شود.
ولي
بايد دقت كنيم
غيرت مرد مرد ديندار با مترجمي زبان و...يكي نيست. يعني اگر واقعا ايشان امر به معروف كرده باشد با رعايت شروط و مراتب روان شناختي ان. و زن با اختيار مسير غير ديني را گزينش كرده است خب اين همتايي به دردشان نمي خورد و جنگ اعصاب براي هر دو است و اگر فرزندي بيايد و يا باشد زير مشاجرات آنها له و لوده مي شود جسما و روانا و معنوييا

گویا اینگونه است که این آقا بی تقصیر هستند یعنی آقا برروی حجاب حساس بودند،در هنگام انتخاب هم درست انتخاب کردند اما به دلایلی که برای ما فعلا نا معلوم است خانم تغییر مسیر داده اند!!
از طرفی باز با توجه به توضیحات استاد گویا این آقا تلاششان را هم در جهت حل مشک انجام داده اند ،(در واقع راه هایی که مد نظر ما بوده رفتند و به آخرین راه یعنی ازدواج دوم رسیدند!)

خب با این حساب حقیر نمیدانم الان دقیقا ما برروی چه چیزی باید گفتگو کنیم!! چونکه باز بنا به فرمایش استاد (مضمون حرفشان)ما که نمیتوانیم برایشان تعیین تکلیف کنیم و به ایشان بگوییم ازدواج مجدد داشته باشید یا نه!!

حامی;747282 نوشت:
همين طور كه مي دانيد ما نبايد براي فرد تصميم بگيريم بايد براي تصميم گيري معقول جهت بدهيم

از طرفی وقتی ایشان فقط همین یک راه را دارند دیگر ما برروی چه باید بحث کنیم!!

الهم اجعل عواقب امورنا خیرا
یازهرا(س)

[="Navy"]

یارب;747488 نوشت:
سلام علیکم
باعرض ادب و احترام به محضر شما
از توضیحاتی که استاد در این متن بیان فرمودند

گویا اینگونه است که این آقا بی تقصیر هستند یعنی آقا برروی حجاب حساس بودند،در هنگام انتخاب هم درست انتخاب کردند اما به دلایلی که برای ما فعلا نا معلوم است خانم تغییر مسیر داده اند!!
از طرفی باز با توجه به توضیحات استاد گویا این آقا تلاششان را هم در جهت حل مشک انجام داده اند ،(در واقع راه هایی که مد نظر ما بوده رفتند و به آخرین راه یعنی ازدواج دوم رسیدند!)

خب با این حساب حقیر نمیدانم الان دقیقا ما برروی چه چیزی باید گفتگو کنیم!! چونکه باز بنا به فرمایش استاد (مضمون حرفشان)ما که نمیتوانیم برایشان تعیین تکلیف کنیم و به ایشان بگوییم ازدواج مجدد داشته باشید یا نه!!

از طرفی وقتی ایشان فقط همین یک راه را دارند دیگر ما برروی چه باید بحث کنیم!!

الهم اجعل عواقب امورنا خیرا
یازهرا(س)

چی بگم
به قول شما چی میتونیم بگیم ؟

فقط براشون دعا میکنم که بهترین تصمیم ممکن را بگیرند . ان شاالله[/]

سلام:Gol:دوستان
اصلا چه ربطی داره که زنم بی حجاب برم زن دوم بگیرم ..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اگه دوست دارین زن دوم بگیرید دیگه براش دلیلهای بی مورد نیارید ...........
برید زن بگیرید مجوزم که صادر شد...دینمون که میگه هر چن تا آقایون میتونن بگیرن ..این وسطم احساس زن هم به درک......
موندم تو این جامعه میگن با حجاب باشین تا مردها بهتون نگاه بد نکن اما مثل اینکه نه ...........با حجابم که باشی بازم نگاه هست..........

کنیز بانوی بی نشان;747382 نوشت:
[="Arial Narrow"][="Indigo"]

جناب مهرداد قبلا راجع به این موضوع مفصل بحث شده، من هم نمی خوام بحث بیشتر از این طول بکشه و تاپیک کلا منحرف بشه بعد جواب این پست دیگه ان شا الله پست نامربوطی نمی زارم

هر کار شرعی که واجب نیست، گفتن حلال نگفتن واجب

من براتون مثال زدم که درست منظورم رو متوجه بشید ولی گویا متوجه منظور بنده نشدید بزارید براتون مثالای دیگه بزنم:

فرض کنید مهریه خانمی عندالمطالبه هست و آقا هم این رو پذیرفته آیا اینکه خانم در شرایطی که می دونه همسرش در توانش نیست، مهریه اش رو طلب کنه اخلاقی هست؟ آیا به زندان انداختن شوهر بخاطر مهریه اخلاقی هست؟ ( تازه مهریه که در هر صورتی پرداختش بر مرد واجب هست و با ازدواج مجدد خیلی متفاوته )

یا مثلا پوشش بانوان مقابل محارمشون، می دونید که در شرایط عادی و در صورتی که مفسده نداشته باشه فقط قسمت های کمی از بدن هست که پوشش واجب هست، اما اینکه زنی مثلا مقابل پدر و برادر و دایی و عمو فقط اون قسمت ها رو بپوشنه اخلاقیه؟

یا طلاق، آیا طلاق حرامه؟ خیر کار غیر شرعی هم نیست پس چرا خدا فرمودند منفورترین حلال در نزد من طلاق هست؟ طبق صحبت شما نمیشه هم چیزی منفور خدا باشه هم حلال باشه، منفور خدا یعنی خدا دوست نداره یعنی اخلاقی نیست

هر چیزی که حلال هست یعنی جایی ممکنه استفاده بشه و حلال بودنش به نفع خود ماست ولی به معنی این نیست که مطلقا و بدون چون و چرا و بدون توجه به هیچ شرایطی میشه انجامش داد
خدا هم ازدواج مجدد رو مشروط کردن به رعایت عدالت، تازه جایی نگفتن واجب هست. حتی اصل ازدواج هم واجب نیست بلکه مستحب موکده.
پس دور از ذهن نیست که ممکنه این ازدواج گاهی غیر اخلاقی باشه ( که من توضیح بیشتر نمیدم و اگه کسی تعقل کنه متوجه میشه هر کاری در چه شرایطی غیر اخلاقی و اشتباه هست )

کاش شما نظرات بنده حقیر رو در این تاپیک راجع به اصل ازدواج مجدد می خوندید تا متوجه می شدید اونجایی از دین رو که دوست دارم نگرفتم و بقیه رو رها کنم ( این رو باید به بعضی از هم جنسای خودتون بفرمایید)
بله من این رو در شرایط عادی برای خودم نمی پسندم چون در توان خودم نمی بینم در این شرایط قرار بگیرم و بتونم ایمانم رو حفظ کنم و همیشه هم از خدا می خوام من رو به این شکل امتحان نکنن، ولی هرگز با اصل این کار مخالفتی نکردم و نمی کنم چون کسی نیستم که حق داشته باشم با حکم خدا مخالفت کنم و در جای خودش بلکه دفاع هم می کنم

خدمتتون عرض کردم که کسی اگه بخواد فقط با حق و حقوقش زندگی کنه کم کم چشم باز می کنه می بینه همه از اطرافش پراکنده شدن. همسر شما هم می تونه برای شیری که میده کاری که در منزل می کنه از شما پول بگیره ولی دیگه رنگ و بوی عشق تو زندگی رو باید فراموش کرد

[/]

به نكته خوبي اشاره كردي پس چند همسري تو ذات انسان نيست

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

*ضحا*;747638 نوشت:
برید زن بگیرید مجوزم که صادر شد...دینمون که میگه هر چن تا آقایون میتونن بگیرن ..این وسطم احساس زن هم به درک......

سلام بر شما
متوجه منظور شما هستم
واقعا دين ما اين را ميگه؟
يعني ديني كه ائمه براي تحققش خون دادند و مثل حضرتزينب يك روز 18 نفر از بهترين عزيزانش را براي دين فدا كرد اين را مي گويد
ولي عبارات را دقيق به كار ببريم چون كاربران و مهمانان ديگر هم مي خوانند ممكن است واقعا دين به زن ظلم كرده است و به هر مردي اجازه داده جلوي هوس خود را باز بگذارد و به زن ظلم كند

[h=1]: ܓ❋ ܓ❋ متن کتاب "زن گل است و اسلام باغبان" ܓ❋ ܓ❋[/h][/]

[="Tahoma"][="DarkGreen"]15- محدودة اذن و اجازة زن از شوهر خود چيست؟ و در مقابل، مرد چه وظيفه‌اي دارد؟

به طور كلّي زن بايد حقوق طبيعي مرد را اداء كند و آن حقوق، يكي ارضاء غريزة‌ جنسي او به شكل متعارف است و ديگري ادارة خانه و فرزندان، يعني نظم و انتظام منزل و تربيت اولاد، به شكل متعارف است. چنانكه مرد هم بايد حقوق طبيعي زن را اداء كند و آن حقوق، يكي ارضاء غريزة جنسي به شكل متعارف است و ديگري تأمين هزينة زندگي و ادارة خانه و فرزندان از جهت مخارج و نفقه به شكل متعارف. و غير از آنچه گفته شد بر يكديگر هيچ حقّ و وظيفه‌اي ندارند، جز آنکه زن هم فقط در خصوص بيرون رفتن از منزل، بايد از همسر خود كسب اجازه كند و اين امر، يك مسألة مسلّم در فقه است و همچنان‌كه روايات بر آن دلالت دارد، براي حفظ جهات عفّت هم، حقّ به‌جا و درستي است؛ لكن آن امر كلّي كه لازم است همة‌ مردان و زنان بالأخص همسران جوان به آن توجّه نمايند، اين است كه صِرف قانون و فقه که به طور مختصر بيان شد، نمي‌تواند تشكّل خانه و خانواده را اداره كند و بايد به ضميمة آن و مقدّم بر آن، رفق و مدارا و فداكاري و گذشت و چشم پوشي و ايثار و خلاصه محبّت و مودّت طرفيني در زندگي وجود داشته باشد، تا به اين وسيله، اخلاق و دلبستگي و محبّت، فضاي زندگي و خانه را پُر و آكنده كند و تنها در اين صورت است که ضوابط قانوني و شرعي مربوط به نهاد خانواده نيز به بهترين وجه اجراء خواهد شد.

: ܓ❋ ܓ❋ متن کتاب "زن گل است و اسلام باغبان" ܓ❋ ܓ❋
[/]

حامی;747680 نوشت:
واقعا دين ما اين را ميگه؟
يعني ديني كه ائمه براي تحققش خون دادند و مثل حضرتزينب يك روز 18 نفر از بهترين عزيزانش را براي دين فدا كرد اين را مي گويد
ولي عبارات را دقيق به كار ببريم چون كاربران و مهمانان ديگر هم مي خوانند ممكن است واقعا دين به زن ظلم كرده است و به هر مردي اجازه داده جلوي هوس خود را باز بگذارد و به زن ظلم كند

سلام
ممنون از پاسخگویی :Gol:
من ائمه را قبول دارم اما بعضی مسایل دین نمیتونم بپذیرم ..یکیش همین مساله هست.......مرد نباید چنین حقی داشته باشد چند زن بگیرد حال در مواقع ضروری باشد اما در غیر این صورت دلیلی ندارد..(نمونه استارتر محترم که دلیلش بی مورد است)
من نمی توانم این را بپذیرم به عنوان یک زن .......مگر هر چیزی دین گفته باید قبول کرد...آیا با عقل جور در می آید ..دین گفته چیزهایی را بپذیر که مطابق عقل هم باشد
از شما هم خواهش میکنم این مساله را باز کنید تا جای ابهامی نباشد ....ممنون:Gol::Gol:

[="DarkSlateBlue"]

*ضحا*;747817 نوشت:
من ائمه را قبول دارم اما بعضی مسایل دین نمیتونم بپذیرم ..یکیش همین مساله هست.......مرد نباید چنین حقی داشته باشد چند زن بگیرد حال در مواقع ضروری باشد اما در غیر این صورت دلیلی ندارد..(نمونه استارتر محترم که دلیلش بی مورد است)
من نمی توانم این را بپذیرم به عنوان یک زن .......مگر هر چیزی دین گفته باید قبول کرد...آیا با عقل جور در می آید ..دین گفته چیزهایی را بپذیر که مطابق عقل هم باشد

خب این دین بیچاره تکلیفش این وسط چیست!
به ساز کدوم یکی از ما برقصه این دین!
تازه الان که به قول شما اینهمه دست مردان رو باز گذاشته هنوز بعضی جوانان میان میگن چرا دین اینقدر سختگیره و هیچ فکری راجب به نیازهای جنسی ما نکرده.....
الانم که دین این تمهیدات رو در نظر گرفته امثال شما میان اینجوری میگین

خب بدبخت چیکار کنه... ولش کنید بذارید یکم تو حال خودش باشه...اونم نیاز به استراحت داره... :Gig:[/]

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

*ضحا*;747817 نوشت:
سلام
ممنون از پاسخگویی
من ائمه را قبول دارم اما بعضی مسایل دین نمیتونم بپذیرم ..یکیش همین مساله هست.......مرد نباید چنین حقی داشته باشد چند زن بگیرد حال در مواقع ضروری باشد اما در غیر این صورت دلیلی ندارد..(نمونه استارتر محترم که دلیلش بی مورد است)
من نمی توانم این را بپذیرم به عنوان یک زن .......مگر هر چیزی دین گفته باید قبول کرد...آیا با عقل جور در می آید ..دین گفته چیزهایی را بپذیر که مطابق عقل هم باشد
از شما هم خواهش میکنم این مساله را باز کنید تا جای ابهامی نباشد ....ممنون

اگر در شهر افرادي از ماشين يا فضاي سبز بد استفاده كردند تقصير اين افراد است يا آن ماشين و فضا؟
منم به عنوان كارشناس ديني كجا به استارتر گفتم مجاز است برو بگير يا اصلا چهارتا بگير؟!!!(با دقت همان جوابم را در پست سوم بخوانيد)
گنه كرد در بلخ آهنگري
به شوشتر زدند گردن مسگري[/]

[="Tahoma"][="DarkGreen"]


اسد جان اين نمه خشن نيست
من كه مي ترسم:Nishkhand:

[/]

[="DarkSlateBlue"]

حامی;747835 نوشت:
اسد جان اين نمه خشن نيست
من كه مي ترسم

تفاقا به خاطر همون ته چهره خشنش انتخابش کردم. ک ملت حساب کار دستشون بیاد فکر نکنن اینجا هرکی به هرکیه...[/]

حامی;747835 نوشت:


اسد جان اين نمه خشن نيست
من كه مي ترسم:Nishkhand:



جناب حامی این چه ربطی به تاپیک داره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حتماکارشناسامیتونن بغیرازتاپیک هم بگن.:Gig:چون به ماکاربرامیگن فقط درموردسوال تاپیک بحرفید.

حامی;747834 نوشت:

اگر در شهر افرادي از ماشين يا فضاي سبز بد استفاده كردند تقصير اين افراد است يا آن ماشين و فضا؟
منم به عنوان كارشناس ديني كجا به استارتر گفتم مجاز است برو بگير يا اصلا چهارتا بگير؟!!!(با دقت همان جوابم را در پست سوم بخوانيد)
گنه كرد در بلخ آهنگري
به شوشتر زدند گردن مسگري

سلام حامی عزیز .
کمی تند نیست ؟
قضاوت با خود تان .
از کجا معلوم که جناب حامی عزیز یک وقت هوس آن جور کار ها را نکند .
آن وقت گناه آهنگر بلخ ومسگر شوشتر و از این حرفا خواهد شد !!!
پیشگری بهتر از درمان است .
مگه نه ؟؟
خود دانی از من فقط یک تذکر دوستانه بود .


ﺷﺨﺼﻲ از ﻋﻀﺪ اﻟﺪﻳﻦ ﭘﺮﺳﻴﺪ ﻛﻪ ﻳﺦ ﺳﻠﻄﺎﻧﻴﻪ ﺳﺮد ﺗﺮ اﺳﺖ ﻳﺎ ﻳﺦ اﺑﻬﺮ؟

ﮔﻔﺖ: ﺳﺌﻮال ﺗﻮ از ﻫﺮ دو ﺳﺮدﺗﺮ اﺳﺖ.

زهرا73;747840 نوشت:
چون به ماکاربرامیگن فقط درموردسوال تاپیک بحرفید

اندرون این پست ها حکایتی دیگر نهفته است.

حامی;747279 نوشت:
مراجع مي فرمايند اگر با ازدواج اول زندگي و فرزندان تباه شود اين ازدوج دوم جايز نيست. يعني زني كه با ازدواج دوم مردم محله رو روي سرش مي گذارد و لنگ شوهرش را دوتا مي كند و فحش و ناسزا و مي گويد و برادرانش را كه سبيل هاي چنگيزي دارند به جان او مي انداز ....
در مشاوره ها ديديم. آقايي ازدواج كرده بود با حكم همسرش برادرانش مانند كماندوها از ديوار منزل بالا رفته بود و بعد او را كشان كشان آورده بودند وسط خيابان زده بودند حال اگر شما اهلش هستيد به هر قيمتي بفرماييد حتما خودتان مي دانيد كه كتك خوردنتان عالي است

خب با این اوصاف ماها باید کاری کنیم که مردمون ازمون حساب ببره؟!
یعنی باید گربه هرو دم در حجله بکشیم:Cheshmak:

من که تا حالا فکر می کردم باید هر چی میگه بگم چشممممممممم، از نظر اقتصادی هم بهش فشار نیارم
ولی انگار بعضی وقتا خوبه یکم از خودمون و برادرامون بترسن، امنیت میره بالا:Moteajeb!:، از نظر اقتصادی هم مثل اینکه باید بره تو تنگنا!!!!!!:khaneh:

البته 99 درصد آقایون اصلا وسع مالی شون نمی رسه برن زن دوم بگیرن، خیلی ها تو همون اولی هم موندن، قبول دارم خیلی وقتا تقصیر زناست که شوهرشون میرن سراغ دیگران و کم کاری از خودشونه ولی گاهی وقتام مردا کلا میرن دیگه
خب حالا دعوا و جنگ و فحش و فحش کشی در اخلاقیات ما نیست ما چی کار کنیم؟ یعنی بریم خودمون رو تنزل بدیم تا مردمون بشینه سر جاش؟

ولی به نظرم مردایی که از زنشون میترسن بیشتر میرن سراغ این کارا، چون زنشون اون ظرافت خاص زنانه رو حفظ نکرده و مثل مردان سیبیل کلفت همش گردن کلفتی میکنه واسشون
من که فک می کنم اگه زنی به همسرش محبت بی شائبه داشته باشه، مردش اصلا نمیره سراغ این چیزا

نمیدونم چی به چیه، مردان موجودات عجیب غریبی هستند
استاد حامی قرار بود کتاب روان شناسی بدید به من، پس چی شد؟ یه روان شناسی از آقایون بزارید ببینیم چی کارشون کنیم از این فکرای ناجور نکنند

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

زهرا73;747840 نوشت:
جناب حامی این چه ربطی به تاپیک داره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!
حتماکارشناسامیتونن بغیرازتاپیک هم بگن.چون به ماکاربرامیگن فقط درموردسوال تاپیک بحرفید.

شما در دانشگاه هم به استاد ميگيد چه طوري كلاس را اداره كنه؟!!!!!!!!!!!!:Moteajeb!:[/]

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

صادق;747846 نوشت:
کمی تند نیست ؟

سلام
كمي تندي غذا را خوشمزه ميكنه
ولي متوجه نشدم چي تنده؟[/]

دختری از جنس خاک;747860 نوشت:
ولی به نظرم مردایی که از زنشون میترسن بیشتر میرن سراغ این کارا، چون زنشون اون ظرافت خاص زنانه رو حفظ نکرده و مثل مردان سیبیل کلفت همش گردن کلفتی میکنه واسشون
من که فک می کنم اگه زنی به همسرش محبت بی شائبه داشته باشه، مردش اصلا نمیره سراغ این چیزا

سلام
سخن دكتر مجد كه بيش 750 هزار پرونده مشاوره اي داره همين است

دختری از جنس خاک;747860 نوشت:
ولی به نظرم مردایی که از زنشون میترسن بیشتر میرن سراغ این کارا، چون زنشون اون ظرافت خاص زنانه رو حفظ نکرده و مثل مردان سیبیل کلفت همش گردن کلفتی میکنه واسشون
من که فک می کنم اگه زنی به همسرش محبت بی شائبه داشته باشه، مردش اصلا نمیره سراغ این چیزا

نمیدونم چی به چیه، مردان موجودات عجیب غریبی هستند
استاد حامی قرار بود کتاب روان شناسی بدید به من، پس چی شد؟ یه روان شناسی از آقایون بزارید ببینیم چی کارشون کنیم از این فکرای ناجور نکنند

باسلام
باتوجه به یک سری پاسخها در تایپکها مختلف به این نتیجه می توان رسید فقط علت ازدواج مجدد آقایان خانمهایشان نیست حالا چه سیبیل کلفتش باشند چه نباشند
در هر صورت یک مرد مرده و براش این چیزها مهم نیست تو آشنایان نزدیک آقا چندین ازدواج داشتند با این وجود که همسر مهربان داشتند و دلیل اصلیشان نقش حمایتی و بالا سر زن دومشون باشند چون سرپرستی نداشتند
پس هیچ وقت نمیشه علت ازدواج مجدد اقایان رو رفتار نادرست همسر دونست و اگر مرد هم مردانگی بلد باشه میتونه با جلب محبت همسرش تغییری در اون ایجاد کنه و گاهی اوقات ضعف رفتاری در مرد هم علت تغییر رفتار همسر هست

امام علی (علیه السلام) در سفارش به فرزند خود امام حسن علیه السلام فرمود «از غیرت نا به جا [نسبت به زنان] بپرهیز که آن، زن سالم را به بیماری می کشاند و پاکدامن را به بدگمانی (اندیشه گنهکاری)، بلکه در باره ی آنان محکم کاری کن. آن گاه اگر عیبی دیدی در مجازات کوچک و بزرگ درنگ مکن.» (کافی / ج 5 ص 537 ج 9) بنابراین انسان باید مراقب باشد به اندک احتمالی، تهمت نزند و غیرتی نشود.

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

اللیل والنهار;747982 نوشت:
پس هیچ وقت نمیشه علت ازدواج مجدد اقایان رو رفتار نادرست همسر دونست و اگر مرد هم مردانگی بلد باشه میتونه با جلب محبت همسرش تغییری در اون ایجاد کنه و گاهی اوقات ضعف رفتاری در مرد هم علت تغییر رفتار همسر هست

سلام
خب اگر بخواهيم واقعيات علمي و باليني را در نظر بگيريم بايد جامع نظر باشيم تركيبي از عوامل نقش دارد
(دقت كنيد)
ولي در كل روي سؤال اصلي متمركز شويد داره وقت تمام ميشه ها هر كسي جمع بندي داره بفرمايد[/]

حامی;747990 نوشت:

سلام
خب اگر بخواهيم واقعيات علمي و باليني را در نظر بگيريم بايد جامع نظر باشيم تركيبي از عوامل نقش دارد
(دقت كنيد)
ولي در كل روي سؤال اصلي متمركز شويد داره وقت تمام ميشه ها هر كسي جمع بندي داره بفرمايد


باسلام

امیدوارم ایشون از این دست آقایون نباشند

امام علی (علیه السلام) در سفارش به فرزند خود امام حسن علیه السلام فرمود «از غیرت نا به جا [نسبت به زنان] بپرهیز که آن، زن سالم را به بیماری می کشاند و پاکدامن را به بدگمانی (اندیشه گنهکاری)، بلکه در باره ی آنان محکم کاری کن. آن گاه اگر عیبی دیدی در مجازات کوچک و بزرگ درنگ مکن.» (کافی / ج 5 ص 537 ج 9) بنابراین انسان باید مراقب باشد به اندک احتمالی، تهمت نزند و غیرتی نشود.

واگر غیر از این هست و با رفتار درست از همسرشان خواستند که تغییر در رفتار و حفظ حجابشان داشته باشند پس میشه یکجورایی بدور از خدانکرده مبتلا نبودن ایشون هم به چشم چرانی که حالا اینجور نمود کرده
میشه حق داد به آقا که بخواهند ازدواج دو بکنند که شاید از نظر خودشون تنبیه همسر خودشون هست که خیلی کار واقعا .... :Nishkhand:
انشاءالله خدا به این آقا صبر و خانم ایشون رو به راه راست هدایت کنه

[="DarkSlateBlue"]

حامی;747990 نوشت:
داره وقت تمام ميشه ها هر كسي جمع بندي داره بفرمايد

جمع بندی:

زنمون اگر محجبه نبود میتونیم بریم یک زنه دومی هم بگیریم که خدایی نکرده چشم چرون نشیم...

:bastan:[/]

اللیل والنهار;747982 نوشت:
امام علی (علیه السلام) در سفارش به فرزند خود امام حسن علیه السلام فرمود «از غیرت نا به جا [نسبت به زنان] بپرهیز که آن، زن سالم را به بیماری می کشاند و پاکدامن را به بدگمانی (اندیشه گنهکاری)، بلکه در باره ی آنان محکم کاری کن. آن گاه اگر عیبی دیدی در مجازات کوچک و بزرگ درنگ مکن.» (کافی / ج 5 ص 537 ج 9) بنابراین انسان باید مراقب باشد به اندک احتمالی، تهمت نزند و غیرتی نشود.
این حدیث امام علی منقلبم کرد یا خدا چه امام بزرگی داریم،تمام روانشناسان ومشاران وفیلسوفان جهان دربرابر این حدیث باید زانو بزنن،

حامی;747990 نوشت:
ولي در كل روي سؤال اصلي متمركز شويد داره وقت تمام ميشه ها هر كسي جمع بندي داره بفرمايد
باسلام

این آقا باید ریشه ی بد حجابی خانمش رو یا خودش یا با کمک کارشناس دینی

پیدا کنه تا این خانمش رو بتونه اصلاح کنه اگر واقعا با این کارها نتونست اونو

اصلاح کنه حق نداره زن دومی بگیره بلکه اول ایشون رو طلاق بده اونوقت

زن دوم رو بگیره..واگر هم پای بچه ایی این وسطه حتما طلاقشون نیازی

نیست که رسمی بشه بلکه طلاق عاطفی رو براشون توصیه میکنم

[="Tahoma"]

حامی;747990 نوشت:
داره وقت تمام ميشه ها هر كسي جمع بندي داره بفرمايد

جمع بندی بحث:
میل به ازدواج دوم طبیعی و برخواسته از روحیات مرد بوده به همین دلیل در طول تاریخ در اکثر جوامع چند همسری وجود داشته است روانشاسان غربی نیز به این نیاز مرد مهر تایید زده اند که نظریه برخی از آنها ذکر می شود:
حتما تعجب خواهید کرد اگر بشنوید عقیده رایج روانشناسان و فیلسوفان اجتماعی غرب بر این است که مرد چند همسری آفریده شده،تک همسری بر خلاف طبیعت اوست.
ویل دورانت در لذات فلسفه صفحه 91 پس از آن که شرحی درباره آشفتگیهای اخلاقی امروز از نظر امور جنسی می دهد،می گوید:
«بی شک بسیاری از آن،نتیجه علاقه «اصلاح ناپذیری »است که به تنوع داریم و طبیعت به یک زن بسنده نمی کند.»
هم او می گوید:
«مرد ذاتا طبیعت چند همسری دارد و فقط نیرومندترین قیود اخلاقی،میزان مناسبی از فقر و کار سخت و نظارت دائمی زوجه می تواند تک همسری را به او تحمیل کند.»
در شماره 112 مجله زن روز تحت عنوان «آیا مرد طبیعتا خیانتکار است؟»نوشته است:
«پروفسور اشمید آلمانی گفته است:...در طول تاریخ،مرد همیشه خیانتکار بوده و زن دنباله رو خیانت.حتی در قرون وسطی نیز برابر شواهد موجود 90 درصد از جوانان به دفعات رفیقه عوض می کردند و 50 درصد از مردان زندار به همسرانشان خیانت می ورزیدند.رابرت کینزی،محقق معروف امریکایی در گزارشش-که به کینزی راپورت مشهور شده-نوشته است:مردان و زنان امریکایی در بی وفایی و خیانت دست سایر ملل دنیا را از پشت بسته اند...کینزی در قسمت دیگر گزارشش آورده است:«زن بر خلاف مرد از تنوع جویی در عشق و لذت بیزار است.به همین دلیل بعضی اوقات از رفتار مرد سر در نمی آورد.ولی مرد تنوع جویی را نوعی ماجراجویی تلقی می کند،آسان از راه بدر می رود و به نظر او آنچه مهم است لذت جسمی است نه لذت عاطفی و روحی.تظاهر به تماس عاطفی و روحی در مرد فقط تا وقتی است که فرصتی برای درک لذت جسمی پیش نیامده است.روزی پزشک مشهوری به من گفت:«پولیگام »بودن مرد(تنوع دوستی و تعدد خواهی) و«منو گام »بودن زن(انحصار خواهی و یکه شناسی)یک امر بدیهی است،زیرا در مرد میلیونها سلول «اسپرم »تولید می شود در حالی که زن در دوران آمادگی جز یک تخم از تخمدان تولید نمی کند.صرف نظر از فرضیه کینزی،بد نیست از خودمان بپرسیم:آیا وفادار بودن برای مرد مشکل است؟
هانری دومنترلان فرانسوی در پاسخ این سؤال نوشته است:وفادار بودن برای مرد مشکل نیست بلکه غیر ممکن است.یک زن برای یک مرد آفریده شده است و یک مرد برای زندگی و همه زنها.مرد اگر به تاریکی می پرد و به زنش خیانت می کند تقصیر خودش نیست،تقصیر خلقت و طبیعت است که همه عوامل خیانت را در او به وجود آورده است.»
در شماره 120 همین مجله تحت عنوان «عشق و ازدواج به سبک فرانسوی » چنین می نویسد:«زن و شوهر فرانسوی مساله بی وفایی را بین خودشان حل کرده و برای آن قاعده و قانون و حد و حدودی قائل شده اند.اگر مرد از مرز این قاعده و قانون تجاوز نکند پرش به تاریکی اش بی اهمیت است.آیا اصولا یک مرد بعد از دو سال زندگی زناشویی می تواند وفادار بماند؟به طور یقین نه،زیرا این خلاف طبیعتش است.اما در مورد زنان تا اندازه ای تفاوت می کند و خوشبختانه آنها به این تفاوت واقفند.در فرانسه اگر شوهری مرتکب خیانت شود زنش احساس نارضایی نمی کند یا عصبانی نمی شود،زیرا به خودش دلداری می دهد:او فقط جسمش را با خودش نزد دیگری برده نه روح و احساساتش را،روح و احساساتش مال من است.»
در چند سال پیش نظریه یک پروفسور زیست شناس به نام دکتر راسل لی در همین زمینه در روزنامه کیهان منتشر شد و مدتی مورد بحث و گفتگوی نویسندگان ایرانی بود.به عقیده دکتر راسل لی قناعت مرد به یک زن خیانت به نسل است،نه از نظر کمیت بلکه از نظر کیفیت;زیرا بسنده کردن مرد به یک زن نسل او را ضعیف می کند.نسل در چند همسری قوی و نیرومند می گردد.
خانم بيزانت Annie Besant. مى نويسد: «گفته مى شود كه در غرب تك همسرى است؛ اما در واقع چندهمسرى است بدون مسئوليت پذيرى! همين كه مرد از زن سير شد، او را رها مى كند. او نيز كم كم زن كنار خيابانى خواهد شد؛ زيرا نخستين عاشق دلداده اش هيچ مسئوليتى در برابر آينده او ندارد.
وضع زنى كه به عنوان يك همسر و مادر، در خانه اى چندهمسرى پناه گرفته، صد بار بهتر از اين است. وقتى هزاران زن بدبخت را مى بينيم كه شبانگاه در خيابان هاى شهرهاى غرب پرسه مى زنند، به يقين درمى يابيم كه غرب نمى تواند اسلام را به جهت چندهمسرى سرزنش كند. براى زن بسى بهتر، خوشبختانه تر و محترمانه تر است كه در چندهمسرى اسلامى زندگى كند و تنها با يك مرد اشتراك زندگى پيدا كند، فرزند قانونى خود را در آغوش گيرد و همه جا مورد تكريم و احترام باشد؛ تا اينكه هر روز توسط اين و آن اغوا شود و احتمالاً با فرزندى نامشروع كنار خيابان رها گردد! نه تحت حمايت قانون باشد و نه پناهگاه و مراقبتى داشته باشد و هر شب قربانى هوس رهگذرى گردد» Why Polygamy Is Allowed In Islam, PP. 33 - 43.
آيزاك تايلور Rev, Canon Issac Tylor LL.D. - در سخنرانى خود درباره «محمديسم» Mohamedanism. در كنگره كليسا در «ولورهامپتون» Wolverhampton (On 7th October, 7881). - اعلام كرد: «چندهمسرى نظام يافته و محدود سرزمين هاى اسلامى، بى نهايت بهتر است از چندهمسرى لجام گسيخته اى كه نكبت جوامع مسيحى است و نمونه آن اصلاً در اسلام شناخته شده نيست»The Times, London, Saturday, 8th Oct. 7881. Quotedin:Wly Polygamy Is Allowel In Islam, PP. 53 - 6.
روحانى مسيحى اودوتولا Rev. Odotulla. - در كنفرانسى در تورنتو Toronto. - اظهار داشت: «غرب با ممنوعيت چند همسرى، منافقانه عمل مى كند؛ چرا كه با طلاق هاى مكرّر همان را (-( در طول زمان)-) عملى مى سازد».
بنابراين تك همسرى غرب، چيزى جز چند همسرگرايى بى ضابطه و مسئوليت گريزانه نيست.

بنا بر این میل به ازدواج دوم در انسان وجود دارد که البته اسلام به آن جهت صحیح داده است که با قرار دادن شرط عدالت چنین کاری را جایز بلکه مستحب دانسته بنا بر این استارتر تاپیک می تواند در صورت داشتن عدالت و توان اداره دو زندگی اقدام به تعدد زوجات نماید و این کار هیچ ارتباطی به حجاب همسر اول ندارد!

مشاور گمنام بحث های تعدد زوجات و ازدواج موقت اسک دین
علــی

حامی;747972 نوشت:

سلام
سخن دكتر مجد كه بيش 750 هزار پرونده مشاوره اي داره همين است

سلام برادر
من متوجه نشدم سخنان دکتر مجد حرف منو تایید می کنه؟

من پیشنهادم به این آقا اینه که برن پیش یه مشاور حضوری، البته مشاورشون حتما مومن باشه
بعضی وقتا برخی چادری هستند ولی در نهایت بی حیایی هستند، مثل اون دختر چادری که با پسرعموش قهقهه میزنه، اگه دنبال زن عفیف هستند باید بدونند که صرف داشتن چادر کسی عفیف نیست، اونوقت می خوان چی کار کنند؟ اگر رفتند زن دوم گرفتند و عفیف از آب در نیومد میخوان برن سراغ سومی؟
میدونم بعضی وقتا شاید اکثر مواقع این زنا هستند که با عدم تمکین و بی احترامی و تحقیر مرد غرورش رو زیر پا له می کنند و اونم به دنبال جایی می گرده که غرور خودش رو بازیابی کنه، البته حقم داره، اما صد در صد مطمئن نباشند که دومی بهتر از اولی خواهد بود!! همسر صالح گیر کمتر کسی میفته،چون کلا تعداد افراد صالح خیلی کمتر از افراد ناصالحه

در ضمن خوبه یه بازنگری کنند ببینند چه مسئله ای همسرش رو به بدحجابی کشونده؟ شاید ماهواره دارند؟ شاید فیلم های ناجور تلویزیون رو نگاه می کنند، شاید خانم با رفیق بدی جدیدا می گرده، خب اگه امکانش هست اون مسئله رو برطرف کنند.

اما اگرم حتما تصمیمشون رو گرفتند و میخوان همسر دوم بگیرن خیلی کارشون سخته باید که حتما عدالت رو برقرار کنند و این واقعا سخته!!

همای رحمت;747999 نوشت:
باسلام

این آقا باید ریشه ی بد حجابی خانمش رو یا خودش یا با کمک کارشناس دینی

پیدا کنه تا این خانمش رو بتونه اصلاح کنه اگر واقعا با این کارها نتونست اونو

اصلاح کنه حق نداره زن دومی بگیره بلکه اول ایشون رو طلاق بده اونوقت

زن دوم رو بگیره

اینقد راحت از طلاق حرف میزنید؟ از چیزی که عرش خدا رو به لرزه میندازه؟ مثلا اون خانم طلاق بگیره خوشبخت میشه؟ هزار تا بدبختی هست برای افراد مطلقه، نمونه اش در دوستان خودم هست متاسفانه

به نام حق

تجدید فراش برای آقایان بهانه نمی خواهد بلکه تمکن مالی و عدالت و ظاهرا در قانون مملکت ما اجازه و رضایت همسر اول را می طلبد.

اما جناب استارتر اگر مشکلشان با همسر محترمه، فقط حجاب است،و اگر ایشان این مورد را حل بفرمایند فکر از دواج دیگری را نمی کنند

ریشه یابی و حل این مشکل راحت تر از ازدواج مجدد و تحمل هزینه ها و تبعات و مشکلات جانبی و حواشیش نیست؟

خودشان باید قضاوت کنند و تصمیم بگیرند.

دختری از جنس خاک;748002 نوشت:
اینقد راحت از طلاق حرف میزنید؟ از چیزی که عرش خدا رو به لرزه میندازه؟ مثلا اون خانم طلاق بگیره خوشبخت میشه؟ هزار تا بدبختی هست برای افراد مطلقه، نمونه اش در دوستان خودم هست متاسفانه
دختر خوب

من اینقدر راحت نگفتم طلاق بگیرند گفتم مشکلشونو بررسی کنند مطمئنا برطرف میشه

مشکلشون ،حتی اگه این آقا واقعا یه خانم محجبه میخواد اگر از آخرین تصمیمی که گرفته

(ازدواج مجدد)همینکه بخواد اجراییش کنه مطمئنا این خانم بخاطر حفظ زندگیش هم که شده

حتی به ظاهر خودشو اصلاح میکنه !من

بهانه های الکی این آقایون رو قبول ندارم که ازدواج مجدد رو حق خودشون میدونند

موضوع قفل شده است