راه اندازی سایت حراجی بصورت bid

تب‌های اولیه

7 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
راه اندازی سایت حراجی بصورت bid

سلام.
می خواستم ببینم راه اندازی سایت حراجی بصورت bid مشکلی نداره؟
یک نمونه اش سایت quibids.com

لطفا طبق فتوای رهبری و آیة الله مکارم پاسخ دهید.
با تشکر

توضیحات بیشتر در اینجا:


[SPOILER]

طی سال های گذشته دنیای مجازی اینترنت روش های جدیدی را برای خرید ابداع کرده است و در این میان سایت های حراج از محبوبیت بیشتری برخوردار بوده اند.
به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از وین بتا، اما طی ماههای اخیر یک سایت توانسته است با ارائه یک ایده “متفاوت” در این زمینه توجه بسیاری را به خود جلب نماید.هر چند که اکنون سال ها است که از فعالیت این سایت حراجی می گذرد اما مدیران آن تصمیم گرفته اند سیاست های کاری خود را تغییر دهند و این امر به یکباره محبوبیت آنها را بسیار افزایش داده است.کمپانی مذکور Quibids نامیده می شود و در حراجی آن بسیاری از وسایل الکترونیکی جذاب مانند محصولات آیفون، آی پد اپل، نوتبوک های سونی، انواع دوربین های عکاسی و تلویزیون های HD/3D به فروش گذاشته می شود.
همانند بسیاری از سایت های خرده فروشی آنلاین، کلیه محصولاتی که در Quibids به فروش رسانده می شوند سالم، نو و دارای گارانتی رسمی می باشد. اما برخلاف دیگر سایت ها، قیمتی که مشتریان برای خریدهای خود پرداخت می کنند بسیار ارزان تر است.
وقتی می گوییم بسیار ارزانتر، منظورمان چقدر است؟! خب، بگذارید نگاهی داشته باشیم به آخرین محصولات فروخته شده در Quibids و قیمتی که برای آنها پرداخت شده است.قیمت ۳۳٫۸۴ دلار برای یک Apple iPad 32 GB (قیمت دیگر سایت ها ۶۰۰ دلار)
قیمت ۲۲٫۱۰ دلار برای یک دوربین عکاسی Nikon D90 Digital SLR (قیمت دیگر سایت ها ۱۰۷۰ دلار)
قیمت ۶۱٫۷۳ دلار برای یک رایانه Apple MacBook Pro (قیمت دیگر سایت ها ۱۸۰۰ دلار)
قیمت ۲۴٫۰۲ دلار برای یک تلویزیون Sumsung 46” LED HDTV (قیمت دیگر سایت ها ۱۹۴۵ دلار)


برای ما نیز وقتی اولین بار این قیمت ها را مشاهده کردیم، باورکردنی نبود. چگونه ممکن است کمپانی QuiBids این اجناس را با چنین قیمتی به فروش برساند؟ مسلماً با ادامه این روند پول بسیاری را از دست خواهند داد و ضرر خواهند کرد.

اینجا است که مدل تجاری منحصر به فرد QuiBids پاسخگوی سوالات ما می شود.در این روش، هرگاه که خریدار جنس خود را انتخاب و سپس جهت خرید شروع به قیمت گذاری آن می کند، به ازای هر پیشنهاد (bid) که ارائه می دهد، مبلغ بسیار ناچیزی از حساب او کم می شود. مبلغی که به ازای هر پیشنهاد کم می گردد تنها ۶۰ سنت است اما شرکت QuiBids بر اساس حجم فراوان خریداران و پیشنهادهایی که آنها هر ثانیه در سایت ارسال می کنند می تواند نه تنها اجناس خود را بدون ضرر به فروش برساند بلکه سود مناسبی نیز داشته باشد.در این حالت، از یک سو برنده حراج، جنسی را که خریداری کرده به مراتب ارزان تر از هزینه ای است که پرداخت نموده است، از سوی دیگر شرکت سود خود را از بابت پیشنهادهایی که برنده نشده اند دریافت کرده است و در نهایت پیشنهاد دهندگانی که برنده نشده اند نیز تنها مبلغ اندکی از دست داده اند و امیدوار به برنده شدن در حراج های آتی خواهند بود. ساختار تجاری جدیدی که در QuiBids بسیار موفق عمل کرده است.شیوه خرید از QuiBids بدلیل سرعت عملی که خریداران باید داشته باشد برای آنها جالب و جذاب است. بدلیل آنکه پیشنهاد شما هزینه چندانی برایتان ندارد تنها کافیست با انجام یک زمان بندی مناسب (در حد چند ثانیه) و داشتن یک استراتژی خوب، کالای مورد نظرتان با با قیمتی بسیار مناسب خریداری کنید. در این سیستم با ارسال هر پیشنهاد جدید مدت زمان اندکی به کل زمان باقی مانده اضافه می شود و شما با مراجعه به سایت QuiBids خواهید دید که چگونه در ۵ ثانیه پایانی، خریداران پیشنهاد های خود را ارسال می کنند.از دیگر مزیت های بسیار خوب QuiBids آن است که اگر شما پس از ارائه پیشنهاد، در حراجی برنده نشدید، کماکان می توانید محصول مورد نظر را از طریق گزینه “Buy-it-Now” خریداری کنید و در هنگام خرید، مبالغی که در زمان قیمت گذاری از شما گرفته شده بود برایتان به عنوان تخفیف در نظر گرفته می شود!امروزه QuiBids به عنوان یک مدل تجاری جدید و موفق در دنیای اینترنت شناخته می شود، آیا نمونه چنین ایده هایی را در سایت های فروش آنلاین ایرانی می شناسید؟


منبع
[/SPOILER]

برچسب: 

با نام و یاد دوست





کارشناس بحث: استاد نور

mehdi3;745673 نوشت:
سلام.
می خواستم ببینم راه اندازی سایت حراجی بصورت bid مشکلی نداره؟
یک نمونه اش سایت quibids.com

با سلام و عرض ادب

سوالتان برای دریافت پاسخ دقیق به دفاتر مقام معظم رهبری و آیه الله مکارم فرستاده شد به محض دریافت پاسخ خدمتتان ارسال می گردد.

موفق و موید باشید

mehdi3;745673 نوشت:
سلام.
می خواستم ببینم راه اندازی سایت حراجی بصورت bid مشکلی نداره؟
یک نمونه اش سایت quibids.com

لطفا طبق فتوای رهبری و آیة الله مکارم پاسخ دهید.

با سلام و عرض ادب

به نظر آیه الله مکارم در صورتی که حراج به صورت واقعی باشد و از کسانی که وارد حراج می شوند ورودیه ای دریافت شود شرعاً مانعی ندارد ولی مزایده هایی که به بخت آزمایی می ماند و بعضی بدون حساب و کتاب از طریق آن به درآمد هنگفتی می رسند بی آنکه کاری انجام داده باشند و عده ی زیادی نیز محروم می شوند اشکال دارد.

استفتای کتبی از پایگاه اطلاع رسانی آیه الله مکارم به شماره استفتای 9408070135

این پاسخ آقای مکارم که خیلی مبهمه. یعنی صرفا دریافت ورودیه باعث تمایز از اون سایت‌هایی هست که بدون حساب و کتاب به درآمد هنگفت می‌رسن؟

و این که از دفتر آقای خامنه‌ای جوابی دریافت نشده هنوز؟

saeedcpo;908712 نوشت:
این پاسخ آقای مکارم که خیلی مبهمه. یعنی صرفا دریافت ورودیه باعث تمایز از اون سایت‌هایی هست که بدون حساب و کتاب به درآمد هنگفت می‌رسن؟

و این که از دفتر آقای خامنه‌ای جوابی دریافت نشده هنوز؟

با سلام و عرض ادب

برای توضیح دقیق از طرفین در این زمینه بهتر است با شماره 02537473 دفتر آیه الله مکارم تماس تلفنی داشته باشید.
از دفتر مقام معظم رهبری هم تا کنون پاسخی دریافت نشده است به محض دریافت پاسخ خدمتتان ارسال می گردد.

موفق و موید باشید

طبق فتوایی که تو سایت آقای مکارم فعلا وجود داره، به طور مطلق گفتن حرامه و اون بخش اول وجود نداره:
http://makarem.ir/main.aspx?typeinfo=21&lid=0&catid=44956&mid=256419

پرسش :

آیا در مزایده های آنلاین و خصوصاً مزایده به روش Penny Auction که قیمت کالا ها از یک مبلغ پایه که مدیر سایت تعیین می کند آغاز می شود و تا زمانی که تایمر معکوس فعال می باشد شما می توانید به آن کالا امتیاز دهید بعد از آخرین امتیاز به زمان تایمر معکوس زمانی بین 8 تا 30 ثانیه اضافه می شود تا دیگران هم فرصت امتیاز دادن داشته باشند زمانی که تایمر صفر شد نام کاربری کسی که به عنوان آخرین امتیاز دهنده بوده در زیر آن کالا نوشته شده میشود او برنده آن کالا هست وجوه شرعی معاملات را رعایت میگردد؟

پاسخ :اینگونه مزایده ها به بخت آزمایی می ماند که بعضی بدون حساب و کتاب به درآمد هنگفتی می رسند بی آنکه کاری انجام داده باشند و عده ای نیز محروم می شوند.

موضوع قفل شده است