جمع بندی تغییر دید نسبت به افراد مذهبی

تب‌های اولیه

88 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
تغییر دید نسبت به افراد مذهبی

با نام و یاد دوست

سلام

یکی از کاربران سایت سوالی داشتند که مایل نبودند با آیدی خودشون مطرح شود

لذا با توجه به اهمیت موضوع، سوال ایشان با حفظ امانت جهت پاسخگویی توسط کارشناس محترم سایت در این تاپیک درج می شود:

نقل قول:

سلام
من خانمی هستم که میخواستم یه فکری که چند روز هست ذهنم رو درگیر کرده عرض کنم
قبلا همچین دیدی رو نسبت به افراد مذهبی نداشتم اما باخوندن تایپیک هایی که راجع به ازدواج موقت بود دیدم کلا عوض شد.
مثل تایپیک زیر که چه راحت بیان می کنن که صیغه خوندن:

آیا این عقد درست بوده؟

آخه به چه راحتی می تونن ازدواج موقت کنند تنها با خوندن یه صیغه با یکی دیگه رابطه داشته باشن.
اصلا من به نوبه خودم با خوندن این تایپیک ها اعتمادم نسبت به پسرا کلی کم شد. از تمام افرادی که این طوری اند بدم میاد.
گناه ما دخترها چی هست که فردی رو میخواهیم که مثل خودمون پاک باشه تنها به مذهبی ها دلمون خوش بود اونم که با ازدواج موقت راحت می تونن به نیازهاشون برسن.

با تشکر

در پناه قرآن و عترت پیروز و موفق باشید :Gol:

با نام و یاد دوست




کارشناس بحث: استاد حامی

[="Tahoma"][="DarkGreen"]سلام بر شما خواهر محترم
به عنوان طلبه و مشاوري كه با جوانان ارتباط دارم بايد خدمت شما عرض كنم كه درست است كه ازدواج موقت برنامه حكيمانه اي در احكام شرع است و اگر نبود جايش خالي بود و افراد به انواع آلودگي هاي جنسي مبتلا مي شدند ولي با اين حال بايد خدمت شما عرض كنم كه از بين جوانان مذهبي به ندرت هستند افرادي كه سراغ اين ازدواج مي روند. جوانان بي قيد خيلي راحت به گناهان جنسي آلوده مي شوند چون يك پسر راحت با تعداد زيادي دختر باكره دوست مي شود و ارتباط برقرار مي كند و با هزار كلك او را فريب مي دهد. طوري كه گاهي چند دختر تصور مي كنند كه يگانه عشق يك پسر هستند. ولي غالب افراد مذهبي صبر مي كنند تا تجربه زناشويي را با همسر خود داشته باشند و براي مديريت شهوت از ورزش، روزه، تنظيم غذا و... كمك مي گيرند. در بين افراد مذهبي افرادي زيادي هستند كه براي اين كه به گناه نيفتند بر خلاف جوانان هم سن و سال خود حاضراند با امكانات كم زندگي مشترك شان را با ازدواج آسان شروع كنند.
بله مواردي در مشاوره ها داشته ام كه جوانان ازدواج موقت كرده اند اما نه با دختر باكره. جوان متديني مي گفت شهوتم زياد بود. از روزه و تنظيم غذا و ورزش براي تعديل شهوتم كمك گرفتم ولي فايده نداشت سنم بالا رفته بود و دوستانم همگي ازدواج كرده بودند. فكر گناه اعصاب برايم نگذاشته بود و تمركزي براي درس خواندن نداشتم. مانده بودم بين گناه كردن با خود ( خودارضايي)، با ديگري ( همجنس بازي و زنا) و ازدواج موقت. كه راه شرعي را گزينش كردم.
برخي از افرادي كه ايمان سستي دارند و مي خواهند راه شهوت خود را باز بگذارند و به خواسته خودم هم برسند و با دختر يا دختراني ارتباط جنسي داشته باشند مي روند مي گردند تا عالمي را پيدا كنند كه ازدواج موقت با دختر باكره بدون اذت پدر را جايز بدانند. يعني در واقع تعويض مرجع تقليدشان براساس معيار فقهي نيست براساس شهوت شان است. اما اين افراد همان طور كه گفتم از نظر ديني ابعاد دينداريشان عميق نيست.
بنابراين شما در ازدواج اگر درباره دينداري فرد تحقيق كنيد و ديندار واقعي كه راستگو و امانت دار و....است پيدا كنيد نگراني شما رفع مي شود.
[/]

[="Tahoma"][="DarkGreen"]بنابراين در ازدواج يا بايد يكي از راه ها را گزينش كنيد:
- با افراد بي قيد ازدواج كنيد كه همان گونه كه گفتم اينان قبل و بعد از ازدواج اهل ارتباط با جنس مخالف هستند و خدا را هم در نظر نمي گيرند.
- افرادي كه مذهبي نيستند ولي تمايل دارند نياز شرعي را با همسر خود برطرف كنند. هر چند به گناهاني مانند خودارضايي تا زمان ازدواج مبتلا شوند.
- افراد مذهبي عميق كه نياز شرعي خود را فقط با همسر خود برطرف مي كنند و براي رفع نياز جنسي خود از راه مشروع حاضرند زودتر ازدواج آسان كنند و از امكانات و رفاهيات بيشتر چشم پوشي مي كنند و به جهيزيه دختر هم گير نمي دهند. ( از بين جوانان مذهبي افراد كمي هستند كه راضي به ازدواج موقت مي شوند چون اساتيد اخلاق ازدواج موقت را براي آنها درمان نمي دانند و ديگر اين كه اگر هم بخواهند ازدواج كنند بايد با زن بيوه ازدواج كنند و از نظر تناسب روحي برايشان لذت بخش نيست و به اين راحتي هم كه تصور مي شود خانم بيوه متدين پيدا نمي شود در برابر خانم هاي غيرمتدين زيادي (دختر - بيوه - زن شوهر دار) يافت مي شود كه حاضرند رابطه نامشروع داشته باشند ولي جوانان متدين اين ارتباط ها را گناه بزرگي مي دانند.
- افراد با ظاهر مذهبي كه براي ارتباط با دختران دنبال حكم شرعي مي گردند هر چند مرجع تقليدي كه انتخاب مي كنند اعلم نباشد.

[/]

حامی;702539 نوشت:
چون اساتيد اخلاق ازدواج موقت را براي آنها درمان نمي دانند

سلام
بزرگترین عالم اخلاق امام صادق علیه السلام هستند که در ورایت صحیح و معتبری می فرمایند:
رَوَى بَكْرُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: سَأَلْتُهُ عَنِ الْمُتْعَةِ فَقَالَ إِنِّي لَأَكْرَهُ لِلرَّجُلِ الْمُسْلِمِ أَنْ يَخْرُجَ مِنَ الدُّنْيَا وَ قَدْ بَقِيَتْ عَلَيْهِ خَلَّةٌ مِنْ خِلَالِ رَسُولِ اللَّهِ ص لَمْ يَقْضِهَا.
بكر بن محمّد گويد: از امام صادق عليه السّلام در باره متعه پرسيدم، فرمود: من خوش ندارم كه مرد مسلمانى از دنيا برود و يكى از خصلتهاى رسول خدا را كه دستور داده انجام نداده باقى گذارد.
من لا يحضره الفقيه، ج‏3، ص: 463

از این روایت صحیح استحباب ازدواج موقت ثابت می شود البته روایتهای فراوان دیگری با تاکید های بیشتری هست اما همین یک مورد کفایت می کند پس از نظر مشهور علما و فقها ازدواج موقت از نظر فقهی مستحب است اما اینکه آیا این حکم مستحب می تواند غیر اخلاقی باشد باید گفت محمول در اخلاق، حسن ياقبیح است; حال آنكه محمول در فقه يكى از احكام پنج گانه واجب و حرام و مكروه و مستحب و مباح است بنا بر این چیزی که شرعا واجب و مستحب است از نظر اخلاق هم حسن بوده و آنچه که مکروه و حرام است از نظر اخلاق قبیح است.

موفق باشید.

بسم رب الحیدر

سلام وادب
این همه پسر مذهبی خوب! به این راحتی نظرتون نسبت بهشون عوض شد؟!
خیالتون راحت صیفه طرفداری نداره و بنظرم متاسفانه که نداره
درسته صیغه کار درستی نیست از بعضی جوانب
اما من فکر میکنم اسلام دلایلی داشته که چنین چیزی رو قرار داده و در موارد خاص خیلی بدرد میخوره
مثلا مواقعی که واقعا نیاز جنسی مهار نشدنی میشه و به سمت گناه و زنا قدم برداشته میشه
حالا بنظرتون بهتره صیغه انجام بشه یا زنا صورت بگیره؟ بنظرتون اگه به صیغه (با وجود یکسری مشکلاتی که داره) عمل میشد بهتر بود یا این وضع و فسادی که پیش اومده
اینم بگم که با صیغه شهوت کم نمیشه فقط یه راه حلی برای جایگزینی زنا
یا مثلا برای زنان بیوه که خرج و سرپناهی ندارن میتونه خوب باشه
و اینکه شما پاک باشید مطمئنا یه پسر پاک گیرتون میاد البته بشرط اینکه خودتون شرایط و مراحل اردواج موفق رو رعایت کنید

[="Tahoma"]

طاهر;699638 نوشت:
گناه ما دخترها چی هست که فردی رو میخواهیم که مثل خودمون پاک باشه

سلام
در این سه آیه که پس از آنکه خداوند سه حکم را در قران بیان می کند ازدواج دائم و موقت و ازدواج با کنیز می فرماید که هدف از این ازدواج ها پاک بودن است و اتفاقا در این سه آیه دو دفعه تکرار می کند که هدف از این احکام مثل ازدواج موقت این است که یتوب علیکم شما را پاک گرداند و به صراط مستقیم بیاورد!

يُرِيدُ اللَّهُ لِيُبَيِّنَ لَكُمْ وَيَهْدِيَكُمْ سُنَنَ الَّذِينَ مِن قَبْلِكُمْ وَيَتُوبَ عَلَيْكُمْ وَاللَّهُ عَلِيمٌ حَكِيمٌ وَاللَّهُ يُرِيدُ أَن يَتُوبَ عَلَيْكُمْ وَيُرِيدُ الَّذِينَ يَتَّبِعُونَ الشَّهَوَاتِ أَن تَمِيلُوا مَيْلًا عَظِيمًا يُرِيدُ اللَّهُ أَن يُخَفِّفَ عَنكُمْ ۚ وَخُلِقَ الْإِنسَانُ ضَعِيفًا
خداوند می‌خواهد (با این دستورهای ازدواج دائم و موقت و کنیز، راه‌های خوشبختی و سعادت را) برای شما آشکار سازد، و به سنت های (صحیح) پیشینیان رهبری کند و شما را پاک گرداند و خداوند دانا و حکیم است خدا می‌خواهد شما را ببخشد (و از آلودگی پاک نماید)، امّا آنها که پیرو شهواتند، می‌خواهند شما بکلی (با تبعیت نکردن از احکام الهی) منحرف شوید ،خدا میخواهد (با احکام مختلف مربوط به ازدواج دائم و موقت و کنیز) کار را بر شما سبک کند؛ و انسان، ضعیف آفریده شده؛ (و در برابر طوفان غرایز، مقاومت او کم است)

البته کسانی که ازدواج موقت را قبول ندارند یا با اجرای آن مخالف هستند باید در مرتبه ای از مراتب دینداری آنها شک کرد چون کسی که خدا را حکیم می داند (یعنی همه کارهایش روی حساب است) نمی شود معتقد باشد که این احکامی که بنا نهاده کاربردی نباشد یا خوب نباشد!
http://www.askdin.com/thread48383.html

سلام

سپاس از این سایت مذهبی که دید من رو هم نسبت به افراد مذهبی به شدت تغییر داد

[TD="class: b"]واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می‌کنند
[/TD]
[TD="class: b"]چون به خلوت می‌روند آن کار دیگر می‌کنند
[/TD]

**گلشن**;702590 نوشت:
واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می‌کنند چون به خلوت می‌روند آن کار دیگر می‌کنند

سلام
ما که در محراب و منبر می گوییم باید چه کاری را در خلوت کرد مصداق این شعر کسانی هستند که با احکام شرعی مخالفت می کنند اما خود در خلوت یا عیان آن کارهای خلاف شرع را انجام می دهند!

یعنی در واقع مردم را به دوری از آن کار مشروع و خداپسند امر می کنند اما خود از خودارضایی و همجنس بازی گرفته تا سایر فسق و فجور را مرتکب می شوند اما به شرع که می رسد توبه فرما می شوند...

مشکلی دارم ز دانشمند مجلس بازپرس*** توبه فرمایان چرا خود توبه کمتر می کنند.

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا کَثِیراً مِنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ. (حجرات: 12)
ای اهل ایمان، از بسیاری از گمان ها دوری کنید که برخی گمان ها معصیت است.

/امام على‏ (ع):یکی از صفات متقین سوء ظن داشتن به خود است/

علــی;702598 نوشت:
سلام
ما که در محراب و منبر می گوییم باید چه کاری را در خلوت کرد مصداق این شعر کسانی هستند که با احکام شرعی مخالفت می کنند اما خود در خلوت یا عیان آن کارهای خلاف شرع را انجام می دهند!
یعنی در واقع مردم را به دوری از آن کار مشروع امر می کنند اما خود ...

مشکلی دارم ز دانشمند مجلس بازپرس*** توبه فرمایان چرا خود توبه کمتر می کنند.

[TD="class: b"]گوییا باور نمی‌دارند روز داوری
[/TD]
[TD="class: b"]کاین همه سوئ ظن نسبت به افراد می کنند
[/TD]
.....

علــی;702549 نوشت:
سلام
بزرگترین عالم اخلاق امام صادق علیه السلام هستند که در ورایت صحیح و معتبری می فرمایند:
رَوَى بَكْرُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: سَأَلْتُهُ عَنِ الْمُتْعَةِ فَقَالَ إِنِّي لَأَكْرَهُ لِلرَّجُلِ الْمُسْلِمِ أَنْ يَخْرُجَ مِنَ الدُّنْيَا وَ قَدْ بَقِيَتْ عَلَيْهِ خَلَّةٌ مِنْ خِلَالِ رَسُولِ اللَّهِ ص لَمْ يَقْضِهَا.
بكر بن محمّد گويد: از امام صادق عليه السّلام در باره متعه پرسيدم، فرمود: من خوش ندارم كه مرد مسلمانى از دنيا برود و يكى از خصلتهاى رسول خدا را كه دستور داده انجام نداده باقى گذارد.
من لا يحضره الفقيه، ج‏3، ص: 463

از این روایت صحیح استحباب ازدواج موقت ثابت می شود البته روایتهای فراوان دیگری با تاکید های بیشتری هست اما همین یک مورد کفایت می کند پس از نظر مشهور علما و فقها ازدواج موقت از نظر فقهی مستحب است اما اینکه آیا این حکم مستحب می تواند غیر اخلاقی باشد باید گفت محمول در اخلاق، حسن ياقبیح است; حال آنكه محمول در فقه يكى از احكام پنج گانه واجب و حرام و مكروه و مستحب و مباح است بنا بر این چیزی که شرعا واجب و مستحب است از نظر اخلاق هم حسن بوده و آنچه که مکروه و حرام است از نظر اخلاق قبیح است.

موفق باشید.


دوست بزرگوارم
اگر ازدواج موقت به طوري كه شما مي فرماييد براي همه تجويز مي شد مراجع به هر كسي كه لب باز مي كرد مي خواست بگويد شهوت مي گفت برود ازدواج موقت كند
در حالي كه از آيت الله فاضل و وحيد و مظاهري و مكارم و....توصيه هاي براي مهار شهوت منحصر به ازدواج موقت نيست. بلكه اگر امر داير مدار گناه و ازدواج موقت باشد همه مراجع از جمله خودم مي گوييم ازدواج موقت مقدم است.:Nishkhand:

طاهر;699638 نوشت:
آخه به چه راحتی می تونن ازدواج موقت کنند تنها با خوندن یه صیغه با یکی دیگه رابطه داشته باشن.

ببخشید مگه تو ازدواج دائم با چی رابطه برقرار میشه؟ اونجا هم فقط یه صیغه است دیگه! همین

طاهر;699638 نوشت:
به مذهبی ها دلمون خوش بود اونم که با ازدواج موقت راحت می تونن به نیازهاشون برسن.

اولا من یه نکته‌ای رو ذکر کنم تا هم پسرها و هم دخترها به اون عنایت کنند.
اون نکته اینه که دلتون رو به هیچ کس غیر خدا خوش نکنید که اگر غیر این کردید به در بسته می‌خورید.
ثانیا ما حق نداریم در مورد همه به یک شکل قضاوت کنیم، قبلش این نکته رو بگم که من هیچ وقت این تقسیم مذهبی و غیر مذهبی برام قابل درک نبوده، مذهبی کیه و غیر مذهبی کیه؟ ولی علی ای حال عمل هر کس مربوط به خودشه و صلاح مملکت خویش خسروان دانند، ما که از دل افراد خبر نداریم، ممکنه جوانی واقعا به گناه میفتاده و کنترل قوه شهوت دیگه براش ممکن نبوده و رفته ازدواج موقت کرده، آیا باید او را سرزنش کنیم که چرا این کار را کرده؟ اینکه میگید فردی را میخوایم مثل خودمون پاک باشه یعنی چی؟ مگر کسی که ازدواج کرده باشد ناپاک می‌شود؟! طوری صحبت نکنیم که گویا ازدواج موقت از زنا بدتر است!
گرچه توصیه خود من به جوانان این است که عفت به خرج دهند تا شرایط ازدواج دائم فراهم شود و البته توقعها را هم پایین بیاورند تا با یک ازدواج ساده سریع‌تر به مطلوب خود برسند، چون با ازدواج موقت ممکن است دیگر شیرینی ازدواج دائم را آنطور که باید نچشند و البته عواقب دیگری هم دارد که محل ذکرش نیست ولی این نباید باعث شود که ازدواج موقت در جامعه ما به یک عمل مذموم تبدیل شود به طوری که قبح آن از فعل حرام بیشتر باشد!
الآن ممکن است بعد از ارسال این پست سیل حملات به سوی حقیر روانه بشه ولی خدایا تو شاهد باش که من در این نوشته فقط رضای تو را در نظر گرفتم و لا غیر.

بسم الله الرحمن الرحیم

.

به طور یقین میشه گفت اکثریت مذهبیون به دنبال ازدواج پایدار هستند . . .

.

[="Tahoma"]

**گلشن**;702590 نوشت:
سلام

سپاس از این سایت مذهبی که دید من رو هم نسبت به افراد مذهبی به شدت تغییر داد

[TD="class: b"]واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می‌کنند
[/TD]
[TD="class: b"]چون به خلوت می‌روند آن کار دیگر می‌کنند[/TD]


همیشه این بیت شعر رو که می‌خونم یاد خودم میفتم
اگه یه طفل صغیر پیشمون باشه ازش خجالت می‌کشیم و گناه نمی‌گنیم ولی تو خلوت از خدا خجالت نمی‌کشیم و گناه می‌کنیم:geryeh: این بیتم وصف حال منه:

گفت شیخا هر آنچه گویی هستم
آیا تو چنان که می‌نمایی هستی؟

تعجب میکنم شما یه مرد افغانی که رفته صیغه کرده رو با همه ی مردای ایرانی یکی دونستید؟ به ایشون میگید مذهبی؟؟ حالا ما مذهبی نیستیم ولی همه رو با هم قاطی نمیکنیم یعنی چی که به خاطر یه نفر تغییر دید دادید نسبت به افراد مذهبی!

حامی;702642 نوشت:
دوست بزرگوارم
اگر ازدواج موقت به طوري كه شما مي فرماييد براي همه تجويز مي شد مراجع به هر كسي كه لب باز مي كرد مي خواست بگويد شهوت مي گفت برود ازدواج موقت كند
در حالي كه از آيت الله فاضل و وحيد و مظاهري و مكارم و....توصيه هاي براي مهار شهوت منحصر به ازدواج موقت نيست. بلكه اگر امر داير مدار گناه و ازدواج موقت باشد همه مراجع از جمله خودم مي گوييم ازدواج موقت مقدم است.
همه كه مثل شما امكانات انجام اين مستحبات را ندارند

در جواز ازدواج موقت که فرقی گذاشته نشده و جز برای دختری که نیاز به اذن ولی دارد محدودیت دیگری شارع قائل نشده یعنی این آزادی به انسان داده شده است که این گزینه را انتخاب کند پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله در حدیثی که در جامع الصغیر نقل کرده است می‏فرماید:

انَّ اللَّهَ یحِبُّ انْ یؤْتی‏ رُخَصُهُ کما یکرَهُ انْ یؤْتی‏ مَعْصِیتُهُ..

خداوند همان‏طور که ناخوش می‏دارد آنچه را نهی کرده است مردم انجام دهند دوست دارد آنچه را اجازه داده است و بلامانع شمرده مردم آن را همان‏طور بلامانع تلقی کنند و انجام دهند؛ از پیش خود چیزی را که خداوند ممنوع نکرده است ممنوع نشمارند.

این حدیث بدین عبارت نیز نقل شده است:

انَّ اللَّهَ یحِبُّ انْ یؤْخَذَ بِرُخَصِهِ کما یحِبُّ انْ یؤْخَذَ بِعَزائِمِهِ..

خداوند دوست دارد هر چیزی را که مباح قرار داده است و رخصت فرموده مردم آن را مباح شمارند و از آن بهره گیرند همچنانکه دوست دارد هرچه را نهی کرده است ناروا به شمار آورند.

در مورد مقابله با شهوت و انتخاب راهی غیر از ازدواج هم مثلا از یکی از همین آقایانی که اسم بردید( آقای مکارم شیرازی) که تنها مرجعی است از بین مراجعی که جامعه مدرسین معرفی کرده است که ازدواج موقت را بنا بر حکم اولی مباح می داند در حالی که سایر مراجع بنا بر حکم اولیه ازدواج موقت را مستحب می دانند پيرامون ازدواج موقت مي نويسند:

اين موضوع مخصوصاً در عصر ما كه سن ازدواج بر اثر طولاني شدن دورة تحصيلي و مسائل پيچيدة اجتماعي بالا رفته، و كمتر جواني مي‌تواند در سنين پايين يعني در داغ ترين دوران غريزة جنسي اقدام به ازدواج كند شكل حادتري به خود گرفته است با اين وضع چه بايد كرد؟ آيا بايد مردم را به سركوب كردن اين غريزه ( همانند رهبان‌ها و راهبه‌ها ) تشويق نمود؟ يا اينكه آنها را در برابر بي بند و باري جنسي آزاد گذاشت ، و همان صحنه‌هاي زننده و ننگين كنوني را مجاز دانست؟ و يا اينكه راه سومي را در پيش بگيريم كه نه مشكلات ازدواج دائم را به بار آورد و نه بي بند وباري جنسي را؟ خلاصه اينكه « ازدواج دائم» نه در گذشته و نه در امروز به تنهائي جوابگوي نيازمندي‌هاي جنسي همه طبقات مردم نبوده و نيست ،‌و ما بر سر دو راهي قرار داريم يا بايد «فحشا» را مجاز بدانيم و يا طرح ازدواج موقت را بپذيريم، معلوم نيست آنها كه با ازدواج موقت و فحشا مخالفند چه جوابي براي اين سؤال فكر كرده اند؟!
طرح ازدواج موقت ، نه شرائط سنگين ازدواج دائم را دارد كه با عدم تمكن مالي با اشتغالات تحصيلي و مانند آن نسازد و نه زيانهاي فجايع جنسي و فحشا را در بردارد.

تفسير نمونه ج 3 ص 341

ایشان صریحا هنگام استدلال برای اثبات ازدواج موقت می فرمایند آیا باید مردم را به سرکوب غریزه جنسی مثل راهبان ها دعوت کرد یا ازدواج موقت را باز گذاشت یعنی ارجحیت داده اند به ازدواج موقت در برابر مقابله و سرکوب غریزه جنسی و اصلا اگر قرار بود انسان ها با وجود اینکه ازدواج موقت می توانند کنند اما نیاز جنسی خود را سرکوب کند که قبلا پیرامون آثار و عواقب آن با شما صبحت کردیم چرا اصلا باید ازدواج موقت تشریع شود آنهم با استحباب مثلا چرا مکروه نشد که نشان دهد این ازدواج برای اجبار است یعنی اگر شخص خواست به گناه بیفتد همان گناه را با صیغه شرعی کند و مکروه هم باشد که ترغیب برای ازدواج موقت هم ایجاد نشده باشد از طرف شارع؟!
حال این بزرکواران وقتی اینگونه اینجا استدلال بیاورند و جای دیگر اگر نهی کنند (به گفته شما بنده کم اهمیت جلوه دادن آن را در کنترل شهوت توسط مراجع ندیده ام) با این استدلال و مبنای خودشان نمی سازد!

در مورد امکانات انجام مستحبات هم تا خدا چه خواهد ولی تا آنجا که اطلاع داریم مشاورین یکی از قشر هایی هستند که هم امکانات در اختیارشان هست برای انجام مستحبات (البته برای آنها از نظر بنده حرمات است) و هم بعضا استفاده می کنند:Cheshmak:

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

بچه محله امام رضا;702649 نوشت:
آنطور که باید نچشند و البته عواقب دیگری هم دارد که محل ذکرش نیست ولی این نباید باعث شود که ازدواج موقت در جامعه ما به یک عمل مذموم تبدیل شود به طوری که قبح آن از فعل حرام بیشتر باشد!
الآن ممکن است بعد از ارسال این پست سیل حملات به سوی حقیر روانه بشه ولی خدایا تو شاهد باش که من در این نوشته فقط رضای تو را در نظر گرفتم و لا غیر.

برخي به من ايراد مي گيرند كه ازدواج موقت را چرا برايش شرايطي ذكر مي كنيد و ازدواج موقت امري شرعي است و گناه نيست.
ولي از اين طرف من سخني با خانم ها و افراد متدين داريم
اگر حرفي مي زنيم با خودمان خلوتي داشته باشيم ببينيم امام زمان اگر از ما بپرسد چرا اين حرف را زديد دليل هم داريم؟
دقت كنيد ببينيد افراد مذهبي چه خانم و چه آقا اين نسبت به گناهان جنسي مانند زنا و....كه در سؤالات هست چقدر غيرتي مي شوند و چه قدر نسبت به ازدواج موقت؟ بله من ازدواج موقت را برايش شرايطي ذكر مي كنم ولي ابدا از اين كار افراد مذهبي طرفداري نمي كنم كه نسبت به گناهان غيرت به خرج نمي دهند ولي ازدواج موقت را از گناهان كبيره مي دانند
همين طور كه دوست بزرگوارم جناب بچه محله امام رضا گفتند
افراد از نظر شهوت يك جور نيستند آيا كسي كه واقعا فشار شهوتش به قدري است كه نمي خواهد گناه كند و حتي به خودكشي فكر مي كند را هم بايد به او بگوييم نه ازدواج موقت نكن؟ يعني ما بايد را حلال را براي اين فرد ببنيديم و به او بگوييم حالا كه شرايط ازدواج دائم را نداري و شهوتت را هم با ورزش و غذا و روزه هم نمي تواني كنترل كني برو گناه كن يا بمير؟
اگر كارمان به اينجا رسيده بايد بگوييم من همان هايي هستيم كه قران مي فرمايند هواي نفسشان دين آنها است. دينداري به معناي اين نيست كه از هر چه به مذاق من، مرد يا زن، خوشم آمد استقبال كنم و از هر چه به ذائقه ام بد آمد رد كنم. اين كار همان كار دانشمندان يهود است كه به قسمتي از كتاب آسماني ايمان دارند و به قسمتي كافرند و به شدت مورد مذمت خداوند هستند
خدايا ما را مسلمان زنده بدار و مسلمان بميران[/]

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

علــی;702680 نوشت:
در مورد مقابله با شهوت و انتخاب راهی غیر از ازدواج هم مثلا از یکی از همین آقایانی که اسم بردید( آقای مکارم شیرازی) که تنها مرجعی است از بین مراجعی که جامعه مدرسین معرفی کرده است که ازدواج موقت را بنا بر حکم اولی مباح می داند در حالی که سایر مراجع بنا بر حکم اولیه ازدواج موقت را مستحب می دانند پيرامون ازدواج موقت مي نويسند:

اگر اين طور است چرا آيت الله وحيد به جواني كه از خودارضايي شاكي بود و سفارش و توصيه هايي كرده بودند نفرموده بودند سريع بدون معطلي برو ازدواج موقت كن؟!!
بابا من كافر كه نيستم قبول دارم ازدواج موقت حكم خدا است ولي براي همه تجويز نمي شود كما اين كه روزه واجب براي كسي كه ميگرنش به گرسنگي و تشنگي اذيتش مي كند و ضرر بهش مي رساند توصيه نمي شود و قس علي هذا باب فعلل و تفعلل[/]

[="Times New Roman"][="Black"]

حامی;702692 نوشت:

اگر اين طور است چرا آيت الله وحيد به جواني كه از خودارضايي شاكي بود و سفارش و توصيه هايي كرده بودند نفرموده بودند سريع بدون معطلي برو ازدواج موقت كن؟!!

بخاطر اینکه وقتی من اومدم دم خونتون با سنگ زدم سرت رو شکستم و خدای نکرده نیاز به سی تا بخیه داشتی :Nishkhand: همه میگن ببرش بیمارستان. منطقیش هم همینه.

اما تا رسیدن به بیمارستان با یه پارچه ای دستمالی چیزی جلوی زخمت رو می گیری شاید تا بیمارستان زنده موندی زبونم لال :ok:[/]

طاهر;699638 نوشت:
گناه ما دخترها چی هست که فردی رو میخواهیم که مثل خودمون پاک باشه تنها به مذهبی ها دلمون خوش بود اونم که با ازدواج موقت راحت می تونن به نیازهاشون برسن.

سلام
پاک بودن منافاتی با ازدواج موقت ندارد، در واقع متعه= عفت است، قصد اطاله کلام ندارم چرا که در همین سایت مفصلا در مورد استحباب متعه صحبت شده.
البته این در این طرز تفکر روحانیون نقش چشمگیری دارند، آیا تا به حال دیده اید که روحانیون در مورد متعه و کارکردهای آن بخصوص برای جوانان در منبر ها سخنی به میان بیاورند و روایتی در این باره بخوانند؟؟؟
حکم متعه در اسلام فعلی کشور منحصر به کتب رساله است! و در فرهنگ به ظاهر اسلامی ما جایی ندارد.

حامی;702539 نوشت:
- افراد با ظاهر مذهبي كه براي ارتباط با دختران دنبال حكم شرعي مي گردند هر چند مرجع تقليدي كه انتخاب مي كنند اعلم نباشد.

دربین مراجع اعلم آیت الله العظمی بهجت اذن پدر رو تکلیفا واجب می دونستند و نه واجب.
همچنین آیت الله مکارم هم در کتاب النکاح در جمع بندی اذن پدر را برای دختر رشیده واجب نمی دونند ولی از آنجا که معتقند که اگر این اتفاق بیافتد باعث سواستفاده از دختران می شود حکم به احتیاط واجب می کنند و البته دلایل ایشون هم جالب است، قول ازدواج دائم دادن و عمل نکردن، احتمال بارداری در ازدواج موقت (آن هم در سال1394!) و ... که البته اینها مواردی هستند که در زمان پیامبر(ص) هم وجود داشتند! در میان علمای بزرگ سلف هم بوده اند افرادی که اذن پدر را واجب نمی دانستند.
البته قبول دارم عده ی قلیلی هستند که اعلمیت مراجع رو به صدور اذن متعه (بی اذن پدر) می فروشند.
اما به هر ترتیب مشکلات میلیون ها جوان نیاز به راه حل عملی دارد و فلفل نخوردن و روزه گرفتن و ... ، نه پاسخگوی این همه جوان است و نه راه کار نخست اسلام.
راهکار اسلام، ازدواج (دائم - موقت) است و سخت گرفتن ها و غیرت ورزی های بیجا باعث بوجود آمدن بسیاری از مشکلات اجتماعی و جنسی جامعه امروز شده است.

حامی;702692 نوشت:
اگر اين طور است چرا آيت الله وحيد به جواني كه از خودارضايي شاكي بود و سفارش و توصيه هايي كرده بودند نفرموده بودند سريع بدون معطلي برو ازدواج موقت كن؟!!

به خاطر اینکه آن شخص امکان ازدواج نداشته اگر توصیه دهم را نگاه بیندازید گفته است 10- وسائل و مقدمات ازدواج خود را فراهم آوريد، خداوند به شما كمك خواهد فرمود.
وسایل ازدواچ برایش فراهم نبوده حالا اگر هم خیلی اصرار دارید بنده استفتا کتبی کنم از ایشان که شخصی خودارضایی می کند و توان ازدواج دائم ندارد و می تواند ازدواج موقت کند به فقیهی رجوع کرده ایشان گفته اند ازدواج موقت چون به واسطه ترک آن به گناه می افتید بر شما واجب است اما به یک مشاوری رجوع کرده که این مشاور عرض کرده طبق سخنان آیت الله وحید نباید سریعا بروید ازدواج موقت کنید،آیا مطالبی که این مشاور به آیت الله وحید منتسب می کند صحت دارد؟

قبلا هم گفتم مجددا می گویم این پاسخ ها هم وجود دارد:

عقيم كردن خود جهت عدم انجام دادن استمنا
1942. متأسفانه عادت به استمنا دارم و راه ازدواج برايم بسته است، آيا مى توانم خود را عقيم كنم؟
ج. حرام است، و بايد ازدواج ـ هر چند موقت ـ انجام دهيد.

جواز استمناء
1943. اگر استمناء نكردن كسى كه شهوت او را گرفته است، باعث شود كه او فعل حرامى ـ مانند زنا و يا لواط كه حدّ هم دارند ـ مرتكب شود، در اين صورت آيا استمناء كردن جايز مى شود؟
ج. تمام اين كارها به مراتب حرام است و واجب است ازدواج دايم يا موقت كند.
http://www.bahjat.org/index.php/ahka...at/27-10-.html

حالا اسم آیت الله وحید هم آوردید مسئله ای از توضیح المسائل ایشان بیاورم:

كسى كه به واسطه نداشتن زن به حرام مى‏ افتد

مسأله ۲۵۰۷ ـ كسى كه به واسطه نداشتن زن به حرام مى افتد ، واجب است زن بگيرد.
http://wahidkhorasani.com/%D9%81%D8%...88%D9%8A%D9%89

این مسئله تقریبا اجماع علما است یعنی کسی چون همسر ندارد به گناه می افتد واجب است ازدواج کند البته برخی از این فراتر رفته اند و می گویند اگر خوف وقوع در گناه باشد یعنی شخص گناه نمی کند و در حال به قول شما مدیریت شهوت است اما فشار غریزه جنسی در او خوف و احتمال وقوع در حرام ایجاد می کند هم واجب است ازدواج کند!

و تمام علمای شیعه باز هم در رساله های خود فرموده اند که
به واسطه عقد ازدواج زن و مرد به يكديگر حلال مى شوند ، و آن بر دو قسم است: دائم و غير دائم.
عقد دائم آن است كه در آن مدّتى براى زناشويى نباشد ، و زنى را كه به اين قسم عقد مى كنند دائمه گويند.
و عقد غير دائم آن است كه مدّت زناشويى در آن معيّن شود ، مثلا زن را به مدّت يك ساعت يا يك روز يا يك ماه يا يك سال يا بيشتر عقد نمايند ، ولى ـ بنابر احتياط واجب ـ مدّت ازدواج از مقدار عمر زن و شوهر يا يكى از آن دو زيادتر نباشد ، و زنى را كه به اين قسم عقد كنند متعه مى نامند.

حامی;702692 نوشت:
ولي براي همه تجويز نمي شود كما اين كه روزه واجب براي كسي كه ميگرنش به گرسنگي و تشنگي اذيتش مي كند و ضرر بهش مي رساند توصيه نمي شود و قس علي هذا باب فعلل و تفعلل

قبلا با شما سر تجویز آن که برای چه عده ای است در یک تاپیک بحث هایی توسط بنده و دوستان شد که تاپیک را بستید و باز نشد که نشد! مربوط بود به استحباب ازدواج موقت و تخصیص اکثر که آیا می شود اکثریت از حکمی تخصیصا خارج شوند یا خیر که حکیم در کلماتش تخصیص اکثر نیست و اینجور حرفا اگر می خواهید آن را اینجا هم دوباره مبسوطا مطرح کنم:Nishkhand:
آن کسی هم که روزه برایش ضرر دارد نباید در ملاعام روزه خواری کند که حرمت حکم الهی شکسته شود چه آنکه آن کسی هم که فرضا ازدواج موقت برایش ضرر داشته باشد نباید ما به خاطر یک یا چند نفر اهمیت حکم را از بین ببریم و اصل حکم و عمومیت آن مورد خدشه وارد شود!

علــی;702827 نوشت:
جواز استمناء
1943. اگر استمناء نكردن كسى كه شهوت او را گرفته است، باعث شود كه او فعل حرامى ـ مانند زنا و يا لواط كه حدّ هم دارند ـ مرتكب شود، در اين صورت آيا استمناء كردن جايز مى شود؟
ج. تمام اين كارها به مراتب حرام است و واجب است ازدواج دايم يا موقت كند.
http://www.bahjat.org/index.php/ahka...at/27-10-.html

ببخشید اگر برای دختری موقعیت ازدواج پیش نیاید، یا زنی همسرش تعدد زوج داشته و نمیتواند به نیازهای او پاسخ دهد ، اینها اگر نخواهند مرتکب حرام شوند چه باید بکنند؟ آیا خودارضایی برای زنان حلال است و برای مردان حرام !!! که مردها باید ازدواج کنند اما زنها نه؟

علــی;702827 نوشت:
قبلا هم گفتم مجددا می گویم این پاسخ ها هم وجود دارد:

عقيم كردن خود جهت عدم انجام دادن استمنا
1942. متأسفانه عادت به استمنا دارم و راه ازدواج برايم بسته است، آيا مى توانم خود را عقيم كنم؟
ج. حرام است، و بايد ازدواج ـ هر چند موقت ـ انجام دهيد.

جواز استمناء
1943. اگر استمناء نكردن كسى كه شهوت او را گرفته است، باعث شود كه او فعل حرامى ـ مانند زنا و يا لواط كه حدّ هم دارند ـ مرتكب شود، در اين صورت آيا استمناء كردن جايز مى شود؟
ج. تمام اين كارها به مراتب حرام است و واجب است ازدواج دايم يا موقت كند.
http://www.bahjat.org/index.php/ahka...at/27-10-.html

حالا اسم آیت الله وحید هم آوردید مسئله ای از توضیح المسائل ایشان بیاورم:

سلام
اينها را قبول دارم خود در اين سايت آورده ام
نيز رك: رجوع كنيد به نرم افزار احكام شهوت جنسي

علــی;702827 نوشت:
به خاطر اینکه آن شخص امکان ازدواج نداشته اگر توصیه دهم را نگاه بیندازید گفته است 10- وسائل و مقدمات ازدواج خود را فراهم آوريد، خداوند به شما كمك خواهد فرمود.
وسایل ازدواچ برایش فراهم نبوده حالا اگر هم خیلی اصرار دارید بنده استفتا کتبی کنم از ایشان که شخصی خودارضایی می کند و توان ازدواج دائم ندارد و می تواند ازدواج موقت کند به فقیهی رجوع کرده ایشان گفته اند ازدواج موقت چون به واسطه ترک آن به گناه می افتید بر شما واجب است اما به یک مشاوری رجوع کرده که این مشاور عرض کرده طبق سخنان آیت الله وحید نباید سریعا بروید ازدواج موقت کنید،آیا مطالبی که این مشاور به آیت الله وحید منتسب می کند صحت دارد؟

سلام من به عنوان يك مشاور هرگز در برابر نظر مرجعي حرفي نمي زنم و به فتواي ايشان احترام مي گذارم و مراجع خودم را تشويق به تبعيت از نظر مرجع تقليدشان مي كنم.
شما اگر مي خواهيد از مراجع مختلف استفتا كنيد اين سؤال را استفتا كنيد.

1- در مشاوره ها با جوانان زيادي روبه رو هستيم كه به دلائل نداشتن شرايط ازدواج دائم تحت فشار شهوت هستند توصيه شما براي پسران مجرد و دختران مجرد چيست؟ آيا پسران ازدواج موقت را كه بر اساس نظر مشهور علما مستحب است عمل كنند بهتر است يا با روزه و ورزش و...شهوت خود را مديريت كنند؟
2- مشاوري مي گويد چون ممكن است جوانان با ازدواج موقت تنوع طلب شوند و از ازدواج دائم خودداري كنند به صلاح جوانان مجرد نيست كه براي مديريت شهوت آنها را به ازدواج موقت تشويق كنيم مگر اين نتوانند با ورزش و تنظيم غذا و روزه و.... شهوتش را مديريت كند و به گناه بيفتد. نظر شما چيست؟

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

حامی;702903 نوشت:
سلام من به عنوان يك مشاور هرگز در برابر نظر مرجعي حرفي نمي زنم و به فتواي ايشان احترام مي گذارم و مراجع خودم را تشويق به تبعيت از نظر مرجع تقليدشان مي كنم.
شما اگر مي خواهيد از مراجع مختلف استفتا كنيد اين سؤال را استفتا كنيد.

1- در مشاوره ها با جوانان زيادي روبه رو هستيم كه به دلائل نداشتن شرايط ازدواج دائم تحت فشار شهوت هستند توصيه شما براي پسران مجرد و دختران مجرد چيست؟ آيا پسران ازدواج موقت را كه بر اساس نظر مشهور علما مستحب است عمل كنند بهتر است يا با روزه و ورزش و...شهوت خود را مديريت كنند؟
2- مشاوري مي گويد چون ممكن است جوانان با ازدواج موقت تنوع طلب شوند و از ازدواج دائم خودداري كنند به صلاح جوانان مجرد نيست كه براي مديريت شهوت آنها را به ازدواج موقت تشويق كنيم مگر اين نتوانند با ورزش و تنظيم غذا و روزه و.... شهوتش را مديريت كند و به گناه بيفتد. نظر شما چيست؟


سلام
البته خودم براي مراجع مختلف فرستادم منتظر پاسخ هستم[/]

[="Arial Narrow"][="Indigo"]من که تصمیم گرفتم هروقت بخوام ازدواج کنم حتما اسم چندتا از کاربران اینجا رو بیارم تا مطمئن بشم اونا نیستند، بعد به بقیه شرایطشون فک می کنم:khandeh!:

البته برای اینکه دوباره حمله نشه من با این حکم خدا و هر حکم دیگه ای هیچ مشکلی ندارم و کاملا قبول دارم و مطمئنم نیاز بوده که خدا حکمش رو دادن ولی به اینم اعتقاد دارم که هر حکمی جای خودش رو داره حتی اگه 100% حلال باشه[/]

منم قبلا مذهبی ها رو یه طرف ترازو میزاشتم غیرمذهبی ها رو طرف دیگه
با این دید به مردم نگاه میکردم یکی رو میپرستیدم یکی رو بد میپنداشتم
ولی خوشبختانه این تاپیک ها و نظرات دوستان رو خوندم دیدم عوض شد الان دیگه مطمئم نه همه ی مذهبی ها فرشته هستند و نه همه ی غیرمذهبی ها بد - الان همه رو با یه دید میبینم تنها برتری هر شخص هم به نظرم داشتن اخلاق و وجدانه که امیدوارم خودم هم بتونم چنین باشم

بنده خیلی فرد مذهبی مجرد میشناسم کلمه صیغه ثاینه ای نیست از دهانشان کنده نشه !!! کافیه جمع مردانه و خودمانی بشه .... حاج اقا فرد خوبی سراغ نداری ما تنها موندیم بابا مارو درک کنید و..... تازه طرف مغازه داره اینقدر داره درمیاره که فلان مبلغ مالیات سالانه اون هست
یکی دو تا هم نیستند اقایون
بنده در مشهد هستم 34 سال از خدا عمر گرفتم عصر ها با جماعت کاسب سر و کار دارم اکثرا هم شغلشون مربوط به خانومها هست !! اتفاقا انسانهای مومنی هستند.....نماز اول وقت و نماز شب و واجبات و مستحبات و....
داستانی رو بگم از شخصی که برادرش درس طلبگی میخونه و خانواده سرشناسی تو این رده هستند حداقل در مشهد::
یکی از دوستان همسرش رو فرستاد چیز خاصی بخره ...خانوم با دوستاش اومد برای خرید چون بنده اشناییتی داشتم ایشون راهنمایی کردم ....دوست بنده و همسرش حدود 38 39 ساله هستند
خانوم ایشون انسان جا افتاده متشخصی هست و مانتویی خیلی پوشیده
خب ظاهر معقولی هم دارند ..رفتیم در مغازه شخصی که مذهبی بود و من به دینداریش و اعتقادش ایمان داشتم
بعد از اینکه کار تموم شد این اقا اومد از من پرسید این خانوم همراه شما اشناست گفتم اره...گفت انگشتر تو دستش واقعیه یا الکی سید؟ اول نفهمیدم بعدش دوزاریم جا افتاد !!!! اخرش گفت اگر شوهر ندارن و تمایلی به صیغه داره معرفی کن خب ...بنده رسما خشکم زد و متحیر موندم و هنوز وقتی میبینمش هرچی میتونم متلک بهش میندازم !!!
نخیر جوون مذهبی اهل صیغه کم نیست خانوم
در مذهبیهای متاهل که الا ماشاالله زیاد در زیاد اندر زیاد ......توصیه من به شما اینه اولین جلسه خواستگاری تکلیف این جریان روشن کنید !!!

سزاوار نیست خودم را از عیب مبرا بدانم و دیگری را معیوب
سزاوار نیست عیب خود را نبینم و گویای عیب دیگران
سزاوار نیست در محضر معبود ستار العیوب از عیب دیگری سخن بگویم
سزاوار نیست در ملا عام قبل از تصمیم، بر اوردن نام چند کاربر بگیرم تا انها از لیست حذف بشوند
سزاوار نیست این همه کینه توزی.
سزاوار نیست گفتن این سخن ها در این شبها و ایام حزن.
سزاوار نیست گفتن هر سخنی...

با نام خدا

.

خیلی نا انصافانه برخی ها قضاوت میکنند . . .

دور برشون مثلا چنتا افراد مذهبی دیده اند که حالا زیاد فکرش این ور و اون ور میچرخه و در پی سو استفاده از یه قانون دینی که شاید برای یه شرایط خاصی مطرح شده .
ای مساله بیشتر به شخصیت مطرح هست نه چیز دیگر

میان به صورت کلی قضاوت میکنند . . .

.
.

نظر بنده هست .

مومن تا میتواند باید تهذیب نفس کند و این غریزه رو کنترل کنه . ( در درجه اول این مطرح هست )
.

حالا کسی که دنبال کمالات هست باید تمام غرایز رو در کنترل خودش داشته باشه و در حد ضرورت بکار بگیره

[="Tahoma"]

Serat;702887 نوشت:
ببخشید اگر برای دختری موقعیت ازدواج پیش نیاید، یا زنی همسرش تعدد زوج داشته و نمیتواند به نیازهای او پاسخ دهد ، اینها اگر نخواهند مرتکب حرام شوند چه باید بکنند؟ آیا خودارضایی برای زنان حلال است و برای مردان حرام !!! که مردها باید ازدواج کنند اما زنها نه؟

سلام
می توانید این سوال را از مرجع تقلیدتان استفتا کنید تا به شما پاسخ لازم را بدهند یا این سوال را در تاپیک دیگری مطرح کنید. هر چند که بنده ارتباط این مطالب با موضوع تاپیک را متوجه نشدم.

[="Black"]بسم رب الحیدر

سلام و ادب

negiin;703003 نوشت:
منم قبلا مذهبی ها رو یه طرف ترازو میزاشتم غیرمذهبی ها رو طرف دیگه
با این دید به مردم نگاه میکردم یکی رو میپرستیدم یکی رو بد میپنداشتم
ولی خوشبختانه این تاپیک ها و نظرات دوستان رو خوندم دیدم عوض شد الان دیگه مطمئم نه همه ی مذهبی ها فرشته هستند و نه همه ی غیرمذهبی ها بد - الان همه رو با یه دید میبینم تنها برتری هر شخص هم به نظرم داشتن اخلاق و وجدانه که امیدوارم خودم هم بتونم چنین باشم

من خودم از دو قشر متنفرم افراد مذهبی متظاهر و افراد مذهبی که نسب به دین جاهل و احمق اند و فقط دین رو تو صف اول نماز جماعت و روزه و دعا و زکات میدونن
اما من اسم این افراد رو انسان مذهبی نمیدونم بلکه انسانی میدونم که ظاهر مذهبی دارن
اینکه بگیم مذهبی بد وجود داره من قبول ندارم اونا اصلا مذهبی نیستن و فقط خودشون رو تو پوست مذهبی ها قایم کردن
مثل آخوند بد من معتقدم آخوند بد نداریم و اونیکه آخونده و انسان درستی نیست آخوند نیست بلکه فرد ناسالمیه که تو لباس روحانیت خودش رو قایم کرده
حالا بعضی مواقع این اتفاق از روی عمد می افته بعضی مواقع هم از روی جهل و نادانی
اما با این تفاوت که فردی که ظاهرش مذهبیه احتمال مذهبی بودن واقعیش هست اما فردی که ظاهرش مذهبی نیست یا بدحجابه نمیتونه انسان کاملا مذهبی باشه چون خود بدحجابی یعنی پا گذاشتن روی چند تا از دستورات خدا
تنها صفت برتری شخص طبق روایات یه چیز دیگه اس و من صلاح نمیدونم اینجا بگم
اما به نوعی برتری شخص ایمان و تقواست چون انسانی که تقوای درستی داشته باشه مسلما اخلاق و وجدان جزوه کوچکترین صفات خوبیه که داره
اما کسی که ایمان و تقوا نداشته باشه ممکنه اخلاق و وجدان یا خیلی از صفات اخلاقی خوبی داشته باشه اما به هر حال یجای کارش درست نیست[/]

Serat;702887 نوشت:
ببخشید اگر برای دختری موقعیت ازدواج پیش نیاید، یا زنی همسرش تعدد زوج داشته و نمیتواند به نیازهای او پاسخ دهد ، اینها اگر نخواهند مرتکب حرام شوند چه باید بکنند؟ آیا خودارضایی برای زنان حلال است و برای مردان حرام !!! که مردها باید ازدواج کنند اما زنها نه؟

این سوال بنده در تاپیک دیگه ای پرسیدم با کلی مقلطه اخر شد اینکه باید نفس خود را نگه دارد و با شوهر خود در میاد بگذارد .تا یه جاهی پیشنهاد ورزش و ... دادن خلاصه هزارتا راه دادن که اون زن بدبخت باید بره....

شما اون نتیجه ای که مد نظرت هست را در این سایت از این سوال نمیگیری من تست کردم Lol

تنها مشکل ادمهای مذهبی شهوت رانی مذهبی نیست
بعضی از این افراد اهل اختلاس هم هستند
افراطی هستند و همه را باطل و خود را حق می دانند
مجوز لازم برای تهمت زدن به دیگران را هم دارند
....

[="Tahoma"]

حامی;702903 نوشت:
شما اگر مي خواهيد از مراجع مختلف استفتا كنيد اين سؤال را استفتا كنيد.

بنده این دو سوال شما را با کمی تغییر تبدیل به یک سوال کردم و برای بیش از بیست نفر که ادعای مرجعیت دارند فرستادم و هر زمان که پاسخ آنها آمد در این تاپیک درج خواهم کرد!

حامی;702903 نوشت:
1- در مشاوره ها با جوانان زيادي روبه رو هستيم كه به دلائل نداشتن شرايط ازدواج دائم تحت فشار شهوت هستند توصيه شما براي پسران مجرد و دختران مجرد چيست؟ آيا پسران ازدواج موقت را كه بر اساس نظر مشهور علما مستحب است عمل كنند بهتر است يا با روزه و ورزش و...شهوت خود را مديريت كنند؟

بنده این سوال را به این گونه تغییر دادم و این سوال را پرسیدم فرض هایی که در سوال شما مطرح شده است را با بیان دیگری مطرح کردم و فعلا جواب یکی از مراجع به دستم رسیده که جواب خوبی دادند:Nishkhand::
سوال تغییر یافته جنابعالی اینگونه شد:
سلام علیکم
بنده جوانی هستم که بر اثر مسائل اجتماعی که مبتلا به عموم مردم بوده و طولانی بودن دوران تحصیل امکان ازدواج دائم برای بنده فعلا به هیچ وجه میسر نیست از طرفی مجبور به حضور در جامعه ای هستم که مظاهر فسق و فجور و عوامل محرک شهوت بروز و ظهور فراوانی دارد و می خواهم دین و ایمانم محفوظ باشد و در دام وسوسه های شیاطین که دائما به آن مبتلا هستم نباشم،بنده با رعایت موازین شرعی و اخلاقی برای حفظ عفت و پاکدامنی و کنترل شهوت می خواهم ازدواج موقت انجام دهم اما برخی از افراد معتقد هستند که ریاضت نفسانی برای شخص مجرد بهتر از ازدواج موقت بوده،بنده سراپا تقصیر را راهنمایی بفرمایید که ازدواج موقت در شرایط مذکور برای بنده بهتر است یا سرکوب غریزه جنسی با عوامل مختلف؟ به بیان دیگر آیا عزب بودن افضلیت دارد به نکاح منقطع برای کسی که امکان نکاح دائم ندارد؟

حامی;702903 نوشت:
2- مشاوري مي گويد چون ممكن است جوانان با ازدواج موقت تنوع طلب شوند و از ازدواج دائم خودداري كنند به صلاح جوانان مجرد نيست كه براي مديريت شهوت آنها را به ازدواج موقت تشويق كنيم مگر اين نتوانند با ورزش و تنظيم غذا و روزه و.... شهوتش را مديريت كند و به گناه بيفتد. نظر شما چيست؟

این سوال جنابعالی هم با تغییراتی که دادم به اینگونه از پنج مرجع سوال شد:
سلام علیکم
شبهه ای که از طرف برخی مبلغین وهابیت مطرح می شود این است که حتی بنا بر اعتقاد خود علمای شما ازدواج دائم در اسلام اصل بوده و طبق همین اعتقاد، جوانان اگر ازدواج موقت انجام دهند باعث وقوع تنوع طلبی شده و از ازدواج دائم خودداری می کنند و هدف اسلام از تشریع ازدواج دائم از بین خواهد رفت بنا بر این حتی طبق مبانی خود علمای شیعه نیز ازدواج موقت چون لطمه به ازدواج دائم می زند نمی تواند مورد تجویز برای جوانان واقع شود،لطفا پاسخ مقتضی را برای بنده بیان نمایید.

اما حالا تا جواب بیاید بنده خودم جواب بدهم که شما گفته اید به صلاح جوان مجرد نیست چون از ازدواج دائم خودداری می کنند زیرا تنوع طلب می شود که
اولا مگر قرار است با چه کسی ازدواج موقت کند که تنوع طلب شوند معمولا با زنان بیوه ای ازدواج موقت انجام می دهند که آنچنان امکان تنوع طلبی وجود ندارد
ثانیا فرضا که تنوع طلب شود اگر آن شخص اراده ندارد که جلوی تنوع طلبی خود را بعدا بگیرد یقینا اراده هم ندارد که جلوی شهوت خود را در مجردی بگیرد پس توصیه شما به آن شخص برای کنترل شهوت بیهوده است زیرا کنترل تنوع طلبی بسیار راحت تر است از کنترل شهوت به طور کلی زیرا تنوع طلبی جزئی از کنترل شهوت است اما کنترل شهوت عمومیت دارد.
ثالثا تنوع طلب هم بشوند خوب اسلام ازدواج با چهار همسر دائم را قبول دارد یعنی تنوع طلبی حتی تا چهار همسر هم خلاف شرع نیست
رابعا بر فرض که ازدواج موقت باعث تنوع طلبی بشود و ضرری از نظر شما محسوب شود اما چه بسا مضرات سرکوب غریزه جنسی که هم ضررهای جسمی و روحی دارد بیشتر از ضرر های ازدواج موقت (در صورت قبول وجود ضرر) باشد و اصلا ما چون خدا را حکیم می دانیم راه استناد به احکام اینطور نیست که خودمان بسنیجم کدام راه مضرات بیشتر یا کمتری دارد که اگر اینطور بود دیگر شرع و دین برای چه آمده و راه ازدواج موقت را با حکم استحبابی آن تشریع کرده است؟
خامسا طبق نظر اکثر روانشاسان غربی تنوع طلبی جز ذات مرد بوده و اگر به یک همسر قناعت کند آن نیاز تنوع طلبی خود را دارد سرکوب می کند که باعث بروز مشکلات عدیده ای خواهد شد :Nishkhand:
(البته این را فقط برای مزاح عرض کردم:khandeh!:)ويل دورانت در لذات فلسفه صفحه 91 پس از آن كه شرحى درباره ‏آشفتگي هاى اخلاقى امروز از نظر امور جنسى مي‏دهد،مى‏گويد:
«بى شك بسيارى از آن،نتيجه علاقه‏«اصلاح ناپذيرى‏»است كه به تنوع داريم وطبيعت ‏به يك زن بسنده نميكند.»

هم او مي‏گويد:

«مرد ذاتا طبيعت چند همسرى دارد و فقط نيرومندترين قيود اخلاقى،ميزان‏ مناسبى از فقر و كار سخت و نظارت دائمى زوجه مى‏تواند تك همسرى را به اوتحميل كند.»

در شماره 112 مجله زن روز تحت عنوان‏«آيا مرد طبيعتا خيانتكار است؟»نوشته‏ است:

«پروفسور اشميد آلمانى گفته است:…در طول تاريخ،مرد هميشه خيانتكار بوده وزن دنباله‏رو خيانت.حتى در قرون وسطى نيز برابر شواهد موجود 90 درصد ازجوانان به دفعات رفيقه عوض مى‏كردند و 50 درصد از مردان زندار به همسرانشان‏خيانت مى‏ورزيدند.رابرت كينزى، محقق معروف امريكايى در گزارشش-كه به‏كينزى راپورت مشهور شده-نوشته است:مردان و زنان امريكايى در بى‏وفايى وخيانت دست‏ساير ملل دنيا را از پشت‏بسته‏اند…كينزى در قسمت ديگر گزارشش‏آورده است:«زن بر خلاف مرد از تنوع‏جويى در عشق و لذت بيزار است.به همين‏دليل بعضى اوقات از رفتار مرد سر در نمى‏آورد.ولى مرد تنوع جويى را نوعى‏ماجراجويى تلقى مى‏كند،آسان از راه بدر مى‏رود و به نظر او آنچه مهم است لذت‏جسمى است نه لذت عاطفى و روحى.تظاهر به تماس عاطفى و روحى در مرد فقطتا وقتى است كه فرصتى براى درك لذت جسمى پيش نيامده است.روزى پزشك‏مشهورى به من گفت:«پوليگام‏»بودن مرد(تنوع دوستى و تعدد خواهى)و«منوگام‏»بودن زن(انحصار خواهى و يكه شناسى)يك امر بديهى است،زيرا در مردميليونها سلول‏«اسپرم‏»توليد مي‏شود در حالى كه زن در دوران آمادگى جز يك‏تخم از تخمدان توليد نمى‏كند.صرف نظر از فرضيه كينزى،بد نيست از خودمان‏بپرسيم:آيا وفادار بودن براى مرد مشكل است؟

هانرى دومنترلان فرانسوى در پاسخ اين سؤال نوشته است:وفادار بودن براى مردمشكل نيست‏بلكه غير ممكن است.يك زن براى يك مرد آفريده شده است و يك‏مرد براى زندگى و همه زنها.مرد اگر به تاريكى مى‏پرد و به زنش خيانت مى‏كندتقصير خودش نيست،تقصير خلقت و طبيعت است كه همه عوامل خيانت را در اوبه وجود آورده است.»

در شماره 120 همين مجله تحت عنوان‏«عشق و ازدواج به سبك فرانسوى‏» چنين مي‏نويسد: «زن و شوهر فرانسوى مساله بى‏وفايى را بين خودشان حل كرده و براى آن قاعده‏و قانون و حد و حدودى قائل شده‏اند.اگر مرد از مرز اين قاعده و قانون تجاوز نكندپرش به تاريكي‏اش بي‏اهميت است.آيا اصولا يك مرد بعد از دو سال زندگي‏زناشويى مي‏تواند وفادار بماند؟به طور يقين نه،زيرا اين خلاف طبيعتش است.امادر مورد زنان تا اندازه‏اى تفاوت مى‏كند و خوشبختانه آنها به اين تفاوت واقفند.درفرانسه اگر شوهرى مرتكب خيانت‏شود زنش احساس نارضايى نمى‏كند ياعصبانى نمي‏شود،زيرا به خودش دلدارى مى‏دهد:او فقط جسمش را با خودش‏نزد ديگرى برده نه روح و احساساتش را،روح و احساساتش مال من است.»

در چند سال پيش نظريه يك پروفسور زيست‏شناس به نام دكتر راسل لى در همين‏زمينه در روزنامه كيهان منتشر شد و مدتى مورد بحث و گفتگوى نويسندگان ايراني ‏بود.به عقيده دكتر راسل لى قناعت مرد به يك زن خيانت‏به نسل است،نه از نظر كميت‏بلكه از نظر كيفيت;زيرا بسنده كردن مرد به يك زن نسل او را ضعيف مي‏كند.نسل درچند همسرى قوى و نيرومند مي‏گردد.

علــی;703116 نوشت:

سلام
می توانید این سوال را از مرجع تقلیدتان استفتا کنید تا به شما پاسخ لازم را بدهند یا این سوال را در تاپیک دیگری مطرح کنید. هر چند که بنده ارتباط این مطالب با موضوع تاپیک را متوجه نشدم.

سلام علیکم

اول اینکه این فتوا را شما آورده اید باید شما هم پاسخگوی چرایش باشید. وگرنه انتظار نداشته باشید که همه بتوانند قبولش کنند

این خانم حق دارند که نسبت به مذهبیها بدبین شوند به دلیل اینکه افرادی مثل شما حکم ازدواج موقت را تحت هر شرایطی برای هر مردی جایز میدانند. همزمان با شما در تاپیک دیگری این موضوع توسط یک نفر مثل شما پیگیری میشد.

ایشان از شما هم جلوتر زده اند و اینکار را برای دختران باکره هم تجویز کرده اند.

البته ما هم به علمای بزرگ ارادت داریم اما عقلمان نمیتواند این دلیل (حرام بودن استمناء) را برای ازدواج موقت بپذیرد، به همان علتی که آوردم . ضمنا کسیکه ازدواج موقت کند بطور موقت مشکلش حل میشود بعدش چکار کند؟ باز هم موقت بازهم موقت؟

آنوقت خود این روابط بدون ضابطه و البته با برچسب شرعی که باعث ایجاد بیماریهای جنسی و مشکلات متعدد میشود...

لطفا اگر میخواهید کسی حرفهایتان را قبول کند بفرمایید:

اگر برای دوری از استمناء واجب است که انسان ازدواج موقت کند، در این زمینه راهکاری که برای زنان متاهلی که بدلیل تعدد زوجات همسرشان مبتلا به این گناه میشوند چیست؟ اینست که از همسرشان طلاق بگیرند و بچه هایشان را رها کنند؟ با کدام تضمینی؟

چرا زن متاهل حق ازدواج موقت را ندارد ولی همه مردان تحت هر شرایطی میتوانند ازدواج موقت کنند؟ اشکال اینجاست که بعضیها نمیخواهند واقعیات را ببینند و بعد میایند این حکم شرعی را بدون هیچگونه قید و شرطی برای همه تجویز میکنند...

Serat;703142 نوشت:
چرا زن متاهل حق ازدواج موقت را ندارد ولی همه مردان تحت هر شرایطی میتوانند ازدواج کنند؟ مشکل اینجاست که بعضیها نمیخواهند واقعیات را ببینند و بعد میایند حکم شرع را بنام گروه خاصی مصادره میکنند...

سلام:Bye:
من دوس ندارم وارد بحث بشم . فقط سعی میکنم حرفهای دوستان رو مطالعه کنم و خودم نتیجه گیری کنم.
:Mohabbat:
ولی در رابطه با این سوالتون یه چیزی به ذهنم رسید گفتم انشاالله بیانش کنم.
:Narahat az:

شما خدا و اهل بیت (ع) رو قبول کردید؟ آیا قبول دارید خدا از شما و ما بهتر میدونه؟ آیا قبول دارید اهل بیت (ع) از ما و شما بهتر میدونن؟:Gol:
اگر قبول داری پس حرفشون رو بپذیر .... شاید من وآقای x و آقای y ندونیم جواب برخی مسائل رو .. هرچی اونها (اهل بیت (ع))گفتند ما باید بگیم چشم .
خدا از ما چشم گفتن میخواهد...چون خالقمونه، چون از ما بهتر میدونه
:ok:

البته با حرف شما و برخی موافقم که گفتند در هر شرایطی متعه لازم نیست. متعه و صیغه شرایطی دارد و باید تحت شرایطش انجام بشه.برای همه نمیشه تجویزش کرد.:ok:

طاهر;699638 نوشت:
آخه به چه راحتی می تونن ازدواج موقت کنند تنها با خوندن یه صیغه با یکی دیگه رابطه داشته باشن.

[HL]دیگران چه می گویند: [/HL]

.
.


لینک منبع

[="Tahoma"]

Serat;703142 نوشت:
اول اینکه این فتوا را شما آوردید باید شما هم پاسخگوی چرایش باشید.

خود مرجع تقلید پاسخگوی چرایی احکام نیست آنوقت من بیام پاسخگوی چرایی احکامی باشد که مراجع حکم می دهند:Nishkhand:
شما برو چرایی احکام را بپرس به شما جواب می دهند که مگر دکتر می روی می پرسی چرا این دارو را به من دادی که از من مرجع تقلید می خواهی چرایی احکام را برای تو شرح دهد؟
باید در هر زمینه به متخصص رجوع کرد و متخصص که مراجع هستند چنین می گویند و بنده و شما باید تسلیم فتوای مراجع باشیم

Serat;703142 نوشت:
ببینید دوست عزیز این خانم حق دارند که نسبت به مذهبیها بدبین باشند به دلیل اینکه افرادی مثل شما حکم ازدواج موقت را تحت هر شرایطی برای هر مردی جایز میدانند.

ببیند خداوند این حکم را جایز می داند بنده کاره ای نیستم که برای هر مردی تحت هر شرایطی جایز بدانم یا ندانم!
اگر خداوند جایز نداند و مراجع همگی بالاتافاق بگویند جایز نیست بنده هم می گویم جایز نیست اگر بگویند جایز است می گویم جایز است! مرجع بنده بگوید مستحب است که می گوید می گویم مستحب است!

Serat;703142 نوشت:
ایشان از شما هم جلوتر زده اند و اینکار را برای دختران باکره هم تجویز کرده اند.

مگر خداوند تجویز نکرده است؟ خداوند چه ازدواج دائم و جه ازدواج موقت را برای دختران باکره هم تجویز (به معنای جایز بوده) کرده است اما طبق نظر اکثریت مراجع با احتیاط واجب و یا با فتوا نیاز به اذن پدر دارد اما اگر پدر بدون دلیل مخالفت کند مثلا دختر باکره ای می خواهد با مردی ازدواج موقت کند و پدر بدون دلیل شرعی و عقلی مخالفت کند این اذن هم ساقط می شود!

Serat;703142 نوشت:
البته ما هم به علمای بزرگ ارادت داریم اما عقلمان نمیتواند این دلیل (حرام بودن استمناء) را برای ازدواج موقت بپذیرد، به همان علتی که آوردم . مگر اینکه بتوانید جواب قانع کننده ای بدهید.

یعنی استمنا بهتر است از ازدواج موقت؟ خوب حکم خیلی واضح است آن شخص چون نمی تواند نیازش را از طریق مشروع (ازدواج دائم و موقت) رفع کند گناه می کند و مرجع می گوید باید بروی ازدواج کنی می گوید نمی توانم ازدواج دائم کنم خوب می گوید برو ازدواج موقت کن!

Serat;703142 نوشت:
اگر طبق فتوایی که آوردید از نظر شما استمناء حرام است و برای دوری از این حرام واجب است که انسان ازدواج کند، در این زمینه راهکاری که برای زنان متاهل شده است چیست؟ اینست که از همسرشان طلاق بگیرند و بچه هایشان را رها کنند تا به این حرام مبتلا نشوند؟ چرا زن متاهل حق ازدواج موقت را ندارد ولی همه مردان تحت هر شرایطی میتوانند ازدواج کنند؟ مشکل اینجاست که بعضیها نمیخواهند واقعیات را ببینند و بعد میایند حکم شرع را بنام گروه خاصی مصادره میکنند...

قبلا در اینمورد در تاپیک های دیگری بحث شده است که زن چه کاری می تواند انجام دهد لطفا بحث این تاپیک را منحرف نکنید!

**گلشن**;703136 نوشت:
تنها مشکل ادمهای مذهبی شهوت رانی مذهبی نیست
بعضی از این افراد اهل اختلاس هم هستند
افراطی هستند و همه را باطل و خود را حق می دانند
مجوز لازم برای تهمت زدن به دیگران را هم دارند
....

و رياكاري مشخصه بارزشون هست
هر وقت هم تو بحث كم ميارن ادم رو به چهارده معصوم حواله ميدن
تمام مشكلات دنيا رو هم از چشم زنان ميدونن و چهار تار موي افشونشون!!!!!!
اما بند اول صحبتت هزار تا لايك داشت
شهوتران مذهبي :Kaf: البته بلانسبت مذهبي هاي واقعي !

**گلشن**;703136 نوشت:
تنها مشکل ادمهای مذهبی شهوت رانی مذهبی نیست
بعضی از این افراد اهل اختلاس هم هستند
افراطی هستند و همه را باطل و خود را حق می دانند
مجوز لازم برای تهمت زدن به دیگران را هم دارند
....

با سلام

معلوم هست شناخت کافی از ادم های مذهبی ندارید .

کلا ادم مذهبی یعنی چه ؟

.

از دید شما کسی که ریش گذاشته و یه پیرهن بلند پوشیده .
شاید دیده باشید نماز هم میخونه .
روزه هم میگیره
و ...

.

این شد مذهبی ؟ این صرفا یه شناخت سطحی هست

.

به فردی مذهبی میگیم که در درجه اول در باطن مذهبی باشد و در درجه ی دوم در ظاهر ( اخلاق و رفتار و نمود شخصیتی )

.

پس حق نداریم به همین سادگی اظهار نظر کنیم که مذهبی فلان و مذهبی بهمان

[="Tahoma"]

**گلشن**;703136 نوشت:
مجوز لازم برای تهمت زدن به دیگران را هم دارند

شما که از اول تا آخر تهمت می زنید بعد می گویید مذهبی ها تهمت می زنند:khaneh:
**گلشن**;703136 نوشت:
تنها مشکل ادمهای مذهبی شهوت رانی مذهبی نیست
بعضی از این افراد اهل اختلاس هم هستند
افراطی هستند و همه را باطل و خود را حق می دانند

مرد و زنی می خواهند به عقد موقت هم در بیایند و خداوند هم راضی است آنوقت شما این وسط چه کاره هستید که ناراضی هستید و می گویید شهوت رانی مذهبی می کنند؟ به شما چه ارتباطی زندگی دیگران دارد؟ یعنی آن زن و شوهر و خدا نمی فهمند و شما این وسط اعتراض دارید؟؟ واقعا عجیب است که هم مرد راضی است و هم زن راضی است و خداوند هم که فوق همه انسان هاست راضی است انوقت یک عده این وسط که هیچ ربطی به آنها ندارد ناراضی و شروع به تهمت زدن می کنند!!!!!!!

اناالعبد;703157 نوشت:
سلام:Bye:
من دوس ندارم وارد بحث بشم . فقط سعی میکنم حرفهای دوستان رو مطالعه کنم و خودم نتیجه گیری کنم.
:Mohabbat:
ولی در رابطه با این سوالتون یه چیزی به ذهنم رسید گفتم انشاالله بیانش کنم.
:Narahat az:

شما خدا و اهل بیت (ع) رو قبول کردید؟ آیا قبول دارید خدا از شما و ما بهتر میدونه؟ آیا قبول دارید اهل بیت (ع) از ما و شما بهتر میدونن؟

:Gol:
اگر قبول داری پس حرفشون رو بپذیر .... شاید من وآقای x و آقای y ندونیم جواب برخی مسائل رو .. هرچی اونها (اهل بیت (ع))گفتند ما باید بگیم چشم .
خدا از ما چشم گفتن میخواهد...چون خالقمونه، چون از ما بهتر میدونه
:ok:

البته با حرف شما و برخی موافقم که گفتند در هر شرایطی متعه لازم نیست. متعه و صیغه شرایطی دارد و باید تحت شرایطش انجام بشه.برای همه نمیشه تجویزش کرد.

:ok:

سلام و تشکر

متاسفانه شما متوجه قضیه نشدید. شهوت جنسی چیزی نیست که با یک ازدواج موقت تمام بشه بره پی کارش. همین آدمی که میگوید من باید ازدواج موقت کنم بعدش دوباره نیاز پیدا میکند. چرا ازدواج دائم نکند؟ هلو برو تو گلو. خودشان را از مسوولیتهای ازدواج دائم هم راحت کنند

متاسفانه با هدف یا بی هدف دارند بجای تبلیغ ازدواج دائم برای پسران مجرد دست به دامن ازدواج موقت میشوند. این خلاف هدف خداوند از ازدواج و تشکیل خانواده است. بله اگر کسی در شرایطی قرار گرفت که اگر گناه نکند هیچ راهی ندارد میتواند عقد موقت ببندد

[="Arial"][="Navy"]

ملورين;703166 نوشت:
و رياكاري مشخصه بارزشون هست
هر وقت هم تو بحث كم ميارن ادم رو به چهارده معصوم حواله ميدن
تمام مشكلات دنيا رو هم از چشم زنان ميدونن و چهار تار موي افشونشون!!!!!!
اما بند اول صحبتت هزار تا لايك داشت
شهوتران مذهبي :Kaf: البته بلانسبت مذهبي هاي واقعي !

چرا مذهبی ها رو بد جلوه میدید
باید جواب بدید اون دنیا به خاطر این کارهاتون:Narahat:[/]

[="Arial"][="Navy"]کاربر علی هدفتون از اینهمه تبلیغ ازدواج موقت چیست؟[/]

Serat;703174 نوشت:
متاسفانه شما متوجه قضیه نشدید. شهوت جنسی چیزی نیست که با یک ازدواج موقت تمام بشه بره پی کارش. همین آدمی که میگوید من باید ازدواج موقت کنم بعدش دوباره نیاز پیدا میکند. چرا ازدواج دائم نکند؟ هلو برو تو گلو. خودشان را از مسوولیتهای ازدواج دائم هم راحت کنند

سلام مجدد
دوست عزیز احسنت ..
:yes:. ازدواج دائم تو اولویت قرار داره ... بنده هم گفتم که صیغه و متعه شرایط داره و باید در شرایطش انجام بشه:ok:

[="Tahoma"]شهید مطهری هم حرف قشنگی دارند ایشان می گویند:
شما اگر امروز يک پسر محصل هجده ساله را که شور جنسي او به اوج خودرسيده است تکليف به ازدواج بکنيد،به شما مي خندند.همچنين است يک دخترمحصل شانزده ساله.عملا ممکن نيست اين طبقه در اين سن زير بار ازدواج دائم بروند و مسووليت يک زندگي را بپذيرند. از شما مي پرسم:آيا با اين حال،با طبيعت و غريزه چه رفتاري بکنيم؟آيا طبيعت حاضراست به خاطر اينکه وضع زندگي ما در دنياي امروز اجازه نمي دهد که در سنين شانزده سالگي و هجده سالگي ازدواج کنيم دوران بلوغ را به تاخير بيندازد و تا مافارغ التحصيل نشده ايم غريزه جنسي از سر ما دست بردارد؟ آيا جوانان حاضرند يک دوره "رهبانيت موقت "را طي کنند و خود را سخت تحت فشار و رياضت قرار دهند تا زماني که امکانات ازدواج دائم پيدا شود؟فرضاجواني حاضر گردد رهبانيت موقت را بپذيرد،آيا طبيعت حاضر است از ايجادعوارض رواني سهمگين و خطرناکي که در اثر ممانعت از اعمال غريزه جنسي پيدامي شود و روانکاوي امروز از روي آنها پرده برداشته است صرف نظر کند؟ دو راه بيشتر باقي نمي ماند:يا اينکه جوانان را به حال خود رها کنيم و به روي خود نياوريم;به يک پسر اجازه دهيم از صدها دختر کام برگيرد،و به يک دختر اجازه دهيم با دهها پسر رابطه نامشروع داشته باشد و چندين بار سقط جنين کند،يعني عملاکمونيسم جنسي را بپذيريم;و چون به پسر و دختر"متساويا"اجازه داده ايم،روح اعلاميه حقوق بشر را از خود شاد کرده ايم، زيرا روح اعلاميه حقوق بشر از نظربسياري از کوته فکران اين است که زن و مرد اگر بناست به جهنم دره هم سقوط کننددوش به دوش يکديگر و بازو به بازوي هم و بالاخره "متساويا"سقوط کنند. راه دوم ازدواج موقت و آزاد است.ازدواج موقت در درجه اول زن را محدودمي کند که در آن واحد زوجه دو نفر نباشد.بديهي است که محدود شدن زن مستلزم محدود شدن مرد نيز خواه ناخواه هست.وقتي که هر زني به مرد معيني اختصاص پيداکند قهرا هر مردي هم به زن معيني اختصاص پيدا مي کند،مگر آنکه از يک طرف عددبيشتري باشند.بدين ترتيب پسر و دختر دوران تحصيل خود را مي گذرانند بدون آنکه رهبانيت موقت و عوارض آن را تحمل کرده باشند و بدون آنکه در ورطه کمونيسم جنسي افتاده باشند. اين ضرورت اختصاص به ايام تحصيل ندارد،در شرايط ديگر نيز پيش مي آيد. اصولا ممکن است زن و مردي که خيال دارند با هم به طور دائم ازدواج کنند و نتوانسته اند نسبت به يکديگر اطمينان کامل پيدا کنند،به عنوان ازدواج آزمايشي براي مدت موقتي با هم ازدواج کنند;اگر اطمينان کامل به يکديگر پيدا کردند ادامه مي دهندو اگر نه از هم جدا مي شوند. اديان آسماني عموما بر ضد هوسراني و هوا پرستي قيام کرده اند،تا آنجا که درميان پيروان غالب اديان ترک هوسراني و هوا پرستي به صورت تحمل رياضتهاي شاقه درآمده است. امتياز اسلام از برخي شرايع ديگر به اين است که رياضت و رهبانيت را مردودمي شمارد،نه اينکه هواپرستي را جايز و مباح مي داند.از نظر اسلام تمام غرايز(اعم ازجنسي و غيره)بايد در حدود اقتضا و «احتياج طبيعت اشباع و ارضا» گردد.

اصل مخالفت هم با ازدواج موقت همیجاست به او اجازه نداده اند ازدواج موقت کند مثلا زن متاهل و دختری که باکره است مگر با اجازه پدر آنوقت تحملش سخته می گه حالا که برای من نشد برای مردان هم نباید باشد!
به قول اون بنده خدا به بعضی ها باید گفت آب رو بریز اونجا که می سوزه!:khaneh:

علــی;703164 نوشت:
خود مرجع تقلید پاسخگوی چرایی احکام نیست آنوقت من بیام پاسخگوی چرایی احکامی باشد که مراجع حکم می دهند

مراجع هیچ حکمی را بدون دلیل و استنباط فقهی نمیدهند. شما هم در این مساله افراطی برخورد میکنید

[="Tahoma"]

Serat;703184 نوشت:
مراجع هیچ حکمی را بدون دلیل و استنباط فقهی نمیدهند. شما هم در این مساله افراطی برخورد میکنید

بنده هم همین را گفتم که مرجع تقلید بهتر از بنده و شما متوجه احکام می شود و نباید احکام مراجع را زیر سوال ببرید کسی که به واسطه ازدواج نکردن به گناه می افتد واجب است ازدواج کند و اگر نمی تواند ازدواج دائم کند واجب است ازدواج موقت کند! نمی دانم این حکم شرعی که می گویم کجایش افراط است؟!!!!

ملورين;703166 نوشت:
تمام مشكلات دنيا رو هم از چشم زنان ميدونن و چهار تار موي افشونشون!!!!!!

گل گفتی عزیزم
میلیونها لایک داره :ok:
تنها مشکل مملکت از نظر انها دو تار موی زنان است
دیگه همه چی ارومه ما چقدر خوشبختیم :Ghamgin:

دلسا;703179 نوشت:
کاربر علی هدفتون از اینهمه تبلیغ ازدواج موقت چیست؟

أُبَلِّغُكُمْ رِسَالَاتِ رَبِّي وَأَنَا لَكُمْ نَاصِحٌ أَمِينٌ أَوَعَجِبْتُمْ أَن جَاءَكُمْ ذِكْرٌ مِّن رَّبِّكُمْ عَلَىٰ رَجُلٍ مِّنكُمْ لِيُنذِرَكُمْ

موضوع قفل شده است