جمع بندی اسلام آل سعود اسلام آمریکایی

تب‌های اولیه

109 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
اسلام آل سعود اسلام آمریکایی

با سلام
عرض ادب و احترام
خدمت دوستان عزیز
درا ین تایپک نگاهی خواهیم داشت به سلام و مسلمین در عربستان
و این که ایا واقعا وهابیت که داعیه دار اسلام است در حال ترویج اسلام ناب است؟؟
ایا وهابیت که خود را خادم حرفین شریفین می داند مروج اسلام ناب محمدی است؟؟

منتظر نظرات دوستان هستیم

[=arial]با سلام

شیعه و سنی قرن هاست هم زیستی مسالمت آمیزی داشتند.هر چند تاریخ گواه اختلاف افکنی دشمنان بین شیعه و سنی است ولی با تمام این اختلافات مسلمین در مواجهه با دشمن خارجی دست در دست هم متحد در مقابل بیگانگان ایستادگی کرده اند.

امام خمینی(ره) پیوند با اهل سنت را سفارش اهل بیت (ع) می دانند: در اسلام بین شیعه و سنی ابداً تفرقه نیست؛ بین شیعه و سنی نباید تفرقه باشد. باید وحدت کلمه را حفظ کنید.

ائمۀ اطهار ما سفارش کردند به ما که بپیوندید با هم؛ و با هم اجتماعمان را حفظ کنیم. و کسی که این اجتماع را بخواهد که به هم بزند، یا جاهل است و یا مغرض. و نباید به این حرفها گوش بکنند. برادران سنی ما نباید به یک تبلیغاتی که از طرف دشمنان اسلام می‏شود ترتیب اثر بدهند. ما با آنها برادر هستیم، آنها با ما برادر هستند. (11/17/57)

این اتحاد برگرفته ازایات الهی می باشد که کفار بر مسلمین برتریت ندارند وَلَن يَجْعَلَ اللّهُ لِلْكَافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلًا خداوند هرگز برزيان مؤمنان براى كافران راه تسلطى قرار نداده است (نساء/141)

شیعه این اصل بنیادی را سرلوحه همه اقدامات خود قرار داده است و برای حفظ اتحاد با دیگر فرق مسلمین از هیچ کاری دریغ نکرده است.

[=arial]با سلام

اسلام عزیز در طول 1400 سال دشمنان زیادی به خود دیده است دشمنانی که با انواع حیله ها و نیرنک ها سعی در نابودی اسلام داشته اند عصر حاضر اما تفاوتی با دیگر ازمنه تاریخی دارد در عصر ما دشمن نه با گلوله و توپ مستقیم که با نیرنک و حیله ونفاق وارد شده است.

دشمن زمانی که مایوس از جنک مستقیم شد کمر به نابودی اسلام به دست مسلمین بسته است و چشم به تفرقه در میان مسلمین دوخته است و با ایجاد مکاتب انحرافی در بین مسلمین تفرقه ایجاد می ولذا علمای شیعه واهل سنت مدام بر وحدت مسلمین تاکید داشته و راه اختلاف بر دشمن اجنبی بسته بودند.

استکبار اسلام آمریکایی را با تشکیل فرقه و مکتبی خاص در مقابل اسلام آن هم در حرمین شریفین آغاز کرده است و با حمایت از خاندان آل سعود تفکر حاکم بر این خاندان را به عنوان اسلام به جهان معرفی نموده و بدین سان مشروعیتی دست و پا می نماید که این امر راه تشخیص اسلام آمریکا را پیچیده تر می کند.

[=arial]با سلام

حضرت امام(ره) در مورد این توطئه می فرمایند: امروز استکبار شرق و غرب چون از رویارویی مستقیم با جهان اسلام عاجز مانده است نفوذ و گسترش فرهنگ اسلام امریکایی را به آزمایش گذاشته‏اند.(14/6/67)

امام خمینی (ره) روشنگری در مورد اسلام آمریکایی را واجب سیاسی دانسته می فرمایند: راه مبارزه با اسلام امریکایی از پیچیدگی خاصی برخوردار است که تمامی زوایای آن باید برای مسلمانان پابرهنه روشن گردد؛ که متأسفانه هنوز برای بسیاری از ملتهای اسلامی مرز بین اسلام امریکایی و اسلام ناب محمدی و اسلام پابرهنگان و محرومان، و اسلام مقدس‏نماهای متحجر و سرمایه‏داران خدانشناس و مرفهین بی درد، کاملاً مشخص نشده است. و روشن ساختن این حقیقت که ممکن نیست در یک مکتب و در یک آیین دو فکر متضاد و رودررو وجود داشته باشد از واجبات سیاسی بسیار مهمی است (14/6/67)

بر علما و نخبگان جهان اسلام واجب سیاسی است که اسلام امریکایی و زوایای پنهان ان را بر مسلمین تبیین نمایند تا ایشان بدانند دشمنان قسم خورده اسلام با رهبری آمریکا و با همکاری آل سعود چه حیله هایی بر سر دارد و با چه نیرنگهایی قدم در میدان مبارزه با مسلمین گذاشته است

محراب;696259 نوشت:
ایا وهابیت که خود را خادم حرفین شریفین می داند مروج اسلام ناب محمدی است؟؟

معلومه که نیست،

تفکر وهابی ها با تفکر اعراب جاهل زمان پیامبر هیچ تفاوتی نداره جز اینکه بتشون قبلا سنگ بود الان کلمه ای به نام الله که فقط از اسمش سواستفاده می کنن و تمام کارهای خودشون رو

به پای دین می نوسند. مثل همون سواستفاده ای که قریشی ها از بت ها می کردن و مردم رو فریب می دادن. فقط ظاهر قضیه عوض شده

و در باطن هیچ تفاوتی نیست. همه ما می دونیم که اکثر اعراب بدون شناخت مسلمان شدن و چون رئیس قبیله مسلمان می شد، اون ها هم تبیعت می کردند. حالا مهم نبود این

اسلام چی هست، الان هم براشون مهم نیست این اسلام چیه، به نظرم اکثر اعراب هیچ وقت مسلمان نشده بودن، که حالا وهابیت پرچم دار اسلام باشه.

رنگین;696314 نوشت:

و در باطن هیچ تفاوتی نیست. همه ما می دونیم که اکثر اعراب بدون شناخت مسلمان شدن و چون رئیس قبیله مسلمان می شد، اون ها هم تبیعت می کردند.

یه لحظه فکر کردم داری در مورد ایران صحبت میکنی.چون بابای خونواده مسلمونه بچه های خونواده هم بدون شناخت مسلمون میشن.بابای خونواده هم از پدربزرگش و ....

mohsen1990;696334 نوشت:
یه لحظه فکر کردم داری در مورد ایران صحبت میکنی.چون بابای خونواده مسلمونه بچه های خونواده هم بدون شناخت مسلمون میشن.بابای خونواده هم از پدربزرگش و ....

بچه های خانواده مسلمان نمیشن، اسمشون مسلمان میشه و گرنه خیلی از ایرانی ها هم مسلمان نیستن ولی جرات ندارن خودشون و بقیه رو راحت کنن. روزه و نماز که هیچی، به معاد

و پیامبر و امامان هم اعتقاد ندارن ولی ازشون بپرسی دینت چیه میگن مسلمان شیعه. ولی خوب ما الان بحثمون وهابی ها هستن. که با به زور شمشیر مسلمان شدن یا

رو حساب تعصب قبیله ای.

رنگین;696342 نوشت:
بچه های خانواده مسلمان نمیشن، اسمشون مسلمان میشه و گرنه خیلی از ایرانی ها هم مسلمان نیستن ولی جرات ندارن خودشون و بقیه رو راحت کنن. روزه و نماز که هیچی، به معاد

و پیامبر و امامان هم اعتقاد ندارن ولی ازشون بپرسی دینت چیه میگن مسلمان شیعه. ولی خوب ما الان بحثمون وهابی ها هستن. که با به زور شمشیر مسلمان شدن یا

رو حساب تعصب قبیله ای.

منم همینو میگم.من اصلن هیچ اطلاعی ندارم راجبه عربا.ولی میدونم ایرانم همینجوریه.اینا هم به زوره .وقتی موقع استخدام یا ثبت نام کنکور میپرسن مذهب ودین طرفو مگه جرئت میکنه چیزی بغیر از شیعه بگه.مرتد حساب میشه خفش میکنن.

درود
به نظر بنده هیچ کشوری الان توی دنیا اسلام ناب رو ترویج نمیده

به نام خدا

وحدت بين امت اسلام دستور قران است:"واعتصموا بحبل الله جميعا و لاتفرقوا واذكروا نعمة الله عليكم اذ كنتم اعداء فالف

بين قلوبكم فاصبحتم بنعمته اخوانا و كنتم علي شفا حفرة من النار فانقذكم منها..."ال عمران/103

به ريسمان الهي چنگ بزنيد ومتفرق نشويد و به ياد آريد نعمت خدا را كه با هم دشمن بوديد پس خداوند

بين دلهاي شما الفت انداخت و بدين سبب برادر شديد و شما بر لبه پرتگاه آتش بوديد و خدا شما را نجات داد.

و به گواه تاريخ و همچنين سيره حضرت امير عليه السلام و كلمات نوراني ايشان،باني وحدت امت اسلام بعد

رحلت پيامبر اكرم صلي الله عليه و اله خود آن حضرت بوده اند.

كلام حضرت(ع) :

"خداي پاك محمد را كه بر او و خاندانش درود باد،برانگيخت،تا جهانيان را از نافرماني او بيم دهد.

پس همانكه او در گذشت مسلمانان در كار جانشيني وي با يكديگر به ستيز پرداختند.

به خدا در دلم نمي گذشت كه عرب خلافت را بعد از وفات او،از خاندانش بگيرد و مرا پس از وي

از عهده دار شدن آن باز گيرد.و چيزي مرا نگران نكرد و به شگفتم نياورد جز شتافتن مردم به آن فرد از هر سوي ،پس از بيعت كردن

دست خود را باز داشتم تا اينكه مردم واپس گراييده را ديدم كه از اسلام باز گرديده و به نابودي دين محمد(ص) فرا مي خوانند.

پس ترسيدم اگر اسلام و مسلمانان را ياري نكنم در بنيان آن رخنه و ويراني ببينم كه مصيبت آن بر من بسي بزرگتر است

تا از دست دادن سرپرستي شما و حكومت بر شما،كه اين حكومت تنها بهره روزهاي اندك است و چون

سرابي ناپايدار،از ميان رفتني است.

پس در آن پيشامدها بپا خاستم تا آنكه باطل بر كنار و نابود گرديد و دين ارام گرفت و آشوب به پايان رسيد

به خدا سوگند اگر بيم جدايي و پراكندگي مسلمانان نبود و اينكه كفر به قدرت برگردد و دين نابود شود،ما به گونه اي ديگر

جز آنكه رفتار كرديم مي بوديم.

بنابراین مسلم است،هر که بر طبل تفرقه بکوبد اسلامش ابوسفیانی است نه محمدی صلی الله علیه و اله.

رژیم ال سعود از همان ابتدای شکل گیریش که بیش از سیصد سال از آن نمی گذرد اصلی ترین فعالیتش

دامن زدن به اختلافات فرقه ای و تکفیر فرق مسلمان اعم از شیعه و سنی بوده است.

عملکرد این رژیم انگلیسی-آمریکایی تقابل با اسلام محمدی است و شاکله وجودیش بر همین مبناست

و "کل یعمل علی شاکلته".

[=arial]

amirabdi;696372 نوشت:
به نظر بنده هیچ کشوری الان توی دنیا اسلام ناب رو ترویج نمیده

با سلام
عرض ادب و احترام
ممنون از دوستانی که در مباحث شرکت می کنند
عارض ام خدمت این بزرگوار
که بله کسی هم این ادعا را ندارد حتی نظام مقدس جمهوری اسلامی هم چنین دعوی ندارد که اسلام ناب را به طور کامل ترویج می کند
زیر ترویج اسلام ناب محمدی(ص) فقط و فقط به دست معصوم امکان پذیراست و در زمان حضرت حجت(عج) است که قوانین به طور صریح بیان شده و کارگزاران نظام انسانهایی متدین خواهند بود و .....

ولی بزرگوار
در شرایط فعلی نزدیکترین نظام به حکومت اسلامی در قوانین و دست اندرکاران بدون شک نظام جمهوری اسلامی ایران است
مثالی ساده بزنم خدمتتان
اگر حکومت اسلامی را 100 در نظر بگیریم فعلا این نظام در دست رس نیست باید بگردیم دنبال نظامی که99 است و اکر نشد 98 و نشدن 97 و..... و نزدیکترین نظام به حکومت اسلامی را پیدا نماییم

دوست و دشمن اعتراف به نظام اسلامی شیعی دارند و ان را پرچم دار اسلام ناب می دانند
چشم امید خیلی از مستضعفین و مسلمین جهان به نظام اسلامی است
ولذا می شود نظام اسلامی را شبیه ترین نظام به حکومت اسلامی دانست

[=arial]آل‌سعود فرقه‌ای که به کمک دشمنان اسلام متولد شده است و حیاتش نیز بسته به ایشان است اینان از اسلام جز عبادتش را نمی‌خواهند و از دین جز تعظیم را نمی‌فهند و برایش هم فرق نمی‌کند تعظیم در راه خدا باشد و برای خدا یا درراه خدا باشد و برای دشمن.

تعظیمی که در آن ظلم‌ستیزی و مظلوم یاوری و مقاومت و دشمن‌شناسی و سیاست و جهاد و شهادت نباشد تعظیم در راه خداست ولی برای دشمن است. این نوع اسلام به فرموده خمینی کبیر(ره) اسلام امریکایی است.

اسلامی که در مقابل ظلم ساکت و به حمایت از ظالم حاضر است اسلامی که مسلمینش فقط قرآن می‌خوانند و روزه می‌گیرند. اسلامی که صفهای نمازش برپاست و به دنبال عبادت جدا از سیاست است.

اسلامی که اعمال حجش میلیونی است ولی خبری از برائت از مشرکین نیست! اسلامی که امر به معروفش تعطیل و نهی از منکرش باطل است. این چنین اسلامی، اسلامی است مورد قبول دشمن، مورد اعتماد آمریکا، مورد پسند استکبار و در یک کلام اسلام امریکایی است.

امام خمینی(ره) تشکیل وهابیت را نماد اسلام امریکایی معرفی می‌کند: «مگر مسلمانان جهان فاجعۀ قتل عام صدها عالم و هزاران زن و مرد فرقه‏های مسلمین را در طول حیات ننگین آل سعود و نیز جنایت قتل‏ عام زائران خانۀ خدا را فراموش می‏کنند؟
مگر مسلمانان نمی‏بینند که امروز مراکز وهابیت در جهان به کانونهای فتنه و جاسوسی مبدل شده‏اند، که از یک طرف اسلام اشرافیت، اسلام ابوسفیان، اسلام ملاّهای کثیف درباری، اسلام مقدس نماهای بیشعور حوزه‏های علمی و دانشگاهی، اسلام ذلت و نکبت، اسلام پول و زور، اسلام فریب و سازش و اسارت، اسلام حاکمیت سرمایه و سرمایه‏داران بر مظلومین و پابرهنه‏ها، و در یک کلمه «اسلام امریکایی» را ترویج می‏کنند؛ و از طرف دیگر، سر بر آستان سرورخویش، امریکای جهانخوار، می‏گذارند. مسلمانان نمی‏دانند این درد را به کجا ببرند که آل‌سعود و «خادم‏الحرمین» به اسرائیل اطمینان می‏دهد که ما اسلحۀ خودمان را علیه شما به کار نمی‏بریم»! (29/4/67)


[=arial]ادامه دارد.....

[=arial]امریکا با هم‌دستی آل‌سعود بین مسلمین اختلاف انداخته و مسلمین را تکه‌تکه می‌کند و با اختلاف‌فکنی امت واحده محمدی(ص) را تضعیف می‌کند.
در این صورت دیگر نیازی به دشمنی مستقیم ندارد هر زمان که اراده کند با استفاده از ایادی خود هر فرقه‌ای را که بخواهد بر علیه فرقه دیکر تحریک کرده و شعله‌های اختلاف را روشن خواهد نموده و آتش اختلاف به برکت دشمن همیشه روشن است.

حضرت امام(ره) در مورد علمای وهابیت می‌فرمایند: «تا به حال یک آخوند درباری یا یک روحانی وهابی را ندیده‏ایم که در برابر ظلم و شرک و کفر، خصوصاً در مقابل آمریکای جهانخوار ایستاده باشد». (6/14/67)

فرقه ای که حتی اهل سنت هم ایشان را قبول ندارند چرا که هدف اسلام آمریکایی نابودی اسلام به دست مسلمین است که با ایجادگروهایی تروریستی چون داعش و النصره و با کشتار بی‌رحمانه در سوریه و عراق مسلمین را به جان هم می‌اندازند و اگر داعش نبود نوکر دست به سینه‌اش آماده است تا به یمن حمله‌ای وحشیانه کند.

دشمنان اسلام برای تشکیل اسلام آمریکایی بی چون و چرا از فرقه ای که ساخته دست خود است حمایت می‌کند و ازاین فرقه سیاسی گروهی تندرو را جدا کرده و درصدد تشکیل دولتی جدید در میان کشورهای اسلامی برمی‌آید تا هرچه بیشتر کشورهای مسلمان را کوچکتر نمایند و با کاستن از قدرت ایشان هر زمان که بخواهد آتش اختلاف را با گروه های تندرو روشن نموده و مسلمین را به جان هم اندازد.

مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «به اسلام مطلوب واشنگتن و لندن و پاریس بدبین باشید؛ چه از نوع لائیك و غربگرا، و چه از نوع متحجر و خشن آن. به اسلامی كه رژیم صهیونیستی را تحمل می‌كند، ولی با مذاهب اسلامیِ دیگر بیرحمانه مواجه می شود، دست آشتی به سوی آمریكا و ناتو دراز می كند، ولی در داخل به جنگهای قبیله‌ای و مذهبی دامن میزند و اشدّاء با مؤمنین و رحماء با كفار است، اعتماد نكنید. به اسلام آمریكائی و انگلیسی بدبین باشید».( ۹۰/۱۱/۱۴)

[="Arial Black"][="Navy"]درود!

رنگین;696314 نوشت:
همه ما می دونیم که اکثر اعراب بدون شناخت مسلمان شدن و چون رئیس قبیله مسلمان می شد، اون ها هم تبیعت می کردند. حالا مهم نبود این

اسلام چی هست، الان هم براشون مهم نیست این اسلام چیه، به نظرم اکثر اعراب هیچ وقت مسلمان نشده بودن، که حالا وهابیت پرچم دار اسلام باشه.


قسمت اول حرفتون شاید درست باشه و این تنها خاصیت عربها نبوده!
ولی ینی چی که براشون مهم نبود(نیست)که اسلام چیه؟ مگه اونا غیر از راه روش پیامبر اسلام رو اجرا می کردند(می کنند)؟[/]

[="Arial Black"][="Navy"]

محراب;696259 نوشت:
و این که ایا واقعا وهابیت که داعیه دار اسلام است در حال ترویج اسلام ناب است؟؟
ایا وهابیت که خود را خادم حرفین شریفین می داند مروج اسلام ناب محمدی است؟؟

درود؛ببخشید اسلام ناب و اسلام صدر مگر چگونه گسترش پیدا کرد؟چگونه برخوردی با دشمنانش داشت؟![/]

PAN;699654 نوشت:
[=Arial Black]درود!

قسمت اول حرفتون شاید درست باشه و این تنها خاصیت عربها نبوده!
ولی ینی چی که براشون مهم نبود(نیست)که اسلام چیه؟ مگه اونا غیر از راه روش پیامبر اسلام رو اجرا می کردند(می کنند)؟

تعصب قومیتی در همه جا بوده ولی در اعراب بسیار شدید تر و قوی تر.

شما فلسطینی ها رو نگاه کنید بیشتر از نیم قرنه که دارن میگن اعراب به داد ما برسید،

بعد از این همه مدت تازه متوجه شدن که راه باقی کشور های عربی از اون ها جا شده، یعنی تعصب عربی اون ها رو این همه سال از واقعیت دور نگه داشت.

ببخشید منظور شما از راه و روش پیامبر چی بوده؟

آیا این سنت پیامبر بود که مسلمانان رو به سه قسمت عرب قریشی، انصار، عجم و .. تقسیم کنه و بر اساس این درجه بندی بیت المال رو تقسیم کنه؟

آیا در قرآن نیومده که برتری انسان ها به تقوا است؟، ولی بعد از رحلت پیامبر این موضوع فراموش و به تاریخ پیوست.

عرب ها هنوز هم با تمام جهالت خودشون رو قوم و نژاد برتر می دونن. این سنت پیامبر بوده؟

آیا این سنت پیامبر بود که نا اهلان رو به حکومت مناطق مختلف مشغول کنه؟ سیاست و نیرنگ جز سنت پیامبر بوده که همه می دونیم

بعد از پیامبر شده با تحریف احادیث، بدعت گذاری و ... این حاکمان سعی کردند که جایگاه خودشون رو تحکیم کنند. و اسلامی که شما به عنوان وهابیت می شناسید

بر اساس همین اسلام تحریف شده بوجود اومده، اسلام داریم تا اسلام.

بله اون سنت هایی که به نفعشون بود اجرا کردند، ولی سنت هایی که به نفعشون نبود کنار گذاشتند.

همشون 4 تا زن می گیرن چون سنت پیامبره، قرآن می خونن و حفظ می کنن ولی حق ندارن درباره آیات بحث کنن. چون کفره.

نمی دونم سطح مطالعات شما درباره تاریخ صدر اسلام در چه حدی هست، ولی بیشتر مطالعه کنید.

اگر از نظر شما نماز اول وقت و روزه و .. فقط سنت پیامبره، که حرفی نیست. حق با شماست اعراب مجریان اسلام هستن.

پیامبری که دخترش رو شهید کردند، فرزندانش رو نسل به نسل شهید کردند.

نمی دونستم اگر با پیامبر و خاندانش دشمنی در حد شمشیر داشته باشی ولی نماز و روزه به جا بیاری، میشی مجری اسلام.

[="Arial Black"][="Navy"]

رنگین;699694 نوشت:
تعصب قومیتی در همه جا بوده ولی در اعراب بسیار شدید تر و قوی تر.

تعصب تعصبه قوميتي و غير قوميتي نداره،در جایی سخن بزرگ قوم این کارو میکنه در جایی دین،وقتی اون بقول شما وهابی این طور تربیت میشه که تنها دین خودش حقه و حق نداره دینشُ تغییر بده(علنا) .شما اسم اینو چی میذارید؟ا
اینجا دیگه لازم نیست طرف عرب باشه تا متعصب بشه ، کافیه که به این دین بصورت نابش معتقد و ملتزم باشه آیا در اسلام ناب محمدی کسانی که بر عقیده مسلمونا نباشن حق دارن عقیده خودشونو تبلیغ کنن یا حتی بدون سر افکندگی ابراز کنن؟
حتی خود مسلمان هم حق نداره دینش و تغییر بده و اینُ ابراز کنه.
در مورد تبعیض و...شما روی جنبه ی قومی تعصب اصرار دارید و نظر من تعصب عقیدتیه .چیزی که باعث میشه کسی حق نداشته باشه عقیده ای غیر از اسلام ناب داشته باشه یا اگرم داره خوار و ذلیل بشه.[/]

[="Arial Black"][="Navy"]

رنگین;699694 نوشت:

نمی دونم سطح مطالعات شما درباره تاریخ صدر اسلام در چه حدی هست، ولی بیشتر مطالعه کنید.
بعد از پیامبر شده با تحریف احادیث، بدعت گذاری و ... این حاکمان سعی کردند که جایگاه خودشون رو تحکیم کنند. و اسلامی که شما به عنوان وهابیت می شناسید

بر اساس همین اسلام تحریف شده بوجود اومده، اسلام داریم تا اسلام.

بله اون سنت هایی که به نفعشون بود اجرا کردند، ولی سنت هایی که به نفعشون نبود کنار گذاشتند.

همشون 4 تا زن می گیرن چون سنت پیامبره، قرآن می خونن و حفظ می کنن ولی حق ندارن درباره آیات بحث کنن. چون کفره.

نمی دونم سطح مطالعات شما درباره تاریخ صدر اسلام در چه حدی هست، ولی بیشتر مطالعه کنید.

اگر از نظر شما نماز اول وقت و روزه و .. فقط سنت پیامبره، که حرفی نیست. حق با شماست اعراب مجریان اسلام هستن.

پیامبری که دخترش رو شهید کردند، فرزندانش رو نسل به نسل شهید کردند.

نمی دونستم اگر با پیامبر و خاندانش دشمنی در حد شمشیر داشته باشی ولی نماز و روزه به جا بیاری، میشی مجری اسلام.

در مورد پیشنهادتون : حتما:Gol:
تحریف اینه که بگیم اسلام ناب با روش های انسانی جلو رفته و گسترش پیدا کرده نه اینکه هرچیزی که مخالف عقیدمون بود بگیم تحریف شد. اتفاقا اونان که دارن سنت رو یجورایی تمام و کمال به نمایش می ذارن . چه مسائل عبادیشون چه برخورد با دگر اندیشاشون.

راه و روش پیامبر اسلام ناب چقدر با داعش تفاوت داره ؟ برای این کار باید تاریخ ُ ورق بزنیم و مقایسه ای ساده بکنیم.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920605000223
در بالا داعش! از رانندگان سوالات دینی می پرسد و در صورتی که پاسخ ندهند....
حال ببینیم آیا طبق گزارش تاریخ ، داعش این روش را از خودش ابداع کرده یا واقعا ریشه در اسلام ناب دارد
سیره ابن اسحاق در ص416 نقل ميكند

در ادامه وقتی به امید کار و تلاش با ابزار کشاورزی از قلعه شون بیرون میان با اسلام ناب مواجه میشن!

[SPOILER]البداية والنهاية (4/ 209)ابن کثیر هم همین مطلب را از قول ابن اسحاق و بخاری نقل می کند :
قَالَ ابْنُ إِسْحَاقَ: وَحَدَّثَنِي مَنْ لَا أَتَّهِمُ عَنْ أَنَسِ بْنِ مَالِكٍ قَالَ: كَانَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ إِذَا غَزَا قَوْمًا لَمْ يُغِرْ عَلَيْهِمْ حَتَّى يُصْبِحَ، فَإِنْ سَمِعَ أَذَانًا أَمْسَكَ، وَإِنْ لَمْ يَسْمَعْ أَذَانًا أَغَارَ، فَنَزَلْنَا خَيْبَرَ لَيْلًا، فَبَاتَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ حَتَّى أَصْبَحَ لَمْ يَسْمَعْ أَذَانًا، فَرَكِبَ وَرَكِبْنَا مَعَهُ، وَرَكِبْتُ خَلَفَ أَبِي
طَلْحَةَ، وَإِنَّ قَدَمِي لَتَمَسُّ قَدِمَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، وَاسْتَقْبَلَنَا عُمَّالُ خَيْبَرَ غَادِينَ، قَدْ خَرَجُوا بِمَسَاحِيهِمْ وَمَكَاتِلِهِمْ، فَلَمَّا رَأَوْا رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَالْجَيْشَ قَالُوا: مُحَمَّدٌ وَالْخَمِيسُ مَعَهُ! فَأَدْبَرُوا هُرَّابًا، فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: اللَّهُ أَكْبَرُ خَرِبَتْ خَيْبَرُ، إِنَّا إِذَا نَزَلْنَا بِسَاحَةِ قَوْمٍ فَسَاءَ صَبَاحُ الْمُنْذَرِينَ ، قال ابن إسحاق حدثنا هرون عَنْ حُمَيْدٍ عَنْ أَنَسٍ بِمِثْلِهِ.
وَقَالَ الْبُخَارِيُّ: حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ يُوسُفَ، حَدَّثَنَا مَالِكٌ، عَنْ حُمَيْدٍ الطَّوِيلِ، عَنْ أَنَسِ بْنِ مَالِكٍ: أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَتَى خَيْبَرَ لَيْلًا وَكَانَ إِذَا أَتَى قَوْمًا بليل لم يغر بهم حتى يصبح، فلما أصبح خرجت اليهود بسماحيهم وَمَكَاتِلِهِمْ فَلَمَّا رَأَوْهُ قَالُوا مُحَمَّدٌ وَاللَّهِ
[/SPOILER][/]

PAN;699848 نوشت:
آیا در اسلام ناب محمدی کسانی که بر عقیده مسلمونا نباشن حق دارن عقیده خودشونو تبلیغ کنن یا حتی بدون سر افکندگی ابراز کنن؟
حتی خود مسلمان هم حق نداره دینش و تغییر بده و اینُ ابراز کنه.
در مورد تبعیض و...شما روی جنبه ی قومی تعصب اصرار دارید و نظر من تعصب عقیدتیه .چیزی که باعث میشه کسی حق نداشته باشه عقیده ای غیر از اسلام ناب داشته باشه یا اگرم داره خوار و ذلیل بشه.

سلام دوست عزیز
ارتداد از نظر تئوری برای همه است. ولی از نظر عملی برای متخصصین و باسوادهاست. به تجربه برام ثابت شده با مخالفت افراد بی سواد (مثلا من نوعی) کاری ندارن.

----
در مورد موضوع تایپک:
به نظر من
آمریکا هر جا منافع ملیش نیاز داشته باشه عمل میکنه.
من شنیدم که پیروزی انقلاب هم به همین دلیل بود که آمریکا اسلام سیاسی رو برای مبارزه با سلطه کمونیست ها و شوروی تقویت کرد.

PAN;699848 نوشت:
تعصب تعصبه قوميتي و غير قوميتي نداره

شما از یک بحث دیگه وارد بحث دیگه ای شدید، وباعث خلط بحث شده، تعصب عقیده با تعصب قومیتی هر دو اشتباه هستند چرا که باعث کنار رفتن عقل می شن.

آیا مسلمان ها در دیگر کشور ها اجازه تبلیغ دارن؟ چرا قانون منع حجاب وجود داره، برای جلوگیری از تبلیغ، چرا یک مسلمان نتونه در مکان ها عمومی نماز بخونه؟

دیگر مذاهب اجازه تبلیغ دارن ولی اگر مشروع باشن، بهایت و ... هرگز دین نبوده اند که حالا تبلیغشون مجاز باشه، چون الان متاسفانه بیشترین افرادی که به صورت

شبکه ای تبلیغ دین می کنند، بهایی ها هستند.

البته دیگر ادیان چیزی برای تبلیغ ندارن.

شما هم عمدا از لفظ اسلام ناب استفاده می کنی، چرا که همه می دونیم این اسلام در تاریخ به ندرت دیده شده، طوری که با طرحواره های شما

از اسلام کاملا متفاوته، و اسلامی رو که ندیدی اسلام ناب هست نه این اسلام که یک میلیارد جمعیتشه.

PAN;699849 نوشت:
تحریف اینه که بگیم اسلام ناب با روش های انسانی جلو رفته و گسترش پیدا کرده

من چنین چیزی گفتم؟ اسلام بعد از پیامبر و حتی در زمان پیامبر هم گسترش پیدا نکرد، مسلمان زیاد شد ولی مومنان همیشه کم بودند. در قرآن آمده که شما اسلام آوردید نه ایمان.

PAN;699849 نوشت:
راه و روش پیامبر اسلام ناب چقدر با داعش تفاوت داره ؟

اولا اسلام داعشی، از اسلام اهل سنت بوجود آمده، پس ریشه داعش بایستی در اسلام اهل تسنن و وهابیت بررسی شود و هیچ ارتباطی با شیعه ندارد.

دوم مدرکی که شما از تاریخ بیان کردید، بایستی از لحاظ سندیت مورد برسی قرار گیرد، و من در این زمینه دانشی ندارم. و کجا پیامبر غیر مسلمان ها را قتل عام می کرد،

در مدینه مسلمانان با یهودی ها زندگی می کردند. پیامبر به ملاقات بیمار یهودی رفت که هر روز روی سرش زباله می ریخت.

کسی که پیامبر را با داعش بشناسه بهتر از این هم قضاوت نخواهد کرد.

مثل این می مونه که شما از شراب که حالا از نظر دین ما نجس است بخواهی درباره انگور شیرین قضاوت کنی و بگی این انگور همان شرابه.

شراب کجا و انگور کجا، یک ریشه دارند ولی دو چیز مختلف که دیگری از نظر دین حرام و دیگری حلال. شما فرق حرام و حلال دین متوجه نشده اید و با حلال و حرام برای خود

سالاد مخلوط درست کردید. که نمی توانید تفکیکشان کنید.

شما با نظریات و تفکرات در هم پیچیده قضاوت می کنی.

و چیزی دیگه که یادم رفت بگم.

از نظر همین داعش ما شیعیان کافر هستیم و هر جا که شیعه ای پیدا کنند، می کشند.

رنگین;699889 نوشت:
و چیزی دیگه که یادم رفت بگم.

از نظر همین داعش ما شیعیان کافر هستیم و هر جا که شیعه ای پیدا کنند، می کشند.

سلام دوست عزیز
منظور شباهت هاست نه این که مثلا چون به غیر خدا از اولیای خدا توسل میکنیم مشرکیم. پس قتلمون واجب.

مثلا داعش رفته بود سه روز در مورد مبانی اسلام با ایزدیها (اسم یک دین در عراق هست) توضیح داده بود. بعد که قانع نشده بودند بهشون حمله کرد. کشتار و بعد به کنیزی بردن زنانشون.

دیدن به کنیزی بردن زنانی که افراد خانواده شون قتل عام شدن و بعد با اونها هم خوابی بشه خیلی بد بود برام.

این آیه قرآن:
و المحصنات من النسا الا ما ملکت ایمانکم کتاب الله علیکم
و زنان شوهردار بر شما حرام شد به جز آنهایی را که به تصرف درآوردید.

سوره نسا آیه 24

دیدن ترجمه ها:

http://tadabbor.org/?page=tadabbor&SOID=4&AYID=24

برکه;699895 نوشت:
سلام دوست عزیز
منظور شباهت هاست نه این که مثلا چون به غیر خدا از اولیای خدا توسل میکنیم مشرکیم. پس قتلمون واجب.

مثلا داعش رفته بود سه روز در مورد مبانی اسلام با ایزدیها (اسم یک دین در عراق هست) توضیح داده بود. بعد که قانع نشده بودند بهشون حمله کرد. کشتار و بعد به کنیزی بردن زنانشون.

دیدن به کنیزی بردن زنانی که افراد خانواده شون قتل عام شدن و بعد با اونها هم خوابی بشه خیلی بد بود برام.

این آیه قرآن:
و المحصنات من النسا الا ما ملکت ایمانکم کتاب الله علیکم
و زنان شوهردار بر شما حرام شد به جز آنهایی را که به تصرف درآوردید.

سوره نسا آیه 24

دیدن ترجمه ها:

http://tadabbor.org/?page=tadabbor&SOID=4&AYID=24

سلام

من نی دونم الان جواب شما چه ارتباطی به بحث داره، گفته شد که اسلام ناب همان اسلام داعشی هاست. که من گفتم این اسلام ارتباطی با شیعه نداره .

دلیل دشمنی داعش با شیعیان فقط توسل به امامان نیست. اسلام داعشی کلا در مبانی با شیعه متفاوته که این تفاوت از اصول دین شروع میشه و به احکام ختم میشه.

نماز و روزه و ازدواج و جهاد و.... فقط ظاهره. بله در ظاهر ما حجاب داریم آن ها هم دارند و.....

ولی بعد از پیامبر کسانی با زور خلیفه شدن، اسلام پیامبر رو کلا کنار گذاشتند. و ظاهرش رو نگه داشتند. و گرنه اینقدر تفاوت شیعه با دیگر مذاهب اسلامی زیاده که کلا

با دین دیگه ای انگار رو به رو هستیم.

[="Arial Black"][="Navy"]

رنگین;699877 نوشت:
شما از یک بحث دیگه وارد بحث دیگه ای شدید، وباعث خلط بحث شده، تعصب عقیده با تعصب قومیتی هر دو اشتباه هستند چرا که باعث کنار رفتن عقل می شن.

ببيند دوست گرامی موضوع تاپیک و سوالات مطرح شده رو یکبار مرور می کنیم:
"درا ین تایپک نگاهی خواهیم داشت به اسلام و مسلمین در عربستان
و این که ایا واقعا وهابیت که داعیه دار اسلام است در حال ترویج اسلام ناب است؟؟
ایا وهابیت که خود را خادم حرفین شریفین می داند مروج اسلام ناب محمدی است؟؟
"
و شما در ادامه از نقش تعصب گفتید من هم به این قضیه اشاره کردم که تعصب منحصر در قوم قبیله نمی شود و مثال هایی از تعصب در عقیده زدم.همین!

رنگین;699877 نوشت:
یا مسلمان ها در دیگر کشور ها اجازه تبلیغ دارن؟ چرا قانون منع حجاب وجود داره، برای جلوگیری از تبلیغ، چرا یک مسلمان نتونه در مکان ها عمومی نماز بخونه؟

دیگر مذاهب اجازه تبلیغ دارن ولی اگر مشروع باشن، بهایت و ... هرگز دین نبوده اند که حالا تبلیغشون مجاز باشه، چون الان متاسفانه بیشترین افرادی که به صورت

شبکه ای تبلیغ دین می کنند، بهایی ها هستند.

البته دیگر ادیان چیزی برای تبلیغ ندارن.


اینکه چرا فلان کشور به قول شما نمیذاره مسلمونا حجاب داشته باشن واضحه چون در کشور اسلامی نمی ذارن غیر مسلمون بیحجاب باشه:khandeh!:(شوخی!)
اینو باید از همون فلان کشور بپرسید نهایتشم اینه که خب اشتباه می کنن.خب ؟
بنظرم بهتره ادامه این بحث در تاپیک مربوط به خودش پیگیری بشه.

رنگین;699877 نوشت:
شما هم عمدا از لفظ اسلام ناب استفاده می کنی، چرا که همه می دونیم این اسلام در تاریخ به ندرت دیده شده، طوری که با طرحواره های شما

از اسلام کاملا متفاوته، و اسلامی رو که ندیدی اسلام ناب هست نه این اسلام که یک میلیارد جمعیتشه.


اسلام ناب اسلامیه که حقیقیه نه این اسلامی که کم کم داره احکامش کمرنگ میشه شما ک نمیتونید منکر تاریخ بشید، اسلام ناب اسلام قطع دسته اسلام ناب اسلام سنگساره هرچه داریم جلو میریم بیشتر از این احکام اسلامی-انسانی فاصله میگیریم.درصد خلوص اسلام ناب داره کم میشه!
اسلام ناب میگه وقتی به اهل کتاب رسیدید که متديّن به دين حق(به نظر اسلام ناب) نمى‏گردند، كارزار كنيد، تا با [كمالِ‏] خوارى به دست خود جزيه دهند.!
الان این عملُ اگه داعش انجام بده میشه ولی حرف اسلام نابه!
رنگین;699877 نوشت:
من چنین چیزی گفتم؟ اسلام بعد از پیامبر و حتی در زمان پیامبر هم گسترش پیدا نکرد، مسلمان زیاد شد ولی مومنان همیشه کم بودند. در قرآن آمده که شما اسلام آوردید نه ایمان.

راستش دقیقا ارتباط این قسمت با مطلبی که ازم نقل کردید رو متوجه نمیشم

رنگین;699877 نوشت:
اولا اسلام داعشی، از اسلام اهل سنت بوجود آمده، پس ریشه داعش بایستی در اسلام اهل تسنن و وهابیت بررسی شود و هیچ ارتباطی با شیعه ندارد.

اینجا اسلام ناب رو بررسی میکنیم اسلامی که پیامبر اونو به نمایش گذاشته،چه در جنگ هاش که در تاریخ نقل شده چه در آیات قرآن اینجا توپ رو تو زمین دیگری انداختن و انکار تاریخ مشکلی رو حل نمیکنه .

رنگین;699877 نوشت:
دوم مدرکی که شما از تاریخ بیان کردید، بایستی از لحاظ سندیت مورد برسی قرار گیرد، و من در این زمینه دانشی ندارم. و کجا پیامبر غیر مسلمان ها را قتل عام می کرد،

در مدینه مسلمانان با یهودی ها زندگی می کردند. پیامبر به ملاقات بیمار یهودی رفت که هر روز روی سرش زباله می ریخت.


مطلبی که اوردم درگزارش های تاریخی مسلمونا اومده و اینکه شما یه مطلبیو از مهر پیامبر به یک یهودی (با فرض اعتبار مطلب)بیاری دردی رو دوا نمی کنه. الان اگه یه داعشی واسه تبلیغاتم که شده حرکت های انسان دوستانه بزنه اصل کارش که قتل و غارت و جنایته پاک نمیشه.میشه؟

رنگین;699877 نوشت:
کسی که پیامبر را با داعش بشناسه بهتر از این هم قضاوت نخواهد کرد.

برادر یا خواهر گرامی اینجا داعش فقط داره سناریو از قبل نوشته شده رو بازی میکنه،رگ و ریشه کار های داعش ، اسلام نابه، اسلامی که تو تاریخ و قرآن اومده[/]

[=arial]

PAN;699688 نوشت:
ببخشید اسلام ناب و اسلام صدر مگر چگونه گسترش پیدا کرد؟چگونه برخوردی با دشمنانش داشت؟!

با سلام
عرض ادب و احترام
اسلام ناب محمدی(ص) از ابتدا با تفکر و اندیشه و مناظره و مباحثه و تبلیغ جلو می رفته و تا به حال و من بعد هم همین طور است
زمانی که پیامبر ادعای نبوت کرد لشکر و سرباز و ......داشت ؟؟قطعا نه
پیامبر با حرف و سخن و اندیشه تبلیغ اسلام را در جزیرت العرب گستراند

دقت نمایید
اسلام یک دین است و دین ذاتا امری اعتقادی است و تا فردی به مساله ای اعتقاد نداشته باشد ان را قبول نکرده و انجامش نخواهد داد
انسان ابتدا فکر و اندیشه را قبول می کند و سپس ان را در اعمال خود نشان می دهد
خواهی پرسید پس جنک های مسلمین و ایرانیان چه می شود
جواب اش خیلی واضح است

-مسلمین زمانی که به ایران حمله کردند از چندین هزار نفر تجاوز نمی کردند ولی ایرانیان در ان زمان ابرقدرت بودند و طبق اسناد تاریخی بیش از چند صد میلیون جمعیت داشتند ایا معقول است لشکری چند هزار نفری جمعیت چند میلیونی را تسلیم خود بکند؟؟؟
- مشکلات اجتماع ایرانیان ان زمان
-تشنکی شدید به دین و خدا محوری در بین ایرانیان
- تبلیغ دین اسلام توسط مبلغین لشکر اسلام
........

همه و همه باعث شد که خیلی جاها مردم شهرها را به روی لشکر اسلام باز می کردند و خودشان با رغبت اسلام را قبول کردند
بله درمواردی که برخی لجاجت می کردندو دشمنی می کردند لشکر اسلام با ایشان نبرد می کردند و جنک در می گرفت و منکر ان نیستیم

این سوالات خارج از موضوع تایپک است
می توانید تایپکی در این زمینه بزنید و بیشتر بحث نماییم

محراب;698354 نوشت:
[=arial]

تعظیمی که در آن ظلم‌ستیزی و مظلوم یاوری و مقاومت و دشمن‌شناسی و سیاست و جهاد و شهادت نباشد تعظیم در راه خداست ولی برای دشمن است.
[=arial].


ببخشید من نفهمیدم این کجاش در راه خداست؟؟؟؟
به نظر من اکثر این اقدامات واسه از بین بردن و کم کردن جمعیت شیعیانه...
چون اگر قرار باشه دین اسلام واقعا همونجوری که هست به مردم دنیا عرضه بشه فقط توسط شیعیان تحقق پیدا میکنه
مفاهیم اسلامم که برخلاف همه قوانین سلطه جویانه س
هر ضمیر حق طلب و آزادی طلبی که معنای واقعی اسلام رو درک کنه به سمت اون گرایش پیدا میکنه
توی دنیای امروزم که مردم جای خالی خدارو توی زندگی هاشون حس میکنن و دنبال پر کردن این جای خالی هستن!
گرایش مردم دنیا به دین اسلام خیلیارو نگران میکنه و قدرتها از بیداری مردم به وسیله اسلام می ترسن!
در واقع گرایش مردم به دین باعث شده آمریکاییها دینی رو تالیف کنن که خودشون میخوان برای این کار چه کسانی بهتر از وهابیت که دست پرورده آمریکایی ها هستن و مقاصد مشترک دارن! و گروهکای تروریستی رو بسازن که این شیعه کشی ها رو راه بندازن و اسلام رو همونطور که خودشون میخوان به مردم نشون بدن!!!
توی یه مستند نشون میداد توی نماز جمعه شون توی خطبه هاش میگفت بزارین مارو تروریست بخونن اصلا تروریست بودن یکی از اصول دینمونه!
در واقع نمایش یه چهره خشن و دور از همه ارزش های انسانی برای اسلام و بدبین کردن مردم به دین اسلام مقصود وهابیا و آمریکایی هاست...

ولیـــــــــــــــــــــــــــــی

من یه حرفای دیگه ای دارم که جایی نشده مطرح کنم دوس دارم بدونم تاچه حد درسته طرز فکرم کارشناس محترم پاسخ بدن

اینکه شیعیان و اهل سنت باید باهم متحد باشن درست!!! اینکه وهابی ها شاخه انحرافی از اهل سنت هستن هم قبول!
ولی به نظر من تندروی در اهل سنت بیشتر هست تا شیعیان!
ما شهرمون اهل سنت زیاد داره و تقریبا بیشترشون تندرو هم نشه گفت ! متعصب هستن!
و مدام به فکر افزایش جمعیتشون هستن طوری که هیشکدوم کمتر از 10ـ12 بچه ندارن!
و من شنیدم باعث افتخار زناشونه که 2ـ3تا هوو داشته باشن فقط واسه اینکه جمعیتشون بیشتر از شیعیان بشه!
حتی بچه های کوچیکشون جوری دفاع میکنن و تعصب دارن که شاید یه جوون 22ـ23 ساله شیعه انقدر اطلاعات که هیچ حتی کمی حس تعلق شاید نسبت به دینش نداشته باشه!
اسلام دین برابری و برادری یه ولی واقعا بعضی از خواهرو برادرای اهل سنت اینو رعایت نمیکنن و به نظرم شیعیان باز دارن مظلوم واقع میشن حتی در کشوری که اکثریت جمعیتش شیعه هستن!
البته شیعیانی خواب ....
توی شهرما چندتا مرکز پوشاک بزرگ وجود داره متعلق به یه اهل سنته و مدتی شایع شد که درامد حاصله رو برای وهابی ها خرج میکنه
با پخش این شایعه یه مدت کوتاه حدودا یک ماه توسط مردم تحریم شد خرید از این فروشگاهها ولی بعد به دست فراموشی سپرده شد
یعنی این وظیفه مسئولین نیست که حدااقل از صحت شایعه مطمئن بشن؟؟؟ آیا این خریدا شبهه ناک نیست؟؟؟؟
یا چند سال پیش در ایام فاطمیه عروسی برگزار میکردن که البته جلوی این اقدام گرفته شد ولی درکل به نظر من کم کاری خود مسئولینه که واقعا شاید اهمیت زیادی نمیدن و درگیر هر مسئله ای هستن جز دین...
به نظر من باید تبلیغات یا هرکاری که لازمه انجام بشه تا حدااقل از پیوستن این عده متعصب به وهابی ها جلوگیری بشه...
من شنیدم توی یه شهری که اکثر جمعیتش سنی هستن تلاش میکنن که توی همه جا نفوذ پیدا کنن و کلا مسئول شیعه نداشته باشه اون شهر!
شده آمریکا ... هر حزب تلاش میکنه صندلی بیشتری واسه خودش بخره!
ولی مشکل اینجاس اون سیاسته !!!!ولی اینجا دارن بین شیعه و سنی فرق میزارن و خودشون به این اتحاد خدشه وارد میکنن!
از اینور شیعیانی که مظلوم واقع شدن این تصور واسشون پیش میاد که خب حکومت چون ازناحیه اونا خودشو در معرض خطر می بینه امکانات بیشتری در اختیارشون میزاره و عدالت رعایت نمیشه در نتیجه ضعف دستگاههای دولتی نوشته میشه پای ولی فقیه
و چه مظلومه واقعا رهبرمون!
واسه همه این حرفام شاهد عینی دارم یعنی خیلیا میگن مثلا چرا به اینجا مث فلان شهر نمیرسن چرا انقدر کمبود هست؟ چرا مانباید از امکاناتی که سایرین دارن بهره مند باشیم؟؟؟ و چرا فلان شهر که در موقعیت جغرافیایی بدتر از ماهست باید انقدر از همه لحاظ تامین باشه فقط واسه اینکه دولت و حکومت ازشون میترسه! این همه سال امنیت رو نتونستن به وجود بیارن و حالام بهشون باج میدن و آخر سرهم همه اینها رو میزارن به حساب رهبر ...
کلا از بحث خارج شدم:) ولی میشه پاک نکنین جواب اینارو هم بدین؟؟؟

[=arial]

rainygirl;700056 نوشت:
ببخشید من نفهمیدم این کجاش در راه خداست؟؟؟؟
به نظر من اکثر این اقدامات واسه از بین بردن و کم کردن جمعیت شیعیانه...
چون اگر قرار باشه دین اسلام واقعا همونجوری که هست به مردم دنیا عرضه بشه فقط توسط شیعیان تحقق پیدا میکنه
مفاهیم اسلامم که برخلاف همه قوانین سلطه جویانه س
هر ضمیر حق طلب و آزادی طلبی که معنای واقعی اسلام رو درک کنه به سمت اون گرایش پیدا میکنه
توی دنیای امروزم که مردم جای خالی خدارو توی زندگی هاشون حس میکنن و دنبال پر کردن این جای خالی هستن!
گرایش مردم دنیا به دین اسلام خیلیارو نگران میکنه و قدرتها از بیداری مردم به وسیله اسلام می ترسن!
در واقع گرایش مردم به دین باعث شده آمریکاییها دینی رو تالیف کنن که خودشون میخوان برای این کار چه کسانی بهتر از وهابیت که دست پرورده آمریکایی ها هستن و مقاصد مشترک دارن! و گروهکای تروریستی رو بسازن که این شیعه کشی ها رو راه بندازن و اسلام رو همونطور که خودشون میخوان به مردم نشون بدن!!!
توی یه مستند نشون میداد توی نماز جمعه شون توی خطبه هاش میگفت بزارین مارو تروریست بخونن اصلا تروریست بودن یکی از اصول دینمونه!
در واقع نمایش یه چهره خشن و دور از همه ارزش های انسانی برای اسلام و بدبین کردن مردم به دین اسلام مقصود وهابیا و آمریکایی هاست...

با سلام
عرض ادب و احترم
منظور از این که برای خداست یعنی که به جهانیان نشان میدهند که برای خداست و به حالت نفاق یعنی نماز وروزه و حج و....انجام میدهند و بالاخره نام خداست ولی همین خدا پرستی شان هم در خدمت دشمن است

rainygirl;700056 نوشت:
من یه حرفای دیگه ای دارم که جایی نشده مطرح کنم دوس دارم بدونم تاچه حد درسته طرز فکرم کارشناس محترم پاسخ بدن

اینکه شیعیان و اهل سنت باید باهم متحد باشن درست!!! اینکه وهابی ها شاخه انحرافی از اهل سنت هستن هم قبول!
ولی به نظر من تندروی در اهل سنت بیشتر هست تا شیعیان!
ما شهرمون اهل سنت زیاد داره و تقریبا بیشترشون تندرو هم نشه گفت ! متعصب هستن!
و مدام به فکر افزایش جمعیتشون هستن طوری که هیشکدوم کمتر از 10ـ12 بچه ندارن!
و من شنیدم باعث افتخار زناشونه که 2ـ3تا هوو داشته باشن فقط واسه اینکه جمعیتشون بیشتر از شیعیان بشه!
حتی بچه های کوچیکشون جوری دفاع میکنن و تعصب دارن که شاید یه جوون 22ـ23 ساله شیعه انقدر اطلاعات که هیچ حتی کمی حس تعلق شاید نسبت به دینش نداشته باشه!
اسلام دین برابری و برادری یه ولی واقعا بعضی از خواهرو برادرای اهل سنت اینو رعایت نمیکنن و به نظرم شیعیان باز دارن مظلوم واقع میشن حتی در کشوری که اکثریت جمعیتش شیعه هستن!
البته شیعیانی خواب ....
توی شهرما چندتا مرکز پوشاک بزرگ وجود داره متعلق به یه اهل سنته و مدتی شایع شد که درامد حاصله رو برای وهابی ها خرج میکنه
با پخش این شایعه یه مدت کوتاه حدودا یک ماه توسط مردم تحریم شد خرید از این فروشگاهها ولی بعد به دست فراموشی سپرده شد
یعنی این وظیفه مسئولین نیست که حدااقل از صحت شایعه مطمئن بشن؟؟؟ آیا این خریدا شبهه ناک نیست؟؟؟؟
یا چند سال پیش در ایام فاطمیه عروسی برگزار میکردن که البته جلوی این اقدام گرفته شد ولی درکل به نظر من کم کاری خود مسئولینه که واقعا شاید اهمیت زیادی نمیدن و درگیر هر مسئله ای هستن جز دین...
به نظر من باید تبلیغات یا هرکاری که لازمه انجام بشه تا حدااقل از پیوستن این عده متعصب به وهابی ها جلوگیری بشه...
من شنیدم توی یه شهری که اکثر جمعیتش سنی هستن تلاش میکنن که توی همه جا نفوذ پیدا کنن و کلا مسئول شیعه نداشته باشه اون شهر!
شده آمریکا ... هر حزب تلاش میکنه صندلی بیشتری واسه خودش بخره!
ولی مشکل اینجاس اون سیاسته !!!!ولی اینجا دارن بین شیعه و سنی فرق میزارن و خودشون به این اتحاد خدشه وارد میکنن!
از اینور شیعیانی که مظلوم واقع شدن این تصور واسشون پیش میاد که خب حکومت چون ازناحیه اونا خودشو در معرض خطر می بینه امکانات بیشتری در اختیارشون میزاره و عدالت رعایت نمیشه در نتیجه ضعف دستگاههای دولتی نوشته میشه پای ولی فقیه
و چه مظلومه واقعا رهبرمون!
واسه همه این حرفام شاهد عینی دارم یعنی خیلیا میگن مثلا چرا به اینجا مث فلان شهر نمیرسن چرا انقدر کمبود هست؟ چرا مانباید از امکاناتی که سایرین دارن بهره مند باشیم؟؟؟ و چرا فلان شهر که در موقعیت جغرافیایی بدتر از ماهست باید انقدر از همه لحاظ تامین باشه فقط واسه اینکه دولت و حکومت ازشون میترسه! این همه سال امنیت رو نتونستن به وجود بیارن و حالام بهشون باج میدن و آخر سرهم همه اینها رو میزارن به حساب رهبر ...
کلا از بحث خارج شدم:) ولی میشه پاک نکنین جواب اینارو هم بدین؟؟؟

بزرگوار چرا حذف بکنیم ؟!؟!!؟؟
بنده با خیلی از حرف های شما موافقم
این که اهل سنت از این تقریب مذاهب نهایت سوءاستفاده را می کنند همه می دانیم
و این که مسئولین شیعی ما در خواب زمستانی به خواب می برند هم جای شک وتردید نیست

وقتی تناسب جمعیتی بین شیعه و اهل سنت در دو دهه کاملا کن فیکون شده است را نمی توان اتفاقی دانست
اهل سنت در غرب و جنوب و جنوب شرق و شمال شرقی کشور مشغول ازدیاد نسل هستند جای شک و شبهه نیست
و به راحتی هم از بحث تقریب مذاهب استفاده می کنند
حرف از غدیر می زنیم می گویند ای وای نکین ها به ما بر می خوره
حرف از اصحاب می زنیم می کن وای وای نگید ها
در مورد ام المومنین انگار فقط عایشه ام المومنین است و اهل سنت فقط ان را علم کرده اند و اصلا حضرت خدیجه که این همه روایت از خود عایشه در شان ان حضرت است انگار که نیست و این همه خدمات ایشان در صدر اسلام نادیده گرفته شده است
نمی دانم به خاطر مخالفت های عایشه با علی(ع) است که این قدر ان را بال و پر داده اند و......

به هر حال بزرگوار
بنده هم با همین کم کاری ها مسئولین و زیاده خواهی برخی اهل سنت در کشور موافقم و راه کارها واقعا نمی دانم چیست
فقط همین که بچه شیعه ها باید مسلط به مبانی دینی و اعتقادی خود باشند و با مناظره و مباحثه دلایل خود را به ایشان بیان نمایند

محراب;700115 نوشت:
[=arial]

فقط همین که بچه شیعه ها باید مسلط به مبانی دینی و اعتقادی خود باشند و با مناظره و مباحثه دلایل خود را به ایشان بیان نمایند


باعرض سلام:Rose:
ان شالله که بتونیم دین خودمونو بهتر بشناسیم و قدرت مباحثه و مناظره پیدا کنیم و راحت گود رو واسه یه عده خالی نکنیم
هرچند خداییش بخوایم حساب کنیم اهل سنت توی اعتقاداشون راسخ ترن تا شیعیان
اگر همونقدر پایبندی رو امثال من داشتن شاید وضعیت بهتری رو شاهد بودیم لااقل توی کشور خودمون...
هرچند همه اینا تموم میشه زمانی که آقامون بیاد...
به امید ظهورش
آقا جان...
اگر حجاب ظهورت
وجود پست من است...
دعا نما که بمیرم...
دعا نما که بمیرم...

با سلام

موضوع مرتبط :

http://www.askdin.com/thread47681.html

محراب;700115 نوشت:
[=arial]
چرا حذف بکنیم ؟!؟!!؟؟
بنده با خیلی از حرف های شما موافقم

منظورم از حذف به جهت خارج شدن از بحث بود Smile ...
هرچند بیشتر دوس داشتم بگین با کجاش موافق نبودین چون به نظر من خوبی بحث به اینه که آدم با نظرات متفاوت آشنا میشه و شاید نظری از طرف فرد مقابل مطرح بشه که تابه حال خودش به اون فکر نکرده و کلا نظرات متفاوت آموزنده ترن تا اینکه همه سری تکون بدن و تایید کنن حرف یه شخص رو!

PAN;699971 نوشت:
اسلام ناب اسلامیه که حقیقیه نه این اسلامی که کم کم داره احکامش کمرنگ میشه شما ک نمیتونید منکر تاریخ بشید

ای کاش که این احکام اجرا شده بودند چرا که دزد و زناکار نداشتیم. دزد و.. خائنان به جامعه هستند، خائن مجازاتش هم نباید کم باشه.

PAN;699971 نوشت:
راستش دقیقا ارتباط این قسمت با مطلبی که ازم نقل کردید رو متوجه نمیشم

منظورم این بود که حتی در زمان پیامبر هم که خیلی ها ادعای مسلمانی داشتن، فقط مسلمان بودن نه مومن،
و فرق این دو بسیاره،اسلام یعنی تسلیم شدن ولی ایمان یعنی باور داشتن. اکثر مسلمان ها اسلام آوردند و نه ایمان. و تسلیم شدن
یعنی همون ظاهر قضیه. یعنی یه کشور به ظاهر اسلامی.

PAN;699971 نوشت:
در آیات قرآن اینجا توپ رو تو زمین دیگری انداختن و انکار تاریخ مشکلی رو حل نمیکنه .

این توپ در زمین دیگری انداختن نیست. واقعیته که شما نمی خوای ببینی و داری از قبولش طفره میری، اگر نمی خوای ببینی اجباری نیست.

PAN;699971 نوشت:
ینکه شما یه مطلبیو از مهر پیامبر به یک یهودی (با فرض اعتبار مطلب)بیاری دردی رو دوا نمی کنه.

به این میگن تناقض تاریخی. تناقض یعنی اینکه اگر یکی از این دو طلب درست باشه پس دیگری احتمالا نادرسته.

PAN;699971 نوشت:
برادر یا خواهر گرامی اینجا داعش فقط داره سناریو از قبل نوشته شده رو بازی میکنه
[=&quot]

با این موضوع موافقم، چرا که داعش واقعا داره یک سناریو رو اجرا می کنه. و سناریویی که در اون باید به هر نحوی اسلام رو وحشی نشون بده.

[=&quot]از اعدام نوزاد، سوزاندن پیرزن، دزدین دختران. منع چیزی مثل فوتبال که علاقه جهانی داره. ولی برای چی؟ برای اینکه نشون بده اسلام یعنی این.

[=&quot]چرا داعش هر کسی رو که اون ها رو داعش خطاب کنه، می کشه، فقط به یک دلیل، وحشی نشون دادن اسلام و خراب کردنش.

[=&quot]کلیپ پیش بینی داعش توسط استاد رافی پور رو نگاه کنید، این فیلم برای قبل از بوجود آمدن داعشه.

[=&quot]قران هست ولی برداشت هایی که از قرآن بشن، به اندازه تمام بشریته.

[=&quot]یکی داعشی برداشت می کنه، یکی می خواد نشون بده که تنها برداشت ممکن داعشه. و یکی حداقل می دونه هر چی درست باشه برداشت داعشی درست نیست.

[=&quot]فکر نمی کنم جایی برای ادامه بحث وجود داشته باشه،

[=&quot]و ما در برابرشان حایلی نهادیم و در پشت سرشان حایلی و بر چشمشان پرده افکندیم،پس ایشان نمی توانند دید. یس، 9

یه فرق اهل سنت یا شیعه اینه که

اهل سنت بیشتر خشونت دارند و خیلی کمتر مکر (تقیه)
شیعه بیشتر مکر داره و خیلی کمتر خشونت

کدومش بدتره واقعا انتخابش سخته

رنگین;700269 نوشت:
به این میگن تناقض تاریخی. تناقض یعنی اینکه اگر یکی از این دو طلب درست باشه پس دیگری احتمالا نادرسته.

داداش گلم نه لزوما، ممکنه حالات آدم مختلف باشه یه جا فرمان قتل کسانی رو بدی که کوچکترین توهینی کردن یا حتی از دین برگشتن، یه جا ببخشیشون.
یا استفاده تبلیغی یا منافع دیگه داشته باشه.

همین داعش که رفتین این همه از جنایاتش خوندین سرچ بزنین غذا پخش کردنش بین خونه های فقرا رو ببینید.
با دشمنشون هم اونطور برخورد میکنن.

وقتی من میام آیه قرآن واضح میذارم زنان شوهردار بر شما حرام است جز اونهایی که تصرف کردید.

خب این برای ویترینه یا برای عمله، که حالا داعش عمل میکنه.

یه زمانی هم صدر اسلام عمل شد. خواهران بیچاره من و تو که از همه جا بی خبر بودن نه میدونستن اسلام چیه نه هیچی در جنگها اسیر شدن و فرستادن به بازارهای عربستان.

IMAGE(<a href="http://masaf.ir/images/آل%20سعود،داعش،سوریه-969-shia%20muslim.jpg" rel="nofollow">http://masaf.ir/images/آل%20سعود،داعش،سوریه-969-shia%20muslim.jpg</a>)IMAGE(<a href="http://masaf.ir/images/عامل%20به%20امر%20ابلیس-70322-shia%20muslim.JPG" rel="nofollow">http://masaf.ir/images/عامل%20به%20امر%20ابلیس-70322-shia%20muslim.JPG</a>)IMAGE(<a href="http://masaf.ir/images/عربستان%20نزولی-20487-shia%20muslim.jpg" rel="nofollow">http://masaf.ir/images/عربستان%20نزولی-20487-shia%20muslim.jpg</a>)IMAGE(<a href="http://masaf.ir/images/سیری%20ناپذیر-89840-shia%20muslim.jpg" rel="nofollow">http://masaf.ir/images/سیری%20ناپذیر-89840-shia%20muslim.jpg</a>)IMAGE(<a href="http://masaf.ir/images/بازی%20هسته%20ای-9359-shia%20muslim.jpg" rel="nofollow">http://masaf.ir/images/بازی%20هسته%20ای-9359-shia%20muslim.jpg</a>)

IMAGE(<a href="http://masaf.ir/images/نبرد%20قدرت-14923-shia%20muslim.jpg" rel="nofollow">http://masaf.ir/images/نبرد%20قدرت-14923-shia%20muslim.jpg</a>)IMAGE(<a href="http://masaf.ir/images/شاه%20عربستان-95404-shia%20muslim.jpg" rel="nofollow">http://masaf.ir/images/شاه%20عربستان-95404-shia%20muslim.jpg</a>)

برکه;700275 نوشت:
شیعه بیشتر مکر داره و خیلی کمتر خشونت

یه زمانی هم که پیامبران معجزه می اوردن و مردم برای انکار پیامبر دیگه نمی دونستن چی بگن می گفتن پیامبر ها ساحر و جادو گر هستن.

حالا شما از مکر استفاده کردی.

برکه;700294 نوشت:
داداش گلم نه لزوما، ممکنه حالات آدم مختلف باشه یه جا فرمان قتل کسانی رو بدی که کوچکترین توهینی کردن یا حتی از دین برگشتن، یه جا ببخشیشون.
یا استفاده تبلیغی یا منافع دیگه داشته باشه.

هرگز بزرگان مذهب ما دیانت رو فدای سیاست نکردن، بله پیامبر در میدان جنگ قاطع بود ولی زمانی که کافران زندگی خود را داشتند،

و مزاحمتی برای مسلمانان ایجاد نمی کردند، پیامبر هم با آنها کاری نداشت و بلکه مهربان بود. نه اینکه با کسانی که جنگ می کرد، رفتار دوگانه داشته باشه.

برکه;700294 نوشت:
وقتی من میام آیه قرآن واضح میذارم زنان شوهردار بر شما حرام است جز اونهایی که تصرف کردید.

این آیه مجوز برای ازدواج با زن شوهردار به زور نیست. خوب دقت کنید آخر آیه فعل ماضی به کار برده شده و

برای کسانی که قبل از نزول این آیه، زنان شوهر دار را به زور وادار به ازدواج کرده بودند. و اگر این حکم همیشگی بود بایستی می آمد تصرف می کنید.

اون ها که گفتید اسیر شدند، در زمان خلافت چه کسی بود؟ در زمان امام علی یک جنگ به کشور همسایه اتفاق افتاد؟

بعد شما بگید تسنن و شیعه هیچ فرقی ندارن.

فعل ماضی در قرآن برای قطعیت و تاکید به کار میره مثلا برای بعضی اعمال قوم یهود، یا نشانه های قیامت و ...
مهمتر اینکه هیچ روایتی بلکه هیچ تفسیری این مطلب رو ننوشته.

در مورد معجزه اگه واقعا اون معجزه ها وجود داشت، برای ما هم اتفاق می افتاد یا لااقل آثارش میموند.

برکه;700317 نوشت:
فعل ماضی در قرآن برای قطعیت و تاکید به کار میره مثلا برای بعضی اعمال قوم یهود، یا نشانه های قیامت و ...
مهمتر اینکه هیچ روایتی بلکه هیچ تفسیری این مطلب رو ننوشته.

در مورد معجزه اگه واقعا اون معجزه ها وجود داشت، برای ما هم اتفاق می افتاد یا لااقل آثارش میموند.

یعنی در تمام آیات قرآن فعل ماضی، برای تاکید به کار میره؟ اینقدر واضحه که تفسیر نمی خواد. خوبه دوبار از رو آیه بخونی.

این هم چیز های جدید، تفسیر داعشی از قرآن، اگه شما مسلمون بودی الان در جبهه داعش می جنگیدی، خدا به ما رحم کرده.

معجزه یعنی چیز هایی که شما تو ذهنت فیلتر می کنی، و اجازه پردازش اطلاعات بهش نمیدی. وقتی داده ای وارد ذهن نشه، معلومه که وجود نخواهد داشت.

[=arial]

برکه;700275 نوشت:
یه فرق اهل سنت یا شیعه اینه که

اهل سنت بیشتر خشونت دارند و خیلی کمتر مکر (تقیه)
شیعه بیشتر مکر داره و خیلی کمتر خشونت

کدومش بدتره واقعا انتخابش سخته

با سلام
این نوع نگاه کرده به فرق اسلامی مخصوصا شیعه نگاه درستی نیست
اسلام قوانین هدایت بشر را به بشریت ارائه می کند
خیلی واصح و شفاف
هم انذار دارد و هم تبشیر
هم خوف دارد وهم رجا
هم سهولت وهم سختی
اسلام دین جامعی است که در برگیرنده همه اینهاست


ثانیا
تقیه مکر نیست تقیه حیله نیست تقیه نیرنگ نیست
اندکی در مورد تقیه مطالعه بکنید بهتر متوجه می شوید

ثالثا
قرار نیست دین مثله شود و هر کسی هرچه ازدین خواست ان را انتخاب نماید
دین مجموعه قوانین است از طرف خدا برای هدایت بشر

شیعه 12 امامی تنها فرقه ای از مسلمین است که هم سنت پیامبر که متجلی در اهل بیت (ع) است و هم قران را با هم گرفته است
به عبارتی قران و عترت که سفارش اکید پیامبرعزیز اسلام بوده است را با هم قبول دارد
ولذا مدعی اسلام ناب است

[=arial]

برکه;700294 نوشت:
داداش گلم نه لزوما، ممکنه حالات آدم مختلف باشه یه جا فرمان قتل کسانی رو بدی که کوچکترین توهینی کردن یا حتی از دین برگشتن، یه جا ببخشیشون.
یا استفاده تبلیغی یا منافع دیگه داشته باشه.

با سلام
عرض ادب و احترام
بزرگوار برای جلو گیری از همین حالت های مختلفی انسانی و دخیل نکردن هواهای نفسانی انسان در حکومتداری و امورات دیکر است که دین قوانین حکومتی نازل می کند و اینهمه سخت گیری می کند که حتما باید مولفه های دینی اجرا شود

طبق مولفه های دینی حکم کردن و حکومت کردن یعنی که عاری شدن از هواهای نفسانی و خواست های انسانی و در این صورت فرد بسته به هواها و خواهش های نفسانی خود حکم صادر نمی کند که یکی را بکشید و یکی را ازاد بکنید و .....

برکه;700294 نوشت:
همین داعش که رفتین این همه از جنایاتش خوندین سرچ بزنین غذا پخش کردنش بین خونه های فقرا رو ببینید.
با دشمنشون هم اونطور برخورد میکنن.

بزرگوار از شما بعید است که فریب این گونه تبلغات و حرکت های تبلیغی داعش را بخورید
واقعا بعد از این همه کشت و کشتار و جنایت و ......باز بیایید و حرکت های تبلیغی انها را خوب بدانید
چقدر ادم باید ساده باشد خدایاااااا:Gig:
خب اگر انها این همه جنایت نمی کردند وکشت وکشتار به راه نمی انداختند که این همه اواره و فقیر و.....پیدا نمی شد تا بیایند به انها غذا هم بدهند

برکه;700294 نوشت:
وقتی من میام آیه قرآن واضح میذارم زنان شوهردار بر شما حرام است جز اونهایی که تصرف کردید.

ما چنین ایه قرانی نداریم بزرگوار
بروید تفسیر و شان نزول و علت چنین حکمی را بخوانید ان وقت این گونه در مورد احکام دین قضاوت نمی کنید
وقتی که نسبت به مساله ای از مبانی دینی علم ندارید این گونه قضاوت نکنید


برکه;700294 نوشت:
خب این برای ویترینه یا برای عمله، که حالا داعش عمل میکنه.

داعش انسانهایی وحشی هستند
جنایت کاراند
اسراییل و امریکا که دشمن اسلام است داعش را درست کرده اینها را اصلا متوجه می شوید؟؟؟
ان ایه قران که می فرمایید ویترین است و داعش دارد بدان عمل می کند

در مورد زنان کشور های کفر است اولا
زنانی که در جنک دخالت داشتند ثانیا
و.............. هزاران شرط دیکر
داعش زنان و دختران مسلمین را به غارت می برد
داعش به ناموس مسلمان تجاوز می کند

اینها را چرا متوجه نیستید؟؟؟؟


برکه;700294 نوشت:
یه زمانی هم صدر اسلام عمل شد. خواهران بیچاره من و تو که از همه جا بی خبر بودن نه میدونستن اسلام چیه نه هیچی در جنگها اسیر شدن و فرستادن به بازارهای عربستان.

خواهران بیچاره تو ؟؟؟
در کدام جنک ها؟؟
چرا باز بدون علم سخن می گویید؟؟؟
ایات قران را بخوانید و درست تفسیر بکنید این گونه نخواهید گفت

[="Arial Black"][="Navy"]

رنگین;700269 نوشت:
ای کاش که این احکام اجرا شده بودند چرا که دزد و زناکار نداشتیم. دزد و.. خائنان به جامعه هستند، خائن مجازاتش هم نباید کم باشه.

خب ، پس شما هم به نوعی معترفید که اسلام ناب( رفتار هایی از پیامبر گزارش شده) رو به نمایش نمی ذارید(حالا به هر دلیلی) مهم اینه که اسلام ناب اونطوری بوده و شما اگه خودتون نمیتونید و نمی خواهید علنا اجراش کنید، قضیه رو از بیخ منکر نشید و قرائت خودتون از اسلام رو اسلام ناب ندونین و کسانی که به شیوه پیامبر و فرموده های قرآن عمل میکنن اسلام امریکایی ننامید.

رنگین;700269 نوشت:
منظورم این بود که حتی در زمان پیامبر هم که خیلی ها ادعای مسلمانی داشتن، فقط مسلمان بودن نه مومن،
و فرق این دو بسیاره،اسلام یعنی تسلیم شدن ولی ایمان یعنی باور داشتن. اکثر مسلمان ها اسلام آوردند و نه ایمان. و تسلیم شدن
یعنی همون ظاهر قضیه. یعنی یه کشور به ظاهر اسلامی.

اینها اصل موضوع رو توجیه نمیکنه، رفتار ها و دستوراتی که ازیشون رسیده ، نفسش نادرسته نه اینکه چون داعشیا عقیدشون (از نظر شما غلطه) پس به این دلیله که نماد ترور و خشونت شناخته میشن.
اونها با هر برچسبی که داشته باشن کلیت رفتار اسلام( مخصوصا) با دشمنا رو به نمایش میذارن.

رنگین;700269 نوشت:
واقعیته که شما نمی خوای ببینی و داری از قبولش طفره میری، اگر نمی خوای ببینی اجباری نیست

:Moteajeb!:

رنگین;700269 نوشت:
به این میگن تناقض تاریخی. تناقض یعنی اینکه اگر یکی از این دو طلب درست باشه پس دیگری احتمالا نادرسته.

در این مورد نظر دوستمون برکه می تونه به بحث کمک کنه+http://www.shafaf.ir/fa/news/273269/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%AD%D8%A8%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D8%AC%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%B4%D9%88%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%AC%D8%B0%D8%A8-%D8%A7%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%AF-%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1
رنگین;700269 نوشت:
با این موضوع موافقم، چرا که داعش واقعا داره یک سناریو رو اجرا می کنه. و سناریویی که در اون باید به هر نحوی اسلام رو وحشی نشون بده.

از اعدام نوزاد، سوزاندن پیرزن، دزدین دختران. منع چیزی مثل فوتبال که علاقه جهانی داره. ولی برای چی؟ برای اینکه نشون بده اسلام یعنی این.

چرا داعش هر کسی رو که اون ها رو داعش خطاب کنه، می کشه، فقط به یک دلیل، وحشی نشون دادن اسلام و خراب کردنش.

کلیپ پیش بینی داعش توسط استاد رافی پور رو نگاه کنید، این فیلم برای قبل از بوجود آمدن داعشه.

قران هست ولی برداشت هایی که از قرآن بشن، به اندازه تمام بشریته.

یکی داعشی برداشت می کنه، یکی می خواد نشون بده که تنها برداشت ممکن داعشه. و یکی حداقل می دونه هر چی درست باشه برداشت داعشی درست نیست.


شما براي اينكه با اين سناريو بيشتر آشنا بشین لازم نیست راه دور(دست به دامن پیشگو ها و...بشین) برین،برین روش برخورد اسلام ناب با مخالفین رو یکبار هم که شده مرور کنین ببین آیا واقعا انسانی هست یا نه، بعدش این رفتار هارو با کار های داعش تطبیق بدین تا خودتون ببینن مشکل از کجاس.
برای نمونه یکی از عادت های سید(پیامبر اسلام) رو در صفحات پیش ذکر کردم که چگونه شبیخون میزدند .شما اون رفتار رو با اون مطلبی که از داعش پخش شده مقایسه کنید . ازین دست تشابهات کم نیستند .
شما هم قسمتی از این جنایات رو ذکر کردید که در اسلام ناب بی سابقه هم نیستند سوزاندن ، به کنیز گرفتن دختران ووو

- اینی که بشه از قرآن برداشت متفاوت داشت الان خوبه بنظر شما؟!

رنگین;700269 نوشت:
فکر نمی کنم جایی برای ادامه بحث وجود داشته باشه،

و ما در برابرشان حایلی نهادیم و در پشت سرشان حایلی و بر چشمشان پرده افکندیم،پس ایشان نمی توانند دید. یس، 9


باشه[/]

PAN;700636 نوشت:
پس شما هم به نوعی معترفید که اسلام ناب( رفتار هایی از پیامبر گزارش شده) رو به نمایش نمی ذارید

بله نه اون اسلامی که شما تو ذهنته، نه اون پیامبری که تو واسه خودت ساختی. شما دوست داری اسلام رو وحشی ببینی، ببین.

آقای محترم فیلترینگ ذهنتو خاموش کن تا ببینی.

کی ما منکر شدیم، ما خواستاریم ولی دستی برای اجرا نیست. چون کسانی مثل شما تو دنیا زیادن، نمی تونن درک کنن برای چی چنین احکامی وجود داره.

PAN;700636 نوشت:
اینها اصل موضوع رو توجیه نمیکنه،

کدوم اصول؟ شما حتی یه ریشه یابی تاریخی رو هم نمی تونی درک کنی، چه برسه به اصل موضوع.

اصل موضوع اینه کسانی مثل شما از هیچ کاری برای بد جلوه دادن اسلام دریغ نمی کنن. چرا تا قبل از داعش حرفی برای گفتن نداشتید، 1400 سکوت کرده بودید؟

اسلام 1400 سال خاموش بود یک دفعه داعش پیدا شد اسلام را به جهانیان نشان داد؟ پس 1400 سال مسلمان ها نقش بازی می کردن؟

شما که مسلمان نیستی در یک سایت گفت وگوی دینی مسلمان ها چه کار می کنی؟

1. عوض کردن دین ما
2. عوض کردن دین خودت
3. شبهه افکنی در دین ما
4.مخالفت با دین ما

PAN;700636 نوشت:
شما هم قسمتی از این جنایات رو ذکر کردید که در اسلام ناب بی سابقه هم نیستند سوزاندن ، به کنیز گرفتن دختران و

داعش و وهابیون همیشه از نظر ما کافر بوده اند نه مسلمان. شما اصرار داری که داعشیان مسلمان هستن.

PAN;700636 نوشت:
اینی که بشه از قرآن برداشت متفاوت داشت الان خوبه بنظر شما؟

برای شما که خوبه، می تونی اسلام رو اونطور که دلت می خواد نشون بدی.

[="Verdana"][="Black"]

رنگین;700677 نوشت:
اصل موضوع اینه کسانی مثل شما از هیچ کاری برای بد جلوه دادن اسلام دریغ نمی کنن. چرا تا قبل از داعش حرفی برای گفتن نداشتید، 1400 سکوت کرده بودید؟

سلام

ببخشید وارد بحثتون میشم ،

ولی نیازی به داعش و امثاله نیست ، هرکس کمی تاریخ اسلامی رو بخونه ، متوجه قضیه میشه .

شما تاریخ جنگ بدر رو بخونید ، پیامبر دستور میده بعضی از اسیران رو سر ببرند ، دقت کنید سر ببرند . سر بریدن که با سر بریدن فرقی نمیکنه . منتهی ذبح 1400 سال پیش فیلمبرداری نمیشده ، الان میشه !!

رنگین;700677 نوشت:
شما که مسلمان نیستی در یک سایت گفت وگوی دینی مسلمان ها چه کار می کنی؟

1. عوض کردن دین ما
2. عوض کردن دین خودت
3. شبهه افکنی در دین ما
4.مخالفت با دین ما

طرف بحثتون قطعا جواب سوالتون رو میدن ، اما من هم جواب خودمو میدم :

5 - هیچکدام !

من اینجام تا ببینم امثال شما که مذهبی هستید برای سوالات من چه جوابی دارید . من اینجام تا جواب های شما رو راجع به سوالات خودم بپرسم . همین .

رنگین;700677 نوشت:
داعش و وهابیون همیشه از نظر ما کافر بوده اند نه مسلمان. شما اصرار داری که داعشیان مسلمان هستن.

شخص شما هم از نظر داعش و سلفیون کافر یا مشرک هستید ، تو این دعوا قرار نیست فقط حرف های شیعه شنیده بشه .

رنگین;700677 نوشت:
برای شما که خوبه، می تونی اسلام رو اونطور که دلت می خواد نشون بدی.

ایشون در حق شما لطف کردن و برای اینکه مراجعه نکنید ، از کتاب عکس هم گرفتند ، شما نمیخواید ببینید مشکل خودتونه .

منتقدین اسلام از جایی مطلب در میارن ، هرچه هست ، از کتاب های خود شما مسلمین عزیز هست .:ok:[/]

دوست عزیز جناب رنگین، من علاقه ندارم شما یا کاربران دیگه هرچیزی نوشتید ایرادش رو بگم و عذرخواهی میکنم و البته سواد من از شما کم تر هست.

ولی وقتی فکر کردم دیدم قطعا این جمله که مثلا اینجا فعل ماضیه پس مربوط به گذشته ها بوده و بر گذشته ها صلوات، رو یه کاربر مثل من نمیگه. چون خود من دفعه اولی که آیه رو شنیدم حتی معنی کلماتش رو نمیدونستم. احتمالا از یکی از کارشناسان آنلاین پرسیدید. که من جواب اون کارشناس رو میدم.

اولا همونطور که نوشتم فعل ماضی در قرآن برای تاکید و قطعیت هم فراوان به کار می ره. حالا اگه مضارع (حال و آینده) می اومد طرف میگفت پس بر اسیرانی که مثلا دیروز گرفتیم اطلاق نمیشه.
شان نزول آیه این هست که مسلمین در جنگی زنان رو اسیر میکنند. بعضی اصحاب از همخوابی با اونها کراهت داشتند چون شوهران اونها رو میشناختند. آیه نازل شد که اشکالی نداره.
یا روایتها رو ببنید مثلا:
مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ قَال‏ سَأَلْتُ أَبَا جَعْفَرٍ ع عَنْ قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ الْمُحْصَناتُ مِنَ النِّساءِ إِلَّا ما مَلَكَتْ أَيْمانُكُمْ (النساء -: 24 -) قَالَ هُوَ أَنْ يَأْمُرَ الرَّجُلُ عَبْدَهُ وَ تَحْتَهُ أَمَتُهُ فَيَقُولَ لَهُ اعْتَزِلِ امْرَأَتَكَ وَ لَا تَقْرَبْهَا ثُمَّ يَحْبِسَهَا عَنْهُ حَتَّى تَحِيضَ ثُمَّ يَمَسَّهَا فَإِذَا حَاضَتْ بَعْدَ مَسِّهِ إِيَّاهَا رَدَّهَا عَلَيْهِ بِغَيْرِ نِكَاحٍ

یعنی امام نفهمید آیه مربوط به گذشته بود که مدام از فعل مضارع برای زمان خودش استفاده میکند؟!!

البته بر خلاف تمام کتب فقهی، کلامی و تفسیری فرض محالم بگیریم که مربوط به گذشته بوده از قبحش هیچی کم نمیشه.

محراب;700024 نوشت:
خواهی پرسید پس جنک های مسلمین و ایرانیان چه می شود
جواب اش خیلی واضح است

-مسلمین زمانی که به ایران حمله کردند از چندین هزار نفر تجاوز نمی کردند ولی ایرانیان در ان زمان ابرقدرت بودند و طبق اسناد تاریخی بیش از چند صد میلیون جمعیت داشتند ایا معقول است لشکری چند هزار نفری جمعیت چند میلیونی را تسلیم خود بکند؟؟؟
- مشکلات اجتماع ایرانیان ان زمان
-تشنکی شدید به دین و خدا محوری در بین ایرانیان
- تبلیغ دین اسلام توسط مبلغین لشکر اسلام
........
همه و همه باعث شد که خیلی جاها مردم شهرها را به روی لشکر اسلام باز می کردند و خودشان با رغبت اسلام را قبول کردند
بله درمواردی که برخی لجاجت می کردندو دشمنی می کردند لشکر اسلام با ایشان نبرد می کردند و جنک در می گرفت و منکر ان نیستیم

وقتی ایران صد سال پیش ده میلیون بوده، چطور مرزهای ساسانیان که شاید یک و نیم برابر الان بوده بیش از صد میلیون جمعیت داشته؟ خیلی خیلی اغراق آمیز و مسخره نیست؟

این که میگید در مواردی که برخی لجاجت میکردن من اسم بسیاری از شهرهای اصلی اون زمان رو برابر مقاومت اعراب و جنایاتشون دیدم. نادر نیستند.

البته علاقه ای به ایران باستان یا تاریخ ندارم.

محراب;700572 نوشت:
ان ایه قران که می فرمایید ویترین است و داعش دارد بدان عمل می کند

در مورد زنان کشور های کفر است اولا
زنانی که در جنک دخالت داشتند ثانیا
و.............. هزاران شرط دیکر
داعش زنان و دختران مسلمین را به غارت می برد
داعش به ناموس مسلمان تجاوز می کند

اینها را چرا متوجه نیستید؟؟؟؟

میشود شرایط دیگرش را هم بگوئید؟ آیا این شرایط از قبحش چیزی کم میکنه؟
شما تمام دردتون رو دارید مینویسید که شرایطش اینه که به زنان غیر اسلام باید باشه نه زنان مسلمان؟!!

[="Arial Black"][="Navy"]

رنگین;700677 نوشت:
بله نه اون اسلامی که شما تو ذهنته، نه اون پیامبری که تو واسه خودت ساختی. شما دوست داری اسلام رو وحشی ببینی، ببین.

آقای محترم فیلترینگ ذهنتو خاموش کن تا ببینی.

کی ما منکر شدیم، ما خواستاریم ولی دستی برای اجرا نیست. چون کسانی مثل شما تو دنیا زیادن، نمی تونن درک کنن برای چی چنین احکامی وجود داره.


خیر ! اسلام تو ذهن مهم نیست،بارها و بار ها گفتم اسلامی که تاریخ و قرآن میگه نه اسلامی که تو ذهن من و شماست.احکامی که قرآن واسه مخالفینش داره یا گزارش های تاریخی رو ببینید.همین همین همین

فیلترم اون کسی باید خاموش کنه که تفسیر عجیب غریب از قرآن میکنه؛ اون کسی که به خودش زحمت نمیده تاریخ ُ بخونه حداقل غزوات سید رو.

الان شاید علنی نتونید زیاد کاری بکنید ولی زمانی که کاری از دستتون بر میومد کم نذاشتید .قضیه حاکم شرع که از طرف رهبر انقلاب انتخاب شدن و اعدام های انقلابی و... اگه لازم میدونین ادامه بدیم؟!

رنگین;700677 نوشت:
کدوم اصول؟ شما حتی یه ریشه یابی تاریخی رو هم نمی تونی درک کنی، چه برسه به اصل موضوع.

اصل موضوع اینه کسانی مثل شما از هیچ کاری برای بد جلوه دادن اسلام دریغ نمی کنن. چرا تا قبل از داعش حرفی برای گفتن نداشتید، 1400 سکوت کرده بودید؟

اسلام 1400 سال خاموش بود یک دفعه داعش پیدا شد اسلام را به جهانیان نشان داد؟ پس 1400 سال مسلمان ها نقش بازی می کردن؟

شما که مسلمان نیستی در یک سایت گفت وگوی دینی مسلمان ها چه کار می کنی؟


شمایه معتقد به اصول؛بحثمون بر سر انطباق و شباهت تروریست های تکفیری با اسلام ناب بود و شیوه حمله پیامبر از تاریخ+کنیز گرفتن دخترکان و... مطرح شد . اگر شما خواهان گفتگو در این زمینه اید،هستیم!
شما که از زبان خدا ما رو گمراه می خونی اگه غیر از اظهار نظر شخصیت و جملات قصار چیز دیگری داری ارایه بده.همین!

رنگین;700677 نوشت:
شما که مسلمان نیستی در یک سایت گفت وگوی دینی مسلمان ها چه کار می کنی؟

1. عوض کردن دین ما
2. عوض کردن دین خودت
3. شبهه افکنی در دین ما
4.مخالفت با دین ما


اسلام دین منطق و گفتگو و صلح و... است نمی دونستین؟ داریم بحث می کنیم تا نشون بدیم حقیقت اسلام ناب چی بوده.همین
6-بحث در مورد اسلام ناب[/]

محراب;697619 نوشت:
در شرایط فعلی نزدیکترین نظام به حکومت اسلامی در قوانین و دست اندرکاران بدون شک نظام جمهوری اسلامی ایران است

درود
میشه ده دلیل بیاورید ؟

محراب;697619 نوشت:
دوست و دشمن اعتراف به نظام اسلامی شیعی دارند و ان را پرچم دار اسلام ناب می دانند

دوست که دوست است و لغزش هم ببینید از دوست دم بر نمی آورد که نکوست

ولی کدام دشمن ؟

کدام اسلام ناب ؟

محراب;697619 نوشت:
چشم امید خیلی از مستضعفین و مسلمین جهان به نظام اسلامی است

بابا شما مردم بیچاره ی خودمون رو سامان بدید و گرفتاریهاشونو بزدایید جهان پیشکش

[=arial]

برکه;700703 نوشت:
وقتی ایران صد سال پیش ده میلیون بوده، چطور مرزهای ساسانیان که شاید یک و نیم برابر الان بوده بیش از صد میلیون جمعیت داشته؟ خیلی خیلی اغراق آمیز و مسخره نیست؟

با سلام
بزرگوار مواظب حرف زدن تان باشید تا پست های تان حذف نشود
اگر علمی نسبت به مساله ای ندارید سوال بکنید چرا مسخره می کنید؟؟
مسایل تاریخی را نمی توان کم و زیاد کرد در کتابهای تاریخی ثبت شده است مراجعه نمایید
شهید مطهری می فرمایند: «جمعیت آن روز ایران را در حدود ۱۴۰ میلیون تخمین زده‏اند كه گروه بى‏شمارى از آنان سرباز بودند و حال آنكه تمام سربازان اسلام در جنگ ایران و روم به شصت هزار نفر نمى‏رسیدند و وضع طورى بود كه اگر مثلًا ایرانیان عقب نشینى مى‏كردند این جمعیت در میان مردم ایران گم مى ‏شدند»(1)

برکه;700703 نوشت:
این که میگید در مواردی که برخی لجاجت میکردن من اسم بسیاری از شهرهای اصلی اون زمان رو برابر مقاومت اعراب و جنایاتشون دیدم. نادر نیستند.

خب بازهم عرض می کنم
جنک صورت گرفته ولی خیلی موارد لشکر ایرانیان به خاطر علاقه به دین جدید و اشنایی با اسلام تسلیم دین جدید می شدند
این موارد از حوصله تایپک خارج است
به کتاب تاریخی مراجعه نمایید

برکه;700703 نوشت:
میشود شرایط دیگرش را هم بگوئید؟ آیا این شرایط از قبحش چیزی کم میکنه؟
شما تمام دردتون رو دارید مینویسید که شرایطش اینه که به زنان غیر اسلام باید باشه نه زنان مسلمان؟!!

شما چرا متوجه نیستید؟؟
زنان کافری که بر علیه اسلام وارد جنک می شدند و اسیر می شدند
شما این زنان را که اسیران جنکی بودند را با زنان بلاد اشتباه می گیرد
زنانی که در جنک ها شرکت نداشتن بحث اشن جداست
خب
حالا زنانی که در جنک ها شرکت می کردند و اسیر می شدند را چه باید کرد؟؟
باید در زندان از انها مراقبت کرد؟؟؟

--زندان هزینه بار حکومت می کند غذا و بهداشت و توطئه و ......مشکلات فراوانی بر حکومت بار می کند
--خداوند کریم ان زمان بهترین مدل را بیان نموده است
---زنان را به عنوان اسیر به کنیزی می دادند ((((البته کنیز در اسلام نه به عنوان برده داری بلکه در اسلام حقوق کنیزان مشخص است می تواند مراجعه نمایید و حتی وقتی زنی کنیز می شد ارباب او می توانست ان را ازاد بکند و اصلا ازاد کنیز در شرع اسلام قوانین خاص به خود را دارد که مراجعه نمایید))))
---این کنیز می توانست مشکلات جنسی برای خانواده ایجاد بکند برای حل مشکل جنسی کنیز ان را به ارباب اش محرم می دانستند تا هم کنیز مشکل جنسی اش برطرف شود و هم دیکران را کمراه نکند

بحث این سوال این تایپک نیست
بنده مجبورم پاسخ بنویسم و تایپک منحرف شود خواهشا دوستان با سوالات غیر مرتبط بحث را به حاشیه نبرند

[=arial]پی نوشت:
1-[=arial]مجموعه ‏آثاراستاد شهید مطهرى، ج‏۱۴ ، ص ۹۴.
[=arial]

[=arial]

Dahim Darni;700689 نوشت:
ولی نیازی به داعش و امثاله نیست ، هرکس کمی تاریخ اسلامی رو بخونه ، متوجه قضیه میشه .

شما تاریخ جنگ بدر رو بخونید ، پیامبر دستور میده بعضی از اسیران رو سر ببرند ، دقت کنید سر ببرند . سر بریدن که با سر بریدن فرقی نمیکنه . منتهی ذبح 1400 سال پیش فیلمبرداری نمیشده ، الان میشه !!



با سلام
بزرگوار شما امدید و در این تایپک هم دروغ پراکنی می کنید؟؟؟بعدا هم می گویید به شما توهین شده است؟؟؟
خب بزرگوار دارید دروغ تحویل مردم می دهید و این دورغ پراکنی است
اکر راست می گویید چرا یک سند برای گفته های خود نمی اورید و فقط مبهم سخن می کویید
خب سندی ارائه بکنید اگر راست می گویید

واما اصل ماجرا:
نخستين بار در اسلام سر ابوجهل در بدر بريده شد. البته پيامبر دستور بريدن سر را نداده بودند. بلكه فرمودند كسي برود و از ابوجهل خبر بياورد. كه عبدالله بن مسعود رفت و ابوجهل را در حالي كه آخرين نفسهايش را مي كشيد يافت. او را كشان كشان مي آورد كه خسته شد. سپس سر ابوجهل را بريد و سر را به همراه وسايل هاي ابوجهل نزد پيامبر آورد.(1)

اصل ماجرا را بخوانید وخودتان در مورد حرفهای این کاربر قضاوت نمایید که به هر تایپکی سر زده بحث ها را منحرف کرده است و اگر پست هایش حذف شده شروع به داد و بیداد کرده است

ایا وقتی فردی برخلاف دستور پیامبر اسلام عمل می کند یعنی دستور پیامبر بوده است؟؟؟؟؟

Dahim Darni;700689 نوشت:
شخص شما هم از نظر داعش و سلفیون کافر یا مشرک هستید ، تو این دعوا قرار نیست فقط حرف های شیعه شنیده بشه .

اقای محترم
بارها نوشتیم و گفتیم داعش فرقه اسلامی نیست که در مورد دیکران حکم صدر نماید
داعش گروه سیاسی است ساخته و پرداخته دست اسراییل و امریکا
چرا این را متوجه نیستید؟؟؟

خب فرقه ای سیاسی به دست دشمن اسلام درست شود معلوم است همه را کافر می داند
مسلمین هم که داعش را مسلمان نمی دانند چون توسط دشمن اسلام تاسیس شده است
دقت نمایید خواهشااااااا

[=arial]پی نوشت:
1
[=arial]تاريخ طبرى، محمد بن جرير طبرى، ترجمه ابو القاسم پاينده، ج‏3، ص974.

برکه;700294 نوشت:
وقتی من میام آیه قرآن واضح میذارم زنان شوهردار بر شما حرام است جز اونهایی که تصرف کردید.

محراب;700572 نوشت:
ما چنین ایه قرانی نداریم بزرگوار
بروید تفسیر و شان نزول و علت چنین حکمی را بخوانید ان وقت این گونه در مورد احکام دین قضاوت نمی کنید
وقتی که نسبت به مساله ای از مبانی دینی علم ندارید این گونه قضاوت نکنید

ببخشید در گفتگوی شما پا در میانی می کنم

کار شناس پاسخگوی بزرگوار شما یکین دارید که اینچنین آیه ای نیست ؟

پس این آیها چی است ؟

1- وَالْمُحْصَنَاتُ مِنَ النِّسَاءِ إِلَّا مَا مَلَكَتْ أَيمَانُكُمْ كِتَابَ اللَّهِ عَلَيكُمْ (النساء/24)

و زنان شوهردار (بر شما حرام است؛) مگر آنها را که (از راه اسارت) مالک شده‌ايد؛ اينها احکامي است که خداوند بر شما مقرر داشته است.
ترجمه ایت الله مکارم شیرازی

2- يا أَيهَا النَّبِي إِنَّا أَحْلَلْنَا لَكَ أَزْوَاجَكَ اللَّاتِي آتَيتَ أُجُورَهُنَّ وَمَا مَلَكَتْ يمِينُكَ مِمَّا أَفَاءَ اللَّهُ عَلَيكَ(الأحزاب/50)

....روشنگری می فرمایید ؟

Dahim Darni;700689 نوشت:
شما تاریخ جنگ بدر رو بخونید ، پیامبر دستور میده بعضی از اسیران رو سر ببرند ، دقت کنید سر ببرند . سر بریدن که با سر بریدن فرقی نمیکنه . منتهی ذبح 1400 سال پیش فیلمبرداری نمیشده ، الان میشه !!

شما حق ندارید به محضر پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله توهین کنید،شبهاتتان را مطرح کنید و پاسخ بگیرید یا حتی نگیرید و لی ابدا اجازه جسارت به پیشوای اسلام را ندارید ابدا .

مرز بین بحث و ایراد اشکال با شکستن حرمت مقدسات اسلام و مسلمانان را رعایت کنید.

موضوع قفل شده است