جمع بندی جوانان و همسريابي اينترنتي؛ آسيب‌ها و راهكارها

تب‌های اولیه

6 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
جوانان و همسريابي اينترنتي؛ آسيب‌ها و راهكارها

نام نشریه : فصلنامه تخصصي مطالعات جوان و رسانه (15)

نام نشریه : فصلنامه تخصصي مطالعات جوان و رسانه (15)


هر کاری که با شناخت کامل انجام نگیرد,خصوصا مساله ازدواج, آسیب جدی را در زندگی خواهد داشت.این موضوع به طور کامل تجربه هم شده است.فضاهای مجازی زمینه شناخت را کامل نمی کند,امکان بیان مسائل غیر واقعی خیلی راحت است,فرد می تواند خیالات را با واقعیات تبدیل کرده و به شخص دیگر منتقل کند.این وجه منفی قصه هست.
شاید کسی به ذهنش برسد که خوب بعد از آشنایی ما تحقیق می کنیم و وعده حضوری هم انجام می دهیم و خیلی از نکات را رعایت می کنیم بالاخره چه اشکالی دارد,تا همین جا این حرف منطقی به نظر می رسد,این در مقام صحبت و بیان یک ایده هست.باید ببینیم که در عالم واقع آیا چنین اتفاقی می افتد؟آیا همین شروع کار و چنین آشنایی صحیح هست؟ و...
چه بسا افرادی باشند که با وعده دادن و دعوت به صبر و یا مطالبی مثل: فعلا شرایطم جور نیست ,من تو را دوست دارم نمی خواهم از دست بدهم و... از این رابطه به نفع خودشان سوء استفاده کنند و به شخص مقابل بزرگترین ضرر روحی را بزنند.
آشنایی که با چت و وایبر و واتساپ و... گاهی شخص حواسش نیست اما کلی درگیری ذهنی را مبتلا می شود, وچه بسا فکر کردن منطقی را از شخص بگیرد,هوس و احساس باعث حذب طرف مقابل بشود,به همین خاطر چنین روش آشنایی برای شروع زندگی گام خوبی نیست.در حقیقت خود این احساس باعث پذیرفتن زمینه و شرایطی می شود که شخص در منطق و شرایط ایده ال خود آن را نمی پذیرفت,ولی در این شرایط به خاطر احساس شاید بپذیرد و همین پذیرش احساس باعث ایجاد مشکلات زیادی در آینده خواهد شد.
از جمله راهکارهای همسر گزینی:
1.سفارش به نزدیکان و افراد دلسوز
2.واسطه دادن افراد با تجربه برای پیشنهاد ازدواج
3.حضور فعال در اجتماع و مکان های مناسب با رعایت موازین شرعی و عرفی(مثلا:حضور دختر خانم ها با مادرشون در مجلس روضه,دعاو.. می تواند کمک خوبی برای درخواست خواستگاری باشد)
4.پی گیری از فامیل ها و بستگان ومشورت با پدر و مادر

من با همسرگزینی اینترنتی مخالفم.ولی شدید با همسریابی به طریقی که سایت تبیان اقدام میکنه موافقم.به نظرم راهکارشون درسته.برای همه ی اقشار هست.هر کسی هر همسری بخاد میتونه پیدا کنه.متاسفانه مثل همیشه همه چیز ماله پایتخت نشین هاست.امیدوارم به زودی در باقی نقاط کشور اجرایی بشه.

[="Tahoma"]


برای معرفی و اشنایی اولیه خوبه ولی بعدش باید تحقیقات کامل انجام بشه

مراقب سایت هایی باشید که عنوان سایت ازدواج دایم هست اما اگه نشد حالا ازدواج موقت که خیلی ها زیر بار این نوع حلال هم نمیرن، می مونه دوستی و الفاتحه بنده خدا پاک و پاکیزه اومد بعد چند وقت در درجه پی اچ دی دوست پسر یا دوست دختر شد.
التماس دعا

موضوع قفل شده است