پیامی آورده اند...*** 175 غواص شهید با دستان بسته***( شهدای مظلوم...)

تب‌های اولیه

165 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال

شاید خبرنگار واحد مرکزی در حالی که بغض گلویش را فشرده روی انتن برود و گزارش کند که توده ای هوای بهشتی در حال عبور از شهر است...
شاید ان یکی امد و گفت امروز شهر تهران به علت عبور۱۷۵ فرشته ی دست بسته استثنایا فاقد هر گونه الاینده ای ایست...
شاید آن یکی...
نمی دانم ...فقط تنها چیزی که می دانم این است که امروز شهر من به حرمت عبور قهرمانانم‌‌ پاک ترین شهر دنیاست...

امروز روز تشییع 175 فرشته ی آسمونی خداست....

175تا مرد 175تا مرد واقعی 175تا بی نهایت ایثار واز خود گذشتگی .....
نمیدونم چی باید بگم......
روی سخنم با مسولین..................
این فرشته ها دستاشون بسته شد وزنده به گور شدن ولی تن به ذلت وخاری دشمن ندادند.....
شما چرا با دستهای باز اینکارهارو انجام میدین؟؟؟؟

شهدا شرمنده ایم.....همینو بس

ودر پایان از دوستانی که در تهران هستن خواهش میکنم برید ودر مراسم تشییع فرشته ها شرکت کنید....
تا اون دنیا شرمنده ارباب بی کفن نشید....

(تهران......میدان بهارستان......ساعت16)


[="Arial"][="Blue"]سلام خدا برشهیدان راه حق
سلام خدا برمردان به معنای واقعی مرد
اگر می خندیم.....
اگر عاشقیم......
اگر سرمان را بالا می گیریم وراه می رویم............
همه را مدیون شما هستیم
[/]

از ته دل میگم شهدا شرمنده ایم.............

شرمنده نگاه به در مونده مادراتون
شرمنده آرزوهای برباد رفته شون
شرمنده قلب پاره پاره شون
شرمنده....

مادرم اگر در این مدت از من نامه ای خبر ی نداشتی به خاطر این بود که دستانم بسته بود

تقدیم به مادران شهدای غواص

بازهم شکر خدا داغ شما شیرین است
داغ سخت است ولی اوج مصیبت این است:

فرض کن فرض! فقط فرض کن این مسئله را
پیش نعش پسرت گوش کنی هلهله را

فرض کن خشک شود روی لبت لبخندت
اربأ اربا بشود پیش خودت فرزندت

بگذارید بگویم که چه در سر دارم
اصلأ امروز تب روضه ی اکبر دارم ...

آه ای مرواریدهای پنهان این خاک
ای مردان مرد هزاره های تاریخ
اندوه ما از مردن مردانه شما نیست
اندوهمان از بازماندن دردناک خودمان است
جانا
مارا به سخت جانی خود این گمان نبود

[="Tahoma"]

واژه واژه استقامت، درد، حسرت، آه، دست
رودخانه، نيمه شب، غواص، ماهي، ماه، دست

با تن سبز جوان هامان چه كردي اي زمين
آه چشم و آه پا و آه دست و آه دست

رد شده از آب و در خاك آرميده سربلند
تا كه از اين آب و از اين خاك شد كوتاه دست

روي دوش خويش بس تابوت ها برداشتيم
دور باد از ما كه برداريم از اين راه دست

اعتقاد ماست آري! مي توان گاهي گرفت
صدهزاران دست را با سيصد و پنجاه دست

ماجراي كربلا اينگونه يادم داده است
گاه سر بايد فداي يار گردد گاه دست

می شمارم بارها تا یکصد و هفتاد و پنج
می نویسم آب، دریا، یکصد و هفتاد و پنج

خاطر خود را تسلی میدهم با مشق عشق
من شدم مجنون و لیلا، یکصد و هفتاد و پنج

عشق ، جان تازه ای بگرفته است این روزها
میکند کار مسیحا یکصد و هفتاد و پنج

رازهای سر به مهری دارد از آن سالها
تا ابد ماند معما یکصد و هفتاد و پنج

در توسل جلوهء پنج است و هشت و چارده
وا کند صدها گره را، یکصد و هفتاد و پنج

یا نبی ، یا فاطمه ، یا مرتضی و یا حسن
یا حسین و یا رضا ، "یا یکصد و هفتاد و پنج"

گر محرم زنده باشم می نویسم گوشهء
بیرق مشکی سقا یکصد و هفتاد و پنج

هم در آنجا یکصد و هفتاد و پنج آیه، ردیف
هم ردیف شعرم اینجا یکصد و هفتاد و پنج

همه اهالی سبزوار او را می‌شناسند. مادر سالخورده‌ای که سال‌هاست زائر مزار شهدای گمنام شهر است. ۲۸ سال است که چشم به در دوخته تا شاید کسی از محمدرضا خبری بیاورد. هر پنجشنبه مزار شهدای گمنام را آب و جارو می‌زند و عقده دل را با آن‌ها باز می‌کند. آخرین بار وقتی پیشانی محمدرضا را بوسید به او گفته بود مادر دعا کن شهادت قسمت من شود. او رفت و مادر همچنان منتظر است. در این سال‌ها نور چشمانش کم شده است، اما بوی پسرش را خوب می‌شناسد.
فاطمه کرابی این روز‌ها با شنیدن خبر پیدا شدن پیکرهای شهدای غواص در خاک عراق در انتظار بازگشت پرستوی مسافرش است. می‌گوید آرزویی ندارم جز اینکه تنها یک یادگار از او برایم بیاورند. دلتنگ محمدرضا است و با شنیدن صدای در و زنگ تلفن قلبش به تپش می‌افتد.
محمدرضا کرابی فرمانده شجاع گروهان ستار از گردان غواصی یاسین در عملیات کربلای ۴ دل به اروند زد و هیچگاه بازنگشت.
مادر از روزهایی که با رنج تلخ یتیمی فرزندانش را بزرگ کرد این‌گونه می‌گوید: محمدرضا فرزند چهارم من بود. سال ۱۳۴۷ وقتی دو ساله بود همسرم بر اثر بیماری درگذشت و من با ۵ بچه قد و نیم قد ماندم. روزگار سختی بود، اما مادر بودم و نمی‌تواستم ناراحتی فرزندانم را ببینم. شروع به کار کردم و با پولی که از درست کردن خمیر و آش برای مردم به دست می‌آوردم بچه‌ها را بزرگ کردم. محمدرضا از‌‌ همان دوران کودکی دلسوز بود و همیشه می‌گفت مادر‌ای کاش زود‌تر بزرگ شوم و بتوانم زحمات تو را جبران کنم.
فرزندانم مقابل چشمانم قد کشیدند و بزرگ شدند. برای بچه‌ها هم پدر بودم و هم مادر. با شروع جنگ بی‌قراری را در چشمان محمدرضا می‌دیدم. دلش برای جبهه پر می‌کشید و تنها نگرانی‌اش من بودم. دوست نداشت مرا تنها بگذارد اما وقتی امام خمینی (ره) از جوانان خواست تا سنگر جبهه را خالی نگذارند سراغم آمد و گفت: مادر می‌خواهم به جبهه بروم.
با شنیدن این جمله دلم لرزید اما می‌دانستم او تصمیم‌اش را گرفته است. به یاد مظلومیت امام حسین (ع) افتادم که با دستان خود فرزندانش را به جنگ فرستاد. پیشانی‌اش را بوسیدم و از او خواستم مواظب خودش باشد. از طریق جهاد سازندگی وارد سپاه شد و به جبهه رفت. روحیه‌ای قوی داشت و تخریب چی در لشگر ۲۱ امام رضا (ع) بود.
پس از هر عملیات وقتی به خانه باز می‌گشت ساعت‌ها از عملیات و رشادت‌های رزمنده‌ها برایم تعریف می‌کرد اما وقتی از همرزمان شهیدش می‌گفت اشک در چشمانش حلقه می‌زد و به من می‌گفت مادر دعا کن شهادت نصیب من هم بشود. می‌دانم که خدا دعای مادر را استجابت می‌کند. بعد از مدتی به گردان غواصی پیوست و تمرینات سختی را پشت سر گذاشت. قبل از عملیات کربلای ۴ وقتی او را از زیر قرآن عبور دادم دستانم را بوسید و گفت: مادر این عملیات بسیار مهم است دعا کن رزمنده‌ها در آن پیروز شوند و من هم شهید شوم.وقتی نام کربلای ۴ به میان آمد مادر بغضی کرد و به در خانه خیره شد. جایی که برای آخرین بار محمدرضا برایش دست تکان داد و رفت.
فاطمه از روزهایی که برای پیدا کردن اثری از پسرش ساعت‌ها به اخبار رادیو گوش می‌داد این‌گونه می‌گوید: پس از عملیات کربلای ۴ به برادرش اسماعیل خبر دادند که تعداد زیادی از رزمنده‌ها در این عملیات به شهادت رسیده‌اند و پیکرهای بسیاری از غواصان گردان یاسین در آب رودخانه اروند رود ناپدید شده است. تعدادی نیز به اسارت درآمده و تعدادی نیز زخمی شده‌اند.
از رفتارهای اسماعیل متوجه شده بودم که اتفاقی افتاده و آن‌ها نمی‌خواستند که من متوجه شوم اما سرانجام فهمیدم محمد رضا هیچ وقت بازنخواهد گشت. از گروهان آن‌ها فقط ۴ نفر زنده بازگشته بود و کسی از محمدرضا خبری نداشت. گاهی می‌گفتند اسیر شده و گاهی نیز می‌گفتند چند گلوله به او اصابت کرد و پیکرش در سیم خاردارهای معبر جزیره ماهی گیر کرده است.
در آه می‌کشد و می‌گوید: بی‌خبری بد‌ترین چیزی است که آن روز‌ها مرا بی‌تاب کرده بود. هر شب و روز به اخبار رادیو گوش می‌دادم تا شاید نامی از محمدرضا ببرند. یادروزی افتادم که به او گفتم اگر از عملیات به سلامت بازگردد باید ازدواج کند ولی با خنده می‌گفت مادر امروز پیروزی در جنگ مهم‌تر از ازدواج است. انتظارم به ماه و سال کشید اما خبری از محمدرضا نشد. هر بار وقتی شهید گمنامی می‌آوردند در مراسم تشییع پیکر او شرکت می‌کردم و برای آن شهید مادری می‌کردم. سالهاست که هر پنجشنبه به مزار شهدای گمنام سبزوار می‌روم و ساعت‌ها با آن‌ها حرف می‌زنم.سید جواد کافی یکی از همرزمان پسرم که یکی از ۴ رزمنده‌ای است که در آن شب زنده ماند به ما گفت محمدرضا شهید شده است و لحظه آخر شاهد تیر خوردن او بوده است. او به ما از شب عملیات این‌گونه گفت: غافلگیر شده بودیم. بچه‌ها یکی یکی در آب شهید می‌شدند. از همه طرف به غواصان شلیک می‌کردند و تیرهای کالیبر ۴ عراقی‌ها سر رزمنده‌ها را هدف قرار می‌داد.
منوری که هواپیمای عراقی زده بود آسمان را روشن کرده بود و آن‌ها براحتی ما را هدف قرار داده بودند. شهید دیزجی سیم خاردار را قطع کرد. او با محمدرضا کرابی و شهید رنجبر از بچه‌های سبزوار، ۱۰ متر جلو‌تر از من زیر نور منور با هم دست دادند و هر کدام به طرفی رفتند که پس از آن، دیگر هیچ کس آن‌ها را ندید.
او گفت: محمدرضا از مقابل سینه خیز به سمت جلو می‌رفت که سنگر کمین، او را دید و به رگبار بست، سه تیر به سینه محمدرضا اصابت کرد، او از سینه به طرف پشت برگشت، داد زد آرپی جی آر پی جی! و این آخرین فریاد او بود. بلافاصله سراغ او رفتم. محمدرضا شهید شده بود و من پیکرش را به سیم خاردارهای کنار جزیره گیر دادم.
مادر وقتی به اینجا رسید مکثی کرد و با‌‌ همان لهجه شیرین سبزواری ادامه داد: ‌در این سال‌ها با رفتن به مزار شهدای گمنام حرف‌های دلم را با آن‌ها می‌زنم همیشه احساس کرده‌ام پسرم در آنجا و در کنار آن‌ها است. من او را در راه امام حسین (ع) دادم و این روز‌ها در انتظار خبری از او هستم. دلم می‌خواهد پیکر او به خانه‌اش بازگردد تا روز‌ها کنارش بنشینم و حرف‌های دلم را با او بگویم. دلم می‌خواهد پس از این همه سال تنهایی، نشانی از فرزند به دست آورم و دل به تنها یادگار و نشانی خوش کنم.

بازیگر سینما و تلویزیون


باید به این نکته توجه کرد که عزیزان ما سربازان اسلام بوده اند و در واقع سربازان تحت امر ولی فقیه مسلمین بوده اند.
گروه فرهنگی«تیتریک»،مهران رجبی در خصوص مراسم تشییع پیکرهای پاک 270شهید تازه تفحص شده به خبرنگار شریان نیوز گفت: من شخصا به شهدای دفاع مقدس احساس دین می کنم و از این رو همانطور که در عکسی هم که از بنده منتشر شد این پیام را به همه مردم داده ام که شک ندارم شهدای عزیز ما راه های آسمان را بهتر از همه می دانند.
وی افزود: باید به این نکته توجه کرد که عزیزان ما سربازان اسلام بوده اند و در واقع سربازان تحت امر ولی فقیه مسلمین بوده اند.
رجبی ادامه داد: شهیدان عزیز ما از فرزندان خود ما بوده اند. جوانانی که برای دفاع از این کشور، از این آب و خاک و از پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران پا به میدان مبارزه با دشمن متجاوز گذاشتند و حقا و حتما شهید هستند.
بازیگر سینما و تلویزیون اظهار داشت: فقدان این عزیزان و خاطراتی که همه ما چه دوستان نزدیک و خانواده این عزیزان و چه تمام هموطنان از زمان دفاع مقدس کمی باعث میشود تا دل ما برای این عزیزان و خاطرات بودن آن ها تنگ شود.جوانانی که واقعا در کره ی زمین یکه بودند و بلاشک تک تک آنها نمونه نداشتند.
این هنرمند کشورمان تصریح کرد : این عزیزان با عروجشان ما را تنها نگذاشتند و استقلال و آزادگی به ما دادند تا ما امروز بتوانیم راحت و بدون هیچ ترسی در کشورمان زندگی کنیم. شما در حال حاضر ایران را با کشورهای همسایه نظیر عراق و افغانستان مقایسه کنید و ببینید چقدر جنگ و نا امنی در این کشورها است ولی ما به برکت شهدا و امام شهدا حضرت امام خمینی(ره) کشوری ایمن و با امنیت داریم.
مهران رجبی هنرمند متعهد کشورمان در پایان گفت: اکنون نیز ما باید پیرو راه شهدا باشیم چرا که ستمگران هنوز هم مشغول به ایجاد ستم هستند. آنهایی که در آن زمان به عراق کمک کردند امروز در همان کشور و کشورهای دیگر جنگ به راه انداخته اند و اگرچه در ظاهر اظهار حمایت از صلح و ظاهری دموکراتیک و مردم سالاری می گیرند اما ما که میدانیم این همه بر مردم جهان ستم میکنندو باید بگویم خوشحال هستیم که به برکت شهدا در کشور زندگی می کنیم و خوشحال هستیم که یک روز حساب هم هست.

پیامی آورده اند....


بسیاری از اهالی ورزش ایران برای وداع با تعدادی از شهدای غواص و گمنام امروز در مراسم تشییع پیکر این شهدا حاضر شدند.
به گزارش بولتن نیوز، مراسم تشییع پیکر 175 غواص و تعدادی از شهدای گمنام امروز از ساعت 16 در میدان بهارستان با حضور صدها هزار نفر از مردم برگزار شد.
*در این مراسم تعدادی از اهالی ورزش حضور به عمل رساندند و در کنار سایر مردم در مراسم وداع با شهدا شرکت کردند.
* جمعی از اهالی ورزش در خیابان باغ سعدی قرار گذاشتند تا در آنجا جمع شده و سپس به سمت میدان بهارستان بروند که با توجه به ازدحام جمعیت برنامه آنها تغییر کرد و در میدان بهارستان کنار یکدیگر جمع شدند.
* بنری از سوی کمیته ملی المپیک جهت گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در میدان بهارستان نصب شده بود.
* کیومرث هاشمی، رئیس کمیته ملی المپیک جزو اولین نفراتی بود که خود را به مراسم تشییع پیکر شهدا رسانده بود.
* منصور قنبرزاده مدیرعامل باشگاه نفت تهران و همچنین رئیس هیأت امنای باشگاه نفت و رئیس تربیت بدنی وزارت نفت در این مراسم حاضر شدند.
* آرش میراسماعیلی قهرمان سابق جودو در مراسم امروز حاضر شد.
* بهداد سلیمی دارنده مدال طلای المپیک و جهان در رشته وزنه‌برداری، حسین رضازاده رئیس سابق فدراسیون وزنه‌برداری و حسین توکلی دارنده مدال طلای رشته وزنه‌برداری در سال 2000 در این مراسم شرکت کردند.
* تعدادی از هواداران تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال با در دست داشتن پرچم تیم‌هایشان در این مراسم حاضر شدند.
* حسین حبیبی مدیر رسانه‌ای سابق پرسپولیس و بسیاری از خبرنگاران رسانه‌های ورزشی در این مراسم شرکت کردند.
* بسیاری از ورزشکاران رشته‌های کشتی، فوتبال، وزنه‌برداری، رشته‌های رزمی و... با حضور در میدان بهارستان در کنار سایر مردم با شهدا وداع کردند.

گزارش لحظه به لحظه از تشییع میلیونی شهیدان


مراسم تشییع پیکر 270 شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس با حضور باشکوه و گسترده مردم پایتخت در حال برگزاری است، ماجرای شهدای تازه تفحص شده ایرانی، ماجرای شگفت‌آوری در وضعیت امروز جامعه ایرانی است.



گروه دفاع مقدس
«تیتریک»،مراسم تشییع پیکر پاک 270 شهید تازه تفحص‌شده دقایقی پیش در میدان بهارستان آغاز شد و هم‌ اکنون یکی از بزرگترین گردهمایی‌های آرمانخواهانه ایرانی در خیابان‌های جنوب شرقی تهران برپا شده است. ماجرای شهدای تازه تفحص شده ایرانی، ماجرای شگفت‌آوری در وضعیت امروز جامعه ایرانی است. چیزی در حدود یک ماه پیش خبر کشف پیکر پاک 175 شهید غواص که با دستان بسته به شهادت رسیده بودند، انفجاری در افکار عمومی و رسانه‌‌های ایرانی به وجود آورد و ابراز احساسات بی‌شمار و شگفت‌انگیز ایرانیان به شهدای وطن، اتفاقات بی‌سابقه‌ای به وجود آورد. 36 سال بعد از وقوع انقلاب اسلامی و چیزی در حدود 20 سال بعد از پایان جنگ، این اتفاق برای همه کسانی که در دو سر طیف مردّدان و حامیان آرمان‌های خمینی کبیر بودند، اتفاق بزرگی به حساب می آید.
محدود نبودن ابراز علاقه و ارادت ایرانی‌ها به این شهدای تازه تفحص شده در قالب‌های کلیشه‌‌های معمول این سالها، یکی از بزرگترین اتفاقات دوران معاصر ایرانی است. آدم‌هایی با سلایق و نگاه‌های مختلف سیاسی و مذهبی و فرهنگی در طول این مدت، حمایت خود را از آرمانی که این شهدای برای آن جان باختند اعلام کرد‌ه‌اند و پیش‌بینی می‌شود که گردهمایی امروز بند ترمیم بزرگی بر همه اختلافات و نزاع‌های جعلی و غیرواقعی اما بزرگ‌شده جامعه ایرانی باشد.
تشییع این شهدا از میدان بهارستان (مقابل درب غربی مجلس شورای اسلامی ایران) آغاز شده و سپس با حضور گسترده مردم و مسئولین به خیابان شهید مصطفی خمینی، چهارراه سرچشمه، خیابان امیرکبیر، میدان امام خمینی(ره)، خیابان شهید فیاض‌بخش، خیابان وحدت اسلامی و نهایتاً خیابان بهشت به‌سمت معراج شهدا ادامه خواهد داشت.
گزارش لحظه به لحظه تسنیم از این مراسم تاریخی را می‌خوانید:
خبر به روز رسانی می‌شود...
17:26 بعد از 3 ساعت استقبال، سرانجام کاروان شهدای گمنام، ازمیدان بهارستان خارج شد. مسیر رسیدن به معراج شهدا همچنان با کندی طی می‌شود.پیش‌بینی می‌شود تشییع و استقبال از کاروان شهدا تا ساعت‌ها ادامه داشته باشد.
18:58 طبق اعلام کمیته جستجوی مفقودین با وجود کندی حرکت تشییع‌کنندگان، مسیر تشییع دقیقا طیق برنامه قبلی ادامه دارد.
18:56 حضور پرتعداد جانبازان ویلچری، در میان جمعیت تشییع‌کنندگان از نکات قابل‌توجه مراسم است. بر پیشانی برخی از استقبال‌کنندگان، سربندهای مدافعان حرم دیده می‌شود.
18:48 معراج شهدای تهران آماده استقبال از کاروان شهداست.
18:35 حرکت کاروان شهدا به کندی در حال انجام است. تبرک چفیه‌ها و شال‌های عزای مردم در کنار تابوت‌های شهدا، سنت همه این سالهای تشییع شهدا در تصاویر تلویزیونی خودنمایی می‌کند.
18:32 جمعی از هنرمندان سینما از جمله حمد علی باشه آهنگر،مجتبی راعی، رضا میرکریمی، علیرضا رضاداد، محمد حسین طباطبائی نژاد، جمال شورجه،همایون اسعدیان، فرشته طائرپور، کمال تبریزی، مازیار میری،ناصر عنصری، مرتضی شایسته، ابراهیم مختاری،حسن پورشیرازی، منوچهر شاهسواری، اکبر نبوی، محسن خان‌جهانی،محمدرضا موئینی،کامران ملکی،حمیدی مقدم و... در این برنامه حاضر شدند.
18:28 ازدحام شدید جمیعت باعث حرکت بسیار کند کاروان شهدا شده است. کاروان شهدا هم ‌اکنون در حال تغییر مسیر به سمت خیابان جمهوری اسلامی است.
18:20 سعید حدادیان مداح اهل بیت هم‌اکنون در حال مداحی و نوحه‌خوانی هستند.فریاد «مرگ بر آمریکا»ی جمعیت، مکان تشییع شهدا را فرا گرفته است.
سعید حدادیان در سخنان کوتاهی در خلال نوحه‌خوانی گفت:‌ این پیام این شهدای غواص برای ماست. آنها امروز به سراغ ما آمده‌اند تا بگویند که ما دست بسته‌مان هم برای خدا کار می‌کند، ما بن‌بست نداریم. ما هم امروز خطاب به آنی که می‌گوید شما از جیب ملت خبر ندارید می‌گوییم که جیب ملت پر از عکس احمدی روشن است، پر از وصیت‌نامه شهداست پر از سربند یازهرا و یا حسین است. این مردم ایستاده‌اند، شما کم نیاورید...
این سخنان با استقبال وسیع مردم روبرو شد.
17:55 هم اکنون مراسم شعرخوانی حماسی و نوحه‌خوانی توسط محمود کریمی، مداح اهل‌بیت(ع) در حال اجراست. سعید حدادیان هم در این مراسم حضور دارد. مردم در حال هم نوایی با کریمی هستند.
مردم پلاکاردهایی بر دست دارند که بر روی آن‌ها با نمایش تصویری از تابوت‌ شهدا نوشته شده است: «این سند جنایت کدخداست». همچنین جملات زیادی از امام خمینی(ره) در ضدیت با امپریالیسم جهانی و عدم سازش با آمریکا بر روی برخی پلاکاردها چاپ شده است مانند: «هر ملتی که به آمریکا اعتماد کرد ضربه خورد» بر روی یکی از دست نوشته‌های مردمی نوشته شده است: «هر کس به وقت یاری رهبرش در خواب باشد با لگد دشمن بیدار می‌شود»
17:27 سخنرانی محسن رضایی آغاز شد. محسن رضایی با اشاره به مناسبت 26 شهریور و سالگرد شهادت شهید صفارهرندی، ایمانی، نیک‌نژاد و بخارایی، شهدای معترض به کاپیتولاسیون گفت:مناسبت امروز با حضور این شهدا قرین است. شهدایی که فضای کشور را در این چند وقت کاملا دگرگون کرده‌اند چه در فضای حضوری و کف خیابان‌ها و چه در فضای مجازی، این مردم ثابت‌ کرده‌اند که امروز پیرو راستین این شهدا هستند، در شرایطی که امروز در فضای بین‌المللی ما نیاز به نمایش وحدت و خشم انقلابی داشتیم، این حضور امروز بسیار معنا دار است. امروز داعش به 35 کیلومتری بغداد رسیده است و باید از سوی ملت ایران پیامی به آنها داده می‌شد. امروز مردم بی‌پناه یمن در حال بمباران شدن هر روزه هستند و لازم بود که بار دیگر از سوی شهدا فریاد الله اکبری بلند شود و گفته شود که فکر نکنید می‌توانید به حیات ننگین‌تان ادامه بدهید، ما زنده‌ایم.
رضایی ادامه داد:اسامی غواص‌ها را همه خواهید شنید 175 تن از این شهدا غواصان و خط‌شکنان هستند.همه آنها را شما خواهید شناخت، اما غواصان چه بودند و چه کردند؟ از سال سوم جنگ به این طرف جنگ به بن بست رسید و ما به این نتیجه رسیدیم که جنگ را باید به آب‌ها بکشانیم و نیروی جدیدی به نام غواص‌ها به نیروهای ما اضافه شدند. ما در عملیات والفجر8 با 3000 غواص برای اولین بار به مواضع دشمن حمله کردیم و در عملیات کربلای 4 هم با نیروی کمتری. آنها حساس‌ترین ماموریت خط‌شکنی را برعهده داشتند. یک ساعت قبل از شروع عملیات در تاریکی شب، غواص‌ها از دل سرزمین خودی و تاریکی شب باید به سمت دشمن حرکت می‌کردند. اما مساله به این سادگی‌ها نبود، غواص‌ها به سمت دشمن می‌رفتند و فقط سرشان از آب بلند بود، اما نور ستارگان هم سطح آب را روشن می‌کرد و دشمن می‌دید که کسانی به سمت آنها می‌آید و واکنش نشان می‌داد. در کربلای 4، ماجرا سخت‌تر هم شده بود. چون دشمن از عملیات والفجر ترسیده بود و نورافکن‌هایی را بر ساحل گذاشته بود و تمام سطح اروند را روشن کرده بود و غواص‌ها در چنین شرایطی رفتند و دل به آب زدند. آنها شجاع‌ترین نیروهای ما بودند. آنها باید مهم‌ترین سنگر دشمن یعنی تیربارها را خاموش می‌کردند و راه را برای نفوذ ما آماده می‌کردند.
فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: در این روزها در خلال همه این احساسات پاک ملت ایران که امروز در اینجا به اوج رسیده است، صداهایی هم از اجنبی برخاسته است. همانهایی که می‌گویند درست است که این شهدا مظلومانه شهید شدند اما در خاک عراق چه می‌‌کردند. عجیب است. شما توقع داشتید به متجاوزین گل می‌دادیم و تشویقشان می‌کردیم؟ اگر این غواصان در عمق خاک عراق نمی‌جنگیدند امروز ایران امنیت داشت؟ ما باید دشمن را تعقیب می‌کردیم و تنبیه می‌کردیم. دشمنی که به ایران تجاوز کرده بود و 5 استان ایران را اشغال کرده بود اگر بدون تنبیه و مجازات به خانه خود می رفت امروز هر کسی به خود اجازه می‌داد که وارد ایران شود و بگوید مگر با صدام چه کردید که امروز با ما می‌خواهید کنید؟بنابراین تعقیب متجاوز درسی بود که غواصان ما به دشمن دادند. غواصان ما برای استقلال و پیشرفت کشور جان خود را دو دستی دادند . دست‌هایشان را بستند اما تسلیم نشدند و در مقابل دشمن زانو نزدند. آبادانی و پیشرفت این کشور نیاز به مقاومت و شهادت دارد. و این شعار غواصان بود.
محسن رضایی در بخش دیگری از سخنرانی خود گفت:‌ اخیرا شنیدم که می‌گفتند که این شهدا در یک عملیات شکست‌خورده‌ شهید شدند. اگر کربلای 4 شکست خورد چه طور 12 روز بعد ایران بزرگترین عملیات تاریخ جنگ را در همان نقطه انجام داد؟ چرا این حرف‌ها را می‌زنند و انقلاب را تحریف و تخریب می‌کنند؟ چون می‌خواهند راه شهدا و راه مقاومت و ایستادگی و راه شهدا را در کشور کور کنند. اما موفق نمی‌شوند و امروز همه اعتراف می‌کنند که ایران لنگرگاه منطقه است.حساب شده جنگ را زیر سوال می‌برند و تخریب و تحریف می‌کنند تا راه شهدا در این کشور ادامه پیدا نکند، اما امروز همه دنیا به این نتیجه رسیده است که اگر ایران نبود، این ناامنی‌های اخیر منطقه تمام 500 میلیون مردم منطقه را دربر می‌گرفت. ملتی که فرهنگ و تاریخ و تمدنش می‌تواند به منطقه و جهان کمک کند چرا در مقابلش مزاحمت و کارشکنی می‌شود؟ شهدای ما در یک آزمون سخت تاریخی، برای اولین بار ملت ایران را به سربلندی رساند و زنجیره شکست‌های تاریخی و جدا شدن بخش‌های مختلف از ایران که برای دویست سال ادامه داشت را قطع کردند.
فرمانده سابق سپاه پاسداران ادامه داد: بنابراین نتیجه می‌گیریم که هم رزمندگان ما و هم بسیجیان ما و هم ارتشیان دلاور ما امروز پای مسیر شهدا ایستاده‌اند. مسیر شهدا هم پرچمداری به نام ولایت دارد، ولی امر مسلمین مثل لنگری کل بار انسجام اقتدار ایران را به دوش دارد و امروز بیش از گذشته با رهبری ایشان در منطقه اقتدار یک ملت مستقل در حال به نمایش گذاشته شدن است.
در این بخش از سخنران محسن رضایی، شعارهای «مرگ بر آمریکا» جمیعت حاضر میدان بهارستان را در برگرفت و رضایی نیز با استقبال از این شعار این‌چنین گفت: این صداها را مذاکره‌کنندگان ما که پشت میز روبروی آنها می‌نشینند باید به خوبی بشنوند و بفهمند، این صداها جدی و واقعی است و از عمق دل جوانانی برمی‌خیزد که حاضرند تا آخرین قطره خونشان را فدای استقلال و سربلندی ایران اسلامی کنند. این سخنان رضایی با استقبال حضار و فریاد « نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا» همراه شد.
محسن رضایی ادامه داد: امیدوارم که خبرنگاران خارجی این فریادها را که صدای واقعی ملت ایران است به گوش جهانیان برسانند و بدانند که ملت ایران هیچ‌وقت عقب‌نشینی نمی‌کند و در مسیر امام و انقلاب و رهبری ادامه می‌دهد. ( شعار «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست») نباید در ایران ما علائم غلط به دنیا داده شود. نباید حرف‌های غیرواقعی از سوی ملت ایران نمایش داده شود. نگویند ما آب خوردن نداریم، نگویند کشور محاصره شده است و ما نمی‌توانیم روی پای خود بایستیم(شعار هیهات من الذله). ملت ایران و جوانان ایران و اندیشمندان و نخبگان آنقدر از انرژی و معرف و ایمان و عرفان ومعنویت غنی است که تمام دنیا را می‌تواند سیراب کند و به همه دنیا و انسان‌های عالم کمک کند.
رضایی ادامه داد: از سوی همه رزمندگان دفاع مقدس اعلام می‌کنم که کسی از نجابت ما سوءاستفاده نکند. اگر روزی خشم ملت ایران به جوشش درآید شما یک افسوس تاریخی خواهید خورد. همان‌طور که در جنگ خوردید.پیام ملت ایران این است که ما دوران قاجار و پهلوی را دیگر در این کشور تکرار نخواهیم کرد. سیاست خارجی قاجاری و پهلوی به این کشور برنخواهد گشت. 300 سال عقب‌ماندگی و ابستگی و تجزیه را کنار گذاشته‌ایم. ما با کسی جنگ نداریم اما می‌گوییم حرف منطقی ملت ایران را گوش دهید. ما غنی سازی می‌خواهیم در چارچوب اصول بین‌المللی. ما دنبال بمب اتم و جنگ نیستیم، دنبال پیشرفت خودمان هستیم و همین غواصان دست‌بسته ما دارند به شما می‌گویند که اگر دست‌های ما بسته باشد و ما را تیرباران هم کنید ما تسلیم زور و زیاده‌خواهی نخواهیم شد ( شعار هیهات من الذله)
رضایی در پایان گفت: از همین جا به همه دنیا اعلام می‌کنیم که ما دنبال حقوق ملت‌ها و انسان‌ها و به دنبال امنیت و آرامش هستیم در عین حفظ منافع ملی هستیم. دنبال مقابله با متجاوزانی که در منطقه هستند از اسرائیل تا عربستان. ما امروز پرچم امینت را بلند کرده‌ایم و می‌گوییم تجاوز و ترورسیم باید تمام شود. نگویند نیروهای حزب‌اللهی می‌خواهند در این کشور جنگ درست کنند. ما دنبال آرامش و امنیت هستیم اما نمی‌خواهیم با دست باز شرف ما را زیر پا بگذارند و ما را تسلیم کنند... هیهات من الذله...دنیا مطمئن باشد، تا رهبری و ولایت فقیه در این کشور هست، تا شهادت طلبی در این کشور هست هیچ کشوری نمی‌تواند به ایران اسلامی حمله کند. پس بنشیند و فکرهای خود را روی هم بگذارید و چه در فتنه داخل کشور و چه تجاوز در خارج کشور، هر کاری می‌خواهید انجام دهید، کمی فکر کنید تا پشیمان نشوید.
17:18 به دلیل ازدحام جمعیت حرکت کاروان شهدا همچنان روبروی درب شمالی مجلس است و حرکتش متوقف شده است.
17:14 کاروان شهدا وارد میدان بهارستان شد و از درب شمالی مجلس وارد میدان شد.
17:09 حضور خانواده شهدا، به ویژه مادران شهدا در این مراسم قابل‌توجه است. هیئات مذهبی نیز حضور پرشوری دارند.
17:01 سخنرانی محسن رضایی، فرمانده سابق سپاه در طول هشت سال دفاع مقدس تا دقایقی دیگر آغاز می‌شود.جمعیت همچنان در حال اضافه شدن است و ازدحام جمعیت به حد غیرقابل‌کنترلی رسیده است.هنوز پیکر شهدا به میدان بهارستان نرسیده است.
16:59 محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری سابق ایران به جمع تشییع‌کنندگان پیوسته است.
16:57 کاروان شهدا به میدان شهدا رسیده‌است و از آنجا به سمت خیابان مجاهدین اسلام در حال حرکت هستند.
16:53 پخش مستقیم مراسم از شبکه دو و شبکه خبر تلویزیون آغاز شد.
16:46 به دلیل ازدحام شدید مردمی، مسیر حرکت و آمدن کاروان شهدا مسدود شده است و تلاش برای آماده کردن مسیر برای ورود کاروان شهدا در جریان است.
16:40 هم اکنون گروه سرود رهپویان قم، در حال اجرای دو سرود حماسی هستند. سرود «برخیزید ای شهیدان راه خدایی...» با همخوانی و استقبال مردم مواجه شده است.
16:33 در بخش دیگری از تهران، کاروان شهدای تازه‌تفحص‌شده در حال رسیدن به سمت میدان بهارستان هستند.کارکنان نیروی هوایی به همراه امیر سرتیپ شاه‌صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش از چهارراه کوکاکولا تا سه راه سلیمانیه در محدوده ستاد فرماندهی نیروی هوایی به پیشواز پیکرهای این شهدا آمده‌اند.
16:25 ظاهرا محل ورود کاروان شهدا به مراسم در بالای میدان بهارستان است و به همین دلیل جمع زیادی از مردم بالای میدان بهارستان تجمع کرده‌اند. هم اکنون از تریبون مراسم، نوحه امروز میثم مطیعی برای شهدای غواص در حال پخش شدن است. سیل جمعیت همچنان در حال پیوستن به مردم هستند.
16:15 بخشی از جامعه هنری، روبروی وزارت ارشاد در حال گردهم آمدن هستند و آماده پیوستن به جمعیت هستند.
16:08 مراسم با شعار "نه سازش نه تسلیم، نبرد با آمریکا" آغاز شده است. به دلیل ترافیک سنگین در مسیرهای منتهی به میدان بهارستان، تعداد زیادی از مردم از وسایل نقلیه پیاده شده‌اند و به صورت پیاده در حال پیوستن به مردم حاضر در میدان بهارستان هستند.مسیر میدان سپاه به سمت بهارستان بسته شده است.
16:00 مراسم با اعلام مسیرهای تشییع در حال آغاز شدن است.
15:58 هنوز مراسم به صورت رسمی آغاز نشده است، اما خیابان‌های منتهی به میدون بهارستان کاملا بسته شده است.پرچم‌های قرمز و زرد رنگ «هیهات من الذلة » و «ما تا آخر ایستاده‌ایم»؛ «لیبک یا خامنه‌ای», «خون شهیدان ما قابل‌اکسید نیست»؛«آب خوردن ما وابسته است به سلام بر حسین نه تحریم‌ها»؛ در دست مردم مشاهده می‌شود و نوای نوحه و مداحی فضای میدان را دربرگرفته است.
انتهای پیام/

منبع: تسنیم

[h=1] حاشیه‌های تشییع 270 شهید دفاع مقدس
[/h]


مراسم تشییع پیکرهای 270 شهید دوران دفاع مقدس که به تازگی کاوش شده‌اند با حضور شخصیت‌های کشوری، لشکری و اقشار مختلف مردم در میدان بهارستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ حماسه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،به دلیل نوع شهادت تعدادی از این شهیدان از جمله غواصان و خط شکنان که در جریان عملیات کربلای 4 به شهادت رسیده بودند و همچنین بازتاب آن در بین مردم و رسانه‌ها،استقبال و تشییع از این شهدا خاص بود.

در این مراسم قشرهای مختلف مردم به ویژه جوانان حضور پررنگ داشتند.

200 خبرنگار خارجی در این مراسم حضور داشتند که محسن رضایی ازآنها خواست اخبار ایران را به درستی منتقل کنند.حضور خبرنگاران و تصویربرداران داخلی هم در این مراسم چشمگیر بود.

این سوال که چرا باید اسیران جنگ را دست بسته به شهادت برسانند و یا آنها را زنده به گور کنند به دفعات در بین حاضران در مراسم بیان شد.

مادر شهیدی که ظاهرا همچنان چشم‌انتظار بازگشت فرزندش بود می‌گفت یعنی ممکن است پسر من هم در بین این شهدا باشد؟

مردم از مسیرهای مختلف خودشان به محل برگزاری مراسم می‌رساندند.

تشییع‌کنندگان دست‌نوشته‌های زیادی با خود حمل می‌کردند که در آنها شعاری مختلفی در مورد شهدا نقش بسته بود.

دیروز آواکس‌های آمریکا عملیات کربلای 4 را لو داند، امروز آژانس آمریکایی چه نقشه‌ای دارد یکی از این دست‌نوشته‌ها بود.

دستان شهدا بسته شد تا امروز دستان ما باز باشد و شهدا شرمنده‌ایم دیگر دست‌نوشته‌هایی بود که به وفور در دست تشییع‌کنندگان به چشم می‌خورد.

حضور پرسنل نیروهای مسلح و مسئولان اجرایی در مراسم تشییع پررنگ بود.

این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده،مرگ برآمریکا و مرگ بر اسرائیل،نه سازش نه تسلیم، نبرد با آمریکا از جمله شعارهایی بود که توسط تشییع‌کنندگان سر داده می‌شد.

جمعی از اهالی سینما همچون محمدعلی باشه آهنگر،مجتبی راعی، رضا میرکریمی، جمال شورجه،همایون اسعدیان، فرشته طائرپور، کمال تبریزی، مازیار میری،ناصر عنصری، مرتضی شایسته، ابراهیم مختاری، محمد اطیابی، حسن پورشیرازی، منوچهر شاهسواری، اکبر نبوی، محسن خان‌جهانی،محمدرضا موئینی،کامران ملکی،حمیدی مقدم و... در این برنامه حاضر شدند.

سید مهدی طباطبایی‌نژاد مدیر مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، محمد شفیعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی، علیرضا رضاداد مشاور ارشد رئیس سازمان سینمایی از مدیران حاضران در مراسم تشییع بودند.

هنرمندان حاضر به دلیل ازدحام جمعیت، دقایقی در کنار ساختمان وزارت ارشاد ایستادند و سپس برای بدرقه شهدا به‌سوی معراج الشهدای تهران واقع در خیابان بهشت رهسپار شدند.

محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان به همراه معاونانش در مراسم تجدید میثاق و ادای احترام به پیکرهای شهدای غواص شرکت کرد.

جامعه بزرگ ورزش کشور امروز همپای سایر اقشار ملت بزرگ ایران برای تجدید میثاق با آرمان‌های شهدای غواص و وداع با پیکر آنان به بهارستان رفت.

محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان و عبدالحمید احمدی مشاور فرهنگی وزیر ورزش با حضور در جایگاه، به پیکر شهدا ادای احترام کردند.

پیش از این نیز طیف‌های مختلف جامعه ورزش بویژه قهرمانان ملی با ادای احترام به شهدا، در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی خواستار حضور پرشور مردم در این مراسم شده بودند.

حرکت خودرو حامل پیکرهای شهدا به دلیل ازدحام جمعیت به کندی انجام می‌شود.
انتهای پیام

[h=1]محسن رضایی: دست بسته غواصانمان می‌گوید تسلیم زور و زیاده‌خواهی نخواهیم شد[/h] فرهنگ > مدیریت فرهنگی - مهر نوشت:
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:این غواصان دست بسته ما چه می گویند؟ می گویند اگر دست های ما بسته باشد و تیربارانمان کنید، تسلیم زور و زیاده خواهی شما نخواهیم شد.
محسن رضایی فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم تشییع پیکر پاک ۱۷۵ شهید غواص و ۱۰۰ شهید گمنام در میدان بهارستان با اشاره به ۲۶ شهریور سالگرد شهادت شهید صفارهرندی، ایمانی، نیک‌نژاد و بخارایی، شهدای معترض به کاپیتولاسیون گفت: مناسبت امروز با حضور این شهدا قرین است. شهدایی که فضای کشور را در این چند وقت کاملا دگرگون کرده‌اند چه در فضای حضوری و کف خیابان‌ها و چه در فضای مجازی.
وی تاکید کرد: این مردم ثابت‌ کرده‌اند که امروز پیرو راستین این شهدا هستند، در شرایطی که امروز در فضای بین‌المللی ما نیاز به نمایش وحدت و خشم انقلابی داشتیم، این حضور امروز بسیار معنا دار است.
فرمانده اسبق سپاه افزود: امروز داعش به ۳۵ کیلومتری بغداد رسیده است و باید از سوی ملت ایران پیامی به آنها داده می‌شد. امروز در یمن مردم بی‌پناه در حال بمباران شدن هر روزه هستند و لازم بود که بار دیگر از سوی شهدا فریاد الله اکبری بلند شود و گفته شود که فکر نکنید می‌توانید به حیات ننگین‌تان ادامه بدهید.
دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام گفت: اسامی غواص‌ها را همه خواهید شنید ۱۷۵ تن از این شهدا غواصان و خط‌شکنان هستند. همه آنها را شما خواهید شناخت، اما غواصان چه بودند و چه کردند؟ آنها حساس‌ترین ماموریت خط‌شکنی را برعهده داشتند. یک ساعت قبل از شروع عملیات در تاریکی شب، غواص‌ها از دل سرزمین خودی و تاریکی شب باید به سمت دشمن حرکت می‌کردند. از سال سوم جنگ به این طرف جنگ به بن بست رسید و ما به این نتیجه رسیدیم که جنک را باید به آب‌ها بکشانیم و نیروی جدیدی به نام غواص‌ها به نیروهای ما اضافه شدند.
فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس افزود: ما در عملیات والفجر ۸ با ۳۰۰۰ غواص برای اولین بار به مواضع دشمن حمله کردیم و در عملیات کربلای ۴ هم با نیروی کمتری. اما مساله به این سادگی‌ها نبود، غواص‌ها به سمت دشمن می‌رفتند و فقط سرشان از آب بلند بودند، اما نور ستارگان هم سطح آب را روشن می‌کرد و دشمن می‌دید که چیزهایی سیاهی به سمت آنها می‌آید و در کربلای ۴، ماجرا سخت‌تر هم شده بود. چون دشمن از عملیات والفجر ترسیده بود و نورافکن‌هایی را بر ساحل گذاشته بود و تمام سطح اروند را روشن کرده بود و غواص‌ها در چنین شرایطی رفتند و دل به آب زدند.
رضایی تاکید کرد: آنها شجاع‌ترین نیروهای ما بودند. آنها باید مهم‌ترین سنگر دشمن یعنی تیربارها را خاموش می‌کردند و راه را برای نفوذ ما آماده می‌کردند.
فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: در این روزها در خلال همه این احساسات پاک ملت ایران که امروز در اینجا به اوج رسیده است، صداهایی هم از اجنبی برخاسته است. همانهایی که می‌گویند درست است که این شهدا مظلومانه شهید شدند اما در خاک عراق چه می‌‌کردند. عجیب است. شما توقع داشتید به متجاوزین گل می‌دادیم و تشویقشان می‌کردیم؟
وی اظهار داشت: اگر این غواصان در عمق خاک عراق نمی‌جنگیدند امروز ایران امنیت داشت؟ ما باید دشمن را تعقیب می‌کردیم و تنبیه می‌کردیم. دشمنی که به ایران تجاوز کرده بود و ۵ استان ایران را اشغال کرده بود اگر بدون تنبیه و مجازات به خانه خود می رفت امروز هر کسی به خود اجازه نمی‌داد که وارد ایران شود و بگوید مگر با صدام چه کردید که امروز با ما می‌خواهید کنید؟ بنابراین تعقیب متجاوز درسی بود که غواصان ما به دشمن دادند.
رضایی ادامه داد: غواصان ما برای استقلال و پیشرفت کشور جان خود را دو دستی دادند. دست‌هایشان را بستند اما تسلیم نشدند و در مقابل دشمن زانو نزدند. آبادانی و پیشرفت این کشور نیاز به مقاومت و شهادت دارد و این شعار غواصان بود.
دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش گفت: نباید اخبار غلط به مردم بدهیم نگوییم آب خوردن نداریم، کشور ما محاصره شده است، نگوییم نمی توانیم سر پای خود بایستیم.
رضایی ادامه داد: ملت ایران آنقدر از اندیشمندان، نخبگان و جوانان غیرتمند و آنقدر از انرژی، معرفت، عرفان و از معنویت مملو است که می تواند همه دنیا را سیراب کند.
نباید کسی از نجابت ما سوءاستفاده کند
وی افزود: نکته ای را به نمایندگی از همه رزمندگان دفاع مقدس اعلام می کنم؛ اینکه از نجابت ما سوءاستفاده نکنند. اگر روزی خشم ملت ایران به جوشش درآید، مطمئن باشید غرب افسوس تاریخی خواهد خورد.
فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به پیام ملت ایران گفت: پیام ملت ایران این است که ما دوران قاجار و پهلوی را دیگر تکرار نخواهیم کرد. دیگر سیاست خارجی دوران پهلوی و قاجاری به این کشور بازنخواهد گشت.
رضایی ادامه داد: ما ۳۰۰ سال عقب ماندگی وابستگی و تجزیه را کنار گذاشتیم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: ما با کسی جنگ نداریم. می گوییم حرف منطقی ملت ایران را گوش کنید. غنی سازی را در چارچوب اصول بین المللی می خواهیم شما هم لطفا مزاحمت ایجاد نکنید. ما دنبال بمب اتم نیستیم. ما به دنبال پیشرفت هستیم.
فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به غواصان شهید خاطرنشان کرد: این غواصان دست بسته ما چه می گویند؟ می گویند اگر دست های ما بسته باشد و تیربارانمان کنید، تسلیم زور و زیاده خواهی شما نخواهیم شد.
به دنبال حقوق ملت ها و امنیت منطقه هستیم
وی با اشاره به نکته پایانی صحبت های خود اظهار کرد: به همه دنیا اعلام می کنیم که به دنبال حقوق انسان ها هستیم، دنبال حقوق ملت ها هستیم و امنیت منطقه را می خواهیم.
رضایی تاکید کرد: دنبال این هستیم که متجاوزانی که در منطقه حضور دارند از اسرائیل، عربستان و... را سر جای خودشان بنشانیم. بنابراین ما پرچم امنیت به دست داریم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: ما می گوییم تروریسم باید تمام شود، دنبال امنیت و آرامش برای کشورمان هستیم. نمی خواهیم با دست باز ما را تسلیم کنند و عزت و شرفمان را بگیرند.
فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه افزود: دنیا مطمئن باشد تا رهبری، ولایت فقیه و شهادت طلبی در این کشور است، هیچ قدرتی نمی تواند به ایران اسلامی حمله کند. فکرهایتان را روی هم بگذارید قبل از اینکه بخواهید در داخل کشور فتنه ایجاد کنید یا در خارج به مرزهای ما نزدیک شوید.

- به گزارش پایگاه 598 به نقل از مشرق ، جمعی از هنرمندان سینما از جمله حمد علی باشه آهنگر،مجتبی راعی، رضا میرکریمی، علیرضا رضاداد، محمد حسین طباطبائی نژاد، جمال شورجه،همایون اسعدیان، فرشته طائرپور، کمال تبریزی، مازیار میری،ناصر عنصری، مرتضی شایسته، ابراهیم مختاری،حسن پورشیرازی، منوچهر شاهسواری، اکبر نبوی، محسن خان‌جهانی،محمدرضا موئینی،کامران ملکی،حمیدی مقدم و... در این برنامه حاضر شدند.

- ازدحام شدید جمیعت باعث حرکت بسیار کند کاروان شهدا شده است. کاروان شهدا هم ‌اکنون در حال تغییر مسیر به سمت خیابان جمهوری اسلامی است.

- سعید حدادیان مداح اهل بیت هم‌اکنون در حال مداحی و نوحه‌خوانی هستند.فریاد «مرگ بر آمریکا»ی جمعیت، مکان تشییع شهدا را فرا گرفته است.

سعید حدادیان در سخنان کوتاهی در خلال نوحه‌خوانی گفت:‌ این پیام این شهدای غواص برای ماست. آنها امروز به سراغ ما آمده‌اند تا بگویند که ما دست بسته‌مان هم برای خدا کار می‌کند، ما بن‌بست نداریم. ما هم امروز خطاب به آنی که می‌گوید شما از جیب ملت خبر ندارید می‌گوییم که جیب ملت پر از عکس احمدی روشن است، پر از وصیت‌نامه شهداست پر از سربند یازهرا و یا حسین است. این مردم ایستاده‌اند، شما کم نیاورید...

این سخنان با استقبال وسیع مردم روبرو شد.

- هم اکنون مراسم شعرخوانی حماسی و نوحه‌خوانی توسط محمود کریمی، مداح اهل‌بیت(ع) در حال اجراست. سعید حدادیان هم در این مراسم حضور دارد. مردم در حال هم نوایی با کریمی هستند.

مردم پلاکاردهایی بر دست دارند که بر روی آن‌ها با نمایش تصویری از تابوت‌ شهدا نوشته شده است: «این سند جنایت کدخداست». همچنین جملات زیادی از امام خمینی(ره) در ضدیت با امپریالیسم جهانی و عدم سازش با آمریکا بر روی برخی پلاکاردها چاپ شده است مانند: «هر ملتی که به آمریکا اعتماد کرد ضربه خورد» بر روی یکی از دست نوشته‌های مردمی نوشته شده است: «هر کس به وقت یاری رهبرش در خواب باشد با لگد دشمن بیدار می‌شود»

- سخنرانی محسن رضایی آغاز شد. محسن رضایی با اشاره به مناسبت 26 شهریور و سالگرد شهادت شهید صفارهرندی، ایمانی، نیک‌نژاد و بخارایی، شهدای معترض به کاپیتولاسیون گفت:مناسبت امروز با حضور این شهدا قرین است. شهدایی که فضای کشور را در این چند وقت کاملا دگرگون کرده‌اند چه در فضای حضوری و کف خیابان‌ها و چه در فضای مجازی، این مردم ثابت‌ کرده‌اند که امروز پیرو راستین این شهدا هستند، در شرایطی که امروز در فضای بین‌المللی ما نیاز به نمایش وحدت و خشم انقلابی داشتیم، این حضور امروز بسیار معنا دار است. امروز داعش به 35 کیلومتری بغداد رسیده است و باید از سوی ملت ایران پیامی به آنها داده می‌شد. امروز در یمن مردم بی‌پناه یمن در حال بمباران شدن هر روزه هستند و لازم بود که بار دیگر از سوی شهدا فریاد الله اکبری بلند شود و گفته شود که فکر نکنید می‌توانید به حیات ننگین‌تان ادامه بدهید. (برای دیدن متن کامل اخبار اینجا کلیک کنید)

به دلیل ازدحام جمعیت حرکت کاروان شهدا متوقف شد/خیل عظیم مردمی برای حضور در مراسم تشییع در خیابانهای منتهی به میدان بهارستان/حضور اقشار مختلف مردم با تصاویر و پلاکاردهایی درباره شهدا/طنین کجایید ای شهیدان خدایی

- به دلیل ازدحام جمعیت حرکت کاروان شهدا همچنان روبروی درب شمالی مجلس است و حرکتش متوقف شده است.

-کاروان شهدا از درب شمالی مجلس وارد میدان بهارستان شدند.

-حضور خانواده شهدا، به ویژه مادران شهدا در این مراسم قابل‌توجه است. هیئات مذهبی نیز حضور پرشوری دارند.

-سخنرانی محسن رضایی، فرمانده سابق سپاه در طول هشت سال دفاع مقدس تا دقایقی دیگر آغاز می‌شود.جمعیت همچنان در حال اضافه شدن است و ازدحام جمعیت به حد غیرقابل‌کنترلی رسیده است.هنوز پیکر شهدا به میدان بهارستان نرسیده است.

- محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری سابق ایران به جمع تشییع‌کنندگان پیوسته است.

- مراسم تشییع پیکر شهدا هم اکنون با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد.

- پخش مستقیم مراسم از شبکه دو و شبکه خبر تلویزیون آغاز شد.

-کاروان شهدا به میدان شهدا رسیده‌است و از آنجا به سمت خیابان مجاهدین اسلام در حال حرکت هستند.

- خبرها هاکی از آن است که به دلیل ترافیک و حضور بی شمار جمعیت، کاروان شهدا هنوز به میدان بهارستان نرسیده است.


مراسم وداع با پیکرهای مطهر شهدای غواص عصر دوشنبه بیست و پنجم خرداد با سخرانی آیت الله سید احمد خاتمی در دانشگاه تهران برگزار شد.
























بازیگر سینما و تلویزیون در پست اخیر اینستاگرام خود نکته ای را درمورد تشییع امروز شهدای غواص تازه تفحص شده منتشر کرد.
گروه فضای مجازی مشرق- بهاره رهنما در این باره نوشت: حکومت ها لزوما به معنی ملت ها نیستند جنایتی که یک بیمار روحی به نام صدام پی ریزی کردرو نباید به پای یک ملت نوشت یادمون نره الان همین جوون های عراقی جلوی داعش ایستادند و دارند کشته میشن امروز ساعت چهار مابرای پاس داشت ارزش های قهرمانانمون جمع میشیم نه برای فحش و توهین به هیچ ملتی!

[h=1]«۱۷۵ شهید غواص» برگ برنده دوران معاصر انقلاب[/h]


[/HR]
مراسم وداع با پیکر مطهر ۷۲ شهید دوران دفاع مقدس با عنوان «مدافعان عزت» به‌همت بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران برپا شد.


[/HR]
تابستان هوای شهر را گرم کرده و وسط هفته آخر ماه شعبان است. مراسم وداع با پیکر مطهر 72 شهید دوران دفاع مقدس با عنوان «مدافعان عزت» به‌همت بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران برپا شد. اینها بخشی از تابوت شهدای گمنامی است که قرار است سه‌شنبه بعدازظهر از میدان بهارستان تا معراج الشهدا تشییع شوند. همه آمده‌اند. دانشگاهیان و مسئولین کشوری و لشکری در این جمع حاضر شدند. بوی خوشایند اسپند و گلاب در محل نماز جمعه در دانشگاه تهران پیچیده است. تابوت شهدا که پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران روی آن کشیده شده‌اند سه به سه کنار هم قرار گرفتند. یک تابوت بدون پرچم هم در آن میان است. پیکر طلبه شهید مهدی مطلبی است که در حین مأموریت جهت روشنگری مباحث هسته‌ای در سانحه رانندگی درگذشته است.
هنوز یک ساعت دیگر به اذان مغرب مانده است. در ابتدای ورودی سه تابوت شهید قرار گرفتند. تعدادی از مسئولین دانشگاه به‌همراه غلامعلی حداد عادل و محمدرضا عارف داخل می‌آیند و کنار این تابوت‌ها می‌نشینند. دو رقیب انتخاباتی دو سال قبل، از دو جبهه متفاوت سیاسی، امروز کنار پرچم ایرانی که بر تابوت‌ها کشیده شدند می‌نشینند.
عکاس‌ها و دوربین‌های شبکه‌های مختلفی، جماعت مسئولین را دوره می‌کنند. بعد از اینکه فاتحه‌ها خوانده می‌شود، حدادعادل و محمدرضا عارف در جمع خبرنگاران به سوالات آنها پاسخ می‌دهند. سوال این است: مسئولان در قبال این شهیدان چه وظیفه‌ای دارند؟
حداد عادل: اگر در این مملکت کاره‌ای شدیم به‌برکت خون شهدا است
غلامعلی حدادعادل، نماینده مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران می‌گوید: اگر این جوان‌ها ایستادگی نمی‌کردند امروز کشوری در کار نبود. ثبات و امنیت حال حاضر کشور به‌خاطر فداکاری این شهدا است. این حضور یک پیام نمادینی دارد که پیامش همبستگی دانشگاهیان با انقلاب اسلامی، امام و رهبری است.
وی در پاسخ به اینکه مسئولین در مقابل این شهدا چه وظیفه‌ای دارند، گفت: مسئولان در مقابل این شهدا وظیفه دارند کشور را به‌گونه‌ای اداره کنند که آرمان‌های امام خمینی(ره) و نظر مقام معظم رهبری به دست بیاید. ما یادمان نرود اگر امروز وکیل، وزیر و کاره‌ای هستیم به‌برکت خون این شهداست.
حدادعادل در پایان با اشاره به موضوع این روزهای سیاست گفت: باید در مذاکرات از استقلال کشور دفاع کنیم تا بتوانیم تحریم‌های ظالمانه را برداریم.

عارف: با بازگشت پیکر هر شهید به وطن، مسئولیت مردم و مسئولان بیشتر می‌شود
محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در جمع خبرنگاران گفت: حضور شهدا بین دانشگاهیان نشان دهنده آن است که مردم به ارزش‌ها، آرمان‌ها و انقلاب‌شان وفادارند و با داشتن این سرمایه‌های معنوی و رهبری مقام معظم رهبری راه را ادامه خواهند داد.
عارف همچنین در جواب اینکه مسئولان در قبال شهدا چه وظیفه‌ای دارند، گفت: وظیفه مردم و به‌خصوص مسئولان ادامه‌ دادن مسیر شهیدان است. با بازگشت پیکر هر شهید به وطن، مسئولیت مردم و مسئولان بیشتر می‌شود چون می‌بینند که چه سرمایه‌هایی و چه جوانانی در راه این انقلاب تقدیم شدند.
امشب کنار پیکر شهدا حال و هوای خاصی است. پرچم‌های قرمزرنگی که روی آن نوشته شده است: «هیهات منا الذلة»، «نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا»، پرچم‌ها کنار تابوت‌ها و دست به دست زنان و مردان در هوا می‌چرخد. در جمع چهره‌های شاخصی سیاسی هم دیده می‌شوند. سعید جلیلی، محمدحسن صفارهرندی، سید محمد حسینی، مهدی چمران، سید ضیاء هاشمی، مرتضی بانک، حسام‌الدین آشنا، فرجی دانا و نیلی‌احمدآبادی از دیگر حاضران این مراسم بودند.
قاری قرآن می‌خواند و آیه شریفه «وَلاتَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللهِ اَمواتًا بَل اَحیآءٌ عِندَ رَبِّهِم یرزَقون» در گوش می‌پیچد. بالای سن روی پرچمی نوشته است: «به دست بسته شهیدان قسم. ملت ما نمی‌پذیرد ستم» اولین سخنران حاج حسین یکتا است.
حسین یکتا: دستهای این شهیدان بسته نیست؛ حاکمیت شهدا و امام بر قلبها در جای جای دنیا دیده می‌شود
حسین یکتا راوی دفاع مقدس در ابتدای سخنانش با اشاره به آیاتی که تلاوت شد، می‌گوید: هر موقع دیدی که روزی ما قطع می‌شود شهدا می‌آیند، ما را میهمان سفره خودشان می‌کنند. شهدا چگونه باید بگویند که ما را دوست دارند.
وی ادامه داد: سال‌ها باید بگذرد تا جایگاه شهیدان برای ما مشخص شود. هنوز باید پیکر این شهدا در بیابان‌ها آفتاب بخورد چرا که با دل خیلی‌ها در آینده کار دارند.
یکتا ادامه داد: امشب این دانشگاه دارالشفا است. این شهدا شفا می‌دهند، شهدایی که در هر دوره جلوه‌ای از خود را نشان می‌دهند و برای ما برکت دارند، برکت آنان بدین خاطر است که نظرکرده امام زمان‌شان هستند.
راوی خاطرات دفاع مقدس با اشاره به گزارشش در مورد کاروان‌های راهیان نور که در ابتدای دولت نهم خدمت مقام معظم رهبری داده بود، گفت: مقام معظم رهبری در آن جلسه گفتند تحولی که امروز در کشور می‌بینیم به‌خاطر همین کاروان‌های راهیان نور و شهدای گمنام است.
وی با تأکید بر اینکه شهدا پای عهد و پیمان خود با امام‌شان ایستادند، افزود: دست‌های این شهیدان بسته نیست، این بعثی‌ها بودند که اسیر شهدای ما شدند. وضعیت بعثی‌ها و صدام را ببینید و حاکمیت امام و شهدای انقلاب اسلامی را هم ببینید. در جای جای دنیا امام و شهدا بر قلبها حکومت می‌کنند.
یکتا در ادامه گفت: انقلاب اسلامی ما به‌سرعت به ‌سمت تمدن نوین اسلامی پیش می‌رود و ما نباید در این راه از اصول و آرمان‌های امام کوتاه بیاییم تا خدای ناکرده سیلی بخوریم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: امروز دشمن هرچه دارد از جمله داعش، ماهواره‌ها و رسانه‌ها را به صحنه آورده است تا به انقلاب اسلامی ضربه بزند. این شهیدان هم آن‌چیزی است که انقلاب و امام زمان به صحنه آورده است.
میان جماعت بازماندگان جبهه هم هستند. آنهایی که صدای هق‌هق گریه‌شان بلند‌تر است و سر به تابوت گذاشتند و به حال و روز این روزها می‌گریند. یکی می‌گوید امشب حال و هوای شبهای عملیات در کربلای چهار و پنج را تداعی می‌کند، شبهایی که بچه‌های خط‌شکن همدیگر را در آغوش می‌کشیدند و با هم وداع می‌کردند. بوی خوشایند اسپند و گلاب در هوا پیچیده است. اذان مغرب نزدیک شده است و مناجات شعبانیه کنار تابوت شهید حال و هوای تو را خوش می‌کند.
نماز به‌جماعت خوانده می‌شود و سخنران بعدی مراسم سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران است.
حال و هوای خوش میثاق و وداع تا بعداز ظهر سه‌شنبه 26 خردادماه ادامه دارد.
خاتمی: ملت عاشورایی تحقیرشدنی نیست و فریادش هیهات منا الذلة است
آیت‌الله سید احمد خاتمی در ابتدای سخنانش می‌گوید: این شهیدان برگزیدگان خداوند هستند. ویژگی مشترک این شهیدان عشق به خداوند است و بیعت با شهیدان بیعت با عزت و بیعت با ذلت‌ناپذیری است.
وی با اشاره به شهدای غواص هشت سال جنگ تحمیلی گفت: لباس غواصی در شب عملیات لباس شهادت بود، شهیدان غواص در زمان حیات‌شان به بهشت نزدیک‌تر از دیگر شهیدان بودند چون در خط مقدم جبهه راه شهادت را انتخاب می‌کردند.
امام جمعه موقت تهران گفت: ویژگی دیگر شهدای غواص، مقاومت تا آخرین نفس بود. چون این شهیدان 15 کیلومتر از مرز گذشتند و مردانه مقاومت کردند ولی دشمن زبونانه دستانشان را بست و زنده به گورشان کرد. این شهدای غواص امشب نظاره‌گر ما هستند که ما با چه انگیزه‌ای آمده‌ایم.
عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: ما امشب آمده‌ایم به این شهیدان بگوییم که با شما بیعت می‌کنیم و راه شما را ادامه می‌دهیم. دشمن سخت در اشتباه است که ملت ما را تهدید می‌کند و می‌گوید گزینه نظامی روی میز است. ملتی را که مرگ را ترسانده است از چه می‌ترسانند؟ ملت عاشورایی تحقیر شدنی نیست و فریادش هیهات منا الذلة است.
در این جای سخنرانی بود که فریاد هیهات منا الذلة دانشگاه تهران را پر کرد و پرچم‌های سرخ در هوا می‌چرخید.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به زیاده‌خواهی آمریکا در مذاکرات هسته‌ای گفت: مدام 1+5 و آمریکا تکرار می‌کنند که باید هر زمان که خواستند از مراکز نظامی ایران بازدید کنند. نادان‌ها نمی‌فهمند مراکز نظامی ناموس این ملت هستند و ملت غیور اجازه حضور نامحرم در حریم خودش را نمی‌دهد.
آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد:‌ در گردنه حساس تاریخی، مردم ایران راه شهیدان را دنبال می‌کنند. گوش به فرمان رهبری هستیم و توافق خوب و توافق عزتمندانه را می‌پذیریم و هرگز زیر بار توافق‌ ذلت‌بار نمی‌رویم.

[h=1]مردانی با دستان بسته[/h]


[/HR]
یک روز ۱۷۵ نفر که داشتند زنده زنده زیر خاک دفن می‌شدند، وقتی خاک بر سر و صورتشان می‌ریخت دست نداشتند جلو صورت‌هایشان بگیرند، دستانشان را با سیم تلفن صحرایی که سفت و برنده است بسته بودند.


[/HR]
احمد یوسف‌زاده نویسنده کتاب «آن بیست و سه نفر» یادداشتی در پاسداشت مقام 175 شهید نوشته که در ادامه می‌خوانید:
«یک روز یک نفر دست نداشت. باعمود آهنی بر فرقش کوبیدند، اگر دست داشت می‌توانست جلو ضربه عمود را بگیرد ولی دست نداشت. از اسب که به زمین می‌افتاد لااقل اگر دست داشت با صورت به زمین نمی‌خورد ولی او باز هم دست نداشت.
یک روز دیگر 175 نفر که داشتند زنده زنده زیر خاک دفن می‌شدند، وقتی خاک بر سر صورتشان می‌ریخت دست نداشتند که جلو صورت‌هایشان بگیرند، دستانشان را با سیم تلفن صحرایی که سفت و برنده است بسته بودند.
این روزها همه جا نقل مظلومیت 175 غواص شهیدی است که پس از 30 سال تصمیم گرفتند خورشید حضور خود را به شب زدگانی که ما باشیم، نشان بدهند. پریچهرهای آسمانی آمدند و با همان دستان بسته قفل فراموشی از چشم‌ها و گوش‌های ما باز کردند تا ببینیم و بشنویم برای حفظ وجب وجب این مرز پرگهر خون دلها خورده‌ایم.
چه رعنا قامتان نازنینی دست از جان شیرین‌شان شسته‌اند تا چراغ مردانگی و فتوت در سرزمین شیعه خاموش نشود.
چند روزی است که کاربران شبکه‌های اجتماعی عکس‌های غم انگیزی به اشتراک می‌گذارند. عکس مردانی که با دستان بسته زنده به گور شده‌اند. این اتفاق تلخ و غم انگیز پیام شیرینی اما داشت. معلوم شد شهدا و میراث داران دفاع مقدس ما محبوب دل همه ایرانیان هستند. ملت ایران پس از کشف پیکرهای غواصان جوان، همه یکپارچه به احترام قهرمانانشان تمام قد ایستادند و بزرگی‌شان را ستایش کردند. در میان این ستایشگران ازهر فکر و سلیقه و تیپ و جایگاه اجتماعی دیده می‌شوند و این یعنی اینکه ملت اسطوره‌هایش را فراموش نخواهد کرد. یعنی اینکه قهرمانان وطن در مصادره هیچ تفکر و سلیقه سیاسی و طبقه اجتماعی نیستند. آنها بیرق‌های مردانگی هستند که راه رشادت و تقوا و وطن دوستی را به نسل‌های بعد از خود نشان می‌دهند.
بچه‌ها متشکریم که رخ نمایاندید و از کهف جبهه بیرون آمدید تا نشانه‌ای باشید برای سطوت و غیرت ایرانی. نامتان زمزمه نیمه شب مستان باد.

روزگار هر از گاهی با نمایاندن چنین گنج‌هایی از دل زمین به دل‌های غافل ما تلنگری می‌زند که بیدار بمانیم و بدانیم زندگی و امنیت خود را مدیون مردان جوانی هستیم که با دست بسته به استقبال زجر آورترین مرگ‌ها رفتند تا ما امروز در ناامن‌ترین نقطه جهان شاهد امن‌ترین کشور دنیا باشیم و البته کمی هم شرمسار از اینکه درست همزمان با پخش تصاویر این اسطوره‌ها، اخبار تلخی از خیانت کسانی می‌شنویم که با نردبان نام این شهدا به بام قدرت رسیده‌اند و با دستان باز بیت‌المال مسلمانان را به انبان خود ریخته‌اند، بی‌آنکه از آن دست بسته‌های مظلوم شرمی بر وجود بی وجودشان عارض شده باشد.
بچه‌ها متشکریم که رخ نمایاندید و از کهف جبهه بیرون آمدید تا نشانه‌ای باشید برای سطوت و غیرت ایرانی. نامتان زمزمه نیمه شب مستان باد.

حضور شخصیت ها و چهره های نام آشنا در پویش «#پیامی‌ آورده‌اند »

ستاره اسکندی

رضا ایرانمنش

ابوالفضل همراه

وحید یامین پور

رضا هلالی

محمد گبرلو

مهدی پاکدل

حسین یکتا

زیبا بروفه

مرضیه برمند

جواد شمقدری

محمود کریمی

بهنوش بختیاری

جمال شورجه

سیدمجید بنی فاطمه

آرمیتا رضایی نژاد

افسانه بایگان

کیومرث پوراحمد

محمدرضا طاهری

امیرحسین مقصودلو(امیرتتلو)

شهاب حسینی

ابولفضل پورعرب

مهران مهام

حسین محب اهری

مهران رجبی

سردار باقرزاده

همسر شهید مجید شهریاری

علی اکبر رائفی پور

احسان علیخانی

خشایار راد

کیانوش گرامی

آزاده نامداری

عزت الله ضرغامی


قیام تهران به احترام شهدای گمنام/ شهدا تا «بهشت» بدرقه می‌شوند/ روضه‌خوانی میثم مطیعی برای مادران شهید/ رضایی: با دسته بسته هم تسلیم نخواهیم شد
ناطقان: مراسم تشییع پیکر 270 شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس امروز با حضور با شکوه و گسترده مردم پایتخت آغاز شد.

میدان بهارستان در این لحظات میزبان خانواده شهدا، ایثارگران، مسئولین لشکری و کشوری و دیگر آحاد جامعه است.

تشییع پیکر 270 شهید گمنام به همراه جمعیت حاضر پس از مراسم به سمت خیابان بهشت، معراج شهدا حرکت خواهد کرد.

جمعیت حاضر در این مراسم یکصدا سرود معروف «کجایید ای شهیدان خدایی» را زمزه می‌کنند. همچنین مداحان اهل بیت در حال مدیحه سرایی هستند و گروه‌های خودجوش مردمی پوسترها و تصاویر شهدا را در بین مردم توزیع می کنند. مردم در حالی که همچنان منتظر آغاز مراسم هستند اقدام به سر دادن شعارهای ضد آمریکایی چون «نه سازش، نه تسلیم، نبرد با آمریکا» و «ای رهبر آزاده، آماده‌ایم، آماده» می‌کنند.

پلاکاردهای تشییع کنندگان شهدا نیز شامل «آب خوردن ما وابسته به یاحسین است نه تحریم»،«با دستان بسته مقاومت کردید،ما با دست باز چه کردیم» است.

به گزارش فارس خانواده‌های شهدا در این مراسم حضور چشمگیری دارند. مادر شهید اکبر رضایی از شهدای کربلای 5 به خبرنگار فارس گفت: این شهدا گمنام هستند و به عنوان یک مادر شهید می‌توانم حال مادرانی را که چشم انتظار فرزندان خود هستند را درک کنم.

بنا بر مشاهدات میدانی خبرنگار فارس، حضور پرتعداد مردم به نحوی است که تمام ورودی‌های مترو به سمت بهارستان یک طرفه شده است و از چند جهت مردم همچنان در حال ورود به میدان هستند.

بدلیل ازدحام جمعیت، ماشین حامل شهدا امکان ورود به میدان شهدا را ندارد به همین دلیل مراسم با تاخیر روبرو شده است.

مراسم تشییع پیکر شهدا هم اکنون با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد.

17:31 میدان امام خمینی(ره) و خیابان های منتهی به میدان امام خمینی(ره) مملو از جمعیت است. بسیاری از خانواده‌ها همراه با فرزندان کوچک در این خیابان‌ها مستقر شدند و منتظر ورود کاروان‌های شهدا به این خیابان هستند.

17:33 کوچه بهشت که باید آخرین نقطه حرکت کاروان شهدا باشد، مملو از مردمی است که به انتظار نشسته‌اند. در این خیابان چندین حجله به یاد شهدای گمنام برافراشته شده و بساط نوحه‌خوانی، روضه و مراسم جمعی برقرار است.

مردم با در دست داشتن کتاب‌های دعا و قرآن انتظار کاروان شهدا را می‌کشند.

17:35 معراج شهدا نیز پذیرای مردمی است که زودتر خود را به این نقطه رسانده‌اند. اینجا نیز جمعیتی محدودتر از خیابان‌ها، منتظر استقبال از شهدا هستند.

17:45 در خیابان فردوسی دمام‌زنی بر پاست و مسیر عبور کاروان با بنرهای طرح شهدای غواص آذین‌بندی شده است.

17:50 گل‌های گلایل سفید رنگ بین مردم توزیع شده است. با گذشت زمان نسبتاً طولانی مردم بی‌صبرانه منتظر کاروان شهدایند.

*رضایی: با دسته بسته هم تسلیم نخواهیم شد

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس شروع به سخنرانی کرد.

سرلشکر محسن رضایی فرمانده اسبق سپاه پاسداران و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام طی سخنانی در مراسم تشییع 270 شهید دفاع مقدس که در میدان بهارستان تهران در حال برگزاری است با اشاره به حضور پرشور مردم در این مراسم گفت: نشان دادن خشم انقلابی مردم با توجه به در پیش بودن مذاکرات قابل توجه است.

رضایی خاطرنشان کرد: غواص‌ها شجاع‌ترین افراد ما در جنگ بودند و تنبیه متجاوز مهم‌ترین درسی بود که آنها به دشمن دادند.

وی تصریح کرد: علت تحریف انقلاب و پیروزی‌های ما کور کردن ایستادگی و مقاومت ملت است.

رضایی افزود: در ایران نباید علامت غلط و حرفهای غیر واقعی به دنیا ارائه شود. نباید بگوییم ما اب خوردن نداریم و کشور محاصره شده است. سیاست خارجه قاجاری و پهلوی دیگر به ایران بر نمی‌گردد.

بعد از سخنرانی محسن رضایی، محمود کریمی از مداحان اهل بیت به مدیحه سرایی پرداخت.

18:22 همچنان کاروان حامل شهدا به دلیل ازدحام جمعیت بدرقه کنندگان به میدان بهارستان نرسیده اند.

18:40 کاروان شهدا به بهارستان رسید

18:45 مردم در حال بدرقه کاروان اسطوره های دفاع مقدس به سمت خیابان بهشت هستند و با مدیحه سرایی مداحان اهل بیت(ع)،شهدا را همراهی می‌کنند.

18:57 به دلیل حضور پرشور تشییع کنندگان، حرکت کاروان شهدا به کندی صورت می‌گیرد.

19:02 در این مراسم 10 کامیون پیکر مطهر شهدا را که هم اکنون به خیابان جمهوری رسیده حمل می‌کنند.

19:20 جمعیت زیادی از سمت میدان امام خمینی(ره) به طرف تقاطع خیابان فردوسی و جمهوری در حال برگشتند، برای استقبال از کاروان شهدا.

19.45 حاج سعید قاسمی در میدان امام خمینی(ره) در میان جمعی از جوانان به گپ و گفت‌وگو مشغول است. کمی آن‌سو تر یکی از جوانان پلاکاردی را بلند کرده که روی آن نوشته شده با دستان بسته رفتند تا با دستان باز و با عزت مذاکره کنیم.

19.46 بوی اسپند و صدای مداح کاروان می‌رسد. هنوز شهدا در خیابان فردوسی هستند.

19:55 میثم مطیعی مداح اهل بیت با حضور در کاروان شهدا برای مادران شهدا روضه حضرت زهرا(س) را می‌خواند.

20:05 در هنگام عبور کاروان شهدا از مقابل سفارت انگلیس مداحی قطع شد و جمعیت یکپارچه شعار مرگ بر آمریکا مرگ بر انگلیس، مرگ بر آل‌سعود و نه سازش و نه تسلیم سر دادند.

20:10 کاروان شهدا به میدان امام خمینی رسید. جمعیتی از مردم که در معراج شهدا حضور دارند برنامه سخنرانی و مدیحه سرای تدارک دیده شده و حجت الاسلام ماندگاری برای آنها سخنرانی می‌کند و در معراج شهدا مادران شهدا از جمله مادر شهید بهروز و مادر شهید عباس صابری حضور دارند.

در میان چهره‌های حاضر در مراسم تشییع شهدا می‌توان به حضور دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق و سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و مهدی طالقانی فرزند آیت الله طالقانی، حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان اشاره کرد.

- پسر بچه دوچرخه‌سواری در طول مسیر خیابان فردوسی فریاد می‌زد شهدا به این خیابان رسیدند.

*اظهار نظر هنرمندان حاضر در مراسم

جمال شورجه در پاسخ به فارس که اگر قرار باشد یک جمله روی تابوت شهدا بنویسید آن جمله چیست گفت: «می‌نویسم، جایشان خالی است و به آنها غبطه می‌خورم. امیدوارم لیاقت پاسداری از خون این شهدا را داشته باشم.»

مازیار میری در پاسخ به این پرسش گفت: «می‌نویسم امروز تنها روزی است که هوای تهران پاک است. 275 فرشته بال زدند و هوای تهران را پاک کردند.»

حسن پورشیرازی نیز گفت چنین می‌نویسم: «ما شرمنده شهدا هستیم.»

تصاویر) حضور نوه امام در تشییع 175 غواص

مراسم تشيع پيكر ١٧٥ شهيد غواص با خیل عظیم مردم در حال برگزاری است.

در این مراسم به جز حضور پررنگ جوانان، طیف های مختلف فکری دیده می شوند.

همچنین حجت الاسلام و المسلمين مرتضى اشراقى نوه امام (ره) به همراه جمعی از خانواده شهدا و ایثارگران با حضور در ميدان بهارستان تهران در این مراسم باشکوه شرکت کردند.

منبع: انتخاب

صدای ایران- رهبر معظم انقلاب از حضور مردم در تشییع پیکر 175 شهید غواص و دیگر شهدای انقلاب اسلامی تشکر کردند.

به گزارش صدای ایران، در پی تشییع باشکوه و حماسی مردم تهران، رهبر معظم انقلاب پیام تقدیر و سپاس صادر کردند.

متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحيم

صلوات و سلام خدا بر شهيدان عزيز که مشعل توحيد را با ايثار خود بر فراز ميهن اسلامي برافروختند. و صلوات و تحيات خدا بر شهيدان مظلوم غواص که با ظهور و حضور خود اين فروغ خاموش نشدني را مدد رساندند و پرچم يادهاي عزيز و گرانبها و ذخيره هاي معنوي امت را با شکوهي هر چه تمام تر در کشور برافراشتند.

سلام بر دستهاي بسته و پيکرهاي ستم ديده شما و سلام بر ارواح طيبه و به رضوان الهي، بال گشوده ی شما. سلام بر شما که بار ديگر فضاي زندگي را معطّر و جان زندگان را سيراب کرديد. و سپاس بي پايان پروردگار حکيم و مهربان را که در لحظه هاي نياز اين ملّت خداجوي و خداباور، بشارتهاي ترديد ناپذير را بر دلهاي بيدار نازل مي فرمايد و غبارها را مي زدايد. و سلام بر شما ملّت بزرگ، وفادار، آگاه و مسئوليت پذير که خطاب لطيف الهي را به درستي مي شناسيد و مي نيوشيد و پاسخ مي گوييد. حضور پرمضمون امروز شما در تشييع اين دردانه هاي به ميهن بازگشته يکي از به يادماندني ترين حوادث انقلاب است. رحمت خدا بر شما.

و سپاس بي حد از خداي مالک دلها و سلام بي پايان بر حضرت بقيه الله روحي فداه که صاحب اين ثروت عظيم است.

والسلام عليکم و رحمه الله و برکاته
سيد علي خامنه اي

اصحاب کهف پس از سیصد سال وقتی بازگشتند، دریافتند که دیگر از جنس مردمان شهر نیستند...
اما....
اما این جوانمردان فقط سی سال از شهرو دیارشان دور بودند!!!
اکنون که بازمی گردند آیا این شهر همان شهراست؟؟!!
آیا تفکراتشان ، ارزشهایشان، و سادگی شان با ما تناسبی دارد؟؟!!
. .
.
.
ما با خودمان چه کردیم؟؟؟!!!!



[="Tahoma"][="DarkGreen"]

rea1362;691961 نوشت:

صدای ایران- رهبر معظم انقلاب از حضور مردم در تشییع پیکر 175 شهید غواص و دیگر شهدای انقلاب اسلامی تشکر کردند.

به گزارش صدای ایران، در پی تشییع باشکوه و حماسی مردم تهران، رهبر معظم انقلاب پیام تقدیر و سپاس صادر کردند.

متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحيم

صلوات و سلام خدا بر شهيدان عزيز که مشعل توحيد را با ايثار خود بر فراز ميهن اسلامي برافروختند. و صلوات و تحيات خدا بر شهيدان مظلوم غواص که با ظهور و حضور خود اين فروغ خاموش نشدني را مدد رساندند و پرچم يادهاي عزيز و گرانبها و ذخيره هاي معنوي امت را با شکوهي هر چه تمام تر در کشور برافراشتند.

سلام بر دستهاي بسته و پيکرهاي ستم ديده شما و سلام بر ارواح طيبه و به رضوان الهي، بال گشوده ی شما. سلام بر شما که بار ديگر فضاي زندگي را معطّر و جان زندگان را سيراب کرديد. و سپاس بي پايان پروردگار حکيم و مهربان را که در لحظه هاي نياز اين ملّت خداجوي و خداباور، بشارتهاي ترديد ناپذير را بر دلهاي بيدار نازل مي فرمايد و غبارها را مي زدايد. و سلام بر شما ملّت بزرگ، وفادار، آگاه و مسئوليت پذير که خطاب لطيف الهي را به درستي مي شناسيد و مي نيوشيد و پاسخ مي گوييد. حضور پرمضمون امروز شما در تشييع اين دردانه هاي به ميهن بازگشته يکي از به يادماندني ترين حوادث انقلاب است. رحمت خدا بر شما.

و سپاس بي حد از خداي مالک دلها و سلام بي پايان بر حضرت بقيه الله روحي فداه که صاحب اين ثروت عظيم است.

والسلام عليکم و رحمه الله و برکاته
سيد علي خامنه اي

از اون مراسمها شد که در پایان سال اطمینان دارم در لیست تشکر رهبر قرار میگیرند.(همانند امسال که در پیام نوروزی از اربعین سال گذشته و روز قدس ایشان تجلیل کردند)[/]

[="Tahoma"][="DarkGreen"]دوست نداشته و ندارم یک چیزی را بگم
میدونم ممکنه برخی بگن که نگاه هنوز 2 سال نگذشته از این مسیله صدای برخی دراومد(چون 1 سال دیگه برخی خواهند گفت چه راحت 175 غواص را فراموش کردیم)...

اما انتقاد من جنبه خیر خواهانه دارد.

یادمه از بچگی تا الان که هر وقت شد به این مراسم تشییع پیکر شهدا رفتم 1 نکته خوب رعایت میشد.

دور تا دور کامیون حامل پیکر شهدا سربازان با یونیفرم ارتش(سربازانی که برای این کار تربیت شده اند قرار میگرفتند) با تیپ خاص و استیل خاص.نه اینکه
هر کدام یک طور باشند.(یکی خیلی چاق یکی خیلی لاغر یکی ریشش کم پشت یکی ریشش پرپشت یکی ریشش کامل نباشند یکی کامل)
کاملا مشخص بود که ان سربازان ارتش طی یک سری اموزشات برای چنین مجالسی تربیت شده اند.
چند سالی است که از ان سربازان خبری نیست و عده ای جوان اهل دل (اجرهم عندالله) از سوی بسیج یا شاید سپاه این وظیفه را بردوش میکشند.

ولی دوستان حتم یقین بدانید تجلیل باشکوهی بخواهیم برگزار کنیم باید تک تک این نکات را در نظر بگیریم کمااینکه در همه کشورها در نظر میگیرند.
و مسلم بدانید چنین قافله ای از شهدا باز هم خواهد امد چون مدتی است که ایران به کندوی عسل زده است و در انور مرز به شهدای ایرانی دست پیدا میکنند که تعدادشان هم کم نیست.
پس بهتر است هر چه سریعتر به همان روال احسنت و افضل برگردیم.[/]

[="Tahoma"][="DarkGreen"]این حرف را که میزنم خودم با چشم خودم دیدم

تو این مورد خاص ( 175 شهید غواص) در شبکه های اجتماعی دختران و پسرانی مطلب راجع به این شهدا گذاشتند که اگر تو خیابون ببینید کم کم میفرستیمشون منکرات یا صفحه شبکه اجتماعی شان ببینید مسدودش میکنیم.

عجیب این شهدا تو دل اون جوانان جا باز کرده بودند و کلماتی در مورد این شهدا نوشته بودند که بهترین شاعران و نویسندگان در این چند وقت در باب 175 شهید ننوشتند.

همش پیش خودم میگفتم این پسر یا این دختر اون شهدا و کلا یک تعجب خاص و شوق خاصی داشتم به کارشون

..............

با تدبر بیشتر رسیدم به این نقطه

پس بگو چرا خدا عمل نیک توبه کار بیشتر برایش لذت بخش است تا باتقوایان

من ادمی زاد وقتی میبینم اون بابا چنین مطلبی نیک وسط ان همه مطلب بدش مینویسد و اینطور لذت میبرم از کارش
خدای من ادمی زاد چه لذتی میبرد که یک گناهکار همچون خودم به یک باره توبه کند و عملش نیک شود.[/]

[h=1]تفحصی تکان‌دهنده‌تر از کربلای 4[/h]


[/HR]
۱۷۵ شهید غواص و خط‌شکن روزی روزگاری در جنگ تحمیلی به آب‌زدند تا آزادگی را تجربه کنند و امروز با دست‌های بسته آمدند تا تاج آزادگی را بر سر ما نهند و از هر بندی و اسارت و تحمیلی رها کنند.


[/HR]
با لب‌های تشنه و خاک گرفته آمده‌اند تا ما را از سرچشمه معرفت سیراب کنند و احدی جرئت به تعرض نکند.
روایت صحنه تفحص این دلاوران چنان دل را به درد می‌آورد که حتی یکی از رزمندگان کربلای 4 اذعان می‌کند: تصور صحنه این شهدا و تفحص آن به‌نوبه خود ازنظر من به‌عنوان یک رزمنده که جبهه‌ها را به‌خوبی درک کرده‌ام، بسیار سخت‌تر از صحنه‌هایی است که ما دیدیم و تحمل کردیم. خبر تکان‌دهنده‌ای بود
غلامرضا آسمانی همزمان با وقایع اخیر و تفحص شهدای غواص خط‌شکن خاطره‌ای از کربلای 4 را به این سبک بیان می‌کند. وی می‌گوید: هرچند یگان منطقه ما غواص نداشت اما خبر تفحص شهدای غواص خط‌شکن با دست‌های بسته که گویا عده‌ای از آن‌ها حتی زنده‌به‌گور شده بودند، واقعاً تکان‌دهنده بود و خاطرات کربلای 4 صحنه‌های پس از عملیات و شهدای به خاک افتاده را جلوی چشمانم تداعی کرد و مرا به یاد لحظه‌های شهادت دوستان شهیدم در آن عملیات انداخت. تصور آن صحنه خیلی دل‌خراش است و حتی در تمام 8 سال دفاع مقدس این قضیه خیلی تکان‌دهنده بود. برای کسی مثل من که جنگ و جبهه را درک کرده و دیده بود، این موضوع همچنان سخت است، چه برسد به نسل‌های پس از 8 سال دفاع مقدس.
شبی که صحنه کربلا مجسم شد
غلامرضا آسمانی در ادامه به حضور خودش در کربلای 4 اشاره و خاطره آن شب را این‌گونه روایت می‌کند:

آن منطقه هموار و مسطح است. برای همین خاک‌ریزهای متعددی زده بودند و قسمتی را هم با آب بسته بودند. جلو رفتیم، واگن‌های قطاری که عراقی‌ها در خاک کرده بودند و به‌وسیله خاک آن را پوشانده بودند و با آجر، اطراف آن را دیوارچینی کرده بودند، رسیدیم. از هر واگن چند پله می‌خورد و وارد واگن می‌شد. همراه فرمانده وارد شدیم و فرمانده آنجا مستقر شد. شب عراق دوباره حمله کرد و چون منطقه مال خودشان بود به‌شدت آتش در آنجا می‌ریخت. گلوله‌باران و آتش شدید بود، به حدی که نمی‌توانستیم از قطار خارج شویم و خروج از واگن بی‌شک برابر با کشته شدن بود. تا صبح آنجا بودیم. با گرگ‌ومیش شدن هوا از سرعت آتشبار کاسته شده بود و توانستیم از پناهگاه خارج شویم و جلو برویم. به فرمانده پیشنهاد برگشت به عقب دادیم و او هم قبول کرد. در این شرایط که ظاهر امر نشان می‌دهد عملیات لو رفته است، عقب‌نشینی کنیم. وقتی از واگن خارج شدیم، دیدیم که تیربار دیشب به حدی زیاد بوده که باعث شده بود آجرهای روی سقف واگن‌ها، تماماً خورد و پراکنده شوند.


به حدی که به‌جرئت می‌توانم بگویم روی سقف واگن، 4 میلی‌متری بیشتر خاک، نمانده بود. طوری که اگر بگویم این گلوله‌باران تا حدود یک ساعت دیگر ادامه پیدا می‌کرد، حتماً سقف واگن‌ها سوراخ می‌شد و آتش به داخل قطار می‌آمد. واقعاً صحنه عجیبی بود. از لحظه‌ای که تاریکی آسمان به زمین سایه انداخت تا تلالو سپیده‌دم، همچون باران آتش تیر بر سر ما می‌ریخت. لطف خدا بود که این نبرد تا صبح بیشتر دوام نیاورده بود. فرمانده پیشنهاد داد قبل از برگشت یکسری به خط بزنیم، همین‌طور که داشتیم به سمت جلو می‌رفتیم که یک صحنه واقعاً عجیبی دیدم. به حدی از رزمندگان شهید شده بودند که راه نبود بین بدن‌ها پا بگذاریم و عبور کنیم.
دو شب قبل یعنی شب آغاز عملیات یک گردان به این منطقه آمده بود و به خاطر لو رفتن کربلای 4 توسط ماهواره‌های آمریکایی پس از جریان «مک فارلین»، بعثی‌ها توانسته بودند رزمندگان ما را قتل‌عام کنند. کاری هم از ما ساخته نبود و حتی نمی‌شد آنجا ایستاد چون گلوله می‌آمد و در همین لحظه پیام آمد هرکجا هستید عقب‌نشینی کنید و ما هم برگشتیم عقب. وقتی داشتیم برمی‌گشتیم آتش‌بار کم شده بود و آمبولانس‌ها وارد منطقه شده بودند. جنازه‌ها را جمع می‌کردند و اگر مجروح و زخمی بود مداوا می‌کردند.

به‌واقع می‌شود گفت که صحنه‌های کربلا را که بارنگ روغن بر بوم ایجاد می‌کنند، در این صحنه‌ها با خون بر خاک مجسم کردند و به‌عین می‌شد آن صحنه را احساس کرد. صحنه‌های ناگفتنی بود که کسی حتی در خواب هم تحمل دیدنش را نداشت.

وقتی یک نفر از ما جدا شد
با دونفری که همراهم بودند، داشتیم از کنار خاک‌ریز برمی‌گشتیم که گلوله‌ای در نزدیکی ما منفجر شد به حدی نزدیک بود که با صدای انفجار، هر سه ما به زمین افتادیم. وقتی بلند شدم اثر از جراحات و صدمات در خودم ندیدم فقط به خاطر انفجار گیج بودم و چشمانم نمی دید. یکی، دو دقیقه‌ای طول کشید تا به خودم مسلط شدم .همراه من و فرمانده، یک پسر بسیجی بود به نام حامد. وقتی نگاه کردم دیدم حامد خونی افتاده است. حامد ترکش‌خورده بود و شهید شده بود. (حامد براثر اصابت ترکش، شهید شده بود).
فرمانده هم مانند من دچار موج انفجار شده بود. بلند شدیم و دیدیم کنار سنگر چند تا رزمنده دیگر نشسته‌اند . یکی از آن‌ها ناله می‌کرد و دستش را روی صورتش گرفته بود، دست و صورتش پرخون شده بودند. ترکش به چشمش اصابت کرده بود و چشم را از حدقه خارج کرده بود. چفیه‌اش را از دور گردنش باز کردم و سرش را بستم. در همین حین یک آمبولانس هم آمد. آمبولانس را نگه داشتیم و این بسیجی را به همراه رفیقمان که شهید شده بود گذاشتیم داخل آمبولانس. شاید حدود ده تا پانزده جنازه شهدا روی‌هم در داخل آمبولانس بود. سه نفر بودیم و شدیم دو نفر و به راهمان ادامه دادیم تا رسیدیم به مقر اصلی خودمان و از بچه‌ها پرسیدیم عملیات شب گذشته چطور بود که خوشبختانه باوجود لو رفتن عملیات توانسته بودند خط دشمن را بشکنند.
به‌واقع می‌شود گفت که صحنه‌های کربلا را که بارنگ روغن بر بوم ایجاد می‌کنند، در این صحنه‌ها با خون بر خاک مجسم کردند و به‌عین می‌شد آن صحنه را احساس کرد. صحنه‌های ناگفتنی بود که کسی حتی در خواب هم تحمل دیدنش را نداشت. آن روز پیکر رزمندگان در خون غلتیده بر خاک افتاده بود؛ اما تصور صحنه این شهدا و تفحص آن به‌نوبه خود ازنظر من به‌عنوان یک رزمنده که جبهه‌ها را به‌خوبی درک کرده‌ام، بسیار سخت‌تر از صحنه‌هایی است که ما دیدیم و تحمل کردیم.

آنچه بر کربلای 4 گذشت
وی در انتها با رجوع به منابع عملیات کربلای چهار بیان می‌کند:
کربلای 4 نام عملیات نظامی نیروهای ایرانی در جنگ ایران و عراق است. این عملیات با رمز «محمد رسول‌الله» (ص) در محور ابوالخصیب به‌صورت گسترده در دی ۱۳۶۵ به فرماندهی سپاه انجام شد. در این عملیات ابتدا حدود ۱۵ هزار نفر از نیروهای ایرانی به رهبری گروهی از تکاوران و غواصان نیمه جنوبی دجله و نیمه شمالی اروندرود را پشت سر گذاشتند و با گذر از جزیره‌های ام‌الرصاص، ام‌البابی، قطعه ۲ و سهیل به خاک عراق واردشده و خط دفاعی حدفاصل سپاه سوم عراق در شرق بصره و سپاه هفتم در منطقه نزدیک شبه‌جزیره فاو را شکستند. بعدازآن حمله حدود ۶۰ هزار نیروی سپاه و بسیجی ایران به سمت مواضع عراق در ساحل شرقی شط العرب ادامه یافت. هنگامی‌که این نیروها حرکت به‌سوی بصره را آغاز کردند، ارتش ایران نتوانست آتش پشتیبان کافی را برای آن‌ها فراهم کند. آن‌طور که تاریخ‌نویسان جنگ ایران و عراق نوشته‌اند، وقتی این نیروها به استحکامات دفاعی عراقی‌ها شامل میدان‌های مین و سیم‌های خاردار هجوم آوردند، منطقه تبدیل به یک میدان کشتار شد. تا ۳۶ ساعت پس از آغاز عملیات حجم وسیع خساراتی که به ایرانی‌ها واردشده بود از حمله اشتباه آن‌ها به مواضع قوی و منظم دشمن حکایت داشت. نیروهای عراقی برای از بین بردن نیروهای ایرانی فقط از سلاح‌های مستقیم و توپخانه بهره نبردند بلکه هواپیماها و بالگردهای مسلح را هم علیه نیروهای بی‌سرپناه و آشکار در منطقه به کار گرفتند. بخش زیادی از نیروهای آبی‌خاکی ایران غرق شدند و ۱۲ هزار کشته و زخمی برای ایران برجا ماند. این عملیات با لو رفتن طرح عملیات پیش از آغاز آن توسط هواپیماهای آواکس، مسدود کردن حفر کانال در معبر اصلی محور و پر کردن آن با مازوت برای زمین‌گیر کردن نیروهای ایرانی به شکست نیروهای ایرانی منجر شد؛ شکستی که هنوز هم رزمنده‌های جنگ با تلخی از آن یاد می‌کنند.

صحنه‌های کربلا را که بارنگ روغن بر بوم ایجاد می‌کنند، در این صحنه‌ها با خون بر خاک مجسم کردند و به‌عین می‌شد آن صحنه را احساس کرد

رقمی به این نزدیکی
گفتنی است که از زمان پایان جنگ ایران و عراق تابه‌حال، تعداد زیادی پیکر مفقودالاثرهای ایرانی پیداشده و به ایران بازگردانده شده است؛ اما آن‌طور که چند وقت پیش «ابراهیم رنگین»، مسئول ستاد معراج شهدای مرکز گفته بود: «بیش از ۱۱ هزار و ۶۰۰ خانواده مفقودالاثر در ایران وجود دارد که پیکر فرزندانشان را از جنگ تحویل نگرفته‌اند، اگر از این تعداد ۶۰۰۰ خانوار را کم کنیم که فرزندشان در همان سال‌های جنگ به‌عنوان شهدای مجهول در مزارهای مختلف به خاک سپرده شدند درنهایت رقمی در همین حدود نیز باقی می‌ماند که یا در خاک عراق یا در گورستان اردوگاه‌های اسیران ایرانی دفن شده‌اند که باید آن‌ها را تفحص کنیم و در صورت شناسایی به آغوش خانواده‌هایشان برگردانیم.»


حضور در این مراسم نورانی، بهترین لحظات زندگیم بود....

برای اولین بار بود که از ته دل و عمق وجودم فریاد زدم
مرگ بر آمریکا

این فریاد های برخاسته از ته دل....از هر گلوله و موشک و فانتومی مخرب تر و کشنده تر است....

اولین تصاویر از غواصان دست بسته شهید

با سیم خاردار دستشو بستن.

مترو ایستگاه بهارستان انقدر شلوغ بود آدم خفه میشد؛چه برسه به بیرون.
هوا گرم؛خدا این مردم و نگه داره.:yes::Kaf:

یا الله
..بغض کرده بود از بس گفته بودند: «بچه است؛
میگفتند:زخمي بشود آه و ناله مي کند و عمليات را لو مي دهد» شايد هم حق داشتند نه اروند با کسي شوخي داشت نه عراقي ها. اگر عمليات لو مي رفت،غواص ها که فقط يک چاقو داشتند-قتل عام مي شدند.فرمانده بغضش را ديد و اشتياقش را،.... موافقت کرد
بغض کرده بود توي گل و لاي کنار اروند، در ساحل فاو دراز کشيده بود. جفت پاهايش زودتر از خودش رفته بودند.يا کوسه برده بود يا خمپاره
.دهانش را هم پر از گل کرده بود که عمليات را لو ندهد...

بسم الله الرحمن الرحیم

شهدای غواصی که در عملیات کربلای 4 که توسط رژیم دژخیمان بعثی در حالی که دست بسته زنده به گور شده بودند و به درجه رفیع شهادت رسیده بودند در حالی تفحص شدند که بر دوش مردم شهیدپرور و غیور ایران زمین تشییع شدند.این شهدا با تلاش کمیته جستجوی مفقودین در عملیات تفحص در جنوب عراق "فاو"، "ابوفلوس"، "شلمچه"، "مجنون" و "زبیدات" کشف شدند.
در این نماهنگ که برای شما آماده شده است بیانات رهبر انقلاب در سفر به استان زنجان درباره شهدای غواص می باشد به ملت غیور ایران...

برای دانلود رایگان نماهنگ برای 174 شهید غواص بر روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود با لینک مستقیم
دانلود با لینک کمکی

بسم الله الرحمن الرحیم
در پی تفحص 174 شهید غواص که در حالی که دست بسته زنده به گور شده بودن و به حق به گفته مقام معظم رهبری دریادلان خط شکن هستند سایت مبارزه با شیطان پوستر زیر را تقدیم ملت شهید پرور جمهوری اسلامی ایران می کند:
پوستر فوق دارای کیفیت پایین می باشد برای دانلود پوستر شهدای غواص با کیفیت بالا بر روی لینک زیر کلیک کنید:

*******از زبان مادر غوّاص شهید*******
نوجوانم شاد ، امّا سرکش و عاصی نبود
این لباس "تنگ و چسبان" مال رقّاصی نبود
داغ من را مادر عباس(ع) میفهمد فقط
دست و پا بسته قرار و رسم غوّاصی نبود

[h=1]مادر بمیرد[/h]

[h=2]شعری از حمیدرضا شکارسری درباره شهدای غواص[/h]


تصورش هم زنده به گورم می‌کند...

هوای داغِ جنوب...
لباسِ تنگ، چسبان و پلاستیکی، غواصی...
درست تا زیرلبت را محکم پوشانده...
دست و پاهای بسته....
دراز به دراز، کنارِ رفقای جوان، زخمی و ترسیده ات...
نمی دانی چه می شود...
تیر خلاص یا شکنجه در اردوگاه...؟؟!
اما...
صدای بولدوزر، وحشت را در نفست به بازی می گیرد...
ترس...
چشم های مادر... دست های پدر... زبان درازی های خواهر... کتانی های برادر... گل کوچک با توپ پلاستیکی با بچه های محل.. آب یخ که شقیقه ات را به درد می آورد...
آخ... خدایا به دادم برس...
تنهای تنها...
بولدوزر، پذیرایی اش را آغاز می کند...
خااااااک... خاااااک
نفست را حبس می کنی به یادِ زمان خریدن، برای زندگی در زیر آب...
صدای ِ فریادهای خفه دوستان، قلبت را تکه تکه می کند...
بدنت روی زمین داغِ، زیر خاک سرد، چسبیده به لباسِ غواصی، آتش می گیرد...
دست های بسته ات را تکان می دهی...
دلت با تمامِ بزرگیش، قربان صدقه های مادر را طلب می کند... هوا برای نفس کشیدن نیست...
اکسیژن ذخیره شده ات را به یادگار از دریا میهمانِ ریه های خاک می کنی...
اما انگار خاک ظالم است... هی سنگین و سنگین تر می شود.. دلت نفس می خواهد...
ریه هایت تمنا می کنند، جرعه ای زندگی را ...
مهمان نوازی می کنی... عمیق...
اما خاک...
فقط خاک است که در ریه ات، گِل می شود...
خدایا... کی تمام می شود...
صدای ترک خوردن استخوان های قفسه سینه ات را می شنوی...
دوست داری گریه کنی و مادر باشد تا بغلت کند...
کاش دستانت را محکم نمی بست...
حداقل تا دلت می خواست، جان می دادی...
نه نفس...
نه دستانی باز، برای جان دادن...
گرما و گرما و گرما...
خدایا دلم مردن می خواهد...
مادر بمیرد... چند بار مردنت تکرار شد تا بمیری...؟


[/HR] منبع: جام جم

چه وقت آمدن بود ؟!

1- چند سال قبل در گرماگرم یک مناظره وقتی سخن از درس‌آموز بودن قیام عاشورا به میان آمد و بر ضرورت الگو گرفتن از مقاومت سالارشهیدان تاکید شد، طرف مقابل به اعتراض گفت: چرا از ماجرای عاشورا که به سوگواری برای شهدای کربلا اختصاص دارد استفاده ابزاری می‌شود؟ و چرا عاشورای حسینی(ع) را سیاسی می‌کنید؟! به ایشان گفته شد، مگر حضرت اباعبدالله علیه‌السلام و یارانش در تصادف اتومبیل و یا سانحه سیل و زلزله کشته شده‌اند؟! سیاست به مفهوم واقعی آن، اداره امور جامعه است و از این روی نمی‌تواند بیرون از دایره وظایف و تکالیف یک مسلمان باشد. مخصوصا، حضرت امام حسین(ع) که امام مسلمین بوده‌اند. بنی‌امیه برای پیشگیری از حاکمیت سیدالشهدا(ع) که عدالت‌پرور و در تضاد با حاکمیت ظالمانه و اشرافی آنان بود، آن حضرت را به شهادت رساندند. بنابراین اگر در عزای آن بزرگوار بر ضرورت مبارزه با سلطه‌گران تأکید نشود و از نیاز به حاکمیت اسلام که خواسته آن حضرت بود، سخنی به میان نیاید، مراسم و مجالس سوگواری و عزاداری آن امام مظلوم و شهید، آنگونه که باید، برپا نشده است.

2- روز سه‌شنبه هفته گذشته و به دنبال حماسه کم‌نظیری که در تشییع پیکرهای مطهر 270 شهید غواص و گمنام خلق شد، یک جریان سیاسی که متاسفانه برخی از کرسی‌های مسئولیت نظام را در اختیار دارد، به جای همدلی و همزبانی با توده‌های عظیم مردم و افتخار به برخورداری از یک ملت هوشیار و مقاوم، زبان به گلایه گشود که چرا مراسم تشییع پیکر شهدا به «میتینگ سیاسی»! تبدیل شده و کسانی تلاش کرده بودند پیام شهدا را به نفع یک جریان سیاسی خاص مصادره کنند! طیف مورد اشاره که اندک و کم‌شمار نیز هستند ولی از یکسو، برخی مناصب دولتی را برعهده دارند و از سوی دیگر علاوه بر رسانه‌های فراوان داخلی، از حمایت گسترده رسانه‌ها و محافل بیگانه نیز برخوردارند، در گلایه و اعتراض به تشییع باشکوه یاد شده آورده بودند؛
«هنوز مردم در راه معراج شهدا بودند که آنها که هیچ نسبتی با شهیدان ندارند، شروع به نفرت‌پراکنی و عقده‌گشایی کردند و کینه‌ها و بغض‌هایشان دوباره سر باز کرد»... و توضیح ندادند که کینه و نفرت آن روز علیه چه‌کسانی و در مخالفت با کدام مراکز قدرت سر باز کرده بود؟!
دیگری که بر کرسی معاونت رئیس‌جمهور تکیه زده است، با نوشتن یک‌متن - و به قول خودش دلنوشته- در فضای مجازی، آورده بود؛
«ای کاش شهدا توسط عده‌ای مصادره به مطلوب نمی‌شدند، در هیچ جای دنیا، با این سرمایه‌ها چنین نمی‌کنند. امشب بارها از خودم سؤال کردم که آیا شهدا و خانواده‌هایشان راضی هستند که دستمایه تسویه‌حساب‌های سیاسی شوند»؟! این معاون محترم رئیس‌جمهور توضیح نداده بود که «تسویه‌حساب سیاسی» با چه کسانی؟!
دیگری که او نیز از منصب و مسئولیتی در دولت محترم برخوردار است نوشته بود «ای کاش عده‌ای، حداقل با تشییع این پیکرهای مطهر کاسبی نمی‌کردند»!...
یک مقام دولتی دیگر گلایه کرده و گفته بود که «برگزاری میتینگ سیاسی در سایه نام بلند پاکترین فرزندان این مرز و بوم، نه گام زدن در صراط مستقیم، که پیمودن راه نفاق و خیانت به آمال این شهیدان همیشه مظلوم تاریخ است»!
و اظهارنظرهای مشابه دیگری از همین دست.

3- حالا باید از طیف یاد شده که لکه ننگ همسویی با دشمنان این مرز و بوم در فتنه آمریکایی اسرائیلی 88 در کارنامه سیاسی برخی از آنان ثبت شده است پرسید؛ مگر شعارهای مردم که در مراسم کم‌نظیر تشییع شهدای سه‌شنبه سر داده شده و یا بر صفحه پلاکاردها و پرچم‌ها نقش بسته بود، چه بود که تا این اندازه شما را عصبانی کرده است؟! اگر در مراسم باشکوه آن روز حضور نداشته‌اید، می‌توانید با مراجعه به فیلم‌ها و عکس‌ها و یا پرس‌وجو از توده‌های عظیم شرکت‌کننده در مراسم یاد شده، به شعارهای آن روز پی ببرید، شعارهایی نظیر؛ «مرگ بر آمریکا»، «می‌جنگیم، می‌میریم، سازش نمی‌پذیریم»، «هیهات ‌مناالذله»، «عزت قابل‌مذاکره نیست، حتی اگر دست‌های ما بسته باشد»، «نه سازش، نه تسلیم، نبرد با آمریکا»، «تا آخر‌ایستاده‌ایم»، «خون شهیدان ما قابل اکسید نیست»، «در منطق شهادت، تحریم حرف مفت است»، «لب تشنه جان دهیم، سازش نمی‌کنیم»، «آب‌خوردن ما وابسته به سلام بر حسین است، نه تحریم‌ها» و...
کدامیک از شعارهای یاد شده، با بینش و منش و راهی که شهدای بزرگوار و مظلوم این مرز و بوم طی کرده‌اند همخوانی ندارد؟! و از نگاه طیف مورد اشاره «سیاسی بازی»! «نفاق»! «مخالفت با منافع ملی»! «سوءاستفاده از خون شهدا»! و... تلقی می‌شود؟!

4- آیا شعار «مرگ بر آمریکا» جای گلایه دارد؟ و آیا عصبانیت جریان یاد شده از سردادن این شعار غیر از وابستگی آنان به شیطان بزرگ می‌تواند هیچ معنا و مفهوم دیگری داشته باشد؟ مگر آمریکا قاتل اصلی شهدای مظلوم ما نبوده است؟ بنابراین چرا از شعار مردم علیه قاتل شهدا برافروخته‌اید و رگ‌های گردنتان به نشانه عصبانیت بیرون زده است؟ آیا انتظار داشتید مردم در مراسم تشییع شهدایشان شعار «درود بر آمریکا»! و «زنده باد کدخدا»! سر بدهند؟! شاید هم عصبانی هستید که چرا مردم داستان جعلی مخالفت حضرت امام با شعار مرگ بر آمریکا را باور نکرده‌اند؟!... می‌توانید بفرمائید کدامیک از شهدا شعار «درود بر آمریکا»! سر داده‌ بودند که شما «مرگ بر آمریکا» را مصادره شهدا تلقی کرده‌اید؟!

5- مردم چه گناهی دارند که حاضر نیستند تن به ذلت بدهند؟! و با شعار «هیهات منا‌الذله» بر ادامه راه شهیدان که پیروی از سالار شهیدان است تاکید ورزیده‌اند؟! راستی اگر شما روز عاشورا حضور داشتید - نستجیربالله- به امام حسین(ع) اعتراض نمی‌کردید که چرا به ذلت سازش با یزید تن نداده و با سردادن فریاد «هیهات مناالذله» از حاکمان ظلم برائت جسته است؟!

6- مگر شما در پی سازش با دشمنان و تسلیم در مقابل زورگویی و باج‌خواهی آنها بوده‌اید که از شعارهایی نظیر «تا آخر ایستاده‌ایم»، و «نه‌سازش نه تسلیم» برآشفته‌اید؟! و مگر در مذاکرات به دنبال فروش عزت مردم و نظام هستید که از شعار «عزت قابل مذاکره نیست» عصبانی شده‌اید؟! تیم مذاکره‌کننده کشورمان که بارها بر حفظ عزت ایران اسلامی در مذاکرات تاکید ورزیده است، پس، شما از کدام قبیله‌اید که نسخه‌ وطن‌فروشی می‌پیچید؟! و...

7- و اما، جان کلام آن که طیف مورد اشاره به یقین می‌داند و می‌دانسته است که مخالفت با شعارهای روز سه‌شنبه مردم، برای این طیف هزینه سنگینی به دنبال خواهد داشت و عاقلانه آن بود که برای حفظ موقعیت خود هم که شده، دست به مخالفت نزند. ولی چرا با سراسیمگی و عصبانیت به مقابله با آن شعارها برخاسته است؟! پاسخ این سوال را فقط می‌توان در تدارک یک توطئه احتمالی علیه مردم این مرزوبوم دانست که با «حضور به موقع» 270 شهید غواص و گمنام و حماسه بی‌نظیر تشییع پیکرهای مطهر آنان، نقش بر آب شده است. توضیح آن که وقتی برخی از مشاوران رئیس‌جمهور محترم به ایشان توصیه می‌کنند که حتی «آب‌خوردن» مردم را هم به رفع تحریم‌ها گره بزند، به آسانی می‌توان درک کرد که جریان نفوذ کرده در اطراف رئیس‌جمهور محترم از این طریق در پی آن است که توافق با حریف را به هر قیمتی موجه و ضروری قلمداد کند! چرا که وقتی از یکسو آب خوردن مردم هم به رفع تحریم‌ها وابسته باشد و از سوی دیگر آمریکا و متحدانش رفع تحریم‌ها را موکول به پذیرش شرایطی کنند که به یقین و بدون کمترین تردیدی، ذلت و تحقیر ایران اسلامی و مردم این مرز و بوم را در پی خواهد داشت به طور طبیعی، این توهم به مردم القاء می‌شود که اگر شرایط ذلت‌بار حریف را نپذیرید، حتی از آب خوردن هم محروم خواهید شد! چنین است که حضور به موقع پیکرهای مطهر شهدا آنهم به قول حضرت آقا «در لحظه‌های نیاز این ملت خداجوی و خداباور، بشارتهای تردید‌ناپذیر را بر دل‌های بیدار نازل می‌فرماید و غبارها را می‌زداید»...

حالا به آسانی می‌توان فهمید که شهدای غواص و گمنام با حضور به‌موقع و بصیرت‌افزای خود آنهم دقیقا «در لحظه‌های نیاز»، «کاسبی»! چه کسانی را کساد کرده و باعث «دلواپسی»! چه کسانی شده‌اند؟! تا آنجا که انگار با زبان بی‌زبانی خطاب به شهدا می‌گویند؛
این چه وقت آمدن بود؟!

بار دیگر شعارهای آن روز را مرور کنید؛ «آب خوردن ما وابسته به سلام بر حسین(ع) است، نه تحریم‌ها»، «لب تشنه جان دهیم، سازش نمی‌کنیم» و...

حسین شریعتمداری

یادداشت های حجت الاسلام و المسلمین پناهیان برای 175 غواص شهید دست بسته


به گزارش
خبرچه به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ حجت الاسلام علیرضا پناهیان یادداشت کوتاهی برای 175 غواص شهید دست بسته نوشته است.

متن این یادداشت را ادامه می‌خوانید:
«یکی از مصادیق سخن مقام معظم رهبری که شهدا مظهر قدرت ایران هستند، همین است که:
175 شهید غواص با دست‌های بسته آمده‌اند تا یک ملت را از بند هر اسارت احتمالی و تحمیلی آزاد کنند.
175 شهید غواص با لب‌های تشنه آمده‌اند تا یک ملت را سیراب کنند و کسی به‌خاطر کمبود آب، ملت را ذلیل بیگانگان نکند.
175 شهید غواص از ضیافت الهی آمده‌اند تا ما را نزد خداوند متعال شفاعت کنند و برای مهمانی رمضان آماده نمایند.
خدا چه قدرتی به شهدا داده است که خود فرمود: «وَ الَّذینَ قُتِلُوا فی‏ سَبیلِ اللَّهِ فَلَنْ یُضِلَّ أَعْمالَهُم‏؛ و کسانى که در راه خدا به شهادت رسیده‏‌اند، خدا هرگز اعمالشان را باطل و تباه نمی‌کند..»

بیایید از شهدا قدرت بگیریم و دستان دعاگوی خود در ماه مبارک رمضان را به تابوت‌های نورانی شهیدان متبرک کنیم تا به استجابت دعاهایتان مطمئن باشیم.»


به گزارش خبرچه به نقل از خبرگزاری تسنیم،
مداحی در وصف شهدای گمنام و غواص
با نوای حاج میثم مطیعی به صورت فایل صوتی در ادامه قابل دریافت می باشد.

:Gol:کاروانی از شهیدان آمده (به یاد شهدای گمنام و غواص) :Gol:

متن شعر:
مژده ی یوسف به کنعان آمده
بر کویر تشنه باران آمده
زنده شو ای شهر دل مرده که باز
کاروانی از شهیدان آمده
ای شکسته استخوان ها السلام
السلام ای قهرمان ها السلام
از شما چشم زمین روشن شده
راهیان آسمان ها السلام
با شما اینک، می وزد عطر مدینه در خیابان ها
آه و واویلا، سوی چشم مادران را برده باران ها
(ای دل می رسند از راه، فرزندان روح الله)
شد چراغان کوی و برزن با شما
می رود هر دم دل من با شما
یادتان در جان ما جا مانده است
ای همه معنای بودن با شما
ای عزاداران عزاداری کنید
از غم ما پرده برداری کنید
استخوانی آمده از یوسفش
مادر غم دیده را یاری کنید
ذکر یازهراست، بر لب چشم انتظاران شما اینک
در خزان شهر آمده گویا بهاران شما اینک
(ای دل می رسند از راه، فرزندان روح الله)
ما و اینک یاد یاران حسین
ما به قربان شهیدان حسین
بر سر مولای ما سید علی
شکرُ لله بوده دستان حسین
ای شهیدان خدا آماده ایم
رهبر آزاده ما آماده ایم
ای مدینه،! مکه! ای شام و حلب
ای نجف! ای کربلا! آماده ایم
کربلایی ها، ای خدا آماده جان دادنند اینجا
با نوای یا کربلا آماده جان دادنند اینجا
(ای دل می رسند از راه، فرزندان روح الله)


فایل: 

اگه اعتقاد داریم که شهدا زنده اند و این را به عنوان صرفا یک شعار نمی دونیم پس ارتباط زمان پیدا شدن این شهدا با ان گونه شهادت و جریان مذاکرات رو هم بپذیریم. چون واقعا برای مذاکره کنندگان هر گونه جبهه گیری ضد امریکایی عنوان جهت گیری به سمت شکست مذاکرات را دارد. ای کسانی که تا بحال هر کاری که خواستید را با این مرز و بوم کردید و خود را طرفدار خط شهدا نام گذاردید حالا شهدا خودشون اومدن از حقشون و خونشون دفاع کنن. اگه مرد هستید همت کنید و راه شهدا را ادامه دهید

[h=1][/h]


[/HR] فرمانده کمیته جستجوى مفقودین ستاد کل نیروهاى مسلح گفت: به اعتقاد بنده، حضور جمعی شخصیت های مورد احترام نظام اسلامی در جایگاه چنین مراسم مردمی، نشانه وحدت و همبستگی مسئولین آن هم در زیر خیمه شهدا تلقی می‌شود.
[/HR] کمیل باقرزاده در صفحه غیررسمی سردار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوى مفقودین ستاد کل نیروهاى مسلح در یکی از شبکه‌های اجتماعی توضیحاتی به نقل از او درباره بعضی حواشی تشییع شهدا ذکر کرده است. متن این توضیحات به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
در پی برگزاری مراسم باشکوه و بی سابقه تشییع 270 تن از خط شکنان و غواصان شهید در یوم الله 26 خردادماه و خلق حماسه ای ماندگار از شور و شعور و عشق و دلدادگی به خط سرخ شهادت و مقاومت و ایستادگی در برابر آمریکا و نظام سلطه، متأسفانه برخی از افراد و جریانات سیاسی با طرح مسائل حاشیه ای تلاش نمودند از عظمت مراسم که پیامهای روشنی در برابر زیاده خواهی های آمریکا داشت، بکاهند.
البته در این میان، برخی از افراد که از دلسوزان نظام اسلامی و در جبهه خودی قرار دارند نیز با گلایه مندی از حضور لحظه ای برخی شخصیت ها در محل جایگاه مراسم شهدا، گمانه زنی‌هایی داشته و آن را حمل بر اغراض سیاسی برگزارکنندگان مراسم نمودند؛ لذا جا دارد برای تنویر افکار عمومی توضیحاتی به شرح ذیل ارائه شود:
1 . اینجانب در مورد حضور و یا عدم حضور شخصیت های لشکری و کشوری حاضر در مراسم هیچگونه نظری، چه نفیاً و چه اثباتاً نداشته‌ام. به عبارت دیگر، شخصاً از کسی برای حضور در جایگاه دعوت ننموده و یا مانع حضور فرد بخصوصی هم نشده‌ام.
2 . به اعتقاد بنده، حضور جمعی شخصیت های مورد احترام نظام اسلامی در جایگاه چنین مراسم مردمی، نشانه وحدت و همبستگی مسئولین آن هم در زیر خیمه شهدا تلقی می‌شود. فلذا مانع بخصوصی وجود ندارد تا در کنار هم قرار گیرند. کما اینکه در روز برگزاری مراسم نیز برای هیچ یک از مسوولین عزیز اعم از لشکری و کشوری حاضر در میدان و یا نزدیک و پشت جایگاه منعی برای حضور در جایگاه وجود نداشت و معدود افرادی هم که در جایگاه حضور یافتند با میل و علاقه شخصی خودشان بوده است.
در چنین ایام مبارکی با بهره گیری از درس‌های شهیدان، ضمن حفظ وحدت و انسجام ملی، خود را برای انجام رسالتهای بزرگتر آماده نماییم

3 . در خاتمه توصیه می‌شود: به جای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای و خدای نکرده تفرقه انگیز، بهتر است پیرامون آثار با برکت این حماسه عظیم که تنها با اخلاص شهدا و مردم حاضر در صحنه به وجود آمده اندیشه شود، و در چنین ایام مبارکی با بهره گیری از درس‌های شهیدان، ضمن حفظ وحدت و انسجام ملی، خود را برای انجام رسالتهای بزرگتر آماده نماییم.
از خداوند بزرگ توفیق همگان را در مسیر نورانی شهیدان سرافراز خواهانم. والسلام علیکم و رحمة الله.
خادم الشهداء، سرتیپ پاسدار سید محمد باقرزاده

[="Tahoma"]

rea1362;693618 نوشت:
3 . در خاتمه توصیه می‌شود: به جای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای و خدای نکرده تفرقه انگیز، بهتر است پیرامون آثار با برکت این حماسه عظیم که تنها با اخلاص شهدا و مردم حاضر در صحنه به وجود آمده اندیشه شود، و در چنین ایام مبارکی با بهره گیری از درس‌های شهیدان، ضمن حفظ وحدت و انسجام ملی، خود را برای انجام رسالتهای بزرگتر آماده نماییم.

احسنت
اون آقایی که نمی‌خوام اسمشو بیارم عوض اینکه بیاد پست بذاره بگه چرا فلانی اومده جایگاه و چرا از شهدا بهره‌برداری سیاسی شده بهتره خودش به این سوال جواب بده که چرا خود شما به جای عنایت به اصل ماجرا و این حضور پرشکوه مردم این همه حاشیه ایجاد کردی؟ بهتر نبود زبان به کام می‌گرفتی و برای رسانه‌های جیره خور استکبار این همه خوراک تولید نمی‌کردی؟

مذاکره با امریکا مذاکره با اسراییله یعنی حدر کرن خون شهدا .

هر گونه مذاکره با امریکا کاری بیهوده و عبث چون امریکا هیچ موقع تحریم ها رو بر نمیداره حتی اگه جلوش تعظیم کنیم پس وای به حال این دولت که این جوری حرمت خون شهارو نگه نمیداره .

اقای روحانی به این مراسم با شکوه نیومد چون میدونست اونجا با حضور شهدا جایی برای منافقان نمیمونه چون همه یک صدا با شهدا میگفتن مرگ بر منافق.

[="Tahoma"]شهدا هیچوقت بی‌رنگ نبودند؛ حتی اگر فلان روزنامه عشقش بکشد اینطور تیتر بزند!

شهدا نه بی‌رنگ بودند و نه بی‌رگ؛ این را از وصیتنامه‌هایشان می‌شود فهمید؛ این را از مقاومت با دست‌های بسته‌شان می‌شود فهمید؛ و البته این را خیلی‌ها نمی‌توانند بفهمند.

کسی که اگر رویش بشود - که می‌شود - ۲ روز دیگر هم بعید نیست بگوید مشکل کربلا، ضعف در دیپلماسی بود و باید به‌جای حرف‌های شعاری و اقدامات افراطی همچون پاره کردن امان‌نامه شمر خبیث روی سرش، در مقابل سپاه کفر از دیپلمات‌های کارآزموده استفاده می‌شد تا سرنوشت کربلا به طرز دیگری رقم می‌خورد، پیام شهیدان را هم بعید است دریابد...

کسی که تا دیروز آقازاده‌اش برای شدت یافتن تحریم‌ها بر ملت تلاش می‌کرد و حالا امروز یکباره خواب‌نما شده، به میدان سخن می‌پرد و از درآمدن پدر مردم از تحریم‌ها سخن می‌گوید تا لابد به این بهانه بوی بد دست دوستی به سمت شیطان بزرگ دراز کردن کمتر شود، بعید است از پیام شهدا چیزی سر در بیاورد...

این پیام را روزنامه خانوادگی فلان آقا که حاضر است شهیدان را عریان تصویر کند تا مبادا عکس امام روی پیراهن‌شان باشد نمی‌فهمد؛ عکس امام روی پیراهن یعنی راه امام؛ راه امام یعنی تا شرک و کفر هست مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم؛ شرک و کفر یعنی آمریکای جهانخوار که امام تا آخرین روزها هم آن را شیطان بزرگ نامید؛ پس بهتر است شهدا را عریان و بی‌عکس امام تصویر کرد؛ چون در غیر این صورت مجبور می‌شوند برای این بخش دومش چاره‌ای بیندیشند و لابد خاطره‌ای تک نفره از پشت درهای بسته با امام بگویند که امام اصلا با آمریکا مشکلی نداشت و آمریکا را شیطان بزرگ نمی‌دانست و آن همه فیلم و صوت، همه فتوشاپ است!

روزنامه‌ای که حاضر است شهیدان را عریان تصویر کند تا آیه «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَهٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللهِ وَعَدُوَّکُمْ» روی پیراهنشان نقش نبسته باشد، این پیام را نمی‌فهمد! این آیه اصلا با اعتدال حضرات تومنی دوزار فرق دارد، چرا که اصلا اگر اوبامای مودب و باهوش بخواهد با عدوالله جمع شود می‌دانی چه داستانی می‌شود؟ پس همان بهتر که شهدا را عریان و بدون پیام تصویر کنیم!

روزنامه‌ای که حاضر است شهیدان را عریان تصویر کند تا مبادا پیراهنی داشته باشند و در جیب پیراهنشان وصیتنامه‌ای باشد که در آن شعاری افراطی نوشته شده باشد، خدای ناکرده مغایر با سیاست‌های اعتدالی اعتماد به گرگ درنده تاریخ، بالا برویم و پایین بیاییم این پیام را درک نمی‌کند!

اما مردم چقدر خوب این پیام را درک کردند و به صحنه آمدند؛ چقدر خوب فریاد مظلومیت این شهیدان را در برابر جنایت آواکس‌های آمریکایی که عملیات را لو داده بودند، شنیدند و به صحنه آمدند و هر چه فریاد داشتند بر سر آمریکا کشیدند...

این وسط روزنامه‌ای هم با عصبانیت از حماسه مردم تیتر زد که ‌ای شهیدان ما فقط برای بدرقه شما آمده بودیم‌ها! و یکی هم نیست که سوال کند شما اصلا مگر آمده بودی برادر؟! شمایی که تا قبل از این حماسه یک تیتر هم برای این شهدا نزدی که مبادا حماسه‌ای آفریده شود و کسی شعار هیهات منا الذله سر بدهد، روز تشییع کجا بودی برادر؟! نمی‌دانم شاید داشتی در مدح ضریب همبستگی آب خوردن مردم با تحریم‌ها آمارهای علمی از خود صادر می‌کردی یا شاید در حال سفارش مقاله درباره ارتباط نزدیک ازدواج جوانان و سوراخ لایه ازن با تحریم‌ها و تاثیر تشنگی ماه مبارک رمضان در شرایط تحریم، به سر می‌بردی؛ نمی‌دانم! فقط می‌دانم هر کسی پیام شهدا را درک نمی‌کند... شهدایی که فرق‌شان با تمام کشتگان تاریخ این بود که نه بی‌رنگ بودند و نه بی‌رگ!

سید محمدعلی صدری‌نیا


گاهی مادرها دسته گل به آب می دهند...‏
موسی به نیل ‏
ام البنین به علقمه
و ۱۷۵ مادر به اروند

[h=1]نقطه حرکتی برای آینده[/h]


[/HR]
در پی تشییع باشکوه ۲۷۰ شهید دفاع مقدس، رایزن فرهنگی عراق در ایران با انتشار پیامی به ابراز همدردی با ملت شهیدپرور ایران اسلامی پرداخت.


[/HR]

«مظفر الربیعی» در این پیام بابیان اینکه به دنبال حاکمیت رژیم بعث در عراق باگذشت ۳۵ سال، هنوز اجساد بسیاری از شهیدان عراقی از درون گورهای دست جمعی بیرون نیامده‌اند، آورده است: بسم‌الله الرحمن الرحیم
وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ
فَرِحِینَ بِمَا آتَاهُمُ اللّهُ مِن فَضْلِهِ وَیَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِینَ لَمْ یَلْحَقُواْ بِهِم مِّنْ خَلْفِهِمْ أَلاَّ خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلاَ هُمْ یَحْزَنُونَ
صدق الله العلی العظیم
آزادگان جهان، ملت‌های مسلمانی که برای عزت و کرامت خود مبارزه می‌کنید، ملت‌های برادر عراق و ایران
شهدا سرمایه‌ها و مشعل‌های فروزانی هستند که به‌وسیله آنان در برابر ظلم و استبداد در جهان می‌ایستیم. چنانچه دنیای اسلام نیز از ابتدا و از آغاز پیدایش خود به دست مبارک رسول‌الله (ص) از این نعمت برخوردار بوده است.


طرح‌های استکباری که برای تشتت امت اسلامی برنامه‌ریزی‌شده‌اند، همچنان وجود خواهند داشت؛ مادامی‌که شیطان بزرگ آمریکا و اسرائیل وجود دارند.
امروز وقتی‌که ما شهدایمان را تشییع می‌کنیم، این پیام را به جهانیان ابلاغ می‌کنیم که گذشته می‌تواند نقطه حرکتی برای آینده باشد و فریادهایی که در تشییع شهدای ایرانی (که به دست بعثیان کافر ناجوانمردانه به شهادت رسیدند) سرداده شد، همانا فریادهایی است که برعلیه ظلم و هرگونه طرحی که می‌خواهد مانع رسیدن ملت‌های آزاد به کرامت و عزت باشد، سرداده می‌شوند.
برادران و خواهران ایرانی‌ام
در عراق قربانیان آزاده بسیاری هستند که بیش از ۳۵ سال به دست طاغوت حاکم بر این کشور به شهادت رسیده و اجساد آن‌ها هنوز از درون خاک و گورهای دسته‌جمعی بیرون نیامده است و کماکان عراقی‌ها شهدایی را در مسیر مبارزه با تروریسم وهابی این طرح صهیونیستی که همه ملت‌های مسلمان و امنیت و آرامش آن‌ها و نیز روابط دینی‌شان را هدف قرار داده، تقدیم می‌کنند.

این پیام را به جهانیان ابلاغ می‌کنیم که گذشته می‌تواند نقطه حرکتی برای آینده باشد و فریادهایی که در تشییع شهدای ایرانی (که به دست بعثیان کافر ناجوانمردانه به شهادت رسیدند) سرداده شد، همانا فریادهایی است که برعلیه ظلم و هرگونه طرحی که می‌خواهد مانع رسیدن ملت‌های آزاد به کرامت و عزت باشد، سرداده می‌شوند

برادران و خواهران


برای شهدا نباید اندوهگین بود و گریست چراکه آنان بر اساس آیه کریمه «فرحین بما آتاهم الله» به انتظار آزادگان جهان نشسته‌اند تا به آنان ملحق شده و به رحمت واسعه الهی در بهشت برین واصل شوند؛ هدیه‌ای که خداوند خاص شهدا قرار داده است.
همان‌گونه که امام حسین (ع) و یاران باوفایش را خطاب قرار می‌دهیم، به شهدایمان که شهدای اسلام ناب محمدی (ص) هستند نیز می‌گوییم: «یا لیتنا کنا معکم فنفوز فوزاً عظیما»
والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته
مظفر الربیعی
رایزن فرهنگی عراق در تهران
۱۷/۶/۲۰۱۵


ماجرای دست‌های بسته ما
ماجرای دست بسته شهید شدن ما هیچ گونه فلسفه و فلسفه بافی نیاز ندارد شماها بیخودی شلوغش کردید خود بعثی‌ها می‌دانستند تا دستان ما را نبندند نمی‌توانند خاک بر ما بریزند.


به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس سید احمد علوی در وبلاگ تنها نوشته آورده است: وقتش رسیده بود. دیگر باید پیدایمان می‌کردید کمی هم دیر کردید. قرار بود زودتر بیاییم. یعنی این طور به ما گفته بودند که شهر زودتر به نیروی کمکی نیاز دارد. گفته بودند که این بار خود شیطان هوس کرده ساعتش را به وقت تهران از ما بپرسد. نگفته بودند که مأموریت ما چیست اما گفته بودند به زودی شما را به منطقه عملیاتی خواهیم برد.
ماجرای دست بسته شهید شدن ما هیچ گونه فلسفه و فلسفه بافی نیاز ندارد شماها بیخودی شلوغش کردید خود بعثی‌ها می‌دانستند تا دستان ما را نبندند نمی‌توانند خاک بر ما بریزند. ماجرای دست هم در تاریخ اسلام داستان‌های غمناکی دارد برای خودش.
همه داستان کربلا هم از آنجا تراژیک می‌شود که دستان عباس را از حرم گرفتند وگرنه تا دستان عباس بود، همه ماجرا حماسه و شور و غیرت بود. بچه‌ها اینجا طاقت ندارند روضه گوش کنند؛ اصلاً هم قسم شده‌اند که یا دیگر روضه گوش نکنند و یا گوش کنند و بمیرند اگرنه برایتان تعریف می‌کردم که تا دستان عباس بود، عزت حرم بود و وقتی دستان عباس از سر بچه‌ها کم شد ... از آخرین باری ...
از آخرین باری که یک نفر روضه بستن دست‌های یک مرد را در کوچه‌ای تنگ و تاریک خواند بچه‌ها هم قسم شده‌اند که دیگر روضه نخوانند. همه طاقت نداشتند روضه گوش کنند! روضه به درد شما شهری‌ها می‌خورد که قلبتان تحمل دارد! هرچند ما خودمان روضه باز هستیم اما بیشتر آمده‌ایم تا برای شما داستان تعریف کنیم. ما آمده‌ایم ...
ما آمده‌ایم که داستان کربلای 4 را روایت کنیم. می‌دانیم که چون تلخ است، برایتان نگفته‌اند اما بگذارید برایتان زنده روایت کنیم طعم تلخ خیانت را. برایتان نگفته‌اند که چه شد ما غواصان خط شکن عملیات کربلای 4 دست بسته دشمن شدیم چون تلخی این داستان کامتان را تلخ می‌کرد اما باید یکی برایتان تعریف می‌کرد؛ مگر چند بار باید یک تجربه را تکرار کنیم که عبرت بگیریم!؟ برایتان نگفته‌اند.
برایتان نگفته‌اند برخی در داخل کشور، در همان حال که نیروهای انقلاب و پاسدارهای عزت و حرمت کشور را اقتدارگرا و تمامیت خواه معرفی می‌کردند، در حال فروختن اطلاعات عملیات کربلای 4 به صدام بودند.
حتی اسم و رسم آن بنده خدایی را هم که عملیات را لو داد و بعدها پناهنده شد رها کنید. ما آمدیم چون شما داشتید نخ تسبیح را گم می‌کردید. آدم خائن و برچسب زن تا تاریخ بوده و هست خواهد بود، مهم، آن نخ تسبیحی است که وقتی این رشته را بهم وصل می‌کند کربلای 4، کربلای مظلومیت شصت و یک می‌شود. نخ این رشته را.
نخ این رشته را، اگر می‌خواهید ببینید نگاه کنید به گروهی که بعدها گروهک شد و ادعای ضد امپریالیستی داشت اما سجده به شیطان می‌کرد. این رشته را اگر بگیرید امکان ندارد به نهضتی که می‌خواست آزادی در رابطه با آمریکا برای ما بیاورد، نرسید. نخ رشته را اگر هنوز پیدا نکردید به تشکرهای مکرر وزیر دفاع صدام از همکاری‌های اطلاعاتی آمریکا پس از کربلای 4 بنگرید. چرا!؟
نه، شما صدای این «چرا!؟» را درست نمی‌شنوید. یک بار دیگر با دقت این یک کلمه حرف ما را که همه حرف است بشنوید. درست هم بشنوید. این فریاد یکصد و هفتاد و پنج غواصی است که با دست بسته بعد از سه دهه آمده‌اند فریاد بکشند بر سر شما بل از این خواب بیدار شوید: چرا!؟ ...
ما بعد از 30 سال با دست‌های بسته آمدیم تا بر سر شما فریاد بکشیم که به اشک‌های همسرانمان، به یتیمی فرزندانمان، به چشم پدران و مادرانمان که به راهمان سپید گشتند و ناامید به زیر خاک رفتند، به مادرانمان که بعد از سال‌ها دوباره قنداق‌های ما را تحویل می‌گیرند و به روح امام سوگند از شما نخواهیم گذشت اگر دوباره رشته این خیانتکاری‌ها را در کشور زنده کنید. و چرا و چرا و چرا.

نامه اهالی رسانه برای ثبت تاریخی روز شهدای غواص اندیمشک جوان: بیش از ۴۰۰ تن از اهالی رسانه با امضای نامه‌ای خواستار ثبت ۲۶ خرداد ماه به‌عنوان روز شهدای غواص شدند. تعداد امضاهای این نامه در حال افزایش است. به گزارش نسیم، متن این تومار به شرح ذیل است: صلوات خدا بر شهیدان مظلوم غواص ۲۶ خرداد ماه ۱۳۹۴، روز تشییع ۲۷۰ سرباز خط‌شکن […]

اندیمشک جوان: بیش از ۴۰۰ تن از اهالی رسانه با امضای نامه‌ای خواستار ثبت ۲۶ خرداد ماه به‌عنوان روز شهدای غواص شدند. تعداد امضاهای این نامه در حال افزایش است. به گزارش نسیم، متن این تومار به شرح ذیل است:
صلوات خدا بر شهیدان مظلوم غواص
۲۶ خرداد ماه ۱۳۹۴، روز تشییع ۲۷۰ سرباز خط‌شکن روح خدا که با «حضور پرمضمون» ملت همراه شد «یکی از به یادماندنی‌ترین حوادث انقلاب» شکوهمند اسلامی را رقم زد و نشان داد با گذشت بیش از ۲ دهه از دفاع‌مقدس، اسطوره‌های بی‌نام و نشان به خون خفته آن دوران هنوز مالک بلامنازع قلوب میلیون‌ها ایرانی با هر گرایش و دیدگاه و سلیقه هستند. شور مردم در ادای احترام به نامداران گمنام دیروز، یعنی «شهیدان مظلوم غواص» که با «دست‌های بسته و پیکرهای ستمدیده» خود «فضای زندگی را معطّر و جان زندگان را سیراب» کردند نشان از آن دارد که این سرمایه‌های عظیم معنوی را باید قدر دانست و آنگونه که بایسته و شایسته است یاد و خاطره این عزیزان ملت را گرامی داشت. از همین روی، ما امضاکنندگان این نامه، به‌عنوان فعالان عرصه رسانه‌ای کشور، تقاضا داریم به یادبود این روز عظیم که به تعبیر رهبر معظم انقلاب نیازمند «سپاس بی‌پایان پروردگار حکیم و مهربان» است «که در لحظه‌های نیاز این ملّت خداجوی و خداباور، بشارت‌های تردیدناپذیر را بر دل‌های بیدار نازل می‌فرماید و غبارها را می‌زداید»، روز «۲۶ خرداد» به‌عنوان روز «شهدای غواص» نامگذاری شود تا هر سال بهانه‌ای برای تجدید عهد با این «دردانه»های ایران اسلامی باشد.
باقی، بقای عزت انقلاب و اعتلای ایران اسلامی
والسلام
رونوشت؛
١- شورای فرهنگ عمومی کشور
٢- شورایعالی انقلاب فرهنگی
٣- مجلس شورای اسلامی
۴- وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
۵- بنیاد حفظ آثار دفاع‌مقدس
۶- بنیاد شهید و امور ایثارگران