قدرت نظامی ایران

تب‌های اولیه

96 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال

ارتش های جهان بیشترشون کلاسیک هستن،ولی جنگ های چریکی وتن به تن ناهم طراز نقطه بارز ایران هستش،الان ایران اژدر حوت رو داره که قدرتمندترین اژدر جهان هستش، موشک خلیج فارس داره و جدیدا موشک دریا پایه رو کرد که میتونه بدون شناسایی از هرنقطه ای سر از زیر اب دربیاره، مین های دریایی رو مه دیگه نگو با همین ها پدر امریکا تو خلیج فارس درمیاد، شما چی میدونین که موشک کروز سومار یعنی چی غول 21 تنی سجیل یعنی چی،

Cheetah;686796 نوشت:
با سلام

سربازی وظیفه ی هرکسی در هر کشوری هست
به خصوص که ما یک کشوری خاصی هستیم و نیاز به نیرو داریم
سربازی علاوه براینکه شما داری به جمهوری اسلامی خدمت میکنی
خیلی تجربه های خوبی رو برای زندگی به دست میاریم
البته سربازی هم مضراتی رو تحت الشعاع قرار میگیره

بسم الله الرحمن الرحیم اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم سلام علیکم چون صحبت از سربازی شد یک مطلبی را نقل میکنم و قضاوت را به دوستان گرامی میسپارم و امیدوارم که سران ایران اسلامی ما به آن بیشتر توجه کنند تا این قانون اصلاح شود و یا حتی به شکلی حذف شود:
یکی از آشنایان آشپز یکی از سرباز خانه هاست ایشان میگفت برای هر سرباز حدود 5 هزار تومان در هر وعده(یعنی حدود 15 هزار تومان در هر روز) غذا درست میکند(یعنی خرج هر وعده غذای یک سرباز حدود 5 هزار تومان است) حالا با این حساب اگر (بنده سعی میکنم دست کم آمار را محاسبه کنم نه حقیقت آن را!!) در آن سرباز خانه 50 سرباز باشد که در 200 روز غذا میخورند با یک حساب سر انگشتی حدود 150 میلیون تومان!!! فقط خرج غذای این افراد در این سرباز خانه در طول 1 سال است!!!!!!!!!! حالا این 5 هزار تومان برای حدود 2 سال پیش است!! حالا شما خودتان محاسبه کنید که در ایران در طول 1 سال چند 10 میلیارد تومان!!!! فقط خرج غذای سرباز هایی میشود که بعدا قرار است از نیروهای مسلح خارج شوند!!!!!!!!!!!!!!! خوب اگر همین پول خرج ازدواج همین جوانان میشد الان آیا آمار تجرد این قدر زیاد بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ با این پول میشود به چند هزار زوج در سال وام ازدواج داد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تازه وامی که بر میگردد! نه اینکه پولی عملا دور ریخته میشود!!!! حالا حقوق ماهیانه ای که به سرباز ها میدهند بماند!!!!!!!!!!!!!!!! و خرج هایی که برای آموزش و اسلحه و غیره میشود بماند!!!!!!!!!!! با این پول میشود چقدر اشتغال زایی کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چقدر مدرسه و بیمارستان و مسجد و مسکن برای همین جوانان ساخت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ حالا به نظر شما کدام یک عقلانی تر و صحیح تر است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ قضاوت با شما!

امام عشق;687123 نوشت:
تانک دیگر در جنگ هیچ کارایی ندارد. تانک مرکاوا که دست داعش بود در همان هفته اول از صحنه نبر خارج شد.
نابودی تانک مرکاوایی که ادعا می شد غیر قابل انهدام است.و مجهز به سامانه موشکی است.
جالبه ، با آر پی چی هم می شود این تانک را نابود کرد.

تانک در دنیا امروزی یعنی تابوت متحرک

به نام خدا
سلام عليكم

در مقايسه نيروهاي نظامي ايران و جهان،ايران نيروي هوايي چندان قابل توجهي نداره(با در نظر نگرفتن پهباد) شايد بهتر باشه بگم چيزي رو نشده.
نيروي دريايي البته اوضاع بهتري داره،در منطقه جايگاه خوبي داريم(با توجه به اين كه بومي هم هست)در خليج فارس و درياي عمان و اقيانوس هند دشمن قابل توجهي نداريم اما بيرون از اين محوطه خطرناك است هرچند كار هاي خوبي داره ميشه ولي هزار راه نرفته هست هنوز.
نقطه ثقل نيروي نظامي ايران نيروي زميني است از جهت تجهيزات اوضاع بسيار بهتري دارد نسبت به نيروي دريايي و هوايي،همچنين نسبت به ديگر كشورهاي جهان.و مهمتر موج انساني است كه ايران مي تواند در تمام جبهه ها به راه بياندازد.
ايران هرچند در مقابل ارتش هاي كلاسيك حرف ها و غافل گيري هاي زيادي دارد اما در برابر تروريسم سيال كه هر لحظه هر مكاني مي تواند باشد كار سختي در پيش دارد.
البته بعد سياسي جنگ نيز بسيار مهم است و گاه بر بعد نظامي جنگ غلبه مي كند همانند جام زهري كه سياسيون به امام خوراندند و جام زهر 598ام را به امام تحميل كردند.كه اگر چنين نشده بود و جنگ با سقوط صدام پايان ميافت و ايران سالها قبل حكومتي شيعي قدرتمندي را در عراق حاكم مي كرد(كمك به تشكيل حكومت شيعي) آمريكا و ناتو فرصت و بهانه تجاوز و ويراني عراق را نميافتند و امروز چيزي به نام داعش وجود نداشت يا بسيار خفيف بود و منطقه عبارت بود از ايران قدرتمند و عراق مقتدر و سوريه مقاوم و لبنان سرافراز و نتيجه اين اتحاد قدرت بي انتها.
ليكن يك عده اي ليبرال در پي صلح شرافتمندانه با بي شرفي چون صدام بودند و نتيجه امروز آن صلح شرافتمندانه!!! تشكيل داعش است.
اين بار حواسمان را بايد جمع كنيم تا مجدداً چنين فريبي نخوريم.
در بعد اجتماعي جنگ؛ايران يكي از قوي ترين كشور هاست و برخلاف برخي اعراب راحت طلب،ايرانيان از هر اقدامي براي امنيت كشورشان دريغ نمي كنند يا به مانند برخي ملل نمي ترسند از هراس.ليكن دشمنان ايران مردمان نبرد نيستند و غرق در فساد هستند و از هر چيزي كه عيش و نوششان را بر هم زند متنفرند.اضافه كنيد بر اين،مردمان و مسلماناني را كه در هر تجاوزي به ايران قطعا اعتراض خواهند كرد.در حالي كه ايرانيان با كمال ميل از كشورشان و آرمانهايشان دفاع مي كنند.
شايد ريشه و مسئله ي حل نشده اي كه منجر به تشكيل داعش شد مسائل اقتصادي ايران بود زيرا موضوع اقتصاد بود كه دستمايه سياسيون آن زمان براي تحميل جام زهر 598 به امام خميني شد در حالي كه همانطور كه گفته شد اگر جنگ ايران و صدام با تحويل حكومت به مردم عراق پايان ميافت امروز داعش مجال جولان نميافت.
پس اين را بايد بدانيم كه در هر جنگي بعد اقتصادي-ايضاً سياسي-نقش پررنگي ايفا مي كند،ايران در جنگ تحت فشار اقتصادي قرار مي گيرد اما نه فشاري شكننده ليكن بورس هاي بزرگ دنيا در لحظه حمله به ايران ديدني خواهند بود.
امروز بايد سخت تمركز كنيم تا جام زهر ديگري تحميل نشود زيرا اينبار زهر بر ملت ايران يعني تكيه گاه مقاومت خورانده مي شود و اين يعني سقوط كل جبهه از غزه تا تهران.
برخي از حمله آمريكا به ايران سخن گفتند،بسيار سخن خنده آوري است حمله آمريكا به ايران در زمان حال،زيرا با آن حجم نيرويي كه آمريكا در غرب آسيا دارد تلفات بسيار سنگيني خواهد داد و قبل از هر تعرضي نيروهايش را از غرب آسيا تخليه مي كند تا زماني كه نديده ايد آمريكا كاملاً در حال تخليه منطقه است سخن از جنگ نزنيد.

با کمال احترامی که برا حرفاتون قائلم ولی قدرت دریایی مون قوی تر هستش و اگه خطری تهدید کنه اصلی ترینش از دریا هستش، هیچ قدرت جهانی جرأت جنگیدن زمینی با ایران رو نداره ومجبوره از جنگنده های پیشرفته ای مثل f22 .f15 استفاده کنه، وماهم سامانه های راداری قدرتمندی رو داریم که میتونه پشه رو از تو فضا بزنهبارو 373 که به امید خدا امسال رونمایی میشه شبیه S300 روسی هستش با این تفاوت که از S300 پیشرفته ترهستش حالا حساب کن چه جنگنده ای جرأت ارود به اسمان مقدس ایران که با سامانه های بارو S300 و باور 373 مجهز هستش

سلام

به نظر من مقایسه کردن ایران و امریکا از منظر نظامی کار خیلی درستی نیست،چرا چون امریکا سیستم نظامیش بیشتر حمله است و ایران دفاعی
بعضا، بعضیا فکر میکنن چون امریکا فلان هلی یا تانک رو داره ما هم باید مثل اون داشته باشیم،در حالی که اصلا نیازی نیست چون سیستم ما دفاعی هست و اون ها تهاجمی
شما فرض کن بین ایران و امریکا جنگ بشه با هر تیپ امریکایی دست کم 200 تا 300 هلی هست!!!!:Moteajeb!::Moteajeb!: خوب فرض میکنیم ایران هم 200 تا 300 تا هلی با هر تیپش داشته باشه بعد اینا بخوان توی هوا بجنگن چی میشه ؟؟؟ چه بسا برای اونها هم خییلی پیشرفته تر باشه که هست
این تکنیک خیلی بو میده،چون سیستم ما، دفاعی هست به جای اینکه ما هم بیاییم اینقدر هلی بفرستیم میامییم پدافند میسازیم که حتی 1 از این هلی ها جراعت به اومدن نداشته باشه درباره ی دیگر وسایل هم همین طور
برای تانک هم میاییم ضد زره درست میکنیم
برای ناو هم میام قایق های تندرو میسازیم

امام عشق;687082 نوشت:
مسائل جدی را باید جدی گرفت.

ببخشید دسترسی به نت نداشتم دیر جواب دادم
سلام وعرض ادب:Gol:
امام عشق;687082 نوشت:
به بنده ثابت شد شما نه تنها مطالعه بالایی ندارید ، بلکه اخبار ایران و جهان را دنبال نمیکنید.

ماشاالله به شما عزیز ...بنده اخبار را دنبال میکنم اینو دیگه خودم مطمئن هستم

امام عشق;687082 نوشت:
در یکی از سخنرانی ها رهبر انقلاب (حفظه الله) از نامه گستاخانه اوباما به وی سخن گفته اند و اعلام هم کرده بودند که نامه اوبا را پاسخ داده اند.
و اعلام کرده بودند یکی از فرمانده هان هم نامه ی ارسال کرده اند. اما متن نامه را بیان نکرده اند.
دو روز بعد از سخنرانی رهبر انقلاب ، سازمان پنتاگون خودش خبر دریافت نامه سردار سلیمانی را اعلام کرد.

بله نامه ای به محضر امام ارسال شده
توضیحات گنگ هم از طرف برخی افراد داده شده نامه ای هم سردار ارسال کردن
ولی نحوه عنوان دوستان و برخی سایتها این بود
به این گونه که یه نفری رفته یواشکی نامه رو گذاشته رو میز پنتاگون برخی میگن میز رئیس جمهور وزیر دفاع .... ولی اینکه شخص ارسال کرده برای شخص دیگر خب چرا دروغ باشه خیلی هم خوبه

امام عشق;687082 نوشت:
سپس آقای جک کین یکی از فرمانده هان نیروی زمینی ارتش آمریکا ، با حضور در کنگره آمریکا طرح ترور مقامات ارشد سپاه پاسداران و سردار سلیمانی را مطرح کرد.و اعلام کرد سردار سلیمانی در بالاترین نقاط امنیتی آمریکا جاسوس دارد

ایشون فرمانده سابق هستند حتی در سایتهای ایرانی هم مطرح شده در یکی از جلسات علنی کنگره اومدن یه چیزهایی بلغور کردن بعدش هم سازمان جاسوسی امریکا این ادعا رو رد کرده که نمیشه روش حساب کرد نمیتونن تایید کنن خودشون زیر سوال میرن ...حالا بگذریم ....

امام عشق;687082 نوشت:
بعد تصویب این طرح.

کدام طرح؟ ترور سران نطامی ؟ این طرح اصلا تصویب نشد چندتا نماینده گفتن اقا انجام بدیم اصلا حتی به صحن مجلس نرسید همونجا تموم شد ...
امام عشق;687082 نوشت:
بخاطر تصویب طرح ترور سردار سلیمانی شکایتی را به مراجع قضایی بین المللی صادر کرده اند.و اقدام جک کین را یک اقدام تروریستی نامیده اند.

جک کین مزدور نظامی هست الان و مشاور یه سناتور ...طرح تصویب نشده چیرو بهش اعتراض میکنن اخه ؟
به گزارش «واحد مرکزی خبر» «روئل مارک گرچت» کارشناس سابق بخش خاورمیانه در سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و عضو بنیاد «دفاع از دموکراسی‌ها» گفت: سپاه پاسداران ایران را نمی‌توان مرعوب کرد مگر اینکه اعضای آن را بکشیم.

این مقام آمریکایی به صراحت به نام سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران اشاره و تصریح کرد:"وی را باید بکشیم".

وی در این خصوص افزود: "قاسم سلیمانی بسیار سفر می‌کند... تکان بخورید... تلاش کنید او را بکشید".

جمعی از نمایندگان کنگره امریکا نیز به دولت این کشور پیشنهاد کردند ترور مسئولان ایرانی را بخصوص در نیروی سپاه قدس در دستور کار قرار دهد.

«جک کین» رئیس سابق نیروی زمینی ارتش آمریکا در جلسه استماع کنگره در این خصوص گفت: چرا مسئولان ایرانی را نمی‌کشیم؟ چرا ما آنها را ترور نکنیم؟ نمی‌گویم اقدام نظامی کنیم ولی عملیات ترور را پیشنهاد می‌کنم.
------------------------------------------------------------

امام عشق;687082 نوشت:
فقط اگر در همان زمان کمی تحقیق میکردید و سخنرانی سرداران سپاه را گوش میکردید.نیاز به توضیح نبود.

شما که اطلاعات بالایی دارید خدمتتون نکته ای بگم

بحث درست و غلط بکار در اینکه امریکا شیطان صفت جهان هست و نمونه بارز یه مستکبر شکی نیست

سالهاست نمایندگان ما مشت گره میکنن دور مجلس شعار میدن

سالهاست ما برمبنای فرموده امام میگیم امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند...البته واقعا هم نمیتونه
منظورم این هست که اونها هم متعصبینی دارند تند رو و بی عقل تر از رئساشون
من نمیگم نباید جواب اینهارا داد ولی میگم حرفشون واسه خود کنگره هم 2قرون ارزش نداره

کنجکاو بی گناه;687111 نوشت:
کل کل چیه
ربطش به بحثو متوجه نشدی یا به زبان شیرین پارسی اول دبستان توضیح بدم ؟؟
گفتم یه مستندی هست نشون میده نیرو های دریایی ایران با یه الله اکبر کماندوی انگلیسی رو میترسونه و شلوارشو خیس میکنه
این یعنی اینکه روحیه شهادت طلبی اصلا ندارن و تا به خطر بیوفتن فرار و به قرار ترجیح میدن
پس با این حساب یه مرد جنگی به از صد هزار
این جوگیرانه هست ؟ من نمیفهمم شما از روی هوا میای هزار تا حرف و استدلال میاری و من میام اشاره میکنم به مستند میشم جوگیرانه ؟

مستند رو بزارید ماهم لذت ببریم

هر کشوری نیروی پیش مرگ داره یکی با پول یکی اعتقاد.... حال اینکه نیروی اعتقاد قویتر است شکی نیست مثلا حرکات طالبان رو ببینید .... اینها از روی اعتقاد است
در مقابلش سربازان داعشی هست که پولکی هستند ....
روی هوا ؟ شما برو سایتهای جنگ افزار و مجالات رو بخون

[h=1]لیست قوی ترین ارتش های جهان در سال ۲۰۱۵[=inherit][/h]

[=BYekan]
[=BYekan]
[=inherit][=inherit]اطلاع از قدرت نظامی کشورهای مختلف همواره توجه بسیاری را به خود جلب می‌کند، بنابراین انتشار لیست قوی ترین ارتش های جهان در سال ۲۰۱۵ بار دیگر کارشناسان را به چالش فراخوانده است. در ماه‌های اخیر فهرست قدرتمندترین ارتش‌های جهان در سال ۲۰۱۴ در همین سایت منتشر شده بود (فهرست سال ۲۰۱۴ را در اینجا ببینید) و هم اکنون نیز لیست سال ۲۰۱۵ منتشر شده است. لازم به ذکر است که رتبه‌بندی قدرتمندترین ارتش‌های جهان توسط موسسه گلوبال فایر پاور (Global Firepower) انتشار می‌یابد و در این زمینه معتبرترین مرجع به شمار می‌رود. بدیهی است که این لیست دارای اشکالاتی نیز هست که کارشناسان نظامی نیز به آن‌ها اشاره داشته‌اند.
[h=1][=inherit]لیست قوی ترین ارتش های جهان در سال ۲۰۱۵[/h]
[=inherit][=inherit]در لیست سال ۲۰۱۵ قوی‌ترین ارتش‌های جهان ۱۰۶ کشور مورد بررسی قرار گرفته‌اند. یکی از نکات جالب توجه در رتبه‌بندی سال ۲۰۱۵ این است که هیچ تغییری در جایگاه کشورهای اول تا سی نسبت به رتبه‌بندی سال پیش دیده نمی‌شود. بنابراین رتبه‌بندی سال ۲۰۱۵ به ترتیب زیر است:[=inherit][=inherit]رتبه اول تا پنجم: کشورهای ایالات متحده آمریکا، روسیه، چین، هند و بریتانیا[=inherit][=inherit]رتبه ششم تا دهم: کشورهای فرانسه، آلمان، ترکیه، کره جنوبی و ژاپن[=inherit][=inherit]رتبه یازدهم تا پانزدهم: کشورهای اسرائیل، ایتالیا، مصر، برزیل و پاکستان[=inherit][=inherit]رتبه شانزدهم تا بیستم: کشورهای کانادا، تایوان، لهستان، اندونزی و استرالیا[=inherit][=inherit]رتبه بیست و یکم تا بیست و پنجم: کشورهای اوکراین، ایران، ویتنام، تایلند و عربستان سعودی[=inherit][=inherit]رتبه بیست و ششم تا سی‌ام: کشورهای سوریه، سوئیس، اسپانیا، سوئد و جمهوری چک
[h=2][=inherit]ملاک‌های انتخاب لیست قوی ترین ارتش های جهان در سال ۲۰۱۵[/h]
[=inherit][=inherit]لازم به ذکر است که موسسه گلوبال فایر پاور (Global Firepower) لیست سال ۲۰۱۵ خود را بر اساس ۵۰ فاکتور تهیه کرده است که از جمله آن‌ها عبارتند از: جمعیت، تولید ناخالص داخلی، تعداد نظامیان، تعداد کشتی‌های جنگی و زیردریایی‌ها، تعداد هواپیماها و هلی کوپترها، تعداد تانک‌ها و نفربرها و شرایط جغرافیایی حاکم بر کشور مورد نظر.[=inherit][=inherit]همچنین در رتبه‌بندی این موسسه عواملی همچون دسترسی به سلاح‌های کشتار جمعی مورد محاسبه قرار نمی‌گیرد.[=inherit][=inherit]برای مشاهده رتبه‌بندی سال ۲۰۱۴ و کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه رتبه‌بندی موسسه گلوبال فایر پاور (Global Firepower) به این مطلب مراجعه نمایید.

نصب پیشرفته‌ترین دوربین نظامی جهان روی اسلحه‌های تک تیرانداز ایران+عکس

هدف 3؛ دوربین همه کاره ایرانی

سلاح ژ-3 به عنوان اسلحه سازمانی ارتش جمهوری اسلامی ایران سالهاست که در کشور ما به خدمت مشغول است. این اسلحه که با گلوله های نیرومند 51*7.62 میلی متری مسلح می شود از دقت بالایی خصوصا در حالت تیراندازی تک تیربرخوردار است. ژ-3 به صورت استاندارد بدون دوربین به کاربران تحویل می شود. در سالهای اخیر با توجه به درک نیاز برای شلیک دقیق در فواصل دور برای یگان های عملیات ویژه ارتش و یگان نیروی مخصوص ناجا، دوربین های سری هدف 3 توسط صنایع دفاعی ایران ساخته شده است.


ژ - 3 مجهز به دوربین ایرانی هدف 3

این دوربین با توان بزرگ نمایی 4 برابر به کاربر سلاح ژ-3 این امکان را می دهد که با اهدافی در فواصل بیش از 400 متر و تا حدود 600 الی 800 متر نیز درگیر شود. ذکر این نکته در این جا مهم است که کالیبر 51*7.62 از نیروی بالایی برخوردار بوده و می تواند تا مسافتهای کمتر از 1 کیلومتر را به راحتی پوشش دهد. با ترکیب این سلاح با این دوربین ایرانی و بدون هزینه کردن برای ساخت سلاحی تک تیرانداز جدید می توان یک سلاح مناسب و امتحان پس داده را با دقتی بالا و توانایی درگیری با اهدافی تا فاصله نزدیک به 800 متر را در اختیار داشت.

البته دوربین هدف 3 به را می توان به عنوان یک دوربین چندکاره نام برد زیرا می توان از آن بر روی سلاح های سبک دیگر در کشور مثل سری AK47 و حتی سیمینوف نیز بهره برد. فراموش نکنید که سیمینوف نیز به عنوان یک سلاح تک تیرانداز از کالیبر 7.62 بهره برده و عمدتا برای درگیری با اهدافی در فاصله کمتر از 1 کیلومتر به کار می رود.

NVS 700 چشمانی ایرانی برای تیراندازی شبانه

دوربین هدف 3 که در بالا به آن اشاره شد سامانه ای مخصوص تیراندازی در روز بوده و در شرایط جنگ شبانه فاقد کارایی است. با توجه به تجارب زیاد ایران از سالهای جنگ در بحث جنگهای شبانه و لزوم تجهیز نیروهای نظامی کشور با تجهیزاتی برای عملیات شبانه دوربین های سری " NVS " توسط صنایع دفاعی کشور طراحی و ساخته شده است. سری 700 این دوربین ها برای استفاده بر روی سلاح های انفرادی سری AK-47 ، ژ – 3 و سیمینوف طراحی شده است.


سه سلاح مجهز به دوربین دید در شب NVS700

این دوربین ها تنها با یک عدد باطری 1.5 ولت کار کرده و دید مناسبی را در شب به تیرانداز ارائه می دهند. از این سری از دوربین ها مدل های 800 و 900 نیز طراحی و ساخته شده است که به ترتیب بر روی مسلسلهای سنگین و به عنوان سامانه های دیده بانی از آنها استفاده می شود.

گونه 900 این دوربین ها توانایی شبکه شدن با سیستم های مسافت سنج لیزری را نیز دارد. این دوربین 1 کیلو و 800 گرم وزن داشته و توان بزرگنمایی 3.6 برابری را دارد. این دوربین با کمک نور ستارگان می تواند یک انسان را در فاصله 150 متری تشخیص دهد. این دوربین می تواند در درجه حرارتی بین 52- تا 50+ درجه سانتی گراد فعالیت کند.

مسافت سنج های لیزری دستی LH 80A و LH 85A

همانطور که در مقدمه مطلب اشاره شد یکی دیگر از نیازهای امروز تیراندازان برای شلیک، خصوصا در بردهای بلند تخمین دقیق مسافت تا هدف است. روش های گوناگونی به مانند یگان صد متری با استفاده از دست، تخمین چشمی و یا استفاده از دوربین های عادی برای این امر به کار می رود.


مسافت سنجهای لیزری ایرانی، نمونه وسطی برای کنترل از راه دور


اما با پیشرفت فناوری و معرفی مسافت سنجهای لیزری این امکان فراهم شد تا در زمانی بسیار کم مسافت دقیق بین مسافت سنج و نقطه مورد نظر محاسبه شود. در کشور ما نیز دو گونه از مسافت سنجهای لیزری قابل حمل توسط نفر با عنوان LH 80A و و LH 85A طراحی و ساخته شده است. این دوربین ها با وزنی در حدود 2 کیلو و 300 گرم و با 8 باطری قلمی کار می کنند.

با استفاده از این دوربین کاربر مورد نظر می تواند تا مسافت 20 کیلومتری را پوشش داده و فاصله دقیق خود تا هدف مورد نظر در این شعاع را بدست آورد. شخص تیرانداز پس از بدست آوردن فاصله تا هدف تنظیمات لازم را بر روی دوربین سلاح خود انجام داده و اقدام به شلیک می کند.

بومی سازی سامانه BORS


تخمین مسافت مورد نظر تا هدف یکی از گام های مهم در شلیک های دقیق خصوصا در فواصل دور است. اما عوامل بسیار مهم دیگری نیز در این میان وجود دارد. زاویه تیرانداز تا هدف، دمای هوا، فشار محیط، نوع گلوله و بسیاری مسائل دیگر در بحث زدن یک هدف دخیل است.

به صورت سنتی یک تک تیرانداز باید این گونه محاسبات را یا به تنهایی و یا با همکاری کمک تیرانداز خود انجام داده و سپس اصلاحات لازم را بر روی دوربین و یا محل قرار گیری سلاح خود اعمال کند. اما چه خواهد شد اگر بسیاری از این محاسبات به صورت اتوماتیک و به وسیله یک ماشین انجام می شد؟ باید گفت که شرکت اسلحه سازی آمریکایی " Barrett " به وسیله سامانه " BORS " توانسته است تا به این نیاز پاسخ دهد.

سامانه " BORS " که مخفف عبارت " Barrett Optical Ranging System " یا "سیستم مسافت یاب اپتیکی برت" است یک انقلاب در سیستم های تیراندازی به وجود آورده است. این سامانه کم نظیر در جهان شامل یک مینی کامپیوتر و نرم افزاری محاسباتی است که اطلاعات مربوط به فشار، سمت، زاویه، درجه حرارت محیط و نوع گلوله به آن داده شده و این سیستم محاسبات لازم را در کسری از ثانیه انجام داده و نقطه لازم برای تنظیم را در درون دوربین سلاح به تیرانداز نشان می دهد.


سامانه آمریکایی BORS


این سامانه بسیار کوچک بوده و به راحتی بر روی دوربین انواع سلاح های گوناگون قابلیت نصب را دارد. اما شاید برای شما این سوال پیش بیاید که منظور گروه دفاع و امنیت مشرق از معرفی این سیستم پیشرفته آمریکایی چیست؟

در پاسخ باید بگوییم که در بررسی تصاویر رزمایش پیامبر اعظم (ص) 8 که توسط نیروی زمینی سپاه پاسداران به انجام رسید به نمونه ایرانی این سامانه که بر روی اسلحه ضد بالگرد 20 میلی متری "آرش" نصب شده بود برخورد کردیم. البته به مانند بسیاری دیگر از دستاوردهای دفاعی ایران مسئولین امر در خصوص این سیستم سکوت ارائه کرده و هیچ گونه اشاره ای به آن نکردند تا در زمان لازم، کارآیی آن در صحنه نبرد نشان داده شود.

با کمک این وسیله، می توان توقع داشت که بالگردها یا نفرات و ستون زرهی دشمن، به راحتی و سرعت بیشتر مورد اصابت گلوله های سهمگین این سلاح مدرن و قوی قرار بگیرد.


نمونه ایرانی سامانه BORS بر روی تفنگ آرش

البته با توجه به این که هیچ سیستم مشابهی در دنیا به مانند این سیستم وجود نداشته و شرکت آمریکایی مذکور اولین سازنده این سیستم بوده و شباهت بسیار زیادی بین این دو سامانه وجود دارد می تواند این مسئله را با قاطعیت مطرح کرد که جمهوری اسلامی ایران موفق به مهندسی معکوس این سامانه شده یا با اطلاع از جزئیات دقیق این پروژه، دست به تولید و استفاده عملیاتی آن زده که گام بسیار بلندی در بحث افزایش توان تک تیراندازان ایرانی محسوب می شود.

نکته قابل تامل دیگر در عملیاتی شدن این سامانه این است که هنوز هیچ اطلاع رسمی یا تصویری از عملیاتی شدن این سامانه مدرن در ارتش آمریکا و واحدهای عملیاتی آن وجود ندارد و با این اوصاف، جمهوری اسلامی ایران اولین کشوری است که نیروهای مسلحش به چنین سامانه ای در واحدهای رزمی و عملیاتی خود دست می یابند.

با کمک این سیستم تنها کاری که تک تیرانداز ایرانی پس از وارد کردن اعداد لازم به دستگاه است کشیدن ماشه و سپس مشاهده نابودی هدف در دوربین سلاح خود است. با توجه به رشد تکنولوژیک کشورمان در عرصه دفاعی که در بسیاری رشته ها جزء برترین کشورهای جهان محسوب می شود، می توان این دستاورد کوچک اما مهم را یکی از اقدامات مهم صنایع دفاعی کشورمان در سال اخیر دانست که قطعا عدم معرفی آن کم لطفی به این عرصه محسوب می شد

منبع:مشرق نیوز

قرآن حکیم;687229 نوشت:
بسم الله الرحمن الرحیم اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم سلام علیکم چون صحبت از سربازی شد یک مطلبی را نقل میکنم و قضاوت را به دوستان گرامی میسپارم و امیدوارم که سران ایران اسلامی ما به آن بیشتر توجه کنند تا این قانون اصلاح شود و یا حتی به شکلی حذف شود:
یکی از آشنایان آشپز یکی از سرباز خانه هاست ایشان میگفت برای هر سرباز حدود 5 هزار تومان در هر وعده(یعنی حدود 15 هزار تومان در هر روز) غذا درست میکند(یعنی خرج هر وعده غذای یک سرباز حدود 5 هزار تومان است) حالا با این حساب اگر (بنده سعی میکنم دست کم آمار را محاسبه کنم نه حقیقت آن را!!) در آن سرباز خانه 50 سرباز باشد که در 200 روز غذا میخورند با یک حساب سر انگشتی حدود 150 میلیون تومان!!! فقط خرج غذای این افراد در این سرباز خانه در طول 1 سال است!!!!!!!!!! حالا این 5 هزار تومان برای حدود 2 سال پیش است!! حالا شما خودتان محاسبه کنید که در ایران در طول 1 سال چند 10 میلیارد تومان!!!! فقط خرج غذای سرباز هایی میشود که بعدا قرار است از نیروهای مسلح خارج شوند!!!!!!!!!!!!!!! خوب اگر همین پول خرج ازدواج همین جوانان میشد الان آیا آمار تجرد این قدر زیاد بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ با این پول میشود به چند هزار زوج در سال وام ازدواج داد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تازه وامی که بر میگردد! نه اینکه پولی عملا دور ریخته میشود!!!! حالا حقوق ماهیانه ای که به سرباز ها میدهند بماند!!!!!!!!!!!!!!!! و خرج هایی که برای آموزش و اسلحه و غیره میشود بماند!!!!!!!!!!! با این پول میشود چقدر اشتغال زایی کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چقدر مدرسه و بیمارستان و مسجد و مسکن برای همین جوانان ساخت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ حالا به نظر شما کدام یک عقلانی تر و صحیح تر است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ قضاوت با شما!

با سلام

سربازی خوب است و نیازه
ادم مرد بار میاد مرد باید قوی باشه و در برابر مشکلات تحمل کنن و مسؤلیت پذیر باشه
سربازی،کار کردن برای نظام جمهوری اسلامی است نه دولت
هر چیزی جای خودش رو داره برای مسکن جوانان و ازدواج ان ها وزارت خانه هست و برای ساخت مسجد هم همین طور
ما نباید بچه هامون رو سوسول بار بیاریم
کشوری که سربازی رو حذف کرده اون کشور مرفع هست و هیچ نیازی نداره و از همه طرف حمایت میشه
همه ی کارهای سربازی زیر نظر رهبری هست

قرآن حکیم;687229 نوشت:
بسم الله الرحمن الرحیم اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم سلام علیکم چون صحبت از سربازی شد یک مطلبی را نقل میکنم و قضاوت را به دوستان گرامی میسپارم و امیدوارم که سران ایران اسلامی ما به آن بیشتر توجه کنند تا این قانون اصلاح شود و یا حتی به شکلی حذف شود:
یکی از آشنایان آشپز یکی از سرباز خانه هاست ایشان میگفت برای هر سرباز حدود 5 هزار تومان در هر وعده(یعنی حدود 15 هزار تومان در هر روز) غذا درست میکند(یعنی خرج هر وعده غذای یک سرباز حدود 5 هزار تومان است) حالا با این حساب اگر (بنده سعی میکنم دست کم آمار را محاسبه کنم نه حقیقت آن را!!) در آن سرباز خانه 50 سرباز باشد که در 200 روز غذا میخورند با یک حساب سر انگشتی حدود 150 میلیون تومان!!! فقط خرج غذای این افراد در این سرباز خانه در طول 1 سال است!!!!!!!!!! حالا این 5 هزار تومان برای حدود 2 سال پیش است!! حالا شما خودتان محاسبه کنید که در ایران در طول 1 سال چند 10 میلیارد تومان!!!! فقط خرج غذای سرباز هایی میشود که بعدا قرار است از نیروهای مسلح خارج شوند!!!!!!!!!!!!!!! خوب اگر همین پول خرج ازدواج همین جوانان میشد الان آیا آمار تجرد این قدر زیاد بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ با این پول میشود به چند هزار زوج در سال وام ازدواج داد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تازه وامی که بر میگردد! نه اینکه پولی عملا دور ریخته میشود!!!! حالا حقوق ماهیانه ای که به سرباز ها میدهند بماند!!!!!!!!!!!!!!!! و خرج هایی که برای آموزش و اسلحه و غیره میشود بماند!!!!!!!!!!! با این پول میشود چقدر اشتغال زایی کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چقدر مدرسه و بیمارستان و مسجد و مسکن برای همین جوانان ساخت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ حالا به نظر شما کدام یک عقلانی تر و صحیح تر است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ قضاوت با شما!

سلامو عرض احترام
دوست گرامی قیاس شما مع الفارق هست!
سربازی چه ربطی به ازدواج و مسکن و اشتغال و ... دارد؟!
مگر شما نمی دانید که برای هرکاری وزارت خانه داریم.بودجه و وظابف وزارت دفاع جداست. بودجه و وظایف وزارت کار و تعاون و اقتصاد و دارایی و... هم جداست. حال اگر وزارت دفاع با بودجه و نیروی انسانی اش عملکرد خوبی دارد اما وظارت اقتصاد و برخی وزارت خانه های دیگر عملکرد خوبی ندارند بحثش جداست.
ضمنا اگر سرباز و سربازی نداشته باشیم چه کسان از مرزها و پایگاه های نظامی دفاع می کنند؟ اگر جنگی شد با کدام نیروی پیاده نظام خواهیم جنگید؟ ضمن این که به قول دوستان سربازی پسران را مرد بار می آورد.

Cheetah;687449 نوشت:
با سلام

سربازی خوب است و نیازه
ادم مرد بار میاد مرد باید قوی باشه و در برابر مشکلات تحمل کنن و مسؤلیت پذیر باشه
سربازی،کار کردن برای نظام جمهوری اسلامی است نه دولت
هر چیزی جای خودش رو داره برای مسکن جوانان و ازدواج ان ها وزارت خانه هست و برای ساخت مسجد هم همین طور
ما نباید بچه هامون رو سوسول بار بیاریم
کشوری که سربازی رو حذف کرده اون کشور مرفع هست و هیچ نیازی نداره و از همه طرف حمایت میشه
همه ی کارهای سربازی زیر نظر رهبری هست


بسم الله الرحمن الرحیم اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم سلام علیکم پس یعنی هر کسی سربازی نرفته یا نمیره مرد نمیشه؟؟؟؟ این چه حرفی است؟؟؟ وانگهی بسیاری از افراد هستند که با وجود اینکه سربازی رفته اند اما نه مسئولیت پذیرند و نه به قول شما مرد شده اند!!!! پس این یک امر نسبی است! بنده عرضم این است به جای اینکه خرج های بیهوده انجام دهیم از همین قانون به نحو بهتری استفاده کنیم یا این شرایط فعلی را تغییر دهیم مثلا میشود از همین پول برای استخدام و تربیت نیروهای مسلح به صورت استخدام دائم استفاده کرد که هم از نظر نظامی قوی تر شویم هم اینکه بعد از اینکه 2 سال که خرج یک سرباز کردیم بعد یک کارت دستش ندهیم و بگوییم خوب برو به سلامت!!!!!!!!!!!!!!! و بعد آن شخصی که 2 سال از بهترین سالهای عمر خودش را از دست داده عملا به سمت کاری میرود که هیچ ارتباطی به قدرت نظامی و مسائل نظامی مملکت ندارد و در ضمن تازه بد بختی آن جوان آغاز میشه چون 2 سال از عمرش رفته است اما نه پول دارد! نه کار دارد! نه مسکن دارد! و نه حتی یک حرفه یاد گرفته است!!! پیشنهاد بنده این است که مثلا در همین 2 سال به جای کار های بیهوده ای که انجام میشود به تناسب علاقه و استعداد هر جوان و حتی میزان تحصیلات او حرفه ها و مشاغل و فنون مختلف اعم از کارهای فنی یا کارهای هنری یا دینی و غیره به آن جوان آموزش داده بشود تا وقتی از سربازی آمد حداقل یک فنی یا کاری یا حرفه ای یا هنری بلد باشد نه اینکه عمری تلف کرده اما در انتها هیچ!!!! در ضمن این را بدانید که معدود کشور هایی در دنیا وجود دارد که قوانین سربازی آنها شبیه به ایران است چون واقعا از نظر اقتصادی و سرمایه انسانی کار به صرف و عاقلانه ای نیست!از طرفی کشورهای زیادی در دنیا وجود دارد که هم از نظر نظامی بسیار قدرت مند هستند و هم اینکه قوانین سربازی آنها مانند ایران نیست مثل آمریکا-آلمان-فرانسه-انگلیس-هند و ...(در این باره میتوانید به سایت ویکی پدیا و سایت سازمان وظیفه عمومی مراجعه کنید) هر چند که در چند سال اخیر شرایط قوانین سربازی و استفاده از نیروی انسانی بسیار بهتر شده و نتیجه این بهبود هم مشاهده میکنید گسترش توان نظامی ایران است! چون جوانانی که دارای استعداد های والا بودند به جای تلف شدن وقتشان در یادگیری مسائل بیهوده به استخدام پیمانی نیروهای مسلح در آمدند و یا با دادن طرح های علمی قوی عملا از سربازی معاف شدند که واقعا کار خوبی است! امیدوارم که قوانین سربازی باز هم بهتر شود تا شاهد رشد قدرت ایران در امور مختلف اقتصادی و نظامی شویم و از هدر رفتن استعدادهای فراوان این مملکت جلوگیری شود! با تشکر از شما

Cheetah;687449 نوشت:
ادم مرد بار میاد مرد باید قوی باشه و در برابر مشکلات تحمل کنن و مسؤلیت پذیر باشه

کی گفته ادم مرد بارمیاد سربازی در ایران جز مناطق خاص که بدبختها فقط عذاب میکشند بقیه جاها مخصوصا سپاه عشق و حال هست Lol
مخصوصا اونهایی که از سرداران سپاه نامه دارن میرن شرکت

اقا چه عشق مرد شدنی داری شما هرچی میشه مرد مرد مرد Smile

___;687483 نوشت:
سلامو عرض احترام
دوست گرامی قیاس شما مع الفارق هست!
سربازی چه ربطی به ازدواج و مسکن و اشتغال و ... دارد؟!
مگر شما نمی دانید که برای هرکاری وزارت خانه داریم.بودجه و وظابف وزارت دفاع جداست. بودجه و وظایف وزارت کار و تعاون و اقتصاد و دارایی و... هم جداست. حال اگر وزارت دفاع با بودجه و نیروی انسانی اش عملکرد خوبی دارد اما وظارت اقتصاد و برخی وزارت خانه های دیگر عملکرد خوبی ندارند بحثش جداست.
ضمنا اگر سرباز و سربازی نداشته باشیم چه کسان از مرزها و پایگاه های نظامی دفاع می کنند؟ اگر جنگی شد با کدام نیروی پیاده نظام خواهیم جنگید؟ ضمن این که به قول دوستان سربازی پسران را مرد بار می آورد.

بسم الله الرحمن الرحیم اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم سلام علیکم چرا مع الفارق؟؟!! شما بهتر است سری به آمار ها و گفته های کارشناسان و متخصصین فرهنگی و امور ازدواج بزنی تا متوجه شوی که یکی از عوامل بسیار مهم و تاثیر گذار بر ازدواج و تاخیر در آن همین سربازی اجباری 2 ساله است!(در پاسخ به دوست دیگری که مطالب مطرح کردند توضیحاتی در ارسال قبلی پست 63 نوشتم که بهتر است حتما مراجعه و مطالعه فرمایید)بر استغال تاثیرش این است که شما تا زمانی که سربازی نروی یا کارت معافیت و پایان خدمت نداشته باشی نمیتوانی در ادارات دولتی و در بسیاری از کارهای دیگر استخدام شوی!!! وانگهی مطلب بنده این است که به جای اینکه خرج های بیهوده انجام دهیم از همین قانون به نحو بهتری استفاده کنیم یا این شرایط فعلی را تغییر دهیم مثلا میشود از همین پول برای استخدام و تربیت نیروهای مسلح به صورت استخدام دائم استفاده کرد که هم از نظر نظامی قوی تر شویم هم اینکه بعد از اینکه 2 سال که خرج یک سرباز کردیم بعد یک کارت دستش ندهیم و بگوییم خوب برو به سلامت!!!!!!!!!!!!!!! و بعد آن شخصی که 2 سال از بهترین سالهای عمر خودش را از دست داده عملا به سمت کاری میرود که هیچ ارتباطی به قدرت نظامی و مسائل نظامی مملکت ندارد و در ضمن تازه بد بختی آن جوان آغاز میشه چون 2 سال از عمرش رفته است اما نه پول دارد! نه کار دارد! نه مسکن دارد! و نه حتی یک حرفه یاد گرفته است!!! پیشنهاد بنده این است که مثلا در همین 2 سال به جای کار های بیهوده ای که انجام میشود به تناسب علاقه و استعداد هر جوان و حتی میزان تحصیلات او حرفه ها و مشاغل و فنون مختلف اعم از کارهای فنی یا کارهای هنری یا دینی و غیره به آن جوان آموزش داده بشود تا وقتی از سربازی آمد حداقل یک فنی یا کاری یا حرفه ای یا هنری بلد باشد نه اینکه عمری تلف کرده اما در انتها هیچ!!!! بله بنده هم میدانم که برای هر کاری وزارت خانه داریم اما بودجه عظیمی که خرج مسائل نظامی میشود(که البته باید هم بشود اما به طور صحیح نه این گونه دور ریختنی مانند خرج سربازی!!) هرگز در وزارت خانه ها و سازمان های دیگر نمیشود!! در ضمن میشود بفرمایید زمانی که ما اصلا نیروی انسانی نداشته باشیم(به خاطر کاهش رشد جمعیت و گسترش طلاق و عدم ازدواج جوانان و اعتیاد و موارد دیگر که امروزه در مملکت ما به مرز هشدار رسیده است و این همه رسانه ما و دولت ما در حال تلاش برای مهار و اصلاح آن است) اصلا میتوان چیزی به نام ارتش و نیروی نظامی داشت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟پس دقت کنید! اساس و اصل بر مسائل دیگر است نه سربازی اجباری!!!!!!! چون اگر همین روند پیش برود تا 10 ها سال دیگر اصلا جوانی نخواهد بود که به سربازی برود!!!!!!!!
اما درباره دفاع که گفتید سوال بنده این است که مگر ما ارتش و سپاه نداریم؟؟؟؟؟؟؟ پس وظیفه ارتش و سپاه چیست؟؟؟؟؟جز دفاع از امنیت و مرزهای کشور؟؟؟؟؟؟ در همه ای دنیا وظیفه نیروی نظامی مشخص است و اصلا ربطی به سربازی اجباری ندارد!!! و اگر قرار باشد من دکتر من مهندس من دیپلم من کارگر و من چه از مرزها و کشور دفاع کنیم(البته به جز شرایط و زمان خیلی خاص که با این شرایط ایران اسلامی ان شا الله تقریبا محال و غیر ممکن است) پس آن ارتشی و سایر نیروهای مسلح را برای چه داریم؟؟؟؟ برای چه به او حقوق میدهیم؟؟؟ پس او چه کاره است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این حرف شما واقعا عجیب است!!!! در هر جامعه ای هر کسی وظیفه ای مشخص دارد و کار و تخصصی مشخص!! یک پزشک هرگز نمیداند و در تخصصش نیست که درباره معدن نظر بدهد!!! و یک فقیه هم در پتروشیمی و بالعکس این حرف شما دقیقا مانند این است که یک پزشک مسئول فتوا فقهی شود و یک مهندس معدن دارو تجویز کند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! وانگهی چرا با این گفته های شما در زمان های مختلفی در ایران سربازی خرید و فروش شده توسط حکومت؟؟؟؟!! مشکل ما این است که هنوز ارتش ما ونیروی مسلح ما به صورت حرفه ای درنیامده است که در آن صورت اصلا نیازی به سربازی اجباری نخواهد داشت مانند:آمریکا-انگلیس-فرانسه-آلمان-هندوستان-پاکستان-ژاپن-کانادا و کشورهای دیگری که اصلا سربازی اجباری ندارند!!(برای این مطلب به سایت سازمان وظیفه عمومی و
http://www.tabnak.ir/fa/news/141324 و سربازی در سایت ویکی پدیا مراجعه کنید با تشکر از شما

با سلام

نرفتن سربازی نشانه ی بی غیرتی مردان است و خیانت به کشور و اسلام است هر کس وطن خودشو دوست داشته باشند باید برن سربازی و از کشور خودشان دفاع کنن
الان جوانان میرن داشنگاه بعد از دانشگاه چی یاد گرفتن؟؟
هیچی
2 سال سربازی مگه چقدره؟؟
به جای اینکه چهار سال بردن دانشگاه هیچ یاد نگرفتند و الکی مدرگ گرفتند و بهتره این پول دانشگاه رو جمع بککن برن ازدواج کنن و خونه بخرن و کار کنند
حکم سربازی هم مثل دانشگاه هست و بهتر حتی
جوانان به جای اینکه به فکر اینده کشور باشند از ازدواج فرار میکنن و با دختر دوست میشن و گوشی چند ملیونی میخرن و رزو ولنتاین اجناس وارداتی میخرن و قصد ازدواج ندارند
بعد میگن پول نداریم

[h=1]نگاهی به سرعت قایق‌های موشک‌انداز سپاه و مهمترین رقبای جهانی‌اش +عکس
[/h]
سخنان مهم سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه در چهارمین همایش ملی شناورهای تندرو که روز سه شنبه در سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع برگزار شد، بار دیگر توان بالای شناورهای تندروی کشورمان در مقابله با هرگونه تهدید و حفاظت از منافع و مرزهای کشورمان را عیان کرد.

فرمانده ندسا در این همایش اعلام کرد که تولید شناورهای تندرو با سرعت 80 نات و مسلح به موشک هایی با برد 100 کیلومتر توسط متخصصان دفاعی کشورمان، آغاز و شناوری تندرو با سرعت 110 نات نیز آزمایش شده است.

مقایسه و تطبیق این اطلاعات، نشان می دهد رسیدن به این سرعت، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به عنوان تنها نیروی مسلح در جهان معرفی خواهد کرد که چنین شناورهای رزمی پر سرعت را در اختیار دارد.

با توجه به اینکه تعدادی از ارتش ها و صنایع دفاعی مهم در جهان تاکنون دست به طراحی و ساخت شناورهای پر سرعت برای مقاصدی مثل گشت در آبهای ساحلی و حملات برق آسا زده اند، به برخی از این شناورها اشاره ای خواهیم داشت تا این اقتدار و توان دریایی نیروهای مسلح کشورمان، بهتر عیان شود.

شناور مارک 6

شناورهای تندرو مارک 6 جدیدترین شناور تندرو برای نیروی دریایی آمریکا محسوب می شود که اخیرا ساخته شده و یکی از مناطق اصلی که برای عملیات آن در نظر گرفته شده است خلیج فارس است. این شناور توسط شرکت آمریکایی "SAFE Boats International " طراحی و ساخته شده است. این شناور 65 تن وزن داشته، طول آن 25 متر و عرض آن 6.7 متر است.


شناور مارک 6 در آبهای خلیج فارس


این شناور می تواند تا 18 نفر را با خود حمل کرده و سلاح اصلی آن 2 قبضه توپ 25 میلی متری است. سرعت نهایی این شناور آمریکایی 45 نات یا حدودا 85 کیلومتر بر ساعت است. امکان نصب انواع نارنجک اندازهای 40 میلی متری و مسلسل های سنگین نیز بر روی این قایق موجود است. هر فروند از این قایق ها در حدود 15 میلیون دلار
قیمت دارد.

CB 90

شناور بعدی در لیست ما ساخت شرکت سوئدی Dockstavarvet بوده و یکی از موفق ترین شناورهای رزمی در بازار صادرات به حساب می آید. CB90 به غیر از نیروی دریایی سوئد به یونان، مالزی، نروژ، برزیل، مکزیک و حتی آمریکا نیز صادر شده است. این شناور 20 تنی در حدود 16 متر طول و 4 متر عرض داشته و قابلیت حمل 18 نیروی مسلح را دارد. این شناور قابلیت حمل 3 مسلسل سنگین، یک نارنجک انداز و مین های دریایی دارد.




CB 90 از دو موتور دیزل ساخت شرکت اسکانیا بهره می برد که سرعتی در حدود 40 نات یعنی حدود 74 کیلومتر بر ساعت را برای این شناور فراهم می کند. قدرت مانور بالا در سرعت های زیاد و در فضاهای تنگ از جمله نکات برجسته این شناور سوئدی محسوب می شود.

کلاس MANTA

شناور بعدی ما محصول شرکت SUNCRAFT سنگاپور است که به عنوان کلاس MANTA شناخته شده و برای بحث مبارزه با تروریسم، کنترل خطوط ساحلی و مبارزه با قاچاق دریایی نیز به کار می رود. اخیرا نیروی دریایی نیجریه نیز این قایق ها را خریداری کرده است.



این قایق که با استفاده از بدنه آلومنیومی ساخته شده است می تواند تا سرعت 50 نات یعنی حدود 92 کیلومتر بر ساعت حرکت کند. این شناور سرعتی از 2 موتور هر کدام به قدرت 1200 اسب بخار ساخت شرکت MAN آلمان بهره برده و می تواند تا 6 نفر را با خود حمل کند.

کلاس Colombo

اما یکی از سریع ترین قایق های تندروی رزمی جهان کلاس Colombo است که توسط صنایع دریایی سریلانکا با کمک شرکت های معتبر و عظیم ژاپنی در سه گونه مختلف ساخته شده است. این شناور برای نیروی دریایی سریلانکا و برای مبارزه با گروه ببرهای تامیل ساخته شد و در تایپ 3 می تواند با حمل 15 نفر به سرعت 53 نات یعنی حدود 98 کیلومتر در ساعت برسد.




این شناور دارای یک بدنه تمام آلومنیومی بوده و از دو موتور آلمانی به قدرت 1630 وات برای هر کدام بهره می برد. بر روی این قایق یک قبضه توپ 20 میلی متری نیز نصب شده است. از دیگر تسلیحات نصب شده بر روی آن می توان به مسلسل های پی کا ام و نارنجک انداز نیز اشاره کرد.

وزن این شناور 56 تن، طول آن 24 متر و عرض آن بیش از 5 متر است. این شناور به کشور مالدیو هم صادر شده است.

سرعت دو برابری شناورهای موشک انداز سپاه

با نگاهی به اکثر شناورهای تندرو در این کلاس متوجه می شویم که سرعت آنها معمولا در حدود 50 نات بوده و با سلاح هایی مثل مسلسل های سنگین و یا نارنجک انداز مسلح شده اند اما شناور سپاه که قرار است تا پایان امسال به تولید برسد و سرعتی در حدود 148 کیلومتر بر ساعت دارد به موشک های ضد کشتی با برد 100 کیلومتری نیز مسلح شده است.

این نسل جدید شناور با ورود به خدمت تمامی هم کلاس های جهانی خود را چه در بحث سرعت و چه در بحث قدرت آتش با فاصله زیاد پشت سر خواهد گذاشت. از سوی دیگر، سپاه قایقی تندرو با سرعت 203 کیلومتر بر ساعت یا 110 نات را آزمایش کرده است که بدون شک سریعترین شناور نظامی جهان با فاصله چند برابری از رقبا خواهد بود.

آنچه که از اظهارات سردار فدوی می توان برداشت کرد این است که جمهوری اسلامی ایران با رسیدن به این سرعت در بحث شناورهای سطحی، در حوزه های مهم و گلوگاههای حساسی مثل مواد و طراحی بدنه و پیشرانه دست به یک تحول انقلابی زده است که می تواند تا سالها، برتری قاطع ایران در نبردهای دریایی منطقه خلیج فارس را تضمین کند.

منبع:مشرق نیوز

Cheetah;687967 نوشت:
نرفتن سربازی نشانه ی بی غیرتی مردان است و خیانت به کشور و اسلام است

کی اینو گفته ؟

سربازی چی یاد میدن شما بگو

شما کجا خدمت کردی ؟ میشه بگی ؟

Cheetah;687967 نوشت:
الان جوانان میرن داشنگاه بعد از دانشگاه چی یاد گرفتن؟؟

خیلی چیزها یاد گرفتن طرف خودش بخواد خیلی چیزها چرا شما به دانشجوها توهین میکنی ؟

Cheetah;687967 نوشت:
2 سال سربازی مگه چقدره؟؟

خیلی زیاده عمر برای شما مهم نیست برای خیلیها مهم هست

Cheetah;687967 نوشت:
حکم سربازی هم مثل دانشگاه هست و بهتر حتی

بهتریش چیه ؟
Cheetah;687967 نوشت:
جوانان به جای اینکه به فکر اینده کشور باشند از ازدواج فرار میکنن و با دختر دوست میشن و گوشی چند ملیونی میخرن و رزو ولنتاین اجناس وارداتی میخرن و قصد ازدواج ندارند

شما از کجا به کجا میپری؟
ازدواج خرج داره کار راحتی نیست
دوست شدن هم همگیر نیست
گوشی فوقش میره 2تومن پول میده که اونهایی که پول ندارن نمیگیرن بعد دلخوشی غیر اون گوشی نداره
روز ولنتاین دوست نداری؟ عب نداره معادل ایرانی اون رو که قدیمیتر هست اگر جا بندازن مشکل حل میشه
خدمت کلا هیچ چیزی مربوط به جنگ یاد یه جوون نمیده حداقل اگر یاد میداد ادم دلش خوش بود

سپاه که کلا تنبل خونست ....
نیروانتظامی بهتره صحبتشو نکنیم چی یاد میده
یه ارتش هست که بستگی داره کجا خدمت کنیم

سید محمد جواد;688129 نوشت:
کی اینو گفته ؟

سربازی چی یاد میدن شما بگو

با سلام

البته سربازی بستگی به طرز تفکر داره و هر کسی یه جوری فکر میکنه و خودم عاشق سربازی هستم
افزایش صبر ،خدمت به حکومت،امادگی جسمی،مرد شدن،شکستن غرور،مسؤلیت پذیری بیشتر،قدرت جسمی

سید محمد جواد;688129 نوشت:
خیلی چیزها یاد گرفتن طرف خودش بخواد خیلی چیزها چرا شما به دانشجوها توهین میکنی ؟

سلام

حقیقت تلخه
چه توهینی؟
در دانشگاه چه یاد میگیریم؟؟
چه گناهایی که در دانشگاه نمیشه
ایا در دانشگاه ایمانشان قوی تر میشود؟
ایا در دانشگاه فرهنگ یاد میگیرند؟
ایا در دانشگاه به بی حجاب نمیشوند؟
ایا در دانشگاه خوبی یاد میگیرند؟
ایا...

سید محمد جواد;688129 نوشت:
خیلی زیاده عمر برای شما مهم نیست برای خیلیها مهم هست

سلام
به سربازی که میرسد 1 دقیقه هم میشود طلا

Cheetah;688187 نوشت:
با سلام

البته سربازی بستگی به طرز تفکر داره و هر کسی یه جوری فکر میکنه و خودم عاشق سربازی هستم
افزایش صبر ،خدمت به حکومت،امادگی جسمی،مرد شدن،شکستن غرور،مسؤلیت پذیری بیشتر،قدرت جسمی


امادگی جسمی و مرد شدن و شکست غرر رو توضیح بدید
وقتی میگم شما تو این جامعه نیستی همینه عزیز
شما فکر کنم خدمت که نرفتی هیچ احتمالا حدود سنی 15 14سال هم دارید اخه
یا اینکه سنتون 40 50 سال هست خدمت مربوط به 30 20سال قبل رو میگید در هر صورت اطلاعی ندارید

Cheetah;688194 نوشت:
سلام

حقیقت تلخه
چه توهینی؟
در دانشگاه چه یاد میگیریم؟؟
چه گناهایی که در دانشگاه نمیشه
ایا در دانشگاه ایمانشان قوی تر میشود؟
ایا در دانشگاه فرهنگ یاد میگیرند؟
ایا در دانشگاه به بی حجاب نمیشوند؟
ایا در دانشگاه خوبی یاد میگیرند؟
ایا...


وای وای وای چه گناهی میشه؟
دانشگاه نبود همین یه ریزه جنگ افزار و دانش پزشکی هم نبود
اینجوریه؟پس چع گناهانی در بسیج نمیشه که افرادی که به نام دین طلبگی فلان کارو نمیکنن چه دزدیهایی که در سطح کلان و بالای افراد رده بالا نمیشه...همرو با یه چوب نمیزنن پسر خوب
اون کسی که درس میخواد بخونه اینچیزارو نمیبینه کارشو میکنه مثل 1000نفر نخبگان و تحصیل کرده ها اونی هم که میخواد کار بد نکنه نگاه نمیکنه بابابزرگش فلاش مرجعیت تقلید فقید بوده میشینه تو ماشین پورشه 2میلیارد کنار فلان خانوم مست پاتیل میزنه تو در رو دیوار....
نگرش شما درست نیست
بنده هم دانشگاه رفتم الانم دارم دانشجوهارو میبینم....
خدمت مقدس در ایران دیگه مثل قبل نیست
نیرو انتظامی و لب مرزها و راهنمایی رانندگی اکثرا رشوه گرفتن رو یاد میگیرن!
ارتش رو خبر ندارم چون کسی از اطرافیانم نبوده خودمم نبودم میدونم نظم خاصی دارن
سپاه که هیچ.....بخور بخور بخور بخواب و کاری نیست الا الافی و چرخ زدن و....بنده با اجازتون خوب خدمت کردم در یکی از پادگانهای سپاه....خاطراتی دارم زیبا از این مرد شدن و استقامت یاد گرفتن....واسه من که خیلی خوش گذشت:))

به نام خدا

Cheetah;687449 نوشت:
با سلام

سربازی خوب است و نیازه
ادم مرد بار میاد مرد باید قوی باشه و در برابر مشکلات تحمل کنن و مسؤلیت پذیر باشه
سربازی،کار کردن برای نظام جمهوری اسلامی است نه دولت
هر چیزی جای خودش رو داره برای مسکن جوانان و ازدواج ان ها وزارت خانه هست و برای ساخت مسجد هم همین طور
ما نباید بچه هامون رو سوسول بار بیاریم
کشوری که سربازی رو حذف کرده اون کشور مرفع هست و هیچ نیازی نداره و از همه طرف حمایت میشه
همه ی کارهای سربازی زیر نظر رهبری هست

سلام
سربازي يا بهتره بگيم شكنجه گاه محلي است براي انتشار انواع بيماري ها اعتياد و تحقير و تلف شدن 2 سال از عمر انسان.
اگر مي خواهند كشور و مردم آماده جنگ باشند-كه بايد باشند-يه دوره سه ماه آموزشي آن هم نه با تحقير و شكنجه و... كافي است.با چندين ماه عقب افتادن از زندگي از شغل از تحصيل و... چه نفعي به نظام و ملت ميرسه؟يه دوره سه ماهه كه فرد در اوقات فراغت مثل تابستان شركت كنه.
انسان وقتي حدود دو سال از زندگي اش در امر پر ضرري مثل سربازي ميگذره و بعد از پادگان مياد بيرون انگيزه اي براي ادامه تحصيل يا شغل نداره،در اين مدت هم خانم ها تمام شغل ها رو قبضه كردن.

سید محمد جواد;688201 نوشت:
امادگی جسمی و مرد شدن و شکست غرر رو توضیح بدید
وقتی میگم شما تو این جامعه نیستی همینه عزیز
شما فکر کنم خدمت که نرفتی هیچ احتمالا حدود سنی 15 14سال هم دارید اخه
یا اینکه سنتون 40 50 سال هست خدمت مربوط به 30 20سال قبل رو میگید در هر صورت اطلاعی ندارید

با سلام

تمرین هایی سخت و طاقت فرسا که در دوره ی اموزشی انجام میشود(دویدن های زورکی،سینه خیز رفتن ها زورکی،بشین پا شد ها،دیر بخواب زود پاشو ها و...) باعث تقویت جسم و مرد شدن میشود
وهم چنین سربازی یعنی افزایش صبر،صبر در برابر سختی ها مثلا میتواند امر مافوق باشد، یا در صف ماندن برای گرفتن غذا یا صف دستشویی:Khandidan!: و این صبر چه قدر در زندگی به درد میخوره
شما به بنده میگویی سربازی نرفتی در حالی که انگار خودتان نرفتید، و شکستن غرور رو تجربه نکردید؛اگر ورزشکار بودید و بتون میگفتند ورزشکار و یا مهندس بودید بتون میگفتند مهندس یا استاد بودید میگفتن استاد،خوشکل بودید میگفتن خوشکل و یا هر چیز دیگه بودید باید در سربازی فراموش کنید همه یکسان هستند و با یک جمله خطاب میشوند و هرگز در سربازی فرمانده صدا نمیکنه:مهندس لطفا چند قدم برو جلو و زدن باید منظر لحن خشی باشی؛زدن مو به خصوص اونایی که موهاشون بلنده(مثل خودم):crying: و یا حساس هستند به موهاشون ،یه روز مامانشون براشون ظرف ها رو میشست امروز باید ظرف های دیگران رو بشوره:geryeh:یا لحن های خشن فرمانده یا توجیهات تکراریش :gun:

سید محمد جواد;688206 نوشت:
وای وای وای چه گناهی میشه؟
دانشگاه نبود همین یه ریزه جنگ افزار و دانش پزشکی هم نبود
اینجوریه؟پس چع گناهانی در بسیج نمیشه که افرادی که به نام دین طلبگی فلان کارو نمیکنن چه دزدیهایی که در سطح کلان و بالای افراد رده بالا نمیشه...همرو با یه چوب نمیزنن پسر خوب
اون کسی که درس میخواد بخونه اینچیزارو نمیبینه کارشو میکنه مثل 1000نفر نخبگان و تحصیل کرده ها اونی هم که میخواد کار بد نکنه نگاه نمیکنه بابابزرگش فلاش مرجعیت تقلید فقید بوده میشینه تو ماشین پورشه 2میلیارد کنار فلان خانوم مست پاتیل میزنه تو در رو دیوار....
نگرش شما درست نیست
بنده هم دانشگاه رفتم الانم دارم دانشجوهارو میبینم....
خدمت مقدس در ایران دیگه مثل قبل نیست
نیرو انتظامی و لب مرزها و راهنمایی رانندگی اکثرا رشوه گرفتن رو یاد میگیرن!
ارتش رو خبر ندارم چون کسی از اطرافیانم نبوده خودمم نبودم میدونم نظم خاصی دارن
سپاه که هیچ.....بخور بخور بخور بخواب و کاری نیست الا الافی و چرخ زدن و....بنده با اجازتون خوب خدمت کردم در یکی از پادگانهای سپاه....خاطراتی دارم زیبا از این مرد شدن و استقامت یاد گرفتن....واسه من که خیلی خوش گذشت:))

با سلام مجدد

شما خودتان دارید میگویی"به نام دین و طلبگی" و درستم میگید، ما با این افراد کاری نداریم اینا اصلا جزع بسیج حساب نمیشن و فقط اسم روشون هست بنده خودم چند نفر میشناسم فقط رفتن تا یه حدی طلبگی خوندن تا هر روز هی پول بیاد تو جیبشون و ابروی حکومت رو ببرن با هم افرادی میشناسم که میان بسیج به خاطر کم شدن سربازی،به اینا که طلبه یا بسیجی نمیگن اینا مثل بعضی افراد اصلاح طلب فقط لباسشون رو سپر خودشون قرار میدن و هر کاری میکنن
خودش نمیخاد ببینه اما جلوش هست که ببینه،اگر بعضی اقایون فحشا و فساد رو در داشنگاه ها نمیاوردن الان ا ین وضعی نبود، چه قدر با حجاب میرن بی حجاب میان و یا ضد جمهوری اسلامی میشن؟
رشوه گرفتن هم تقصیر سربازی رفتن هست؟؟

فعلا که همین تنبل خونس که کشور رو در مقابل تجاوز ها نگه داشته و داره توی کشورهای همسایه میجنگه

ناگفته هاي ناب;688350 نوشت:
سلام
سربازي يا بهتره بگيم شكنجه گاه محلي است براي انتشار انواع بيماري ها اعتياد و تحقير و تلف شدن 2 سال از عمر انسان.
اگر مي خواهند كشور و مردم آماده جنگ باشند-كه بايد باشند-يه دوره سه ماه آموزشي آن هم نه با تحقير و شكنجه و... كافي است.با چندين ماه عقب افتادن از زندگي از شغل از تحصيل و... چه نفعي به نظام و ملت ميرسه؟يه دوره سه ماهه كه فرد در اوقات فراغت مثل تابستان شركت كنه.
انسان وقتي حدود دو سال از زندگي اش در امر پر ضرري مثل سربازي ميگذره و بعد از پادگان مياد بيرون انگيزه اي براي ادامه تحصيل يا شغل نداره،در اين مدت هم خانم ها تمام شغل ها رو قبضه كردن.

با سلام

چه شکنجه گاهی؟ قط اول اونم در دوره ی اموزشیش مشکل هست که در هفته های دوم و سوم عادی میشه
چه تحقیری؟چون مافوق با داد بمون میگه پاشو و بشین میشه تحقیر؟ یا اینکه غرورمون اینو میگه
یجوری میگی عمرمون طلف میشه انگار تا قبل سربازی تو کنگره های بین المللی از اعضای ثابت بودن تو هاروارد درس میخوندن
کسی که اهل کار و تحصیل باشه براش مهم نیست کی درس بخونه یا چه جوری
جامعه کنونی ایران در وضعیتی است که هر آن احتمال حمله به مرز های جغرافیایی وجود دارد و بنابر ضرورت عقلی و پیام امام خمینی جامعه اسلامی باید ارتش 20 میلیونی داشته باشد همان 5 درصدی که میگویید همان کشور های در حال صلحند یا نیرو هایی را تحت عنوان نیروی ارتش استخدام کرده و همانند بقیه کارمندان کشور محسوب میشوند و بعد مدتی بازنشت میشوند

بهتره از بحث سر،بازی،بیاییم بیرون
ها؟

[h=1]«خلیج فارس»؛ تک تیراندازی که کار ناوهواپیمابر را در چهار دقیقه تمام کرد +عکس
[/h]

نهمین رزمایش بزرگ پیامبر اعظم (ص)

از جمله نکات مهم در این خصوص، آرایش و تاکتیک حمله به ناوهای آمریکایی بود؛ موضوعی که نشان داد سپاه پاسداران برای نابودی نماد اقتدار دریایی و نظامی امریکا، برنامه ای پیچیده و چند لایه دارد.

اما سوال مهم در این خصوص، میزان کارآیی و اهمیت این استراتژی در مقابل ناوگان مجهز و پر تعداد نیروهای فرامنطقه ای بویژه آمریکا جهت حمله، ضربه و تصرف ناو هواپیمابر آمریکایی است. به طور خلاصه در این رزمایش، موشک های کروز و بالستیک دریایی، ضربات متعددی را به ناو هواپیمابر وارد کرده و سپس کار به قایق های تندرو سپرده شد تا با شلیک صدها راکت و موشک و محاصره ناو، ضربات عمیق تری را به آن وارد کنند و با ورود قایق کنترل از راه دور با انبوهی از مواد منفجره، قلب غول شناور شکافته می شود تا تکاوران ایرانی، آنرا تصرف کنند.


بر این اساس، چند ویژگی مهم در این رزمایش استراتژیک وجود داشت که از جمله آنها شلیک موشک از بالگردهای سپاه، شلیک 4 موشک نور از ساحل و بیش از 10 موشک از قایق ها در مدت زمانی بسیار کوتاه و اضافه شدن موشک های خلیج فارس به این حمله بود تا توان دفاعی شناور آمریکایی به شدت تضعیف شود.

اگرچه ممکن است عده ای حمله به یک شناور فاقد توان دفاعی را از نظر عملیاتی فاقد اهمیت بدانند اما باید تاکید کرد که مهمترین نکته در هر رزمایش، اجرای صحیح تاکتیک، سرعت زمانی مناسب و نظارت بر مراحل عملیات است و در کنار آن، کسب اطلاع از دقت سامانه های مهمی چون موشک های بالستیک حائز اهمیت است که همه اینها در این رزمایش به خوبی پیاده شد و عملا ظرف کمتر از چند ساعت، ناوهواپیمابر از رده خارج شد.

نقش ویژه خلیج فارس در اقتدار دریایی ایران

در این میان، می توان ضربه مهم و کارآمد به ناو هواپیمابر را در شلیک موفق و اصابت دقیق دو فروند موشک خلیج فارس دانست که از جمله تولیدات موفق خانواده موشک های فاتح 110 است که نسل‎های مختلفی از آن تاکنون تولید و عملیاتی شده است. مهمترین ویژگی همه این خانواده، خطای بسیار کم نسبت به سایر سامانه‎های موشکی سطح به سطح با برد مشابه بوده است.

در واقع علاوه بر افزایش برد نسل‎های مختلف این موشک، دقت و قابلیت‎های نگهداری و عملیاتی آن نیز به بسیار افزایش و بهبود یافته به طوری که آن را در ردیف مهمترین سامانه‎های دفاعی کشور در راهبرد پاسخ کوبنده به دشمن قرار داده و همچنین نمونه‎های دیگری با قابلیت ضد کشتی و ضد رادار از روی آن توسعه یافته است.

موشک بالستیک کوتاه‎برد فاتح-110 با توجه به بهره‎مندی از بالک‎های کنترلی روی سرجنگی، تا انتهای مسیر قابل هدایت و راهبری (کنترل) است و احتمال مورد اصابت قرار گرفتن این موشک یا سرجنگی آن که سرعتی بین 3 تا 4 ماخ (بسته به نسل‎های مختلف آن) دارد توسط سامانه‎های ضدموشکی دشمن بسیار اندک است خصوصاً در صورتی که چندین فروند از این موشک همزمان در محدوده عملکرد سامانه‎های فوق باشند، کار انهدام آنها توسط دشمن دشوارتر نیز می‎شود.

سرجنگی و بالک های موشک‎های فاتح-110 (بالا) و خلیج فارس

نمونه‎های مختلف این موشک با بردهای اعلام شده 200 تا 300 کیلومتر دارای محموله انفجاری شدید به جرم 450 تا 650 کیلوگرم است که در نمونه‎های زمین به زمین سرعت آن به 1.5 کیلومتر بر ثانیه رسیده و در نمونه دریایی در حدود 1 کیلومتر بر ثانیه است. این موشک از سامانه‎های پیشرفته هدایت و ناوبری برخوردار است و زمان واکنشی در حدود 20 تا 30 ثانیه دارد. با توجه به اینکه در رزمایش امروز اعلام شد که این موشک ها، 270 کیلومتر برد دارند، عملا از زمان شلیک تا زمان برخورد کمتر از 5 دقیقه طول می کشد.

اگرچه رویکرد اکثر موشک‎های بالستیک موجود در کشورهای دارای سلاح هسته‎ای جبران خطا با اتکا به قدرت تخریب گسترده سرجنگی اتمی است اما در موشک‎های ایرانی به دلیل استفاده از سرجنگی معمولی، همواره کاهش خطا جزء مهم فعالیت‎های طراحان بوده و در تحویل انبوه اخیر موشک‎های قدر، قیام، فاتح-110 و خلیج فارس به نیروی هوافضای سپاه از سوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سردار دهقان رسما اعلام کرد خطای این سامانه‎های موشکی به کمتر از 5 متر کاهش یافته است.

این میزان خطا بسیار کم و در حد سامانه‎های زمین به زمین کشورهای تراز اول در صنعت موشکی محسوب می‎شود که نشان از پیشرفت چشمگیر کشورمان در زمینه کاهش خطا و افزایش دقت سامانه‎های موشکی سطح به سطح دارد.


موشک خلیج فارس در جلوی تصویر و فاتح-110 در تحویل انبوه

به گزارش مشرق، در پرتابه‎های بالستیک با افزایش برد به طور معمول، خطا نیز افزایش می‎یابد که برای جبران خطای ایجاد شده از سامانه‎های هدایت، کنترل و ناوبری استفاده می‎شود. این سامانه‎ها تلاش می‎کنند از بروز خطا در مسیر موشک (در راستاهای مختلف) جلوگیری کنند تا موشک مسیر از پیش تعیین شده را طی نموده و به هدف خود برسد.

یکی از انواع مهم و پرکاربرد سامانه‎های هدایتی موشک به نام سامانه ناوبری اینرسی (INS) است که بخش عمده‎ای از کار هدایت، کنترل و ناوبری را آن هم به صورت داخلی و بدون اتکا به منابع داده‎ای خارج از موشک با استفاده از اجزائی همچون حسگرها و شتاب‎سنج‎ها (برای اندازه‎گیری نیروهای اغتشاشی وارد شده به موشک)، ژیروسکوپ‎ها (ایجاد مختصات مرجع برای سنجش تغییرات در محورهای فیزیکی مختلف موشک) و رایانه‎های پردازش کننده داده‎ها به صورت مجموعه‎ای هماهنگ به انجام رسانده و به کمک عملگرهای نصب شده در موشک خطاهای ایجاد شده را کاهش می‎دهد.

سامانه‎های هدفگیری، هدایت، کنترل و ناوبری که ممکن است در بخشی از مسیر از دو سامانه نیز استفاده شود دست به دست هم داده تا خطای ناشی از منابع متعدد داخل و خارج موشک را جبران نمایند زیرا هر یک از منابع خطا می‎تواند سبب شود که موشک به نقطه عقب‎تر، جلوتر، یا سمت راست و چپ هدف برخورد نماید.

برخی از این منابع، خطاهای حاصل از ساخت شامل نوسانات وزنی موشک، نوسانات قطر و طول موشک، خطاهای پدید آمده در ترکیب سوخت و میزان سوخت قرار داده شده در موشک، مدت زمان سوزش پیشران و متوسط نیروی تولیدی آن، عدم تقارن بال‎ها و بالک‎ها، عدم تقارن جرمی حول محور پرواز، همراستا نبود جهت نیروی رانش با محور پرواز، عدم انطباق کامل محورهای طولی اجزای داخلی موشک پس از مونتاژ (ممان اینرسی طولی)، خطاهای ناشی از تغییرات جهت و سرعت باد نسبت به پیش‎بینی، تغییرات خواص هوا نسبت به مقادیر متعارف در ارتفاعات مختلف و ... است.


سرجنگی و سامانه هدایت موشک فاتح-110


همچنین حرکات مختلف کره زمین نیز تأثیرات محسوسی روی دقت موشک‎ها دارد که با بیشتر شدن فاصله محل شلیک از هدف بیشتر خود را نشان می‎دهد که خطاهای حاصل از این موارد باید توسط سامانه هدایت و کنترل موشک جبران شود.

برای افزایش دقت موشک‎ها تا حد نقطه‎زنی، علاوه بر سامانه ناوبری اینرسی، از یک سامانه هدایت دیگر برای فاز نهایی تا برخورد به هدف استفاده می‎شود.

برای مثال در موشک بالستیک پرشینگ-2 آمریکا با برد 1800 کیلومتر برای افزایش دقت در فاز نهایی از یک جستجوگر راداری استفاده شده که خطای این موشک هسته‎ای را به 50 متر کاهش داده و در نتیجه امکان حمل محموله کوچکتری را به آن داده است. همچنین موشک بالستیک ضدکشتی چین با نام DF-21D نیز از یک سامانه راداری برای یافتن اهداف برای اصابت دقیق بهره می‎برد.

در سامانه‎های موشکی کوتاه‎برد مانند GMLRS نیز از یک سامانه ترکیبی GPS/INS استفاده شده که سامانه ناوبری اینرسی موشک را تا محدود چند کیلومتری هدف رسانده و سپس سامانه GPS نظامی خطای برخورد را به محدود 15 متر کاهش می‎دهد.

نکته جالب توجه اینجاست که شرکت آمریکایی سازنده این سامانه یعنی کمپانی مشهور لاکهیدمارتین از GMLRS به عنوان تک‎تیرانداز 70 کیلومتر یاد می‎کند بنا بر این موشک‎های ایرانی که در برد 300 کیلومتر کمتر از یک سوم این سامانه آمریکایی خطا دارند به حق شایسته نامیده شدن به عنوان تک‎تیرانداز 300 کیلومتری هستند.


اصابت موشک بالستیک خلیج فارس به کشتی در رزمایش های گذشته

بر مبنای نکات فوق موشک‎های ایرانی هم باید از سامانه‎ای برای کاهش خطا در فاز نهایی برخوردار باشند که در مورد موشک خلیج فارس استفاده از حسگر اپتیکی برای این منظور صریحاً اعلام شده اما در صورتی که خطای زیر 5 متر شامل موشک فاتح-110 نیز باشد نوع سامانه هدایت فاز نهایی آن ناشناخته است.

به گزارش مشرق، ذکر این نکته لازم است که به طور کلی دو مفهوم برای خطای موشک در نظر گرفته می‎شود. یکی شعاعی از هدف که موشک خارج از آن اصابت نخواهد کرد و دیگری، خطای دایره‎ای احتمالی (CEP) که به معنای شعاع دایره‎ای به مرکز هدف مورد نظر است که بیش از نیمی از موشک‎های شلیک شده به سمت هدف در آن دایره فرود خواهند آمد که این دایره خطا بر مبنای روش‎های علمی مانند تئوری «مونت کارلو» محاسبه می‎شود.

صرف نظر از اینکه خطای اعلام شده کمتر از 5 متر برای موشک‎های فاتح و خلیج فارس یا دیگر موشکهای بالستیک کشورمان بر مبنای کدام مفهوم باشد رسیدن به این میزان دقت تأثیر عملیاتی محسوسی برای نیروهای مسلح کشورمان خواهد داشت. همانطور که خطای آنها در اولین آزمایش‎ها در حدود 15 متر بوده و با تذکرات مسئولان ارشد نیروهای مسلح و کارهای تکمیلی به 8.5 متر رسیده و امروز نیز در ادامه همین روند به میزان قابل توجه 5 متر رسیده است.

بدین ترتیب با این مقدار خطای کم نسبت به نسل‎های قبلی این موشک‎ها تنوع اهداف قابل انهدام به طور دقیق، بسیار بیشتر شده و علاوه بر شناورهای دشمن که عمدتاً عرض آنها بیش از 10 متر است (شعاع بیش از 5 متر) شامل جاده‎ها و پل‎های مواصلاتی مهم دشمن که از پدافند مستحکمی برخوردارند، آشیانه‎های جنگنده‎ها و حتی اهدافی مانند هواپیماهای جنگنده، ساختمان‎های کوچک و ... خواهد بود.

در واقع این میزان خطای اندک موشک‎های فاتح یا خلیج فارس یا دیگر موشکهای بالستیک به معنای دادن قدرت انتخاب به فرماندهان برای انهدام یک هواپیما یا آشیانه خاص، باند پرواز فرودگاه یا ساختمانی خاص در محدوده برد صدها کیلومتری این سلاح‎ها است که به معنی از بین رفتن یک هدف ارزشمند دشمن با اصابت هر فروند موشک ایرانی از این نوع خواهد بود.

این در حالی است که قدرت تخریب سرجنگی چند صد کیلوگرمی این موشک‎ها در ترکیب با انرژی جنبشی قابل توجه آنها چیزی از هدف مورد اصابت باقی نخواهد گذاشت و در صورت اصابت در اطراف هدف (حتی در محدوده بسیار بیشتر از 5 متر) شعاع تخریبی این میزان محموله جنگی باز هم کار را تمام خواهد کرد.

از سوی دیگر موشک‎های خلیج فارس و فاتح-110 از چند نوع پرتابگر استفاده می‎کنند. پرتابگرهای تک فروندی دارای دارای اتاقک مجهز به تجهیزات محاسبه پارامترهای پروازی و هدفگیری مستقر بر کامیون، پرتابگر دو فروندی ذوالفقار مستقر بر خودروی جدید و نیز یک پرتابگر 3 فروندی نیمه متحرک کششی انواع اصلی این پرتابگرها را تشکیل می‎دهند.


پرتابگرهای مختلف موشک‎های فاتح-110 و خلیج فارس

این پرتابگرها که اغلب آنها نیز متحرک هستند قابلیت عملیاتی بسیار بالایی به این موشک‎ها برای پراکنده شدن در مناطق مختلف و اجرای آتش بسیار دقیق علیه دشمن ایجاد می‎نمایند که عملاً کار یافتن پرتابگرها قبل از شلیک را برای او بسیار دشوار می‎کند خصوصاً امروزه که پهپادهای دشمن توان نفوذ و عملیات در داخل فضای ایران را تقریباً به طور کامل از دست داده‎اند.

آیا کلاهک خلیج فارس از پس ناو هواپیمابر بر می آیند؟

هدف بزرگی که "خلیج فارس" مامور انهدام آن است بسیار بزرگ بوده و یک غول تمام فلزی با وزنی در حدود 90 تا 100 هزار تن و با ابعادی در حدود 300 متر طول و بیش از 70 متر عرض به شمار می رود. ناوهای هواپیمابر از بزرگترین کشتی های موجود در دریاها بوده که علاوه بر ابعاد بسیار عظیم خویش کاملا زره پوش نیز هستند.

دستیابی به چنین هدفی که بسیار بزرگ و به لحاظ سرعت و مانور تنبل است، امکانپذیر به نظر میرسد اما در نوع خود از آنچنان حفاظت و تدابیری بهره مند است که امکان دستیابی به خویش را برای موشکهای کروز و قایق های تندرو سخت کرده است .

بعنوان مثال ناوهای هواپیمابر آمریکایی هر کدام با استفاده از تعداد زیادی کشتی های پشتیبانی دفاع هوایی و حتی زیردریایی های تهاجمی حفاظت میشوند که تعداد زیادی از آنها هم عرض با ناو حرکت نموده و مقابل مسیر موشکهای کروز قرار میگیرند تا اجازه ورود به حریم ناوهواپیمابر را نیابند.

علاوه بر آنکه خود ناو و ناوشکن های همراه آن هم به تعداد زیادی از سامانه های توپی و موشکی مقابله با موشکهای کروز مجهز هستند اما در این میان موشک بالستیک خلیج فارس با عبور آسان از تمام این موانع با فرود مافوق صوت از ارتفاع بالا عملا چنین تدابیری را بلااستفاده می کند.

در عرشه هر ناو هواپیمابر تعدادی هواپیمای آماده به پرواز لود شده با بمب و موشک و سوخت کامل وجود دارند. همچنین بر روی عرشه این ناوها تجهیزات بسیار حساس مدیریت پرواز و کنترل فرود و برخاست مثل کاتابولت وجود دارد که بدون آنها عملا ناو توانایی خود را از دست میدهد و با یک قایق معمولی غیر نظامی برابری خواهد کرد !

منبع:مشرق نیوز

Cheetah;688483 نوشت:
با سلام

تمرین هایی سخت و طاقت فرسا که در دوره ی اموزشی انجام میشود(دویدن های زورکی،سینه خیز رفتن ها زورکی،بشین پا شد ها،دیر بخواب زود پاشو ها و...) باعث تقویت جسم و مرد شدن میشود
وهم چنین سربازی یعنی افزایش صبر،صبر در برابر سختی ها مثلا میتواند امر مافوق باشد، یا در صف ماندن برای گرفتن غذا یا صف دستشویی:Khandidan!: و این صبر چه قدر در زندگی به درد میخوره
شما به بنده میگویی سربازی نرفتی در حالی که انگار خودتان نرفتید، و شکستن غرور رو تجربه نکردید؛اگر ورزشکار بودید و بتون میگفتند ورزشکار و یا مهندس بودید بتون میگفتند مهندس یا استاد بودید میگفتن استاد،خوشکل بودید میگفتن خوشکل و یا هر چیز دیگه بودید باید در سربازی فراموش کنید همه یکسان هستند و با یک جمله خطاب میشوند و هرگز در سربازی فرمانده صدا نمیکنه:مهندس لطفا چند قدم برو جلو و زدن باید منظر لحن خشی باشی؛زدن مو به خصوص اونایی که موهاشون بلنده(مثل خودم):crying: و یا حساس هستند به موهاشون ،یه روز مامانشون براشون ظرف ها رو میشست امروز باید ظرف های دیگران رو بشوره:geryeh:یا لحن های خشن فرمانده یا توجیهات تکراریش :gun:


شما تو جوی عزیز:))ما تو اموزشی با سرهنگ موسوی بودیم اسم میگم امار بگیری از هم رزمهای صهید کاوه
هر چی میگفت بنده گوش نمیکردم واکمن هم میبردم تو پادگان بعد از ظهرا سیگار هم میکشیدم ببخشید هیچ کاری هم نمیکردن:))
ارتش شاید! اونهم مناطق خاص
در ضمن عزیز جان زمانی که من خدمتم تمام شده شما احتمالا اسمش به گوشت نخورده
شاید شما تو خدمت ترس داشتی و وحشت که از خانوادت جدا شدی برات خیلی حرکت عظیمی بوده
شاید واسه شما که تحرک نداشتی 3دور دویدن و 10تا بشین پاشو خیلی بوده
شاید براب شما یه لحظه هم به ذهنت خطور نکرده باشه که تو خدمت نمیتونن بهت بگن بالا چشمت ابرو هست!
ولی بنده راشو یاد داشتم هیچکسی هیچی نمیگفت البته میگم سپاه بودو:)))))مفت خوری هم عادیه اونجا:))

Cheetah;688484 نوشت:
با سلام مجدد

شما خودتان دارید میگویی"به نام دین و طلبگی" و درستم میگید، ما با این افراد کاری نداریم اینا اصلا جزع بسیج حساب نمیشن و فقط اسم روشون هست بنده خودم چند نفر میشناسم فقط رفتن تا یه حدی طلبگی خوندن تا هر روز هی پول بیاد تو جیبشون و ابروی حکومت رو ببرن با هم افرادی میشناسم که میان بسیج به خاطر کم شدن سربازی،به اینا که طلبه یا بسیجی نمیگن اینا مثل بعضی افراد اصلاح طلب فقط لباسشون رو سپر خودشون قرار میدن و هر کاری میکنن
خودش نمیخاد ببینه اما جلوش هست که ببینه،اگر بعضی اقایون فحشا و فساد رو در داشنگاه ها نمیاوردن الان ا ین وضعی نبود، چه قدر با حجاب میرن بی حجاب میان و یا ضد جمهوری اسلامی میشن؟
رشوه گرفتن هم تقصیر سربازی رفتن هست؟؟

فعلا که همین تنبل خونس که کشور رو در مقابل تجاوز ها نگه داشته و داره توی کشورهای همسایه میجنگه


شاید باحجاب ها بی حجاب میشن مقصر کس دیگری هست
شاید ضد انقلاب شدن مقصر کسی دیگر است
شما پایه رو ول کردی چسبیدی به تهش
اطلاعات شما از وضعیت جامعه پایین هست متاسفانه و در تصمیم گیری شما تاثیر میزاره

[="Black"]بسم رب الشهدا

سلام و عرض ادب

کاربران گرامی موضوع تاپیک همانطور که از عنوانش پیداست " قدرت نظامی ایران " می باشد نه بحث سربازی.البته قبول دارم سربازی هم جزوی از ازقدرت نظامی است اما به قدر کافی بحث شده و بحث بیشتر مرتبط با این تاپیک نیست.

بنابراین لطفا دیگر به این بحث ادامه ندهید در غیر این صورت پست ها بدون تذکر حذف خواهد شد[/]

باء;687135 نوشت:

بسم الله
سلام علیکم برادر
تذکرتان درست است ولی خیلی کلی است ترکش آن به هر کسی که هر حرفی بزند می‌خورد ... بهتر است اگر نقدی به بخش خاصی از گفته‌ها دارید بفرمایید تا اگر مرتبط با تاپیک است مورد بررسی قرار بگیرد، وگرنه احتمالاً همه‌ی دوستان موافق هستند که افراط و تفریط خوب نیست، این را همه قبول دارند، فقط بعدش اکثراً می‌گویند ما متعادل هستیم یا منصف هستیم و دیگران افراطی یا تفریطی هستند ... اگر یک نفر بگوید امروز ایران نه قدرت اول جهان است و نه قدرت ۱۸۰ ام بلکه قدرت ۱۳۵ جهان است همه می‌گویند منصفانه نظر داد ولی دیگر کسی کاری ندارد که این عدد ۱۳۵ از کجا آمد، اگر هم از جهتی ایران اول باشد و بگویند اول است می‌گوید اغراق کردید، آیا BBC هم چنین خبری را تأیید می‌کند!؟ :Moteajeb!: منظورم به شما نیست‌ها ... کلی گفتم چون ظاهراً خیلی از دوستان این طور فکر می‌کنند گفتم ...
اگر می‌خواهید بحث منصفانه و متعادل باشد باید معیارها را بیان کرد و یا جزئيات را مطرح کرد و با آن معیارها سنجید مگرنه حرف‌های دو پهلو فقط یک طرف را الکی خوشحال می‌کند و یک طرف را الکی ناراحت و بعد هم از تقابل این خوشحالی و نارحتی الکی یک سری کدورت ایجاد می‌شود با احتمال ریزش دور از جان نغمت خدا ...

اگر شرایط بحث و بحث کنندگان اجازه میداد حتما ریزتر ورود میکردم و کلی گویی نمیکردم ، منتها با این شرایط همون کدورتی که فرمودید حاصل میشد و حاصلی هم نه برای من و نه عزیزان حاضر در پی داشت . :Gol:

پ.ن :
وقتی انسان میخواد مثلا در مورد سیستم حمل و نقل دو تا کشور صحبت کنه باید حدقل هایی از خودروی سواری ، کامیون ، ترن ، حجم مسافر یا کالای جابجا شده در طول سال ، تفاوت خودروهای مورد استفاده در دو کشور و سیستم های مختلف اونها ، شرایط جاده ای و اخلاق اجتماعی ، میزان دستمزد و ... داشته باشه که اینها حداقل های مورد نیاز هست ، ولی بدون این اطلاعات یه سری بحث های بی ارزش و کلی مطرح میشه که در انتها هم هیچ حاصلی برای دو طرف نداره ، من قبلا زیاد از این مباحثات چه توی نت و چه توی محیط واقعی انجام میدادم ، اکثرا همراه با کدورت پایان پیدا میکرد ، البته خصلت جوانی هست ، خیلی نمیشه خرده گرفت ، اینکه بگم با حمله آمریکا سفره این کشور جمع میشه یا با حمله به ایران ، ایران نابود میشه و ... اینها یه سری حرفهای کوچه بازاری و عوام پسنده و البته بی سند و مدرک و خالی از اطلاعات مفید برای کسانی که این نوشته ها رو میخونن ، من اگه میخوام در مورد تانک صحبت کنم یه حداقلی از نحوه ی ساخت یا آلیاژ های بکار رفته باید داشته باشم ، وقتی ندارم و فقط نظر شخصیمو میدم مثل این میمونه که بگم به نظر من 2*2 میشه 5 بگن چرا ؟ بگم نظر من اینه !
این وقتی که برای جدل های بی محتوا صرف میشه اگه صرف بالا بردن اطلاعات نظامی بشه خیلی بیشتر فایده داره ، نا سلامتی امور نظامی و امنیتی یک تخصص هست ، مثل مهندسی برق .

دو گوش و یک دهان !

.

[="Black"]بسم الله الرحمن الرحیم

عرض سلام و ادب

سید محمد جواد;687418 نوشت:
ماشاالله به شما عزیز ...بنده اخبار را دنبال میکنم اینو دیگه خودم مطمئن هستم

بنده مطمئنم تحقیقات شما در چه حدی است.
و تمام مطالبتان در بسیاری از تاپیکها فقط کپی پیس است.

سید محمد جواد;687418 نوشت:
جک کین مزدور نظامی هست الان و مشاور یه سناتور ...طرح تصویب نشده چیرو بهش اعتراض میکنن اخه ؟
به گزارش «واحد مرکزی خبر» «روئل مارک گرچت» کارشناس سابق بخش خاورمیانه در سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و عضو بنیاد «دفاع از دموکراسی‌ها» گفت: سپاه پاسداران ایران را نمی‌توان مرعوب کرد مگر اینکه اعضای آن را بکشیم.

این مقام آمریکایی به صراحت به نام سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران اشاره و تصریح کرد:"وی را باید بکشیم".

وی در این خصوص افزود: "قاسم سلیمانی بسیار سفر می‌کند... تکان بخورید... تلاش کنید او را بکشید".

جمعی از نمایندگان کنگره امریکا نیز به دولت این کشور پیشنهاد کردند ترور مسئولان ایرانی را بخصوص در نیروی سپاه قدس در دستور کار قرار دهد.

«جک کین» رئیس سابق نیروی زمینی ارتش آمریکا در جلسه استماع کنگره در این خصوص گفت: چرا مسئولان ایرانی را نمی‌کشیم؟ چرا ما آنها را ترور نکنیم؟ نمی‌گویم اقدام نظامی کنیم ولی عملیات ترور را پیشنهاد می‌کنم.



از سخنرانی 15 دقیقیه ای جک کین .. همین یک خط را فهمیدید!؟
پیرامون بازنشستگی جک کین. سخنرانی جک کین متعلق به دو ماه بعد از بازنشستگی است.و زمان دریافت نامه بازنشسته نبوده اند.
جک کین در اردیبهشت ماه 90 از سمت فرماندهی معذول شد و به عنوان مشاور تا سه الی چهار ماه جانشین فرماندهی بود.
بماند ........

آقای جک کین در آن زمان مشاوره سناتور جان مک کین ، با تفکرات شدید ضد ایرانی و متمایل به جمهوری خواه.... کسی که در سال 2008 در انتخابات ریاست جمهوری از باراک اوباما شکست خورد.
ابتدا جان مک کین طرح حمله نظامی به سوریه و ایران را پیش کشید و اعضای کنگره قبول نکرده بودند.سپس آقای جک کین با پیش کشیدن

بحث نامه ، گفت حال که حمله نمیکنید بیایید فرمانده هان را ترور کنید.و قاسم سلیمانی بخاطر نفوذش در منطقه و ......

طرح تصویب شد.واسه طرحی که تصویب نشده باشد. چهار سردار موضع گیری نمیکنند.رهبر انقلاب موضع گیری نمیکند.
بعد از موضوع گیری شدید رهبر انقلاب بود که باراک اوبا بود طرح را وتو کرد و گفت ما قصد همیچین کاری را نداریم.نه اینکه کنگره تصویب نکرده باشد.

درضمن بحث برسر نامه سردار سلیمانی بود که توسط سازمان بسیج( نیروی مقاومت سپاه) تایید شد و کیلیپش بیرون آمد.
اینکه شما قبول نکنید یا بکنید حقیقت وجود نامه را نمی توانید زیر سوال ببرید.

[/]

سلام و درود

امام عشق;691620 نوشت:
بنده مطمئنم تحقیقات شما در چه حدی است.

خیلی عالی هست که مطمئن هستید

امام عشق;691620 نوشت:
و تمام مطالبتان در بسیاری از تاپیکها فقط کپی پیس است.

والا ما از سایتهای خبری اخبار رو میبینیم مطلبی هم گه گذاشتم از همین سایتها بوده
حالا شما بهتون اخبار وحی میشه و یا علم غیب دارید یا اینکه خودتون وسط مجلس امریکا بودین نقل دیگری هست و در تخصص و اراده شما
لینک
لینک
لینک

امام عشق;691620 نوشت:
طرح تصویب شد

لینک خارجی تصویب این طرح بدین استاد
موفق باشید

[="Black"]
بسم الله الرحمن الرحیم

سید محمد جواد;691642 نوشت:
والا ما از سایتهای خبری اخبار رو میبینیم مطلبی هم گه گذاشتم از همین سایتها بوده
حالا شما بهتون اخبار وحی میشه و یا علم غیب دارید یا اینکه خودتون وسط مجلس امریکا بودین نقل دیگری هست و در تخصص و اراده شما
لینک
لینک
لینک

خودم میدونم....واسه همینه که از یک جلسه بیش از یک ساعته ، فقط دو خط را میدانید.

هرچند میدانم اهل تحقیق نیستید. اما منابع را میدهم.

منابع:

کتاب جهان مسطح است تاریخ فشرده قرن 21 : نویسنده توماس فریدمن. آینده نگری دنیا.

پیرامون ایران: کتاب اقتصاد سیاسی مناقشات هسته ای.پیرامون قدرت هسته ای ایران در سال 2030 (( البته اگر توقف نمیکرد ))

پیرامون قدرت امنیتی ایران : گزارش سالیانه مرکز nic ( شورای نخبگان ملی ، شورای امنیت ملی و ..... ) این گزارش ، تلفیقی از 64 مرکز امنیتی و اطلاعاتی و تحقیقاتی آمریکاست.و حتی اشاره کوتاه به نامه سرداران سپاه پاسداران.

کتاب حساب باز (( بحث ترور فرمانده های مقاومت ایران و لبنان)) و چگونگی ترور عماد مقنیه.و ودیع حداد یکی از رهبران آزادی خواه فلسطینی. و می توانید به هفته نامه واشنگتن پست در 30 ژانویه ( اگر اشتباه نکنم سال 2010 یا 11 ) مراجعه کنید.


بعد از مطالعه اینها بیایید دو کتاب اصلی و مهم را برایتان نام ببرم تا بروید و بخوانید.

[/]

امام عشق;691666 نوشت:
خودم میدونم....واسه همینه که از یک جلسه بیش از یک ساعته ، فقط دو خط را میدانید.

هرچند میدانم اهل تحقیق نیستید. اما منابع را میدهم.


خوشم میاد ندیده علم غیب دارین
جلسه 10 ساعته هم باشه
صحبت این مردک و سخنرانی 15 دقیقه بوده جناب استاد
و مورد دیگه که فراموش کردم
من کجا منکر نامه بودم ؟؟؟؟
گفتم منکر این هستم که:: یکی تو پنتاگون جاسوس سردار هست و نامه سردار رو یواشکی برده گذاشته رو میز مسئولین!!!!!!
اما اینکه نامه ای در پاسخ داده شده خب داده شده اینکه عجیب نیست
دم سردار هم گرم

[="Black"]بسم الله الرحمن الرحیم

سید محمد جواد;691712 نوشت:
من کجا منکر نامه بودم ؟؟؟؟

:Gig:

بهتره بروید مطالب قبلی خودتان را با دقت مطالعه کنید:ok:.[/]

امام عشق;691722 نوشت:
بسم الله الرحمن الرحیم

:Gig:

بهتره بروید مطالب قبلی خودتان را با دقت مطالعه کنید:ok:.


واقعا؟؟
گفتم با این توهم عجیب و خیالپردازی جیمز باندی که تعریف کردن اصلا نمیشه اتظار داشت ادم باور کنه بیشتر شبیه فیلمهای هالیوودی ورژن سلحشور هست :))شما اینجوری فکر کن باشه شما درست میگی

[="Black"]بسم الله الرحمن الرحیم

سید محمد جواد;691735 نوشت:
واقعا؟؟
گفتم با این توهم عجیب و خیالپردازی جیمز باندی که تعریف کردن اصلا نمیشه اتظار داشت ادم باور کنه بیشتر شبیه فیلمهای هالیوودی ورژن سلحشور هست :))شما اینجوری فکر کن باشه شما درست میگی

سید محمد جواد;691712 نوشت:
خوشم میاد ندیده علم غیب دارین
جلسه 10 ساعته هم باشه
صحبت این مردک و سخنرانی 15 دقیقه بوده جناب استاد
و مورد دیگه که فراموش کردم
من کجا منکر نامه بودم ؟؟؟؟
گفتم منکر این هستم که:: یکی تو پنتاگون جاسوس سردار هست و نامه سردار رو یواشکی برده گذاشته رو میز مسئولین!!!!!!
اما اینکه نامه ای در پاسخ داده شده خب داده شده اینکه عجیب نیست
دم سردار هم گرم

اولا بنده علم غیب ندارم.... بلکه درست تحقیق کردم نه همانند شما به دوتا سایت محدود بشوم.و همانند شما کپی پیس نمیکنم.

پیرامون قدرت امنیتی و اطلاعاتی ایران ، مراجعه کنید به گزارش سالیانه nic ( که توسط شورای امنیت ملی آمریکا به رئیس جمهور آمریکا داده میشود) مراجعه کنید. بعد از اینکه مطالعه کردید بیاید بگویید مگر علم غیب داری!؟؟؟ نخیر علم غیب نیست ، شما هم اگر درست تحقیق کنید و کمی بیشتر مطالعه کنید حقیقت را میفهمید.
و تمام سخنان شما اثبات ادعای بنده است که حتی یکبار هم منابعی که نام برده ام را نخوانده اید. و چه بسا برای اولین بار نامشان را شنیده اید.

پیرامون نامه: بهتر قدرت تحلیل خودتون را بالاتر ببرید.و افق دید خودتون را گسترش دهید.(( عمیق فکر کنید ))
متن نامه ای که سازمان بسیج(نیروی مقاومت سپاه) انتشار داد. به این مضمون است. (( اگر لازم باشد از این هم جلوتر می اییم.))


از متن نامه مشخص است نامه چگونه به پنتاگون رسیده است.
اگر به قول شما این متن به صورت عادی رسیده باشد.هیچ اهمیتی ندارد.
این متن فقط و فقط زمانی اهمیت پیدا میکند که به دو صورت رسیده باشد.

حالت اول : یا نامه به پیوست مطالبی حاوی اطلاعات محرمانه و نقاط استراتژیکی آمریکا بود.
حالت دوم : از لایه های امنیتی گذشته باشد و روی میز پنتاگون قرار گرفت هباشد.
در هر دو حالت قدرت بالای امنیت و اطلاعات ایران نسبت به آمریکاست.
اما از طرفی هم سپاه پاسداران در کلیپی که ساخت و انتشار داد حالت دوم را صادق دانست.

درپایان فقط اشاره کوچکی دیگر به قدرت امنیتی و اطلاعاتی ایران.
حضور ایران در سوریه باعث شد که آمریکا و هم پیمانانش جرائت حمله مستقیم به سوریه را نداشته باشند:ok:.

در پایان دوست گرامی وجود جاسوس ربطی به تکنولوژی و قدرت نظامی بالا ندارد که فکر میکنید محال است سپاه پاسداران در لایه های بالایی پنتاگون جاسوس داشته باشند.[/]

امام عشق;692655 نوشت:
اولا بنده علم غیب ندارم.... بلکه درست تحقیق کردم نه همانند شما به دوتا سایت محدود بشوم.و همانند شما کپی پیس نمیکنم.

میگم دیگه شما علم غیب داری و یا هنوز معنی کپی رو نمیدونی
از سایتها عاشق جان میخونی اینجا میزاری الان اسمش میشه کنکاش و دست اورد عظیم علمی ؟ یکم ذهنتون باز تر کنید در این موارد اینقدر به خودتون مغرور نشید

امام عشق;692655 نوشت:
و تمام سخنان شما اثبات ادعای بنده است که حتی یکبار هم منابعی که نام برده ام را نخوانده اید. و چه بسا برای اولین بار نامشان را شنیده اید.

منابعی که قبلا شما گفتی من یکیش رو تونستم دانلود کنم و مطالعه میکنم
شما اینقدر بیکاری بکوب اینهارو حفظ میکنی بنده نیستم از جمع بندی استفاده میکنم چون مثل شما علم غیب ندارم

امام عشق;692655 نوشت:
متن نامه ای که سازمان بسیج(نیروی مقاومت سپاه) انتشار داد. به این مضمون است. (( اگر لازم باشد از این هم جلوتر می اییم.))

افق دید شمارو دیدیم چیه که یکی میگه الف شما براش انشا مینویسید
لطف کنید این افق دیدتون رو واسه خودتون نگه دارید و بگید دقیقا چی بوده ؟ مطمئن باشید اگر نامه نحوه دیگری غیر حالت عادی اونجا میرسید خیلی از درجه دارهای سپاه مطبوعات رو جر میدادن !!!!شونصدتا کنفرانس میزاشتن
بله نامه رسیده خوب هم شده جواب داده ولی شما احتمالا فیلم زیاد دیدی تو اون فضا هستی اخوی
واقع بین باش دوره اکروبات بازی و از تو کانال کولر رد شدن گذشته اینا مال فیلماست اخوی

امام عشق;692655 نوشت:
حضور ایران در سوریه باعث شد که آمریکا و هم پیمانانش جرائت حمله مستقیم به سوریه را نداشته باشند.

شما علم غیب داری دیگه تحلیلهای غیبی هم میکنی ماشالا برادر Lol
شما باید در کنار سردار نقدی و الله کرم بشینید از قدرت نظامی ایران فانتزی بسازید

[=arial black]قدرت نظامی ایران خیلی خوبه و بالاست مخصوصا در منطقه. البته در زمینه هوایی و دریایی ضعیف تر هست ولی اینکه قدرت نظامی ایران رو برترین جهان بدونیم توهمی هست که فقط در ذهنهای افرادی خاص شکل میگیره
اینکه به توانایی ایران ببالیم خیلی فرق میکنه تا اینکه خیال پردازی کنیم

بسم الله الرحمن الرحیم

سید محمد جواد;692660 نوشت:
میگم دیگه شما علم غیب داری و یا هنوز معنی کپی رو نمیدونی
از سایتها عاشق جان میخونی اینجا میزاری الان اسمش میشه کنکاش و دست اورد عظیم علمی ؟ یکم ذهنتون باز تر کنید در این موارد اینقدر به خودتون مغرور نشید


فعلا بنده منابع سخنانم را از کتوب و گزارشات خود سازمان امنیت آمریکا بیان کرده ام.
گزارش برگی که تا حالا یکبار هم اسمش را نشنیده بودید.

سید محمد جواد;692660 نوشت:
منابعی که قبلا شما گفتی من یکیش رو تونستم دانلود کنم و مطالعه میکنم
شما اینقدر بیکاری بکوب اینهارو حفظ میکنی بنده نیستم از جمع بندی استفاده میکنم چون مثل شما علم غیب ندارم

عجب..... خیلی جالب شد... پس مالعه کتوب از روی بیکاری هست!؟؟؟/
اگر شخص شما از روی بیکاری مطالعه میکنید ، بنده برای بالا بردن اطلاعاتم مطالعه میکنم.
و همین سخن شما یک اثبات دیگری بود از اینکه اطلاعات شما ناقص است.

سید محمد جواد;692660 نوشت:
افق دید شمارو دیدیم چیه که یکی میگه الف شما براش انشا مینویسید
لطف کنید این افق دیدتون رو واسه خودتون نگه دارید و بگید دقیقا چی بوده ؟ مطمئن باشید اگر نامه نحوه دیگری غیر حالت عادی اونجا میرسید خیلی از درجه دارهای سپاه مطبوعات رو جر میدادن !!!!شونصدتا کنفرانس میزاشتن
بله نامه رسیده خوب هم شده جواب داده ولی شما احتمالا فیلم زیاد دیدی تو اون فضا هستی اخوی
واقع بین باش دوره اکروبات بازی و از تو کانال کولر رد شدن گذشته اینا مال فیلماست اخوی


این سخن شما هم از روی اطلاعات ناقص شماست.
سپاه پاسداران هیچوقت اطلاعاتی را بیان نمیکند مگر اینکه طرف مخالف بیان کند.
هرقدر آنها حساس تر شوند سپاه هم حساس تر میوشد.هر قدر حساسیت آنها کمتر باشد حساسیت سپاه هم کمتر است.

یکبار از نامه سخن گفته بودند. در مقابل سپاه پاسداران آن نامه را انتشار داد.

تقریبا 1و2 هفته ای بعد از گرفتن پهباد آرکیو ، بعد از اینکه اوباما روی مسئله حساس شد. سپاه آمد و آرکیو را نشان داد و ..... مستند تاثریا هم در این زمینه پخش شد.

پیرامون نامه هم وقتی سپاه پاسداران آمد کلیپ ساخت یعنی بیان کردن.وقتی آن کلیپ را در سراسر کشور پخش کرد یعنی انتشار.
وقتی خبرگزاری های وابسته به سپاه پاسدارن می ایند ، نامه را انتشار میدهند کفایت میکند.

زمانی سرداران سپاه می ایند سخن میگویند که طرف غربی دست به انکار بزند یا بخواهد یک قضیه را بی ارزش جلوه دهد.همانند پهباد آرکیو.
شما اصلا میدونید گرفتن پیشرفته ترین پهباد آمریکا که روسیه و چین قادر به حتی شناسایی ان نبوده اند یعنی چه!؟؟؟

شما هنوز استراتژی سپاه پاسدارن( نیروی داخلی) را نمیدانید.چگونه آمده اید اینجا پنتاگون را تجزیه و تحلیل میکنید.

سید محمد جواد;692660 نوشت:
شما علم غیب داری دیگه تحلیلهای غیبی هم میکنی ماشالا برادر Lol
شما باید در کنار سردار نقدی و الله کرم بشینید از قدرت نظامی ایران فانتزی بسازید


دوست گرامی اینجا به بنده توهین میکنی... هیچ اشکالی ندارد.
اما دفه آخرتون باشه به فرماندهان نظامی توهین میکنید.

شما هر هروقت منابع را خوانده اید بیایید برای ادامه بحث.

سید محمد جواد;692660 نوشت:
دریایی ضعیف تر هست


این سخن شما شبیه به یک لطیفه بود و هست.
نیروی دریایی ایران از زمان جنگ قدرتمند بود. به گونه ای که همان هفته ابتدایی آغاز جنگ با اقتدار نیروی دریایی دیگر احدی جرات حمله از طریق دریا به ایران را نداشت.
پوست ناوهای آمریکا و شوروی رو تو خلیج فارس ، زمان جنگ کندیم.
امروز هم اگر در عرصه دریایی ایران رتبه اول و دوم نباشد( که هست) قطعا سوم هست.

امام عشق;692668 نوشت:
بسم الله الرحمن الرحیم


فعلا بنده منابع سخنانم را از کتوب و گزارشات خود سازمان امنیت آمریکا بیان کرده ام.
گزارش برگی که تا حالا یکبار هم اسمش را نشنیده بودید.

عجب..... خیلی جالب شد... پس مالعه کتوب از روی بیکاری هست!؟؟؟/
اگر شخص شما از روی بیکاری مطالعه میکنید ، بنده برای بالا بردن اطلاعاتم مطالعه میکنم.
و همین سخن شما یک اثبات دیگری بود از اینکه اطلاعات شما ناقص است.


این سخن شما هم از روی اطلاعات ناقص شماست.
سپاه پاسداران هیچوقت اطلاعاتی را بیان نمیکند مگر اینکه طرف مخالف بیان کند.
هرقدر آنها حساس تر شوند سپاه هم حساس تر میوشد.هر قدر حساسیت آنها کمتر باشد حساسیت سپاه هم کمتر است.

یکبار از نامه سخن گفته بودند. در مقابل سپاه پاسداران آن نامه را انتشار داد.

تقریبا 1و2 هفته ای بعد از گرفتن پهباد آرکیو ، بعد از اینکه اوباما روی مسئله حساس شد. سپاه آمد و آرکیو را نشان داد و ..... مستند تاثریا هم در این زمینه پخش شد.

پیرامون نامه هم وقتی سپاه پاسداران آمد کلیپ ساخت یعنی بیان کردن.وقتی آن کلیپ را در سراسر کشور پخش کرد یعنی انتشار.
وقتی خبرگزاری های وابسته به سپاه پاسدارن می ایند ، نامه را انتشار میدهند کفایت میکند.

زمانی سرداران سپاه می ایند سخن میگویند که طرف غربی دست به انکار بزند یا بخواهد یک قضیه را بی ارزش جلوه دهد.همانند پهباد آرکیو.
شما اصلا میدونید گرفتن پیشرفته ترین پهباد آمریکا که روسیه و چین قادر به حتی شناسایی ان نبوده اند یعنی چه!؟؟؟

شما هنوز استراتژی سپاه پاسدارن( نیروی داخلی) را نمیدانید.چگونه آمده اید اینجا پنتاگون را تجزیه و تحلیل میکنید.


دوست گرامی اینجا به بنده توهین میکنی... هیچ اشکالی ندارد.
اما دفه آخرتون باشه به فرماندهان نظامی توهین میکنید.

شما هر هروقت منابع را خوانده اید بیایید برای ادامه بحث.


این سخن شما شبیه به یک لطیفه بود و هست.
نیروی دریایی ایران از زمان جنگ قدرتمند بود. به گونه ای که همان هفته ابتدایی آغاز جنگ با اقتدار نیروی دریایی دیگر احدی جرات حمله از طریق دریا به ایران را نداشت.
پوست ناوهای آمریکا و شوروی رو تو خلیج فارس ، زمان جنگ کندیم.
امروز هم اگر در عرصه دریایی ایران رتبه اول و دوم نباشد( که هست) قطعا سوم هست.


اول از همه قدرت دریایی ایران از گفته خودشون رتبه چهارم هست در جمع بندی کلی نظامی جهان زیر رده دهم هست شما کمی در سایتهای نظامی و لجستیکی بررسی کنید میبینید
بالاتر هم باشه باعث افتخار هست یه عمر ملت گشنگی نکشیدن که ایران نیروی نظامی ضعیف داشته باشه باید بهترین در منطقه باشه
[h=1]لیست قوی ترین ارتش های جهان در سال ۲۰۱۵[=inherit][/h][=BYekan][=BYekan][=inherit][=inherit]اطلاع از قدرت نظامی کشورهای مختلف همواره توجه بسیاری را به خود جلب می‌کند، بنابراین انتشار لیست قوی ترین ارتش های جهان در سال ۲۰۱۵ بار دیگر کارشناسان را به چالش فراخوانده است. در ماه‌های اخیر فهرست قدرتمندترین ارتش‌های جهان در سال ۲۰۱۴ در همین سایت منتشر شده بود (فهرست سال ۲۰۱۴ را در اینجا ببینید) و هم اکنون نیز لیست سال ۲۰۱۵ منتشر شده است. لازم به ذکر است که رتبه‌بندی قدرتمندترین ارتش‌های جهان توسط موسسه گلوبال فایر پاور (Global Firepower) انتشار می‌یابد و در این زمینه معتبرترین مرجع به شمار می‌رود. بدیهی است که این لیست دارای اشکالاتی نیز هست که کارشناسان نظامی نیز به آن‌ها اشاره داشته‌اند.[h=1][=inherit]لیست قوی ترین ارتش های جهان در سال ۲۰۱۵[/h][=inherit][=inherit]در لیست سال ۲۰۱۵ قوی‌ترین ارتش‌های جهان ۱۰۶ کشور مورد بررسی قرار گرفته‌اند. یکی از نکات جالب توجه در رتبه‌بندی سال ۲۰۱۵ این است که هیچ تغییری در جایگاه کشورهای اول تا سی نسبت به رتبه‌بندی سال پیش دیده نمی‌شود. بنابراین رتبه‌بندی سال ۲۰۱۵ به ترتیب زیر است:[=inherit][=inherit]رتبه اول تا پنجم: کشورهای ایالات متحده آمریکا، روسیه، چین، هند و بریتانیا[=inherit][=inherit]رتبه ششم تا دهم: کشورهای فرانسه، آلمان، ترکیه، کره جنوبی و ژاپن[=inherit][=inherit]رتبه یازدهم تا پانزدهم: کشورهای اسرائیل، ایتالیا، مصر، برزیل و پاکستان[=inherit][=inherit]رتبه شانزدهم تا بیستم: کشورهای کانادا، تایوان، لهستان، اندونزی و استرالیا[=inherit][=inherit]رتبه بیست و یکم تا بیست و پنجم: کشورهای اوکراین، ایران، ویتنام، تایلند و عربستان سعودی[=inherit][=inherit]رتبه بیست و ششم تا سی‌ام: کشورهای سوریه، سوئیس، اسپانیا، سوئد و جمهوری چک
بنده به هیچ سرداری توهین نکردم البته نیازی نیست کسی هم توهین کنه میتونم چندتا کلیپ از همین سرداران بزارم خودشون از خودشون دفاع میکنن ماشالا با اون حرفهای منطقیشون ...حالا دفعه اخرم نباشه چی میشه اخوی ؟ اعدام ؟ کیسه گونی ؟ شیشه نوشابه ؟؟
میگم که یه نفر میگه الف شما براش کتاب مینویسید
واقعیت هم اصلا قبول ندارید
شما درست میگی خود خود سردار رد شده رفته رو میز همون پشت میز نشسته نامه نوشته
ایران هم قویترین قویترینها است !
شما درست میگی

[="Times New Roman"][="Black"]این سلاح رو دارم و اونو دارم و اینو دارم سر جای خودش..
.
ولی قدرت واقعی توی جنگ مشخص میشه..غیرت و مردانگی توی جنگ مشخص میشه..اون موقع بهتر میشه فهمید سلاح جنگی قدرتش بیشتره یا غیرت و ایمان..
.
کی فکرش رو میکرد جنگ تحمیلی 8 سال طول بکشه؟ 31 شهریور که شروع شد صدام قرار بود هفته دیگه بچه هاشو توی مدرسه های تهران ثبت نام کنه..
.
ولی......................
[/]

[="Black"]بسم الله الرحمن الرحیم

سید محمد جواد;692671 نوشت:
اول از همه قدرت دریایی ایران از گفته خودشون رتبه چهارم هست در جمع بندی کلی نظامی جهان زیر رده دهم هست شما کمی در سایتهای نظامی و لجستیکی بررسی کنید میبینید
بالاتر هم باشه باعث افتخار هست یه عمر ملت گشنگی نکشیدن که ایران نیروی نظامی ضعیف داشته باشه باید بهترین در منطقه باشه
لیست قوی ترین ارتش های جهان در سال ۲۰۱۵

اطلاع از قدرت نظامی کشورهای مختلف همواره توجه بسیاری را به خود جلب می‌کند، بنابراین انتشار لیست قوی ترین ارتش های جهان در سال ۲۰۱۵ بار دیگر کارشناسان را به چالش فراخوانده است. در ماه‌های اخیر فهرست قدرتمندترین ارتش‌های جهان در سال ۲۰۱۴ در همین سایت منتشر شده بود (فهرست سال ۲۰۱۴ را در اینجا ببینید) و هم اکنون نیز لیست سال ۲۰۱۵ منتشر شده است. لازم به ذکر است که رتبه‌بندی قدرتمندترین ارتش‌های جهان توسط موسسه گلوبال فایر پاور (Global Firepower) انتشار می‌یابد و در این زمینه معتبرترین مرجع به شمار می‌رود. بدیهی است که این لیست دارای اشکالاتی نیز هست که کارشناسان نظامی نیز به آن‌ها اشاره داشته‌اند.لیست قوی ترین ارتش های جهان در سال ۲۰۱۵

در لیست سال ۲۰۱۵ قوی‌ترین ارتش‌های جهان ۱۰۶ کشور مورد بررسی قرار گرفته‌اند. یکی از نکات جالب توجه در رتبه‌بندی سال ۲۰۱۵ این است که هیچ تغییری در جایگاه کشورهای اول تا سی نسبت به رتبه‌بندی سال پیش دیده نمی‌شود. بنابراین رتبه‌بندی سال ۲۰۱۵ به ترتیب زیر است:رتبه اول تا پنجم: کشورهای ایالات متحده آمریکا، روسیه، چین، هند و بریتانیارتبه ششم تا دهم: کشورهای فرانسه، آلمان، ترکیه، کره جنوبی و ژاپنرتبه یازدهم تا پانزدهم: کشورهای اسرائیل، ایتالیا، مصر، برزیل و پاکستانرتبه شانزدهم تا بیستم: کشورهای کانادا، تایوان، لهستان، اندونزی و استرالیارتبه بیست و یکم تا بیست و پنجم: کشورهای اوکراین، ایران، ویتنام، تایلند و عربستان سعودیرتبه بیست و ششم تا سی‌ام: کشورهای سوریه، سوئیس، اسپانیا، سوئد و جمهوری چک
بنده به هیچ سرداری توهین نکردم البته نیازی نیست کسی هم توهین کنه میتونم چندتا کلیپ از همین سرداران بزارم خودشون از خودشون دفاع میکنن ماشالا با اون حرفهای منطقیشون ...حالا دفعه اخرم نباشه چی میشه اخوی ؟ اعدام ؟ کیسه گونی ؟ شیشه نوشابه ؟؟
میگم که یه نفر میگه الف شما براش کتاب مینویسید
واقعیت هم اصلا قبول ندارید
شما درست میگی خود خود سردار رد شده رفته رو میز همون پشت میز نشسته نامه نوشته
ایران هم قویترین قویترینها است !
شما درست میگی

منظورتون از سایتهای نظامی لوجستیک ، سایتها پاکستان و کشورهای دیگر است؟؟؟؟؟
که اطلاعاتشون از ایران محدود به نسل اول امکانات ایران!؟؟؟؟؟

از طرفی کدوم کشور دنیا توان سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ، ایران را میداند که بخواهد اظهار نظر کند که رتبه ایران کجاست!؟
آمریکا تو این مذاکرات داره به آب و آتیش میزنه تا بتونه از مراکز نظامی ایران بازدید کنه.... وقتی هیچ کشوری توان ایران را نمیداند بر چه مبنایی میگوید رتبه ایران کجاست!؟؟؟؟؟
وزارت دفاع ایران نمی تواند ادعا کند از توانمندی سپاه باخبر است.اونوقت پاکستان میاد تو سایتش از قدرت ایران سخن میگه!!!!! واقعا خنده داره!!!!!

درضمن در نبرد آبی هیچ کشوری در زمان جنگ تحمیلی که هیچ چیز نداشتیم نتوانست در برابر ایران مقاومت کند.
کشتی های آمریکا و روسیه را در خلیج فارس غرق کردیم هیچکدام نتوانستند غلطی بکنند.
چند وقت پیش هم یکی کشتی با پرچم آمریکا اومد تو خلیج فارس غلط زیادی کرد.سپاه پاسدارن به سمتش شکلیک کرد.توقیفش کرد.چرا آمریکا قدرتمندترین ارتش دنیا نتونست غلطی بکنه؟

امروز که پرسرعت ترین قایق های جنگی دنیا در اختیار ایران است.
انواع موشکهای ناوشکن و ضد رادار که در اختیار ایران است.
قوی ترین موشک ضد ناو دنیا با نام کروز در اختیار ایران است.

و ..... ، اونوقت با کدم منطقی میگویید ایران در رتبه چهارم است!؟؟؟

در جنگ سایبری ایران شاخ آمریکا را شکست..
در جنگ تن به تن ( جنگ شهری ، جنگ چریکی ، جنگ نامنظم ) ایران شاخ دنیا را شکست.
وقتی موشکهای ابتدایی ایران که در دست حماس است توانست گنبد اهنین را با یک چالش بزرگ روبرو کند.
و قتی ایران در بحث امنیت ، دنیا را متحیر کرد.
وقتی پهباد ایران میرود از ناو امریکایی فیلمبرداری میکند ، ناوی که آمریکا ادعا میکرد کسی نمی تواند از سکوی این ناو فیلم برداری کند.
ناوی که سپاه میرود زیر آن آرم سپاه را رسم میکند و آن را رسانه ای میکند.

آموزشی که سپاه به حزب الله لبنان داد.و توانست ارتش اسرائیل را که از قوی ترین سلاح ها برخوردار است را زمین گیر کند.
نیروی مقاومت سپاه قدس که وقتی نام فرمانده اش به زبان اورده می شود تمام فرمانده هان نظامی دنیا سوراخ موش اجاره میکنند.و برای سرش بالاترین قیمت را پرداخت میکنند.

دقیقا با کدام منطق میگویید ایران از نظر توان نظامی زیر 10 است!؟؟؟[/]

ای کاش در بحثی که کارشناس نیستیم اینطور قاطعانه نظر ندیم