جمع بندی دلیل عدم پیشرفت کشور ایران چیست!؟

تب‌های اولیه

101 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال

نقل قول:
واقعا بد هست ، بخاطر اینکه ثابت کنید ایران ضعف دارد ، بیاید نقاط قوت را زیر سوال ببرید.

خوابیدن اکثر صنایع ایران ، بخاطر بی عرضگی برخی از مسئولین بود و هست.
برخی دیگر از صنایع که نابود شد بخاطر واردات بی هدف و غلط دولت بود و هست.
قاچاق کالا باعث نابودی صنایع مادر شد نه تحریم.
و اینکه پروژه ها با تاخیر افتتاح میشوند بخاطر بی مسئولیتی برخی از دولت مردان است.
عقب افتادگی ایران ریشه 300 ساله دارد و مربوط به این 35 سال اخیر که تحریم شده ایم نبود و نیست.

اگر این 35 سال را از 300 سال کسر کنیم میشود 265 سال.
در این 35 سال پیشرفت ایران ده ها برابر بیشتر از این 265 سال بود و هست.
پس ابتدا تاریخ ایران را مطالعه بفرمایید سپس درمیابید وجود تحریم باعث تحرک بیشتر شد.


برادر چرا ربطش میدی به 35 سال اخیر؟نوآوری ها دوران جنگ رو یادت رفته؟جریان پل آبی رو یادت رفته؟
بنده حرفم در مورد 10 سال اخیر بود،قبل از این تحریم ها ملت خیلی اهل تولید داخلی نبودن و قدر نمیدونستن،ولی بعدش مجبور به تولید داخلی شدن،حالا فرض کن تحریم ها برداشته بشه چی میشه
در ضمن فکر کنم یک بار دیگر هم این بحث شده بود،صنایعی که بخاطر عدم توان رقابت با جنس خارجی از بین میرن،همون بهتره که از بین برن،توی آمار یه قضیه ای هستش که میگه همیشه ملت جنس به صرفه تر رو از همه نظر(کیفیت نسبت به قیمت،...)مصرف میکنن،پس چه لزومی داره که مثلا فلان جنس ایرانی که کیفیت ش خیلی پایینتر از جنس خارجی هستش قیمت ش هم اندازه ی اون جنس خارجی یا حتی بیشتر باشه(البته این باز به همون بحث نبود مدیریت و بازاریابی برمیگرده)
دلیل اصلی قاچاق کالا هم خب تحریمه دیگه،وقتی واردات نباشه،مجبوریم به قاچاق متوسل بشیم
پروژه های با تاخیر هم نمیدونم کدوم رو میگی؟یه ذره بیشتر توضیح بده لطفا؟
در ضمن اون 265 سال 200 سالش دوران قاجار بودش که خب طبیعتا پادشاه هاش بی لیاقت و بی عرضه بودن و ایران درگیر اوضاع داخلی هم بودش،پس چرا فاز میدید الکی؟
تحریم قبول دارم اون اولش باعث شد به خودمون بیایم ولی بعدش واقعا باعث پسرفت شد
درضمن این که چرخ رو از اول ساختیم هم کمکی به هیچ کسی نکرد
نقل قول:
ببخشید میشه بگین استدلالتون چیه؟ و بر چه مینایی این رو میفرمایید؟ به غیر از اخلاقیات که میخاین الان بگین و حجاب اینا از لحاظ های دیگه چیکار کردن که فرهنگشون پایین تره؟
صندلی های ورزشگاشونو میشکنن؟ توی یه صف حق و نوبت همو میخورن؟کمربند ایمنی نمیبندن؟مست میکنن رانندگی میکنن؟( حتی مست کردنشون هم با فرهنگه حتی مست هم میکنن میدونن نباید رانندگی کنن ایران مست میکنه میره میشینه پشت موتور!!!)
میشه بگین توی فضای اجتماعی کدومشون مثه ایرانیا میرن پروفایل ی خانم هزار جور حرفو درخاست میدن؟
میشه بگین چرا تو کشور هلند جای فحاشی به هم گل میدن(اینو فهمیدم مخم سوت کشید چقدر بدبختیم همدیگرو فوش میدیم) تو کشور اسلامی فوش ناموسی میدن؟
میشه بگین چرا تو ایران ملت سر سوار شدن صندلی جلوی ماشین خودکشی میکنن خارج صندلی خالیه هم یارو میشینه پشت؟
میشه بگین چرا توی صف سبد کالا باید کشته بدیم؟
میشه بگین چرا نباید فرهنگ استفاده از اینترنتو داشته باشیم؟
میشه بگین تو کدوم کشور غربی اینهمه دروغو تهمتو کلاه برداری هست و هر صد قدم مغازه ها جنساشون قیمتاش فرق داره؟
میشه بگین چرا تو کشور اسلامی میان ویندوزو کرک میکنن و استفاده غیر قانونی میکنن؟
اصلا شما که اینقدر مذهبی هستی الان ویندوزت حلاله؟
شما ویندوزی که نصب کردی مستقیم لاینسس خریداری کردی از شرکت خارجی؟ خداوکیلی حلاله حقوق یک شرکتو له کنیم و با کرک کردن استفاده کنیم؟
(ممکنه شما هم ندونی براتون نصب یا خریده باشین ولی اون شرکت ک نصب میکنه یا سی دی رو میخری کرک میکنه)
و هزاران...!

نظر منو بخوای،اقتصاد که درست شه فرهنگ راه درست شدن ش باز میشه ولی تا وقتی اقتصادمون اینطوریه نباید از فرهنگ تعجب کرد
شما همون اروپایی که مثال میزنی توش میدونی وضع اقتصاد چجوریه؟میدونستی توی کانادا به هر بچه تا 18 سالگی ماهیانه 500 دلار! از طرف دولت پول توجیبی میدن؟خب اونا که پولشون جوره دیگه فرهنگشون هم درست میشه
همین ویندوزی که شما میگی رو چند نفر از ملت توانایی ش رو دارن سیصد تومن(حداقل)بدن نصب ش کنن؟تازه حالا پول بقیه ی نرم افزار ها به کنار...
ملتی که پول نداشته باشن،از زور نداری فرهنگ شون از بین میره...

پرنس کوچولو;685975 نوشت:

سلام
پیشرفت در دو بعد هست

یکی ظاهر یکی باطن

ظواهر همون

تمدن در علم و صنعت و شهر نشینی هست
و باطن همون
بصیرت و ایمان و اراده هست

الان در فرانسه مثلا خیلی همه چی عالی هست اما دلها همه مرده!(به گفته یکی از فلاسفه شرق)

اما در شرق دلها همه باغ هست ولی خونه ها همه خرابه!

اولی فوقش صد سال توش هستی ولی دومی به اندازه یک دنیای بی انتهایی در ان ساکن میشین

میخواستم ببینم اگه امکانش هست اون کلماتی که درشتشون کردم رو توضیح و مثال بفرمایید؟
راستی فرانسه همه چیش خوبه ؟ چطور ؟
و اینکه اون جمله آخر ، مگه جدا بعد از این خبری هست ؟ و اگه مثلا باشه دیگه نیازی به اینجا نیست ؟

نقل قول:
میخواستم ببینم اگه امکانش هست اون کلماتی که درشتشون کردم رو توضیح و مثال بفرمایید؟
راستی فرانسه همه چیش خوبه ؟ چطور ؟
و اینکه اون جمله آخر ، مگه جدا بعد از این خبری هست ؟ و اگه مثلا باشه دیگه نیازی به اینجا نیست ؟

اگه قرار باشه کسی بره بهشت اونها هستند،ملت ایران باید هر دو دنیا رو توی جهنم زندگی کنن

امام عشق;686323 نوشت:
بسم الله الرحمن الرحیم

عرض سلام و ادب و احترام

پیرامون قسمت های قرمز شده : پیرامون مستی که مست کردنشون هم با فرهنگه فقط شبیه به یک لطیفه است.

اونجا تو پروفایل خانما هزارتا پیشنهاد نمیدند ، چون خانه فحشا دارن. و اگه بخوان غلط زیادی بکنن که میکنن میرن اونجا.
به همین خاطر رقم ازدواج اروپا به شدت کاهش یافته است و به همین دلیل دارند قانون مهاجران را ساده تر میکنند و ....
و درضمن این فرهنگ غلط به آزادی همجنسگرایان هم رسید.

اونجا سر سوار شدن صندلی جلو دعوا نمیکنن چون کرایه صندلی جلو دو الی سه برابر قیمت صندلی عقب هست.

اونجا سوبسیدها بصورت نقدی به حساب واریز میشود.مثل کاری که دولت قبلی کرد.و این دولت از روی غیر کارشناسی اومد سبک کالا داد.

دورغ و تهمت همه جای دنیا هست.

در غرب فرهنگ آته ایسم نهادینه شده و قانونی است.

آزادی گروه های شیطان پرست با تمام مراسماتشان.


اینکه آمریکا و انگلیس بالاترین رقم جرم و جنایت را دارند یعنی فرهنگشون زیر 30 درصد است.

و هزار مورد دیگر.......

البته پیرامون فرهنگ غرب در این سایت بسیار زیاد تاپیک ایجاد شده است ، بروید شبهات خود را آنجا مطرح کنید بنده می ایم باقی ضعف فرهنگ در غرب را برایتان گوش زد میکنم.این تاپیک دلایل عقب افتادگی ایران است.

دوست گرامی تجهیزات نظامی در این زمان هیچ کاربردی ندارد.

سیستم نبرد است که مهم است.

روش جنگ است که مهم است.

نامه سردار سلیمانی روی میز پنتاگون مهم است.و تحلیل این کار خودش نیاز به چندین تاپیک دارد.
انقدر کار سردار سلیمانی در بعد نظامی ، سیاسی و امنیتی مهم بود که در سنای آمریکا حکم ترورش تصویب شود.

ترسیم آرم سپاه پاسداران روی ناو آمریکایی که ادعا میکردند پشه هم نمی تواند به این ناو نزدیک شود مهم است.

اسرائیل با تمام قدرت نتوانست از پس غزه نیم وجبی بر آید.بخاطر اینکه سیستم نبردش مشکل دارد.

و .....

در پایان بازهم میگویم بحث نطامی به این تاپیک ارتباطی ندارد.موارد فوق را هم بخاطر اینکه شبهه طرح کرده اید پاسخ داده ام.

اگر میخواهید پیرامون بحث نظامی سخن بگویید لطفا یک تاپیک مجزا ایجاد بفرمایید.

برخی از این موارد به فرهنگ ربط دارد ، برخی هم به عملکرد دولت بستگی دارد.

البته این که بگیم جرم و جنایات اونجا بیشتره ی جور بازیه و من ملاک رو دید چشمام قرار میدم و تعقل توش .....و اکثرا سیاه پوستاشون که در فقر اجتماعی و ....هستند و تو باند های مشخصین دست به این کارا میزنن که تو محله های فقیر نشین هر کشوری هست......و کشوری که فقیر شد جرم و نایتش میره بالا.......
یکی از دلایلشم میتونه اعدام و مجازات های سنگین در ایران باشه که این تنها کار مثبته و موافقم .....و طرف میترسه !
درحالی که تو اکثر کشورهای غربی فک کنم واسه کشتن ادم ته تهش 20 30 سال زندان باشه.......
و این که گفتم مست میکنن ولی با فرهنگ!
منظورم اینه که طرف ایران مست میکنه میره پشت موتور چهارتا کوچه دیگه میخوره زمین میمیره! ملت میگن دیدین؟مست کرد حرام خورد خدا زد پس کلش! نمیگن که مست میکرد نمینشست پشت موتور نمیمرد!
ولی سوال اصلیمو جواب ندادین چون ویندوزی که 80 درصد کارشناسای اینجا هم استفاده میکنن حرامه! حقوق سایت مایکروسافتو زیر پا داریم له میکنیم!
انتی ویروس روی سیستممون هم حرامه! چون بدون لاینسس داریم استفاده میکنیم و زحمات یک شرکت رو برباد میدیم!
و مجبور میکنیم شرکت های معتبر دنیا از دست ایرانیا هزار کار بکنن!
ی چتروم المانی هست! ایپی ایرانیارو بسته! چرا؟
ایرانیا میرفتن فوش میدادن ی مدت پاتوق بچه ها شده بود! (چترومش موارد امنیتی رو هم نداشت چون میدونستن وحشی خونه نیست بلکه جای چت کردن هستش واسه همین خیلی از اقدامات امنیتیش سطح پایین بود و ایرانیا میرفتن سو استفاده میکردن و هکش میکردن که بگن سطح پیشرفتمون این حده که ی چتروم المانی رو هک کردیم!
در موارد دیگه با شما موافقم تا حدودی و جای بحثشم این تاپیک نیست ادامه نمیدم......

در جستجوی انسانیت";685978 نوشت:
سلام دوست عزیز. به نظر من پیشرفت از نظر مادی به دستیابی به به روز ترین فناوری های بشری و دستیابی به آخرین یافته ها و کشفیات علمی که همه و همه در خدمت آسان سازی و سهولت زندگی بشر هستند، گفته می شود.

سلام و ممنونم از توضیحتون
خوب حالا مثلا وجود بمب ها و سلاح هایی که مخصوص کشتار جمعی و نسل کشی هستند که از به روزترین فناوری های دنیا نیز در آن ها استفاده شده پیشرفت به حساب میاد ؟ این سلاح ها زندگی برخی آدم ها را آسان ساخته و به سهولت زندگی آنها کمک کرده ...
یا مثلا وضعیت ساخت و پرداخت های اتومبیل که الان وجود دارد پیشرفت بوده ؟ این نیز زندگی برخی آدم ها را آسان ساخته و به سهولت زندگی آنها کمک کرده...
خوب این یک جنبه از نگاه به قضیه بود...
اجازه بدید از نگاهی دیگری هم به آن نگاه کنیم.
الان خانواده هایی هستند که انواع امکانات تجهیزاتی در اختیارشان است ولی از آرامش در این خانه خبری نیست. به نظر شما این خانواده پیشرفته است ؟!!
از این منظر هم توضیحاتی بفرمایید لطفا

مثلا بیایم اینجا مشکلات رو ریشه یابی کنیم مگه کاریم از پیش میبریم ؟ مهم اینه به این حرفا بها داده شه

همه میدونیم مشکل چیه و کجاست و چرا روز به روز وضعمون از اینی که هست بد تر میشه

به نظر من اگه فقط دو ماه حقوق نماینده های مجلس رو اندازه حقوق یه کارگر ساده بدن

هم اقتصاد رشد میکنه هم گرونی کاهش پیدا میکنه هم نرخ سود بانکا میره بالا هم همه مشکلات حل میشه

دیگه هم صحبت مواد اولیه و جنس خارجی نمیشه

تا مسئولان شرایط زندگی مردم رو درک نکنن از اینی که هستیم بد تر هم خواهیم شد

ضمنا ما مردم ایران واقعا ترسو هستیم تا خواستیم حرف بزنیم گفتن حرف نزن سرتو میکنن زیر خاک

مثلا من خودم تا خواستم حرف بزنم بابام گفته تو تنهایی میخوای چیکار کنی یه مدرک داری اونم از دستت میگیرن بی چاره میشی

ولی اگه یه نفر من باشم یه نفر تو باشی یه نفر اون باشه میشیم یه عالمه

amirabdi;686328 نوشت:
برادر چرا ربطش میدی به 35 سال اخیر؟نوآوری ها دوران جنگ رو یادت رفته؟جریان پل آبی رو یادت رفته؟
بنده حرفم در مورد 10 سال اخیر بود،قبل از این تحریم ها ملت خیلی اهل تولید داخلی نبودن و قدر نمیدونستن،ولی بعدش مجبور به تولید داخلی شدن،حالا فرض کن تحریم ها برداشته بشه چی میشه
در ضمن فکر کنم یک بار دیگر هم این بحث شده بود،صنایعی که بخاطر عدم توان رقابت با جنس خارجی از بین میرن،همون بهتره که از بین برن،توی آمار یه قضیه ای هستش که میگه همیشه ملت جنس به صرفه تر رو از همه نظر(کیفیت نسبت به قیمت،...)مصرف میکنن،پس چه لزومی داره که مثلا فلان جنس ایرانی که کیفیت ش خیلی پایینتر از جنس خارجی هستش قیمت ش هم اندازه ی اون جنس خارجی یا حتی بیشتر باشه(البته این باز به همون بحث نبود مدیریت و بازاریابی برمیگرده)
دلیل اصلی قاچاق کالا هم خب تحریمه دیگه،وقتی واردات نباشه،مجبوریم به قاچاق متوسل بشیم
پروژه های با تاخیر هم نمیدونم کدوم رو میگی؟یه ذره بیشتر توضیح بده لطفا؟
در ضمن اون 265 سال 200 سالش دوران قاجار بودش که خب طبیعتا پادشاه هاش بی لیاقت و بی عرضه بودن و ایران درگیر اوضاع داخلی هم بودش،پس چرا فاز میدید الکی؟
تحریم قبول دارم اون اولش باعث شد به خودمون بیایم ولی بعدش واقعا باعث پسرفت شد
درضمن این که چرخ رو از اول ساختیم هم کمکی به هیچ کسی نکرد

نظر منو بخوای،اقتصاد که درست شه فرهنگ راه درست شدن ش باز میشه ولی تا وقتی اقتصادمون اینطوریه نباید از فرهنگ تعجب کرد
شما همون اروپایی که مثال میزنی توش میدونی وضع اقتصاد چجوریه؟میدونستی توی کانادا به هر بچه تا 18 سالگی ماهیانه 500 دلار! از طرف دولت پول توجیبی میدن؟خب اونا که پولشون جوره دیگه فرهنگشون هم درست میشه
همین ویندوزی که شما میگی رو چند نفر از ملت توانایی ش رو دارن سیصد تومن(حداقل)بدن نصب ش کنن؟تازه حالا پول بقیه ی نرم افزار ها به کنار...
ملتی که پول نداشته باشن،از زور نداری فرهنگ شون از بین میره...

واسه سوال ویندوز جوابمو گرفتم احسنت.........:hamdel:
پول دوای هردردیه......

monji-sec;686279 نوشت:
دوست عزیز ژاپنیا توی کفن از صنعتمون!!!!
نمیدونم والا فک کنم زیاد مسجد اینا میرین توی دنیای عرفانی سیر میکنید از خارج خبر ندارید.........
هنوز فرهنگ وایسادن توی صف رو نداریم دوست عزیز فرهنگ صف!
تو دینی که به ضایع نکردن حق توجه شده بیشتر از هرچیزی میان بدون نوبت نون میخرن! میگن یه دونه میخایم!هه...! بخام دونه دونه بگم که جا نمیشه از همین جا بگیر تا اخرش !
اصلا اینقدر کشور پیشرفتس مردمش نمیدونن پیشرفت یعنی چی........
چارتا ماهواره میبینی میفرستن هوا فک میکنی شق القمر کردیم کاری که 30 سال پیش اروپا میکردن.......

سلام دوست خوبم
بنده سوال پرسیدم و انتظار جواب داشتم. اگر توضیحاتی در جهت سوال های بنده عرض کردم در اختیار دارید ، باعث خوشحالی بنده خواهد بود که از نظرات شما نیز استفاده کنم.

[="Times New Roman"][="Black"]

monji-sec;686316 نوشت:

ببخشید میشه بگین استدلالتون چیه؟ و بر چه مینایی این رو میفرمایید؟ به غیر از اخلاقیات که میخاین الان بگین و حجاب اینا از لحاظ های دیگه چیکار کردن که فرهنگشون پایین تره؟
صندلی های ورزشگاشونو میشکنن؟ توی یه صف حق و نوبت همو میخورن؟کمربند ایمنی نمیبندن؟مست میکنن رانندگی میکنن؟( حتی مست کردنشون هم با فرهنگه حتی مست هم میکنن میدونن نباید رانندگی کنن ایران مست میکنه میره میشینه پشت موتور!!!)
میشه بگین توی فضای اجتماعی کدومشون مثه ایرانیا میرن پروفایل ی خانم هزار جور حرفو درخاست میدن؟
میشه بگین چرا تو کشور هلند جای فحاشی به هم گل میدن(اینو فهمیدم مخم سوت کشید چقدر بدبختیم همدیگرو فوش میدیم) تو کشور اسلامی فوش ناموسی میدن؟
میشه بگین چرا تو ایران ملت سر سوار شدن صندلی جلوی ماشین خودکشی میکنن خارج صندلی خالیه هم یارو میشینه پشت؟
میشه بگین چرا توی صف سبد کالا باید کشته بدیم؟
میشه بگین چرا نباید فرهنگ استفاده از اینترنتو داشته باشیم؟
میشه بگین تو کدوم کشور غربی اینهمه دروغو تهمتو کلاه برداری هست و هر صد قدم مغازه ها جنساشون قیمتاش فرق داره؟
میشه بگین چرا تو کشور اسلامی میان ویندوزو کرک میکنن و استفاده غیر قانونی میکنن؟
اصلا شما که اینقدر مذهبی هستی الان ویندوزت حلاله؟
شما ویندوزی که نصب کردی مستقیم لاینسس خریداری کردی از شرکت خارجی؟ خداوکیلی حلاله حقوق یک شرکتو له کنیم و با کرک کردن استفاده کنیم؟
(ممکنه شما هم ندونی براتون نصب یا خریده باشین ولی اون شرکت ک نصب میکنه یا سی دی رو میخری کرک میکنه)
و هزاران...!

monji-sec;686316 نوشت:

میشه بگین توی فضای اجتماعی کدومشون مثه ایرانیا میرن پروفایل ی خانم هزار جور حرفو درخاست میدن؟

از نوع حرف زدنت کاملا مشخصه که یه چیزهایی از در و دیوار شنیدی..و حتی اگر با چند تا غرب دیده هم صحبت می کردی این حرفهارو نمی زدی..
.
من سالها پیش که چت روم های یاهو باز بود برای اینکه زبانم قوی بشه می رفتم توی چت رومهاشون با دختر و پسر چت می کردم..بعد پیامهاشون رو با مترجم گوگل ترجمه می کردم..
.
پسرهای انگلیسی..آمریکایی..فیلیپین..آلمان..خیلی وب سکس می دادند..
.
و حتی چند باری با آیدی دختر رفتم و باهاشون چت کردم بسیار انسان های ( دوست ندارم اون لفظ رو به کار ببرم ) شهوتران و عقده ای بودند..
.
و در حسرت دوستی با یه دختر می سوختند..خیلی هاشون میگفتند پول دارم ماشین دارم . دفتر بازرگانی دارم. و ... هرچی بخوای واست می خرم و .... و خیلی چیزهای دیگه که اینجا جاش نیست بگم.
.
متاسفانه ما عادت کردیم بدون تحقیق و بر اساس چند تا شنیده از در و دیوار قضاوت کنیم..من نمیگم اونجا همه چیز بده..ولی شدیدا معتقدم که اونجوری هم نیست که شما و امثال شما میگین..

monji-sec;686316 نوشت:

میشه بگین چرا تو کشور هلند جای فحاشی به هم گل میدن(اینو فهمیدم مخم سوت کشید چقدر بدبختیم همدیگرو فوش میدیم) تو کشور اسلامی فوش ناموسی میدن؟

اینها رو هم هزاران بار خودم تو پیج های فوتبالیست ها و مشاهیر غربی دیدم..بازم میگم شما هیچی نمی دونی..فقط می خوای یه چیزی بگی..

monji-sec;686316 نوشت:

میشه بگین تو کدوم کشور غربی اینهمه دروغو تهمتو کلاه برداری هست و هر صد قدم مغازه ها جنساشون قیمتاش فرق داره؟


http://alef.ir/vdcf11dv.w6djcagiiw.html?6txt

monji-sec;686316 نوشت:

صندلی های ورزشگاشونو میشکنن؟

این دیگه از اون حرفها بود..مرد حسابی اگر توی ایران صندلی میشکنن اونجا شکم هم دیگه رو پاره می کنند..
.
اونا توی استادیوم کسی جرات نمی کنه نفس بکشه از بس دوربین دارند..حالا میان بیرون ورزشگاه ببین چجوری با پلیس درگیر میشن و چقدر پلیس مجروح می کنند..
.
شما اخبار ورزشی رو ببین یه روز در میون نشون میده توی فوتبال جزیره ( انگلیس ) هر هفته یه عده کشته میشن یه عده هم میرن بیمارستان..
.
یه سرچ توی گوگل بزن ببین چقدر عکس واست میاره از خون و خونریزی در فوتبال انگلیس و آمریکا و آلمان و آرژانتین و .........

monji-sec;686316 نوشت:

حتی مست کردنشون هم با فرهنگه حتی مست هم میکنن میدونن نباید رانندگی کنن

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940103000161[/]

میشه بک بررسی منطقی انجام بدیم
3 کشور ویران شده مثل ایران و بدتر از ایران در جهان هستند
1:: المان
2::ژاپن
3::کره جنوبی

چند کشور هم هستند که در زمان محمد رضا شاه حسرت ایران را میخوردند
1:: مالزی
2:: دبی
3:: قطر

اونهایی که اعتقاد دارن ایران اخر همچی هست از هر قیمت یک مشور را انتخاب کنند بعد بررسی دقیق از عمق جامعه تا سیاستهای عظیم و پیشرفت کشورها داشته باشیم
اینجوری فکر کنم بحث هدف دار و درسترت باشه تا اینکه بی خودی بحث و جدل کنیم دوستان
درصورت نیاز تاریخچه تقنصادی هر کدام از این کشورها در 80سال گذشته قابل ارائه است
موفق باشید

kavoshgar02;686329 نوشت:
میخواستم ببینم اگه امکانش هست اون کلماتی که درشتشون کردم رو توضیح و مثال بفرمایید؟

بله سلام

علم به اون معنی چیزی که غرب بهش دست پیدا کرده بیشتر با تلقین شیطان هست!(نه عقل انسان)
مثلا در 4 هزار سال پیش حضرت ابراهیم و می خواستن بسوزونن مجبور شدن منجنیق درست کنن در حالی که علم منجنیق شاید برای قرنها بعد بود!

یعنی شیطان چون به علوم بسیار زیادی تسلط دارد تا جایی که امکانات اجازه دهد علم هزار سال اینده رو هم می تونه همین الان با تلقین نقشه شو بده!
علم الان امریکا با دانش انسانی نیست! بلکه انها مرتاض هایی دارند که با جنیان ارتباط برقرار میکنن و رموز دانش چند قرن بعد رو الان دارن بکار میگیرن

kavoshgar02;686329 نوشت:
راستی فرانسه همه چیش خوبه ؟ چطور ؟

من که نرفتم ولی تا جایی که دیدم و خوندم همه مردم در رفاه هستن
مثلا در فرانسه و یا کلا کشورهای متمدن مردم علاقه ای به کمک کردن به شما ندارن مثلا اگه چند تا ارازل بریزن سرت تو رو چاقو بزنن مردم فوقش نگاه کنن ببینن چطوری می میری یا پولت و بدزدن!...بهت کمک نمیکنن چون روح بیشتر مردم غرب حیوون هست !

یا اراده شون بر اثر رفاه و راحتی بسیار زیاد خیلی کم هست
مثلا من یه جایی خوندم ریس یه اداره به یکی از کارمنداش گفت : شما فردا دیگه نیا سر کار می خوایم بعضی از کارمندا رو کم کنیم

اون کارمند تا اینو شنید خودشو از پنجره پرت کرد وسط خیابون و مرد!! (به همین سستی!)

kavoshgar02;686329 نوشت:
اینکه اون جمله آخر ، مگه جدا بعد از این خبری هست ؟ و اگه مثلا باشه دیگه نیازی به اینجا نیست ؟

در قران خدا اشاره کرده که وقتی بمیرید (یعنی وارد عالمی بشوید که بر دنیا محیط شدید و همه چیز را درک کردید) خواهید دید که دنیا یک رویای وهم الود بیشتر نبود و شما اکنون بیدار شدید!

امام علی علیه السلام هم به این موضوع اشاره دارد که:

«الناس نیام و اذا ماتوا انتبهوا»

یعنی مردم همه در خوابند پس وقتی بمیرند بیدار میشوند!

باز اگه سوالی بود در خدمتم

پرنس کوچولو;686346 نوشت:
علم به اون معنی چیزی که غرب بهش دست پیدا کرده بیشتر با تلقین شیطان هست!(نه عقل انسان)
مثلا در 4 هزار سال پیش حضرت ابراهیم و می خواستن بسوزونن مجبور شدن منجنیق درست کنن در حالی که علم منجنیق شاید برای قرنها بعد بود!

یعنی شیطان چون به علوم بسیار زیادی تسلط دارد تا جایی که امکانات اجازه دهد علم هزار سال اینده رو هم می تونه همین الان با تلقین نقشه شو بده!
علم الان امریکا با دانش انسانی نیست! بلکه انها مرتاض هایی دارند که با جنیان ارتباط برقرار میکنن و رموز دانش چند قرن بعد رو الان دارن بکار میگیرن


ممنونم از توضیحات خوبتون
امکانش هست که منابعی هم را مطرح بفرمایید ؟
چون احساس میکنم سطحی از علم که الان وجود دارد نیاز خاصی به قدرت ماورای ای ندارد.

پرنس کوچولو;686346 نوشت:
مثلا من یه جایی خوندم ریسس یه اداره بهع یکی از کارمنداش گفتاقا شما فردا دیگه نیا سر کار می خوایم بعضی از کارمندا رو کم کنیم

اون کارمند تا اینو شنید خودشو از پنجره پرت کرد وسط خیابون و مرد!!(به همین سستی!)


خوب شاید اون شخص به پول اون کار مثلا برای درمان بچه اش در بیمارستان نیاز داشته و این خبر به این شدت براش سنگین بوده . نه ؟

پرنس کوچولو;686346 نوشت:
در قران خدا اشاره کرده که وقتی بمیرید (یعنی وارد عالمی بشوید که بر دنیا محیط شدید و همه چیز را درک کردید) خواهید دید که دنیا یک رویای وهم الود بیشتر نبود و شما اکنون بیدار شدید!

امام علی علیه السلام هم به این موضوع اشاره دارد که:
الناس نیام اذا موتو انهبتوا
یعنی مردم همه در خوابند پس وقتی بمیرند بیدار میشوند!


خوب با این اوصاف یعنی ما نباید این دنیامون رو بسازیم؟

پرنس کوچولو;686346 نوشت:
باز اگه سوالی بود در خدمتم

راستی اون کلمات رو توضیح کاملشون رو لطف نکردیدا
اگه وقت داشتین لطفا از هر کدوم مقدار خوبی توضیح طوری که خودتون بعد از نوشتن اونا و نگاه به متنتون به خودتون بگید که خوب تنه ی اصلی افکارم رو شرح دادم ، بفرمایید

[="Navy"]

kavoshgar02;686348 نوشت:
چون احساس میکنم سطحی از علم که الان وجود دارد نیاز خاصی به قدرت ماورای ای ندارد.

بحث ماواریی به این معنا که اینجا غیب بشوی مثلا امریکا ظاهر بشوی نیست!
بلکه این هست که همین مغز و سلول در سر نخبه های ما هم هست در بدن انها هم هست اما چون مرتاض دارن قوه ادراکشون حجم عظیمی از دانش را که برای نسل های بعد هست را به مانند سیل روانه ضمایر انها میکند!

اما چرا ما نمی تونیم چون پیامبر (ص) این روش را منع کرده! چون کافر میشویم و دیگه علاقه و اعتقادی به خدا و دین و اخرت نداریم! (برای همین به غرب میگن بلاد کفر!)

kavoshgar02;686349 نوشت:
خوب شاید اون شخص به پول اون کار مثلا برای درمان بچه اش در بیمارستان نیاز داشته و این خبر به این شدت براش سنگین بوده . نه ؟

کسی که بچه داره خودکشی نمیکنه که، این کار نشد یه کار دیگه!...کارگری حتی!

kavoshgar02;686350 نوشت:
خوب با این اوصاف یعنی ما نباید این دنیامون رو بسازیم؟

چرا !
از امام علی هم این سوال را پرسیده بودن
امام علی هم در جواب گمونم به کف دست خودش اشاره کرد و گفت:به همین اندازه که داشته باشید و زندگی کنید کافی هست!

یعنی همین زندگی بسیار معمولی را داشته باشید که روح به دنیا نچسبد کافی هست!
یعنی با ارامش روح موقع مرگ خروج پیدا کنه و بعد وارد شدن به عالم برزخ به خوبی ببینه و یا اینکه با تسلط بتوانید از سکنات ان عبور کنید (مثال زدم)[/]

پرنس کوچولو;686346 نوشت:

بله سلام

علم به اون معنی چیزی که غرب بهش دست پیدا کرده بیشتر با تلقین شیطان هست!(نه عقل انسان)
مثلا در 4 هزار سال پیش حضرت ابراهیم و می خواستن بسوزونن مجبور شدن منجنیق درست کنن در حالی که علم منجنیق شاید برای قرنها بعد بود!

یعنی شیطان چون به علوم بسیار زیادی تسلط دارد تا جایی که امکانات اجازه دهد علم هزار سال اینده رو هم می تونه همین الان با تلقین نقشه شو بده!
علم الان امریکا با دانش انسانی نیست! بلکه انها مرتاض هایی دارند که با جنیان ارتباط برقرار میکنن و رموز دانش چند قرن بعد رو الان دارن بکار میگیرن

من که نرفتم ولی تا جایی که دیدم و خوندم همه مردم در رفاه هستن
مثلا در فرانسه و یا کلا کشورهای متمدن مردم علاقه ای به کمک کردن به شما ندارن مثلا اگه چند تا ارازل بریزن سرت تو رو چاقو بزنن مردم فوقش نگاه کنن ببینن چطوری می میری یا پولت و بدزدن!...بهت کمک نمیکنن چون روح بیشتر مردم غرب حیوون هست !

یا اراده شون بر اثر رفاه و راحتی بسیار زیاد خیلی کم هست
مثلا من یه جایی خوندم ریس یه اداره به یکی از کارمنداش گفت : شما فردا دیگه نیا سر کار می خوایم بعضی از کارمندا رو کم کنیم

اون کارمند تا اینو شنید خودشو از پنجره پرت کرد وسط خیابون و مرد!! (به همین سستی!)

در قران خدا اشاره کرده که وقتی بمیرید (یعنی وارد عالمی بشوید که بر دنیا محیط شدید و همه چیز را درک کردید) خواهید دید که دنیا یک رویای وهم الود بیشتر نبود و شما اکنون بیدار شدید!

امام علی علیه السلام هم به این موضوع اشاره دارد که:


«الناس نیام و اذا ماتوا انتبهوا»

یعنی مردم همه در خوابند پس وقتی بمیرند بیدار میشوند!

باز اگه سوالی بود در خدمتم

ی هده میان واسه خودشون مانور میدن!
ما شنیدیم مرتاض مال هندیاس!
علوم و علم روز دنیارم به اجنه و سر کار داشتن با جنیا نسبت دادین درحالی که شاید به جن اعتقاد زیادی نداشته باشن!
تنها فرق مغز جوونای ما با اروپایی ها مسائل جنسی و مشکلات زندگیشونه که نمیذاره به درس فکر کنن!
جنو پری کجا بود؟

ببخشید شیطان بیشتر تسلط داشته یا ائمه و باقرالعلوم؟ چرا افراد فرهیخته کشورمون نمیان اتم کشف کنن و بهشون تلقین نمیشه؟

مثلا در فرانسه و یا کلا کشورهای متمدن مردم علاقه ای به کمک کردن به شما ندارن مثلا اگه چند تا ارازل بریزن سرت تو رو چاقو بزنن مردم فوقش نگاه کنن ببینن چطوری می میری یا پولت و بدزدن!...بهت کمک نمیکنن چون روح بیشتر مردم غرب حیوون هست !

عجب!
خیلی خندیدم!
ایران یارو رو ماشین زده جای بردن بیمارستان وایسادن فیلم میگیرن چرا از خودتون داستان در میارین؟؟؟؟حداقل نگاه میکنن فیلم نمیگیرن!

سید محمد جواد;686345 نوشت:
میشه بک بررسی منطقی انجام بدیم
3 کشور ویران شده مثل ایران و بدتر از ایران در جهان هستند
1:: المان
2::ژاپن
3::کره جنوبی

چند کشور هم هستند که در زمان محمد رضا شاه حسرت ایران را میخوردند
1:: مالزی
2:: دبی
3:: قطر

اونهایی که اعتقاد دارن ایران اخر همچی هست از هر قیمت یک مشور را انتخاب کنند بعد بررسی دقیق از عمق جامعه تا سیاستهای عظیم و پیشرفت کشورها داشته باشیم
اینجوری فکر کنم بحث هدف دار و درسترت باشه تا اینکه بی خودی بحث و جدل کنیم دوستان
درصورت نیاز تاریخچه تقنصادی هر کدام از این کشورها در 80سال گذشته قابل ارائه است
موفق باشید

احسنت واقعا چرا؟ دوتا بمب اتم بخوره سرت بازم جزو ابرقدرت ها بشی:Gig:

Im_Masoud.Freeman;686343 نوشت:
[=Times New Roman]

از نوع حرف زدنت کاملا مشخصه که یه چیزهایی از در و دیوار شنیدی..و حتی اگر با چند تا غرب دیده هم صحبت می کردی این حرفهارو نمی زدی..
.
من سالها پیش که چت روم های یاهو باز بود برای اینکه زبانم قوی بشه می رفتم توی چت رومهاشون با دختر و پسر چت می کردم..بعد پیامهاشون رو با مترجم گوگل ترجمه می کردم..
.
پسرهای انگلیسی..آمریکایی..فیلیپین..آلمان..خیلی وب سکس می دادند..
.
و حتی چند باری با آیدی دختر رفتم و باهاشون چت کردم بسیار انسان های ( دوست ندارم اون لفظ رو به کار ببرم ) شهوتران و عقده ای بودند..
.
و در حسرت دوستی با یه دختر می سوختند..خیلی هاشون میگفتند پول دارم ماشین دارم . دفتر بازرگانی دارم. و ... هرچی بخوای واست می خرم و .... و خیلی چیزهای دیگه که اینجا جاش نیست بگم.
.
متاسفانه ما عادت کردیم بدون تحقیق و بر اساس چند تا شنیده از در و دیوار قضاوت کنیم..من نمیگم اونجا همه چیز بده..ولی شدیدا معتقدم که اونجوری هم نیست که شما و امثال شما میگین..

اینها رو هم هزاران بار خودم تو پیج های فوتبالیست ها و مشاهیر غربی دیدم..بازم میگم شما هیچی نمی دونی..فقط می خوای یه چیزی بگی..

http://alef.ir/vdcf11dv.w6djcagiiw.html?6txt

این دیگه از اون حرفها بود..مرد حسابی اگر توی ایران صندلی میشکنن اونجا شکم هم دیگه رو پاره می کنند..
.
اونا توی استادیوم کسی جرات نمی کنه نفس بکشه از بس دوربین دارند..حالا میان بیرون ورزشگاه ببین چجوری با پلیس درگیر میشن و چقدر پلیس مجروح می کنند..
.
شما اخبار ورزشی رو ببین یه روز در میون نشون میده توی فوتبال جزیره ( انگلیس ) هر هفته یه عده کشته میشن یه عده هم میرن بیمارستان..
.
یه سرچ توی گوگل بزن ببین چقدر عکس واست میاره از خون و خونریزی در فوتبال انگلیس و آمریکا و آلمان و آرژانتین و .........

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940103000161

بله دوست عزیز ماها همه چیمون درسته به قول شاعر همه چی ارومه ما چقدر خوشبختیم:ok: و بنده از خودم درمیارم و ی چیزی شنیدم:ok:
در ضمن اگر پسرای فلان کشور این کارو میکنن بالاخره باید ی فرقی بین ما مسلمونا با اونا باشه نه؟ حداقل از پسرای ایران انتظار نمیره!
بقیه مواردی هم که گفتم نادر بود و غیرممکن نبودک!
شما هم گشتی یدونه نمونه اوردی....
درحالی که قبول دارم هست ولی نسبت به ایران کمتره.........

monji-sec;686363 نوشت:
حداقل از پسرای ایران انتظار نمیره!

چرا ؟ :Gig:

امام عشق;686301 نوشت:
بسم الله الرحمن الرحیم

عرض سلام و ادب و احترام خدمت شما.

البته عجیب بودن سخنان بنده برای شما دلیلش ضعف مطالعاتی شماست.

دوست گرامی ، فرهنگ ربطی به بستن کمربند ایمنی ندارد.
بستن کمربند ایمنی یک مورد از هزار مورد فرهنگ است.
به تمام بایدها و نباید ، باورها و رفتارهای یک جامعه فرهنگ گفته میشود.
و زمانی که قرار است برسی شود فرهنگ یک کشور در چه نقطه ای است تمام این معقوله ها باید محاسبه بشود و سپس نقاط قوت و ضعف مشخص شود.
سپس از این نقاط ضعف و قوت میانگین گرفته میشود تا جایگاه فرهنگ کشور مورد نظر به دست آید.
هیچ کشور اروپایی میانگین فرهنگش بالای متوسط نیست.

سیاست توسعه یافته هم هیچ ربطی به حق وتو و غیر ندارد.هیچ ربطی به قدرت نظامی ندارد.

سیاست توسعه یافته یعنی سر بریدن با پنبه.
یعنی کشورهای خارجی بدون اعمال فشار به سمت تو بیایند.
یعنی برخی از کشورها حتی با تهدید آمریکا هم حاظر نیستند تعاملاتشان با ایران را از بین ببرند.
اینکه ایران بر سر میز مذاکرات نشسته دلیل بر قدرت سیاسی اروپا نیست ، دلیلش فقط ترس برخی از مسئولین و ضعف سیاست داخلی است.
دلیلش توهم مسئولین داخلی است.
سیاست یعنی رئیس جهمور سابق ایران در سازمان ملل متحد که همه طرفدار اسرائیل هستند با قدرت بگوید اسرائیل باید نابود بشود.و هیچ کس نتواند غلطی بکند.

و هزارو یک مورد دیگر که هیچکدام ارتباطی به تاپیک ندارند.
و بنده هم در پست قبلی هیچ مصداقی را عنوان نکرده ام. بلکه فقط گفتم برای رسیدن به اقتصاد برتر باید فرهنگ و سایست را بیشتر تقویت کرد.
لطفا شما هم اگر مصداقی میخواهید بحث کنید یک تاپیک مجزا ایجاد کنید.

البته بنده بحث نظامی را باز نکرده ام تا بحث این تاپیک به انحراف کشیده نشود.و از شما هم خواهش میکنم بحث نظامی را در این تاپیک قلم بگیرید.

اما صرفا جهت اطلاع : توسعه نطامی هیچ ارتباطی با انواع تسلیحات ندارد. تسلیحات کمتر از 40 درصد تاثیر را در قدرت نظامی ایفا میکند.
بلکه سبک مبارزه است که قدرت نظامی را مشخص میکند. همان سبک جنگی که ایران با دست خالی در برابر تمام دنیا ایساتد و پیروز شد و ...

بسم الله الرحمن الرحیم اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم سلام علیکم بزرگوار بهتر نیست مقداری واقع بین باشیم و با اندیشه و تفکر بحث کنیم؟؟!! این که شما خودتان را علامه در همه مسائل فرض کنید و بقیه را کم اطلاع و کم سواد به نظرم نه از دیدگاه شرعی و نه عقلی صحیح نیست!! از طرفی شما یکبار دیگر به آن ارسال اولیتان که بنده به آن پاسخ دادم مراجعه بفرمایید بعد فرمایش کنید که من که بحث فلان را باز نکردم و... و اینکه وقتی مطلبی در پاسخ شما گفته میشود شما فورا درخواست میکنید که در یک تاپیک جدا گانه بحث کنید نه اینجا!!!!! یا میگویید لطفا بحث را ادامه ندهید!!!!! چرا؟ مگر بحث بر سر پیشرفت این مملکت نیست؟ آیا بحث بر سر اقتصاد و فرهنگ و قدرت نظامی جز پیشرفت یک کشور نیست؟ خواهش میکنم مقداری صبور تر و واقع بین تر باشید! اما گفته های شما:
1-در باب فرهنگ بنده کی از کمربند ایمنی حرف زدم؟ شما که اینقدر اهل مطالعه و چه هستید آیا اهل دقت نیستید؟؟؟؟!! شما به نوشته طرف مقابل اصلا دقت میکنید؟ بنده عرض کردم فرهنگ رانندگی و میزان کشته شدن افراد در رانندگی که اعم از کمربند ایمنی است!!! بعد هم می آیید فرهنگ را تعریف میکنید!! بله صحیح است اما بنده همان جا هم عرض کردم که موارد فرهنگی بسیار زیاد است و جایش اینجا نیست و الا آنقدر وجود دارد که میشود به قول شما یک تاپیک مجزا برای آن باز کرد و اینکه بنده عرض کردم از روی تحقیقات و مطالعات و ... نقل کردم و از افراد بسیاری از اقوام ودوستان که در جاهای مختلف جهان زندگی کرده و میکنند هم مدت ها و ساعت ها بحث کرده و پرسیده ام و موارد فراوانی را دیده و بررسی کرده ام پس بهتر است در این زمینه بحث را ادامه ندهیم چون حتی خود سران جمهوری اسلامی هم به این مطلب معترف و واقفند و مانند لجنی است که هر چقدر بیشتر آن را هم بزنیم گندش بیشتر در می آید!!!! پس بهتر میبینم ادامه ندهم اما برای نمونه فقط اشاره به فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی در ایران و غرب و تفاوت فاحش آنها میکنم که بهتر است خود دوستان خودشان تحقیق کنند!!
2-اما در باب سیاست جالب شد پس اینکه 5 کشور دنیا را اداره میکنند و هر گونه فشاری که بخواهند از نظر سیاسی میتواند بر هر کشوری بیاورندبه جز قدرت سیاسی است؟؟ اصلا میشود بفرمایید سیاست یعنی چه؟؟ مسلم است که هر کشوری که قدرت نظامی و اقتصادی قوی تری داشته باشد قدرت سیاسی بیشتری هم خواهد داشت و این یک اصل بدیهی و عقلی است حال نمیدانم چرا شما منکر این مطلب هستید؟؟؟ اما به عنوان نمونه دوستان کافی است قوانین و مسائل شورای امنیت را مطالعه کنند تا بدانند که قدرت سیاسی یعنی چه!!!! یکی از تحریم هایی که اگر شورای امنیت بخواهد میتواند در شرایط حساس اعمال کند این است که با تصویب در این شورا که در دست قدرتمندان است باید (دقت کنید) باید تمام ارتباطات دریایی-هوایی-زمینی پستی و دیپلماتیک با آن کشور مورد نظر قطع شود!!! و اگر این مطلب تصویب شود تمام کشور های عضو سازمان ملل موظف هستند که این ارتباطات را قطع کنند!!!!!!!!!!!!! تازه این قبل از تصویب حمله نظامی به آن کشور است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!(دوستان میتوانند به کتاب استاد بیگدلی درباره شورای امنیت و هم چنین سایت ویکی پدیا مراجعه کنند و تاریخچه و شرایط و مطالب مربوط به شورای امنیت را مطالعه کنند) (البته بنده موافق این همه انحصار قدرت نیستم اما مقصودم این است که این مطلب شما که باید با پنبه سر برید و این حرف ها همه پوچ است چون اگر شرایط لازم آید به طور کاملا قانونی در حقوق بین الملل(متاسفانه)میتوان یک کشور را عملا در یک گوشه دنیا گیر انداخت و از جامعه جهانی حذف نمود ویا حتی نابود کرد!!!! و در ضمن که آن کشور ها که با ایران ارتباط دارند یا عملا نوکر و رفیق قدرت های دیگرند و پشتشان به آنها گرم است یا خودشان قدرت های بزرگ در جهان هستند مثل روسیه و چین)
3-در باب قدرت نظامی اولا اگر به قول شما همان 40 در صد باشد یعنی عملا نصف به نصف!! ثانیا شرایط جغرافیایی و نیروی انسانی هم موثر است که باز کشور های قدرت مند مانند آمریکا و چین و روسیه نیروی نظامیشان میلیونی است!!! ثالثا این محال عقلی است که بدون داشتن سلاح های مدرن بتوان در جنگی پیروز شد و فراموش نکنید که ما از مملکتمان دفاع کردیم نه اینکه تهاجم بکنیم و اینکه در همان زمان ما با تدبیر امام دارای ارتش و تشکیل سپاه و بسیج بودیم(یعنی عملا 3 نیروی نظامی داشتیم) و هنوز در همان زمان سلاح هایی داشتیم که صدام نداشت و به مرور صدام به آنها دست یافت یا حتی دست هم نیافت مثل جنگنده های اف 14 و فراموش نکنیم که اگر در تاریخ بنگریم یکی از عوامل شکست ما در برابر عثمانی ها در زمان صفویه این بود که با تمام رشادت های لشگر ایران آنها دارای توپ و تفنگ بودند که ما نداشتیم که خوب البته بعد که به آن دست یافتیم توانستیم بر آنها غلبه کنیم پس داشتن تسلیحات و امکانات مدرن خیلی بیشتر از 40 در صد در جنگ و قدرت نظامی تاثیر گذار است!!! رابعا میشود بفرمایید اگر ما سیستم پدافند قدرتمندی نداشتیم چگونه سپاه پاسداران میتوانست پهپاد مدرن آمریکایی را بدون سقوط تصاحب و رصد کند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یا پهپاد اسرائیلی را منهدم کنیم؟؟؟ خوب اگر ما این ها نداشتیم آمریکا به راحتی میتوانست از ایران جاسوسی کند یا حتی ایران را بمباران کند!!!! میشود بفرمایید اگر نبود قدرت موشک ها دور برد ما که 2000 کیلومتر برد دارد و به اعتراف خود اسرائیلی ها در عرض 7 دقیقه میتوانیم اسرائیل را نابود کنیم!! چگونه آمریکا جرات حمله نظامی به ما را به خود نمیداد و اینقدر صهیونیست ها از ما وحشت دارند؟؟؟؟ یا در غزه و لبنان اگر نبود آن موشک ها دور برد چگونه میتوانستند با دست خالی و سنگ و در خوش بینانه ترین شرایط با تفنگ در برابر اسرائیل غاصب ایستادگی کنند؟؟؟؟؟؟ و حتی اورا شکست داده و ابهت امنیت آن را در جهان بشکنند؟؟؟؟؟ پس قطعا ارزش تسلیحات مدرن بسیار بیش از 40 در صد است!!!!!!!!! به امید آن روز که این کشور امام زمان در همه مسائل در دنیا حرف اول را بزند ان شا الله با تشکر

در مورد مسائل جنسی و اخلاقیات نگید غرب بهتر عمل کرده که اعصابم میریزه بهم :||
همه اون آمارای خشونت و تجاوز و حرام زادگی و خیانت و ..... رو میکنم ها :sokhan:

کنجکاو بی گناه;686369 نوشت:
در مورد مسائل جنسی و اخلاقیات نگید غرب بهتر عمل کرده که اعصابم میریزه بهم :||
همه اون آمارای خشونت و تجاوز و حرام زادگی و خیانت و ..... رو میکنم ها :sokhan:

عزیز جان غرب یعنی کجا بابا جان میشه نام گشور رو ببری؟؟
در زمینه اخلاقیات و جرم جنایت مابید بریم جلو سوءد فلاند.سوءیس و....غاز بچرونیم غاز...
نکه ایران در زمینه این چیزها راس همه هست

جدیدترین خبر مجله اکونومیست::؛؛در بین 96 کشور فلاکت بار جهان ایران در رده 3قرار دارد
یادمون باشه این همون مجله اس هست که خیلی روش استناد میشد برای ورشکستگی امریکا و یونان و....عشق اخبار شبکه یک بود یه زمانی:))))

کنجکاو بی گناه;686369 نوشت:
در مورد مسائل جنسی و اخلاقیات نگید غرب بهتر عمل کرده که اعصابم میریزه بهم :||
همه اون آمارای خشونت و تجاوز و حرام زادگی و خیانت و ..... رو میکنم ها :sokhan:

تو ایران تجاوز کمتره چون دو طرف راضین Lol

نقل قول:

بله سلام

علم به اون معنی چیزی که غرب بهش دست پیدا کرده بیشتر با تلقین شیطان هست!(نه عقل انسان)
مثلا در 4 هزار سال پیش حضرت ابراهیم و می خواستن بسوزونن مجبور شدن منجنیق درست کنن در حالی که علم منجنیق شاید برای قرنها بعد بود!

یعنی شیطان چون به علوم بسیار زیادی تسلط دارد تا جایی که امکانات اجازه دهد علم هزار سال اینده رو هم می تونه همین الان با تلقین نقشه شو بده!
علم الان امریکا با دانش انسانی نیست! بلکه انها مرتاض هایی دارند که با جنیان ارتباط برقرار میکنن و رموز دانش چند قرن بعد رو الان دارن بکار میگیرن


لابد این کامپیوتر هم توش یه جن قایم شده؟
نقل قول:
روح بیشتر مردم غرب حیوون هست !

بله بله
دوستان شرقی و خاورمیانه ای که قطعا انسانیت خودشون رو به همه ثابت کردن
نقل قول:

مثلا من یه جایی خوندم ریس یه اداره به یکی از کارمنداش گفت : شما فردا دیگه نیا سر کار می خوایم بعضی از کارمندا رو کم کنیم

اون کارمند تا اینو شنید خودشو از پنجره پرت کرد وسط خیابون و مرد!! (به همین سستی!)


حرف خودکشی رو نزنید که ما خودمون توی این زمینه نابودیم
نقل قول:
الان خانواده هایی هستند که انواع امکانات تجهیزاتی در اختیارشان است ولی از آرامش در این خانه خبری نیست.

الان به نظر شما خانواده هایی که انواع تحهیزات را ندارند بیشتر در آرامش هستند یا اونهایی که دارند
نقل قول:

بلکه این هست که همین مغز و سلول در سر نخبه های ما هم هست در بدن انها هم هست اما چون مرتاض دارن قوه ادراکشون حجم عظیمی از دانش را که برای نسل های بعد هست را به مانند سیل روانه ضمایر انها میکند!

اما چرا ما نمی تونیم چون پیامبر (ص) این روش را منع کرده! چون کافر میشویم و دیگه علاقه و اعتقادی به خدا و دین و اخرت نداریم! (برای همین به غرب میگن بلاد کفر!)


پوکر فیس Fool
غرب تمام پیشرفت ش رو با جن و مرتاض به دست آورده،این چیزایی که ما میبینم هم توهم اند

بابا برادرا،خواهرا،چرا انقدر صورت مسئله رو پاک میکنید؟یعنی قبول ندارید ما فرهنگمون ضعیفه؟بجای این کارا سعی کنیم اقتصاد مملکت مون رو درست کنیم تا به واسطه ی اون فرهنگ درست بشه شاید

بسمالله الرحمن الرحیم
سلام

تا وقتی که فکر اینکه ما باید هرچی مخایم از اون طرف آبها بیاریم،اوضاع روزبه روز بدتر میشه.نفت بدیم که واقعی هستش از کاغذ کم ارزشتر دلار رو بگیریم اوضاع همینه. .آقایون نوع اداره حکومت رو هم می خان با الگوهای منحط و شکت خورده امریکاییها منطبق کنن.


[=Times New Roman]

مگرنمیگویند کاری میکنیم که در تحریم ها کمر اقتصاد ایران را بشکند.آیا آمریکایی با16تریلیون دلاربدهی در حالی که 4تریلیون دلار در آمد دارد اقتصادچه کسی متزلزل است؟چه کسی به دیگری نیاز دارد؟ آیا ایران که 40 میلیارد دلار بدهی خارجی داردآنهم پس از سی سال که یک دهم در آمدش است اقتصادش متزلزل است؟شما که تحریم کردید شما که محور قدرت اقتصاد جهانی بودید چهار برابر در آمد کشورتون بدهی دارید.

[=Times New Roman]

[=Times New Roman]

این پیام آشکاری دارد برای جریان های داخلی که مدعی هستند فقط در سایه ارتباط باآمریکا مشکلات اقتصادی حل میشود.مگر اتحادیه اروپا،یونان ایتالیا اسپانیا فرانسه باآمریکا رابطه دارد چرا مشکل اقتصادی دارند؟از همه مهمتر مگر آمریکا با خودش رابطه ندارد ؟پس چرا نتوانسته مشکل اقتصادی خود را حل کند؟

[=Times New Roman]

[=Times New Roman]

ما نخواستیم فرهنگ مون تکمیل بشه
ملت همین فرهنگ کتاب خونی رو پیدا کنن خودش خیلیه،دیگه این فرهنگ ازار نرسوندن و استفاده از ابزار و ... بماند

نقل قول:
تو ایران تجاوز کمتره چون دو طرف راضین :))

چی چی؟حجاب کشکه پس؟(البته توی تهران که کشکه واقعا)
نقل قول:

در مورد مسائل جنسی و اخلاقیات نگید غرب بهتر عمل کرده که اعصابم میریزه بهم :||
همه اون آمارای خشونت و تجاوز و حرام زادگی و خیانت و ..... رو میکنم ها

برادر اخلاقیات و مسائل جنسی دوچیز متفاوت اند
در ضمن ما آخرش نفهمیدیم چرا به دوتا جنگنده و هواپیما مون مینازیم در صورتی که آمریکا بودجه ی نظامی ش فقط برابر بودجه ی کل کشور ما هستش

نقل قول:

بسمالله الرحمن الرحیم
سلام

تا وقتی که فکر اینکه ما باید هرچی مخایم از اون طرف آبها بیاریم،اوضاع روزبه روز بدتر میشه.نفت بدیم که واقعی هستش از کاغذ کم ارزشتر دلار رو بگیریم اوضاعهمینه. .آقایون نوع اداره حکومت رو هم می خان با الگوهای منحط و شکت خوردهامریکاییها منطبق کنن.


[=Times New Roman]

مگرنمیگویند کاری میکنیم که در تحریم ها کمر اقتصاد ایران را بشکند.آیا آمریکایی با16تریلیون دلاربدهی در حالی که 4تریلیون دلار در آمد دارد اقتصادچه کسی متزلزلاست؟چه کسی به دیگری نیاز دارد؟ آیا ایران که 40 میلیارد دلار بدهی خارجی داردآنهم پس از سی سال که یک دهم در آمدش است اقتصادش متزلزل است؟شما که تحریمکردید شما که محور قدرت اقتصاد جهانی بودید چهار برابر در آمد کشورتون بدهی دارید.

[=Times New Roman]

[=Times New Roman]

اینپیام آشکاری دارد برای جریان های داخلی که مدعی هستند فقط در سایه ارتباط باآمریکا مشکلات اقتصادی حل میشود.مگر اتحادیه اروپا،یونان ایتالیا اسپانیا فرانسهباآمریکا رابطه دارد چرا مشکل اقتصادی دارند؟از همه مهمتر مگر آمریکا با خودشرابطه ندارد ؟پس چرا نتوانسته مشکل اقتصادی خود را حل کند؟

[=Times New Roman]

[=Times New Roman]

بله
ولی شما تفاوت قیمت دلار و ریال رو هم حساب کن
و اینکه همین بدهی اندک مون رو هم مدیون نفت هستیم،شما مطمئن باش تا ده سال دیگه دنیا برای نفت تره هم خرد نمیکنه
شما ارزش پول رو نگاه کن،ارزش همین از کاغذ کم ارزش تر ها کلی از ارزش پول ما بیشتره پیش دنیا
درضمن برای اینکه بعضی از مواد یا دستگاه های اولیه رو وارد کنیم نیاز به همین از کاغذ کم ارزش تر ها داریم،به هر حال،همش رو که نمیتونیم خودمون بسازیم

بسم الله الرحمن الرحیم

عرض سلام و ادب

قرآن حکیم;686365 نوشت:
بسم الله الرحمن الرحیم اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم سلام علیکم بزرگوار بهتر نیست مقداری واقع بین باشیم و با اندیشه و تفکر بحث کنیم؟؟!! این که شما خودتان را علامه در همه مسائل فرض کنید و بقیه را کم اطلاع و کم سواد به نظرم نه از دیدگاه شرعی و نه عقلی صحیح نیست!! از طرفی شما یکبار دیگر به آن ارسال اولیتان که بنده به آن پاسخ دادم مراجعه بفرمایید بعد فرمایش کنید که من که بحث فلان را باز نکردم و... و اینکه وقتی مطلبی در پاسخ شما گفته میشود شما فورا درخواست میکنید که در یک تاپیک جدا گانه بحث کنید نه اینجا!!!!! یا میگویید لطفا بحث را ادامه ندهید!!!!! چرا؟ مگر بحث بر سر پیشرفت این مملکت نیست؟ آیا بحث بر سر اقتصاد و فرهنگ و قدرت نظامی جز پیشرفت یک کشور نیست؟ خواهش میکنم مقداری صبور تر و واقع بین تر باشید! اما گفته های شما:
1-در باب فرهنگ بنده کی از کمربند ایمنی حرف زدم؟ شما که اینقدر اهل مطالعه و چه هستید آیا اهل دقت نیستید؟؟؟؟!! شما به نوشته طرف مقابل اصلا دقت میکنید؟ بنده عرض کردم فرهنگ رانندگی و میزان کشته شدن افراد در رانندگی که اعم از کمربند ایمنی است!!! بعد هم می آیید فرهنگ را تعریف میکنید!! بله صحیح است اما بنده همان جا هم عرض کردم که موارد فرهنگی بسیار زیاد است و جایش اینجا نیست و الا آنقدر وجود دارد که میشود به قول شما یک تاپیک مجزا برای آن باز کرد و اینکه بنده عرض کردم از روی تحقیقات و مطالعات و ... نقل کردم و از افراد بسیاری از اقوام ودوستان که در جاهای مختلف جهان زندگی کرده و میکنند هم مدت ها و ساعت ها بحث کرده و پرسیده ام و موارد فراوانی را دیده و بررسی کرده ام پس بهتر است در این زمینه بحث را ادامه ندهیم چون حتی خود سران جمهوری اسلامی هم به این مطلب معترف و واقفند و مانند لجنی است که هر چقدر بیشتر آن را هم بزنیم گندش بیشتر در می آید!!!! پس بهتر میبینم ادامه ندهم اما برای نمونه فقط اشاره به فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی در ایران و غرب و تفاوت فاحش آنها میکنم که بهتر است خود دوستان خودشان تحقیق کنند!!
2-اما در باب سیاست جالب شد پس اینکه 5 کشور دنیا را اداره میکنند و هر گونه فشاری که بخواهند از نظر سیاسی میتواند بر هر کشوری بیاورندبه جز قدرت سیاسی است؟؟ اصلا میشود بفرمایید سیاست یعنی چه؟؟ مسلم است که هر کشوری که قدرت نظامی و اقتصادی قوی تری داشته باشد قدرت سیاسی بیشتری هم خواهد داشت و این یک اصل بدیهی و عقلی است حال نمیدانم چرا شما منکر این مطلب هستید؟؟؟ اما به عنوان نمونه دوستان کافی است قوانین و مسائل شورای امنیت را مطالعه کنند تا بدانند که قدرت سیاسی یعنی چه!!!! یکی از تحریم هایی که اگر شورای امنیت بخواهد میتواند در شرایط حساس اعمال کند این است که با تصویب در این شورا که در دست قدرتمندان است باید (دقت کنید) باید تمام ارتباطات دریایی-هوایی-زمینی پستی و دیپلماتیک با آن کشور مورد نظر قطع شود!!! و اگر این مطلب تصویب شود تمام کشور های عضو سازمان ملل موظف هستند که این ارتباطات را قطع کنند!!!!!!!!!!!!! تازه این قبل از تصویب حمله نظامی به آن کشور است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!(دوستان میتوانند به کتاب استاد بیگدلی درباره شورای امنیت و هم چنین سایت ویکی پدیا مراجعه کنند و تاریخچه و شرایط و مطالب مربوط به شورای امنیت را مطالعه کنند) (البته بنده موافق این همه انحصار قدرت نیستم اما مقصودم این است که این مطلب شما که باید با پنبه سر برید و این حرف ها همه پوچ است چون اگر شرایط لازم آید به طور کاملا قانونی در حقوق بین الملل(متاسفانه)میتوان یک کشور را عملا در یک گوشه دنیا گیر انداخت و از جامعه جهانی حذف نمود ویا حتی نابود کرد!!!! و در ضمن که آن کشور ها که با ایران ارتباط دارند یا عملا نوکر و رفیق قدرت های دیگرند و پشتشان به آنها گرم است یا خودشان قدرت های بزرگ در جهان هستند مثل روسیه و چین)
3-در باب قدرت نظامی اولا اگر به قول شما همان 40 در صد باشد یعنی عملا نصف به نصف!! ثانیا شرایط جغرافیایی و نیروی انسانی هم موثر است که باز کشور های قدرت مند مانند آمریکا و چین و روسیه نیروی نظامیشان میلیونی است!!! ثالثا این محال عقلی است که بدون داشتن سلاح های مدرن بتوان در جنگی پیروز شد و فراموش نکنید که ما از مملکتمان دفاع کردیم نه اینکه تهاجم بکنیم و اینکه در همان زمان ما با تدبیر امام دارای ارتش و تشکیل سپاه و بسیج بودیم(یعنی عملا 3 نیروی نظامی داشتیم) و هنوز در همان زمان سلاح هایی داشتیم که صدام نداشت و به مرور صدام به آنها دست یافت یا حتی دست هم نیافت مثل جنگنده های اف 14 و فراموش نکنیم که اگر در تاریخ بنگریم یکی از عوامل شکست ما در برابر عثمانی ها در زمان صفویه این بود که با تمام رشادت های لشگر ایران آنها دارای توپ و تفنگ بودند که ما نداشتیم که خوب البته بعد که به آن دست یافتیم توانستیم بر آنها غلبه کنیم پس داشتن تسلیحات و امکانات مدرن خیلی بیشتر از 40 در صد در جنگ و قدرت نظامی تاثیر گذار است!!! رابعا میشود بفرمایید اگر ما سیستم پدافند قدرتمندی نداشتیم چگونه سپاه پاسداران میتوانست پهپاد مدرن آمریکایی را بدون سقوط تصاحب و رصد کند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یا پهپاد اسرائیلی را منهدم کنیم؟؟؟ خوب اگر ما این ها نداشتیم آمریکا به راحتی میتوانست از ایران جاسوسی کند یا حتی ایران را بمباران کند!!!! میشود بفرمایید اگر نبود قدرت موشک ها دور برد ما که 2000 کیلومتر برد دارد و به اعتراف خود اسرائیلی ها در عرض 7 دقیقه میتوانیم اسرائیل را نابود کنیم!! چگونه آمریکا جرات حمله نظامی به ما را به خود نمیداد و اینقدر صهیونیست ها از ما وحشت دارند؟؟؟؟ یا در غزه و لبنان اگر نبود آن موشک ها دور برد چگونه میتوانستند با دست خالی و سنگ و در خوش بینانه ترین شرایط با تفنگ در برابر اسرائیل غاصب ایستادگی کنند؟؟؟؟؟؟ و حتی اورا شکست داده و ابهت امنیت آن را در جهان بشکنند؟؟؟؟؟ پس قطعا ارزش تسلیحات مدرن بسیار بیش از 40 در صد است!!!!!!!!! به امید آن روز که این کشور امام زمان در همه مسائل در دنیا حرف اول را بزند ان شا الله با تشکر

اولا این چندمین تاپیک هست که شما یک کلمه را بلد میکنید و بحث به انحراف میرود.


دوم اینکه شما پستهای بنده را سطحی میخوانید و سپس نتیجه گیری اشتباه انجام میدهد و بحث به انحراف میرود.
و مطلب را درست بخوانید سپس بیاید به بنده تهمت بزنید.

این تاپیک چندمین تاپیک است که میایید بحث دلار و ریال را مطرح میکنید.
می اید بحث 10 ارتش برتر دنیا را مطرح میکنید.
می اید بحث ذخایر معدنی را طرح میکنید.
که نه به این تاپیک ربط دارد و نه تاپیکهای دیگر که مطرح کرده اید.

توجه :... اگر قرار باشد در هر تاپیک بیایید این موضوعات را طرح کنید و بحث را به انحراف بکشید ، اقدامتان را به مدیریت سایت گزارش خواهم کرد.
و یا مجبورم این تاپیک را ببندم و از جناب کارشناس گرامی تقاضا کنم بیایند برای جمع بندی موضوع.

اگر میخواهیدپیرامون دلار و ریال ، پیرامون ارتش های برتر دنیا و ... بحث کنید لطفا یک تاپیک مجزا ایجاد کنید.
(( کجا بنده ابتدا پیرامون قدرت نظامی دنیا سخن گفت هام که شما مجبور به پاسخ شده اید؟؟؟))
(( بحث ریال و دلار را برای چه وارد موضوع تاپیک کرده اید ؟؟؟ دلار چه ارتباطی به عدم پیشرفت ایران دارد؟؟؟))

در پایان بنده گفته بودم

توسعه غرب فقط در حوزه اقتصاد است.و در باقی موارد میلنگد و چه بسا از بسیاری از کشورهای عقب افتاده هم عقب تر هستند.

و هیچ نقدی بر فرهنگ غرب و سیاست غرب نزده ام که شما آمده اید.از فرهنگ و سایست غرب دفاع میکنید.در واقع موضوع تاپیک نبود که بخواهم نقدی بزنم.پس شما هم پیرامون فرهنگ غرب و سیاست غرب در این تاپیک هیچ دفاعیاتی را صورت ندهید.لطفا لطفا لطفا.


[/HR]
[/HR]
[/HR]درضمن خواهشا تهمت نزنید.

بنده پیرامون فرهنگ هیچ مصداقی از غرب نیاورده ام که بحث را وارد فرهنگ غرب کرده اید.

متن بنده پیرامون فرهنگ در همان تاپکی که ادعا میکنید.

امام عشق;685981 نوشت:
دومین پیشرفت که به پیشرفت اقتصادی کشور بستگی دارد.
پیشرفت در اجتماع است و این پیشرفت زمانی تحقق می یابد که فرهنگ کشور درست شود.
و اگر فرهنگ کشور قطعا اقتصاد کشور به طور چشمگیری پیشرفت خواهد کرد.
تا زمانی که فرهنگ مصرف گرایی بین دولت و ملت برطرف نشود.
تا زمانی که فرهنگ غلط غربی که وارد کشور ایران شد از بین نرود.
تا زمانی که فرهنگ کار گروهی در کشور جا نیافتد.
و .....
به پیشرفت اقتصادی نخواهیم رسید.


[/HR]
[/HR]
[/HR]



و درضمن بنده گفتم کشوری توسعه یافته است که از نظر نظامی هم توسعه یافته باشد.در همین حد.یک کلمه بیشتر هم نگفته ام.

پس خواهشا بحث را به موشک ها و .... را به میان نکشانید. لطفا لطفا لطفا.


[/HR]
[/HR]
[/HR]

درضمن بنده گفتم بخشی از دلیل ضعف اقتصاد ، ضعف در سیاست داخلی است.
این شما بودید که بحث را به سایت امریکا و ... کشاندید.بحث را به مذاکرات کشانده اید.

سخن بنده پیرامون سیاست در همان تاپیکی که شما ادعا میکنید.بنده شروع کرده ام.

امام عشق;685981 نوشت:
پیشرفت در حوزه اقتصاد حتما نیازمند پیشرفت در حوزه سیاست داخلی را دارد.
وقتی کشوری از نظر اقتصادی ضعیف کار میکند ، یعنی ان کشور از نظر سیاست داخلی دچار بحران است.
یعنی در آن کشور تمام احزاب فقط به دنبال تخریب عملکرد حزب مقابل خود هستند.و خلاف حزب مخالف کار کردن.حتی اگر این خلاف کار کردن ، باعث خرابی اقتصاد هم بشود ، باز آن را انجام میدهند.
برخی از کارهای دولت قبلی فقط کار کردن مخالف دولت قبلی خود بود.
برخی از کارهای این دولت هم فقط کار کردن علیه دولت قبلی است.
و این یعنی یکی از بزرگترین موانع عدم پیشرفت کشور.

خواهشا اگر نمی توانید نقد کنید. بحث را به انحراف نکشانید.و در پایان دیگران را متهم نکنید.

و این تایپک هیچ ربطی به سیاست آمریکا ندارد ، به مذاکرات هسته ای ربط ندارد.
به سیاست دنیا ربط ندارد.



[/HR]
[/HR]
[/HR]

موضوع تاپیک جهت اطلاع شما:


دلیل عدم پیشرفت کشور ایران چیست!؟

کاغذ که ذاتی ارزش نداره که امروز و دیروز و فردا باشه.پشت این دلار هیچ چیزی نیست جز نفت من و شما.

درود

نقل قول:

توسعه غرب فقط در حوزه اقتصاد است.و در باقی موارد میلنگد و چه بسا از بسیاری از کشورهای عقب افتاده هم عقب تر هستند.

برادر شما وقتی میای یه همچین حرفی میزنی معلومه که باید انتظار جبهه گیری داشته باشی...
...
ولی به هرحال بحث سر بدهی 16 تریلیون دلاری آمریکا و 40 میلیارد دلاری ایران بودش ولی ما باید متغیر ها رو میزون کنیم تا اقتصاد ها رو بسنجیم
خب اولا باید بیاییم نسبت جمعیت رو حساب کنیم که جمعیت اونجا تقریبا پنج برابر ما هستش پس 40*5=200 که قاعدتا اگه ما هم اندازه ی اونها بودیم باید دویست میلیارد دلار بدهی داشتیم
ثانیا این رو هم حساب کن که آمریکا این واحد رو از جنگ جهانی داشته پس تقریبا میشه چندسال؟آفرین،هفتاد سال (تازه نه از پایان جنگ جهانی) پس باید این دویست میلیارد دلار رو ضرب در دو بکنیم که میشه چهار صد میلیارد دلار
ثالثا ارزش ریال به دلار رو هم حساب کن که دلار سی هزار برابر ریال و سه هزاربرابر تومن است،یعنی 400 میلیارد دلار برابر چقدر است؟
رابعا این مسئله رو هم حساب کن که آمریکا مرز جغرافیایی گسترده تری هم نسبت به ایران داره(که حالا این رو هم حساب نمی کنیم)
خامثا این مسئله رو هم حساب کن که ما تا همین جا اقتصادمون رو بر پایه نفت مستحکم نگه داشتیم در حالی که آمریکا تا حالا یه بشکه نفت رو هم استفاده نکرده،تازه این مسئله رو هم حساب کن که نفت قبلا 140 دلار بود ولی الان چقدره قیمتش،پس وایسا ببین وقتی نفت انقدر روی ما تاثیر داره وقتی از بین میره چی میشه...
پس برادر بدهی 16 تیلیارد دلاری توی همین ایرانش هم به زودی بهش میرسیم که مشکلش از دلار نیست،مشکلش از نظام اقتصادی بر پایه ی پول (و نه بر پایه ی کالا و خدمات ) است
بهترین راه هم برای بومی سازی اینه که اقتصادمون ثبات بگیره تا بتونیم یه ذره صنایع رو چرخش رو بچرخونیم

[="Black"]بسم الله الرحمن الرحیم

عرض سلام و ادب و احترام خدمت دوستان گرامی.

نام تاپک هست (( دلیل عدم پیشرفت کشور ایران چیست!؟ )) و لطفا در همین چهار چوب سخن بگویید.

اگر قرار است از غرب سخن گفته شود ، باید از اقدامات غرب که باعث عقب افتادگی کشور شد سخن به میان آید.

توجه بفرمایید ، قیمت دلار و ریال و پولهای دیگر دلیل عقب افتادگی ایران نیست.

قدرت نظامی غرب دلیل عقب افتادگی ایران نیست.

فرهنگ غلط غرب دلیل عقب افتادگی ایران نیست.


لطفا فقط دلیل عقب افتادگی ایران مطرح شود.اگر هم خودم در پستی خلاف قوانین سخن گفته ام از همه ی شما بزرگواران معذرت میخواهم.
و امیدوارم از این به بعد خلاف موضوع تاپیک پستی زده نشود.تا مجبور به بستن تاپیک نشوم.


ممنون که رعایت میکنیم:Gol:.


و من الله توفیق:Gol:.
[/]

amirabdi;686384 نوشت:

چی چی؟حجاب کشکه پس؟(البته توی تهران که کشکه واقعا)


درود.
بله نه تنها در تهران بلکه در بیشتر دبیرستان های دخترانه بگیر تا دانشگاه ها میشه گفت 60 درصدشون با جنس مخالف تماس بدنی و رابطه داشتند.......و خواهر بنده طبق تحقیق لفظی و اشنایی از دوستاش در دبیرستان همین موضوع رو تایید کرد و نشون میده بدون اجبار بوده . متاسفانه عده کمی هم چادری بودن(قصد تخریب ندارم ولی حقیقته).......البته بعد این تحقیقی که ازش خواستم بکنه نذاشتم با اون دوستاش ارتباط داشته باشه دیگه:Khandidan!: با ی تیر دو نشون زدم:Khandidan!:
البته بانوان پاک هم در این سرزمین کم نیست ولی خب حداقل دور ور بنده کم هستند واسه ازدواج یکیو پیدا کردی باید ولش نکنی چون گیرنمیاد..........

نقل قول:
فرهنگ غلط غرب دلیل عقب افتادگی ایران نیست.

برادر چرا نیست؟وقتی ملت میان میبینن یاد میگیرن انجام میدن دیگه

[="Black"]بسم الله الرحمن الرحیم

amirabdi;686407 نوشت:
برادر چرا نیست؟وقتی ملت میان میبینن یاد میگیرن انجام میدن دیگه

در بعد خانوادگی و یا اجتماع حق باشماست.در بعد فروپاشی خانواده حق باشماست.
اما منظور بنده کلی بود.
زیرا عقب افتادگی ایران ریشه 300 ساله دارد.و بسیاری از مشکلات فرهنگی ما ریشه هزاران ساله دارد.
و این مشکلات غرب در حوزه فرهنگ فقط این قصه را تشدید میکند.البته در بعضی از حوزه ها ویران میکند.

و بیشتر قصد داشتم دلایلی که باعث عدم پیشرفت درست در حوزه اقتصاد و حوزه سیاسی شده است بیان شود.
و فرهنگ غلطی که به این دو معقوله ضربه وارد کرد برسی شود.[/]

جناب امام عشق تا دیروز که از دید شما ایران جزء ابرقدرت های جهان بود حالا چی شده که از نظر شما ایران پیشرفت نکرده؟
چقدر بحث میکردیم ما میگفتیم غرب پیشرفته است و شما مخالف بودید و معتقد بودید هیچ کشوری به اندازه ایران پیشرفته نیست

[="Black"]بسم الله الرحمن الرحیم

عرض سلام و ادب و احترام خدمت شما سرکار علیه.

neɠïn;686417 نوشت:
جناب امام عشق تا دیروز که از دید شما ایران جزء ابرقدرت های جهان بود حالا چی شده که از نظر شما ایران پیشرفت نکرده؟
چقدر بحث میکردیم ما میگفتیم غرب پیشرفته است و شما مخالف بودید و معتقد بودید هیچ کشوری به اندازه ایران پیشرفته نیست


البته بنده هنوز هم معتقد هستم ایران در بحث نظامی جزء ابر قدرتهای جهان است.
اما موضوع این تاپیک چیز دیگری است:ok:.
در این تاپیک هم می خواهم
به ضعف های که باعث عدم پیشرفت در اقتصاد کشور و سیاست داخلی شده است سخن بگویم.
عدم پیشرفت در اقتصاد تناقضی با قدرت ایران در جهان ندارد.


اگر این اقتصاد و اختلافات سیاسی داخلی حل بشود ایران تبدیل به ابر قدرت جهان می شود:ok::ok::ok::ok::ok:.باور کنید.

شما اگر الان هم بروید

تاپیک پیرامون قدرت نظامی ایران ایجاد کنید بنده می ایم و با جان و دل از قدرت کشورم دفاع میکنم.
و ثابت میکنم در عمل هم شعار مرگ بر آمریکا را انجام داده ایم.خلاف تصور دیگران.
البته در تاپیک خودش نه اینجا:ok:.


و من الله توفیق:Gol:.
[/]

امام عشق;686418 نوشت:
البته بنده هنوز هم معتقد هستم ایران در بحث نظامی جزء ابر قدرتهای جهان است.اما موضوع این تاپیک چیز دیگری است.
در این تاپیک هم می خواهم به ضعف های که باعث عدم پیشرفت در اقتصاد کشور و سیاست داخلی شده است سخن بگویم.
عدم پیشرفت در اقتصاد تناقضی با قدرت ایران در جهان ندارد.

اگر این اقتصاد و اختلافات سیاسی داخلی حل بشود ایران تبدیل به ابر قدرت جهان می شود.باور کنید.

شما اگر الان هم بروید تاپیک پیرامون قدرت نظامی ایران ایجاد کنید بنده می ایم و با جان و دل از قدرت کشورم دفاع میکنم.
و ثابت میکنم در عمل هم شعار مرگ بر آمریکا را انجام داده ایم.خلاف تصور دیگران. البته در تاپیک خودش نه اینجا.

عجب
ببخشید که پست من ربطی به تاپیک شما نداشت
شما به بحث خودتان ادامه دهید که چطور ابرقدرت جهان اکنون دچار مشکلات اقتصادی و ضعف سیاست داخلی شده است
موفق باشید

امام عشق;686389 نوشت:
بسم الله الرحمن الرحیم

عرض سلام و ادب

اولا این چندمین تاپیک هست که شما یک کلمه را بلد میکنید و بحث به انحراف میرود.


دوم اینکه شما پستهای بنده را سطحی میخوانید و سپس نتیجه گیری اشتباه انجام میدهد و بحث به انحراف میرود.
و مطلب را درست بخوانید سپس بیاید به بنده تهمت بزنید.

این تاپیک چندمین تاپیک است که میایید بحث دلار و ریال را مطرح میکنید.
می اید بحث 10 ارتش برتر دنیا را مطرح میکنید.
می اید بحث ذخایر معدنی را طرح میکنید.
که نه به این تاپیک ربط دارد و نه تاپیکهای دیگر که مطرح کرده اید.

توجه :... اگر قرار باشد در هر تاپیک بیایید این موضوعات را طرح کنید و بحث را به انحراف بکشید ، اقدامتان را به مدیریت سایت گزارش خواهم کرد.
و یا مجبورم این تاپیک را ببندم و از جناب کارشناس گرامی تقاضا کنم بیایند برای جمع بندی موضوع.

اگر میخواهیدپیرامون دلار و ریال ، پیرامون ارتش های برتر دنیا و ... بحث کنید لطفا یک تاپیک مجزا ایجاد کنید.
(( کجا بنده ابتدا پیرامون قدرت نظامی دنیا سخن گفت هام که شما مجبور به پاسخ شده اید؟؟؟))
(( بحث ریال و دلار را برای چه وارد موضوع تاپیک کرده اید ؟؟؟ دلار چه ارتباطی به عدم پیشرفت ایران دارد؟؟؟))

در پایان بنده گفته بودم

توسعه غرب فقط در حوزه اقتصاد است.و در باقی موارد میلنگد و چه بسا از بسیاری از کشورهای عقب افتاده هم عقب تر هستند.

و هیچ نقدی بر فرهنگ غرب و سیاست غرب نزده ام که شما آمده اید.از فرهنگ و سایست غرب دفاع میکنید.در واقع موضوع تاپیک نبود که بخواهم نقدی بزنم.پس شما هم پیرامون فرهنگ غرب و سیاست غرب در این تاپیک هیچ دفاعیاتی را صورت ندهید.

لطفا لطفا لطفا.


[/HR]
[/HR]
[/HR]درضمن خواهشا تهمت نزنید.

بنده پیرامون فرهنگ هیچ مصداقی از غرب نیاورده ام که بحث را وارد فرهنگ غرب کرده اید.

متن بنده پیرامون فرهنگ در همان تاپکی که ادعا میکنید.


[/HR]
[/HR]
[/HR]



و درضمن بنده گفتم کشوری توسعه یافته است که از نظر نظامی هم توسعه یافته باشد.در همین حد.یک کلمه بیشتر هم نگفته ام.

پس خواهشا بحث را به موشک ها و .... را به میان نکشانید.

لطفا لطفا لطفا.


[/HR]
[/HR]
[/HR]

درضمن بنده گفتم بخشی از دلیل ضعف اقتصاد ، ضعف در سیاست داخلی است.
این شما بودید که بحث را به سایت امریکا و ... کشاندید.بحث را به مذاکرات کشانده اید.

سخن بنده پیرامون سیاست در همان تاپیکی که شما ادعا میکنید.بنده شروع کرده ام.

خواهشا اگر نمی توانید نقد کنید. بحث را به انحراف نکشانید.و در پایان دیگران را متهم نکنید.

و این تایپک هیچ ربطی به سیاست آمریکا ندارد ، به مذاکرات هسته ای ربط ندارد.
به سیاست دنیا ربط ندارد.



[/HR]
[/HR]
[/HR]

موضوع تاپیک جهت اطلاع شما:


دلیل عدم پیشرفت کشور ایران چیست!؟

بسم الله الرحمن الرحیم اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم سلام علیکم بزرگوار بنده هم در این تاپیک مسائل نظامی و اقتصادی و فرهنگی و دینی را مطرح کردم مانند سایر دوستان و این مسائل دقیقا ارتباط با پیشرفت یا عدم پیشرفت یک کشور دارد بنده تعجب میکنم که چرا شما به این موضوع توجه نمیکنید که پیشرفت یک کشور یک امر کلی است که تمامی جوانب و زیر مجموعه های اقتصادی و نظامی و فرهنگی و ... را شامل میشود این که کاملا واضح است بنده واقعا نمیدانم چگونه بگویم!!!!!! خوب شما اگر این ها را حذف کنی میخواهی درباره چه چیزی صحبت کنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نکته دیگر اینکه تهدید کردن اصلا کار صحیحی نیست! آن هم در این سایت که نامش گفتگوی دینی است! و موضوع تاپیک هم که مشخص است و در ضمن در شان دو مسلمان نیست که یکدیگر را تهدید کنند!! لطفا توجه کنید ما که پدر کشتگی نداریم بلکه در حال گفتگو با هم هستیم و ادله خود را بیان میکنیم پس بهتر است با منطق و دلیل و مستند به گفتگو بپردازیم نه با تهدید کردن!!
نکته دیگر این که شما فرمودید بنده از دلار و ریال!! حرف زدم خوب دوست عزیز این هم مربوط به اقتصاد و در نهایت توسعه است این کجایش انحراف است از موضوع تاپیک؟ بعد شما میگویید:((
این تاپیک چندمین تاپیک است که میایید بحث دلار و ریال را مطرح میکنید.
می اید بحث 10 ارتش برتر دنیا را مطرح میکنید.
می اید بحث ذخایر معدنی را طرح میکنید.
که نه به این تاپیک ربط دارد و نه تاپیکهای دیگر که مطرح کرده اید.))
ببخشید مثل اینکه این حرف خود شما در صفحه 4 همین تاپیک به تاریخ:
15/03/1394 , 17:27 ؛ 23 ساعت پیش بود که نوشتید:((در وهله ی بعدی اصلا توسعه چیست!؟توسعه یعنی پیشرفت در حوزه فرهنگ ، اقتصاد ، سیاست ، جامعه و نظامی.
حال کدام کشور در دنیا که مدعی توسعه است واقعا توسعه یافته است.
توسعه غرب فقط در حوزه اقتصاد است.و در باقی موارد میلنگد و چه بسا از بسیاری از کشورهای عقب افتاده هم عقب تر هستند.
خوب اینکه حرف خودتان بود و موارد را خودتان ذکر کردید دوستان خودشان بین 2 جمله ایشان خطاب به بنده و نوشته شده در تاپیک قضاوت کنند!!!!!!!!!!!!!!!!!! واقعا انصاف هم خوب چیزی است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بعد شما گفتید:((
و هیچ نقدی بر فرهنگ غرب و سیاست غرب نزده ام که شما آمده اید.از فرهنگ و سایست غرب دفاع میکنید.در واقع موضوع تاپیک نبود که بخواهم نقدی بزنم.پس شما هم پیرامون فرهنگ غرب و سیاست غرب در این تاپیک هیچ دفاعیاتی را صورت ندهید.لطفا لطفا لطفا.))
اولا که نوشته های بنده در این تاپیک موجود است دوستان میتوانند مراجعه و مطالعه کنند ثانیا مثل اینکه خودتان درباب سایر موارد گفتید:((و در باقی موارد میلنگد و چه بسا از بسیاری از کشورهای عقب افتاده هم عقب تر هستند.)) خوب این که حرف خودتان بود که غرب در باقی موارد به جز اقتصاد میلنگد خوب این یعنی اینکه نقد کردید و نظر دادید پس نگویید:((و هیچ نقدی بر فرهنگ غرب و سیاست غرب نزده ام که شما آمده اید))چون تناقض مسلم است!!!!!!!!!!!!!!!!!
در ضمن بنده قصدم این است که ما به جای سیاه نمایی و چشم بستن به روی حقایق وضعیت خودمان را بهبود بدهیم نه اینکه فقط صورت مساله را پاک کنیم!!! این کجایش دفاع از غرب است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ شما این جملات بنده را نخواندید:((
بزرگوار بهتر نیست به جای این گونه حرف ها که اساسی ندارد به فکر اعتلای ایران اسلامی و قدرت مند تر کردن اسلام و ایران عزیز باشیم؟؟؟؟ چون با چشم بستن به روی واقعیات و اینکه خیال کنیم اصلا قدرت و ثروت وجود ندارد و این ها همه دروغ است و کذب است و .... هرگز به جایی نخواهیم رسید!!!! بلکه باید با دیدن حقایق خودمان را بسازیم تا احدی نتواند به این کشور و به این دین عزیز زور بگوید - تهدید هر روزه ایران توسط صهیونیست های پلید و آمریکای خبیث و برخی اعراب خود فروخته وبی وجود به حمله نظامی و داعش و تحریم و تروریسم و حقوق بشر و ... چیزی جز چپ نگاه کردن است؟؟؟ - پس این نشان میدهد که اگر ما قدرت مند شویم در زمینه های مختلف آن وقت تمام غرب هم نمیتواند گردی بر پیشانی ایران اسلامی عزیز بنشاند!!ان شا الله که آن روز فرا برسد به تاریخ های:16/03/1394 , 11:42 ؛ 4 ساعت پیش و 16/03/1394 , 00:04 ؛ 16 ساعت پیش )) این ها یعنی دفاع از غرب؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این ها یعنی چه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ دوستان خودشان قضاوت کنند!!!!
نکته دیگر اینکه فرمودید:((

درضمن خواهشا تهمت نزنید.

بنده پیرامون فرهنگ هیچ مصداقی از غرب نیاورده ام که بحث را وارد فرهنگ غرب کرده اید.

متن بنده پیرامون فرهنگ در همان تاپکی که ادعا میکنید.))
پس این جمله ها از کیست؟ غیر از شما؟؟؟؟:((دوست گرامی ، فرهنگ ربطی به بستن کمربند ایمنی ندارد.
بستن کمربند ایمنی یک مورد از هزار مورد فرهنگ است.
به تمام بایدها و نباید ، باورها و رفتارهای یک جامعه فرهنگ گفته میشود.
و زمانی که قرار است برسی شود فرهنگ یک کشور در چه نقطه ای است تمام این معقوله ها باید محاسبه بشود و سپس نقاط قوت و ضعف مشخص شود.
سپس از این نقاط ضعف و قوت میانگین گرفته میشود تا جایگاه فرهنگ کشور مورد نظر به دست آید.
هیچ کشور اروپایی میانگین فرهنگش بالای متوسط نیست.)) ((
در وهله ی بعدی اصلا توسعه چیست!؟توسعه یعنی پیشرفت در حوزه فرهنگ ، اقتصاد ، سیاست ، جامعه و نظامی.
حال کدام کشور در دنیا که مدعی توسعه است واقعا توسعه یافته است.
توسعه غرب فقط در حوزه اقتصاد است.و در باقی موارد میلنگد و چه بسا از بسیاری از کشورهای عقب افتاده هم عقب تر هستند. )) ((
پیرامون مستی که مست کردنشون هم با فرهنگه فقط شبیه به یک لطیفه است.

اونجا تو پروفایل خانما هزارتا پیشنهاد نمیدند ، چون خانه فحشا دارن. و اگه بخوان غلط زیادی بکنن که میکنن میرن اونجا.
به همین خاطر رقم ازدواج اروپا به شدت کاهش یافته است و به همین دلیل دارند قانون مهاجران را ساده تر میکنند و ....
و درضمن این فرهنگ غلط به آزادی همجنسگرایان هم رسید.

اونجا سر سوار شدن صندلی جلو دعوا نمیکنن چون کرایه صندلی جلو دو الی سه برابر قیمت صندلی عقب هست.

اونجا سوبسیدها بصورت نقدی به حساب واریز میشود.مثل کاری که دولت قبلی کرد.و این دولت از روی غیر کارشناسی اومد سبک کالا داد.

دورغ و تهمت همه جای دنیا هست.

در غرب فرهنگ آته ایسم نهادینه شده و قانونی است.

آزادی گروه های شیطان پرست با تمام مراسماتشان.

اینکه آمریکا و انگلیس بالاترین رقم جرم و جنایت را دارند یعنی فرهنگشون زیر 30 درصد است.)) به تاریخ های ((16/03/1394 , 13:44 ؛ 3 ساعت پیش و 16/03/1394 , 13:02 ؛ 3 ساعت پیش ))
عذر میخوام اگر این ها نمونه نیست پس چیست؟؟؟ شما واقعا به نوشته های خودتان دقت میکنید؟؟ به نوشته های دیگران چطور؟؟ قضاوت با دوستان گرامی!!!!
شما فرمودید:((
و درضمن بنده گفتم کشوری توسعه یافته است که از نظر نظامی هم توسعه یافته باشد.در همین حد.یک کلمه بیشتر هم نگفته ام.)) واقعا پس به نوشته های خود دقت نمیکنید!! دوستان ایشان میگوید من یک کلمه بیشتر نگفتم اما نوشته ایشان در همین تاپیک این بود(که مدعی هستند جمله آبی بالا را گفتند اما ببینید اصل گفته ایشان را):((
اما صرفا جهت اطلاع : توسعه نطامی هیچ ارتباطی با انواع تسلیحات ندارد. تسلیحات کمتر از 40 درصد تاثیر را در قدرت نظامی ایفا میکند.
بلکه سبک مبارزه است که قدرت نظامی را مشخص میکند. همان سبک جنگی که ایران با دست خالی در برابر تمام دنیا ایساتد و پیروز شد و ...)) به تاریخ:(

16/03/1394 , 13:02 ؛ 3 ساعت پیش صفحه 5 همین تاپیک!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ببخشید این جمله دوم شما با جمله اول شما چقدر تفاوت داشت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نکته دیگر اینکه شما فرمودید:((خواهشا اگر نمی توانید نقد کنید. بحث را به انحراف نکشانید.و در پایان دیگران را متهم نکنید.

و این تایپک هیچ ربطی به سیاست آمریکا ندارد ، به مذاکرات هسته ای ربط ندارد.
به سیاست دنیا ربط ندارد.))

اولا که نقد گفته های شما کاملا مشخص شد!!! ثانیا توضیح دادم که شما در دریافت معنی نام تاپیک دچار اشتباه شدید که توضیح دادم در ابتدا و جالب آنکه خودتان هم بحث های نظامی و فرهنگی و اقتصادی و ... را مطرح کردید!! ثالثا شما خودتان گفتید که غرب در این امور میلنگد و ... پس حرف شما هم بی ربط بوده است!!!!!!!!!!!!!!! قضاوت با دوستان گرامی!
حالا چه کسی دارد تهمت میزند و از بحث منحرف میشود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!
موضوع تاپیک جهت اطلاع شما:


دلیل عدم پیشرفت کشور ایران چیست!؟

امام عشق;668864 نوشت:
دلیل عدم پیشرفت کشور ایران چیست!؟

علت اصلی عدم پیشرفت کشور ایران دولت حاکم، مسئولین اجرایی و سیاستمدارانش هست دلیل دیگه ایی نداره


بسم الله الرحمن الرحیم

قرآن حکیم;686422 نوشت:
بسم الله الرحمن الرحیم اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم سلام علیکم بزرگوار بنده هم در این تاپیک مسائل نظامی و اقتصادی و فرهنگی و دینی را مطرح کردم مانند سایر دوستان و این مسائل دقیقا ارتباط با پیشرفت یا عدم پیشرفت یک کشور دارد بنده تعجب میکنم که چرا شما به این موضوع توجه نمیکنید که پیشرفت یک کشور یک امر کلی است که تمامی جوانب و زیر مجموعه های اقتصادی و نظامی و فرهنگی و ... را شامل میشود این که کاملا واضح است بنده واقعا نمیدانم چگونه بگویم!!!!!! خوب شما اگر این ها را حذف کنی میخواهی درباره چه چیزی صحبت کنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نکته دیگر اینکه تهدید کردن اصلا کار صحیحی نیست! آن هم در این سایت که نامش گفتگوی دینی است! و موضوع تاپیک هم که مشخص است و در ضمن در شان دو مسلمان نیست که یکدیگر را تهدید کنند!! لطفا توجه کنید ما که پدر کشتگی نداریم بلکه در حال گفتگو با هم هستیم و ادله خود را بیان میکنیم پس بهتر است با منطق و دلیل و مستند به گفتگو بپردازیم نه با تهدید کردن!!
نکته دیگر این که شما فرمودید بنده از دلار و ریال!! حرف زدم خوب دوست عزیز این هم مربوط به اقتصاد و در نهایت توسعه است این کجایش انحراف است از موضوع تاپیک؟ بعد شما میگویید:((
این تاپیک چندمین تاپیک است که میایید بحث دلار و ریال را مطرح میکنید.
می اید بحث 10 ارتش برتر دنیا را مطرح میکنید.
می اید بحث ذخایر معدنی را طرح میکنید.
که نه به این تاپیک ربط دارد و نه تاپیکهای دیگر که مطرح کرده اید.))
ببخشید مثل اینکه این حرف خود شما در صفحه 4 همین تاپیک به تاریخ:
15/03/1394 , 17:27 ؛ 23 ساعت پیش بود که نوشتید:((در وهله ی بعدی اصلا توسعه چیست!؟توسعه یعنی پیشرفت در حوزه فرهنگ ، اقتصاد ، سیاست ، جامعه و نظامی.
حال کدام کشور در دنیا که مدعی توسعه است واقعا توسعه یافته است.
توسعه غرب فقط در حوزه اقتصاد است.و در باقی موارد میلنگد و چه بسا از بسیاری از کشورهای عقب افتاده هم عقب تر هستند.
خوب اینکه حرف خودتان بود و موارد را خودتان ذکر کردید دوستان خودشان بین 2 جمله ایشان خطاب به بنده و نوشته شده در تاپیک قضاوت کنند!!!!!!!!!!!!!!!!!! واقعا انصاف هم خوب چیزی است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بعد شما گفتید:((
و هیچ نقدی بر فرهنگ غرب و سیاست غرب نزده ام که شما آمده اید.از فرهنگ و سایست غرب دفاع میکنید.در واقع موضوع تاپیک نبود که بخواهم نقدی بزنم.پس شما هم پیرامون فرهنگ غرب و سیاست غرب در این تاپیک هیچ دفاعیاتی را صورت ندهید.لطفا لطفا لطفا.))
اولا که نوشته های بنده در این تاپیک موجود است دوستان میتوانند مراجعه و مطالعه کنند ثانیا مثل اینکه خودتان درباب سایر موارد گفتید:((و در باقی موارد میلنگد و چه بسا از بسیاری از کشورهای عقب افتاده هم عقب تر هستند.)) خوب این که حرف خودتان بود که غرب در باقی موارد به جز اقتصاد میلنگد خوب این یعنی اینکه نقد کردید و نظر دادید پس نگویید:((و هیچ نقدی بر فرهنگ غرب و سیاست غرب نزده ام که شما آمده اید))چون تناقض مسلم است!!!!!!!!!!!!!!!!!
در ضمن بنده قصدم این است که ما به جای سیاه نمایی و چشم بستن به روی حقایق وضعیت خودمان را بهبود بدهیم نه اینکه فقط صورت مساله را پاک کنیم!!! این کجایش دفاع از غرب است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ شما این جملات بنده را نخواندید:((
بزرگوار بهتر نیست به جای این گونه حرف ها که اساسی ندارد به فکر اعتلای ایران اسلامی و قدرت مند تر کردن اسلام و ایران عزیز باشیم؟؟؟؟ چون با چشم بستن به روی واقعیات و اینکه خیال کنیم اصلا قدرت و ثروت وجود ندارد و این ها همه دروغ است و کذب است و .... هرگز به جایی نخواهیم رسید!!!! بلکه باید با دیدن حقایق خودمان را بسازیم تا احدی نتواند به این کشور و به این دین عزیز زور بگوید - تهدید هر روزه ایران توسط صهیونیست های پلید و آمریکای خبیث و برخی اعراب خود فروخته وبی وجود به حمله نظامی و داعش و تحریم و تروریسم و حقوق بشر و ... چیزی جز چپ نگاه کردن است؟؟؟ - پس این نشان میدهد که اگر ما قدرت مند شویم در زمینه های مختلف آن وقت تمام غرب هم نمیتواند گردی بر پیشانی ایران اسلامی عزیز بنشاند!!ان شا الله که آن روز فرا برسد به تاریخ های:16/03/1394 , 11:42 ؛ 4 ساعت پیش و 16/03/1394 , 00:04 ؛ 16 ساعت پیش )) این ها یعنی دفاع از غرب؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این ها یعنی چه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ دوستان خودشان قضاوت کنند!!!!
نکته دیگر اینکه فرمودید:((

درضمن خواهشا تهمت نزنید.

بنده پیرامون فرهنگ هیچ مصداقی از غرب نیاورده ام که بحث را وارد فرهنگ غرب کرده اید.

متن بنده پیرامون فرهنگ در همان تاپکی که ادعا میکنید.))

پس این جمله ها از کیست؟ غیر از شما؟؟؟؟:((دوست گرامی ، فرهنگ ربطی به بستن کمربند ایمنی ندارد.
بستن کمربند ایمنی یک مورد از هزار مورد فرهنگ است.
به تمام بایدها و نباید ، باورها و رفتارهای یک جامعه فرهنگ گفته میشود.
و زمانی که قرار است برسی شود فرهنگ یک کشور در چه نقطه ای است تمام این معقوله ها باید محاسبه بشود و سپس نقاط قوت و ضعف مشخص شود.
سپس از این نقاط ضعف و قوت میانگین گرفته میشود تا جایگاه فرهنگ کشور مورد نظر به دست آید.
هیچ کشور اروپایی میانگین فرهنگش بالای متوسط نیست.)) ((
در وهله ی بعدی اصلا توسعه چیست!؟توسعه یعنی پیشرفت در حوزه فرهنگ ، اقتصاد ، سیاست ، جامعه و نظامی.
حال کدام کشور در دنیا که مدعی توسعه است واقعا توسعه یافته است.
توسعه غرب فقط در حوزه اقتصاد است.و در باقی موارد میلنگد و چه بسا از بسیاری از کشورهای عقب افتاده هم عقب تر هستند. )) ((
پیرامون مستی که مست کردنشون هم با فرهنگه فقط شبیه به یک لطیفه است.

اونجا تو پروفایل خانما هزارتا پیشنهاد نمیدند ، چون خانه فحشا دارن. و اگه بخوان غلط زیادی بکنن که میکنن میرن اونجا.
به همین خاطر رقم ازدواج اروپا به شدت کاهش یافته است و به همین دلیل دارند قانون مهاجران را ساده تر میکنند و ....
و درضمن این فرهنگ غلط به آزادی همجنسگرایان هم رسید.

اونجا سر سوار شدن صندلی جلو دعوا نمیکنن چون کرایه صندلی جلو دو الی سه برابر قیمت صندلی عقب هست.

اونجا سوبسیدها بصورت نقدی به حساب واریز میشود.مثل کاری که دولت قبلی کرد.و این دولت از روی غیر کارشناسی اومد سبک کالا داد.

دورغ و تهمت همه جای دنیا هست.

در غرب فرهنگ آته ایسم نهادینه شده و قانونی است.

آزادی گروه های شیطان پرست با تمام مراسماتشان.


اینکه آمریکا و انگلیس بالاترین رقم جرم و جنایت را دارند یعنی فرهنگشون زیر 30 درصد است.)) به تاریخ های ((
16/03/1394 , 13:44 ؛ 3 ساعت پیش و 16/03/1394 , 13:02 ؛ 3 ساعت پیش ))
عذر میخوام اگر این ها نمونه نیست پس چیست؟؟؟ شما واقعا به نوشته های خودتان دقت میکنید؟؟ به نوشته های دیگران چطور؟؟ قضاوت با دوستان گرامی!!!!
شما فرمودید:((
و درضمن بنده گفتم کشوری توسعه یافته است که از نظر نظامی هم توسعه یافته باشد.در همین حد.یک کلمه بیشتر هم نگفته ام.)) واقعا پس به نوشته های خود دقت نمیکنید!! دوستان ایشان میگوید من یک کلمه بیشتر نگفتم اما نوشته ایشان در همین تاپیک این بود(که مدعی هستند جمله آبی بالا را گفتند اما ببینید اصل گفته ایشان را):((
اما صرفا جهت اطلاع : توسعه نطامی هیچ ارتباطی با انواع تسلیحات ندارد. تسلیحات کمتر از 40 درصد تاثیر را در قدرت نظامی ایفا میکند.
بلکه سبک مبارزه است که قدرت نظامی را مشخص میکند. همان سبک جنگی که ایران با دست خالی در برابر تمام دنیا ایساتد و پیروز شد و ...)) به تاریخ:(

16/03/1394 , 13:02 ؛ 3 ساعت پیش صفحه 5 همین تاپیک!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ببخشید این جمله دوم شما با جمله اول شما چقدر تفاوت داشت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نکته دیگر اینکه شما فرمودید:((خواهشا اگر نمی توانید نقد کنید. بحث را به انحراف نکشانید.و در پایان دیگران را متهم نکنید.

و این تایپک هیچ ربطی به سیاست آمریکا ندارد ، به مذاکرات هسته ای ربط ندارد.
به سیاست دنیا ربط ندارد.))

اولا که نقد گفته های شما کاملا مشخص شد!!! ثانیا توضیح دادم که شما در دریافت معنی نام تاپیک دچار اشتباه شدید که توضیح دادم در ابتدا و جالب آنکه خودتان هم بحث های نظامی و فرهنگی و اقتصادی و ... را مطرح کردید!! ثالثا شما خودتان گفتید که غرب در این امور میلنگد و ... پس حرف شما هم بی ربط بوده است!!!!!!!!!!!!!!! قضاوت با دوستان گرامی!
حالا چه کسی دارد تهمت میزند و از بحث منحرف میشود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!
موضوع تاپیک جهت اطلاع شما:


دلیل عدم پیشرفت کشور ایران چیست!؟

تمام مواردی که از بنده نقل قول کرده اید بعد از پست شما و پاسخ به پست شما بود.

دلیلش کاملا مشخصه الان توی بسیاری از موارد قوانینی داریم. که اولا من در آوردی هستند و ثانیا با دین مغایرت دارن. دیگه بازش نمیکنم چون سیاسی میشه.

امام عشق;686426 نوشت:

بسم الله الرحمن الرحیم

تمام مواردی که از بنده نقل قول کرده اید بعد از پست شما و پاسخ به پست شما بود.


بسم الله الرحمن الرحیم اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم بنده با صفحه و تاریخ و مستند نقل کردم و نوشته های بنده و شما هم موجود است و در اینجا بخشی از آنهارا آوردم دوستان خودشان قضاوت کنند و ببینند!!!!! با تشکر از دوستان

[="Black"]سم الله الرحمن الرحیم

قرآن حکیم;686431 نوشت:
بسم الله الرحمن الرحیم اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم بنده با صفحه و تاریخ و مستند نقل کردم و نوشته های بنده و شما هم موجود است و در اینجا بخشی از آنهارا آوردم دوستان خودشان قضاوت کنند و ببینند!!!!! با تشکر از دوستان


بنده هم به دوستان آدرس میدهم تا قضاوت کنند.

ابتدا شما در پست 24 از فرق دلار و ریال و قدرت غرب سخن گفته اید.
سپس بنده در پست 31 مطلب گذاشتم که شما با توجه به میل خودان را تفسیر کرده اید.
سپس در پست 32 و 38 از توان موشکی و ... سخن گفته اید و باقی پست های بنده که نقل قول زده اید بعد از پست 38 شماست.
پس خواهشا به شعور دیگران توهین نکنید.

و مطلبی را که در پست 24 زده اید . در چند تاپیک دیگر هم زده اید.آن قسمت ژاپن و فرق دلار و ریال را میگویم.[/]

آقا هرکی هرکاری کرده دیگه مهم نیست،لطفا به ادامه ی بحث بپردازیم

امام عشق;686434 نوشت:
سم الله الرحمن الرحیم


بنده هم به دوستان آدرس میدهم تا قضاوت کنند.

ابتدا شما در پست 24 از فرق دلار و ریال و قدرت غرب سخن گفته اید.
سپس بنده در پست 31 مطلب گذاشتم که شما با توجه به میل خودان را تفسیر کرده اید.
سپس در پست 32 و 38 از توان موشکی و ... سخن گفته اید و باقی پست های بنده که نقل قول زده اید بعد از پست 38 شماست.
پس خواهشا به شعور دیگران توهین نکنید.

و مطلبی را که در پست 24 زده اید . در چند تاپیک دیگر هم زده اید.آن قسمت ژاپن و فرق دلار و ریال را میگویم.

بسم الله الرحمن الرحیم اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم بنده همه را نقل کردم و دوستان خودشان قضاوت میکنند ببخشید این شما بودید که بنده را تهدید کردید!!! این کار صحیح است؟؟؟؟؟؟!! اگر توان دارید مستند و مستدل پاسخ دهید و بحث کنید نه اینکه تهدید کنید و ...!! درباره پست ها که میگویید اولا بنده تا جایی که به خاطر دارم در یک تاپیک دیگر که از قضا در آنجا هم شما با بنده به گفتگو پرداختید این مطلب را گفتم نه در چند تاپیک!!!!!!!!! پس اول همین ادعا را ثابت کنید که اگر نکنید یعنی تهمت ناروا زدید!!!! ثانیا در همان بحث کجای حرف بنده بد بود اینکه ما باید بیشتر پیشرفت کنیم؟؟؟ یا باید مرگ بر آمریکا را با عمل انجام دهیم؟؟ یا اینکه به خاطر عظمت و قدرت نظامی ماست(هر چند که باید بیشتر شود) و برکت و یادگار شهید تهرانی مقدم است که با موشک هایمان دل اسرائیل را لرزانده ایم و آمریکای خبیث جرات تعدی نظامی به ما را ندارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این حرف های بنده در ارسال هایم بود:(( بزرگوار بهتر نیست به جای این گونه حرف ها که اساسی ندارد به فکر اعتلای ایران اسلامی و قدرت مند تر کردن اسلام و ایران عزیز باشیم؟؟؟؟ چون با چشم بستن به روی واقعیات و اینکه خیال کنیم اصلا قدرت و ثروت وجود ندارد و این ها همه دروغ است و کذب است و .... هرگز به جایی نخواهیم رسید!!!! بلکه باید با دیدن حقایق خودمان را بسازیم تا احدی نتواند به این کشور و به این دین عزیز زور بگوید - تهدید هر روزه ایران توسط صهیونیست های پلید و آمریکای خبیث و برخی اعراب خود فروخته وبی وجود به حمله نظامی و داعش و تحریم و تروریسم و حقوق بشر و ... چیزی جز چپ نگاه کردن است؟؟؟ - پس این نشان میدهد که اگر ما قدرت مند شویم در زمینه های مختلف آن وقت تمام غرب هم نمیتواند گردی بر پیشانی ایران اسلامی عزیز بنشاند!!ان شا الله که آن روز فرا برسد به تاریخ های:16/03/1394 , 11:42 ؛ 4 ساعت پیش و 16/03/1394 , 00:04 ؛ 16 ساعت پیش )) این ها یعنی دفاع از غرب؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این ها یعنی چه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ دوستان خودشان قضاوت کنند!!!!
در همان پست هایی که مدعی هستید شما خودتان مصداق بیان کردید و بحث کردید و مدعی شدید که:((
البته عجیب بودن سخنان بنده برای شما دلیلش ضعف مطالعاتی شماست.)) و مار ا به ضعف مطالعاتی نسبت دادید!!!!!!!!! شما واقعا به گفته های خودتان توجه میکنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ و بنده حرف های خود شما را پاسخ دادم که پست های آن همین الان موجود است و از دوستان خواهش میکنم حتما به آنها سر بزنند!! اما برای قضاوت بهتر بار دیگر پست قبلی خود را نقل میکنم تا دوستان بدانند چه کسی دارد به شعور دیگران توهین میکند:
نکته دیگر این که شما فرمودید بنده از دلار و ریال!! حرف زدم خوب دوست عزیز این هم مربوط به اقتصاد و در نهایت توسعه است این کجایش انحراف است از موضوع تاپیک؟ بعد شما میگویید:((این تاپیک چندمین تاپیک است که میایید بحث دلار و ریال را مطرح میکنید.
می اید بحث 10 ارتش برتر دنیا را مطرح میکنید.
می اید بحث ذخایر معدنی را طرح میکنید.
که نه به این تاپیک ربط دارد و نه تاپیکهای دیگر که مطرح کرده اید.))
ببخشید مثل اینکه این حرف خود شما در صفحه 4 همین تاپیک به تاریخ:
15/03/1394 , 17:27 ؛ 23 ساعت پیش بود که نوشتید:((در وهله ی بعدی اصلا توسعه چیست!؟توسعه یعنی پیشرفت در حوزه فرهنگ ، اقتصاد ، سیاست ، جامعه و نظامی.
حال کدام کشور در دنیا که مدعی توسعه است واقعا توسعه یافته است.
توسعه غرب فقط در حوزه اقتصاد است.و در باقی موارد میلنگد و چه بسا از بسیاری از کشورهای عقب افتاده هم عقب تر هستند.
خوب اینکه حرف خودتان بود و موارد را خودتان ذکر کردید دوستان خودشان بین 2 جمله ایشان خطاب به بنده و نوشته شده در تاپیک قضاوت کنند!!!!!!!!!!!!!!!!!! واقعا انصاف هم خوب چیزی است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بعد شما گفتید:((
و هیچ نقدی بر فرهنگ غرب و سیاست غرب نزده ام که شما آمده اید.از فرهنگ و سایست غرب دفاع میکنید.در واقع موضوع تاپیک نبود که بخواهم نقدی بزنم.پس شما هم پیرامون فرهنگ غرب و سیاست غرب در این تاپیک هیچ دفاعیاتی را صورت ندهید.لطفا لطفا لطفا.))
اولا که نوشته های بنده در این تاپیک موجود است دوستان میتوانند مراجعه و مطالعه کنند ثانیا مثل اینکه خودتان درباب سایر موارد گفتید:((و در باقی موارد میلنگد و چه بسا از بسیاری از کشورهای عقب افتاده هم عقب تر هستند.)) خوب این که حرف خودتان بود که غرب در باقی موارد به جز اقتصاد میلنگد خوب این یعنی اینکه نقد کردید و نظر دادید پس نگویید:((و هیچ نقدی بر فرهنگ غرب و سیاست غرب نزده ام که شما آمده اید))چون تناقض مسلم است!!!!!!!!!!!!!!!!!
در ضمن بنده قصدم این است که ما به جای سیاه نمایی و چشم بستن به روی حقایق وضعیت خودمان را بهبود بدهیم نه اینکه فقط صورت مساله را پاک کنیم!!! این کجایش دفاع از غرب است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ شما این جملات بنده را نخواندید:((
بزرگوار بهتر نیست به جای این گونه حرف ها که اساسی ندارد به فکر اعتلای ایران اسلامی و قدرت مند تر کردن اسلام و ایران عزیز باشیم؟؟؟؟ چون با چشم بستن به روی واقعیات و اینکه خیال کنیم اصلا قدرت و ثروت وجود ندارد و این ها همه دروغ است و کذب است و .... هرگز به جایی نخواهیم رسید!!!! بلکه باید با دیدن حقایق خودمان را بسازیم تا احدی نتواند به این کشور و به این دین عزیز زور بگوید - تهدید هر روزه ایران توسط صهیونیست های پلید و آمریکای خبیث و برخی اعراب خود فروخته وبی وجود به حمله نظامی و داعش و تحریم و تروریسم و حقوق بشر و ... چیزی جز چپ نگاه کردن است؟؟؟ - پس این نشان میدهد که اگر ما قدرت مند شویم در زمینه های مختلف آن وقت تمام غرب هم نمیتواند گردی بر پیشانی ایران اسلامی عزیز بنشاند!!ان شا الله که آن روز فرا برسد به تاریخ های:16/03/1394 , 11:42 ؛ 4 ساعت پیش و 16/03/1394 , 00:04 ؛ 16 ساعت پیش )) این ها یعنی دفاع از غرب؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این ها یعنی چه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ دوستان خودشان قضاوت کنند!!!!
نکته دیگر اینکه فرمودید:((

درضمن خواهشا تهمت نزنید.

بنده پیرامون فرهنگ هیچ مصداقی از غرب نیاورده ام که بحث را وارد فرهنگ غرب کرده اید.

متن بنده پیرامون فرهنگ در همان تاپکی که ادعا میکنید.))

پس این جمله ها از کیست؟ غیر از شما؟؟؟؟:((دوست گرامی ، فرهنگ ربطی به بستن کمربند ایمنی ندارد.
بستن کمربند ایمنی یک مورد از هزار مورد فرهنگ است.
به تمام بایدها و نباید ، باورها و رفتارهای یک جامعه فرهنگ گفته میشود.
و زمانی که قرار است برسی شود فرهنگ یک کشور در چه نقطه ای است تمام این معقوله ها باید محاسبه بشود و سپس نقاط قوت و ضعف مشخص شود.
سپس از این نقاط ضعف و قوت میانگین گرفته میشود تا جایگاه فرهنگ کشور مورد نظر به دست آید.
هیچ کشور اروپایی میانگین فرهنگش بالای متوسط نیست.)) ((
در وهله ی بعدی اصلا توسعه چیست!؟توسعه یعنی پیشرفت در حوزه فرهنگ ، اقتصاد ، سیاست ، جامعه و نظامی.
حال کدام کشور در دنیا که مدعی توسعه است واقعا توسعه یافته است.
توسعه غرب فقط در حوزه اقتصاد است.و در باقی موارد میلنگد و چه بسا از بسیاری از کشورهای عقب افتاده هم عقب تر هستند. )) ((
پیرامون مستی که مست کردنشون هم با فرهنگه فقط شبیه به یک لطیفه است.

اونجا تو پروفایل خانما هزارتا پیشنهاد نمیدند ، چون خانه فحشا دارن. و اگه بخوان غلط زیادی بکنن که میکنن میرن اونجا.
به همین خاطر رقم ازدواج اروپا به شدت کاهش یافته است و به همین دلیل دارند قانون مهاجران را ساده تر میکنند و ....
و درضمن این فرهنگ غلط به آزادی همجنسگرایان هم رسید.

اونجا سر سوار شدن صندلی جلو دعوا نمیکنن چون کرایه صندلی جلو دو الی سه برابر قیمت صندلی عقب هست.

اونجا سوبسیدها بصورت نقدی به حساب واریز میشود.مثل کاری که دولت قبلی کرد.و این دولت از روی غیر کارشناسی اومد سبک کالا داد.

دورغ و تهمت همه جای دنیا هست.

در غرب فرهنگ آته ایسم نهادینه شده و قانونی است.

آزادی گروه های شیطان پرست با تمام مراسماتشان.


اینکه آمریکا و انگلیس بالاترین رقم جرم و جنایت را دارند یعنی فرهنگشون زیر 30 درصد است.)) به تاریخ های ((
16/03/1394 , 13:44 ؛ 3 ساعت پیش و 16/03/1394 , 13:02 ؛ 3 ساعت پیش ))
عذر میخوام اگر این ها نمونه نیست پس چیست؟؟؟ شما واقعا به نوشته های خودتان دقت میکنید؟؟ به نوشته های دیگران چطور؟؟ قضاوت با دوستان گرامی!!!!
شما فرمودید:((
و درضمن بنده گفتم کشوری توسعه یافته است که از نظر نظامی هم توسعه یافته باشد.در همین حد.یک کلمه بیشتر هم نگفته ام.)) واقعا پس به نوشته های خود دقت نمیکنید!! دوستان ایشان میگوید من یک کلمه بیشتر نگفتم اما نوشته ایشان در همین تاپیک این بود(که مدعی هستند جمله آبی بالا را گفتند اما ببینید اصل گفته ایشان را):((
اما صرفا جهت اطلاع : توسعه نطامی هیچ ارتباطی با انواع تسلیحات ندارد. تسلیحات کمتر از 40 درصد تاثیر را در قدرت نظامی ایفا میکند.
بلکه سبک مبارزه است که قدرت نظامی را مشخص میکند. همان سبک جنگی که ایران با دست خالی در برابر تمام دنیا ایساتد و پیروز شد و ...)) به تاریخ:(

16/03/1394 , 13:02 ؛ 3 ساعت پیش صفحه 5 همین تاپیک!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!
ببخشید این جمله دوم شما با جمله اول شما چقدر تفاوت داشت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نکته دیگر اینکه شما فرمودید:((خواهشا اگر نمی توانید نقد کنید. بحث را به انحراف نکشانید.و در پایان دیگران را متهم نکنید.

و این تایپک هیچ ربطی به سیاست آمریکا ندارد ، به مذاکرات هسته ای ربط ندارد.
به سیاست دنیا ربط ندارد.))

اولا که نقد گفته های شما کاملا مشخص شد!!! ثانیا توضیح دادم که شما در دریافت معنی نام تاپیک دچار اشتباه شدید که توضیح دادم در ابتدا و جالب آنکه خودتان هم بحث های نظامی و فرهنگی و اقتصادی و ... را مطرح کردید!! ثالثا شما خودتان گفتید که غرب در این امور میلنگد و ... پس حرف شما هم بی ربط بوده است!!!!!!!!!!!!!!! قضاوت با دوستان گرامی!
حالا چه کسی دارد تهمت میزند و از بحث منحرف میشود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!
موضوع تاپیک جهت اطلاع شما:


دلیل عدم پیشرفت کشور ایران چیست!؟

[="Black"]بسم الله الرحمن الرحیم

قرآن حکیم;686446 نوشت:
ثانیا توضیح دادم که شما در دریافت معنی نام تاپیک دچار اشتباه شدید

آفرین .. .بسه دیگه...
درضمن بنده در دریافت معنی نام تاپیکی که خودم ایجاد کرده ام دچار اشتباه نشده ام.
[/]

[="Black"]

با عرض پوزش

تاپیک تا حضور کارشناس بسته می شود.

[/]

با سلام و احترام و سپاس بیکران از همه عزیزانی که در این تاپیک و مباحث شرکت کردند
مطالب خوب و مفیدی در این تاپیک مطرح شد که جای تشکر دارد و صمیمانه از دوستان تشکر میکنم البته برخی از دوستان مسائل را به حاشیه برده و به جزئیات و برآوردهای شخصی کشاندند که باید نتیجه دلسوزی و خیرخواهی آنان برای کشور و مردم عزیز ایران اسلامی دانست. نکته قابل تامل و حائز اهمیتی که باید به ان اشاره داشت دغدغه دوستان برای علت یابی و راهکار حل معضل عقب ماندگی کشور است .
با همه تفاسیری که در پستهای مختلف از دوستان عزیز مطرح شد میتوان به این جمع بندی مختصر رسید که عوامل مختلفی باعث عدم پیشرفت ایران گردید.
اما این عوامل را میتوان به درونی و برونی تقسیم نمود.
عوامل درونی را میتوان در رفتارهای مردم جستجو نمود وقتی که رفتارهای مردم کشورهای پیشرفته و توسعه یافته را تحلیل می‌کنیم، متوجه می‌شویم که اکثریت آنها از اصول زیر در زندگی خود پیروی می‌کنند:
1. اخلاق به عنوان اصل پایه
2. وحدت
3. مسئولیت پذیری
4. احترام به قانون و مقررات
5. احترام به حقوق شهروندان دیگر
6. عشق به کار
7. تحمل سختی‌ها به منظور سرمایه‌گذاری روی آینده
8. میل به ارائه کارهای برتر و فوق‌العاده
9. نظم‌پذیری و .......
اما در کشورهای عقب مانده تنها عده قلیلی از مردم از این اصول پیروی می‌کنند.
عوامل بیرونی
میتوان به چهار عامل اساسى در اين زمينه اشاره نمود :
. 1 مسلمانان بر اساس انگيزش و هدايت هاى دينى مسير رشد تعالى را پوييدند و بر اثر انحراف از دين و آلودگى به مفاسد ، دنياپرستى - سستى و كاهلى به انحطاط و عقب ماندگی گراییدند.
. 2 وجود نظامهاى سياسى فاسد و استبدادى كه به جاى همّت در جهت رشد و پيشرفت مسلمانان ، فقط به فكر حفظ قدرت خويش و صرف هزينه هاى عمومى مسلمانان در جهت خوش گذرانى و . . . بودند وجود اين نظام ها و حاكمان فاسد خود ناشى از انحرافات سياسى صدر اسلام پس از رحلت پيامبر عظيم الشأن و انحرافات اعتقادى و اجتماعى بعد از آن بود اين نظامهاى سياسى ، در شخصيت ، و منش انسانها و فرهنگ اين جوامع نيز آثار زيانباری داشتند.
. 3 هجوم بيگانگان و استعمارگران و تلاش آنها براى عقب نگاه داشتن كشورهاى جهان سوم از جمله مسلمانان براى استثمار منابع انسانى و طبيعى و تداوم سلطه غرب بر اين کشورها
4 . سرگرم شدن مسلمانان به تفرقه و جنگهاى داخلى و جانشين ساختن شعارهاى استعمارى همچون ، ناسيوناليزم ، پان عربيزم به جاى تكيه بر اصولگرايى و اتحاد بين الملل اسلامی
5 . البته عوامل سیاسی فرهنگی و اقتصادی حال حاضر و خصوصا تحریمها در عدم پیشرفت بی تاثیر نبوده است و صد البته با وجود تمام این مشکلات باز ایران اسلامی در حال پیشرفت در عرصه های مختلف میباشد اگر چه آرام ولی پیوسته است.
اما اينكه كشورهاى اروپا يا ديگر كشورهاى پيشرفته از پيشرفت نسبى برخوردارند ، پيشرفت علمى و صنعتى غرب مرهون عوامل بسيارى است كه بررسى تمام موارد آن مجالى وسيع مى طلبد ولى مختصراً به برخى از آنها اشاره مى شود :
الف ) آشنايى غربى ها با تمدن اسلامى و شرقى در طول جنگ هاى صليبى و نيز مسافرت هاى جهانگردان
ب ) رنسانس فكرى در اروپا ( با توجه به مجموعه عواملى كه اين تحول فكرى را ايجاد كرد ) و مبارزه با خرافات و عقايد موهومى كه در بين مردم آن ديار رايج بود
ج ) كنار گذاشتن كليسا از اداره امور جامعه به عنوان منبع حمايت از خرافات و به وجود آوردن نهادهاى جديدى براى اداره آن . گفتنى است كه اروپا در قرون وسطى ، غرق در تاريكى جهل و خرافه ها بود . ارباب كليسا با تلقين برخى عقايد موهوم اجازه رشد علم و دانش را نمى داد در حالى كه در همان قرون دانشمندان اروپايى تحت تأثير تمدن اسلامى قرار داشتند كه تا قلب اروپا پيش رفته بود ( آندلس يا اسپانياى امروزى و شبه جزيره بالكان ) و . . . خواهان تحول اروپا و نگرش جديد به علم و دانش شده بودند چه اين كه ارباب كليسا با تفتيش عقايد حتى اظهار نظر درباره پديده هاى جهان را گمراهى تلقى مى كردند ، چنان كه گاليله در همين رابطه محاكمه شد و صدها دانشمند به همين دليل محكوم گرديدند . اين وضعيت در حالى بود كه مراكز علمى جهان اسلام در آن زمان ، محل فراگيرى دانش و ساخت ابزارهاى دقيق ( مانند ساعت و لوازم جراحى و . . . ) بود . ده ها دانش پژوه اروپايى در اين مراكز مشغول به تحصيل بودند . تعاليم اسلامى همگان را به علم و دانش و تفكّر در آفرينش دعوت مى كرد و آيات قرآنى ، خود پيشگام در بيان حقايق هستى و چگونگى رخدادهاى آن بود . همين شرايط بود كه اروپا تحت تأثير قرار گرفت و خيزشى علمى در آن سامان شكل داده شد . شما مى توانيد در اين زمينه به كتاب هاى « تمدن اسلام و غرب » نوشته گوستاولوبون فرانسوى و « تاريخ تمدن » ويل دورانت و فرهنگ اسلام در اروپا و ده ها اثر ديگر مراجعه كنيد .
در پايان ذكر اين نكته لازم است كه : عليرغم وجود عقب ماندگى جوامع اسلامى از پيشرفت در صنعت و . . . امروز نيز انديشه و تمدن اسلامى جانمايه نيرومندى براى احياء دارد و بر عكس تمدن غرب كه به شدت گرفتار انحطاط فرهنگى و زوال پذيرى شده است اگر مسلمانان بخواهند جايگاه شايسته خود را دريابند ، رعايت نكات زير ضرورى است :
1 . بالا بردن سطح شناخت و بينش هاى دينى در همه ابعاد آن ،
2 . تقويت روح ايمان ، تقوا ، استوارى در دين و مبارزه با كژى ها ،
3. ارتقاى دانش و سطح علمى ،
4 . ارتباط وثيق و همدلى در سطح بين الملل اسلامى و تعاون و همكارى گسترده و همه جانبه ،
5 . از ميان برداشتن نظام هاى فاسد ،
6 . تلاش همه جانبه و همگانى در جهت ايجاد و احياى تمدن عظيم و مدينه فاضله اسلامى ،
7 . اعتماد به نفس و دورى از خودباختگى .

پرسش:
دلیل عدم پیشرفت کشور ایران چیست؟

پاسخ:
عوامل مختلفی باعث عدم پیشرفت ایران گردید.
این عوامل را میتوان به درونی و برونی تقسیم نمود.
عوامل درونی را میتوان در رفتارهای مردم جستجو نمود وقتی رفتارهای مردم کشورهای پیشرفته و توسعه یافته را تحلیل می‌کنیم، متوجه می‌شویم که اکثریت آنها از اصول زیر در زندگی خود پیروی می‌کنند:
1. اخلاق به عنوان اصل پایه
2. وحدت
3. مسئولیت پذیری
4. احترام به قانون و مقررات
5. احترام به حقوق شهروندان دیگر
6. عشق به کار
7. تحمل سختی‌ها به منظور سرمایه‌گذاری روی آینده
8. میل به ارائه کارهای برتر و فوق‌العاده
9. نظم‌پذیری و .......
اما در کشورهای عقب مانده تنها عده قلیلی از مردم از این اصول پیروی می‌کنند.
عوامل بیرونی
میتوان به چهار عامل اساسى در اين زمينه اشاره نمود :

  1. مسلمانان بر اساس انگيزش و هدايت هاى دينى مسير رشد تعالى را پوييدند و بر اثر انحراف از دين و آلودگى به مفاسد ، دنياپرستى، سستى و كاهلى به انحطاط و عقب ماندگی گراییدند.
  2. وجود نظام هاى سياسى فاسد و استبدادى كه به جاى همّت در جهت رشد و پيشرفت مسلمانان، فقط به فكر حفظ قدرت خويش و صرف هزينه هاى عمومى مسلمانان در جهت خوش گذرانى و . . . بودند وجود اين نظام ها و حاكمان فاسد خود ناشى از انحرافات سياسى صدر اسلام پس از رحلت پيامبرعظیم الشان (صلی الله علیه و آله) و انحرافات اعتقادى و اجتماعى بعد از آن بود اين نظام هاى سياسى، در شخصيت، منش انسانها و فرهنگ اين جوامع آثار زيانباری داشتند.
  3. هجوم بيگانگان و استعمارگران و تلاش آنها براى عقب نگاه داشتن كشورهاى جهان سوم از جمله مسلمانان براى استثمار منابع انسانى و طبيعى و تداوم سلطه غرب بر اين کشورها
  4. سرگرم شدن مسلمانان به تفرقه و جنگهاى داخلى و جانشين ساختن شعارهاى استعمارى همچون، ناسيوناليزم، پان عربيزم به جاى تكيه بر اصولگرايى و اتحاد بين الملل اسلامی
  5. البته عوامل سیاسی فرهنگی و اقتصادی حال حاضر و خصوصا تحریمها در عدم پیشرفت بی تاثیر نبوده است و صد البته با وجود تمام این مشکلات باز ایران اسلامی در حال پیشرفت در عرصه های مختلف میباشد اگر چه آرام ولی پیوسته است.

در پايان ذكر اين نكته لازم است كه : عليرغم وجود عقب ماندگى جوامع اسلامى از پيشرفت در صنعت و . . . امروز نيز انديشه و تمدن اسلامى جانمايه نيرومندى براى احياء دارد و بر عكس تمدن غرب كه به شدت گرفتار انحطاط فرهنگى و زوال پذيرى شده است اگر مسلمانان بخواهند جايگاه شايسته خود را دريابند ، رعايت نكات زير ضرورى است :

  1. بالا بردن سطح شناخت و بينش هاى دينى در همه ابعاد آن ،
2. تقويت روح ايمان ، تقوا ، استوارى در دين و مبارزه با كژى ها ،

  1. ارتقاى دانش و سطح علمى ،
  2. ارتباط وثيق و همدلى در سطح بين الملل اسلامى و تعاون و همكارى گسترده و همه جانبه ،
  3. از ميان برداشتن نظام هاى فاسد ،
  4. تلاش همه جانبه و همگانى در جهت ايجاد و احياى تمدن عظيم و مدينه فاضله اسلامى ،
  5. اعتماد به نفس و دورى از خودباختگى .

کلید واژه : عوامل، انحطاط، جامعه، ایران

منابع

سید جواد طباطبایی، تاملی درباره ایران، مینوی خرد، تهران، 1393 ش

موضوع قفل شده است