مشکلات دانشگاه رفتن دختران ---> مهم

تب‌های اولیه

100 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
مشکلات دانشگاه رفتن دختران ---> مهم

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم
سوالاتی ذهن بنده را به خود مشغول کرده اند...
مثلا سطح جامعه را ببینید...
اکثریت جوانان(مخصوصا دختران) وارد دانشگاه می شوند،بی آنکه هدفی داشته باشند،فقط برای اینکه نگاه میکنند و می گویند همه میروند،چرا ما نرویم! آیا اگر همگان اشتباه کنند سایرین هم باید ادامه دهند؟!
و سپس بعد از فارق التحصیلی،میروند برای کارشناسی ارشد ،میخوانند و با بدبختی و کمر خمیده پدر بخاطر کلی کار و قرض و... و البته محروم کردن خانواده از خیلی چیزا،موفق به اخذ این مدرک هم می شوند!
بعد آقایون باز اگر درس بخونن یک چیزی،چرا که آنان نان آوران خانواده آینده هستند! و باید خرجی خانواده بدهند،در این میان سختی های زیادی که در دانشگاه و کنارش کار کردن و بعد دو سال هدر کردن عمر در سربازی...
مردها به چیزهایی که باید برسند(مرد شدن،کسب تجربه،درآمد و شغل و...) می رسند اما دختران دو سال جلوترند و خرجیشان رو هم پدر متقبل میشه،این ها اصلا اهمیتی نداره...
اما خداوکیلی بازده این همه فعالیت چیه؟ پس چرا تو جامعه و ... دیده نمیشه؟!
این هم قَلم میگیریم...
بازده این همه وقت و هزینه در زندگی خانوادگی ای که با شوهرشان خواهند داشت کجاست؟!
از آن جایی که زنان مدیر خانه به شمار می روند(حداعقل مدیریت اجرایی خانه) باید خیلی مهارت های خانه داری را بلد باشند که "اکثرا" فاقد این مهارت ها هستند... از واژه اکثرا استفاده کردم پس شامل همه نمی شود!
تقاضای من پاسخ صحیح و اگر شد از منابع شیعی باشد چه بهتر...
نمیخواهم همه بیان و بحث کنند و نظراتشونو(تمایلات قلبی خود) را بیان کنند بلکه میخوام راه حل های منطقی را بررسی کنم و از هر کسی که شرکت میکنه لطفا حرف حق رو بزنه و احساسات را هم وارد موضوع نکنید.
این مقاله یک بود... از خواهران تقاضا دارم به بنده و یا آقایان حمله نکنند و خیلی کوتاه
لطفا پاسخ بدهید
متشکرم
فی امان الله...

برچسب: 

با نام و یاد دوست


کارشناس بحث: استاد حامی

[="Tahoma"][="DarkGreen"]سلام بر شما
تشكر مي كنم از اين كه دغدغه خودتان را با ما در ميان گذاشتيد
به عنوان يك مشاور متأسفانه بايد بگويم كه بسياري از ما گرفتار بيماري «چشم و هم چشمي» و «تعطيلي تفكر منطقي» هستيم. البته اين مشكل ريشه اي است يعني آموزش و پروش و آموزش عالي و رسانه هاي ملي ما برنانه مناسبي براي انتخاب رشته ندارند از سويي هم دولت برنامه اي براي فارغ التحصيلان به اين تعداد بالا ندارد. خب اينجا لااقل ما بايد براي خودمان برنامه اي دقيق داشته باشيم دو دو تا چهار تا كنيم. از خودمان سؤال كنيم :
چرا من مي خواهم بروم دانشگاه؟
در سال هاي تحصيلي گذشته و سابقه مطالعاتي و حرفه اي به چه علوم و فنوني علاقه نشان داده ايم و در آن استعداد هم داشته ايم؟
آيا رشته تحصيلي ما بازار كار در محل زندگي ما دارد؟ اگر در محل زندگي ام بازار كار ندارد آيا مي توانم عملا براي گرفتن شغل مهاجرت كنم؟

نگاهي به دور و بر
به اطرافيان و خويشاوندان خود نگاه كنيد چند درصد از آنها تحصيلات دانشگاهي دارند؟ چند درصد آنها متناسب با رشته تحصيلي خود شغل انتخاب كرده اند؟
اشتباه نشود مخالف كسب دانش نيستيم. بلكه بايد چشم ها را باز كنيم اگر صرفا براي گرفتن مدرك و پز دادن باشد و اين كه بگوييم ما هم مثلا فلان مدرك را داريم ارزش ندارد كه هزينه وقتي و مالي كنيم. چرا نبايد همين هزينه را بر روي علاقه و استعدادمان كنيم. گاهي مي بينيم كه خانم يا آقايي حتي بدون داشتن تحصيلات دانشگاهي متناسب با علاقه يا استعداد خود در كاري مانند طراحي، آشپزي، خياطي، نقاشي و....كار كرده اند و رشد خوبي هم كرده اند و بعد از آن انگيزه قوي تري پيدا كرده اند كه در راستاي كار خود ادامه تحصيل بدهند.
فردي كه بدون شناخت از رشته تحصيلي خود وارد آن رشته مي شود مانند فردي است كه بدون هدف بليط هواپيمايي را مي گيرد و به سوي مقصدي پرواز مي كند.
چرا فكر مي كنيم اسراف فقط در مورد برخي امور مانند مواد غذايي و آب و...صدق مي كند بزرگ ترين اسراف اتلاف اوقات زندگاني است.
از سويي بدون انگيزه وارد رشته هايي مي شويم و بساط ارتباط دختر و پسر هم فراهم است و جوانان به طوري طبيعي چراغ سبز نياز هم شريك زندگي شان با ديدن جنس مكمل خودشان روشن مي شود و متأسفانه بسياري از آنها بدون مطالعه و شناخت كافي روابطي را شروع مي كنند كه مانند ساختن آپارتمان بر روي رمل و ماسه روان است. مشاوره هاي زيادي در اين باره در همين سايت موجود است كه افرادي بدون توجه به تناسب ها و بدون داشتن معيار براي گزينش همسر و بدون هماهنگي با خانواده روابطي را شروع مي كنند كه برخي به ازدواج نمي رسد و برخي هم به ازدواج منجر مي شود ولي پيوندشان سست است و هر روز در جهنمي از اختلافات به سر مي برند.
جوانان ما، دختر و پسر، بايد رشته تحصيلي خود را متناسب با رغبت، استعداد، واقع بيني و نيازها گزينش كنند. گزينش همسر بيش از گزينش رشته تحصيلي نياز به مطالعه و مشورت دارد. با دست خود بناي زندگي اي را نريزيم كه مطالعه نشده باشد و كه خوشبختي در چنين زندگي اي جايي ندارد.

تحصيل خانم ها
زن و مرد جنس مكمل هم هستند. بسياري از نيازهاي آنها در جامعه برطرف مي شود و براي همين هم در جامعه متخصصان مختلفي نياز داريم و افرادي بايد براي رسيدن به اين تخصص ها در پي تحصيل و كسب علم و حرفه برآيند. برخي از نيازهاي زنان از نظر اسلام لازم است كه توسط متخصص زن برطرف شود بنابراين اسلام از اين جهت زنان را نيز تشويق مي كنند كه براي رفع و دفع اختلاط نامحرمان و مفسده هاي اجتماعي خانم ها در رشته هايي مانند دندان پزشكي، مامايي، متخصص زنان و زايمان، استادي در رشته هاي مختلف و....تحصيل كنند. بنابراين خانم هايي كه واقعا توانايي و رغبت لازم را دارند لازم است براي رفع نياز از هم جنسان خود و ارتقا بهداشت معنوي كسب علم كنند.
[/]

سلام. اصل اين موضوعي كه شما مطرح كرديد ربطي به زن يا مرد بودن نداره. من خيلي از خانم هارو ميشناسم كه الان كه در سن 17-18 سالگي هستن واز الان بفكر ارشد و دكترا ! و يا بسيار اقايوني كه انگار نه انگار قراره در اينده خرج يك خونواده(حداقل) رو بدن. پس اين موضوع ربطي به زن يا مرد بودن نداره. ادم اگه باهدف زندگي كنه تحصيل واسش ارزشمند ميشه خواه زن خواه مرد:ok:
اما اين وسط يه چيزي كه مهمه اينه در هر رشته ي تحصيلي د ردبيرستان فقط 3-4رشته ميشه اينده روشني براش ديد و بقيه نه...
از طرفي اينكه همه برن 3-4رشته اول هم نشدنيه .. همه كه نميتونن برن يه رشته...
اما هرچي تلاش بيشتر باشه ادم بهتر ميتونه از علمش استفاده كنه. يه نكته ديگه هم بگم كه سطح توقع خيلي ها پايينه. بعضي ها به كم سوادي قانع اند. واسه همينه كه هيچ تلاشي درمورد ايندشون ندارن. دانشگاه هم صرفا واسه بعضي ها شده مسافرت 4ساله!! خيلي زياد ميشناسم كسايي رو كه وقتي ميپرسن ازش چه رشته اي ميخوني از اينده شغليش خبر داري؟ ميگه : بيخيال هرچي باشه فقط جاش تو دانشگاه باشه! يعني فقط ميگن برن دانشگاه! اونوقت شما از همچين ادمايي توقع داري فعاليتشون بازده داشته باشه؟ فعاليتشون ديده بشه؟
:Moteajeb!:

سلام
من اگه دختر داشتم اصلا راضی نبودم بره دانشگاه ...همون خونه بمونه خیاطی کنه بهتره لااقل زودتر براش همسر پیدا میشه زودتر ازدواج میکنه بهتر هست

الان جوونا دختر تحصیل کرده نمی خوان که...بیشتر دختر خونه دار دوست دارن دختر لیسانس یا فوق لیسانس یا مثلا خدا نکرده خدا نکرده بلا بدور اگه دکترا داشته باشه اون مگه به حرف مردش گوش میده اصلا !...نمیده که! واسه همین با هم نمیسازن طلاق میگیرن!

اما اگه فقط تا دیپلونگ خونده باشه اون وقت حرف گوش کن تر هست !
من اگه ریسی چیزی بودم اول دخترا و پسرا رو سوا میکردم بعد در مرحله بعدی دخترا رو همشون و میفرستادم برن خونه !:makhfi:
حتی اگه یه فتنه دیگه راه بیفته و تعداد زیادی کشته و مجروح هم بشن باز می ارزه و ما یک کهکشان سود کردیم!...هورااااا:tavallod:... !:yes:...:solh:

همونطور که یکی از دوستان گفتن ایراد شما به دختر و پسر بودن افراد برنمیگرده و مشکل غالب بر جوانان مملکت ما و البته خانواده های اونها و صد البته کل نظام هست!
کشوری که اقتصادش دولتی بشه، اقتصاد آزاد ورشکست میشه و شرکت های دولتی دایم رشد کرده و بزرگتر میشن!! نتیجتا چی میشه؟ آرزوی هر پدر مادری میشه که بچه اش بره استخدام دولت بشه! چون اینطوری حداقل یک کار تضمین شده و آینده نسبی برای بچه اش میبینه. از طرفی دولت ظرفیت استخدام سالی یک میلیون جوان ۱۸ ساله رو که نداره پس باید بیاد شرایط بذاره! اول میگه لیسانسه هارو استخدام میکنم.... پدر و مادرها هم زور و اجبار و فشار به بچه ها که یالا باید لیسانس بگیری حتما! بعد دولت میبینه همه لیسانس شدن میگه فوق لیسانس استخدام میکنم! باز روزی از نو و جوان ها که دست و پا میزنن واسه گرفتن یک کاغذی که روش بنویسه کارشناسی ارشد!! که فقط ببرن بدن به اداره دولتی و استخدام بشن. الانم که دیگه دارن میبرن سمت دکترا!!!! و البته چون ظرفیت دکترا خیلی پایینه خیل عظیمی از جوانها از این مرحله به بعد دیگه حذف میشوند و بعدشم سرخورده و بیکار و بدون هیچ توانایی برای شغل غیر دولتی و آخرش یا میرن معتاد میشن یا ارازل و اوباش و دزد و زورگیر و مواد فروش و یا گوشه خونه کز میکنن از افسردگی و موهاشونو رنگ دندونهاشون و دندونهاشون رو رنگ موهاشون میکنن!!

این مشکل مدرک گرایی آقایون بود که ریشه اصلیش اینه. ولی دخترا هم برای اینکه اولش فکر میکردن مرد با سواد دنبال زن همسطح و همسواد خودشه و باید مدرک بگیرن که شوهر مناسب پیدا کنن و بعدش به این نتیجه رسیدن که مرد زندگیشون هرکی میخواد باشه و هرچی میخواد فکر کنه مهم نیست و مهم اینه استقلال مالی داشته باشند تا بتونن توی شرایط سخت احتمالی در آینده مقاومت کنند (چه در زندگی با شوهر به مشکل بخورند و به طلاق بکشه و چه اصلا موقعیت ازدواج جور نشه(بترشن!) و بخوان تو خونه بمونن و دائم نگاه و سرکوفت خانواده و فامیل ببینن و بشنون) پس برای همین وارد وادی مدرک گرایی شدن تا بتونن اونها هم شغل دولتی ای پیدا کنن و یک خونه برای خودشون بخرن و برای روز مبادا نگه دارن!

هرچند مباحث دیگه ای مثل چشم و هم چشمی هم توش دخیل بوده ولی زورش به اندازه عوامل فوق نبوده و نیست! الان دخترها صریحا میگن که میخوان استقلال مالی داشته باشند! که راجع به این مسئله میشه یک کتاب بحث کرد و حرف زد! (که من اصلا علاقه به ورود بهش ندارم)

اما اگر همه شرایط عادی بود و مشکلات فوق و سایر مشکلات وجود نداشت، من یکی همیشه همسرم رو تشویق میکردم به ادامه تحصیل، و مطمئن بودم علم چیزیه که هرچقدر توش سرمایه گذاری کنی هزار برابر برداشت میکنی(اگر به قول دوستمون هدفمند باشه ....حتی اگر هدف صرفا معنوی باشه...یعنی لازم نیست برداشت همیشه مادی باشه) و چیزیه که ضرر توش نیست... ضمنا علم فقط تو دانشگاه بدست نمیاد. علم میتونه با خواندن کتاب توی خونه هم حاصل بشه. با رفت و آمد با علما و شرکت در ورک شاپ ها و کلاسهای تخصصی و ....... خیلی راه ها هست(این حرفم به معنی نفی دانشگاه نبود...من با دانشگاه های خوب هم به شدت موافقم).
>>>>>>>>البته باید از به افراط افتادن توی این زمینه هم مثل بقیه زمینه های زندگی اجتناب کرد! خانوم و آقا هم نداره

عزرائیل;661821 نوشت:
اگه دکترا داشته باشه اون مگه به حرف مردش گوش میده اصلا !...نمیده که! واسه همین با هم نمیسازن طلاق میگیرن!

جدی میگی؟من خودم همیشه تو ذهنمه اگه رفتم خاستگاری ملاک اول پزشک یا دندون پزشک بودن طرفه بعد برم خاستگاری.

[=arial black]به نظر بنده اگه خانوما بجای طی مدارج عالی در انواع و اقسام دانشگاه ها
[=arial black]لطف کنن تو خونه تشریف داشته باشن
و اوقات بیکاریشون رو بجای این بازار و اون آرایشگاه و ...
صرف خوندن دو تا کتاب راجع به شناخت خودشون و خداشون کنن
و وقتی فهمیدن خدا ازشون چی خواسته و خودشون رو شناختن
این دایره مطالعاتی رو وسیعتر کنن
و راجع به همسر و فرزندانشون هم مطالعه داشته باشن
اون وقت میشه گفت یه لطف بی نهایت بزرگ در حق بشریت انجام دادن
چون هم یه عده جوون درسشونو با انگیزه تر میخونن چون مطمئنن قرار نیست خانوما شغلشو غصب کنن
هم جوونا با داشتن شغل راحت تر ازدواج میکنن
هم خود این خانوم تو زندگی مشترکش خیلی موفق تر از بقیه خواهد بود ...

mohsen1990;661845 نوشت:
جدی میگی؟من خودم همیشه تو ذهنمه اگه رفتم خاستگاری ملاک اول پزشک یا دندون پزشک بودن طرفه بعد برم خاستگاری.

سلا
شما خودت پزشکی؟

mohammad2023;661858 نوشت:
سلا
شما خودت پزشکی؟

نه.فوق مکانیک دارم.از نظر مدت زمان درس خوندن به نظر خودم. زیاد فرق نداره.اونا7سال خوندن.ما 6 سال.

این بحثی که اینجا مطرحه بیشتر از این ها ریشه ای و عمیقه. مشکل از جایی شروع شد که بدون هیچ برنامه ریزی و آینده نگری، دانشگاه های پیام نور و غیر انتفائی و... مثل کلاس های کنکور ظرفیتشون زیاد شد و کلی جوان بی هدف و بیکار وارد دانشگاه شدن. و دولت به جای ایجاد شغل ترجیح داد جوان ها رو در دانشگاه ها سرگردان کرد.

خوب پسر ها باید سر کار بروند و کمتر ترجیح می دهند که در دانشگاه مدرک جمع کنن ولی دختر ها و حتی الان خانوم های خانه دار که در خانه بیکار هستن، ترجیح میدهند که اینطوری اوقات فراغت خودشون رو پر کنن. خوب خیلی از خانواده ها هم اجازه نمیدن که دختر هاشون تو جامعه وارد هر شغلی بشن و دختر ها مجبورن برای اینکه بیشتر وارد مشاغل اداری شوند، ادامه تحصیل بدهند.

الان هم خیلی از مشاغل به رشته تحصیلی خاصی نیاز ندارن و فقط مدرک براشون اهمیت داره.

مشکل جامعه بی حساب و کتاب ماست، نه دختر ها، که البته همیشه تو جامعه مقصر همه چیز جنس مونثه نه چیز دیگه ای.

سلام خدمت دوستان گرامی
این که الان مدرک گرایی شده و بعضی ها حتی بدون تسلط کامل روی درس ها و زحمت کافی برای رشتشون فقط به فکر پاسی هستند ،مسئله ایه که نمیشه منکرش شد ولی نمیشه به همه تعمیمش داد.
همونطور که استاد فرمودند رشته ها باید متناسب با علاقه انتخاب بشه و هدف دار باشه تا به نتیجه ی مطلوب و هدفی که از اول برای اون انتخاب شده برسه.البته اوضاع بد اقتصادی و بی فکری خیلی از مسئولین باعث میشه عدم تناسب بین نیاز کاری و تعداد دانشجوهای پذیرفته شده توی هر رشته بوجود بیاد و خب دانشجویی که چند سال عمرشو صرف یادگیری رشته ای کرده و حالا به محیط و ابزاری برای استفاده از اون و خدمت به مردم نیاز داره با مشکل خیلی خیلی بزرگ بیکاری روبرو میشه.که دنباله ی اون افسردگی و ... میاد

Pazohe;654980 نوشت:
مردها به چیزهایی که باید برسند(مرد شدن،کسب تجربه،درآمد و شغل و...) می رسند اما دختران دو سال جلوترند و خرجیشان رو هم پدر متقبل میشه،این ها اصلا اهمیتی نداره...

میخواستم ازتون خیلی محترمانه بخوام که لحنتون رو کمی ملایم تر کنید.چون به نظر من این لحن تند باعث میشه مفهوم حرف شما کمتر دیده بشه.
خانم ها هم توی دانشگاه کسب تجربه میکنند و خیلی چیزهای مفیدی یاد میگیرند. برای من که اینطور بود. در مورد خرج هم فکر نمیکنم هیچ پدر و مادری از خزج کردن پول برای تحصیل فرزندشون نارحت بشن. پولی که البته برای هر دو طرف هم پسر و هم دختر خرج میشه.
در مورد تحصیل هم که واقعا بین اقایون و خانم ها تفاوتی وجود نداره و رهبر عزیزمون هم بارها همه ی جوان ها رو به تحصیل تشویق کردند. تفاوتی که وجود داره میتونه بین سلیقه ها در انتخاب رشته ها ویا رشته ای که احساس میشه وجود اقایون یا خانم ها لازم تره که البته اونم با توجه به علاقه وجود داشته باشه.
rezaee;661830 نوشت:
این مشکل مدرک گرایی آقایون بود که ریشه اصلیش اینه. ولی دخترا هم برای اینکه اولش فکر میکردن مرد با سواد دنبال زن همسطح و همسواد خودشه و باید مدرک بگیرن که شوهر مناسب پیدا کنن

و البته یه گلایه ی خیلی خیلی کوچیک از کاربرای محترم نه فقط اقای rezaee دارم که چرا خانم رو به این دید اشتباه نگاه میکنید که صرفا تموم کارهاش رو برای ازدواج و پیدا کردن شوهر انجام میده. راستش به نظر من اینطور حرف زدن در مورد خانم ها یک جور توهین به اونها و هدف های بزرگشون توی زندگیه.
به نظر من این مورد که اشاره کردید شامل افراد خیلی کمی میشه. و البته این طرز فکر نشون دهنده ی کم تر استفاده کردن از عقله که انسان تموم زحمت ها و هدف هاشو فقط برای همچین چیزی و چشم و هم چشمی برنامه ریزی کنه. خانم ها هم مثل اقایون رشته هاشون رو بر اساس علاقه انتخاب میکنن و هدفشون یادگیری، افزایش علم و خدمت به جامعه هست. اصلا جدا کردن این دوتا از هم کار درستی نیست و اگر هم چشم و هم چشمی وجود داشته باشه برای هر دو طرفه.
هر فردی دوست داره مفید باشه و به نحوی توی زندگیش کار مثبت کنه
rezaee;661830 نوشت:
الان دخترها صریحا میگن که میخوان استقلال مالی داشته باشند!

این حرف نمیتوه دلیل کافی برای داشتن استفلال مالی باشه. هر فردی دوست داره بتونه استقلال مالی داشته باشه و خودش از پس نیاز هاش بر بیاد و مسلما خانم ها هم فردا در زندگی با اینکه هیچ وظیفه ای ندارند کمک میکنند. حس استقلال در هر موجود زنده ای وجود داره

ادم میتونه علم رو توی خونه هم یاد بگیره ولی خیلی از رشته های تحصیلی نیاز به استاد و دانشگاه و حتی کار توی ازمایشگاه داره و نمیشه با خوندن کتاب به اون مسلط شد. کتاب رو ادم باید همیشه برای بالا بردن سطح سوادش توی زمینه هایی که توی اون تخصص نداره و خب بالا بردن بصیرت بخونه ولی نمیشه به این بهانه از تحصیل توی رشته ای که بهش علاقه داره جلوگیری بشه.

اگر یک سری مشکل وجود داره بهتره واقع بین باشیم و سعی کنیم اول از خودمون هم دختر و هم پسر توی طرز فکر و هدف هامون تغییر ایجاد کنیم. تحصیل و فعال بودن توی جامعه هیچ منافاتی با زندگی و همسر داری نداره . انسان باید خودش سعی کنه تعادی و رضایت برای هر دوطرف رو ایجاد کنه. مشکل ما دور بودن زندگی هامون از اسلامه.

رهگذر آسمان;661852 نوشت:
به نظر بنده اگه خانوما بجای طی مدارج عالی در انواع و اقسام دانشگاه ها
لطف کنن تو خونه تشریف داشته باشن
و اوقات بیکاریشون رو بجای این بازار و اون آرایشگاه و ...
صرف خوندن دو تا کتاب راجع به شناخت خودشون و خداشون کنن
و وقتی فهمیدن خدا ازشون چی خواسته و خودشون رو شناختن
این دایره مطالعاتی رو وسیعتر کنن
و راجع به همسر و فرزندانشون هم مطالعه داشته باشن
اون وقت میشه گفت یه لطف بی نهایت بزرگ در حق بشریت انجام دادن
چون هم یه عده جوون درسشونو با انگیزه تر میخونن چون مطمئنن قرار نیست خانوما شغلشو غصب کنن
هم جوونا با داشتن شغل راحت تر ازدواج میکنن
هم خود این خانوم تو زندگی مشترکش خیلی موفق تر از بقیه خواهد بود ...

تمیتونم تصور کنم این حرف ها رو از روی شوخی گفتید یا جدی؟؟!!

elina822;661892 نوشت:
تمیتونم تصور کنم این حرف ها رو از روی شوخی گفتید یا جدی؟؟!!

[=arial black]خواهرم کجای حرفم لحن طنز و شوخی داشت؟؟؟
خوشحال میشم یکی روشنم کنه
هرسال اینهمه ورودی دختر توی دانشگاه دقیقا چیکار میکنن؟؟
لطفا نگید دنبال علم و دانش هستن
چون خودمم توی یکی از همین دانشگاه ها درس خوندم
و درصد کسایی که واقعا دنبال علم بودند یک در میلیون بود و البته هنوزم هست ...

رهگذر آسمان;661900 نوشت:
خواهرم کجای حرفم لحن طنز و شوخی داشت؟؟؟
خوشحال میشم یکی روشنم کنه
هرسال اینهمه ورودی دختر توی دانشگاه دقیقا چیکار میکنن؟؟
لطفا نگید دنبال علم و دانش هستن
چون خودمم توی یکی از همین دانشگاه ها درس خوندم
و درصد کسایی که واقعا دنبال علم بودند یک در میلیون بود و البته هنوزم هست ...

چرا فکر میکنید نیستند . اصلا چرا انگشت اشاره رو طرف خانم ها گرفتید؟!
اگر اشتباهی باشه از هر دو طرفه. من هم دانشگاه رفتم و میتونم بهتون بگم خیلی از خانم ها واقعا هدفشون تحصیل و یادگیریه.
منکر اون تعداد کمی که شما ازشون صحبت میکنید نیستم ولی درست نیست این رو به تحصیل کردن یا نکردن خانم ها ربط بدید.
بعضی ها شاید به قول شما هدف دیگه ای زمان ورود داشتند و بعضی هم شاید نظرشون بعد ورود به دانشگاه عوض شد ولی شامل همه نمیشه واگر هم موردی باشه هم در خانم ها وهم اقایون به چشم میخوره.

انسان موجودي است كه حقيقت او را، روح ملكوتي و خداگراي او تشكيل مي دهد. روح ملكوتي "مجرد" است و موجود مجرد نه زن است و نه مرد. آيت الله جوادي آملي مي فرمايد: آن روح مجرد و ملكوتي كه بر محور "و نفحت فيه من روحي" آفريده شده، نه زن است و نه مرد بلكه موجودي است كه حيات و هستي اش در "تألّه" او تضمين شده است يعني "الانسان هو الحيّ المتأله". پس بر خلاف انديشة غربي ها كه انسان را حيوان ناطق معرفي مي كنند، قرآن هرگز انسان را حيوان ناطق نمي داند بلكه انسان را موجود زنده اي مي داند كه "حيات او در تألّه" او است و تأله يعني ذوب شدن و فاني گشتن در الهيت. اين انسان (بدون لحاظ ذكورت و انوثت) الهي مي انديشد، الهي عمل مي كند و از ناسوت تا لاهوت، و از ملك تا ملكوت و از طبيعت محسوس تا ماوراي آن كه كرانه و ساحلي براي آن نيست، همه را با "صبغة الهي" مي بيند.[31]

امام خميني (ره) مي فرمايد: براي زن ابعاد مختلفه است چنان كه براي مرد... . اين ورق صوري طبيعي،‌نازل ترين مرتبه انسان است... لكن از همين مرتبه نازل حركت به سوي كمال است. انسان موجودي متحرك است از مرتبه طبيعت تا مرتبه غيب، تا فنا بر الوهيت.[32]

قرآن در همه معارف و كمالات و فضايل اخلاقي،‌انسان را مخاطب قرار داده است نه ذكورت را شرط دانسته و نه انوثت را مانع. خود را "هدي للناس" راهنما و هدايت گر مردم معرفي مي كند.
نكتة ديگري كه بايد در آن دقت نموداين است كه كمال انساني و مناصب اجرايي دو مقولة جدا از هم هستند. چه اين كه انسانيتِ انسان و مدارج و مراتب كمال و رشد او به جان و روح او مربوط مي شود ولي مناصب اجرايي و فعاليت هاي اجتماعي به جسم و بدن مربوط مي گردد. هر آن چه كمال است و به انسانيت انسان مربوط مي شود، در آن ذكورت و انوثت شرط نيست، و آن چه كه منصب اجرايي محسوب مي شود، در آن تناسب با ساختار بدن يعني مذكر و مؤنث مطرح است، مثلاً فقاهت و اجتهاد يا فراگيري علوم مورد نياز بشر كمال است. هر يك از زن و مرد مي توانند كمال كسب كنند و فقيه،‌ مجتهد، فيلسوف و ... در يكي از رشته هاي علمي گردند كه پيامبر اكرم(ص) فرمود: "طلب العلم فريضة علي كل مسلم و مسلمة".

آيت الله جوادي آملي مي فرمايد: "قضاوت و مرجعيت منصب است نه كمال، و خداوند كارهاي اجرايي را متناسب با ساختار وجودي انسان تقسيم كرده است. حتّي نبوت و رسالت كارهاي اجرايي است. پشتوانة اين ها "ولايت" است.

ممكن است بانويي چون صديقه طاهره چنان تربيت شود و صاحب كمال معنوي گردد كه از انبيا بالاتر گردد.[35]

به بيان ديگر: اصل ولايت پشتوانة نبوت و رسالت است كه بين زن و مرد مشترك است. اصل تحصيل علم و معرفت و اصل اجتهاد و فقاهت و اصل عرفان و فلسفه و ... كمال است كه زن و مرد در آن مساوي هستند. امّا شغل ها و مناصب و فعاليت هاي اجتماعي، كه به هيچ وجه نمي توانند نمايانگر كمال باشند، بر حسب ساختار بدن و شرايط و نياز تقسيم مي شود.
امام مي فرمايند: "از نظر حقوق انساني تفاوتي بين زن و مرد نيست زيرا كه هر دو انسانند".[36]

بر پاية ديدگاه يكسان نگري زن و مرد است كه مي فرمايد: "در علم و تقوا كوشش كنيد كه علم به هيچ كس انحصار ندارد. علم مال همه است"[37]
و در وصيت نامه سياسي الهي خويش مي فرمايد: "ما مفتخريم كه بانوان و زنان پير و جوان و خُرد و كلان در صحنه هاي فرهنگي و اقتصادي و نظامي حاضر و همدوش مردان يا بهتر از آنان، در راه تعالي اسلام و مقاصد قرآن كريم فعاليت دارند".

خطاب به زن ها فرمود: "همان طوري كه مردها در جبهة‌علمي و فرهنگي مشغول هستند، شما (زن ها) هم بايد مشغول باشيد".[38]

براي تشويق بانوان به توسعة دامنة ‌علوم و توانايي هاي علمي مي فرمايد: "حالا طوري شده است كه خانم ها همدوش با ساير برادران در تحصيل علم و عرفان و فلسفه و تمام شُعب علم و انشاء الله صنعت، فعاليت مي كنند.[39]

اصلي را كه لازم است در پايان به آن توجه شود اين است كه سازمان خانواده مانند هر سازمان ديگري نيازمند به مديريت است. اسلام بر اساس رعايت "اصل تناسب ساختار" مديريت را به عهدة مرد نهاده است. بنابراين لازم است زن براي اشتغال خارج از منزل،‌ موافقت شوهر را در هنگام ازدواج و خواندن عقد يا بعد از آن، داشته باشد.

[31] مجموعة مقالات دفاع از حقوق زنان، ص 12، ناشر مؤسسه فرهنگي طه.
[32] سيد ضياء مرتضوي، امام خميني و الگوهاي دين شناختي در مسايل زنان.
[33] نحل (16) آية‌97.
[34] مثل آيه 40 مؤمن و 124 نساء.
[35] مجموع مقالات دفاع از حقوق زنان.
[36] سيد ضياء مرتضوي،‌ امام خميني و الگوهاي دين شناختي در مسايل زنان، ص 40.
[37] همان، ص 46.
[38] همان، ص 111.
[39] همان، ص 128.

elina822;661904 نوشت:
چرا فکر میکنید نیستند . اصلا چرا انگشت اشاره رو طرف خانم ها گرفتید؟!
اگر اشتباهی باشه از هر دو طرفه. من هم دانشگاه رفتم و میتونم بهتون بگم خیلی از خانم ها واقعا هدفشون تحصیل و یادگیریه.
منکر اون تعداد کمی که شما ازشون صحبت میکنید نیستم ولی درست نیست این رو به تحصیل کردن یا نکردن خانم ها ربط بدید.
بعضی ها شاید به قول شما هدف دیگه ای زمان ورود داشتند و بعضی هم شاید نظرشون بعد ورود به دانشگاه عوض شد ولی شامل همه نمیشه واگر هم موردی باشه هم در خانم ها وهم اقایون به چشم میخوره.

[=arial black]قبل از هرچیز عرض کنم
دعوا که نداریم ... داریم بحث میکنیم

انقدرام حرفم ملاک نیست که با نظر بنده از فردا نذارن دختر جماعت بره دانشگاه
پس نگران نباشین
گفتین چرا انگشت اشاره ام سمت خانوماس؟ چون موضوع بحث همینه
درثانی وقتی گفتم یک در میلیون یعنی میدونم که همه بیخودی نرفتن دانشگاه[=arial black]

حالا میشه شما لطف کنین به بنده بگین
اون خانومی که زندگیشو صرف به قول شما علم و دانش کرده
دقیقا کجای این دنیارو گرفته که دانشگاه نرفتش نتونسته بگیره ؟؟؟
خواهشا واسم مثال دانشمند نزن که منظور بنده و البته سوال کننده محترم
اون خانومایی هست که دانشگاه هارو اشغال میکنن و هرچندسال یه بار یه مدرک میگیرن و
وقتی دویدن به دنبال به قول خودشون علم تموم شد
تازه یادشون میاد اونا هم عین بقیه دخترا قراره
ازدواج کنن ، آشپزی کنن، بچه تربیت کنن، مایه آرامش همسرشون باشن و ....
ولی تازه لنگیدنشون شروع میشه

خواهر من قبول بکنیم یا نکنیم
هیچ دانشگاهی بهمون یاد نمیده چاره لنگیدنای زندگیمون چیه
رو کردن هیچ مدرکی [=arial black]مانع جروبحث های بیخودی زندگی نمیشه که گاهی به جاهای باریک هم کشیده میشه
قبول کنیم که هیچ فرمول و آزمایشی توی زندگی واقعی به کمکمون نمیاد

[=arial black]قبول کنیم که ارشد و دکتری داشتن من زن هیچ آرامشی برای همسرم نمیاره اگه ندونم ازدواجم برای چیه
قبول کنیم که تحصیلات عالیه من مادر هیچ نفعی به حال فرزندم نداره
وقتی مهمترین لحظه های کودکیش یا توی تنهایی سپری میشه
یا به بهونه استفاده مادر از سالها دنبال علم دویدن در کنار کسانی میگذره
که فقط بخاطر پول دایه مهرباننتر از مادر کودک ما میشن

رهگذر آسمان;661923 نوشت:
قبل از هرچیز عرض کنم
دعوا که نداریم ... داریم بحث میکنیم

من توی صحبت هام هیچ دعوایی نداشتم و اتفاقا دارم خیلی با خونسردی جوابتون رو میدم. نمیدونم از کجای صحبت من همچین برداشتی کردید.

elina822;661925 نوشت:
من توی صحبت هام هیچ دعوایی نداشتم و اتفاقا دارم خیلی با خونسردی جوابتون رو میدم. نمیدونم از کجای صحبت من همچین برداشتی کردید.

[=arial black]احتمالا بنده اشتباه برداشت کردم
فکر کردم یکم عصبانی شدید
شما ببخشید

رهگذر آسمان;661923 نوشت:
[=arial black]قبل از هرچیز عرض کنم
دعوا که نداریم ... داریم بحث میکنیم

انقدرام حرفم ملاک نیست که با نظر بنده از فردا نذارن دختر جماعت بره دانشگاه
پس نگران نباشین
گفتین چرا انگشت اشاره ام سمت خانوماس؟ چون موضوع بحث همینه
درثانی وقتی گفتم یک در میلیون یعنی میدونم که همه بیخودی نرفتن دانشگاه

[=arial black]

حالا میشه شما لطف کنین به بنده بگین
اون خانومی که زندگیشو صرف به قول شما علم و دانش کرده
دقیقا کجای این دنیارو گرفته که دانشگاه نرفتش نتونسته بگیره ؟؟؟
خواهشا واسم مثال دانشمند نزن که منظور بنده و البته سوال کننده محترم
اون خانومایی هست که دانشگاه هارو اشغال میکنن و هرچندسال یه بار یه مدرک میگیرن و
وقتی دویدن به دنبال به قول خودشون علم تموم شد
تازه یادشون میاد اونا هم عین بقیه دخترا قراره
ازدواج کنن ، آشپزی کنن، بچه تربیت کنن، مایه آرامش همسرشون باشن و ....
ولی تازه لنگیدنشون شروع میشه

خواهر من قبول بکنیم یا نکنیم
هیچ دانشگاهی بهمون یاد نمیده چاره لنگیدنای زندگیمون چیه
رو کردن هیچ مدرکی

[=arial black]مانع جروبحث های بیخودی زندگی نمیشه که گاهی به جاهای باریک هم کشیده میشه
قبول کنیم که هیچ فرمول و آزمایشی توی زندگی واقعی به کمکمون نمیاد

[=arial black]قبول کنیم که ارشد و دکتری داشتن من زن هیچ آرامشی برای همسرم نمیاره اگه ندونم ازدواجم برای چیه
قبول کنیم که تحصیلات عالیه من مادر هیچ نفعی به حال فرزندم نداره
وقتی مهمترین لحظه های کودکیش یا توی تنهایی سپری میشه
یا به بهونه استفاده مادر از سالها دنبال علم دویدن در کنار کسانی میگذره
که فقط بخاطر پول دایه مهرباننتر از مادر کودک ما میشن

من با مدرک گرایی کاملا مخالفم و این درسته که خیلی ها بی خودی میرن دانشگاه.

ولی این درست نیست که فقط دختر ها رو به خاطر شغل انتسابیشون تو خانواده محدود کنیم و از بچگی بهشون بگیم که تو این دنیا شما هیچ وظیفه ای غیر از همسر داری و بچه داری نداری. این عین بی انصافیه. چرا که درسته وظیفه خدادادی زن این ها رو می طلبه و ولی هر زنی یک انسانه و ممکنه به خیلی از مسائل غیر از بچه داری علاقه داشته باشه ولی چون زن هست، پس باید از علایقش چشم پوشی کنه و به قول شما بشینه خونه. همونطور که از هرصدتا پسری که میرن دانشگاه چند تا شون تو رشته شون موفق میشن برای دختر ها هم همینطوره و زیاد فرقی نداره.
شما تو یه پست هم نوشته بودی بهتره خانوم ها تو خونه بشینن و درباره انسان شناسی و خداشناسی مطالعه کنن خیلی بهتره از دانشگاه رفتنه که با این حرفتون مخالفم، چون تجربه ثابت کرده اینطور مطالعات عمیق نیاز به آموزش آکادمیک و دانشگاهی و یا حوزوی داره و زنانی که تو خونه این مطالعات رو داشتن تبدیل به خانوم جلسه ای شدن، که نظریاتشون حتی گاهی بر خلاف دینه.

رهگذر آسمان;661927 نوشت:
احتمالا بنده اشتباه برداشت کردم
فکر کردم یکم عصبانی شدید
شما ببخشید

خواهش میکنم.
حرف های من رو توی پست های قبلی خوب خوندید؟
منظورم اینه که اصل صحبت همه ی ما یکیه ولی من میگم به صرف چند نفر نمیتونیم حکم کلی در مورد همه بدیم.
عدم رقبت به یادگیری درست و چشم و هم چشمی توی هر قشری هست.
اینکه ما توی دانشگاه هیچی یاد نگیریم مشکل از اسلامی نبودن دانشگاه هاست نه اصل خود رفتن به دانشگاه.
که البته من فکر میکنم از دانشگاه هم میشه خیلی زیاد یاد گرفت.
چرا فکر میکنید تحصیلات به هیچ درد زندگی نمیخوره؟
تحصیلات مطمئنا توی دید انسان تاثیر میزاره. نمیخوام خدای نکرده بگم کسایی که تحصیل نکرده یه وقت چیزی کم دارند ولی من خودم به عینیه دیدم که چقدر تفاوت توی طرز فکر ، نحوه ی رفتار ، یادگیری خیلی از اصول و حتی کنار اومدن راحت تر با خیلی از مشکلات میشه.
توی پست های قبلی هم گفتم انسان باید خودش سعی کنه تعادی و رضایت رو توی زندگی ایجاد کنه.
یکی از اساتید روحانیمون میفرمودند انسان باید همیشه توی زندگی به این نگاه کنه که چی الان مناسب تره. این منکر هدف دار بودن نیست ولی وقتی یه مادر یا همسر ببینه توی زندگی ش فلان کار یا تحصیل باعث ایجاد مشکل میشه میتونه حدقل تا زمانی که نیازه اونو کنار بزاره. باید ببینی چی الان توی زندگی مناسب تره.
تحصیل هم یکی از مسائل رسیدن به کماله و توی ذات هر انسانی هست.همه چیز باید درست مدیریت بشه و خب این وظیفه ی هر انسانه.اگه بتونیم همه چیز رو سر جای خودش و به موقع انجام بدیم که البته کار سختی برای همه ی ادم هاست زندگی نور علی نور میشه

در مورد اشپزی و تربیت بچه هم باید بگم این چیزها در ذات یک خانمه و حتی اگه هیچ اطلاعاتی در این مورد نداشته باشه برای یادگیریش فقط نیاز به زمان کمی داره :ok:

هرچند اکثر خانم ها در کنار تحصیل اشپزی و خونه داری رو انجام میدن. خصوصا افرادی که توی دانشگاه های راه دور از خونشون درس خوندن که اگر اشپزی نکنن از گشنگی میمیرن..

هیچی نمیتونه مانع یادگیری این ها بشه غیر از تنبلی که بحثش جداست.

رهگذر آسمان;661852 نوشت:
[=arial black]به نظر بنده اگه خانوما بجای طی مدارج عالی در انواع و اقسام دانشگاه ها
[=arial black]لطف کنن تو خونه تشریف داشته باشن
و اوقات بیکاریشون رو بجای این بازار و اون آرایشگاه و ...
صرف خوندن دو تا کتاب راجع به شناخت خودشون و خداشون کنن
و وقتی فهمیدن خدا ازشون چی خواسته و خودشون رو شناختن
این دایره مطالعاتی رو وسیعتر کنن
و راجع به همسر و فرزندانشون هم مطالعه داشته باشن
اون وقت میشه گفت یه لطف بی نهایت بزرگ در حق بشریت انجام دادن
چون هم یه عده جوون درسشونو با انگیزه تر میخونن چون مطمئنن قرار نیست خانوما شغلشو غصب کنن
هم جوونا با داشتن شغل راحت تر ازدواج میکنن
هم خود این خانوم تو زندگی مشترکش خیلی موفق تر از بقیه خواهد بود ...


[=trebuchet ms]چرا فكرميكنيد نميشه يه خانم درعين حال كه تحصيلات عالي داره مهارت هاي زندگي بالايي رو هم دارا باشه؟!؟! چرا فكرميكنيد اينا باهم در تضادن؟! من برعكس شما به وفور ديدم كسايي كه در هر دو بخش بسيار موفق اند. در مورد غصب كرسي دانشگاه و شغل(!!) [=trebuchet ms]هم بگم هركس معادل تلاشش نتيجه شو ميبينه !:ok:
اون يه عده جووني كه شما فرموديد انگيزشون با دانشگاه رفتن خانوما از بين ميره بهتره به جاي مقصر جلوه دادن خانومها و محيط دانشگاه و سيستم اموزشي و.... همت كنند و خوب پيش برن كسي جلوشون رو نگرفته!من تعجب ميكنم از صحبتاتون. ايا تموم اقايون با هدف ميرن دانشگاه؟ چرا اقايون رو انقدر آرماني توصيف ميكنيد؟!
خداوند ميفرمايد ملاك برتري افراد تقواي انهاست. نه زن يا مرد بودن انها!! تو بحث دانشگاه لابد ما بيايم بگيم خانومي كه رتبش شده600 نره دانشگاه اقايي با رتبه 155000 بره . چرا؟ چون اقا هستن. همه ميدونيم كه استخدامي معمولا اولويت با مردهاست تا زن ها. در كنكور هم سهميه دختر و پسر فرق داره.اينكه در بعضي جاها اولويت با مردهاست خوبه اما اينكه حق كسي رو ضايع كنيم به صرف مرد بودن طرف مقابل اين گناهه....

Pazohe;654980 نوشت:
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم

سلام علیکم

Pazohe;654980 نوشت:
سوالاتی ذهن بنده را به خود مشغول کرده اند...
مثلا سطح جامعه را ببینید...
اکثریت جوانان(مخصوصا دختران) وارد دانشگاه می شوند،بی آنکه هدفی داشته باشند،فقط برای اینکه نگاه میکنند و می گویند همه میروند،چرا ما نرویم! آیا اگر همگان اشتباه کنند سایرین هم باید ادامه دهند؟!

خب این مشکل فردیه که چشم و هم چشمی دارن دختر و پسر نداره. چیکار میشه کرد جز اینکه این ظرفیت نامحدود دانشگاههای ایران رو کم کنن تا اونایی که واقعا اهل علمن یا یه سواد حداقلی دارن برن دانشگاه بعدشم نیان بیکار بمونن و بعضی افرادی که به زور یه مدرک از یه دانشگاه ...دارن نتونن با پارتی برن سر کار و اونی که تو دانشگاه خوب درس خونده بیکار بمونه.

Pazohe;654980 نوشت:
و سپس بعد از فارق التحصیلی،میروند برای کارشناسی ارشد ،میخوانند و با بدبختی و کمر خمیده پدر بخاطر کلی کار و قرض و... و البته محروم کردن خانواده از خیلی چیزا،موفق به اخذ این مدرک هم می شوند!

اول از همه گفتن ز گهواره تا گور دانش بجوی.چه اشکالی داره آدم بره دکترا یا ارشد؟جسارتا این بخش هم ربطی به دختر و پسر نداره.دانشگاه دولتی قبول شه خیلی بدبختی نداره اگه منظورتون دانشگاه آزاده که خودش خواسته
Pazohe;654980 نوشت:
بعد آقایون باز اگر درس بخونن یک چیزی،چرا که آنان نان آوران خانواده آینده هستند! و باید خرجی خانواده بدهند،در این میان سختی های زیادی که در دانشگاه و کنارش کار کردن و بعد دو سال هدر کردن عمر در سربازی...مردها به چیزهایی که باید برسند(مرد شدن،کسب تجربه،درآمد و شغل و...) می رسند اما دختران دو سال جلوترند و خرجیشان رو هم پدر متقبل میشه،

این بخش سوالتون بحث دختر و پسر میاد وسط.
اول از همه شایدیه دختری شرایط ازدواج براش فراهم نشه باید بیسواد بمونه که از آقایون بالاتر نزنه؟پس فردا این خانومی که ازدواج نکرده نباید برا خودش یه درآمدی داشته باشه نیازمند این و اون نشه؟
چه تضمینی هست که یه دختر حتما ازدواج میکنه؟
آقایون اگه درست حسابی و پیوسته درس بخوننن دوسال سربازیشون میفته بعد از ارشد یا دکتراشون دیگه دو سال از دخترا از نظر علمی پایین تر نیستن بعدش هم آقایون با دختران هم سن خودشون که ازدواج نمیکنن با دخترانی که ازخودشون کوچیکترن و مدرکشون پایین تره ازدواج میکنن.
یا چرا فکر میکنید دخترها فقط علاقه به ازدواج کردن و خانه داری دارند.دختر و پسر نداره دخترها هم خیلیاشون علاقه به درس خوندن و پیشرفت کردن دارن.چرا باید دنبال این علاقشون نرن؟که آقایون جلو نزنن؟آقایون بشینن هوش و حواسشون رو جمع کنن درس بخونن که تو کنکور دخترا ازشون نزنن جلو.نمیدونم چرا به جای رقابت سالم دنبال حذف رقیب میگردین؟
بعضی از دخترا هستند که فقط میخوان آیندشون اینجوری باشه که بشینن تو خونه و بچه داری و همسرداری کنن همه که مثل هم فکر نمیکنن.

Pazohe;654980 نوشت:
این ها اصلا اهمیتی نداره...اما خداوکیلی بازده این همه فعالیت چیه؟ پس چرا تو جامعه و ... دیده نمیشه؟!
این هم قَلم میگیریم...

این بخش هم مربوط به دختر و پسر نمیشه.مشکل نبود بازدهی مدرک گرایی و عدم شایسته سالاری و پارتی بازی و ... و عدم مدیریت درسته.ربطی به دخترا نداره
Pazohe;654980 نوشت:
بازده این همه وقت و هزینه در زندگی خانوادگی ای که با شوهرشان خواهند داشت کجاست؟!

ببخشید مثلا درس نخونن اون وقتی که بیهوده رفته بازدهی ای در زندگی با همسر داره؟اگه منظورتون اینه که خانم بشینه تو خونه درسای دینی بخونه در حین درس دانشگاهی خوندنش هم میتونه مطالعات دینی داشته باشه و تک بعدی نباشه.این کاملا به خود فرد بر میگرده
شما دنبال چه مدل بازدهی هستید؟
یک بازدهی میتونه این باشه که فردا اگر یه بلایی سر مرد خانواده اومد این زن میتونه بره سر کار و خرج بچه هاش و خودش رو در بیاره
نمیدونم چرا در مورد زن ها همه چیزو گل و بلبل میبینید .
حتی فکر نمیکنید که یه خانم ممکنه ازدواج نکنه
یا با یکی ازدواج کنه که فقیر باشه نیاز باشه این زن هم کار کنه
یا ازدواج کنه با چند تا بچه شوهرش فوت کنه
یا هزار تا موردی که دور و برمون میبینیم
من به شدت با این عقیده که همیشه میخواید زن ها رو وابسته به مردها کنید مخالفم.

Pazohe;654980 نوشت:
از آن جایی که زنان مدیر خانه به شمار می روند(حداعقل مدیریت اجرایی خانه) باید خیلی مهارت های خانه داری را بلد باشند که "اکثرا" فاقد این مهارت ها هستند... از واژه اکثرا استفاده کردم پس شامل همه نمی شود!

بله خب این مشکل شخصی خودشونه ربطی به درس خوندن نداره. چون یادگرفتن آشپزی و خونه داری زمان خیلی کمی میبره نیاز به شش سال لیسانس و ارشد نداره
Pazohe;654980 نوشت:
تقاضای من پاسخ صحیح و اگر شد از منابع شیعی باشد چه بهتر...
نمیخواهم همه بیان و بحث کنند و نظراتشونو(تمایلات قلبی خود) را بیان کنند بلکه میخوام راه حل های منطقی را بررسی کنم و از هر کسی که شرکت میکنه لطفا حرف حق رو بزنه و احساسات را هم وارد موضوع نکنید.
این مقاله یک بود... از خواهران تقاضا دارم به بنده و یا آقایان حمله نکنند و خیلی کوتاه
لطفا پاسخ بدهید
متشکرم
فی امان الله...

من چیزی که به نظر خودم منطقی بود رو عرض کردم
خدانگهدار

خانم الینا
شاید شما در دانشگاه های طراز اول کشور درس میخونید که در بین همکلاسی های دختر شما اغلب برای کسب علم وارد دانشگاه شده اند(اینو قبول دارم) ولی ما خیل عظیم دانشگاه های دیکری هم در کشور داریم که وضعیت خانوم ها در آن چنین نیست! و اعلب یا برای پیدا کردن شوهر آمده اند، یا مدرک بگیرند که شوهر خوب بعدا پیدا کنند و یا مدرک بگیرند که کار پیدا کنن که مستقل باشند!(اینو کسی میگه که هم توی صنعتی شریف درس خونده و هم توی سایر دانشگاه ها درس داده!).

البته ما نمیگیم پسرها به نیت توسعه علم وارد دانشگاه میشند! شاید بالای ۹۰٪ از ترس خدمت میرن دانشگاه! یکسری برای پیدا کردن شریک زندکی!! میرن دانشگاه. و تعداد اندکی عشق و علاقه به علم و توسعه علمی دارند. ولی همه ی اینها یک چیز مشترک هم دارند و اون هم گرفتن مدرک برای پیدا کردن کار!

در مورد استقلال مالی و اینکه همه مردم دوست دارند داشته باشند موافقم ولی قبول کنیم اگر زن قرار باشه از وقت شوهر و زندگیش برای تحصیل و کار خودش خرج کته، مرد هم دیگه نباید بهش نفقه بده! به نظر من مرد به زن نفقه میده که زن در استخدام تمام وقت او باشه. نه اینکه بره برای خودش کار کنه! اگر زن فکر میکنه نفقه کمه و حقش بیشتره حتی میتونه از کار منزل و حتی شیر دادن به بچه اش هم پول بگیره! و فکر میکتم اگر شوهر بخواد این حقوق رو عادلانه بده از درآمد ۹۰٪ خانوم های شاغل در بیرون خونه بیشتر میشه!!!!!!! خب زن بیاد این حق رو از شوهر طلب کنه نه اینکه هر روز خونه و بچه اش رو ول کنه بره دنبال کار بیرون!

اگر شما فرزند یک خانوم شاغل باشید که مادرتون کله سحر بیدارتون میکنه و تو سرما و گرما دنبال خودش راه میندازه و میبره میذارتتون توی مهدکودک و یا خونه ی مادرش یا یک فامیل، و عصر میاد دنبالتون و برمیگردونه، روزی هزار دفعه با خودتون تکرار میکردید که من اگر مادر بشم چنین کاری نمیکنم با بچه ام!

چرا زن فکر میکنه تربیت فرزند و پشتیبانی از شوهر کار کمیه؟ چرا زن فکر میکنه شخصیتش وقتی حفظ میشه و ارزش کارش مشحص میشه که بیرون از خونه کار کنه! اصلا از نظر زن کار و خدمت به اجتماع یعنی چی؟!! پیشرفت و کمک به علم یعنی چی؟؟؟ توی خونه نمیشه کتاب علمی نوشت؟ مقاله نوشت؟ نمیشه تدریس در بهترین دانشگاه های دنیا ولی بصورت مجازی کرد؟ نمیشه برنامه نویسی کرد؟ نمیشه طراحی مدارات الکترونیکی کرد؟ حتی والا طراحی موشک های فضایی رو هم میشه توی خونه انجام داد! مگر همه این کارها غیر از کامپبوتر به ابزار دیگه ای نیاز داره؟! حتی خانوم هایی هم که پزشکی میخونن میتونن یک اتاق خونه شون رو و یا یک سوییت یا جایی کنار خونه اشون اجاره کنن برای مطب و بچه هاشونم همیشه کنارشون باشند! (در مورد تک تک مشاغلی که زن دوست داره انجامشون بده میشه فکری کرد و این کار رو به منزل آوزد یا طوری کرد که نهایتا ۱-۲ روز اونم صبح تا ظهر زن مجبور به خروج از خانه بشه)

البته من نمیگیم زن خانه نشین بشه و پاشو نذاره بیرون! جرفم اینه هرجا که میری با بچه ات برو! اگر سختته بچه دار نشو!! اصلا ازدواج نکن و مجردی صبح تا شب با دوستات برو بگرد!

بهترین مثالی که میتونم از حضور یک زن در منزل بزنم، داستان فردی بود که امام حسین علیه السلام در سفر کربلا دعوتش کرد ولی طرف گفت من بهترین شمشیر رو به شما میدم، بهترین اسب رو میدم و .... اما خودم نمیام. امام برگشتن گفتن من خودت رو میخوام و این چیزهارو ازت نمیخوام!

بچه هم از مادر حضورش رو میخواد نه بهترین خونه و ماشین و مهدکودک و بقیه امکانات زندگی رو

من قبول دارم الان اوضاع اقتصادی وخیمه و جدیدا زن و مرد باید با هم کار کنن که از پس مخارج بربیان ولی معمولا این سختی ها برای اول ازدواجه! یعنی بعد چندسال برطرف میشه و دیگه نیاز نیست زن کمک خرجی باشه! ولی خانوم ها (و حتی متاسفانه برخی شوهرانشون) که این پول بهشون مزه کرده حاظر نیستن دست از کار بردارن و همینطور تا بازنشستگی ادامه میدن!!!!

من میگم خانوم و آقا اگر توی سن مناسب(زیر ۲۵ سال برای آقا و زیر ۲۲ برای خانوم) ازدواج کنند میتونن ۵ سال اول زندگی بچه دار نشن و حسابی کار کنند با همدیگه و پول دربیارن بعد که به یک وضعیت ثابت و نرمال رسیدن خانوم شغل بیرون رو رها کنه و بچه دار شه و اگرم واقعا به کار علاقه داره سعی کنه شغلش رو بیاره توی خونه....اونم یک کار نیمه وقت و سبک باشه نه اینکه همه وقتشو بخواد بگیره! در حد سرگرمی و تفریح باشه واسش!!

باورکنید داشتن یک خونه متوسط در مرکز شهر که مادر همیشه داخلش هست شرف داره به خونه بزرگ بالای شهر که مادر هیچوقت در منزل نیست!!

سلام علیکم
با تشکر از پرسشگر محترم
همانگونه که از اسم دانشگاه مشخص است یعنی محلی برای کسب علم و دانش!
حال باید ببینیم اصلا این کسب علم و دانش برای چه است و هدف از کسب آن چیست و آیا اصلا دانشگاه های ما آن فضای لازم برای پیدا کردن چنین علمی را دارند یا نه!
بنده به هیچ وجه مخالف تحصیل خانمها نیستم ،بلکه بسیار هم موافق افزایش سطح علم و دانش و بصیرت آنان هستم ، اما تا وقتی که این موضوع در مسیر صحیح خودش باشد و با هدف اصلی زندگی در تضاد نباشد!!
به نظر بنده به عنوان یک خانم،مهمترین و اصلی ترین وظیفه یک خانم همسرداری شایسته و تربیت فرزندان صالح است،اینها نیاز به کسب علم دارد اما قرار نیست همیشه این علم از دانشگاه کسب شود!! میشود از حوزه کسب نمود یا با مطالعات و تحقیقات در خانه
یک خانم اگر خودش را بشناسد،هدفش را بشناسد،برنامه ریزی داشته باشد هیچگاه علم آموزی اش متضاد با وظابف اصلی زندگیش نیست و نخواهد بود
اما مشکل از آنجایی شروع میشود که بعضی از خانمها میخواهند مانند مردان شوند و مانند آنان کسب درآمد کنند و رشته های ویژه آنان را ادامه دهند،یک خانم در تعیین رشته تحصیلی خود باید جایگاه و ارزش زن بودن خود را بداند، هررشته دانشگاهی به درد یک خانم نمیخورد،هرکاری به درد یک خانم نمیخورد و اصلا وظیفه یک خانم کار کردن در بیرون از منزل نیست،وظیفه اصلی او مدیریت داخل خانه است نه بیرون از خانه!! اما متاسفانه شاهد آن هستیم که اکثر خانمها مانند آقایان بیرون از منزل در رشته های غیر مرتبط با روحیه زنانگی خودشان دارند کار میکنند، خانه ای که باید یک مدیر داخل خانه داشته باشد تبدیل میشود به یک خانه ای که وظایف زن و مرد یکی شده و نقش مادری متاسفانه این وسط گم میشود!!
بنده هم دانشگاه را تجربه کردم و هم حوزه را و واقعا حوزه برای خانمها بهتر از دانشگاه است ،اما همان هم تا زمانی که به وظیفه اصلیشان لطمه نخورد
یک خانم تا وقتی مجرد است فرصت بیشتری دارد پس میتواند در اجتماع متناسب با شان و منزلت خودش (به عنوان یک زن) فعالیت کند،اما به نظر بنده وقتی ازدواج کرد خانه و خانواده باید برایش بشوند محور ،بعد علم آموزی و فعالیت هایش را بیاورد در قالب خانواده و در کنار آن
همیشه برایم یک موضوعی سوال است،بعضی رشته ها واقعا نیاز است که خانمها در آن ورود پیدا کنند و به نوعی دارند جهاد میکنند چون مجبورند هم به خانواده برسند و هم در آن رشته ها برای جامعه با هدف الهی فعالیت کنند،اما رشته هایی مانند بانکداری ،مکانیک ،شرکتها وادارات دامداری و کشاورزی و چه وچه و چه ....آیا نیازالزامی به حضور زنان در آنها وجود دارد؟!
همیشه برایم سوال است اگر خداوند میدانست کسی به جز مادر میتواند به خوبی فرزندان را تربیت کند یک زن می آفرید،یک مرد،یک مربی مهد!!بعد دستور میداد زن و مرد باهم ازدواج کنند و فرزندانشان را برای تربیت و نگهداری به مهد کودکها بفرستند!!!!
آیا به نظر شما فرزندان در مهد کودک ها آنگونه تربیت میشوند که در دامان مادرانشان تربیت میشوند؟!! ما از اول تاریخ تا کنون زنان زیادی را داریم که بهترین و عالم ترین فرزندان را تحویل جامعه دادند! مادرانی که هرگز دانشگاه نرفتند،بیرون از منزل کار نکردند اما در مسیر دین فعال بودند و در منزل به علم آموزی پرداختند و بهترین عالمه ها و مفسران قرآن شدند
کافی است کمی از دور به دانشگاه ها و اهداف افراد از دانشگاه رفتن نگاه کنیم! بعد افرادی را که با هدف وارد میشوند و در مسیر علم و دین قدم بر میدارند را از بقیه چدا کنیم،ببینیم چگونه میشود....
آیا همه دانشگاه ها و همه افرادی که وارد آن میشوند دارند در مسیر اصلی دین و علم آموزی و متناسب با اهداف اصلی حرکت میکنند؟!

خداوند عاقبت همه مارا ختم به خیر بگرداند
یازهرا(س)

[=arial black]با سلام
خواهران خوبم elina822 ، رنگین ، خدای صبور من و ....
اولا بنده خودم هم توی دانشگاه درس خوندم هم توی یکی از بهترین حوزه های علمیه
پس حرفایی که میزنم نتیجه سالها توی خونه نشستن نیست
بلکه براساس اتفاقاتی حرف میزنم که توی همین کشور هر روز درحال وقوعه

ثانیا بنده نه معتقدم تنها وظیفه و رسالت وجودی یک خانم شوهرداری و خونه داریه
که اگر اینطور بود پس دانشگاه رفتن و حوزه رفتن و انواع و اقسام کلاسهای دیگه رفتنم چه صیغه ایه
و نه معتقدم خانم ها به صرف خانم بودن باید بیخیال همه علایق و خواسته هاشون بشن
که اگر اعتقادم بر این چیزها بود
پس اینهمه جایزه و لوح تقدیر از انواع جشنواره های علمی و ادبی که توی خونه دارم
حاصل ارتباط با لک لک هاست ؟؟؟:khaneh:

اگر هم دارم روی خانومها بحث میکنم
تنها دلیلش اینه که موضوع بحث همینه : دانشگاه رفتن خانمها
وگرنه خیلی خوب بلدم توضیح بدم نود درصد آقایونی که تشریف میبرن دانشگاه دقیقا اونجا چیکار دارن ...

تموم حرف بنده اینه که
اولا موجودی به نام زن یه سری رسالت توی زندگیش داره
در قبال خداوند ، خودش و همسر و فرزندان آیندش
ولی قرار نیست تلاش برای رسیدن به یکی از این رسالات
باعث بشه بقیه رو فراموش کنیم
حق نداریم یکی رو فدای دیگری کنیم
من همسر اگه معتقدم همسرم نمیتونه سدی در مقابل آرمانهای زندگیم باشه
که شاید یکیش درس خوندن باشه
به همون اندازه هم باید بدونم حق ندارم بخاطر این آرمان و علاقه ام برای همسرم کم بذارم

ثانیا به شدت معتقدم وضع موجود در دانشگاه های ایران و البته همه دنیا
چیزی نیست که بتونه باعث تعالی بیشتر دانش آموخته هاش در زندگی و جامعه واقعی باشه
و گرنه کیه که با علم و دانش مخالف باشه
ولی علمی که باعث پسرفت من در زندگیم نشه

خداوکیلی با کدوم کسر واعشار دوره ابتدایی میشه گریه بچه رو ساکت کرد؟؟؟
با کدوم رابطه فیثاغورث میشه به سوالات نوجوانیش جواب داد؟؟
با کدوم انتگرال و دیفرانسیلی میشه تکیه گاهی واسه یه همسر خسته و نگران بود؟؟؟
اصلا کدوم یک از اخلاق های اسلامی که توی دانشگاه پاس کردیم تو زندگی واقعی به کمکمون اومد؟؟؟

بازهم میگم بحث من سر اکثریته نه اون عده قلیلی که با تحصیلشون باعث پیشرفت دنیا میشن
شما هروقت تونستی یه دانشگاه در تمام دنیا نشونم بدی که
به دور از هر جنسیت و ملیت و مذهب و منفعت سیاسی و تسلیحاتی و ...
فقط و فقط دنبال علم و دانش بود
و صدالبته دانشجوهاش رو نه براساس فاکتورهایی از جنس بالا انتخاب کرد
اون روز بنده با کمال میل همه حرفام رو پس میگیرم
یا حق

عاشق امام خامنه ای;661996 نوشت:
چیکار میشه کرد جز اینکه این ظرفیت نامحدود دانشگاههای ایران رو کم کنن تا اونایی که واقعا اهل علمن یا یه سواد حداقلی دارن برن

قبل از این کار باید برای جوانان فعالیتی غیر از دانشگاه ترتیب داد فعالیتی که سرانجام مشخص و پایگاه اجتماعی خوبی داشته باشد وگرنه با یک عده جوان بیکار چه خواهیم کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

خداي صبور من;661981 نوشت:
در مورد غصب كرسي دانشگاه و شغل(!!) هم بگم هركس معادل تلاشش نتيجه شو ميبينه !

درسته ولی یه سری نکات را ملاحظه بفرمایید
در مورد غصب کرسی دانشگاه:حفظی بودن کنکور باعث میشه دختران موفق تر شوند چون عموما با دروس حفظی سازگارترند.پسران معمولا در زمان انتخاب رشته ی دبیرستان به سراغ رشته های فنی میروند یا ترجیح میدهند برای تامین مخارج زندگی کار کنند و درس را درحد سیکل یا دیپلم رها می کنند.
در مورد غصب کرسی شغل: بعضی کارفرمایان ترجیح میدهند یک خانم را استخدام کنند تا یک مرد چون در همه جای دنیا در شرایط برابر دست مزد زن ها پایین تر از مردان است.خانم ها مطیع تر هستند و در بعضی مشاغل از آن ها به عنوان جذب کننده ی مشتری استفاده می شود.

mah.17;662087 نوشت:
قبل از این کار باید برای جوانانفعالیتی غیر از دانشگاه ترتیب داد فعالیتی که سرانجام مشخص و پایگاه اجتماعی خوبی داشته باشد وگرنه با عده جوان بیکار چه خواهیم کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

بله قطعا همینطوه
اصلا یکی از دلایل اینکه همه رو آوردن به انواع و اقسام دانشگاهها از دولتی و آزاد و پیام نور و مجازی همین بیکاریه .دقیقا به اکثر دانشجو ها بگید چرا دارین درس میخونین میگن پس چیکار کنیم؟درس نخونیم چیکار کنیم؟
یعنی عامل درس خوندن بیشتر جوونای جامعه بیکاریه.عده خاصی هم واقعا اهل علم هستند و عده دیگه ای برای بالا بردن رتبه کاری
چون کار واسه جوونا نیست الکی با درس و دانشگاه و مدرک مشغولشون میکنن که سرشون گرم شه طلب کار نکنن

rezaee;662013 نوشت:
خب زن بیاد این حق رو از شوهر طلب کنه نه اینکه هر روز خونه و بچه اش رو ول کنه بره دنبال کار بیرون!

خب مشکل ما اینه که همه ی آقایون مسئولیت پذیر نیستن.در جامعه ی مدرن مرد و زن از نقش طبیعی خودشان خارج میشوند خانم ها ویژگی های مردانه مثل خشن بودن،مستقل بودن، برتر ی جویی داشتن ، خودخواه بودن(ویژگی های که اغلب در آقایون می بینیم تا خانم ها ) را کسب می کنند و آقایون هم رفتارهای زنانه را بر خود می گیرند در حالی که این صفات اگر سر جای خود باشد مشکلی حاصل نمی شود.نما الان در جامعه داریم آقایون بیکاری که حاضرند خانم هایشان کار کنند و هزار و یک مشکل در پی آن

rezaee;662013 نوشت:
البته من نمیگیم زن خانه نشین بشه و پاشو نذاره بیرون! جرفم اینه هرجا که میری با بچه ات برو! اگر سختته بچه دار نشو!! اصلا ازدواج نکن و مجردی صبح تا شب با دوستات برو بگرد!

متاسفانه کودک در 7 سال اول زندگی به حضور مادر و پدر در کنار خود احتیاج دارد وجود مهد کودک ها باعث رشد ارزش ها ی متفاوت در کودکان و تربیتی متفاوت می شود.البته مهد کودک ها برای جامعه ی سرمایه دار چندان هم بد نیست...

یارب;662027 نوشت:
ما مشکل از آنجایی شروع میشود که بعضی از خانمها میخواهند مانند مردان شوند و مانند آنان کسب درآمد کنند و رشته های ویژه آنان را ادامه دهند

طرز تفکری در جامعه مطرح است که زن را بکشانیم کنار جایگاه مرد و در واقع زن را مرد کنیم انگار خیلی به او ارزش و اعتبار و هویت دادیم. در گام اول یاید زن مسلمان هویت خود را بشناسد.

عاشق امام خامنه ای;662091 نوشت:
بله قطعا همینطوه
اصلا یکی از دلایل اینکه همه رو آوردن به انواع و اقسام دانشگاهها از دولتی و آزاد و پیام نور و مجازی همین بیکاریه .دقیقا به اکثر دانشجو ها بگید چرا دارین درس میخونین میگن پس چیکار کنیم؟درس نخونیم چیکار کنیم؟
یعنی عامل درس خوندن بیشتر جوونای جامعه بیکاریه.عده خاصی هم واقعا اهل علم هستند و عده دیگه ای برای بالا بردن رتبه کاری
چون کار واسه جوونا نیست الکی با درس و دانشگاه و مدرک مشغولشون میکنن که سرشون گرم شه طلب کار نکنن

مثلا میشود این طرح را در سطح کلان اجرا نمود که بعضی از خانم ها که به درس علاقه ای ندارند کارهای هنری و دستی را یاد بگیرند و بعدها در زندگی می توانند این کارها را در خانه هم انجام بدهند من خانم هایی ا میشناسیم که با همین کارها خیلی بیشتر از یک خانم شاغل در بیرون از منزل،در آمد دارند. این طرح لپباید طوری باشد که قبلش همه ی جوانب مطالعه و تحقیق شود و سپس همین کار هم به وظایف دیگر لطمه نزند... کشور ما کشور در حال توسعه است ما به این همه دانشجو هایی که صرفا تئوری ونظریه آن هم فقط حفظی می خوانند نیاز نداریم آن هم تئوری و نظریات غربی!ما به کار و نیروی تولید نیامندیم.

اونا می دونن چه جوری باید جلوی پیشرفت ایران اسلامی رو بگیرن.اما اینجا مسئولین خواب تشریف دارن.
به همین دلیل : کس نخارد پشت من ...پاشو یه یاعلی بگو.من باید یه کاری برای خودم بکنم.
به اینا باشه می گن :تقوا پیشه کن ان شا الله درست میشه.

دانشگاه رفتن صرفا برای پیدا کردن کار نیست من به خاطر این ادامه تحصیل میدم چون میخوام سطح فکرم بره بالا مثلا وقتی به چند سال قبل از دانشگاه برمی گردم میبینم چقدر خام تر و بی تجربه تر و سطحی نگر بودم و واقعا خیلی فرق داره. به نظر من برای زن ها واجبه ادامه تحصیل بدن چون قراره یک خانواده رو مدیریت کنن و مادر بشن. این رو نمیشه منکر شد آیا طرز فکر یک فرد سیکل با یک ارشد برابره البته استثناهایی هم هست. مرد ها هم علاوه بر علم باید یک هنری هم بلد باشند. در مورد کارهای خانه هم به نظرم ربطی به تحصیل نداره بلاخره دختر تو خانواده اش زندگی می کنه و بعدش که سر و کارش با این جور موارد باشه به سرعت یاد می گیره چون ذهنش بازتر هست کیفیت خوبی هم خواهد داشت.
در مورد کار کردن خانوم ها یه سوال از مردها می پرسم آیا اگر همسرتون به خاطر بچه ( که این روزها چه مادرش خونه دار باشه چه نباشه باید بره مهد کودک ) از کار کردن دست بکشه آیا شما بهاشو پرداخت می کنید؟ حاضرید هرچه که درآمد دارین نصفشو به نام همسرتون بزنید؟ یا مثل بعضیا میگید نشسته خونه چی کار کرده؟ آیا ایثار فقط ماله زن هست؟ وقتی بخواد تحصیل بکنه میگیم چرا تحصیل کنه به چه دردش می خوره؟
قبول هم دارم بعضی شغل ها مردونه هست اما بعضی زن ها هم هستن که بهتر از مردها کار میکنن و بیشتر برای جامعه مفیدن.

به نظر من الان فرق نمیکنه ، چه دختر چه پسر ، خیلیا فقط دارن درسها رو پاس میکنن !!

یه عده هستن تو دوران راهنمایی و دبیرستان میدونن که کشش درس خوندن ندارن ، خوب اینا میرن سمت کار آزاد
تعدادی دیگه خانوادشون شغل آزاد دارن یا از اولش سرمایه دارن، خوب اینا هم همینطور ..

میمونن یه تعداد دیگه که جز این دو گروه نیستن ، و باز تو این گروه یه عده طالب علم هستن و علم رو برای علم میخوان و بعد رسیدن به ثروت خوب اینا ادامه تحصیل میدن و خیلی تو کارشون موفق میشن

حالا گروه آخر که شامل سه تای بالایی نمیشن .. از سر ناچاری میان دانشگاه و هیچ هدفی هم ندارن ، متاسفانه این قشر خیلی ضرر میکنه ، کلی هزینه کرده ، وقتشو صرف کرده ، تازه اگه همشون فارغ التحصیل بشن ، بعد انتظار کار دارن و متاسفانه بی کاری هم که موج میزنه ، تخصصی هم تو این مدت یاد نگرفتن ، و افسردگی میاد سراغشون و کلی مشکلات دیگه ، تازه اگه آسیبهای دیگه تو دانشگاه گریبان گیرشون نشده باشه.

در کل همه تو این موضوع مقصرن ، دولت -خانواده- جامعه -خود فرد
ولی به نظر من خود فرد با همه این مشکلاتی که تو جامعه ما هست ، باید گلیم خودشو از آب بکشه ، وگرنه .......:Ghamgin:

من نمیدونم جدیدا مگر مهدکودک ها چی به بچه یاد میدن که اینقدر مهم شدن که مادر خانه دار هم فکر میکنه باید بچه شو بفرسته مهد!!! آیا این آموزش ها بالاتر از سطح دبستان است؟ اگر نه، یعنی یک مادر لیسانس و فوق لیسانسه که ادعا میکنه برای بالارفتن علم و سطح فکر و ... درس خونده اندازه چیزایی که توی مهد به بچه قراره یاد بدن بلد نیست یاد بده به بچه اش؟؟

یا نکنه میخوان بچه رو بفرستن مهد که اجتماعیش کنن!!! والا بچه رو یک روز درمیون ۲ ساعت ببرید نزدیک ترین پارک نزدیک خونه تون با بچه ها بازی کنه ۴ تا رفیق پیدا کنه بازی کنه ۱۰۰ برابر اجتماعی تر میشه!! به عنوان کسی که کل بچگیش تو مهد کودک گذرونده نه خاطره ای از مهد یادمه و نه هیچ دوست و رفیق و هیچ چیزی که بگم اینو از مهدکودک یاد گرفته ام!(تازه مهدکودکم یک جای قدیمی و معروف بود). ولی تا دلتون بخواد خاطره از کوچه مون دارم و بچه های محل و بازی هامون! هنوز هم بعد اینهمه سال جزو رفقا هستند.(با اینکه سالهاست توی اون محل زندگی نمیکنیم)

در مورد اینکه قدر زن دونسته بشه و حقوقش پرداخت بشه بسته به شعور مرده! خب شما مجبور نیستید با مردی که ارزش این ایثار همسرش(هرچند معتقدم به نفع خودشه) رو نمیدونه ازدواج کنید! من اگر زنم زن باشه کل زندگیمو به نامش میزنم! مگر یه مرد به غیر از زن و بچه اش برا کس دیگه ای کار میکنه؟ اصلا شما مردی رو دیدید یه قرون برای خودش و دلش خرج کنه؟ من که مردهای دور و برم هرچی درمیارن خرج زن و بچه شون میکنن و حتی حاظر نیستن یه کفش یا پیراهن نو واسه خودشون بخرند!!

من که حلال نمیکنم دخترایی رو که بدون هیچ ضرورتی میرن دانشگاه و بعدش میرن سر کار
باعث میشن یک فرصت شغلی از یک پسر گرفته بشه
اونا که نمیخوان فردا خرج خونواده رو بدن ؟؟؟ پس این مستقل شدن رو واسه چی میخوان ؟؟؟
به قول یه جانبازی برن با امام زمان تصفیه کنن ... [emoji52]
پی نوشت : حرف دل خیلیاست
مخصوصا اوناییکه نتونستن کار پیدا کنن

سلام
من ی سؤال دارم از همه ی خانوم ها و آقایون.
ضروروت یعنی چی؟
اینکه میگید ضرورت رفتن به دانشگاه یا اینکه ضرورت نداشتن.
لطفاً به طور واضح توضیح بدید.
دقت کنید گفتم هم خانوم ها و هم آقایون.

اولا که بخشی از دانشگاه رفتن دخترا اجباریه،چون معلوم نیست در آینده چی به سرشون پیش میاد،ممکنه ازدواج نکنن که اون موقع مجبورن روی پای خودشون بایستن(با توجه به اینکه امروزه اینقدر پسر لات و اوباش توی خیابونا زیاد شده و برای مثال من برادر حاضر نمیشم خواهرم رو بدم دست یکی از اونا یا اینکه خودش شاید راضی نباشه) یا اینکه ممکنه با شوهرشون مجبور بشن از صفر شروع کنن و زندگی شون رو از هیچ بسازن و یا هزاران احتمال دیگه(مثلا اینکه دختر بخواد استقلال مالی داشته باشه و ...)،پس باید تا حد خیلی خوبی کار بلد باشه...
درمورد وضع دانشگاه ها هم باید بگم که این وضع یه وضع دوطرفه س،هم توی پسرا و هم توی دخترا،توی هردوشون مساویه،باز اینکه بیان دانشگاه بهتر از اینه که نیان،حداقل شاید دوتا چیز یادبگیرن به درد آینده شون بخوره(دانشگاه های آزادرو دارم میگم)،شما فکر کن طرف دانشگاه نره،باز هم اون سه چهار سال زندگی ش رو که بخشی از عمرشه میذاره پای ولگردی و الواتی چون رفتار سنشه،چه بهتر که باز دانشگاه بخشی از این ولگردی رو از بین ببره،حتی اگه درساش به کار نیاد
این مسئله هم بگیم که زن یکی از رسالت های زندگی ش اینه که شوهر کنه و بچه دار بشه،با نهایت عذرخواهی میگم که اینطوری یه دختر با یه دستگاه تولید مثل که کمی کارهای مختلف هم میکنه فرقی نداره،این مسئله که یه دختر بخواد ازدواج بکنه یا نه کاملا به خودش مربوطه و کسی هم نمیتونه و حق نداره که اجبارش کنه(مخصوصا با این وضع خراب پسرای جامعه)
حالا اینکه زن بمونه خونه و کار کنه:"الان دیگه اکثرا همه ی مهندسا و برنامه نویسا و خلاصه تمام اقشار جامعه،دارن به صورت گروهی کار میکنن،یعنی معمولا دارن توی یه شرکتی،کلینیکی،ساختمونی چیزی کار میکنن،حالا یه سری هام هستن که شغل آزاد دارن(مث خودم) که اینا هم باز مجبورن که برن پای مطبشون یا دفترشون یا ... و خیلی وقت نمیکنن که به بچه هاشون برسن،چه بسا که حتی اگه بچه شون رو هم بیارن پای محیط کارشون بچه شون اذیت میشه و ... پس مجبور میشن بذارن ش مهدکودک...
و اما در مورد مهدکودک:
یه سری از پدر و مادرها جدا از بحث اجتماعی شدن ترجیح میدن که بچه شون بعضی مهارت ها رو برای پیش زمینه داشته باشه تا بعدا اگه خواست در نوجوانی به کارش بیاد(مثلا قرآن خوندن یا زبان انگلیسی یا چمیدونم هر چیزدیگه ای...) که بازم کسی نمیتونه اظهارنظر کنه که مثلا اینکار به درد بچه ها نمیخوره یا فلان... و اینکه خود بچه ها هم از مهدکودک خوششون میاد چون اونجا میتونن با چندتا بچه ی دیگه ی همسن خودشون بازی کنن و ...،پدر و مادرای شاغلی هم که نمیرسن به بچه شون برسن،بهترین گزینه در نظرشون مهدکودک میشه

نقل قول:

من که حلال نمیکنم دخترایی رو که بدون هیچ ضرورتی میرن دانشگاه و بعدش میرن سر کار
باعث میشن یک فرصت شغلی از یک پسر گرفته بشه

برادر انقدر پسرا هستن که میرن دانشگاه مدرک میگیرن بعدش میشن راننده تاکسی ای چیزی،اتفاقا هرکی استعدادش رو داره باید بره دانشگاه چه بسا درآینده شاید چرخ زندگی براش نچرخید،شما باید سعی کنی تلاش کنی که کار پیدا کنی،نه این که چون کار پیدا نشد بیای بگی دخترایی که نیاز ندارن حق ندارن کار کنن و حلالشون نمیکنم و ...

به نام خدا
سلام

دولت بهتر است برخي رشته ها را كه فرصت شغلي زيادي براي آقايان ايجاد ميكند براي خانم ها ممنوع كند.
دختران تشويق شوند به تحصيل در رشته هايي چون روانشناسي وامثالهم كه براي آينده و همسرداري و خانه داري و فرزند پروري و جامعه فايده زيادي دارند.
برخي مي گويند زنان بايد به دانشگاه بروند تا صرفا براي روز مبادا حرفه اي و شغلي داشته باشند اما مگر نمي شود بيرون از دانشگاه شغلي دست و پا كرد؟
نگاهي بياندازيد به رشته هاي فني و حرفه اي و كار و دانش و تربيت بدني كه مناسب خانم هاست و فرصت شغلي هم محسوب مي شود،برخي از اين رشته ها هم مناسب خانه داري است و هم درآمد دارد.
اگر دختري به جاي دانشگاه در رشته هايي مثل فني و كار و دانش يا تربيت بدني يا رشته اي ورزشي تحصيل كند بعد از چهار سال خود استادي است كاركشته.
ولي واقعيت اين است كه دختر ها براي كسب علم يا فراگيري شغل براي روز مبادا به دانشگاه نمي روند اكثر قريب به اتفاق جهت چشم و هم چشمي و استقلال مالي از شوهر يا پدر و بازي و سرگرمي و يا شوهريابي به دانشگاه مي روند،اما در طول دوران تحصيل از نظر فكري و ظاهري و اخلاقي اكثرا به شكل جالبي سقوط مي كنند،سپس با شاغل شدن مشاغل زيادي رو از پسرها سلب مي كنند،پسرها شغل ندارند و پير پسر و پير دختر مي شوند،ناهنجاري ها روز به روز زياد مي شود،جمعيت هم كه پر.
كلا شاغل شدن دخترها در مشاغل مردانه از بزرگترين زلزله ها ويرانگرتر است.

mohsen1990;661861 نوشت:
نه.فوق مکانیک دارم.از نظر مدت زمان درس خوندن به نظر خودم. زیاد فرق نداره.اونا7سال خوندن.ما 6 سال.

آره عزیزم ولی از نظر درآمد چی؟ حقوقت پول تو جیبی یه روز خانومت میشه :khandeh!:

کشور ما پزشک سالاریه. من خودم تصمیم گرفتم یا از ایران برم یا اینکه بجای فوق لیسانس و دکترا... برگردم از اول دندون پزشکی یا پزشکی بخونم. پول تو مریضه. یه امحا و احشا در بیاری تا خرخره تو پولی:khandeh!:

سلام
شما چه فکری راجع به جنس زن کردین؟
مگه نه اینکه خداوند خودش فرموده هیچ تفاوتی بین زن و مرد وجود نداره و فقط درجه ی تقوا است که یکی رو بر دیگری برتر میکنه؟!
چرا همه ی زن رو در ازدواج و بچه آوردن خلاصه کردید که من مطمئنم باز هم از همین رسالت زن فقط در حد نام بردن ازش اطلاع دارید و نه بیشتر و شاهد ادعای من همین لحن شماست که خانه داری و بچه داری زن رو وظیفه و یک کار از پیش تعیین شده میدونید.
چرا کسی نمیاد بگه مرد وظیفه داره نوکر زن و بچش باشه و در خدمت اونها ؟
چرا کسی نمیگه مرد به جای اینکه بره حداقل چهارسال عمرشو توی این دانشگاهها تلف کنه بیاد بره خودشو به کار بزنه و نونی برای زن و بچه دربیاره.
آیا فقط بچه داری و شوهر داری وظیفه ی یک زنه و مرد وظیفه ی زن داری و بچه داری نداره؟
درسته مدلشون با هم فرق داره ولی خواهش میکنم جوری صحبت نکنید که انگار تنها وظیفه ی زنه که خانواده داری کنه!

در جواب کسانی که میگن مقصر خانمها هستن که اونها جایی در دانشگاهها ندارن و خانم ها رو نمیبخشن باید بگم اصلن مگه شما حق بخشیدن یا نبخشیدن در این زمینه رو دارید ؟
خیلی عجیبه که اینطوری فکر میکنید.
جدا از آمار قبولی خانم ها و آقایون در دانشگاهها مگه غیر از اینه که برای ورودی همین دانشگاه یک میزان سنجشی وجود داره؟
مگه در دانشگاهها همینجوری الکی بازه که خانمها زودتر از آقایون برن جا بگیرن؟
ورود به دانشگاه یک رقابت علمیه.
اون سنجشی که قرار داده میشه تعیین میکنه که چه کسی لیاقت و توانایی ورود به این جایگاه رو داره.حالا اینکه عده ای نمیتونن بهش برسن کی مقصره ؟
همه چیز مدتها پیش معلوم شده درست یا غلط.به هر حال برای به دست اوردن یک جایگاه خوب در دانشگاه باید تلاش کرد ،اینکه میگید حفظیات خانمها بهتره و حفظیات آقایون نه! خنده داره.ما هزارتا آقا داریم که توی رشته های انسانی بسیار موفق تر از خانمها بودن و هستن. اینها از کجا اومدن؟
مگه خیلی از همین سمتهای دولتی طراز اول جزء زیرشاخه های علوم انسانی نیست؟چه کسانی بیشتر این سمت ها رو دارن؟خانومها؟!
چطور ی همچین ادعایی میکنید؟این هم جزء همون ادعاهای بی اساسیه که مثلاً میگن پسرها باهوشتر از دخترها هستن یا پسرها هوش ریاضی دارن و دخترها حفظیاتشون قویه !!در صورتی که از نظر علمی هم اثبات شده اینها همه در حد ادعاست و نه بیشتر.
مثلاً رشته ی پزشکی که بسیار رشته ی سنگینیه و حفظیات زیادی هم داره.چند درصد پزشکان طراز اول دنیا آقایون هستن و چند درصد خانم ها؟!
یا همین خانمی که جایزه ی نوبل رو به خاطر ریاضیات گرفت و بهترین سند برای رد این ادعای بی اساس همین حرف خداست که تنها فرق بین زن و مرد درجه ی تقوای اونها میتونه باشه.
و اما اینکه چرا دخترها بیشتر وارد دانشگاه میشن؟
وقتی که شما هنوز دانش آموز بودید میدونستید که باید یک موقعی کنکور بدید و وارد دانشگاه بشید و با توجه به اون هدفتون هم تلاش کنید.حالا اینکه یک عده تلاششون بیشتر از شما بوده و به حقشون هم رسیدن شدن گناهکار؟
دخترها که قرار نیست به قول آقایون برن سر کار و خرج خانواده رو بدن و توی خونه نشستن،همشون هم که استعداد کارای هنری مثل گلدوزی و خیاطی ندارن
گرچه من گله دارم از آقایونی که کارای این مدلی رو راحت میدونن ولی نمیدونن که چقدر از نظر جسمانی زن رو ضعیف میکنه،پس بهتره وارد دانشگاه بشن!
خب معلومه با این طرز تفکر چه بلایی سر قشر تحصیلکرده ی ما میاد!
یک مشت بی سواد و بی هدف و مدرک گرفته!
از اون طرف خیلی از آقایون برای فرار از خدمت مقدس سربازی همین کارو میکنن.به اونها چی باید گفت؟
شما چرا فکر میکنید خانومها از روی بیکاری میرن دانشگاه؟
یعنی ما انقد بی هدفیم که بریم و بهترین سالهای عمر خودمونو با پاس کردن واحدهای سنگین درسی و هزینه های گزاف دانشگاهی تلف کنیم؟
قبول دارم که عده ی کثیری اینطوری هستن و خانم و آقا نداره تأکید میکنم خانم و آقا نداره ولی همه اینجوری نیستن.
کلی نخبه ی خانم وآقا داریم که از طریق تحصیلات دانشگاهی تونستن مدارج علمی زیادی رو کسب کنن و موقعیت خیلی خوبی دارن و هزاران تحصیلکرده ی دانشگاهی هم هست که به شغلهای سطح پایین رضایت دادن.
چه کسی به دسته ی اول کمک کرده وچه کسی در قبال شکست دسته ی دوم مسئوله؟

هدف معلومه،میزان تلاش هم با توجه به هدف مشخصه حالا اینکه عده ای تنبلی میکنن مقصر دیگران نیستن.
ی کسی مدعی میشه اونایی که میرن دانشگاه تهران رو حلال نمیکنه چرا؟چون اون نرفته و اونایی که رفتن جاشو گرفتن!
آخه برادر من همه توی بیایون قهرمان رالی هستن نه شما تنها.
شما اگه راست میگید با همین دخترا رقابت کنید و بهترین کرسی های دانشگاه رو اشغال کنید دیگه چرا دنبال بهانه های بی مورد برای رفع رجوع خودتون میگردید؟!
در جواب اونایی که میگن رفتن خانومها به دانشگاه باعث میشه که از وظایف اصلیشون غافل بمونن!!
اولاً شما سعی کن وظیفتو کامل و درست انجام بدی و دوماً کی گفته رفتن به دانشگاه امروزه جزء وظایف زن نیست؟؟؟
کسب علم برای همه ی انسانها چه زن و چه مرد واجبه. اینکه ی عده جوگیر میشن و از اون طرف بوم میفتن و همه چیز رو توی گرفتن مدرک دانشگاهی خلاصه میکنن باز هم دلیل نمیشه که همه همینطور باشن.
توی همه ی قشر جامعه همیشه عده ای هستن که با افراط یا تفریطشون باعث بر هم ریختگی نظم میشن ولی شما که نباید اونو تعمیم بدی به همه حتی اگر این عده ی هنجارشکن اکثریت باشن!
مثلاً توی قشر مذهبی عده ای هستن که با ادا دراوردن باعث خراب شدن وجهه ی بقیه میشن یا توی قشر سیاسی باز عده ای با سیاست های غلطشون باعث ایجاد همین مشکل میشن و حالا توی دانشجوها و دانشگاه هم همینطوره.
اصلن شما چرا فقط انگشت اتهامتون به سمت خانوم هاست؟!
اونهایی که دخترا حقشونو خوردن و نرفتن دانشگاه به کنار ولی همین عده ی قلیلی!!!که رفتن دانشگاه بعد از فارغ التحصیلی چه گلی به سر خودشون زدن؟!
حتماً میخواین بگین هرچی کاره توسط خانم ها اشغال شده؟!
باید بگم که بهترین شغل ها و کرسی های مدیریت کشور در انحصار آقایونه و فقط شغلهای طراز صفر در دست خانم هاست که جای این بحث اینجا نیست.
ی بار تلویزیون خانمی رو نشون داد که دانشجوی مقطع ارشد رشته ی برق دانشگاه تهران یا شریف بودن.ایشون یک خانم بسیار محجبه بودن و متأهل و دارای 3 فرزند.با معدل 19 فارغ اتحصیل شده بود و هم تونسته بود درسشو بخونه و هم خانواده داری کنه.
کسانی که میگن ضرورت دانشگاه رفتن خانومها چیه؟
همین شما اگه خانومتون نره دانشگاه نمیگید بچه ی من فردا سرافکنده میشه که چرا مادرش تحصیلکرده نیست؟
مگه نه اینکه یکی از مشکلات امروز جامعه همینه که مادرهایی که سوادشون کمه با بچه هاشون مشکل دارن؟البته حرف من شامل کسانی نمیشه که بدون هدف و صرفاً به خاطر گرفتن مدرک وارد دانشگاه میشن.
به هر حال من اصلن هدفم دفاع از خانمها نبود ولی خیلی از صحبتهایی که اینجا شده واقعن حق نیست.
مشکلات بنیادی آموزشی در کشور هم انقدر اساسی و زیاده که هرچی هم بحث کنیم باز به جایی نمیرسه فقط امیدوارم با همین سیستم غلط بتونیم راه درست رو انتخاب کنیم و برای هدفی که ارزشش رو داره عمرمونو بذاریم.
در ضمن روی صحبت من فقط با آقایون نبود.

mohammad2023;662182 نوشت:
آره عزیزم ولی از نظر درآمد چی؟ حقوقت پول تو جیبی یه روز خانومت میشه :khandeh!:

کشور ما پزشک سالاریه. من خودم تصمیم گرفتم یا از ایران برم یا اینکه بجای فوق لیسانس و دکترا... برگردم از اول دندون پزشکی یا پزشکی بخونم. پول تو مریضه. یه امحا و احشا در بیاری تا خرخره تو پولی:khandeh!:


منم بخاطر پولش میخام زن پزشک بگیرم.منکه دیگه از سنم گذشته خودم بخونم پزشکی.حداقل یه زن پزشک میگیرم.از درامدش چیزی هم نصیب من بشه.سرمایه جا ومکانش برای مطب هم خودم جور میکنم که اول زندگی منت نهاده باشم:) یه سرمایه گذاریه پر سوده

Pazohe;654980 نوشت:
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم

نمیخواهم همه بیان و بحث کنند و نظراتشونو(تمایلات قلبی خود) را بیان کنند بلکه میخوام راه حل های منطقی را بررسی کنم و از هر کسی که شرکت میکنه لطفا حرف حق رو بزنه و احساسات را هم وارد موضوع نکنید.
این مقاله یک بود... از خواهران تقاضا دارم به بنده و یا آقایان حمله نکنند و خیلی کوتاه
لطفا پاسخ بدهید
متشکرم
فی امان الله...

:ok::Gol:

مشکلات دانشگاه رفتن دختران ---> مهم
باسلام عنوان تایپک رو خوندم فکر کردم سوال کننده خانومه:Nishkhand:
اگه هدف علم آموزی هست خیلی خوبه البته نه با چشم هم چشمی اسراف
بهتره تا اونجا که امکان داره خانمها تو رشته هایی مشغول به تحصیل باشند که مشکلی در اشتغال آقایون ایجاد نشه . البته نه اینکه نخوانند خب جاهایی هست شاید اصلا فکرنمیکردیم استفاده از نیروی کاری خانم نیاز باشه ولی نیاز به خانم تو اون تخصص شده یادگیری یه تخصص کار بدی نیست.
مشکل اونجا هست که جای خانم آقا عوض بشه آقا بیکار تو خونه خانم میره سر کار
تو جذب نیرو کار در اولویت باید آقایون باشند. بجز کارهایی که حضور خانم بهتره.

mohsen1990;662192 نوشت:
منم بخاطر پولش م

یخام زن پزشک بگیرم.منکه دیگه از سنم گذشته خودم بخونم پزشکی.حداقل یه زن پزشک میگیرم.از درامدش چیزی هم نصیب من بشه.سرمایه جا ومکانش برای مطب هم خودم جور میکنم که اول زندگی منت نهاده باشم:) یه سرمایه گذاریه پر سوده

سلام پسرم می ترسم زیادیت شه یه وقت
مردم مردای قدیم
جوونای الان هیچی نشده چشمشون به دست خانمشونه که زیاد زحمت نکشن

mohsen1990;662192 نوشت:
منم بخاطر پولش میخام زن پزشک بگیرم.منکه دیگه از سنم گذشته خودم بخونم پزشکی.حداقل یه زن پزشک میگیرم.از درامدش چیزی هم نصیب من بشه.سرمایه جا ومکانش برای مطب هم خودم جور میکنم که اول زندگی منت نهاده باشم:) یه سرمایه گذاریه پر سوده

آهان..اینم روش خوبیه. فقط مواظب باش زیر بار منت خانومت خفه نشی خدای نکرده :khandeh!:
من که هیچوقت روحیه همچین کاری رو ندارم که در آمدم یک دهم خانومم باشه. میخوام زن بگیرم یا شوهر کنم :Khandidan!:

باسلام
کاربران محترم
لطفا با حفظ حرمت هم دیگه
کمک کنید به نتیجه رسیدن تایپک
بهتره این همه وقت که رو برای تایپکها صرف میشه مفید باشه.
لطفا طبق قوانین به دور از کل کل و بی احترامی مباحث رو ادامه بدید.
باتشکر
:Gol:
یاحق

mohsen1990;662192 نوشت:
منم بخاطر پولش میخام زن پزشک بگیرم.منکه دیگه از سنم گذشته خودم بخونم پزشکی.حداقل یه زن پزشک میگیرم.از درامدش چیزی هم نصیب من بشه.سرمایه جا ومکانش برای مطب هم خودم جور میکنم که اول زندگی منت نهاده باشم:) یه سرمایه گذاریه پر سوده

بجای اینکار یه روش بهتر بهت پیشنهاد میکنم. کنکور بده خودت برو دندونپزشکی. 6 ساله دکتراتو میگیری و ...
من اگه لیسانسمو گرفته بودم همین امسال کنکور تجربی میدادم. مهم نیست چن سال داری من خودم تا بخوام کنکور دوباره بدم میشه 27-8 سالم.
اشکالی نداره حداقل تلاشمو میکنم بجای اینکه تو 26 سالگی بشم دکتر تو 33 سالگی میشم. مهم نیست که.
برا خود من مسیر مهمتر از مقصده. همین که درس میخونم برام لذت بخشه ، همین که بخوام پزشکی بخونم (بر فرض اگه نظرم در مورد پزشکی خوندن قطعی بشه) برام لذت بخشه و مهم نیست چند سال طول میکشه و بر فرض حتی تا آخر عمرم درس بخونم. :ok:
برو دنبال علاقه ت عزیزم

موضوع قفل شده است