جمع بندی آیا نسل فعلی حق انتخاب دارد؟

تب‌های اولیه

178 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
آیا نسل فعلی حق انتخاب دارد؟

با سلام

به یاد سخنرانی آیت الله خمینی در بهمن 57 در بهشت زهرا افتادم که گفت اگر هم سلطنت محمد رضا پهلوی و باباش قانونی هم باشه باز هم ملت 50 سال پیش نمیتونه برای ملت 50 سال بعد تصمیم گیری کنه. خود آیت الله خمینی هم برای برقراری جمهوری اسلامی رفراندوم برگذار کرد همچنین برای تایید قانون اساسی که مورد دوم پس از تغییرات در قانون اساسی 10 سال بعد هم تکرار شد.

هرچند در هر 3 مورد مخالفان میگویند رای مردم نه منطقی بلکه احساسی بوده اما رای حتی احساسی هم که باشه به هر حال محترم هست اما این سوال باقی میماند که مخالفان عملا تریبونی قانونی نداشتند که بخواهند مردم را از نظر خودشان آگاه کنند که این نبود آزادی بیان برای مخالفان که هنوز هم نبودش احساس میشه خودش یک سوال اساسی هست که هنوز پاسخ مناسبی در مورد آن گفته نشده.

اما این وسط این سوال پیش میاید که چرا در طول 25 سال اخیر هیچ رفراندومی دوباره برگذار نشده؟ مثلا چرا هر 10 سال یکبار رفراندوم برگذار نمیشود؟ قبلا با کسی در این مورد بحث کردم که میگفت همین حضور حداکثری مردم در انتخاباتها تاییدی بر جمهوری اسلامی هست. این جواب مناسبی نیست چرا که بعضی انتخاباتها بر طبق آمار وزارت کشور حتی مشارکت زیر 50 درصد داشته اند مثل انتخابات دوره دوم خبرگان که 37.09 درصد میزان مشارکتش بوده که بعید میدانم تندروترین مخالفان هم تعداد طرفداران جمهوری اسلامی را در آن زمان (سال 69) انقدر پایین بدانند.

اگر ملاک را انتخابات ریاست جمهوری بگذاریم که حساسیت بیشتری دارد باز هم به جواب مناسبی نمیرسیم. مثلا در ششمین دوره ریاست جمهوری میزان مشارکت بر طبق آمار وزارت کشور 50.66 درصد بود که باز هم بعید میدانم تندروترین مخالفان هم تعداد طرفداران جمهوری اسلامی را در آن زمان (سال 72) انقدر پایین بدانند. کلا در دوره های مختلف انتخابات های مختلف میزان مشارکت نموداری نامتوازن داره که از آمارش برای فهمیدن تعداد موافقین جمهوری اسلامی نمیتوان استفاده کرد.

نکته دیگر هم آزاد نبودن همه مردم در انتخابات هست. مثلا در نهادهای دولتی نهادی به نام گزینش هست که در استخدام و همچنین ترفیع همانطور که تیپ ظاهری را نگاه میکنند و میزان تسلط بر احکام شرعی را از فرد مورد نظرشان میپرسند به شناسنامه هم نگاه میکنند و اگر مهر انتخابات (بطور خاص انتخابات ریاست جمهوری) در آن نباشد فرد مورد نظر احتمال کمتری برای استخدام یا ترفیع پیدا میکند و این خود به نوعی برای عده ای ایجاد جبر میکند که در انتخابات شرکت کنند. لطفا حداقل به من نگویید که این حرفها دروغ است چرا که تمامی اعضای خانواده من در نهادهای دولتی مشغول به کار هستند و همه این مسائل را تایید میکنند.

شاید بگویید مثلا در اروپا و آمریکا هم همین منوال هست و برای تایید نظام حاکم رای گیری نمیکنند اما باید در پاسخ گفت در نظام های لیبرالی بخاطر اینکه همه چیز به رای مردم بستگی دارد نیازی به رفراندوم برای تایید نظام حاکم وجود ندارد که این مسئله در مورد جمهوری اسلامی صدق نمیکند چرا که نظام جمهوری اسلامی یک نظام لیبرالی نیست و ملاک تفسیر خاصی از اسلام هست که آخرین بار 25 سال پیش تایید شده و از آن زمان تاکنون رفراندومی در این باره برگذار نشده. نکته دیگر هم این هست که در اروپا و آمریکا مخالفان حق اعتراض دارند و مثلا گروه های چپ میتوانند برای اعتراض مجوز بگیرند اما در اینجا مخالفان هیچ تریبونی ندارند چه برسه به حزب که بخواهد برای اعتراض مجوز بگیره و مجوز برای برپایی اعتراض در ایران یک چیز ظاهری هست و در عمل چنین اجازه ای هیچوقت به کسی داده نشده و نداده خواهد شد.

مسئله دیگر عدم اعتماد برخی از مردم به نهادهای رای گیری و شبهه تقلب هست که نمونه اش را در اعتراضات سال 88 همه مردم دیدند. در آخر باید بگویم که الان نیاز به برگذاری رفراندومی هست که هم قبل از آن به مخالفان تریبون هایی داده شود تا نظر همه شنیده شود و هم رای گیزی زیر نظر نهادی بین المللی مثل سازمان ملل باشد که شبهه ای در نتیجه نباشد.

به هر حال نیاز به یک رفراندوم احساس میشود مگر اینکه بگوییم نسل فعلی حق انتخاب ندارد! آیا نسل فعلی حق انتخاب دارد؟ منتظر پاسخ کارشناس هستم.

با نام و یاد دوست


کارشناس بحث: استاد کریم

بدبخت بیچاره;631532 نوشت:
هرچند در هر 3 مورد مخالفان میگویند رای مردم نه منطقی بلکه احساسی بوده اما رای حتی احساسی هم که باشه به هر حال محترم هست اما این سوال باقی میماند که مخالفان عملا تریبونی قانونی نداشتند که بخواهند مردم را از نظر خودشان آگاه کنند که این نبود آزادی بیان برای مخالفان که هنوز هم نبودش احساس میشه خودش یک سوال اساسی هست که هنوز پاسخ مناسبی در مورد آن گفته نشده.

سلام علیکم
بله وجود رفراندوم بالطبع در نشان دادن مقبولیت نظام وپیشرفت کشور خوب ومفید است ورفراندومی که در اول انقلاب برای تایید قانون اساسی به دستور امام خمینی(ره) صورت گرفت نشان دهنده مردمی بودن انقلاب اسلامی واعتماد امام خمینی(ره) به مردم بود.
اما در باب مخالفان نظام باید گفت مخالفان بالاخص در اول انقلاب چند دسته بودند، طیف منافقان که رئیس جمهور را نیز به سمت خود کشیدند وبا اینکه تریبون وفضا هم در دست داشتند ولی در نهایت کار را به جنگ خیابانی وترور شخصیت های نظام کشیدند.
طیفی که به خاطر سر خوردگی در امور سیاسی دست به اعتراض حتی نسبت به برخی ارزشهای دینی زدند که در راس آنها ملی گراها ومهندس بازرگان ودکتر سحابی قرار داشتند.
ضد انقلابها که باقی ماندگان نظام سابق بودند وتمام تلاش خود را برای نابودی انقلاب انجام می دادند.
برخی از این طیف ها با وجود اینکه تربیون وموقعیت برای اظهار رای داشتند ولی دست به کارهای خلاف انقلاب زذنذ.
اما همیشه گروهی هم هستن که با اصل نظام مخالفتی ندارند ولی با فضای حاکم موافق نیستند وانتقاداتی دارند که بنده هم قبول دارم باید آزادی بیان وموقعیت برای اظهار نظر حتما داشته باشند.
برای کسی که در مقام براندازی نظام و به قدرت رسیدن خود وطیف خودش است واز عناوین مردمی برای منافع خود استفاده می کند فکر نکنم آزادی بیان طرح خوبی باشد. بله برای کسی که منطق دارد وحق جو وتابع حق است نه جو گیر وجوساز باید آزادی بیان ویا به تعبیر رهبری کرسی های آزاد اندیشی که متاسفانه تا به حال هم از جانب مسئولان درست عمل نشده است جایش خالی است.

بدبخت بیچاره;631532 نوشت:
ما این وسط این سوال پیش میاید که چرا در طول 25 سال اخیر هیچ رفراندومی دوباره برگذار نشده؟ مثلا چرا هر 10 سال یکبار رفراندوم برگذار نمیشود؟ قبلا با کسی در این مورد بحث کردم که میگفت همین حضور حداکثری مردم در انتخاباتها تاییدی بر جمهوری اسلامی هست. این جواب مناسبی نیست چرا که بعضی انتخاباتها بر طبق آمار وزارت کشور حتی مشارکت زیر 50 درصد داشته اند مثل انتخابات دوره دوم خبرگان که 37.09 درصد میزان مشارکتش بوده که بعید میدانم تندروترین مخالفان هم تعداد طرفداران جمهوری اسلامی را در آن زمان (سال 69) انقدر پایین بدانند.

اینکه وجود این همه انتخابات در موارد مختلف وحضور حداکثری مردم تاییدی بر صحت ودرستی این نظام است انصافا جای شک وشبهه نیست. وشما می توانید حضور مردم در انتخابات مختلف را با حضور مردم سایر کشورها حساب کنید.
اما نسبت به رفراندوم اولا به فرمایش خود شما این مساله دو بار انجام گرفته است اما به چه دلیلی این مساله باید هر ده سال یک بار انجام بگیرد؟ این ده سال چه موضوعیتی دارد؟ در عین حال که مدام از جانب نهادهای مختلف با نظام یا ضد نظام آمار گیرهای مختلف در مورد دیدگاه مردم نسبت به نظام صورت می گیرد که خود نوعی بازتاب دیدگاه آنهاست.واینها عمدتا نشانگر اعتماد حداکثری مردم به اصل نظام است.
مگر در هر ده سال چه اتفاقات خاصی رخ می دهد که باید رفراندم شود؟
در مورد انتخابها هم باید مجموع انتخابات را در نظر گرفت واینکه در بیش از 30 انتخابات دو موردش مشارکت کمتر از 50%بوده نمی تواند نقض وایراد باشد.

بدبخت بیچاره;631532 نوشت:
نکته دیگر هم آزاد نبودن همه مردم در انتخابات هست. مثلا در نهادهای دولتی نهادی به نام گزینش هست که در استخدام و همچنین ترفیع همانطور که تیپ ظاهری را نگاه میکنند و میزان تسلط بر احکام شرعی را از فرد مورد نظرشان میپرسند به شناسنامه هم نگاه میکنند و اگر مهر انتخابات (بطور خاص انتخابات ریاست جمهوری) در آن نباشد فرد مورد نظر احتمال کمتری برای استخدام یا ترفیع پیدا میکند

این ایراد وسخن شما درست وبجا است البته نه اینکه نباید نهادی به نام گزینش باشد بلکه در نوع گزینش واینکه برای هر موضوعی یک عده سوالات احکامی وغیره پرسیده می شود وچه بسا ما از نبوغ واستعداد وتوانایی خیلی در رشته ها وزمینه های مختلف بخاطر همین سیستم گزینش غلط محروم می شویم. واز طرف دیگر برخی با دروغ و سخنان خلاف واقع به راحتی در مسند برخی مراکز اداری وارگانها وزیر مجموعه ها قرار می گیرند.

بدبخت بیچاره;631532 نوشت:
شاید بگویید مثلا در اروپا و آمریکا هم همین منوال هست و برای تایید نظام حاکم رای گیری نمیکنند اما باید در پاسخ گفت در نظام های لیبرالی بخاطر اینکه همه چیز به رای مردم بستگی دارد نیازی به رفراندوم برای تایید نظام حاکم وجود ندارد که این مسئله در مورد جمهوری اسلامی صدق نمیکند

اولا چقدر مردم اروپا در این انتخابها شرکت می کنند وخود آنها چقدر به نظامهای حاکم خود اعتماد دارند واین همه اعتراضی که در آمریکا واروپا سرکوب می شوند بر سر موافقت با نظام شان است یا مخالفت. بنده فکرنکنم نظامهای لیبرالی هم چندان از سیستم حاکم ودولتمردان خود راضی باشند.

بدبخت بیچاره;631532 نوشت:
نکته دیگر هم این هست که در اروپا و آمریکا مخالفان حق اعتراض دارند و مثلا گروه های چپ میتوانند برای اعتراض مجوز بگیرند اما در اینجا مخالفان هیچ تریبونی ندارند چه برسه به حزب که بخواهد برای اعتراض مجوز بگیره و مجوز برای برپایی اعتراض در ایران یک چیز ظاهری هست و در عمل چنین اجازه ای هیچوقت به کسی داده نشده و نداده خواهد شد.

حتما می دانید که این آزادی برای همه نیست بالاخص مسلمانان ودر همین کشور چه فضا سازی ها که علیه اسلام ومسلمانان نمی کنند وفضای حاکم فعلی در فرانسه یکی از مصادیق بارز آن است. اما بنده این نظر شما که به گروهای مخالف حامی مصالح کشور نه مخالفی که پاش بیفته وزمینه باشه در صف دشمن قرار می گیرد باید فضا وامکانات لازم جهت اظهار نظر داده شود. واین ایراد شما تا حدودی وارد است. یکی از عوامل اصلی این مشکل هم نبود شبکه خصوصی در کشور ماست که کاش وجود داشت.

بدبخت بیچاره;631532 نوشت:
مسئله دیگر عدم اعتماد برخی از مردم به نهادهای رای گیری و شبهه تقلب هست که نمونه اش را در اعتراضات سال 88 همه مردم دیدند. در آخر باید بگویم که الان نیاز به برگذاری رفراندومی هست که هم قبل از آن به مخالفان تریبون هایی داده شود تا نظر همه شنیده شود و هم رای گیزی زیر نظر نهادی بین المللی مثل سازمان ملل باشد که شبهه ای در نتیجه نباشد.

فکر کنم متوجه شدید که بنده در مقام توجیه نیستم واشکالات را من هم قبول دارم واینکه برخی از مردم نسبت به عملکرد بعضی نهادها ناراضی هستند مورد قبول است ولی قسمت دوم سخن تتن اگر واقع بینانه فکر کنیم درست نیست.
فتنه سال 88 از قبل طرح ریزی شده بود. کسی که روز قبل یعنی روز انتخابات دم از قانونی عمل کردن می زند، ویکی از سخنان اصلی تبیلغاتی اش قانون گرایی بود، قبل ا زشروع شمارش آراء خود را پیروز انتخابات معرفی می کند.
فرادا بعد از اعلام نتیجه بجا ی اینکه از طریق قانونی پی گیر مسائل باشند اعتراض خیابانی راه می اندازند، آیا عدم اعتماد به ارگانی مجوز اعتراض خیابانی وزمینه سازی برای ضربه زدن به اموال عمومی وتاکید بر ابطال انتخابات است؟
آیا یک گمان غلط مجوز این است که حضور 85% مردم در انتخابات با برخی اعمال خلاف وفضای که در آن زمان در تهران به وجود آمد واین موفقیت بزرگ برای نظام تحت الشعاع قرار گرفت درست بود؟
اما در مورد سازمان ملل شما بفرمایید سازمان ملل چقدر بی تفاوت عمل کرده است؟ کشتاری که در میانمار یا برخی کشورهای اخیر در سالهای اخیر صورت گرفته است چقدر درست عمل کرده است؟ در کشته شدن دانشمندان ایرانی یا حقوق ایران بی تفاوت عمل کرده است؟ یا نسبت به فلسطین که این همه مردم از زن وبچه مظلومانه کشته می شوند چه کا رکرده است؟
سازمان ملل ونهادهای مربوط به آن خود ایزاری شده است در دست ابرقدرتها برای توجه اعمال خود ولشگر کشی به هر کجای دنیا که دلشان می خواهد.

آثارانقلاب اسلامی ونقش آن در تحولات فعلی دنیا:
با وجود مشکلاتی که برای نظام اسلامی ایران بیان شد وعمدتا هم بخاطر حزب بازی برخی مسئولان وعدم لیاقت آنها وسوء استفاده از اعتماد مردم است ولی فوائد وبرکاتی که این انقلاب داشته است خیلی بوده است.
بنده خودم در روستا زندگی کرده ام وخدماتی که به روستاها بعداز انقلاب شده اصلا قابل مقایسه با قیل نیست، با اینکه بنده وجود تبعیض طبقاتی وعدم عدالت مورد رضایت را ردنمی کنم ولی رفاهی که مردم الان دارند بالطبع قبل از انقلاب وحتی تا اواخر جنگ نداشتند.
مردم بعد از انقلاب به راحتی می توانند در سرنوشت خود وانتخاب مسئولان رده بالای نظلام مشارکت داشته باشند که متاسفانه قبل از انقلاب از این خبرها نبود.
نقشی فعالانه ای که نظام ما بعد از انقلاب در تحولات منطقه داشته قابل مقایسه با قبل نیست وما قبلا صرفا یک دست نشانده بودیم چون شاه مملکت با کودتایی که روزولت به به دستور آمریکا وکمک بی بی سی علیه مصدق انجام داده بود به مقام خود برگشته بود. اما حالا نظام ما بخاطر نه گفتن به آمریکا دچار انواع تحریمها شده ولی نه تنها به زانو در نیامده بلکه در عرصه های مختلف علمی رشد یافته واستقلال خود را از دست نداده است. وهمه اینها به برکت انقلاب وخون شهداء بوده است.
امروزه آمریکا همه اطراف ایران را با پایگاه نظامی یا اشغال کشورها محاصره کرده تا توان بازیگری ایران در منطقه را کاهش دهد وجلوی نفوذ هر چه بیشتر آن در دیگر کشورهار ا بگیرد.
ایران امروز پرچمدار دفاع زا حقوق مظلومان است چیزی که کمتر کشوری توان ابراز این امور در برابر ابرقدرتها را دارد.
خلاصه امر اینکه اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم انقلاب ایران موفق بوده است ودر خیلی از زمینه ها پیشرفت داشته است. واگر بتوانیم نیروهایی متعهد ومتخصص برای کشور تربیت کنیم آینده ایران به مراتب بهتر وموفق تر خواهد بود.

مردم اگر نظامی را قبول نداشته باشند در انتخاباتش شرکت نمیکنند
این منطق خیلی ساده است و همه این را میدانند .

به نام خدا.

بپاخیزیم;633446 نوشت:
مردم اگر نظامی را قبول نداشته باشند در انتخاباتش شرکت نمیکنند
این منطق خیلی ساده است و همه این را میدانند .

این منطق گرچه خیلی ساده هست، به سادگی هم ابطال پذیر هست.

مشکل اینجاست که مرجع گزارش آمار مشارکت در انتخابات کیه؟ خود اون نظام.

همین کره ی شمالی آمار مشارکت در انتخاباتش خیره کننده است! آمار نمایندگان پارلمانش خیره کننده است! ( حدود 100 درصد هست آمارش! ) اما آیا میشه گفت مردم کره ی شمالی از اون دیکتاتوری "رضایت" دارند و شیوه ی حکومت مورد پسندشون هست؟ همین عراق زمان صدام مگر نبود؟ ( بعضی نقل ها رو شنیدم که افراد از فرط علاقه به صدام یزید، جلوی دوربین دستشون رو زحمی میکردند و با خون اسم صدام رو مینوشتن روی برگ رای! )

ستایشگر :Gol:

کریم;632407 نوشت:
طیفی که به خاطر سر خوردگی در امور سیاسی دست به اعتراض حتی نسبت به برخی ارزشهای دینی زدند که در راس آنها ملی گراها ومهندس بازرگان ودکتر سحابی قرار داشتند.

سلام
تعجب میکنم که چرا اسم مهندس بازرگانو آوردید!! هر کی تاریخو ببینه میفهمه که بخاطر این استعفا داد چون میدونست نقش یه عروسک خیمه شب بازی رو خواهد داشت!!

نقل قول:
در عین حال که مدام از جانب نهادهای مختلف با نظام یا ضد نظام آمار گیرهای مختلف در مورد دیدگاه مردم نسبت به نظام صورت می گیرد که خود نوعی بازتاب دیدگاه آنهاست.واینها عمدتا نشانگر اعتماد حداکثری مردم به اصل نظام است.

یادمه یکیرو میشناختم که هر وقت میخواست نظر بقیه رو بپرسه میگفت نظر مثبتت چیه!؟ دقیقا شرح حال این آمارگیریاست!!

نقل قول:
اولا چقدر مردم اروپا در این انتخابها شرکت می کنند وخود آنها چقدر به نظامهای حاکم خود اعتماد دارند واین همه اعتراضی که در آمریکا واروپا سرکوب می شوند بر سر موافقت با نظام شان است یا مخالفت. بنده فکرنکنم نظامهای لیبرالی هم چندان از سیستم حاکم ودولتمردان خود راضی باشند.

در این مورد فقط میتونم بگم آمریکای تو تلویزیون ما به اندازه ایران تو تلوزیون آمریکا واقعیه!!

ستايشگر;633457 نوشت:
مشکل اینجاست که مرجع گزارش آمار مشارکت در انتخابات کیه؟ خود اون نظام.

سلام علیکم
اگر قرار باشه بی اعتمادی در بین مردم ویک نظام در حد باشد که هیچ چیز قابل تایید نباشد دیگر آنجا قابل زندگی نیست، در عین حال مخالفان نظام هم کثرت مشارکت مردم در انتخابات ایران را تایید می کنند ما ک نمی توانیم از آنها جلو بزنیم.
در عین حال که اکثریت مردم با اصل نظام وخط رهبری اعتماد دارند.

ستايشگر;633457 نوشت:
همین کره ی شمالی آمار مشارکت در انتخاباتش خیره کننده است! آمار نمایندگان پارلمانش خیره کننده است! ( حدود 100 درصد هست آمارش! ) اما آیا میشه گفت مردم کره ی شمالی از اون دیکتاتوری "رضایت" دارند و شیوه ی حکومت مورد پسندشون هست؟ همین عراق زمان صدام مگر نبود؟ ( بعضی نقل ها رو شنیدم که افراد از فرط علاقه به صدام یزید، جلوی دوربین دستشون رو زحمی میکردند و با خون اسم صدام رو مینوشتن روی برگ رای! )

بهتر بدانید قلیلی از مردم عراق که عمدتا در تکریت هستند واقعا به صدام علاقه دارند وبعثی ها.
در مورد کره شمالی هم شما به کدام دلیل می گویید مردم از روی اجبار این کار را انجام می دهند واز کجا می دانید واقعا به رهبر خود علاقه ندارند؟

Masood11;633459 نوشت:
تعجب میکنم که چرا اسم مهندس بازرگانو آوردید!! هر کی تاریخو ببینه میفهمه که بخاطر این استعفا داد چون میدونست نقش یه عروسک خیمه شب بازی رو خواهد داشت!!

حرف ما اصلا ربطی به این نداشت چون مرحوم مهندس بازرگان که خود شخصیتی دینی ومحققی دینی بود علی رغم نظرات علمی خود بعد از استعفاء در مقابل حکم قصاص اعتراض راه انداختند واین جهت گیری بعدی آنها که در تعارض با نظام بود واین بخاطر سرخوردگی سیاسی بود.

Masood11;633459 نوشت:
در این مورد فقط میتونم بگم آمریکای تو تلویزیون ما به اندازه ایران تو تلوزیون آمریکا واقعیه!!

همین نظر شما را هم حساب کنیم باز هم شرایط مساوی داریم وآمریکا علی رغم چندین قرن سابقه مردمی تر از حکومت ما نیست.

به نام خدا.

کریم;634117 نوشت:
سلام علیکم
اگر قرار باشه بی اعتمادی در بین مردم ویک نظام در حد باشد که هیچ چیز قابل تایید نباشد دیگر آنجا قابل زندگی نیست، در عین حال مخالفان نظام هم کثرت مشارکت مردم در انتخابات ایران را تایید می کنند ما ک نمی توانیم از آنها جلو بزنیم.
در عین حال که اکثریت مردم با اصل نظام وخط رهبری اعتماد دارند.

سلام بر شما.

مسئله ساده است. اگر قراره محبوبیت یک نظام با میزان مشارکت مردم در انتخابات برگزار شده توسط اون نظام سنجیده بشه، مرجع آمار نباید خود اون نظام باشه! هیچ بقالی نمیگه ماست من ترشه! یک ناظر بی طرف لازمه که آمار کل کشور رو داشته باشه و اعلام بکنه. حالا میخواد قابل زندگی باشه یا نباشه، خوش آیند ارباب قدرت باشه یا نباشه، موید سخنان رسانه های حکومتی باشه یا نباشه.

نمیشه گفت مخالف نظام هم مشارکت رو تایید میکنه پس حله! مخالف نظام از کجا به آمار کل کشور دسترسی داره؟ تو ایران خودمون تنها جایی که آمار مشارکت رو در دست داره وزارت کشور هست. دسترسی هم داشته باشه، اعتمادی به عدالتش نیست که به حرفش استناد بشه. نمیشه که چون حرفش مورد پسند ماست، بگیم پس دیگه ما حداقل باید حرف اون رو قبول کنیم.

کریم;634117 نوشت:

بهتر بدانید قلیلی از مردم عراق که عمدتا در تکریت هستند واقعا به صدام علاقه دارند وبعثی ها.
در مورد کره شمالی هم شما به کدام دلیل می گویید مردم از روی اجبار این کار را انجام می دهند واز کجا می دانید واقعا به رهبر خود علاقه ندارند؟

در مورد عراق : خوب؟ مگه من گفتم کسی به صدام علاقه نداره؟ گفتم حتی شنیدم که از فرط علاقه بعضی با خون برگ رای خودشون رو به نام نامی صدام یزید مزین میکردند. اما با توجه به جشن های برپا شده بعد از سقوط صدام و اعدامش، میشه فهمید که از صدام راضی نبودند اما آمار و تبلیغات "حکومت" چیز دیگری میگفت. نتیجه اینکه نمیشه از روی تصاویر رسانه های حکومتی و گزارش های خود حکومت، گفت نظامی محبوبیت داره یا نداره.

در مورد کره ی شمالی : باز هم نگفتم از روی علاقه است یا نه. گفتم از اطلاعات حکومتی نمیشه نتیجه ی خاصی گرفت. اون هم حکومتی تمامیت خواه مثل کره ی شمالی! ( و البته من میدونم کره ی شمالی اسلامی، نهایت آرزوی اقلیتی از ایرانی ها هم هست، اما واقعا چرا من فکر میکنم مردم کره ی شمالی در این حد رضایت از حکومتشون رو ندارن؟ واقعا چرا مردم کره ی شمالی نباید بخوان در کشوری زندگی کنند که حتی مدل مو هاشون باید به تایید حکومت برسه؟ )

ستایشگر :Gol:

کریم;634117 نوشت:
همین نظر شما را هم حساب کنیم باز هم شرایط مساوی داریم وآمریکا علی رغم چندین قرن سابقه مردمی تر از حکومت ما نیست.

سلام
مسئله اینه که آزادیای ایران و آمریکا دقیقا در یه سطحن! ولی اونا بدلیل اینکه مقدسات کمتری دارن، این عدم آزادیاشون کمتر به چشم میاد!! و همینطور از ما که ادعای برتری داریم، انتظار بیشتری میره!

ستايشگر;634158 نوشت:
سلام بر شما.

مسئله ساده است. اگر قراره محبوبیت یک نظام با میزان مشارکت مردم در انتخابات برگزار شده توسط اون نظام سنجیده بشه، مرجع آمار نباید خود اون نظام باشه! هیچ بقالی نمیگه ماست من ترشه! یک ناظر بی طرف لازمه که آمار کل کشور رو داشته باشه و اعلام بکنه. حالا میخواد قابل زندگی باشه یا نباشه، خوش آیند ارباب قدرت باشه یا نباشه، موید سخنان رسانه های حکومتی باشه یا نباشه.


سلام علیکم
این ناظر بی طرف کیست؟ شما در دنیا ناظری پیدا کنید که واقعابی طرف باشه؟ راس اینها سازمان ملل است. سازمان ملل در حق فلسطین چکا رکرده است؟ مردم بی چاره آفریقا که در جنگ های داخلی سالها است کشته می شوند وسازمان ملل در آنجا نیزو دارد چکارکرده اند.
این نهاد ها یبی طرف مگر نبودند که اطلاعات دانشمندان ما را به سرویس های جاسوسی دادند وآنها یکی بعد از دیگری شهید شدند؟!
اما در کشور ما چنان نیست که تقلبی آشکار صورت گیرد چون همین آراء د رجلو ی دید ناظران کاندیداها صورت گرفته وبعد از اتمام نیز شمارش می شود. این دیدی منفی که شما نسبت به نظام حاکم دارید از نظر من در سیستم حکومت مردمی چندان درست به نظر نمی رسد.

به نام خدا.

کریم;634312 نوشت:
سلام علیکم
این ناظر بی طرف کیست؟ شما در دنیا ناظری پیدا کنید که واقعابی طرف باشه؟ راس اینها سازمان ملل است. سازمان ملل در حق فلسطین چکا رکرده است؟ مردم بی چاره آفریقا که در جنگ های داخلی سالها است کشته می شوند وسازمان ملل در آنجا نیزو دارد چکارکرده اند.
این نهاد ها یبی طرف مگر نبودند که اطلاعات دانشمندان ما را به سرویس های جاسوسی دادند وآنها یکی بعد از دیگری شهید شدند؟!
اما در کشور ما چنان نیست که تقلبی آشکار صورت گیرد چون همین آراء د رجلو ی دید ناظران کاندیداها صورت گرفته وبعد از اتمام نیز شمارش می شود. این دیدی منفی که شما نسبت به نظام حاکم دارید از نظر من در سیستم حکومت مردمی چندان درست به نظر نمی رسد.

سلام بر شما.

خوب حالا که ناظر بی طرفی نیست، از این معیار برای سنجش میزان مقبولیت یک نظام استفاده نمیکنیم! نه اینکه بگیم حالا که ناظر بی طرف نیست، گزارش ناظر باطرف رو باور میکنیم، ان شاء الله که گربه است! معیار دیگری رو استفاده میکنیم.

حالا اینکه تو ایران تقلب آشکار امکان پذیر هست یا نیست یک مبحث جدایی هست که ان شاء الله در وقت مقتضی بهش پرداخته میشه. اما دنبال "ناظر بی طرف" و "قاضی عادل" در یک دعوا گشتن، ربطی به دید مثبت و منفی طرفین دعوا نداره بلکه شرط هست. شرط اینکه گزارش قاضی معتبر باشه اینه که بی طرف باشه. این درخواست زیاد و نامعقولی نیست. هست؟

البته من بدترین حالت رو در نظر دارم و به همین دلیل به قول شما دید منفی دارم. اما در این مسئله دید مثبت هم نمیشه داشت، مخصوصا که شما دقت بفرمایید که یک نظام هم زور داره هم پول داره و هم میل به باقی موندن. ما میخوایم همین "مردمی" بودن حکومت رو بررسی کنیم، شما میفرمایید که به حکومت مردمی دید منفی نداشته باشیم. خوب نمیشه که فرض کنیم مردمیه بعد بررسی کنیم! میشه؟ نمیشه دیگه! باید دید منفی داشت :khandeh!:

ستایشگر :Gol:

[="Arial Black"][="Indigo"]سلام
دلیل اینکه نباید هر 10 سال یا کمتر در مورد نوع حکومت ,مستقیما از مردم پرسیده شه چیه؟
اگه میگید شرکت در انتخابات نشونه رضایت مردم به نوع حکومت فعلیه.دیگه "آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است؟" با پرسش مستقیم از مردم در مورد نوع حکومت مقبولیت این سیستم بیش از پیش تقویت میشه.
[/]

ستايشگر;634396 نوشت:
اما دنبال "ناظر بی طرف" و "قاضی عادل" در یک دعوا گشتن، ربطی به دید مثبت و منفی طرفین دعوا نداره بلکه شرط هست. شرط اینکه گزارش قاضی معتبر باشه اینه که بی طرف باشه. این درخواست زیاد و نامعقولی نیست. هست؟

فرمایش متین است اما در جامعه امروز ناظر بی طرف مگر وجود دارد که به او رجوع کنیم؟ مراکز وسازمانهایی که نظارت بین المللی دارند خود دست نشانده دول استعمارگر وظالمی هستند وسران آنها بدون تایید این دول نمی توانند به این مسندها برسند. مثل خود دبیرکل سازمان ملل ورئیس آژانس اتمی.

ستايشگر;634396 نوشت:
ما میخوایم همین "مردمی" بودن حکومت رو بررسی کنیم، شما میفرمایید که به حکومت مردمی دید منفی نداشته باشیم. خوب نمیشه که فرض کنیم مردمیه بعد بررسی کنیم! میشه؟ نمیشه دیگه!

ببینید وقتی حکومتی با خواست مردم وحمایت آنها به وجود آمده است پس مردمی است وعموم مردم یک عده اصولی داشتند که طبق آنها برای تحقق این نظام تلاش کرده اند. که در راس آنها ارزشهای دینی قرار داشته است. وبیش از 98% مردم به این نظام رای مثبت داده اند وتا بحال هم نظام از آن ارزشهایی که بخاطر آنها تشکیل شده است کوتاه نیامده. وآن ارزشها هنوز هم در اساس نظام واهداف آن باقی است. وتا بحال هم که اکثریت مسئولان اصلی نظام به غیر از ولی فقیه با رای مستقیم مردم انتخاب می شوند وتمام مراکز هم به دست جوانان واشخاصی که از خود مردم هستند اداره می شود. ما که کشور را توسط خارجی ها اداره نمی کنیم.
نکته ای که اینجا باقی می ماند ومنشا اشکالات است عدم وجود نیروی کاری متعهد ومتخصص به قدر کافی است. واین هم علاوه بر کوتاهی خود دولتها به همه مردم برمی گردد که در تربیت نیروهای متعهد ومتخصص که علاوه بر داشتن قدرت ابتکار وتوان کاری وقتی دستش بجایی رسید واموال عمومی در دستش بود دلش نلغزد وبه دنبال منافع شخصی نباشد ومثل برخی مسئولان ونمایندگان ما نباشد که با لیسانس وفوق لیسانس به مجلس بیایند وبعد دو سه سال دکتر بیرون بیایند وانواع ویلا ها وآخرین مدل ماشین ها را سوار شوند. مشخص نیست این آقا برای خدمت به مردم رفته بود یا دکتر شدن وبهتر کردن موقعیت شخصی.
به عقیده بنده مشکل ما داشتند نیروی کافی مومن، متعهد ومتخصص است والا هر جایی مثل انرژی هسته ای ویا امور نظامی نیرویی اینچنین داشته ایم گل کاشته ایم.

PAN;634407 نوشت:
دلیل اینکه نباید هر 10 سال یا کمتر در مورد نوع حکومت ,مستقیما از مردم پرسیده شه چیه؟

مثلا با نظر خود شما الان پرسیده شود، مثلا مردم به جای حکومت جمهوری اسلامی چه حکوکت دیگری را انتخاب کرد؟
مگر نظامی که هم اسلامی باشد وهم مردمی بهتراز آن هم انتخاب میشود؟
همانطور که گفتم مشکل ما نوع حکومت نیست بلکه نداشتن ویا استفاده نکرده از نیروی کاری مفید که دارای شاخصه های گفته شده باشد است.

به نام خدا.

کریم;634755 نوشت:
فرمایش متین است اما در جامعه امروز ناظر بی طرف مگر وجود دارد که به او رجوع کنیم؟ مراکز وسازمانهایی که نظارت بین المللی دارند خود دست نشانده دول استعمارگر وظالمی هستند وسران آنها بدون تایید این دول نمی توانند به این مسندها برسند. مثل خود دبیرکل سازمان ملل ورئیس آژانس اتمی.

عرض کردم خدمتتون حاج آقا که این (ناظر بی طرف) شرط استفاده از معیار "آمار مشارکت مردم" هست. وقتی شرط برقرار نیست و یا امکان برقراری نداره، خوب از این معیار نباید استفاده بشه.

اولین پستی که زدم هم به دوستمون همین رو گفتم که این کار ساده است اما روی کاغذ! چون ناظر بی طرف نیست، پس نمیشه بهش استناد کرد.

کریم;634755 نوشت:

ببینید وقتی حکومتی با خواست مردم وحمایت آنها به وجود آمده است پس مردمی است وعموم مردم یک عده اصولی داشتند که طبق آنها برای تحقق این نظام تلاش کرده اند. که در راس آنها ارزشهای دینی قرار داشته است. وبیش از 98% مردم به این نظام رای مثبت داده اند وتا بحال هم نظام از آن ارزشهایی که بخاطر آنها تشکیل شده است کوتاه نیامده. وآن ارزشها هنوز هم در اساس نظام واهداف آن باقی است. وتا بحال هم که اکثریت مسئولان اصلی نظام به غیر از ولی فقیه با رای مستقیم مردم انتخاب می شوند وتمام مراکز هم به دست جوانان واشخاصی که از خود مردم هستند اداره می شود. ما که کشور را توسط خارجی ها اداره نمی کنیم.
نکته ای که اینجا باقی می ماند ومنشا اشکالات است عدم وجود نیروی کاری متعهد ومتخصص به قدر کافی است. واین هم علاوه بر کوتاهی خود دولتها به همه مردم برمی گردد که در تربیت نیروهای متعهد ومتخصص که علاوه بر داشتن قدرت ابتکار وتوان کاری وقتی دستش بجایی رسید واموال عمومی در دستش بود دلش نلغزد وبه دنبال منافع شخصی نباشد ومثل برخی مسئولان ونمایندگان ما نباشد که با لیسانس وفوق لیسانس به مجلس بیایند وبعد دو سه سال دکتر بیرون بیایند وانواع ویلا ها وآخرین مدل ماشین ها را سوار شوند. مشخص نیست این آقا برای خدمت به مردم رفته بود یا دکتر شدن وبهتر کردن موقعیت شخصی.
به عقیده بنده مشکل ما داشتند نیروی کافی مومن، متعهد ومتخصص است والا هر جایی مثل انرژی هسته ای ویا امور نظامی نیرویی اینچنین داشته ایم گل کاشته ایم.

دیگه بحث اشکالات کشور رو بخوایم بگیم و بشماریم که نه تو مانی و نه من، جناب کریم گرامی :khandeh!: ولی با شما موافقم که ریشه ی همه ی گرفتاری های کشور ما، نه نظام و نه مسئولین حکومت که مردم هستند.

ستایشگر :Gol:

[="Arial Black"][="Indigo"]

کریم;634755 نوشت:

مثلا با نظر خود شما الان پرسیده شود، مثلا مردم به جای حکومت جمهوری اسلامی چه حکوکت دیگری را انتخاب کرد؟
مگر نظامی که هم اسلامی باشد وهم مردمی بهتراز آن هم انتخاب میشود؟


اصل صحبت من اینه که چرا این همه پرسی بطور مداوم نباید برگزار بشه.واقعا چرا؟![/]

ستايشگر;634806 نوشت:
عرض کردم خدمتتون حاج آقا که این (ناظر بی طرف) شرط استفاده از معیار "آمار مشارکت مردم" هست. وقتی شرط برقرار نیست و یا امکان برقراری نداره، خوب از این معیار نباید استفاده بشه.

وقتی ناظر بی طرف نیست واز طرف دیگر چون آمار از طرف حکومت مطرح می شود قابل استناد نیست پی باید چه کار کرد؟
البته فکر نمی کنم که در طول 36 سال حکومت همیشه آمار غلط بدهد ودر عین حال ما دلیلی هم مبنی بر اینکه آماری غلط بوده است نداریم. لازمه شک در صحت این آمار هم تحقیق است که می توان در یکی از انتخابات از طریق نهادها وانجیوهای مردمی آماری به دست آورد که مقدار مشارکت مردم را نشان دهد. وفکر نکنم مساله آنچنان سختی هم باشد. حتی آنهایی که در صحت انتخابات سال88شک داشتند در اصل مشارکت 85% اشکال نمی کردند بلکه مساله در شخص پیروز بود.
به هر حال اگر ه نظر شما این راهها جوابگو نیست باید مدلی ارائه دهید تا واقعیت را نشان دهد وحداقل به آن طریق واقعیت قابل کشف باشد. والا نمی شود که همیشه به دیده شک نگاه کرد.

ستايشگر;634806 نوشت:
ولی با شما موافقم که ریشه ی همه ی گرفتاری های کشور ما، نه نظام و نه مسئولین حکومت که مردم هستند.

البته بنده نگفتم مشکل مردم هستند وبه نظر مردم ما خیلی هم مردم خوبی هستند ودر دفاع ار ارزشهای کشور وپیروی از ولایت فقیه کوتاهی نکرده اند. عرض بنده این است که مشکل یا عدم وجود نیروی خوب لازم است ویا عدم استفاده زا استعدادها وتواناییهای داخلی از جمله جوانان است که به نظر بنده مورد دوم است ومتاسفانه رؤساء جمهور ما وبرخی مسئولان علی رغم شعاری که می دهند به جوانان لعتماد ندارند واز آنها در پست های کلیدی استفاده نمی کنند. واستفاده از اشخاصی که بیشتر از هدف خدمت سیاسی عمل می کنند ما را بجایی نمی رساند.

PAN;634815 نوشت:
اصل صحبت من اینه که چرا این همه پرسی بطور مداوم نباید برگزار بشه.واقعا چرا؟!

این مساله راباید مراکز کربوطه جواب دهند. ولی سوال بنده هم این است که در چند کشور دنیا چنین اتفاقی می افتد؟

به نام خدا.

کریم;634939 نوشت:
وقتی ناظر بی طرف نیست واز طرف دیگر چون آمار از طرف حکومت مطرح می شود قابل استناد نیست پی باید چه کار کرد؟
البته فکر نمی کنم که در طول 36 سال حکومت همیشه آمار غلط بدهد ودر عین حال ما دلیلی هم مبنی بر اینکه آماری غلط بوده است نداریم. لازمه شک در صحت این آمار هم تحقیق است که می توان در یکی از انتخابات از طریق نهادها وانجیوهای مردمی آماری به دست آورد که مقدار مشارکت مردم را نشان دهد. وفکر نکنم مساله آنچنان سختی هم باشد. حتی آنهایی که در صحت انتخابات سال88شک داشتند در اصل مشارکت 85% اشکال نمی کردند بلکه مساله در شخص پیروز بود.
به هر حال اگر ه نظر شما این راهها جوابگو نیست باید مدلی ارائه دهید تا واقعیت را نشان دهد وحداقل به آن طریق واقعیت قابل کشف باشد. والا نمی شود که همیشه به دیده شک نگاه کرد.

راه حل مد نظر من رو خودتون فرمودید حاج آقا. سازمانهایی غیر دولتی اجازه پیدا کنند و با طرح پرسشنامه هایی مناسب این سنجش رو انجام بدن. تعداد سازمانها هم بیشتر از یکی باشه البته! :khandeh!:

فکر میکنم لازمه ی شک کردن، از بین رفتن اعتماد هست حاج آقا نه تحقیق. با توجه به این فساد های اقتصادی و غیر اقتصادی پی در پی توسط دست اندرکاران حکومت ( که همگی هم ما شاء الله هزاران بار ظاهر الصلاح تر از بنده بودن ) و نحوه ی رسیدگی به اونها در مقایسه با جرائم انجام شده توسط مردم عادی، والا شما رو نمیدونم، ولی اعتماد من که به سختی ضربه خورده. توهین و جسارت به شما و دیگران نشه، ولی بعضی وقت ها شخص نمیتونه خودش رو راضی کنه که خوشبینی کار عاقلانه ای هست.

کریم;634939 نوشت:

البته بنده نگفتم مشکل مردم هستند وبه نظر مردم ما خیلی هم مردم خوبی هستند ودر دفاع ار ارزشهای کشور وپیروی از ولایت فقیه کوتاهی نکرده اند. عرض بنده این است که مشکل یا عدم وجود نیروی خوب لازم است ویا عدم استفاده زا استعدادها وتواناییهای داخلی از جمله جوانان است که به نظر بنده مورد دوم است ومتاسفانه رؤساء جمهور ما وبرخی مسئولان علی رغم شعاری که می دهند به جوانان لعتماد ندارند واز آنها در پست های کلیدی استفاده نمی کنند. واستفاده از اشخاصی که بیشتر از هدف خدمت سیاسی عمل می کنند ما را بجایی نمی رساند.

باز هم با شما موافقم. مسئولین باید یکی بخورن هزار تا صدقه بدن که مردم ایران اینقدر صبور هستند. ( و البته هشدار که عهد اخوت هم با هیچ کسی نبسته اند! ) اما بنده بر این نظر هستم که مشکل از مردمه که بی اخلاقی درونشون نهادینه شده و ارزش هاشون عوض شده. نه اینکه مسئولین رو مسئول ندونم، اما مسئولین رو برآمده از مردم میدونم و در نتیجه ریشه ی مشکل به نظرم مردم هستند. اگر مردم خوب بودند، امروز امام ما غایب نبود. حتی 313 نفر از 78 میلیون نفر!

با اجازه تون بنده حق میدم به مسئولین که جوانان رو نذارن سر پست های کلیدی، اما بحثش فکر کنم طولانی و خارج از موضوع تاپیک باشه. ان شاء الله یک وقتی بشه در این مورد هم صحبت کنیم.

ستایشگر :Gol:

[="Arial Black"][="Indigo"]

کریم;634939 نوشت:

این مساله راباید مراکز کربوطه جواب دهند. ولی سوال بنده هم این است که در چند کشور دنیا چنین اتفاقی می افتد؟


حاجی اینم شد جواب ما؟گیرم در هیچ کشوری اینطور نباشه.ینی چون همه بدن ما هم بد باشیم؟[/]

ستايشگر;634960 نوشت:
راه حل مد نظر من رو خودتون فرمودید حاج آقا. سازمانهایی غیر دولتی اجازه پیدا کنند و با طرح پرسشنامه هایی مناسب این سنجش رو انجام بدن. تعداد سازمانها هم بیشتر از یکی باشه البته!

البته یک نکته را باید مد نظر داشته باشیم وآنهم مستقل بودن این نهادها است چون با تاسف تمام برخی جناحهای سیاسی ما بر اساس همان سیاست ماکیاولی ا زهر هدف پاکی هم استفاده سیاسی می کنند مثل تشکیل گروه صیانت از آراء، ولی اگر چنین نهادهای مستقلی تشکیل یافته باشد خیلی خوب است.:Gol:

ستايشگر;634960 نوشت:
با اجازه تون بنده حق میدم به مسئولین که جوانان رو نذارن سر پست های کلیدی، اما بحثش فکر کنم طولانی و خارج از موضوع تاپیک باشه. ان شاء الله یک وقتی بشه در این مورد هم صحبت کنیم.

بیانش بارهم خالی از لطف نیست چون مخالف با موضوع تاپیک هم نمی باشد. چون یکی از عوامل موفقیت ما در جبهه ها اعتماد به همین جوانها بوده است که باقی مانده های آنها الان هم در عرصه های مختلف نسبت به دیگران خدمات خوبی انجام می دهند.

PAN;634981 نوشت:
حاجی اینم شد جواب ما؟گیرم در هیچ کشوری اینطور نباشه.ینی چون همه بدن ما هم بد باشیم؟

به هر حال هر ایده ای باید دلیل داشته باشد وقتی اساس نظامی درست وقانون اساسی آن خیلی مترقی است چرا باید هر ده سال یک همه پرسی صورت گیرد؟ این ده سال مثلا چه ملا ک ومعیاری دارد؟
فرض گیریم در هر ده سال به یک نظام خاصی رای دادند آیا با این حساب می شود هی قانون اساسی عوض کرد وهمه اش در حال تغییر نظام بود که چنین عملی چندان معقول به نظر نمی رسد.

h@s@n;635218 نوشت:
همین سازمان مللی که میگید نهاد مستقلی نیست بر انتخابات غزه نظارت کرد و در حالی که نظر آمریکا سازشکارانی مثل محمود عباس بود رای اکثریت به حماس رو تایید کرد پس وضعیت اونقدرها هم خراب نیست!

بعد مخالفین نظام هم اندک نیستند مثال بارزش 25 خرداد 88 بود که با اینکه در روز قبلش در چند بخش خبری مخالفین توسط مسئولین امنیتی تهدید شدند که به خیابان نیایند ولی جمعیتی میلیونی به خیابانها آمد.

آمار درست کردن هم خیلی کار راحتیه! مگه دولت آقای احمدی نژاد در سالهای 86-85 که قیمتها جهشی بالای 50 درصد پیدا کرد از جمله مسکن که یک آپارتمان 20 میلیونی شد 50 میلیون مگه آمار تورم 20 درصدی نداد؟! و خیلی آمارهای خالی بندی دیگه.


اولا سخن در عملکرد یک دولت خاص نیست بلکه در روش کلی حکومت کشور است که به کل نظام مربوط می شود.
چطور شده که ما به شورای نگهبان خود که تشکیل یافته از فقهای مجتهد عادل وپارسا وبه دور از حب دنیا وریاست است اعتماد نداریم وهمجنین حقوقدانانی که در خود همین کشور تربیت یافته اند وآنوقت اشخاصی را که از آن سر دنیا که اولویت مهم شان بیشتر از خدمت به مستضعفین خدمت به مستکبران است ترجیح می دهیم؟
گیرم سازمان ملل در یک مورد واصلا ده مورد درست عمل کرده است اما چند درصد کارهایش به نفع جامعه ملل است؟
مگر مجوز حکله به عراق وافغانستان از همین سازمان ملل گرفته نشد که بعدا مشخص شد اصلا بمب اتمی در عراق نبوده است. همین نهاد شورای امنیت سازمان ملل مگر حماس، حزب الله وگروههای مقاومت را تروریستی معرفی نکرده است؟
مگر تا ده سال پیش که گروهک منافقین هزاران ایرانی وعراقی را شهید کرده بودند از طرف شورای امنیت سازمان ملل تروریستی معرفی شده بودند؟ مگر همین سازمان ملل وتوابعش ترور دانشمندان ایرانی را محکوم کردند؟
مگر اینهمه تحریم علیه ایران وکشورهای مظلوم وبی پناه از طرف شورای امنیت سازمان ملل صادر نمی شود؟
ودهها وصدها از ایت مگر ها که جوابی جز خدمتگزاری این نهادها در برابر مستکبران را نمی رساند.

h@s@n;635372 نوشت:
خب سازمان ملل با تمامی کاستی هایش تنها ارگان بین المللی هست که میشه بهش رجوع کرد اما من این را از این لحاظ گفتم که کار رو نپیچونم وگرنه اگر در کشور واقعا حزبی وجود داشت و آزادی بیان بود مطمئنا حرف از نظارت احزاب میزدم ولی حقیقت عکس این رو نشون میده.

پس شما هم قبول دارید که سازمان ملل قابل اعتماد نیست. بله بنده هم موافق هستم که یا حزبی به معنای واقعی کاش وجود داشت که الان وجود ندارد ویا اینکه گروههای مردمی بی غرض ودلسوز وجود داشتند که مورد قبول برای همه اقشار بودند واین کارها را انجام می دادند.

به نام خدا.

کریم;635363 نوشت:
البته یک نکته را باید مد نظر داشته باشیم وآنهم مستقل بودن این نهادها است چون با تاسف تمام برخی جناحهای سیاسی ما بر اساس همان سیاست ماکیاولی ا زهر هدف پاکی هم استفاده سیاسی می کنند مثل تشکیل گروه صیانت از آراء، ولی اگر چنین نهادهای مستقلی تشکیل یافته باشد خیلی خوب است.:Gol:

کمیته ی صیانت از آراء که اون موقع تشکیل شد، بله. مستقل از سیاسیون نبود. وابسته به یکی از کاندیداها بود که از اول به سیستم رای گیری و شمارش اعتماد زیادی نداشت. اما به هر حال درون مجموعه های حکومت نبود ( وابسته به وزارت کشور و شورای نگهبان نبود ).

اما میشه با برپا کردن همچو گروه هایی از سلایق سیاسی مختلف که مورد اعتماد مردم باشند ( نه اینکه همه از یک سلیقه ی محدود فکری باشند و تکثری که در جامعه مشاهده میشه در اونها دیده نشه و یا همه از نیروهای حکومت به حساب بیان! به عنوان مثال همه ی گروه هایی که از بودجه ارتزاق میکنند رو باید کنار گذاشت. ) و دادن مصونیت قضایی به اونها، یک سیستم نظارتی مستقل از حکومت رو برپا کرد که در مورد رصایت مردم از حکومت در زمینه های مختلف آمار گیری بکنه.

که لازمه ی اینکار، توسعه یافتگی ذهن مسئولان و قانون گزاران و اصحاب قدرت هست که ... :khandeh!:

کریم;635363 نوشت:

بیانش بارهم خالی از لطف نیست چون مخالف با موضوع تاپیک هم نمی باشد. چون یکی از عوامل موفقیت ما در جبهه ها اعتماد به همین جوانها بوده است که باقی مانده های آنها الان هم در عرصه های مختلف نسبت به دیگران خدمات خوبی انجام می دهند.

من حق میدم که نیروهای جوان سر کار نباشند، زیرا همونطور که یک روحانی برای فتوا دادن، سالها باید رنج و مرارت بکشه تا به چم و خم استنباط فتوا از منابع مسلط بشه و آموزش ببینه بعد بیاد فتوا بده، همونطور که یک پزشک باید سالها درس بخونه وزحمت بکشه و بعد هم یه مدتی بره سر کار و کم کم رشد کنه و نحوه ی طبابت رو بیاموزه، یک سیاستمدار و یک مدیر هم باید کم کم بالا بیاد و به مدیریت برسه. همینجوری که نمیشه طرف از پشت میز تحصیل پاشه بره پشت میز مدیریت و سیاست بشینه! به هر حال کار کشور شوخی نیست. تجربه لازم داره. اما به علت شیرین بودن خدمت (!!!) و علاقه ی شدید به محقق کردن این گفته ی شهید مظلوم که "ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت"، به علت خیلی از قدرت پرستی ها و تنگ نظری ها و جمود فکری یا چنین ساز و کاری بر پا نشده، یا اینکه هر کی دستش رسیده بخاطر جناح بازی سیاسی، زده این نیروهای در حال تربیت رقیب رو به انواع و انحاء مختلف مورد توجهات سنگین ( که دیگه نگیم تا موجبات تکدر خاطر نشه! ) قرار داده.

یک زمانی اوایل انقلاب بوده، جنگ بوده، نیروی آماده به کار نبوده، امثال همت و باکری و باقری و رضایی و ...، امثال هاشمی و رهبری و روحانی و ... ، امثال ظریف و عارف و غرضی و غفوری فرد و ... ، مسئولیت ها رو به دست گرفتند، کشور هزینه داد و با خطا و تجربه کشور و جنگ رو چرخوندن تا امروز که 36 سال گذشته. امروز، دیگه نه کشور کشش داره و نه درست هست که دوباره با همون طریق آزمون و خطا و کسب تجربه کشور رو هدایت کنیم. الان یا باید نیروی متخصص در زمینه ی سیاست و مدیریت میداشتیم و استفاده میکردیم ( که در ظل توجهات بی دریغ شیاطین و نفوس اماره ی مدیران و سیاستمداران نداریم! ) یا باید از اون تجربه ها استفاده کنیم که در نتیجه مدیران سنشون میره بالا!

ستایشگر :Gol:

[="Arial Black"][="Indigo"]

کریم;635363 نوشت:
.
به هر حال هر ایده ای باید دلیل داشته باشد وقتی اساس نظامی درست وقانون اساسی آن خیلی مترقی است چرا باید هر ده سال یک همه پرسی صورت گیرد؟ این ده سال مثلا چه ملا ک ومعیاری دارد؟
فرض گیریم در هر ده سال به یک نظام خاصی رای دادند آیا با این حساب می شود هی قانون اساسی عوض کرد وهمه اش در حال تغییر نظام بود که چنین عملی چندان معقول به نظر نمی رسد.
.

وقتی یک نطامی اساس کارش درست باشه و... دیگه چه ترسی از همه پرسی داره؟این همه پرسی به نفع اون نظام خواهد
این که در دوره های مشخص مقبولیت یه نظام همه پرسی بشه معقول نیست ولی بجاش اگه یه نظامی بطور ابدی حکومت کنه معقوله؟!ح[/]

نسل فعلی یه نسل بدبخته.

PAN;636408 نوشت:
وقتی یک نطامی اساس کارش درست باشه و... دیگه چه ترسی از همه پرسی داره؟این همه پرسی به نفع اون نظام خواهد
این که در دوره های مشخص مقبولیت یه نظام همه پرسی بشه معقول نیست ولی بجاش اگه یه نظامی بطور ابدی حکومت کنه معقوله؟!ح

این جواب نبود. ما این همه هزینه کنیم در هر ده سال برای چی؟ خلاصه به نظر بنده زیاد درست به نظر نمی رسد. ودر عین حال اداره وبرنامه ریزی باید بر اساس روش عقلاء عالم باشد. الان در کدام کشور عقلای آن که در این زمینه بالطبع باید کارشناسان علوم سیاسی رای دهند چنین روشی دارند؟

[="Arial Black"][="Indigo"]

کریم;636619 نوشت:
این جواب نبود. ما این همه هزینه کنیم در هر ده سال برای چی؟ خلاصه به نظر بنده زیاد درست به نظر نمی رسد. ودر عین حال اداره وبرنامه ریزی باید بر اساس روش عقلاء عالم باشد. الان در کدام کشور عقلای آن که در این زمینه بالطبع باید کارشناسان علوم سیاسی رای دهند چنین روشی دارند؟
کدام هزینه؟شما اشکالات این روشُ بگید.مگه حتما باید درگیری خیابانی بوجود بیاد تا نظر مردم فهمیده شه؟ خب برای فهمیدن نظر مردم در مورد نوع حکومتشون بهترین روش همه پرسیه.الان در کدام کشور عقلای اونجا به حجاب اجباری رای میدن؟ یا در کدوم کشور متمدن دین رو اینقدر وارد سیاست میکنند؟[/]

[="Verdana"][="Black"]

PAN;636741 نوشت:
الان در کدام کشور عقلای اونجا به حجاب اجباری رای میدن؟ یا در کدوم کشور متمدن دین رو اینقدر وارد سیاست میکنند؟

احسنت ، احسنت :Kaf:

کریم;636619 نوشت:
اداره وبرنامه ریزی باید بر اساس روش عقلاء عالم باشد

این طرز فکر اگرچه خوب و پسندیده ست ، اما ای کاش عمومیتی که الان دارد ، جاهای دیگه هم رعایت بشه . که نمیشه .:Ghamgin:[/]

PAN;634407 نوشت:
[=Arial Black]سلام
دلیل اینکه نباید هر 10 سال یا کمتر در مورد نوع حکومت ,مستقیما از مردم پرسیده شه چیه؟
اگه میگید شرکت در انتخابات نشونه رضایت مردم به نوع حکومت فعلیه.دیگه "آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است؟" با پرسش مستقیم از مردم در مورد نوع حکومت مقبولیت این سیستم بیش از پیش تقویت میشه.

سلام علیکم،
برادر عزیز اون چیزی که در کمتر از هر ده سال تغییر می‌کند مثلاً ریاست‌جمهوری یا نمایندگان مجلس است، یعنی تغییرات جزءی در زیرساختارها که همین تغییرات جزئی خودش پتانسیل تغییرات زیادی را در عمل دارد، اگر قرار باشد هر ۱۰ سال کل ساختار عوض شود که دیگر کلاً همه‌اش باید یک گروه باشند که آماده باشند با تغییر حکومت قانون اساسی جدید بنویسند، یک گروه هم باید همیشه یک گوشه بایستند تا نوبتشان بشود حکومت موقت تشکیل بدهند تا قانون اساسی آمده شود و بشود اولین رأی گیری را انجام داد ...
در تمامی علوم ما یک سری شرایط گذار داریم (Transient State) که کارکرد حقیقی و طبیعی (natural behavior) یک سیستم را بعد از گذراندن آن می‌توان دید، یعنی در شرایط دائمی (Steady و یا Stationary و یا ...). رفتار سیستم در زمان گذار تابع عوامل متعددی است و عوامل متعددی هم نقش خواهند داشت که ممکن است سبب شود یک سیستم مثلاً ظرف ۵ ثانیه از حالت گذار خودش خارج شود و یا ظرف ۱۵ ثانیه و یا ظرف ۳۰ ثانیه ...
حالا برسیم به این انقلاب ... اگر قرار باشد هر ده سال یا کمتر از ده سال حکومت عوض شود که این حرف به دور از عقل است ... اگر هم قرار باشد عوض نشود و فقط برای راحت‌تر شدن خیال مردم و دولت باشد باز این خلاف عقل است، رأی‌گیری با این شرط که جواب باید فقط مثبت باشد مگرنه عقلایی نخواهد بود کلّش هم غیرعقلایی خواهد بود ... اگر هم ضرورتی باشد که رضایت مردم محک بخرد می‌شود با معیارهای غیرمستقیم‌تری مثل مشارکت‌های مردمی و غیره آنرا محک زد اگرچه ضرورتی برای این کار به نظر حقیر نمی‌رسد مگر در حدّ دادن امید به مردم ...
خوب حالا در این انقلاب آیا ما به شرایط نرمال یک کشور بعد از التهابات انقلابی که کرده‌ایم رسیده‌ایم؟ یعنی این انقلاب فرصت کرده است که به میدان وعده‌ها و آرمان‌هایش برسد که بگوییم این گوی و این میدان یا خیر؟ از بنده بپرسید نزدیک به این میدان شده است ولی هنوز هم در شرایط گذار است ... سال ۵۷ انقلاب کرد و هنوز ارتش نداشت که جنگی به آن تحمیل شد که ۸ سال طول کشید، بعد از جنگ هم در هر ده سال (بعد از سال ۶۸ اول در سال ۷۸ که شد ۱۸ تیر و بعد در سال ۸۸ که فتنه‌ی انتخاباتی بود) فتنه‌آی به پا شد که مقداری مقدمه داشت و مقداری مؤخره و هر کدام خلاصه چند سالی طول کشیدند ... در این میان هم که تقریباً همیشه در تحریم بوده‌ایم ... آیا به نظر شما شهری که در محاصره‌ی دشمن است و آب و غذا به رویش بسته شده است مردمش می‌توانند بگویند که ما باید حاکم را عوض کنیم تا یک حاکم مردمی‌تر بیاید؟ فشار اگر از طرف حاکم باشد این حرف درست است ولی وقتی نگذا‌شته‌اند ما به شرایط عادی یک حکومت مستقل برسیم چطور این حرف می‌تواند منصفانه تلقی گردد؟ یک فرق بزرگ بعد از انقلاب و قبل از انقلاب همین بود که آن موقع همه‌ی دنیای استکبار که امروز بر علیه ما هستند آن روز دوست و برادر شاه بودند ... آن روز شاه متحد ایشان بود و صهیونیسم به داشتن چنین متحدی در منطقه دلخوش بود که بعد از انقلاب هم احساس خلأ کردند و دست به دامان دیگران شدند ...
با این حساب به نظر حقیر این سؤال که «آیا نسل فعلی حق انتخاب دارند؟» سؤال زیبایی است و در یک نگاه شاید خیلی هم منطقی باشد ولی در واقع ناشی از نداشتن درک سیاسی درست از شرایط دنیای حقیقی است ... ادعای بزرگی کردم؟

اما این وجه سیاسی و امروزی‌اش بود، حتی از نگاه اسلامی هم این کار وجهی ندارد. حضرت علی علیه‌السلام ۲۵ سال خانه‌نشین شدند، بعد از خلیفه‌ی سوم مردم آمدند و التماس که آقا شما بشوید حاکم ما، ایشان هم با جزئياتی که همه می‌دانند پذیرفتند و شدند حاکم ... حاکم شدنشان مردمی بود ... ولی ظرف آن ۵ سال حکومتی که به شهادت ایشان علیه‌السلام ختم شد چقدر از همان افرادی که به ایشان التماس کردند حاکم شوند در مقابل ایشان ایستادند؟ مگر خوارج از همان افراد سپاه خودشان نبودند؟ جالب است که در نامه‌ای معاویه همین پیشنهاد این تاپیک را به حضرت داد! گفت آن موقع طرفدار زیاد داشتی حالا اگر راست می‌گویی یک بار دیگر بگو باید تجدید بیعت شود ببین چند نفر با تو بیعت خواهند کرد! به نظر شما حرف امام چه بود؟ ایشان رد کردند بر مبنای یک قیاس برای کسی که اهل قیاس بود، اما فعل و قول معصوم برای ما حجت است ... اگرچه خودمان هم دستمان از دلیل و حجت عقلی خالی نیست ...

یا علی علیه‌السلام

فاطمـه;636414 نوشت:
نسل فعلی یه نسل بدبخته.

سلام علیکم،
ممنون می‌شوم بنده و همسرم و اطرافیان و دوستان و بسیاری از افراد حزب‌اللهی و بسیجی و تمام آنها که در نه دی به خیابان‌ها آمدند و آنها که خواستند بیایند و نتوانستند را از لیست بدبخت‌های این نسل خارج کنید ... ما خوشبختیم اگرچه منکر ناخالصی‌ها و بی‌عدالتیها و ظلم‌ها هم نیستیم ... آنچه که این انقلاب برای ما آورده بسیار بیش از این حرفهاست و فقط امیدواریم همان ناحالصی‌ها هم برطرف گردند ... شما که افسرده هستید ولی ان شاء الله به کمک دیگر دوستانی که در این انقلاب به امیدی بر پا ایستاده‌اند ...
یا علی علیه‌السلام

[="Blue"]

باء;636849 نوشت:
ممنون می‌شوم بنده و همسرم و اطرافیان و دوستان و بسیاری از افراد حزب‌اللهی و بسیجی و تمام آنها که در نه دی به خیابان‌ها آمدند و آنها که خواستند بیایند و نتوانستند را از لیست بدبخت‌های این نسل خارج کنید

همچنین بنده را.

ببخشید. گفتم اگه نگم شاید تو اون لیست بدبختها بمونم.[/]

فاطمـه;636414 نوشت:
نسل فعلی یه نسل بدبخته.

بدبختی افراد با خود آنهاست ونمی شود برای همه نسخه واحد پیچید.

PAN;636741 نوشت:
کدام هزینه؟شما اشکالات این روشُ بگید.مگه حتما باید درگیری خیابانی بوجود بیاد تا نظر مردم فهمیده شه؟ خب برای فهمیدن نظر مردم در مورد نوع حکومتشون بهترین روش همه پرسیه.الان در کدام کشور عقلای اونجا به حجاب اجباری رای میدن؟ یا در کدوم کشور متمدن دین رو اینقدر وارد سیاست میکنند؟

چه ضمانتی وجود دارد که در این صورت درگیری خیابانی بوجود نخواهد آمد؟
فکر نمی کنم در هیچ کشوری برا ی تک تک قوانین همه پرسی کرد.
الان در همین کشورهای متمدن هم جنس بازی قانونی است. که شامل تمام کشورهای اروپایی، برخی ایالات آمریکا، خیلی از کشورهایی که حکومت لائیک وسکولار دارند.
در کشورهای متمدن اجازه داشتن حجاب نمی دهند، ومحجه از دانشگاه بیرون می شود. در آلمان خانم مسلمان به جرم اسلام وحجاب در دادگاه وجلوی چشم قاضی با 18 ضربه چاقو به شهادت می رسد وآب از آب تکان نمی خورد.
در فرانسه مهد اروپا دختران ویترینی برای اراضاء شهوت مردان پشت ویترین قرا می گیرند که بهتر است فیلمش را تماشا کنید.
http://www.jc313.ir/14070-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85--%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86-
%D9%88%DB%8C%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86%DB%8C-.html
اگر ملاک کشورهای دیگر باشند که آنقدر قوانین غیر انسانی دارند که شرم آور است. ولی حداقل ایران قوانینش را بر اساس باورهای قریب به اتفاق مردم پایه ریزی کرده است وبر آنها پایبند است نه اینکه انفعالی بوده وهر روز به طرفی بچرخد هرچند در عمل چه بسا مسئولینی درست عمل نکنند که این هم ایرادش به اصل قانون نیست.
اگر دین را وارد سیاست نکنید می شود مواردی که عرض کردم وفکر نکنم احدالناسی در ایران این کثافت کاری ها را قبول داشته باشد.
امروز انقلاب ایران نکته امید مستضعفین شده است که بعد از 36 سال با تمام سختی ها ایستاده است و پیش رفتهایی که دارد چشمگیر است هر چند باری مایی که در داخل نعمت هستیم قابل حس نیست. ولی دوستان ما از دانشجویان خارجی بالاخص کشورهای اسلامی نقل می کردند که به ایران افتخار می کردند بخاطر پیشرفت های علمی آن مخصوصا پرتاب کردن ماهواره که الحمدلله ماهواره فجر هم امروز به فضا پرتاب شد.
چه خوب است قدر این انقلاب را بیشتر بدانیم وتمام تلاش خود را در پیشرفت بکار بریم.

کریم;637076 نوشت:
بدبختی افراد با خود آنهاست ونمی شود برای همه نسخه واحد پیچید.

چه ضمانتی وجود دارد که در این صورت درگیری خیابانی بوجود نخواهد آمد؟
فکر نمی کنم در هیچ کشوری برا ی تک تک قوانین همه پرسی کرد.
الان در همین کشورهای متمدن هم جنس بازی قانونی است. که شامل تمام کشورهای اروپایی، برخی ایالات آمریکا، خیلی از کشورهایی که حکومت لائیک وسکولار دارند.
در کشورهای متمدن اجازه داشتن حجاب نمی دهند، ومحجه از دانشگاه بیرون می شود. در آلمان خانم مسلمان به جرم اسلام وحجاب در دادگاه وجلوی چشم قاضی با 18 ضربه چاقو به شهادت می رسد وآب از آب تکان نمی خورد.
در فرانسه مهد اروپا دختران ویترینی برای اراضاء شهوت مردان پشت ویترین قرا می گیرند که بهتر است فیلمش را تماشا کنید.
http://www.jc313.ir/14070-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85--%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86-
%D9%88%DB%8C%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86%DB%8C-.html
اگر ملاک کشورهای دیگر باشند که آنقدر قوانین غیر انسانی دارند که شرم آور است. ولی حداقل ایران قوانینش را بر اساس باورهای قریب به اتفاق مردم پایه ریزی کرده است وبر آنها پایبند است نه اینکه انفعالی بوده وهر روز به طرفی بچرخد هرچند در عمل چه بسا مسئولینی درست عمل نکنند که این هم ایرادش به اصل قانون نیست.
اگر دین را وارد سیاست نکنید می شود مواردی که عرض کردم وفکر نکنم احدالناسی در ایران این کثافت کاری ها را قبول داشته باشد.
امروز انقلاب ایران نکته امید مستضعفین شده است که بعد از 36 سال با تمام سختی ها ایستاده است و پیش رفتهایی که دارد چشمگیر است هر چند باری مایی که در داخل نعمت هستیم قابل حس نیست. ولی دوستان ما از دانشجویان خارجی بالاخص کشورهای اسلامی نقل می کردند که به ایران افتخار می کردند بخاطر پیشرفت های علمی آن مخصوصا پرتاب کردن ماهواره که الحمدلله ماهواره فجر هم امروز به فضا پرتاب شد.
چه خوب است قدر این انقلاب را بیشتر بدانیم وتمام تلاش خود را در پیشرفت بکار بریم.

باسلام
فرمودیدبدبختی افرادباخودانهاست کاملا درسته اگرخودشان درتمام انتخابات رای نمیدانندوچنین حکومتی راتاییدنمیکردندکه بدبخت نبودند
اولاشرکت گسترده ایرانیان درانتخابات ازترسشون هست اینقدردین روواردسیاست کردیم که اکثرامیگن اگه رای ندهیم حتی اگرتوانایی هم داشته باشیم درفلان سیستم استخدام نمیشویم و...
فرمودیدقدرانتقلاب وپیشرفت علمی اش رابدانیدازشمامیخوام به اهل تاریخ رجوع کنیدایرانیان انسان های باهوشی بودندوهستندوتاریخ تصدیق کننده این هست پس شک نکنیدبه مرور پیشرفت میکردحتی بسیاربیش ترازالان
دین خیلی خوبه واردسیاست شه اماشرط هایی دارد اول اینکه نگاهی کاملاعقلانی به قوانین بشه وازهرگونه انتخاب کورکورانه احادیث پرهیزشه وملاک قدرت به امامه نباشه بلکه به تحصیلات باشه
وازهمه مهم ترچیزی که میتونه وضعیت فعلی رونجات بده خصوصی سازی هست بایدتمام رسانه هاازدست دولت خارج شه و..
اگراینگونه شدمیتوانیم بگویم ایران حق انتخاب دارد
یاحق

احمد;637134 نوشت:
باسلام
فرمودیدبدبختی افرادباخودانهاست کاملا درسته اگرخودشان درتمام انتخابات رای نمیدانندوچنین حکومتی راتاییدنمیکردندکه بدبخت نبودند

یعنی تمام بدبختی بخاطر همین انقلاب بوجود آمده است، مگر انقلاب چه مانعی در برابر جوانان گذاشته است که بدبخت باشند؟
آیا زمینه تحصیل را فراهم نکرده است؟ میزان تحصیلات قبل انقلاب وبعد انقلاب چقدر فرق دارد؟ همین عراق همسایه ما چقدر از جوانانش سواد دارند؟ فوقش 20% مردم ما قبل انقلاب هم غیر این نبودند. پس کفران نعمت نکنیم.

احمد;637134 نوشت:
اولاشرکت گسترده ایرانیان درانتخابات ازترسشون هست اینقدردین روواردسیاست کردیم که اکثرامیگن اگه رای ندهیم حتی اگرتوانایی هم داشته باشیم درفلان سیستم استخدام نمیشویم و...

این برداشت کاملا غلط است. مگر چند درصد مردم را آمار گرفته اید که بخاطر ترس شرکت کرده باشند؟ نمی توانیم برداشت شخصی مردن را به مردم نسبت دهیم.

احمد;637134 نوشت:
فرمودیدقدرانتقلاب وپیشرفت علمی اش رابدانیدازشمامیخوام به اهل تاریخ رجوع کنیدایرانیان انسان های باهوشی بودندوهستندوتاریخ تصدیق کننده این هست پس شک نکنیدبه مرور پیشرفت میکردحتی بسیاربیش ترازالان

پهلوی بیش از 50 سال حاکم بر این کشور بود چند درصد مردم زمینه بروزاستعداد پیدا کردند؟ وقتی حکومت جامعه بستر را آماده نکند هیچ امکان پیشرفت نخواهد بود. عراق هم مصداق بارز آن.

احمد;637134 نوشت:
دین خیلی خوبه واردسیاست شه اماشرط هایی دارد اول اینکه نگاهی کاملاعقلانی به قوانین بشه وازهرگونه انتخاب کورکورانه احادیث پرهیزشه وملاک قدرت به امامه نباشه بلکه به تحصیلات باشه

کی گفته قوانین کشور برداشت صرف از احادیث است؟ عقل هم در برابر احادیث وشرع نیست وتابع حدیث هم ضد عقل نیست که عقل را کنار بگذارد.

احمد;637134 نوشت:
وازهمه مهم ترچیزی که میتونه وضعیت فعلی رونجات بده خصوصی سازی هست بایدتمام رسانه هاازدست دولت خارج شه و..

احسنت این فرمایش متین است.

فاطمـه;636414 نوشت:
نسل فعلی یه نسل بدبخته.

دوستی می گفت پدرم می گفت ما نسل سوخته(بدبخت) بودیم
ظریفی بهش گفت پس این نسل پدر سوخته(پدر بدبخت)می باشند

البته در هر نسل عده ای می گویند ما نسل سوخته هستیم این(این دلیل بر صحت مطلب گوینده نمی باشد)

عکسش هم می تواند صادق باشد

کریم;637357 نوشت:
یعنی تمام بدبختی بخاطر همین انقلاب بوجود آمده است، مگر انقلاب چه مانعی در برابر جوانان گذاشته است که بدبخت باشند؟
آیا زمینه تحصیل را فراهم نکرده است؟ میزان تحصیلات قبل انقلاب وبعد انقلاب چقدر فرق دارد؟ همین عراق همسایه ما چقدر از جوانانش سواد دارند؟ فوقش 20% مردم ما قبل انقلاب هم غیر این نبودند. پس کفران نعمت نکنیم.

این برداشت کاملا غلط است. مگر چند درصد مردم را آمار گرفته اید که بخاطر ترس شرکت کرده باشند؟ نمی توانیم برداشت شخصی مردن را به مردم نسبت دهیم.

پهلوی بیش از 50 سال حاکم بر این کشور بود چند درصد مردم زمینه بروزاستعداد پیدا کردند؟ وقتی حکومت جامعه بستر را آماده نکند هیچ امکان پیشرفت نخواهد بود. عراق هم مصداق بارز آن.

کی گفته قوانین کشور برداشت صرف از احادیث است؟ عقل هم در برابر احادیث وشرع نیست وتابع حدیث هم ضد عقل نیست که عقل را کنار بگذارد.

احسنت این فرمایش متین است.

باسلام
شمابفرمایید انقلاب چه مانع هایی رابه وجودنیاورده این خط قرمزها وممیز هایی که این انقلاب ایجادکرده مانع پیشرفت معقول مردم چه درزمینه فلسفه و..شده
قبلا هم گفتیم اروپازمانی پیشرفته شدکه فلسفش پیشرفته
شد برادرگرامی هزینه ای که ایران صرف دانش وتحصیلات کرده خیلی زیاد بوداماپیشرفت بیشتری انتظارمیرفت اگرهمین هزینه تحصیل درسرالیون به کارگرفته میشد چون خط قرمزی وجودنداره پیشرفت زیادی میکرد اما مامیگیم الا بلا همین درسته فلسفه مابایدبافلسفه نوتلفیق داده بشه نمیگم ملاصدرا اشتباه گفته ولی اون مال دوهزارسال قبله واماامروزمابایدبانیازروز اندیشه هاروتلفیق بدیم نتیجش بشه فلسفه نو,ارسطوی نو و...

فرمودید چند درصد مردم راامارگرفتیم به علت ترس بوده حقیربه جرات میگم ازهرده نفریکی باورنمیکنید اشکالی ندارد همین سایت باوجوداینکه دینی هست خودتان ازاول تایپیک هارامطالعه کنید چندنفرموافق شماهستند؟؟وبرعکس؟
واماشماچگونه میتوانیداثبات کنیدازترس ازدست دادن موقعیت نبوده طبق کدام امار؟؟؟!!

برخی قوانین مابرداشت کورکورانه ازاحادیث هست اماچون به اصل موضوع بی ربط هست ان رابیان نمیکنیم

درضمن شمانیزفرمودیدباخصوصی سازی وخارج شدن رسانه هاازدست دولت موافقید ومانیزبسیارخوشحالیم که باکارشناس روشنفکری چون شمابحث میکنیم اگراین موضوع حل شود خواه ناخواه تمام موارد بالا حل خواهدشد باتشکرفراوان ازشما
یاحق

بپاخیزیم;633446 نوشت:
مردم اگر نظامی را قبول نداشته باشند در انتخاباتش شرکت نمیکنند
این منطق خیلی ساده است و همه این را میدانند .

سلام
این حرف درست نیست
من خودم تو انتخابات ریاست جهوری شرکت کردم و به آقای روحانی رای دادم. تنها هدفم این بود که اون نامزد خاصی که مد نظرم بود(که احتمالا میدونید کیه) رای نیاره. و الا رای نمیدادم
مردم گاهی باید بین بد و بدتر انخاب کنند. شرکت نکردن در انتخابات باعث میشه که یه عده تندرو با رای خیلی کم سرکار بیان. ما اینو میفهمیم

احمد;637459 نوشت:
باسلام
شمابفرمایید انقلاب چه مانع هایی رابه وجودنیاورده این خط قرمزها وممیز هایی که این انقلاب ایجادکرده مانع پیشرفت معقول مردم چه درزمینه فلسفه و..شده
قبلا هم گفتیم اروپازمانی پیشرفته شدکه فلسفش پیشرفته
شد برادرگرامی هزینه ای که ایران صرف دانش وتحصیلات کرده خیلی زیاد بوداماپیشرفت بیشتری انتظارمیرفت اگرهمین هزینه تحصیل درسرالیون به کارگرفته میشد چون خط قرمزی وجودنداره پیشرفت زیادی میکرد اما مامیگیم الا بلا همین درسته فلسفه مابایدبافلسفه نوتلفیق داده بشه نمیگم ملاصدرا اشتباه گفته ولی اون مال دوهزارسال قبله واماامروزمابایدبانیازروز اندیشه هاروتلفیق بدیم نتیجش بشه فلسفه نو,ارسطوی نو و...

فرمودید چند درصد مردم راامارگرفتیم به علت ترس بوده حقیربه جرات میگم ازهرده نفریکی باورنمیکنید اشکالی ندارد همین سایت باوجوداینکه دینی هست خودتان ازاول تایپیک هارامطالعه کنید چندنفرموافق شماهستند؟؟وبرعکس؟
واماشماچگونه میتوانیداثبات کنیدازترس ازدست دادن موقعیت نبوده طبق کدام امار؟؟؟!!

برخی قوانین مابرداشت کورکورانه ازاحادیث هست اماچون به اصل موضوع بی ربط هست ان رابیان نمیکنیم

درضمن شمانیزفرمودیدباخصوصی سازی وخارج شدن رسانه هاازدست دولت موافقید ومانیزبسیارخوشحالیم که باکارشناس روشنفکری چون شمابحث میکنیم اگراین موضوع حل شود خواه ناخواه تمام موارد بالا حل خواهدشد باتشکرفراوان ازشما
یاحق


اگه رسانه ها خصوصی بشه و ازاد باشن هرچیزیو ک میبینن بگن که همه چیز حل میشه،پس چرا این اتفاق نمیوفته؟

PAN;636741 نوشت:
[=Arial Black]در کدوم کشور متمدن دین رو اینقدر وارد سیاست میکنند؟

کاش دین رو وارد سیاست میکردن..ای کاش..

شهید علی اصغر پازوکی;637393 نوشت:

دوستی می گفت پدرم می گفت ما نسل سوخته(بدبخت) بودیم
ظریفی بهش گفت پس این نسل پدر سوخته(پدر بدبخت)می باشند

البته در هر نسل عده ای می گویند ما نسل سوخته هستیم این(این دلیل بر صحت مطلب گوینده نمی باشد)

عکسش هم می تواند صادق باشد

باسلام
تمام اینها متیجه تهاجم فرهنگی به ایران هست که الحمدلله همین تهاجم های فرهنگی موجبات بسیاری ازپیشرفت هادرایران شد
درضمن ماهرگز حاظرنیستیم برای متمدن شدن روبه استعمارواستثمار بیاریم روبه ازادی غیرعقلانی بیاریم روبه ازادی همجنس گرایی بیاریم روبه هرزه گری و...بیاریم
الحمدلله که این انقلاب باوجودمشکلاتی که اورد که خصوصی سازی راه حلش هست
این موارد غیرانسانی وعقلی ومنطقی روکنارزد
یاحق

[="Blue"]جوانان ما انتخاب کره اند
میگید نه 22 یهمن ببینید


[/]

احمد;637459 نوشت:
شمابفرمایید انقلاب چه مانع هایی رابه وجودنیاورده این خط قرمزها وممیز هایی که این انقلاب ایجادکرده مانع پیشرفت معقول مردم چه درزمینه فلسفه و..شده
قبلا هم گفتیم اروپازمانی پیشرفته شدکه فلسفش پیشرفته

بنده ادعا ندارم که همه چیز در انقلاب ایران ایده آل بوده است بله نکات ضعف است اما منتقد منصف باید قوتها وضعف ها را باهم ببیند نه اینکه کلا بر نکات ضعف متمرکز شود. ولی مساله اینجاست که بله برخی جاها بد سلیقه گی ها وجود دارد در گزینش وغیره اما این از انقلاب نیست بلکه ضعف مدیریتی وشخصیتی برخی افراد است که چون مدیر جایی شده است فکر می کند که همه کاره است لذا بنده فکر می کنم امثال ماها باید این تفکرات اعتدالی ومنصفانه ومتعهد کار کردن را حفظ کنیم تا در مقام عمل مثل خیلی ها پایمان نلغزد.
بازهم به عقیده بنده عدم وجود نیروی کافی متعهد وکاردان است واگر مانعی هم در سر راه باشد اصل انقلاب نیست بلکه سلیقه ها است. لذا نباید ناامید شد.

احمد;637459 نوشت:
برادرگرامی هزینه ای که ایران صرف دانش وتحصیلات کرده خیلی زیاد بوداماپیشرفت بیشتری انتظارمیرفت اگرهمین هزینه تحصیل درسرالیون به کارگرفته میشد چون خط قرمزی وجودنداره پیشرفت زیادی میکرد اما مامیگیم الا بلا همین درسته فلسفه مابایدبافلسفه نوتلفیق داده بشه نمیگم ملاصدرا اشتباه گفته ولی اون مال دوهزارسال قبله واماامروزمابایدبانیازروز اندیشه هاروتلفیق بدیم نتیجش بشه فلسفه نو,ارسطوی نو و...

اروپا در عرض چند سال وچند قرن تلاش به اینجا رسیده است؟ اروپا الان قریب به شش قرن است که تلاش می کند وکار اما انقلاب ایران هنوز 36 سال از عمر آن گذشته واین همه موفقیت به دست آورده است.

احمد;637459 نوشت:
چندنفرموافق شماهستند؟؟

اولا خیلی ها وثانیا بیان نظرات مخالف رد این سایت نشانگر حتما مخالف بودن شخص نیست. بلکه بنده هم برای برخی امور منتقد هستم اما دلیلش مخالفت با نوع نظام وسیستم نیست.

کریم;637984 نوشت:
بنده ادعا ندارم که همه چیز در انقلاب ایران ایده آل بوده است بله نکات ضعف است اما منتقد منصف باید قوتها وضعف ها را باهم ببیند نه اینکه کلا بر نکات ضعف متمرکز شود. ولی مساله اینجاست که بله برخی جاها بد سلیقه گی ها وجود دارد در گزینش وغیره اما این از انقلاب نیست بلکه ضعف مدیریتی وشخصیتی برخی افراد است که چون مدیر جایی شده است فکر می کند که همه کاره است لذا بنده فکر می کنم امثال ماها باید این تفکرات اعتدالی ومنصفانه ومتعهد کار کردن را حفظ کنیم تا در مقام عمل مثل خیلی ها پایمان نلغزد.
بازهم به عقیده بنده عدم وجود نیروی کافی متعهد وکاردان است واگر مانعی هم در سر راه باشد اصل انقلاب نیست بلکه سلیقه ها است. لذا نباید ناامید شد.

اروپا در عرض چند سال وچند قرن تلاش به اینجا رسیده است؟ اروپا الان قریب به شش قرن است که تلاش می کند وکار اما انقلاب ایران هنوز 36 سال از عمر آن گذشته واین همه موفقیت به دست آورده است.

اولا خیلی ها وثانیا بیان نظرات مخالف رد این سایت نشانگر حتما مخالف بودن شخص نیست. بلکه بنده هم برای برخی امور منتقد هستم اما دلیلش مخالفت با نوع نظام وسیستم نیست.

باسلام
ای قلم پنداشتی هنگامه ی دانشوری است
دوره علم امده هرکس به عرفان مشتری
توفهمیدی که اوضاع جهان خرتوخری است
خرهمان است وعوض گردیده پالان ای قلم
نیستی ازاد درایران ویران ای قلم

ماهم قبول داریم انقلاب خوب بوده وضعف کنونی ازضعف مدیریتی هست اما سوال مااینه ضعف مدیریتی ازچیست؟غیرازشیوه حکومت داری غلط غیرازضعف درقوانین ایران؟

البته که بی انصاف نیستیم ووجه مثبت روهم نگاه میکنیم اما بافشارهای روانی,اقتصادی ای که دولت به مردم واردکرده نمیدونم چی بایدبگم جزاینکه ازهردری که فقردراید گناه وارد میشود

فرمودیداروپا شش قرن کارمیکنه
اولا استارت خیلی ازتکنولوژی ها درزمان شاه خورد ثانیا دراین 36سال کپی کردن موارد شش قرن رواکثرکشورها بلدن هرموقع علوم ماجدیدشدخصوصا فلسفه ما ترکیب شد انتظارنوگرایی خواهد رفت
واماهیچ کس مخالف این سیستم نیست
دیگه ازاین بهترمردم چی میخوان هم جمهوریت هم اسلام
امامتاسفانه ازدوواژه بالا درایران نه جمهوریتش وجود داره نه اسلام واقعی
یاحق

احمد;638143 نوشت:
ای قلم پنداشتی هنگامه ی دانشوری است
دوره علم امده هرکس به عرفان مشتری
توفهمیدی که اوضاع جهان خرتوخری است
خرهمان است وعوض گردیده پالان ای قلم
نیستی ازاد درایران ویران ای قلم

فرمایش بعدی حضرتعالی دیگر زیاد با این اشعار نمی سازد. بنده فکر کنم اگر کمی به کشورهای اطراف خود نگاه کنیم که در سایه آمریکا واروپا یا ویران شده اند ویا سرسپرده محض مثل عربستان ویا پیشرفت صرفا برای رفاه وکشورهای اسلامی که محل گشت وگذار هر عیاشی شده با عرض معذرت، که اگر اینها را کنار هم نگاه کنیم خواهیم دید که ایران خودمان با وجود اینهمه فشار ورعایت استقلال چقدر پیشرفت کرده است. بزرگوار شما در وهله اول نباید ایران را با اروپا وپیشرفت آن مقایسه کنید بلکه باید با عربستان، عراق، وسایر کشورهای اطراف مقایسه کنید تا موفقیت آن ملموس شود.

احمد;638143 نوشت:
ماهم قبول داریم انقلاب خوب بوده وضعف کنونی ازضعف مدیریتی هست اما سوال مااینه ضعف مدیریتی ازچیست؟غیرازشیوه حکومت داری غلط غیرازضعف درقوانین ایران؟

البته ما در خیلی موارد هم موفق هستیم از جمله در مورد پیشرفت علمی که دنیا هم به آن اعتراف دارد. در باب ضعف ها هم فکر نکنم مشکل ضعف قواین باشد چون کاش رؤساء ووزراء ومسئولان رده بالا بجای سیاسی کاری چشم انداز 20ساله را اجراء می کردند تا مشخص شود که ظرفیت پیشرفت ایران تا کجاست. به هر حال این ضعف ها با تلاش بیشتر وتربیت نیروهای کارآمد قابل حل است واین هم با وجود این همه استعداد درونی ونیروی جوان قابل تحقق است. به هر حال ما همانطور که رهبرمان فرمودند به آینده امیدوار هستیم تا انشاء الله این ضعف ها هم برطرف شود.

احمد;638143 نوشت:
البته که بی انصاف نیستیم ووجه مثبت روهم نگاه میکنیم اما بافشارهای روانی,اقتصادی ای که دولت به مردم واردکرده نمیدونم چی بایدبگم جزاینکه ازهردری که فقردراید گناه وارد میشود

اینکه فقیر در کشور ما وجود دارد قابل کتمان نیست، اینکه تبعیض وجود دارد علی رغم توصیه های مکرر رهبری قابل کتمان نیست. اما مساله دوم بیشتر از اولی است واین مردم را بیشتر آزار می دهد وعلت اصلی این هم عدم رعایت قانون است که اگر رعایت می شد وضعیت خیلی بهتر بود.
در زمان پهلوی بخاطر سانسور خبری ونبود رسانه برای همه اکثریت مردم از این تبعیض زیاد خبر نداشتند که چقدر چپاول می شود ولی الان با اینکه به مراتب این مساله از بین رفته ولی وجود رسانه واطلاع مدم از امور موجب رنجش خاطر می شود والا رفاه زندگی مردم نسبت به آنزمان خیلی زیاد است. می توایند مقایسه کنید. از باب مثال در آن زمان اکثریت مردم از داشتن یک یخچال هم محروم بودند وبرای اغنیاء بود که الان شما خانه ای را بدون یخچال پیدا نمی کنید.

احمد;638143 نوشت:
اولا استارت خیلی ازتکنولوژی ها درزمان شاه خورد ثانیا دراین 36سال کپی کردن موارد شش قرن رواکثرکشورها بلدن هرموقع علوم ماجدیدشدخصوصا فلسفه ما ترکیب شد انتظارنوگرایی خواهد رفت

بهتر است بدانیم که فلسفه ما به مراتب از نظر نظری بالاتر است ولی متاسفانه ما فلسف را کاربردی نکرده ایم واین هم از کوتاهی دانشمندان ماست ولی الان حرکت برای گسترش فلسفه مضاف خیلی بهتر شده لذا در آینده بهتر خواهد بود.

کریم;637984 نوشت:
ب
اروپا در عرض چند سال وچند قرن تلاش به اینجا رسیده است؟ اروپا الان قریب به شش قرن است که تلاش می کند وکار اما انقلاب ایران هنوز 36 سال از عمر آن گذشته واین همه موفقیت به دست آورده است.

اروپا در جنگ جهانی دوم با خاک یکسان شد ... ( 1950 ) اما تونست در کمتر از 30 سال به ابهت خودش برگرده ... نه نفت داشت و نه منابع عظیم معدنی و نه قمر بنی هاشم ...
به نظره من هم نمیخواد ایران رو با اروپا مقایسه کنیم ... بهتره با فیلیپین و موزامبیک و آنگولا مقایسه کنیم ... اینجوری مقایسه مون هم حقیق تر میشه ...

اون زمان که هیوندا خواست شروع کنه به ماشین ساختن و هیچ ابزاری نداشت ... ایران خودرو اون زمان دارای بهترین ابزار آلات ماشین سازی بود ...
و الان ایران چند تا خودروی ملی داره و هیوندا چند تا خودرو تولید میکنه ...
الان با این همه سال کارکرد ایران خودرو ... این شرکت بدهی چند هزار میلیاردی داره ...
به بانکها و به شرکتهای تابعه اش ...

چون همه سرمایه ایران خودرو برای گسترش اسلام عزیز داره واریز میشه به حساب کشورهایی مانند ( ... )
البته اون چه که مهم هستش اسلام عزیز و برنده بودن اون هستش ....
اینکه هر کشوری که دو تا شیعه داره ... شیعیان در درون اون کشورها پیروز بشن و زمام امور رو در دسترس بگیرن ...

اینجوری به عدالت هم نزدیک تر هستش ...
رفاه هم که اصلا مهم نیست ...

حضرت علی خودشون با نون و نمک شیکمشون رو سیر میکردند ...
حضرت فاطمه زهرا هم که به نظرشون بهترین زنان کسانی هستند که هیچ کسی اونها رو نشناسه ....

مهم اون دنیاست ...
و بهتره به این مسائل بی ارزش دنیوی توجه نکنیم ...

البته راه و روش شما هم جواب میده ... مثلا 6 قرن صبر جمیل پیشه کنیم .... در اون زمان حتما ایران به جایگاهش میرسه ... اگر هم نرسید امام زمان ظهور میکنه و حق ما رو از اونها میگیره ...

بدبخت بیچاره;631532 نوشت:
....

دو راه برای ملت وجود دارد :
یا نمایندگان و رئیس جمهوری را انتخاب کنند که گرایش به اصلاح قانون اساسی داشته باشند و مردم هم مطالبه کنند. و از راه قانونی این اصلاح صورت بگیرد.
یا با شرکت نکردن در انتخابات آن هم به میزان کافی، مشروعیت قانون اساسی را زیر سوال ببرند. چون خود شرکت در انتخابات یک معنایش یعنی رای به اصل نظام.

[="Verdana"][="Black"]

کریم;638196 نوشت:
فرمایش بعدی حضرتعالی دیگر زیاد با این اشعار نمی سازد. بنده فکر کنم اگر کمی به کشورهای اطراف خود نگاه کنیم که در سایه آمریکا واروپا یا ویران شده اند ویا سرسپرده محض مثل عربستان ویا پیشرفت صرفا برای رفاه وکشورهای اسلامی که محل گشت وگذار هر عیاشی شده با عرض معذرت، که اگر اینها را کنار هم نگاه کنیم خواهیم دید که ایران خودمان با وجود اینهمه فشار ورعایت استقلال چقدر پیشرفت کرده است. بزرگوار شما در وهله اول نباید ایران را با اروپا وپیشرفت آن مقایسه کنید بلکه باید با عربستان، عراق، وسایر کشورهای اطراف مقایسه کنید تا موفقیت آن ملموس شود.

سلام

ببینید شما از پیشرفت سریع مثال زدید ، خب نمونه یه پیشرفت سریع که هیچ کس هم نمیتونه انکارش کنه ، کشور ژاپنه . مقایسه ایران و ژاپن هم ...

نکته دوم که قبل از من هم گفته شد اینه که کلید خیلی از این پیشرفت ها توی دوره پهلوی زده شده ، پس نمیشه پیشرفت ها رو تماما به انقلاب نسبت داد . الله یحب الانصاف .

نکته سوم از دید هرکس خوشگذرانی متفاوته ، نمیشه برای همه ملت یه نسخه پیچید . مسجد و می خانه که روبروی هم باشند ، هم اعتقادات واقعی میشه ، هم اون چیزی که شما بهش فساد اخلاقی میگین ، دیگه توی جامعه پخش نمیشه .

کریم;638196 نوشت:
البته ما در خیلی موارد هم موفق هستیم از جمله در مورد پیشرفت علمی که دنیا هم به آن اعتراف دارد. در باب ضعف ها هم فکر نکنم مشکل ضعف قواین باشد چون کاش رؤساء ووزراء ومسئولان رده بالا بجای سیاسی کاری چشم انداز 20ساله را اجراء می کردند تا مشخص شود که ظرفیت پیشرفت ایران تا کجاست. به هر حال این ضعف ها با تلاش بیشتر وتربیت نیروهای کارآمد قابل حل است واین هم با وجود این همه استعداد درونی ونیروی جوان قابل تحقق است. به هر حال ما همانطور که رهبرمان فرمودند به آینده امیدوار هستیم تا انشاء الله این ضعف ها هم برطرف شود.

امیدواری به آینده درست ، اما از تو حرکت از خدا برکت .

****

این وضعیتی که الان گرفتارشیم ، میراثی دور و نزدیکه !! . :ok:[/]

مارینر;638198 نوشت:
اروپا در جنگ جهانی دوم با خاک یکسان شد ... ( 1950 ) اما تونست در کمتر از 30 سال به ابهت خودش برگرده ... نه نفت داشت و نه منابع عظیم معدنی و نه قمر بنی هاشم ...
به نظره من هم نمیخواد ایران رو با اروپا مقایسه کنیم ... بهتره با فیلیپین و موزامبیک و آنگولا مقایسه کنیم ... اینجوری مقایسه مون هم حقیق تر میشه ...

باسلام
اولا اونها اگردرهردو دوره جهانی اول ودوم نگاه کنید بااستعمارواستثماربودکه سریع تحول پیداکردند برای مثال المانی که درجنگ جهانی اول به کلی تصرف وباخاک یکسان شد تمام مراکزصنعتیش ازهم پاشید ودرحالی همچنان قرداد ورسای پابرجابود تونست درجنگ جهانی دوم حتی فرانسه قدرتمند روتصرف کنه!!اماچگونه؟خب فیلم هاوتصاویرش هست که زنان ومردان مجبوربه کاردرصنایع شده ومثل یک تیکه اشغال به زورازشون کارمیکشیدن اما اگه بخوایم واقع بینانه نگاه کنیم ایران به هیچ یک ازاینهارونیاورد ودراین دوره به پیشرفت های خیره کننده ای برسه ازماهواره فجرگرفته تا...نظامی و...که امروزهم بخاطرقدرتش تحریم شده


اون زمان که هیوندا خواست شروع کنه به ماشین ساختن و هیچ ابزاری نداشت ... ایران خودرو اون زمان دارای بهترین ابزار آلات ماشین سازی بود ...
و الان ایران چند تا خودروی ملی داره و هیوندا چند تا خودرو تولید میکنه ...
الان با این همه سال کارکرد ایران خودرو ... این شرکت بدهی چند هزار میلیاردی داره ...
به بانکها و به شرکتهای تابعه اش ...

دقیقاهمینطوره


البته راه و روش شما هم جواب میده ... مثلا 6 قرن صبر جمیل پیشه کنیم .... در اون زمان حتما ایران به جایگاهش میرسه ... اگر هم نرسید امام زمان ظهور میکنه و حق ما رو از اونها میگیره ...

همین الان هم ایران به جایگاهش رسیده
نمونه میخواید 8سال دفاع مقدس که باتمام قدرت هزاران کشورکه به فکردست اندازی به ایران بودروسرجاش نشوند این موارداثبات واقعی قدرت اسلام هست
چیزی که بیش ازهرچیزحقیررونارحت میکنه اینکه اینهمه شهید دادیم اقایون دررسانه هاشون به مردم دروغ میگن هرچرت وپرتی هم که بخوان به خورد مردم میدن
ماروهم مجبورکردن بقول شماازایران خودروی داغون ایرانی استفاده کنیم که به علت عدم ایمنی سالم چندین نفرجان باختند
واقایون اصلا براشون مهم نیست
یاحق

مارینر;638198 نوشت:
اروپا در جنگ جهانی دوم با خاک یکسان شد ... ( 1950 ) اما تونست در کمتر از 30 سال به ابهت خودش برگرده ... نه نفت داشت و نه منابع عظیم معدنی و نه قمر بنی هاشم ...
به نظره من هم نمیخواد ایران رو با اروپا مقایسه کنیم ... بهتره با فیلیپین و موزامبیک و آنگولا مقایسه کنیم ... اینجوری مقایسه مون هم حقیق تر میشه ...

اون زمان که هیوندا خواست شروع کنه به ماشین ساختن و هیچ ابزاری نداشت ... ایران خودرو اون زمان دارای بهترین ابزار آلات ماشین سازی بود ...
و الان ایران چند تا خودروی ملی داره و هیوندا چند تا خودرو تولید میکنه ...
الان با این همه سال کارکرد ایران خودرو ... این شرکت بدهی چند هزار میلیاردی داره ...
به بانکها و به شرکتهای تابعه اش ...

چون همه سرمایه ایران خودرو برای گسترش اسلام عزیز داره واریز میشه به حساب کشورهایی مانند ( ... )
البته اون چه که مهم هستش اسلام عزیز و برنده بودن اون هستش ....
اینکه هر کشوری که دو تا شیعه داره ... شیعیان در درون اون کشورها پیروز بشن و زمام امور رو در دسترس بگیرن ...

اینجوری به عدالت هم نزدیک تر هستش ...
رفاه هم که اصلا مهم نیست ...


اولا ما افتخار می کنیم که قمر بنی هاشم داریم ودر سایه لطف این حضرات و عشق اهل بیت(ع) بود که هشت سال اجازه ندادیم کسی به خاک وناموسمان تعدی کند.
نکته بعدی اینکه اروپا وغرب در چشم برخی از ماها آنقدر بزرگ وقبله آمال شده است که دیگر تصور اینکه کشوری دیگر به آن برسد نداریم ومتاسفانه در قبال آنها نوعی احساس حقارت داریم.
اما بزرگوار در هشت سال جنگ علیه ایران که همین کشورهای اروپایی هم از کمک به جلادی مثل صدام هیچ ابایی نداشتند مگر کشور ما با خاک یکسان نشد؟ جنگ جهان یدوم کی تمام شده وجنگ ایران وعراق کی تمام شده است؟ اگر اینها را هم ملاک قرار دهید باز هم در عرض این 25 سالی که از اتمام جنگ گذشته است کشور ما در رشد علمی وفنآوری وبرخی از علوم چشمگیر بوده است. در عین حال با وجود اینهمه عداوت وتحریم وغیره سرپای خود ایستاده ومردم نیز از آسایش ورفاه لازم برخوردار هستند.
چه بهتر که منصفانه قضاوت کنیم.

مارینر;638198 نوشت:
چون همه سرمایه ایران خودرو برای گسترش اسلام عزیز داره واریز میشه به حساب کشورهایی مانند ( ... )
البته اون چه که مهم هستش اسلام عزیز و برنده بودن اون هستش ....
اینکه هر کشوری که دو تا شیعه داره ... شیعیان در درون اون کشورها پیروز بشن و زمام امور رو در دسترس بگیرن ...

اینجوری به عدالت هم نزدیک تر هستش ...
رفاه هم که اصلا مهم نیست ...


یک مشکلی هم این مقایسه ها ودیدگاه ها دارد یک بعدی بودن است که از یک زاویه فقط نگاه می کنیم . مثلا چون رشد اقتصادی ضعیف بوده است پس وضع خیلی خراب است در حالی که باید همه مسائل وپیشرفت ها ومقاط قوت وضعف را در نظر گرفت ونظر داد.
همین که ایران برسر آرمانهای خود با غرب وآمریکا معامله نکرده ورد قبال فشار آنها وتوطئه خودر ا نباخته وهنوز هم کشور حفظ می شود ججای افتخار دارد. مگر امروزه چند کشور دنیا در مقابل آمریکا ایستاده اند وبه این موفقیت های علمی وخدماتی رسیده اند؟

مارینر;638198 نوشت:
مهم اون دنیاست ...
و بهتره به این مسائل بی ارزش دنیوی توجه نکنیم ...

البته راه و روش شما هم جواب میده ... مثلا 6 قرن صبر جمیل پیشه کنیم .... در اون زمان حتما ایران به جایگاهش میرسه ... اگر هم نرسید امام زمان ظهور میکنه و حق ما رو از اونها میگیره ...


حتما مهم اون دنیا است برای کسی که حقیقت را خوب درک کرده باشد وبداند که این دنیا گذرا است ولی این را هم از ائمه خود به خوبی یاد گرفته برای دنیای خود چنان کار کنید که مثل اینکه برای همیشه در این دنیا خواهدی بود وبرای آخرت خود چنان تلاش کنید مانند اینکه فردا از دنیا خواهید رفت.
شیعه واقعی باید برنامه زندگی داشته باشد واینکه سعادت آن دنیا بدون تلاش در این دنیا که در راس آنها خدمت به مرد است حاصل نمی شود.
همه ماآرزوی ظهور داریم اما نه اینکه بنشینیم وتلاش نکنیم بلکه ملاک ما در باب انتظار حدیث وفرمایش امام سجاد علیه السلام به ابوخالد کابلی است.
يَا أَبَا خَالِدٍ إِنَّ أَهْلَ زَمَانِ غَيْبَتِهِ الْقَائِلِينَ‏ بِإِمَامَتِهِ‏ وَ الْمُنْتَظِرِينَ لِظُهُورِهِ أَفْضَلُ مِنْ أَهْلِ كُلِّ زَمَانٍ لِأَنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى أَعْطَاهُمْ مِنَ الْعُقُولِ وَ الْأَفْهَامِ وَ الْمَعْرِفَةِ مَا صَارَتْ بِهِ الْغَيْبَةُ عِنْدَهُمْ بِمَنْزِلَةِ الْمُشَاهَدَةِ وَ جَعَلَهُمْ فِي ذَلِكَ الزَّمَانِ بِمَنْزِلَةِ الْمُجَاهِدِينَ بَيْنَ يَدَيْ رَسُولِ اللَّهِ ص بِالسَّيْفِ أُولَئِكَ الْمُخْلَصُونَ حَقّاً وَ شِيعَتُنَا صِدْقاً وَ الدُّعَاةُ إِلَى دِينِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ سِرّاً وَ جَهْراً وَ قَالَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ ع انْتِظَارُ الْفَرَجِ مِنْ أَعْظَمِ الْفَرَجِ.(صدوق، کمال الدین، ج1، ص320، ناشر: اسلامیه، تهران، 1395ق، چ دوم)
طبق این حدیث شریف منتظر واقعی علاوه بر اینکه دارای فهم وعقل بالایی است مانند مجاهدان در کنار رسول خدا(ص) از هیچ تلاشی برای تحقق آرمانهای اسلام که زا جمله آنها آسایش دنیوی مردم است کوتاهی نمی کند. ومردم را در آشکار وپنهان به دین حقیقی دعوت می کنند.

Dahim Darni;638255 نوشت:
ببینید شما از پیشرفت سریع مثال زدید ، خب نمونه یه پیشرفت سریع که هیچ کس هم نمیتونه انکارش کنه ، کشور ژاپنه . مقایسه ایران و ژاپن هم ...

اولا بهتر است بدانیم که یکی از عوامل پیشرفت وشاید مهمترین آن خود مردم بوده اند که قانع وپرکار هستند. مردم ما چقدر این خصیصه را دارند؟ مردم ما با تمام عظمت وخوبی که دارند برخی نقاط ضعف اساسی وجود دارد که معضل است مثل همین مصرف گرایی وژاپن وچین عکس این است.
در ثانی آیا تحریم ها و فشارهایی که عیله ایران است علیه ژاپن هم هست؟

Dahim Darni;638255 نوشت:
نکته دوم که قبل از من هم گفته شد اینه که کلید خیلی از این پیشرفت ها توی دوره پهلوی زده شده ، پس نمیشه پیشرفت ها رو تماما به انقلاب نسبت داد . الله یحب الانصاف .

نکته سوم از دید هرکس خوشگذرانی متفاوته ، نمیشه برای همه ملت یه نسخه پیچید . مسجد و می خانه که روبروی هم باشند ، هم اعتقادات واقعی میشه ، هم اون چیزی که شما بهش فساد اخلاقی میگین ، دیگه توی جامعه پخش نمیشه .


میشه بفرمایید کدام یک از پیشرفت ها زمینه اش از زمان شاه بوده؟ خود وزراء وآدمهای شاه که می گویند سرسپرده بودند. وهمه چیز باید از خارج کشو رمی آمد. کدام رشد علمی، تکنولوژی، نظامی در زمان شاه رخ داده است؟
در باب اسلام هم این نظر هر کارشناس دینی ومسلمان اهل علم وفهم است که دیناری با پدر ومادر نیست بلکه دین بای با تحقیق ودرک وشناحت باشد تا باتغییر اوضاع دین هم تغییر نکند.

[="Verdana"][="Black"]

کریم;639017 نوشت:
اولا بهتر است بدانیم که یکی از عوامل پیشرفت وشاید مهمترین آن خود مردم بوده اند که قانع وپرکار هستند. مردم ما چقدر این خصیصه را دارند؟ مردم ما با تمام عظمت وخوبی که دارند برخی نقاط ضعف اساسی وجود دارد که معضل است مثل همین مصرف گرایی وژاپن وچین عکس این است.
در ثانی آیا تحریم ها و فشارهایی که عیله ایران است علیه ژاپن هم هست؟

سلام :Gol:

این رو هم اضافه کنید که رابطه با کشور های پیشرفته و مترقی چقدر میتونه تو پیشرفت یه مملکت تاثیر بذاره .

اصولا رسیدن به خودکفایی در همه زمینه ها چقدر عقلانیه ؟!

استاد ما رابطه با کشور های بزرگ رو با تکامل سلول ها و جانداران مقایسه می کرد ، میگفت : همونطور که یه جاندار تک سلولی کارایی بسیار بسیار بسیار کمتری نسبت به یه پرسلولی داره ، کشوری که به دنبال خود کفایی کامل و استقلال صد در صد تو همه زمینه ها باشه ، هزینه ای گزاف میده و آخرشم هیچ ...

کریم;639017 نوشت:
میشه بفرمایید کدام یک از پیشرفت ها زمینه اش از زمان شاه بوده؟ خود وزراء وآدمهای شاه که می گویند سرسپرده بودند. وهمه چیز باید از خارج کشو رمی آمد. کدام رشد علمی، تکنولوژی، نظامی در زمان شاه رخ داده است؟

چون رژیم پهلوی تو مواردی بد عمل کرده ، دلیل نمیشه دستاورد هایی هم که داشته نادیده گرفت .

شما می تونید وضعیت ایران رو تو زمان قاجار برای ما توصیف کنید ؟! به نظر شما پهلوی جز خرابکاری هیچ کاری نکرده ؟! پس چرا این مملکت سقوط نکرد ؟!!

شما میشه بفرمایید توی هشت سال جنگی که کشور ما داشت ، سلاح های ایران از کجا اومد ؟!! سلاح های ما دستاورد انقلاب بود ؟!!

میشه بفرمایید نیروگاه اتمی بوشهر و سازمان انرژی اتمی ایران تو کدوم دوره تاسیس شد ؟! لابد اینم دستاورد انقلاب بود ؟!

انسان باید در بررسی های تاریخی انصاف رو رعایت کنه ، هم نقطه ضعف ها رو دید ، هم نقطه قوت ها . با انکار شما و بنده چیزی عوض نمیشه .

:Gol::Gol:[/]

سلام

کریم;638196 نوشت:
با تربیت نیروهای کارآمد قابل حل است

در زمان پهلوی بخاطر سانسور خبری ونبود رسانه برای همه اکثریت مردم از این تبعیض زیاد خبر نداشتند که چقدر چپاول می شود ولی الان با اینکه به مراتب این مساله از بین رفته ولی وجود رسانه واطلاع مردم از امور موجب رنجش خاطر می شود والا رفاه زندگی مردم نسبت به آنزمان خیلی زیاد است. می توایند مقایسه کنید. از باب مثال در آن زمان اکثریت مردم از داشتن یک یخچال هم محروم بودند وبرای اغنیاء بود که الان شما خانه ای را بدون یخچال پیدا نمی کنید.

بگیم بکارگیری بهتره!!

همین الانم رسانه های داخلی هیچ کدوم از این مواردو پوشش نمیدن و اغلب از رسانه های غیرقابل کنترل مطلع میشیم!!(که بعضا فــیلترم میشن!!) اگه همین رسانه ها هم کنترل بشن دیگه فرقی با اون موقع نمیکنه!

منطق الطیر;638206 نوشت:
یا با شرکت نکردن در انتخابات آن هم به میزان کافی، مشروعیت قانون اساسی را زیر سوال ببرند. چون خود شرکت در انتخابات یک معنایش یعنی رای به اصل نظام.

تا به حال شده تو دوران مدرسه با همکلاسیاتون قرار بزارید که یه روز نیاین مدرسه!؟ احتمالا بعد از آمار گرفتن از حاظرای اون روز تعجب میکنید!!

احمد;638439 نوشت:
نمونه میخواید 8سال دفاع مقدس که باتمام قدرت هزاران کشورکه به فکردست اندازی به ایران بودروسرجاش نشوند این موارداثبات واقعی قدرت اسلام هست

نقدی که بر قسمت قرمز متنتون دارم اینه که چرا الان تو مبارزه با داعش، ائتلاف نمایشیه ولی زمان جنگ ما غیر نمایشی!؟

موضوع قفل شده است