متن پيام مقام معظم رهبري به جوانان اروپا و آمريکا: اسير اسلام هراسي رسانه ها نشويد

تب‌های اولیه

21 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
متن پيام مقام معظم رهبري به جوانان اروپا و آمريکا: اسير اسلام هراسي رسانه ها نشويد

[td="align: Left"] [/td]
متن پيام مقام معظم رهبري به جوانان اروپا و آمريکا: اسير اسلام هراسي رسانه ها نشويد


align: Center

[td="align: Left"]
[tr]
[td="bgcolor: Black align: Center"] 1393\11\01 - 11:47 pm [/td]

[/td]

[/tr]
[td="align: Center"]
align: Center

[tr]
[td="align: Justify"] تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی 1393/11/01
آیت الله خامنه ای، مقام معظم رهبری در پیامی خطاب به جوانان اروپا و آمریکا از آنان خواستند درباره حقیقت اسلام تحقیق کنند و تسلیم هیاهو و جنجال های اسلام هراسی دولتمردان و رسانه های جهانی نشوند.
به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر به نقل از سایت اطلاع رسانی ایشان؛ متن پیام مقام معظم رهبری خطاب به جوانان اروپا و آمریکا به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

برای جوانان شمال آمریکا و اروپا ؛

تحولات اخیر در فرانسه و نمونه های مشابه آن در برخی دیگر از کشورهای غربی مرا واداشت تا به صورت مستقیم با شما درباره این تحولات سخن بگویم. خطاب من به شماست؛ (شما جوانان)، نه به این خاطر که من توجهی به والدین شما ندارم، بلکه به این خاطر که آینده ملت ها و کشورهایتان در دستان شما خواهد بود و افزون بر این می دانم که حس حقیقت جویی در قلب شما جوانان پویاتر و قوی تر است.
خطاب من متوجه سیاستمداران و دولتمردان شما هم نیست زیرا باور دارم که آنان خود خواسته راه سیاستمداری و راستی و حقیقت را جدا کرده اند.

می خواهم با شما درباره اسلام سخن بگویم؛ بخصوص چهره ای که برای شما از اسلام ارائه شده است. تلاش های بسیاری در دو دهه اخیر بخصوص از زمان فروپاشی اتحاد شوروی صورت گرفته است تا این دین بزرگ را در جایگاه دشمنی دهشتناک بنشانند. تحریک احساس ترس و نفرت و استفاده سوء استفاده از آن در کمال تاسف سابقه ای طولانی در تاریخ سیاسی غرب دارد.

در اینجا، من نمی خواهم به هراس های مختلفی که کشورهای غربی تا کنون تلقین کرده اند بپردازم. نگاهی گذرا به مطالعات حساس تاریخ معاصر می تواند شما را به این حقیقت برساند که دولت های غربی رفتاری به دور از صداقت و با دورویی با ملت ها و فرهنگ های دیگر داشته اند که از تاریخ نگاری های جدید حذف شده است.

تاریخ های آمریکا و اروپا شرمسار از برده داری، خجل از دوره استعماری و آزرده از سرکوب ملت های رنگین پوست و غیر مسیحی است. محققان و تاریخ دانان شما به شدت شرمنده خونریزی ها به نام مذهب بین کاتولیک ها و پروتستان ها یا به نام ملیت ها در دوران جنگ اول و دوم جهانی هستند. این رویکرد قابل ستایش است.
با ذکر بخشی از این فهرست بلند بالا، قصد بازخوانی تاریخ را ندارم، بلکه می خواهم از شما بخواهم از روشنفکران خود بپرسید چرا وجدان عمومی غربی ها بعد از چندین دهه بیدار شده است. چرا بازبینی وجدان عمومی برای زمان های دور اجرا می شود و برای مشکلات جاری نه؟ چرا این تلاش ها برای جلوگیری از بیداری عمومی درباره مشکلات عمده مانند برخورد با فرهنگ و تفکر اسلامی صورت می گیرد؟
شما به خوبی می دانید که تحقیر و ترویج نفرت و ترس واهی از «دیگران» مبنایی عمومی برای همه سود بران سرکوبگر است. حال، از شما می خواهم از خود بپرسید چرا سیاست قدیمی گسترش «هراس» و نفرت، اسلام و مسلمین را با حجمی بی سابقه هدف گرفته است. چرا ساختار قدرت در دنیا می خواهد اندیشه اسلامی به حاشیه رانده شود و همچنان پوشیده بماند؟ کدام مفهوم و ارزش های اسلامی باعث اخلال در پیشرفت ابرقدرت ها می شود و کدام منافع هستند که در سایه تحریف وجهه اسلام در امان می مانند؟
حال خواست اول من این است: درباره انگیزه های پشت پرده تخریب چهره اسلام تحقیق و مطالعه کنید.

خواست دوم من این است که در واکنش به سیلی از اقدامات صورت گرفته برای گمراه کردن و پیش قضاوت ها، تلاش کنید تا اطلاعاتی مستقیم و دست اول از این دین را به دست آورید. منطق صحیح مستلزم این است که شما درکی از طبیعت و جوهره آنچه که آنان شما را از آن می ترسانند و می خواهند از آن دوری گزینید، داشته باشید.

اصراری ندارم که شما قرائت من یا دیگر قرائت ها از اسلام را بپذیرید. چیزی که از شما می خواهم این است: اجازه ندهید این پویایی و حقیقت موثر در دنیای امروز با احساسات و پیش قضاوت ها در اختیار شما قرار بگیرد. به آنان اجازه ندهید که با دو رویی، تروریست های مزدورشان را به عنوان نمایندگان اسلام معرفی کنند.

اطلاعات مربوط به اسلام را از منابع اصلی و اولیه آن دریافت کنید. اطلاعات مربوط به اسلام را از قرآن و زندگی پیامبر بزرگ آن بگیرید. می خواهم از شما بخواهم که به صورت مستقیم، قرآن مسلمانان را قرائت کنید. آیا شما تا کنون آموزه های پیامبر اسلام (ص) و اصول انسانی ایشان را مطالعه کرده اید؟ آیا پیام اسلام را از منبعی غیر از رسانه های دریافت کرده اید؟

آیا تا کنون از خود پرسیده اید که چگونه و بر چه مبنایی ، ارزش های اسلام توانست بزرگترین تمدن علمی و فکری را در دنیا ایجاد کند و در طول قرن ها بزرگترین دانشمندان و متفکران را بپروراند؟
من از شما می خواهم اجازه ندهید تصویر سازی موهن و متعرضانه گردابی احساسی بین شما و واقعیت ایجاد کند و باعث شود احتمال داشتن یک قضاوت بی طرفانه از شما سلب گردد. امروز جوامع رسانه ای مرزهای جغرافیایی را در نوردیده اند. با این حال، اجازه ندهید که آنان شما را با مرزهای ذهنی و ساختگی احاطه کنند.
هر چند که کسی به تنهایی نمی تواند این خلاء های ایجاد شده را پر کند، هر کدام از شما می توانید پلی بین تفکرات و عدالت برای خلاء های ایجاد شده برای روشن کردن خود و اطرافیان خود استفاده کنید. هر چند این چالش بین اسلام و شما جوانان ناخواسته است، می تواند سوال هایی جدید در ذهن های کنجکاو و جستجوگر شما ایجاد کند. تلاش برای یافتن پاسخ به این سوال ها فرصتی مناسب برای یافتن حقیقت هایی تازه برای شما ایجاد می کند.
از این رو، فرصت را برای یافتن درکی صحیح و بی غرض از اسلام از دست ندهید تا با حس مسئولیت پذیری شما به سوی حقیقت، نسل آینده بتواند تاریخ این تعاملات بین اسلام و غرب را به صورتی وجدانی روشن تر و رنجش و خشمی کمتر بنگارد.

سید علی خامنه ای

بیست و یکم ژانویه دو هزار و پانزده[/td]


[/td]
[/tr]

[=Times New Roman]سلام علیکم و رحمه الله

نمودار محتوی این پیام در این آدرس موجود است و خوب است که بغیر از آن جوانان همه ما , در این بیان توقف و تاملی داشته باشیم :

http://cdn.tabnak.ir/files/fa/news/1393/11/2/464684_974.gif

این قرائت از سرمایه داری که توسط نظام سرمایه داری صهیونیستی دارد اجرا میشود از جمله مقتضایش این است که ترس و وهمی در مردم ایجاد کند تا بتواند توجیهی برای تهاجم و شکل گیری سلطه اش داشته باشد.
آنها نه با سرمایه خود , بلکه با مالیاتی که ازمردمشان میگیرند و منابعی از سرزمین این مردم که در اختیار گرفته اند این کارها را میکنند .

این توجیه ساختگی اگر با حقیقت روبرو شود شکننده است و مقبولیتش نزد مردم از دست میرود .

مجریان این سرمایه داری میتوانند حوادثی مانند شارلی ابدو و بیشمار غیر از آن در موضوعات مختلف را بسازند تا اذهان را فریب بدهند و ترسی ایجاد کنند که هر کسی فکر کند دنیا مکانی نا امن است .

ولی اگر با حقیقت هر چیزی آنطور که شایسته است آشنا بشوند این بصیرت ایجاد میشود که دروغ را از راست و حق را از باطل جدا نمایند.

یاحق

حقا که تو از سلاله فاطمه ای
[INDENT=6] با خنده خود به درد ما خاتمه ای

[/INDENT]
زیباتر از این نامه ندیدم به جهان
[INDENT=6]سید علی حسینی خامنه ای
[/INDENT]

امتیاز به مطلب 36 نفر [h=1]بازتاب پیام مقام معظم رهبری در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های خارجی[/h] سیاست > رهبری - نسیم نوشت:
بازتاب پیام حضرت آیت الله خامنه ای در شبکه‌های اجتماعی بسیار گسترده بود. از شب گذشته بسیاری از کاربران ایرانی و غیر ایرانی شبکه های مختلف اجتماعی، متن کامل یا بخش هایی از این پیام مهم را به اشتراک گذاشته و در مورد آن به بحث و تبادل نظر پرداختند. برخی کاربران ایرانی، این پیام را یادآور نامه تاریخی امام خمینی(ره) به گورباچف درباره فروپاشی نظام کمونیستی شوروی دانسته و از آن به عنوان «نقطه عطف» روابط غرب با اسلام یاد کرده‌اند. این پیام مهم در بسیاری از رسانه های مستقل جهان و نیز نشریات و خبرگزاری‌ها و سایت‌های جهان اسلام بازتاب داشت. اما تا این لحظه با سکوت تعدادی از رسانه های اصلی غربی روبرو شده است. البته برخی از رسانه‌های غربی با تقطیع این پیام، بخش‌هایی از آن را منتشر کرده اند. نکته قابل توجه اینکه اغلب این رسانه‌ها از انتشار قسمت‌هایی از پیام که به سابقه سیاه استعماری غرب اشاره دارد، خودداری کرده و تنها گزیده‌هایی از آن را منتشر کردند. - بی‌بی‌سی فارسی با انتخاب این پیام به عنوان تیتر یک سایت خود نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای جوانان غربی را به مراجعه به قرآن و زندگی پیغمبر اسلام دعوت کرد - پایگاه آمریکایی «فارین پالیسی» ضمن انتشار بخش‌هایی از پیام رهبر انقلاب به جوانان غرب، آن را «بسیار غیر منتظره» توصیف کرد و استقبال کاربران شبکه‌های اجتماعی از آن را مورد اشاره قرار داد. - خبرگزاری فرانسه در گزارشی با عنوان «آیت‌الله خامنه‌ای بر اهمیت بررسی اسلام به جوانان غربی تاکید کرد» نوشت: رهبر عالی ایران تاکید کرد جوانان غربی به جای «بلعیدن دیدگاه‌های متعصبانه»، خود به بررسی اسلام بپردازند. - پایگاه آمریکایی «وترنز تودی» در گزارشی با این عنوان که «رهبر عالی ایران به جوانان غربی گفت فکری مستقل داشته باشید»، به انتشار کامل متن پیام رهبر معظم انقلاب پرداخت و از مخاطبان خود خواست که این پیام را به جوانانی که می‌شناسند منتقل کنند. - مجله انگلیسی «The Week»: رهبر عالی ایران نامه‌ای سرگشاده به جوانان عربی نوشت. آیت‌الله خامنه‌ای بعد از حملات تروریست‌ها در پاریس، برای نگاشتن یک نامه سرگشاده اقدام کرد. - مجله آمریکایی «نیویورک» در گزارش خود با عنوان «رهبر ایران نامه‌ای سرگشاده به جوانان غربی توئیت کرد»، به انتشار تمامی توئیترهای منتشر شده از سوی دفتر مقام معظم رهبری پرداخت. - روزنامه بین‌المللی چند زبانه «اپکو تایمز» آمریکا: آیت‌الله خامنه‌ای از جوانان غربی خواست اسلام متعصبانه را رد کنند. رهبر عالی ایران تاکید کرد که جوانان اروپایی و آمریکایی برای مبارزه با موج تعصبی که بعد از حمله تندروها در فرانسه به راه افتاد، به مطالعه و بررسی اسلام بپردازند. - شبکه «تله سور» ونزوئلا: رهبر ایران تصویر ارائه شده از اسلام توسط رسانه‌ها را رد کرد. - «المنار»، «العهد»، «المیادین»، «ایلاف» و بخری از خبرگزاری ها و سایت‌های سوریه، عراق و لبنان از جمله رسانه‌های عربی بودند که به انتشار بخش‌هایی از این پیام پرداختند.


[h=1]فارین پالیسی: پیام غیرمنتظره رهبر ایران،‌ بارها در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شد[/h] سیاست > رهبری - نسیم نوشت:
پایگاه خبری فارین پالیسی نوشت: پیام غیرمنتظره رهبر ایران،‌ بارها در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شد. این پایگاه آمریکایی ضمن انتشار بخش‌هایی از پیام رهبر انقلاب به جوانان غرب، استقبال کاربران شبکه‌های اجتماعی از آن را مورد اشاره قرار داد. «بلومبرگ» نیز نوشت: رهبر ایران از جوانان غربی خواست درباره اسلام پیش داوری نکنند. «نیویورک مگزین»، «ویک»، «المنار»، «العهد» و «ایلاف» عربستان از دیگر رسانه‌هایی بودند که به انتشار بخش‌هایی از این پیام پرداختند.

[=times new roman]
ای غصه هایت قاتلم، هر شب دعایت می کنم

داغت نبینم جان من، جان را فدایت می کنم

باید بلرزد قلبشان وقتی شنیدند این سران

گفتی که من فعلا فقط دارم "نصیحت" می کنم

من با تو تنها سیدی، عهد اخوت بسته ام

محض گل روی شما، دارم رعایت می کنم


[=times new roman]

جهت نمایش تصویر با اندازه اصلی 610x423 پیکسل کلیک کنید

سلامتی رهبر عزیزمون سیدعلی خامنه ای صلوات
[=comic sans ms]
دوستداران رهبرکلیک کنید


*** گروه در مرحله ی عضو گیری است ***

عرض سلام

کاربران گرامی سوالی بود در انجمن های مربوطه مطرح کنید

و از زدن پست اسپم خودداری کنید .

کاربر گرامی امام عشق گرامی از جواب دادن به پست های اسپم خودداری کنید .

در پروفایل پیگیری کنید یا موضوع جدید ایجا کنید

به نقل ازسایت بیان معنوی:

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان، در سی و سومین جلسۀ سخنرانی هفتگی «درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام» در هیئت شهدای گمنام که شبهای جمعه برگزار می‌شود، ضمن بررسی جایگاه و شیوه‌های تبلیغ دین در تاریخ اسلام به اهمیت پیام رهبر انقلاب اشاره کردند:

با پیام رهبر انقلاب به جوانان غرب، مرحلۀ جدیدی در انقلاب اسلامی رقم خورد

  • برخی از مهمترین مراحل انقلاب اسلامی که فصل‌های انقلاب ما در آن مراحل، ورق خورده است از این قرار هستند: قیام 15 خرداد،
  • شروع تظاهرات‌های گسترده از 19 دی قم، پیروزی انقلاب در 22 بهمن، تسخیر لانۀ جاسوسی که آغاز درگیری مستقیم ما با استکبار بود، دفاع مقدس و آغاز ولایت مقام معظم رهبری؛ در هر کدام از این زمان‌ها، مرحلۀ جدیدی از انقلاب ما رقم خورده است. اما در این روزها، یکی از مراحل جدید در انقلاب اسلامی ما رخ داده است. دیروز مقام معظم رهبری برای جوانان اروپایی و آمریکای شمالی نامه‌ای نوشتند که موضوع بسیار مهمی محسوب می‌شود و نباید ساده انگاشته شود.
از طریق اینترنت با مردم جهان ارتباط برقرار کنید/چه مطالبی را می‌توان در کنار این پیام منتقل کرد؟

  • بنده قبلاً بارها به جوانان و دوستان خودم عرض کرده بودم که از طریق اینترنت با مردم جهان ارتباط برقرار کنید و پیام‌ها و مطالب ناب خودتان را به آنها منتقل کنید- ولی امروز این پیام رهبر انقلاب، سوژۀ خبری و محور بسیار مناسبی است که شما جوانان می‌توانید بسیاری از مطالب و اطلاعات را در کنار این پیام، به اروپایی‌ها -و غربی‌ها- منتقل کنید مثلاً یکی از مطالبی که می‌‌توانید برای آنها بازگو کنید، معرفی شخصیت مقام معظم رهبری به آنهاست. یا اینکه عکس‌ها و تصاویری که از ارتباط ایشان با جوانان و ارتباط عاطفی جوانان با ایشان وجود دارد را به اروپایی‌ها منتقل کنید. در این زمینه‌ها کارهای بسیار جالب و تأثیرگذاری می‌توان انجام داد.
فصل جدیدی از فعالیت برای شما جوانان آغاز شده/این شعار را در عمل اثبات کنید که: «ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند»

  • الان فصل جدیدی از فعالیت برای شما جوانان آغاز شده است که تا به‌حال این باب، این‌طور خوب گشوده نشده بود. جهان غرب برای هر نوع اطلاع‌رسانی -و روشن‌گری- در اختیار شما قرار دارد. و با این پیام، فرصت بسیار مناسبی برای شما پدید آمده است و شما نباید رهبر خودتان را در این عرصه تنها بگذارید. شما باید این شعار را در عمل اثبات کنید که: «ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند» در واقع رهبر انقلاب، به خط مقدم ارتباط با جوانان غربی وارد شده‌اند، و شما نباید ایشان را تنها بگذارید. باید پیگیری کنید. نگذارید این پیام مثل یک شهاب در آسمان باشد، بلکه باید مثل ستارۀ قطبی شود و این به شما بستگی دارد.
این پیام دومین تجربۀ انقلاب اسلامی از جنس نامۀ امام(ره) به آقای گورباچف است

  • اگر این پیام آقا را پیگیری کنید، در واقع دومین تجربۀ انقلاب اسلامی از جنس نامۀ امام(ره) به آقای گورباچف است. البته آن زمان شاید این‌قدر شبکه‌های ارتباطی وجود نداشت، ولی اگر همان زمان نامۀ حضرت امام(ره) به گورباچف پیگیری می‌شد و برای همۀ مردم جهان تبیین می‌شد، الان ما خیلی جلوتر بودیم. ببینید که الان ما چه حسرتی باید بخوریم از اینکه آن زمان نامۀ امام(ره) به گورباچف توسط رسانه‌های ما خوب تحویل گرفته نشد! البته تا حدودی می‌توان پذیرفت که آن موقع شبکه‌های ارتباطی و ماهواره‌ای و رسانه‌ای زیادی وجود نداشت و ما هم امکانات زیادی نداشتیم. ولی همین الان هم آن نامه قابل پیگیری است.
  • نامۀ امام(ره) در زمان خودش یک فرازی از انقلاب بود. این نامۀ مقام معظم رهبری هم یک فراز دیگر از انقلاب است ولی این‌دفعه موقعیتی که برای پیگیری این نامه وجود دارد، واقعاً بی‌حدّ است و اصلاً محدود نیست. یعنی شما خیلی کارها در ارتباط با این پیام می‌توانید انجام دهید.

کاربران محترم اگرمتن پیام جضرت آیت الله العظمی خامنه ای را،به صورت ترجمه شده به زبان های دیگرداریددرتاپیک قراردهید
باسپاس.

[h=1]بازتاب نامه رهبری در رسانه های خارجی[/h]


[/HR]
نامه مهم رهبر انقلاب برای جوانان غربی از همان لحظات اولیه انتشار، با بازتاب و واکنش‌های بسیاری در فضای مجازی همراه شد و رسانه‌های بزرگ جهان هر کدام به نوبه خود این پیام را تحلیل و گزارش کردند.


[/HR]
از روز پنجشنبه بسیاری از کاربران ایرانی و غیر ایرانی شبکه های مختلف اجتماعی، متن کامل یا بخش هایی از این پیام مهم را به اشتراک گذاشته و در مورد آن به بحث و تبادل نظر پرداختند. برخی کاربران ایرانی، این پیام را یادآور نامه تاریخی امام خمینی(ره) به گورباچف درباره فروپاشی نظام کمونیستی شوروی دانسته و از آن به عنوان «نقطه عطف» روابط غرب با اسلام یاد کرده‌اند. البته تنها رسانه‌‌های رسمی بین‌المللی نبودند که به این پیام مهم واکنش نشان دادند، کاربران فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز به باز نشر این نامه پرداختند، به‌طوری که کمپین‌هایی در برخی از شبکه‌های مجازی با عنوان " نامه‌ای برای شما" در رابطه با این موضوع راه‌اندازی شده است.
در ادامه خلاصه ای از نظرات و تحلیل هایی که رسانه های خارجی به آن پرداختند را می خوانید:
* پایگاه خبری فارین پالیسی با اشاره به پیام رهبر انقلاب به جوانان اروپایی این نامه را سرگشاده و غیرمنتظره دانسته و می‌نویسد: آیت الله خامنه ای در نامه ای بسیار غیرمعمول از جوانان اروپا و امریکای شمالی خواسته برای شناخت اسلام قبل از محکوم کردن آن تلاش کنند.
* بلومبرگ نیز در گزارشی با عنوان "آیت الله خامنه ای، رهبر ایران از جوانان غربی خواست درباره اسلام پیش داوری نکنند" به این موضوع پرداخته و می نویسد: رهبر عالی ایران از جوانان غربی خواست اجازه ندهند که حادثه کشتار در مجله طنز فرانسوی موجب پیش داوری آنان درباره اسلام شود.
هفته نامه "نیویورک مگزین" ضمن درج کامل پیام رهبر انقلاب، استفاده ایشان از شبکه های اجتماعی برای رساندن پیام خود به جوانان غربی را نشانه آگاهی بر تحولات جهان بیان کرد

* سی ان ان نوشت: رهبر معظم ایران در نامه ای به زبان انگلیسی از جوانان غربی خواسته است تا اسلام را براساس حملات تروریستی شارلی ابدو قضاوت نکنند.
* روزنامه نیویورک تایمز: در اقدامی نادر، رهبر معظم ایران در نامه ای به جوانان آمریکایی و اروپایی از آن ها خواسته تا اسلام را از منابع اصلی جستجو کنند نه از روی پیشداوری ها و اغراض هایی که به آن ها شناسانده میشوند.
* خبرگزاری رسمی ترکیه (آناتولی) نیز در گزارش مشروحی از تهران با عنوان پیام رهبر ایران به جوانان غرب، نوشت: رهبر جمهوری اسلامی ایران، جوانان غربی را به آشنایی با حقایق دین اسلام، قرآن کریم و زندگانی حضرت محمد(ص) پیامبر اسلام دعوت کرد و از آنها خواست اجازه ندهند تروریست هایی که دست پرورده خود غرب هستند، خود را به عنوان نماینده اسلام به آنها معرفی کنند.

* بی بی سی در بازتاب نامه مهم مقام معظم رهبری نوشت: رهبر جمهوری اسلامی از جوانان غربی خواسته است برای آشنایی با اسلام مستقیما به قرآن و زندگی پیغمبر اسلام مراجعه کنند.
این شبکه خبری دولتی انگلیس در بخش دیگری از گزارش مربوط به نامه رهبر انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی آورده است: رهبر جمهوری اسلامی خواسته است تا جوانان غربی، با استفاده از امکان دسترسی به اطلاعات، در صدد کشف واقعیت برآیند و گفته است: "امروز که ابزارهای ارتباطاتی، مرزهای جغرافیایی را شکسته است، اجازه ندهید شما را در مرزهای ساختگی محصور کنند."
* هفته نامه "نیویورک مگزین" نیز ضمن درج کامل پیام رهبر انقلاب، استفاده ایشان از شبکه های اجتماعی برای رساندن پیام خود به جوانان غربی را نشانه آگاهی بر تحولات جهان بیان کرد.
* پایگاه خبری صدای روسیه در بخش فرانسوی زبان خود نیز نوشت: رهبر جمهوری اسلامی ایران در پیام خود به جوانان اروپا و آمریکایی شمالی گفت: غرب به دنبال انتشار نفرت علیه اسلام و مسلمانان است.آیت الله خامنه ای در این نامه سرگشاده از جوانان خواست قربانی «کمپین دروغین»' نشوند و اسلام را به کمک منابع اصلی آن یعنی قرآن کریم بشناسند.

* روزنامه بین‌المللی چند زبانه "اپکو تایمز" آمریکا: آیت‌الله خامنه‌ای از جوانان غربی خواست اسلام متعصبانه را رد کنند. رهبر عالی ایران تاکید کرد که جوانان اروپایی و آمریکایی برای مبارزه با موج تعصبی که بعد از حمله تندروها در فرانسه به راه افتاد، به مطالعه و بررسی اسلام بپردازند.
* همچنین روزنامه صهیونیستی ها آرتص ضمن انتشار بخش هایی از متن نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان غربی نوشت:‌ آیت الله علی خامنه ای از جوانان اروپا و شمال آمریکا خواست تا برای رسیدن به درکی درست از اسلام به سراغ منابع اولیه بروند ، قرآن بخوانند و به داستان پردازی های مغرضانه ضد اسلام استناد نکنند. رهبر ایران در این نامه به حادثه تروریستی اخیر در پاریس اشاره و تاکید کرد : اجازه ندهید که عاملان این حملات اعمال خود را به عنوان چهره اسلام به شما بشناسانند.
این نامه از ساعات اولیه انتشار مورد استقبال گسترده کاربران شبکه های اجتماعی از جمله توییتر قرار گرفت و دهها نفر از کاربران این شبکه ها به بازنشر و به اشتراک گذاری آن پرداخته اند.

مطالب از وبلاگ ناصرپورپيرار كپي شده و در چند روز اخیر منتشر شده

سلام استاد. نظرتان در باره نامه آقای خامنه ای چیست؟ من که فکر میکنم ایشان نوشته های شما را خوانده اند. از نامه اش میشه تا حدودی متوجه این موضوع شد.
جوانان غربی باید اسلام و شخصیت پیامبر را از چه طریقی بشناسند قرآنهای ترجمه دار پر از اشتباه است و کتب های اسلامی سرشار از یهودی بافی فکر کنم تنها شناخت اقای پورپبرار لازمه شناخت اسلام است؟ وگرنه یک غربی اگر بخواند که پیامبر ما نیروی شهوانی 40 مرد جوان را داشته و معجزه اش شناخت هیکل جنسی زنان از طریق دیدن قوزک پایشان است و طفلی 7 ساله را به عقد خود درآورده و یا اگر بشنوند خود با اختیار 8 همسر خود نقض کننده فرمان قران بوده و زندگی اجتماعیش فقط راهزنی و جنگ با قبایل بوده فکر نکنم نظرشان بهتر از آن چه که رسانه هایشان تبلیغ میکنند بشود مثلا جوان غربی با فهمیدن احکام فقهی در مورد بهداشت و طهارت مسلمانان و جواز برده داری در اسلام چگونه اسلام را خواهد شناخت؟ اینان چرا با خود و مردمشان این چنیین میکنند؟ برگ پیروزی و افتخار در دم دستشان است چرا ازش استفاده هیچ که نمیکنند بلکه مانع ایجاد میکنند تاریخ بد در موردشان قضاوت خواهد کرد خیلی بد.

پاسخ:
ناصرپورپيرار :به گمانم ابتدا باید به اسلام خودمان بپردازیم که به انواع مذاهب گرفتارند مذاهبی که در نهایت به روایات و ادعاهای بندگانی متکی است و نه بر سخنان خداوند. در یک جمله مذهب دین نیست و بر قرآن تکیه ندارد.

اگر در جهان اسلام حتی یک نفر را در سطح مسئولیت، چه روحانی یا سیاستمدار تاثیر گذار می یافتیم که اهمیت نبود خط بالغ و توانا در حد کتاب نویسی تا قرن نهم هجری را درک می کرد، درهای کنیسه و کلیساها دیگر گشوده نمی شد.

من نامه را خوندم...

نظرم اینه...

یکم نگارشش سنگین بود...


سعیدرضا عاملی در گفتگوی ویژه خبری مطرح کرد:



کارشناس گروه ارتباطات دانشگاه تهران با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی محتوای پیام مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی پرداخت.
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛"سعیدرضا عاملی" کارشناس گروه ارتباطات دانشگاه تهران با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری ( 5 بهمن) اظهارداشت: پیام حکیم انقلاب یک پیام بسیار مرتبط با مسائل زمان است و این پیام با وجود 835 کلمه در عین سادگی دارای مفاهیم بسیاری است.

عاملی ادامه داد: امروزه چالش های بین دنیا غرب و جهان اسلام بسیار زیاد است و پیام مقام معظم رهبری یکی از دال های معانی که تولید کرد جدا کردن عرصه سیاست از فرهنگ بود و ایشان مانند یک پدری دلسوز به محبت نسبت به نسل جوان می پردازند.

مقام معظم رهبری حلقه مردم و جوانان را از سیاستمداران جدا کردند

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران تصریح کرد: این پیام یک تعریفی به جهان سیاست دارد چرا که در عرصه سیاست شاهد افول عقلانیت هستیم و مسیر رفتن به جنگ خشونت دلیلی بر این مدعاست.

وی افزود: پس از جنگ جهانی دوم ،بزرگترین راهپیمایی های اسلامی و یا راهپیمایی علیه جنگ در عراق و افغانستان را در اروپا شاهد بودیم که نشان داد؛مردم در اروپا هوشیار هستند در نتیجه مقام معظم رهبری حلقه مردم و جوانان را از سیاستمداران جدا کردند.

عاملی تاکید کرد: اگر ما اعلام نفرت از آمریکا و انگلیس می کنیم خطاب به مردمان این کشورها نیست.

در اسلام معتقدیم که اگر یک نفس را احیا کنیم گویی یک جهان را احیا کرده ایم

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران گفت: نکته دیگری که در این پیام وجود دارد را می توان این گونه تحلیل کرد که فاصله ایجاد کردن میان حقیقت اسلام و اسلام بازنمایی شده است و باید توجه داشت عرصه بازنمایی بخشی از واقعیت است نباید فراموش کنیم که دوربین ها زاویه دار بوده و بازنمایی به نوعی نمایندگی ایجاد می کند بدین معنی که همه مسلمان ها برابر با داعش هستند در نتیجه عرصه رسانه عرصه ای است که باید تفکر عمیق بر روی آن باشد

وی اظهار داشت:با ظهور شبکه های اجتماعی می توان حقیقت را با توجه به این بازنمایی ها به درستی منتشر کرد،همچنین یکی از پایه گذاران اینترنت چندی پیش اعلام کرد که اینترنت در حال از بین رفتن است؛اما یک نکته در اینجا قابل تاکید است و آن این که ما در اسلام معتقدیم که اگر یک نفس را احیا کنیم گویی یک جهان را احیا کرده ایم بنابراین کمیت در اینجا مطرح نیست.

عاملی ادامه داد: در پیام حکیمانه رهبری می توان توجه دادن به دیگرهراسی در سیاست های غرب را مشاهده کرد و این نیز یک سنت قدیمی در آمریکاست.

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران تصریح کرد: تعبیر "بوش" رئیس جمهور اسبق آمریکا بعد از 11 سپتامبر همانند ادبیات قرن 18 بود که این تعبیر در ارتباط با آمریکاییان بومی بودند که" یا با مایید یا باید بمیرید" و از همان زمان این تعبیر وجود داشته و دیگر هراسی سراغ چینی ها، ژاپنی و آفریقایی های آمریکایی رفته و از یک مقطع به سوی ملت های دیگر تغییر پیدا کرده است.

دیگرهراسی ماهیتی کاملاً نظامی دارد

وی در ادامه در ارتباط با بحث دیگر هراسی اظهار داشت: این موضوع در جنگ جهانی دوم به خوبی خود را نشان داد که چگونه هراس از ژاپن را به نمایش گذاشتند؛ از طریق فیلمی که این کشور را قوم بی رحم نشان داد و این ژاپن هراسی منجر به فاجعه هیروشیما شد بنابراین این هراس ها کاملا، نظامی بوده و از جنس هراس سخت است و آمریکا از این مسائل شرمنده نیست.

نسل جوان در غرب در حال بیدار شدن است

یکی از جوانان اروپایی در مصاحبه ای ویدیویی در پاسخ به سوالی که ارزیابی شما از این پیام که رهبر بزرگ یک کشور به طور مستقیم جوانان را مورد خطاب قرار داده چیست گفت: اولین برداشت از این پیام رسا این است که نسل جوان در غرب در حال بیدار شدن است به ویژه در حوزه علوم سیاسی این مسئله صدق دارد،همچنین در مورد فرانسه که جوانان این کشور متحول شده اند و موید آن صحبت های وزیر آموزش و پرورش فرانسه است؛بنابراین تاثیر رسانه غرب بر روی جوانان در حال کاهش است.

پیام رهبری ایران سرشار از امید بود

این جوان اروپایی اظهار داشت: این پیام سرشار از امید بود و ما را به دوری از نفرت و تنش فرا خواند و فکر می کنم این پیام انعکاس خوبی در میان جوانان غربی داشت.

عاملی در ادامه بحث دیگر هراسی افزود: فیلمی را که آمریکا میان جنگ جهانی اول و دوم ساخت و مبنای آن شد که 8 میلیون عضو ارتش آمریکا این فیلم را محرمانه نگاه کردند که روح آن یک هراس بزرگ از ژاپنی ها بود.

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران تصریح کرد: بنابراین دیگرهراسی صنعتی است که مبنایش کشتار است و اگر فیزیکی امکان پذیر نباشد شخصیت قوم یا ملی را می کشند.

وی اظهار داشت:در پیام رهبری تاکید ویژه بر اسلام هراسی شده و منطق آن را در ادامه دیگر هراسی می بینیم و هر دوره شامل یک ملت بوده به ویژه بعد از زمان انتقال به سیاست خارجی آمریکا نشانه هایش خارج از این کشور بوده و بعد از سال 1989 سراغ جمهوری اسلامی ایران آمدند و به نظر می رسد به دنبال ایران هراسی ، اسلام هراسی و شیعه هراسی شکل گرفته است.

افزایش شیب تجارت کثیف جنگ بعد از حملات 11 سپتامبر

عاملی با اشاره به تجارت کثیف جنگ تصریح کرد: در اسلام هراسی اهداف زیادی دنبال می شود در آمار تجارت جنگ تا قبل از سال 1989 یک شیبی را شاهد هستیم که از هزار و صد میلیارد دلار به هزار و 600 میلیارد دلار در سال 1989 رسیده است و این شیب تا سال 2001 کاهش و بعداز حملات 11 سپتامبر شاهد شیب فزاینده تجارت کثیف جنگ هستیم، که باعث کشته شدن و آزار انسان ها می شود و یک حجم هزار و 700 میلیارد دلار از تجارت جهان را به خود اختصاص داده است.

بالاترین سهم تجارت جنگ مربوط به آمریکاست

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران با بیان سهم کشورها از تجارت کثیف جنگ،اظهار داشت: بالاترین سهم مربوط به ایالات متحده آمریکا با 37 درصد و بعد از آن در اختیار چین با 9 و نیم درصد قرار گرفته است و کشور انگلیس 3 و نیم درصد از سهم داراست و کسانی که منافعی در تجارت جنگ دارند یکی از ابزارشان دیگر هراسی است.

وی بیان کرد: عربستان سعودی از سهامداران بزرگ جنگ است و شیب منحی خرید سلاح نظامی در آن روز به روز افزایش پیدا کرده است.

یکی از اهداف اسلام هراسی جدا کردن جهان اسلام از غرب است

عاملی بیان کرد: هراس از اسلام یکی از اهدافش جدا کردن جهان اسلام از جهان غرب بود که از این راه گروه تکفیری "داعش" و حوادث 11 سپتامبر به وجود آمد؛بنابراین بازنمایی یک عنصر که مرجعی از واقعیت را دارد و باید تامین داده شود به عنوان مثال مستند اسلام در جهان اکبر احمد که پر از دروغ بوده و توسط شبکه BBC حمایت شده است.

برای دیدن فیلم و تصاویر اینجا کلیک کنید.


[TD="width: 220, align: right"] [TD="width: 220"][/TD]
[TD="width: 220, align: right"][/TD]
[TD="width: 220"][/TD]
[TD="width: 220, align: right"][/TD]
[TD="width: 220"][/TD]
[TD="width: 220, align: right"][/TD]
[/TD]

[=Times New Roman]بازتاب ها همچنان ادامه دارد

نظر دو تن از رهبران مشهور صلح طلب امریکایی درباره نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی


به گزارش خبرگزاری فارس، حبیب احمدزاده نویسنده و مستند ساز ایرانی به عنوان یک وظیفه اخلاقی، دینی و انسانی، نامه رهبری انقلاب را برای دو تن از رهبران مشهور صلح طلب در امریکا فرستاده و در ادامه نظرات آنها را منتشر کرده است.

فیل ویلایتو ، از رهبران ضدجنگ در امریکا و سردبیر نشریه ویرجینییا دیفندر و دیگری مایکل برگ که القاعده در عراق پسرش را سر برید و همین بهانه ای بود تا از این صحنه مخوف ان کارگردان هلندی در فیلم فتنه با وجود مخالفت این پدر و خانواده اش بعنوان اسلام ستیزی سوء استفاده کند.

نظر اقای فیل ویلایتو بعد از خواندن پیام چنین بود:

Thank you very much for sending this message. Although the United States prides itself on "freedom

of speech" and the free flow of information, I have not seen these words anywhere else. And the Ayatollah's words are reasonable, direct and enlightening .

Phil Wilayto , Virginia Antiwar Network

«برای ارسال این پیام از شما بسیار سپاسگزارم. اگر چه ایالات متحده به خود درباره وجود «آزادی بیان» و نیز جریان آزاد اطلاعات می بالد، ولی من این کلمات را هیچ جای دیگری ندیده ام . کلمات آیت الله معقول، صریح و روشنگر هستند.


فیل ویلایتو نویسنده و رهبر گروه ضدجنگ ویرجینیا دیفندر در امریکا»

مایکل برگ هم نظر خود را چنین ارسال کره است

Habib. Thank you for sending this wonderful letter from the Ayatollah Seyyed Ali Khamenei, to the youth of Europe and North America. Did you know that my son Nick carried the Qu 'ran with him? This brought him under suspicion of the US Army Police who detained him leading to his death in Iraq in 2004. He wanted to know everything about Islam and did just what the Ayatollah Seyyed Ali Khamenei suggested to the youth - find out first hand with an open mind. What great advice .!
I will forward this around and try to get it published in the newspaper.

Michael berg

«حبیب ، ممنون برای فرستادن این نامه بسیار زیبای آیت اله سید علی خامنه ای به جوانان اروپا و امریکای شمالی.

آیا شما می دانید که پسر من نیک با خودش یک قران داشت و به همین دلیل پلیس ارتش امریکا به او مظنون شد و عاقبت هم در عراق در سال 2004 کشته شد.

او می خواست که همه چیز را در مورد اسلام بداند و درست همان چیزی را که آیت اله خامنه ای به جوانان پیشنهاد کرده است انجام می داد - یعنی که مسایل را با فکر باز و دست اول درک کنند. چه اندرز نیکی. من این را برای دیگران می فرستم و سعی می کنم که در روزنامه هم چاپ شود.

مایکل برگ پدر مقتول در عراق (نیک برگ ) »

لازم به یادآوری است که در فیلم فتنه اثر «خیرْت ویلدِرس»، قران کریم دلیل اصلی و محرک خشونت در خاورمیانه و جهان معرفی می شود. ولی اقای مایکل برگ در نامه نگاری های قبلی خود چنین دلیلی را رد می کند و دو انگیزه را برای ساخت اینگونه فیلم ها مطرح می کند که کاملا بدرد ما مسلمانان نیز می آید. اول انکه این نوع فیلم ها با تحریک احساسات مردم مسلمان و احیانا بروز بعضی رفتارهای نسنجیده به هدف خود در نشان دادن مسلمانان به عنوان افرادی خشونت گرا در چشم مردمان نا آگاه غرب صحه گذاشته ولی دلیل دوم و مهمتر، تایید این حماقت و درست دانستن برداشت و تفسیر جاهلانه گروه‌های تروریست از قرآن است ، که بلی رفتار شما دقیقا منطبق بر اصل اسلام است و نه نگاهی منحرف و با فیلتر غلط به این دین رحمانی و بعد این سوال اساسی نیز در نامه هایمان مطرح شد که چرا در رسانه های همین دنیای غرب که مولانا در بین خاص و عامش به شاعر عشق و محبت معروف است هرگز عنوان نمی شود که بیش از دو هزار از ابیات انسانی این شاعر حکیم ، برگرفته دقیق از آیات کتاب اسمانی قرآن می باشد.

متوجه باشید که این گفتارها و بحث ها با پدری است غربی که القاعده سر پسرش را در بغداد از تن جدا کرده اند.

به هر حال شاید یکی از جنبه های بی بدیلی که دیگر مسولین فرهنگی و سیاسی کشور ما باید از این نامه رهبری در گفتگو با مردمان جهان و حتی فرزندان این آب و خاک یاد بگیرند دعوت مردمان به شناخت است و نه صرفا پذیرش سریع و اولیه، که اگر شناخت آزادانه نباشد هرگز هیچ پذیرشی نیز پایدار نخواهد ماند.

و اگر می خواهید در مورد مکاتبات (مایکل برگ ) با ما ایرانیان بیشتر بدانید می توانید به مطلبی با نام « سه نامه به اعماق تاریخ جنگ» در سایت خبرگزاری ها مراجعه کنید.

انتهای پیام/

فرهنگی - کتاب و ادبیات
شماره : 13931108000612

93/11/08

سلام
این نامه شدیدا مصرف داخلی هم داره

[=Times New Roman]

مردعشق;634115 نوشت:
ناصرپورپيرار :به گمانم ابتدا باید به اسلام خودمان بپردازیم که به انواع مذاهب گرفتارند مذاهبی که در نهایت به روایات و ادعاهای بندگانی متکی است و نه بر سخنان خداوند. در یک جمله مذهب دین نیست و بر قرآن تکیه ندارد.

اگر در جهان اسلام حتی یک نفر را در سطح مسئولیت، چه روحانی یا سیاستمدار تاثیر گذار می یافتیم که اهمیت نبود خط بالغ و توانا در حد کتاب نویسی تا قرن نهم هجری را درک می کرد، درهای کنیسه و کلیساها دیگر گشوده نمی شد.

من وبلاگ قدیم و جدید جناب پورپیرار را گشتم و این متن را نیافتم. اگر ایشان چنین اظهاراتی داشته اند لازم و شایسته است بهنگام نقل قول به متن اصلی رفرنس شود.

در هر حال با این فرض که کسی چنین ادعائی کرده و مذهب را غیر از دین و مجموعه ای از ادعاهای بشری بداند که از دین خالی است ؛ باید دید که این تعریف را از کجا بدست آورده و با چه دلایل و اسنادی میتواند اثبات کند ! که حرف زدن از هر کسی بر می آید چه بچه مدرسه ای باشد چه ملای مکتب یا ...

نکته بعد در این نوشتار ادعای با این مضمون شده چون خط بالغ و توانا در کتاب نویسی تا قرن نهم نبوده پس یک عالم و سیاستمدار توانا هم وجود نداشته که مسئولیت درک کند و باعث توفیق شود

آیا علم صرف و نحو در ادبیات عربی و اسلامی بدون یک خط الرسم به اندازه کافی رسا میتوانست مطرح شود و شکل بگیرد ؟
(مقاله ای در توضیح)

سلمنا فرض بر اینکه آن خط الرسم به اندازه کافی بالغ و رسا نبود ولی این چه ارتباطی به عالم و سیاستمدار ناتوان دارد در زمانی که ابواب مختلف علم امروز در خارج از اسلام ( غرب ) مدیون همان علمائی است که بقول شما خط الرسم بالغ و توانا نداشتند .

و سیاستمداران در حکومت های اسلامی مختلف چگونه سرزمین های افریقائی تا غرب چین و از شمال تا کشورهای بدوی غربی را فتح کردند و حمام رفتن آنها را اجباری کردن در حالیکه مردم آنجا فراری بودند از حمام ( تاریخ اندلس را مطالعه بفرمائید )

saharandishe;632912 نوشت:
کاربران محترم اگرمتن پیام جضرت آیت الله العظمی خامنه ای را،به صورت ترجمه شده به زبان های دیگرداریددرتاپیک قراردهید
باسپاس.

با سلام
http://www.sciencechatforum.com/viewtopic.php?f=129&t=28390

[h=1]پیامی برای فردای اروپا و آمریکا!‌[/h]


[/HR] «من شما جوانان را مخاطب خود قرار می‌دهم؛ نه به این علّت که پدران و مادران شما را ندیده می‌انگارم، بلکه به این سبب که آینده‌ ملّت و سرزمینتان را در دستان شما میآ‌بینم و نیز حسّ حقیقت‌جویی را در قلبآ‌های شما زنده‌تر و هوشیارتر می‌یابم».

[/HR]
توهین اخیر روزنامه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله) قلب تمامی مسلمانان جهان را به درد آورد و واکنشی عظیم در سراسر بلاد اسلامی و غیر اسلامی را با خود به همراه داشت. در این میان رهبر معظم ایران، آیت الله خامنه‌ای نیز سکوت را جائز ندانسته و در تدبیری حکیمانه نامه ‌ای خطاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی نوشته و توصیه‌هایی دوستانه بدان‌ها نمودند. نامه‌ای کوتاه و پرمحتوا که می ‌توان درس ‌هایی بزرگ از بخش های مختلف آن به دست آورد. ایشان خود سرّ مخاطب قرار دادن جوانان را این گونه بیان داشته اند: «من شما جوانان را مخاطب خود قرار می‌دهم؛ نه به این علّت که پدران و مادران شما را ندیده می‌انگارم، بلکه به این سبب که آینده‌ ملّت و سرزمینتان را در دستان شما می‌بینم و نیز حسّ حقیقت‌جویی را در قلب‌های شما زنده‌تر و هوشیارتر می‌یابم».
[h=2]به راستی حقیقت این نوع از خطاب در چیست؟[/h] آیا ریشه ‌ای اسلامی داشته و اندیشه ای خاص در پس آن نهفته است؟ به همین دلیل بر آن شدیم تا در این بخش به بیان اهمیت و جایگاه جوانان از منظر قرآن و روایات با بررسی سیره پیامبر اکرم(صلی الله و علیه و آله) و اهل بیت ایشان(علیهم السلام) بپردازیم.

[h=2]جوانان زودتر ایمان می‌آورند[/h] یکی از شاخصه‌های اصلی دوران جوانی آن است که روحیه حقیقت‌جویی در این سن افزایش یافته و جوان با مشاهده جلوه‌های حق و حقیقت بدان ایمان می‌آورد. بدین سبب است که یاران نخستین انبیا و امامان(علیهم السلام) اکثراً در سنین جوانانی به سر می‌بردند.
پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) در این باره فرموده ‌اند:
"شما را به نیکی با جوانان سفارش می‌کنم؛ زیرا نرم‌ترین دل ها را دارند. به راستی که خداوند، مرا بشارت دهنده و هشدار دهنده برانگیخت. جوانان با من پیمان بستند و پیران، با من به مخالفت برخاستند. آنگاه این آیه را تلاوت کردند: و عمر آنان به درازا کشید و دل هایشان سخت گردید". (حکمتنامه جوان، ح 23)

"پدرم زین العابدین (علیه السلام)، هر گاه به جوانانی که دانش می‌اندوختند می‌نگریست، آنان را به خود نزدیک می‌کرد و می‌فرمود: آفرین بر شما که امانت های [مردم برای آموختن] دانشید و به زودی شما کم‌سالان جامعه، بزرگان جامعه دیگر می شوید"

آری قلب بی‌آلایش جوانان به آنان کمک می کند تا سخنان را بشنوند و بی ‌هیچ تعصبی قضاوت نمایند. تعصبات قومی و نژادی هنوز در آنان بارور نگردیده و زنگار گناه قلبشان را آلوده نساخته است. از این رو زودتر ایمان آورده و راحت‌تر پذیرای تغییرات خواهند بود.
امام علی (علیه السلام) در وصیت خویش به فرزندشان امام حسن مجتبی (علیه السلام) چنین فرمودند:"[و آنگاه که] بر تربیت تو همت گماشتم، چنان دیدم که در عنفوان جوانی و بهار زندگی‌ات هستی که نیتی درست و نهادی پاکیزه داری". (حکمتنامه جوان، ح 36)

[h=2]اهمیت آموزش در دوران جوانی[/h] دوران جوانی به دلائل پیش‌گفته اهمیت فراوانی داشته و بهترین زمان برای یادگیری است. از این رو در آیات و روایات به طرق مختلف مردمان را به غنیمت شماردن دوران جوانی تشویق نموده‌اند. در سوره روم آیه 54 آمده است:
"اللَّهُ الَّذی خَلَقَكُمْ مِنْ ضَعْفٍ ثُمَّ جَعَلَ مِنْ بَعْدِ ضَعْفٍ قُوَّةً ثُمَّ جَعَلَ مِنْ بَعْدِ قُوَّةٍ ضَعْفاً وَ شَیْبَةً یَخْلُقُ ما یَشاءُ وَ هُوَ الْعَلیمُ الْقَدیرُ"؛ "خداست آن كس كه شما را ابتدا ناتوان آفرید، آن گاه پس از ناتوانى قوّت بخشید، سپس بعد از قوّت، ناتوانى و پیرى داد. هر چه بخواهد مى‏آفریند و هموست داناى توانا".

جوانی دوران قوت و توانایی است. زمانی است برای یادگیری و عمل. دورانی است که در آن آدمی می‌تواند ره صدساله را در یک شب طی نماید. هر آنچه در این دوران آموخته شود ماندگار خواهد بود و هر عملی که با تدبیر و اراده صورت پذیرد به سرانجام خواهد رسید. از امام باقر(علیه السلام) گزارش شده است که فرمودند:
"پدرم زین العابدین(علیه السلام)، هر گاه به جوانانی که دانش می‌اندوختند می‌نگریست، آنان را به خود نزدیک می‌کرد و می‌فرمود: آفرین بر شما که امانت های [مردم برای آموختن] دانشید و به زودی شما کم‌سالان جامعه، بزرگان جامعه دیگر می شوید". (حکمتنامه جوان، ح 33)
آینده جوامع در دست جوانان هر جامعه است. از این رو مهم‌ترین اقدامی که هر سرزمینی برای رسیدن به قله‌های موفقیت باید انجام دهد آن است که در پرورش فکری و روحی جوانان خویش اقدامات لازم را صورت دهد. آینده‌نگری در این زمینه، سعادت جامعه را به همراه خواهد داشت. از این روست که در سیره و روش پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله) واگذاری مسئولیت های مهم و حساس به جوانان به خوبی مشاهده می شود. از جمله این جوانان که در تاریخ گزارش شده‌اند می توان به افراد زیر اشاره نمود:
مُصعَب بن عُمَیر: پیش از هجرت پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) دو تن از مدینه نزد ایشان آمدند و تقاضا نمودند نماینده‌ای را از جانب خویش با آنان به مدینه اعزام دارند. ایشان نیز مصعب جوان را به نمایندگی خویش برگزیدند.
عَتّاب بن اسید: پس از فتح مکه و در آستانه جنگ حُنین پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) جوان 21 ساله‌ای با نام عتاب بن اسید را به عنوان فرماندار مکه انتخاب کرده و خود به همراه دیگر یاران به میدان کارزار رفتند.

پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) فرموده ‌اند: "شما را به نیکی با جوانان سفارش می‌کنم؛ زیرا نرم ‌ترین دل ها را دارند. به راستی که خداوند، مرا بشارت دهنده و هشدار دهنده برانگیخت. جوانان با من پیمان بستند و پیران، با من به مخالفت برخاستند. آنگاه این آیه را تلاوت کردند: و عمر آنان به درازا کشید و دلآ‌هایشان سخت گردید"

أسامة بن زید: در روزهای آخر زندگی رسول الله(صلی الله علیه و آله) نبردی میان روم و سپاه اسلام درگرفت که در آن بزرگان صحابه حضور داشتند. فرماندهی این سپاه عظیم از جانب پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) به اسامة بن زید که در آن روزگار 18 سن بیشتر نداشت واگذار گردید.
این ها همه نشان از اهمیت حضور و فعالیت جوانان در میادین مهم و حساس دارند. و این امر جز با هدایت و آموزش آنان به بهترین نحو محقق نخواهد شد. از این رو امام علی(علیه السلام) در وصیت خویش به کریم اهل بیت(علیهم السلام) می‌فرمایند:
"همانا دل جوان، مانندِ زمینِ کشت ناشده است. آنچه در آن افکنده شود، می پذیرد. از این رو پیش از آنکه دلت سخت گردد و خردت سرگرم شود، به تربیت تو همت گماشتم".( حکمتنامه جوان، ح 35)

[h=2]نتیجه[/h] دوران جوانی، دورانی بسیار مهم و تأثیرگذار است. زمانی که می تواند یک انسان را رو به کمال رساند و یا زمینه ساز زوالش گردد. فرد جوان به دلیل قلب پاکی که دارد آمادگی پذیرش سخن حق را داشته و عناد و ستیزه‌ جویی کمتر در او به چشم می خورد. اگر قضایا برای جوانان به خوبی تبیین گردد و زبانی خوش برای سخن گفتن به کار گرفته شود حقایق را به خوبی دریافت خواهند و در مسیر درست گام برمی‌دارند. و این است سرّ آنکه رهبر معظم ایران اسلامی، جوانان را مخاطب اصلی نامه خویش قرار داده‌اند. اگر جوانان اروپا و آمریکای شمالی بخواهند می توانند سیاست های غلط حاکم بر ممالک خویش را تغییر داده و جهانی بدون ظلم، بر اساس اصول و قواعد انسانی و اخلاقی بنا سازند.

[h=1][/h]

[h=2]«بازتاب جهانی توئیت کتابی رهبر معظم انقلاب در گزارش گاردین» این تیتر خبری اکثر خبرگزاری ها در چند روز اخیر بود که بازخورد بالایی نیز داشت. اینکه رهبر معظم انقلاب نظر خود را درباره دو کتاب بیان کرده است باعث شگفتی رسانه های خارجی نیز شده به طوری که به نوشته گاردین، صفحه مذکور در توئیتر بیش از 102 هزار دنبال کننده دارد که در نوع خود بی‌نظیر است.[/h] فرآوری: منیژه خسروی -بخش کتاب و کتابخوانی تبیان

این در حالی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی تا به حال بارها در بیانات و سخنرانی های خود درباره کتاب های مختلفی اظهار نظر کرده اند. به طوری که در سال 86 نشر سوره بخشی از بیانات رهبر انقلاب را منتشر کرد به نام «من و کتاب» که تا سال 89 به چاپ 21 هم رسید. روی جلد این کتاب تصویر نویسنده هایی مانند حسن حسینی، جلال آل احمد، ویکتور هوگو و تولستوی دیده می شود که نشان می دهد رهبر انقلاب درباره این نویسنده ها نظرات مختلفی ارائه کرده اند. بازتاب خبری توئیت رهبر انقلاب بهانه ای شد تا بار دیگر نظراتی که حضرت آیت الله خامنه ای درباره کتاب های مختلف داشته ند را مرور کنیم .
اصل خبر
گاردین در گزارشی از توئیت رهبر معظم انقلاب درباره خواندن دو کتاب شوخولوف و تولستوی خبر داد. به گزارش ایبنا به دنبال توئیت جمله‌ای از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در صفحه توئیتر https://twitter.com/khamenei_ir سرویس کتاب گاردین نوشت رهبر انقلاب ایران علاقه خود را به دو کتاب «دن آرام» شولوخوف و «گذر از رنج‌ها» نوشته آلکسی تولستوی در صفحه شبکه اجتماعی توئیتر بیان کردند. در این توئیت آمده است: «کتاب «دن آرام» شولوخوف را خوانده‌ام که کتاب خوبی است، اما کتاب «گذر از رنج‌ها» از آلکسی تولستوی در به تصویر کشیدن انقلاب، بهتر است.» گاردین با بررسی این صفحه خاطرنشان کرده است که آیت‌الله خامنه‌ای شعر و رمان را به سینما و هنرهای تجسمی ترجیح می‌دهد و او یک مخاطب عادی نیست، بلکه نگاه بسیار حرفه‌ای به رمان دارد. به نوشته گاردین صفحه مذکور در توئیتر بیش از 102 هزار دنبال کننده دارد که در نوع خود بی‌نظیر است.
بخشی از برخی بیانات مقام معظم رهبری درباره کتاب ها و نویسنده ها:
*به نظر من بینوایان ویکتور هوگو برترین رمانی است که در طول تاریخ نوشته شده است. من همه‌ رمان‌های طول تاریخ را نخوانده‌ام، شکی در این نیست، اما من مقدار زیادی رمان خوانده‌ام که مربوط به حوادث قرن‌های گوناگون هم هست. بعضی رمان‌های خیلی قدیمی را هم خوانده‌ام. مثلا فرض کنید کمدی الهی را خوانده‌ام. امیرارسلان هم خوانده‌ام. الف لیله و هزار و یک شب را هم خوانده‌ام. وقتی نگاه می‌کنم به این رمانی که ویکتور هوگو نوشته، می‌بینم این چیزی است که اصلا امکان ندارد هیچ کس بتواند بهتر از این بنویسد یا نوشته باشد و معروف نباشد و مثل منی که در عالم رمان بوده‌ام، این را ندیده باشم یا اسمش را نشنیده باشم... من می‌گویم بینوایان یک معجزه است در عالم رمان‌نویسی، در عالم کتاب‌نویسی. واقعا یک معجزه است... من به همه‌ جوان‌ها توصیه می‌کنم، نه حالا که دارم با شما صحبت می‌کنم، بارها این را گفته‌ام. زمانی که جوان‌ها زیاد دور و بر من می‌آمدند قبل از انقلاب، بارها این را گفته‌ام که بروید یک دور حتما بینوایان را بخوانید. این بینوایان کتاب جامعه‌شناسی است، کتاب تاریخی است، کتاب انتقادی است، کتاب الهی است، کتاب محبت و عاطفه و عشق است.
*دن آرام یکی از بهترین رمان های دنیاست. البته جلد اولش بهتر است؛ جلدهای بعدی اش سطح رمان را متوسط می كند؛ كما اینكه كتاب بعدی اش، زمین نوآباد، هم كتاب خوبی نیست. این دن آرام را من قبل از انقلاب خواندم؛ زمین نوآباد را شاید بعدا خواندم.. به قدری در این كتاب تصویرگری فوق العاده است كه من این را در هیچ كتاب دیگری ندیده ام. دشــت های روســیه را كه تصویرمی كند، مثلا صد جا تصویر كرده، ولی صد جور بیان كرده است! این ها خیلی هنرمندانه و خیلی مهم است. ادبیات، این گونه ماندگار می شود. چرا منِ آخوند در یک كشور اسلامی، كتاب د ُن آرام را می خوانم؟ اگر جاذبه نداشــته باشد، اگر این كتاب لایق خواندن نباشد، یک نفر مثل من نمی رود آن را بخواند.
*«بله این کتاب (هزار خورشید تابان) را دیده‌ام. البته این کتاب مربوط به جنگ‌های داخلی خود افغانی‌ها با هم‌دیگر است در دوره‌ طالبان... بعد آمریکایی‌ها می‌آیند و به عنوان نجات‌بخش معرفی می‌شوند. کتاب، مطلقا به قضایای بعد از آمریکایی‌ها متعرض نمی‌شود. از این اتفاق‌ها هیچ نشان نداده است. حتما اتفاق‌هایی که بعد از آمریکایی‌ها افتاده، از اتفاق‌هایی که در این کتاب نشان داده شده، بدتر است.»
*بعد از 28 مرداد، از لحاظ نشان دادن انگیزه های یک روشنفکر در مقابل یک دستگاه فاسد، سكوت عجیبی در فضای روشنفكری هســت. خیلی از كســانی كه در دهه 20 مورد غضب دستگاه قرار گرفته بودند، در دهه 30 به همكاران مطیع دستگاه تبدیل شدند! آل احمد در كتاب خدمت و خیانت روشنفكران، از همین روشنفكری دهه 30 حرف می زند. آل احمد این كتاب را در سال 43 شروع كرده كه تا سال 47 ادامه داشت. سال 47 كه آل احمد به مشهد آمد، ما ایشان را دیدیم. به مناسبتی صحبت از این کار شد، گفت مدتی است به كاری مشغولم. بعد فهمیدیم كه از سال 43 مشغول این كتاب بوده است. او از ما در زمینه های خاصی مطالبی می خواست، كه فكر می كرد ما از آن ها اطلاع داریم. آنجا بود كه ما فهمید یم او این كتاب را دارد می نویسد. این كتاب بعد از فوتش منتشر شد. آن كتاب، كتابی نبود كه در رژیم گذشته اجازه پخش داشته باشد؛ كتاب صددرصد ممنوعی محسوب می شد و امكان نداشت پخش بشود.
به دنبال توئیت جمله‌ای از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در صفحه توئیتر https://twitter.com/khamenei_ir سرویس کتاب گاردین نوشت رهبر انقلاب ایران علاقه خود را به دو کتاب «دن آرام» شولوخوف و «گذر از رنج‌ها» نوشته آلکسی تولستوی در صفحه شبکه اجتماعی توئیتر بیان کردند. در این توئیت آمده است: «کتاب «دن آرام» شولوخوف را خوانده‌ام که کتاب خوبی است، اما کتاب «گذر از رنج‌ها» از آلکسی تولستوی در به تصویر کشیدن انقلاب، بهتر است.»
*شما ادبیات شوروی را نگاه کنید ناگهان می بینید که پرده ای وسطش وصل است؛ یعنی حصاری وجود دارد. در دو طرف این حصار، کارهای عظیمی هست متعلق به دو طرف است؛ اما وقتی شما کار شولوخف یا آلکسی تولستوی را نگاه می کنید، می بینید که طعم دیگری دارد. این آلکسی تولستوری یک نویسنده بسیار قوی است و رمان های بسیار خوبی دارد و از نویسندگان انقلاب شوروی است و طعم دوران جدید در نوشته اوست؛ والا شما در کتاب جنگ و صلح تولستوی آثار ملیت روسی را می بینید اما آثار دوران شصت ساله اخیر را نمی بینید؛ آن یک دوره و یک اثر دیگر است و اصلا متعلق به جای دیگر است. آن چیزی که نشان دهنده شخصیت امروز روسیه است، کدام است؟ اثر شولوخف و اثر همین آلکسی تولستوری و امثال این هاست. بنابراین، هنرمند هر دوره، آن کسی است که متعلق به آن دوره و ساخته و پرداخته آن دوره و سراینده آن دوره است؛ والا آن کسی که از دوره قبل مانده و به یاد آن دوره قلم می زند متعلق به این دوره و ادبیات این دوره که نیست. من اگر بخواهم یک نمونه کامل این موضوع را برای شما مطرح کنم، باید از یک رمان نام ببرم. من رمانی به نام دل سگ خواندم که نویسنده اش روسی است. این رمان داستان علمی و تخیلی است. این رمان، رمان كوچكی و بسیار هم هنرمندانه است. این رمان در ایران هم ترجمه شده ولی شماها اسمش را هم نشنیده اید. دل ســگ، یک رمان ضدانقلابی اســت كه در حدود ســال 1925 یا 1926 یعنی همان اوایل انقلاب روســیه، نوشته شده و نویسنده اش به انقلاب و به بعضی از كارها معترض است و آن ها را مسخره كرده است؛ مثل همین كارهایی كه در اینجا هم نظیرش را دیده ایم جزء ادبیات روسیه نیست.*این كتاب حنابندان آقای قدمی عجب كتاب خوبی است. چقدر خوب نوشته شده است. چقدر این كتاب فرمانده من عالی است و چقدر من را متاثر و منقلب كرد. یا بعضی از این داستان های كوتاه، مثل نجیب یا زنده باد كمیل و ... كه یک عالم درس دهنده و روحیه دهنده است.*من نمی خواهم به بچه ها خیلی کتاب و رمان معرفی کنم؛ حالا ممکن است اسم مولفانس را بگویم. مثلا یک نویسنده معروف فرانسوی هست به نام میشل زواکو که کتاب های زیادی دارد. من اغلب رمان های او را در آن دوره نوجوانی خواندم. *ما خاطرات خیلی خوبی داریم. همین خاطرات مستوفی انصافا كتاب خیلی خوبی اســت. اگر این كتاب را با كتاب شرح زندگی نهرو مقایسه كنید، واقعا كمتر از آن نیست؛ اگر بهتر نباشد. منتهی در آن خیال پردازی نیست و جنبه قصه ندارد. *قیمت کتاب جان شیفته رومن رولان به مراتب از این بیشتر است. هم تاریخ است هم ادبیات است هم اخلاق است هم هنر است. این کتاب همه چیز است. این کتاب را من سال ها پیش خواندم. *خلاصه انگلیسی کتاب های جین اوستین را از جمله همین کتاب غرور و تعصب را من خواندم. برای کسانی که انگلیسی می آموزند، خلاصه های ساده ای درست می کند. *شما اگر کتاب هایی که در آن دوره ما، درباره آمریکای لاتین و آفریقا نوشته شده خوانده باشید، فرانتس فانون و کسانی كه آن وقت ها كتاب می نوشتند، حالا هم كتاب هایشان به اعتبار خودشان باقی اســت، درمی یابید كه وضع ما هم همین طور بود. در مورد ایران كســی جرئت نمی كرد بنویســد. اما در مورد مثلا آفریقا یا شــیلی یا مكزیک راحت می نوشتند. من با خواندن این كتاب ها می دیدم كه عینا وضع ما همین گونه است. یعنی آن جوان كارگر هم بعد از آنكه كار سخت می كرد و یک شاهی و صنار گیر می آورد، نصف این پول صرف عیاشــی و ولگردی و هرزه گری و این طور چیزها می شــد. این ها همان چیزی بــود كه ما در آن كتاب ها می خواندیم و می دیدیم كه در واقعیت جامعه خودمان همین طور است.


[/HR] منابع: هفت صبح/ایبنا

[="Blue"]

[/]

سلام اگر می شد دو نامه رهبری را به صورت پی دی اف در سایت می گذاشتید خیلی خوب می شد. با تشکر