شوخ طبعي هاي صوتي- تصويري: تست ازدواج

تب‌های اولیه

156 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال

طنز بسیار جالب حجت الاسلام قرائتی در مورد شکر داشتن

[FLV]http://www.askdin.com/attachments/29865d1394296518-gherati04_134065.mp4[/FLV]




سلام بر شما
مدتي است مي خواستم برنامه طنز با مزه قند پهلو كه حدود ساعت ده شب از شبكه آموزش پخش مي شود را معرفي كنم كه از دست ندهيد، ولي پيري است و مشكل آلزايمر:Nishkhand:.
خب حتما ميگيد چه ربطه به شوخ طبعي طلبگي داره اتفاقا خيلي خيلي ربط داره، چرا؟
براي اين كه طلبگي به معناي دقيق مسيري است كه شرع و عقل پسند باشد چه بسا طلبه اي خاكي زده باشد و در مسير نباشد.
امشب برنامه قند پهلو در ميان برنامه نكات اخلاقي دقيقي گفتند
مثلا گفتند در طنز بايد حدود شرعي، اصول باورها را رعايت كنيم حرمت قوميت ها را نگه داريم، در طنز سياسي اخلاق را رعايت كنيم به اصل نظام ضربه نزنيم و حرمت افراد را داشته باشيم
البته نقد هم وارد است ولي امتيازش خيلي بالاست نسبت به برخي از سريال ها كه با هزينه هاي كلان و با لودگي مي خواهند ملت را بخندانند


[h=2] دانلود کتاب صوتی کلثوم ننه – آقا جمال خوانساری [/h]

  • ۲


زمان کل: ۱ ساعت و ۱۸ دقیقه

کتاب عقاید نسوان(کلثوم ننه) نوشته جمال الدین محمد خوانساری کتابی، در طنز و هجو و نگارش شده به سال ۱۱۲۵ه.ق، از کتب خطی است که در دوران نو بارها چاپ شده ،خوانده شده و به آن ارجاع داده شده است.آنچه به کتاب عقاید نسوان اهمیت می بخشد و مطالعه آن را ارزشمند می کند اهمیتی است که کتاب از اواخر دوران قاجار می یابد، نشریات و روزنامه های آن دوران بارها به کلثوم ننه ارجاع می دهند و در بابش مطلب می نویسند این افسون و اهمیت در سال های بعد حفظ می شود کتاب بارها چاپ می شود و روشنفکران در بابش مطلب می نویسند.
اما آنچه مطالعه کتاب را برای علاقمندان به تاریخ فرهنگی جذاب می کند خوانش جدیدی است که کتاب در دوران نو یافته است.به عبارتی کتاب با تقسیم بندی حقیقت و خطای جدید ایران اواخر دوران قاجار،معنای نوینی می یابد . این فهم جدید در ارتباط مستقیم است با شکل گیری مفهوم خرافات(کلمه ای که حتی یک بار هم در کتاب آورده نشده) و در برابر آن علوم و فنون نوین. جالب است که عرصه زندگی روزمره زنان در ارتباط مستقیم با خرافات دانسته می شود. . با اهمیت یافتن مفهوم علم و در برابر آن خرافات در این دوره زنان پایبندترین افراد به خرافات دانسته می شدند.امری که تقریبا تمامی نشریات زنانه مفصلاً به آن می پرداختند. اما کتابی که بش از همه کتب دیگر، در این مباحثات به آن ارجاع می شد کلثوم ننه یا عقاید نسوان نوشته ی جمال الدین محمد خوانساری است که در دوران صفوی نگاشته شده است.”این کتاب ،کتاب طنزی است که در مذمت خرافات نزد زنان سخن می گوید”جمال الدین محمد خوانساری کتاب خود را در ابواب (حمام رفتن ،نماز خواندن ،روزه گرفتن ،مهمانی رفتن،حجاب کردن،دوست گرفتن،رابطه با شوهر و نزدیکانش،دعا کردن،عروسی کردن،زاییدن،نذر کردن) به زبان طنز تنظیم کرده است.اما در واقع به نظر نمی آید جمال الدین محمد در نگارش این کتاب قصد طنز پردازی داشته باشد چرا که بیش از آنکه بخنداند آنقدر جدی و پر جزییات است که خواننده را شگفت زده می کند . مطالعه موشکافانه جمال الدین محمد خوانساری از پنهان ترین وجوه زندگی روزمره زنان (که البته خطاب به مردان نوشته شده است)در نوع خود کم نظیر است . آشکار است که ملا محمد برای نگارش کتاب دست به مطالعه و مشاهدات گسترده زده است چرا که جمع آوری آداب زندگی روزمره نزد زنان مختلف و پرداختن به مناسک و آیین های زنانه با جزییات و یادآوری تفاوت های جزیی میان گروه های مختلف زنان تنها زاییده “لطف طبع” فقیهی طناز نیست . در کل کتاب حتی یکبار هم اشاره ای به لفظ خرافات نشده است خرافات مفهومی جدید در رژیم حقیقت و خطای نوین بود که منظور ملا محمد نبود.حتی به نظر متجددین، گروه اجتماعی که خود ملا محمد متعلق به آن بود، از خرافات برکنار نبود. در ادامه می توانید توضیحات تکمیلی و اطلاعات دانلود را مشاهده کنید.
ملا محمد کتاب را این گونه آغاز می کند:بر ضمیر برادران ایمانی پوشیده نماند که این مختصری است در بیان اقوال و افعال و واجبات و مندوبات زنان و محرمات و مکروهات و مباحات ایشان بدانکه هر زنی که سنی داشته باشد و پیری و خرافت او را دریافته باشد ،دیگران به افعال او وثوق تمام دارند و هر زنی که خلاف فرموده ایشان عمل کند آثم و گناهکار باشد. در معرفی کتاب این گونه آمده است:کلثوم ننه کتابی است به فارسی در هزل و موضوع آن مقابله اختلافات فقیهان است و از جمله رسوم و آداب اوباش و زنان بحث می کند مولف فرض کرده است این مراسم و آداب وحی شیطان است.
کتاب تمامی ابعاد زندگی روزمره زنان را در بر می گیرد(از حمام کردن،نمازخواندن،روزه گرفتن،مهمانی رفتن،حجاب کردن،دوست گرفتن،رابطه با شوهر و نزدیکانش،غسل کردن،دعا کردن،عروسی کردن،زاییدن،نذر کردن)ملا محمد می کوشد قطره ای آب نیز از لای انگشتانش بیرون نلغزد بنابراین کلثوم ننه و زنان دیگر مرتب در جزییات نظر متفاوت می دهند و یکدیگر را تصحیح و تکمیل می کنند. زندگی روزمره زنان در کتاب در چارچوب گفتار فقیهانه بیان می شود.ننه کلثوم و زنان دیگر نقش مولف زندگی روزمره می یابند و آراءشان را با الفاظ واجب است،مستحب است،بلا اشکال است،احوط است و … بیان می کنند در این فتواها به کرات ضروریات شرع در برابر تنگناهای زندگی روزمره منعطف می شوند و کنار گذاشته می شوند. کلثوم ننه در بسیاری موارد غسل و نماز را به تاخیر می اندازد یا در ترکشان حکم می دهد. در این میان نیروی سرپیچی و بازیگوشی زندگی روزمره آشکار می شود که استثنا ها را می نگرد.بدین صورت گفتار فقهی تای دیگری برای خود می آفریند:زندگی روزمره زنان . این چنین ” برادران ایمانی ” با جهانی ناهمساز مواجه می شوند که عقلانیتی جداگانه دارد. این جاست که شوخی وارونه می شود یعنی زمانی که در می یابیم این شوخی دیر زمانی است که آغاز شده است این بازی به سخره گرفتن ها و ریشخند ها .در واقع ملا محمد جهانی را نقد می کند که از نظر او تمامی اصول اش را در مقابل جهان عقلانی ِ او سامان داده است(وقتی در برابر مفهوم برادر دینی ننه کلثوم روایات فراوان از خواهری می آورد،آنجا که از مواقعی می گوید که نماز ساقط است و ترک آن واجب،وقتی مواقع استجابت دعا را در زندگی روزمره زنانه بر می شمارد و یا وقتی روزه های مستحبی خود را نقل می کند.)
کتاب عقاید نسوان در دوران مورد بحث ما اهمیتی روزافزون می یابد آنجا که قدرت،زندگی روزمره را عرصه مراقبت و کنترل قرار می دهد و زندگی روزمره عرصه اعمال نظارت اخلاقی می شود. آن وقت است که زندگی زنانه عرصه جولان خرافات دانسته می شود. در این هنگام رژیم جدید حقیقت و خطا گفتار زندگی روزمره زنان را را به خرافات تقلیل می دهد و می کوشد ان را عرصه نظارت و مراقبت قرار دهد.بنابراین آموزش اخلاقی زنان اهمیت می یابد.
دانلود با لینک مستقیم:

[="DarkGreen"]

حامی;501899 نوشت:


سلام بر شما
مدتي است مي خواستم برنامه طنز با مزه قند پهلو كه حدود ساعت ده شب از شبكه آموزش پخش مي شود را معرفي كنم كه از دست ندهيد.
خب حتما ميگيد چه ربطه به شوخ طبعي طلبگي داره اتفاقا خيلي خيلي ربط داره، چرا؟
براي اين كه طلبگي به معناي دقيق مسيري است كه شرع و عقل پسند باشد چه بسا طلبه اي خاكي زده باشد و در مسير نباشد.
امشب برنامه قند پهلو در ميان برنامه نكات اخلاقي دقيقي گفتند
مثلا گفتند در طنز بايد حدود شرعي، اصول باورها را رعايت كنيم حرمت قوميت ها را نگه داريم، در طنز سياسي اخلاق را رعايت كنيم به اصل نظام ضربه نزنيم و حرمت افراد را داشته باشيم
البته نقد هم وارد است ولي امتيازش خيلي بالاست نسبت به برخي از سريال ها كه با هزينه هاي كلان و با لودگي مي خواهند ملت را بخندانند


سلام و عرض ادب

بنده هم چند شبی تو این فکر بودم

البته از فردا به بعد جذاب تر میشه

بنده هم پیشنهاد میکنم دوستان از دست ندن

[SPOILER]مخصوصاً اونهایی که افسردگی دارند Wink [/SPOILER]

میتونید چند قسمتش رو از این آدرس دانلود کنید و از تماشای اون لذت ببرید

[/]

بله يكي از ويژگي هاي افراد خلاق هم شوخ طبعي و طنز است.

[="Tahoma"][="DarkGreen"]درکنار شست پایم استکانی خفته است

در جوار استکان یک حبه قند بنشسته است
گوش من از تکه قند خندید باز
چون شنید از حبه قند یک دانه راز

گفتش حبه قند به استکان
چون تو باشی در کنار من عیان
گر نباشد کله برفین من تلخ باشد ز بطنت زبان

چون که من با خود وساطت می کنم
عشق را در دلت ذوب می کنم:Gol:[/]

[HL]

نمايي از طنز ديني

[/HL]
http://pajuhesh.irc.ir/Product/book/show/id/647/book_keyword//occasion//index/1/indexId/159363

http://www.aparat.com/v/ip0yW

[h=1]رحيم پور ازغدي:
[/h][h=1]چرا بعضی ها اینجورین ؟؟[/h]


يكى از مقوله‌هاى بسيار مهم و يقيناً يكى از ضرورتهاى جامعه، لبخند است. لبخند يكى از نيازهاى زندگى انسان است. زندگىِ بى‌شادى و بى‌لبخند، زندگى دوزخى است. زندگى بهشتى، زندگى با لبخند است. حضرت على فرمود: «المؤمن بشره فى وجهه و حزنه فى قلبه»؛ اگر غصه‌يى داريد، بايد در دلتان نگه داريد؛ مؤمن اين‌طورى است. لبخند و شادى مؤمن ...

مدت: 6 دقیقه و 34 ثانیه

[=B Mitra]ديوانه واقعي

[=B Mitra]روزي از روزها که پيامبر خدا( صلّي الله عليه و آله) از کوچه‌هاي عبور مي‌کرد، عده اي از مردم را ديد که در آنجا جمع شده‌اند. حضرت از آنها پرسيد: بر گِرد چه جمع شده‌ايد؟
عرض کردند: ديوانه اى است که اعمال جنون آميز و خنده آورش مردم را متوجه خود ساخته.
پيامبر آنها را به سوي خود فراخواند و فرمود:
او مريض است و ديوانه نيست. اما مى خواهيد ديوانه واقعى را به شما معرفى کنم؟
همه خاموش بودند و با تمام وجودشان گوش مى دادند. عرض کردند: بفرماييد، اى رسول خدا. حضرت فرمود:
إنّ المَجنونَ حَقَّ المَجنونِ المُتَبَختِرُ في مِشيَتِهِ، النّاظِرُ في عِطفَيهِ، المُحَرِّكُ جَنبَيهِ بمَنكِبَيهِ، يَتَمَنّى علَى اللّهِ جَنَّتَهُ و هُو يَعصيهِ، الذي لا يُؤمَنُ شَرُّهُ و لا يُرجى خَيرُهُ فذلكَ المَجنونُ و هذا المُبتَلى.[1]
ديوانه حقيقى کسى است که با تکبر و غرور راه مى رود، متکبّرانه به دو طرف خود نگاه مى کند و پهلوهايش را با شانه هايش حرکت مى دهد. نافرمانى خدا مى کند و با اين حال بهشت او را آرزو مى کند. کسى از شرّ او ايمن نيست و به خيرش اميدى نمى رود. پس ديوانه واقعى او است و اين را که ديديد تنها يک بيمار است.

[=B Mitra]پی نوشت :
1. الخصال، ص332.1.برگرفته از نرم افزار احکام روان شناختي، مرکز ملي پاسخگويي به سؤالات ديني براي دانلود از اين آدرس اقدام کنيد: http://www.askdin.com/thread23702.html

[h=1]شعر طنز حاج‌سعید حدادیان + فیلم[/h] لبخند تهران ویژه برنامه طنزی است که در شب های شعبان، با اجرای شهرام شکیبا و به همت سازمان فرهنگ- هنری شهرداری تهران برگزار می شود.
به گزارش فرهنگ نیوز ، اینکه شعر طنز بویژه در سال های اخیر با بی مهری هایی همراه بوده و از شاعران نام آشنا و قابل اعتنا به این حوزه کاسته شده است، حرف درستی است. اما اقبال مردم به شعر طنز و لذت فراوان از این گونه شعرها حاکی از آن است که می توان بار دیگر نگاهی جامع و قابل توجه به این گونه شعر داشت و زمینه را برای رونق مجدد آن فراهم کرد.

سعید حدادیان را به عنوان یک مداح می شناسیم، وقتی در جشن نیمه شعبان از وی برای شعرخوانی دعوت شد، خیلی ها تعجب کردند، اما یک بیت از شعر بلند او نبود که حاضران را به خنده وا ندارد؛ شعری که تماما از حفظ خوانده شد.

شهرام شکیبا حدادیان را این گونه معرفی کرد: میهمان بعدی یکی از شاعران هم روزگار ماست که از او شعر جدی زیاد شنیده ام، اما به چیز دیگری شهره است. به مناسبت نیمه شعبان از چهره ای آشنا دعوت می کنیم که شعری متفاوت بخواند. تقدیم با طعم لبخند و سعید حدادیان.

حدادیان شعری با ردیف «مال من بود، یادته» خواند؛ ضمن اینکه او از اصطلاحات مداحی نیز در نحوه اجرای خود بهره می برد و شعر او هم پر بود از اصطلاحات رایج مداحی.
http://www.farhangnews.ir/content/78440

شعر طنز حداديان( مال من بود يادته)

[FLV]http://www.askdin.com/attachments/3006468523d1406027011-.flv[/FLV]


مهم ترین موجود = تخم مرغ

[FLV]http://www.askdin.com/attachments/3006468525d1406038244-.flv[/FLV]


فایل: 

در دیدار سالیانه شاعران با رهبر انقلاب، سعید طلایی شعر طنزی را قرائت کرد.

فکرم همه جا هست ولی پیش خدا نیست
سجاده ی زر دوز که محراب دعا نیست
گفتند سر سجده کجا رفته حواست؟
اندیشه سیال من ای دوست کجا نیست

از شدت اخلاص من عالم شده حیران
تعریف نباشد! ابداً قصد ریا نیست!
از کمیت کار که هر روز سه وعده
از کیفیتش نیز همین بس که قضا نیست

یک ذره فقط کند تر از سرعت نور است
هر رکعت من حائز عنوان جهانی­ست...
در این جای شعر رهبری گفتند بدهید در گینس ثبت اش کنند.

این سجده سهو است و یا رکعت آخر؟
چندیست که این حافظه در خدمت ما نیست
ای دلبر من تا غم وام است و تورم
محراب به یاد خم ابروی شما نیست!
بی دغدغه یک سجده راحت نتوان کرد
تا فکر من از قسط عقب مانده جدا نیست
هر سکه که دادند دو تا سکه گرفتند
گفتند که این بهره بانکی­ست ربا نیست
از بس که پی نیم وجب نان حلالیم
در سجده ما رونق اگر هست صفا نیست
گویند که گنجی ست به هر سجده، بیایید!
من رفتم و پیدا نشد ای دوست، نیا! نیست...
به به! چه نمازی­ست همین است که گویند
راه شعرا دور ز راه عرفا نیست...
در پایان بازهم رهبری به مزاح این جمله را بیان کردند: خدا ان شاء الله این نماز رو از شما قبول کنه!


سلام بر شما
به طنز بودن سخنان دقت داشته باشيد آيت الله مجتهدي از بزرگان اخلاق بودند كه طلاب خوب پرورش دادند و به خاطر اين كه اهل عمل بودند محبوب مردم بودند.
اين سخنان بيشتر تأكيد روي اميدوار كردن اهل و عيال است و توكل به خدا و دفع مفسده


[h=1]خنده، تبسم و شادی در اسلام[/h]

[FLV]http://hn8.asset.aparat.com/aparat-video/7298bb8e0b7395fdda74f0940580a5eb1380258.mp4[/FLV]

البته يك نقدي وارد است كه فرمودند پيامبر مسلما در همه احوال لبخند بر لب داشتند.
مي توانيم بگويم اغلب ولي در تمام احوال خير. پيامبر وقتي گريه مي كردند براي هدايت قومش
وقتي گريه مي كردند به خاطر مصيبتي كه بر نوه اش حسين وارد مي شود
وقتي كه حقي ضايع مي شد وقتي فرمودند سوره هود من را پير كردو..
در اين حالات مسلما محزون بودند

[h=1]بدعتهای خنده دارتکفیری ها[/h]

[h=1]سه ماهه زاییدن ![/h]

[h=1]تعریف طنز سالم و جهانی[/h]

پوشش جوانان

[FLV]http://hn13.asset.aparat.com/aparat-video/c3be1172045057249924f325f4d535f81475775.mp4[/FLV]

در تاريخ آمده كه عمرو عاص مكار به معاويه گفت من ثابت مي كنم كه اين مردم نادان اند وگرنه شما پيروزي ظاهري كسب نمي كردي
معاويه گفت چه طور؟
گفت امروز تو مسجد خواهم گفت:
آنجا منبر رفت و گفت در روايت داريم هركس زبانش را به بيني اش برساند اهل بهشت است بعد همه مردم شروع كردند به امتحان كردند زير چشمي نگاهي كرد ديد معاويه هم داره آزمايش مي كند
خنده اش گرفت. بعد به معاويه گفت تو هم كه....
اگر قبلا به كسي مخصوص مرد غيرتي مي گفتند شلواري بهت مي دهند كه امنيت نداره يعني فاقش كوتاه است و تا نيمه باسنت باشه و دوري در شهر بزن و مبلغي بگير اين كار را نمي كرد
الان استعمار با ترفند استحمار چه كرده كه كه خيلي ها با افتخار اين كار را مي كنند

[h=1]پوشيدن شلوار فاق کوتاه در آمريکا جنجال آفرين شد [/h]

شعر بسیار زیبا - اتل متل یه مادر - تقدیم به مادران شهدا
جاي شهدا خاليه
روز ميلاد امام رضا

[FLV]http://hn13.asset.aparat.com/aparat-video/b1a298d515683a231a8a737bfa3f44741434940.mp4[/FLV]

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام

[=&quot]برای ما طلبه‌ها یک لطیفه‌ای می‌گویند، سالهای اول که درس می‌خواند، اولش می‌گوید نه دیگر! من دیگر کم‌کم دارم به حدّ امامت می‌رسم، بعد می‌گویند، سال دوم که می‌‌خواند می‌گوید، دیگر دارم پیغمبر می‌شوم. سال سوم که می‌‌خواند، می‌گوید نه دیگر! خدا شدم. سال چهارم می‌گوید نه! همان پیغمبر بس است! بعد سال پنجم می‌گوید، نه همان امام! سال همین‌جوری هِی می‌روی جلوتر، کم‌کم می‌رسد به جایی که بگوید من هیچ‌چیز نیستم! علم آدم را باید به اینجا برساند «انّما یخشی الله من عباده العلما» هر کسی دیدی خشیت در وجودش نیست، امام صادق [=&quot]علیه‌السلام[=&quot] فرمود یا چیز بلد نیست یا مریض است «کمثل الحمار یحمل أسفاراً»!

[FLV]http://hw4.asset.aparat.com/aparat-video/9c7d7fc88ca2b89780160d0d9415007f1702043__39669.mp4[/FLV]

دريافت
به اميد روزي كه بين ايام شادي و ايام حزنمان تعديل شود
براي امام حسين ده روز شادي
براي غدير ده روز و...

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

عيد بر همگي مبارك
[/]

فایل: 

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

يه روز تو يه روز...
[/]

فایل: 

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

[/]