╰✿╮ کلبه فیروزه اﮮ ஜ محفلی پر از عطر حضور اسک دینی ها

تب‌های اولیه

18145 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال

ز ما بگذر، شتر دیدی ندیدی ؟!

رَبَّنَا لاَ تُؤَاخِذْنَا إِن نَّسِینَا أَوْ أَخْطَأْنَا
پروردگارا! اگر فراموش كردیم یا به خطا رفتیم ما را مؤاخذه مكن

سوره : البقرة

از آن روزی که ما را آفریدی/ بغیر از معصیت چیزی ندیدی
خداوندا به حق هشت و چارت/ ز من بگذر، شتر دیدی ندیدی

شیخ حسنعلی نخودکی مینشست در جانماز و یک ساعت گریه میکرد و میگفت:

خدایا....مرا ببخش که مسیحیان را مسیحی و یهودیان را یهودی کردم!!!!!

به او گفتند آقا این چه حرفی است که می گویید؟؟؟ایشان در پاسخ گفتند:

چون در رفتارم...

در ظاهرم....

در گفتارم....

در زندگی....

و در تمام مسائل اجتماعی خودم

طوری رفتار کردم که مسیحی و یهودی گفتند:

اگر اسلام این است ما نخواستیم...

"کتاب اثرات گناه اثر سید محمد انجوی نژاد"


سلام به همه اسک دینی ها

نیــامدے و نچیــدے انـار سُـرخے را
كہ مـانـد بـر سرِ ایـن شاخہ . . .
تـا زمستــان شـد !

اللهم عجل لولیک الفرج

[=arial]زندگي دفتري از خاطره است يك نفر در دل شب ، يك نفر در دل خاك
يك نفر همدم خوشبختي هاست ، يك نفر همسفر سختي هاست
چشم تا باز كنيم عمرمان مي گذرد ، ما همه همسفريم
آنچه باقیست فقط خوبى هاست…

سلام
عرض ادب و احترام
خب ظاهرا دوباره باید یه تکون اساسی به کلبه بدیم:khandeh!:

ویژه برنامه پارازیت به زودی در کلبه:khaneh:

هر کس موافق ویژه برنامه طنز پارازیت هست زیر این پست یه صلوات بزنه:Narahat az:
امارش خوب بود شروع میکنیم:_loool:

*ضامن آهو*;617111 نوشت:
شما چه تفسیری از این تصویر می کنید؟

میخاسته خیالش از مردنش راحت بشه بره ی زن دیگه بگیره .. :khaneh:


ایــن روزهـــا

برای همه دعا كنیم(آمین)


انجمن عجیبی هستش بوی پاکی رو میشه حس کرد،دروغ چرا بهتون حسودیم میشه،کاش منم پاک بودم کاش منم یه جوان پاک بودم نه پراز گذشته پرگناه

بنام خدا
یا امام هادی

ابوالفضل;617205 نوشت:
با یه مثالی ( البته دیدگاه بنده ) نکاتی رو عرض کنم :

معمولا در هر بام خونه ای یه آنتنی قرار داره .

باید در مسیر صحیح باشه که امواج رو دریافت کنه و منتقل کنه به اشکارساز تصویر ( تلویزیون) .

اگر یه کمی این ور و اون ور تر باشه دیگه امواج ناقص دریافت شده ==> تصویر برفک دار و ناقص
.

حالا چطور ما ببینیم در مسیر درست هستیم یا نه ؟
/
خودمون ؛ خودمون رو از هرکسی بهتر میشناسیم

یه لحظه در خودمون متمرکز بشیم و ببنیم که چقدر تصویر اشکاری از خوبی و صفات عالیه داریم ؟
.
به هر میزان که این صفات عالیه و صفات خوب در ما واضح تر و خالص تر (بدون برفک دار) بود به همان میزان در مسیر خدای هستیم
و امواج الهی رو بهتر دریافت میکنیم

پاسخ جالبی بود اما ناقص است !
الان در مورد این مثال جناب ابوالفضل یک سوال :
آیا دیدن هر تصویر واضح و روشنی در صفحه تلویزیون خوب است و خوش حالی دارد ؟
من یک نتیجه می گیرم :
از منبع ارسال امواج باید مطمئن بود وگرنه تصویر رسیده ،روشن و واضح نباشد بهتر است
زبانم لال ،زبانم لال ،هفت کوچه آنطرف تر ! اگر منبع ،تصاویر انحرافی ارسال کند ،می خوایم صدسال سیاه، تصویر روشن نباشد :Nishkhand:
ما خودمان به تنهایی صلاحیت کامل را برای تشخیص صفات عالیه را نداریم چون گاهی فضا مه الود و فتنه آلوداست و خوبی و بدی آشکار نیستند و ممکن است اشتباه کنیم
درست است یا خیر ؟
و شما مطمئنید کس یا کسانی ما را بهتر از خودمان نمی شناسند ؟ :Labkhand:

(با تشکر از جناب ابوالفضل )

خدایا پناهم تویی;618415 نوشت:
انجمن عجیبی هستش بوی پاکی رو میشه حس کرد،دروغ چرا بهتون حسودیم میشه،کاش منم پاک بودم کاش منم یه جوان پاک بودم نه پراز گذشته پرگناه

از پاکی شما همین بس که بوی پاکی و ناپاکی را تشخیص می دهید
چرا خداوند سبحان اهل توبه را بیشترهم دوست دارد ؟
من هم به شما حسودیم می شود که تکبر نکرده و از بدی پشیمانید وان شالله جبران می کنید
اگر دوست خدا نبودید به عطر و نور اینجا حسودیتان که نمی شد ،هیچ ، یحتمل حالتان هم بهم می خورد :khandeh!:
به اسک دین خوش امدید (از طرف همه کاربران :khandeh!::Gol:)
التماس دعا

فاطمه زهرا الگوی زن مسلمان :

به برخی از ویژه گی های حضرت فاطمه که او را الگوی زن مسلمان می خوانیم اشاره می شود
*حمایت از امامت و رهبری
گمراهان که توان از میان برداشتن پیامبر را در خویـش نمی دیدند؛ تصمیـم گـرفتند پـس از ارتحال حضـرت، نماینـدگان واقعی او را از صحنه حکـومت بیرون کننـد. حضرت زهرا(س) که از هشیاری خاص سیاسـی برخـوردار بود و به نقشه دشمـن پـی برده بـود، با ابزارها و روش های گوناگـون از رهبری واقعی اسلام؛ یعنی حضرت علـی(ع) حمایت کرد .جان خـود را در ایـن راه نهاد. وی در مسجد پیامبر، در حضور خلیفه و مهاجر و انصار، از پـس پرده حقایق را باز گفت . از مـومنان خـواست مهر سکـوت را بشکنند و او را یاری کنند.
او در بستر بیماری نیز از بیدارگری غافل نمانـد؛ در برابر زنان مهاجر و انصار، از کسانی که علی(ع) را رها کردند، نالید . رنج نامه خویـش را بـر آنان خـوانـد. او حتـی با وصیتنامه اش علـی را حمایت کرد و نفاق و منافقان را رسوا ساخت. زهرا در حمایت از مولایـش بارها کتک خـود . به نقل برخی تاریخ ها بر اثر همین ضربات به شهادت رسید.
روزی ابـن لبید حضرت زهرا را دید که بر مزار شهدای احد به سـوگ نشسته، اشک می ریزد، پرسید: آیا رسول خدا، پیـش از وفات، در باره امام علی(ع) مطلبی گفته بود؟ حضرت فرمـود: شگفتا، آیا حادثه عظیـم غدیر خـم را از یاد برده اید؟ ابـن لبید گفت: نه، چنیـن رویدادی بـود، ولـی مرا با خبر سازید. حضـرت فرمـود: خدا را گـواه مـی گیرم، از رسـول خـدا شنیـدم که می فرمود: علی بهترین کسی است که او را جانشیـن خـود قرار می دهـم؛ علی امام و خلیفه بعد از مـن است . دو فرزنـدم حسـن و حسیـن و نه نفـر از فرزندان حسیـن، پیشوایانی پاک و امامانـی نیک شمرده مـی شـوند. اگر از آنان فرمان برید، شما را هـدایت مـی کننـد . اگر مخالفت کنیـد، تا روز قیامت جـدایـی و اختلاف بر شما چیره مـی شـود. آری، کتاب های اهل سنت از روایات حضرت زهرا(س) آکنده است؛ روایاتـی که دخت رسـول خـدا(ص) در آن از ولایت علـی و فضـایل او پـرده بـرداشته و حقایق را بـر همگان روشـن ساخته است.
*زهد و ساده زیستی
وقتـی روح به کمالات نظر داشته باشـد و قـرب الهی هـدف اصلـی انسان به شمار آید، مادیات بـی اعتبار می شـود. زاهد سرای تاریک طبیعت را حقیرتر از آن مـی داند که بـدان دل بندد. وقتـی پیامبر به یاری وحـی از وضعیت دوزخ آگاهـی یافت، در اندوه فرو رفت. سلمان نزد فاطمه شتافت تا از او بخواهد به دیدن پیامبر رود و از اندوهـش بکاهد. او می گوید: هنگامی که به منزل حضـرت رسیدم، منظره ای شگفت دیـدم. فاطمه با لباسـی پشمیـن که دوازده جای آن با لیف خرما وصله شـده بـود بر سر داشت. چـون وضع پیامبر را بـرای فاطمه تشـریح کردم، فاطمه از جای برخاست، همان عبای وصله دار را بـر خود پیچید. با خـود گفتـم: دریغا، دختران کسری و قیصر ابریشـم و حریر می پوشند و دختر محمد عبایی پشمیـن با دوازده وصله از لیف خرما. فاطمه بـر پدر وارد شـد و پـس از سلام گفت: پـدرجان، سلمان از لباس مـن تعجب کرده، به خدایی که تـو را به حق برانگیخت سـوگند، پنج سال است مـن و علی، جز پـوست گوسفندی که روزها علوفه دان شتر و شب ها بستر ماست و بالشـی که پـوست آکنده از لیف خـرماست، از لـوازم زنـدگـی هیچ نداریم. پیامبر اکرم مقام و عظمت روحی زهرای اطهر را برایـم بیان کرد و فـرمـود: ای سلمان، دختـرم در گـروه پیشگـامان به سـوی خـداست، (یا سلمان؛ ان ابنتی لفی الخیل السـوابق) ایـن سخـن بدان معنا نیست که زن مسلمان در عصر حاضر چادر وصله دار بپـوشد؛ زیرا هر زمانی مقتضیات خاص خـود را دارد. آنچه مهم است ،دل نبستـن به مظاهر دنیاست. حضـرت سلیمان (ع) سلطنتی عجیب داشت و جـن و انـس در خدمتـش بودند؛ ولی هیچ کدام از این ها دل حضـرت سلیمـان را به تسخیـر خـویـش درنیاورد.
*انتخاب همسر
معیـارهـای حضـرت زهـرا بـرای انتخـاب همسـر چه بـود؟ زهـرا(س) در حالی ازدواج با علـی را پذیـرفت که علـی از نظر مالـی در تنگدستی به سر می برد؛ ولی تقوا و ایمان، حکمت و دانـش، شجاعت و ایثار و هزاران فضیلت در او موج می زد.
زهرا در حالی با علی پیمان زناشـویی بست که قبل از علی ثروتمندانی مانند ؛ عبدالرحمان عوف و عثمان بـن عفان به خواستگاریاش شتافته بـودند. عبدالرحمان گفته بود: صد شتر گران قیمت و ده هزار دینار طلا مهریه می دهـم. این سخـن رسول خدا را خشمگیـن ساخت، حضرت فـرمود: می خواهی با پول هایت مرا بفریبی؟!
*ایثار و گذشت
پـس از اقامه نماز جماعت، پیامبـر از حال پیرمردی که لباس های کهنه به تـن داشت جویا شد. مرد گفت: گرسنه ام، غذایم ده؛ برهنه ام، مرا بپوشان؛ فقیرم، به من کمک مالی کـن. پیامبر رحمت به بلال فرمود: او را به منزل فاطمه ام راهنمایی کن. پیـرمـرد همان خـواسته ها را به اطلاع فاطمه رسانیـد. فاطمه، که ماننـد شوهر و پدرش سه روز بود غذا نخورده بـود، پوست گوسفندی را، که حسـن و حسیـن روی آن مـی خـوابیـدنـد، به وی داد. پیـرمـرد گفت: چگـونه درد گـرسنگـی ام را بـا آن درمـان کنم؟
فاطمه گردنبندش را به وی داد و گفت: امید است خـداوند به جای آن چیزی بهتر از آن به تـو دهد. پیرمرد به مسجـد آمـد و ماجرا را برای پیامبر بیان کرد.
اشک در چشمان پیامبر حلقه زد. عمار بـرخاست و با اجازه رسـول خـدا آن را خرید. پیرمرد گفت:
در برابر آن نان و گـوشتـی می خـواهـم تا گرسنگـی ام برطرف شـود. ردایی یمانـی که مرا بپوشانـد و پـولـی که با آن به خانـواده ام برسـم. عمار بیش تر از آن را به وی داد. پیامبر فرمـود: آیا سیر و پـوشانـده شـدی؟ گفت: آری، پدر و مادرم فدایت باد! رسـول خدا فرمود: اینک برای فاطمه، به خاطر احسانش، دعا کـن. آن گاه پیامبر رو به اصحاب کرد و برایشان از فضایل و کمالات فاطمه سخن گفت.
عمار گردنبند زهرا را با مشک خـوشبـو ساخت، در پارچه ای یمانـی پیچید، به غلامـش داد و گفت: ای رسـول خدا، ایـن غلام و گردنبند هدیه ای است از مـن به شما. پیامبر به غلام فرمـود: نزد فاطمه برو و گردنبند را به او ده، تـو نیز از آن او هستـی. فاطمه گردنبنـد را گرفت؛ ولـی غلام را در راه خدا آزاد کرده.
آری، آن گردنبنـد با برکت گرسنه ای را سیر ساخت، برهنه ای را پـوشانید، فقیـری را بـی نیاز کـرد، بنـده ای را آزاد ساخت و سـرانجام نزد صاحبـش برگشت. داستان ایثار زهرا و علـی و دو فرزنـد معصـومشان، که در سه شب متـوالی افطاری خویـش را به مسکیـن و یتیـم و اسیر بخشیدند و در شأن آنان آیات سوره هل اتی فرود آمد و یا ماجرای پیراهـن شب عروسی که حضـرت زهـرا آن را به زنـی مستمنـد بخشیـد، نشـان دهنـده گوشه ای از ایثارگری های آن بانوی بزرگوار است.
امام حسـن(ع) فرمـود: مادرم، در یک شب جمعه، در محراب عبادتـش، عبادت کرد. شنیدم که برای مردان و زنان مـومـن دعا می کند و آن ها را یکی یکی نـام مـی بـرد؛ ولـی بـرای خـود هیچ چیز از خـدا نخـواست. گفتـم: مـادر، چـرا بـرای خـودت دعا نمـی کنـی؟
مادرم گفت: فرزنـدم، اول همسایه و سپـس اهل خانه. (الجار ثـم الـدار)
*بزرگداشت و احیای نام و یاد شهیدان
زهرای داغدار، بر سر مزار شهیـدان جنگ احـد، بـه ویژه عمـوی پـدرش حضرت حمزه، می آمد و گـوهر اشک خـویـش را تقدیمشان مـی کرد تا به همگان اعلام کند که با عافیت طلبـی، سرپیچی از انجام دادن تکالیف و دور نگه داشتـن خود از آتـش حادثه نمی توان اسلام را حفظ کرد. باید چون ایـن شهیدان به معرکه پای نهاد و با خدا معامله کرد. زهرای صبـور و تنها می خـواست با اشک خـویـش غربت اسلام را فریاد کند و بگوید: بیدار شوید که ارزش های شما را تباه نسازند. (1 )
* عبا دت و راز ونیاز
ابن عباس از پیامبر(ص) نقل می‌کند: دخترم فاطمه سرور زنان عالمیان است ، از اولین تا آخرین.او پاره تن من است. هر گاه برای عبادت در محراب قرار می‌گیرد، فرشتگان آسمان نور او را مشاهده می‌کنند ،همان طور که مردم روی زمین نور ستارگان را مشاهده می‌نمایند، خداوند به فرشتگان می‌فرماید: ای فرشتگان بنگرید به فاطمه که سرور کنیزان من است . چگونه در برابر من ایستاده، خدا را عبادت می‌کند . بدنش از خشیت من در اضطراب است . با دل و جان خود به بندگان من توجه دارد.گواه باشید که من شیعیان او را از آتش جهنم نجات دادم.(2)
فاطمه(س) مقام و عظمتی را که دارد ،تنها به جهت این نیست که دختر پیامبر است. آن چه او را شایسته این مقام ساخت، از خود گذشتگی، پارسایی، زهد، دانش و دیگر ملکات انسانی است که در او به حد کمال رسیده بود. همه مورخان شیعه و سنی این امتیازات را برای او در کتاب‌های معتبر خویش نوشته‌اند.(3)
زندگانی زهرا(س) در خانه شوهر نیز نمونه است، چون سراسر زندگانی او نمونه است.خود او نمونه، شوی او، پدر او، مادر او همه نمونه‌اند. فرزندان او نیز نمونه‌اند.
او در دوران زندگی کوتاه خود چهار فرزند نمونه تربیت کرد که در تاریخ بشر سابقه ندارد.
فاطمه(س) چهره درخشان زن مسلمان، فروغ تابان معرفت و نمونه روشن پرهیزکاری و خداترسی است . درخشندگی به ساعتی مخصوص و روزی معین اختصاص ندارد، از آن روز که وظیفه خود را تعهد کرد تا امروز و برای همیشه چون گوهری بر تارک تربیت اسلامی می‌درخشد.(4)

پی‌نوشت‌ها:
1. برگرفته از مجله کوثر ، ش 20 ،سید علیرضا جعفری
2. ذخائر العقبی، محب‌الدین طبری، ص 39.
3. زندگانی حضرت فاطمه، دکتر جعفر شهیدی، ص 35 ـ 41.
4. همان، ص 63 ـ 64.

ممنونم دوست عزیز،من یه تایپیک دیشب زدم ولی اثری ازش نمیبینم مدیریت محترم بررسی کنن اسم تایپیکم یه مشکل عجیب بود

خدایا پناهم تویی;618574 نوشت:
من یه تایپیک دیشب زدم ولی اثری ازش نمیبینم مدیریت محترم بررسی کنن اسم تایپیکم یه مشکل عجیب بود

سلام

اصلا نگران نباشید

وقتی موضوع جدیدی ایجاد میکنید همون لحظه روی اسکرول نمییاد به جز موضوعات انجمن فرهنگی و امثال آن

موضوع شما رو جناب طاهر یا جناب معین بررسی میکنن ، سپس به کارشناس مربوطه ارجاع میدن، که در آنصورت میتونید تایپک ایجاد شده رو ملاحظه کنید، پس لطفا کمی صبر کنید

دوعالم بود خون بهای حسین
دلم شور مند از هوای حسین
خوشا کربلا وخوشا بزم عشق
بود آرزو از خدای حسین


روزی روزگاری بود که window فقط به معنی یه دریچه تو دیوار بود و application روی کاغذ نوشته میشد.

دورانی که keyboard نوعی پیانو بود و mouse فقط یک حیوان..

سالها پیش به هنگامی که file وسیله مهمی در ادارات بود و hard drive یک سفر غیر راحت جاده ای.

وقتی که cut با چاقو انجام میشد و paste توسط چسب...

زمانه ای که web خانه عنکبوت بود virus فقط سرماخوردگی..

موقعی که apple و blackberry فقط میوه به حساب میومدن..!!

یادش بخیـــر

اون زمانها ؛ ما وقت بسیار زیادی ... برای بودن با خانواده داشتیم!

خدایا پناهم تویی;618415 نوشت:
انجمن عجیبی هستش بوی پاکی رو میشه حس کرد،دروغ چرا بهتون حسودیم میشه،کاش منم پاک بودم کاش منم یه جوان پاک بودم نه پراز گذشته پرگناه


نعناء را هرچه بچینی جایش سبز می شود .
کم که نمی شود هیچ، زیاد هم میشود .

بخشش و کرم هم مثل نعناچینی است ؛
نترس جایش جایگزین می شود ، پر می شود .

و این وعده ی خداست :

انفقتم من شیء فهو یخلفه و هو خیر الرازقین

هرچه در راه رضای حق انفاق کنید به شما عوض می بخشد
و او بهترین روزی دهنده است. ( سبا/۳۹ )

[="Arial Black"][="Blue"]سلام

امیدوارم حال همگی خوب باشه

اومدم فقط بگم ما هیچ وقت 9 دی را فراموش نمیکنیم شما هم نکنید.


[/]

[="Arial Black"][="Blue"]

شهادت امام حسن عسگری رو خدمت همه شما تسلیت عرض میکنم.


[/]

امشب که زمین و آسمان می گرید

از ماتم عسگری (ع) جهان می گرید

جا دارد اگر شیعه خون گریه کند

چون مهدی صاحب الزمان (عج) می گرید

.: شهادت یازدهمین امام شیعیان و نشستن گرد یتیمی
بر چهره ی مولایمان صاحب الزمان، تسلیت باد . . .

سلام و عرض ادب

نقل قول:
معنای لغوی "عسکر"تاریخ انتشار : جمعه ۲ دی ۱۳۹۰ ساعت ۲۰:۴۱

بکار بردن صحیح واژه‌ها و اسامی ضرورتی است که گاهی با سهل‌انگاری و بی‌توجهی به اشتباهات بزرگی منجر می‌شود، یکی از این اشتباهات که بطور مداوم با آن مواجه هستیم بیان و یا نگارش "عسگری" به جای "عسکری" است .

دکتر محمدعلی آذرشب استاد زبان و ادبیات عرب دانشگاه تهران در گفتگو با مهر در مورد واژه "عسکری" که در برخی آثار مکتوب و رسانه ها "عسگری" به کار می رود، گفت: در زبان عربی اصلا حرف "گ" وجود ندارد و متأسفانه برخی به جای کلمه "عسکری"، "عسگری" می گویند و یا می نویسند که این اشتباه بزرگی است.
رئیس مرکز مطالعات فرهنگی ایران و عرب مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: واژه "عسکر" به معنی ارتش است؛ و به دلیل اینکه امام حسن عسکری(ع) در یک پایگاه نظامی زندگی می کردند و تحت نظر ارتش بودند به این نام مشهور شدند.

مشاور امور بین الملل وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان تأکید کرد: ما باید واژه ها را درست بکار ببریم تا از تغییر نادرست آن در طول زمان جلوگیری کنیم و به گونه ای نباشد که یک واژه غلط در گفتار و نوشتار تثبیت و متداول شود.


به گزارش مهر؛ امام حسن عسکری فرزند امام هادی(ع) و نام مادرشان "حدیثه" است که هشتم ربیع الثانی سال ۲۳۲ ه.ق به دنیا آمدند. از آنجایی که امام هادی و امام حسن عسکری(علیهما السلام) اجبارا در سامرا در محلی به نام «العسکر» یا «العسکری » زندگی می کردند به "عسکریین" معروف شدند و از مشهورترین القاب دیگر حضرت، «نقی » و «زکی » و کینه ایشان «ابو محمد» است. ایشان ۲۲ ساله بود که پدر ارجمندش به شهادت رسید. مدت امامتش ۶ سال و عمر شریفش ۲۸ سال بود و در سال ۲۶۰ هجری قمری به شهادت رسیدند و در خانه خود در سامرا در کنار مرقد پدرش به خاک سپرده شدند.

[="Tahoma"]کسى که “پارسایى” خوى او، و “بخشندگى” طبیعت او و “بردبارى” خصلت او باشد دوستانش بسیار شوند. . . شهادتش تسلیت، التماس دعا

سلام دوستان بزرگوار
شهادت امام حسن عسکری(علیه السلام) را تسلیت عرض میکنم.
آجرک الله یا صاحب الزمان (عج)

نقل قول:
گاهی مشاهده میشودکه از لفظ عسگری (باگاف)برای خطاب امام یازدهم استفاده میشود که این کاملا اشتباه میباشد,

زیرا ما در عربی حرف(گاف)نداریم وصحیح آن عسکری(با کاف)میباشد.


در ضمن بهتراست این رابدانیم که وهابیت لفظ اشتباه عسگری(باگاف)را بکارمیبرد زیرا معنی آن میشود بی دانه ومنظور آنها این است که امام حسن عسکری(علیه السلام)هیچ گاه فرزندی نداشتند,



پس بهتر است که در نوشتن اسم امام خیلی خیلی دقت کنیم





[="Tahoma"][="Navy"]

مهدی;617728 نوشت:
سلام
عرض ادب و احترام
خب ظاهرا دوباره باید یه تکون اساسی به کلبه بدیم

ویژه برنامه پارازیت به زودی در کلبه

سلام جناب مهدی
خیلی خیلی فکر خوبیه
اینجا خیلی بی روح شده

خوبه امشب یا فردا که مصادف با شروع امامت صاحب الزمان هست شروع کنید.
اجرتون با صاحب الزمان ان شاالله

[/]

به مناسبت روز شهادت حضرت عسکری ع :

امام حسن بن علی (عسکری) فرزند امام دهم در سال 232 هجری متولد شد .مادر بزرگوارش سلیل یا حدیثه بود ان حضرت شش سال بعد از پدر امامت کرد .در سال 260 هجری در سن 28 درعصر معتمد خلیفه عباسی درگذشت .(1) بسیاری ازدانشمندان شیعه براین عقیده که حضرت را مسموم کردند .برخی گویند معتمد خلیفه عباسی حضرت را مسموم کرد .(2)
امام یازدهم پس از درگذشت پدر بزرگوار خود به امر خدا و حسب التعیین پیشوایان گذشته به امامت رسید .شش سالی که امامت کرد ،به واسطه سختگیری بیرون از اندازه مقام خلافت, با تقیه بسیار شدید رفتار مى‌کرد.در روی مردم حتی عامه شیعه بسته، جز خواص شیعه کسی را بار نمى‌داد . سبب این همه فشار این بود که
اولاً: جمعیت شیعه به کثرت و قدرتشان به حد قابل توجهی رسیده بود. اینکه شیعه به امامت قائلند، برای همگان روشن و آفتابی شده بود .امامان شیعه نیز شناخته مى‌شدند.از این روی مقام خلافت بیش از پیش ائمه را تحت مراقبت درآورده ، از هر راه بود با نقشه‌هایی مرموز در محو و نابود کردن ایشان مى‌کوشید.
ثانیاً: مقام خلافت پی برده بود که خواص شیعه برای امام یازدهم فرزند معتقدندد طبق روایاتی که از
امام یازدهم و هم از پدرانش نقل مى‌کنند، فرزند او را مهدی موعود مى‌شناسند. به موجب اخبار متواتره از طریق عامه و خاصه پیغمبراکرم(ص) خبر داده بود و او را امام دوازدهم مى‌دانند. بدین سبب امام یازدهم بیش تر از سایرائمه تحت مراقبت مقام خلافت درآمده ، خلیفه وقت تصمیم قطعی گرفته بود که به هر طریق باشد، به داستان امامت شیعه خاتمه بخشد.(3)
امام یازدهم را پس از درگذشت در خانه خودش در شهر سامرا, پهلوی پدر بزرگوارش دفن شد .
پی نوشت ها:
1 .ارشاد ،مفید ،ج ،2 ،ص،301 ؛ اعیان الشیعه،ج،2 ،ص ،586
2 . سیره پیشوایان ، 656
3 . همان ،ص 620 -623

[="Tahoma"][="Black"]

:Sham:آجرک الله یا صاحب الزمان:Sham:

امام عسکری جانم فدایت
غم دل شد فزون اندر عزایت

بسان حضرت مهدی همینک
دل من گشته محزون در رثایت

چسان آرام گردد این غم دل
نبینم تا که من صحن و سرایت

چو حزن صاحبم آمد بیادم
سرودم چند بیتی در ثنایت

اگر گردد قبول حضرت او
خدا را شکر گویم زین عنایت

:Sham::Sham::Sham::Sham::Sham::Sham::Sham::Sham::Sham:

[/]

مولای غایب غریبم ...
ای غمگین‏ترین شیعه در عصر غیبت،
سرسلامت بادِ ما را در غم بابای شهیدتان پذیرا باشید ...
♥•٠·˙
تسلیت ای حجت ثانی عشر ، یابن الحسن
زود بود از بهر تو داغ پدر ، یابن الحسن

قلب بابت ، از شرار زهر دشمن آب شد
سوخت جسم و جانش از پا تا به سر ، یابن الحسن

زود گرد بی کسی بر ماه رخسارت نشست
زود کردی جامه ی ماتم به بر ، یابن الحسن

قرنها چشم تو گریان است بر جدت حسین
لحظه لحظه ریختی اشک بصر ، یابن الحسن

طفل بودی پیش چشمت چشم بابا بسته شد
تو نگه کردی و او زد بال و پر ، یابن الحسن

قرنها فریاد زهرا مادرت آید بگوش
از مدینه بین آن دیوار و در ، یابن الحسن

یوسف زهرا بیا با ما بگو آخر چرا
تربت زهراست مخفی از نظر ، یابن الحسن


مبصر;618515 نوشت:
پاسخ جالبی بود اما ناقص است !
الان در مورد این مثال جناب ابوالفضل یک سوال :
آیا دیدن هر تصویر واضح و روشنی در صفحه تلویزیون خوب است و خوش حالی دارد ؟
من یک نتیجه می گیرم :
از منبع ارسال امواج باید مطمئن بود وگرنه تصویر رسیده ،روشن و واضح نباشد بهتر است
زبانم لال ،زبانم لال ،هفت کوچه آنطرف تر ! اگر منبع ،تصاویر انحرافی ارسال کند ،می خوایم صدسال سیاه، تصویر روشن نباشد
ما خودمان به تنهایی صلاحیت کامل را برای تشخیص صفات عالیه را نداریم چون گاهی فضا مه الود و فتنه آلوداست و خوبی و بدی آشکار نیستند و ممکن است اشتباه کنیم
درست است یا خیر ؟
و شما مطمئنید کس یا کسانی ما را بهتر از خودمان نمی شناسند ؟

عرض سلام مجدد
.
اون مثال دریافت امواج صرفا برای فهم قضیه بود . فرض این هست که امواج از منبع خوب مطلق هست
.
فرمول رو ساده تر بیان میکنم
.

.

خداوند منبع تمام صفات و خوبی های مطلق هست ===> انسان اگر حرکتش در مسیر خداوند باشد ===> باعث ظهور صفات خوب در انسان میشه
.

حالا هر چه قدر صفات خوب در انسان بیشتر و خالص تر ظهور کنه ===> به همان میزان به منبع خوب مطلق نزدیک هست
.

اینکه انسان خودش ؛ خودش رو بهتر از کس دیگه ای میشناسه ( البته درجه ی اول خداوند خبر داره )
.

فرض مثال فلانی که ادم خوبی هست ؟ ایا خوبی خالصی داره ؟ اصلا چرا ادم خوبی هست ؟
خودش بهتر خبر داره که چرا خوبه !
.
ایا به خاطر جلب توجه خوبه !
داره در بین جماعت جا باز میکنه !
یا به خاطر نزدیکی به خدا خوبه !
.
جواب این سولات رو اون فرد خودش بهتر میدونه !
.
اگر جوابش گزینه سوم باشه که احتمالا در مسیر درستی هست

[="Arial"]سلام
از همه دوستان میخوام برای من دعا کنن.

بچه محله امام رضا;619357 نوشت:
سلام
از همه دوستان میخوام برای من دعا کنن.

دعا بهر چه ای جوان مردِ ناز ؟
نما سرّ این گفته را قدری باز
که نیت کنند اهل ذکر ودعا
شوی دایماً شاد وحاجت روا
رضا از امام رضایت شوی
به راه خدا ی هدایت شوی

[="Arial"]

صادق;619434 نوشت:
دعا بهر چه ای جوان مردِ ناز ؟

دعا کنند که من آدم شم.

بچه محله امام رضا;619467 نوشت:

دعا کنند که من آدم شم.

هلا ای جوان مرد نیکو سرشت
تو باشی سر افراز واهل بهشت
چو مهر رضا در دلت خفته است
زخاک بهشتی گلت سُفته است
نماز و عبادت براق شما ست
بلند آسمان طوق وطاق شماست

[="Arial"]

صادق;619485 نوشت:
هلا ای جوان مرد نیکو سرشت

ای کاش همینجور که شما میگید باشم:Ghamgin:

بچه محله امام رضا;619495 نوشت:

ای کاش همینجور که شما میگید باشم:Ghamgin:

هلا بچه ی کوی مولا رضا
امید است این گونه باشی شما
برای جوان آرزو عیب نیست
در این نکته یک ذره ای ریب نیست
تلاشت نما ای فرید ون نژاد
نما مهتری تا شوی کیقباد
فریدون فرخ فرشته نبود
به مشک وبه عنبر سرشته نبود
به داد ودهش یافت آن نکوی
تو داد و دهش کن فرید ون توی

[=Microsoft Sans Serif]
سالروز آغاز امامت و زعامت حضرت ابا صالح المهدی؛
صاحب العصر و الزمان عجل الله تعالي فرجه شريف
بر شیعیان ومسلمانان وموحدین وآزادگان ومحرومین و
مستضعفان وعاشقان و منتظران حضرتش در سراسرعالم
مبارك باد. اميد است كه با عنايت به شیوه ورفتارآن عزیز
وائمه معصومین صلوات الله علیهم اجمعین بتوانیم اسباب
ظهورمنجی عالم بشریت مهدی فاطمه(س) رافراهم سازیم

ای نعمت باطنی عالم مهدی
وی نور دل نبی خاتم، مهدی
تکمیل نموده رب به تو نعمت ها
ای نعمت جاری دمادم ، مهدی
// سالروز آغاز امامت و ولایت گل سرسبد عالم هستی، تبریک و تهنیت //

بنام خدا
یا امام هادی ادرکنی

سلام و عرض ادب

ابوالفضل;619315 نوشت:
.
عرض سلام مجدد

اون مثال دریافت امواج صرفا برای فهم قضیه بود . فرض این هست که امواج از منبع خوب مطلق هست
.
فرمول رو ساده تر بیان میکنم
.

.

خداوند منبع تمام صفات و خوبی های مطلق هست ===> انسان اگر حرکتش در مسیر خداوند باشد ===> باعث ظهور صفات خوب در انسان میشه
.

حالا هر چه قدر صفات خوب در انسان بیشتر و خالص تر ظهور کنه ===> به همان میزان به منبع خوب مطلق نزدیک هست
.

اینکه انسان خودش ؛ خودش رو بهتر از کس دیگه ای میشناسه ( البته درجه ی اول خداوند خبر داره )
.

فرض مثال فلانی که ادم خوبی هست ؟ ایا خوبی خالصی داره ؟ اصلا چرا ادم خوبی هست ؟
خودش بهتر خبر داره که چرا خوبه !
.
ایا به خاطر جلب توجه خوبه !
داره در بین جماعت جا باز میکنه !
یا به خاطر نزدیکی به خدا خوبه !
.
جواب این سولات رو اون فرد خودش بهتر میدونه !
.
اگر جوابش گزینه سوم باشه که احتمالا در مسیر درستی هست

گاهی خودش بهتر نمی دونه ولی فکر می کنه می دونه و بلا اینجاست !
من می دانم دوستان عملا" به ولایت ائمه علیهم السلام عقیده دارید ولی این عقیده را در بیان هم باید بروز داد و گم نکرد
باید معنای ولی و ولایت را محکم تر از اینها بیان کرد
من خودم بتنهایی و بدون کمک انسان کامل، محال است حرکتم در مسیر خداوند باشد
این همه انسان ،گیج عرفان های انحرافی می شوند برای چه ؟
اغلب از ابتدا دنبال نور و خوبییند اما از کجا سردر می آورند ؟
پاسخ قابل اندازه گیری و کاربردی سوال ما را بخواهید می شود :
به هراندازه که زندگی مان با فرمایشات و سیره معصومین علیهم السلام که چراغ های هدایتند تطبیق یافت ،به همان اندازه در مسیر درست قرار داریم
ما خط کش داریم
توحید بی ولایت هم معنا ندارد
حالا یه مقدار انحراف و ضریب خطا از این ور و اون ور خط کش ، قابل جبرانه ولی دور بودن از این مسیر و خودم می دانم ،خودم می فهمم ،یعنی نزدیک شدن به مسیر انحرافی !
این مسیر انحرافی ممکن است ظاهرش خیلی هم خوب و خیر و زیبا و عالی باشد ولی یه جایی خطا بودنش معلوم می شود
مسیر درست زندگی ،جای پای اهل بیت علیهم السلام است وگرنه آن ظاهر های زیبای صفات عالیه بدلی فریبمان می دهند

ان شالله زندگی همگی ما ،در مسیر درست قرار بگیرد و عاقبت بخیر بشویم

باز هم ممنون از حسن توجه جناب

ابوالفضل و پاسخ ایشان .

دوستان لطفا" بحث های تخصصی را در تاپیک های مخصوص سایت انجام دهید ،حوصله مان را سر بردید :Narahat az:
کلبه جای این حرفا نیست رعایت کنید لطفا"!
[SPOILER]جلو جلو رفتیم، عقب نمانیم:khandeh!:
خود درگیری شنیده بودیم ،خودمچ گیری نشنیده بودیم :khaneh:[/SPOILER]

میدونم جاش اینجا نیست ولی خواهشا بی تفاوت هم نباشیم


كاش اسمم دریاچه همیشه فارس بود.....!!
كاش اینجا در محرومیت نبودم.....در این گوشه نقشه كه الان آنجا هم دیگر نیستم...
كاش ابو موسی داشتم وتنب كوچك و تنب بزرگ, پارك ملی به چه دردم میخورد
کاش یکی از شیوخ اعراب روی اسمم مانور میداد تا یک شبه 60 هزار به صفحش میرفتن و باعث عقب نشینی اش میشدند .
کاش کل فیسبوک که بسیج شده بود برای اسم خلیج فارس وضعیت بحرانی مرا هم درک میکرد که چند صباحی از نابودی ام نمانده...

آنچه که زیر پا مانده دریاچه اورمیه نیست،
شرافت توست..
بی تفاوت نباش..

امروز این دریاچه دست یاری به سوی من و تو دراز كرده است.


او می آید و کلمه انتظار از واژه ها حذف می شود...

[b]content[/b]

دانلود صوت

[="Arial"]سلام
اسکدین حقوق که نميده... کاش حداقل بيمه مون ميکرد فردا سابقه کار ميشد برامون...! بالاخره داريم وقت ميزاريم.اونم نه پاره وقت؛تمام وقت...:-

[="Arial"]

YOLDASH;620319 نوشت:
اسکدین حقوق که نميده... کاش حداقل بيمه مون ميکرد فردا سابقه کار ميشد برامون...! بالاخره داريم وقت ميزاريم.اونم نه پاره وقت؛تمام وقت...:-

فکر کنم این وقتی که تو اسک دین گذاشتی رو برای تبلیغات ریاست جمهوری میذاشتی الآن رییس جمهور بودی!

[="Arial"]

بچه محله امام رضا;620460 نوشت:
[="Arial"]
فکر کنم این وقتی که تو اسک دین گذاشتی رو برای تبلیغات ریاست جمهوری میذاشتی الآن رییس جمهور بودی!

بله پیشنهاد شده
حوصلشو نداشتم.
واقعا حرف دلم رو زدی

[="Arial"]چند ساله دیگه مثلن از یکی میپرسی شما کجایی هستید ؟؟
میگه : . . . . . . . .ما اصالتن اسکقرآنی هستیم: | ولی خودم تو اسک دین بزرگ شدم

با نام خــدا

[="Tahoma"][="Blue"][h=2]خیلی جالبه امتحان کنید[/h]


1 -در صورتیکه حرکت نقطه متحرک را تعقیب کنید تنها یک رنگ را می بینید - بنفش!
2- حالا لحظاتی به علامت + که در وسط دایره قرار دارد خیره شوید . نقطه متحرک را پس از لحظاتی به رنگ سبز خواهید دید.
3- حالا زمان بیشتری را بر روی علامت + تمرکز کنید پس از لحظاتی نقاط بنفش آهسته آهسته ناپدید خواهد شد[/]

موضوع قفل شده است