حماسه حسینی 9 دی

تب‌های اولیه

16 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
حماسه حسینی 9 دی

[="Arial"][="Green"]حماسه حسینی 9 دی


اهانت شرم آور فتنه گران به امام حسین(ع) در عاشورای 88 «نهم دی» را آفرید

امام خامنه ای:

بعد از اهانتى كه در روز عاشوراى سال 88 به وسيله‌ى يك عده تحريك شده نسبت به امام حسين انجام گرفت، دو روز فاصله نشد كه مردم در روز 9 دى توى خيابانها آمدند و موضع صريح خودشان را علنى ابراز كردند.

بدون ترديد دشمن در جدا كردن مردم از نظام اسلامى شكست خورده است.

سال گذشته در انتخابات، چهل ميليون مردم كشور پاى صندوقهاى رأى رفتند. در واقع يك رفراندوم چهل ميليونى به نفع نظام جمهورى اسلامى و به نفع انتخابات انجام گرفت؛

همين بود كه دشمن را عصبانى كرد. خواستند با فتنه اثر آن را از بين ببرند، اما اين را هم نتوانستند انجام دهند.

مردم در مقابل فتنه هم ايستادند. فتنه‌ى سال 88 كشور را واكسينه كرد؛

مردم را بر ضد ميكروبهاى سياسى و اجتماعى‌اى كه ميتواند اثر بگذارد، مجهز كرد؛ بصيرت مردم را بيشتر كرد.

بيانات در اجتماع بزرگ مردم قم‌ - 11 ذى‌القعده 1431 - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷

http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=10302



[/][/]
برچسب: 

[="Arial"][="Green"]

class: cms_table width: 100%

[TD="class: cms_table_auto-style2 width: 83% colspan: 2 align: right"]حرمت این حریم را نشانه رفته‌اند!
[/TD]


اگر چه تمامی فیلم‌ها و تصویرهای مربوط به جسارت و بی‌ادبی فتنه‌گران به ساحت مقدس اباعبدالله‌الحسین(ع) در عاشورای سال 88 بنا به ملاحظاتی که حفظ حریم آن حضرت از جملة آنهاست منتشر نشده و تنها به پخش نمونه‌هایی از آن حرمت‌شکنی‌ها بسنده شده است ولی همان اندازه نیز برای شناخت ماهیت اصحاب و سران فتنه کافی است و «در خانه اگر کس است، یک حرف بس است».

فتنه‌گران در روز عاشورای سال 88،

با وحشی‌گری به خیمه‌های حسینی(ع) یورش آوردند،
با وقاحت در خیابان‌های محل تجمع خود به رقص و پایکوبی پرداختند،
کسانی که در خیابان به نمازجماعت ظهر عاشورا ایستاده بودند، را سنگباران کردند.
پرچم‌های حسینی(ع) را به آتش کشیدند.
به عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) در مساجد حمله کردند و...
این همه وقاحت در حالی صورت گرفت که مردم در حسینیه‌ها، مساجد و هیئت‌ها به عزاداری مشغول بودند و هنگامی که از ماجرا باخبر شدند، با شتاب به صحنه آمدند و بساط فتنه‌گران را به غیرت‌دینی و حسینی(ع) خود برچیدند.

سران فتنه اما، نه فقط در مقابل این جسارت آشکار به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در روز عاشورا کمترین اعتراضی نکردند، بلکه زبان به تقدیر و تشویق‌! آنها نیز گشودند و یکی از آنان با کمال وقاحت از حرمت‌شکنان عاشورا با عنوان «مردمان خداجوی»! یاد کرد و با این حرکت نفرت‌انگیز خود، ماجرای نفاق عمرسعد سرکرده سپاه ابن‌زیاد در عصر عاشورای 61 را به خاطر آورد که با فریاد
«یاخیل‌الله‌ ارکبوا... ای سپاهیان خدا سوار شوید»! سپاه تحت‌فرمان خود را برای حمله به یاران حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام تشویق کرده بود!

http://www.kayhan.ir/921005/2.htm#N200

[/]

[TD="colspan: 2"]آیت‌الله علوی گرگانی در دیدار با اعضا کاروان روایت فتنه:
«استغفار» پاسخگوی عمل افرادی که جامعه‌ای را به گمراهی کشانده‌اند، نخواهد بود
آیت‌الله علوی‌گرگانی با بیان اینکه برخی از فعالیت‌های نادرست آبروی جامعه را خواهد برد و پاسخگویی به این اعمال بسیار سخت خواهد بود،‌ اظهار کرد: اگر فردی به سمت گمراهی حرکت کند و دوباره به تعالی برگردد با استغفار گناهان او بخشیده خواهد شد اما نخواهند توانست بسیاری از آثار تخریبی را جبران کند.
وی با اشاره به اینکه برخی از افراد در گمراهی خود جمعیت زیادی را شریک قرار می‌دهند، تاکید کرد: استغفار پاسخگوی عمل افرادی که جامعه‌ای را به گمراهی کشانده‌اند، نخواهد بود.
لینک خبر: http://rajanews.com/detail.asp?id=214556
[/TD]
[TD="width: 80"][/TD]
[TD][/TD]

[="Arial"][="Green"]در آستانه‌ی سالروز نهم دی ماه
مجموعه صوتی لحظه‌شناسی | یکم. جنگ اُحد

[در جنگ احد] آن پنجاه نفری که دچار نفرین و شکوه ی همه ی مسلمانها در طول این چهارده قرن شدند، مسلمان بودند؛ اصحاب پیغمبر بودند؛ خیلی از آنها در جنگ بدر شرکت کرده بودند؛ مردمان بدی نبودند؛ اما همین ها دچار آن آفت شدند؛

یعنی به خاطر جمع آوری غنیمت، گردنه را رها کردند؛ میدان را به دشمن دادند و موجب شدند که مقدار زیادی از خونهای پاک بر زمین ریخته شود؛

_ خونی مثل خون حمزه ی سیدالشهداء بر زمین ریخته شد؛
_ پیغمبر زخم خورد و حکومت اسلام و نظام نوپای اسلامی دچار تزلزل شد؛
به خاطر کوتاهی این پنجاه نفر. ۱۳۸۳/۰۸/۲۰

farsi.khamenei.ir/audio-content?id=18302

[/]

[="Arial"][="Green"]

در آستانه‌ی سالروز نهم دی ماه

مجموعه صوتی لحظه‌شناسی | دوم. کوفه و توابین

در تاریخ «ابن اثیر» آمده است که گویی سی هزار نفر اطراف مسلم گرد آمده بودند. از این عدّه فقط چهار هزار نفر دوْرادوْر محلّ اقامت او ایستاده بودند و شمشیر به دست، به نفع مسلم بن عقیل شعار میدادند.

کاری که ابن زیاد کرد این بود که عده‌ای از خواص را وارد دسته‌های مردم کرد تا آنها را بترسانند. خواص هم در بین مردم میگشتند و میگفتند با چه کسی سر جنگ دارید؟! چرا میجنگید؟! اگر میخواهید در امان باشید، به خانه‌هایتان برگردید. اینها بنی امیه‌اند. پول و شمشیر و تازیانه دارند. چنان مردم را ترساندند و از گرد مسلم پراکندند که آن حضرت به وقت نماز عشا هیچ کس را همراه نداشت؛ هیچ‌کس!

آن گاه ابن زیاد به مسجد کوفه رفت و اعلان عمومی کرد که همه باید به مسجد بیایند و نماز عشایشان را به امامت من بخوانند!

تاریخ مینویسد: مسجد کوفه مملو از جمعیتی شد که پشت سر ابن زیاد به نماز عشا ایستاده بودند. چرا چنین شد؟

۱۳۷۵/۰۳/۲۰
http://farsi.khamenei.ir/audio-content?id=18333

[/]

دوستان سلام

http://shop.mostazafin.tv/

علی علی

عمار رهبری;617688 نوشت:
کاری که ابن زیاد کرد این بود که عده‌ای از خواص را وارد دسته‌های مردم کرد تا آنها را بترسانند. خواص هم در بین مردم میگشتند و میگفتند با چه کسی سر جنگ دارید؟! چرا میجنگید؟! اگر میخواهید در امان باشید، به خانه‌هایتان برگردید. اینها بنی امیه‌اند. پول و شمشیر و تازیانه دارند. چنان مردم را ترساندند و از گرد مسلم پراکندند که آن حضرت به وقت نماز عشا هیچ کس را همراه نداشت؛ هیچ‌کس!

سلام
میشه قضیه ی فتنه 88 را با این موضوع که گذاشتید تطبیق بدید و بیشتر باز کنید ؟
ممنون میشم .

[="Arial"][="Green"]اهانت شرم آور فتنه گران به امام حسین(ع) در عاشورای 88 «نهم دی» را آفرید.

مقام معظم رهبری:

در روز عاشورا فهميدند كه اينها عمق خواسته‌هاشان تا كجاست،

مردم عزيز ما به ميدان آمدند و حماسه‌ى نُه دى را به راه انداختند.

نه فقط در تهران، بلكه در سراسر كشور، ميليونها نفر در روز نهم دى، بعد هم بلافاصله در بيست و دوى بهمن آمدند توى ميدان، غائله را ختم كردند.

اين، هنر مردم است.

درود به مردم ايران.

درود به ملت مؤمن و مبارز و بصير و آگاه ايران.

ان‌شاءاللَّه به توفيق الهى، مردم همين راه را و همين خط را و همين آرمان را و همين عزم و همت را تا آخر ادامه خواهند داد.

بیانات در بیست و دومین سالگرد امام خمینی(ره) - ۱۳۹۰/۰۳/۱۴

بیانات در بیست و دومین سالگرد امام خمینی(ره)

[/]

[="Arial"][="Green"]در آستانه‌ی سالروز نهم دی ماه
مجموعه صوتی لحظه‌شناسی | سوم. شریح قاضی

تا چشم هانی بن عروه به شریح قاضی افتاد، فریاد برآورد: ای مسلمانان! این چه وضعی است؟! پس قوم من چه شدند؟! چرا نمیآیند مرا از این‌جا نجات دهند؟!
شریح قاضی گفت: میخواستم حرفهای هانی را به کسانی که دورِ دارالاماره را گرفته بودند، منعکس کنم. اما افسوس که جاسوس عبیدالله آن‌جا حضور داشت و جرأت نکردم!

شاید اگر شریح همین یک کار را انجام میداد، تاریخ عوض میشد... آن گاه کوفه از آنِ امام حسین علیه‌السّلام میشد و دیگر واقعه‌ی کربلا اتّفاق نمیافتاد! اگر واقعه‌ی کربلا اتّفاق نمی افتاد؛ یعنی امام حسین علیه‌السّلام به حکومت میرسید. حکومت حسینی، اگر شش ماه هم طول میکشید برای تاریخ، برکات زیادی داشت. گرچه، بیشتر هم ممکن بود طول بکشد.

یک وقت یک حرکت بجا، تاریخ را نجات میدهد و گاهی یک حرکت نابجا که ناشی از ترس و ضعف و دنیاطلبی و حرص به زنده ماندن است، تاریخ را در ورطه‌ی گمراهی میغلتاند. ۱۳۷۵/۰۳/۲۰
لحظه شناسی | شریح قاضی

[/]

[="Arial"][="Green"]در آستانه‌ی سالروز نهم دی ماه
مجموعه صوتی لحظه‌شناسی | چهارم. مشروطه

در صدر مشروطه هم علمای بزرگی بودند - که من اسم نمیآورم؛ همه میشناسید، معروفند - که اینها ندیدند توطئه‌ای را که آن روز غربزدگان و به اصطلاح روشنفکرانی که تحت تأثیر غرب بودند، مغلوب تفکرات غرب بودند، طراحی میکردند؛ توجه نکردند که حرفهائی که اینها دارند در مجلس شورای ملىِ آن زمان میزنند، یا در مطبوعاتشان مینویسند، مبارزه‌ی با اسلام است؛ این را توجه نکردند، مماشات کردند.

نتیجه این شد که کسی که میدانست و میفهمید - مثل مرحوم شیخ فضل‌الله نوری - جلوی چشم آنها به دار زده شد و اینها حساسیتی پیدا نکردند؛ بعد خود آنهائی هم که به این حساسیت اهمیت و بها نداده بودند، بعد از شیخ فضل‌الله مورد تعرض و تطاول و تهتک آنها قرار گرفتند و سیلی آنها را خوردند؛ بعضی جانشان را از دست دادند، بعضی آبرویشان را از دست دادند.

این اشتباهی است که آنجا انجام گرفت؛ این اشتباه را ما نباید انجام بدهیم.

۱۳۸۸/۱۲/۰۶
لحظه شناسی | مشروطه

[/]

[="Arial"][="Green"]لبه‌ی پرتگاه

رهبر انقلاب: چرا برای کشـور هزینه درست کردید؟ اگر خدای متعال به این ملت کمک نمی‌کرد، گروه‌های مردم به جان هم می‌افتادند، می‌دانید چه اتفاقی می‌افتاد؟ می‌بینید امروز در کشورهای منطقه، آنجاهائی‌که گروه‌‌های مردم مقابل هم قرار میگیرند، چه اتفاقی دارد می‌افتد؟

کشور را لبِ یک چنین پرتگاهی بردند؛ خداوند نگذاشت، ملت هم بصیرت به‌ خرج دادند. در قضـایـای سـال ۸۸، این مسـئله‌ی اصلی است؛ این را چرا فراموش می‌کنید؟

۱۳۹۲/۵/۶
عکس / لبه ی پرتگاه

[/]

[="Arial"][="Green"]در سالروز نهم دی ماه
مجموعه صوتی لحظه‌شناسی | پنجم. کودتای ۲۸ مرداد

خیلی از ملتها در مواقع حساس، حساسیت موقع را نفهمیدند. چون نفهمیدند، حوادث بر سر آنها بار شد، از روی آنها عبور کرد و غافل ماندند و لگدمال حوادث شدند. اگر آن روزی که بعضی از علما در مقابل خودکامگیهای رضاخان ایستادند، همه با آنها همراهی میکردند، اگر آحاد ملت آگاهانه می فهمیدند که چه اتفاقی دارد در این کشور می افتد و می ایستادند، شاید ملت ما پنجاه سال جلوتر بود...
۱۳۸۷/۱۱/۲۸
لحظه شناسی | کودتای ۲۸ مرداد

[/]

[="Arial"][="Green"]در سالروز نهم دی ماه
مجموعه صوتی لحظه‌شناسی | ششم. الجزایر و افغانستان

اگر کسی برای خدا تلاش و حرکت کند، پیروزی نصیبش خواهد شد. نه این‌که به هر یک نفر پیروزی میدهند! وقتی مجموعه‌ای حرکت میکند، البته، شهادتها هست، سختیها هست، رنجها هست؛ اما پیروزی هم هست: «ولینصرن الله من ینصره» نمیفرماید که نصرت میدهیم؛ خون هم از دماغ کسی نمی آید. نه! «فیقتلون و یقتلون»؛ میکشند و کشته میشوند؛ اما پیروزی به دست میآورند.

وقتی که از ریخته شدن خونمان ترسیدیم؛ از هدر شدن پول و آبرو ترسیدیم؛ به خاطر خانواده ترسیدیم؛ به خاطر دوستان ترسیدیم؛ به خاطر منغص شدن راحتی و عیش خودمان ترسیدیم؛ به خاطر حفظ کسب و کار و موقعیت حرکت نکردیم؛ به خاطر گسترش ضیاع و عقار حرکت نکردیم؛ معلوم است دیگر! ده تن امام حسین هم سرِ راه قرار بگیرند، همه شهید خواهند شد و از بین خواهند رفت!

لحظه شناسی | الجزایر و افغانستان

[/]

[="Arial"][="Green"]در سالروز نهم دی ماه
مجموعه صوتی لحظه‌شناسی | هفتم. امام خمینی(ره)

در عصر روز هجدهم بهمن ماه سال ۵۷، در تهران حکومت نظامی اعلام شد. امام به مردم فرمود به خیابانها بریزید. اگر امام در آن لحظه چنین تصمیمی نمیگرفت، امروز محمدرضا در این مملکت بر سر کار بود. یعنی اگر با حکومت نظامی ظاهر میشدند، و مردم در خانه‌هایشان میماندند، اول امام و ساکنان مدرسه‌ی رفاه و بعد اهالی بقیه‌ی مناطق را قتل عام و نابود میکردند.

پانصدهزار نفر را در تهران میکشتند و قضیه تمام میشد. چنان که در اندونزی یک میلیون نفر را کشتند و تمام شد. امروز هم آن آقا بر سر کار است و شخصیت خیلی هم آبرومند و محترمی است! آب هم از آب تکان نخورد! اما امام، در لحظه‌ی لازم تصمیم لازم را گرفت.
۱۳۷۵/۰۳/۲۰
لحظه شناسی | امام خمینی(ره)

[/]

[="Arial"][="Green"]به مناسبت نهم دی ماه
مجموعه صوتی لحظه‌شناسی | ۹ دی

روزهای سال، به طور طبیعی و به خودی خود همه مثل همند؛ این انسانها هستند، این اراده‌‌‌‌‌ها و مجاهدتهاست که یک روزی را از میان روزهای دیگر برمیکشد و آن را مشخص میکند، متمایز میکند، متفاوت میکند و مثل یک پرچمی نگه میدارد تا راهنمای دیگران باشد.
روز عاشورا فی نفسه با روزهای دیگر فرقی ندارد؛ این حسین بن علی (علیه السّلام) است که به این روز جان میدهد، معنا میدهد، او را تا عرش بالا میبرد...

نهم دی با دهم دی فرقی ندارد؛ این مردمند که ناگهان با یک حرکت - که آن حرکت برخاسته ی از بصیرت است، از دشمن‌‌‌‌‌شناسی است، از وقت‌‌‌‌‌شناسی است، از حضور در عرصه ی مجاهدانه است - روز نهم دی را هم متمایز میکنند. مطمئن باشید که روز نهم دىِ امسال هم در تاریخ ماند؛ این هم یک روز متمایزی شد...

و مهم این است که ملت این شاخصها را میفهمد؛ این چیزی است که انسان اگر صدها بار شکر خدا را بکند، حقش را به جا نیاورده است؛ سجده‌‌‌‌ی شکر کنیم...

۱۳۸۸/۱۰/۱۹
لحظه شناسی | ۹دی

[/]

[="Arial"][="Green"]کلیپ تصویری «لبه‌ی پرتگاه»

امام خامنه ای:
در انتخابات سال ۸۸، آن کسانی که فکر میکردند در انتخابات تقلب شده،
_ چرا برای مواجهه‌ی با تقلب، اردوکشی خیابانی کردند؟
_ چرا این را جواب نمیدهند؟
صد بار ما سؤال کردیم؛ نه در مجامع عمومی، نخیر، به شکلی که قابل جواب دادن بوده؛ اما جواب ندارند.

خب، چرا عذرخواهی نمیکنند؟ در جلسات خصوصی میگویند ما اعتراف میکنیم که تقلب اتفاق نیفتاده بود. خب، اگر تقلب اتفاق نیفتاده بود،
_ چرا کشور را دچار این ضایعات کردید؟
_ چرا برای کشور هزینه درست کردید؟
اگر خدای متعال به این ملت کمک نمیکرد، گروه‌های مردم به جان هم می‌افتادند، میدانید چه اتفاقی می‌افتاد؟

می‌بینید امروز در کشورهای منطقه، آنجاهائی که گروه‌های مردم مقابل هم قرار میگیرند، چه اتفاقی دارد می‌افتد؟
کشور را لب یک چنین پرتگاهی بردند؛
خداوند نگذاشت،
ملت هم بصیرت به‌خرج دادند. در قضایای سال ۸۸،

این مسئله‌ی اصلی است؛ این را چرا فراموش میکنید؟

بیانات در دیدار دانشجویان‌ ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
لبه ی پرتگاه
لینک در آپارات | لبه ی پرتگاه

[/]