آيا امام زمان وقتي ظهور كنند همه رو از دم تيغ ميگذرونند؟

تب‌های اولیه

30 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
آيا امام زمان وقتي ظهور كنند همه رو از دم تيغ ميگذرونند؟

:Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol:

آيا امام زمان ظهور كنند همه رو ميكشند؟

:Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol:

چرا با اينکه مي دونيم وقتي امام زمان ظهور مي کنند خيلي ها رو از زير تيغ شمشير خود رد خواهند کرد باز براي ظهور ان حضرت دعا ميکنيم؟

:Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol:

تا جایی که من می دونم امام زمان کسانی رو که با ایشون به جنگ و مخالفت بپردازند رو می کشند.

اگه قراره همه رو بکشند، پس برای چه کسانی حکومت الهی را پیاده خواهند کرد؟

با سلام و عرض ادب :Gol:

تا آنجاییکه می دانم، در زمان ظهور امام زمان (عج)، حق از باطل جدا می شود، و هر کس باید جبهه خودش را مشخص کند. در آن زمان هرکس به مخالفت با امام زمان (عج) بپردازد، رسماً (و آگاهانه) به مخالفت با خداوند پرداخته است، به همین دلیل کسانی که در مبارزه نهایی در جبهه باطل هستند، همه حزب شیطان بوده، دلیلی ندارد نسبت به مرگ و مجازات آنها دودل باشیم (سوره 7):

وَقَالَ الْمَلأُ الَّذِينَ كَفَرُواْ مِن قَوْمِهِ لَئِنِ اتَّبَعْتُمْ شُعَيْبًا إِنَّكُمْ إِذًا لَّخَاسِرُونَ ﴿۹۰﴾
و سران قومش كه كافر بودند گفتند اگر از شعيب پيروى كنيد در اين صورت قطعا زيانكاريد (۹۰)

فَأَخَذَتْهُمُ الرَّجْفَةُ فَأَصْبَحُواْ فِي دَارِهِمْ جَاثِمِينَ ﴿۹۱﴾
پس زمين‏لرزه آنان را فرو گرفت و در خانه‏هايشان از پا درآمدند (۹۱)

الَّذِينَ كَذَّبُواْ شُعَيْبًا كَأَن لَّمْ يَغْنَوْاْ فِيهَا الَّذِينَ كَذَّبُواْ شُعَيْبًا كَانُواْ هُمُ الْخَاسِرِينَ ﴿۹۲﴾
كسانى كه شعيب را تكذيب كرده بودند گويى خود در آن [ديار] سكونت نداشتند كسانى كه شعيب را تكذيب كرده بودند خود همان زيانكاران بودند (۹۲)

فَتَوَلَّى عَنْهُمْ وَقَالَ يَا قَوْمِ لَقَدْ أَبْلَغْتُكُمْ رِسَالاَتِ رَبِّي وَنَصَحْتُ لَكُمْ فَكَيْفَ آسَى عَلَى قَوْمٍ كَافِرِينَ ﴿۹۳﴾
پس [شعيب] از ايشان روى برتافت و گفت اى قوم من به راستى كه پيامهاى پروردگارم را به شما رسانيدم و پندتان دادم ديگر چگونه بر گروهى كه كافرند دريغ بخورم (۹۳)

تأسف خوردن برای کسانی که خداوند می خواهد آنها را نابود کند، از تسلیم بودن در برابر حق به دور است. در این مورد نباید دایه مهربان تر از مادر بود، چرا که در این صورت، معنی کار ما این خواهد بود که رحمانیت و عدالت خداوند را قبول نداریم، که انحراف عقیدتی کمی نیست.

با تشکر فراوان
یا حق

با سلام و با کسب اجازه از استاد عزیز جناب عرفان:Gol:

در این باب گفتنی است: بـا ظهور حضرت مهدى (عج ) دوران ستمگران به سر رسيده و زمين از لوث وجودشان پاكسازى مى شود.


امام جواد(ع) در اين باره فرمود: وقـتـى شـمار لشكر مهدى (عج ) به ده هزار نفر رسيد، به فرمان خدا خروج مى كند و پيوسته دشمنان خدا را از دم تيغ مى گذراند تا آنكه خداوند از او خشنود شود.(1)


روايـات بسیار دیگری نیز مؤید این مطلب است که ظهور حضرت و تشکیل حکومت عدل مهدوی بدون خون و خون ریزی محقق نمی شود.


مـفـضـّل از يـاران امـام صـادق عـليـه السـلام نقل مى كند كه روزى در حضور ايشان سخن از قائم (عج ) پيش آمد و من گفتم: اميدوارم كارش (قیام حضرت مهدی) به آسانى پيش رود.

امـام عـليـه السلام فرمود: چنين نخواهد بود و اين پيروزى دست نخواهد داد، جز در غرقاب خون و عرق بدن .(2)

بنابر روايت ديگرى يكى از ياران امام باقر عليه السلام به ايشان عرض كرد: مـى گـويـنـد وقـتـى مـهـدى عليه السلام قيام كند، همه كارها برايش خود به خود رو به راه مى شود، بى آنكه قطره خونى ريخته شود.


امام فرمود: ابـداً چنين نيست. به حق آن كه جانم در دست اوست، اگر بنا بود كارها بدين آسانى پا گيرد، براى پيامبر اسلام چنين مى شد؛ پس چرا در راه مبارزاتش دندانش شكست و صورتش زخم برداشت. نـه چنين نيست به خدا قسم (پيروزى حاصل نخواهد شد) جز اينكه ما و شما غرق در عرق و خون زخمهاى خود گرديم.(3)


در بيانى ديگری نیز امام صادق عليه السلام فرمود: گويا قائم عليه السلام و يارانش را مى بينم كه خطر از هر سو بر سرشان سايه انداخته، توشه هاى آنان تمام شده، جامه هايشان فرسوده گشته، سجده بر پيشانى آنان اثر گذارده اسـت، روزهـا هـمـچـون شـيـر ژيـان و شب هنگام نيايشگر حق، دلهايشان چون پاره هاى آهن است ... .(4)


اینها همه و همه نشانگر انست که صاحبان زر و زور و تزویر و دنیاپرستان و دین ستیزان، در سپاه تا دندان مجهز شیطان، در برابر سپاه حضرت مهدی (عج) صف آرائی می کنند و به راحتی تمکین نمی کنند از اینرو بی شک نتیجۀ این مقاومت و ایستادگی سپاهیان شیطان، که در نهایت، به نصرت الهی با پیروزی سپاه حضرت مهدی (عج) ختم به خیر می شود، از یکسو شهادت بسیاری از یاران حضرت مهدی و از سوی دیگر ریختن خون ستمگران و مخالفان قیام قائم (عج) و حکومت عدل وی می باشد.


موفق باشید ...:Gol:


پاورقی________________________________________

1 - بحارالانوار ، ج 51 ، ص 157.
2 ـ همان، ج 52 ، ص 358.
3 ـ همان.
4 ـ همان، ص 386.

[=Century Gothic]با سلام[=Century Gothic]

در متون اصيل اسلامي و روايات پيامبر اكرم(ص) و ائمة اطهار(ع) مطالب بسياري در زمينة وقايع ظهور و دست‌آوردهاي حكومتي منجي عالم بشريت وارد شده است كه در كل به دو بخش قابل تقسيم‌اند:[=Century Gothic]
الف) مطالب كلي امامت
در فرهنگ اهل بيت(ع) امامت عبارت از خلافت و جانشيني پيامبر(ص) در نگهداري دين و حفظ حوزه مسلمين است و امام كسي است كه از طرف خدا و رسول خدا براي رهبري و راهنمايي مردم در تمام امور ديني و دنيوي تعيين شده است. با توجه به مسئوليت‌هايي كه امام دارد هم از علم امامت برخوردار است و هم از گناه و اشتباه مصون است.

[=Century Gothic]چنين شخصيتي نمي‌تواند نسبت به مردم سخت‌گير، خشن، بي‌رحم و ... باشد بلكه همان‌گونه كه حضرت علي بن موسي الرضا(ع) در توصيف امام مي‌فرمايند:
... انيس و دوست مردم است و همانند پدري دل ‌سوز و برادر مهربان و مادر پرعاطفه نسبت به فرزند كوچكش به آنها مهر مي‌ورزد.

[=Century Gothic]امام به منزلة يك پناه‌گاه امن مردم در هنگام وقوع پيش‌‌آمدهاي ناگوار است... .2
[=Century Gothic]
امام واسطة فيض خداوند است كه به بركت وجود او بركات الهي شامل حال مردم مي‌شود. زمين به بركت وجود آنها نعمت‌هاي الهي نظير روييدني‌ها و ميوه‌ها و محصولاتش را در اختيار جهانيان قرار مي‌دهد و آسمان، باران و ساير روزي‌ها را بر آنها نازل مي‌كند3

[=Century Gothic] و اگر لحظه‌اي وجود امام از نظام آفرينش حذف شود زمين اهل خود را هلاك مي‌سازد.4 چگونه متصور است كه چنين انسان‌هايي كه مظهر كامل اسم رحمان و رحيم خداوند متعال محسوب مي‌شوند و مسئوليت دارند كه بشريت را به سرچشمة رستگاري با حكمت و موعظه حسنه و احسان و صحبت و ملاطفت برسانند افرادي جنگ‌افروز و خشونت‌طلب باشند؟
[=Century Gothic]

[=Century Gothic]ب) دست‌آوردهاي قيام امام عصر(عج)
از مجموعة روايات مربوط به زمان ظهور امام زمان(ع) چنين برمي‌آيد كه آن حضرت در شرايطي ظهور مي‌كنند كه انسان‌ها از جور و ستم حكومت‌هاي ظالم و مكاتب دروغين مدعي نجات بخشي بشريّت به تنگ آمده و در نتيجة به بي‌راهه رفتن‌ها جامعة جهاني دچار انواع بلاهاي اجتماعي شده‌اند.

[=Century Gothic] كه از آن جمله مي‌توان به وقوع جنگ‌هاي خانمان‌سوز، ظلم و ستم، فساد اخلاقي و عقيدتي و ناامني اشاره كرد.
[=Century Gothic]
بحران‌ها و آشوب‌هاي مختلف اجتماعي، در مجموع شرايطي را فراهم مي‌كنند كه وقتي حضرت به اذن پروردگار عالم ظهور كنند و مردم را به سوي خود فرا مي‌خوانند در كمترين زمان ممكن از سرتاسر عالم انسان‌هاي عدالت‌خواه و تشنة امنيّت و آسايش خود را به نزد آن حضرت مي‌رسانند و لحظه به لحظه بر تعداد ياران وي افزوده مي‌شود تا به آنجا كه در كمتر از يك سال به كمك خود مردم، حكومت عدل جهاني در سراسر كره زمين استقرار پيدا مي‌كند و بساط ستم و ظلم و تعدي برچيده مي‌شود و بشريت به آرزوي ديرينة خود كه همانا صلح و امنيّت و آسايش كامل است دست مي‌يابد.

[=Century Gothic]

[=Century Gothic] پرواضح است كه اين كار به راحتي هم انجام نمي‌گيرد چه بسيار افرادي كه منافع نامشروع خود را در خطر ديده و به مخالفت با آن حضرت برمي‌خيزند و در صدد جنگ برمي‌آيند كه امام مهدي(ع) همانند همة اولياي الهي با شيوه‌هاي مختلف آنها را به راه راست فراخوانده از وارد شدن به جنگ برحذر مي‌دارد و چنانكه در فرمودة امام صادق(ع) آمده است:
[=Century Gothic]
آن حضرت آنان را با كلامي حكيمانه دعوت به پذيرش حق مي‌كند و با زيباترين و شيرين‌ترين سخنان آنها را موعظه مي‌كند كه بسياري از آنها توجه كرده به حقّ گردن مي‌نهند و دست از مخالفت و ستمگري و تعدي برمي‌دارند...5 :Sham:

[=Century Gothic]
با اين همه افرادي هم پيدا مي‌شوند كه همچنان عناد ورزيده و بر موضع ظالمانة خود پافشاري مي‌كنند؛ حضرت مجبور مي‌شوند كه در مقابل آنها به شيوه‌هاي قهرآميز متوسل شوند.

[=Century Gothic]در اشاره به اين حقيقت، در روايات مي‌خوانيم كه آن حضرت از ظالمان و ستم‌پيشگان انتقام مي‌گيرد6

[=Century Gothic]

[=Century Gothic]تا جور و ستم را از ريشه بركند؛ شوكت و عظمت پوشالي سركشان را درهم ‌شكند؛ كاخ شرك و نفاق را ويران سازد و شاخه‌هاي گمراهي و شقاوت و فسق و فجور را قطع كند... .7
[=Century Gothic]
اينجاست كه مسئلة انتقام خون به ناحق ريخته شدة مظلومان عالم از آدم(ع) تا آخرالزمان مطرح مي‌شود چنانكه در بخشي از دعاي ندبه در اشاره به اين واقعيت مي‌خوانيم:
كجاست آن‌كه انتقام خون انبياء و فرزندان انبياء را مي‌گيرد و خون كشتة در كربلا را باز مي‌ستاند... .8

[=Century Gothic]
از مشاهدة اين قبيل تعابير برخي به اين اشتباه دچار شده‌اند كه آن حضرت چگونه از كساني كه در زمان شهادت امام حسين(ع) حضور نداشتند انتقام خواهد گرفت، مگر مي‌توان فرزندان را به جرم گناهان پدرانشان به قتل رساند؟ برخي از روايات به اين قبيل توهمات پاسخ داده‌اند.

[=Century Gothic] از جمله، در روايتي كه از امام رضا(ع) نقل شده، وقتي از آن حضرت سؤال مي‌شود: دربارة اين سخن از امام صادق(ع) كه فرمودند: «هنگامي كه قائم ما قيام كند نسل كشندگان امام حسين(ع) را به كيفر جنايت پدرانشان به قتل مي‌رساند» چه مي‌فرماييد؟
[=Century Gothic]
ايشان(ع) فرمودند: «بلي، چنين روايتي حق است.»

[=Century Gothic]
آنان پرسيدند: اين كار چگونه با مضمون آيه‌اي كه مي‌فرمايد: «هيچ كس بار گناه ديگري را به دوش نمي‌كشد.»9 جور در مي‌آيد؟

[=Century Gothic]امام(ع) فرمودند:
[=Century Gothic]
سخن خداوند متعال كاملاً صحيح است، اما بحث در اين است كه ايشان آن دسته از فرزندان قاتلان امام حسين(ع) را به قتل مي‌رساند كه آنها به آن جنايت هولناك پدرانشان دل خوش مي‌دارند و حتي به آن افتخار مي‌كنند.

[=Century Gothic] و هركس كه به بدكاري رضايت دهد، همانند انجام دهندة آن است.

[=Century Gothic]از اين رو اگر مردي در مشرق به ناحقّ كشته شود و ديگري در مغرب بر آن رضايت دهد در پيشگاه خداوند شريك قتل آن بي‌گناه محسوب مي‌شود و قائم آل محمّد(ع) هم وقتي كه قيام مي‌كند آنان را به خاطر رضايتشان به جنايات پدرانشان و افتخار و مباهاتشان به آن جنايت، كيفر مي‌كند.10
[=Century Gothic]
نتيجه آن‌كه امام زمان(ع) پس از ظهور، هرگز، خود آغاز كنندة جنگي نخواهد بود و آن جنگ و خونريزي عظيمي كه از آن سخن به ميان مي‌آيد قبل از ظهور به‌دست سران حكومت‌هاي ظالم و استكباري به بشريت تحميل خواهد شد و آن‌گاه كه آن حضرت در نتيجة عناد اهل باطل مجبور به مبارزه قهرآميز با آنها مي‌شود، ابتدا با حكمت و موعظه نيكو آنان را به پذيرش حق دعوت كرده و از مقابله با خود برحذر مي‌دارد و در آن مرحله نيز تنها با طغيان‌گران و سركشان عنود به جنگ خواهد پرداخت تا دست از عناد بردارند و از هرگونه تعدي و ستم به ديگران خودداري كنند و اين همان روشي است كه همة انبياي الهي آن‌را به كار بسته‌اند بدون اينكه كوچك‌ترين صدمه‌اي به انسان‌هاي بي‌گناه و مستضعف وارد شود.

[=Century Gothic]
به بيان ديگر آن حضرت در حقيقت در راستاي دفاع از حق و حقوق توده‌هاي مردم و براي رهايي آنها از ستم ستمگران به جنگ اقدام مي‌كنند؛

[=Century Gothic]لذا وقتي سؤال مي‌شود كه امام زمان(ع) پس از ظهور چگونه عمل خواهد كرد؟ در روايتي آمده است كه: به سيره و روش جد بزرگوارش رسول اكرم(ص) عمل خواهد كرد.

پي‌نوشت‌ها:
1. و ما أرسلناك إلاّ رحمة للعالمين، سورة انبياء(21)، آية 107.
2. كليني، محمد بن يعقوب، اصول كافي، ج 1، ص 200.
3. همان، ج 4، ص 577 .
4. طاهري، حبيب‌الله، سيماي آفتاب، ص 9 .
5. مجلسي، محمدباقر، بحارالأنوار، ج 53، ص 11.
6. موسوي اصفهاني، محمدتقي، مكيال المكارم، ج 1، ص 49.
7. فيومي اصفهاني، جواد، صحيفة المهدي، ص 139 و دعاي ندبه و ... .
8. همان، ص 140.
9. سورة فاطر(35)، آية 18.
10. مجلسي، محمدباقر، همان، ح 45، ص 295 و بحراني، سيدهاشم، تفسير برهان، ج 2، ص 418. شيخ صدوق، محمد بن علي بن الحسين، عيون اخبار الرضا(ع)، ج 1، ص 273.

به نام خدا

آیا امام زمان علیه السلام با ظهور گردن همه را خواهند زد ؟

پاسخ : ( بررسی از دیدگاه قرآن )

در ابتدا باید گفت که مسئله ظهور میبایست بازشناسی شود که اصلاً علت اصلی ظهور چیست ؟

در طول تاریخ خوانده و شنیده ایم ، که خدایتعالی سیل انبیاء و اولیا را به سوی عالمیان گسیل داشت تا به ایشان راه بندگی و اطاعتش را بیاموزاند و آنها را از پرستش هر آنچه غیر خود بازدارد !

وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِي كُلِّ أُمَّةٍ رَسُولًا أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ(النحل/36)

اما از سویی به ایشان اختیار داده بود تا در پذیرش دعوت این بزرگواران آزادانه و بدون هیچ گونه جبر دست به انتخاب بزنند ،

وَقُلِ الْحَقُّ مِنْ رَبِّكُمْ فَمَنْ شَاءَ فَلْيؤْمِنْ وَمَنْ شَاءَ فَلْيكْفُرْ(الکهف/29)

در این میان افرادی بودند که در مقابل دعوت انبیا سر تسلیم فرود آوردند و آنچه را که شنیدند با جان و دل پذیرفتند و عده ای سر باز زده و به مخالفت با این رسولان آسمانی پرداختند .

وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِي كُلِّ أُمَّةٍ رَسُولًا أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ فَمِنْهُمْ مَنْ هَدَى اللَّهُ وَمِنْهُمْ مَنْ حَقَّتْ عَلَيهِ الضَّلَالَةُ(النحل/36)

خداوند تعالی از مخالفت این اقوام مطلع بود و با تمام این مخالفت ها باز هم رسولانش را بر مردمان فرستاده و آنان را بر تبلیغ امر میفرمود ، اما هواهای نفسانی و دنیا پرستی مانع از پذیرش این دعوت میشد !

به هر ترتیب سیل این فرستادگان امتداد یافت به یگانه مخلوقات و سید موجودات محمد مصطفی صلوات الله علیه و آله ، ایشان نیز دعوت خود را پنهانی و آشکار انجام داد و در طی بیست و سه سال خون دلها خورد تا توانست عده ای را به آیین خداپرستی دلالت کند !
اما حتی ایشان هم با تمام عظمت که داشتند نتوانستند تمام افرادی را که در پیرامونشان بودند به دین اسلام دعوت کنند و عده ای از مخالفت با این انسان عظیم ابا نکردند . ( و چه بسا که به آنچه که امانت رسول در نزدشان بود خیانت هم ورزیدند و دوباره مردمان را به جاهلیت کشاندند .)

خلاصه اینکه اگرچه درمقاطعی کوتاه ( در زمان حضرت نوح و حضرت موسی علیهما السلام ) زمین از وجود گنه کاران و دنیا پرستان پاک شد اما هیچگاه نتوانست مأمنی و آرامگاهی ابدی برای ایمان آورندگان باشد . و حال آنکه خداوند فرموده :

إِنَّ الْأَرْضَ لِلَّهِ يورِثُهَا مَنْ يشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِينَ(الأعراف/128)

آری ، آرزوی تمامی انبیا و اوصیا این بود که این زمین از هر گونه شقی پاک شده و تماماً رنگ خدایی به خود بگیرد و یا به نوعی از مردگی پای به حیات نهد .

اما این آرزو تحقق نیافت ، و خداوئد بنا را بر آزمایش گذاشت ، چرا که خواستش این بود که :

لِيمِيزَ اللَّهُ الْخَبِيثَ مِنَ الطَّيبِ وَيجْعَلَ الْخَبِيثَ بَعْضَهُ عَلَى بَعْضٍ فَيرْكُمَهُ جَمِيعًا فَيجْعَلَهُ فِي جَهَنَّمَ أُولَئِكَ هُمُ الْخَاسِرُونَ(الأنفال/37)

اما به هر حال خداوند وعده داده که روزی زمین را زنده کند :

اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ يحْيي الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا(الحديد/17)

و وعده داده که زمین را بنور خویش روشن گرداند :

وَأَشْرَقَتِ الْأَرْضُ بِنُورِ رَبِّهَا(الزمر/69)

و وعده داده که هر گز غیر او را نپرستند ، آری او وعده داده :

وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَيسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَلَيمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِي ارْتَضَى لَهُمْ وَلَيبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا يعْبُدُونَنِي لَا يشْرِكُونَ بِي شَيئًا وَمَنْ كَفَرَ بَعْدَ ذَلِكَ فَأُولَئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ(النور/55)

و این وعده خداست و همانا :

إِنَّ اللَّهَ لَا يخْلِفُ الْمِيعَادَ(آل عمران/9)

به هر حال ، خداوند وعده داده و خلف وعده از او بری است ، این وعده باید روزی محقق شود ، حال اگر قرار باشد برای تحقق این وعده و جلوه گر شدن دین الهی قتال صورت پذیرد ، نباید تعجب کرد ، چرا که خداوند خود فرموده :

وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّى لَا تَكُونَ فِتْنَةٌ وَيكُونَ الدِّينُ لِلَّهِ (البقرة/193)

این وعده باید محقق شود ، چه بسا همانطور که بسیار بودند افرادی که در برابر پیامبران خدا ایستادند و مانع رسالت ایشان گشتند ، آیا عجیب است بگوییم عده ای ( چه زیاد و چه اندک ) در برابر امام عصر علیه السلام بایستند ؟

پس یقیناً قتال امام زمان علیه السلام با آنانی است که دنیا پرستی و شهوترانی و گمراهی را بر هدایت انتخاب کرده اند و اینگونه نیست که امام زمان علیه السلام بخواهند ، یکسویه و بدون هیچ گونه دلیل گردن همه را بزنند .

اما نحوه برخورد ابتدایی امام عصر با دشمنانشان چگونه است ؟

مطمئناً امام زمان علیه السلام فرزند پیامبر است ، آنکه آنقدر خوش اخلاق بود که خداوند در حقش نازل فرمود :

فَبِمَا رَحْمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ وَلَوْ كُنْتَ فَظًّا غَلِيظَ الْقَلْبِ لَانْفَضُّوا مِنْ حَوْلِكَ(آل عمران/159)

در روایات آمده که مهدی موعود از هر کسی به رسول خدا شبیه تر است !

. . .


چگونه است که پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله حتی با اطرافیانشان اینگونه محبت آمیز بر خورد میکردند ( و به همین طریق بسیاری را به آیین خویش رهنمون میگشتند ) و آنوقت امام زمان علیه السلام بخواهند در مرحله اول و بدون هیچ گونه دعوت دست به خشونت ببرند !

پس سیره حضرت هم همانند جد بزرگوارشان رافت و بزرگواری و احتجاج با دلایل متقن است !

اما در این میان خواهند بود عده ای که در برابر احتجاجات حجت زمان هم تسلیم نخواهند شد ، چه بسا که در گذشته هم وجود داشتند و براستی اینان همانهایی هستند که خداوند در باره شان فرموده :

وَمِنْهُمْ مَنْ حَقَّتْ عَلَيهِ الضَّلَالَةُ(النحل/36)

حال سوال اینجاست ، آیا نباید با این گروه برخودر کرد و آیا نباید زمین را از لوس این گروه پلید پاک نمود ؟

مطمئناً اینگونه است ، که اگر اینچنین نباشد دیگر وعده خداوند هم محقق نخواهد شد !

خلاصه اینکه : ظهور ( که وعده حتمی خداوند است ) مسئله ای است که محقق کننده هدف غایی خلقت است ، و اگر محقق نشود گویی بعثت تمامی انبیا از آدم تا خاتم ( جمیعاً علیهم السلام ) بیهوده بوده !

و از سویی سیره و روش امام عصر علیه السلام همانند جد بزرگوارشان احتجاج و رأفت و گذشت و برگواری است و جنگ و خونریزی هم در مقابل افرادی است که پس از معلوم شدن حق از پذیرش آن استنکاف نمایند .

و البته آنجا که خداوند به رسولش فرمود : فَمَهِّلِ الْكَافِرِينَ أَمْهِلْهُمْ رُوَيدًا(الطارق/17) دلالت بر همین مسئله دارد که خداوند به این کافران تا مدتی مشخص مهلت داده و آن ظهور مولای مهربان ما امام عصر علیه السلام است .

در پایان تفسیر زیبای امام صادق از سوره عصر را مرور میکنیم :

عن مفضل بن عمر قال سالتُ الصادق عن سورةِ العصر ، فقال : . . .

« بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ »
« وَالْعَصْرِ(العصر/1) » عصرُ خروج ِالقائِم علیه السلام

« إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ(العصر/2) » والخُسرُ خُسرانُ اَعدائِه

« إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ » والمؤمنون الصالحون اصحابُ القائم مِن الخُسرانِ مُبرَّؤون

« وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ » و تَوَاصَوا بالقَول بالاِمامة

« وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ(العصر/3) » و صَبَروا فی ایّامِ الفَترَة

از مفضل بن عمر روایت شده است از امام صادق علیه السلام تفسیر سوره عصر را پرسیدم ، ایشان فرمودند :

« به نام خداوند همه مهر مهر ورز »

« قسم به آن روزگار » منظور روزگار قیام قائم علیه السلام است

« همانا تمام انسانها در زیان هستند » منظور از زیان ، زیانی است که دشمنان قائم علیه السلام خواهند داشت ،

« مگر کسانی که ایمان آورده و عمل صالح انجام داده اند » منظور از مومنان صالح اصحاب قائم علیه السلام میباشند که از زیان به دورند ،

« و همدیگر را به حق سفارش کرده اند » منظور این است که همدیگر را به اعتقاد به امامت سفارش کرده اند ،

« و همدیگر را به صبر سفارش کرده اند » منظور این است که در ایام غیبت حجت خدا ( ایام فترت ) صبر و شکیبایی پیشه کرده اند .

«« منتخب الانوار المضیئه / 179 »»



و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین و سلم تسلیماً کثیرا و حسبنا الله و نعم الوکیل


باسلام خدمت دوستان
فکر میکنم ذکر این نکته لازم باشه که اصلا معنای اسم امام زمان که مهدی است معنایش هدایتگر است نه قاتل و اتقام گیرنده و ...

[="blue"]طبق خیل زیادی از روایات امام زمان یک هدایگر است که در مراحل اولیه ظهور با روشهای مختلف به هدایت تمام انسانها می پردازد و حتی خیلی از کفار به اسلام گرایش پیدا میکنند[/]

و حجت به صورت کامل بر همه تمام میشود بعد از این بسیاری هستند [="red"]که در مقابل حضرت صف آرائی می کنند و به خاطر منافع دنیائی خودشان حاضر نیستند از پیروان حضرت شوند[/] در آن موقعیت دیگر جای صلح و کوتاه اومدن و جزیه گرفتن و ... نیست آنجا حضرت آن افراد را که کافر حربی بوده و از نظر اسلام قتلشان جایز است به سزای اعمالشان می رساند و [="red"]در واقع آن زمان حدود الهی اجرا می شود و خصوصیت آن زمان ظهور کامل حق و بروز تام احکام اسلامی است [/] نه شرایطی که جدای از اسلامی که ما میشناسیم باشدو....

اللهم عجل لولیک الفرج
[="lime"]یا مهدی ادرکنی[/]

باسلام وکسب اجازه از دوستان
دشمنان برای اینکه مردم رو نسبت به مهدویت و منجی بد بین کنند این بحث را مطرح کرده اند تا اینکه مردم یک ذهنیت بدی نسبت به امام زمان(عج)داشته باشند درحالی که این سخن کاملا غلط است.

امام زمان(ع)تنها با چند گروه برخورد مي كند كه به برخي اشاره مي شود:

1- راحت طلبان: راحت طلبان كه هميشه در صدد تأمين منافع خويش هستند، ادعاي پيروي امام زمان(ع) را مي كنند ولي حكومت جهاني امام را مخالف خويش مي دانند، از اين رو با حضرت مخالفت نموده و حضرت نير با آن ها برخورد مي كند. امام صادق(ع) فرمود: چه بسيار كساني كه ادعاي پيروي او را دارند، ولي پس از ظهور حضرت، از او روي مي گردانند.[1]

2- كافران و منافقان: در طول تاريخ كافران و منافقان با دين و دين مداري به مخالفت برخواسته و عدالت و آزادي را مخالف و متضاد با منافع خود دريافته اند؛ از اين رو با دين و عدالت مخالفت نموده اند. كافران و منافقان به دليل اين كه حكومت امام زمان(ع) را مخالف منافع خويش مي دانند، با حكومت عدالت گراي امام زمان مخالفت مي كنند و امام زمان(ع) با آنان مبارزه مي نمايد. امام صادق(ع) فرمود: إذا فرج القائم لم يبقِ مشركٌ بالله العظيم و لا كافر، إلاّ كره خروجه؛[2] مشركان و كفار از قيام امام زمان ناخشنودند، از اين رو هرگاه حضرت قائم ظهور كند مشرك و كافر باقي نمي مانند.

3- جمود انديشان: جمود انديشان و ظاهر گرايان از مهم ترين موانع احياي دين و حكومت جهاني امام هستند. جمود انديشان را مي توان به چند دسته تقسيم نمود كه برخي روحانيون از آن دسته هستند و امام زمان(ع) با اين گروه برخورد مي كند.

4- مستكبران:مستكبران جهان از مخالفان سرسخت حكومت جهاني امام زمان(ع) به حساب آمده و امام با آنان برخورد مي كند. بيان اين نكته ضروري است كه شيوة برخورد و مبارزه حضرت با مخالفان بر اساس عدالت و قانون است. امام با بيان اهداف حكومت و استراتژي حكومت جهاني خود همگان را به پذيرش حق و دين خدا فرا مي خواند و مخالفان مذهبي خويش را به خاطر گرايش هاي مذهبي مجازات نكرده و با آن ها مبارزه نمي كند. امام زمان(ع) در ابتدا از آنان دعوت نموده و با آنان با خشونت رفتار نمي كند و با استدلال و منطق، مخالفان سياسي و مذهبي را به حكومت خويش دعوت نمي كند. از سوي ديگر به ف رهنگ سازي و فرهنگ پروري پرداخته و به مردم رشد فرهنگي مي دهد تا جمود انديشان و ظاهر گرايان نيز با معارف واقعي دين و حكومت امام زمان آشنا شوند. هر گاه رفتار صلح آميز امام با مخالفات تأثير گذار شد، آن گاه حضرت با مخالفان برخورد مي كند.

پاورقی:

[1] ميزان الحكمه، ج 1، ص 292.
[2] سيد هاشم بحراني،البرهان في تفسير القرآن، ج 2، ص 121

سلام و عرض ادب و ارادت
دوستان گرامی
از آنجا که همیشه من متحیرم
ضمن سپاس از ارائه نظریات شما
پاسخها عمدتا اینگونه بود
1- فرزند پیامیر رحمت
2- احادیث راوی جنگ خیر وشر و کشتارهای متعاقب آن
برای اینکه متناقض نباشند ابتدا از نرمخویی و مهربانی و صلح جویی سپس بر بار عدالت خواهی تقابل با شر زبان نفهم (پاک کردن صورت مسئله) و مجبور شدن بر دست به قتال بردن همان که همه در انتظارش بودند تا دمار از روزگار ظلم درآورد و دل مظلومان خنک

دوستان عزیز بنابر تحیر همیشگی توجه شما را به چند نکته جلب میکنم
1- طوفان نوح
2- تعداد 124000 پیلمبر
3- ختم نبوت
4- حکومت سلیمان
5- اقتدای حضرت عیسی بر امام زمان
6- مدت بسیار زیاد انتظارحتی شاید آنقدر طولانی که فقط یکروز به قیامت مانده باشد
7- کیفیت مردم در روند تاریخ
8- امام زمان وارث آدم
9- پایداری حکومت
بزرگوار عرفان نمی دانم هدفت از طرح این سوال چیست؟
1- باز خوانی احادیث است که دوستان زحمت کشیدند پس بگذار بگذریم
2- خالی نبودن عریضه این سوال را مطرح کردی که تنها ثمره ای که برای من داشت این بود که دریابم زمان ظهور بسیار بسیار دور از ذهن من است
3-پاسخی شایسته تحیر داری برای ما هم بازگو

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام

با عرض ادب ، سوال از جناب متحیر

شما چطوری استنتاج فرمودید که زمان ظهور خیلی دوره ! یعنی اینکه کدوم قسمت از گفته های دوستان این مطلب رو به ذهن شما رسونده ؟

البته سوالات دیگری هم هست که بعد از پاسخ شما دوست بزرگوار به آن ها خواهیم پرداخت

یا علی

سلام واحترام
دوست عزیز جناب آقای حمید
در این هزار و دویست ساله فراغ سالهای بسیار سخت و دهشتناکی بر بشریت گذشته
و انسانهایی بسیار مومنتر و با اخلاصتر در آرزوی این دیدار از جان و دل مایه گذاشتند و رفتند
و بی شک ایشان هم بسیاربسیار بیشتراز ما آرزوی ظهور دارند
ولی چه شده که این توفیق حاصل نشده

اینجانب شمه ای از تحیراتم را در این 9 شماره به اسم آوردم
حال که تکرار همان احادیث را میشنوم میبینم که در هنوز بر همان پاشنه 1200 ساله می چرخد
اینگونه است که فرتوت وافسرده میشوم و وصال را بسیار دور میبینم
شما به من مژده بده که وصال چرا نزدیک است؟

سلام بر دوست گرامی جناب متحیر

شما فرمودید که در بر پاشنه همان احادیث میچرخد !

این یعنی اینکه این احادیث 1200 سال است که در بین شیعه دست به دست میشود و هر روز امید به دیگران تفویض و از آنان رخت بر میبندد و این قصه هزار و دویست ساله تکراری شیعه هنوز ادامه دارد !!!

دوست خوب من مبانی در طول زمان تغییر نمی کند ، احادیث همان است و علت ها و معلول ها هم همان !

امام زمان علیه السلام همان است و قصه پر غصه غیبت هم همان !

ظلم و جور همان و عدم شایستگی شیعه در پذیرش امامش همان !

انسانها هم همان انسانها هستند که گویی تنها لباسشان تغییر یافته !

دوست خوب من ، شیعه روبکرد خود را در قبال امام عصرش تغییر نداده ! و دقیقاً بخاطر همین است که خداوند عالمیان را از نعمت ظهور بی بهره گذاشته !

اگر شیعه تغییر میکرد ، اگر شیعه یک تلنگر اساسی میخورد ، اگر شیعه تنها برای یک لحظه واقعاً برای یک لحظه متوجه این نعمت بی بدیل خداوندی میشد ، الان باید در نزد امام زمانش به تحصیل علوم بی بدیل اهل بیت علیهم السلام میپرداخت و نه اینکه اگر ایشان بیایند چه میشود و چه نمی شود !

بله دوست من اگر جامعه شیعی عزمش را جزم میکرد ، شرافتش از بنی اسرائیل در نزد خداوند کمتر نبود ! که خدا به ضجه بنی اسرائیل 170 سال را بخشید !
دوست من چون شیعه نمی خواهد ، خداوند هم نمی دهد !

و اما به کدامین مژده به شما بگویم که ظهور نزدیک است!!!!

برای اینکار نیاز به مژده و بوق و کرنا و تطبیق نشانه های ظهور با اتفاقات دوران نیست ! اگر واقعاً عهد بسته باشیم هر روز صیح میگوییم !

انهم یرونه بعیداً و نریه قریباً

چرا ظهور نزدیک نباشه وقتی افرادی چون شما دیگر شیعیان غفلت زده را متوجه خورشید عالم تاب حقیقت کنند !
چرا ظهور نزدیک نباشه وقتی افرادی چون شما دیگر شیعیان غفلت زده را متوجه وظیفه شان در قبال این امام والا مقام کنند !
چرا ظهور نزدیک نباشه وقتی بزرگوارانی چون شما واقعاً برای کمک به امام زمان علیه السلام بایستند و شروع به کار کنند !
چرا ظهور نزدیک نباشه وقتی امثال شما هر لحظه با اعمالشون برای حجت بن الحسن دعوت نامه بفرستن !

چرا ما همش منتظریم که امام عصر ظهور کنه ! چرا نباید دنبالش بریم و یه کاری کنیم که ظهور کنه !

اگه واقعاً جامعه شیعه همصدا بشه و ظهور امام عصرش رو از خدا بخواد ، واقعاً خداوند دریغ میکنه ؟
مگه خداوند عزوجل چیزی جز این رو مورد رضای خودش هم قرار داده ؟

پس اگه مولا دوره یا حداقل دور می بینیمش ، باید در خودمون مشکل و پیدا کنیم !

باور کنید درسته که امام زمان در غیبته ولی واقعاً دور از دسترس نیست ! بخدا ایشون فقط ظهور ندارن ، ولی به این معنی نیست که حضور نداشته باشن ! بخدا همیشه به فکر ما هستن ! این عین سخن خودشونه !
همیشه برای ما دعا میکنن ! برای ما اشک میریزند ! مشکلاتمون رو حل میکنن ! گره رو از کارمون باز میکنن !

ما چند درصد لطف ایشون رو جواب میدیم !
از خودم شروع میکنم ! که نه با عملم و نه با گفتارم و نه با هیچ چیز دیگه نتونستم در جهت رضای ایشون حرکت کنم ! اگه من بی لیاقت خودم رو اصلاح کنم ، نمی تونم با مولا در ارتباط باشم !

من نمی تونم بیشتر از این بگم ، فقط میتونم بگم مولا خیلی نزدیکن ! خیلی بیشتر از اونچه که فکرش رو بکنید !

امیدوارم خداوند توفیق بده جامعه شیعه یک صدا ظهور حجت بن الحسن علیه السلام رو از خدا بخواد !

یا علی

سلام
متشکرم از مطالبی که عنوان کردی
ولی بر من انصاف بده که بگویم مطالبت تکرار مکررات است
و عقیده من این است که تکرار این مکررات درد عدم ظهور را درمان نیست
دوست عزیز و گرامی من را ببخش که مایوسم
اگر نتوانستم منظور خود را بیان کنم بنده را عفو کنید
بنده اشکالم بر راویان احادیث است که کنه حدیث را در نمی یابند
و بر علت ظهور نمی اندیشند اینکه آن پست را آنگونه نوشتم جلب توجه بیشتر به شرایط ظهور است
ولی عمده مطلب شما که بی فعلی ما شیعیان است را بسیار خوب گفتی
که اگر فعلمان یک میلیاردیم ادعاهایمان بود ظهور نزدیکتر بود
از آشنایی شما خوشحال شدم

با سلام و عرض ادب :Gol:

نقل قول:
حال که تکرار همان احادیث را میشنوم میبینم که در هنوز بر همان پاشنه 1200 ساله می چرخد
اینگونه است که فرتوت وافسرده میشوم و وصال را بسیار دور میبینم

آیا شما منتظر زمانی هستید که مؤمنین احادیث نورانی معصومین (ع) را دور بریزند و بر اساس استنباطهای شخصی خودشان به تئوری بافی در زمینه های گوناگون بپردازند؟

نقل قول:
بنده اشکالم بر راویان احادیث است که کنه حدیث را در نمی یابند

حالا فهمیدم منظورتان چیست.

نقل قول:
شما به من مژده بده که وصال چرا نزدیک است؟

چنین مژده ای نمی دهم. من از کجا بدانم که وصال نزدیک است یا دور؟ به نظرم ذکر چند روایت در این مورد بد نباشد:

1- عَلِيُّ بْنُ مُحَمَّدٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ الْحَسَنِ عَنْ سَهْلِ بْنِ زِيَادٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى جَمِيعاً عَنِ الْحَسَنِ بْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ أَبِى حَمْزَةَ الثُّمَالِيِّ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا جَعْفَرٍ ع يَقُولُ يَا ثَابِتُ إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى قَدْ كَانَ وَقَّتَ هَذَا الْأَمْرَ فِى السَّبْعِينَ فَلَمَّا أَنْ قُتِلَ الْحُسَيْنُ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِ اشْتَدَّ غَضَبُ اللَّهِ تَعَالَى عَلَى أَهْلِ الْأَرْضِ فَأَخَّرَهُ إِلَى أَرْبَعِينَ وَ مِائَةٍ فَحَدَّثْنَاكُمْ فَأَذَعْتُمُ الْحَدِيثَ فَكَشَفْتُمْ قِنَاعَ السَّتْرِ وَ لَمْ يَجْعَلِ اللَّهُ لَهُ بَعْدَ ذَلِكَ وَقْتاً عِنْدَنَا وَ يَمْحُو اللَّهُ مَا يَشَاءُ وَ يُثْبِتُ وَ عِنْدَهُ أُمُّ الْكِتَابِ قَالَ أَبُو حَمْزَةَ فَحَدَّثْتُ بِذَلِكَ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع فَقَالَ قَدْ كَانَ كَذَلِكَ
اصول كافى جلد 2 صفحه 190 روايت 1
ابو حمزه ثمالى گويد: شنيدم امام باقر عليه السلام ميفرمود: اى ثابت همانا خداى تبارك و تعالى اين امر را هفتاد وقت گذاشت ، چون حسين صلوات اللّه عليه كشته شد، خشم خداى تعالى بر اهل زمين سخت گشت ، آنرا تا صد و چهل بتاءخير انداخت . سپس كه ما به شما خبر داديم ، آن خبر را فاش كرديد و از روى پوشيده پرده برداشتيد، بعد از آن خدا براى آن وقتى نزد ما قرار نداد. خدا هر چه را خواهد محو كند و ثابت گذارد اصل كتاب نزد اوست.
ابو حمزه گويد: من اين حديث را بامام صادق عليه السلام عرضكردم ، فرمود: چنين بوده است.

2- مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ سَلَمَةَ بْنِ الْخَطَّابِ عَنْ عَلِيِّ بْنِ حَسَّانَ عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ كَثِيرٍ قَالَ كُنْتُ عِنْدَ أَبِى عَبْدِ اللَّهِ ع إِذْ دَخَلَ عَلَيْهِ مِهْزَمٌ فَقَالَ لَهُ جُعِلْتُ فِدَاكَ أَخْبِرْنِى عَنْ هَذَا الْأَمْرِ الَّذِى نَنْتَظِرُ مَتَى هُوَ فَقَالَ يَا مِهْزَمُ كَذَبَ الْوَقَّاتُونَ وَ هَلَكَ الْمُسْتَعْجِلُونَ وَ نَجَا الْمُسَلِّمُونَ
اصول كافى جلد 2 صفحه 191 روايت 2
عبدالرحمن بن كثير گويد: خدمت امام صادق عليه السلام نشسته بودم كه مهزم وارد شد و عرض كرد: قربانت : بمن خبر دهيد: اين امرى كه در انتظارش هستيم كى واقع ميشود؟ فرمود: اى مهزم ! دروغ گفتند وقت گزاران و هلاك شدند شتاب كنندگان و نجات يافتند تسليم شوندگان.

7- الْحُسَيْنُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ الْقَاسِمِ بْنِ إِسْمَاعِيلَ الْأَنْبَارِيِّ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ عَنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ مِهْزَمٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ أَبِى عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ ذَكَرْنَا عِنْدَهُ مُلُوكَ آلِ فُلَانٍ فَقَالَ إِنَّمَا هَلَكَ النَّاسُ مِنِ اسْتِعْجَالِهِمْ لِهَذَا الْأَمْرِ إِنَّ اللَّهَ لَا يَعْجَلُ لِعَجَلَةِ الْعِبَادِ إِنَّ لِهَذَا الْأَمْرِ غَايَةً يَنْتَهِى إِلَيْهَا فَلَوْ قَدْ بَلَغُوهَا لَمْ يَسْتَقْدِمُوا سَاعَةً وَ لَمْ يَسْتَأْخِرُوا
اصول كافى جلد 2 صفحه 194 روايت 7
مهزم پدر ابراهيم مى گويد: خدمت امام صادق عليه السلام از سلاطين آل فلان (بنى عباس ) سخن به ميان آورديم حضرت فرمود: مردم به واسطه شتابشان براى اين امر هلاك گشتند. همانا خدا براى شتاب بندگان ، شتاب نمى كند، براى اين امر پايانى است كه بايد به آن برسد، و اگر مردم به آن پايان رسيدند ساعتى پيش و پس نيفتند.

1- عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنْ حَمَّادِ بْنِ عِيسَى عَنْ حَرِيزٍ عَنْ زُرَارَةَ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع اعْرِفْ إِمَامَكَ فَإِنَّكَ إِذَا عَرَفْتَ لَمْ يَضُرَّكَ تَقَدَّمَ هَذَا الْأَمْرُ أَوْ تَأَخَّرَ
اصول كافى جلد 2 صفحه 197 روايت 1
زراره گويد: امام صادق عليه السلام فرمود: امامت را بشناس ، زيرا هرگاه امامت را شناختى تقدم يا تاءخر اين امر زيانت ندهد (يعنى چه آنكه دولت حق زود ظاهر شود و يا دير، براى تو مساويست و زيانى نكرده ئى ، همانا زيان براى كسى است كه امامش را نشناسد).

2- الْحُسَيْنُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ مُعَلَّى بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ جُمْهُورٍ عَنْ صَفْوَانَ بْنِ يَحْيَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مَرْوَانَ عَنِ الْفُضَيْلِ بْنِ يَسَارٍ قَالَ سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع عَنْ قَوْلِ اللَّهِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى يَوْمَ نَدْعُوا كُلَّ أُناسٍ بِإِمامِهِمْ فَقَالَ يَا فُضَيْلُ اعْرِفْ إِمَامَكَ فَإِنَّكَ إِذَا عَرَفْتَ إِمَامَكَ لَمْ يَضُرَّكَ تَقَدَّمَ هَذَا الْأَمْرُ أَوْ تَأَخَّرَ وَ مَنْ عَرَفَ إِمَامَهُ ثُمَّ مَاتَ قَبْلَ أَنْ يَقُومَ صَاحِبُ هَذَا الْأَمْرِ كَانَ بِمَنْزِلَةِ مَنْ كَانَ قَاعِداً فِى عَسْكَرِهِ لَا بَلْ بِمَنْزِلَةِ مَنْ قَعَدَ تَحْتَ لِوَائِهِ قَالَ وَ قَالَ بَعْضُ أَصْحَابِهِ بِمَنْزِلَةِ مَنِ اسْتُشْهِدَ مَعَ رَسُولِ اللَّهِ ص
اصول كافى جلد 2 صفحه 197 روايت 2
فضيل بن يسار گويد: از امام صادق عليه السلام درباره قول خدايتعالى ((روزيكه هر دسته از مردم را بامامشان مى خوانيم 71 سوره 17 )) پرسيدم . فرمود: اى فضيل ! تو امامت را بشناس ، زيرا هرگاه امامت را شناختى تقدم يا تاءخر اين امر زيانت ندهد، كسيكه امامش را بشناسد و پيش از قيام صاحب الامر بميرد، مانند كسى است كه در لشكر آنحضرت بوده است ، نه بلكه مانند كسيكه زير پرچم آنحضرت نشسته باشد. در اينجا يكى از اصحابش گفت : مانند كسى است كه در ركاب رسولخدا صلى اللّه عليه وآله شهيد شده باشد.

3- عَلِيُّ بْنُ مُحَمَّدٍ رَفَعَهُ عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَبِي حَمْزَةَ عَنْ أَبِى بَصِيرٍ قَالَ قُلْتُ لِأَبِى عَبْدِ اللَّهِ ع جُعِلْتُ فِدَاكَ مَتَى الْفَرَجُ فَقَالَ يَا أَبَا بَصِيرٍ وَ أَنْتَ مِمَّنْ يُرِيدُ الدُّنْيَا مَنْ عَرَفَ هَذَا الْأَمْرَ فَقَدْ فُرِّجَ عَنْهُ لِانْتِظَارِهِ
اصول كافى جلد 2 صفحه 198 روايت 3
ابوبصير گويد: بامام صادق عليه السلام عرضكردم : قربانت گردم ، كى فرج و گشايش باشد؟ فرمود اى ابا بصير! تو هم از جمله دنيا خواهانى ؟ كسى كه اين امر را بشناسد، براى او بواسطه انتظارش فرج حاصل شده.

5- عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ النُّعْمَانِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مَرْوَانَ عَنْ فُضَيْلِ بْنِ يَسَارٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا جَعْفَرٍ ع يَقُولُ مَنْ مَاتَ وَ لَيْسَ لَهُ إِمَامٌ فَمِيتَتُهُ مِيتَةُ جَاهِلِيَّةٍ وَ مَنْ مَاتَ وَ هُوَ عَارِفٌ لِإِمَامِهِ لَمْ يَضُرَّهُ تَقَدَّمَ هَذَا الْأَمْرُ أَوْ تَأَخَّرَ وَ مَنْ مَاتَ وَ هُوَ عَارِفٌ لِإِمَامِهِ كَانَ كَمَنْ هُوَ مَعَ الْقَائِمِ فِى فُسْطَاطِهِ
اصول كافى جلد 2 صفحه 198 روايت 5
فضيل بن يسار گويد، شنيدم امام باقر عليه السلام مى فرمود: كسيكه بميرد و امامى نداشته باشد، مانند مردم جاهليت مرده و هر كه بميرد و به امامش شناسا باشد، تقدم يا تاءخر اين امر او را زيان ندهد، هر كه بميرد و به امامش شناسا باشد: مانند كسى است كه در زير خيمه امام قائم همراه او باشد.

امام حسین (ع) می فرمایند:
مردي‌ به‌ حضرتش‌ گفت‌: يا ابْن‌ رسول‌ الله‌، من‌ شيعه‌ شما هستم‌! حضرت‌ فرمود: اي‌ مرد از خدا بترس‌ و ادعا مكن‌ چيزي‌ را كه‌ خداوند تكذيب‌ نمايد و بر ادعايت‌گناهكارت‌ شمارد. شيعيان‌ ما كسانی‌ خواهند بود كه‌ قلبشان‌ پاكيزه‌ از غل‌ و غش‌ وخيانت‌ باشد، لكن‌ تو می ‌توانی‌ ادعا كنی‌ كه‌ از علاقه‌مندان‌ و دوستداران‌ ما هستی.‌
بحارالانوار،ج 68، ص 156

برخی از اوصاف شیعیان راستین:

http://www.hawzah.net/Hawzah/Magazines/MagArt.aspx?MagazineNumberID=3850&id=29671

نقل قول:
دوست عزیز و گرامی من را ببخش که مایوسم

اگر به کنه احادیث پی ببرید، متوجه می شوید که جایی برای یأس و ناامیدی وجود ندارد.

اگر کسی حقیقتاً طالب ظهور امام عصر (عج) باشد، ابتدا از خودش شروع می کند. :Sham:

خداوند به همه ما توفیق دهد که شیعه راستین معصومین (ع) باشیم تا لیاقت همراهی امام عصر (عج) را بیابیم. انشاءالله

با تشکر فراوان
یا حق

:Labkhand:معلومه که نه :Sokhan:ما در روایات داریم که امام هفت سال با یودیان صلح می کنند و بعد از هفت سال یهودیان آغاز گران جنگ هستند ...:ok:

عرفان;61163 نوشت:

باسلام،
ما برای فهم صحیح قیام امام زمان(عج)باید به سیره وروش پیامبر اسلام (ص)درمقابل مخالفینش رجوع کنیم ،چراکه طبق احادیث ما آن حضرت احیاءکننده دین ناب محمدی(ص)می باشد،
پیامبربا کسانی می جنگید که قصدازبین بردن اسلام را داشتندواکثراوقات آغاز کننده جنگ نبود.واهل کتابی که پایبندبه قوانین کشور اسلامی بودندراحت می توانستند درکشوراسلامی زندگی کنند.درعصر امام زمان(عج)اینطورخواهد بودوکسانی که قصدمقابله باآن حضرت وبراندازی نظام اسلامی راداشته باشندازبین خواهند رفت افرادی ازقماش یزیدوشمرو...(مناف)

فکر کنم که امام زمان(عج) فقط یکنفر را خواهد کشت و اونم

دجّاله، و این خاصیت هر انقلابه که با ظهورش، تمام عوامل

مخالف را از سر راهش برمیداره و اینکار توسط طرفداران

معتقد و مؤمنش اتفاق میفته ولی ممکنه بحساب رهبر

اون انقلاب نوشته بشه

عرفان;61163 نوشت:
آيا امام زمان ظهور كنند همه رو ميكشند؟ چرا با اينکه مي دونيم وقتي امام زمان ظهور مي کنند خيلي ها رو از زير تيغ شمشير خود رد خواهند کرد باز براي ظهور ان حضرت دعا ميکنيم؟

دوست عزيز

اگر قرار باشد امام زمان همه را بكشد پس براي چه قيام مي كند؟!

آن زمان ديگر گسترش صلح و عدالت ديگر معنا نخواهد داشت!

متاسفانه در شناخت امام زمان(ع) به يك زاويه از مسائل ظهور نگاه مي كنند و زواياي ديگر فراموش مي شود.

امام زمان(ع) مانند اجداد طاهرين(ع) خود داراي خلق نيكو و صفات اخلاقي بزرگي است و مايه رحمت براي عالميان است و هركاري كه ايشان هنگام ظهور انجام مي دهند طبق مصلحت و حكمت است و بر طبق شريعت اسلام عمل مي كنند.

در دعاي ندبه درباره ي امام زمان((عليه السلام)) اين تعبير آمده: "اين المدخر لتجديد الفرائض و السنن; كجا است آن كس كه برگزيده شده تا آيين و شريعت اسلام را تجديد نمايد.

خلق و خوي امام زمان شبيه رسول خدا(ص) است واخلاق و منش بزرگوارانه، شجاعت بي نظير و علم گسترده گوشه اي ازصفات آن حضرت است.

با ظهور امام زمان(عليه السلام)به ستمها و طغيانها و حق كشيها خاتمه داده مي شود و با گسترش حكومت عدل جهاني اسلام به دست تواناي حضرت مهدي(عليه السلام)بساط ظلم به طور كلّي جمع مي شود و ملّتهاي دنيا به حقوق خويش مي رسند و احكام اسلام در تمام جهان استقرار مي يابد.

ظهور امام زمان ـ عجل الله تعالي فرجه ـ ظهور رحمت و رأفت و مهرباني است. همان گونه كه ساير ائمّه اطهار ـ عليهم السلام ـ مهربان و منشاء رحمت و بركات بودند. چنان كه امام رضا ـ عليه السلام ـ مي فرمايد:
«امام، همدمي رفيق، پدري دل سوز، برادري برابر، مانند دو نيمة خرما كه به هم متّّصل باشد،(بسان) مادر مهرباني نسبت به فرزند خردسالش، پناه امت در گرفتاري هاي هولناك است.(1)
و هم چنين امام صادق ـ عليه السلام ـ فرمود: همانا ما در شادي شما شاديم و در غم و اندوه شما اندوهناك در مريضي شما ناراحت مي شويم و براي شما دعا مي كنيم.(2)
آن حضرت براي ايجاد عدالت، آسايش و امنيت در جهان، سعادت و كمال بشر قيام مي كند به گونه اي كه حضرت امام محمدباقر(ع) مي فرمايد: «مهدي عدالت را همچنانكه سرما و گرما وارد خانه ها مي شود وارد خانه‌ي مردم مي كند و دادگري او همه جا را مي گيرد»(3) و قيام و حكومت حضرت حجت(ع) به اندازه اي براي بشريت خوشايند است كه همه به آن خرسند مي شوند، امام علي(ع) مي فرمايد: «هنگامي كه حضرت مهدي(ع) قيام مي كند، نام مباركش بر سرزبان ها خواهد بود و وجود مردم سرشار از عشق به اوست به گونه اي كه جز نام او هيچ نامي در ياد و زبان آنان نيست و با دوستي او روح خود را سيراب مي كنند».(4)

ترديدي نيست خرسندي بشر در فرضي است كه رحمت الهي شامل حال آنها شده باشد و در سايه پر بركت وجود امام به زندگي سرشار از عدالت برسند نه به قتل و كشتار و هلاكت.

تاريخ زندگي بشر گواه اين واقعيت است كه هميشه عده اي كه منافع و مطامع شان در گرو ظلم و بي عدالتي است در مقابل عدالت و حق خواهي توده مردم ايستاده اند و مانع ايجاد عدالت و آرامش در جامعه بوده اند، طبيعي است چنين افراد و گروه هايي در مقابل حكومت عدل مهدوي خواهند ايستاد، و مسلما حكومت عدل جهاني بدون بر طرف كردن خارها و سنگ هاي سر راه آن محقق نخواهد شد چنانكه امام باقر(ع) فرمود: «اگر كارها خود به خود براي كسي هموار مي شد مسلماً براي رسول خدا(ص) در زماني كه دندان پيشين آن حضرت شكست و صورتش زخمي شد درست و بر قرار مي گرديد در حالي كه هرگز چنين نشد»(5)
بنابراين، اشخاص و گروه هايي مورد قهر و غضب واقع مي شوند كه مي خواهند مانع پيشرفت اجراي احكام الهي گردند. اين جاست كه طبق روايت: «واي به حال كسي كه مانع از حركت حضرت بشود.»

گفتني است برخي، در مورد قتل و كشتار در دوران ظهور، افراط مي كنند و از امام زمان ـ عجل الله تعالي فرجه ـ و يارانش، چهره اي خشن ارائه مي دهند. آنان به رواياتي استدلال مي كنند كه در آنها تنها به كشته شدن و
خونريزي اشاره شده است.

اين روايات بر دو قسم اند:
الف) برخي از آن ها، مربوط به حوادث و فتنه هاي قبل از ظهور است و هيچ ربطي به دوران ظهور ندارد و تنها ناظر به اوضاع نابسامان جهان پيش از ظهور مي باشد.

ب) قسمتي از آن ها، مربوط به هنگامه ي ظهور و حكومت امام زمان ـ عجل الله تعالي فرجه ـ است. اين نوع روايات، نيز دو گونه اند:

1. رواياتي كه از طريق عامّه (اهل سنّت) نقل شده اند. اينها از نظر سندي مشكل دارند، بلكه از افرادي مانند كعب الاحبار كه در زمان رسول اكرم ـ صلي الله عليه و آله ـ مسلمان نشده بود نقل شده است. عمده ي اين روايات، از اسرائيليات است كه با اغراض مختلفي وارد كتاب هاي روايي شده است. و حتّي عالمان اهل سنّت، مانند ابن كثير، وقتي به روايات نقل شده از امثال كعب الاحبار مي رسد، مي گويد: «خدا، ما را از اين همه اخبار دروغي كه وارد تفسير و كتاب هاي روايي كرده اند نجات دهد.»(6)

2. رواياتي كه از طريق اهل بيت ـ عليهم السلام ـ نقل شده و در كتاب هاي شيعه ذكر گرديده است. در اين مورد نيز بعضي از آنها مشكل سند دارند.

و از رواياتي كه به نظر مي رسد، مشكل سندي نداشته و منتهي به ائمه معصومين ـ عليهم السلام ـ مي شوند، استفاده مي شود كه امام زمان ـ عجل الله تعالي فرجه ـ در هنگام ظهور علاوه بر اين كه مظهر رحمت و رأفت الهي است. و با ظهور او، رحمت بر مردم نازل مي شود. عدّه اي سودجو و منفعت طلب، وجود مبارك او را مانع از رسيدن به اغراض شوم خود مي دانند، در مقابل آن حضرت به مقابله بر مي خيزند. اين جاست كه حضرت آن ها را مانع از اجراي حكومت الهي مي بيند، با شمشير قهر، آنان را از مسير بر مي دارد. اما با عامه اي مردم مهربان ومظهر رحمت بي پايان الهي خواهد بود.


پاورقی:
1. كليني، محمدبن يعقوب، اصول كافي، قم، انتشارات مصطفوي، ج1، ص200.
2. مجلسي، محمدباقر، بحارالانوار، بيروت، مؤسسة الوفاء، ج26، ص154.
3. همان، ج52، ص328.
4. حسيني مرعشي، قاضي نورالله، احفاق الحق و ازهاق الباطل، تعليق آيه الله مرعشي، ج13، ص324.
5. بحار الانوار، ج5، ص351.
6. ابن كثير، سير اعلام النبلاء، ج3، ص339، تفسير ابن كثير، ج4، ص17.


سلام علیکم جمیعا

نمیدانم اساتید ماجرای این بحث را میدانند یا خیر.

این مطلب شبهه ایست که وهابیها با استناد به برخی روایات بحارالانوار ( مثل روایاتی که در جلد 56 و 57 آمده ) طرح کرده اند و با این مضمون نقل میکنند که امام زمان برای قتل کفار و ناصبیها می آیند و همه را از دم تیغ میگذرانند و خودشان تفسیر کرده اند که ناصبی هم یعنی سنی

حقیر به شخصه تا به الان ندیدم که برای این استنادها به روایات بحث رجالی مطرح کنند و سعی دارند که کتاب بحارالانوار را مانند صحاح شیخین برای مردم جا بیندازند ( منظور اینکه نیاز به بررسی سندی ندارند )

لذا اگر برای اساتید مقدور است بغیر از تشریح - کتابهائی در این رابطه نیز معرفی نمایند خیلی مفید خواهد بود.
ان شاء الله تعالی

یاحق

اندیشمند;173635 نوشت:
آيا امام زمان ظهور كنند همه رو ميكشند؟ چرا با اينکه مي دونيم وقتي امام زمان ظهور مي کنند خيلي ها رو از زير تيغ شمشير خود رد خواهند کرد باز براي ظهور ان حضرت دعا ميکنيم؟

باسلام
سیره امام زمان (ع)همانند سیره رسول خدااست عبدالله بن مکی می گوید ازامام صادق (ع)در مورد سیره وروش امام مهدی (ع)پرسیدم.آنحضرت در جواب فرمود:یصنع کما صنع رسولالله(ص)همانطور که رسول خدا عمل کردعمل می کندالحدیث(غیبت نعمانی ص230)
رسول خدا رحمه للعالمین بود وکسی را می کشت که اوّلاامیدی به هدایت او نبودوثانیادرمقابل اسلام وحق ایستاده وبر علیه آن کا می کردمانند ابوجهل والا تا زمانی که احتمال داشت فردی هدایت یابد رسولخدا تلاش خود را انجام می داد اورا هدایت کند وبعداز اتمام حجت براواگر برعلیه اسلام فعالیت نداشت باز بااو کاری نداشت روش امام زمان هم همینطور است.کسانی که ایمان نیاورده وبرعلیه اسلام فعالیت کرده ومانع هدایت دیگران باشند به دست آنحضرت کشته خواهند شد.

[="Tahoma"]

عرفان;61163 نوشت:
:Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol:

آيا امام زمان ظهور كنند همه رو ميكشند؟

:Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol:

چرا با اينکه مي دونيم وقتي امام زمان ظهور مي کنند خيلي ها رو از زير تيغ شمشير خود رد خواهند کرد باز براي ظهور ان حضرت دعا ميکنيم؟

:Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol:


با سلام

گاهي شنيده مي شود و يا افرادي را مي بينيم كه تصور خوبى از ظهور امام مهدى(عليه السلام) ندارند و مى‏ گويند كه ظهور ايشان همراه با قتل و خشونت و خونريزيهاى فراوان است. آيا واقعا همينطور است؟ اما توجه به چند نكته مشخص خواهد كرد كه چنين چيزي واقعيت ندارد.مهمترين نكاتي كه در مواجهه با چنين سخنان و يا رواياتي بايد بدانها توجه داشته باشيم عبارتند از:

1. امام مهدى(عليه السلام) شبيه‏ترين مردم به رسول خدا(صلي الله عليه و آله)

در روايات متعددى براين موضوع تأكيد شده است كه امام مهدى(عليه السلام) شبيه‏ترين مردم به رسول خدا(صلي الله عليه و اله) چه از نظر چهره و شمايل ظاهرى و چه از نظر خلق و خو و رفتار است.

از جمله در روايتى كه از پيامبر اكرم(صلي الله عليه و آله) نقل شده مى ‏خوانيم:

نهمين نفر از ايشان (فرزندان امام حسين(عليه السلام)) قائم (برپا دارنده) اهل بيت من و مهدى است. او شبيه‏ترين مردم به من در شمائل، گفتار و رفتار است(1)...

در روايت ديگرى وقتى راوى از امام محمدباقر(عليه السلام) مى‏پرسد: «وقتى قائم به ‏پا خيزد چگونه با مردم رفتار مى‏كند؟» آن حضرت پاسخ مى‏دهند:
آن‏گونه كه رسول خدا ـ كه درود و سلام خدا بر او و خاندانش باد ـ رفتار مى‏كردند تا زمانى اسلام آشكار و فراگير شود.

دوباره راوى مى‏ پرسد: «سيره رسول خدا(صلي الله عليه و آله) چگونه بود؟»
و امام پاسخ مى ‏دهند:
آنچه مربوط به جاهليت بود نابود ساخت و با عدالت به مردم روى نمود...(2) .

و امام حسن عسكرى(عليه السلام) نيز فرزند خود را شبيه‏ ترين مردم به رسول خدا معرفى مى‏ كنند:
خدا را سپاس مى ‏گويم كه مرا از دنيا نبرد تا اين ‏كه جانشينم را به من نشان داد. او شبيه ‏ترين مردم به رسول خدا ـ كه درود خدا بر او و خاندانش باد ـ است...(3) .

همه ما مى ‏دانيم كه رسول خدا(صلي الله عليه و آله) چنان مهربان و رئوف بودند كه حتى حاضر نشدند دشمنان خود را نفرين كنند. اين ويژگى رسول خدا(صلي الله عليه و آله) در قرآن كريم نيز مورد ستايش قرار گرفته و خداوند مى ‏فرمايد: به سبب رحمت خداست كه تو با آنها اينچنين خوشخوى و مهربان هستى، اگر تندخو و سخت‏دل مى ‏بودى از گرد تو پراكنده مى ‏شدند(4)

بنابراين، نسبت دادن خشونت و سنگدلى به فردى كه شبيه ‏ترين مردم به پيامبر خاتم، حضرت رحمة ‏للعالمين(صلي الله عليه و آله) است، هرگز شايسته نيست.

2. قاطعيت لازمه گسترش عدالت

چنانكه مى ‏دانيم امام مهدى(عليه السلام) با هدف گسترش ايمان، عدالت و معنويت و از بين بردن همه مظاهر كفر، ستم و فساد، قيام جهانى خود را آغاز مى ‏كنند و طبيعى است نهضتى كه با اين اهداف آغاز شود با مقاومت و مانع‏تراشى سران كفر و ستم و مروجان فرهنگ فساد و تباهى روبرو مى ‏شود.

بنابراين امام مهدى(عليه السلام) براى پيشبرد اهداف خود چاره ‏اى جز جنگيدن و درگير شدن با سران جبهه كفر و استكبار و برخورد قاطع با كسانى كه مانع قيام عدالت‏ گستر ايشان هستند ندارند.

اما آن حضرت در نبردهاى خود هرگز خون بى‏گناهى را بر زمين نمى‏ريزد و در آغاز حركت خود نيز از يارانش بيعت مى‏گيرد كه: مسلمانى را دشنام ندهند؛ خون كسى را به ناحق نريزند؛ به آبروى كسى لطمه نزنند؛ به خانه كسى لطمه نزنند؛ به خانه كسى هجوم نبرند؛ كسى را به ناحق نزنند و..(6) .

به دليل همين رفتار مناسب با عموم مردم است كه در روايات مى ‏خوانيم پس از ظهور همه ساكنان زمين از امام مهدى(عليه السلام) خشنودند و به او عشق مى ورزند:
شما را به مهدى، مردى از قريش بشارت مى‏ دهم كه ساكنان آسمان و زمين از خلافت و فرمانروايى او خشنودند(7)

با اين همه افرادي هم پيدا مي‌شوند كه همچنان عناد ورزيده و بر موضع ظالمانة خود پافشاري مي‌كنند؛ حضرت مجبور مي‌شوند كه در مقابل آنها به شيوه‌هاي قهرآميز متوسل شوند. در اشاره به اين حقيقت، در روايات مي‌خوانيم كه آن حضرت از ظالمان و ستم‌پيشگان انتقام مي‌گيرد(8) تا جور و ستم را از ريشه بركند؛ شوكت و عظمت پوشالي سركشان را درهم ‌شكند؛ كاخ شرك و نفاق را ويران سازد و شاخه‌هاي گمراهي و شقاوت و فسق و فجور را قطع كند... (9)

اينجاست كه مسئلة انتقام خون به ناحق ريخته شدة مظلومان عالم از آدم(عليه السلام) تا آخرالزمان مطرح مي‌شود چنانكه در بخشي از دعاي ندبه در اشاره به اين واقعيت مي‌خوانيم:
«كجاست آن‌كه انتقام خون انبياء و فرزندان انبياء را مي‌گيرد و خون كشتة در كربلا را باز مي‌ستاند...» .(10)

3. روايتهاى ساختگى و نسبتهاى ناروا

متأسفانه در طول تاريخ اسلام، افراد مختلفى با اغراض و انگيزه‏ هاى متفاوت به وارد كردن روايات ساختگى در مجموعه روايات نقل شده از پيامبر اكرم(صلي الله عليه و آله) يا دستكارى در روايات ايشان پرداخته‏ اند و روايات باب مهدويت نيز از اين موضوع دور نمانده است. با بررسى روايات متعددى كه به نوعى تصويرى خشن از حركت عدالت ‏گستر امام مهدى(عليه السلام) ارائه مى‏ دهند روشن مى‏ شود كه راوى تعداد زيادى از آنها افرادي هستند كه علماى رجال آنها را بدنام و دروغگو خوانده‏اند كه در نتيجه اين روايات از اعتبار ساقط شده و نمى‏توان به آنها استناد كرد.

بنابراين، در بررسى روايات مربوط به حوادث پس از ظهور بايد بسيار مراقب بود و هر روايتى را به راحتى نپذيرفت.

با توجه به نكات ياد شده متوجه مى ‏شويم كه هرگز نمى ‏توان ظهور امام مهدى(عليه السلام) را كه از ابتداى آفرينش تا كنون همه عدالت‏ خواهان جهان در آرزويش بوده ‏اند، حركتى خشونت ‏بار، همچون جنگهايى كه در سراسر تاريخ در كره خاك در جريان بوده، تلقى كرد. بلكه اين حركت به دليل آن‏كه با هدف از بين بردن همه مظاهر ظلم و ستم و گسترش عدالت در سراسر جهان آغاز شده در همه مراحل خود از هرگونه شائبه ظلم و ستم به دور و كاملاً منطبق بر موازين عدالت است.

پی نوشتها :
1 .بحارالانوار: ج52، ص379.

2 .همان، ج52، ص381، ح192.

3 .همان، ج51، ص161، ح9.

4 .سوره ال‏عمران(3)، آيه 159.

5 .سوره توبه(9)، آيه 128.

6 .لطف‏ اللّه‏ صافى گلپايگانى، منتخب‏ الاثر، ص469.

7 .شيخ حرّ عاملى، اثبات الهداة: ج2، ص524.

8. موسوي اصفهاني، محمدتقي، مكيال المكارم، ج 1، ص 49.

9. فيومي اصفهاني، جواد، صحيفة المهدي، ص 139 و دعاي ندبه و ... .

10. همان، ص 140.

منبع: اينجا

شما به من مژده بده که وصال چرا نزدیک است

دوست عزیز متحیر گرامی
به این آیه قران دقت کن
ان الله لایغیر ما بقوم حتی یغیرو ما بانفسهم
واقعا چرا خدا امام زمان را افریده تا حضرت را در پرده غیبت پنهان کنه؟؟؟
خیر ما نمی خواهیم نه در لفظ و
گفتاربلکه در عمل
البته شاید شما هم با صحبت خود همین هدف را دنبال می کردید

سلام علیکم

از کارشناسان گرامی تقاضایی داشتم

اگر امکانش هست سعی کنید روایاتی رو که در این زمینه ( آيا امام زمان وقتي ظهور كنند همه رو از دم تيغ ميگذرونند؟ )آمده را بررسی سندی کنید تا ابهامات بر طرف بشه . فکر کنم این بهتر و منطقی تر و مفیدتر باشه

مثلا اگه اشتباه نگم تو کتاب بحار الانوار ج 52 چند روایت در رابطه با موضوع تایپیک اومده باشه

متشکرم

یا علی ع

just.for.you;228853 نوشت:
سلام علیکم از کارشناسان گرامی تقاضایی داشتم اگر امکانش هست سعی کنید روایاتی رو که در این زمینه ( آيا امام زمان وقتي ظهور كنند همه رو از دم تيغ ميگذرونند؟ )آمده را بررسی سندی کنید تا ابهامات بر طرف بشه . فکر کنم این بهتر و منطقی تر و مفیدتر باشه مثلا اگه اشتباه نگم تو کتاب بحار الانوار ج 52 چند روایت در رابطه با موضوع تایپیک اومده باشه متشکرم یا علی ع

با سلام

قبلا مفصل بحث شده است :

https://sites.google.com/site/hojjah/nagde.hadis.zip

[=B Nazanin]دوستان! کتاب «درنگى در روايات قتل‏هاى آغازين دولت مهدى (عج)» نوشته استاد «نجم الدين طبسى» بخوبی موضوع مورد بحث این تاپیک را بحث نموده است.
[=B Nazanin]فهرست این کتاب به قرار زیر است:
[=B Nazanin]انديشه‏ى تفريطى در كشتار به هنگام ظهور
[=B Nazanin]انديشه‏ى افراطى در كشتار به هنگام ظهور
[=B Nazanin]شيوه‏ى رفتار امام (عليه‏السلام) با دشمنان
[=B Nazanin]تربيت‏سپاهيان و تدارك مقدمات جنگ
[=B Nazanin]تجهيزات جنگى و وسيله‏ى دفاعى
[=B Nazanin]قاطعيت امام در رويارويى با دشمنان
[=B Nazanin]جنگ و كشتار
[=B Nazanin]مدت جنگ‏ها
[=B Nazanin]قاطعيت امام در برخورد با اشخاص و گروه‏هاى مختلف
[=Calibri][=Calibri]1. [=B Nazanin]قوم عرب
[INDENT][=B Nazanin]الف) اهل مكه و دشمنى با اهل بيت، (عليهم‏السلام)
[=B Nazanin]ب) برنامه‏ى نو و ناسازگارى عرب
[=B Nazanin]ج) آغاز قيام و نخستين پايگاه دشمن
[=B Nazanin]د) اهل مكه و جانشين امام
[=B Nazanin]ه) اهل مدينه و جانشين امام
[=B Nazanin]و) آمار مقتولان قريش و سابقه‏ى آنان
[=Calibri][=Calibri]2. [=B Nazanin]اهل عراق (اهل السواد)
[=Calibri][=Calibri]3. [=B Nazanin]اهل كتاب
[=Calibri][=Calibri]4. [=B Nazanin]فرقه‏هاى انحرافى
[=B Nazanin]الف) زيديه
[=B Nazanin]ب) بترية
[=B Nazanin]ج) خوارج
[=B Nazanin]د) مرجئه
[=B Nazanin]ه) مقدس نماها
[=Calibri][=Calibri]5. [=B Nazanin]ناصبى‏ها
[=Calibri][=Calibri]6. [=B Nazanin]منافقان
[/INDENT][=B Nazanin]قاطعيت امام در برخورد با خودى‏ها
[=B Nazanin]**
[=B Nazanin]می توانید این کتاب را از آدرس زیر دانلود کنید:
http://www.askdin.com/downloads.php?do=file&id=1236

نقل قول:
آيا امام زمان ظهور كنند همه رو ميكشند؟

:gol::gol::gol::gol::gol::gol::gol::gol::gol::gol::gol::gol:

چرا با اينکه مي دونيم وقتي امام زمان ظهور مي کنند خيلي ها رو از زير تيغ شمشير خود رد خواهند کرد باز براي ظهور ان حضرت دعا ميکنيم؟


به نام خداوند بخشنده مهربان

امام زمان تروریست نیست که برای دزدی مال دنیا آدم بکشد . همچین وحی نداریم . "هرکس ایمان آورد به نفع او و هرکس کفر ورزید به ضرر او ". اگر ایشان بخواهد بزور همه را برای بیعت وادارد و هرکس مخالف بود ترور کند چه فرقی ایشان با خلفاء دارد . قتل برای محارب (حمله دشمن) و زنا کار و لواط کار است . حد فاحشه 80 ضربه شلاق است. حد دزد قطع دست است . همونطور که میبینید ترور مخالفین خارج از "حد" قرآن است . حد کافر هم نپذیرفتن او و قطع رابطه است . موفق باشید .

تا جایی که من میدونم امام زمان فقط ابلیس رو از زیر تیغ میگذرونند

[=arial black]بسمه تعالی
سلام علیکم
با تشکر از سئوال شما که سئوال بسیاری از افراد جامعه است لطفا مطالب ذیل را با دقت مطالعه فرمائید، انشاالله که پاسخ را می یابید.

1- وجود امام زمان (عج) بزرگترین عنایت و لطف حق تعالی به جهان بشریت است و ایشان کامل کننده رحمت للعالمین بودن پیامبر است لذا فلسفه وجود ایشان حیات مادی و معنوی بخشیدن به جهان بشریت است نه کشتن آنها. یاایها الذین امنوا استجیوا لله و للرسول اذا دعاکم لما یحییکم، انفال/24

2- ثانیا انقلاب امام یک کودتاه ویا صرفا تعویض حکومتها نیست، بلکه قبل از اینکه یک انقلاب نظلامی باشد یک انقلاب فرهنگی است و یکی از امتیازات حکومت امام با دیگر حکومتها در این است که مردمی که حکومتهای گذشته را دیدند وبا حاکمیت امام مقایسه می کنند، اکثریت بالای انسانها سیاست ، حکومت و مرام امام را با دل و جان می پذیرند. و چون انقلاب امام یک انقلاب فرهنگی است قبل از اینکه با بدن انسانها بر خورد داشته باشد با فکر و اندیشه آنها کار دارد.

3- اگر چه ظهور امام (عج) دفعتا می باشد، ولی ده ها سال بلکه قرنها مقدمه این ظهور باید فراهم شود تا ظهور انجام بگیرد.

4- امام می خواهد حاکمیت جهانی داشته باشند و از طرفی قرار نیست همه کارها با معجزه انجام گیرد پس یکی از مقدمات ظهور آن است که علم آنقدر پیشرفت کرده باشد که با همین وسایل ارتباطی و... بتوان حکومت واحد جهانی را اداره کرد لذا پیشرفت علوم و مخصوصا ارتباطات نوید ظهور را می دهند.

5- در روایات و دعاها در حد تواتر داریم که ظهور هنگامی فرا می رسد که ظلم به اوج خود برسد وجهان پر از ظلم شود، اینها کاملا صحیح است، لکن این روایات را باید در کنار روایاتی که خصوصیات یاران امام زمان (عج) در هنگامه ظهور بیان می کند قرار دارد، که آنها هم در حد اعلای بصیرت و ایمان و تقوا می باشند و اگر قرار بود جهان را فقط ظلم فراگیرد و العیاذ بالله همه ظالم باشند، پس امام با کدامیک از یاران می خواهد انقلاب خود را به پیروزی برساند و انجمن حجتیه همین فکر اشتباه را داشتند که منحرف شدند، زیرا آنها معتقد شدند که باید جهان پراز ظلم و جور شود تا امام ظهور کند، پس هرگونه جلوگیری از ظلم و نهی ازمنکر را تاخیر در ظهور می پنداشتند، تا آنجا که گفتند انقلاب اسلامی ایران چون مبارزه با طاغوت و ظلم بود، آنرا موجب تاخیر در ظهور دانستند .

6- در رویات فراوانی که در بحث مهدویت داریم ضمن اینکه ایرانیان ویمنیها در انقلاب امام سهم فوق العاده ای دارند، انقلاب اسلامی را در روایات به عنوان (نهضت مردی از قم که حرکتش سرآغار ظهور است) را بیان می کند ، وآن را مقدمه ظهور می نامد .

7- از جمله مقدمات ظهور به وجود آمدن بسیاری از علائم غیر حتمیه که به اعتقاد بعضی از بزرگان بسیاری از آن علائم بوجود آمده وپدیدار شدن علائم حتمی که این خود باعث می شود که بسیاری از انسانهای عادی هم متوجه ظهور شوند و خود را آماده کنند.

8- از جمله مشکلات بزرگ و مانع اساسی که در جلوی پیامبر اکرم (ص) و ائمه علیهم السلام بود که نتوانستند حکومت اسلامی را ادامه و یا تشکیل دهند جهالت فوق العاده توده مردم بود که این نکته در هنگامه ظهور تا حد زیادی با این سه وسیله بر طرف می شود .
الف: بالا رفتن آگاهیها وعلم مردم
ب: بالا رفتن عقول مردم در تشخیص حق وباطل در طی زمانها مختلف ( مثلا انسانهای یک قرن گذشته را با انسانهای امروزه مقایسه کنیم متوجه می شویم که چقدر از لحاظ عقلی فرق می کنند . ج: در هنگامه ظهور امام با دست ولایی که بر سر مردم می کشند عقول مردم بالا می آید که این یکی از معجزات حضرت می باشد و وقتی عقلها بالا آمد بصیرت انسانها بالا می آید و عقلی که قرین بصیرت شد ، شجاعت را به همراه می آورد زیرا انسان عاقل و بصیر دیگر از هر چیزی حراس ندارند و به دنیا هم حد وسیله نگاه می کند و انسانی که چنین نگاهی داشت شجاع می شود وچون بصیر است حق و باطل را سریع تشخیص می دهد و چون شجاع است از حق پشتیبانی می کند.

9- بنابر این در هنگامه ظهور فقط دو گروه عمده در مقابل امام می ایستند اول حاکمان ظلم که اغلب حکام را تشکیل می دهند. دوم علماء سوء و کج فهم که درهمه فرقه های اسلامی ممکن است پیدا شوند خصوصا در بین وهابیت وعلت مخالفت آنها جمع شدن بساط آقائیشان است اما علماء ربانی و متدین و مردم عادی از هر فکر و عقیده و مسلکی که باشند به علت اینکه از حکومتهای ظلمه به ستوه آمده و حق را فهمیده اند همه تسلیم امام هستند و همین مردم هستند که حکومتها را مجبور به تسلیم شدن در مقابل امام می کنند .

10- اما اینکه در روایات داریم که در هنگام ظهور عده زیادی از انسانها کشته می شوند همه مربرط به قبل از ظهور است که در قبل ظهور بسیاری از انسانها بوسیله حادثه های طبیعی ، قحطی ، بیماریهای لا علاج ، و جنگهای منطقه ای و جهانی مثل جنگ رومیان (غربیها ) و ترکان (ظاهرا روسها باشد) از بین می روند اینها همه مربرط به قبل از ظهور است

11- البته نمی خوهیم بگوئیم درانقلاب امام (عج) خون از بینی کسی نمی آید بلکه در آن زمان هم عده ای از دو طرف کشته و شهید می شوند ، ولی متاسفانه بعضی برداشت صحیح از روایات نداشته اند و جاهلانه همه قتلها را به بعد از ظهور و حتی مستقیم به شمشیرامام زمان (ع) نسبت می دهند و با این برداشت جاهلانه چهره پر عطوفت امام رحمت که برای حیات بخشیدن به جهان بشریت ظهور خواهند کرد را العیاذ بالله خشن ترین چهره تاریخ بشیریت معرفی می کنند .

12- پیروزی انقلاب اسلامی یک تمرین و یک مصدق بسیار کوچکی بود که خداوند سبحان به همه ما نشان داد که امکان دارد یک انسان با تقوا که خوب شاگردی ائمه علیهم السلام کرده است، می تواند بدون هر گونه ارتش و اسلحه ظاهری با حکومت بر دلها بر یک حکومت تا دندان مسلح پیروز شود و امام زمان (عج) اول حکومت بر دلها پیدا می کند بعد حکومت بر بدنها .

ازصبر وحوصله شما متشکرم والسلام

موضوع قفل شده است