بازاریابی شبکه ای

تب‌های اولیه

7 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
بازاریابی شبکه ای

با سلام و عرض ادب
یک دفتر بیمه ای برای بازاریابی مشتریان خود یک شیوه ای از پورسانت دهی(کمیسیون) را اتخاذ کرده است به این شرح که: اگر فرد بازاریاب(فرد اول) افرادی را بیمه کند، به او درصدی به ازای هر کدام به عنوان پورسانت(کمیسیون) داده خواهد شد. حال اگر یکی از این افراد(افراد دوم) شخص سومی را بیمه کنند علاوه بر درصدی که فرد دوم می گیرد فرد اول نیز درصدی خواهد گرفت.
1. حال اگر این درصدهای ثانوی از سهم شرکت کسر گردد حکم پول های دریافتی چیست؟
2. اگر این درصدهای ثانوی از سهم فرد زیر مجموعه کسر گردد حکمش چگونه است؟
3. اگر فردی در این شرکت به بازاریابی مشغول شود و از دریافت درصدهای اعضای زیرشاخه اش امتناع کند آیا اشتغال به این کار حلال است؟
مرجع تقلید: امام خامنه ای
از دوستان روحانی و از دفاتر مراجع تا میام بپرسم با ذهنیت بدی که از گدکوئیست دارند هنوز سوال تمام نشده میگن حرامه چون گلد کوئیست حرام بود.
اما اینطور که متوجه شدم بازاریابی شبکه ای با بازاریابی هرمی فرق داره. لطفا عاجلا راهنمایی کنید.
اگر توضیح بدین که ملاک حرام بودن چیست و به چه علت حرام تلقی می شه و اصلا چرا شرکت های هرمی حرام شدند در واقع ماهی گیری رو یاد دادین.
لطفا چون مراجعه چندانی به سایت ندارم به ایمیلم پاسخ رو ارسال بفرمایید.
از صمیم قلب تشکر ...

با نام الله

کارشناس بحث: استاد نور

با سلام و عرض ادب

آنچه بیان کردید جایز نیست و دلیل حرمت در این موارد عموما بخاطر این است که کاری در قبال پول دریافتی انجام نمی شود.

استفتا از دفتر مقام معظم رهبری در قم

سلام من یه ذره تحقیقات کرده بودم در مورد این شرکت های بازاریابی گفتم اینجا بزارم اگه دوستان لطفا کردن تایید یا اصلاهش کنن.
ببینید درسته مجلس قانون تصویب کرده ولی هیچ گونه تعریفی از بازار یابی سالم و ناسالم رو در قانون نداره ! همه ی این قوانینی که میبینید در حد ایین نامه هست که وزارت صنایع نوشته. قانون نوشته شده در حد کلیات هست . اگه قوانین جزیی تر نوشته بشن شما 100درصد مطمئن باشید فقهای شورای نگهبان اجازه ی فعالیت به شرکت های متخلف نخواهند داد.
اولا دوستانی که تو این شرکت ها فعالیت دارن میدونن که خریدار کالا ها خود بازاریابها هستن . پولی از خارج به سیستم نمیاد بلکه پول بازاریابها هستش که به افراد بالایی میرسه!
دوما بازاریابان به دنبال فروش نیستن و اصلا امکان فروش ندارن چرا ! 1- برای جلوگیری از سو استفاده ی شرکت ها از اعضای عادی ، هر شخص فقط تا 400 هزار تومن در ماه میتونه خرید کنه 2- این کالا ها قیمتشون نسبت به محصولات مشابه بالاتره و امکان رقابت در بازار رو نداره و البته کالا های شرکت هم نمونه ی بیرونی ندارن که شما بفهمی گرونه یا ارزون! بعضی مارکها رو می فروشن که شما اصلا ندیدی!
سوما یکم بشینید با خودتون فکر کنید که کالا های شرکت رو به خاطر خود کالا میخرید یا پورسانت !! برای جواب دادن به این سوال پورسانت رو از سیستم حذف کنید ببینید بازم کالا رو هر ماه می خرید یا نه !
چهارما هرم چیز بدی نیست ولی چون اضافه شدن اعضا با تساعد هندسی هستش ( اضافه شدن هر ردیف ، به تعداد تمام اشخاص قبلی ، عضو اضافه میکنه به شرکت) فکر کنید شما نفر اخر هرمی پول میدی که خرید کنی پورسانت بگیری ولی کسی گیرت نمیاد حالا اون پولایی که خرج کردی پورسانتش میرسه به منی که نه دیدمت نه میشناسمت . خوب این در حق شما ظلمه ! من که خوشحالم ۱۰۰ تومن ماهانه میدم ولی ۱۰۰ میلیون پورسانت خرید شماها رو میگیرم و شما ۱۰۰ تومن میدی و در انتظاری که یه روزی یه کسی پیدا بشه و …. !
پنجما شما در شرکت یاد میگیری که چطور عضو گیری کنی نه اینکه چطور برای محصولات خریداری شده بازار پیدا کنی!
ششما! تنوع کالا های این شرکت ها با اینکه درامد عظیمی دارن ولی در حد محدودی باقی مونده مثلا دستمال کاغذی و … ! اگه هدف شرکت ها فروش محصوله پس چرا با محصولات اندک دارن این کار رو انجام میدن
هفتما !! تو شرکت میگن شما اصلا کاری نداشته باش . شما کالا ی مورد نیاز خودتو هر ماه بخر !!!تخفیف هم میگیری ! تا شیش ماه که عضو گیری کردی بعد ششماه افرادی که زیر مجموعه گرفتی و همینجوری زیاد میشن و مثل تو میخرن باعث میشن از خرید اونا به تو سود برسه. یعنی کسب سود از راه عضو گیری . خوب شما کالا رو از این سیستم حذف کنی میشه همون شرکت هرمی!!! باید هر سه ماه خرید کنی از این شرکت والا تعلیقت میکنن. برای اینکه از پاداش ها بهره مند بشی باید به اجبار خرید کنی!درسته که ثبت نام پولی نیست ولی عملا هر ماه ازتون به زور پول میگیرن!
هشتما شما محصولی رو از این شرکت ها میخری که نمونه ای از ان ندارید فقط حرف شرکت برای شما حجتی جهت خرید کالاست . شما کالا را خریداری میکنید ولی میبینید کالا ان طور که گفته میشد نیست . در اینجا شما میتوانید قرارداد را فسخ کنید اما شرکت از بازگرداندن پول کامل به شما امتناع میکند و مبلغی از پول اصلی کسر مینماید.چرا ؟؟؟!!! مگر نه اینکه بر این شرکت ها نظارت میشه پس اینهمه کار غیر قانونی چیه به نظرتون!

در پاسخ به مهدی :من عضو یک شرکت قانونی هستم و کاملا از کالاهایی که خریدم راضی هستم چون مشابه آن کالاها را در بازار با قیمت حداقل بین 2 تا 5برابر(بسته به نوع کالا) پیدا کردم. اتفاقا مشتری ها ی راضی زیادی هم دارم. آخرین نفری هم که عضو شرکت میشه حداقل سودی که برایش دارد این که می توان کالای عالی و با کیفیت را با سود خرده فروشی برای خانواده خود و اطرافیانش تامین کند و همچنین سودی که او از فروش کالا می برد 24 درصد ولی کسی که در بالای هرمه حداکثر 6.در شرکت سومین جلسه ی آموزشی این را یاد گرفتم که چگونه کالای خود را بفروشم. در چهارمین جلسه آموزشی تازه نحوه ی عضو گیری را به ما آموزش دادن. هنگامی که شرکت کار را شروع کرد با 2 قلم کالا بود و الان به 50 قلم کالا رسیده است و این رقم باز هم رو به افزایش است.

اگه اینطوری باشه که خیلی عالیه منم استقبال میکنم ولی تو شرکتی که من تحقیقات کردم 80 درصد آموزش ها برای جذب عضو بود و 20 درصد برای فروش کالا.
شرکتی که شما عضوش هستی رو اگه میتونید تو یه پیام خصوصی بهم بگید تا من هم بیشتر باهاش آشنا بشم . چون اینجا من چند تا مشکل داشتم که شرکت همشون رو حواله میده به آینده
1- محصولات محدود بود .
2- سیستم کالا محور نبود . چون به فروشگاهشون نمیرسند .
3- ابتدای فعالیت برای اینکه شرعی بودنشون رو به من اثبات کنند گفتند این یک قانون هست که در مجلس تصویب شده و فقهای شورای نگهبان شرعا تایید کردند در حالی که چنین چیزی صحت نداشت و دستور العمل یک وزارت خانه رو به نام فانون جا زدند.
4- انصافی کالا هاشون هم یه حالت مثل رفع تکلیف رو داشت. مارکی هم از کالاها در بازار نیست متاسفانه برای مقایسه ی قیمت.

باز من مشتاقانه منتظر نام شرکت هستم.

موضوع قفل شده است